Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Ik heb een vraag voor jullie ervaren HomeKitters... :+

Gisteren mijn Eve Energy Strip binnen gekregen met 3 stroom outlets die keurig te benaderen zijn via HomeKit en fysieke knopjes op het stekker blok.

Echter ben ik de hele avond tevergeefs bezig geweest een timer based switch voor elkaar te krijgen via een automatisering.

Ik zou graag willen dat als outlet x aan gaat dat deze na 10 of 20 minuten automatisch weer uit gaat. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Bijvoorbeeld het wait commando in een shortcut zou je kunnen gebruiken maar voor meer dan 120 seconden werkt dit niet goed.
Ik heb ook een scene aangemaakt die outlet x aanzet en deze kan je dan ook automatiseren dat die scene start als outlet x aan gaat, hierin kan je dan wel zetten dat alles wat deze scene aanzet na een bepaalde tijd uit gaat. Dit werkt echter ook niet want de outlet die de automatisering start wordt niet uitgezet. :'( Oftewel als ik in mijn scene outlet x en y aanzet dan wordt y wel uitgezet maar x niet.
Ik heb het nu zo gezet dat wanneer outlet z aan gaat deze ook x & y aanzet en dus na 20min weer uitzet, dit werkt echter wil ik outlet z ook gewoon kunnen gebruiken...

Ik weet dat dit kan in homebridge maar kan dit ook in homekit zelf? Misschien met de homekit+ app? Please help! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-09 19:36

Saninl

TheKerremenke schreef op dinsdag 28 juli 2020 @ 19:59:
[...]

Vandaag een Aqara G2H binnen gekregen. Ik heb hem voor even langs de Eufy 2K P&T gezet om te vergelijken. Zojuist de eufy ge-update naar 2.0.77. De Eufy is toch een stuk groter dan de Aqara.

[Afbeelding]
Testopstelling.

[Afbeelding]
Broederlijk langs elkaar.

[Afbeelding]
Aqara G2H

[Afbeelding]
Eufy 2K P&T

Hier wat test beelden allemaal bekeken in HomeKit. Dus geen 2K maar 1080p voor beide camera’s.

[Afbeelding]
Aqara G2H volledig beeld.

[Afbeelding]
Aqara G2H dubbeltik ingezoomd.

[Afbeelding]
Eufy 2K P&T volledig beeld.

[Afbeelding]
Eufy 2K P&T dubbeltik ingezoomd.

Het beeld van de Aqara is vreemd genoeg beter.
De lijnen van de deur, stoel, kussen en bladeren zien er gewoonweg scherper uit. Wel heeft de Aqara een wat doffer beeld dan de Eufy. De witbalans van de Eufy is wat beter denk ik. In de schaduw/donkere delen van het beeld geeft deze meer detail. Het lijkt inderdaad alsof er een sharpening filter geactiveerd is op de Eufy.
Nachtzicht heb ik nog niet getest.

Tot nu toe wint de Aqara het als je het mij vraagt. Eufy is natuurlijk wel wat scherper kwa prijs geweest. Daarnaast kan de P&T beweging volgen, de Aqara niet.

Toevoeging:
Nachtzicht beelden

[Afbeelding]
Aqara G2H volledig beeld, nachtzicht.

[Afbeelding]
Aqara G2H, dubbeltik ingezoomd, nachtzicht.

[Afbeelding]
Eufy 2K P&T volledig beeld, nachtzicht

[Afbeelding]
Eufy 2K P&T, dubbeltik ingezoomd, nachtzicht.

Hoewel het zwart in het nachtzichtbeeld van de Eufy cam veel mooier is om te zien. Is echter ook duidelijk dat het grijze nachtzichtbeeld van de Aqara meer detail laat zien. De pergola is bij het grijze beeld van de Aqara te zien. Bij het zwarte beeld van de Eufy totaal niet.
Leuk om de vergelijking te zien, dankjewel :)

Om het Homekit gebruik hier thuis (voornamelijk Hue) wat uit te breiden zojuist voor 50 euro een G2H aangeschaft. Voornamelijk om wat mee te experimenteren, maar wie weet ook handig om als we langer weggaan te gebruiken als anti-diefstal. Het verschil in Eufy/Aqara is imo te verwaarlozen, dus ben benieuwd of zo'n camera bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09 23:04
Rgerr schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 07:41:
[...]

Ondertussen werkt die van mij weer. Jij hebt het wel helemaal mooi voor elkaar. Helpt een paar uur van de stroom af ook niet?
Ik heb hem wel weer aan de praat met de eufy app. Hij mislukt alleen bij het toevoegen aan HomeKit. Iemand een tip? Neig er steeds meer naar om hem in te wisselen voor een Aqara G2H en HomeKit only te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Scidd0w schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 12:50:
Ik heb een vraag voor jullie ervaren HomeKitters... :+

Gisteren mijn Eve Energy Strip binnen gekregen met 3 stroom outlets die keurig te benaderen zijn via HomeKit en fysieke knopjes op het stekker blok.

Echter ben ik de hele avond tevergeefs bezig geweest een timer based switch voor elkaar te krijgen via een automatisering.

