Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Late reactie, maar wel een vraag: heb jij een Apple TV als hub? En zo ja, heb je die dan ook op de IOT VLAN zitten?Frank-NL schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:33:
Wat me opvalt is dat als je direct via Homekit toevoegt de Circle het wifi netwerk gebruikt van je telefoon. Omdat ik een aparte IOT VLAN gebruik moest ik dus eerst telefoon even laten verbinden met de IOT wifi.
Dus als je een netwerk instelt via de Logi app en je reset later de cam dan moet je daar wel rekening mee houden.
Ik wil mijn Circle ook op mijn IOT VLAN gooien, maar mijn Apple TV eigenlijk niet (want ik gok onhandig met AirPlay enzo). Ik heb alleen geen idee of dat gaat werken.
1
| Taak: als iemand arriveert |
Ik heb al mijn iCloud uitgelogd, maar er verandert niks. Heb het ooit wel werkend gehad maar na het opnieuw installeren van mijn raspberry pi met daarop homebridge lukt het niet meer.
ehhhh..HOI
Dank jeFrank-NL schreef op zondag 17 mei 2020 @ 09:19:
Heb deze als hub inderdaad. HomeKit werkt met MDNS. Zo lang je een MDNS repeater gebruikt tussen de VLANs werkt alles gewoon, heb Apple TV zowel op IOT als Trusted gebruikt zonder problemen. Als je maar zorgt dat je firewall regels Trusted naar IOT toestaat en de Established / Related van IOT naar Trusted terug kunnen. Als je toevallig Unifi hebt is dat optie 3: https://help.ui.com/hc/en...Disable-InterVLAN-Routing
Maar voor alle duidelijkheid: als ik mijn Apple TV op de trusted vlan heb en mijn Circle op de IOT vlan dan zou dat op deze manier moeten werken? Want het punt met de firewall instellingen zoals jij ze beschrijft is toch dat het alleen werkt als een device vanuit trusted verbinding initieert met een device op IOT? Maar is het dan zo dat de Apple TV verbinding maakt met de Circle in plaats van andersom?
Ik weet nog niet of het een verbetering is tov de circle 2.
Zie deze review voor meer informatie.
https://www.homekitauthor...iew-homekit-secure-video/
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Is het gelukt? Op al je vragen is het antwoord japosttoast schreef op zondag 17 mei 2020 @ 10:08:
[...]
Dank jeIk ga me straks even inlezen, heb inderdaad Unifi en volgens mijn mijn firewall al op deze manier ingesteld. Ik snap dit allemaal een beetje, maar “MDNS” zegt me bijvoorbeeld niks
Maar voor alle duidelijkheid: als ik mijn Apple TV op de trusted vlan heb en mijn Circle op de IOT vlan dan zou dat op deze manier moeten werken? Want het punt met de firewall instellingen zoals jij ze beschrijft is toch dat het alleen werkt als een device vanuit trusted verbinding initieert met een device op IOT? Maar is het dan zo dat de Apple TV verbinding maakt met de Circle in plaats van andersom?
Via MDNS / Bonjour kondigt een device zijn aanwezigheid aan en op die manier kunnen ze elkaar vinden, kan je ook makkelijk activeren:
https://help.ui.com/hc/en...e-on-UniFi-Network#enable
Nog nietFrank-NL schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 11:42:
[...]
Is het gelukt? Op al je vragen is het antwoord ja![]()
Via MDNS / Bonjour kondigt een device zijn aanwezigheid aan en op die manier kunnen ze elkaar vinden, kan je ook makkelijk activeren:
https://help.ui.com/hc/en...e-on-UniFi-Network#enable
Op Reddit al de opmerking ‘it looks like a minion’ voorbij zien komen.
Moet kloppen, ging de Circle echt helemaal in reset mode, met paarse led? Als het goed is kan je bij toevoegen aan Homekit nog een wifi netwerk kiezen waarmee de verbinding wordt gemaakt.posttoast schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 15:39:
[...]
Nog nietIk krijg het om de een of andere reden niet voor elkaar om mijn Circle naar het IOT SSID te verhuizen. Wat ik heb gedaan: Circle uit HomeKit gegooid, resetknop ingedrukt van de Circle, mijn iPhone laten verbinden met de IOT SSID en vervolgens met de HomeKit code geprobeerd de Circle weer toe te voegen. En... dat lukt dus niet. Klopt mijn volgorde niet?
