Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:40
Ja, zie de screenshots hierboven.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:19
Snap ik dus echt helemaal niets van.
Zou je eens een screenshot willen maken van de andere instellingen? Qua opnemen, meldingen etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Serena op 23-06-2020 19:51 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Welke info heb je hiervan nodig?

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Serena Heb je al je apparaten voorzien van ‘14’, ook je HomePods? Is je Apple TV of een HomePod ingesteld als Hub?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:18:
@Serena Heb je al je apparaten voorzien van ‘14’, ook je HomePods? Is je Apple TV of een HomePod ingesteld als Hub?
Voor de HomePods is nog geen update. Ik zal het eens omdraaien idd. De Apple TV’s als hub instellen.
Proberen waard!

Edit: That’s it!!! Totaal niet aan gedacht…

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 23-06-2020 20:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
En soms is het zo eenvoudig. Mooi dat het opgelost is

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:20:
[...]

Voor de HomePods is nog geen update. Ik zal het eens omdraaien idd. De Apple TV’s als hub instellen.
Proberen waard!

Edit: That’s it!!! Totaal niet aan gedacht…
Ik werd getriggerd door dit bericht. Dus vandaar. Super dat het opgelost is! En nu zoveel mogelijk nieuwigheden posten! ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
Zo. Even snel mijn review mbt hsv en de circle 2 ook bijgewerkt. Iemand nog tips hierover? Bvd

productreview: Logitech Circle 2 met draad review door TheKerremenke

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 13:34:
Zo. Even snel mijn review mbt hsv en de circle 2 ook bijgewerkt. Iemand nog tips hierover? Bvd

productreview: Logitech Circle 2 met draad review door TheKerremenke
Ervaar je ‘Geen Logitech software meer mogelijk indien gebruik Homekit Secure Video‘ nog steeds als negatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Ervaar je ‘Geen Logitech software meer mogelijk indien gebruik Homekit Secure Video‘ nog steeds als negatief?
Ik wel, want ik zou ze ook heel graag binnen mijn Google Home zichtbaar hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:40:
[...]

Ik wel, want ik zou ze ook heel graag binnen mijn Google Home zichtbaar hebben.
Goed punt! Netatmo heeft dat beter geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben van oudsher een fanatiek z-wave aanhanger en heb daar ook diverse sensoren etc van hangen. Pas had ik behoefte aan een extra fibaro wall plug en dacht, kom, ik koop eens de HomeKit variant aangezien ik nu een Apple TV continue aan heb staan, als hub gebruik en steeds meer met HomeKit doe.

Helemaal prima allemaal, maar klopt het dat de ‘Woning’ app het verbruik van de wall plug niet laat zien en het daar slechts een vrij dure aan/uit schakelaar is geworden? In de Fibaro Home app zie ik uiteraard wel netjes het actuele verbruik staan.

Iemand met ervaring? Mis ik iets of gewoon slecht ingelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 15:02:
[...]

Dat is persoonlijk. Ik mis het niet omdat ik het nooit gebruikt heb. Vanaf dag 1 de camera op hsv gezet. Maar voor anderen kan dit een minpunt zijn. Vandaar dat ik die benoem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:02
Ok... dat er geen enkele sensor meer toon in iOS14 vind ik wel een dealbreaker momenteel. Alle sensoren die iets met elkaar te maken hebben worden op 1 hoop geveegd en daar wordt een gemiddelde uit genomen, of hoogste en laagste getoond. Je kan alleen kiezen wat er geen deel van uit mag maken, maar het anderszijds tonen op het beginscherm kan niet.
Niet OK. Hopelijk komt dit in een latere beta, maar dan installeer ik dan wel opnieuw.

Mooi dat je dit soort dingen ziet overigens, maar in het geval van een slot echt supergevaarlijk. Hij is zo maar per ongeluk aangeraakt, en dan zit je ver weg en open je ie voordeur. Dan was de status tekst toch “beter”
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FF814kFHfnn0IhQTqp0yhPDxiJs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UuMG6A5EVTkmVC4ythAYTXmc.jpg?f=fotoalbum_large

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@paQ Ontgrendeld die in een klik/tik of heeft ie verificatie op een of andere manier nodig.

Is inderdaad wel risky anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
TheKerremenke schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 18:31:
@paQ Ontgrendeld die in een klik/tik of heeft ie verificatie op een of andere manier nodig.

Is inderdaad wel risky anders
Aanraken is reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Erg leuk de shortcuts integratie in HomeKit. Ik kan nu eenvoudig met dezelfde knop een lamp aan en weer uit zetten. Natuurlijk kun je ook in de Eve (of andere) app twee automations inregelen wat in hetzelfde resulteert, maar ik vind dit wel mooier.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBayAKUp9O_BXtzLnUbMzPiROSo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSSfQwuULFUuXiICGxugk2sE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:28:
Erg leuk de shortcuts integratie in HomeKit. Ik kan nu eenvoudig met dezelfde knop een lamp aan en weer uit zetten. Natuurlijk kun je ook in de Eve (of andere) app twee automations inregelen wat in hetzelfde resulteert, maar ik vind dit wel mooier.

[Afbeelding]
Ik heb dat laatst geprobeerd, ik kreeg het niet voor elkaar.
Volgens mij wel maar voor 1 apparaat toch, niet voor scènes?
Zou mooi zijn voor mijn Tap. Kan ik alle ‘grote’ dingen in de woon- en eetkamer bedienen met 1 apparaatje.
Even op zoek naar een Jip en Janneke uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 00:07:
[...]

