Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:49
@Roppedop Bedankt vóór de snelle reactie.
@Jasper1975 Om welke camera gaat het eigenlijk?

[ Voor 181% gewijzigd door TheKerremenke op 11-07-2020 09:17 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dubbelpost

[ Voor 121% gewijzigd door TheKerremenke op 11-07-2020 09:17 . Reden: Dubbelpost ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:00
Volgens mij is de camera zonder P&T van Eufy inmiddels uitverkocht trouwens.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 12:32:
Volgens mij is de camera zonder P&T van Eufy inmiddels uitverkocht trouwens.
Ja, inderdaad. Ik kan het me goed voorstellen dat deze hard is gegaan. 32 euro is geen geld.
Erg bijzonder trouwens dat mijn bij Eufylife bestelde camera door Amazon wordt verstuurd.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 11-07-2020 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-09 10:01
meesje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:04:
[...]

Ja, inderdaad. Ik kan het me goed voorstellen dat deze hard is gegaan. 32 euro is geen geld.
Erg bijzonder trouwens dat mijn bij Eufylife bestelde camera door Amazon wordt verstuurd.
Heb jij al een verzendbevestiging dan?

Edit: Zie het idd in de link nu. Benieuwd wanneer het ding daadwerkelijk verstuurd wordt.

[ Voor 12% gewijzigd door Serena op 11-07-2020 13:12 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:11:
[...]

Heb jij al een verzendbevestiging dan?

Edit: Zie het idd in de link nu. Benieuwd wanneer het ding daadwerkelijk verstuurd wordt.
Vanochtend kreeg ik een bericht in de PostNL app (zending van Amazon). Ik kon me geen bestelling van Amazon herinneren. Later zag ik in de mail van Eufy dezelfde code. De camera wordt a.s. dinsdag bezorgd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dat is snel. Hier staat de bestelling als Lieferart: Amazon Shipping Sendungnummer: Unbekannt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:46
Die Eufy indoor is een leuk ding voor een schappelijke prijs! Stel dat ik hem van het internet blokkeer. Werkt HomeKit Secure Video dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeVantaggio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:46
Lijkt er ook op dat de Duitse Eufy niet meer in Nederland aflevert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
DeVantaggio schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 15:56:
Die Eufy indoor is een leuk ding voor een schappelijke prijs! Stel dat ik hem van het internet blokkeer. Werkt HomeKit Secure Video dan wel?
Goede vraag. Voor het gebruik van de Eufy app is in ieder geval internet verplicht. Anders doet ie het niet, ondanks de lokale opslag. Zo is de app namelijk gebouwd. Ze zijn ermee bezig om dit aan te passen.

Mbt HomeKit weet ik niet of ie het wel/niet doet, als je ze in een afgeschermd WiFi netwerk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 13:25:
[...]

Vanochtend kreeg ik een bericht in de PostNL app (zending van Amazon). Ik kon me geen bestelling van Amazon herinneren. Later zag ik in de mail van Eufy dezelfde code. De camera wordt a.s. dinsdag bezorgd.
Oh, die heb ik hier nog niet. Hopen dat die hier ook snel komt dan…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeVantaggio schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 16:15:
Lijkt er ook op dat de Duitse Eufy niet meer in Nederland aflevert
Welke foutmelding krijg je tijdens het bestelproces?
Of bedoel je dat je nu beide camera’s niet meer aan je winkelmand kan toevoegen? Vanochtend nog alleen de P&T versie, gisteren nog beide.
Als test heb ik geprobeerd de deurbel te bestellen. Tot aan het betalen, kon ik alle bestelstappen gewoon volgen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Hier een stappenplan voor de Eufy camera om deze alleen te laten opnemen en berichten te versturen via HomeKit.
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
meesje schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:18:
Vanochtend nog alleen de P&T versie, gisteren nog beide.
Ook de P&T versie is niet meer te koop…….
Ik ben bij dat ik er gisteren snel 3 heb gekocht.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
funske schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 19:30:
[...]

Ook de P&T versie is niet meer te koop…….
Ik ben bij dat ik er gisteren snel 3 heb gekocht.
Klopt, van beide is denk ik de voorraad op. Ik ben blij dat ik al een track&trace heb.
In ieder geval goed om te weten dat Eufy DE (gratis) verzend naar NL, terwijl dat via Amazon.de (verkoper Eufy) niet kan. Maar de track&trace (via Eufy DE) is wel weer van Amazon. Logica is ver te zoeken.

[ Voor 48% gewijzigd door meesje op 11-07-2020 19:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Serena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 17:58:
[...]

Oh, die heb ik hier nog niet. Hopen dat die hier ook snel komt dan…
Hoppa, donderdag arriveert die. Fijn!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Serena schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 22:33:
[...]

Hoppa, donderdag arriveert die. Fijn!!!
Heb iets meer dan 2 uurtjes na jou besteld zie ik, maar bij mij staat er nog steeds ‘unbekannt’ :X
Ik hoop dat ik niet te laat was met bestellen en nog deze week dat ding binnen krijg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier arriveren ze ook as donderdag. Dus spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 07:20
Heb de Eufy pan & tilt inmiddels binnen. De HomeKit portal knop in de app doet echter niks. Lees dat meer mensen hier last van hebben. Direct toevoegen via home app doet niks jammer genoeg.. kan hem nog niet aan HomeKit toevoegen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hemmik schreef op zondag 12 juli 2020 @ 17:59:
Heb de Eufy pan & tilt inmiddels binnen. De HomeKit portal knop in de app doet echter niks. Lees dat meer mensen hier last van hebben. Direct toevoegen via home app doet niks jammer genoeg.. kan hem nog niet aan HomeKit toevoegen dus.
Ik las ergens dat HomeKit halverwege Juli zou worden ondersteund, maar ergens anders weer dat het al wel zo is.
Probeer anders de app in een ander regio in te stellen, bijvoorbeeld USA, misschien dat dat helpt.

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.

[ Voor 9% gewijzigd door Tartarus op 12-07-2020 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
[b]
@Jasper1975 Om welke camera gaat het eigenlijk?
Ik heb 2x de Non P&T besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Daar is geen standaard raam mount voor als bij een Circle 2. Maar achter het raam met een doos eromheen zoals @Roppedop voorstelt is natuurlijk eenvoudig om even uit te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 07:20
Tartarus schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:10:
[...]

