Je hebt gelijk @meesje! In de QuickStart Guide staat inderdaad 1 pagina met de betekenis van de LED status.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:17:
[...]
@funske De handleiding heb ik nu niet voor handen, maar de verschillende kleuren worden in de handleiding (geleverd bij de camera) beschreven.
Volgens dat lijstje zou er een firmware upgrade bezig zijn?!?!?
Heel raar want als ik bij de instellingen ga kijken staat er at de “Firmware is bijgewerkt”?!?
Maar het is nog steeds versie 2.0.6.9. van 15 juli.....

Inmiddels heb ik hetzelfde als @Serena gedaan:
Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 13:07:
Ik heb die hele kleurenhandel uitgeschakeld.
[ Voor 22% gewijzigd door funske op 18-07-2020 14:09 ]
Have Fun Funske
Ik ben me bewust van de ‘indien thuis’ en ‘indien afwezig’ opties van de camera in HomeKit, maar dat gaat toch automatisch obv de locatie van je iPhone? Ik zie het liefst een handmatige optie. Helaas ondersteunt de Eufy app geen Siri Shortcuts, anders had ik wellicht via die weg de juiste modus kunnen selecteren.
De usb aansluiting op een slimme HomeKit stekker aansluiten. Zoals een Philips plug. Dan kun je hem in en uit schakelen zoals je wil. Of het ideaal is, is anders te noemen..meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:21:
Ik kan me herinneren toen ik nog een Foscam C1 camera via homebridge aan HomeKit had gekoppeld, deze camera in de Eve app een on/off schuifje toonde (in HK niet). Een dergelijk schuifje zie ik nu niet meer in deze app. Is het mogelijk om de camera middels een dergelijke toggle uit/aan te zetten? Kan dit bv wel via de Home app?
Ik ben me bewust van de ‘indien thuis’ en ‘indien afwezig’ opties van de camera in HomeKit, maar dat gaat toch automatisch obv de locatie van je iPhone? Ik zie het liefst een handmatige optie. Helaas ondersteunt de Eufy app geen Siri Shortcuts, anders had ik wellicht via die weg de juiste modus kunnen selecteren.
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Die tip had ik zojuist hier ook gelezen. Inderdaad niet echt ideaal.TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:34:
[...]
De usb aansluiting op een slimme HomeKit stekker aansluiten. Zoals een Philips plug. Dan kun je hem in en uit schakelen zoals je wil. Of het ideaal is, is anders te noemen..
[ Voor 13% gewijzigd door TheKerremenke op 18-07-2020 16:51 ]
iPad 12.9 Pro 2021 iPhone Air Cloud White Apple Watch Ultra 2 Black Apple TV 4K HDR & 4K & HD HomePods & HomePods Mini’s AirPods Max & Pro MagSafe HomeKit CarPlay
Hoe moet ik die automation dan zien? De camera kan toch niet on/off gezet worden via een automation? En automations regelen toch niet wel/niet versturen notificaties?TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:50:
Misschien anders een dummy switch aanmaken in Homebridge en deze aan de camera koppelen? Maar dan moet je weer met homebridge willen werken.
Ze meten niet het verbruik, maar dat is ook niet nodig waarvoor ik het gebruik.
Is nog altijd vele malen goedkoper dan de officiële HomeKit stekkers die er voorlopig in Europa verkrijgbaar zijn.
Nee met een dummy switch gaat dat inderdaad niet, zie ik zojuist. Met die slimme stekker wel. Maar als ik het goed begrijp wil je zelf handmatig de camera aan/uit kunnen zetten toch? Niet via locatie afhankelijk zoals afwezig/aanwezig.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:54:
[...]
Hoe moet ik die automation dan zien? De camera kan toch niet on/off gezet worden via een automation? En automations regelen toch niet wel/niet versturen notificaties?
Of wil je juist afhankelijk van of je thuis bent of niet geen notificaties ontvangen. Dus dat de camera steeds aan blijft.
[ Voor 25% gewijzigd door TheKerremenke op 18-07-2020 17:03 ]
Het liefst gewoon handmatig aan/uit zetten en dan inderdaad vnl. wel/niet ontvangen notificaties. Ik heb nu de activiteitmeldingen aan staan met tijd ‘willekeurig’ en personen ‘als ik niet thuis ben’. Wellicht werkt dit aardig goed, maar ik heb destijds regelmatig reacties gelezen dat location based triggers niet altijd goed werken.TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:59:
[...]
Nee met een dummy switch gaat dat inderdaad niet, zie ik zojuist. Met die slimme stekker wel. Maar als ik het goed begrijp wil je zelf handmatig de camera aan/uit kunnen zetten toch? Niet via locatie afhankelijk zoals afwezig/aanwezig.
Of wil je juist afhankelijk van of je thuis bent of niet geen notificaties ontvangen. Dus dat de camera steeds aan blijft.
‘Als ik niet thuis ben’ wordt bepaald obv of je telefoon verbonden is met het WiFi waarop je hub ook connectie mee heeft?
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 18-07-2020 17:15 ]
Haal ze dan voor een tientje bij Ikea. Heb je in ieder geval een goedgekeurd product en je wacht er geen eeuwen op.Tartarus schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 16:58:
Ik heb al eens eerder bericht hier in dit topic over slimme stekkers voor €8 die ik via Ali heb gekocht.
Ze meten niet het verbruik, maar dat is ook niet nodig waarvoor ik het gebruik.
Is nog altijd vele malen goedkoper dan de officiële HomeKit stekkers die er voorlopig in Europa verkrijgbaar zijn.
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Daar heb je een punt, alleen ik weet niet zeker of die Tradfri stekkers dan wel of niet zonder hub werken.Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:39:
[...]
Haal ze dan voor een tientje bij Ikea. Heb je in ieder geval een goedgekeurd product en je wacht er geen eeuwen op.
Degene die ik heb werken in ieder geval wel stand-alone.