Ik heb dat laatst geprobeerd, ik kreeg het niet voor elkaar.
Volgens mij wel maar voor 1 apparaat toch, niet voor scènes?
Zou mooi zijn voor mijn Tap. Kan ik alle ‘grote’ dingen in de woon- en eetkamer bedienen met 1 apparaatje.
Even op zoek naar een Jip en Janneke uitleg.
Mijn screenshot betreft knop 3 van de Hue Tap (was gisteravond even snel als test) met maar 1 apparaat, maar het behoort ook te werken met scenes.

Eerst snapte ik niet hoe 'Als' precies werkte. Na toevoegen van 'Als' stond deze onder 'Stel bank in', maar natuurlijk...... je kunt deze blokken ook verplaatsen. Wel jammer dat je niet in 1 oogopslag ziet op welke staat het apparaat is ingesteld. In mijn screenshot zie je nu twee keer staan 'Stel bank in'. De eerste is 'aan' en de tweede is 'uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:34:
[...]

Mijn screenshot betreft knop 3 van de Hue Tap (was gisteravond even snel als test) met maar 1 apparaat, maar het behoort ook te werken met scenes.

Eerst snapte ik niet hoe 'Als' precies werkte. Na toevoegen van 'Als' stond deze onder 'Stel bank in', maar natuurlijk...... je kunt deze blokken ook verplaatsen. Wel jammer dat je niet in 1 oogopslag ziet op welke staat het apparaat is ingesteld. In mijn screenshot zie je nu twee keer staan 'Stel bank in'. De eerste is 'aan' en de tweede is 'uit'.
Ik zal er wel te stom voor zijn. Krijg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfLGSiv-pNgFIsKs7GEGRyGvmos=/800x/filters:strip_exif()/f/image/hcv7HywjRvTOLz8j2gvfn8M6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Opdrachten integraties probeer ik eens in de zoveel tijd, en het is volstrekt hit and miss.
soms werkt het, en denk je: zie je nou wel... en ineens werkt het gewoon niet meer en heb je pech.

Als je een opdracht test, of handmatig uitvoert werkt het eigenlijk altijd. Dus het klopt wel verder, maar het initiëren van de opdracht is natte vinger werk. Ik heb echt de indruk dat de iphone of ipad in kwestie de initiator moet zijn. Zodra je een sensor het wil laten regelen, zonder dat je een iphone of ipad actief hebt, dan is het maar afwachten of er wel wat gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:56:
Opdrachten integraties probeer ik eens in de zoveel tijd, en het is volstrekt hit and miss.
soms werkt het, en denk je: zie je nou wel... en ineens werkt het gewoon niet meer en heb je pech.

Als je een opdracht test, of handmatig uitvoert werkt het eigenlijk altijd. Dus het klopt wel verder, maar het initiëren van de opdracht is natte vinger werk. Ik heb echt de indruk dat de iphone of ipad in kwestie de initiator moet zijn. Zodra je een sensor het wil laten regelen, zonder dat je een iphone of ipad actief hebt, dan is het maar afwachten of er wel wat gebeurt.
Heb het nu een paar keer nagekeken, het klopt echt wat ik in heb gevuld. Helaas…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 10:03:
[...]

Heb het nu een paar keer nagekeken, het klopt echt wat ik in heb gevuld. Helaas…
Als je daar op play drukt, werkt het dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Inmiddels de knoppen geconfigureerd in Home+, dat werkt dus wel…
Nu eens wat extra dingen aanpassen. Dit geeft opties!

Er is echt een wereld voor me opengegaan, dit is handig! Heb zelfs nu ineens knop ‘over’.

[ Voor 28% gewijzigd door Serena op 25-06-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de werking nog niet kunnen testen, maar de vier knoppen van de Hue Tap wel al vast ingericht voor vier groepen verlichting.
Het viel me hierbij op de toewijzing van één van de vier knoppen niet zichtbaar was in de Woning app op mijn iPhone (het instellen heb ik gedaan op mijn iPad). Een reboot van mijn iPad heeft dit verholpen.

Spannend! ;) Straks tijdens de lunch even testen.

Ik denk overigens dat sommige techneuten redelijk los kunnen gaan met de diverse mogelijkheden onder scripten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ik heb zoveel scripts daarin gemaakt, met booleans en alles.
PLAY: works *O*
getriggerd door een homekit apparaat: doesn't work -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:02:
Ik heb de werking nog niet kunnen testen, maar de vier knoppen van de Hue Tap wel al vast ingericht voor vier groepen verlichting.
Het viel me hierbij op de toewijzing van één van de vier knoppen niet zichtbaar was in de Woning app op mijn iPhone (het instellen heb ik gedaan op mijn iPad). Een reboot van mijn iPad heeft dit verholpen.

Spannend! ;) Straks tijdens de lunch even testen.

Ik denk overigens dat sommige techneuten redelijk los kunnen gaan met de diverse mogelijkheden onder scripten.
Ik heb het volgende ingericht:
Knop 1 = lampen in woonkamer, eetkamer en keuken (eigenlijk 1 ruimte)
Knop 2 = lampen in de tuin achter
Knop 3 = lamp voordeur
Knop 4 = lamp garage

Een snelle test resulteert in dat knoppen 3 en 4 werken, maar knoppen 1 en 2 niet. Later vandaag even verder klooien. Bijvoorbeeld. Is het toevallig dat het bij een enkele lamp bediening wel goed gaat? Werkt de ‘play’ button? Werkt ‘test deze taak’? Etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Ik heb het op deze manier gedaan, met Home+. Misschien iets meer werk, maar werkt meteen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op woensdag 24 juni 2020 @ 23:28:

[Afbeelding]
Begrijp me niet verkeerd, maar dit kon onder iOS 13 toch ook al meen ik me te herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
paQ schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 09:56:

Klopt helemaal. Af en toe kijken de opdrachten willekeurig het wel of niet te doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@meesje mbt de knoppen. Misschien is het handiger om als het er meerdere zijn ze in een scène te zetten en deze vervolgens aan die knop te verbinden. Misschien werkt dat beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes! Het werkt!
Ik heb knop 1 en knop 2 opnieuw ingericht. Nu een iets andere volgorde gehanteerd. De eerste keer koppelde ik eerst de apparaten aan de knop en daarna pas 'converteer naar opdrachten'. Nu gelijk gekozen voor 'converteer naar opdrachten' en daarin de apparaten gekoppeld.