Sowieso een paar van die gele aanschaffen.meesje schreef op woensdag 20 mei 2020 @ 16:26:
De Aqara G2H camera komt er aan: https://homekitnews.com/2...e-store-release-imminent/
Op Reddit al de opmerking ‘it looks like a minion’ voorbij zien komen.
Je kan in de Eve app een scene aanmaken met de Eve aqua, deze scene staat dan ook ter beschikking in de homekit app. Zo kan je - mits een kleine omweg - wel een schedule via homekit maken ipv de Eve app.TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]
Die automatiserings regel die je hebt aangemaakt, is dat in de app van Eve Aqua of ook via Apple homekit?
Je kunt enkel via de Eve app automatiseringen aanmaken dat ze dagelijks of meermaals per dag/week aan gaan.
De reset knop ingedrukt tot ie paars en groen ging knipperen, daarna los gelaten en toen brandde hij groen en gaf hij een geluidssignaal. Vanavond nog maar eens proberen dan!Frank-NL schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:22:
[...]
Moet kloppen, ging de Circle echt helemaal in reset mode, met paarse led? Als het goed is kan je bij toevoegen aan Homekit nog een wifi netwerk kiezen waarmee de verbinding wordt gemaakt.

De berichten zijn superonduidelijk of er nu alleen aqara apparaten op bedienbaar zijn, of ook andere homekit devices....
Even terugkomend op het gebruik van HomeCam en meerdere camera’s van Eufy. (Niet getest met deurbel camera, maar met enkele Eufycam 2’s en 1 Logitech Circle 2)meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:32:
Bij bright zijn ze in ieder geval enthousiast: snel, eigen opslag (op homebase), geen cloud abonnement benodigd. Ook leuk te combineren met de Eufycam 2(c), want zelfde homebase. Zie bv coolblue. Verder ook leuk dat het de grote drie ondersteund.
Overigens wel ergens gelezen dat mocht je de deurbel willen combineren met extra eufycams je maar één video stream tegelijk kunt tonen in zo’n mosaic app voor iOS en tvOS (de naam van de app schiet me niet zo te binnen).
Via WiFi werkt dit gewoon in deze app. Zowel eufy camera’s als ook de Logitech Circle 2.
Echter zodra je geen eigen WiFi meer hebt, maar op 3/4/5G zit. Dan krijg je inderdaad met deze app geen beeld op meerdere camera’s. Wel jammer.
Via HomeKit zelf is dit geen probleem. Zowel WiFi als 3/4/5G netwerken.
Edit: Over VPN niet geprobeerd, deze moet ik nog eerst instellen.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Dank! Goed om te weten.TheKerremenke schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 13:32:
[...]
Even terugkomend op het gebruik van HomeCam en meerdere camera’s van Eufy. (Niet getest met deurbel camera, maar met enkele Eufycam 2’s en 1 Logitech Circle 2)
Via WiFi werkt dit gewoon in deze app. Zowel eufy camera’s als ook de Logitech Circle 2.
Echter zodra je geen eigen WiFi meer hebt, maar op 3/4/5G zit. Dan krijg je inderdaad met deze app geen beeld op meerdere camera’s. Wel jammer.
Via HomeKit zelf is dit geen probleem. Zowel WiFi als 3/4/5G netwerken.
Nu 2 vragen.
Iemand ervaring met een knikarmscherm met de sturing van fibaro shutter?
En zijn er leuke voorbeelden van automatiseringsopdrachten?
Bedankt alvast
Ik weet het dat je homey en HomeKit kan koppelen ben alleen niet zo tevreden met de homey. Daarom stap ik er afTheKerremenke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:46:
@ferryve je kunt met homeykit op de homey HomeKit devices koppelen zoals bijvoorbeeld het RTS protocol van Somfy. Ik weet niet of je knik arm deze zo ondersteund..
Sturing van het scherm is een motor meer weet ik nog niet.
Anders zou het via een tahoma bridge van Somfy gaan..
