Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 06:20
@meesje Volgens de handleiding.
8 - 24V 50/60Hz 160mA of
220 - 240V 50/60Hz 13mA
(blz 95 onderaan)

[Voor 4% gewijzigd door TheKerremenke op 31-03-2020 17:36]

TheKerremenke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 17:33:
@meesje Volgens de handleiding.
8 - 24V 50/60Hz 160mA of
220 - 240V 50/60Hz 13mA
(blz 95 onderaan)
Thanks! Niet goed gelezen dus. ;)
Dit klinkt overigens wel goed (8v). Hopelijk is de installatie zo simpel dat de ik (a) de huidige deurbel buiten moet vervangen door de Netatmo deurbel en (b) mijn huidige bel/chime binnen door die van Netatmo, op de huidige bedrading. Zonder extra te hoeven knutselen.

• Rgerr
  • Registratie: juni 2017
  • Laatst online: 21:51
Hm, hier ligt nog een ring pro in doos van Black Friday. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
Zoals ik de handleiding begrepen heb, sluit je de bel/chime aan op je huidige bel/chime of beltrafo (de oude blijft dus gewoon zitten)

Buiten vervang je de deurbel voor die van nieuwe van Netatmo. Bekabeling blijft zoals het is.

Mocht je te weinig stroom krijgen dan zou je de trafo kunnen vervangen voor een zwaardere. (Tenminste dat wordt bij de troubleshooting uitgelegd)
TheKerremenke schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:41:
Zoals ik de handleiding begrepen heb, sluit je de bel/chime aan op je huidige bel/chime of beltrafo (de oude blijft dus gewoon zitten)

Buiten vervang je de deurbel voor die van nieuwe van Netatmo. Bekabeling blijft zoals het is.

Mocht je te weinig stroom krijgen dan zou je de trafo kunnen vervangen voor een zwaardere. (Tenminste dat wordt bij de troubleshooting uitgelegd)
Ik ben geen DHZ-er, maar dit moet me denk ik nog wel lukken. ;) Nu nog hopen op een niet al te extreme prijs. Of wachten op goede aanbieding. Desnoods pas bij BF komende november.

@Rgerr Jij had toch een Ring Pro middels homebridge werkend in HomeKit? Of vergis ik me nu?

[Voor 15% gewijzigd door meesje op 31-03-2020 18:50]

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Ik ben geen DHZ-er, maar dit moet me denk ik nog wel lukken. ;) Nu nog hopen op een niet al te extreme prijs. Of wachten op goede aanbieding. Desnoods pas bij BF komende november.

@Rgerr Jij had toch een Ring Pro middels homebridge werkend in HomeKit? Of vergis ik me nu?
Heb nu een Ring 1 hangen, maar heb vorig jaar een Ring Pro gekocht met het oog op een toekomstige verhuizing (deze zomer). Maar ik had de Ring 1 werkend met Homebridge, kreeg op een gegeven moment kuren dus heb de plugin er uit gegooid. Ga het opnieuw proberen met de Pro na de verhuizing.
Ik heb een ring (2) in homebridge.
Maar heel die ring bevalt me niet. Een melding in homekit verschijnt, -if at all- soms pas na een sec of 20 - 40. Echt useless.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:57
meesje schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 18:48:
[...]

Ikke!!!
Werkt perfect, zelfs in HomeCam app.

• Shadow343
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-05 13:22
Hey mensen!

Ik zie bijvoorbeeld hierboven iemand met een te gekke setup en symbolen maar krijg bepaalde symbolen niet gewijzigd. Bijvoorbeeld de rookmelder zou ik in wat beters willen veranderen maar krijg daar in tegenstelling tot de lampen geen symbool optie. Hoe passen jullie dit aan?

Het is een rookmelder van Aqara. Ik zie nu dat de symbolen die via Homebridge lopen buiten de stekker (aquarium skimmer) nagenoeg niet aanpasbaar zijn.

• Serena
Shadow343 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 10:59:
Hey mensen!

Ik zie bijvoorbeeld hierboven iemand met een te gekke setup en symbolen maar krijg bepaalde symbolen niet gewijzigd. Bijvoorbeeld de rookmelder zou ik in wat beters willen veranderen maar krijg daar in tegenstelling tot de lampen geen symbool optie. Hoe passen jullie dit aan?

Het is een rookmelder van Aqara. Ik zie nu dat de symbolen die via Homebridge lopen buiten de stekker (aquarium skimmer) nagenoeg niet aanpasbaar zijn.[Afbeelding]
Niet. Van schakelaars, rookmelders en luchtbevochtigers, kun je geen icoon wijzigen. Sommige dingen zijn gewoon ‘vast’.
Wel van lampen, stekkers, ramen, deuren en ventilators.
En waarom loopt je Aqara via HomeBridge? Dat is toch gewoon HK compatible? Of heb je de oude hub?

[Voor 8% gewijzigd door Serena op 02-04-2020 11:18]

• Serena
Als voorbeeld even wat screenshots van mijn setup.

[Voor 52% gewijzigd door Serena op 02-04-2020 21:12]

• Shadow343
Serena schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:15:
[...]

Niet. Van schakelaars, rookmelders en luchtbevochtigers, kun je geen icoon wijzigen. Sommige dingen zijn gewoon ‘vast’.
Wel van lampen, stekkers, ramen, deuren en ventilators.
En waarom loopt je Aqara via HomeBridge? Dat is toch gewoon HK compatible? Of heb je de oude hub?
Och excuses! Ja tuurlijk. Homebridge heb ik alleen wat Action spul opzitten en mijn tv/playstation etc.

Ah zonder. Die iconen zijn zo saai haha.

Bedankt!

• Serena
Shadow343 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:41:
[...]

Och excuses! Ja tuurlijk. Homebridge heb ik alleen wat Action spul opzitten en mijn tv/playstation etc.

Ah zonder. Die iconen zijn zo saai haha.

Bedankt!
Action spul? Wat heb je dan zoal en werkt dat een beetje fatsoenlijk (Met welke plugin?)? Weet, dit is eigenlijk voor het HomeBridge topic, maar toch.

• Shadow343
Serena schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:46:
[...]

Action spul? Wat heb je dan zoal en werkt dat een beetje fatsoenlijk (Met welke plugin?)? Weet, dit is eigenlijk voor het HomeBridge topic, maar toch.
Ik stuur je wel even een PB (had namelijk ook een errortje ermee in het Homebridge topic gezet haha)

Maar voor de overige mensen. Werkt opzich prima op die error na dan.

