Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:26:
[...]

Kijk even hier: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Niet echt nodig om dezelfde screenshots te maken, toch? ;)
Ah, ik wil hem juist op SD op laten nemen.
Echt, ik snap die limiet van 5 cams bij Apple echt niet.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:16
Ik en een collega hebben hem vandaag ook binnen gekregen. Lijkt goed te werken inclusief de bekende limitaties:

Geen two-way in Homekit
Geen pan/tilt besturing in Homekit
1080p limitatie in Homekit.
2,4ghz wifi limitatie

De Eufy security app geeft instructies om toe toevoegen aan Homekit. Er zijn twee flows; als de QR code onder je camera een 'huisje' er voor heeft heb je de Eufy app *niet* nodig. Als je er geen huisje voor hebt staan moet je eerst een Eufy account aanmaken, de firmware update doen en vervolgens via de Eufy app toevoegen aan Home.

Hier ontkom je niet aan lijkt het. Zodra je de app ontkoppelt in Eufy is hij ook ontkoppeld in Homekit.

In Eufy heb ik alle opties uitgezet; behalve Motion Detection > Motion tracking. Nadat ik dit heb aangezet heb ik de camera ‘uitgezet’ in de Eufy app. 

Via Homekit blijft de app werken, en werkt ook motion tracking (hij volgt de beweging in de kamer). Het enige wat ik nu nog zie is dat er op een interval nog verbinding gezocht wordt met security-app-eu.eufylife.com . Ik heb geen idee waarom, ik ben van plan om deze nog te blokkeren. 

Voor de zekerheid gisteren ook nog een Non P&T besteld op Amazon.de met 20% korting. Deze zou initieel pas in augustus geleverd worden maar is ondertussen al twee keer naar voren geschoven waarna het er op lijkt dat deze donderdag al binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tales De vier beperkingen zijn juist en waren mij overigens al bekend. Het was in ieder geval geen verrassing. ;)
Zelf heb ik de versie zonder ‘huisje’ en daardoor gedwongen om een Eufy account aan te maken. Het onderscheid tussen huisje/geen huisje had ik nog niet van te voren over gelezen, wel dat je verplicht bent om een Eufy account aan te maken.
Hoe zie jij dat er verbinding gezocht wordt met security-app-eu.eufylife.com? Ik ben benieuwd of de camera binnen HomeKit blijft werken als je die blokkeert.
@Serena SD kaart nog niet geprobeerd. Ga ik waarschijnlijk ook niet doen, want dit is nog mijn enige HSV camera.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:20:
De 2K is nu niet meer te bestellen bij Eufy. Kennisje wilde hem ook, Nederland weggehaald. Kan wel via Amazon.de.
Volgens mij waren we hier iets te enthousiast… 🤣
Via amazon.de kan ie inderdaad geleverd worden in NL, maar via de website van Eufy ook; Niederlande kan ik gewoon selecteren. Niet dat het wat uitmaakt, het komt beide van Amazon. ;)
Correctie: bij Amazon.de is ie iets duurder: 41,71 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:45:
[...]

Via amazon.de kan ie inderdaad geleverd worden in NL, maar via de website van Eufy ook; Niederlande kan ik gewoon selecteren. Niet dat het wat uitmaakt, het komt beide van Amazon. ;)
Correctie: bij Amazon.de is ie iets duurder: 41,71 euro.
Op Amazon.de heb ik de pan en tilt versie niet kunnen vinden.
En op de site van Eufy hebben ze als ik het goed heb de kortingscode weggehaald.
Weet iemand nog wat die code was?

Edit:
De camera zonder pan en tilt is nog wel te bestellen maar de Pan en Tilt is het knopje Bestellen nergens te bekennen.

[ Voor 10% gewijzigd door Tartarus op 14-07-2020 18:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tales
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:43:
...
Hoe zie jij dat er verbinding gezocht wordt met security-app-eu.eufylife.com? Ik ben benieuwd of de camera binnen HomeKit blijft werken als je die blokkeert.
...
In mijn router. De verbinding geblokkeerd en lijkt te blijven werken al lees ik wel wat reports van mensen die niet kunnen herstarten erna zonder actieve verbinding die zal ik nog even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Tartarus Klopt, via Amazon.de alleen de non-P&T versie. Wat betreft de korting, die actie is verlopen, maar zal ongetwijfeld wel weer snel voorbij komen. Hoe vaak zie je wel niet bij Amazon.de de Eufycam 2/2c met leuke korting voorbij komen (even vinkje bij coupon zetten). Dezelfde korting wordt dan ook gegeven via de website van Eufy, maar ik had nooit verwacht dat zij ook (gratis) bezorgden in NL. Maar ja, we weten nu allemaal wel dat het uit hetzelfde (Amazon) magazijn komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Serena In de Eufy app lees ik dat Google Assistant alleen werkt met de eufyCam (E). Ongetwijfeld komt het ook voor onze Eufy camera’s, want ze vermelden het wel op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nooit eerder getest maar live view op Apple Watch werkt ook. Echter met Siri lukt het niet, terwijl op iPhone/iPad wel lukt met Siri.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-09 08:48
Tartarus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Op Amazon.de heb ik de pan en tilt versie niet kunnen vinden.
En op de site van Eufy hebben ze als ik het goed heb de kortingscode weggehaald.
Weet iemand nog wat die code was?

Edit:
De camera zonder pan en tilt is nog wel te bestellen maar de Pan en Tilt is het knopje Bestellen nergens te bekennen.
De code is EUFYID2K1 . Het lukte mij net om een de non pan en tilt te bestellen met korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
karim015 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:11:
[...]

De code is EUFYID2K1 . Het lukte mij net om een de non pan en tilt te bestellen met korting!
Thanks, net ook eentje besteld. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[...]

De code is EUFYID2K1. Het lukte mij net om een de non pan en tilt te bestellen met korting!
Thnx! Ook 2 besteld!
Code voor de pan/tilt is EUFYID2K2 mocht hij op voorraad komen

[ Voor 12% gewijzigd door HekkeySE op 14-07-2020 20:45 ]

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:20:
@Serena In de Eufy app lees ik dat Google Assistant alleen werkt met de eufyCam (E). Ongetwijfeld komt het ook voor onze Eufy camera’s, want ze vermelden het wel op hun website.
Op de site staat het bij deze camera expliciet vermeld. Wel raar…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:02:
[...]