Ik las ergens dat HomeKit halverwege Juli zou worden ondersteund, maar ergens anders weer dat het al wel zo is.
Probeer anders de app in een ander regio in te stellen, bijvoorbeeld USA, misschien dat dat helpt.

Hou ons op de hoogte zou ik zeggen.
Van deze aankondiging (met aanvulling vandaag) begrijp ik dat het wel zou moeten werken nu. Is bij velen niet het geval echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al vast wat leesvoer voor degene die deze week de Eufy indoor camera binnen krijgen.
https://www.homekitauthor...ekit-secure-video-camera/
Netatmo en Eve hebben een zware concurrent er bij en dat voor nog geen derde van de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Hemmik schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:07:
[...]

Van deze aankondiging (met aanvulling vandaag) begrijp ik dat het wel zou moeten werken nu. Is bij velen niet het geval echter.
Ik merk het wel als ik de mijne binnen heb. Staat nog steeds als ‘Unbekannt’ bij sendungsnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:20:
Al vast wat leesvoer voor degene die deze week de Eufy indoor camera binnen krijgen.
https://www.homekitauthor...ekit-secure-video-camera/
Netatmo en Eve hebben een zware concurrent er bij en dat voor nog geen derde van de prijs.
Komende week eens een tijdje testen. Ook even kijken hoe deze werkt in combinatie met mijn Nest hub. Ik vind het toch wel een heel groot voordeel (tot nu toe, aangezien ik nog niet weet of het echt goed werkt) dat deze met meerdere platformen werkt.
Ik baal echt als een stekker dat mijn Logitechs nu niet meer in hun eigen app en in Google Home verschijnen. Echt een groot gemis…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Komende week eens een tijdje testen. Ook even kijken hoe deze werkt in combinatie met mijn Nest hub. Ik vind het toch wel een heel groot voordeel (tot nu toe, aangezien ik nog niet weet of het echt goed werkt) dat deze met meerdere platformen werkt.
Ik baal echt als een stekker dat mijn Logitechs nu niet meer in hun eigen app en in Google Home verschijnen. Echt een groot gemis…
Dat laatste kan ik me goed voorstellen. Het is best een investering die je gedaan hebt. Stomme ontwerp keuze, zo op het eerste gezicht, maar wellicht kon het technisch niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03:44
De netatmo deurbel is opgedoken bij de 123 winkels. 299 euro, verwacht (!) augustus.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 13-07-2020 11:39 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:50
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:38:
De netatmo deurbel is opgedoken bij de 123 winkels. 299 euro, verwacht (!) augustus.
Eindelijk en besteld 😎

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MadDog11 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:55:
[...]

Eindelijk en besteld 😎
bij 123led? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
why

Hij staat via een omweg nu ook op de netatmo site, met levertijd 5 dagen.
Er wordt overigens geen woord gerept over homekit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
Gebruik geen homekit, maar volg dit wel en wacht er al lang genoeg op 😀 binnenkort jarig, dus mijn vrouw geeft mij deze cadeau 😎 moet het alleen nog fff vertellen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het verbaast me niks wanneer de deurbel (nog) geen homekit zal ondersteunen.
En de webshop pagina op netatmo zelf ben ik ook via een achterdeur beland.
In de app kun je geen deurbel toevoegen, online ook niet.
In de specs staat niets vermeld over compatibiliteit met domotica ecosystemen.

Flinke gok voor 299 euro, als je hem al ontvangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gekeken op de NL website. Daar wordt nog wel het HomeKit logo getoond, maar verder geen Alexa en/of Google Assistant. Voor mij is dat een No-Go. Of de prijs moet heel gunstig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
Heb al 4 camera's van Netatmo, dus de app ben ik bekend mee, deze worden ook ondersteund door Homey, Google , Alexa en Domoticz. Denk dat het geen echte gok is, daarnaast gebruik ik geen Homekit.

[ Voor 4% gewijzigd door MadDog11 op 13-07-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:41:
Net even gekeken op de NL website. Daar wordt nog wel het HomeKit logo getoond, maar verder geen Alexa en/of Google Assistant. Voor mij is dat een No-Go. Of de prijs moet heel gunstig zijn.
Dat wel, maar in de specs staat er niets over vermeld. Ook in de webshop staat er niets over, ook niet op de retail doos. Mits die accuraat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
€299,- vind ik voorlopig veel te duur. Hij zal tzt wel in prijs dalen. Daarnaast vraag ik me af hoeveel toegevoegde waarde een video deurbel bij mij thuis heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/g2NCp2n7/Schermafbeelding-2020-07-13-om-12-38-26.png
Dit is wat er staat op de netatmo shop. Als ik verder klik, dan is DPD 5 dagen 0,00 EUR, en UPS 4 dagen 15,00 EUR. :')

indringers die op de loer liggen rond uw voordeur
Don't we just hate it when that happens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:45:
[...]

Dat wel, maar in de specs staat er niets over vermeld. Ook in de webshop staat er niets over, ook niet op de retail doos. Mits die accuraat is.
Ik kijk het nog wel even aan. De gok vind ik inderdaad te groot, zeker voor dit bedrag. Daarnaast ook een uitstel bericht gelezen op Reddit wat betreft de Eufy deurbel, ik vraag me af wat er aan de hand is met HomeKit deurbellen. In Ieder geval werkt Eufy wel met Google Home en Alexa.
TheKerremenke schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:47:
€299,- vind ik voorlopig veel te duur. Hij zal tzt wel in prijs dalen. Daarnaast vraag ik me af hoeveel toegevoegde waarde een video deurbel bij mij thuis heeft
Bij ons zou de toegevoegde waarde van zo'n deurbel kunnen zijn dat ik automatisch een security camera aan de voorkant van de woning heb en als we in de zomermaanden in de tuin zitten we de deurbel horen (notificatie op iPhone). Eigenlijk alleen voor pakketpost, familie/vrienden lopen achterom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:53:
[Afbeelding]
Dit is wat er staat op de netatmo shop. Als ik verder klik, dan is DPD 5 dagen 0,00 EUR, en UPS 4 dagen 15,00 EUR. :')

indringers die op de loer liggen rond uw voordeur
Don't we just hate it when that happens?
Zelfde screenshot als wat ik 10 dagen geleden al plaatste. Niks veranderd dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dan lijkt het me sterk dat ie ook daadwerkelijk geleverd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
Heb hem gewoon besteld met betaling achteraf, maar laat het weten hoe een en ander loopt.

