Acties:
  • +2 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:18:
Ben ik nou echt de enige hier die zijn hele huis heeft uitgerust met een AirPort Extreme en in verder bijna iedere ruimte (Zelfs in de garage) een AirPort Express?
Ik heb nu overal wifi, van voren in de straat tot achter in het pad EN AirPlay 2.
Ik weet dat Apple ze niet meer verkoopt, maar jeetje, die dingen werken gewoon ALTIJD.
Had een extreme die als modem diende (KPN Glas), maar sinds ik een nieuwe experiabox moest omdat die oude kapot was deed de iTV het zonder werkende internet verbinding het maar voor 10 minuten.

Alles de deur uit gedaan, WiFi van KPN uitgeschakeld en 1 fatsoenlijke UniFi Pro opgehangen, 1 apparaat voorziet een heel huis van WiFi. Top. Laatst een ‘normale’ bij schoonouders opgehangen, ook daar dikke prima.

Nog nooit z’n goed accesspoint gezien!

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ben ik nou echt de enige hier die zijn hele huis heeft uitgerust met een AirPort Extreme en in verder bijna iedere ruimte (Zelfs in de garage) een AirPort Express?
Ik heb nu overal wifi, van voren in de straat tot achter in het pad EN AirPlay 2.
Ik weet dat Apple ze niet meer verkoopt, maar jeetje, die dingen werken gewoon ALTIJD.
Zoiets kan inderdaad. Maar waarom zou ik op voorhand al extra apparatuur aanschaffen als ik in de garage met mijn iPad al voldoende wifi bereik heb (de Ziggo router bevindt zich in de meterkast)?
Nu pas loop ik met een probleem aan met de Sonoff. Dus nu pas verdiepen in bereik vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog even verder gezocht naar het flashen van Sonoff. Het schijnt dat je de Sonoff S20 (slimme stekker) ook kunt flashen.
https://www.gearbest.com/access-control/pp_1588516.html *Knip*
Nu te koop voor 8-9 euro (ooit wel eens voor flink minder voorbij zien komen). Als je deze met Ravencore flasht, heb je voor een vrij lage prijs een leuke wifi slimme stekker.
Als ie een keer zeer voordelig te krijgen is, zal ik 'm bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2018 20:47 . Reden: Click-id verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
IKEA formaat :+

@Wusser Werkt die sonoff schakelaar trouwens ook op 0 - 24V?
Of altijd min 220?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad formaat Ikea. Alhoewel als ik kijk naar de bovenkant, denk ik dat die van Ikea wel iets gunstiger gevormd is en minder de andere aansluiting in de 2WCD blokkeert. In ieder geval wel minder blokkerend dan die van Koogeek.

Op de Sonoff Basic staat: input 90-250v. Dus 0-24v lijkt me niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:04:
Inderdaad formaat Ikea. Alhoewel als ik kijk naar de bovenkant, denk ik dat die van Ikea wel iets gunstiger gevormd is en minder de andere aansluiting in de 2WCD blokkeert. In ieder geval wel minder blokkerend dan die van Koogeek.

Op de Sonoff Basic staat: input 90-250v. Dus 0-24v lijkt me niet. ;)
https://www.grandado.com/...delen-dezelfde-sonoff-app [*knip*
hier is de range anders 7-24 aan de ene zijde, en 1-250 aan de andere

edit:
ow... niet echt echt sonoff... althans... ze zijn wel heul erg hetzelfde verder

en via de sonoff app zo te lezen

[ Voor 11% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2018 20:48 . Reden: Click-id verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 22:12
Ik heb in mijn huis ook meerdere AirPort Extreme's staan. Zoals je zegt, ze werken altijd. Maar nadeel vind ik de eerste generatie 802.11 ac. De maximale snelheid is 300 Mbps en ik heb thuis een 500/50 Mbps Ziggo lijntje liggen. Daarnaast is er ook geen fast roaming en hand over waardoor je nog wel eens blijft hangen op eentje die verder staat terwijl je naast een ander zit.

In mijn 2e thuis heb ik inmiddels 3 TP-Link accesspoints (EAP225 v3) en een wifi controller (OC200) draaien, dat werkt echt stukken sneller en is net zo betrouwbaar. Misschien toch ook eens op Googlen Serena.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
robertwebbe schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

Ik heb in mijn huis ook meerdere AirPort Extreme's staan. Zoals je zegt, ze werken altijd. Maar nadeel vind ik de eerste generatie 802.11 ac. De maximale snelheid is 300 Mbps en ik heb thuis een 500/50 Mbps Ziggo lijntje liggen. Daarnaast is er ook geen fast roaming en hand over waardoor je nog wel eens blijft hangen op eentje die verder staat terwijl je naast een ander zit.

In mijn 2e thuis heb ik inmiddels 3 TP-Link accesspoints (EAP225 v3) en een wifi controller (OC200) draaien, dat werkt echt stukken sneller en is net zo betrouwbaar. Misschien toch ook eens op Googlen Serena.
Ik heb maar 1 huis en de combinatie van AirPlay was hier een van de redenen om dit aan te schaffen. AirPlay 2 is NOG beter.
Ach, ik download toch niet meer nu het verboden is. Snelheid is prima zo.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

https://www.grandado.com/...0vYw-eEAQYAiABEgLplPD_BwE
hier is de range anders 7-24 aan de ene zijde, en 1-250 aan de andere

edit:
ow... niet echt echt sonoff... althans... ze zijn wel heul erg hetzelfde verder

en via de sonoff app zo te lezen
Wel de looks van Sonoff, maar ik vraag me af of deze dan ook met homekit firmware geflasht kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:34:
[...]

Ik heb maar 1 huis en de combinatie van AirPlay was hier een van de redenen om dit aan te schaffen. AirPlay 2 is NOG beter.
Ach, ik download toch niet meer nu het verboden is. Snelheid is prima zo.
Heb je naar alle ruimtes waar je een Airport Express hebt geplaatst ook een utp kabel getrokken (ook naar de garage)? Of werken ze als repeater?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 09:50:
[...]