Dat had ik niet verwacht. Vaak heeft een apparaat eerder ondersteuning voor Google en Alexa dan voor HomeKit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
[...]

Thanks! +1

Hier ook gelijk binnen gehaald. Wil al een tijd mezelf filmen in de nachtelijke uren. Volgens vriendin zou ik praten en/of slaapwandelen. Helaas nooit kunnen vast leggen. Hopelijk gaat het hiermee lukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:22
De video kwaliteit is behoorlijk slecht in homekit mode. Zelfs mijn oude Yi (720p) camera geeft beter beeld:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8_jdePz2On_9QLcpw_PGRoxkPk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BTh7WkAr3BE8JsalWxK0l21K.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SqaC0DBX7JbUAeQIi0gpKrWgq6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r6BBnEVdma4N7MY6ZpP3msEF.jpg?f=fotoalbum_large

Personen zijn nauwelijks te herkennen op video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57
hahah holy cow

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
@Domino Zou bijna gaan denken dat er een defect is. Hier doen ze het een stuk beter. Al naar de instellingen van de eufy gekeken? Zit namelijk verschil tussen opname en stream kwaliteit.

[ Voor 33% gewijzigd door TheKerremenke op 15-07-2020 09:51 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
[...]

Gisteren avond, hangend op de bank, kreeg ik het op mijn telefoon niet voor elkaar. Zojuist via de laptop ging het wel in 1x goed, scheelt toch weer 8eu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Domino Ik zal later vandaag ook even testen. Is de beeldkwaliteit binnen de Eufy app hetzelfde?
Gisteren viel me trouwens op dat binnen de Eufy app wat vertraging zichtbaar is. In de Woning app vrijwel niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-08-2020
Zojuist de Eufy 2k P&T ontvangen. Volgens mij zonder HomeKit QR. Voordat ik alles uitpak en installeer, weet iemand of ik de app ook nodig heb voor updates van de camera?

Want als ik de app niet nodig is, dan retourneer ik hem voor een versie met HomeKit QR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
Hoe is bij jullie de verbinding tussen eufy en HomeKit zelf? Hier met regelmaat is de camera niet te benaderen in HomeKit. In de app van eufy wel.
Draai wel ios14 beta 2. Wellicht dat daar de kink nog een beetje zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
NayoNL schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:03:
Zojuist de Eufy 2k P&T ontvangen. Volgens mij zonder HomeKit QR. Voordat ik alles uitpak en installeer, weet iemand of ik de app ook nodig heb voor updates van de camera?

Want als ik de app niet nodig is, dan retourneer ik hem voor een versie met HomeKit QR.
HomeKit QR staat op de onderkant. Nergens anders.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales

Zover ik weet/gehoord heb is de versie met de homekit QR + huisje nog niet beschibkaar/heeft niemand deze uberhaupt nog gezien behalve de vermelding in de app zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
TheKerremenke schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:46:
@Domino Zou bijna gaan denken dat er een defect is. Hier doen ze het een stuk beter. Al naar de instellingen van de eufy gekeken? Zit namelijk verschil tussen opname en stream kwaliteit.
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:00:
@Domino Ik zal later vandaag ook even testen. Is de beeldkwaliteit binnen de Eufy app hetzelfde?
Gisteren viel me trouwens op dat binnen de Eufy app wat vertraging zichtbaar is. In de Woning app vrijwel niet.
Jazeker, dat is het eerste waar ik naar keek uiteraard. De kwaliteit is prima in de eufy app... als je geen homekit gebruikt. Wanneer je de cam toevoegd aan homekit krijg je bovenstaande kwaliteit :(

Volgens mij heb je altijd de app nodig.
Mack80 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:08:
Hoe is bij jullie de verbinding tussen eufy en HomeKit zelf? Hier met regelmaat is de camera niet te benaderen in HomeKit. In de app van eufy wel.
Stabiliteit is okee voor wat ik nu kan testen, nog geen verbindingsproblemen ondervonden. Behalve dat ik op de Apple Watch de pan/tilt niet kan uitkijken. De oude Yi cam weer wel. Wazig iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
Even een samenvatting van de afgelopen 20 uur.

De eufy app 'staat uit' en het verkeer geblokkeerd op de router.

Camera lijkt het goed te doen in HomeKit. Ik wordt nu al gek van de 'thuis/niet thuis' notificaties dus daar nog even aan werken. De dier herkenning lijkt goed te werken en heeft al leuke clipjes opgeleverd. Het beeld is niet superscherp maar werkt voldoende.

De IR straler is 'zichtbaar' voor het blote oog. Het voordeel daarvan is dat de reikwijdte van de IR stralen verder is wat het nacht zich ten goede komt.

Het automatisch 'volgen' van objecten werd erg irritant. Het geluid is niet erg aanwezig, maar het is er wel. Ik heb dit voor nu dus uitgezet.

Het grootste minpunt tot nu toe is dat ik tot twee keer toe de verbinding ben verloren waarbij de eerste keer de camera niet online kwam nadat ik de stekker er uit had gehad tot dat ik deze voor een half uur er uit had.

Vanochtend leek de verbinding voor 5 minuten onderbroken.

Al met al:
- Ik hoop dat Pan & Tilt support in Homekit komt, maar tot die tijd zou ik lekker voor de normale gaan.
- De reliance op de Eufy app vind ik jammer, ik hoop dat iemand een Deep Packet Inspection kan doen om te zien wat er 'echt' gecommuniceerd wordt.
- Het 'vastlopen/not responding' geeft niet veel hoop. Ik kijk het nog een aantal dagen aan anders gaat de camera terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Had ik inderdaad al gezien. Heb ook al een support ticket ingeschoten bij eufy.

Indien de kwaliteit niet beter gaat worden gaan ze retour, dit is echt huilen met de pet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
Bedankt voor alle antwoorden. Erg gewaardeerd. Dan ga ik ‘m retoursturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:10
Ik heb ook de Eufy non-P&T ontvangen. Ingesteld via de app en gelijk HKSV aangezet. Vervolgens in de app de camera 'off' gezet en ondertussen zelfs de app verwijderd: camera doet het vooralsnog prima. Ik zal de stroom er vandaag nog eens afhalen om te zien wat voor effect dat heeft.