• Nero22
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 22:11
Serena schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:35:
Als voorbeeld even wat screenshots van mijn setup. [Afbeelding]

[Afbeelding]
offtopic:
Tikfout? Shuur? :P

It's funny. But not ha-ha funny.

• Serena
Nero22 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:19:
[...]

offtopic:
Tikfout? Shuur? :P
Damn, staat echt al maanden zo dan. 🤣😂
Meteen aangepast! Wat stom dat ik daar gewoon iedere keer weer overheen heb gekeken. Ben nog wel een taalnazi!

[Voor 22% gewijzigd door Serena op 02-04-2020 19:40]

• TheKerremenke
@Serena wel even de afbeelding aanpassen. 😜

• Serena
TheKerremenke schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:32:
@Serena wel even de afbeelding aanpassen. 😜
Done!!! 😂
De nieuwe ‘eufy Indoor Cam 2k Pan&Tilt’ en ‘ eufy Indoor Cam 2k’ krijgen een adviesprijs van resp. 50 en 40 USD. Natuurlijk zal dit omgezet naar EUR iets hoger worden, maar geen verkeerde prijzen lijkt me.

https://www.homekitauthor...mera-2k-to-arrive-in-may/

Het is nog niet bekend of ze ook HSV ondersteunen. Hopelijk komt dat er nog. In ieder geval mooi dat naast HomeKit ze ook Alexa en Google Assistant ondersteunen.

• Domino
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 28-05 15:48

Domino

30 Watts and overheating...

Dat zijn wel leuke camera’s. Ik doe het nu nog met xiaomi (yi) icm met homebridge.

Eens in de gaten houden.

An IPv6 packet walks into a bar. Nobody talks to him. pvoutput

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-05 14:50
Serena schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:35:
Als voorbeeld even wat screenshots van mijn setup. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Mag ik vragen hoe je je nest hierin hebt gekregen ?

PVOutput

• Serena
LightStar schreef op zondag 12 april 2020 @ 08:43:
[...]

Mag ik vragen hoe je je nest hierin hebt gekregen ?
Met HomeBridge...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 28-05 14:50
Ah zo'n idee had ik al :)

PVOutput

• Serena
Zo’n Raspberry Pi is echt een aanvulling. Niet alleen de Nest, ook de Ring deurbel, de Roomba stofzuiger…
Werkt perfect.
'Verified by Homebridge' label vind ik een mooie ontwikkeling. Destijds toch redelijk vaak slechte plugins uitgeprobeerd.
https://www.iculture.nl/nieuws/verified-by-homebridge/
Hopelijk groeit het aantal verified plugins snel.

• TheKerremenke
@Serena, @meesje ,@de rest

Pas geleden twee Eve Aqua water schakelaars gekocht en gekoppeld aan HomeKit. Waarom twee? Een voor de linkse sproeier en een voor de rechtse sproeier. Ze werken wel via Bluetooth (Kenmerk van Eve producten), maar ze zijn/waren wel meer als de helft goedkoper dan de Gardena Smart Water Control. (Ook HomeKit mee mogelijk)

Helaas was het bereik van BT onvoldoende om verbinding met mijn Apple TV’s te maken. Zelf die onder de overkapping buiten was onbereikbaar voor de Aqua’s.

Dus maar een Eve Extend gekocht. Deze zet BT van Eve producten om naar WiFi. Nu dus wel prima bereik. 👍🏽

Is het daarmee een aanrader? Ja/nee. Ze werken prima, kunt fijn schema’s maken. Wel enkel met de Eve app, (nog) niet met HomeKit. (Deze schakelt enkel aan/uit of stelt 1 of 2 dagen uit).

Verder weinig functionaliteit met HomeKit. Nog geen echte automatiseringen mogelijk. Het grootste nadeel is echter het onvoldoende bereik van Bluetooth. Zonder extra product totaal niet toereikend. Daarnaast geen vochtigheidssensor zoals bij de Gardena beschikbaar. Durf zo ook niet te zeggen of die er gaat komen.

[Voor 39% gewijzigd door TheKerremenke op 16-04-2020 23:09]

• Serena
TheKerremenke schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:17:

Het grootste nadeel is echter het onvoldoende bereik van Bluetooth.
En dat is de reden dat nagenoeg alles van Eve hier weer verkocht is. Heb alleen nog wat thermometers en een bewegingsmelder (Die eigenlijk ook te traag is en een kleine kijkhoek heeft, maar voor de zolder voldoet).

• TheKerremenke
Herkenbaar. Het was echter of deze voor genoeg geld. Of de Gardena set. Maar die werd met twee water controllers veel te duur..
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:10:
Herkenbaar. Het was echter of deze voor genoeg geld. Of de Gardena set. Maar die werd met twee water controllers veel te duur..
Ik heb het niet kunnen achterhalen, maar hoe werken de Gardena controllers? In de specs zie ik dat er drie batterijen in moeten, meer niet. Werkt deze ook niet via Bluetooth? Ik zag ook ergens een Gardena smart Gateway voorbij komen. Heb je deze wellicht ook nodig?

• TheKerremenke
Via de smart gateway. Die zal wel via 866 mhz (tussen 863 en 870 mhz, staat ergens in de specificaties
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 12:50:
Via de smart gateway. Die zal wel via 866 mhz (tussen 863 en 870 mhz, staat ergens in de specificaties
Lekker prijzig geheel wordt dat dan...

• TheKerremenke
Klopt. Zou dan over de €500 gaan...

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 14:30:
Klopt. Zou dan over de €500 gaan...
Domotica moet wel leuk blijven (=betaalbaar). Ik zou dan b.v. ook gelijk de grasmaaier willen hebben. Volgens mij kom je in totaal zo (ver) boven de 1000 euro uit. De afmetingen van onze tuin rechtvaardigt zo'n prijs niet.
Zo'n grasmaaier moet je volgens mij ook continu (in een docking station?) buiten hebben staan, dan moet zou het wel fijn zijn als je tuin goed afgeschermd is.