Heb je naar alle ruimtes waar je een Airport Express hebt geplaatst ook een utp kabel getrokken (ook naar de garage)? Of werken ze als repeater?
Vormen samen 1 groot netwerk. Geen kabels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Volgens mij is het 1 mesh idd. Net als het ampliFi systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Ah ok, helder. De Airport Express verlengt dus het ontvangen wifi signaal. Hetzelfde wat straks mijn Fritz! repeatertje gaat doen. Wel een groot verschil: jij hebt Airplay en kun je muziek afspelen in de garage. Daar was het je zeker om te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nou, volgens mij is een repeater een nieuwe AP
Bij mesh netwerken heb je maar 1 AP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:31:
nou, volgens mij is een repeater een nieuwe AP
Bij mesh netwerken heb je maar 1 AP
Bij een repeater of extender heb je volgens mij nog steeds 1 AP, de extender verlengt alleen maar het signaal. Als er een trage snelheid binnen komt (vanwege grote afstand met de router) zal deze snelheid traag blijven. Alleen het wifi bereik wordt middels de repeater/extender vergroot. Als ik @Serena haar situatie zo beoordeel, denk ik dat bij haar het grootste voordeel Airplay is. In de betreffende ruimtes is er kennelijk al een wifi signaal.

Even gezocht op mesh: https://www.consumentenbond.nl/sneller-wifi/wifiboosters
Je bent bij mesh nog steeds afhankelijk van de draadloze verbinding tussen de hubs, maar kennelijk is intelligentie die kijkt wat de snelste verbinding is tussen de verschillende hubs.
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:01:
[...]

Ook als er kabels waren getrokken, had je overigens nog steeds 'samen 1 groot netwerk'. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2018 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Nee, er was voorheen geen wifi. Het is mesh, waarbij de TimeCapsule de 'bron' is. Het is geen repeater.
Geplaatst omdat er ook in de garage wifi gestuurde apparaten hangen zoals een camera.
Je doet een aanname, daar staat bij mij op het werk de doodstraf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:28:
[...]

Thanks! Dat betekent nog niet dat een Airport Express zorgt voor een mesh netwerk zoals Serena beweert. ;)
maar wel dat een mesh iets anders is dan een repeater ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:14
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:15:
Nog even verder gezocht naar het flashen van Sonoff. Het schijnt dat je de Sonoff S20 (slimme stekker) ook kunt flashen.
https://www.gearbest.com/...yadZYUIehCJRoCB-EQAvD_BwE
Nu te koop voor 8-9 euro (ooit wel eens voor flink minder voorbij zien komen). Als je deze met Ravencore flasht, heb je voor een vrij lage prijs een leuke wifi slimme stekker.
Als ie een keer zeer voordelig te krijgen is, zal ik 'm bestellen.
Ik heb zelf ook S20's met ravencore en dat werkt prima :) Flashen gaat hetzelfde als de Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

maar wel dat een mesh iets anders is dan een repeater ;)
Klopt helemaal, maar dat beweer ik toch ook niet? Indien wel (of jij het dat zo geïnterpreteerd) dan was dat niet de bedoeling. Mesh is inderdaad heel iets anders dan repeater of extender.
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:14:
Nee, er was voorheen geen wifi. Het is mesh, waarbij de TimeCapsule de 'bron' is. Het is geen repeater.
Geplaatst omdat er ook in de garage wifi gestuurde apparaten hangen zoals een camera.
Je doet een aanname, daar staat bij mij op het werk de doodstraf op.
Eerst even allemaal goed terug lezen.

Je geeft aan dat er in de garage geen UTP kabel getrokken is. Dat betekent dat er in de garage wel een wifi signaal binnen komt. Dit signaal is kennelijk krachtig genoeg om te laten oppakken door de Airport Express en dit te verspreiden naar de andere wifi apparatuur in de garage. Maar deze wifi apparatuur heeft kennelijk niet genoeg eigen power om het wifi signaal, zonder Airport express, op te kunnen pakken.

Klopt bovenstaande? Even kijken waarvoor ik dan op de elektrische stoel moet. ;) Het enige dat ik kan bedenken is dat ik aangeef dat het vnl. ging om Airplay. Maar dat noem je ook zelf heel specifiek.

Bij het instellen van een Airport Express kun je aangeven dat ie alleen gebruikt voor Airplay (zo heb ik overigens ingesteld), of dat ie als eigen router moet, of dat ie je netwerk uitbreidt. Dit kan via UTP, maar ook via Wifi. Via deze laatste optie verlengt ie alleen maar het binnenkomende signaal. Dus: repeater of extender, maar geen mesh. De netwerk apparatuur van Apple is van het pre-mesh tijdperk.
Wusser schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:32:
[...]

Ik heb zelf ook S20's met ravencore en dat werkt prima :) Flashen gaat hetzelfde als de Basic.
Top!

Klopt het dat er nu ergens in de firmware mijn SSID en wachtwoord opgeslagen is? Wat gebeurt er als ik van SSID en/of wachtwoord wissel? Moet ik dan ook opnieuw flashen? Bij stap 4 van de ravencore flash instructie moet je namelijk deze gegevens ingeven en dan pas is de procedure afgerond.

Stel dat ik nu een familielid enthousiast krijg voor HomeKit (dan is Sonoff een erg goedkope start en heeft weinig impact), moet ik dan de flash instructie bij diegene thuis ter plekke uitvoeren?

Dit kan gewoon in één reactie :).

[ Voor 75% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2018 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Top!

Klopt het dat er nu ergens in de firmware mijn SSID en wachtwoord opgeslagen is? Wat gebeurt er als ik van SSID en/of wachtwoord wissel? Moet ik dan ook opnieuw flashen? Bij stap 4 van de ravencore flash instructie moet je namelijk deze gegevens ingeven en dan pas is de procedure afgerond.

Stel dat ik nu een familielid enthousiast krijg voor HomeKit (dan is Sonoff een erg goedkope start en heeft weinig impact), moet ik dan de flash instructie bij diegene thuis ter plekke uitvoeren?
Ja dat klopt. Als je die wilt wijzigen dan moet je de Sonoff resetten. Dat doe je door minimaal 10 sec. de knop ingedrukt te houden tot het LEDje gaat branden. Hij herstart vervolgens en zet zijn AP weer aan met de naam Ravencore-A7GB78 waar de reeks na "Ravencore-" vast is toegewezen aan de switch. Je volgt dan dezelfde stappen zoals bij Stap 4 alleen hoef je niet meer de repository enz. in te geven, alleen met welk netwerk de switch verbinding moet maken. Je moet hem dan dus wel opnieuw aan HomeKit toevoegen.