Daarom de vraag hoe die knik arm wordt aangestuurd. Tenzij die nu handmatig gaat
[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 02-06-2020 19:57 ]
Kan er niks van vinden in de specificaties, hij is besteld met een afstandsbediening. verdere info heb ik er nog niet over. Zit te wachten totdat die binnen komt.TheKerremenke schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 19:55:
Daarom de vraag hoe die knik arm wordt aangestuurd. Tenzij die nu handmatig gaat
Ik wil de motion sensor van de deurbel gebruiken om de buitenverlichting (Hue) aan te laten springen. Volgens mij is een dergelijke automation niet zo spannend. Maar ik zou willen dat de verlichting weer uit gaat (bij geen beweging). Hoe ziet een dergelijke automation er uit?
https://www.homekitauthor...e-video-for-eufycam-2-2c/
Nu zsm voor de deurbel, dan kan ik gaan bestellen!
Ik krijg een nieuwe toegestuurd. Benieuwd of die dat probleem ook heeft.
In de home app kun je een duur selecteren voor hoe lang het waar moet zijn.
Hier hetzelfde bericht.TheKerremenke schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 21:23:
@meesje Vreemd. De set van 3 camera’s die ik hier heb gehad. Die had ik direct werkend met HomeKit en HSV. (vandaag retour gegaan ivm defect, zeer veel ruis en strepen bij nachtbeeld en opnames. Zowel in HomeKit als in de Eufy app).
Ik krijg een nieuwe toegestuurd. Benieuwd of die dat probleem ook heeft.
Eufy first started rolling out HomeKit Secure Video to the eufyCam 2 back in March, but there have been several stops and starts to the rollout since then. Eufy has confirmed to 9to5Mac that the update is officially rolling out to everyone starting today and that the rollout will be complete within the next 2-3 weeks.
Dat verklaart.
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 09-06-2020 22:25 ]
Wil bijvoorbeeld mijn wasmachine in de gaten houden wanneer deze klaar is? momenteel zit er een Eve Energy meter.
Daar ga ik even naar kijken thnxTheKerremenke schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 10:47:
@ferryve Home+ voor wat specifiekere automatisering
Je kan dit op verschillende manieren automiseren. Als je een automatisering toevoegt op basis van een bepaalde sensor (bv camera detecteert beweging) , kan je de gewenste actie aangeven (bv licht aan). Je kan ook instellen dat na een bepaalde periode (vrij in te stellen aantal minuten) de actie ongedaan moet gemaakt worden.meesje schreef op zondag 7 juni 2020 @ 17:36:
Ter voorbereiding op dat de Eufy deurbel support gaat krijgen voor HomeKit:
Ik wil de motion sensor van de deurbel gebruiken om de buitenverlichting (Hue) aan te laten springen. Volgens mij is een dergelijke automation niet zo spannend. Maar ik zou willen dat de verlichting weer uit gaat (bij geen beweging). Hoe ziet een dergelijke automation er uit?
Een andere manier is om een automatisering in te stellen wanneer een bepaalde sensor geen beweging meer detecteert.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Dank voor je reactie. Ik zal deze week al vast wat uitproberen met de Hue motion sensor in de tapkast. Deze is nu ingeregeld via Hue voor het aansturen van de Hue lamp in de trapkast. Ik zal deze motion sensor eens in HomeKit uitproberen icm een andere Hue lamp.denivan schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:14:
[...]
Je kan dit op verschillende manieren automiseren. Als je een automatisering toevoegt op basis van een bepaalde sensor (bv camera detecteert beweging) , kan je de gewenste actie aangeven (bv licht aan). Je kan ook instellen dat na een bepaalde periode (vrij in te stellen aantal minuten) de actie ongedaan moet gemaakt worden.
Een andere manier is om een automatisering in te stellen wanneer een bepaalde sensor geen beweging meer detecteert.
Binnen de automations zie ik de eerste (camera detecteert beweging) en derde optie (geen beweging) terug komen als trigger. Ik zal deze twee eens proberen of dit al leidt tot het gewenste effect.
Voor de tweede optie moet ik waarschijnlijk de hiervoor genoemde Home app gebruiken.
Succes ! Ter info : ik gebruik hiervoor Ring camera's die via Homebridge op een Raspberry Pi gekoppeld zijn aan HomeKit. Het zou dus kunnen dat het met andere apparaten en zonder homebridge op een andere manier werkt.meesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:25:
[...]