Voor nu hou ik het wel even bij Hue, Trådfri, Honeywell en Netatmo. Op dit moment staan op mijn wensenlijstje: een deurbel (Netatmo) en voor de achterzijde van de woning een outdoor security camera. Voor dit laatste zijn volgens mij nu de keuzes tussen Arlo, Eufycam, Netatmo Presence en Logi Circle 2. Arlo en Eufycam vallen voor mij af; mijn voorkeur gaat naar een vaste stroomvoorziening, ik heb nog een buitenstopcontact vrij. Voor de Presence heb ik geen goede plek. En bij de Circle 2 vind ik het jammer dat je moet kiezen tussen HSV of de Logi app, het kan niet beide. Dit probleem is wellicht op de den duur vanzelf opgelost als HSV meer functionaliteiten krijgt. En als ik de berichten zo lees op Reddit, lijkt het alsof Logi druk bezig is met een nieuw model.

Edit: Net even bij Eufy gekeken. In de US kun je de nieuwe camera's met 35% korting pre-orderen. Voor 26 USD (ex. btw) kun je HomeKit indoor security camera kopen. Hopelijk komen ze ook spoedig met een betaalbare outdoor security cam.

[Voor 8% gewijzigd door meesje op 17-04-2020 15:46]

• TheKerremenke
@meesje zo’n eufy klinkt leuk. Alleen de accu’s moet je van houden. Elke x vervangen heeft iig niet mijn voorkeur.

Hier mijn review van de Logitech Circle 2 ism HSV HomeKit.
productreview: Logitech Circle 2 met draad review door TheKerremenke

Acties:
  • +1Henk 'm!
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 15:57:
@meesje zo’n eufy klinkt leuk. Alleen de accu’s moet je van houden. Elke x vervangen heeft iig niet mijn voorkeur.
Daarom gaat mij voorkeur niet uit naar Arlo/Eufy. Ik heb geen zin om elk kwartaal een accu te moeten opladen/verwisselen. Laat staan dat je elke keer een ladder moet pakken. ;)
Leuke review! Het gebrek aan motion zones daar doelde ik op met 'meer functionaliteit in HSV'.
Mijn hoop (wishful thinking ;)) is dan ook zo'n goedkope bekabelde Eufycam voor outdoor.

• TheKerremenke
Eigenlijk zou aqara een water schakelaar moeten aanbieden. Fijn via zigbee, beter bereik dan BT. Wel dan via de Aqara/Mi hub, maar dan wel voor Chinese prijzen 😆
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:25:
Eigenlijk zou aqara een water schakelaar moeten aanbieden. Fijn via zigbee, beter bereik dan BT. Wel dan via de Aqara/Mi hub, maar dan wel voor Chinese prijzen 😆
Mee eens! Chinese prijzen, maar zonder verloopjes, Chinese teksten in de apps, en dat alles werkt op de Europese regio (en niet alleen/vnl. op 'mainland China'). :)

• Serena
meesje schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:34:
[...]

Mee eens! Chinese prijzen, maar zonder verloopjes, Chinese teksten in de apps, en dat alles werkt op de Europese regio (en niet alleen/vnl. op 'mainland China'). :)
Daar zit ik nu een beetje mee. Moet ik nu weer zorgen dat ik de Europese versie krijg. Kan ik de Chinese niet gewoon updaten om deze op NL te kunnen zetten?
Het werkt nu prima, maar toch…

• TheKerremenke
Delete ivm dubbel post.

[Voor 98% gewijzigd door TheKerremenke op 17-04-2020 22:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:17:

Pas geleden twee Eve Aqua water schakelaars gekocht en gekoppeld aan HomeKit. Waarom twee? Een voor de linkse sproeier en een voor de rechtse sproeier. Ze werken wel via Bluetooth (Kenmerk van Eve producten), maar ze zijn/waren wel meer als de helft goedkoper dan de Gardena Smart Water Control. (Ook HomeKit mee mogelijk)

Helaas was het bereik van BT onvoldoende om verbinding met mijn Apple TV’s te maken. Zelf die onder de overkapping buiten was onbereikbaar voor de Aqua’s.

Dus maar een Eve Extend gekocht. Deze zet BT van Eve producten om naar WiFi. Nu dus wel prima bereik. 👍🏽

Is het daarmee een aanrader? Ja/nee. Ze werken prima, kunt fijn schema’s maken. Wel enkel met de Eve app, (nog) niet met HomeKit. (Deze schakelt enkel aan/uit of stelt 1 of 2 dagen uit).

Verder weinig functionaliteit met HomeKit. Nog geen echte automatiseringen mogelijk. Het grootste nadeel is echter het onvoldoende bereik van Bluetooth. Zonder extra product totaal niet toereikend. Daarnaast geen vochtigheidssensor zoals bij de Gardena beschikbaar. Durf zo ook niet te zeggen of die er gaat komen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kleine aanvulling. Je kunt via HomeKit aangeven hoelang er standaard water gegeven moet worden als je hem via HomeKit aanzet. Dit kun je per 5 minuten aangeven tot een maximaal van 4 uur.

Daarnaast kun je natuurlijk via de Eve app meerdere schema’s aanmaken. Elke dag, om de dag, meerdere keren per dag, hoe lang per keer, enz. Dit volgt ie dan automatisch. Wordt in de kraan zelf in het geheugen bewaard, dus daar heb je geen verbinding voor nodig.

Dit kun je eventueel 1 of 2 dagen uitstellen mocht het gewoon regenen of vochtig genoeg zijn. Hier heb je dan wel weer verbinding voor nodig..

Zo heb ik een automatisering aangemaakt dat ie bij een weersvoorspelling van 60% of meer kans op regen het besproeien uit stelt voor die dag.

Als ik tijd heb zal ik eens een review van de Eve Aqua hier op tweakers posten.

• Hertog
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 28-05 13:17

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Ik heb sinds kort in de Home app staan '14 updates available' die ik dan via de Hue app zou moeten installeren. Hue zelf zegt echter dat alles up-to-date is, en ook een vergelijking van release notes met geïnstalleerde updates bevestigt dat alle Hue devices gewoon up-to-date zijn. De melding in Home blijft echter staan... Iemand dit ook al eens gehad? Hoe krijg ik dit weg?

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• TheKerremenke
Kan een bug zijn. Ff HomeKit of je iPhone opnieuw opstarten kijken of het er dan nog is.

Je kunt eventueel bij instellingen, berichtgeving, woning de badges uitzetten. Kan heb je in ieder geval die irritante alvast niet meer in het zicht op het homescreen.