Helemaal happy!
TheKerremenke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:02:
[...]

Begrijp me niet verkeerd, maar dit kon onder iOS 13 toch ook al meen ik me te herinneren.
We posten toch niet alleen '14' nieuws he. ;) Maar klopt helemaal. Ik heb er nooit veel aandacht aangeschonken. Wat betreft shortcuts was ik in de veronderstelling dat het altijd iPhone/iPad gebonden was. Niet zo lang geleden werd ik getriggerd door een bericht op Reddit en er toen maar wat verder in gedoken.
TheKerremenke schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 13:04:
@meesje mbt de knoppen. Misschien is het handiger om als het er meerdere zijn ze in een scène te zetten en deze vervolgens aan die knop te verbinden. Misschien werkt dat beter.
Goede tip! Maar is nu niet meer nodig. ;) Ik heb zelf maar enkele scenes, vnl. als button in de Woning app om groepen lampen aan/uit te zetten. Ik blijf het jammer vinden, dat je in de Woning app met dezelfde knop/scene lampen kunt activeren en deactiveren, maar in een automation dat weer niet mogelijk is. Dan ben je verplicht om ook een scene aan te maken om de lampen uit te zetten.
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 11:40:
Ik heb het op deze manier gedaan, met Home+. Misschien iets meer werk, maar werkt meteen!

[YouTube: HomeKit Automation #001: How to Create a Toggle Button]
Die workaround was me al bekend. Ruim twee jaar geleden in dit topic gepost. ;)
meesje in "Apple HomeKit"
Geen ramp natuurlijk maar je moet dan per knop twee automations inregelen, waarvan de tweede met een conditie toegevoegd. Ik ervaarde overigens destijds wel problemen met deze workaround: de slimme stekkers deden niet altijd wat ze moesten doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Ik heb nu idd 2 automations per knop. Ik snap nu wel hoe sommige mensen aan de 100 automations komen. ( *Kuch* @paQ )
Hier zitten idd ook stekkers in. Tot nu toe werken ze nog feilloos. Ik ga het ontdekken. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat de stekkers nu ineens niet zouden werken.
Heb nu wel een aantal dingen aan knoppen kunnen toevoegen die ik eerder niet had vanwege ‘knopgebrek’. Dus @meesje heeft me getriggerd om weer iets verder te automatiseren.

Kreeg deze week ook een vraag over hoe een ventilator na een bepaalde tijd weer uit te laten gaan.
Inmiddels dus zelf een dummy switch aangemaakt in HomeBridge welke ik activeer voor het slapen. Val in slaap met ventilator aan en 2 uur later gaat deze braaf uit.

Ik dacht dat ik klaar was automatiseren, maar niet dus… 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Voor die laatste heb je ook een leuke plugin. Die heet hourglass oid. Dan zie je hem aftellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:44:
Kreeg deze week ook een vraag over hoe een ventilator na een bepaalde tijd weer uit te laten gaan.
Inmiddels dus zelf een dummy switch aangemaakt in HomeBridge welke ik activeer voor het slapen. Val in slaap met ventilator aan en 2 uur later gaat deze braaf uit.
Via shortcuts heb je onder scripten een 'wacht' optie, maar deze kun je alleen instellen in sec. Ik weet niet wat het max. aantal is. Dus wellicht is dat ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 14:59:
Voor die laatste heb je ook een leuke plugin. Die heet hourglass oid. Dan zie je hem aftellen.
Waar zie je dat dan? In de Woning app zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:13:
[...]

Via shortcuts heb je onder scripten een 'wacht' optie, maar deze kun je alleen instellen in sec. Ik weet niet wat het max. aantal is. Dus wellicht is dat ook een optie.
Die dummy switch werkt feilloos. Ik activeer zo nu ook mijn alarm. Hoef ik het dus niet meer te bevestigen als ik mijn woning verlaat. Ideaal…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:14:
[...]

Waar zie je dat dan? In de Woning app zelf?
nee dat is een homebridge plugin.
Maar, je kan natuurlijk wel een duur aan een automation hangen in de woning app zelf. Niet aan een schakelaar, maar wel als 'ventilator aan' een uitkomst is van een automatisering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:18:
[...]

nee dat is een homebridge plugin.
Maar, je kan natuurlijk wel een duur aan een automation hangen in de woning app zelf. Niet aan een schakelaar, maar wel als 'ventilator aan' een uitkomst is van een automatisering.
Hmmm, had ik die switch dan niet nodig? Misschien heb ik het inderdaad te omslachtig gedaan… Wil hem gewoon voor het slapengaan inschakelen en na 2 uur moet die vanzelf stoppen.
Er moet altijd IETS gebeuren om een automation te triggeren toch? Daar heb ik nu die switch voor gebruikt.

[ Voor 9% gewijzigd door Serena op 25-06-2020 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 15:22:
[...]

Hmmm, had ik die switch dan niet nodig? Misschien heb ik het inderdaad te omslachtig gedaan… Wil hem gewoon voor het slapengaan inschakelen en na 2 uur moet die vanzelf stoppen.
Er moet altijd IETS gebeuren om een automation te triggeren toch? Daar heb ik nu die switch voor gebruikt.
Timer switch is prima.