Ik zou graag willen dat als outlet x aan gaat dat deze na 10 of 20 minuten automatisch weer uit gaat. Heb al van alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Bijvoorbeeld het wait commando in een shortcut zou je kunnen gebruiken maar voor meer dan 120 seconden werkt dit niet goed.
Ik heb ook een scene aangemaakt die outlet x aanzet en deze kan je dan ook automatiseren dat die scene start als outlet x aan gaat, hierin kan je dan wel zetten dat alles wat deze scene aanzet na een bepaalde tijd uit gaat. Dit werkt echter ook niet want de outlet die de automatisering start wordt niet uitgezet. :'( Oftewel als ik in mijn scene outlet x en y aanzet dan wordt y wel uitgezet maar x niet.
Ik heb het nu zo gezet dat wanneer outlet z aan gaat deze ook x & y aanzet en dus na 20min weer uitzet, dit werkt echter wil ik outlet z ook gewoon kunnen gebruiken...

Ik weet dat dit kan in homebridge maar kan dit ook in homekit zelf? Misschien met de homekit+ app? Please help! :)
ALS strip 1 AAN, DAN scene, schakel uit na 20 min

(kan overigens momenteel niet in iOS14 beta Woning volgens mij)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@paQ
Dit werkt dus niet (meer na ios 12 ofzo heb ik begrepen). De "schakel uit na 20min" werkt op alle "apparaten" die aangezet worden door een scene maar exclusief het "apparaat" dat de automation triggered.

Met andere woorden:
Ik heb een scene gemaakt Strip 1 & Strip 2 aan.
De automation: ALS Strip 1 AAN, DAN Scene, schakel uit na 20min. Dan gaan strip 1 en 2 aan en gaat alleen strip 2 uit na 20min.
Als ik in de Scene alleen Strip 1 aan zet gaat deze niet uit na 20 minuten.

Beetje flauw maar zo is het helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:11
Scidd0w schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 11:08:
@paQ
Dit werkt dus niet (meer na ios 12 ofzo heb ik begrepen). De "schakel uit na 20min" werkt op alle "apparaten" die aangezet worden door een scene maar exclusief het "apparaat" dat de automation triggered.

Met andere woorden:
Ik heb een scene gemaakt Strip 1 & Strip 2 aan.
De automation: ALS Strip 1 AAN, DAN Scene, schakel uit na 20min. Dan gaan strip 1 en 2 aan en gaat alleen strip 2 uit na 20min.
Als ik in de Scene alleen Strip 1 aan zet gaat deze niet uit na 20 minuten.

Beetje flauw maar zo is het helaas.....
Kan je met bovenstaande logica geen automation maken die Strip 1 uitzet als Strip 2 uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@rusman Ja en dit heb ik nu ook gedaan. Echter ben je dan altijd per paar bezig. Ik zou graag iedere outlet onafhankelijk van elkaar een timer switch geven zeg maar. Zou toch simpel moeten zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Dan moet je toch een timer toevoegen in homebridge.
Of een RGB lamp gebruiken die je toch niet gebruikt. Als aan, dan RGB blauw. Als blauw, dan na 20 min strip uit.

[ Voor 52% gewijzigd door paQ op 30-07-2020 12:50 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Ik ga is kijken hoe en waarop ik homebridge kan installeren ;)
Toch is het flauw dat zo'n simpele functie niet mogelijk is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:31:
Zojuist factory reset gedaan, want integratie met HK bleef actief (ook al was ie verwijderd uit de Woning app).
Hier heb ik ook last van. @meesje, hoe heb jij het voor elkaar gekregen? Ik heb al een paar keer de eufy indoor gerest door de SYNC button 5 seconde in te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DeVantaggio schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:13:
[...]

Hier heb ik ook last van. @meesje, hoe heb jij het voor elkaar gekregen? Ik heb al een paar keer de eufy indoor gerest door de SYNC button 5 seconde in te houden.
Ik weet het niet meer zeker:
1. Verwijderen uit HK
2. Verwijderen uit Eufy app
3. Uitloggen Eufy app
4. Factory reset
5. Inloggen Eufy app en camera toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij mijn camera heb ik het volgende ingesteld.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WN3x6rWCzPs0tX3COR92VwQtSrg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/srQ9AIcpwR2tLMn4gsp1kjCs.jpg?f=user_large
Als ik niet thuis ben, moet ik bij beweging toch een notificatie ontvangen? Of doe ik iets verkeerd? In de Woning app sta ik als enige persoon ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:07:
[Afbeelding]
Als ik niet thuis ben, moet ik bij beweging toch een notificatie ontvangen? Of doe ik iets verkeerd? In de Woning app sta ik als enige persoon ingesteld.
Werkt bij mij ook niet, als ik het zoals die van jou instel.
Werkt wel als je fragment opgenomen selecteert.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AzbukeNT3BcS-afNSmdzkaFyb7A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/trJDi16a9ZtNbGdsStFXbq9B.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 22:07:
[Afbeelding]
Ik heb ook ‘fragment’ geselecteerd en dan krijg je keurig meldingen.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tartarus @Serena Als ik die optie aanzet, ontvang ik onderstaande melding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ga_Ugj6lARc6_6WXpPwRRt88Lu0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cKjr8n5DH8ZbEsHzZ70gR5WP.jpg?f=user_large
Wat ook wel weer logisch is aangezien ik nog geen iCloud abonnement heb. Het bijzondere is dat deze optie wel geselecteerd blijft.
Zoals het nu verwoord is, zal ik geen notificatie ontvangen omdat er niks opgenomen wordt. Klopt dat?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 01-08-2020 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
deurklinkje schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:40:
Hopelijk krjjgt de deurbel van eufy HomeKit support
Daar kwam ik hier even naar zoeken eigenlijk.
Ik heb dat ding bij mijn moeder aangesloten en er toen even kort op gezocht, leek er wel aan te komen aldus Google.

