Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:19
meesje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:31:
[...]

Hopelijk verschijnen er ook snel reviews. Ik wil er eerst wel iets over gelezen hebben voordat ik 300 euro neer leg... En misschien een ‘vs’ tussen Eufy en Netatmo.

@Serena Het zou me trouwens niet verbazen als de Netatmo gewoon werkt met jouw trafo zonder gong. Een losse chime is zo ouderwets, als je er toch altijd eentje in je broekzak hebt? :)
En om je pols!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 23:12
meesje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 19:31:
[...]
@Serena Het zou me trouwens niet verbazen als de Netatmo gewoon werkt met jouw trafo zonder gong. Een losse chime is zo ouderwets, als je er toch altijd eentje in je broekzak hebt? :)
Al zijn er toch ook wel momenten te verzinnen dat het toch wel handig is een losse bel in huis te hebben. Als je zelf niet thuis bent, maar bijvoorbeeld een oppas/schoonmaak/of ander persoon wel.
Je niet zo technische ouders die op het huis passen. bij je thuis zijn in de vakantie. Noem maar op.
Dan kan het toch wel handig zijn om een geluid te horen als er iemand voor de deur staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Met de Eufy Video Deurbel - Draadloos - Inclusief HomeBase los je al dit soort problemen op:
- hij werkt op batterijen die (afhankelijk van het gebruik) enkele maanden meegaan en dan opgeladen moeten worden.
- maar hij kan ook meteen aangesloten worden op de twee draden van een vorige bel / gong en de oude bel / gong werkt dan nog steeds.
- Daarnaast geeft de homebase ook een instelbaar geluid (hard of zacht) van een deurbel / gong

Ik heb hem nu 2 weken en hij bevalt mij prima!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:54

megaleo

Special member

funske schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:52:
Met de Eufy Video Deurbel - Draadloos - Inclusief HomeBase los je al dit soort problemen op:
- hij werkt op batterijen die (afhankelijk van het gebruik) enkele maanden meegaan en dan opgeladen moeten worden.
- maar hij kan ook meteen aangesloten worden op de twee draden van een vorige bel / gong en de oude bel / gong werkt dan nog steeds.
- Daarnaast geeft de homebase ook een instelbaar geluid (hard of zacht) van een deurbel / gong

Ik heb hem nu 2 weken en hij bevalt mij prima!
De Eufy Video Deurbel wordt voor mij ook steeds meer het overwegen waard. Ik zat, of zit, op de Netatmo te wachten maar volgens mij wacht ik inmiddels al 1,5 jaar ofzo.
Nu is daar Eufy, en ja, die heeft mijn inziens hele fijne specs en mogelijkheden. Plus hij is prijstechnisch denk ik ook een stuk vriendelijker als de Netatmo denk ik.
Dus dit wordt voor mij zeker wel het overwegen waar die Eufy. Toch wacht ik nog heel eventjes..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:57
Voor de liefhebbers: de Netatmo Presence buitencamera met HomeKit ondersteuning is in de aanbieding bij de Makro voor 228 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56
Ik heb de eufy deurbel vorige week een keer in de home app gekregen :') maar die 'bug' hebben ze kort daarop weer aangepast in een nieuwe beta fw.... basterds :( (die fw's pushen ze ook gewoon, ik heb er geen invloed op)
De deurbel deed het overigens niet hoor, de stream ook niet, maar ik zag wel snapshots als camera.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:32:
[...]

Al zijn er toch ook wel momenten te verzinnen dat het toch wel handig is een losse bel in huis te hebben. Als je zelf niet thuis bent, maar bijvoorbeeld een oppas/schoonmaak/of ander persoon wel.
Je niet zo technische ouders die op het huis passen. bij je thuis zijn in de vakantie. Noem maar op.
Dan kan het toch wel handig zijn om een geluid te horen als er iemand voor de deur staat.
Klopt hoor. Het was ook meer een reactie op 'ouderwets'. In principe vind ik een deurbel met gong niet ouderwets. Een woning zonder gong is ouderwets. ;)
Mijn voorkeur gaat uit naar gewoon een gong in de gang, en geen los iets in een stopcontact in de woonkamer. En voor de momenten dat ik de gong niet hoor, heb ik mijn telefoon wel bij de hand.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 02-07-2020 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
paQ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 12:54:
Ik heb de eufy deurbel vorige week een keer in de home app gekregen :') maar die 'bug' hebben ze kort daarop weer aangepast in een nieuwe beta fw.... basterds :( (die fw's pushen ze ook gewoon, ik heb er geen invloed op)
De deurbel deed het overigens niet hoor, de stream ook niet, maar ik zag wel snapshots als camera.
Heb je niet per ongeluk de homebase i.p.v. de camera in HomeKit gekregen?
De camera heeft nog steeds geen firmware waarmee hij in HomeKit kan.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmmmm.... de Eufy deurbel is bij Amazon.fr nog geen 180 euro (incl. verzenden).

