Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Rgerr schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Is net zo bij de Ring camera met sensoren (via homebridge). Ze zijn eigenlijk maar één sensor, opgesplitst in twee tegels en een camera. Weergeven als favoriet houdt dan in alles of niets.
Thanks! Dan hou ik de tegels wel gegroepeerd.

• paQ
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:06
Rgerr schreef op zondag 9 februari 2020 @ 11:14:
[...]

Is net zo bij de Ring camera met sensoren (via homebridge). Ze zijn eigenlijk maar één sensor, opgesplitst in twee tegels en een camera. Weergeven als favoriet houdt dan in alles of niets.
Dat is niet bij elk apparaat overigens.
Bij Ring is dat inderdaad zo, terwijl bij anderen dat probleem niet optreedt. Ik heb er al eens een issue over gemaakt, maar bij sommigen kun je dus wel gesplitste tegels al dan niet favoriet maken.
Bij mij niet.

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

RoTeK70 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 07:53:
[...]

Inderdaad moest toch weer op mijn hub uitloggen en weer inloggen.

Bedankt
Hier hetzelfde probleem (ik heb een netatmo weather 2 weken in gebruik). Uit en weer inloggen op icloud op mijn atv heeft helaas niet geholpen.

• RoTeK70
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 07-04 20:43
meesje schreef op zondag 9 februari 2020 @ 22:03:
[...]

Hier hetzelfde probleem (ik heb een netatmo weather 2 weken in gebruik). Uit en weer inloggen op icloud op mijn atv heeft helaas niet geholpen.
En basis unit van de Netatmo even spanningsloos maken? Volgens mij heeft dit bij mij ook al een keer een oplossing gebracht.
RoTeK70 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 01:22:
[...]

En basis unit van de Netatmo even spanningsloos maken? Volgens mij heeft dit bij mij ook al een keer een oplossing gebracht.
Gisteravond heb ik het laten rusten en vanochtend was het probleem opeens opgelost. Ik denk een kleine verstoring in iCloud.

• MP3-Junky
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Weet iemand waarom in het control center bij sommige lampen de naam van de kamer staat (Bedroom) en bij andere niet, alleen de lampnaam (kitchenlight). En kun je dit ergen aanpassen?

https://blog.evehome.com/wp-content/uploads/2016/09/31_EN_abb07.jpg

[Voor 3% gewijzigd door MP3-Junky op 13-02-2020 09:11]

• TheKerremenke
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 10:32
@MP3-Junky Als je volgens mij de lampen aan een kamer koppelt dan zal hij deze naam overnemen. Standaard staan ze aan geen kamer gekoppeld.

Dit kan in HomeKit. Druk langdurig op de betreffende lamp. Dan rechtsonder op het tandwiel. Vervolgens kun je bij kamer bepalen in welke ruimte de lamp hangt.

Indien de lamp en de kamer dezelfde naam hebben zal hij deze enkel 1x laten zien. Bijvoorbeeld als de lamp toilet spot en de ruimte ook toilet heet. Dan staat er enkel 1x toilet en 1x spot.

• MP3-Junky
  • Niet online
Thanx, heeft inderdaad te maken met de naamgeving.

• MP3-Junky
  • Niet online
Ik heb regelmatig dat mijn devices "onbereikbaar" zijn als ik vanaf mijn iphone onderweg de homeapp opstart.
Ik heb een ipad als homehub ingesteld. Als ik deze "wakker maak" door de ipad te localiseren met de find-my app, dan werkt het weer voor even. Er is geen logica in te vinden, soms doet hij het dagen zonder problemen.

Ik vermoed zelf iets met de bonjour service icm mijn netwerk (Ziggo Arris Connecbox).

iemand tips voor optimale settings op deze modemrouter voor de bonjourservice/homekit?

• paQ
Mijn ervaring is dat een ipad als hub alleen "OK" werkt als ie constant aan de stroom hangt.

@MP3-Junky Mijn advies is: koop een (tweedehands) ATV of HomePod. Vage klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Tenminste, dat is mijn ervaring.

• iAR
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 07-04 14:37
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn Koogeek plugs. Ik weet niet of KPN zit te rommelen met mijn Wifi netwerk, maar soms zijn de Koogeeks onbereikbaar. Stroom eraf en er weer op lost het probleem op. Maar, als je buiten de deur bent wil je wel betrouwbare spullen. Ik zit er over te denken om een nieuw systeem te nemen: xiaomi.

Dat is ook weer Chinees. Maar Eve werkt op Bluetooth, en dat vind ik ook niet handig. Xiamoi heeft zowel deur/raamsensors als plugs. Die beide heb ik in ieder geval nodig.
Nu las ik op bol.com dit:
Dit betreft de officiële EU versie van Xiaomi Gateway en werkt ENKEL op de EU server van de Mi Home App met enkel Xiaomi smart devices die op dezelfde EU server verbonden kunnen worden. Op dit moment vallen de Yeelight e27 Bulbs hier NIET onder, let hier aub op om telleurstellingen te voorkomen.
Xiaomi Mi LED Smart Bulb - E27 RGBW Lampen werken wel op de EU server en dus ook met deze Xiaomi Smart sensor set!
Hoe is dat met de Xiaomi stofzuiger, die heb ik volgens mij als mainland China aangemeld anders werkte hij niet. Gaat dit problomen opleveren met deze gateway?

• Serena
  • Registratie: september 2007
iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:19:
Ik heb de laatste tijd problemen met mijn Koogeek plugs. Ik weet niet of KPN zit te rommelen met mijn Wifi netwerk, maar soms zijn de Koogeeks onbereikbaar. Stroom eraf en er weer op lost het probleem op. Maar, als je buiten de deur bent wil je wel betrouwbare spullen. Ik zit er over te denken om een nieuw systeem te nemen: xiaomi.

Dat is ook weer Chinees. Maar Eve werkt op Bluetooth, en dat vind ik ook niet handig. Xiamoi heeft zowel deur/raamsensors als plugs. Die beide heb ik in ieder geval nodig.

[...]

Hoe is dat met de Xiaomi stofzuiger, die heb ik volgens mij als mainland China aangemeld anders werkte hij niet. Gaat dit problomen opleveren met deze gateway?
Iedereen heeft wat aan te merken op Ikea, maar ik kan niet anders zeggen dan dat de stekkers prima werken. Hier hangt het huis vol.
Hoor ook goede dingen over de Hue stekkers.

• kdeboois
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 10:25
meesje schreef op maandag 17 februari 2020 @ 16:45:
@MP3-Junky Mijn advies is: koop een (tweedehands) ATV of HomePod. Vage klachten verdwijnen als sneeuw voor de zon. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Klopt als een bus. En je iPad batterij is een stuk voller als je hem op pakt.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

• MP3-Junky
  • Niet online
Heb nu de ipad een vast ip adres gegeven. gaat tot nu toe goed. fingers crossed..

• Bloemstukje
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 08:44
iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 11:19:

[...]