Net gebeld met 123led.nl, levering volgens hun systeem in augustus wordt deze uitgeleverd.

[ Voor 34% gewijzigd door MadDog11 op 13-07-2020 14:21 . Reden: extra info van 123led.nl ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadDog11
Update: Track en Trace code staat in mijn 123led account

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MadDog11 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 13:07:
Heb hem gewoon besteld met betaling achteraf, maar laat het weten hoe een en ander loopt.

Net gebeld met 123led.nl, levering volgens hun systeem in augustus wordt deze uitgeleverd.
Spannend! Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
offtopic:
Blijkbaar heb ik net misgegrepen. Mijn Eufy indoor cam is nog steeds niet verzonden. Ze houden het wel spannend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:01
Tartarus schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:16:
offtopic:
Blijkbaar heb ik net misgegrepen. Mijn Eufy indoor cam is nog steeds niet verzonden. Ze houden het wel spannend zo.
Dat dacht ik ook tot ik vanmiddag ineens een mailtje kreeg. Komt woensdag aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MadDog11 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 18:47:
Update: Track en Trace code staat in mijn 123led account
en staat daar nu bij "overgedragen" oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:47:
[...]

en staat daar nu bij "overgedragen" oid?
Nee, nog niet, het is geen PostNL track en Tracé, maar bestelling vanuit buitenland volgens PostNL, dus dat wordt nog even afwachten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 25-09 12:24
Nou. Sinds vandaag een camera gekocht op accu en geschikt voor HomeKit (Eufy 2C)
De opties voor opnemen zijn wel heel beperkt. Alleen de keuze tussen wat te doen als je thuis of weg bent.
Als ik thuis ben hoeft dat ding echt niet alles op te nemen (met dit weer en spelende kindjes in de tuin levert enorm veel beeld op)(en vreet batterijen)
Dus die optie kan uit. Top!
Nu ga ik slapen en wil ik juist dat alles opgenomen word. Maar daar is geen optie voor.
Iemand die hier een oplossing voor heeft in de vorm van een opdracht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
Mack80 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:34:
Nou. Sinds vandaag een camera gekocht op accu en geschikt voor HomeKit (Eufy 2C)
De opties voor opnemen zijn wel heel beperkt. Alleen de keuze tussen wat te doen als je thuis of weg bent.
Als ik thuis ben hoeft dat ding echt niet alles op te nemen (met dit weer en spelende kindjes in de tuin levert enorm veel beeld op)(en vreet batterijen)
Dus die optie kan uit. Top!
Nu ga ik slapen en wil ik juist dat alles opgenomen word. Maar daar is geen optie voor.
Iemand die hier een oplossing voor heeft in de vorm van een opdracht?
Maak een automation die ingaat rond je bedtijd en uitschakelt rond de tijd dat je meestal wakker wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
MadDog11 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:59:
[...]

Nee, nog niet, het is geen PostNL track en Tracé, maar bestelling vanuit buitenland volgens PostNL, dus dat wordt nog even afwachten :9
Netatmo zei vanmiddag nogmaals dat de deurbel (nog) niet beschikbaar is.

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Tartarus schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:38:
[...]

Maak een automation die ingaat rond je bedtijd en uitschakelt rond de tijd dat je meestal wakker wordt?
Dat idee had ik dus ook. Maar de camera word gezien als sensor en kan je niet gebruiken. Weet niet hoe andere merken camera’s aangegeven worden. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OeyjOmSZfSdPHLkj7RsJDD42Ylg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Jgup5s0aTu8PREfxSjoRBP3Y.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:47:
[...]

Netatmo zei vanmiddag nogmaals dat de deurbel (nog) niet beschikbaar is.

8)7
Ach, Netatmo zegt al 1,5 jaar binnenkort leverbaar >:) 123led.nl zegt nu levering in augustus, dus gaan het beleven, ga er nu vanuit levering tussen 18 en 49 dagen, dan zal ik hem wel hebben :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Mack80 Je kunt toch tijd als conditie opnemen in je automation? Dus: als sensor ziet beweging en het is tussen tijd 1 en tijd 2 dan opnemen. Zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 12:35:
En de webshop pagina op netatmo zelf ben ik ook via een achterdeur beland.
Linkje? :Y)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Mack80 de “dirty” methode is om de camera op een smart plug aan te sluiten. Deze vervolgens aan een automation koppelen. Thuis = uit, afwezig = aan. Weet je zeker dat ie niets opneemt. Of aan tijdstippen koppelen. Van 23.00 tot 07.00 aan bijvoorbeeld en daarna uit.

Wat @meesje zegt kan ook, echter niet zomaar met de woning app. Via de gratis Eve app of betaalde Home+ app kan dit waarschijnlijk wel.

[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 13-07-2020 22:44 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:41:
@Mack80 de “dirty” methode is om de camera op een smart plug aan te sluiten. Deze vervolgens aan een automation koppelen. Thuis = uit, afwezig = aan. Weet je zeker dat ie niets opneemt. Of aan tijdstippen koppelen. Van 23.00 tot 07.00 aan bijvoorbeeld en daarna uit.

Wat @meesje zegt kan ook, echter niet zomaar met de woning app. Via de gratis Eve app of betaalde Home+ app kan dit waarschijnlijk wel.
Of shortcuts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
THE_BASE schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Die kwam ik zojuist tegen.

Wat hielp: Apple TV uit account verwijderen en opnieuw configureren. Herstellen was niet nodig.

Bedankt voor je antwoord!
Neeeee, nu krijg ik ook de melding in de Woning app dat reparatie is vereist voor mijn Apple TV....
Ik heb mijn account verwijderd van de Apple TV. Daarna opnieuw ingelogd, maar helaas... melding blijft.

Welke stappen heb jij nu precies doorlopen?

Edit: het was niet ATV verwijderen uit account, maar uit de woning app en daarna weer toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 13-07-2020 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Website is weer verwijderd

Ws nav mijn verbaasde reactie op netatmo “maar hij staat toch in de webshop :?
And it’s gone

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
paQ schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:08:
[...]

