Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vreemd, zojuist in Mojave gecheckt. Hier nergens last van. Het lijkt me geen algemene Hue storing.
Ik ben wel twee weken geleden van Zigbee kanaal gewisseld. Soms had ik last van een enkele niet bereikbare lamp in de Woning app (in de Hue app was ie wel benaderbaar). Nu nergens meer last van.

[ Voor 50% gewijzigd door meesje op 16-10-2018 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
het kunnen net zo goed hick-ups in de icloud zijn.
Als ik woning thuis selecteer is er ook niets aan de hand

interfacing is a bitch

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 21:00:
Ja, als het schuifje aanstaat zou je verwachten dat hij het doet, en hij doet het ook... alleen ga ik net weg (18:30 liep ik weg) en de Roomba gaat dan alsnog stofzuigen, terwijl het alleen mag tussen 05:00 en 18:00.

Daarbij, de scène die er ook aan gekoppeld zit wordt niet uitgevoerd, want de lampen blijven wel aan.

Kort: Roomba start terwijl scène niet start...

Edit: had ‘m even uitgezet omdat ik naar de fysio was en niet wou dat de Roomba weer ging zuigen. Kom ik net thuis, staat dat ding weer midden in de kamer

Edit 2: oke, ik heb ook een scène die de Roomba naar zn basisstation terug stuurt als ik thuis kom, maar blijkbaar doet HomeBridge een toggle, als ik deze ‘automation’ test dan start hij de Roomba als hij uit staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wzfdCbdj43gEU8FCTvRCokhF/full.png

Zo, de Roomba gaat niet meer aan als er iemand thuis komt, uiteindelijk een automation gemaakt in HomeKit en er via Eve een conditie aangehangen (in dit geval Roomba = on)

[ Voor 28% gewijzigd door Toppe op 16-10-2018 17:27 ]

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Dat je dan een to-do lijstje maakt in Wunderlist met de items die je nog toe wilt voegen aan HomeKit.
*Kuch* Er kan nog meer bij…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:28:
Dat je dan een to-do lijstje maakt in Wunderlist met de items die je nog toe wilt voegen aan HomeKit.
*Kuch* Er kan nog meer bij…
Haha, ik zit ook al rond te kijken wat ik nog zou willen, kom er vooral achter dat ik behoefte heb aan lagere prijzen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Nou. Ik ben anders aardig uitgeautomatiseerd :D

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 16-10-2018 22:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:46:
Nou. Ik ben anders aardig uitgeautomasieerd :D
Misschien leuk om een rondje ‘wat heb ik allemaal’ te doen? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nou, dat wordt dan best ene opsomtopic denk ik, maar een greep dan (behalve de zut lampen):

tv, stofzuiger, plant, airco, voordeurslot, luchtkwaliteitsensor met daaraan scenes aan de nanoleaf aurora gekoppeld, verwarmingsknoppen, thermostaat, rolgordijnen en alarmsysteem.
Poosje nog mijn auto gekoppeld gehad, maar dat slaat nergens op. (communicatie tussen server en auto is ook supertraag)

[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 16-10-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 18:52:
nou, dat wordt dan best ene opsomtopic denk ik, maar een greep dan (behalve de zut lampen):

tv, stofzuiger, plant, airco, voordeurslot, luchtkwaliteitsensor met daaraan scenes aan de nanoleaf aurora gekoppeld, verwarmingsknoppen, thermostaat, rolgordijnen en alarmsysteem.
Poosje nog mijn auto gekoppeld gehad, maar dat slaat nergens op. (communicatie tussen server en auto is ook supertraag)
Welk vooordeurslot heb je? Staat bij mij ook op het lijstje namelijk maar kan niet echt een keus maken.

En rolgordijnen of jaloezieën?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Danalock Zwave versie (Homekit is te beperkt)
Rolgordijnen

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 16-10-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hier staan nu nog extra raamsensoren en rookmelders op het lijstje.
Hoop ook nog mijn roljaloezieën te kunnen voorzien van een motortje en de rolluiken beneden te motoriseren. Vooral met middagdiensten erg fijn.
Mogelijk weer een nieuwe robotstofzuiger (vorige kaduuk). Maar daarna houdt het echt wel op. Zou niet weten wat nog.