Dank voor je reactie. Ik zal deze week al vast wat uitproberen met de Hue motion sensor in de tapkast. Deze is nu ingeregeld via Hue voor het aansturen van de Hue lamp in de trapkast. Ik zal deze motion sensor eens in HomeKit uitproberen icm een andere Hue lamp.
Binnen de automations zie ik de eerste (camera detecteert beweging) en derde optie (geen beweging) terug komen als trigger. Ik zal deze twee eens proberen of dit al leidt tot het gewenste effect.
Voor de tweede optie moet ik waarschijnlijk de hiervoor genoemde Home app gebruiken.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"
Een hue sensor zal al na ca 10sec aangeven dat er geen beweging meer is, dus dat is erg afhankelijk van de toepassing denk ik. In een trapkast misschien al wel voldoende.meesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:25:
[...]
Dank voor je reactie. Ik zal deze week al vast wat uitproberen met de Hue motion sensor in de tapkast. Deze is nu ingeregeld via Hue voor het aansturen van de Hue lamp in de trapkast. Ik zal deze motion sensor eens in HomeKit uitproberen icm een andere Hue lamp.
Met de home app, bedoelde ik overigens gewoon de woning app.
Dat is een standaard homekit automatisering sinds... geen idee.... al een jaar of 2?
[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 10-06-2020 16:51 ]
Thanks! Schakel uit.... helemaal over het hoofd gezien.paQ schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 16:50:
[...]
Een hue sensor zal al na ca 10sec aangeven dat er geen beweging meer is, dus dat is erg afhankelijk van de toepassing denk ik. In een trapkast misschien al wel voldoende.
Met de home app, bedoelde ik overigens gewoon de woning app.
Dat is een standaard homekit automatisering sinds... geen idee.... al een jaar of 2?

Ik weet nu ook weer waarom ik de Hue motion sensor alleen in Hue had ingesteld: na x tijd gaat de lamp eerst dimmen voor volledig uit. Dan weet je tijdig dat je even moeten zwaaien.
@denivan Homebridge, ik ken het. Op een gegeven moment ging bij mij de knop om: alleen HomeKit only devices (en bij voorkeur ook compatible met Alexa en Google Home). Dan maar geduld hebben tot bepaalde apparaten compatible zijn met HK en accepteren dat je wellicht in je automations tegen beperkingen aan loopt. Dat laatste is bij mij geen probleem, ik heb geen zware automations.
[ Voor 37% gewijzigd door meesje op 10-06-2020 17:28 ]
Tja, ik ben semi verplicht homebridge gaan gebruiken omdat na lang wachten er uiteindelijk niets kwam van de beloofde HomeKit ondersteuning door Somfy. Aangezien ik geen zin heb om meerdere apps te gebruiken om m'n "smart" toestellen te bedienen was homebridge dus een must. Verder heb ik geen alexa of google home speakers, dus ik gebruik gewoon siri op m'n smartphone om de apparaten te bedienen en dat werkt best goed (in combinatie met de automatiseringen). Verder had homebridge nog een aantal bijkomende voordelen zoals het integreren van andere apparatuur zoals de ring camera's en m'n bose audiosysteem. Het blijft natuurlijk wat prutsen om homebridge aan de praat te krijgen (en te houden), maar daarvoor dient deze hele website dacht ikmeesje schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:15:
[...]
Thanks! Schakel uit.... helemaal over het hoofd gezien.
Ik weet nu ook weer waarom ik de Hue motion sensor alleen in Hue had ingesteld: na x tijd gaat de lamp eerst dimmen voor volledig uit. Dan weet je tijdig dat je even moeten zwaaien.
@denivan Homebridge, ik ken het. Op een gegeven moment ging bij mij de knop om: alleen HomeKit only devices (en bij voorkeur ook compatible met Alexa en Google Home). Dan maar geduld hebben tot bepaalde apparaten compatible zijn met HK en accepteren dat je wellicht in je automations tegen beperkingen aan loopt. Dat laatste is bij mij geen probleem, ik heb geen zware automations.
Even een interessevraagje.... Wat gebruik je van Somfy? RTS of IO motoren of iets dergelijks en hoe stuur je die dan aan? Via RFXcom?denivan schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 09:50:
[...]