Ik ben ook niet ontevreden over de kwaliteit. Het is ongeveer hetzelfde als m'n Circle 2.

Wellicht nog maar twee bestellen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
Anghell schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:08:
Ik heb ook de Eufy non-P&T ontvangen. Ingesteld via de app en gelijk HKSV aangezet. Vervolgens in de app de camera 'off' gezet en ondertussen zelfs de app verwijderd: camera doet het vooralsnog prima. Ik zal de stroom er vandaag nog eens afhalen om te zien wat voor effect dat heeft.

Ik ben ook niet ontevreden over de kwaliteit. Het is ongeveer hetzelfde als m'n Circle 2.

Wellicht nog maar twee bestellen >:)
Kun je eens een screen maken en posten?
Omdat jij wel tevreden bent met de kwaliteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist factory reset gedaan, want integratie met HK bleef actief (ook al was ie verwijderd uit de Woning app). Opnieuw geconfigureerd. Eerst alleen in Eufy. Screenshot gemaakt. Daarna toegevoegd aan HomeKit. Weer screenshot gemaakt. In beide gevallen zien de screenshots er hetzelfde uit. In principe is dat niet vreemd, want het is maar een paar pixels verschil (in de breedte, de hoogte is hetzelfde). 1080x1920 vs 1080x2048. 2K is leuk bedachte marketing. ;)

Zelf heb ik geen ander vergelijkingsmateriaal. Dus ik kan niks zeggen over beeldkwaliteit.

Ik ben erg benieuwd naar anderen die bv een Circle 2 in HK hebben.
@Anghell Zou je eens een screenshot kunnen maken van Circle 2 en de Eufy in HomeKit?

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 15-07-2020 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@meesje probeer ook eens zonder WiFi maar over 4G om te kijken of daar het verschil in zit. Bvd

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er zit zeker verschil tussen WiFi en 4G (over 4G is het via HomeKit volgens mij ook maar 720p).
Zie onderstaande foto’s. De eerste foto is over WiFi, de tweede over 4G. Ik heb zo’n idee dat de eerste foto beter is dan de eerste foto van @Domino .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YxrtfFvb4dLbQdXMMe4nvTDYKtc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xP7ZlGgMzIsWVCHk2qAc9QYU.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ER2AtVgILNEDdrUMfswKYLunSUU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TVXJcq2Fe3GqwgT2yEsoNlOB.jpg?f=user_large

Of de eerste van juiste kwaliteit is, kan ik niet zeggen. Ik heb geen andere camera thuis.
Beide foto's zijn overigens ver ingezoomd. Het totaalbeeld ziet er in mijn ogen vrij goed uit.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 15-07-2020 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anghell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-09 11:10
Domino schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:19:
[...]

Kun je eens een screen maken en posten?
Omdat jij wel tevreden bent met de kwaliteit
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrZXddKI5sPxfQzSM2albyaPO0Y=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LO2SYqOjoYIHP9ZI6ATCHMUp.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vCGSuzU7I8TRYQMYM_vtA1ob72w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XLU1u0YzvnlaQMG3j8c9v92q.jpg?f=fotoalbum_tile

De linker is (de helft van) de Circle 2. Rechts de Eufy (die wordt vanmiddag netjes gemonteerd :+ )
Ja, als je inzoomt zie je wel een verschil, maar ik vind het niet dusdanig schokkend dat ik er ontevreden over geraak

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheKerremenke Hoe is jouw beeldkwaliteit binnen HK? Vergelijkbaar met mijn eerste foto?
Ooit had ik ergens gelezen dat je tov 1080p bij 2K de kentekenplaten van auto's zou moeten kunnen lezen. Dat is wat anders dan de tekst op de verpakking haarscherp tonen. Dat is toch niet de verwachting of zou je dat bij 1080p wel mogen verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:30:
@TheKerremenke Hoe is jouw beeldkwaliteit binnen HK? Vergelijkbaar met mijn eerste foto?
Ooit had ik ergens gelezen dat je tov 1080p bij 2K de kentekenplaten van auto's zou moeten kunnen lezen. Dat is wat anders dan de tekst op de verpakking haarscherp tonen. Dat is toch niet de verwachting of zou je dat bij 1080p wel mogen verwachten?
Ik ben ook niet lyrisch over het beeld hoor. Heel blokkerig vind ik. In de Eufy app zelf is het ietsje, maar dan ook miniem, beter.
Het is goed voor waar hij nu staat (Houdt mijn Lego-collectie in de gaten), maar vooralsnog zal ik er geen voor andere ruimtes aanschaffen.

HK:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZjA6Xf-oE4nXssDMzbEIERfNPqY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yzpMtVZbxEzwjBB18BCKuI2Y.png?f=fotoalbum_large

Eufy:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z5-_Kx_aQft10PHRvxX4JYq-diM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4g2VTmBb074rs9jUkNXSZxj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door Serena op 15-07-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena Ben jij in staat om binnen HomeKit een screenshot te maken van hetzelfde object via de Circle 2 en via Eufy? Ik ben erg benieuwd naar het kwaliteitsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@meesje Via 4G is het zoals de 2e foto. Te slechte kwaliteit. Ik verwacht dat Eufy binnenkort wel een update zal moeten uitbrengen. Mijn Circle 2 is stukken beter wat dat betreft.

Via WiFi is het prima. Zowel Eufy als Circle 2.

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 15-07-2020 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:11:
@meesje Via 4G is het zoals de 2e foto. Te slechte kwaliteit. Ik verwacht dat Eufy binnenkort wel een update zal moeten uitbrengen. Mijn Circle 2 is stukken beter wat dat betreft.
Of het is de beperking van de hardware? Op Reddit las ik dat de beeldkwaliteit zonder HK integratie wel goed is. Dat heb ik zelf niet ervaren. Met of zonder HK integratie, de beeldkwaliteit blijft (vrijwel) hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn we nu te kritisch? Of zijn sommige reviews niet objectief? Of hebben we te maken met een defect produkt?
Quote: During my testing, the camera has blown me away with the video results for both day and night.
Zie: https://www.homekitauthor...ekit-secure-video-camera/

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 15-07-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Of hebben de reviewers enkel over WiFi getest en niet extern via 4G. Kan ook goed mogelijk zijn, zeker in Corona tijd.

