Klopt helemaal, maar dat beweer ik toch ook niet? Indien wel (of jij het dat zo geïnterpreteerd) dan was dat niet de bedoeling. Mesh is inderdaad heel iets anders dan repeater of extender.
Serena schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 11:14:
Nee, er was voorheen geen wifi. Het is mesh, waarbij de TimeCapsule de 'bron' is. Het is geen repeater.
Geplaatst omdat er ook in de garage wifi gestuurde apparaten hangen zoals een camera.
Je doet een aanname, daar staat bij mij op het werk de doodstraf op.
Eerst even allemaal goed terug lezen.
Je geeft aan dat er in de garage geen UTP kabel getrokken is. Dat betekent dat er in de garage wel een wifi signaal binnen komt. Dit signaal is kennelijk krachtig genoeg om te laten oppakken door de Airport Express en dit te verspreiden naar de andere wifi apparatuur in de garage. Maar deze wifi apparatuur heeft kennelijk niet genoeg eigen power om het wifi signaal, zonder Airport express, op te kunnen pakken.
Klopt bovenstaande? Even kijken waarvoor ik dan op de elektrische stoel moet.

Het enige dat ik kan bedenken is dat ik aangeef dat het vnl. ging om Airplay. Maar dat noem je ook zelf heel specifiek.
Bij het instellen van een Airport Express kun je aangeven dat ie alleen gebruikt voor Airplay (zo heb ik overigens ingesteld), of dat ie als eigen router moet, of dat ie je netwerk uitbreidt. Dit kan via UTP, maar ook via Wifi. Via deze laatste optie verlengt ie alleen maar het binnenkomende signaal. Dus: repeater of extender, maar geen mesh. De netwerk apparatuur van Apple is van het pre-mesh tijdperk.
Top!
Klopt het dat er nu ergens in de firmware mijn SSID en wachtwoord opgeslagen is? Wat gebeurt er als ik van SSID en/of wachtwoord wissel? Moet ik dan ook opnieuw flashen? Bij stap 4 van de ravencore flash instructie moet je namelijk deze gegevens ingeven en dan pas is de procedure afgerond.
Stel dat ik nu een familielid enthousiast krijg voor HomeKit (dan is Sonoff een erg goedkope start en heeft weinig impact), moet ik dan de flash instructie bij diegene thuis ter plekke uitvoeren?
Dit kan gewoon in één reactie
.
[
Voor 75% gewijzigd door
Zeehond op 29-10-2018 20:51
]