Maar je kan elke automatisering 'ongedaan maken' na x tijd. Dat is een homekt eigen feature.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Uit nieuwsgierigheid toch even een poging gewaagd. 3600 sec. is geen probleem voor ‘Wacht’. 7200 lijkt me ook wel mogelijk. Wellicht ligt de max bij 5 cijfers. Dat testen we maar een keer als we echt niks te doen hebben. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7sUv-gc88YNlExqyiS0LcfSjkQk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/t74pbHZbwhFVcDkqnPkcSLd4.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik begin aardig enthousiast te worden over shortcuts en HomeKit. Nu een persoonlijke automatisering gemaakt: wanneer ‘niet storen’ ingeschakeld dan lampen beneden uit. Natuurlijk erg basic, maar wel erg leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 17:23:
Uit nieuwsgierigheid toch even een poging gewaagd. 3600 sec. is geen probleem voor ‘Wacht’. 7200 lijkt me ook wel mogelijk. Wellicht ligt de max bij 5 cijfers. Dat testen we maar een keer als we echt niks te doen hebben. ;)
[Afbeelding]
Net even snel getest. Maar je kunt voorbij de 10.000 sec. gaan. Daarna ben ik maar gestopt. Wel apart dat je hier niet gewoon een waarde kunt invoeren.... Dus max 6 of 7 cijfers? Wie test dat even? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]

Die automatiserings regel die je hebt aangemaakt, is dat in de app van Eve Aqua of ook via Apple homekit?

Je kunt enkel via de Eve app automatiseringen aanmaken dat ze dagelijks of meermaals per dag/week aan gaan.
Korte quote van mezelf. Een kleine update mbt bovenstaand verhaal. Het is wel degelijk mogelijk om met bijvoorbeeld home+ automatiseringen aan te maken. Deze zijn vervolgens ook nog te koppelen met HomeKit.

Zie bijgevoegde screenshots.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v5ZU0eEdRL5HemvTkZmjvWa6XFU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iipUEQfwxE2bqUyCeRzN6C19.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtR4jgtg4BBc3gf7MQdEBFfs2BM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Q7j168RZqbbIiCq2jiMoIBhi.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L90f1u8j4R_aJDXqw-zZMitsRAU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XFaNi1vTPrKLsqCKCMxP99QM.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dubbelpost

[ Voor 98% gewijzigd door TheKerremenke op 26-06-2020 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Drie dubbelpost 8)7

Ps; ik weet dat de zo(ndag) benaming in de titel van het tweede screenshot fout is. Is reeds aangepast. 8)

[ Voor 84% gewijzigd door TheKerremenke op 26-06-2020 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag even flink gebladerd door het shortcuts gedeelte op Reddit. Als ik het allemaal goed heb gelezen, behoort het goed te werken (zoals mijn hue tap buttons, ik ben er nog steeds happy mee). Echter de syntax is niet altijd even duidelijk. Ik heb screenshots gezien die er op het eerste gezicht goed uitzien, maar uit de reacties blijkt dat de volgorde toch net iets anders behoort te zijn of een commando net iets anders gebruikt moet worden.
Sommige basale dingen zijn als niet techneut goed in te regelen, maar op een gegeven moment valt het m.i. in de categorie programmeren. Voor mij een brug te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Klopt precies wat je zegt @meesje. Basale functies zijn prima te doen. Echter met de meer technische net programmeren. Soort van “take the blue pill and follow the rabbit into the rabbit hole”

Er zijn voorbeelden te vinden die extreem uitgebreid zijn. De vraag is natuurlijk of je dit wilt. Ik persoonlijk vind wat kleine automatiseringen prima.Echter als het echt te technisch wordt, kun je net zo goed home-assistant installeren.

Ik ken iemand die 4 uur bezig was om een mobile interface in home-assistant in te richten. Prima natuurlijk, ieder zijn tijd voor zijn hobby. Maar voor mij is dat teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zijn er inmiddels al stekkers a la hue smart plug voor buiten verkrijgbaar welke homekit compatible zijn?
Ik kan ze iig niet zo snel vinden. Is er een goed alternatief mss?

[ Voor 24% gewijzigd door readytoflow op 26-06-2020 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
readytoflow schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 22:51:
Zijn er inmiddels al stekkers a la hue smart plug voor buiten verkrijgbaar welke homekit compatible zijn?
Die van Tradfri doen het goed in een buitenstopcontact. ;)
Natuurlijk qua specs niet geschikt voor buiten, maar de stekker bevindt zich niet pal in de regen en de winter heeft ie ook al overleefd. Ik denk dat hetzelfde overigens geldt voor de Hue stekker.

Voor zover mij bekend bestaan er geen HomeKit stekkers voor buiten. Ooit iets voorbij zien komen van Osram, maar die is niet HK compatible. Maar kan wellicht wel via homebridge?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
@readytoflow volgens mij heeft Gardena buitenstekkers die ook op HomeKit werken. Te vinden bij sommige intratuins. Deze werken wel niet direct op WiFi. Maar hebben een eigen hub nodig, de Gardena smart gateway. Dezelfde hub als waar je hun robot maaier of smart control systeem op aansluit.
Dit maakt ze natuurlijk als totaal prijs weer erg duur...

https://www.50five.nl/gar...opcontact-schakelaar.html

https://www.iculture.nl/gids/slimme-stekkers-homekit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
Wie kan mij hier helpen?

Ik heb gisteren eufycam 2c aangeschaft, geïnstalleerd en aan homekit gekoppeld (werkt helemaal top).

Ik wil het als volgt instellen;

- als wij beiden (of 1 van ons) thuis zijn dan wil ik dat de camera detectie aanzetten tussen 1:00-7:00
- als wij beiden niet thuis zijn dan mag detectie aan.