Reeds gedaan:

Alle lampen in huis
Camera's
Deursensoren
Speakers door het hele huis/tuin
Thermometers
Bewegingsmelders
Ventilators
Planten
Deurbel
Afzuigkap (Ja, eigenlijk ook een lamp)

Al aardig wat dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:23:
Hier staan nu nog extra raamsensoren en rookmelders op het lijstje.
Hoop ook nog mijn roljaloezieën te kunnen voorzien van een motortje en de rolluiken beneden te motoriseren. Vooral met middagdiensten erg fijn.
Mogelijk weer een nieuwe robotstofzuiger (vorige kaduuk). Maar daarna houdt het echt wel op. Zou niet weten wat nog.

Reeds gedaan:

Alle lampen in huis
Camera's
Deursensoren
Speakers door het hele huis/tuin
Thermometers
Bewegingsmelders
Ventilators
Planten
Deurbel
Afzuigkap (Ja, eigenlijk ook een lamp)

Al aardig wat dus.
Heb je nog automations aan de raamsensoren gekoppeld? Of meer omdat het leuk is om te zien welke ramen open staan? Ik wil ook nog van die raamsensoren in alle kamers op de 1e verdieping (slaapkamers en badkamer), maar puur voor de leuk.

Op de begane grond heb ik wel automations aan de deursensoren (voor en achter): wanneer na zonsondergang deur open dan lichten aan.
Omdat die sensoren toch (vrijwel) niks kosten wil ik ook in elke kamer op de 1e verdieping een temp/humidity sensor. Ook puur voor de leuk om daar inzicht in te hebben.

Aan je lijstje kun je nog flood sensoren toevoegen: meterkast, wasmachine, badkamer, vaatwasser en gootsteen (doorhalen wat niet van toepassing ;)).

Een robotstofzuiger lijkt me ook wel wat, maar dan de grote vraag: welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Alle lampen op benedenverdieping/slaapkamer
Toilet met bewegingssensor
Bewegingsensor keuken (voor nachtlicht indien beweging)
Sproeiers voor -en achtertuin
Deurbel
Camera’s buiten en binnen
Slot voordeur
Bewegingsensor brievenbus
Tuinverlichting
Contactsensoren op alle ramen en deuren
Trapverlichting
Rolgordijnen
Rolluiken
Temp/luchtvochtigheid sensoren op diverse kamers
Thermostaat en radiatorknoppen op diverse kamers
Mechanische ventilatie
Planten
Floodsensoren wasmachine/vaatwasser/meterkast
Gasmelder keuken

Nog te doen
Rookmelders (misschien, zitten nu prima dingen in, in serie geschakeld)
Badkamer na verbouwing
Espressomachine

Vast wel wat vergeten, maar ben langzamerhand ook uitgeautomatiseerd. :) Hooguit nog wat ‘handigheden’, maar geen ingrijpende zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:07:
[...]

Heb je nog automations aan de raamsensoren gekoppeld? Of meer omdat het leuk is om te zien welke ramen open staan? Ik wil ook nog van die raamsensoren in alle kamers op de 1e verdieping (slaapkamers en badkamer), maar puur voor de leuk.

Op de begane grond heb ik wel automations aan de deursensoren (voor en achter): wanneer na zonsondergang deur open dan lichten aan.
Omdat die sensoren toch (vrijwel) niks kosten wil ik ook in elke kamer op de 1e verdieping een temp/humidity sensor. Ook puur voor de leuk om daar inzicht in te hebben.

Aan je lijstje kun je nog flood sensoren toevoegen: meterkast, wasmachine, badkamer, vaatwasser en gootsteen (doorhalen wat niet van toepassing ;)).

Ik heb bijvoorbeeld rolgordijnen, als 1 van de ramen open staat gaan de rolgordijnen niet lekker dicht. Dus automatisering ingesteld dat als de ramen open staan, gaan de rolgordijnen niet dicht.

Verder ben ik erg tevreden over mijn Blaupunkt BluebotXS als stofzuigrobot/dweil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:14:
[...]

Ik heb bijvoorbeeld rolgordijnen, als 1 van de ramen open staat gaan de rolgordijnen niet lekker dicht. Dus automatisering ingesteld dat als de ramen open staan, gaan de rolgordijnen niet dicht.
Klinkt goed. Indien je slimme thermostaatknoppen hebt, zou bijvoorbeeld iets kunnen als wanneer raam open (langer dan x tijd) dan slimme knoppen dicht. Zoiets ga ik in ieder geval beneden doen: wanneer tuin deur open dan thermostaat uit. Nu nog nadenken voor een logische automation als de deur weer dicht gedaan wodt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:25:
[...]