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Het vreemde is dat het op alle devices is, niet alleen de iPhone (die de Hue app heeft). Ik heb zowel de iPhone als de AppleTV inmiddels herstart, maar het probleem blijft.

Badges uitzetten had ik al gedaan maar ik heb het liefst het probleem helemaal weg (en het liefst zonder HomeKit reset en alles opnieuw instellen ;) )

“A drug is a substance that, when injected into a rat, produces a scientific paper." --Edgerton Davis Jr.

• rorie
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:13
Zo te zien ben jij in het bezit van een Eve Aqua, misschien kan jij mij antwoord geven op de volgende vragen:

Via Apple home kit kan je buitenshuis de Eve Aqua bedienen, mits je in het bezit bent van een Apple tv, kan dit ook via de Eve Aqua app?
Als je de Eve app gebruikt kan je dan ook Apple homekit gebruiken of moet je kiezen?
Die automatiserings regel die je hebt aangemaakt, is dat in de app van Eve Aqua of ook via Apple homekit?

Alvast bedankt!
TheKerremenke schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:06:
[...]

Kleine aanvulling. Je kunt via HomeKit aangeven hoelang er standaard water gegeven moet worden als je hem via HomeKit aanzet. Dit kun je per 5 minuten aangeven tot een maximaal van 4 uur.

[Afbeelding]

Daarnaast kun je natuurlijk via de Eve app meerdere schema’s aanmaken. Elke dag, om de dag, meerdere keren per dag, hoe lang per keer, enz. Dit volgt ie dan automatisch. Wordt in de kraan zelf in het geheugen bewaard, dus daar heb je geen verbinding voor nodig.

Dit kun je eventueel 1 of 2 dagen uitstellen mocht het gewoon regenen of vochtig genoeg zijn. Hier heb je dan wel weer verbinding voor nodig..

Zo heb ik een automatisering aangemaakt dat ie bij een weersvoorspelling van 60% of meer kans op regen het besproeien uit stelt voor die dag.

Als ik tijd heb zal ik eens een review van de Eve Aqua hier op tweakers posten.

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 22:40
Hertog schreef op woensdag 22 april 2020 @ 09:43:
Het vreemde is dat het op alle devices is, niet alleen de iPhone (die de Hue app heeft). Ik heb zowel de iPhone als de AppleTV inmiddels herstart, maar het probleem blijft.

Badges uitzetten had ik al gedaan maar ik heb het liefst het probleem helemaal weg (en het liefst zonder HomeKit reset en alles opnieuw instellen ;) )
Dat schijnt af en toe voor te komen als een fabrikant iets "raars" doet met een versienummer. Ik had het met mijn Fibaro CO melder. HomeKit was er stellig van overtuigd dat er een update was, maar dat was niet het geval. Na een paar dagen lostte het probleem zichzelf op.

omniscale.nl

• TheKerremenke
rorie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 10:42:
Zo te zien ben jij in het bezit van een Eve Aqua, misschien kan jij mij antwoord geven op de volgende vragen:

Via Apple home kit kan je buitenshuis de Eve Aqua bedienen, mits je in het bezit bent van een Apple tv, kan dit ook via de Eve Aqua app?
Als je de Eve app gebruikt kan je dan ook Apple homekit gebruiken of moet je kiezen?
Die automatiserings regel die je hebt aangemaakt, is dat in de app van Eve Aqua of ook via Apple homekit?

Alvast bedankt!

[...]

Ja dit kan, je kunt de sproeiers zowel via de Eve app als via HomeKit aanzetten. Als je ze via Eve aanzet, zie je ook dat ze in HomeKit aanstaan. Er gaat een timer lopen zowel in de Eve app als in HomeKit.

Ja, ze lopen beiden tegelijkertijd. Als je via de Eve aanzet, kun je ook via HomeKit aan/uitzetten. Hier hoef je niet in te kiezen. Zo zet ik ze meestal snel aan/uit via HomeKit. Maar dit kan ook via de Eve app.

Je kunt enkel via de Eve app automatiseringen aanmaken dat ze dagelijks of meermaals per dag/week aan gaan.

De automatiseringsregel van het uitstellen van 1 of 2 dagen. Die wordt aangemaakt via de Eve app. Maar kun je importeren in HomeKit. Hier kun je hem beperkt wijzigen. Zo heb ik er niet 1 maar twee sproeiers aan gekoppeld.

De automatiseringsregel dat ie dadelijks kijkt of het gaat regenen en daarom het bewatering schema moet uitstellen heb ik via shortcut/opdrachten aangemaakt. Bewatering schema’s kun je helaas enkel in de Eve app maken. Dit is beperkt in Homekit. Hiervoor ligt de bal bij Apple. Hun zou dit kunnen aanpassen in HomeKit.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag. ;)

[Voor 5% gewijzigd door TheKerremenke op 22-04-2020 12:08]

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

posttoast schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:06:
[...]

Dat schijnt af en toe voor te komen als een fabrikant iets "raars" doet met een versienummer. Ik had het met mijn Fibaro CO melder. HomeKit was er stellig van overtuigd dat er een update was, maar dat was niet het geval. Na een paar dagen lostte het probleem zichzelf op.
Ah, ok. Bedankt, dan wacht ik even af :)

• rorie
Bedankt voor deze zeer volledige informatie! Wat ik nog vergeten was om te vragen en denk ik al het antwoord op weet. Is dez Eve Aqua op een of andere manier nog te koppelen met andere systemen, in en uit schakelen zou al voldoende zijn. Na alle waarschijnlijkheid ga ik hem gewoon bestellen en mijn Gardena micro drip systeem er op aan sluiten!
TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 11:28:
[...]

Ja dit kan, je kunt de sproeiers zowel via de Eve app als via HomeKit aanzetten. Als je ze via Eve aanzet, zie je ook dat ze in HomeKit aanstaan. Er gaat een timer lopen zowel in de Eve app als in HomeKit.

Ja, ze lopen beiden tegelijkertijd. Als je via de Eve aanzet, kun je ook via HomeKit aan/uitzetten. Hier hoef je niet in te kiezen. Zo zet ik ze meestal snel aan/uit via HomeKit. Maar dit kan ook via de Eve app.

Je kunt enkel via de Eve app automatiseringen aanmaken dat ze dagelijks of meermaals per dag/week aan gaan.

De automatiseringsregel van het uitstellen van 1 of 2 dagen. Die wordt aangemaakt via de Eve app. Maar kun je importeren in HomeKit. Hier kun je hem beperkt wijzigen. Zo heb ik er niet 1 maar twee sproeiers aan gekoppeld.