Ik heb nu geofencing gekozen (bij thuis dan staat detectie uit en bij afwezig dan start de detectie), hoe voeg ik nog (bij thuis, detectie alleen 1:00-7:00)

Ik heb geprobeerd om instelling etc te wijzigen, maar ik kom er niet uit.

Iemand een idee hoe ik dit kan instellen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rEsNHSKWNJ1wGeI9wJViIfogW-k=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4YBTq0A2TOfhcDPPvJqAqhk0.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xvvx4niYRNfmSCbl9qHC1oNzdnk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qihiAmVcALuRwzR4FDlbVONT.jpg?f=user_large

[ Voor 60% gewijzigd door Tidus-X op 27-06-2020 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tidus-X Krijg je de meldingen in de Woning app of in de Eufy app? Wellicht lees ik het niet goed, maar ik kon dat niet uit je probleemomschrijving halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidus-X
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-09-2023
meesje schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:42:
@Tidus-X Krijg je de meldingen in de Woning app of in de Eufy app? Wellicht lees ik het niet goed, maar ik kon dat niet uit je probleemomschrijving halen.
Ik heb mijn tekst aangepast.
Gaat om de eufy app (homekit moet ik nog even goed instellen).

Ik moet nu alleen volgende toevoegen;

- indien 1 of beide thuis dan detectie alleen tussen 1:00-7:00 activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tidus-X schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 12:19:
[...]

Ik heb mijn tekst aangepast.
Gaat om de eufy app (homekit moet ik nog even goed instellen).

Ik moet nu alleen volgende toevoegen;

- indien 1 of beide thuis dan detectie alleen tussen 1:00-7:00 activeren.
Ik ben bang dat je dan in het foute topic zit. Dit gaat over de instellingen van HomeKit.
Misschien een nieuw topic aanmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door Serena op 27-06-2020 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Piepende oren.
Met behulp van de Xiaomi/Aqara hubs en sensoren, HomePods en Sonos een inbraakalarm en een rookalarm gemaakt.
Buren waren niet thuis, dus kon ik mooi even testen.
Jeetje, als mensen dit niet horen weet ik het ook niet meer. En het wordt best wel heel snel geactiveerd. Wat een herrie!!!
Volgens mij is het ook mogelijk middels de Apple TV, aangezien je een alarmgeluid vanuit de Apple Music bibliotheek moet selecteren.
Scène aanmaken met de gekozen speakers en het alarmgeluid. En dan een automatisering maken waarbij de scène wordt geactiveerd bij (bijvoorbeeld) het openen van een deur. Uiteraard alleen als de hubs op ‘afwezig’ staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 28 juni 2020 @ 10:39:
Piepende oren.
Met behulp van de Xiaomi/Aqara hubs en sensoren, HomePods en Sonos een inbraakalarm en een rookalarm gemaakt.
Buren waren niet thuis, dus kon ik mooi even testen.
Jeetje, als mensen dit niet horen weet ik het ook niet meer. En het wordt best wel heel snel geactiveerd. Wat een herrie!!!
Volgens mij is het ook mogelijk middels de Apple TV, aangezien je een alarmgeluid vanuit de Apple Music bibliotheek moet selecteren.
Scène aanmaken met de gekozen speakers en het alarmgeluid. En dan een automatisering maken waarbij de scène wordt geactiveerd bij (bijvoorbeeld) het openen van een deur. Uiteraard alleen als de hubs op ‘afwezig’ staan.
Mooi! Hoe heb je dat laatste deel (afwezig) ingeregend? Was het te doen zonder homebridge? Of gebruik je daarvoor de Aqara app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:02:
[...]

Mooi! Hoe heb je dat laatste deel (afwezig) ingeregeld? Was het te doen zonder homebridge? Of gebruik je daarvoor de Aqara app?
Ik heb de Aqara hubs, die hebben officieel HomeKit. Als ik vertrek gaat de scène ‘Afwezig’ aan en daarin worden ook de hubs getriggerd en op ‘Away’ gezet. Zelfde overigens met de scène ‘Welterusten’.
Heb wel met HomeBridge een dummy switch aangemaakt die de scène zelfstandig activeert zonder dat ik hoef te bevestigen. Omdat er alarm in zit moet je dat altijd bevestigen bij vertrek en aankomst. Dat vergat ik nog wel eens. Dat kun je omzeilen door iets aan of uit te zetten.
Bij vertrek schakelt die dummy switch het alarm in en bij thuiskomst schakelt een lamp (die altijd aan moet gaan bij thuiskomst) het alarm weer uit. Zo kan ik het nooit meer vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:10:
[...]

Ik heb de Aqara hubs, die hebben officieel HomeKit. Als ik vertrek gaat de scène ‘Afwezig’ aan en daarin worden ook de hubs getriggerd en op ‘Away’ gezet. Zelfde overigens met de scène ‘Welterusten’.
Heb wel met HomeBridge een dummy switch aangemaakt die de scène zelfstandig activeert zonder dat ik hoef te bevestigen. Omdat er alarm in zit moet je dat altijd bevestigen bij vertrek en aankomst. Dat vergat ik nog wel eens. Dat kun je omzeilen door iets aan of uit te zetten.
Bij vertrek schakelt die dummy switch het alarm in en bij thuiskomst schakelt een lamp (die altijd aan moet gaan bij thuiskomst) het alarm weer uit. Zo kan ik het nooit meer vergeten.
Aha, ik zie inderdaad in onderstaand filmpje dat away/off switch standaard HomeKit is. Was ik al weer vergeten.
https://homekitnews.com/2...ystem-with-the-aqara-hub/
Zoals bekend ;) doe ik niks meer met homebridge, maar als ik het goed begrijp, zou je volgens mij een dergelijk dummy switch ook via shortcuts moeten kunnen realiseren, toch? Hmmm..... misschien toch maar weer een Aqara hub aanschaffen. Straks even zoeken op Ali en later uitproberen. Sowieso gaf de Aqara hub ‘s nachts een perfect licht op de overloop.
En je kunt tegenwoordig de hub toevoegen aan de EU server.
https://homekitnews.com/2...-hub-added-to-eu-servers/