Op Reddit gelezen dat de motion zones (via Eufy) app niet heel erg nauwkeurig zijn. Ik ben erg benieuwd of dat beter wordt met de motion zones in HSV.

En een losse '2' voor 120 euro.

[ Voor 33% gewijzigd door meesje op 02-07-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:56
funske schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 13:30:
[...]

Heb je niet per ongeluk de homebase i.p.v. de camera in HomeKit gekregen?
De camera heeft nog steeds geen firmware waarmee hij in HomeKit kan.
Je homebase kun je nu ook gewoon toevoegen in homekit hoor. Maar de fw van de homebase bepaalt wat als camera gezien kan worden in homekit.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes! Dit is gaaf!
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Straks met iOS14 kunnen de Hue motion sensors ook volledig geconfigureerd worden in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:17:
Yes! Dit is gaaf!
https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf
Straks met iOS14 kunnen de Hue motion sensors ook volledig geconfigureerd worden in HomeKit.
Potverdorie, zie nu pas dat die ineens in HomeKit staan!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:12:
[...]

Potverdorie, zie nu pas dat die ineens in HomeKit staan!!!
Hehe, heb ik eindelijk ook een keer dat ik kan zeggen ‘dat zit er al jaren in’. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 17:25:
[...]

Hehe, heb ik eindelijk ook een keer dat ik kan zeggen ‘dat zit er al jaren in’. :)
Oh wacht, zaten er idd altijd al in. Had tenslotte de thermometer, maar volgens mij kon je er geen drol mee. Daarom heb ik die allemaal in de Hue app ingesteld. Je kon niets met de motion geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 18:29:
[...]

Oh wacht, zaten er idd altijd al in. Had tenslotte de thermometer, maar volgens mij kon je er geen drol mee. Daarom heb ik die allemaal in de Hue app ingesteld. Je kon niets met de motion geloof ik.
Klopt, de timer werd in HomeKit niet gereset als binnen de gestelde tijd weer beweging werd waar genomen. Dat is dus kennelijk in iOS 14 opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
yorroy schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 11:57:
Voor de liefhebbers: de Netatmo Presence buitencamera met HomeKit ondersteuning is in de aanbieding bij de Makro voor 228 euro.
Mocht je ING hebben je kunt via de rentepuntenwinkel 80 euro korting krijgen op een Presence bij 50five (versie zonder alarm). De prijs komt dan uit op 199 euro.
https://www.ing.nl/punten/productdetail/1006209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Ik wil helemaal geen gong, weer kabels trekken. Daarmee bedoelde ik dus dat ik het ouderwets vond.
Een draadloze gong is toch prima? Werkt bij de Ring ook perfect.
Je zou een Aqara tril sensor op je bel kunnen plakken. Dan krijg je ook een berichtje als die trekbel wordt bediend.. stukken goedkoper als een slimme deurbel. Alleen heb je dan geen beeld.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Netatmo deurbel gaat 300 euro kosten. Ik wacht wel op de eerste review en de eerste aanbieding. ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXF4ooovzBnc5aQo3phTxHzLDgc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V0NUPQHXkTqAgpSbQwRhsNOI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:04:
De Netatmo deurbel gaat 300 euro kosten. Ik wacht wel op de eerste review en de eerste aanbieding. ;)

[Afbeelding]
Hou het wel bij de Ring Pro, alles leuk er aardig maar €300 voor een deurbel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 20:52:
[...]

Hou het wel bij de Ring Pro, alles leuk er aardig maar €300 voor een deurbel... ;)
De adviesprijs van de Ring Pro is ook hoog hè? 279 euro. Maar regelmatig een stuk voordeliger te koop. Dat zal ongetwijfeld ook voor Netatmo gelden. De Ring is in ieder geval een stuk slanker en incl. een chime (mocht iemand dat belangrijk vinden ;)).

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 03-07-2020 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:34:
[...]

Je zou een Aqara tril sensor op je bel kunnen plakken. Dan krijg je ook een berichtje als die trekbel wordt bediend.. stukken goedkoper als een slimme deurbel. Alleen heb je dan geen beeld.
Ik kocht het huis 17 jaar geleden. Trekbel is al eeuwen weg.
Heb gewoon een Ring Pro hangen met een Chime in de woonkamer.
Ik heb dus alleen geen gong zoals in huurhuizen en zo standaard hangt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:07:
[...]