De bel is op het gebied van design niet mijn eerste keuze maar files lokaal opslaan en mogelijk HomeKit maken wel een hoop goed.

Iemand hier nog andere tips voor andere native HomeKit deurbellen?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:03:
[Afbeelding]
Wat ook wel weer logisch is aangezien ik nog geen iCloud abonnement heb. Het bijzondere is dat deze optie wel geselecteerd blijft.
Zoals het nu verwoord is, zal ik geen notificatie ontvangen omdat er niks opgenomen wordt. Klopt dat?
Dat durf ik niet te zeggen.
Ik had al enkele maanden een 200GB iCloud abo.
Dus met de aanschaf van de camera heb ik er alleen profijt van.
Plus 3 andere familieleden maken er ook gebruik van, dus een win win situatie voor mij voor maar 3 euro.
Jouw persoonlijke situatie kan anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
..Dubbel..

[ Voor 96% gewijzigd door Tartarus op 01-08-2020 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 23:03:
[Afbeelding]
Lijkt er idd op dat zolang je geen abonnement hebt je ook geen meldingen zult ontvangen. Wat ook wel logisch is eigenlijk. Voor niks gaat de zon op… 🤷🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 14:41:
[...]

Lijkt er idd op dat zolang je geen abonnement hebt je ook geen meldingen zult ontvangen. Wat ook wel logisch is eigenlijk. Voor niks gaat de zon op… 🤷🏻
Indien je kiest voor ‘fragment’ kan ik me het inderdaad voorstellen. Echter bij onderstaande settings werkte het wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q0kzIT4Xz0CdCsancmDYN-pHaLY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aerNeMdOybv2HDhrpZgSwvK6.jpg?f=user_large
Ik kreeg elke keer een melding, ook als ik thuis ben (dus conform instellingen). Vervolgens wilde ik geofencing checken, wat ik niet werkend krijg en nu is alles stuk: ook bij bovenstaande setting krijg ik geen notificaties meer.

Onder statusdetails wordt wel aangegeven dat er beweging is gedetecteerd, maar geen notificaties meer (was wel het geval).

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 02-08-2020 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:03:
[...]

Indien je kiest voor ‘fragment’ kan ik me het inderdaad voorstellen. Echter bij onderstaande settings werkte het wel.
[Afbeelding]
Ik kreeg elke keer een melding, ook als ik thuis ben (dus conform instellingen). Vervolgens wilde ik geofencing checken, wat ik niet werkend krijg en nu is alles stuk: ook bij bovenstaande setting krijg ik geen notificaties meer.

Onder statusdetails wordt wel aangegeven dat er beweging is gedetecteerd, maar geen notificaties meer (was wel het geval).
Geen idee, uiteraard heb ik dat uit staan als ik thuis ben. En aangezien ik alleen woon kan ik het ook niet voor je testen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Geen idee, uiteraard heb ik dat uit staan als ik thuis ben. En aangezien ik alleen woon kan ik het ook niet voor je testen…
Nog even verder gezocht. De camera en motion sensor heb ik nu als afzonderlijke tegels ingesteld. Nu kwam de optie ‘Meldingen op deze iPhone’ naar voren’, deze stond uit. Nu krijg ik wel notificaties.
Kennelijk is er onderscheid tussen dat de camera beweging (van personen, voertuigen, dieren) detecteert (waarvoor je dus een iCloud abonnement nodig hebt) of dat de motion sensor beweging ziet.

Om het zonder iCloud abonnement werkend te krijgen, moet je de activiteitmeldingen van de camera aanzetten (maar doet verder zonder abonnement niks). Daarna kun je onder motion sensor de rest (geofencing) instellen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 02-08-2020 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:17:
[...]

Nog even verder gezocht. De camera en motion sensor heb ik nu als afzonderlijke tegels ingesteld.
Bij de eufy indoor cam 2k kan ik de tegels niet afzonderlijk laten weergeven.
Met welk camera heb jij dit wel voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:40:
[...]

Bij de eufy indoor cam 2k kan ik de tegels niet afzonderlijk laten weergeven.
Met welk camera heb jij dit wel voor elkaar gekregen?
De eufy indoor cam 2k (non P&T).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 16:46:
[...]

De eufy indoor cam 2k (non P&T).
Ik zie die optie niet in mijn instellingen.
Hierbij screenshots voor de camera en sensorAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A_nrA6mqukBuD3tFL_5_docDaHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BlNYCwBweMDw6vcpT0jcTs8W.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9URiuUE_Zoyvu63kaetn2wY1RY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ4lwwfiDIWFiWWGj495CDFB.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Tartarus op 02-08-2020 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:27:
@Tartarus Ik heb zo’n vermoeden dat het komt doordat jij een iCloud abonnement hebt.
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien omdat ik op iOS 14 zit. Dat zou het nog wel kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 17:42:
[...]

Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Misschien omdat ik op iOS 14 zit. Dat zou het nog wel kunnen verklaren.
Dat zou wellicht kunnen. Heb je andere devices die meerdere sensoren in 1 tegel combineren? Bv Netatmo, daarbij kan ik ook aangeven deze als afzonderlijke tegels te tonen. Is daarin iets veranderd in 14?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Dat zou wellicht kunnen. Heb je andere devices die meerdere sensoren in 1 tegel combineren? Bv Netatmo, daarbij kan ik ook aangeven deze als afzonderlijke tegels te tonen. Is daarin iets veranderd in 14?
Ik had ooit een Eve Weather ding hangen, maar heb die weggedaan omdat ik er niet tevreden over was. Daar kon ik destijds wel tegels afzonderlijk weergeven, op iOS 13.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:09
meesje schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:20:
[...]

Ik kan hier in iOS 14 beta 3 niks aangeven van afzonderlijke tegels. Kan aan iOS 14 liggen.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:37:
[...]

Ik kan hier in iOS 14 beta 3 niks aangeven van afzonderlijke tegels. Kan aan iOS 14 liggen.
Hopelijk komt die mogelijkheid in de definitieve versie weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Zal er waarschijnlijk aan liggen dat sensoren nu allemaal in die bovenste regel staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Serena schreef op zondag 2 augustus 2020 @ 18:58:
[...]

Zal er waarschijnlijk aan liggen dat sensoren nu allemaal in die bovenste regel staan.
Dat had ik ook al gedacht. Maar wist het niet zo snel te verwoorden. (Was ook ergens op bezoek om F1 te kijken)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
En de eufy cam was weer offline. Nope, die kopen we nooit meer… 👎🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-09 15:32
Ik heb iets vreemds met HomeKit en vraag me af of jullie weten hoe dit op te lossen is. Wij hebben thuis een Hue bridge V2, een Tado AC controller en een Tado bridge V3. Het vreemde is dat HomeKit alleen de AC controller (die zelf contact maakt met WiFi) vindt en de rest niet ziet, ook niet na het scannen van de HomeKit code. Hebben jullie nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Kun je de motion sensor van de camera wel gebruiken als trigger voor automations?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 09:23
jeroen.ijmuiden schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:14:
Ik heb iets vreemds met HomeKit en vraag me af of jullie weten hoe dit op te lossen is. Wij hebben thuis een Hue bridge V2, een Tado AC controller en een Tado bridge V3. Het vreemde is dat HomeKit alleen de AC controller (die zelf contact maakt met WiFi) vindt en de rest niet ziet, ook niet na het scannen van de HomeKit code. Hebben jullie nog tips?
Alles uit je tado app verwijderen of tado zelf vragen om alles te verwijderen, vervolgens opnieuw toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:22:
Via 4G, WiFi of beide? Werkte de camera wel via de Eufy app?
Bij mij is ie al weer een tijdje stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:32:
[...]

Via 4G, WiFi of beide? Werkte de camera wel via de Eufy app?
Bij mij is ie al weer een tijdje stabiel.
Gewoon thuis via WiFi. Ook niet bereikbaar via de eigen app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:30:
[...]

Kun je de motion sensor van de camera wel gebruiken als trigger voor automations?
Ja dat kan nog gewoon. Gelukkig maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Dat heb ik volgens mij voorheen niet gehad. Via Eufy app was ie gewoon nog bereikbaar. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Serena schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 09:22:
Heb zelf de G2H, maar die was ook onstabiel. Totdat ik mDNS in mijn netwerk bracht (Avahi/Bonjour).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Help!!!

Ik heb ingesteld dat er een geluid op een Sonos speaker moet worden afgespeeld vanuit Apple Music als iemand op de deurbel drukt. Maar hoe voorkom ik nu dat hij de navolgende nummers speelt? Wil gewoon eenmalig een belgeluid.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/inaLDgjEp21NvSFdj5U-Cr8Syd4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R3DZY9k1PQhiBGsvqmujPtxM.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ua20WW8fG2m66oYRUSxrYyJtYuo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SHvWV9DBbLvYPrCzJakD5LvN.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Serena schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:40:
Help!!!

Ik heb ingesteld dat er een geluid op een Sonos speaker moet worden afgespeeld vanuit Apple Music als iemand op de deurbel drukt. Maar hoe voorkom ik nu dat hij de navolgende nummers speelt? Wil gewoon eenmalig een belgeluid.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Schakel uit staat op nooit ;) daar kun je instellen hoe lang het moet duren volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Nachtapotheker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:52:
[...]

Schakel uit staat op nooit ;) daar kun je instellen hoe lang het moet duren volgens mij.
Kortste is 1 minuut, da’s lang voor een deurbel!
Ik wil niet dat het herhaald wordt of een volgend nummer gespeeld wordt. Ik wil graag 1 x ding dong en that’s it. Moet toch kunnen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Serena schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Ik wil niet dat het herhaald wordt of een volgend nummer gespeeld wordt. Ik wil graag 1 x ding dong en that’s it. Moet toch kunnen lijkt me?
Je kan de mp3 ook zo snijden dat er na x sec stilte is.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
fsfikke schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

Je kan de mp3 ook zo snijden dat er na x sec stilte is.
Het is een Apple Music item. Je kunt geen eigen MP3 kiezen… Er valt dus ook niets te snijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:39
Serena schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:06:
[...]

Dat is vrij lang ja, heb je homebridge? Dan kun je een dummy switch maken met een delay (zelf te configureren).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Nachtapotheker schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Dat is vrij lang ja, heb je homebridge? Dan kun je een dummy switch maken met een delay (zelf te configureren).
Hmmm, heb zelfs die plugin al geïnstalleerd. Eens kijken of ik daar iets mee kan fabriceren. 👍🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:41:
[...]