Je hoeft dus niet daar ter plekke de flash te doen. Je kunt als je klaar bent hem testen en vervolgens resetten en dan bij je familielid hem aansluiten en met het juiste netwerk verbinding laten maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wusser schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:04:
[...]

Ja dat klopt. Als je die wilt wijzigen dan moet je de Sonoff resetten. Dat doe je door minimaal 10 sec. de knop ingedrukt te houden tot het LEDje gaat branden. Hij herstart vervolgens en zet zijn AP weer aan met de naam Ravencore-A7GB78 waar de reeks na "Ravencore-" vast is toegewezen aan de switch. Je volgt dan dezelfde stappen zoals bij Stap 4 alleen hoef je niet meer de repository enz. in te geven, alleen met welk netwerk de switch verbinding moet maken. Je moet hem dan dus wel opnieuw aan HomeKit toevoegen.

Je hoeft dus niet daar ter plekke de flash te doen. Je kunt als je klaar bent hem testen en vervolgens resetten en dan bij je familielid hem aansluiten en met het juiste netwerk verbinding laten maken :)
Ah okay, thanks! OTA is nu dus vervangen door Ravencore en dat laatste is het laatste stuk van het mac adres van de Sonoff. Helder!
Ook voor mezelf wel fijn om te weten als ik een keer het wachtwoord wijzig van mijn wifi.
Ik begrijp nu ook hoe die handelaar op Marktplaats de Sonoffs met HomeKit kan verkopen..... ;)
Niet dat ik die ambitie heb. :+

Ravencore publisht vrij frequent nieuwe versies. Ik ben benieuwd hoe tzt de OTA firmware update gaat verlopen. Zou wel mooi zijn als dat aardig werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wusser
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:11:
[...]

Ah okay, thanks! OTA is nu dus vervangen door Ravencore en dat laatste is het laatste stuk van het mac adres van de Sonoff. Helder!
Ook voor mezelf wel fijn om te weten als ik een keer het wachtwoord wijzig van mijn wifi.
Ik begrijp nu ook hoe die handelaar op Marktplaats de Sonoffs met HomeKit kan verkopen..... ;)
Niet dat ik die ambitie heb. :+

Ravencore publisht vrij frequent nieuwe versies. Ik ben benieuwd hoe tzt de OTA firmware update gaat verlopen. Zou wel mooi zijn als dat aardig werkt.
Dat is hetzelfde wat is voor @paQ heb gedaan :)

Wat betreft de OTA updates. Je kunt via de Eve app de switch in een setup stand zetten. De switch herstart dan na 5 sec. en vervolgens kun je in de setup zeggen dat de switch moet updaten. Dan herstart hij weer en duurt het een min of 10 volgens mij voordat hij weer up is en dan kun je de setup stand weer uitschakelen. De opties die je hebt in de Eve app hebt kun je hier vinden: https://github.com/RavenS...f-RavenCore#user-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
@Wusser denk je dat deze schakelaar ook te flashen is met Ravencore?
https://www.grandado.com/...1NogngEAQYAiABEgJ6xfD_BwE

Anders is dit denk ik wat het dichtst in de buurt komt om 24V te schakelen.
(wel prijzig)
https://www.dresden-elekt...less-ballasts/fls-ct/?L=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 08:44:
IKEA formaat :+

@Wusser Werkt die sonoff schakelaar trouwens ook op 0 - 24V?
Of altijd min 220?
Wat ik kan zien zit de range tussen 90 en 250. Je kunt het proberen, ik denk niet dat hij er stuk van kan gaan. In principe heeft hij aan 3.3v via USB ook genoeg om aan te gaan dus wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:48:
@Wusser denk je dat deze schakelaar ook te flashen is met Ravencore?
https://www.grandado.com/...1NogngEAQYAiABEgJ6xfD_BwE

Anders is dit denk ik wat het dichtst in de buurt komt om 24V te schakelen.
(wel prijzig)
https://www.dresden-elekt...less-ballasts/fls-ct/?L=1
Het is moeilijk te zeggen. Deze heeft wat meer functies dan simpel aan en uit. De vraag is ook of hij dezelfde ESP8266 chip heeft. De firmware van Ravencore zal hier niet direct mee om kunnen gaan ben ik bang. Als de ESP8266 chip erop zit dan zou ESPeasy misschien kunnen, maar dat weet ik ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Wusser schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:49:
[...]

Wat ik kan zien zit de range tussen 90 en 250. Je kunt het proberen, ik denk niet dat hij er stuk van kan gaan. In principe heeft hij aan 3.3v via USB ook genoeg om aan te gaan dus wie weet ;)
ik heb er geen meer :+
Heb je er zo nog een liggen om het op te proberen?

[ Voor 94% gewijzigd door paQ op 29-10-2018 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
paQ schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 12:54:
[...]

ik heb er geen meer :+
Heb je er zo nog een liggen om het op te proberen?
Haha ja ik heb er nog 1 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wusser
@meesje Dit zie je in de Eve app:

Eve Sonoff Setup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:36:
[...]

Eerst even allemaal goed terug lezen.

Je geeft aan dat er in de garage geen UTP kabel getrokken is. Dat betekent dat er in de garage wel een wifi signaal binnen komt. Dit signaal is kennelijk krachtig genoeg om te laten oppakken door de Airport Express en dit te verspreiden naar de andere wifi apparatuur in de garage. Maar deze wifi apparatuur heeft kennelijk niet genoeg eigen power om het wifi signaal, zonder Airport express, op te kunnen pakken.

Klopt bovenstaande? Even kijken waarvoor ik dan op de elektrische stoel moet. ;) Het enige dat ik kan bedenken is dat ik aangeef dat het vnl. ging om Airplay. Maar dat noem je ook zelf heel specifiek.