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 28-06-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@meesje Ipv een dummy switch zou je ook een lamp of stopcontact kunnen gebruiken hiervoor. Dat zodra je weg gaat/thuis komt automatisch de lamp of het stopcontact uit/aan gaat. Waar je vervolgens je alarm mee laat schakelen. Relatief eenvoudig te maken en zonder homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 11:39:
[...].
En je kunt tegenwoordig de hub toevoegen aan de EU server.
https://homekitnews.com/2...-hub-added-to-eu-servers/
Hier staat ie nog steeds op China hoor. Als ik hem naar EU zet zie ik geen enkele sensor meer.
Moet ik idd eens goed gaan uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op zondag 28 juni 2020 @ 12:13:
@meesje Ipv een dummy switch zou je ook een lamp of stopcontact kunnen gebruiken hiervoor. Dat zodra je weg gaat/thuis komt automatisch de lamp of het stopcontact uit/aan gaat. Waar je vervolgens je alarm mee laat schakelen. Relatief eenvoudig te maken en zonder homebridge.
Dit klopt helemaal. Zo doe ik dat idd met arriveren.
Maar met weggaan vond ik dat lastiger om iets te kiezen. Je wil ook niet als je thuis bent iets uit- of aanzetten en dan per ongeluk het alarm activeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Om nog even terug te komen op die EU server. Krijg het niet voor elkaar, wel om de server aan te passen, maar dan krijg ik hem niet meer in HK.
Ik vind het geweldig, alles weer terug naar het oude gezet. Dan weten ze in China maar dat mijn raam open staat…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 28 juni 2020 @ 14:10:
Om nog even terug te komen op die EU server. Krijg het niet voor elkaar, wel om de server aan te passen, maar dan krijg ik hem niet meer in HK.
Ik vind het geweldig, alles weer terug naar het oude gezet. Dan weten ze in China maar dat mijn raam open staat…
Bedankt voor testen. Wellicht moet je voor EU server ook een EU hub hebben?
Wat dat betreft mogen ze bij Aqara wel wat sneller werken. Ik lees regelmatig berichten over Aqara en EU (stekkers, gateway), maar nog nergens in een webwinkel gezien.

Edit: Cyberport heeft Aqara EU producten in het assortiment.
https://www.cyberport.de/...ra&manufacturerName=Aqara

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 28-06-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soms vraag ik me echt af van hoe kan het dat ik er nu pas achter kom. Door een Long press op het Woning icoon kun je snel een scène selecteren. Wel jammer dat de Woning app dan geopend wordt. Control Panel werkt overigens wel fijner.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 28-06-2020 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 28 juni 2020 @ 19:22:
Soms vraag ik me echt af van hoe kan het dat ik er nu pas achter kom. Door een Long press op het Woning icoon kun je snel een scène selecteren. Wel jammer dat de Woning app dan geopend wordt. Control Panel werkt overigens wel fijner.
Hahaha, echt al jaren. Meerdere apps hoor. Waze geeft bijvoorbeeld zo de route naar huis en naar je werk.
Force Touch…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de Aqara G2H camera. Deze is nu via AliExpress verkrijgbaar. https://m.nl.aliexpress.com/item/4001191688933.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:23:
Mocht iemand geïnteresseerd zijn in de Aqara G2H camera. Deze is nu via AliExpress verkrijgbaar. https://m.nl.aliexpress.com/item/4001191688933.html
Ik word wel een beetje kriegel van Ali: 20 kleur..... ja ja, vier kleuren met verschillende verloopstekker opties.
Ik wacht wel eerst de reviews af. Wel mooi dat deze camera gelijk als gateway kan dienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier is een Engelstalige review https://homekitnews.com/2...a-homekit-edition-review/

Ikzelf heb al besloten om deze over te slaan. Nog even geduld hebben en dan komt de Eve cam of Eufy 2k indoor cam hier ook beschikbaar. Die laatste zal ongeveer net zo duur zijn. Geen risico met douane kosten of garantie issues.

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 29-06-2020 14:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TheKerremenke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:23:
Hier is een Engelstalige review https://homekitnews.com/2...a-homekit-edition-review/

Ikzelf heb al besloten om deze over te slaan. Nog even geduld hebben en dan komt de Eve cam of Eufy 2k indoor cam hier ook beschikbaar. Die laatste zal ongeveer net zo duur zijn. Geen risico met douane kosten of garantie issues.
Eens. Bij Ali heb ik nog nooit boven de 22 euro besteld.

Voor buiten (tuin achter) heb ik interesse in de Circle View. Volgens mij wordt deze nog niet binnen NL verkocht? Sowieso wil ik wachten tot '14' want motion zones en gezichtsherkenning. Wat betreft het laatste ben ik benieuwd of je kunt inregelen dat als een bekend gezicht gesignaleerd wordt, je geen notificatie ontvangt.
Voor de voortuin/-deur heb ik interesse in de Netatmo deurbel.

Eerst wilde ik gaan voor Eufy (cam 2/2c en deurbel), maar jouw ervaring met de cam waren niet echt positief. Ook vind ik het wel fijn als je niet verplicht wordt om een account aan te maken voordat je de cam/deurbel kunt gebruiken. Dat vind ik mooi aan de Eve Cam en Circle View.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Keek vandaag eens naar de gezichtsherkenning van de camera’s.
LOL, dat behoeft toch echt nog verbetering.
Het ding heeft mij ongeveer 84528263529439 keer niet herkend. 😂🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:36:
Keek vandaag eens naar de gezichtsherkenning van de camera’s.
LOL, dat behoeft toch echt nog verbetering.
Het ding heeft mij ongeveer 84528263529439 keer niet herkend. 😂🤣
Sta je zelf wel op foto’s in je bibliotheek? Bij mij kan dat best een dingetje zijn, ik neem geen foto’s van mezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Hier op de beta 14 doet gezichtsherkenning het ook te vaak niet. Incidenteel dat ie aangeeft iemand te herkennen.