Over WiFi is het beeld namelijk meer als goed.
Jammer dat Apple het nog beperkt heeft op 1080p. Daarnaast verwacht ik dat het probleem bij Eufy ligt. Aangezien mijn Circle 2 het over 4G beter doet. HSV is hier nog niet geprobeerd.

[ Voor 52% gewijzigd door TheKerremenke op 15-07-2020 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TheKerremenke Wat ik allemaal lees, wordt het via WiFi niet ervaren als ‘blown away’. Ik vind dat best wel overdreven gezien de berichten. Of zijn we nu allemaal aan het testen via 4G? Nee toch?
Jij ervaart het via WiFi als meer dan goed, maar wel minder dan via de Circle 2? Is het verschil minimaal? De prijs is er natuurlijk ook naar: 40 euro vs 150 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Ik zal vanavond van beide wat foto’s plaatsen. Nu te druk met werk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:54:
@Serena Ben jij in staat om binnen HomeKit een screenshot te maken van hetzelfde object via de Circle 2 en via Eufy? Ik ben erg benieuwd naar het kwaliteitsverschil.
Nou, dan moet ik op ladders gaan klimmen en zo. Nu even niet…
Duffe kop tijdens de nachtdiensten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Zooo, Aqara Mini Switch, 3D print. Tadaaa… We hebben een deurbel op de tuinpoort.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sv0imUyct4HgC3rald7k9LpGES4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5G6PD5dOJorSnpVIc6NDFLWq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c4jWAJ3cWsH5LDfJtm3mvNGmzNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ht1G97UnKTAkobezEskRrirG.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door Serena op 15-07-2020 14:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Op r/EufyCam gelezen dat ze bezig zijn met een nieuwe firmware die de beeldkwaliteit moet verbeteren. Daar vertrouwen we maar op. ;) Op dit moment hou ik de camera, 32 euro blijft geen geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 13:42:
@TheKerremenke Wat ik allemaal lees, wordt het via WiFi niet ervaren als ‘blown away’. Ik vind dat best wel overdreven gezien de berichten. Of zijn we nu allemaal aan het testen via 4G? Nee toch?
Jij ervaart het via WiFi als meer dan goed, maar wel minder dan via de Circle 2? Is het verschil minimaal? De prijs is er natuurlijk ook naar: 40 euro vs 150 euro.
Voor de prijs is het meer dan prima. Over WiFi vind ik het goed genoeg, ook nachtbeeld is goed. Zonder artifacts zoals ik toen met de Eufycam 2 had.

Enkel over 4G vind ik ze momenteel te slecht. Ik verwacht inderdaad dat dit middels een firmware update opgelost gaat worden.

Zijn ze beter of slechter als de Circle 2. Met WiFi liggen ze enorm dicht bij elkaar. Nachtbeeld is bij Eufy beter als bij de Circle 2. Prijstechnisch zeer sterk. 4G is een ander verhaal momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-02 13:21
Nu het toch zoveel over Eufy producten gaat...... (misschien tijd voor een eigen topic?)

Ik zit echt te wachten op een HK deurbel.
De Eufy video doorbell (wireless) heeft officieel geen HK ondersteuning op dit moment.
Ik begrijp echter uit diverse reviews dat de bijgeleverde Homebase 2 wel verschijnt in HK, iemand die kan bevestigen dat dit zo is?
En de belangrijke vraag: komen meldingen (motion en het echte aanbellen) dan ook wel in HK binnen?

Er is momenteel zoveel tegenstrijdige info te vinden over de wel of niet aankomende HK ondersteuning dat ik bang ben voor een herhaling van de beruchte Ring aankondiging. Maar als aanbellen wel gewoon binnenkomt in HK is dat al meer dan wat elke andere doet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 07:20
Mothergoose schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 15:46:
Nu het toch zoveel over Eufy producten gaat...... (misschien tijd voor een eigen topic?)

Ik zit echt te wachten op een HK deurbel.
De Eufy video doorbell (wireless) heeft officieel geen HK ondersteuning op dit moment.
Ik begrijp echter uit diverse reviews dat de bijgeleverde Homebase 2 wel verschijnt in HK, iemand die kan bevestigen dat dit zo is?
En de belangrijke vraag: komen meldingen (motion en het echte aanbellen) dan ook wel in HK binnen?

Er is momenteel zoveel tegenstrijdige info te vinden over de wel of niet aankomende HK ondersteuning dat ik bang ben voor een herhaling van de beruchte Ring aankondiging. Maar als aanbellen wel gewoon binnenkomt in HK is dat al meer dan wat elke andere doet.
Ik heb de wireless doorbell. De Homebase 2 heb ik toegevoegd aan mijn home app maar de doorbell doet daar nu nog niets mee. Eufy zegt zelf dat ze wel Homekit gaan ondersteunen en heb hem daarom ook gekocht, al is dat meestal niet heel slim. Het is afwachten of dat ook gebeurd. Los van gebrek aan Homekit echter wel tevreden met de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mothergoose
  • Laatst online: 27-02 13:21
Bedankt voor de verheldering.

Ik moet het toch eerst nog maar zien van Eufy.
Op reddit word in iedergeval druk gespeculeerd dat ze geen Go van Apple krijgen voor de deurbel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 14:50:
[...]

Voor de prijs is het meer dan prima. Over WiFi vind ik het goed genoeg, ook nachtbeeld is goed. Zonder artifacts zoals ik toen met de Eufycam 2 had.

Enkel over 4G vind ik ze momenteel te slecht. Ik verwacht inderdaad dat dit middels een firmware update opgelost gaat worden.

Zijn ze beter of slechter als de Circle 2. Met WiFi liggen ze enorm dicht bij elkaar. Nachtbeeld is bij Eufy beter als bij de Circle 2. Prijstechnisch zeer sterk. 4G is een ander verhaal momenteel.
Fijn om te horen dat de Circle 2 en Eufy (met WiFi) dicht bij elkaar liggen en het nachtbeeld van de Eufy zelfs beter is. De prijzen liggen ieder geval niet dicht bij elkaar. ;) Dan gaan we wel zien wanneer er nieuwe firmware verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Ik ben ten einde raad.
De Eufy Cam zonder pan en tilt bestelling die ik afgelopen vrijdag rond 17:40 heb geplaatst is nog steeds niet verzonden.
Ook op mijn ticket van gisteren is nog steeds niet gereageerd.