De automatiseringsregel dat ie dadelijks kijkt of het gaat regenen en daarom het bewatering schema moet uitstellen heb ik via shortcut/opdrachten aangemaakt. Bewatering schema’s kun je helaas enkel in de Eve app maken. Dit is beperkt in Homekit. Hiervoor ligt de bal bij Apple. Hun zou dit kunnen aanpassen in HomeKit.

Hopelijk is het zo wat duidelijker. Als er vragen zijn dan hoor ik dat graag. ;)

• TheKerremenke
rorie schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:19:
Bedankt voor deze zeer volledige informatie! Wat ik nog vergeten was om te vragen en denk ik al het antwoord op weet. Is dez Eve Aqua op een of andere manier nog te koppelen met andere systemen, in en uit schakelen zou al voldoende zijn. Na alle waarschijnlijkheid ga ik hem gewoon bestellen en mijn Gardena micro drip systeem er op aan sluiten!

[...]
Nee enkel via de Eve app of via HomeKit te bedienen. iOS only. Android users hebben helaas pech met de Eve Aqua. Dan is Gardena een betere keuze.

• rorie
Ik doelde eigenlijk niet op Android maar meer of er op een of andere manier een koppeling te maken is met een ander home automation system.
TheKerremenke schreef op woensdag 22 april 2020 @ 18:10:
[...]

Nee enkel via de Eve app of via HomeKit te bedienen. iOS only. Android users hebben helaas pech met de Eve Aqua. Dan is Gardena een betere keuze.

• TheKerremenke
@rorie Bij mijn weten niet. Reviews wijzen er ook niet op. Maar wat de mogelijkheden met home-assistent bijvoorbeeld zijn, weet ik niet.

• rorie
@TheKerremenke De Aqua eve is binnen en aangesloten op de waterkraan, in de eerste instantie tevreden en doet hij wat hij moet doen de kraan open en dicht zetten. Wat niet werkt is het verbinden vanaf mijn mobiel als ik niet thuis bent, dus niet verbonden met mijn eigen Wifi netwerk. Mijn Apple tv 4K staat op nog geen 3 meter van de Eve Aqua, het lijkt er op dat deze gewoon geen verbinding maakt terwijl deze wel als hub is geconfigureerd. Hoe werkt dit eigenlijk bij Homekit, maakt Eve nou contact met mijn Apple tv of met mijn telefoon? Het lijkt er op dat hij dit met mijn telefoon doet, terwijl ik hiermee de eve nog kan bedienen vanaf de andere kant van het huis. Moet er hier toch nog wat worden geconfigureerd op de Apple tv?

• TheKerremenke
@rorie De Eve Aqua zou contact moeten kunnen maken met je AppleTV. Hiervoor moet hij wel gekoppeld zijn aan HomeKit. Ik neem aan dat dit gebeurd is.

Mocht je hem niet buitenshuis via 3G/4G kunnen bedienen dan is het bereik van de BT van de AppleTV naar de Aqua niet voldoende. (En visa versa) Ikzelf weet zo direct niet hoe je dit kunt verbeteren, behalve de Apple TV eens dichterbij zetten (puur om te proberen).

Edit: Misschien kun je zo je Eve Aqua koppelen? Dit heb ik zelf nooit geprobeerd, dus weet ook niet of dit zo gaat werken. https://support.apple.com/en-us/HT205302

[Voor 16% gewijzigd door TheKerremenke op 26-04-2020 10:13]

• TheKerremenke
@rorie Je zou eventueel nog kunnen kijken naar hoe goed het BT signaal is. Dan zou je weten waar je het beste je AppleTV zou kunnen neerzetten. De app Homescan for HomeKit van Aaron Pearce zou dit kunnen. (Heb ik zelf niet geprobeerd).

Acties:
  • +4Henk 'm!
Een nieuwe camera van Logitech (met HSV ondersteuning): de Circle View.
https://homekitnews.com/2...cle-view-camera-revealed/
Dat verklaart de berichten op reddit dat de Circle 2 slecht leverbaar is. Ik ben benieuwd wanneer ie naar EU/NL komt. De zwarte kleur vind ik persoonlijk mooier dan wit. Eigenlijk lijkt ie best op een Foscam C1. ;)

Concurrentie voor Netatmo: de Eufy deurbel krijgt eind juni support voor HomeKit.
https://homekitnews.com/2...unctionality-end-of-june/
Ook is de prijs wel enigszins schappelijk: 199 euro.
Ik ben benieuwd of de Eufy support krijgt voor HSV.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 25-05 14:22
Zo te zien gebruikt er nog helemaal niemand Velux Active om z’n dakramen en -rolluiken te bedienen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
wtf siri :(

"hey siri, set conditioner to cool"
- sorry I was not able to find anything like that in your home this time

"hey siri, it's warm in here"
* airco springt aan op automatische stand
- I am lowering the temperature from x to x-1

:?

temperatuur instellen werkt dus ook niet meer, wel warmer of kouder
zelfde geldt voor siri opdrachten vanaf de iphone

[Voor 33% gewijzigd door paQ op 08-05-2020 08:41]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PorschefanRoel
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 07:45
Ik heb helaas nog geen Homekit Hub, dus kan dit zelf nog niet testen. Vandaar dat ik het hier maar vraag.

Is het mogelijk om met de Homekit automations (Wanneer ik dus een hub gekocht heb :P ) een switch te activeren wanneer er via Airplay muziek gestart wordt?

De reden dat ik dit wil, ik heb een Airport Express (2012), welke ik voor airplay gebruik, hier zit een simpele PC Speaker set achter, waar een slimme schakelaar op aangesloten zit. De schakelaar is gekoppeld aan mijn Homekit. Ik wil de speakers dus aan zetten wanneer er muziek start op de Airport express en weer uitzetten wanneer de muziek stopt, zodat deze niet onnodig stroom staan te verbruiken.

En ik niet zelf via homekit de switch om moet zetten om de speakers aan te zetten (En belangrijker, niet kan vergeten de speakers uit te zetten wanneer ik weer stop met muziek afspelen)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
@PorschefanRoel
Zo direct durf ik niet te zeggen of dit mogelijk is. Misschien wel via de app shortcuts/opdrachten. Hier is het e.e.a in te stellen met betrekking tot afspelen/pauzeren en volume enzovoorts. Wel veelal ism Apple Music app en niet Spotify.