Hier nu hetzelfde probleem. De cam was in zowel de Woning app als de Eufy app offline. De enige oplossing was stekker er uit en er weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:07:
[...]

Hier nu hetzelfde probleem. De cam was in zowel de Woning app als de Eufy app offline. De enige oplossing was stekker er uit en er weer in.
Frustrerend hè?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Jullie hebben er weinig aan maar mijn Aqara G2H draait zeer stabiel vanaf het begin. Heb nog geen 1x uitval gehad. Tevens is er een nieuwe firmware update (2.07) sinds gisteren.
Changelog
1. Improved image quality under low light circumstances
2. Added voice prompt in English
3. Fixed known bugs
Misschien wil @TheKerremenke wel een nieuwe vergelijking maken ? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Scidd0w op 05-08-2020 10:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Scidd0w schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:22:
Jullie hebben er weinig aan maar mijn Aqara G2H draait zeer stabiel vanaf het begin. Heb nog geen 1x uitval gehad. Tevens is er een nieuwe firmware update (2.07) sinds gisteren.

[...]

Misschien wil @TheKerremenke wel een nieuwe vergelijking maken ? :)
Ze staan nog in dezelfde opstelling. Zal binnenkort eens update en dan de post bijwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12:22
Vandaag ook de Aqara g2h binnen gekregen (binnen een week via Amazon). HomeKit only mode werkt prima. 2 way Audio werkt redelijk. Even kijken hoe stabiele deze draait.

Er is ook weer een nieuwe update voor de eufy beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Tales schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:06:
Alweer een update? Dat is best fijn eerlijk gezegd. Dat betekent dat ze bin eufy deze camera’s vooralsnog zeer serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Flink wat moeten verschuiven in mijn setup.
Heb een nieuw bureau gekocht en heb de logeerkamer omgedoopt naar studeerkamer.
De oude studeerkamer is Legokamer geworden. Er verschoven dus nogal wat apparaten. Wow, dan besef je pas hoeveel apps je eigenlijk gebruikt. Woning, Ikea, Hue, Google…

Morgen nog bij de Action zo’n LSC strip scoren voor aan de achterzijde van het werkblad. Schijnbaar moet die middels HomeBridge makkelijk in HomeKit te zetten zijn.

En ik weet dat het hier TOTAAL NIET thuishoort, maar ben best wel trots op mijn nieuwe setup.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IzML-6zlbGSYTFSaMMBN35XuhCQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i5e5IskMJwkCCTKa1kfmLfJe.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tales schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:06:
Vandaag ook de Aqara g2h binnen gekregen (binnen een week via Amazon). HomeKit only mode werkt prima. 2 way Audio werkt redelijk. Even kijken hoe stabiele deze draait.

Hier nog niks te zien, zit nog op 2.0.7.7. Heb je een bron? Ik zie op Reddit ook niks voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:45:
[...]

Hier nog niks te zien, zit nog op 2.0.7.7. Heb je een bron? Ik zie op Reddit ook niks voorbij zien komen.
Ik zie idd ook niets nieuws.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
[...]

Serena schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:51:
[...]

Ik zie idd ook niets nieuws.
Ik zit inmiddels op 2.0.7.9.
Waarschijnlijk wordt het in etappes uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tartarus schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:53:
[...]

[...]

Ik zit inmiddels op 2.0.7.9.
Waarschijnlijk wordt het in etappes uitgerold.
Wat zeggen de release notes? Zie onder Berichten-systeem (icoon boven in de Eufy app, tweedee van rechts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
[...]

Op de HomeKit reddit: https://reddit.com/r/Home..._2k_firmware_update_2079/

De indoor van mij heeft hem. De P&T nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:24:
[...]

Wat zeggen de release notes? Zie onder Berichten-systeem (icoon boven in de Eufy app, tweedee van rechts).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKNVU7p_JZoQTBzV5DRdWVxMZqg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6MXpZyLeX9D8SoqCAbHG126g.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
Scidd0w schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 10:22:
Kan je Aqara G2H updaten vanuit de Apple Home app of moet je daarvoor wel de Aqara app hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
Tales schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 23:41:
[...]

Op de HomeKit reddit: https://reddit.com/r/Home..._2k_firmware_update_2079/

De indoor van mij heeft hem. De P&T nog niet.
Met deze release is mijn Indoor 2K nog steeds niet stabiel. Wel jammer, want andere producten van eufy zijn wel nice! Zal vast goed komen, maar mijn geduld is op en zojuist een Aqara G2H besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
@DeVantaggio
Kan alleen via de Aqara app.
Maar daarin heb je een speciale homekit modus die geen account vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVantaggio schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:33:
[...]

Kan je Aqara G2H updaten vanuit de Apple Home app of moet je daarvoor wel de Aqara app hebben?
Goede vraag. Gelijk even gezocht hoe dat gaat bij de Circle View. Het volgende gevonden:
With Circle View, it will poll on its own every night to see if a new update is available. If so, it will download and install. There is no way to manually do the update or request an update. So as new firmware is rolled out, you will have to wait for the camera to update on its own.
De camera moet dus zelf verbinding kunnen maken met het internet. Over Eufy lees ik dat sommigen deze camera blokkeren om verbinding te maken met het internet. Dat moet je dus niet doen bij de Circle View.