Bij het instellen van een Airport Express kun je aangeven dat ie alleen gebruikt voor Airplay (zo heb ik overigens ingesteld), of dat ie als eigen router moet, of dat ie je netwerk uitbreidt. Dit kan via UTP, maar ook via Wifi. Via deze laatste optie verlengt ie alleen maar het binnenkomende signaal. Dus: repeater of extender, maar geen mesh. De netwerk apparatuur van Apple is van het pre-mesh tijdperk.
*Zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik snap echt geen reet van je. Je zegt dat ik een aanname doe en je noemt een airport express een mesh netwerk.... :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:12:
[...]

Ik snap echt geen reet van je. Je zegt dat ik een aanname doe en je noemt een airport express een mesh netwerk.... :?
*knip*, het is hier niet de HK
Apple has started selling a mesh Wi-Fi system from Linksys both on its website and in stores. The move is notable as Apple hasn’t updated its own Wi-Fi base station hardware since 2013 and doesn’t currently offer its own mesh Wi-Fi system

[ Voor 33% gewijzigd door Zeehond op 29-10-2018 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 08:42:
[...]

Haha ja, ik raad niet aan het daadwerkelijk te doen :>

[...]

Als waterbestendige doos zou je ook kunnen kijken naar een fatsoenlijke lasdoos. Zijn ook waterdicht en ik vermoed iets goedkoper.

Nu begin je over de buitenverlichting, heb daar nu een Elgato Eve Energy maar die reageert 9/10 keer niet of slecht. Toch eens kijken naar die Sonoff voor buiten... moet daar voldoende dekking hebben
Net even snel in de garage gekeken. Er gaan drie draden (blauw, zwart en geel/groen) vanuit een gele pvc pijp naar de tl buis. Hoe kan ik nu (met de stroom er af, zoals je al eerder aangaf ;)) nu het beste de Sonoff plaatsen? De groen/gele kabel gewoon laten zitten, en de zwarte en blauwe kabel onderbreken met de Sonoff?

Hopelijk wordt het wel weer snel wat warmer, de garage staat los en is niet verwarmd. Het lijkt me nu een uitdaging met ijskoude vingers aan de slag te gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:21:
[...]

Net even snel in de garage gekeken. Er gaan drie draden (blauw, zwart en geel/groen) vanuit een gele pvc pijp naar de tl buis. Hoe kan ik nu (met de stroom er af, zoals je al eerder aangaf ;)) nu het beste de Sonoff plaatsen? De groen/gele kabel gewoon laten zitten, en de zwarte en blauwe kabel onderbreken met de Sonoff?

Hopelijk wordt het wel weer snel wat warmer, de garage staat los en is niet verwarmd. Het lijkt me nu een uitdaging met ijskoude vingers aan de slag te gaan....
Blauw en bruin in, blauw en zwart uit. Die aansluiten op je tl-lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:29:
[...]

Blauw en bruin in, blauw en zwart uit. Die aansluiten op je tl-lamp.
Bruin=zwart? En geel/groen laten zitten, toch?
Ik kijk er al naar uit: Siri, zet lamp in garage aan en dan pas naar de garage. Zou mooi zijn. Ik weet het, voor jullie stelt dit niks voor. ;)

[ Voor 23% gewijzigd door meesje op 29-10-2018 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Ik kijk er al naar uit: Siri, zet lamp in garage aan en dan pas naar de garage. Zou mooi zijn. Ik weet het, voor jullie stelt dit niks voor. ;)
In geval van geen bruin, is bruin zwart, ja. :) Wordt nog veel leuker met HomePod, vanmiddag was ik wat eerder thuis dan de rest: verwarming stond al lekker aan, deur ging voor me open toen ik aan kwam lopen, via Siri op HomePod wat muziek opgezet en Siri suggestie laten doen voor het avondeten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:39:
[...]

In geval van geen bruin, is bruin zwart, ja. :) Wordt nog veel leuker met HomePod, vanmiddag was ik wat eerder thuis dan de rest: verwarming stond al lekker aan, deur ging voor me open toen ik aan kwam lopen, via Siri op HomePod wat muziek opgezet en Siri suggestie laten doen voor het avondeten. :+
Had je alle ingredienten in huis of kon je door de kou naar Appie? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:01:
[...]

Had je alle ingredienten in huis of kon je door de kou naar Appie? :+
Lukte niet om Siri zo ver te krijgen dat ze de ingrediënten ging bestellen, maar wie weet, als AH app Siri shortcuts gaat ondersteunen. :P Kon alsnog naar de supermarkt, maar onderweg stiekem gedroomd over de bizarre hoeveelheid mogelijkheden. Zoals suggestie laten doen voor het eten en direct bestellen bijvoorbeeld. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

Lukte niet om Siri zo ver te krijgen dat ze de ingrediënten ging bestellen, maar wie weet, als AH app Siri shortcuts gaat ondersteunen. :P Kon alsnog naar de supermarkt, maar onderweg stiekem gedroomd over de bizarre hoeveelheid mogelijkheden. Zoals suggestie laten doen voor het eten en direct bestellen bijvoorbeeld. ;)
Appie is wel al bezig met Google Assistant. Hopelijk komt zoiets inderdaad ook voor Siri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 19:33:
[...]

https://www.ah.nl/ifttt oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Modbreak:Graag jullie aandacht voor het feit dat dit topic bedoelt is voor een technische discussie rondom de Apple HomeKit, niet voor slow chat. Let hier met reageren op.

200 fish found!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op reddit kwam ik een vraag tegen of er een deur sensor is voor buiten. Interessante vraag. Voor zover mij bekend, bestaat zoiets niet. Is er zoiets (al dan niet met homebridge)?
Het enige dat ik kan vinden is dit: https://www.netatmo.com/nl-NL/product/security/welcome/tags
De welcome gaat support krijgen voor HomeKit, maar die tags zijn meer bewegingsmelders dan open/dicht sensoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:37:
Op reddit kwam ik een vraag tegen of er een deur sensor is voor buiten. Interessante vraag. Voor zover mij bekend, bestaat zoiets niet. Is er zoiets (al dan niet met homebridge)?
Het enige dat ik kan vinden is dit: https://www.netatmo.com/nl-NL/product/security/welcome/tags
De welcome gaat support krijgen voor HomeKit, maar die tags zijn meer bewegingsmelders dan open/dicht sensoren.
Neem een Aqara contactsensor en kit die helemaal dicht, inclusief het reset knopje en je hebt jezelf een prachtige contactsensor voor buiten. Uit ervaring werkt dat prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:49:
[...]