De adviesprijs van de Ring Pro is ook hoog hè? 279 euro. Maar regelmatig een stuk voordeliger te koop. Dat zal ongetwijfeld ook voor Netatmo gelden. De Ring is in ieder geval een stuk slanker en incl. een chime (mocht iemand dat belangrijk vinden ;)).
Was afgelopen Black Friday zo’n 180 euro als ik het me goed herinner, maar wie weet... Als de Netatmo voor een vergelijkbaar bedrag in de aanbieding is, dat ik dan overstag ga. Qua functies is het toch net even wat meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
TheKerremenke schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 06:00:
@readytoflow volgens mij heeft Gardena buitenstekkers die ook op HomeKit werken. Te vinden bij sommige intratuins. Deze werken wel niet direct op WiFi. Maar hebben een eigen hub nodig, de Gardena smart gateway. Dezelfde hub als waar je hun robot maaier of smart control systeem op aansluit.
Dit maakt ze natuurlijk als totaal prijs weer erg duur...

https://www.50five.nl/gar...opcontact-schakelaar.html

https://www.iculture.nl/gids/slimme-stekkers-homekit/
@readytoflow
Hier is er nog een. Ken het merk niet, maar las het toevallig. Zie de link (is wel Duitstalig)
https://smartapfel.de/hom...e-von-meross-erhaeltlich/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:46:
[...]

@readytoflow
Hier is er nog een. Ken het merk niet, maar las het toevallig. Zie de link (is wel Duitstalig)
Meross, nooit van gehoord. Maar leuk! Weer een nieuwe fabrikant met HomeKit compatible producten. Naast het buitenstopcontact hebben ze ook slimme stekkers voor binnen. 2 stuks voor 40 euro, niet verkeerd geprijsd.
Van hetzelfde buitenstopcontact heb je trouwens twee versies: eentje die geschikt is voor de grote drie (40 euro) en eentje die alleen compatibel met Google en Alexa (29 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Ik ook niet, maar heb een paar sites en wat blogs specifiek over HomeKit die ik dagelijks volg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op zondag 5 juli 2020 @ 12:27:
Ik ook niet, maar heb een paar sites en wat blogs specifiek over HomeKit die ik dagelijks volg
Smartapfel staat ook in mijn lijst. Verder homekitnews, homekitauthority, homekitty en het HomeKit topic op Reddit. En natuurlijk tig Apple gerelateerde websites, maar die zijn niet specifiek HomeKit. Welke sites volg jij nog meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Bovenstaande allemaal, daarnaast nog een paar HomeKit gerelateerde blogs/youtubers zoals;
Shane Creates (Shane Whatley),
Eric Welander,
HomeKit Sweet Home (Rey G),
Homekitgeek (Chris Young),
ModernDayTech,
MyHomekitHome
Appleinsider (meer specifiek homekitinsider)

Podcasts;
HomekitInsider, (fijne twee werking)
HomeKit 5, (kort maar krachtig)
TheHomekitShow, (volgens mij Engels/eu georiënteerd tov vele andere)
SmartHomeShow. (Zeer diepgaand op de verschillen tussen alle home automation systemen zoals HomeKit, Alexa, Samsung etc)

Iemand anders nog interessante links toevallig?

[ Voor 20% gewijzigd door TheKerremenke op 05-07-2020 14:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
TheKerremenke schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 10:46:
[...]

@readytoflow
Nice. leuke prijs ook. Zie hem ook in de NL Amazon staan maar daar staat geen Homekit bij?
Ik heb 'm via Duitse Amazon besteld. Ben benieuwd. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier lees ik dat de variabele 'current date' gebruikt kan worden in een tijd conditie. Ik was al aan het zoeken naar hoe de tijd te halen uit deze variabele, maar dat is dus niet nodig.
Dit biedt weer mogelijkheden om binnen dezelfde automation extra if-then-else condities op te nemen.

Bijvoorbeeld:
Met de Hue Tap had ik al ingeregeld dat dezelfde knop gebruik kan worden voor 'aan' en 'uit'. Ik wil dit uitbreiden met de conditie 'als voor zonsondergang dan alleen lampen A en B aan' en 'als na zondersondergang dan alle lampen aan'. Later deze week eens uitproberen.

Dit shortcuts gebeuren is ook wel handig voor als je aan je max automations zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
readytoflow schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Nice. leuke prijs ook. Zie hem ook in de NL Amazon staan maar daar staat geen Homekit bij?
Laat tzt maar weten hoe die bevalt. Ik vermoed dat verder hier nog niemand ervaring mee heeft. Altijd fijn om te lezen of het bevalt. (Of niet, dan is het een waarschuwing voor de rest)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
readytoflow schreef op maandag 6 juli 2020 @ 12:44:
[...]