Die stofzuiger gaat dan niet meer werken is mijn ervaring. Alle apparaten van Xiaomi behalve de homekit apparaten worden niet ondersteund in de europese hub. Ik heb destijds deze gekocht. Dat is namelijk de chinese versie (wordt geleverd met een mooie kleine verloopplug), en werkt dan wel met praktisch alle xiaomi / aqara apparaten. En homekit ondersteuning, maar dat lijkt me duidelijk in dit topic :+

gewoon nee.

@iAR Net als Serena heb ik ook positieve ervaringen met de stekkers van Ikea. Hue kun je inderdaad ook overwegen, maar indien je meerdere stekkers wil aanschaffen is Ikea een stuk voordeliger (zelfs na initiële aanschaf van een bridge).
Wel een aandachtspuntje bij Ikea: de stekkers hebben geen aan/uit schakelaar op de stekker zelf. Indien je dat wel graag wil, is Ikea geen optie. Ik weet niet of de stekkers van Hue dat wel hebben.

Zelf heb ik al mijn xiaomi/Aqara spul weg gedaan. Ik werd helemaal gestoord van:
- bij de ene Aqara HomeKit gateway moet je de Aqara app gebruiken om de gateway in te stellen, bij de andere weer de Xiaomi app.... Ik heb hierover contact gehad met Aqara; ze gaven aan dat je het verschil kunt herkennen aan een iets andere verpakking (terwijl beide van Aqara afkomstig zijn).
- hetzelfde gezeur met updaten van firmware; via de Aqara app werd destijds een andere firmware gevonden dan via de Xiaomi gateway.
- verder nog best wat niet leesbare tekens in de apps.

Bovenstaande is natuurlijk erg persoonlijk, de prijs is er dan ook naar.

• iAR
Bloemstukje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:19:
Die stofzuiger gaat dan niet meer werken is mijn ervaring. Alle apparaten van Xiaomi behalve de homekit apparaten worden niet ondersteund in de europese hub. Ik heb destijds deze gekocht. Dat is namelijk de chinese versie (wordt geleverd met een mooie kleine verloopplug), en werkt dan wel met praktisch alle xiaomi / aqara apparaten. En homekit ondersteuning, maar dat lijkt me duidelijk in dit topic :+
meesje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 15:31:
@iAR Net als Serena heb ik ook positieve ervaringen met de stekkers van Ikea. Hue kun je inderdaad ook overwegen, maar indien je meerdere stekkers wil aanschaffen is Ikea een stuk voordeliger (zelfs na initiële aanschaf van een bridge).
Wel een aandachtspuntje bij Ikea: de stekkers hebben geen aan/uit schakelaar op de stekker zelf. Indien je dat wel graag wil, is Ikea geen optie. Ik weet niet of de stekkers van Hue dat wel hebben.

Zelf heb ik al mijn xiaomi/Aqara spul weg gedaan. Ik werd helemaal gestoord van:
- bij de ene Aqara HomeKit gateway moet je de Aqara app gebruiken om de gateway in te stellen, bij de andere weer de Xiaomi app.... Ik heb hierover contact gehad met Aqara; ze gaven aan dat je het verschil kunt herkennen aan een iets andere verpakking (terwijl beide van Aqara afkomstig zijn).
- hetzelfde gezeur met updaten van firmware; via de Aqara app werd destijds een andere firmware gevonden dan via de Xiaomi gateway.
- verder nog best wat niet leesbare tekens in de apps.

Bovenstaande is natuurlijk erg persoonlijk, de prijs is er dan ook naar.
Wat kunnen die Chinezen er een grote puinhoop van maken.
Mijn stofzuiger werkt waarschijnlijk niet op een EU-server, dus moet ik wel China of Singapore gebruiken. Maar dan werkt die hub dus niet meer. Als je een andere hub gebruikt schijnt die EU plug weer niet te werken. Oke, dit is dus een dikke no-no.
Als ik de reactie van meesje lees, dan moet ik er dus ver weg blijven. Ik vind de Xiaomi app die ik nu voor mijn stofzuiger en eStep gebruik al een grote wir-war van onzinnigheden.

Het is dan wel weer jammer dat Ikea geen deursensors heeft én dus geen fysieke knop op de stekkers :(

Ligt het nu aan mij of wordt er tegenwoordig veel onzinnige rotzooi gemaakt. En weinig HomeKit spul. Of ben ik nu zo veeleisend?
Hier ook dik tevreden met Ikea . Klein beetje off-topic :+

:+

Heb daarin tegen wel heel veel ellende met mijn Honeywell T6. Meer mensen last van een niet werkende HomeKit verbinding? Zodra ik de Honeywell app open werkt hij perfect :+

[Voor 67% gewijzigd door Toppe op 18-02-2020 16:35]

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• B-lex
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 09:54
Toppe schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:29:
[YouTube: Kosso - IKEA (101barz)]

Heb daarin tegen wel heel veel ellende met mijn Honeywell T6. Meer mensen last van een niet werkende HomeKit verbinding? Zodra ik de Honeywell app open werkt hij perfect :+
T6 + HomeKit werkt hier vlekkeloos. Gebruik de Honeywell app nooit.

Hier ook geen problemen met T6 en HomeKit. Mijn vrouw stelt de temp. altijd handmatig in via de T6 thermostaat zelf en ik zet ‘m op ‘afstand’ (vanaf de bank ;)) uit via de Woning app. De Honeywell app gebruik ik eigenlijk nooit.
iAR schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 16:16:
[...]

[...]

Wat kunnen die Chinezen er een grote puinhoop van maken.
Mijn stofzuiger werkt waarschijnlijk niet op een EU-server, dus moet ik wel China of Singapore gebruiken. Maar dan werkt die hub dus niet meer. Als je een andere hub gebruikt schijnt die EU plug weer niet te werken. Oke, dit is dus een dikke no-no.
Als ik de reactie van meesje lees, dan moet ik er dus ver weg blijven. Ik vind de Xiaomi app die ik nu voor mijn stofzuiger en eStep gebruik al een grote wir-war van onzinnigheden.

Het is dan wel weer jammer dat Ikea geen deursensors heeft én dus geen fysieke knop op de stekkers :(

Ligt het nu aan mij of wordt er tegenwoordig veel onzinnige rotzooi gemaakt. En weinig HomeKit spul. Of ben ik nu zo veeleisend?
O ja, de server is ook nog zoiets... Het wordt helemaal leuk als je ook Google Assistant wil gebruiken. GA werkt niet op mainland China server, wel op EU server, maar dan werken de smart sockets (stekkers) weer niet....

Ik weet niet of je het veeleisend moet noemen, maar ik hou in ieder geval niet van dit ‘gepruts’. Ik wil gewoon dat het werkt en mijd Chinees spul. Dan maar wat duurder en langer wachten tot een apparaat HomeKit ondersteunt, bv Netatmo Weather station en Netatmo Welcome camera. En hopelijk over een paar maanden de Netatmo deurbel. Bij mij komt alleen dedicated HomeKit spul in huis. Voor mij is dit ook voldoende, ik maak alleen gebruik van wat basic automations. Echter als dit niet voldoende is, ontkom je er niet aan om met bv homebridge of andere domotica software aan de slag te gaan. Sommigen gaan helemaal los. ;) Leuk om daarover te lezen, maar niet aan mij besteed.