Neem een Aqara contactsensor en kit die helemaal dicht, inclusief het reset knopje en je hebt jezelf een prachtige contactsensor voor buiten. Uit ervaring werkt dat prima. ;)
Dat kan inderdaad. En als de batterij leeg is, een nieuwe sensor of kit peuteren? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 16:56:
[...]

Dat kan inderdaad. En als de batterij leeg is, een nieuwe sensor of kit peuteren? ;)
Over twee jaar bedoel je? Kit wegpeuteren. ;) Bedenk het me net, maar misschien handig om sanitairkit te gebruiken. Is ook nog schimmel/aanslag werend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben nu bezig met wat aanpassingen te doen in HomeKit en specifiek het instellen van timers.

Nu zou ik volgens mij meer willen dan mogelijk, bijvoorbeeld als dat ik naar bed ga ik Goodnight tegen HomePod kan zeggen die de scène in werking zet maar dat bepaalde lampen pas na 30 minuten uitgaan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Toppe schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 11:30:
Ben nu bezig met wat aanpassingen te doen in HomeKit en specifiek het instellen van timers.

Nu zou ik volgens mij meer willen dan mogelijk, bijvoorbeeld als dat ik naar bed ga ik Goodnight tegen HomePod kan zeggen die de scène in werking zet maar dat bepaalde lampen pas na 30 minuten uitgaan...?
Homekit automatisering kent geen timer. Alleen eentje om een automatisering ongedaan te maken.
Dan zul je een delay of timer switch moeten installeren via homebridge.

[ Voor 55% gewijzigd door paQ op 31-10-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
meesje schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 18:30:
[...]

Is het nog gelukt om de Sonoff aan te sluiten? Wat betreft de zwarte draad, kan het zijn dat er een schakelaar aan zit wat denk ik ook het geval is. Je moet dus wel de schakelaar om (lamp aan) laten staan zodat de sonoff wel de stroom krijgt en die dan wel of niet door kan geven aan de TL. Je zou ook de schakelaar ertussen uit kunnen halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wusser schreef op donderdag 1 november 2018 @ 12:53:
[...]

Is het nog gelukt om de Sonoff aan te sluiten? Wat betreft de zwarte draad, kan het zijn dat er een schakelaar aan zit wat denk ik ook het geval is. Je moet dus wel de schakelaar om (lamp aan) laten staan zodat de sonoff wel de stroom krijgt en die dan wel of niet door kan geven aan de TL. Je zou ook de schakelaar ertussen uit kunnen halen ;)
Niks overhaasten he? De tijd maken voor het flashen heeft bij mij al een paar maanden geduurd. ;)
Dat vermoeden had ik al dat de schakelaar altijd aan moet staan. Toch bedankt voor het er op wijzen!
Grootste uitdaging wordt dat de gezinsleden van de knop afblijven. Gelukkig zijn ze al wat gewend (Hue lampen, ook icm motion sensor).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wusser
meesje schreef op donderdag 1 november 2018 @ 13:05:
[...]

Niks overhaasten he? De tijd maken voor het flashen heeft bij mij al een paar maanden geduurd. ;)
Dat vermoeden had ik al dat de schakelaar altijd aan moet staan. Toch bedankt voor het er op wijzen!
Grootste uitdaging wordt dat de gezinsleden van de knop afblijven. Gelukkig zijn ze al wat gewend (Hue lampen, ook icm motion sensor).
Haha, nee dat klopt! Graag gedaan. Dat scheelt inderdaad al en anders merk je snel genoeg als hij niet meer reageert :P

Overigens voor degene die interesse hebben. Ik heb ondertussen de Shelly en Shelly 2 (https://shelly.cloud/) binnengekregen. Als ik dit weekend tijd heb, ga ik eens kijken wat ik daar allemaal mee kan. Ze hebben niet direct homekit support maar v1 heeft de goeie chip aan boord :D dus ik ben benieuwd.

Edit: en vervolgens vind ik dit... https://github.com/p009922/homebridge-shelly dit krijgt een vervolg in het homebridge topic :)

[ Voor 26% gewijzigd door Wusser op 01-11-2018 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heren, ik heb nu de ravencore sonoff basic een paar dagen liggen in de garage met als doel om te kijken of ie het goed doet voordat ik ‘m definitief ga vastmaken (staat voor morgen in de planning). Het valt me op dat de sonoff tegel in de woning app regelmatig een lange tijd op ‘bijwerken’ staat. Ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:09:
Heren, ik heb nu de ravencore sonoff basic een paar dagen liggen in de garage met als doel om te kijken of ie het goed doet voordat ik ‘m definitief ga vastmaken (staat voor morgen in de planning). Het valt me op dat de sonoff tegel in de woning app regelmatig een lange tijd op ‘bijwerken’ staat. Ervaren jullie dat ook?
Nee, niet specifiek met de sonoff’s. Wel vindt ik dat hij wat trager wordt als je veel apparaten hebt toegevoegd maar dit is logisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 17:09:
Nope
Wel met koogeek.

Toch een wifi dingetje ga ik van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik 2 Fibaro Switches gemonteerd. Fijn dat ik nu via HomeKit de spotjes in de keuken kan bedienen binnen iOS (werkt prima dus)

Voor de bediening van de overige (Hue) lampen maak ik gebruik van een Hue DimmerSwitch, alleen op geen enkele manier krijg ik de voorgenoemde Fibaro switches werkend met de DimmerSwitch; niet als ik de Fibaro opneem in de automatisering (knop 1 van DimmerSwitch); niet als ik Fibaro opneem in een scène (welke ik vervolgens onder knop 1 activeer).

In de Hue app staat dat de DimmerSwitch ingesteld dat deze via Home-app geconfigureerd wordt (geen kamers geselecteerd dus).

Wie kan mij helpen? Dank!

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Hokkie schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:14:
Goedemorgen,

Afgelopen week heb ik 2 Fibaro Switches gemonteerd. Fijn dat ik nu via HomeKit de spotjes in de keuken kan bedienen binnen iOS (werkt prima dus)

Voor de bediening van de overige (Hue) lampen maak ik gebruik van een Hue DimmerSwitch, alleen op geen enkele manier krijg ik de voorgenoemde Fibaro switches werkend met de DimmerSwitch; niet als ik de Fibaro opneem in de automatisering (knop 1 van DimmerSwitch); niet als ik Fibaro opneem in een scène (welke ik vervolgens onder knop 1 activeer).