Als je iPhone van de generatie Xs of nieuwer is ondersteund die ook nfc tags (die je ergens op/onder zou kunnen plakken) zonder eerst een aparte app hiervoor te moeten openen. Daarmee zou je ook je slimme stekker mee aan/uit kunnen schakelen. Misschien is dat een optie.

[Voor 70% gewijzigd door TheKerremenke op 08-05-2020 19:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PorschefanRoel
TheKerremenke schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 19:17:
@PorschefanRoel
Zo direct durf ik niet te zeggen of dit mogelijk is. Misschien wel via de app shortcuts/opdrachten. Hier is het e.e.a in te stellen met betrekking tot afspelen/pauzeren en volume enzovoorts. Wel veelal ism Apple Music app en niet Spotify.

Als je iPhone van de generatie Xs of nieuwer is ondersteund die ook nfc tags (die je ergens op/onder zou kunnen plakken) zonder eerst een aparte app hiervoor te moeten openen. Daarmee zou je ook je slimme stekker mee aan/uit kunnen schakelen. Misschien is dat een optie.
Dan zal ik me eens gaan verdiepen in de shortcuts en kijken wat daar mee mogelijk is. NFC tag is opzich een leuk idee maar in mijn geval niet helemaal handig, gezien het buiten is ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
Die nfc stickers kun je ook goed buiten plakken mits een beetje uit de regen. Maar dan moet je inderdaad wel fysiek naar buiten gaan om die te activeren.

Zie dit voorbeeld maar dan ipv een luidspreker toegepast op het openen van een voordeur.
https://a.wholelottanothi...h-just-a-tap-nfc-and-ios/

Meer een beetje het idee; kost niet veel, dus het proberen waard.

[Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 11-05-2020 08:10]

Acties:
  • 0Henk 'm!
Geen idee wat ze bij siri aan het doen zijn, maar m'n Airco is weer bedienbaar zoals voorheen :?

Het schijnt dat de Anker Eufy deurbel volgende maand Homekit compatible wordt gemaakt, maar, via de eufy base. De deurbel werkt op een accu, maar een accu deurbel in homekit gaat HEUL rap (de ring in homebridge doet het max 4 weken, en dan moet ik nagenoeg nooit kijken. De eufy kan overigens ook bedraad worden aangesloten.....

199 bij Amazon
Zou het er dan echt van gaan komen? Sneller dn die Fransozen?
Netatmo doet een Eve-je :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Bij bright zijn ze in ieder geval enthousiast: snel, eigen opslag (op homebase), geen cloud abonnement benodigd. Ook leuk te combineren met de Eufycam 2(c), want zelfde homebase. Zie bv coolblue. Verder ook leuk dat het de grote drie ondersteund.
Overigens wel ergens gelezen dat mocht je de deurbel willen combineren met extra eufycams je maar één video stream tegelijk kunt tonen in zo’n mosaic app voor iOS en tvOS (de naam van de app schiet me niet zo te binnen).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheKerremenke
meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:32:
Bij bright zijn ze in ieder geval enthousiast: snel, eigen opslag (op homebase), geen cloud abonnement benodigd. Ook leuk te combineren met de Eufycam 2(c), want zelfde homebase. Zie bv coolblue. Verder ook leuk dat het de grote drie ondersteund.
Overigens wel ergens gelezen dat mocht je de deurbel willen combineren met extra eufycams je maar één video stream tegelijk kunt tonen in zo’n mosaic app voor iOS en tvOS (de naam van de app schiet me niet zo te binnen).
Je bedoelt HomeCam denk ik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 28-05 14:49
meesje schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:32:
Ben benieuwd naar de vergelijking Eufy - Netatmo! :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Saninl schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 21:40:
[...]
Ben benieuwd naar de vergelijking Eufy - Netatmo! :)
De eufy wordt overal goed getest. Hun cams ook. En Netatmo is er nu al anderhalf jaar “binnenkort”.
HSV ondersteuning op een eigen opslag gaan ze er niet doorheen krijgen alleen denk ik. Dat knaagt aan het icloud verdienmodel.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 07:24
PorschefanRoel schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 10:06:
[...]
Is het mogelijk om met de Homekit automations (Wanneer ik dus een hub gekocht heb :P ) een switch te activeren wanneer er via Airplay muziek gestart wordt?
[...]
Ik heb bij mij even gekeken, ik heb 2 Airplay2 systemen in huis, een Apple TV (4e gen) en een Libratone Zipp Mini. Beide staan niet(!) aangegeven als mogelijke apparaten waardoor een automatisering getriggered kan worden.

Ik gebruik zelf Domoticz voor bijna al mijn aan te sturen verlichting en Homebridge om de devices in Domoticz aan HomeKit te koppelen. Ik heb een Fibaro schakelaar om mijn subwoofer aan/uit te zetten en nog een Fibaro schakelaar om het verbruik van mijn Marantz versterker te meten. Ik heb in Domoticz wat logica toegevoegd dat zodra mijn versterker minder dan 5W gebruikt (en hij is dus in Stand-by is) dat dan de subwoofer uitgezet wordt.

Ik geef het maar even aan, omdat je soms automatiseringen op een net wat andere manier wel kunt implementeren, al heb ik nu niet direct een goed idee hoe je kunt reageren op of je AirPort Express muziek aan het afspelen is of niet. Die AirPort Express heeft toch ook een optisch digitale uitgang? Is dit ook actief (geeft die ook licht) als er geen muziek via AirPlay gestreamed wordt? Wellicht dat je daar iets mee kunt aan- en uitzetten?

• PorschefanRoel
jorikc schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 23:48:
[...]

Ik heb bij mij even gekeken, ik heb 2 Airplay2 systemen in huis, een Apple TV (4e gen) en een Libratone Zipp Mini. Beide staan niet(!) aangegeven als mogelijke apparaten waardoor een automatisering getriggered kan worden.

Ik gebruik zelf Domoticz voor bijna al mijn aan te sturen verlichting en Homebridge om de devices in Domoticz aan HomeKit te koppelen. Ik heb een Fibaro schakelaar om mijn subwoofer aan/uit te zetten en nog een Fibaro schakelaar om het verbruik van mijn Marantz versterker te meten. Ik heb in Domoticz wat logica toegevoegd dat zodra mijn versterker minder dan 5W gebruikt (en hij is dus in Stand-by is) dat dan de subwoofer uitgezet wordt.