Website is weer verwijderd

Ws nav mijn verbaasde reactie op netatmo “maar hij staat toch in de webshop :?
And it’s gone
Nou... Zo te lezen hou ik het toch echt wel bij de Ring Pro met homebridge plug-in, werkt perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
meesje schreef op maandag 13 juli 2020 @ 22:35:
@Mack80 Je kunt toch tijd als conditie opnemen in je automation? Dus: als sensor ziet beweging en het is tussen tijd 1 en tijd 2 dan opnemen. Zoiets?
Daar ontbreekt de mogelijkheid van Apple dus helaas. Zelf draait m’n hele huis op Homey en daar kan je echt alles instellen op de “als-en-dan” principe. In de woning app kan ik wel een tijd selecteren. Maar niet het gedrag van de camera selecteren. Hooguit de buitenlamp aan/uit schakelen als sensor iets ziet.

@TheKerremenke Eve heb ik ook geprobeerd (overigens veel mooiere app dan “woning” zelf. Maar ook niet mogelijk. Apple laat het kennelijk niet toe om de opneemfunctie te wijzigen anders dan alleen thuis/weg trigger.
Bij Apple slapen ze niet denk ik😂

Beide bedankt voor het meedenken. Mocht iemand een oplossing hebben dan hou ik mij zeker aanbevolen💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:45:
[...]

Nou... Zo te lezen hou ik het toch echt wel bij de Ring Pro met homebridge plug-in, werkt perfect. :)
cached versie:
https://webcache.googleus...=clnk&gl=nl&client=safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Lijkt wel alsof ze op punt staan om te lanceren (augustus dus), netatmo heeft gelukkig al wel enige ervaring met HomeKit producten maar ben alsnog redelijk sceptisch gezien ze geen ervaring hebben met deurbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 06:45:
[...]

Heb ring en homebridge ook geprobeerd. Kreeg een naar gevoel toen ik m’n video wilde bekijken en in de stream stond dat iemand anders aan het streamen was.
Hoe veilig is het aangezien je zomaar je account ergens opengooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mack80 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:28:
[...]

Heb ring en homebridge ook geprobeerd. Kreeg een naar gevoel toen ik m’n video wilde bekijken en in de stream stond dat iemand anders aan het streamen was.
Hoe veilig is het aangezien je zomaar je account ergens opengooit
Los van of je privacy/security een belangrijk ding vindt, vraag ik me af hoe veilig een oplossing als homebridge is. Via homebridge is HomeKit ondersteuning zo gerealiseerd, maar de fabrikant lukt het niet om dit te realiseren. Destijds om mijn Foscam camera werkend te krijgen, moest ik inlogcode en wachtwoord meegeven in de config van homebridge. Eens dat dit niet echt een veilig gevoel geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
We weten ondertussen wel dat de beveiligingsstandaarden van Apple bijzonder hoog liggen. Wanneer een fabrikant een api beschikbaar stelt, voldoet dit vaak niet aan de Apple standaarden, maar dat wil niet zeggen dat het onveilig is. Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre fabrikanten prioriteit stellen aan HomeKit ondersteuning als gebruikers dit zelf weten te realiseren via een bestaande api. Kijk naar Ring, Foscam, Xiaomi (hoewel dit ondertussen wel gerealiseerd is middels HomeKit hub), TP-link en ga zo maar door.

Medewerkers van Ring konden mee kijken, dat ligt dan toch niet aan de beveiliging van Homebridge en het ‘open gooien’ van je account? In tegendeel zelfs. Daarnaast gebruikt Ring plug-in voor homebridge een unieke auth code voor homebridge en Ring zelf 2FA. Knappe vent/vrouw al je daar binnen komt. Mocht de standaard beveiliging van de fabrikant niet voldoende zijn, vraag je dan eens af of je überhaupt een smart home device wil gebruiken. Wil je niet van de trap vallen? Gebruik geen trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:56:
We weten ondertussen wel dat de beveiligingsstandaarden van Apple bijzonder hoog liggen. Wanneer een fabrikant een api beschikbaar stelt, voldoet dit vaak niet aan de Apple standaarden, maar dat wil niet zeggen dat het onveilig is. Daarnaast kun je je afvragen in hoeverre fabrikanten prioriteit stellen aan HomeKit ondersteuning als gebruikers dit zelf weten te realiseren via een bestaande api. Kijk naar Ring, Foscam, Xiaomi (hoewel dit ondertussen wel gerealiseerd is middels HomeKit hub), TP-link en ga zo maar door.

Medewerkers van Ring konden mee kijken, dat ligt dan toch niet aan de beveiliging van Homebridge en het ‘open gooien’ van je account? In tegendeel zelfs. Daarnaast gebruikt Ring plug-in voor homebridge een unieke auth code voor homebridge en Ring zelf 2FA. Knappe vent/vrouw al je daar binnen komt. Mocht de standaard beveiliging van de fabrikant niet voldoende zijn, vraag je dan eens af of je überhaupt een smart home device wil gebruiken. Wil je niet van de trap vallen? Gebruik geen trap.
2FA zegt natuurlijk niks. Bij het instellen en inloggen krijg je idd de sms met de code. Maar is daarna niet meer nodig. Dat fabrikanten kunnen meekijken is natuurlijk echt uit den boze. Maar andere oplossingen die bedacht worden om dingen te omzeilen is knap en mooi dat het kan werken.
Maar wat ik zeg. Ik wilde mijn stream bekijken maar was niet mogelijk omdat er al gestreamd werd. Door wie? Dit gaat buiten de beveiliging van de fabrikant aangezien ik zelf toestemming geef.
Het is dus echt oppassen wat je installeert. Want niemand weet welke achterdeuren er openstaan. Heb liever dat medewerkers van Ring meekijken dan Sjaak van de hoek ergens op 3 hoog😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Tralala, word net wakker (nachtdienst) en zie ineens in de Post app dat de camera vandaag al arriveert! Ergens in de late middag, jullie horen later dus meer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Mack80 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:12:
[...]