En ik had ook verwacht dat ik eeuwen zou wachten, maar had ze binnen 3 weken al in huis
Dat wordt bepaald door je WiFi en je locatie (gps) van je iPhone, dus een combinatie van beide. Maar het is inderdaad jammer dat je niet én, én kunt. Dus aangeven dat je meldingen wilt krijgen als je niet thuis bent en bepaalde tijden als je s nachts slaapt bijvoorbeeld. Ik vermoed dat je dat ook wilt namelijk. Daarin is HomeKit nog te beperkt.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:14:
[...]
Het liefst gewoon handmatig aan/uit zetten en dan inderdaad vnl. wel/niet ontvangen notificaties. Ik heb nu de activiteitmeldingen aan staan met tijd ‘willekeurig’ en personen ‘als ik niet thuis ben’. Wellicht werkt dit aardig goed, maar ik heb destijds regelmatig reacties gelezen dat location based triggers niet altijd goed werken.
‘Als ik niet thuis ben’ wordt bepaald obv of je telefoon verbonden is met het WiFi waarop je hub ook connectie mee heeft?
https://kittmedia.com/202...automation-notifications/ Misschien kan je deze koppelen aan tijden of met shortcuts. Dus dat je daarmee notificaties kunt uitzetten? Het uitzoeken waard misschien. Succes.
[ Voor 10% gewijzigd door TheKerremenke op 18-07-2020 17:54 ]
Sinds mijn vorige update is de P&T zijn verbinding niet meer verloren, de camera staat op 'off' in de Eufy app en gebruik ik uitsluitend via de Homekit app.
Privacy blijft voor mij nog wel een 'dingetje'. De Eufy accounts ondersteunen geen 2FA, en zelfs met HomeKit blijft de camera beschikbaar binnen Eufy. De enige mogelijkheid is 'Internet blokkeren voor de devices.
Het alternatief is op niet gebruik te maken van de 'goedkope' opties, en te gaan kijken naar de Eve Cam of de Logitech Circle View. Maar dan heb je het ook meteen over een hogere prijs. Terwijl de camera's eigenlijk aan alles verder voldoen.
Eufy Indoor 2k | Eufy Pan & Tilt | Eve Cam | Logitech View | Aqara G2H | Netatmo Presence | Netatmo Welcome | |
Homekit | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Homekit Secure Video | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ | ✅ |
Homekit only mode | ❌ | ❌ | ✅ | ✅ | ✅ | ? | ? |
Field of View | 125° | 125° | 150° | 180° | 140° | 100° | 130° |
2 Way Audio in Homekit | ❌ | ❌ | ✅ | ✅ | ✅ | ? | ? |
Pan & Tilt | ❌ | ❌(niet via Homekit) | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ |
Waterbestendig | ❌ | ❌ | ❌ | ✅ | ❌ | ✅ | ❌ |
5Ghz Wifi | ❌ | ❌ | ✅ | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ |
Bridge nodig? | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ | ❌ |
Prijs | 30 euro | 40 euro | 140 euro | 180 euro | 50 euro | 300 euro | 200 euro |
Als alternatief zou je natuurlijk ook een Homekit router kunnen halen en via die manier de accessoires kunnen blokkeren voor het internet.
Mocht ik wel bij Eufy blijven dan denk ik dat ik de P&T terug stuur en een tweede 'normale' er bij haal.
[ Voor 13% gewijzigd door Tales op 18-07-2020 22:28 ]
Bedankt voor meedenken. Wellicht lees ik het niet goed, maar het door jou genoemde artikel gaat toch over het uitzetten van notifications gerelateerd aan de Shortcuts app?TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:49:
[...]
Dat wordt bepaald door je WiFi en je locatie (gps) van je iPhone, dus een combinatie van beide. Maar het is inderdaad jammer dat je niet én, én kunt. Dus aangeven dat je meldingen wilt krijgen als je niet thuis bent en bepaalde tijden als je s nachts slaapt bijvoorbeeld. Ik vermoed dat je dat ook wilt namelijk. Daarin is HomeKit nog te beperkt.
https://kittmedia.com/202...automation-notifications/ Misschien kan je deze koppelen aan tijden of met shortcuts. Dus dat je daarmee notificaties kunt uitzetten? Het uitzoeken waard misschien. Succes.
Ik zal eens verder naar kijken.TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:03:
Klopt, maar misschien kon je dat ook toepassen op woning notificaties.
Je hebt idd een bridge nodig. Die heb ik hier. Ook handig voor minder dure lampen voor de kelder etc. en voor de volumeknoppen van Sonos.Tartarus schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:47:
[...]
Daar heb je een punt, alleen ik weet niet zeker of die Tradfri stekkers dan wel of niet zonder hub werken.
Degene die ik heb werken in ieder geval wel stand-alone.
En ik had ook verwacht dat ik eeuwen zou wachten, maar had ze binnen 3 weken al in huis
Leuk tabelletje overigens. Wellicht nog uitbreiden met andere camera’s zoals de Netatmo Welcome, Presence en Aqara G2H. De Logi Circle 2 heb ik bewust niet genoemd, omdat deze niet meer leverbaar is.
Ik had vandaag een vaag probleem. Via WiFi deed alles het in de Woning app, maar via 4G was geen enkel device bereikbaar. Mijn Hub opnieuw gestart, idem voor de Woning app (‘hard’ afgesloten), maar probleem bleef. Toen de Eufy uit en weer aangezet en het probleem was verholpen. Hopelijk komt dit niet te vaak voor...
Thanks. Ja inderdaad. Keuze kan ook zijn wachten en opnieuw bestellen en dan de HomeKit 'only' devices bestellen als die er echt aankomen. Schijnbaar mist er iets in het setup proces dus weet ook niet of dit 'later' nog komt met een firmware update.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:09:
@Tales Privacy heeft inderdaad zijn prijs.Persoonlijk voelde het toch als een kleine domper dat je perse een Eufy account nodig hebt en gebruik moet maken van de Eufy app om de camera te kunnen toevoegen aan HomeKit. Zeker in het achterhoofd dat er kennelijk ook Eufy camera’s zijn/komen met een HomeKit QR code.
Leuk tabelletje overigens. Wellicht nog uitbreiden met andere camera’s zoals de Netatmo Welcome, Presence en Aqara G2H. De Logi Circle 2 heb ik bewust niet genoemd, omdat deze niet meer leverbaar is.