Tja, ik ben semi verplicht homebridge gaan gebruiken omdat na lang wachten er uiteindelijk niets kwam van de beloofde HomeKit ondersteuning door Somfy. Aangezien ik geen zin heb om meerdere apps te gebruiken om m'n "smart" toestellen te bedienen was homebridge dus een must. Verder heb ik geen alexa of google home speakers, dus ik gebruik gewoon siri op m'n smartphone om de apparaten te bedienen en dat werkt best goed (in combinatie met de automatiseringen). Verder had homebridge nog een aantal bijkomende voordelen zoals het integreren van andere apparatuur zoals de ring camera's en m'n bose audiosysteem. Het blijft natuurlijk wat prutsen om homebridge aan de praat te krijgen (en te houden), maar daarvoor dient deze hele website dacht ik
Hoe stel ik het zo in dat er daadwerkelijk op 5% wordt afgespeeld?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ik denk dat je met Shortcuts aan de slag moet?Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 17:37:
Ik heb een aantal scènes aangemaakt waarin mijn HomePods in combinatie met mijn Sonos Speakers door het hele huis gezamenlijk een radiozender afspelen. Je kunt hierbij een volume instellen, echter hier staan geen percentages of niets bij. Het is maar een beetje op de gok.
Hoe stel ik het zo in dat er daadwerkelijk op 5% wordt afgespeeld?
https://www.macstories.ne...reaming-audio-to-homepod/
Maar die werken helaas vanaf de iPhone en dat wil ik juist niet. Sowieso is dit nog Workflow, de app voor Shortcuts.meesje schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 18:39:
[...]
Ik denk dat je met Shortcuts aan de slag moet?
https://www.macstories.ne...reaming-audio-to-homepod/
Maar het zal wel zoiets worden denk ik.
Waarschijnlijk weet je het wel, maar je kan tegen Siri op de HomePod zeggen: Hey Siri, put volume to 5%.Serena schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 19:10:
[...]
Maar die werken helaas vanaf de iPhone en dat wil ik juist niet. Sowieso is dit nog Workflow, de app voor Shortcuts.
Maar het zal wel zoiets worden denk ik.
Uiteraard, maar ik wil het standaard ingesteld hebben vanuit de scène.DJGizbo schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 09:52:
[...]
Waarschijnlijk weet je het wel, maar je kan tegen Siri op de HomePod zeggen: Hey Siri, put volume to 5%.
Ik heb een weekje een 3 tal Eufy camera’s gehad. Echter veel problemen met interferentie bij nachtzicht. Vandaar de hele set terug gedaan. Echter stoorde ik me ook aan de 0,5 sec vertraging bij de opnames. De camera’s moesten eerst “wakker” worden, waardoor het begin van de opname eigenlijk iets te laat was.
Tevens kan batterijen ideaal zijn, maar is het in mijn geval niet nodig. Er is vrij makkelijk stroom op de twee punten te krijgen waar ik ze had hangen. Dus vandaar nu de interesse in de Circle Views. Of weet iemand een ander alternatief?
https://www.reddit.com/r/...the_max_limit_of_homekit/
Wel van gehoord. Maar wist het aantal niet meer. Zijn er toch genoeg lijkt me.meesje schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:49:
Nooit geweten, maar kennelijk kent HomeKit een max aantal automations:
https://www.reddit.com/r/...the_max_limit_of_homekit/
Voor mij ieder geval wel. Kennelijk voor die Reddit User niet.TheKerremenke schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 23:49:
[...]
Wel van gehoord. Maar wist het aantal niet meer. Zijn er toch genoeg lijkt me.
Op de plek waar ik straks buiten een (Eufy) camera wilde hangen heb ik ook een stroomvoorziening. Batterij is dus helemaal niet nodig. Het leek me alleen een leuke combi van Eufy deurbel en Eufy outdoor cam. Als ik me niet vergis, kunnen de camera’s van Arlo permanent aan stroom gehangen worden. Wellicht komt zoiets ook nog voor de Eufy? Of Eufy Pro (bericht over gelezen op Reddit).TheKerremenke schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 10:50:
Iemand hier al ervaringen met een Circle View? Of is deze nog te nieuw en nog niet verkrijgbaar?
Ik heb een weekje een 3 tal Eufy camera’s gehad. Echter veel problemen met interferentie bij nachtzicht. Vandaar de hele set terug gedaan. Echter stoorde ik me ook aan de 0,5 sec vertraging bij de opnames. De camera’s moesten eerst “wakker” worden, waardoor het begin van de opname eigenlijk iets te laat was.