Wat betreft Ikea zal het me niet verbazen als ze tzt ook sensoren op de markt gaan brengen.

• iAR
Hier ook, niet normaal. Ik heb de T6R (draadloze). Laatst stond de verwarming lekker door te brullen omdat de connectie blijkbaar weer eens verbroken was.
Vaak genoeg vraag ik ook aan Siri om de temperatuur aan te passen. Gelukkig gaat ze dan de temperatuur van mijn weerstation aanpassen ( 8)7 ) maar dan weet ik dat het wéér eens niet werkt.
iAR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:26:
[...]

Hier ook, niet normaal. Ik heb de T6R (draadloze). Laatst stond de verwarming lekker door te brullen omdat de connectie blijkbaar weer eens verbroken was.
Vaak genoeg vraag ik ook aan Siri om de temperatuur aan te passen. Gelukkig gaat ze dan de temperatuur van mijn weerstation aanpassen ( 8)7 ) maar dan weet ik dat het wéér eens niet werkt.
Ik heb de normale versie waarbij de verbinding ook heel vaak weg valt. Zit zelf te denken over te stappen naar Tado, alleen ben ik daar bang voor de zelfde problemen...

MacBook Pro Retina 13" 2018  iPhone Xs Max  Apple Watch Series 4  2x Apple TV 4  Stereopair HomePods

• iAR
Toppe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:33:
Ik heb de normale versie waarbij de verbinding ook heel vaak weg valt. Zit zelf te denken over te stappen naar Tado, alleen ben ik daar bang voor de zelfde problemen...
Ik ben overgestapt van Nest naar Lyric. Dat was al een keer slikken. Nest is zoveel handiger (draaischijf, programma én geofencing, interface). Ik ben wel tevreden over mijn Netatmo producten (weer station), maar hun Thermostaat is zo lelijk. tado is ook een optie. Maar ik zou zo graag eerst even proberen, inderdaad om te voorkomen dat ik nog meer ellende heb.
meesje schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 20:28:
O ja, de server is ook nog zoiets... Het wordt helemaal leuk als je ook Google Assistant wil gebruiken. GA werkt niet op mainland China server, wel op EU server, maar dan werken de smart sockets (stekkers) weer niet....

Ik weet niet of je het veeleisend moet noemen, maar ik hou in ieder geval niet van dit ‘gepruts’. Ik wil gewoon dat het werkt en mijd Chinees spul. Dan maar wat duurder en langer wachten tot een apparaat HomeKit ondersteunt, bv Netatmo Weather station en Netatmo Welcome camera. En hopelijk over een paar maanden de Netatmo deurbel. Bij mij komt alleen dedicated HomeKit spul in huis. Voor mij is dit ook voldoende, ik maak alleen gebruik van wat basic automations. Echter als dit niet voldoende is, ontkom je er niet aan om met bv homebridge of andere domotica software aan de slag te gaan. Sommigen gaan helemaal los. ;) Leuk om daarover te lezen, maar niet aan mij besteed.

Wat betreft Ikea zal het me niet verbazen als ze tzt ook sensoren op de markt gaan brengen.
Gelukkig gebruik ik niets meer van Google :)
Dedicated HomeKit is ook niet perse een garantie dat het werkt hoor, zie Lyric.

[Voor 49% gewijzigd door iAR op 19-02-2020 12:41]

iAR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:39:
[...]

Ik ben overgestapt van Nest naar Lyric. Dat was al een keer slikken. Nest is zoveel handiger (draaischijf, programma én geofencing, interface). Ik ben wel tevreden over mijn Netatmo producten (weer station), maar hun Thermostaat is zo lelijk. tado is ook een optie. Maar ik zou zo graag eerst even proberen, inderdaad om te voorkomen dat ik nog meer ellende heb.

[...]

Gelukkig gebruik ik niets meer van Google :)
Dedicated HomeKit is ook niet perse een garantie dat het werkt hoor, zie Lyric.
Als de T6 in HomeKit goed zou werken dan raken wij hem echt nooit aan. Alles gaat hier automatisch en hebben een heel simpel programma:
Aan bij thuiskomst, uit om 20:00. In het weekend in de Goodmorning scène thermostaat aan opgenomen.

Wat mij betreft plaats ik bij de ketel zelf een HomeKit module en smeer ik het gat bij de thermostaat beneden dicht.

• iAR
Toppe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:04:
Als de T6 in HomeKit goed zou werken dan raken wij hem echt nooit aan. Alles gaat hier automatisch en hebben een heel simpel programma:
Aan bij thuiskomst, uit om 20:00. In het weekend in de Goodmorning scène thermostaat aan opgenomen.

Wat mij betreft plaats ik bij de ketel zelf een HomeKit module en smeer ik het gat bij de thermostaat beneden dicht.
Dat geofencing heb ik nog niet helemaal door. Want aan gaan als ik thuiskom is eigenlijk al te laat, want als je dan van 16 graden moet opwarmen....
Daarnaast is de geofence zo groot, er zitten veel sociale zaken in die geofence waardoor hij best vaak aanstaat.
iAR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:14:
[...]

Dat geofencing heb ik nog niet helemaal door. Want aan gaan als ik thuiskom is eigenlijk al te laat, want als je dan van 16 graden moet opwarmen....
Daarnaast is de geofence zo groot, er zitten veel sociale zaken in die geofence waardoor hij best vaak aanstaat.
Gebruik gewoon de geofence van de home app zelf. Die werkt prima en beter dan de geofence van de Lyric app.

Vindt t sowieso bagger dat je een HomeKit certificaat op een apparaat plakt en je vervolgens wel hun app moet gebruiken voor de installatie...

• iAR
Toppe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:24:

Gebruik gewoon de geofence van de home app zelf. Die werkt prima en beter dan de geofence van de Lyric app.

Vindt t sowieso bagger dat je een HomeKit certificaat op een apparaat plakt en je vervolgens wel hun app moet gebruiken voor de installatie...
Ik vind het sowieso bagger dat je de originele apps nodig hebt. Bijvoorbeeld voor een deursensor, er is geen logfunctie in homekit. Dus moet je in de app van de fabrikant gaan kijken. Dus ik heb netjes 5 apps voor apparaten die ik in homekit (doorgaans altijd) bedien.

Maar goed. Hoe werkt dat in HomeKit dan? Als de laatste weg gaat, uit. Als de eerste thuis komt aan. Maar als iemand nu midden in de nacht thuis komt? Dan hoeft ie niet meer aan...
iAR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:31:
[...]

Ik vind het sowieso bagger dat je de originele apps nodig hebt. Bijvoorbeeld voor een deursensor, er is geen logfunctie in homekit. Dus moet je in de app van de fabrikant gaan kijken. Dus ik heb netjes 5 apps voor apparaten die ik in homekit (doorgaans altijd) bedien.