2FA zegt natuurlijk niks. Bij het instellen en inloggen krijg je idd de sms met de code. Maar is daarna niet meer nodig. Dat fabrikanten kunnen meekijken is natuurlijk echt uit den boze. Maar andere oplossingen die bedacht worden om dingen te omzeilen is knap en mooi dat het kan werken.
Maar wat ik zeg. Ik wilde mijn stream bekijken maar was niet mogelijk omdat er al gestreamd werd. Door wie? Dit gaat buiten de beveiliging van de fabrikant aangezien ik zelf toestemming geef.
Het is dus echt oppassen wat je installeert. Want niemand weet welke achterdeuren er openstaan. Heb liever dat medewerkers van Ring meekijken dan Sjaak van de hoek ergens op 3 hoog😀
Nou, ik moet anders elke keer een 2FA code invoeren bij het inloggen (niet op de Ring app uiteraard). We gaan ondertussen off-topic, dus als je graag graag apparaten in HomeKit wil die niet worden ondersteund, accepteer je daarbij ook bijkomende risico's. Alle code van alle plug-ins is inzichtelijk en daar ligt dan ook gelijk de kracht: iedereen kan het nakijken. Dat kan je van een gemiddelde fabrikant niet zeggen, daar moet je op vertrouwen. En dat wantrouwen bleek in geval van Ring gegrond. Tot slot herhaal ik nog maar eens mijn slotzin uit de vorige post: wil je niet van de trap vallen? Gebruik geen trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 11:56:

Ik heb het niet specifiek over Ring, maar kijkend naar mijn Foscam/homebridge voorbeeld, hard coded inlog/wachtwoord ingeven kan in mijn ogen nooit onder (welke gradatie van) veilig ook vallen. Overigens zal ik niet beweren dat we nooit een negatief bericht over de veiligheid van Apple voorbij zullen zien komen, maar ze pretenderen er in ieder geval erg veilig mee om te gaan. Zie bijvoorbeeld hoe HSV werkt.

Dat fabrikanten geen tijd prioriteit geven aan HomeKit omdat gebruikers dat zelf kunnen realiseren, is in mijn ogen de omgekeerde en onjuiste wereld. Bv Ring is gestopt met ontwikkelen voor HomeKit, omdat het al kan via homebridge...... Dit lijkt me heel sterk. Indien dat wel het geval is, zegt het wat of hoe hoog security bij een dergelijke organisatie op de agenda staat. Waarom stelt Apple hoge eisen aan beveiliging en waarom andere bedrijven niet?

Voor IT/tech bedrijf hoort security per definitie top prioriteit te hebben en behoort een continu proactief proces te zijn.

Je voorbeeld van de trap vallen is niet juist. Van een trap mag je verwachten dat deze veilig is ontworpen en dat bv niet een trede breekt als je er op staat. Hetzelfde geldt voor domotica producten, je mag verwachten dat deze veilig zijn en in de toekomst blijven. Het is niet een eenmalig iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:31:
Tralala, word net wakker (nachtdienst) en zie ineens in de Post app dat de camera vandaag al arriveert! Ergens in de late middag, jullie horen later dus meer…
Top! Die van mij ook vandaag. Nu even kijken wanneer ik er mee aan de slag ga. Misschien vanavond als het zo blijft regenen. Gelijk ook maar een iCloud abonnement nemen. Ik zit toch al meer en meer in het eco systeem. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 14-07-2020 12:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier ook. Alleen niemand thuis, nu maar hopen dat ze het pakket bij de buren droppen ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:38:
[...]

Top! Die van mij ook vandaag. Nu even kijken wanneer ik er mee aan de slag ga. Misschien vanavond als het zo blijft regenen. Gelijk ook maar een iCloud abonnement nemen. Ik zit toch al meer en meer in het eco systeem. ;)
Dat abonnement gebruik ik ook optimaal. Ik sla alles op in iCloud. Ideaal…

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:50:
[...]

Dat abonnement gebruik ik ook optimaal. Ik sla alles op in iCloud. Ideaal…
Ik wil toch al over naar iCloud voor al mijn foto's. Foto bibliotheek op Mac, en natuurlijk de foto's op iPhone en iPad. Alles in sync en wel zo veilige gedachte mocht je iPhone ontvreemd worden of stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
icloud is net zo 'veilig'

Maar ring biedt geen homekit, omdat het van de tegenpool is. Nest idem.
"koop maar een google hub" zal het devies daar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:37:
[...]

Ik heb het niet specifiek over Ring, maar kijkend naar mijn Foscam/homebridge voorbeeld, hard coded inlog/wachtwoord ingeven kan in mijn ogen nooit onder (welke gradatie van) veilig ook vallen. Overigens zal ik niet beweren dat we nooit een negatief bericht over de veiligheid van Apple voorbij zullen zien komen, maar ze pretenderen er in ieder geval erg veilig mee om te gaan. Zie bijvoorbeeld hoe HSV werkt.

Dat fabrikanten geen tijd prioriteit geven aan HomeKit omdat gebruikers dat zelf kunnen realiseren, is in mijn ogen de omgekeerde en onjuiste wereld. Bv Ring is gestopt met ontwikkelen voor HomeKit, omdat het al kan via homebridge...... Dit lijkt me heel sterk. Indien dat wel het geval is, zegt het wat of hoe hoog security bij een dergelijke organisatie op de agenda staat. Waarom stelt Apple hoge eisen aan beveiliging en waarom andere bedrijven niet?

Voor IT/tech bedrijf hoort security per definitie top prioriteit te hebben en behoort een continu proactief proces te zijn.

Je voorbeeld van de trap vallen is niet juist. Van een trap mag je verwachten dat deze veilig is ontworpen en dat bv niet een trede breekt als je er op staat. Hetzelfde geldt voor domotica producten, je mag verwachten dat deze veilig zijn en in de toekomst blijven. Het is niet een eenmalig iets.
Natuurlijk wel, je mag van een fabrikant toch ook verwachten dat een internet camera veilig is ontworpen? Maar de fabrikant kan er niets aan doen als jij besluit het ding op straat te zetten met een lintje er om heen en verwacht dat ‘ie er nog staat na een week. Hetzelfde geldt met een camera als je die aan het internet hangt. Zij kunnen niet het internet afsluiten om maar te voorkomen dat er misbruik/oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van het apparaat. Dus dat er iemand mee kijkt (hoewel ik dat betwijfel), is praktisch gezien je eigen schuld. Dat je vind dat fabrikanten gebruikers voorop moet stellen is prima, maar je weet zelf ook prima dat de wereld niet zo werkt. Waarom moeite en geld spenderen voor iets wat al bestaat? En je het risico kunt migreren naar de gebruiker? Ik zou hetzelfde doen.