Daarbij is het natuurlijk ook goed om te bedenken dat zelfs als een device alleen via HomeKit werkt er natuurlijk nog allemaal calls op de achtergrond gedaan kunnen worden naar derde partijen. Ik verwacht dat de Eve Cam ook gewoon een Software Update check doet ergens.
Ik zal vanavond het lijstje even uitbreiden met de opties die je noemt.
Dat is een volgende stap, dat firmware van HK devices via de Woning app worden bijgewerkt en niet langer via een eigen app. Bijvoorbeeld dat de fabrikant de firmware klaar zet ergens op de servers van Apple?Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Thanks. Ja inderdaad. Keuze kan ook zijn wachten en opnieuw bestellen en dan de HomeKit 'only' devices bestellen als die er echt aankomen. Schijnbaar mist er iets in het setup proces dus weet ook niet of dit 'later' nog komt met een firmware update.
Daarbij is het natuurlijk ook goed om te bedenken dat zelfs als een device alleen via HomeKit werkt er natuurlijk nog allemaal calls op de achtergrond gedaan kunnen worden naar derde partijen. Ik verwacht dat de Eve Cam ook gewoon een Software Update check doet ergens.
Als ik nu naar mijn andere HK devices kijk (Hue, Trådfri, Netatmo, Honeywell), moet je volgens bij alle eerst een eigen account aanmaken.
Ja, pas na hem van de stroom te hebben gehaald.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:13:
@Serena Doet je Eufy het weer?
Ik had vandaag een vaag probleem. Via WiFi deed alles het in de Woning app, maar via 4G was geen enkel device bereikbaar. Mijn Hub opnieuw gestart, idem voor de Woning app (‘hard’ afgesloten), maar probleem bleef. Toen de Eufy uit en weer aangezet en het probleem was verholpen. Hopelijk komt dit niet te vaak voor...
Je zou zeggen dat zo’n ding zelf beseft dat het offline is, staat tenslotte ook in de app, en dan opnieuw opstart.
Hopen dat dit niet te vaak gebeurt.
Ik snap er niks van: via 4G niet bereikbaar, maar via WiFi wel. Schiet mij maar lek. 32 euro is natuurlijk geen geld, dus Eufy krijgt nog even respijt.Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:28:
[...]
Ja, pas na hem van de stroom te hebben gehaald.
Je zou zeggen dat zo’n ding zelf beseft dat het offline is, staat tenslotte ook in de app, en dan opnieuw opstart.
Hopen dat dit niet te vaak gebeurt.
[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 18-07-2020 18:31 ]
Ik hoop niet dat alles HK only wordt hoor. Zou ook graag Google Home ondersteuning zien. Baal dat dit nu niet meer bij de Circles 2 is.Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:16:
[...]
Thanks. Ja inderdaad. Keuze kan ook zijn wachten en opnieuw bestellen en dan de HomeKit 'only' devices bestellen als die er echt aankomen. Schijnbaar mist er iets in het setup proces dus weet ook niet of dit 'later' nog komt met een firmware update.
Ik gebruik HK voor mijn automations, maar eerlijk is eerlijk, de Google speakertjes praten allemaal Nederlands, stukken fijner dan steeds Engels te moeten praten tegen de HomePods (En goedkoper).
Dat is idd ook heel raar.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:30:
[...]
Ik snap er niks van: via 4G niet bereikbaar, maar via WiFi wel. Schiet mij maar lek. 32 euro is natuurlijk geen geld, dus Eufy krijgt nog even respijt.In ieder geval hou ik even bij eentje.
Ik heb hem overigens wel in beide apps staan hoor. In HK en in Eufy. Zie geen reden of meerwaarde om hem in Eufy uit te zetten.
Hier idem. Sowieso handig (zeker voor nu) om bij vage problemen e.e.a. te checken.Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:32:
[...]
Dat is idd ook heel raar.
Ik heb hem overigens wel in beide apps staan hoor. In HK en in Eufy. Zie geen reden of meerwaarde om hem in Eufy uit te zetten.
Alleen in Eufy zou een betere beeldkwaliteit op moeten leveren. Bij mijn eigen test was dat niet het geval. En alleen in HomeKit, kan niet want als je ‘m uit de Eufy app verwijdert, werkt ie ook niet in HK. Je kunt wel de Eufy app verwijderen, maar dat voegt weinig toe. Wat hier eerder is aangegeven, er blijven ‘calls’ gemaakt worden naar Eufy.
In jouw geval is verwijderen uit de Eufy app al helemaal geen optie, want je wil integratie hebben met Google Home. Hopelijk heb je dat snel werkend. Misschien komt dat toch doordat je HK hebt geactiveerd voor Eufy. En dat het net als bij de Circle 2 niet beide kan.
Dat zou wel echt ‘but’ zijn.meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:39:
[...]
Misschien komt dat toch doordat je HK hebt geactiveerd voor Eufy. En dat het net als bij de Circle 2 niet beide kan.
Maar zag in de Android app dat er een ‘beta’ stempel bij Google en Alexa stond. Zal dus nog niet zo lekker lopen denk ik.
Dat kun je via een persoonlijke automation via Shortcuts wel.
Sowieso lekker geprogrammeerd.... In ieder geval geen Chinese tekst.Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:45:
Dit is trouwens ook raar. Omdat die in HK staat neemt hij beweging niet in 2K op op het geheugenkaartje. Waarom niet?
[Afbeelding]
Cirkel? Straal qua afstand bedoel je? Wist niet eens dat dat kon!meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:48:
Klopt het dat je in de Woning app bij locatie automations (‘personen vertrekken’, ‘personen arriveren’) je niet een cirkel kunt instellen?
Dat kun je via een persoonlijke automation via Shortcuts wel.
Lekker verwoord door mij.... Ik bedoel inderdaad straal/afstand. In Shortcuts kan je de straal wel aanpassen, maar in de Woning app weer niet (tenminste ik zie die optie niet).Serena schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:56:
[...]
Cirkel? Straal qua afstand bedoel je? Wist niet eens dat dat kon!