Wellicht is dat de versie met alleen support voor Alexa en GA, zie mijn eerdere opmerking over twee versies en prijsverschil (29 euro vs 40 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
50 euro is geen verkeerde prijs voor de Aqara G2H.
https://www.iculture.nl/n...ekit-secure-video-camera/
Menig aanbieder op Ali is duurder, met ook nog risico op additionele kosten.

Hmm... betreft niet Amazon zelf als verkoper. Er staat ook ‘verzending vanuit China’. Toch risico op extra kosten?

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 07-07-2020 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
meesje schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 17:46:
50 euro is geen verkeerde prijs voor de Aqara G2H.
https://www.iculture.nl/n...ekit-secure-video-camera/
Menig aanbieder op Ali is duurder, met ook nog risico op additionele kosten.

Hmm... betreft niet Amazon zelf als verkoper. Er staat ook ‘verzending vanuit China’. Toch risico op extra kosten?
Vandaar dat het ook zolang duurt. Is verzonden maar tussen 24 juli en 3 augustus binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow343
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Eufycam 2 Pro is aangekondigd.

https://www.iculture.nl/n...m-2-homekit-secure-video/

Wel bijzonder de prijs wordt hetzelfde als de 2 zelf. Filmen in 2k en nachtmodus met kleur ben ik heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ook dat de batterijen met zelfs bovenstaande specs het een jaar volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shadow343 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 17:37:
Eufycam 2 Pro is aangekondigd.

https://www.iculture.nl/n...m-2-homekit-secure-video/

Wel bijzonder de prijs wordt hetzelfde als de 2 zelf. Filmen in 2k en nachtmodus met kleur ben ik heel benieuwd naar het uiteindelijke resultaat. Ook dat de batterijen met zelfs bovenstaande specs het een jaar volhouden.
Mooi dat ie gelijk support heeft voor HSV.
Dat is wat anders voor de deurbel.... Laatste nieuws: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
TheKerremenke schreef op maandag 6 juli 2020 @ 14:01:
[...]

Laat tzt maar weten hoe die bevalt. Ik vermoed dat verder hier nog niemand ervaring mee heeft. Altijd fijn om te lezen of het bevalt. (Of niet, dan is het een waarschuwing voor de rest)
Nog niet in ons vakantiehuis. Maar wel even thuis getest. Mooie verpakking. Is wel chinees zo te zien maar merk je niks van qua verpakking en uitstraling. Even scannen en wordt toegevoegd. Je ziet meteen 2 stekkers die je separaat kan activeren. Werkt prima, ziet er degelijk uit. €40,- voor 2 buiten homekit stekkers is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@readytoflow Kijk eens aan. Mooi om te horen. Dus als buiten stopcontact is deze geschikt. Hoe lang is de kabel ongeveer die eraan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Vandaar dat het ook zolang duurt. Is verzonden maar tussen 24 juli en 3 augustus binnen.
Deel je dan hier je bevindingen? Ik ben erg benieuwd naar bv vertragingen. Op homekitnews wel een review gelezen, maar daar is vrijwel elk HomeKit produkt fantastisch. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• readytoflow
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 15:29:
@readytoflow Kijk eens aan. Mooi om te horen. Dus als buiten stopcontact is deze geschikt. Hoe lang is de kabel ongeveer die eraan zit?
Ik heb even geen meetlint bij de hand. 20-25cm?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BN9AbDW6JG0cFBuNJAXRHGe0QMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ApEPtyna2VrFKtOsRZvYme32.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11-09 06:42
Heb laatst twee smart plugs via Ali gekocht, voor iets minder dan €18.
Nadat je verbinding maakt met de smart plugs over WiFi, geef je de wachtwoord van je huis-WiFi in en kan je ze zo koppelen aan HomeKit.
Er was geen handleiding bij en ook van een setup code was geen sprake. Heb maar 12345678 ingevuld om te kijken of dat het was, wat gelukkig juist was.

Ik heb nu mijn surround speaker systeem van mijn computer in een van die plugs gestoken zodat hij uitschakelt wanneer ik naar bed ga en automatisch in- en uitschakelt wanneer ik van mijn huis ga en kom.
Tot zover werkt alles top.

Dit zijn de plugs die ik heb gekocht:

https://a.aliexpress.com/_d6HXJXu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
meesje schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 17:38:
[...]

Deel je dan hier je bevindingen? Ik ben erg benieuwd naar bv vertragingen. Op homekitnews wel een review gelezen, maar daar is vrijwel elk HomeKit produkt fantastisch. ;)
Zal ik doen zodra ik hem binnen heb. :) Toch maar besteld via Amazon. >:)

Momenteel heb ik iets meer vertrouwen in Aqara ipv Eufy gezien mijn eerdere ervaringen..