Apple stelt zulke hoge eisen omdat een naam hoog te houden hebben en Apple bekend staat om veilige en goede producten uit te brengen. Daar is dan ook het prijskaartje naar. Trek die lijn door naar Xiaomi en de rest hoef ik niet eens te typen. Dat is namelijk het tegenovergestelde. Daar is dan ook het prijskaartje naar. Dus: wil je niet van de trap vallen? Gebruik dan geen trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:32:
[...]

Natuurlijk wel, je mag van een fabrikant toch ook verwachten dat een internet camera veilig is ontworpen? Maar de fabrikant kan er niets aan doen als jij besluit het ding op straat te zetten met een lintje er om heen en verwacht dat ‘ie er nog staat na een week. Hetzelfde geldt met een camera als je die aan het internet hangt. Zij kunnen niet het internet afsluiten om maar te voorkomen dat er misbruik/oneigenlijk gebruik wordt gemaakt van het apparaat. Dus dat er iemand mee kijkt (hoewel ik dat betwijfel), is praktisch gezien je eigen schuld. Dat je vind dat fabrikanten gebruikers voorop moet stellen is prima, maar je weet zelf ook prima dat de wereld niet zo werkt. Waarom moeite en geld spenderen voor iets wat al bestaat? En je het risico kunt migreren naar de gebruiker? Ik zou hetzelfde doen.

Apple stelt zulke hoge eisen omdat een naam hoog te houden hebben en Apple bekend staat om veilige en goede producten uit te brengen. Daar is dan ook het prijskaartje naar. Trek die lijn door naar Xiaomi en de rest hoef ik niet eens te typen. Dat is namelijk het tegenovergestelde. Daar is dan ook het prijskaartje naar. Dus: wil je niet van de trap vallen? Gebruik dan geen trap.
Nogmaals, het gaat mij niet specifiek om Ring, maar meer over hoe veilig is homebridge (in het algemeen). Daar heb ik mijn bedenkingen over. Je redenatie dat het je eigen schuld is als iemand inbreekt op jouw camera, klopt natuurlijk niet. De fabrikant dient zorg te dragen voor een deugdelijk beveiligd product en slechte(re) beveiliging kan nooit tegen de consument gebruikt worden in de trant van "Had u de camera maar niet moet koppelen aan het internet". Het is toch de bedoeling dat ie via het internet gebruikt kan worden?
Daarom gaat je vergelijking met een trap ook niet op. Je mag verwachten dat een product deugdelijk is, dat geldt zowel voor een security camera als voor een trap. De vergelijking gaat alleen op als je misstappen op de trap vergelijkt met het op grijphoogte ophangen van je camera. Dan heb je gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 13:58:
[...]

Nogmaals, het gaat mij niet specifiek om Ring, maar meer over hoe veilig is homebridge (in het algemeen). Daar heb ik mijn bedenkingen over. Je redenatie dat het je eigen schuld is als iemand inbreekt op jouw camera, klopt natuurlijk niet. De fabrikant dient zorg te dragen voor een deugdelijk beveiligd product en slechte(re) beveiliging kan nooit tegen de consument gebruikt worden in de trant van "Had u de camera maar niet moet koppelen aan het internet". Het is toch de bedoeling dat ie via het internet gebruikt kan worden?
Daarom gaat je vergelijking met een trap ook niet op. Je mag verwachten dat een product deugdelijk is, dat geldt zowel voor een security camera als voor een trap. De vergelijking gaat alleen op als je misstappen op de trap vergelijkt met het op grijphoogte ophangen van je camera. Dan heb je gelijk.
Het is de bedoeling dat je de camera gebruikt met de app van de fabrikant. Doe je dat niet en gebruik je het anders, accepteer je blijkbaar het risico. Hetzelfde is met de trap. Gebruik je hem volgens de handleiding (stabiele ondergrond, twee handen aan de trap, goed schoeisel en dergelijke). Maar dat houdt niet in dat er geen boefje (of hacker) tegen de trap aan stoot en je valt van de trap af. Dat kan gebeuren. Wil je nul risico lopen? Gebruik dan geen camera en hang die aan het internet. Internet is een risico op zich zelf. Dat punt mis je volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:12:
[...]

Het is de bedoeling dat je de camera gebruikt met de app van de fabrikant. Doe je dat niet en gebruik je het anders, accepteer je blijkbaar het risico. Hetzelfde is met de trap. Gebruik je hem volgens de handleiding (stabiele ondergrond, twee handen aan de trap, goed schoeisel en dergelijke). Maar dat houdt niet in dat er geen boefje (of hacker) tegen de trap aan stoot en je valt van de trap af. Dat kan gebeuren. Wil je nul risico lopen? Gebruik dan geen camera en hang die aan het internet. Internet is een risico op zich zelf. Dat punt mis je volledig.
Dit is een achterhaald beeld. Security is een onderdeel van de kwaliteit van een product. Dat een boef tegen je trap aan loopt of met een lange stok een zwengel geeft aan je security camera (dat ie ergens anders op gericht is) is een heel ander punt, daar gaat het niet om.
Niet voor niks wordt er aangedrongen dat bv auto- en tv-fabrikanten meer inzetten op software ontwikkeling, security is een integraal onderdeel.
paQ schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 12:54:
icloud is net zo 'veilig'

Maar ring biedt geen homekit, omdat het van de tegenpool is. Nest idem.
"koop maar een google hub" zal het devies daar zijn.
Eens mbt Ring en Nest. Dit zijn merken met hun eigen eco systeem.
Wat betreft iCloud opslag, gaat Apple met HSV op een veiligere manier om dan menig ander cloud opslag. Zelf zou ik bv niet snel een cloud opslag dienst afnemen van Foscam. ;) En overigens ook niet van Eufy zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En.... binnen! Omdoos van Amazon. :) Vanavond even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-09 19:18
Zit ik hier te grasduinen om te zoeken naar een oplossing waarom Tradfri lampen niet automatisch aangaan bij zonsondergang en/of als ik thuis kom, ben ik vervolgens geheel per ongeluk teveel tijd kwijt aan het zoeken van info m.b.t. de Eufy indoor cam :P

Ik zoek nog een camera om de aanstaande kleine in de gaten te houden middels een camera. Ik had daarvoor de Cleverdog camera op het oog, bij vrienden bevalt deze goed. Die van Eufy ziet er echter beter uit, is maar een fractie duurder, werkt met Homekit en geeft een minder Chineze indruk.