Edit: Als ik als locatie ‘Woning’ selecteer kan ik geen straal aanpassen, maar bij een ingegeven adres wel.
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 18-07-2020 19:09 ]
Zie het nu idd. Kleinste straal is 100 meter…meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 18:59:
[...]
Lekker verwoord door mij.... Ik bedoel inderdaad straal/afstand. In Shortcuts kan je de straal wel aanpassen, maar in de Woning app weer niet (tenminste ik zie die optie niet).
Edit: Als ik als locatie ‘Woning’ selecteer kan ik geen straal aanpassen, maar bij een ingegeven adres wel.
Ik ga in ieder geval even de ‘Afwezig’ straal aanpassen. Fijn voor het alarm.
Edit: Al vraag ik me nu af of die straal niet standaard 100 meter is aangezien hij er gewoon weer ‘Woning’ van maakt.
[ Voor 10% gewijzigd door Serena op 18-07-2020 19:17 ]
Ik heb nog even hier naar gekeken. Het is alleen handig voor de Shortcuts app, omdat je notificaties voor Shortcuts niet op een normale manier (via Berichtgevingen) kunt uitzetten.TheKerremenke schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:49:
Hoe is het nu met je camera’s? Nog steeds zelfde status?funske schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 12:49:
Aangezien er (nog) geen aparte topic voor de Eufy camera's is, stel ik de vraag maar even hier .
- Weet iemand waar ik een handleiding (geen installatie-beschrijving) voor deze camera's kan downloaden?
- Ik heb 3 camera's; 1 waarvan de LED continue rood brandt en 2 waarvan de LED rood / blauw / uit knippert
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
@meesje update geplaatst. De Aqara lijkt best interessant te zijn als alternatief omdat deze ook zonder Aqara app geïnstalleerd kan worden. Kan er vrij weinig over vinden of deze nog naar huis belt. De Netamo producten zien er goed uit op papier, maar zijn erg duur.Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:58:
Eufy Indoor 2k Eufy Pan & Tilt Eve Cam Logitech View Aqara G2H Netatmo Presence Netatmo Welcome Homekit ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ Homekit Secure Video ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ Homekit only mode ❌ ❌ ✅ ✅ ✅ ? ? Field of View 125° 125° 150° 180° 140° 100° 130° 2 Way Audio in Homekit ❌ ❌ ✅ ✅ ✅ ? ? Pan & Tilt ❌ ❌(niet via Homekit) ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ Waterbestendig ❌ ❌ ❌ ✅ ❌ ✅ ❌ 5Ghz Wifi ❌ ❌ ✅ ❌ ❌ ❌ ❌ Bridge nodig? ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ Prijs 30 euro 40 euro 140 euro 180 euro 50 euro 300 euro 200 euro
Mocht iemand deze tabel op willen nemen in de Topic Start, feel free. Mochten er nog aanvullingen zijn dan hoor ik het graag
Ja nog steeds hetzelfde, maar ik heb de LED uitgezet en nu zie ik het geknipperd niet meer......meesje schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 20:39:
Hoe is het nu met je camera’s? Nog steeds zelfde status?

Have Fun Funske
Prijzen van Eufy kloppen niet helemaal. De 2K is € 40,- en de P&T € 50,-, wij hadden nu een kortingscode.Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:30:
[...]
@meesje update geplaatst. De Aqara lijkt best interessant te zijn als alternatief omdat deze ook zonder Aqara app geïnstalleerd kan worden. Kan er vrij weinig over vinden of deze nog naar huis belt. De Netamo producten zien er goed uit op papier, maar zijn erg duur.
Mocht iemand deze tabel op willen nemen in de Topic Start, feel free. Mochten er nog aanvullingen zijn dan hoor ik het graag
2-way audio in HomeKit voor Netatmo Presence: nee.Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 22:30:
[...]
@meesje update geplaatst. De Aqara lijkt best interessant te zijn als alternatief omdat deze ook zonder Aqara app geïnstalleerd kan worden. Kan er vrij weinig over vinden of deze nog naar huis belt. De Netamo producten zien er goed uit op papier, maar zijn erg duur.
@Wetterhahn Hoe goed werkt dit in het donker? Geeft het glas/plastic van de dome behuizing geen weerkaatsing bij de IR leds van de cameraWetterhahn schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 14:07:
[...]
Dat snap ik! Word ik zelf ook altijd blij van.
Hierbij twee foto’s van de setup. Ik heb de Eufy cam nu met twee stukjes karton in de juiste hoek vast gezet. Hiermee kan ik nu precies de gehele oprit en voordeur zien.
Helaas paste de Pan en Tilt versie niet in de behuizing. Dus daarom nu de normale variant er in.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Tevens voor de geïnteresseerden de camera die er uit kwam, een oud modelletje met veel elektronica er op. Deze zat aangesloten op een groter systeem. Ik bewaar hem denk ik als knutselobject.
[Afbeelding]
Mooie oplossing verder. Netjes.
Ze werken dus wel goed? Vreemd hoor.funske schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 23:45:
[...]
Ja nog steeds hetzelfde, maar ik heb de LED uitgezet en nu zie ik het geknipperd niet meer......
https://www.eufylife.com/de/activities/sale
B.v. de deurbel voor 159,99 euro.
Tegen dit soort dingen kan ik niet goed; dus toch maar even verder geprobeerd, getest en bekeken.meesje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:58:
Ze werken dus wel goed? Vreemd hoor.
En ik ben er nu achter wat er aan de hand is.
Het heeft te maken met de ‘Bewegingsdetectie' èn de ‘Geluidsdetectie’. Zodra ik deze allebei uitzet, brandt het LED-je gewoon constant blauw.
Maar als ik dan daarna 1 van de twee aanzet dan begint het knipperen, doordat ik altijd muziek heb aanstaan en ik beweeg als ik naar de LED ga kijken. Zet ik ze allebei aan dan gaan ze nog meer knipperen.
Kortom niets aan de hand, alles werkt gewoon prima en waarschijnlijk gewoon “zoals het hoort”. Maar dat geflikker hoef ik allemaal niet dus zet ik de LED gewoon uit.