Zijn er mensen onder ons die op afgelopen zaterdag of zondag hebben besteld en al wel een track en trace hebben ontvangen?

Ondertussen antwoord gekregen, ik moet een week wachten ;(
Thank you for contacting us.

I'm sorry about this delay. I have checked the shipping information in the system for you:
Delivery Estimate: 23. Juli 2020

Could you mind wait a few days?

Have a nice day!

[ Voor 31% gewijzigd door Tartarus op 15-07-2020 19:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 11:43:
Er zit zeker verschil tussen WiFi en 4G (over 4G is het via HomeKit volgens mij ook maar 720p).
Zie onderstaande foto’s. De eerste foto is over WiFi, de tweede over 4G. Ik heb zo’n idee dat de eerste foto beter is dan de eerste foto van @Domino .
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Of de eerste van juiste kwaliteit is, kan ik niet zeggen. Ik heb geen andere camera thuis.
Beide foto's zijn overigens ver ingezoomd. Het totaalbeeld ziet er in mijn ogen vrij goed uit.
De camera’s zijn ook niet bedoeld om ermee te lezen, maar om ruimtes in de gaten te houden…. O-)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hzOU6StUt__VkVnVO5fgkWQE6Zs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/l0WV9Y4lw77sb0vY9dp7xjLF.jpg?f=fotoalbum_large

Kortom, ik ben er heel blij mee!

[ Voor 6% gewijzigd door funske op 15-07-2020 20:11 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:10:
[...]

De camera’s zijn ook niet bedoeld om ermee te lezen, maar om ruimtes in de gaten te houden…. O-)
[Afbeelding]

Kortom, ik ben er heel blij mee!
Na het posten van het eerste onscherpe beeld (van verpakking met tekst) kwam een lacherige opmerking voorbij. Hierdoor had ik het idee dat een 1080p/2K dat makkelijk zou moeten kunnen. Ik heb nu zo’n vermoeden dat dat niet zo is.

Jouw screenshot lijkt me van een goede beeldkwaliteit.
Je hebt de camera zo te zien niet in HomeKit opgenomen. Als je dat doet, hoe is dan de beeldkwaliteit? Daar schijnt namelijk het grootste issue mee te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 15-07-2020 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:01
Heb inmiddels ook 2 camera’s binnen en aangesloten. Enige wat ik nog niet helemaal voor elkaar krijg is het volgende: ik wil graag dat de camera’s opnemen en melding maken als ik niet thuis ben, maar ook tussen 22:00 en 7:00. Ik zie in HomeKit of de Eufy app geen mogelijkheid om die 2 te combineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
rusman schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 22:03:
Heb inmiddels ook 2 camera’s binnen en aangesloten. Enige wat ik nog niet helemaal voor elkaar krijg is het volgende: ik wil graag dat de camera’s opnemen en melding maken als ik niet thuis ben, maar ook tussen 22:00 en 7:00. Ik zie in HomeKit of de Eufy app geen mogelijkheid om die 2 te combineren.
Opnemen als je weg bent moet wel lukken via HomeKit en/of eufy. De nachten word een ander verhaal. (Althans, de combi die je wilt)
Ik vind het ook bijzonder dat Apple alleen een trigger heeft weg/aanwezig. En niet aan de nachten denkt.
Misschien komt er een update vanuit Eufy of Apple zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
meesje schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 20:22:
[...]

Na het posten van het eerste onscherpe beeld (van verpakking met tekst) kwam een lacherige opmerking voorbij. Hierdoor had ik het idee dat een 1080p/2K dat makkelijk zou moeten kunnen. Ik heb nu zo’n vermoeden dat dat niet zo is.

Jouw screenshot lijkt me van een goede beeldkwaliteit.
Je hebt de camera zo te zien niet in HomeKit opgenomen. Als je dat doet, hoe is dan de beeldkwaliteit? Daar schijnt namelijk het grootste issue mee te zijn.
Ik heb de camera’s niet in HomeKit gedaan, omdat ik liever gebruik maak van de Eufy-app. Ook al omdat ik ook de video deurbel heb.
Maar ik heb een camera net even toegevoegd en een foto gemaakt. Dus hierbij op speciaal verzoek:

Dit is de foto m.b.v. HomeKit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IemwbnPo8u46s94aA4dGuaeBY2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wPMhpsb6P17EHJAkXRoUxHvZ.png?f=fotoalbum_large

En deze is via de eufy-app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wk98BkElpd2xMQphJmfNQnoKQX8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/JfNSPiOcuxhAnaAaZcBav5ju.png?f=fotoalbum_large

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Potverdorie...wil ik eindelijk eens aan de slag
Met homekit en automatiseringen krijg ik niet voor elkaar wat ik wil.

Vakantiehuis.
ATV 4K
Philips Hue’s
Buitenverlichting
Tado AC controller
Netatmo Healthy home coach
Eufy indoor cam ptz

Ik hoopte dat als bijv de Netatmo een temp boven de 25 graden registreert, de airco via de Tado controller aangezet wordt.

Maar ik heb wel temperatuur staan in homekit dashboard maar zie geen sensor waar ik
een dergelijke automatisering kan maken (enkel CO2 en alg. Luchtkwaliteit).

Zie ik misschien iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
readytoflow schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 00:35:
Potverdorie...wil ik eindelijk eens aan de slag
Met homekit en automatiseringen krijg ik niet voor elkaar wat ik wil.

Vakantiehuis.
ATV 4K
Philips Hue’s
Buitenverlichting
Tado AC controller
Netatmo Healthy home coach
Eufy indoor cam ptz

Ik hoopte dat als bijv de Netatmo een temp boven de 25 graden registreert, de airco via de Tado controller aangezet wordt.

Maar ik heb wel temperatuur staan in homekit dashboard maar zie geen sensor waar ik
een dergelijke automatisering kan maken (enkel CO2 en alg. Luchtkwaliteit).

Zie ik misschien iets over het hoofd?
Dat kan niet in de Woning app. Daarvoor zul je moeten uitwijken naar Eve of Home+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Heeft iemand de Eufy camera al aan de praat met HomeKit Secure Video? Ik heb de laatste firmware gedownload, een Apple TV 4k en een geschikt iCloud abonnement. Camera staat wel in de home app, maar zie alleen de live feed.

Edit: Misschien heeft hij nog niks opgenomen. Ik zal eens een opname forceren.