Kortom, die gaan we maar bestellen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@B-Real Heb je voor het eerste punt (automatisch aangaan verlichting) een antwoord gevonden? Dat zijn redelijk makkelijk in te regelen automations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:27:
@B-Real Heb je voor het eerste punt (automatisch aangaan verlichting) een antwoord gevonden? Dat zijn redelijk makkelijk in te regelen automations.
Nee ik ben nog zoekende (denk ik).

De situatie:
Ik heb een Ikea hub en verschillende Ikea lampen. Ik heb een iPad Air 2 als Homekit hub en een iPhone 11. Mijn vriendin heeft een Samsung telefoon, dus dit heeft geen invloed op het geheel.
Ik heb diverse scenes ingesteld welke gewoon goed werken. Overigens gebruik ik ook Google Home, wat goed werkt maar qua automatisering wat minder ver gaat.

Toen ging ik verder naar de automatisering
1) Zon ondder, elke dag
- alleen activeren als er niemand thuis is
- er moet dan een lamp in de woonkeuken en twee lampen in de woonkamer aan gaan.

2) Als er iemand thuiskomt
- alleen activeren tussen 20.00 en 7.00
- activeren van de scene "goedemorgen", hierin zitten diverse lampen op de benedenverdieping
- uitschakelen na 4 uur

Ik vond wel een opmerking dat je in iCloud je locatie aan moest zetten. Ik heb dus net bij "zoek mijn iPhone" aangezet dat mijn iPhone als locatie gebruikt moet worden en dat deze ook gedeeld moet worden. Ik heb het nog niet kunnen testen.
Lost dit het probleem op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:27:
[...]

Dit is een achterhaald beeld. Security is een onderdeel van de kwaliteit van een product. Dat een boef tegen je trap aan loopt of met een lange stok een zwengel geeft aan je security camera (dat ie ergens anders op gericht is) is een heel ander punt, daar gaat het niet om.
Niet voor niks wordt er aangedrongen dat bv auto- en tv-fabrikanten meer inzetten op software ontwikkeling, security is een integraal onderdeel.
Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar uit mijn vakgebied (cyber en security) is dat beeld de harde werkelijkheid. Leuk dat je de verantwoordelijkheid probeert neer te leggen bij de fabrikant (en die is tot op zekere hoogte ook verantwoordelijk voor de BEveiliging van het product) maar die stopt al heel gauw. Of wil je zeggen dat de fabrikant van het OPCW netwerk in Den Haag verantwoordelijk zijn dat een buitenlandse geheime dienst inbrak op het WiFi netwerk en verantwoordelijk is voor de gelekte data?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
B-Real schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:36:
[...]

Nee ik ben nog zoekende (denk ik).

De situatie:
Ik heb een Ikea hub en verschillende Ikea lampen. Ik heb een iPad Air 2 als Homekit hub en een iPhone 11. Mijn vriendin heeft een Samsung telefoon, dus dit heeft geen invloed op het geheel.
Ik heb diverse scenes ingesteld welke gewoon goed werken. Overigens gebruik ik ook Google Home, wat goed werkt maar qua automatisering wat minder ver gaat.

Toen ging ik verder naar de automatisering
1) Zon ondder, elke dag
- alleen activeren als er niemand thuis is
- er moet dan een lamp in de woonkeuken en twee lampen in de woonkamer aan gaan.

2) Als er iemand thuiskomt
- alleen activeren tussen 20.00 en 7.00
- activeren van de scene "goedemorgen", hierin zitten diverse lampen op de benedenverdieping
- uitschakelen na 4 uur

Ik vond wel een opmerking dat je in iCloud je locatie aan moest zetten. Ik heb dus net bij "zoek mijn iPhone" aangezet dat mijn iPhone als locatie gebruikt moet worden en dat deze ook gedeeld moet worden. Ik heb het nog niet kunnen testen.
Lost dit het probleem op?
Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Home aanzetten.

Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Systeem Services > HomeKit aanzetten.

offtopic:
Nog steeds geen bezorgdatum ontvangen voor mijn Eufy cam :(

[ Voor 6% gewijzigd door Tartarus op 14-07-2020 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:46:
[...]

Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar uit mijn vakgebied (cyber en security) is dat beeld de harde werkelijkheid. Leuk dat je de verantwoordelijkheid probeert neer te leggen bij de fabrikant (en die is tot op zekere hoogte ook verantwoordelijk voor de BEveiliging van het product) maar die stopt al heel gauw. Of wil je zeggen dat de fabrikant van het OPCW netwerk in Den Haag verantwoordelijk zijn dat een buitenlandse geheime dienst inbrak op het WiFi netwerk en verantwoordelijk is voor de gelekte data?
Dat dit op dit moment de harde werkelijkheid is, zal ongetwijfeld. Daar kan ik in meegaan. Daarom zeg ik ook dat er aangedrongen wordt dat fabrikanten meer op moeten inzetten. Het zal wat zijn, rij je een paar jaar in een ID3 en is ie opeens niet meer veilig. Hetzelfde geldt voor bv security updates voor smart tv’s. Niet alleen voor de eerste paar jaar, maar voor een overgroot deel van de verwachte levensduur van het produkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tartarus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:50:
[...]

Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Home aanzetten.

Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen > Systeem Services > HomeKit aanzetten.

offtopic:
Nog steeds geen bezorgdatum ontvangen voor mijn Eufy cam :(
@B-Real Nog een aanvulling op bovenstaande: heb je de iCloud sleutelhanger aanstaan? Zie derde punt onder Aan de slag: https://support.apple.com/nl-nl/HT204893

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:58:
[...]

@B-Real Nog een aanvulling op bovenstaande: heb je de iCloud sleutelhanger aanstaan? Zie derde punt onder Aan de slag: https://support.apple.com/nl-nl/HT204893
Beide stonden al aan en de iCloud sleutelhanger stond ook aan.

Vergeten te melden, maar ik heb ook een werktelefoon (iPhone 7). Ook daar staan de instellingen goed, ik heb daar echter voor nu wel even mijn huis verwijderd (to be sure).

Tot slot, moet ik ook op mijn iPad alles aanzetten qua locaties? Deze staan nu uit namelijk, sleutelhanger staat wel aan.
iPad komt in principe nooit buiten het huis, dus wellicht dat de automatisering dan denkt dat er altijd iemand thuis is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 14:44:
[...]