Ik geef het maar even aan, omdat je soms automatiseringen op een net wat andere manier wel kunt implementeren, al heb ik nu niet direct een goed idee hoe je kunt reageren op of je AirPort Express muziek aan het afspelen is of niet. Die AirPort Express heeft toch ook een optisch digitale uitgang? Is dit ook actief (geeft die ook licht) als er geen muziek via AirPlay gestreamed wordt? Wellicht dat je daar iets mee kunt aan- en uitzetten?
Ik heb zelf ook een OpenHAB Configuratie draaien dus daar zou ik inderdaad ook nog mee kunnen gaan spelen, hoopte alleen eerst dat het rechtstreeks via Homekit kon. Scheelt weer wat regels schrijven enzo.

Daarnaast moet ik inderdaad dan een manier vinden om te detecteren dat die airport express aan het afspelen is. Als ik op internet kijk heeft deze inderdaad ook een optical aansluiting, maar dit is dezelfde als de 3.5mm aansluiting waar mijn speakers op zitten, dus kan daar helaas niet op meten, want de aansluiting is al in gebruik.

Misschien zou ik inderdaad het stroomverbruik kunnen meten, al ben ik bang dat dat bij dit apparaat niet heel veel verschil gaat maken O-)

• rorie
@TheKerremenke Het lijkt er om dat rules die ik aangemaakt heb alleen worden uitgevoerd als de Eve in bereik is. Dit is vaak genoeg niet het geval waardoor mijn plantjes geen water krijgen. Worden de rules niet op de eve zelf opgeslagen?

• TheKerremenke
@rorie
In de Eve app zelf kun je een schema aanmaken. Dit wordt ook in de Aqua opgeslagen.

Rules van HomeKit worden niet erin opgeslagen. Dus daarvoor moet een verbinding nodig zijn.
Voor de zekerheid even contact gezocht met Eufy.
Ze denken inderdaad eind Juni Homekit ondersteuning te bieden. Over HSV konden ze niets zeggen, alhoewel voor de eufy cams vorige maand HSV ook werd uitgerold via een firmware update.

De homebase is ook meteen de gong, en heeft 16GB opslag voor video events.
Het klinkt ergens eigenlijk allemaal wel logisch. De vraag is... neem ik de gok :+

Gong en opslag kwam al naar voren in de bright video. De eufycam 2 maakt ook gebruik van homebase 2 met opslag. Daarnaast ook ondersteuning voor HSV. De reden waarom Netatmo zoiets er niet door heen krijgt, zie ik dus niet. Dat werkt ook al voor Welcome en Presence.

• TheKerremenke
@paQ @meesje en alle andere.
Hier is de beslissing al genomen. Zodra ie beschikbaar is komt ie er. Netatmo heeft lang genoeg de kans gehad om op de markt te komen.

Ik zal tzt hier wel laten weten hoe ie bevalt.

[Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 13-05-2020 11:21]

@TheKerremenke Top! Altijd fijn als iemand het wil testen. ;)
Bij welke winkel heb je 'm besteld? Ik vind zo'n combi deal met een Eufycam 2 wel interessant. De deurbel gericht op de voortuin en de Eufycam 2 voor de achterkant van de woning.

Sowieso is erg fijn om te zien hoe goed eufy bezig. Er komen binnenkort ook goedkopere indoor camera's. Wanneer in de EU leverbaar is natuurlijk even de vraag. ;)

Hier las ik ook iets over een eufycam Pro. Helaas werken bij mij de afbeeldingen niet op deze website.

[Voor 3% gewijzigd door meesje op 13-05-2020 11:35]

ze zijn inmiddels uitverkocht 8)7

nou, maar weer wachten op voorraad bij eufy

• TheKerremenke
paQ schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:30:
ze zijn inmiddels uitverkocht 8)7

nou, maar weer wachten op voorraad bij eufy
Ze zijn al enkele weken/maand uitverkocht. Ik ben er al een tijd op aan het wachten tot ze weer beschikbaar zijn.
TheKerremenke schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 18:35:
[...]

Ze zijn al enkele weken/maand uitverkocht. Ik ben er al een tijd op aan het wachten tot ze weer beschikbaar zijn.
Vanochtend was hij gewoon leverbaar hoor :)
Had hem zelfs even in mijn winkelmandje staan.

Eerder deze dag waren er inderdaad drie entries in de pricewatch (ipcamshop, Paradigit en nog een). Nu nog maar een. Paradigit gaf vanochtend zelfs aan dat ie morgen binnen zou komen. Niet dus.
Amazon.de is (voorlopig?) geen optie, want die bezorgen ‘m niet in NL.

• TheKerremenke
Ik was meer aan het wachten op die oranje koude blauwe.

[Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 13-05-2020 19:24]

TheKerremenke schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:23:
Ik was meer aan het wachten op die oranje koude blauwe.
Zou ook mijn voorkeur overigens hebben. Ze zijn redelijk makkelijk in retourneren. Mocht het niet bevallen, hoppa weer retour. ;)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• DJGizbo
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 28-05 12:56
Net bij de Mediamarkt in Leeuwarden 1 gekocht. Er ligt er daar nog 1 nu. Als je op de site van Mediamarkt kijkt kan je de voorraad per winkel bekijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
@DJGizbo laat maar even weten hoe die bevalt ism HomeKit. (Om toch weer een beetje on topic te komen)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• DJGizbo
TheKerremenke schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:56:
@DJGizbo laat maar even weten hoe die bevalt ism HomeKit. (Om toch weer een beetje on topic te komen)
Korte update:
Ik heb de Homebase geïnstalleerd en de deurbel gekoppeld. Alles is gebruiksklaar op de belangrijkste stap na: de deurbel buiten ophangen.

Ik heb de Homebase 2 toegevoegd in HomeKit. Daar is het een hub geworden. De deurbel herkent hij (nog) niet als HomeKit apparaat. Daarvoor moet ik dus wachten op de update van ergens in juni.