Maar goed. Hoe werkt dat in HomeKit dan? Als de laatste weg gaat, uit. Als de eerste thuis komt aan. Maar als iemand nu midden in de nacht thuis komt? Dan hoeft ie niet meer aan...
Als je de optie ‘Wanneer’ aanpast dan staat daar onder een kopje ‘Tijd’. Daar vul je gewoon de tijd in wanneer je deze automatisering wel wilt gebruiken :)

Filmpje; https://share.icloud.com/photos/0WWBcElpF00tw44m67zkCKVxA

Ik zit trouwens aan de 16 apps voor thuis:
- Ikea Home Smart
- Elgato Eve
- Honeywell Lyric
- Philips Hue
- Reolink camera
- Solar Edge
- Remote
- iRobot
- Shortcuts
- UniFi
- Domoticz
- WiFi Man
- Xiaomi
- Termius
- Apple TV
- Sonos

:')

[Voor 17% gewijzigd door Toppe op 19-02-2020 14:27]

https://homekitnews.com/2...m-with-homekit-due-march/
HomeKit support gaat misschien lukken, maar nu moet je toch ook direct komen met support voor HSV?

• iAR
Toppe schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 13:43:
Als je de optie ‘Wanneer’ aanpast dan staat daar onder een kopje ‘Tijd’. Daar vul je gewoon de tijd in wanneer je deze automatisering wel wilt gebruiken :)

Filmpje; https://share.icloud.com/photos/0WWBcElpF00tw44m67zkCKVxA

Ik zit trouwens aan de 16 apps voor thuis:
- Ikea Home Smart
- Elgato Eve
- Honeywell Lyric
- Philips Hue
- Reolink camera
- Solar Edge
- Remote
- iRobot
- Shortcuts
- UniFi
- Domoticz
- WiFi Man
- Xiaomi
- Termius
- Apple TV
- Sonos

:')
Lief! :) Ik heb 't gelijk ingesteld.

Jezus, wat een apps.
Ik heb: Koogeek, Honeywell, Philips Hue, Remote/AppleTV (maar alleen als control center app, niet de app zelf), Shortcuts (maar dat is anders), Xiaomi, en Sonos (maar alleen voor updates, gebruik Airplay).
Ik heb ook nog Home+ (voor betere automatisering), Ambee (voor Philips Hue animatie), Dyson Link, Koogeek en Dreamscreen.
God, dat ook veel...
iAR schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 19:39:
[...]

Lief! :) Ik heb 't gelijk ingesteld.

Jezus, wat een apps.
Ik heb: Koogeek, Honeywell, Philips Hue, Remote/AppleTV (maar alleen als control center app, niet de app zelf), Shortcuts (maar dat is anders), Xiaomi, en Sonos (maar alleen voor updates, gebruik Airplay).
Ik heb ook nog Home+ (voor betere automatisering), Ambee (voor Philips Hue animatie), Dyson Link, Koogeek en Dreamscreen.
God, dat ook veel...
Ik gebruik de apps minimaal 1 keer per week, sommige echt dagelijks. Het is inderdaad een aardige collectie.

Alle apps werken prima, maar de ontwikkelaars van Sonos mogen wat mij betreft terug naar de tekentafel. Had m’n speakers op het verkeerde SSID aangemeld, kan je compleet opnieuw beginnen want wijzigen kan niet 8)7

• Serena
En met de nieuwe beta is het weer mogelijk om de verwarming een halve graden hoger of lager te zetten…

• TheKerremenke
Mooi. Nu nog afwachten tot 13.4 uitkomt.
Serena schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 20:58:
En met de nieuwe beta is het weer mogelijk om de verwarming een halve graden hoger of lager te zetten…
Yes! Bedankt voor delen.
Zal ongetwijfeld bij iOS14 er weer uit gehaald worden. :)

[Voor 10% gewijzigd door meesje op 20-02-2020 22:44]

• job hoogeboom
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08-04 10:48

Ik heb mijn Honeywell T6R ook gekoppeld aan HomeKit, bij mij werkt hij gek genoeg nooit met de Honeywell app en wel altijd met HomeKit. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat ik hem bijvoorbeeld niet op 20,5 graden kan zetten. Kan niet wachten tot dat komt in IOS 13.4

[Voor 3% gewijzigd door job hoogeboom op 22-02-2020 11:10]

job hoogeboom schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:06:
[...]

Ik heb mijn Honeywell T6R ook gekoppeld aan HomeKit, bij mij werkt hij gek genoeg nooit met de Honeywell app en wel altijd met HomeKit. Wat ik dan wel weer jammer vindt is dat ik hem bijvoorbeeld niet op 20,5 graden kan zetten.
Zie paar berichten hierboven. Dit komt er (weer) aan, in iOS 13.4.

• job hoogeboom
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 08-04 10:48
meesje schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:09:
[...]

Zie paar berichten hierboven. Dit komt er (weer) aan, in iOS 13.4.
Ja ik zie het toevallig net haha!
In de Woning app wordt netjes aangegeven of de ATV4K (in)actief is (witte of grijze tegel). Als ik lang druk op deze tegel wordt netjes weergegeven wat er wordt afgespeeld en zie je enkele controle. Echter als ik de tegel kort indruk, toont de tegel ‘geen reactie’ (in rood).
Natuurlijk geen groot probleem, maar ben benieuwd of bovenstaande herkenbaar is?
meesje schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 18:58:
In de Woning app wordt netjes aangegeven of de ATV4K (in)actief is (witte of grijze tegel). Als ik lang druk op deze tegel wordt netjes weergegeven wat er wordt afgespeeld en zie je enkele controle. Echter als ik de tegel kort indruk, toont de tegel ‘geen reactie’ (in rood).
Natuurlijk geen groot probleem, maar ben benieuwd of bovenstaande herkenbaar is?
Gebeurt hier ook. Voorheen kon ik hem ook aanzetten. Mogelijk gebruik je een iOS of TVOS beta? Ik wel in elk geval :)

Toppe schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 20:05:
[...]

Gebeurt hier ook. Voorheen kon ik hem ook aanzetten. Mogelijk gebruik je een iOS of TVOS beta? Ik wel in elk geval :)
Hier geen bèta’s. Ach, we wachten de eerstvolgende update wel af.

• MP3-Junky
  • Niet online
Heb sinds gisteren een TP-Link Deco m4 mesh systeem in gebruik, maar het lijkt erop dat apple bonjour (wat ik gebruik voor homekit) niet/niet goed werkt.

Nu heb ik ergens op internet gevonden dat de Deco geen multicastDNS ondersteund wat apple bonjour/homekit ook gebruikt.

Klopt het dat dit niet gaat werken met TP-Link deco? Welk mesh systeem ondersteund dit wel?