Hier een artikel over hoe firmware updates via HomeKit er in de toekomst uit zou kunnen zien:
https://9to5mac.com/2020/...uld-move-to-the-home-app/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Uitgebreide review van de G2H
https://www.homekitauthor...id-homekit-secure-camera/
The bottom line on this camera, it is a brilliant choice if you plan to use it with HomeKit Secure Video. Plus, when iOS 14 arrives later in the year, that will bring activity zones within the Home App. This will further give you more reason to buy this camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
DeVantaggio schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Met deze release is mijn Indoor 2K nog steeds niet stabiel. Wel jammer, want andere producten van eufy zijn wel nice! Zal vast goed komen, maar mijn geduld is op en zojuist een Aqara G2H besteld.
Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ik lees veel verhalen van mensen waarbij de Eufy niet stabiel is, maar andere HomeKit camera’s ook niet tot dat ze hun netwerk upgraden. Schijnbaar is in die gevallen HomeKit video te zwaar (of teveel bonjour verkeer?). Keep us posted!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 20:03
Ik heb hier een Eufy en een G2H staan sinds kort. De Eufy reageert traag en vooral als je terugkijkt blijft hij snel hangen. De G2H is vooralsnog retestabiel. Ik heb ze nog niet naast elkaar gehad, maar de kijkhoek van de Eufy lijkt flink groter (maar staat hier ook hoger en naar buiten gericht).
Beide camera's hebben een vast IP.

De tweede G2H is in bestelling.

[ Voor 5% gewijzigd door elcastel op 06-08-2020 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvanommen
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17:50
Ik heb alleen een Eufy non pan and tilt en die werkt super stabiel. Het zou wellicht met bijvoorbeeld de afstand tot het accesspoint te maken kunnen hebben? Die van mij hangt in ieder geval praktisch naast een accesspoint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carcept2009
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:20
Ik gebruik de eufy non en de pan and tilt in de kinderkamer. Tot dusver erg stabiel. HomeKit werkt altijd als ik hem opvraag. HomeKit neemt niet op. Dat gaat op de interne SD. Die staat op continu opnemen.

Beide hebben een vaste ip.
Werken volgens een schema zodat er niet dag en nacht alles wordt opgenomen.

Alleen het geluid van terugkijken hapert wat. De complete download heeft dit weer niet.

Owww en alles gaat via een Apple TV 4K die op de beta van tvOS 14 draait.
De rest van al mijn apple spul draait ook de beta.

[ Voor 13% gewijzigd door carcept2009 op 06-08-2020 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Serena schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:31:
Flink wat moeten verschuiven in mijn setup.
Heb een nieuw bureau gekocht en heb de logeerkamer omgedoopt naar studeerkamer.
De oude studeerkamer is Legokamer geworden. Er verschoven dus nogal wat apparaten. Wow, dan besef je pas hoeveel apps je eigenlijk gebruikt. Woning, Ikea, Hue, Google…

Morgen nog bij de Action zo’n LSC strip scoren voor aan de achterzijde van het werkblad. Schijnbaar moet die middels HomeBridge makkelijk in HomeKit te zetten zijn.

En ik weet dat het hier TOTAAL NIET thuishoort, maar ben best wel trots op mijn nieuwe setup.

[Afbeelding]
Oei weet waar je aan begint met LSC (Wifi). Ik had flink wat stekkers aangeschaft ervan en deze middels homebridge erin gezet. Het tuya platform waar het via werkt is zo onstabiel als de pest. Hij refreshed een token eens in de week waardoor homebridge opnieuw moet worden opgestart.

Ik was er naar een tijdje klaar mee en heb het vervangen door Zigbee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
Tales schreef op donderdag 6 augustus 2020 @ 21:13:
[...]

Ik ben heel erg benieuwd naar je ervaringen. Ik lees veel verhalen van mensen waarbij de Eufy niet stabiel is, maar andere HomeKit camera’s ook niet tot dat ze hun netwerk upgraden. Schijnbaar is in die gevallen HomeKit video te zwaar (of teveel bonjour verkeer?). Keep us posted!
Mijn IoT devices heb ik in een aparte VLAN en draait stabiel. Ben benieuwd of het aan HomeKit video kan liggen. Ik verwacht de Aqara G2H volgende week en zal dan nog een terugkoppeling geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
De ontwikkelaar van Home+ heeft een nieuwe app uitgebracht die het makkelijker maakt om producten te ordenen en hernoemen.

https://apps.apple.com/nl/app/home-configurator/id1525371546

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Shadow343 schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 10:01:
[...]

Oei weet waar je aan begint met LSC (Wifi). Ik had flink wat stekkers aangeschaft ervan en deze middels homebridge erin gezet. Het tuya platform waar het via werkt is zo onstabiel als de pest. Hij refreshed een token eens in de week waardoor homebridge opnieuw moet worden opgestart.