[ Voor 15% gewijzigd door rusman op 16-07-2020 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
rusman schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:26:
Heeft iemand de Eufy camera al aan de praat met HomeKit Secure Video? Ik heb de laatste firmware gedownload, een Apple TV 4k en een geschikt iCloud abonnement. Camera staat wel in de home app, maar zie alleen de live feed.
Hoe staan je instellingen? Je kan bij opnameopties een paar keuzes maken. Streamen of streamen en opnemen. Bij het laatste neemt ie op en kan je terugkijken in de balk van je camerabeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
Mack80 schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 08:36:
[...]

Hoe staan je instellingen? Je kan bij opnameopties een paar keuzes maken. Streamen of streamen en opnemen. Bij het laatste neemt ie op en kan je terugkijken in de balk van je camerabeeld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UqOYpIPmVAlBxijBVnr_Dq_EQWo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CfDSWqYM2YyNUrPoBPEg3nYD.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 19:25
Ook hier ervaring met de nieuwe Eufy cam 2k. Goede beeldkwaliteit via HomeKit en de Eufy app.

Vanochtend bleef ik de melding krijgen dat iemand anders de camera aan het bekijken, en ik dus moest wachten tot die niet meer keek. Via de Eufy app was wel alles te zien.

Alles gecheckt en weet zeker dat niemand mee keek via mijn devices. Dus tijdelijk even de camera uit HomeKit gehaald. Bij het opnieuw toevoegen naar HomeKit kreeg ik een foutmelding. Nu zit de camera uiteindelijk niet in HomeKit, maar zegt de Eufy app van wel, waardoor ik het niet opnieuw kan proberen en ik niet alle settings kan aanpassen.

Herstarten via app of stroom van de camera af helpt niet. Enige oplossing (die ik ook via Reddit vind) lijkt de camera volledig resetten en opnieuw toevoegen als nieuwe camera. Had de camera net mooi ingebouwd en kom dus niet handig bij het reset knopje zonder weer uit te bouwen... Iemand hier ervaring mee en toevallig een andere oplossing voorhanden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Wetterhahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:01:
Ook hier ervaring met de nieuwe Eufy cam 2k. Goede beeldkwaliteit via HomeKit en de Eufy app.

Vanochtend bleef ik de melding krijgen dat iemand anders de camera aan het bekijken, en ik dus moest wachten tot die niet meer keek. Via de Eufy app was wel alles te zien.

Alles gecheckt en weet zeker dat niemand mee keek via mijn devices. Dus tijdelijk even de camera uit HomeKit gehaald. Bij het opnieuw toevoegen naar HomeKit kreeg ik een foutmelding. Nu zit de camera uiteindelijk niet in HomeKit, maar zegt de Eufy app van wel, waardoor ik het niet opnieuw kan proberen en ik niet alle settings kan aanpassen.

Herstarten via app of stroom van de camera af helpt niet. Enige oplossing (die ik ook via Reddit vind) lijkt de camera volledig resetten en opnieuw toevoegen als nieuwe camera. Had de camera net mooi ingebouwd en kom dus niet handig bij het reset knopje zonder weer uit te bouwen... Iemand hier ervaring mee en toevallig een andere oplossing voorhanden?
Er uit halen en zorgen dat je er in een voorkomend geval wel bij het reset knopje kunt. ;)

Hetzelfde heb ik gehad met een Netatmo buiten camera, moest gereset worden door de stroom er af te halen, net toen ik alles netjes had weggewerkt... De groep er af halen was geen optie, daar zat namelijk ook de firewall en de ap’s op (dus kon de Netatmo niet opnieuw verbinden). Uiteindelijk een schakelaar er tussen gezet, kleine moeite groot plezier als je het nodig hebt. Hetzelfde geldt voor zoiets als een reset knopje. Je hoeft er niet vaak bij, maar als je er bij moet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19:18
B-Real schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:57:
[...]

Beide stonden al aan en de iCloud sleutelhanger stond ook aan.

Vergeten te melden, maar ik heb ook een werktelefoon (iPhone 7). Ook daar staan de instellingen goed, ik heb daar echter voor nu wel even mijn huis verwijderd (to be sure).

Tot slot, moet ik ook op mijn iPad alles aanzetten qua locaties? Deze staan nu uit namelijk, sleutelhanger staat wel aan.
iPad komt in principe nooit buiten het huis, dus wellicht dat de automatisering dan denkt dat er altijd iemand thuis is?
Toen ik gisterenavond laat thuis kwam zag ik de lampen in de woonkamer branden precies zoals ik ingesteld had.
Aan de hoeveelheid licht kon ik wel zien dat de overige lampen niet branden, toen ik het huis binnenkwam branden deze wel.

Kortom, beide automations werken zoals ingesteld :)

Is nog eenvoudig, maar geeft wel een mooie basis om verder mee te spelen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wetterhahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:01:

Ik heb het zelf nog niet getest, maar op Reddit gelezen dat als je de camera uit de Woning app hebt verwijderd, het volstaat om in de Eufy app uit te loggen en weer in te loggen. Deze tip kreeg een 'Award', dus kennelijk werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wetterhahn
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb het zelf nog niet getest, maar op Reddit gelezen dat als je de camera uit de Woning app hebt verwijderd, het volstaat om in de Eufy app uit te loggen en weer in te loggen. Deze tip kreeg een 'Award', dus kennelijk werkt het.
Dat had ik ook gezien maar helaas werkt het niet. Zelfs het opnieuw installeren van de app werkt niet. Ik zal morgen de camera maar weer eens uitbouwen en resetten. Kan ik hem direct nog mooier installeren :).
Rgerr schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 09:12:
[...]

Er uit halen en zorgen dat je er in een voorkomend geval wel bij het reset knopje kunt. ;)
Juistem, je hebt wel gelijk maar helaas gaat dat niet lukken omdat hij in een waterdichte behuizing zit en buiten hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wetterhahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 10:54:
[...]

Dat had ik ook gezien maar helaas werkt het niet. Zelfs het opnieuw installeren van de app werkt niet. Ik zal morgen de camera maar weer eens uitbouwen en resetten. Kan ik hem direct nog mooier installeren :).

[...]