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-03 19:38
Ietsjes offtopic, maar zo een verloren momentje iets. Ik heb hier zo een Netamo weerstation staan. Werkt prima, en een mooi apparaat.
Maar die app, daarin kan je uitzetten dat je de analytische data wil delen. Dus uitgezet.
Nou heb ik hier in huis een PiHole staan. Als je (onder andere) de Netamo weather app start, dan zie je dus meteen dat er een tweetal dns calls voor analitische data gedaan worden (Crashlytics.com en app-measurement.com, beiden volgens mij van Google).
Dus maar eens contact opgenomen met support. Je kan het op de site en in de app uitzetten was het antwoord.
Dus terug geschreven dat ik het uit heb staan en toch de dns calls voorbij zie komen.
Je begrijpt dat het antwoord inderdaad was, ja dat klopt, we verzamelen anonieme data (yeah right) dus ook als je specifiek aangeeft dat je dat niet wil. En nee, dat kan je niet uitzetten.
Hoezo je bedondert je klanten.
blazez schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 10:44:
Ietsjes offtopic, maar zo een verloren momentje iets. Ik heb hier zo een Netamo weerstation staan. Werkt prima, en een mooi apparaat.
Maar die app, daarin kan je uitzetten dat je de analytische data wil delen. Dus uitgezet.
Nou heb ik hier in huis een PiHole staan. Als je (onder andere) de Netamo weather app start, dan zie je dus meteen dat er een tweetal dns calls voor analitische data gedaan worden (Crashlytics.com en app-measurement.com, beiden volgens mij van Google).
Dus maar eens contact opgenomen met support. Je kan het op de site en in de app uitzetten was het antwoord.
Dus terug geschreven dat ik het uit heb staan en toch de dns calls voorbij zie komen.
Je begrijpt dat het antwoord inderdaad was, ja dat klopt, we verzamelen anonieme data (yeah right) dus ook als je specifiek aangeeft dat je dat niet wil. En nee, dat kan je niet uitzetten.
Hoezo je bedondert je klanten.
Je kunt hem toch alle toegang tot de buitenwereld ontzeggen via je firewall? Probleem opgelost?
MP3-Junky schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 09:38:
Heb sinds gisteren een TP-Link Deco m4 mesh systeem in gebruik, maar het lijkt erop dat apple bonjour (wat ik gebruik voor homekit) niet/niet goed werkt.

Nu heb ik ergens op internet gevonden dat de Deco geen multicastDNS ondersteund wat apple bonjour/homekit ook gebruikt.

Klopt het dat dit niet gaat werken met TP-Link deco? Welk mesh systeem ondersteund dit wel?
Klinkt vreemd, ik heb een hele tijd een TP-link deco m5 systeem in gebruik gehad en daar heb ik geen problemen bij ondervonden ten aanzien van HomeKit.

[Voor 22% gewijzigd door Rgerr op 26-02-2020 12:00]

droperator.nl

• MP3-Junky
  • Niet online
Heb de iPad (HomeKit hub) gereboot en vooralsnog lijkt het te werken.

misschien toch eens overstappen naar een Raspberry Pi met Homebridge. Ervaringen of dit stabiel werkt?
MP3-Junky schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 12:13:
Heb de iPad (HomeKit hub) gereboot en vooralsnog lijkt het te werken.

misschien toch eens overstappen naar een Raspberry Pi met Homebridge. Ervaringen of dit stabiel werkt?
Homebridge topic

droperator.nl

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 11-03 19:38
Rgerr schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 11:59:
[...]
Je kunt hem toch alle toegang tot de buitenwereld ontzeggen via je firewall? Probleem opgelost
Thuis is het geen probleem. Dat blokt de PiHole wel. Onderweg heb ik daar niet veel aan.

Maar het punt is eigenlijk meer dat je als app maker zegt dat je de Analytics kan uitzetten maar stiekem op de achtergrond buiten medeweten van de gebruiker gewoon doorgaat.
Ik heb de app zelf niet, maar HomeDash is in de aanbieding: 10,99 euro (was 16,99 euro).

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:39
Ik heb nu al een tijdje de melding in HomeKit, bij alle automatiseringen, dat HomeKit aangeeft: geen verbinding met woninghub.
De automatiseringen werken wel gewoon elke dag.

Mijn Apple TV geeft ook gewoon aan dat de woninghub actief is. Apple TV herstarten had geen zin.
Iemand enig idee wat ik moet doen om die meldingen weg te krijgen?

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 23:57
Ik heb zojuist de stap gezet en mijn Logitech Circle 2 overgezet naar HomeKit secure video. Ben benieuwd hoe dat bevalt. Wat mij betreft de killer feature (die ik pas ontdekte na het overzetten): je kunt instellen dat ie alleen opneemt/streamed als er niemand (lees: niemand met een iPhone ;) ) thuis is. Dus ik (en mijn gezinsleden) heb niet het gevoel continu bekeken te worden.

omniscale.nl

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 06:24
yorroy schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 15:43:
Ik heb nu al een tijdje de melding in HomeKit, bij alle automatiseringen, dat HomeKit aangeeft: geen verbinding met woninghub.
De automatiseringen werken wel gewoon elke dag.

Mijn Apple TV geeft ook gewoon aan dat de woninghub actief is. Apple TV herstarten had geen zin.
Iemand enig idee wat ik moet doen om die meldingen weg te krijgen?
Heb je HomeKit op de AppleTV al eens uitgeschakeld en opnieuw ingeschakeld?
Dat gaat iets verder dan een simpele restart en zou best eens je probleem kunnen oplossen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:39
Ik heb een aantal Xiaomi producten welke keurig werken met IFTTT, maar ik wil deze nu onderbrengen via de Homekit van Apple. Ik heb Apple TV (4K) draaiende en Homekit is verbonden met "thuis".

Nu heb ik drie nieuwe producten gekocht van Xiaomi waarbij de homekit volledig wordt ondersteund. Deze drie producten, in dit geval de Ledstrips zijn gekoppeld binnen de Homekit.

Ik heb nu een automatisering ingesteld dat om 0.00 alles uit moet gaan. Het testen werkt keurig, maar ik heb verschillende tijden ingesteld, maar dan gebeurt er dus helemaal niets. Iemand enig idee? De Apple TV is verbonden via bekabeling en niet via WiFi.

Heb de AppleTV al een keer opnieuw opgestart, maar ook dan doet automatisering niets.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
BliXem schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:18:
Ik heb een aantal Xiaomi producten welke keurig werken met IFTTT, maar ik wil deze nu onderbrengen via de Homekit van Apple. Ik heb Apple TV (4K) draaiende en Homekit is verbonden met "thuis".

Nu heb ik drie nieuwe producten gekocht van Xiaomi waarbij de homekit volledig wordt ondersteund. Deze drie producten, in dit geval de Ledstrips zijn gekoppeld binnen de Homekit.

Ik heb nu een automatisering ingesteld dat om 0.00 alles uit moet gaan. Het testen werkt keurig, maar ik heb verschillende tijden ingesteld, maar dan gebeurt er dus helemaal niets. Iemand enig idee? De Apple TV is verbonden via bekabeling en niet via WiFi.

Heb de AppleTV al een keer opnieuw opgestart, maar ook dan doet automatisering niets.
Heb je in de Home app de betreffende automatisering wel aangezet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BliXem
Tartarus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:38:
[...]

Heb je in de Home app de betreffende automatisering wel aangezet?
Jep

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tartarus
En scènes? Heb je scènes toegevoegd aan die automatisering?

• BliXem
Tartarus schreef op zondag 1 maart 2020 @ 23:57:
[...]