En.... binnen! Omdoos van Amazon. :) Vanavond even mee spelen.
As we speak aan het installeren. Is nu doende om de firmware te updaten...

Ondertussen even aan de slag met een P1 meter. Gekregen van HomeWizard omdat ik nogal wat klachten had over het verleden. Allemaal speelgoed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:08:
[...]

As we speak aan het installeren. Is nu doende om de firmware te updaten...

Ondertussen even aan de slag met een P1 meter. Gekregen van HomeWizard omdat ik nogal wat klachten had over het verleden. Allemaal speelgoed!
Hier al up&running. ;)
Grappig dat de status van het LED lampje overeen komen met het rode en blauwe bolletje in de Woning app.
Op dit moment krijg ik alleen bewegingsdetectie meldingen uit zowel de Eufy app als de Woning app. Dat wil ik aanpassen naar alleen de Woning app. Straks even verder in verdiepen. Volgens had ik zelf hier al een stappenplan van Reddit gepost. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 14-07-2020 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadDog11
MadDog11 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:51:
[...]

Ach, Netatmo zegt al 1,5 jaar binnenkort leverbaar >:) 123led.nl zegt nu levering in augustus, dus gaan het beleven, ga er nu vanuit levering tussen 18 en 49 dagen, dan zal ik hem wel hebben :)
Mail gehad van 123led.nl verwachte uitleverdatum 14-08 :) staat geen jaartal bij >:) , maar denk 2020, oftewel nog 31 nachtjes slapen, precies aan het begin van mijn vakantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:13:
[...]

Hier al up&running. ;)
Grappig dat de status van het LED lampje overeen komen met het rode en blauwe bolletje in de Woning app.
Op dit moment krijg ik alleen bewegingsdetectie meldingen uit zowel de Eufy app als de Woning app. Dat wil ik aanpassen naar alleen de Woning app. Straks even verder in verdiepen. Volgens had ik zelf hier al een stappenplan van Reddit gepost. ;)
Ik heb voor heel veel apps de notificaties op Deliver Quietly gezet. Is dat een idee voor jou bij de EUFY app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Camera geïnstalleerd!!!
Jammer dat ik nu een keuze moet maken welke opneemt. Max 5 en heb er 6…

Ook aan Google gekoppeld, maar krijg geen beeld op Nest Hub of TV. Werkt nog niet zo lekker.
Maar eens even een tijdje laten draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:35:
[...]

Ik heb voor heel veel apps de notificaties op Deliver Quietly gezet. Is dat een idee voor jou bij de EUFY app?
Niet nodig. Ik heb de uitleg op Reddit gevolgd en nu alleen meldingen in de Woning app. Het komt er op neer dat je in de Eufy app de bewegingsdetectie aan zet bij de settings van de camera en onder ‘tab’ Beveiliging bij de juiste modus(sen) alle opties uit zet.
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:46:
Camera geïnstalleerd!!!
Jammer dat ik nu een keuze moet maken welke opneemt. Max 5 en heb er 6…

Ook aan Google gekoppeld, maar krijg geen beeld op Nest Hub of TV. Werkt nog niet zo lekker.
Maar eens even een tijdje laten draaien.
Hier ook alles werkend. Helemaal happy! Nu kan ik niet wachten tot OS14.
Jammer dat het (nog)niet goed werkt op de Nest hub. Heb je al op internet gezocht? Of laat je even zo?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheKerremenke
Say hello to my little friends. Ideaal trouwens die schroefdraad onder de Pan & Tilt camera.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/omV7dQ3tg2-15C0AVHJ6PyJfDXk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qkIUHYe1P6fyAe2AA5fStSPt.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2m_6sb7xPAH6gSOPvgGs7VyovWM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SJSCsrrq1K737HSNluja8Blb.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lC0f07WxWIDwpYP-tRs2pXKs1U8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/PZKuEf7OtdQdXakmzq8kMVia.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aY5g9YgQJc6foZ-kUcZLSpMVkPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fzNq4qUrFV1yGQOZiHo5Dn7n.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UzpIWL4RVb1k24NQBf8nPYYw7k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/NzL67y7vHlVp78v6sXT1EBRN.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
De 2K is nu niet meer te bestellen bij Eufy. Kennisje wilde hem ook, Nederland weggehaald. Kan wel via Amazon.de.
Volgens mij waren we hier iets te enthousiast… 🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Niet nodig. Ik heb de uitleg op Reddit gevolgd en nu alleen meldingen in de Woning app. Het komt er op neer dat je in de Eufy app de bewegingsdetectie aan zet bij de settings van de camera en onder ‘tab’ Beveiliging bij de juiste modus(sen) alle opties uit zet.

[...]

Hier ook alles werkend. Helemaal happy! Nu kan ik niet wachten tot OS14.
Jammer dat het (nog)niet goed werkt op de Nest hub. Heb je al op internet gezocht? Of laat je even zo?
Wil je even een screenshot maken van je settings svp?

En ik laat het even zo voor Google. Kan tenslotte met tvOS 14 gewoon tegen mijn ATV roepen dat hij de camera moet laten zien. Werkt perfect en binnen 2 seconden of zo.

[ Voor 12% gewijzigd door Serena op 14-07-2020 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:20:
[...]

Wil je even een screenshot maken van je settings svp?

En ik laat het even zo voor Google. Kan tenslotte met tvOS 14 gewoon tegen mijn ATV roepen dat hij de camera moet laten zien. Werkt perfect en binnen 2 seconden of zo.
Kijk even hier: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Niet echt nodig om dezelfde screenshots te maken, toch? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
TheKerremenke schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:19:
Say hello to my little friends. Ideaal trouwens die schroefdraad onder de Pan & Tilt camera.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Serena schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:20:
De 2K is nu niet meer te bestellen bij Eufy. Kennisje wilde hem ook, Nederland weggehaald. Kan wel via Amazon.de.
Volgens mij waren we hier iets te enthousiast… 🤣
Ik ben jaloers, serieus jaloers op jullie dat jullie ze al hebben ontvangen.

Zoals ik al eerder zei ben ik waarschijnlijk buiten de boot gevallen en komt de mijne pas veel later binnen.
Ondertussen lees ik gezellig even mee over jullie bevindingen en de foto’s van TheKerremenke zorgen dat ik een goed beeld heb van wat voor iets ik kan verwachten.
Pagina: 1 ... 49 ... 88 Laatste