Tevens kan batterijen ideaal zijn, maar is het in mijn geval niet nodig. Er is vrij makkelijk stroom op de twee punten te krijgen waar ik ze had hangen. Dus vandaar nu de interesse in de Circle Views. Of weet iemand een ander alternatief?
Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de bomen mbt eufy camera’s. Vermoed dat er anders met Black Friday wel een leuke deal voorbij komt. Mocht ik er dan wel/nog interesse in hebben. 1e ervaring viel in ieder geval een beetje tegen.
Er is overigens een work around, door eerst een scene te maken van hetgeen dat je wilt bereiken, en die in een andere app, bijv home+ dan te selecteren als uitkomst van een nieuwe automation. Ik heb volgens mij zo 116 automations op kantoor. Dat heeft met name te maken met de incompatibiliteit van apparaten die ik toch op een logische wijze wens te bedienen. Gevolg: heel veel automatiseringen.
Ach, ik heb er ook geen haast mee. In ieder geval fijn om te lezen wat de ervaringen van anderen zijn.TheKerremenke schreef op zondag 14 juni 2020 @ 11:59:
Klopt. Schijnt dat Eufy zelfs een zonnepaneel in de maak heeft om de camera’s continu op te kunnen laden. Ik weet wel niet wat dat met de batterijen doet, maar met goed management in de software moet dat wel kunnen lijkt me.
Voorlopig kijk ik nog even de kat uit de bomen mbt eufy camera’s. Vermoed dat er anders met Black Friday wel een leuke deal voorbij komt. Mocht ik er dan wel/nog interesse in hebben. 1e ervaring viel in ieder geval een beetje tegen.
Soms vraag ik me wel eens af van waarom ik überhaupt een deurbel en outdoor camera perse in HomeKit wil hebben? Geavanceerde functionaliteit (gezichtsherkenning, motion zones) zitten toch in de dedicated app. Deze functionaliteit kent HomeKit toch nog niet? Of worden we misschien verrast a.s. maandag tijdens de keynote van de WWDC?
Over smaak valt natuurlijk niet te twisten, maar waarom is de Eufy deurbel zo groot, idem voor Netatmo. Qua design vind ik de deurbel van Nest en Arlo een stuk mooier.
Wat betreft motion zones moet ik gelijk denken aan jouw vraag m.b.t. de Circle View. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wat ik gelezen heb, is.dat net als bij de Circle 2, je moet kiezen tussen gebruik van de Circle app (incl. de extra functionaliteit zoals motion zones) of gebruik maken van HomeKit. Het kan helaas niet beide, zoals bij Netatmo (en wellicht ook andere merken) wel kan.
[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 15-06-2020 13:02 ]
Je hebt helemaal gelijk! Het is inderdaad HK only. Dus op dit moment bv geen motion zones.TheKerremenke schreef op maandag 15 juni 2020 @ 17:22:
@meesje Als ik verscheidene reviews mag geloven is er helemaal niet meer te kiezen tussen de Logitech Circle app of HomeKit. Maar is deze Homekit only
https://appleinsider.com/...-homekit-camera-we-needed
Hmmm... in deze review maar ook in een andere heb ik gelezen dat de wall charger niet geschikt is voor buiten, de kabel zelf wel. Ze gaan er dus vanuit dat je de kabel van binnen naar buiten trekt. Bijzonder.
[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 15-06-2020 20:25 ]
Via IFTTT misschien? Ik laat een zo een lamp knipperen als de deurbel (Ring) gaat.Drial schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 16:21:
Weet er iemand hoe ik mijn go lamp laat flikkeren als een hue sensor een signaal detecteert? Ik krijg via de HomeKit app wel voor elkaar dat deze in een kleur veranderd maar wil graag dat deze gaat flikkeren en dan weer terug gaat naar de basis instelling. Bedacht me dat Hue labs zo’n optie had maar kan deze niet vinden.
Yes dat is precies wat ik zocht! Thanks!TheKerremenke schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 18:29:
@Drial Daar kan Shane wel bij helpen. Toffe vent die het helder uitlegt. https://shanewhatley.com/...rt-automation-in-homekit/
https://smartapfel.de/ios...d-die-homekit-neuerungen/
Ik kijk er naar uit!