En scènes? Heb je scènes toegevoegd aan die automatisering?
Ja, heb die geselecteerd, en nog werkt het niet. Vreemd.

• paQ
https://homekitnews.com/2...support-for-nest-cameras/
best nice hoor dit :)
2-weg audio ook :o

Ben je in elk geval stukken verder dan dat klere ring...
offtopic:
heb nu voor de 2e keer een ring, en heb voor de 2e keer spijt er van

[Voor 4% gewijzigd door paQ op 02-03-2020 08:53]

paQ schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:53:
https://homekitnews.com/2...support-for-nest-cameras/
best nice hoor dit :)
2-weg audio ook :o

Ben je in elk geval stukken verder dan dat klere ring...
offtopic:
heb nu voor de 2e keer een ring, en heb voor de 2e keer spijt er van
Nice, mijn ring pro kan helaas niet meer terug. ;(

droperator.nl

• paQ
Rgerr schreef op maandag 2 maart 2020 @ 08:55:
[...]

Nice, mijn ring pro kan helaas niet meer terug. ;(
Ik geef Netatmo nog een maandje ofzo, anders is dit wel de 'nest' best thing :+

• TheKerremenke
Eindelijk komt de aqara G2H met HomeKit Secure Video ondersteuning op de markt. Zal nog wel even duren... Maar wel interessante “goedkope” camera als alternatief voor de Logitech Circle 2. Wel enkel geschikt voor binnen/beschut gebruik

https://homekitnews.com/2...r-forthcoming-g2h-camera/
TheKerremenke schreef op maandag 2 maart 2020 @ 16:00:
Eindelijk komt de aqara G2H met HomeKit Secure Video ondersteuning op de markt. Zal nog wel even duren... Maar wel interessante “goedkope” camera als alternatief voor de Logitech Circle 2. Wel enkel geschikt voor binnen/beschut gebruik

https://homekitnews.com/2...r-forthcoming-g2h-camera/
Ik vraag me inderdaad af of ‘ergens in 2020’ wel gehaald gaat worden.
In ieder geval mooi dat je geen Aqara hub nodig hebt om gebruik te maken van deze camera.

• Serena
Ik hoop wel dat Apple de limiet van 5 camera’s op gaat schroeven. Heb er nu 5 in HSV, maar heb nog een Ring Pro (via HomeBridge), een camera aan de gevel en een SmartThings camera voor de Legokamer. Die laatste wil ik wel graag vervangen. Maar als die niet erbij kan in HK heeft het weinig nut natuurlijk.

• posttoast
Ik heb nu een paar dagen Homekit Secure Video draaien, maar vreemd genoeg zie ik geen opnames terug. Ik kan alleen live beelden bekijken. En ja, ik heb ingesteld dat ie mag opnemen. Hebben anderen dit probleem?

omniscale.nl

• paQ
posttoast schreef op donderdag 5 maart 2020 @ 09:14:
Ik heb nu een paar dagen Homekit Secure Video draaien, maar vreemd genoeg zie ik geen opnames terug. Ik kan alleen live beelden bekijken. En ja, ik heb ingesteld dat ie mag opnemen. Hebben anderen dit probleem?
gebruik je wel een cam die het ook ondersteunt?

En voldoende opslag?

droperator.nl

• posttoast
@paQ en @Rgerr Ja en ja :) Een Logi Circle 2 die ik als HomeKit secure video heb ingesteld. Ik kan ook alle settings aanpassen (wel opnemen als er niemand thuis is, niet opnemen als er wel iemand thuis is, etc), maar ik zie geen history. Alleen "live" beelden. Ik kwam ergens tegen dat op mijn AppleTV uit iCloud uitloggen, rebooten en weer inloggen wellicht werkt, dus dat zal ik vanavond eens proberen.

omniscale.nl

• posttoast
Tnx @Frank-NL :) Vanavond proberen!

Edit: werkte perfect. Nogmaals bedankt!

[Voor 36% gewijzigd door posttoast op 05-03-2020 17:33]

omniscale.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
Onderstaande website kende ik nog niet, maar ik ben blij deze ‘autoriteit’ gevonden te hebben. ;)
https://www.homekitauthority.com/
Nieuwe camera’s van Eufy: https://9to5mac.com/2020/03/20/pan-and-tilt-eufy-camera/
Ik ben benieuwd naar de prijs en of ze support krijgen voor HSV.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Serena
Gewoon uit interesse. Ik heb mijn iPad aan de muur hangen, met het scherm altijd aan, als centrale bediening in huis.
Momenteel doe ik dat met de gewone Woning app. Doen jullie dat ook en met welke app?

https://tweakers.net/i/wMYRBfYm9eR6nM0oUbsnZhINI4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r3mKHbH9KqXUNKqm5Q7F8TEU.jpg?f=fotoalbum_large

P.S. (En totally off-topic) I love de nieuwe manier om vanaf je iPhone foto’s online te zetten!!!

• jeroen11
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 09:55
Zit ook over iPad aan de muur te denken. Heb daarbij HomeDash (meer Ipad screenshots in de app store) op het oog. Beetje mee getest maar lijkt nog niet heel stabiel te zijn (en dat wil je natuurlijk wel voor een app die 24/7 loopt). Maar qua dashboard en bedieningsmogelijkheden komt dit het meest in de buurt bij wat ik zoek.

• yorroy
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 00:39
Serena schreef op maandag 23 maart 2020 @ 07:00:
Gewoon uit interesse. Ik heb mijn iPad aan de muur hangen, met het scherm altijd aan, als centrale bediening in huis.
Momenteel doe ik dat met de gewone Woning app. Doen jullie dat ook en met welke app?

[Afbeelding]

P.S. (En totally off-topic) I love de nieuwe manier om vanaf je iPhone foto’s online te zetten!!!
Ik heb nog een iPad 2 werkloos liggen, die eigenlijk te traag is om nog fatsoenlijk te gebruiken.
Zou deze daar ook goed voor in te zetten zijn?

Want hoe zorg je ervoor dat het scherm altijd aan blijft?

yorroy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Ik heb nog een iPad 2 werkloos liggen, die eigenlijk te traag is om nog fatsoenlijk te gebruiken.

Volgens onderstaande website ondersteunt een iPad 2 max iOS 9.3.5.
Wikipedia: iPad 2
Het lijkt me niet echt bruikbaar voor HomeKit. Werd HomeKit überhaupt al ondersteund in iOS 9?

• Roppedop
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 08:07
Je zou Wallflower for Homekit kunnen gebruiken. Kost wat, maar werkt wel op iOS 9

PSN: RudeRob

• Serena
yorroy schreef op maandag 23 maart 2020 @ 09:58:
[...]

Dat is gewoon een instelling. Hier hangt de iPad sowieso altijd aan de stroom.
@Serena Niet dat ik aan jou twijfelde hoor ;) maar wat heerlijk dat je de temp. in de Woning app weer op halve graden kunt instellen!