Ik was er naar een tijdje klaar mee en heb het vervangen door Zigbee.
Eens in de week? Hier was het om de 10 seconden. Plugin alweer verwijderd. Werkt wel met Google, dus zet hem gewoon aan met mijn stem. Werkt ook prima…

Heb alleen maar die ledstrip, rest laat ik mooi links liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elcastel
Wim Leers schreef op maandag 4 mei 2020 @ 16:54:
Zo te zien gebruikt er nog helemaal niemand Velux Active om z’n dakramen en -rolluiken te bedienen?
Beetje late reactie, maar hij zit er hier sinds vandaag in. Ik kan er dus nog niet veel van zeggen, maar het werkt tot nu toe vlekkeloos.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1uRb-IzCnLhJhSdCdO9Bx5RIMuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h4qVgtWC0ABr50FV8Rku455M.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist Eufy cam voorzien van deze firmware. Gezien punt 2 verwacht ik dat de camera nu wel bereikbaar blijft/werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
elcastel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

Beetje late reactie, maar hij zit er hier sinds vandaag in. Ik kan er dus nog niet veel van zeggen, maar het werkt tot nu toe vlekkeloos.

[Afbeelding]
Wat voor sensoren zitten er nog meer in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Temperatuur, vochtigheid en CO2.
Er zit ook een regensensor aan de buitenkant, ik weet niet of die al aangesloten is en zichtbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
elcastel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:11:
Temperatuur, vochtigheid en CO2.
Er zit ook een regensensor aan de buitenkant, ik weet niet of die al aangesloten is en zichtbaar wordt.
CO2 of CO? Wezenlijk verschil namelijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elcastel
CO2

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S6qkU0hZsgrCRAm72L2PULp39hw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/axN1o0Gh9Hbt5E6MVTcDrPvr.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-09 00:47
elcastel schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 15:55:
[...]

[Afbeelding]
Hier ook sinds midden juni!

Leek aanvankelijk vlekkeloos te werken. Maar het basisstation crasht wel een keer in de paar weken tot nu toe. Soms zelfs om de dag. Dan is geen enkel raam of rolluik nog bereikbaar en moet je dat basisstation een keertje uit en aan zetten …

De eerste keer dat dit gebeurde was na een dikke week. Hopelijk heb jij meer geluk.

(Zou wel goed zijn om te weten of jij dit ook ziet gebeuren, als het een systemisch probleem is gaat Velux het hopelijk oplossen …)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Als het onstabiel wordt zal ik het zeker melden. Het spul is duur genoeg. Ik heb wel gisteren de gateway verplaatst, daarna geen verbinding meer met het raam. Omdat ik ongeduldig was heb ik spullen gereset en de klantenservice gemaild. Vandaag rustig nog eens gekeken en alles in no-time weer zo stabiel als het begon.

Nogmaals, als ik de problemen krijg die jij hebt zal ik het laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:54
Serena schreef op woensdag 5 augustus 2020 @ 21:31:
[...]
De oude studeerkamer is Legokamer geworden.
[...]
Wow, je hebt gewoon een aparte Legokamer!
Ik zou bijna vragen of ik een keertje bij je mag komen spelen. 😃
Mijn Lego zit gewoon in een koffertje.

[ Voor 6% gewijzigd door robertwebbe op 09-08-2020 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:15:
[...]

Wow, je hebt gewoon een aparte Legokamer!
Ik zou bijna vragen of ik een keertje bij je mag komen spelen. 😃
Mijn Lego zit gewoon in een koffertje.
Er staat gewoon een complete stad opgesteld. Hier kun je echt SPELEN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Raar toch? Mensen willen graag een CO melder, maar die is tot nu toe alleen bij Fibaro verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Koolstofmonoxide pak je vaak mee in je rookmelder en speelt vooral bij je cv ketel. Velux zet in op ventileren en dus koolstofdioxide. Ik snap deze keuze wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
elcastel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 16:58:
Koolstofmonoxide pak je vaak mee in je rookmelder en speelt vooral bij je cv ketel. Velux zet in op ventileren en dus koolstofdioxide. Ik snap deze keuze wel.
Behalve die van Nest zijn er mij geen andere melders bekend die rook en CO combineren in dezelfde melder. Dat is ook best logisch want een CO melder plaats je volgens mij niet op dezelfde locatie als een rookmelder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:52:
[...]

Behalve die van Nest zijn er mij geen andere melders bekend die rook en CO combineren in dezelfde melder. Dat is ook best logisch want een CO melder plaats je volgens mij niet op dezelfde locatie als een rookmelder.
Precies dit…
Wil nog wel graag een CO melder voor op de slaapkamer. Ketel hangt op dezelfde verdieping namelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
meesje schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 17:52:
Mee eens hoor, een rookmelder plaats je bovenin een ruimte (rook stijgt), een koolmonoxidemelder plaats je lager omdat dit vaak lager blijft hangen. Ik dacht dat Netatmo en Elro het ook heeft? Er zijn er meer dan alleen Nest in ieder geval.

Maar CO meten is leuk, maar vooral bij een CV ketel, Velux zet zoals gezegd in op ventilatie, luchtverversing dus en daarom CO2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elcastel schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 21:18:
[...]

Mee eens hoor, een rookmelder plaats je bovenin een ruimte (rook stijgt), een koolmonoxidemelder plaats je lager omdat dit vaak lager blijft hangen. Ik dacht dat Netatmo en Elro het ook heeft? Er zijn er meer dan alleen Nest in ieder geval.

Maar CO meten is leuk, maar vooral bij een CV ketel, Velux zet zoals gezegd in op ventilatie, luchtverversing dus en daarom CO2.
Ik zou het meten van CO zelf niet als leuk bestempelen, maar eerder als een must en levensreddend.