In de Hue app staat dat de DimmerSwitch ingesteld dat deze via Home-app geconfigureerd wordt (geen kamers geselecteerd dus).

Wie kan mij helpen? Dank!
Als je de dimmer switch ook in HomeKit hebt staan, kun je die ook in HomeKit configureren. Dus acties aan koppelen van andere HomeKit accessoires.

Als je dus ook Fibaro switches in Homekit hebt staan, moet dat gewoon werken. Heb je toevallig niet de dimmer switch in Hue geconfigureerd, ook al geeft de Hue app anders aan geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Rgerr
Hue Dimmer Switch heb ik gereset vanochtend. Daarna wel opgenomen in de Hue App, maar verder niet. Vervolgens verscheen deze ook in de HomeKit Woning-app in de kamer waar ik deze heb ingesteld binnen de Hue App. Geen knoppen geconfigureerd! In de Woning-app eveneens de Fibaro Switches opgenomen en ook dat werkt. De Switches ook beide in een scène (binnen HomeKit dus) opgenomen; werkt.

Nu heb ik een automatisering toegevoegd in de woning app onder de knoppen van de Hue DimmerSwitch. De Hue lampen werken, maar de Fibaro niet. Onder automatisering de “test deze automatisering” geprobeerd en ook dat werkt! Fysiek de knop indrukken echter niet (wel de Hue lampen).

Ik heb ook een Fibaro Wall Plug; deze werkt wel!! Zowel met de fysieke knop alsook binnen de app (scène).

Beide Fibaro Switches vallen prima binnen Bluetooth bereik (mocht dat niet helder zijn). Ze zitten in dezelfde ruimte als mijn Apple tv.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Hokkie schreef op zondag 4 november 2018 @ 10:49:
@Rgerr
Hue Dimmer Switch heb ik gereset vanochtend. Daarna wel opgenomen in de Hue App, maar verder niet. Vervolgens verscheen deze ook in de HomeKit Woning-app in de kamer waar ik deze heb ingesteld binnen de Hue App. Geen knoppen geconfigureerd! In de Woning-app eveneens de Fibaro Switches opgenomen en ook dat werkt. De Switches ook beide in een scène (binnen HomeKit dus) opgenomen; werkt.

Nu heb ik een automatisering toegevoegd in de woning app onder de knoppen van de Hue DimmerSwitch. De Hue lampen werken, maar de Fibaro niet. Onder automatisering de “test deze automatisering” geprobeerd en ook dat werkt! Fysiek de knop indrukken echter niet (wel de Hue lampen).

Ik heb ook een Fibaro Wall Plug; deze werkt wel!! Zowel met de fysieke knop alsook binnen de app (scène).

Beide Fibaro Switches vallen prima binnen Bluetooth bereik (mocht dat niet helder zijn). Ze zitten in dezelfde ruimte als mijn Apple tv.
Hoe heb je de Hue switch geconfigureerd? In je Woning app krijg je namelijk aparte knoppen, maar ook een knop waarbij je diverse acties kunt configureren:

Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2dt8zvb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Rgerr Dat dacht ik ook. Zie schermafdruk;

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tqVVDw6.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/e34GAyZ.png

[ Voor 35% gewijzigd door Hokkie op 04-11-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vreemd, zou toch moeten werken lijkt me. Al eens uit -en ingelogd van iCloud met je iOS devices? Soms sluipt daar een foutje in, zeker als het onverklaarbaar is waar je tegen aanloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Rgerr Ja! Heb zelfs mijn ATV volledig hersteld. DimmerSwitch gereset (nogmaals). Maar de 2 Fibaro switch reageren niet. Nogmaals; wel als ik vanuit de Woning-app dan wel de scène alsook individueel schakel. Vreemd. Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Hokkie schreef op zondag 4 november 2018 @ 11:56:
@Rgerr Ja! Heb zelfs mijn ATV volledig hersteld. DimmerSwitch gereset (nogmaals). Maar de 2 Fibaro switch reageren niet. Nogmaals; wel als ik vanuit de Woning-app dan wel de scène alsook individueel schakel. Vreemd. Bedankt voor je reactie.
Heb hier ook een aantal Fibaro devices, die werken gewoon in scenes en automatiseringen. Heb ze alleen niet gekoppeld aan een Hue switch. Misschien een work around verzinnen, met een dummy switch via Homebridge of iets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Rgerr Ik heb ook een Fibaro Wall Plug; werkt gewoon. De Fibaro Switches werken ook in de rest van de automatisering, alleen de Dimmer Switch niet.

Ik maak wel een regel binnen HomeKit; als lamp x aangaat; Fibaro switch ook aan. Dit is voor nu een prima tussenoplossing voor nu.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hokkie Heb je in de Hue app bij de settings van de dimmer switch wel geklikt op de link Configureren in Apple Woning app (helemaal onderaan de pagina)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Dat maakt niet uit, want dan kom je gewoon weer in de woning app uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

meesje schreef op zondag 4 november 2018 @ 13:33:
@Hokkie Heb je in de Hue app bij de settings van de dimmer switch wel geklikt op de link Configureren in Apple Woning app (helemaal onderaan de pagina)?
Ja, voor de zekerheid gedaan. Maar dat is mijn inziens niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yes! Mijn 'bedien de tl-lamp in de garage via HomeKit' project is afgerond en geslaagd! Zojuist de laatste stap uitgevoerd. De geel/groene draad heb ik laten zitten, de zwarte en blauwe los gemaakt van de armatuur, deze verbonden aan de Sonoff en vanuit de Sonoff een zwart en blauw draadje weer naar de armatuur.
Even afkloppen, maar tot nu toe is wifi nog stabiel.

Nu nog even de tl buis vervangen door een led exemplaar (en natuurlijk ook gelijk de starter vervangen door een exemplaar welke geschikt is voor led).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:55
Iemand de nieuwe Eve Home al in gebruik en een mening over de werking/betrouwbaarheid van de sensoren? Het internet heeft nogal verschillende meningen.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Sja.... het is bluetooth.... scherm zo groot als een postzegel, en de kritiek is met name dat eve niet echt duidelijk is over hoe de score tot stand komt.