• paQ
https://homekitnews.com/2...oorbell-unveiled-by-yobi/

lekker in Amerikaans kitsch uitvoering ook

• richard-5
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 10:35
Wat is een goede manier om te goedkoop te starten met Homekit. Wil eenvoudig beginnen maar wel langzaam uitbouwen naar meer. Liefst zoveel mogelijk van een merk om problemen te voorkomen. Is IKEA een goed platform om mee te beginnen en op uit te bouwen.

• paQ
kwa wat? verlichting?

Homekit is een platform an sich. Daaraan moet je koppelen waar je behoefte aan hebt, niet omdat het van IKEA komt.

• richard-5
paQ schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:04:
kwa wat? verlichting?

Homekit is een platform an sich. Daaraan moet je koppelen waar je behoefte aan hebt, niet omdat het van IKEA komt.
Inderdaad beginnen met verlichting, thermostaat is niet nodig. Ooit nog eens gordijnen en multimedia...

Ik snap dat Homekit een platform is, maar alles wat je wilt koppelen daarmee heb ik zelf het liefst van zo min mogelijk verschillende merken.

• paQ
richard-5 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:23:
[...]
... maar alles wat je wilt koppelen daarmee heb ik zelf het liefst van zo min mogelijk verschillende merken.
En dat begrijp ik dan weer niet.
Het is ofwel compatible, of niet. Juist door een overkoepelend eco systeem te gebruiken (homekit) heb je dus juist niets meer van doen met van welke fabrikant het is. :?
Waarom zou je dingen van hue uitsluiten omdat je al met IKEA was begonnen, of vice versa.
IKEA is goedkoper, maar kan minder en werkt net wat minder smooth.
Hue is duurder, maar ook wel heel erg goed en veel meer keuze.

elke fabrikant heeft zo zijn voor- en nadelen

• TheKerremenke
@richard-5 https://www.the-ambient.c...d-with-the-smart-home-199

https://9to5mac.com/guides/homekit/

Hier wat huiswerk.

Zoals PaQ zegt is het overkoepelend. Dus kun je meerdere merken combineren. Alles van 1 merk gaat nooit lukken omdat bijv Logi camera’s maakt en geen lampen. En Hue of Ikea juist andersom.

De kracht zit hem juist in het combineren van verschillende merken om dan te gebruiken via 1 app. En verschillende merken samen te laten werken al dan niet via automatiseringen

[Voor 21% gewijzigd door TheKerremenke op 30-03-2020 14:35]

Acties:
  • +1Henk 'm!
richard-5 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 14:23:
[...]

Inderdaad beginnen met verlichting, thermostaat is niet nodig. Ooit nog eens gordijnen en multimedia...

Ik snap dat Homekit een platform is, maar alles wat je wilt koppelen daarmee heb ik zelf het liefst van zo min mogelijk verschillende merken.
Ikea Trådfri is lekker goedkoop. Philips Hue is een stukje duurder. Voor Hue aanbiedingen check ook regelmatig Amazon.de.
Zelf kies het liefst voor domotica welke ondersteund wordt door de 'grote drie' (Apple HomeKit, Amazon Alexa en Google Assistant). Je bent dan vrij in je keuze en je kunt meerdere platformen combineren.

Zo maak ik gebruik van HomeKit en Google Assistant (Google Nest Mini). HomeKit voor wat (in mijn geval) simpele automations en Google Assistant om met je stem de lampen aan/uit te zetten en de thermostaat in te stellen.

Verder heb ik de merken Hue, Trådfri, Netatmo en Honeywell gekoppeld aan HomeKit. Alles (of zo veel mogelijk) van hetzelfde merk, lijkt me heel moeilijk. Daarom kijk inderdaad vnl. naar het platform. Hoe divers het er onder is, is van minder belang. Zo kijk ik er tenminste naar. ;)

Edit: ik heb wat langer gedaan om het typen van mijn reactie, vandaar wat overlappende info met de reacties hierboven.

[Voor 4% gewijzigd door meesje op 30-03-2020 14:39]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• TheKerremenke
Om een voorbeeld te geven. Ben ooit begonnen met 2 Hue lampen van Philips. Daarna kwamen er al wat meer. Toen bewegings-, contact- en temperatuursensoren en knoppen van Aqara. Toen een Busch Jaeger Friends of Hue schakelaar, Tado thermostaat en kranen, Logitech Circle 2, Homey om het Somfy RTS signaal van mijn beamer scherm en Logitech Harmony te bedienen.

Als laatste is er een Ikea Symfonisk lamp/speaker bij.

Allemaal verschillende merken die ik via 1 app (HomeKit) kan bedienen en deels geautomatiseerd heb.

Mijn HomeKit setup, enkel de favorieten...
https://tweakers.net/i/xTJsVJ-2mWC8QRzAMhZkyDV7YQk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l1WnJeCEBJY2wl5uEod7ltJA.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/oY7IiFrtUDdn_B7EdP2w9_ReuSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/472OMeElLZda8shj3fVMkTc9.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/Utzx3O8ZAaEJr-HNj8Hrz-T5SvM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HVwl61BxRox8PbeIkbt6wxhd.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/fO2S7J1MxcRkR7TeGr3zEck36jo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Mqfe1D4G4qOAwzAX3VUKHWs2.png?f=fotoalbum_large

Edit: beetje dubbelop met de post van @meesje maar denk dat je de boodschap wel begrijpt. ;)

[Voor 25% gewijzigd door TheKerremenke op 30-03-2020 17:47. Reden: Kleine aanvulling en ivm ocd Serena afbeelding aangepast]

• Serena
@TheKerremenke Mooie collectie!!!! (Mijn OCD kan het niet aan dat je alles met een hoofdletter begint en Slaapkamer rechts ineens met een kleine letter 🤪)
Wat heb je precies met die schakelaars voor radio en zo gedaan?

Leuk dat hier weer eens een beetje actief wordt gepost. Het is een beetje doodgebloed denk ik.

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan HomeKit, maar heb ook in iedere ruimte in huis een Google Assistent staan (Hub, Mini of Sonos) om het allemaal stemgestuurd te kunnen bedienen.

Buiten dat heb ik heeeeeeel veel automations in HomeKit staan, dus eigenlijk hoef ik niet heel veel te doen. Alles gaat al vanzelf.

Ik probeer idd ook mijn apparatuur zo aan te schaffen dat het met beide platformen werkt. Helaas doen de Logi cams dat niet meer als je HSV inschakelt… 😥

Ooit, als ik mijn rolluiken van een motor ga voorzien, wil ik dat nog koppelen. Verder zou ik gewoonweg niet meer weten wat nog toe te voegen. Alles is geautomatiseerd, zelfs de verlichting in mijn Lego auto’s. 🤩

[Voor 3% gewijzigd door Serena op 30-03-2020 16:12]

Acties:
  • +1Henk 'm!
Serena schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:11:
Alles is geautomatiseerd, zelfs de verlichting in mijn Lego auto’s. 🤩
Top!

@TheKerremenke Aansluitend op @Serena haar opmerking, ik ben heel benieuwd naar de schakelaar ‘Apple TV kijken’. Wat doet deze? Heb je dit met of zonder homebridge ongeregeld?