Juistem, je hebt wel gelijk maar helaas gaat dat niet lukken omdat hij in een waterdichte behuizing zit en buiten hangt.
Gaatje aan de achterkant boren en afdekken met een rubberen dopje of een laagje kit? Waterdicht en je kunt er nog wel bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Interessant. In wat voor behuizing heb je de camera geplaatst? Heb je een link?
Ik wil 'm zelf ook buiten plaatsen, in principe redelijk beschut (geen directe regenval). De grootste uitdaging is de adapter en usb kabel. Even googl-en of dat vervangen kan worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wetterhahn
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:15:
[...]

Interessant. In wat voor behuizing heb je de camera geplaatst? Heb je een link?
Ik wil 'm zelf ook buiten plaatsen, in principe redelijk beschut (geen directe regenval). De grootste uitdaging is de adapter en usb kabel. Even googl-en of dat vervangen kan worden.
Ik heb hem in de oude behouzing van een buitencamera die er al hing geprutst. Dit was een oude dome camera die er al hing toen we het huis kochten. Volgens de specificatie op de sticker van de camera kwam die uit het jaar 2000(!). Helaas geen merk oid. Wel een mooie metalen behuizing dus ik heb gewoon alle electronica er uit gesloopt en de nieuwe Eufy gemonteerd. USB door de bestaande buis getrokken en klaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Serena
Wetterhahn schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 11:31:
[...]

Ik heb hem in de oude behouzing van een buitencamera die er al hing geprutst. Dit was een oude dome camera die er al hing toen we het huis kochten. Volgens de specificatie op de sticker van de camera kwam die uit het jaar 2000(!). Helaas geen merk oid. Wel een mooie metalen behuizing dus ik heb gewoon alle electronica er uit gesloopt en de nieuwe Eufy gemonteerd. USB door de bestaande buis getrokken en klaar.
Wij worden hier altijd extreem blij van foto’s!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Serena schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 03:28:
[...]

Dat kan niet in de Woning app. Daarvoor zul je moeten uitwijken naar Eve of Home+.
Je bedoelt de Eve degree?
Home+? Is dat een app? Kan hem zo snel niet vinden?

Maar wel vreemd, want die temp sensor zit wel in de netatmo?

[ Voor 10% gewijzigd door readytoflow op 16-07-2020 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
readytoflow schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:53:
[...]

https://apps.apple.com/nl/app/home-4/id995994352

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Ik had hetzelfde probleem met een camera (die ik even voor @meesje erin had gezet om een screenpicture te maken). Toen ik hem uit HomeKit had gehaald bleef hij in de Eufy-app geregistreerd als HomeKit camera.

Ik heb de camera toen verwijderd uit de Eufy-app en daarna weer gewoon als nieuwe toegevoegd; probleem opgelost! Heb je dat ook al geprobeerd??

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:57
[...]

Zoals Serena aangaf heb je andere apps nodig om dergelijke waarden als conditie of soms trigger te kunnen gebruiken. Dat geeft op zich niet, omdat het een veel uitgebreider automatisering systeem biedt boven Woning.
Woning moet wel nog begrijpbaar blijven voor digibeten en schoonmoeders, dus een hoop kan ook niet zo maar. Dat wil echter niet zeggen dat het homekit platform dat niet ondersteunt: enter diverse apps die het toelaten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Inderdaad https://apps.apple.com/nl/app/eve-for-homekit/id917695792 en https://apps.apple.com/nl/app/home-4/id995994352.
Geen idee waarom die niet standaard in de Woning app zit. Weer een of andere beperking van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

De Eve app is een gratis app, met ongeveerde mogelijkheden als de Home4 app. Alleen die is betaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 13:53:
[...]

De Eve app is een gratis app, met ongeveerde mogelijkheden als de Home4 app. Alleen die is betaald
Iedereen loopt weg met de Eve app. Om de een of andere reden vind ik dat dus een draak van een app.
Ik heb Home+ eens in een aanbieding gescoord en zit inmiddels in de bèta app. Hier maak ik al mijn uitgebreide automations mee. Ideaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:02:
[...]

offtopic:
Op pepper gelezen dat iemand de camera werkend heeft met de Google Nest hub. Is er het bij jou ondertussen werkend? Of kan wellicht de combi HomeKit en Google niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mack80 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 10:08:
Ik heb de camera nu verplaatst naar de locatie buiten waar deze moet komen te hangen. Het wifi signaal is daar niet denderend. Nu heb ik ook regelmatig dat ie in de Woning app geen reactie geeft, maar in de Eufy app wel.
Als test heb ik de streamingkwaliteit in de Eufy app op Auto gezet, deze stond op Hoog. Even kijken of dit het gewenste effect heeft.
Het heeft dus met je draadloos netwerk te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:15:
[...]

offtopic:
Op pepper gelezen dat iemand de camera werkend heeft met de Google Nest hub. Is er het bij jou ondertussen werkend? Of kan wellicht de combi HomeKit en Google niet?
Krijg alleen maar dit in beeld…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fhqrj5NHuBko6eTDztTpHGiBtHw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RLJwhLoxvRQwRQ0ysfW34c3b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:31:
[...]

Krijg alleen maar dit in beeld…

[Afbeelding]
Ook als je de camera helemaal uit HomeKit haalt? Dus ook niet dat Eufy nog denkt dat er HK integratie actief is? Ik zie je bericht op pepper. Hopelijk reageert diegene.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-07-2020 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het blijft overigens bijzonder dat binnen de Woning app er (vrijwel) geen vertraging is en binnen de Eufy app deze vertraging wel waarneembaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 17:15
Zou door buffering kunnen komen; homekit is 1080p en Eufy app is 2k

Acties:
  • 0 Henk 'm!
remmuz schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:35:
Zou door buffering kunnen komen; homekit is 1080p en Eufy app is 2k
Dat zou goed kunnen. Het is 2073600 (1920x1080) vs 2211840 (2048x1080) pixels. Niet echt een heel groot verschil. In ieder geval ben ik blij dat het resultaat in HomeKit veel beter is! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 14:49:
[...]

Ook als je de camera helemaal uit HomeKit haalt? Dus ook niet dat Eufy nog denkt dat er HK integratie actief is? Ik zie je bericht op pepper. Hopelijk reageert diegene.
Nou ja, ik laat het even zo. Zag op mijn Android telefoon bij Alexa en Google een beta stempel staan. Komt misschien wel goed met de update.
Met iOS14 hoef ik het maar aan mijn ATV te vragen en ik heb binnen 2 seconden beeld. Voor nu werkt het. Krijg morgen een groter SD-kaartje binnen, dus opslag is ook geregeld.
Apple moet echt toegang gaan geven tot meer dan 5 camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:49:
[...]