Maakt eventueel automatiseren ook niet bepaald makkelijk. En meet geen fijnstof zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

duurkoop is in dit geval slecht koop.. Ik zou voor iets anders gaan.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
En naast al het bovenstaande: het is Eve. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
paQ schreef op zondag 4 november 2018 @ 17:14:
Sja.... het is bluetooth.... scherm zo groot als een postzegel, en de kritiek is met name dat eve niet echt duidelijk is over hoe de score tot stand komt.

Maakt eventueel automatiseren ook niet bepaald makkelijk. En meet geen fijnstof zover ik weet.
Ik heb geen problemen met bluetooth, al die handel op wifi ben ik geen fan van.
Het formaat vin dik ook niet van belang, ik hoeft niet de hele dag een schermpje aan de muur te zien, ik wil dat op een app kunnen zien en afhankelijk van wat er gemeten wordt bv ventilatie harder laten draaien.
maar dan moet ik natuurlijk wel kloppende meetresultaten hebben.
Is Netamo een goeie vervanger, afgezien van de wifi connectie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Underworld schreef op zondag 4 november 2018 @ 19:35:
duurkoop is in dit geval slecht koop.. Ik zou voor iets anders gaan.
Suggestie voor een goeie vervanger?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 4 november 2018 @ 14:22:
Yes! Mijn 'bedien de tl-lamp in de garage via HomeKit' project is afgerond en geslaagd! Zojuist de laatste stap uitgevoerd. De geel/groene draad heb ik laten zitten, de zwarte en blauwe los gemaakt van de armatuur, deze verbonden aan de Sonoff en vanuit de Sonoff een zwart en blauw draadje weer naar de armatuur.
Even afkloppen, maar tot nu toe is wifi nog stabiel.

Nu nog even de tl buis vervangen door een led exemplaar (en natuurlijk ook gelijk de starter vervangen door een exemplaar welke geschikt is voor led).
Ik heb deze hangen, werkt perfect... beter dan een losse buis met losse starter als je het mij vraagt. VanSpijk is de importeur, even zoeken voor betere prijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
No Hands schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:54:
Suggestie voor een goeie vervanger?
Heb 5 stuks Healthy Home Coach van Netatmo, ben daar wel tevreden over. Meet temperatuur, luchtvochtigheid, CO2 (ppm) en geluid. Geluid is niet zichtbaar in HomeKit, rest wel. De Home Coach app zelf is wat spartaans maar biedt sinds enige tijd grafieken over elke gewenste periode, dat was eerst niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
No Hands schreef op zondag 4 november 2018 @ 21:53:
[...]

maar dan moet ik natuurlijk wel kloppende meetresultaten hebben.
Waarvan precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Van de eve home, en dat lijkt dus een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
No Hands schreef op maandag 5 november 2018 @ 07:57:
[...]

Van de eve home, en dat lijkt dus een probleem te zijn.
waarvan wil je meetresultaten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hokkie

Hokkie

Hello

@Rgerr @meesje

Inmiddels heb ik het werkend gekregen. Heb de Apple TV uitgelogd en hersteld en de HUE Bridge verwijderd uit Homekit. Deze vervolgens weer toegevoegd en daarna de Apple TV weer ingelogd. Moest automatisering grotendeels weer opnieuw instellen overigens, maar het werkt nu.

Exacte oorzaak is mij nog onbekend, maar vond een dummy niet de meest chique oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Hokkie schreef op maandag 5 november 2018 @ 08:53:
@Rgerr @meesje

Inmiddels heb ik het werkend gekregen. Heb de Apple TV uitgelogd en hersteld en de HUE Bridge verwijderd uit Homekit. Deze vervolgens weer toegevoegd en daarna de Apple TV weer ingelogd. Moest automatisering grotendeels weer opnieuw instellen overigens, maar het werkt nu.

Exacte oorzaak is mij nog onbekend, maar vond een dummy niet de meest chique oplossing.
Dat is over het algemeen wel het beste om te doen, laatst voerde ik een nieuwe automatisering in welke niet werd uitgevoerd. Vreemd. De automatisering vond ik niet meer terug op m'n iPhone, maar had de automatisering ingevoerd op m'n iPad. Alle iOS devices uit -en ingelogd, daarna werkte het weer normaal. iCloud blijft een dingetje. Goed om te lezen dat het nu wel werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Hokkie Nog leuk leesvoer: https://blog.evehome.com/eve-button-double-your-controls/
Wat in dit artikel staat beschreven, kun je ook toepassen voor de Hue Tap of jouw Hue Dimmer Switch. Je kunt dan door een tweede druk op dezelfde knop de betreffende scene of lampen weer uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het slot van Koogeek (https://www.koogeek.com/p-l3.html) is te bestellen via TOMTOP.com
https://www.tomtop.com/p-fl1.html (bijna 50 euro en eventuele extra kosten).

Nu nog een use case..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op maandag 5 november 2018 @ 15:04:
Het slot van Koogeek (https://www.koogeek.com/p-l3.html) is te bestellen via TOMTOP.com
https://www.tomtop.com/p-fl1.html (bijna 50 euro en eventuele extra kosten).

Nu nog een use case..... ;)
mja... ik heb best even zit nadenken over het nu hiervan, maar uh.... nope 8)7
kan echt niets bedenken wanneer homekit hier handig is.

Gezien er sowieso (BT?) verbinding moet zijn met een hub, kun je het op afstand bedienen ervan ook al vergeten. En mits de batterij daar nog voldoende voor geladen is. En niet waterdicht.

uberhaupt een smartlock anders dan voor een deur :?
Ik heb een Xiaomi alu koffer. Die is er ook met BT smartlocks.
Grappig, maar volstrekt onfunctioneel :? Ik zie me al binnenkomen op mijn hotelkamer, koffertje op bed, iphone pakken, app zoeken, app openen, wachten op verbinding met mijn koffer, en dan openen.
Even naar het nummertje scrollen is dan met gemak 5 x sneller.