Netatmo zelf zegt overigens onderstaande over CO:
Detecteert de Slimme Rookmelder ook koolstofmonoxide?
Nee. Het wordt afgeraden om voor een 2-in-1 product te kiezen, aangezien de ideale installatieplaats van een rookmelder anders is dan van een koolstofmonoxide-melder. Een rookmelder moet op het plafond geplaatst worden, omdat rook zeer snel stijgt. Een koolstofmonoxide-melder moet daarentegen op de muur geplaatst worden, op schouderhoogte, omdat koolstofmonoxide zich met de lucht vermengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ervaren jullie ook wel eens dat in de Woning app wordt aangegeven dat de hub niet bereikbaar is (en daarmee alle andere devices). Ik krijg de melding Woonkamer Televisie reageert niet.
Als ik thuis ben, herstart ik dan altijd mijn ATV. Nu op vakantie kan dat niet. Gelukkig is het probleem na een dag automatisch opgelost.
Ik ben benieuwd of jullie dit probleem herkennen? Mijn ATV heeft sinds een paar weken een vast ip adres. Zowel bij dynamisch als vast heb ik dit probleem ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ik sluit dan vaak de Woning app even helemaal af, of wacht een paar minuten. Een vast ip adres zal dit euvel niet oplossen of verbeteren. Wel heb ik vier hubs in huis: twee Homepods en twee ATV's, misschien is het aanschaffen van een tweede hub een idee of (indien je dat nog niet hebt) een directe utp kabel naar de meterkast en niet werken met powerline adapters.

Wat me net nog te binnen schoot: indien er een switch tussen zit, check de energiebesparende opties eens. Kan zijn dat je switch een paar watt probeert te besparen en je atv daardoor minder makkelijk bereikbaar is.

[ Voor 22% gewijzigd door Rgerr op 10-08-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17:50
Weet iemand toevallig wat zoektermen voor google, of een oplossing voor onderstaande casus?

Recent de Aqara aangezet thuis, met de volgende voorwaarden:
- Beide thuis dan Off
- Beide weg dan Stream & Record

Nu is het vervelende dat als de oppas er is, dat ik constant motion detection meldingen krijg.
Is dit op een manier uit te zetten tijdelijk?

Heb de camera nu maar even op Off gezet, maar is steeds een handmatige stap.
Ik wil dus eigenlijk bijv op maandag tussen 07:00-17:00 geen motion detection notificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Deshmir schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:48:
Weet iemand toevallig wat zoektermen voor google, of een oplossing voor onderstaande casus?

- Beide thuis dan Off

Nu is het vervelende dat als de oppas er is, dat ik constant motion detection meldingen krijg.

Ik wil dus eigenlijk bijv op maandag tussen 07:00-17:00 geen motion detection notificaties.
Heeft de oppas een iPhone? Dan uitnodigen voor je Woning, hier kun je zo nodig restricties bij opleggen zoals het niet kunnen bedienen van accessoires indien hij/zij niet aanwezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:14:
[...]

Heeft de oppas een iPhone? Dan uitnodigen voor je Woning, hier kun je zo nodig restricties bij opleggen zoals het niet kunnen bedienen van accessoires indien hij/zij niet aanwezig is.
Is dat wel zo? Volgens mij kun je alleen maar restricties geven voor beheer, niet voor bepaalde apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Deshmir schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:48:

- Beide thuis dan Off

Is volgens mij niet mogelijk. Je zou hem helemaal uit kunnen zetten maar dan kan je de oppas niet meer in de gaten houden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Een iPad aan de muur monteren en dan de oppas met een nfc sticker/tag laten inchecken. Daaraan een automatisering koppelen dat de meldingen uitgeschakeld worden. Is dat geen optie? Wel (te) duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 10:34:
Ik sluit dan vaak de Woning app even helemaal af, of wacht een paar minuten. Een vast ip adres zal dit euvel niet oplossen of verbeteren. Wel heb ik vier hubs in huis: twee Homepods en twee ATV's, misschien is het aanschaffen van een tweede hub een idee of (indien je dat nog niet hebt) een directe utp kabel naar de meterkast en niet werken met powerline adapters.

Wat me net nog te binnen schoot: indien er een switch tussen zit, check de energiebesparende opties eens. Kan zijn dat je switch een paar watt probeert te besparen en je atv daardoor minder makkelijk bereikbaar is.
Powerline maak ik geen gebruik van. Wel is de ATV via WiFi aangesloten ipv via utp. Dat is het eerstvolgende dat ik ga uitproberen. Ik moet dan wel een switch gebruiken want de utp kabel in de woonkamer zit de Next box. Ik zal dan de eventuele energiebesparende stand checken. Thanks!

In ieder geval ben ik blij dat, ook al heeft het een dag geduurd, alles weer werkt. Wel fijn dat bij vakantie de lampen op de ingestelde tijden aan/uit gaan.

Hard afsluiten is overigens het eerst wat ik doe, maar dat hielp helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Is dat wel zo? Volgens mij kun je alleen maar restricties geven voor beheer, niet voor bepaalde apparaten.
Goed lezen, ik benoem als voorbeeld het niet kunnen bedienen van accessoires indien hij/zij niet aanwezig is. Het klopt dat je toegang geeft tot alle accessoires of niet, hier kun je geen selectie in maken.
Pagina: 1 ... 53 ... 88 Laatste