Have Fun Funske
Ik wilde hem in eerste instantie ook opnemen in HomeKit, maar daarmee verlies ik een hoop functionaliteit.meesje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:40:
@funske Mooi dat het goed werkt. Geluidsdetectie staat bij mij uit omdat ik de camera in HomeKit opgenomen heb. Gezien dit topic ga ik daar eigenlijk wel een beetje van uit.
Dus doe ik alles gewoon via de Eufy-app. Ook al omdat ik de deurbel video camera van Eufy heb; deze kan (nog) niet in HK.
Have Fun Funske
Dat kan ik me goed voorstellen. Voor een deurbel lijken mij motion zones wel een belangrijke functie. Dat kan in HomeKit pas bij ‘14’.funske schreef op zondag 19 juli 2020 @ 11:44:
[...]
Ik wilde hem in eerste instantie ook opnemen in HomeKit, maar daarmee verlies ik een hoop functionaliteit.
Dus doe ik alles gewoon via de Eufy-app. Ook al omdat ik de deurbel video camera van Eufy heb; deze kan (nog) niet in HK.
Nou, ik gebruik geen motion zones omdat dat weinig nut heeft bij mij!meesje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 12:44:
Dat kan ik me goed voorstellen. Voor een deurbel lijken mij motion zones wel een belangrijke functie. Dat kan in HomeKit pas bij ‘14’.
:strip_exif()/f/image/ty1grWUuuLMjhOLuIVrbYuea.jpg?f=fotoalbum_large)
Have Fun Funske
Ik haal de Eufy van het stroom en alle devices zijn in HomeKit weer bereikbaar.
Op Reddit had ik al een opmerking voorbij zien komen dat de Eufy HomeKit in de war schopt....
Ik ben erg benieuwd hoe stabiel deze camera is. Op dit moment niet echt te spreken over de Eufy (in HomeKit).
Yes, ongeveer 2-3 weken onderweg geweest. Werd geleverd met als beschrijving remote control van $8. Prima dus! Stabiliteit is beter dan de Eufy in homekit. Nog geen issue gehad. Heb nu de Eufy en Aqara naast elkaar staan ter vergelijking.meesje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:56:
@rusman Kwam deze inderdaad uit China? Geen additionele kosten gehad?
Ik ben erg benieuwd hoe stabiel deze camera is. Op dit moment niet echt te spreken over de Eufy (in HomeKit).
Na een herstart nog steeds een in de war zijnde Woning app. Eufy uitzetten en alles is weer goed. Op dit moment niet zo happy met Eufy...meesje schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:42:
Hopelijk komt Eufy snel met nieuwe firmware. Wederom is in de Woning app de Eufy (en heel veel andere devices) niet bereikbaar.
Ik haal de Eufy van het stroom en alle devices zijn in HomeKit weer bereikbaar.
Op Reddit had ik al een opmerking voorbij zien komen dat de Eufy HomeKit in de war schopt....
Edit: Net weer even uit/aan gezet. Nu weer alles up&running. Nog even komende week aankijken. Anders retour.
Edit 2: weer een stap verder. Ik heb het idee dat het WiFi van de camera interfereert met de Hue lampen buiten en met de Netatmo outdoor module. In ieder geval voor Hue eens een andere kanaal selecteren.
[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 19-07-2020 15:22 ]
Gemeld aan ubiquity, en bij een volgende fw was het verholpen.
[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 19-07-2020 21:53 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dank! Met de IR leds aan zie je eigenlijk alleen de weerkaatsing van de leds in het glas. Werkt slecht dus. Gelukkig hang er ook een lamp bij de voordeur en die geeft genoeg licht. Het beeld is dus uiterlijk nog prima, ook in het donker.TheKerremenke schreef op zondag 19 juli 2020 @ 09:08:
[...]
@Wetterhahn Hoe goed werkt dit in het donker? Geeft het glas/plastic van de dome behuizing geen weerkaatsing bij de IR leds van de camera
Mooie oplossing verder. Netjes.
Ben nu aan het prutsen met homebridge om alles toe te kunnenvoegen in homekit, waaronder die lamp bij de voordeur (is er een van Osram/Lightify). Wellicht leuk om in te kunnen stellen dat die lamp aan gaat / op 100% gaat voor een bepaalde tijd als er beweging gedetecteerd wordt.
[ Voor 3% gewijzigd door Wetterhahn op 19-07-2020 23:32 ]
Waar Kan je de opnames die daar opgeslagen zijn terugvinden? En tot hoe lang gaan ze terug?
HSV aangezet icm een Eufy ptz
Je kan ze terug zien bij de camera zelf. Onderin zie je een tijdslijn, daar kun je doorheen scrollen:readytoflow schreef op maandag 20 juli 2020 @ 00:25:
Hoe werkt het nu eigenlijk met Homekit Secure Video?
Waar Kan je de opnames die daar opgeslagen zijn terugvinden? En tot hoe lang gaan ze terug?
HSV aangezet icm een Eufy ptz
:strip_exif()/f/image/AkfxtStMeLpW19Qn78bqT8IS.jpg?f=fotoalbum_large)
Als je eenmaal de eerste opname te pakken hebt verschijnt er ook een datum boven in beeld, dan kun je gericht op datum zoeken.
Hoe lang je ze kunt bewaren hangt af van je icloud abonnement (storage) lijkt me.
Weet jij, of iemand anders, of je wel meerdere camera's kan "koppelen" aan Homekit als je een abbo hebt van 2 TB?TheKerremenke schreef op maandag 20 juli 2020 @ 07:40:
10 dagen opslag is het maximale. Daarna worden de oude dagen verwijderd. Ongeacht of je 200 Gb abbonnement voor 1 camera of 2 Tb voor 5 camera’s hebt.
Oftewel: Kan je met een abbo van 2 TB meerdere camera's koppelen aan Homekit?
Of kan je er wel meerdere koppelen maar slechts 1 opnemen?
Of kan het sowieso niet met een 2 TB abbo?
Zie onderstaande antwoorden.
Weet jij, of iemand anders, of je wel meerdere camera's kan "koppelen" aan Homekit als je een abbo hebt van 2 TB?