[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 09-07-2020 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:12
Jasper1975 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Die van mij via Ali besteld en zou er half juli moeten zijn. Fingers crossed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Leuk ding die GH2 van Aqara, maar in deze video zie ik in de lijst van de Aqara app dat je camera's kunt toevoegen, die optie zie ik niet in mijn Aqara app?
(op 4:37 zie je de lijst, ik mis in mijn app de 'controller' en 'camera')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:12
elcastel schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 21:26:
Leuk ding die GH2 van Aqara, maar in deze video zie ik in de lijst van de Aqara app dat je camera's kunt toevoegen, die optie zie ik niet in mijn Aqara app?
(op 4:37 zie je de lijst, ik mis in mijn app de 'controller' en 'camera')
Probeer de app region eens op China te zetten. Dan heb je ineens een hoop meer accessoires.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-09 21:26
Thanx, dat was het inderdaad. Wat is het nut eigenlijk dat ik een 'verkeerde' regio kies? Waarom moet het op China staan terwijl ik in Europa woon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@elcastel Omdat anders de Chinese niet stiekem kunnen meekijken, gok ik zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 23:12
rusman schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 18:50:
[...]

Die van mij via Ali besteld en zou er half juli moeten zijn. Fingers crossed..
Neem dat momenteel maar met een kilo zout. De douane zorgt momenteel voor nogal wat oponthoud met inklaringen. meerdere pakketten onderweg die al weken in nederland zijn, maar nog steeds niet bij postnl zijn aangekomen. een er van 16 juni in nederland en nog steeds niet afgeleverd.Heel veel van dit soort klachten op twitter.
dus ga vooralsnog maar even van een paar weken extra uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
blazez schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 23:12:
[...]

Neem dat momenteel maar met een kilo zout. De douane zorgt momenteel voor nogal wat oponthoud met inklaringen. meerdere pakketten onderweg die al weken in nederland zijn, maar nog steeds niet bij postnl zijn aangekomen. een er van 16 juni in nederland en nog steeds niet afgeleverd.Heel veel van dit soort klachten op twitter.
dus ga vooralsnog maar even van een paar weken extra uit
De niet-HomeKit compatibele led-controllers, de smartplugs en een accuboor-accessoire die ik heb besteld zijn alle drie afzonderlijk van elkaar binnen 3 weken tijd bij mij bezorgd.
Ik denk dat er met de levertijden niet altijd een touw aan te knopen is qua logica.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper1975
[b]Deel je dan hier je bevindingen? Ik ben erg benieuwd naar bv vertragingen. Op homekitnews wel een review gelezen, maar daar is vrijwel elk HomeKit produkt fantastisch. ;)
Zal ik doen, vond 50,- de gok wel waard ben ook benieuwd hoe hij als hub werkt. Om nog wat andere Aqara dingen toe te voegen. Ik wil ook best in iedere kamer zo'n e-ink display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Alleen jammer van die e-ink displays dat ze enkel BT ondersteunen. Inmiddels ben ik wel wat allergisch voor BT ism home automation / HomeKit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:51:
Alleen jammer van die e-ink displays dat ze enkel BT ondersteunen. Inmiddels ben ik wel wat allergisch voor BT ism home automation / HomeKit
Heb je veel connectiviteits problemen ondervonden? Ik heb een aantal Eve producten en ben vooral teleurgesteld in de batterij duur en een beetje in de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@Jasper1975 Een tijd geleden 2 Eve Aqua’s gekocht. Helaas zonder Eve Extend niet te gebruiken, ze waren continu niet bereikbaar. Dit is daarmee grotendeels opgelost. Meerendeel van de tijd (95%) zijn ze nu wel bereikbaar. Af en toe niet, terwijl mijn WiFi bereik op dat punt ruim voldoende is. Vandaar mijn aversie tegen BT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Heb je veel connectiviteits problemen ondervonden? Ik heb een aantal Eve producten en ben vooral teleurgesteld in de batterij duur en een beetje in de snelheid.
Dat is één van de redenen dat ik alle Eve plugs heb verkocht en heb vervangen voor Ikea. Verloren continu de connectie en reageerden veel te traag.
Heb wel nog wat thermometers en raamsensoren. Die laatste zitten echter ook op minder goed ‘bereikbare’ ramen. Denk aan kelderraam en wc-raampje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 08:57:
[...]

Indien je Home hub in de woonkamer staat, is mijn ervaring dat het BT bereik onvoldoende kan zijn in andere kamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Ik heb via Kickstarter de Flic hub met 8 buttons gekocht omdat deze Homekit ondersteunen. Maar dit was net zo slim als Mijn Ring Floodlight cam en mijn Ring Pro deurbel. Wel beloven maar niet leveren.