Motion zones en gezichtsherkenning.... misschien voor buiten toch maar de Circle View kopen. Maar dan stap ik wel af van mijn ‘strategie’ (nieuwe producten moeten ondersteuning hebben voor de grote drie).
Edit: hier in het Engels.
https://www.homekitauthor...in-ios-14-from-wwdc-2020/
[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 22-06-2020 22:35 ]
[ Voor 96% gewijzigd door TheKerremenke op 22-06-2020 22:35 ]
Hmmm.... dat hebben we toch al een tijdje?
Interessant om de snelkoppeling voor nfc lezer op mijn IPhone X terug te zien. En jammer dat de besproeingsprogrammas van de eve aqua in de HomeKit app niet langer als 20 minuten kunnen. (Kan een bugje zijn)
Verder nog van alles aan het uitproberen.
:strip_exif()/f/image/iVMQlJl84ZBiBd4gborcVs6x.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/4wvFJv5o44VsCNITYVkxGMe0.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/I6tkpg4sVX4PwUV6SJDImsnt.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/rjKlbPtgAspd3TyT8v23f82j.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/DI3o5Glm6ofENgSyaoCGXyMD.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qWvnjVUN6FDGMjPa2KBZnWRo.png?f=fotoalbum_large)
En heel belangrijk: kun je de thermostaat op halve graden instellen?
Instellen van activity zones in hsv is me nog niet gelukt.
Adaptive lightning doet nog niks. Denk dat de Hue lampen hiervoor misschien een update nodig hebben. Of in een volgende beta versie..
Tijd om te gaan slapen nu. 💤 👋🏼
[ Voor 53% gewijzigd door TheKerremenke op 22-06-2020 23:36 ]
Onder favorieten via het snelkoppelingsmenu staan nu ook alle favoriete accessoires en scènes. Dus geen beperking van negen meer. Zie hieronder het screenshot.
/f/image/3NOxQgFS5FBhDMrdctYelghM.png?f=fotoalbum_large)
PIP werkt ook voor HSV camerabeelden.
/f/image/YAdhMGt8aLL9VIPJjIRQShby.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 26% gewijzigd door TheKerremenke op 23-06-2020 00:14 ]
“Bug” mbt tijdsduur eve aqua beregeningsduur gemeld bij AppleTheKerremenke schreef op maandag 22 juni 2020 @ 23:16:
Zojuist de dev beta geïnstalleerd. Kom het toch niet laten. Hier zijn wat pica’s.
Interessant om de snelkoppeling voor nfc lezer op mijn IPhone X terug te zien. En jammer dat de besproeingsprogrammas van de eve aqua in de HomeKit app niet langer als 20 minuten kunnen. (Kan een bugje zijn)
Edit: Blijkbaar moest de iPad even bijkomen. Alles werkt.
[ Voor 24% gewijzigd door Serena op 23-06-2020 11:11 ]
[ Voor 18% gewijzigd door TheKerremenke op 23-06-2020 09:22 ]
Het bevalt me niet echt dat er in landscape nu een menu aan de linkerkant zit. Gelukkig gebruik ik meestal splitscreen en dan vervalt dat.TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 09:22:
@Serena Hoe bevalt homekit op de iPad? Veel wijzigingen?
Rest moet ik echt nog testen.
Nope, die staan weer onder het huisje.TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:07:
Aha. Net als dat je in iOS in HomeKit op het pictogram van de woning klikt/duwt. Dat je dan de ruimte kunt kiezen. Instellingen zoals hubs staat hier helemaal onderaan.
Dat bedoel ik 😉
Dat staat op de iPad dus niet onderaan.
Links staan alle kamers. Zie er niet echt het nut van. Zou die sidebar graag uitzetten.
[ Voor 19% gewijzigd door Serena op 23-06-2020 11:36 ]
Maar volgens mij heb jij alles op je beginscherm staan toch?
Lijstje is idd handig, maar hoeft niet 24/7 in beeld te staan vind ik.paQ schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 11:52:
@Serena Ik vind het wel useful hoor, zo'n lijst met alle kamers.
Maar volgens mij heb jij alles op je beginscherm staan toch?
Heb niet alles op het beginscherm staan, wel veel, maar niet alles.