[Voor 0% gewijzigd door DJGizbo op 14-05-2020 08:36. Reden: spelfoutjes]

Het is wel echt billen knijpen dat ze het er doorheen krijgen he in Juni.... ik zit enorm op de wip
Ik heb nog een laatste poging bij Netatmo gedaan, maar die blijven het standaard antwoord pasten met:
"we kunnen geen release dates noemen, have a wonderful day"
echt he... krijg Crocs voor je verjaardag! :( GELE!

edit:
ach who cares... 100 dagen retour :+ zojuist eens besteld bij MM, zo even afhalen.
eens kijken of we hem tot die tijd met homebridge aan de praat krijgen.
@DJGizbo heb jij homebridge? zo ja: eufy plugin geprobeerd?]

edit 2:
nee de voorraad was toch niet correct.
bestelling geannuleerd.

edit 3:
bol heeft ze op voorraad (zeggen ze)
Daar besteld, vanavond bezorgd.... we gaan het zien

(En weer bevestiging dat je van mediamarkt moet wegblijven)

[Voor 95% gewijzigd door paQ op 14-05-2020 12:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJGizbo
paQ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 12:01:
@DJGizbo heb jij homebridge? zo ja: eufy plugin geprobeerd?]
Ja, Homebridge,
Nee, nog niet eens aan plugin gedacht |:(

Dank voor de tip!

• DJGizbo
Met de homebridge plugin gebeurt niet zoveel, en dat is ook wel logisch:
DJGizbo schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 13:59:
[...]

Ja, Homebridge,
Nee, nog niet eens aan plugin gedacht |:(

Dank voor de tip!
kee... en ook nergens een rtsp stream te vinden in de deurbel?

En ook bol verprutst het, want redjepakketje heeft het pakje niet ontvangen, terwijl bol zegt van wel :F
Vervolgens "kunnen we niets doen, behalve afwachten tot morgen"

ja... laten we vooral helemaal niks doen |:(

Ik heb zelf maar een nieuwe order ingeschoten.

• mitchel
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Ik ben vrij nieuw in het hele smart home gebeuren. Maar na een Philips smartplug heb ik de smaak te pakken. Nu wil ik voor mijn dubbele switch een smart variant hebben. Echter heb ik gezocht op internet maar vind het aanbod erg beperkt. Ik wil dus 2 fysieke knoppen en deze ook besturen via HomeKit.

Nu heb ik deze koogeek switch gevonden echter lijken ze nergens meer verkrijgbaar.
https://www.koogeek.com/p-kh02cn.html

Iemand tips voor eventueel een alternatief? Alle lampen vervangen met smart lampen en deze besturen met een smart switch heb ik liever niet.
mitchel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:35:
Ik ben vrij nieuw in het hele smart home gebeuren. Maar na een Philips smartplug heb ik de smaak te pakken. Nu wil ik voor mijn dubbele switch een smart variant hebben. Echter heb ik gezocht op internet maar vind het aanbod erg beperkt. Ik wil dus 2 fysieke knoppen en deze ook besturen via HomeKit.

Nu heb ik deze koogeek switch gevonden echter lijken ze nergens meer verkrijgbaar.

Iemand tips voor eventueel een alternatief? Alle lampen vervangen met smart lampen en deze besturen met een smart switch heb ik liever niet.
Je kan inbouw mini schakelaars monteren achter je schakelaar, maar die moeten veelal via homebridge lopen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rgerr
mitchel schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:35:

Fibaro single/double switches of Shelly’s 2.5, kijk daar eens naar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DJGizbo
paQ schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 16:45:
[...]

kee... en ook nergens een rtsp stream te vinden in de deurbel?
Nog niet, maar dit gevonden op Reddit:
code:
1
2
3
Im waiting for this feature also I have mailed the anker support and they said
We are so sorry that eufy doorbell doesn't support RTSP. But glad to let you know that our engineers are working on it. You may expect it soon.
It was early Feburary, im not sure how soon is soon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rprp
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 21:07
DJGizbo schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 19:47:
Net bij de Mediamarkt in Leeuwarden 1 gekocht. Er ligt er daar nog 1 nu. Als je op de site van Mediamarkt kijkt kan je de voorraad per winkel bekijken.
[Afbeelding]
Een beetje offtopic misschien (maar volgens mij is er geen EUFY topic?): maar werkt de batterij versie van de EUFY ook met de bestaande chime/gong? Ik zie overal mixed verhalen staan. De bedrade versie werkt volgens mij sowieso niet, maar de batterij versie wel? Ik wil namelijk graag de huidige gong gebruiken + de gong van het base-station.

En, hoe zit het met de transformater in de meterkast? Ik heb er 1 van 0/8/12/24 volt, maar schijnbaar kan ik die gewoon op 0-8 volt laten staan met de batterij-versie? De batterij van de EUFY laadt dan langzaam (maar voldoende?) op met 8 volt? Of moet ik deze alsnog op 24volt zetten (maar dan krijg ik zeker weer problemen met de gong)?

De handleiding van de EUFY is helaas een beetje karig.. ik hoop dat iemand het juiste antwoord heeft. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
@Rprp Wat ik gelezen heb is dat je de batterij versie kunt aansluiten op je eigen gong. Zelf heb ik een 8v transformator in de meterkast en zou de Eufy deurbel probleemloos hierop moeten kunnen aansluiten. Indien de deurbel meer dan 5 min. per dag gebruikt wordt, is de toevoer niet voldoende om de batterij vol te houden. Hetzelfde principe geldt volgens mij voor bv de Ring 2 deurbel.

Wat het effect is als je jouw transformator op 24v zet, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • +5Henk 'm!
Je kan hem bedraad aansluiten, ook je mechanische bel.

Mooi ding wel, supermooi beeld ook.

In het schemerdonker:

Instellen is zo gepiept, app stúk sneller dan ring. Bel beter dan ring. Geluid en beeld idem. Gewoon eigen trigger area instellen. En geen abo.

Kom maar door met die firmware update. Homebase is in elk geval al gekoppeld aan homekit.

[Voor 42% gewijzigd door paQ op 15-05-2020 23:30]

Vreemd, de helpsectie in de app geeft duidelijk aan dat de deurbel RTSP ondersteund. :?

• TheKerremenke
paQ schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 10:46:
Vreemd, de helpsectie in de app geeft duidelijk aan dat de deurbel RTSP ondersteund. :?
Zit hem misschien in het verschil tussen de batterij en de niet-batterij variant. Daar zitten zelfs kwa functies verschillen in, dus is goed mogelijk.
Ik heb zo’n vermoeden dat Eufy wel populair gaat worden (en niet alleen de deurbel).
Wie start er een topic? :+
Pagina: 1 ... 44 45 46 Laatste

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True