Die knoppen hebben ook Bluetooth maak me hier ook een beetje zorgen om. Ze werken wel met Hue en redelijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Van de Flic.io website: laatste keer dat ik keek Homekit first halve 2020 -> nu late 2020.
Wat is dat toch met Homekit, is het moeilijk, is het duur?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 09:41:
Ik heb via Kickstarter de Flic hub met 8 buttons gekocht omdat deze Homekit ondersteunen. Maar dit was net zo slim als Mijn Ring Floodlight cam en mijn Ring Pro deurbel. Wel beloven maar niet leveren.

Die knoppen hebben ook Bluetooth maak me hier ook een beetje zorgen om. Ze werken wel met Hue en redelijk snel.
Regel 1 bij HomeKit: het product pas kopen als het product HomeKit support heeft en niet uitgaan van beloftes.
Op reddit las ik ook al een bericht over de Eufy deurbel. Volgens mij was het wel uitstel, en geen afstel. Maar toch...
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:06:
Van de Flic.io website: laatste keer dat ik keek Homekit first halve 2020 -> nu late 2020.
Wat is dat toch met Homekit, is het moeilijk, is het duur?
Wat het is, weet ik niet. Support voor Alexa en Google is zo gebeurd, maar HomeKit.... Ik denk dat het ontwikkelen van de firmware inderdaad moeilijker is (vanwege security eisen vanuit Apple?).

[ Voor 25% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 10:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De Eufy indoor camera's hebben nu ook support voor HSV.
https://www.iculture.nl/nieuws/eufy-indoor-camera-release/
De Pan&Tilt versie kost 50 euro bij Amazon.nl. Eerlijk gezegd vind ik dat best een schappelijke prijs. Zelfde prijs als de Aqara G2H, maar wel wat voordelen: geen 'China server' gedoe, geen verloopje nodig, ondersteuning voor de bekende drie voice assistants, hogere resolutie, geen risico op extra importkosten en P&T functie (welke overigens niet werkt in HK). De eerste twee zijn natuurlijk geen zware voordelen.
Het mooie van de Aqara is dat ie gelijk als gateway kan dienen voor de Aqara sensoren en knoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
De niet P&T versie kost bij bij Amazon.de maar 40 euro en nu zelfs nog met 20% korting (maar geen verzending naar NL). Dus nog geen 32 euro. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews, want dit is natuurlijk geen geld.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:21:
De niet P&T versie kost bij bij Amazon.de maar 40 euro en nu zelfs nog met 20% korting. Dus nog geen 32 euro. Ik ben benieuwd naar de eerste reviews, want dit is natuurlijk geen geld.
Die wordt niet naar NL verstuurd. Heb 'per ongeluk' wel de P&T besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:24:
[...]

Die wordt niet naar NL verstuurd. Heb 'per ongeluk' wel de P&T besteld ;)
Klopt, zie mijn update. ;)
Ik ben overigens heel erg benieuwd naar de kwaliteit voor deze (budget) prijzen.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Iemand nog suggesties voor deur/raam sensors zonder bluetooth?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Xiaomi/Aqara?
Hangt hier het hele huis mee vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jasper1975 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:30:
Iemand nog suggesties voor deur/raam sensors zonder bluetooth?
Je had de G2H camera toch besteld? Deze werkt als zigbee gateway. Dan zou ik inderdaad voor sensoren van Aqara gaan.

Ik lees overigens dat de Eufy indoor camera binnen HomeKit geen twee weg audio kent.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Je had de G2H camera toch besteld? Deze werkt als zigbee gateway. Dan zou ik inderdaad voor sensoren van Aqara gaan.

Ik lees overigens dat de Eufy indoor camera binnen HomeKit geen twee weg audio kent.
Vanavond komt aannemer om verbouwing door te spreken. Als de wensen haalbaar zijn, maar eens kijken hoe we de automatisering gaan doen. Alleen Philips Hue en wat Eve sensoren is ook zo saai;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Yes! Zojuist voor 32 euro de Eufy indoor camera (non P&T) besteld bij Eufy zelf. Vanuit DE wordt gratis verzonden naar NL. Ik ben benieuwd.
@Jasper1975 De P&T versie kun je dus nu voor 40 euro kopen. Amazon maar annuleren? ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasper1975
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:11:
Yes! Zojuist voor 32 euro de Eufy indoor camera (non P&T) besteld bij Eufy zelf. Vanuit DE wordt gratis verzonden naar NL. Ik ben benieuwd.
@Jasper1975 De P&T versie kun je dus nu voor 40 euro kopen. Amazon maar annuleren? ;)
SUPER! Heb de P&T geannuleerd en twee NON-P&T besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Als ik kijk op de Eufylify.com zie ik prijzen van €40,- en €50,-. Kun je a.u.b. jouw link eens geven @meesje ?