Ook niet blij mee!
[ Voor 5% gewijzigd door Serena op 23-06-2020 12:53 ]
Echt? Ik vond het juist fijn om in 1 oogopslag precies te zien wat open en dicht was. Nu moet ik dat per kamer doen.TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:01:
Dat vind ik net wel handig.
Alweer iets wat optioneel zou moeten zijn.
Ook de rookmelders zijn verdwenen.
En ik maar denken dat dat juist een plek is om over zulke dingen te discussiëren.
Er zitten zeker mooie dingen in, ik heb het alleen voor HomeKit nog niet echt kunnen ontdekken.
Ik kan ook voor mijn Circle 2 camera’s geen notificatiegebied aangeven. Iemand dit al ontdekt?
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe fijn de motion zones werken in HSV. De Circle View heb ik al aan mijn wensenlijst toegevoegd.
Dat is toch iets van "neem op in status"?Serena schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:02:
[...]
Echt? Ik vond het juist fijn om in 1 oogopslag precies te zien wat open en dicht was. Nu moet ik dat per kamer doen.
Alweer iets wat optioneel zou moeten zijn.
Ook de rookmelders zijn verdwenen.
Maar je kan niet zelf kiezen wat prio heeft in dat overzicht. Je kan maar enkele zaken als status weergeven. met deze iconen zijn dat er in elk geval al meer dan voorheen. Dus ik vind het wel vooruitgang.
En beta, zou zomaar kunnen dat dit deel nog niet af is.
meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:11:
Op Reddit lees ik dat er voor de ATV een HomeKit control panel is, maar niet een HomeKit app waarin je bv in één oogopslag je camera’s ziet. Is de ontwikkelaar van de HomeCam app wel blij mee.
:strip_exif()/f/image/vx2UqcW2LW7ipT9BhxMYa7C4.jpg?f=fotoalbum_large)
Je swipet er doorheen.
Ik kan die optie nergens vinden.TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 13:47:
@serena aangeven van notificatie gebied kan enkel als je tvOS 14 hebt geïnstalleerd, pas ik ergens.
Die hele motion zone is voor mij dus nog nergens te vinden.meesje schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:03:
Helaas heb ik geen device over, zowel iPad als iPhone zijn van het werk. Als ik jullie reacties zo lees, kriebelt het wel om met beta software aan de slag te gaan.
Ik ben heel erg benieuwd naar hoe fijn de motion zones werken in HSV. De Circle View heb ik al aan mijn wensenlijst toegevoegd.Hopelijk komt er snel een review (met al dan niet beta software).
hk12nl in "[Keynote] WWDC Special Event – June 22"
Al tvOS 14 geïnstalleerd? Dat is noodzakelijk hiervoor.Serena schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 14:55:
[...]
Die hele motion zone is voor mij dus nog nergens te vinden.
Uiteraard. Zie de foto die ik postte. Al mijn apparaten zitten op 14.TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 15:15:
[...]
Al tvOS 14 geïnstalleerd? Dat is noodzakelijk hiervoor.
Hier zojuist tvOS van 13 naar 14 geüpgraded. HomeKit en HSV doen het gewoon. Zowel iOS als in tvOS. Zie onderstaande foto’s.
Activiteit zones doet het gewoon. 🎉🎊
PIP doet het op tvOS. Als je het aanklikt krijg je beeldvullende weergave. 👍🏽
Gezichtsherkenning wordt volgens mij nog niet volledig ondersteund. Instellen kan wel, maar meldingen blijven uit.
Wederom wat foto’s.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4JMMfKDB30MdjCuAdGxLu9mw.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wwxXtIHJPbn9Q5EENHvqzh7V.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YYkNb5aq2irMlsDBSflplzo5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eos49Bg83yQLxv9MikCYXKDF.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/4JtH3sKjJXuUHX9wTIhyVoXm.jpg?f=user_large)
Helaas staan hier wel geen sensoren in...
Waarom denk ik er nu pas aan om favoriete apps op de Apple TV bovenaan te plaatsen (in de ‘balk’)? Wat voel ik mij

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 23-06-2020 19:10 ]
Serieus? En daar heb je zones ingesteld????TheKerremenke schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 18:59:
Nee. Dat kan het niet zijn. Hier hangt ook een Circle 2