Je kunt 5 camera’s koppelen die vervolgens opnemen in HSV. Als je er nog meer koppelt, dan gaat dat. Bijvoorbeeld 6 of 7 of meer. Echter kunnen er maar maximaal 5 opnemen. Dus dan zal je moeten aangeven, welke 5 camera’s opnemen in HSV. Meerdere koppelen kan dus wel, maar enkel live te bekijken via HomeKit.
Oftewel: Kan je met een abbo van 2 TB meerdere camera's koppelen aan Homekit?
Zie bovenstaand antwoord. Ja, dus.
Of kan je er wel meerdere koppelen maar slechts 1 opnemen?
Ja, dat kan. Maar dan zou je ook een 200GB account kunnen nemen. Dat is dan goedkoper.
Of kan het sowieso niet met een 2 TB abbo?
Zie bovenstaand.
Hopelijk brengt dat wat stabiliteit binnen HomeKit. Elke keer als ik issue's heb binnen de Woning app, doet de camera het wel binnen de Eufy app.
Voor nu heb ik overigens van mijn AP boven het SSID aangepast, zodat de Eufy alleen nog maar verbinding heeft met de modem/router in de meterkast. Ik had het idee dat de Eufy constant aan het wisselen was tussen AP en modem/router. In de Eufy app zag ik de snelheid erg schommelen (liep zelfs terug naar 0). Wellicht veroorzaakte dat ook ellende in HomeKit.
Sowieso een keertje de modem/router in bridge modus zetten en eigen (mesh) apparatuur er aan koppelen.
[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 20-07-2020 13:08 ]
Verder geen enkele problemen.
Las het ook al, ben benieuwd of kwaliteit ook beter wordt. Vind de kwaliteit in Homekit bedroevend, extreme compressie lijkt het. Zie bij Pan and tilt in de Eufy app een bitrate van ~10-40K/s, bij mijn Eufy doorbell (niet in Homekit en dus 2k) 300-400K/s.meesje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:07:
Op reddit lees ik dat binnen twee dagen nieuwe firmware (2.0.7.3) uitkomt voor de Eufy 2K indoor camera's.
Hopelijk brengt dat wat stabiliteit binnen HomeKit. Elke keer als ik issue's heb binnen de Woning app, doet de camera het wel binnen de Eufy app.
Voor nu heb ik overigens van mijn AP boven het SSID aangepast, zodat de Eufy alleen nog maar verbinding heeft met de modem/router in de meterkast. Ik had het idee dat de Eufy constant aan het wisselen was tussen AP en modem/router. In de Eufy app zag ik de snelheid erg schommelen (liep zelfs terug naar 0). Wellicht veroorzaakte dat ook ellende in HomeKit.
Sowieso een keertje de modem/router in bridge modus zetten en eigen (mesh) apparatuur er aan koppelen.
Zelf ga ik nog even wat spelen met de Wifi afstand. Zelf heb ik in de Eufy app ook een bitrate van 20-40, maar de camera bevindt zich buiten aan de achterkant van de woning, terwijl de modem/router in de meterkast aan de voorkant. Ik kan me dan ook voorstellen dat deurbel daardoor een betere bitrate heeft.Hemmik schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:17:
[...]
Las het ook al, ben benieuwd of kwaliteit ook beter wordt. Vind de kwaliteit in Homekit bedroevend, extreme compressie lijkt het. Zie bij Pan and tilt in de Eufy app een bitrate van ~10-40K/s, bij mijn Eufy doorbell (niet in Homekit en dus 2k) 300-400K/s.
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 20-07-2020 15:11 ]
Kijk anders een keer naar een mediaconverter met pfsense firewall. Dan heb je helemaal de controle.meesje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 13:07:
Op reddit lees ik dat binnen twee dagen nieuwe firmware (2.0.7.3) uitkomt voor de Eufy 2K indoor camera's.
Nice! Ga ik me eens in verdiepen.Rgerr schreef op maandag 20 juli 2020 @ 14:10:
[...]
Kijk anders een keer naar een mediaconverter met pfsense firewall. Dan heb je helemaal de controle.
Eerst even verder uitproberen wat nu het issue is met de Eufy camera.
Bedankt voor dit overzicht, erg handig!Tales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:58:
Vandaag in navolging op de P&T afgelopen week de normale Indoor ontvangen van Amazon DE. De non P&T zijn eigenlijk een stuk leuker, compacter en vallen een stuk minder op. De hoek is ook een stuk makkelijker aan te passen en het valt op dat ze een stuk minder zwaar zijn (logisch).
Sinds mijn vorige update is de P&T zijn verbinding niet meer verloren, de camera staat op 'off' in de Eufy app en gebruik ik uitsluitend via de Homekit app.
Privacy blijft voor mij nog wel een 'dingetje'. De Eufy accounts ondersteunen geen 2FA, en zelfs met HomeKit blijft de camera beschikbaar binnen Eufy. De enige mogelijkheid is 'Internet blokkeren voor de devices.
Het alternatief is op niet gebruik te maken van de 'goedkope' opties, en te gaan kijken naar de Eve Cam of de Logitech Circle View. Maar dan heb je het ook meteen over een hogere prijs. Terwijl de camera's eigenlijk aan alles verder voldoen.
Eufy Indoor 2k Eufy Pan & Tilt Eve Cam Logitech View Aqara G2H Netatmo Presence Netatmo Welcome Homekit ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ Homekit Secure Video ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ ✅ Homekit only mode ❌ ❌ ✅ ✅ ✅ ? ? Field of View 125° 125° 150° 180° 140° 100° 130° 2 Way Audio in Homekit ❌ ❌ ✅ ✅ ✅ ? ? Pan & Tilt ❌ ❌(niet via Homekit) ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ Waterbestendig ❌ ❌ ❌ ✅ ❌ ✅ ❌ 5Ghz Wifi ❌ ❌ ✅ ❌ ❌ ❌ ❌ Bridge nodig? ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ ❌ Prijs 30 euro 40 euro 140 euro 180 euro 50 euro 300 euro 200 euro
Als alternatief zou je natuurlijk ook een Homekit router kunnen halen en via die manier de accessoires kunnen blokkeren voor het internet.