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 11:41:
[...]

Hier nog iemand met deur/contact sensors van Aqara. Werken perfect via de hub. Aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Toevallig geen link? Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Dit is de gewone (zonder P&T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Duitse site kun je inderdaad voor leveren in Nederland kiezen zag ik zojuist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
funske schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 12:46:
[...]

Als ik kijk op de Eufylify.com zie ik prijzen van €40,- en €50,-. Kun je a.u.b. jouw link eens geven @meesje ?
Kies rechtsboven voor DE vlaggetje en de rest volgt van zelf (ook de kortingscode). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier een leuke video over mogelijkheden. In dit geval de P&T versie, maar volgens is de non-P&T qua specs op het P&T deel na gelijk. Bij 17:10 zie je degene even praten, volgens mij zit er hooguit een 1 of 2 sec. vertraging. In mijn ogen vrij netjes voor zo'n budget prijs.
En voor NAS gebruikers: de camera ondersteunt ook RTSP (zie 10:55 in de video).

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 14:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Hier ook besteld! Was nog op zoek naar een goedkoop cameraatje voor op de studeerkamer…
Kan ik mooi mijn Legocollectie in de gaten houden.
Nu moet HSV nog die limiet van 5 camera’s even opkrikken. Dit wordt nummer 6 (7 als je de Ring meetelt).

[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 10-07-2020 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Nice, hier net ook eentje besteld. Koopje! Ben benieuwd :)

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Hier ook een gewone 2k en een 2k P&T besteld. Als ze goed bevallen dan gaat de P&T misschien naar buiten onder de overkapping ipv de Circle 2. Kan die mooi naar de oprit zijde (ivm regen zijde en water bestendigheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 10:51:
De Eufy indoor camera's hebben nu ook support voor HSV.
https://www.iculture.nl/nieuws/eufy-indoor-camera-release/
De Pan&Tilt versie kost 50 euro bij Amazon.nl. Eerlijk gezegd vind ik dat best een schappelijke prijs. Zelfde prijs als de Aqara G2H, maar wel wat voordelen: geen 'China server' gedoe, geen verloopje nodig, ondersteuning voor de bekende drie voice assistants, hogere resolutie, geen risico op extra importkosten en P&T functie (welke overigens niet werkt in HK). De eerste twee zijn natuurlijk geen zware voordelen.
Het mooie van de Aqara is dat ie gelijk als gateway kan dienen voor de Aqara sensoren en knoppen.
Hoe kom jij op 50 euro voor de pan & tilt op Amazon.nl? Als ik kijk bij Amazon kost het €69.99

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tartarus
Bedankt voor de tip. Heb er ook maar eentje besteld *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 16:58:
Hier ook een gewone 2k en een 2k P&T besteld. Als ze goed bevallen dan gaat de P&T misschien naar buiten onder de overkapping ipv de Circle 2. Kan die mooi naar de oprit zijde (ivm regen zijde en water bestendigheid)
Die P&T versie is toch niet voor buiten bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Rgerr schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Is onder een geïsoleerde overkapping, daar komt geen regen. Enkel af en toe wat hogere luchtvochtigheid. Gezien de prijs van deze camera’s het proberen waard, denk ik. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• funske
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
[...]

Kies rechtsboven voor DE vlaggetje en de rest volgt van zelf (ook de kortingscode). ;)
Thanks @meesje Ik heb er net ook een paar P&T besteld.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tartarus schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:33:
[...]

Hoe kom jij op 50 euro voor de pan & tilt op Amazon.nl? Als ik kijk bij Amazon kost het €69.99
De prijs bij Amazon.nl is nu aangepast. Check even mijn eerdere verhaal over EufyLife.com en dan rechtsboven Duits vlaggetje. Daar is de P&T versie nog wel 40 euro (50 euro minus 20%).

Laat maar. Ik zie dat je 8 min. later hebt gereageerd. Graag gedaan!

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:51:
[...]

Klopt. Maar voor die prijs (zeker de 32 euro voor de non P&T) zou ik ook wel willen proberen om ‘m buiten op te hangen een beetje beschut onder de overkapping. De camera zou daardoor niet nat worden en de komende winters zal ie denk ik ook wel overleven gezien de laatste temperaturen. De Ikea Tradfri stekker (laag bij de grond) heeft de afgelopen winter in ieder geval overleefd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:33:
[...]