En dat geldt voor deze padlock net zo. Je vinger er opleggen is sneller dan siri er om vragen, laat staan een app ervoor openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 12:00
Als je over scenario's op afstand denkt is er wel wat te bedenken:

Op de snoeptrommel en dan vanaf werk de kinderen toegang kunnen geven

Buiten bij de voordeur een ruimte waar de pakketbezorger als je niet thuis bent (en na communicatie via je slimme deurbel...) een pakketje in kan doen en weer op slot doet

Op kantoor vanaf de receptie of systeembeheer toegang tot voorraadkasten in vergaderruimtes of de kantine geven

Maar goed, wel behoorlijk vergezocht allemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Hij is niet weatherproof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik loop aan tegen het volgende. Onze buitenverlichting is uitgevoerd met GU10 Hue Color en er is een bewegingsmelder gekoppeld die onder de overkapping bij de voordeur hangt.

In Homekit staan de volgende automatiseringen voor deze lampen:
-15 minuten na zon onder elke dag: aan op 50%
-00.00 elke dag alles uit
-beweging gedetecteerd in buitengevel, alleen 's nachts, licht naar 100%, schakel uit nooit.
-geen beweging gedetecteerd in buitengevel, alleen 's nachts, licht naar 50%, schakel uit na 15 minuten

Nu gaat uiteindelijk het licht uit, wat ik niet wil. Ik wil dat het bij zon onder aangaat naar 50%. Vervolgens als er beweging is alles naar 100% voor een bepaalde tijd en daarna terug naar 50%. En uiteindelijk om 00.00 uur alles uit, tenzij er beweging wordt gedetecteerd, dan alles naar 100% en na X minuten alles weer uit.

Kan iemand me helpen om dit voor elkaar te krijgen? Ik ben er nu al zo lang mee aan het pielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Je fout zit in de laatste regel.
"Schakel uit na 15 min"

Je maakt niet een verschil in resultaat ongedaan, maar een automatisering. Ergo: als er in de nacht geen beweging is: ga uit. En daarmee overrule je alle andere automatiseringen want die hebben eerder al plaats gevonden.

Hang eens een tijd vast aan de laatste regel in een andere app. Bij Hesperus of Smart Home Automation.
Bijv Alleen na 00:00 en voor zonsopgang.

Voor regel 3 zou dan hetzelfde gelden, want die heeft weer invloed op regel 4

Post anders eens een screenie van de automatiseringen. Ik verwacht dat het hier trigger vs conditie is wat je probleem veroorzaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door paQ op 06-11-2018 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mananddog
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:40
Welke camera raad je aan of heb je in gebruik hiervoor? :D
Rgerr schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:29:
[...]
Is een aparte camera welke ik in dezelfde ‘kamer’ heb geplaatst. Daardoor linkt HomeKit ze met elkaar. Hetzelfde geldt voor mijn deurslot. De RING camera werkt niet in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hebben jullie al eens een Sonoff Ravencore via OTA geüpgraded? Ik heb de procedure gisteravond al een paar uitgevoerd, maar nog geen enkele keer gelukt. Ik heb nu v0.4.3, terwijl versie 0.4.5 al uit is. Gezien dat ik af en toe een niet bereikbare Sonoff heb (via Woning app) wilde ik 'm wel updaten.

Nog even afkloppen, maar ik heb de repeater verplaatst van de woonkamer naar de garage. De repeater kan daar nog een redelijk wifi signaal oppikken, terwijl de Sonoff dat niet meer kan. Tot nu toe is de Sonoff niet meer weggevallen.

Edit: Het is gelukt om via OTA ravencore bij te werken naar de laatste versie (0.4.5). Op github had ik al gelezen dat het niet altijd lukt. Even volhouden dus.

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 07-11-2018 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
Even nog over de Koogeek P1EU schakelaars. Ze waren weg van ali, en een tijdje terug waren ze rond de 23 euro. Later waren ze ineens rond de 45-50 euro.
Nu zijn ze weer terug. zomaar ineens 40% korting. Van 47 euro voor slechts 28 euro.. . . en over drie dagen nog weer in de aanbieding voor de 11e van de 11e actie. Nog meer korting.
Nu een koopje voor slechts 23 euro en een paar cent.

Wouw. . . . zoveel korting op korting, en dan voor de gewone prijs verkopen. Is marketing niet geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
blazez schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:29:
Even nog over de Koogeek P1EU schakelaars. Ze waren weg van ali, en een tijdje terug waren ze rond de 23 euro. Later waren ze ineens rond de 45-50 euro.
Nu zijn ze weer terug. zomaar ineens 40% korting. Van 47 euro voor slechts 28 euro.. . . en over drie dagen nog weer in de aanbieding voor de 11e van de 11e actie. Nog meer korting.

Wouw. . . . zoveel korting op korting, en dan voor de gewone prijs verkopen. Is marketing niet geweldig.
Kun je eens linken?

Ik vind alleen nog de 2-gang en niet in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Oh de stekkers.
Ik dacht de (licht)schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azmodann
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 01-10 18:05
blazez schreef op woensdag 7 november 2018 @ 21:29:

Bij TomTop heb je er 2 voor 44,41 euro , is nog goedkoper.

https://www.tomtop.com/p-c-p1eux2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb nu van die Hue schakelaars hangen naast de ouderwetse knoppen maar vind dat eigenlijk niet mooi.

Daarom zoek ik voor mijn nieuwe woning inbouw schakelaars met HomeKit support. Iemand enig idee?

Edit: via de zoekfunctie vind ik wel iets maar weinig keuze helaas.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 08-11-2018 21:35 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meer is er niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Donstil schreef op donderdag 8 november 2018 @ 21:28:
Ik heb nu van die Hue schakelaars hangen naast de ouderwetse knoppen maar vind dat eigenlijk niet mooi.

Daarom zoek ik voor mijn nieuwe woning inbouw schakelaars met HomeKit support. Iemand enig idee?

Edit: via de zoekfunctie vind ik wel iets maar weinig keuze helaas.
Attema 1414 (https://www.elektramat.nl...rlNJ1tDxbDbIaAnTCEALw_wcB)

Daarboven op plak je je hue dimmer switch. Past perfect en werkt perfect. :)

Mocht je dat niet wat vinden, kijk eens naar de single/double/dimmer switches van Koogeek. Let wel, is op WiFi en veelal wat minder betrouwbaar voor bediening op afstand.

[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 08-11-2018 21:42 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 88 Laatste