Mocht ik wel bij Eufy blijven dan denk ik dat ik de P&T terug stuur en een tweede 'normale' er bij haal.
Ik krijg als het goed is deze week mijn Aqara G2H binnen maar wordt mijn eerste hk camera dus heb zelf geen vergelijkings materiaal.
Kan er vrij weinig over vinden of deze nog naar huis belt.
Weet iemand welke tools je kan gebruiken om te checken of ze ergens anders verbinding mee maken dan met homekit?
Ja. Wireshark.Scidd0w schreef op maandag 20 juli 2020 @ 15:44:
[...]
Bedankt voor dit overzicht, erg handig!
Ik krijg als het goed is deze week mijn Aqara G2H binnen maar wordt mijn eerste hk camera dus heb zelf geen vergelijkings materiaal.
Kan er vrij weinig over vinden of deze nog naar huis belt.
Weet iemand welke tools je kan gebruiken om te checken of ze ergens anders verbinding mee maken dan met homekit?
Wie is eerder: Eufy of Netatmo?
[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 20-07-2020 17:48 ]
Ik verwacht ook wel dat het uitstel is en geen afstel. Maar de tijd tussen introductie en daadwerkelijk op de markt is nu wel erg lang. Laat staan wanneer ie HSV ondersteunt.TheKerremenke schreef op maandag 20 juli 2020 @ 18:21:
@meesje Het zou redelijk kansloos zijn als na 2 jaar ontwikkelen, dit najaar als iOS 14 uitkomt. Netatmo de video deurbel uitbrengt zonder HomeKit of HSV ondersteuning. Maar dat is mijn mening...
Hé... Waarom zou de Outdoor HSV ondersteuning krijgen? Die slaat alles al op op de sdkaart? Verspilling van je iCloud lijkt mij. Desalniettemin geen verrassing dat de deurbel niet direct HomeKit support krijgt...meesje schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:46:
Verrassing! De Netatmo deurbel heeft bij release geen ondersteuning voor HSV. En de Netatmo outdoor krijgt HSV support voor het einde van het jaar.
Wie is eerder: Eufy of Netatmo?
Zeker gezien dat een losse Eufy video deurbel €129,- kost. (mocht je al een Homebase 2 hebben) Of €200,- voor een video deurbel en Homebase 2.
Eufy heeft het m.i. wat beter voor elkaar: eigen cloud, opslag op homebase, en straks HSV. De homebase optie vind ik beter dan opslag op SD in de camera.
Ik weet niet of het geldt voor de deurbel, en 2/2c camera’s, maar de indoor versies bieden ook ondersteuning voor rtsp, waardoor je ze ook werkend moet kunnen krijgen in bv Synology Surveillance Station.
Netatmo krijgt prijstechnisch inderdaad een grote uitdaging. Naast dat de homebase als gong kan dienen, komt Eufy ook nog met een losse (HK) chime. Natuurlijk eerst allemaal zien, dan pas geloven. Het klinkt in ieder geval allemaal wel erg goed.
Als de boeven jouw camera slopen en er vandoor gaan met de SD kaart heb je nog niks.Rgerr schreef op maandag 20 juli 2020 @ 19:20:
[...]
Hé... Waarom zou de Outdoor HSV ondersteuning krijgen? Die slaat alles al op op de sdkaart? Verspilling van je iCloud lijkt mij. Desalniettemin geen verrassing dat de deurbel niet direct HomeKit support krijgt...
En veel mensen willen gewoon 1 app voor alles, en niet weer een losse app voor de cameras.
HSV gaat overigens niet ten koste van iCloud storage. De videos van de camera worden buiten de 200Gb of 2Tb iCloud storage opgeslagen.
:strip_exif()/f/image/a3fpzitEbI0mzQQ2hcP50Ndi.jpg?f=fotoalbum_large)
eindelijk een mooi systeem om niet meer thuis te hoeven zijn voor een pakketje, na de Corona?
[ Voor 10% gewijzigd door Jasper1975 op 21-07-2020 09:11 ]
Los daarvan (en de forse maandelijks terugkerende kosten voor je cloud opslag): lokale ftp opslag. Apple’s iCloud wordt ook gewoon door Amazon gehost.remmuz schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:02:
[...]
Als de boeven jouw camera slopen en er vandoor gaan met de SD kaart heb je nog niks.
En veel mensen willen gewoon 1 app voor alles, en niet weer een losse app voor de cameras.
HSV gaat overigens niet ten koste van iCloud storage. De videos van de camera worden buiten de 200Gb of 2Tb iCloud storage opgeslagen.
[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 21-07-2020 09:57 ]
https://communitysecurity...-secure-deliveries/249300Jasper1975 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:10:
iemand een idee wat dit is?[Afbeelding]
eindelijk een mooi systeem om niet meer thuis te hoeven zijn voor een pakketje, na de Corona?
PSN: TDBtje
Wat is er mis met de kliko?Jasper1975 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:10:
iemand een idee wat dit is?[Afbeelding]
Zal niet de eerste keer zijn dat een pakketje in de kliko wordt gegooid en vervolgens wordt opgehaald, weg pakketje.Rgerr schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 10:00:
[...]
Wat is er mis met de kliko?Leuk idee, maar valt mijn inziens wel wat te veel op... Maar kan er wel wat use cases voor verzinnen.
Potentieel goed idee. Maar ik kijk de kat wel uit de boom met deze.
[ Voor 11% gewijzigd door TheKerremenke op 21-07-2020 12:01 ]
Ik moet hem toch echt aan de weg zetten voor die wordt geleegd. Postbezorger is ook slim genoeg om niet een pakketje in een container die aan de weg staat te leggen. Dan blijft er nog wel een container over, briefje in de bus, klaar.Jasper1975 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 11:52:
[...]
Zal niet de eerste keer zijn dat een pakketje in de kliko wordt gegooid en vervolgens wordt opgehaald, weg pakketje.
Vriend van me had wat in China besteld dus kwam het pakketje toen hij op vakantie was, zijn buurman was zo vriendelijk zijn bak aan de straat te zettenRgerr schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:57:
[...]