Klopt. Maar voor die prijs (zeker de 32 euro voor de non P&T) zou ik ook wel willen proberen om ‘m buiten op te hangen een beetje beschut onder de overkapping. De camera zou daardoor niet nat worden en de komende winters zal ie denk ik ook wel overleven gezien de laatste temperaturen. De Ikea Tradfri stekker (laag bij de grond) heeft de afgelopen winter in ieder geval overleefd. ;)
Hier hangen er twee in een totaal niet geïsoleerde garage en eentje gewoon onder de overkapping. Nul problemen. Die Trådfri stekkers kunnen wel tegen een stootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Gisteren een nieuwe schutting met poort geplaatst in de achtertuin. Oprit bij de tuin getrokken, dus de poort is een stuk verder weg nu.
Aan het denken om een ‘deurbel’ te maken.
Denk eens mee. Wat zou ik ‘waterdicht’ op kunnen hangen als ‘knop’. En dan bijvoorbeeld een geluid af laten spelen op mijn HomePod middels Apple Music. Of iets in die trant.
Iemand ideeën?

Het hangt dus gewoon echt buiten aan een schutting dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:49:
Gisteren een nieuwe schutting met poort geplaatst in de achtertuin. Oprit bij de tuin getrokken, dus de poort is een stuk verder weg nu.
Aan het denken om een ‘deurbel’ te maken.
Denk eens mee. Wat zou ik ‘waterdicht’ op kunnen hangen als ‘knop’. En dan bijvoorbeeld een geluid af laten spelen op mijn HomePod middels Apple Music. Of iets in die trant.
Iemand ideeën?

Het hangt dus gewoon echt buiten aan een schutting dan.
Ooit eens iets gelezen over die Aqara button (in het xiaomi/Aqara topic) Alhoewel niet voor buiten bedoeld, doen ze het kennelijk wel goed buiten of zijn redelijk outdoor proof te maken. Kijk eens in dat topic of stel daar de vraag. Voor een paar euro is dat toch het proberen waard? Moet je wel voldoende bereik hebben natuurlijk.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Inderdaad een Aqara button en dan deel weg werken in een waterdichte behuizing of afdakje ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:14:
Inderdaad een Aqara button en dan deel weg werken in een waterdichte behuizing of afdakje ofzo
Deze?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyYlXiQREXfpj-rFc_tJa8f9S9Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDuhbFIbPYlAjjYlp9CoGwWE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Die vierkante ja. Maar dan iets meer afdakje. Of de elektra in een andere water bestendige behuizing monteren.

Zoiets maar dan 1 knop bijvoorbeeld.
https://www.wildkamp.nl/p...12-m1-opbouw/863220#/zoom

[ Voor 82% gewijzigd door TheKerremenke op 10-07-2020 19:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:23:
Die vierkante ja. Maar dan iets meer afdakje. Of de elektra in een andere water bestendige behuizing monteren.

Zoiets maar dan 1 knop bijvoorbeeld.
https://www.wildkamp.nl/p...12-m1-opbouw/863220#/zoom
Ik vond dit…

https://www.thingiverse.com/thing:4360529

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat ziet er goed uit. Moet je zeker zelf printen? Ik heb daar 0,0 ervaring mee.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 10-07-2020 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:37:
[...]

Dat ziet er goed uit. Moet je zeker zelf printen?
Yep! Paar collega’s hebben zo’n ding, dus dat is geen probleem.
Denk dat dit het wel extra waterdicht zal maken. Eens even kijken hoe en waar ik dat dan ga hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Ziet er stukken beter dan de link die ik door stuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Iemand ervaring met een camera achter een raam?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XmhU74mZrCgrHxRNwef125F6Tg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lhclU1h8BlVVB3KT8xRBbKCe.jpg?f=fotoalbum_large
Zou hem daar achter willen plaatsen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Schijnt te kunnen. Overdag zal het weinig problemen geven. Maar... infrarood gaat niet door glas heen, dus de nacht modus zal geen goed beeld gaan geven. Voornamelijk door de reflectie van de IR leds. Je kunt kijken bij reviews van de Logitech circle 2 camera ism de raambevestigings mogelijkheid. Zullen vast meerdere ervaringen bij bijvoorbeeld Coolblue of op het internet staan.

Tenzij je aan de buitenkant speciale infrarood lampen ophangt. (Zo kun je trouwens het infrarood bereik van iedere camera enorm vergroten. Ipv die enkele leds van de camera zelf)

Dan zou ik hem eerder rechts onder die rand ophangen. En dan de stroomkabel naar binnen toe brengen.

[ Voor 57% gewijzigd door TheKerremenke op 10-07-2020 20:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:50

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ja dat heb ik, Logitech Circle 2. Werkt alleen als het binnen donker is anders inderdaad reflecties. Ik heb de camera, en het raampje boven de voordeur, helemaal afgedekt met zwart karton. Prima beeld.

www.oldskoolnl.nl

Pagina: 1 ... 48 ... 88 Laatste