Gezichtsherkenning zal vooral bij deurbel camera’s goed zal gaan werken. Hier staat de persoon namelijk dicht bij de camera, waardoor deze goed in beeld is. Ik vermoed dat dit met gewone camera’s vanaf een afstand toch wat moeilijker wordt voor tvOS om dit te analyseren en dan de juiste persoon aan te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Sta je zelf wel op foto’s in je bibliotheek? Bij mij kan dat best een dingetje zijn, ik neem geen foto’s van mezelf.
Ik ben wel van de selfies. Heeeeel vaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Eens. Bij Ali heb ik nog nooit boven de 22 euro besteld.

Voor buiten (tuin achter) heb ik interesse in de Circle View. Volgens mij wordt deze nog niet binnen NL verkocht? Sowieso wil ik wachten tot '14' want motion zones en gezichtsherkenning. Wat betreft het laatste ben ik benieuwd of je kunt inregelen dat als een bekend gezicht gesignaleerd wordt, je geen notificatie ontvangt.
Voor de voortuin/-deur heb ik interesse in de Netatmo deurbel.

Eerst wilde ik gaan voor Eufy (cam 2/2c en deurbel), maar jouw ervaring met de cam waren niet echt positief. Ook vind ik het wel fijn als je niet verplicht wordt om een account aan te maken voordat je de cam/deurbel kunt gebruiken. Dat vind ik mooi aan de Eve Cam en Circle View.
De Logitech View en de Eve Cam is inderdaad hier nog niet verkrijgbaar. De Eufy 2K pan en tilt staat wel al bij Coolblue op de site. Maar is eveneens nog niet verkrijgbaar. De 2K indoor cam is nog nergens te vinden in NL. Net als de Netatmo deurbel.... Dus we moeten nog geduld hebben.

Eufy kan toevallig een maandag morgen model zijn geweest. Maar achteraf was ik toch minder gecharmeerd van de batterijen en hun levensduur (zeker ism HomeKit)

Mbt geen notificatie bij een bekend gezicht is het juist zo dat je een melding krijgt met de naam van de betreffende persoon erin. Ik weet niet of je het juist kunt omdraaien. Dus dat je geen melding krijgt bij bekenden. Je kunt juist per bekend gezicht aangeven als je daarvan geen meldingen wilt krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door TheKerremenke op 29-06-2020 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:52:
[...]

Dan maar een paar selfies maken, puur voor HomeKit. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:19:
[...]

Ik ben wel van de selfies. Heeeeel vaak!
TheKerremenke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:25:
[...]

Dan maar een paar selfies maken, puur voor HomeKit. _O-
Daar moet ik dan inderdaad maar een keer aan beginnen. Het is nog geen de herfst. Dat moet dus wel lukken. ;)
TheKerremenke schreef op maandag 29 juni 2020 @ 17:23:
[...]

De Logitech View en de Eve Cam is inderdaad hier nog niet verkrijgbaar. De Eufy 2K pan en tilt staat wel al bij Coolblue op de site. Maar is eveneens nog niet verkrijgbaar. De 2K indoor cam is nog nergens te vinden in NL. Net als de Netatmo deurbel.... Dus we moeten nog geduld hebben.

Eufy kan toevallig een maandag morgen model zijn geweest. Maar achteraf was ik toch minder gecharmeerd van de batterijen en hun levensduur (zeker ism HomeKit)

Mbt geen notificatie bij een bekend gezicht is het juist zo dat je een melding krijgt met de naam van de betreffende persoon erin. Ik weet niet of je het juist kunt omdraaien. Dus dat je geen melding krijgt bij bekenden. Je kunt juist per bekend gezicht aangeven als je daarvan geen meldingen wilt krijgen.
Mooi dat je per bekend gezicht kunt aangeven geen meldingen te willen ontvangen. Als ik niet thuis ben, hoef ik niet constant meldingen te ontvangen als mijn zoontje lekker in de tuin of zwembad aan het spelen is.
Wat betreft Eufy en mezelf kennende denk ik dat ik me ga ergeren aan de vertraging. En bedenkingen over de accuduur icm (de nieuwe functies van) HomeKit heb ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Hey! :( iOS14 heeft geen tv icoontje meer -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://check.netatmo.com...bell/question/requirement
Yes, mijn woning is geschikt!

Ik las overigens op Reddit dat de Netatmo deurbel 400 Canadese dollar gaat kosten. Omgerekend ~260 euro. Zal wel zelfde prijs worden als Ring Pro en Nest Hello.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 30-06-2020 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Dan zal ie wel afgerond worden op € 300,- :/

[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 01-07-2020 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 22:37:

Ik las overigens op Reddit dat de Netatmo deurbel 400 Canadese dollar gaat kosten. Omgerekend ~260 euro. Zal wel zelfde prijs worden als Ring Pro en Nest Hello.
Mijne niet. Ik heb geen gong. Is toch ook niet meer van deze tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Zelfs mijn 2020 woning heeft een gong...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 08:47:
[...]

Mijne niet. Ik heb geen gong. Is toch ook niet meer van deze tijd?
Puur nieuwsgierigheid. Je hebt toch een Ring Pro welke bedraad is aangesloten. Hoe zat je oorspronkelijke bel aangesloten? Had je nog geen trafo in de meterkast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 10:24:
[...]