Nou ja, ik laat het even zo. Zag op mijn Android telefoon bij Alexa en Google een beta stempel staan. Komt misschien wel goed met de update.
Met iOS14 hoef ik het maar aan mijn ATV te vragen en ik heb binnen 2 seconden beeld. Voor nu werkt het. Krijg morgen een groter SD-kaartje binnen, dus opslag is ook geregeld.
Apple moet echt toegang gaan geven tot meer dan 5 camera’s.
Ik zou ook best nu al naar iOS14 willen, maar met zakelijke Apple devices ga ik die gok niet nemen.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 16-07-2020 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eufy komt met een deurbel chime met ondersteuning voor HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Wellicht een combi met de standalone deurbel (zonder homebase)?

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 16-07-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
meesje schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:31:
Het blijft overigens bijzonder dat binnen de Woning app er (vrijwel) geen vertraging is en binnen de Eufy app deze vertraging wel waarneembaar is.
Dat heb ik ook ervaren. Inmiddels de app van Eufy eraf gehaald. HomeKit doet het best oké. Helaas wel beperkt qua mogelijkheden (zie mijn eerdere berichten)
Moet alleen nu even de overweging doen naar een 2tb opslag😀 (luxe probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NayoNL
Ondanks een eerder bericht, heb ik de Eufy PT toch maar geïnstalleerd. Werkt verder prima.

In mijn modem-router heb ik toegang tot het internet geblokkeerd voor de cam. Wat opviel: als je de cam herstart door fysiek de stekker uit en in het stopcontact te doen, dan wil de cam geen verbinding meer maken met mijn Wifi-netwerk. Ik heb het een kwartier de tijd gegeven, maar zonder resultaat.

Zodra ik de internet-blokkering eraf haal, dan pakt de cam na een paar minuten mijn WiFi-netwerk en is de stream weer zichtbaar in de Home-app. Ik vraag me af waarom hij een connectie nodig heeft met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Aanstaande woensdag kan ik eindelijk mijn bevindingen en ervaringen met jullie delen en met die van jullie vergelijken oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jammer genoeg de eufy met p&z nog steeds uitverkocht. Mocht iemand nog z’n eufy camera met p&z hebben liggen, ik heb wel interesse. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wetterhahn
Serena schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 12:07:
[...]

Wij worden hier altijd extreem blij van foto’s!
Dat snap ik! Word ik zelf ook altijd blij van. :)

Hierbij twee foto’s van de setup. Ik heb de Eufy cam nu met twee stukjes karton in de juiste hoek vast gezet. Hiermee kan ik nu precies de gehele oprit en voordeur zien.

Helaas paste de Pan en Tilt versie niet in de behuizing. Dus daarom nu de normale variant er in.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XqXg-tYq-5so2aQ56mXnulrnDWk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ogGLfI7OnthAmJ8FtKzHLVhg.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zEgLkNJVyUiojfxyR1bqtm_nsyw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Nr6XDjVTKsyjPWVeCmgYN8py.jpg?f=user_large

Tevens voor de geïnteresseerden de camera die er uit kwam, een oud modelletje met veel elektronica er op. Deze zat aangesloten op een groter systeem. Ik bewaar hem denk ik als knutselobject.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4cuM-AQXtx2nO-y4c9C01XWfXv4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/9R5y8dv7JC5cn66VqVDB46J4.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door Wetterhahn op 17-07-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De afstand buiten tussen de locatie waar de Eufy camera komt te hangen en het (buiten)stopcontact is ongeveer 4,5m. De simpelste oplossing leek me een usb verlengkabel (van 3m), maar deze geeft de voeding niet goed door. Het ringetje op de Eufy blijft een beetje licht blauw (in ieder geval niet fel blauw).
Ik had al eens iets gelezen over usb verlengkabels icm de standaard usb kabels voor het opladen van telefoons, dat vaak ook niet een succes is.
Dan morgen maar iets als dit kopen: https://www.gamma.nl/asso...0-75-mm-3-meter/p/B466611

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Die dingen zijn een zegening.
Ik heb dankzij zo een verlengsnoer een oplaad kabel van ongeveer 4 meter ofzo nu.
3 meter tot de adapter en 1 meter lightning cable _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben zelf niet thuis en mijn Eufy is offline. Heb ik met mijn Circles serieus nog nooit meegemaakt…
Hmmm, word ik niet blij van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Aangezien er (nog) geen aparte topic voor de Eufy camera's is, stel ik de vraag maar even hier .
- Weet iemand waar ik een handleiding (geen installatie-beschrijving) voor deze camera's kan downloaden?
- Ik heb 3 camera's; 1 waarvan de LED continue rood brandt en 2 waarvan de LED rood / blauw / uit knippert

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uvmMdFKG39ZUi81kX5y1eZ6Cf_o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bDwtrUmB0UGFwCyqRcUERGTR.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OIUw_1Ir_pJ3qw7UXIZslbCEVKo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aFYVrbqRGKICizZpVU2xaJbp.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUX7Z8_-sj8vT9BglrcfUVoIUEY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/CD4SSyvoDaUqn6iu9PrG54j0.jpg?f=user_large

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
funske schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:49:
Aangezien er (nog) geen aparte topic voor de Eufy camera's is, stel ik de vraag maar even hier .
- Weet iemand waar ik een handleiding (geen installatie-beschrijving) voor deze camera's kan downloaden?
- Ik heb 3 camera's; 1 waarvan de LED continue rood brandt en 2 waarvan de LED rood / blauw / uit knippert

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Volgens @meesje kwam het overeen met de kleuren in HK.
Rood is HSV, blauw alleen live. Geen idee wat knipperen dan is.
Ik heb die hele kleurenhandel uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:07:
[...]

Volgens @meesje kwam het overeen met de kleuren in HK.
Rood is HSV, blauw alleen live. Geen idee wat knipperen dan is.
Ik heb die hele kleurenhandel uitgeschakeld.
@funske De handleiding heb ik nu niet voor handen, maar de verschillende kleuren worden in de handleiding (geleverd bij de camera) beschreven.
Pagina: 1 ... 50 ... 88 Laatste