Ik moet hem toch echt aan de weg zetten voor die wordt geleegd. Postbezorger is ook slim genoeg om niet een pakketje in een container die aan de weg staat te leggen. Dan blijft er nog wel een container over, briefje in de bus, klaar.

Krijg jij zonder de app van Aqara secure video geregeld? Als ik de app loskoppel ben ik die functie gewoon kwijt.rusman schreef op zondag 19 juli 2020 @ 13:47:
Gister de G2H van Aqara binnengekregen. Mooie camera en installatie ging vrij vlot via de home app. Geen Aqara app nodig tenzij je meer toegang wil tot de instellingen. Er stond bijv een firmware update klaar die alleen met behulp van de app geinstalleerd kon worden. Kwaliteit beelden is redelijk gelijk aan dat van de Eufy camera.
Moest hem idd even instellen voor update. Maar daarna mooi niks meer
Edit.
Na een paar keer proberen bleef ie uiteindelijk wel in HomeKit staan.
Grappig detail. Als je de tijdstempel activeert en je bekijkt de beelden via Aqara app en HomeKit (2 verschillende apparaten) dan loopt Aqara een seconde of 6 achter
[ Voor 16% gewijzigd door Mack80 op 21-07-2020 21:19 . Reden: Aanvulling en probleem opgelost ]
Sheet kan weer aangepast wordenTales schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:58:
Vandaag in navolging op de P&T afgelopen week de normale Indoor ontvangen van Amazon DE. De non P&T zijn eigenlijk een stuk leuker, compacter en vallen een stuk minder op. De hoek is ook een stuk makkelijker aan te passen en het valt op dat ze een stuk minder zwaar zijn (logisch).
https://www.homekitauthor...omekit-only-mode-support/
Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.
Wat maakt het uit op wiens server de data opgeslagen wordt? Apple gebruik AWS en Azure, twee clubs die een stuk beter zijn in hosten dan je huis-tuin-en-keuken-NAS’jeRgerr schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:57:
[...]
Los daarvan (en de forse maandelijks terugkerende kosten voor je cloud opslag): lokale ftp opslag. Apple’s iCloud wordt ook gewoon door Amazon gehost.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Als je privacy heel erg belangrijk vindt, wil je wel graag weten in welk land je data is opgeslagen. Overdreven geformuleerd: voor je het weet, zit Trump naar jouw beeldmateriaal te kijken. Veel consumenten vinden dit niet belangrijk, maar menig organisatie wel.fsfikke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:11:
[...]
Wat maakt het uit op wiens server de data opgeslagen wordt? Apple gebruik AWS en Azure, twee clubs die een stuk beter zijn in hosten dan je huis-tuin-en-keuken-NAS’je
Verder denk ik dat mensen met een NAS graag zelf in control willen zijn. Zo zit ik te worstelen met een goede foto opslag strategie. Ga ik voor gemak en prop ik alles in de iCloud, of gebruik ik bv DS Moments om mijn foto’s op mijn NAS te zetten welke dagelijks een backup maakt naar een NAS op een andere locatie?
1. Maandag begin middag SSID aangepast, zodat camera alleen met modem/router is verbonden en mogelijk niet continu wisselt met AP.
2. Dinsdagochtend was de camera niet bereikbaar via HomeKit, wel via de Eufy app. Even uit/aan zetten en daarna werkte ie weer.
3. Vanochtend deed ie het gewoon (helemaal happy), maar..... vanmiddag opeens weer niet bereikbaar via HK (wel via Eufy app).
4. De camera niet uit/aan gezet, maar toch deed ie het weer na een paar uur weer in HK.
Al mijn overige HK devices waren overigens wel gewoon bereikbaar.
Mijn vermoeden is dat het HK zwaardere eisen stelt aan de WiFi verbinding dan de Eufy app.
Morgenochtend gaat de camera naar binnen en dan kijken of de verbinding in HK wel stabiel blijft.
Maar het idee van HSV is toch juist dat het encrypted opgeslagen wordt? Dan kan ook Trump er niks mee als het goed is.meesje schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:38:
[...]
Als je privacy heel erg belangrijk vindt, wil je wel graag weten in welk land je data is opgeslagen. Overdreven geformuleerd: voor je het weet, zit Trump naar jouw beeldmateriaal te kijken. Veel consumenten vinden dit niet belangrijk, maar menig organisatie wel.
De vraag is welke van de twee veiliger is.Verder denk ik dat mensen met een NAS graag zelf in control willen zijn. Zo zit ik te worstelen met een goede foto opslag strategie. Ga ik voor gemak en prop ik alles in de iCloud, of gebruik ik bv DS Moments om mijn foto’s op mijn NAS te zetten welke dagelijks een backup maakt naar een NAS op een andere locatie?
Vandaag dan ook de Eufy 2K non-P&T binnen gekregen. Idd een mooi compact dingetje. Had er meer van moeten kopen
[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 22-07-2020 20:49 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Encryption. Goed punt! Net even gezocht op ‘patriot act encryption’ en kom meerdere hits tegen (o.a. uit mei dit jaar) dat ze daar in de US ook al druk mee bezig zijn. Maar nogmaals menig consument vind dit niet belangrijk.fsfikke schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:48:
[...]
Maar het idee van HSV is toch juist dat het encrypted opgeslagen wordt? Dan kan ook Trump er niks mee als het goed is.
[...]
De vraag is welke van de twee veiliger is.
Vandaag dan ook de Eufy 2K non-P&T binnen gekregen. Idd een mooi compact dingetje. Had er meer van moeten kopen
Geluidsdetectie zit volgens mij nog niet in HomeKit.DeVantaggio schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 20:54:
Inderdaad mooi ding! Ik heb zojuist de Indoor ook aangesloten. Jammer dat HomeKit geluidsdetectie uitzet. Weten jullie of dat specifiek Eufy is of beperkt wordt door Apple?
Verder nog een geluid dingetje. De Eufy ondersteunt geen twee weg audio in HK (de microfoon functie werkt niet). De reden daarvan is dat Apple eist dat de camera full duplex ondersteunt, en dat is dus niet het geval.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 22-07-2020 21:02 ]