Puur nieuwsgierigheid. Je hebt toch een Ring Pro welke bedraad is aangesloten. Hoe zat je oorspronkelijke bel aangesloten? Had je nog geen trafo in de meterkast?
Toen ik dit huis kocht zat er letterlijk een ‘trekbel’ in de deur. Heb dus altijd een draadloze bel gehad.
Voor de Ring heb ik speakerkabel naar de meterkast getrokken voor de trafo, maar heb dus nog steeds geen gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 19-09 12:44
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 12:48:
[...]

Toen ik dit huis kocht zat er letterlijk een ‘trekbel’ in de deur. Heb dus altijd een draadloze bel gehad.
Voor de Ring heb ik speakerkabel naar de meterkast getrokken voor de trafo, maar heb dus nog steeds geen gong.
voor 18,- heb je al een gong, als je een beetje zoekt vast nog goedkoper. Hoeveel volt heeft de ie Netatmo nodig?

Meeste standaard zijn maar 8 volt net als deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Jasper1975 schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:41:
[...]

voor 18,- heb je al een gong, als je een beetje zoekt vast nog goedkoper. Hoeveel volt heeft de ie Netatmo nodig?

Meeste standaard zijn maar 8 volt net als deze.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Ik wil helemaal geen gong, weer kabels trekken. Daarmee bedoelde ik dus dat ik het ouderwets vond.
Een draadloze gong is toch prima? Werkt bij de Ring ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Serena schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:43:
[...]

Ik denk dat je me verkeerd begrijpt.
Ik wil helemaal geen gong, weer kabels trekken. Daarmee bedoelde ik dus dat ik het ouderwets vond.
Een draadloze gong is toch prima? Werkt bij de Ring ook perfect.
Hij zal in ieder geval gevoed moeten worden, dan lijkt me 8volt al weinig (van een gong). Met een 8 volt travo moet het ook lukken. Maar als hij(de Netatmo) meer aankan is dat misschien aan te bevelen.

Al stond de Honeywell Friesland wel in de lijst van Netatmo als compatible. dan heb je een trafo en een gong. (bedraad altijd zekerder dan draadloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26

Ja, das allemaal leuk alleen wanneer dat ding eindelijk eens verkrijgbaar gaat zijn... niemand weet het :P

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena

Alles even goed gecheckt. Je moet dus een ouderwets bedrade bel met gong hebben. Dat heb ik niet. Deze valt dus af. Ring doet het voorlopig nog prima. Wacht ook even de bevindingen van Eufy af als deze HomeKit toe heeft gevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
[b]Ring doet het voorlopig nog prima. Wacht ook even de bevindingen van Eufy af als deze HomeKit toe heeft gevoegd.
Welke Ring heb je? een batterij gevoede versie? Ik heb de Pro Die heeft een trafo. Die zou ik kunnen vervangen voor de gong waar ik naar linkte en de complete ring verkopen. Jammer dat ze geen PoE Homekit deurbellen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:56

Zjemm

...

Kan je hue lampen ook meteen in HomeKit gebruiken? Of heb je altijd een bridge nodig?

Heb hier zo’n hue lamp gekregen maar zie geen HomeKit scan code

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:40
Zjemm schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 15:53:
Kan je hue lampen ook meteen in HomeKit gebruiken? Of heb je altijd een bridge nodig?

Heb hier zo’n hue lamp gekregen maar zie geen HomeKit scan code
Moet via een Hue Hub denk ik. Volgens mij werken de nieuwe versies (op Bluetooth) alleen via de eigen Hue app op de telefoon.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Hmm jammer, dacht dat je tegenwoordig lampen rechtstreeks met HomeKit kon aansturen

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nero22
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:40
Deze review bevestigt mijn vermoeden: https://homekitnews.com/2...hite-bulb-with-bluetooth/

Je kunt de nieuwe Bluetooth lampen wel aansturen met Google Home of Amazon Alexa, zonder de tussenkomst van de Hub.

It's funny. But not ha-ha funny.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
HomeKit werkt niet met BT enkel met WiFi of een Hub gebaseerde lampen.

En maar goed ook ivm het beperkte bereik van BT

[ Voor 26% gewijzigd door TheKerremenke op 01-07-2020 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

Oké dus lampen met WiFi zou wel kunnen zonder hun met HomeKit

Zal eens zoeken welke dat moeten zijn dan

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Lifx Amerikaans merk. Weet niet of je die hier kunt krijgen.. Via Coolblue gewoon te bestellen.

[ Voor 26% gewijzigd door TheKerremenke op 01-07-2020 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:26
tcviper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 14:59:
[...]

Ja, das allemaal leuk alleen wanneer dat ding eindelijk eens verkrijgbaar gaat zijn... niemand weet het :P
Nou, correctie zojuist via mijn distributeur gehoord, Netatmo deurbel vanaf augustus leverbaar 😉
Voor degene met interesse: https://www.techconnect.n...video-deurbel-komt-eraan/

[ Voor 14% gewijzigd door tcviper op 02-07-2020 14:10 ]

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • +1 Henk 'm!
tcviper schreef op woensdag 1 juli 2020 @ 18:19:
[...]

Nou, correctie zojuist via mijn distributeur gehoord, Netatmo deurbel vanaf augustus leverbaar 😉
Hopelijk verschijnen er ook snel reviews. Ik wil er eerst wel iets over gelezen hebben voordat ik 300 euro neer leg... En misschien een ‘vs’ tussen Eufy en Netatmo.

@Serena Het zou me trouwens niet verbazen als de Netatmo gewoon werkt met jouw trafo zonder gong. Een losse chime is zo ouderwets, als je er toch altijd eentje in je broekzak hebt? :)
Pagina: 1 ... 47 ... 88 Laatste