In Shortcuts heb ik wel een schakelaar gemaakt die de Apple TV activeert, maar voorzover mij bekend, kun je vanuit HomeKit niet shortcuts aanroepen (wel andersom).

[Voor 48% gewijzigd door meesje op 30-03-2020 17:31]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
@Serena @meesje . Afbeelding is aangepast. Verhaal van radio en Apple TV enzo kom ik op terug

[Voor 9% gewijzigd door TheKerremenke op 30-03-2020 17:50]

• Serena
TheKerremenke schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:49:
@Serena @meesje . Afbeelding is aangepast. Verhaal van radio en Apple TV enzo kom ik op terug
Netjes!!! 😂🤣

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TheKerremenke
Zoals beloofd:

De schakelaars Woonkamer “Radio”, “Apple TV kijken”, “TV kijken”, “Platenspeler” en “Muziek” komen van mijn Logitech harmony Elite af.

Er zijn nog drie andere schakelaar (niet in de afbeeldingen zichtbaar.) Woonkamer “beamer kijken”, “Apple beamer kijken” en “Beamer scherm”

Via Homey en de experimentele homeykit (HomeKit voor homey) functie heb ik deze weten toe te voegen. Deze schakelen puur de activiteit zoals deze ook via mijn AB geschakeld zou worden. Dus de tv aan/uit, receiver naar de juiste bron, enzovoorts.

De homey heb ik toen specifiek gekocht om mijn RTS Somfy projector scherm te kunnen bedienen. 432,92 Mhz welke normaal enkel via een aparte afstandsbediening te bedienen is. Zodat bij de juiste activiteit scherm automatisch zakt en oprolt tot de juiste hoogte, de beamer aan/uit gaat en de lampen automatisch dimmen/feller gaan. Om echt het bioscoop gevoel te krijgen.

Ander voorbeeld is dat ik via een bewegingssensor in de keuken de verlichting van de keukenkastjes aan schakelen, tussen 2 uur voor en 1 uur na zonsopgang, tevens wordt dan de activiteit Radio gestart zodat de radio in de woonkamer aan gaat. Zodra er iemand via de garage deur (onze vaste loop deur) naar buiten gaat, dan gaat via een contact sensor de radio en de keuken verlichting weer uit. Voorlopig op deze manier, totdat mijn vriendin mijn iPhone in het najaar overneemt. (Zodra de 12 te koop is) Dan kan het via de aanwezigheid functie van HomeKit zelf ipv contact sensor.

Werkt allemaal perfect en laat mooi de mogelijkheden van HomeKit zien. Daarnaast kan ik dus via HomeKit de activiteiten van mijn AB bedienen dankzij Homey. Wel een fijne extra functie waar ik later achter kwam. (Wel eens via homebridge geprobeerd, maar dit werkt beter)

[Voor 19% gewijzigd door TheKerremenke op 30-03-2020 20:05]

• Serena
@TheKerremenke Maat nu gaat je vriendin weg via de loopdeur en jij bent nog thuis. Dan gaat dus de radio uit?
Ik vind die contactsensor daar niet handig voor. Zou geweldig zijn dat mijn radio uitgaat als ik via de voordeur vertrek. Maar als ik bijvoorbeeld alleen iets even weg ga gooien in de kliko die voren staat?
Ik heb op alle deuren sensoren, dus zou graag je automation zien.

• TheKerremenke
@Serena Dat klopt. Is momenteel nog een nadeel. Totdat zij een iPhone heeft is dit een tijdelijke oplossing. Hier zit ook op alle deuren contact sensoren. Kliko staat hier in de tuin, tuin deur heeft wel een sensor maar is nergens niet geautomatiseerd.

Automatisering is als volgt:
Als garage deur wordt gesloten, tussen 06.00 en 08.00 dan “radio” uit.

Als garage deur wordt gesloten, tussen 06.00 en 08.00 dan “dressoir lamp, aanrecht verlichting, hal spots, achter keuken spots, garage lamp” uit.

Dus twee aparte automatiseringen. Zo kan ik eventueel snel de radio automatisering snel uitschakelen mocht ik dat willen. Is ook meer als test sinds kort.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
@Serena

Deze is misschien ook interessant. Zodra temperatuur sensor buiten lager is als 1 graad Celsius. Dan gaan mijn twee dressoir lampen in de woonkamer op blauw. Enkel smorgens vroeg. Zodat ik weet of ik rekening moet houden met het krabben van mijn auto.

Mijn lamp op de nachtkast doet dat ook, maar daar heeft mijn vriendin niet zoveel aan.

Hieronder is de automatisering, gemaakt met Home+
https://tweakers.net/i/dcbg-ODN_NZmNzVqAqUwsW6FprQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NA5RCWDrPjDCPdHuuUF511og.png?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/WCQ0k-Hu6Q4dufbqU0fyyjf9Vsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d87LeKB2KOEar2JDJYGofNnJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
TheKerremenke schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:35:
@Serena

Deze is misschien ook interessant. Zodra temperatuur sensor buiten lager is als 1 graad Celsius. Dan gaan mijn twee dressoir lampen in de woonkamer op blauw. Enkel smorgens vroeg. Zodat ik weet of ik rekening moet houden met het krabben van mijn auto.

Mijn lamp op de nachtkast doet dat ook, maar daar heeft mijn vriendin niet zoveel aan.

Hieronder is de automatisering, gemaakt met Home+
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oeh, da’s ook wel een leuke. Helemaal met mijn vroege diensten…
Hij is al ingesteld!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TheKerremenke
Graag gedaan 👌🏽

Acties:
  • +2Henk 'm!

• richard-5
Dank je wel voor jullie reacties en het huiswerk @paQ @TheKerremenke @meesje @Serena. Ik merk dat ik me nog verder in het onderwerp moet verdiepen dan ik had gedacht. Geen probleem, tijd genoeg op het moment ;-)

• paQ
meesje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:59:
Hij komt, hij komt....
https://www.homekitauthor...-reveals-install-process/
Door Corona waarschijnlijk wel wat later.
Die handleiding stond 6 weken geleden ook al online. Incl foto's van het product voor certificering.
Toen werd al 20 maart geopperd. We moeten het nog maar zien....

paQ schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 13:15:
[...]

Die handleiding stond 6 weken geleden ook al online. Incl foto's van het product voor certificering.
Toen werd al 20 maart geopperd. We moeten het nog maar zien....
Na mijn bericht van 7 feb. jl. heb ik hier niks meer voorbij zien komen. Mij was als laatste datum 30 maart bekend.
Wellicht kijk heb ik er overheen gelezen, in de handleiding kan ik het niet vinden. In de meterkast heb ik naast de stoppen een 8v beltrafo waarop de deurbelknop (buiten) en de bel (binnen) is aangesloten. Ik ben erg benieuwd of deze 8v volstaat of dat er iets meer moet gebeuren zoals bij de Ring Pro (volgens mij was daarbij 8v niet voldoende?). Indien dit kan, hoeft dan wellicht alleen de huidige bel (binnen) vervangen te worden door de chime?
Pagina: 1 ... 43 44 45 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True