Klinkt goed. Indien je slimme thermostaatknoppen hebt, zou bijvoorbeeld iets kunnen als wanneer raam open (langer dan x tijd) dan slimme knoppen dicht. Zoiets ga ik in ieder geval beneden doen: wanneer tuin deur open dan thermostaat uit. Nu nog nadenken voor een logische automation als de deur weer dicht gedaan wodt... ;)
Heb ik ook zo ingesteld. Als kinderkamer(s) deur/raam open, dan thermostaatkraan dicht. :) Maar ook als temp onder 16,5 graden, verwarmen tot 17 bijvoorbeeld. Moet ik nog even mee gaan testen de aankomende periode, is nu nog vrij warm op de kamers.

Sinds deze zomer ook airco op de bovenverdieping (vergeten in het lijstje), die is ook automatisch. Als tijd tussen 1800 en 2000 en temp boven 20 en iemand is thuis, dan koelen op 16 graden. Hoeft ie de 16 graden niet te halen, zet hem zelf wel weer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Heb ik ook zo ingesteld. Als kinderkamer(s) deur/raam open, dan thermostaatkraan dicht. :) Maar ook als temp onder 16,5 graden, verwarmen tot 17 bijvoorbeeld. Moet ik nog even mee gaan testen de aankomende periode, is nu nog vrij warm op de kamers.
Hoe regel je verwarmen tot 17 in? Of heb je Tado? Dan is het me wel duidelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Ik heb de Roomba 696, prima ding en aan te sluiten op HomeBridge.

Ondanks niet her duurste model zuigt veegt hij prima. Hebben 4 katten en nooit meer last van haren op de grond.

Heeft overigens wel wat moeite af en toe om terug te keren naar het basis station.

Gaat automatisch zn werk doen als we niet thuis zijn en moet nu automatisch terug gaan mochten we wel thuis komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 21:37:
[...]

Hoe regel je verwarmen tot 17 in? Of heb je Tado? Dan is het me wel duidelijk. ;)
Tado. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Ik heb alleen op de bovenverdieping ramen die open kunnen. Melding krijgen dat ze open gaan als ik niet thuis ben vond ik wel een mooie. Zelfde heb ik ook op alle buitendeuren.
Beveiliging als ik niet thuis ben.
Verder geen automations, zou niet weten welke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Dat lijkt me niet handig. Gaan dus ook aan als je weggaat. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 12:34
Ik heb eindelijk smart edison (filament) led lampen gevonden ()... maar die werken alleen met Homekit.
We hebben geen iDevice thuis, dus ik overweeg om via Marktplaats een goedkope iPhone 5 te kopen om de lampen in te stellen. Die wil ik vervolgens aan Homey koppelen.
Maar het is me onduidelijk of ik daarvoor de iPhone altijd aan moet laten zodat hij via bluetooth de lampen aanstuurt, kan dat überhaupt op die manier of moet je echt persé een Hub hiervoor hebben (homepod / tv 4)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tranze schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:04:
Ik heb eindelijk smart edison (filament) led lampen gevonden ()... maar die werken alleen met Homekit.
We hebben geen iDevice thuis, dus ik overweeg om via Marktplaats een goedkope iPhone 5 te kopen om de lampen in te stellen. Die wil ik vervolgens aan Homey koppelen.
Maar het is me onduidelijk of ik daarvoor de iPhone altijd aan moet laten zodat hij via bluetooth de lampen aanstuurt, kan dat überhaupt op die manier of moet je echt persé een Hub hiervoor hebben (homepod / tv 4)?
Je moet per se een hub hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:03:
[...]

Dat lijkt me niet handig. Gaan dus ook aan als je weggaat. Of niet?
Nooit problemen mee ervaren, maar nu je het zegt..... Hmmmm.....

Eigenlijk komt het er op neer dat we nooit met z’n allen na zonsondergang weg gaan. ;) Als bv alleen ik na zonsondergang weg ga, dan zijn de lichten al aan en merken we niks van de automation. Het is een ander verhaal als we met z’n allen na zonsondergang weg gaan, dan doen we eerst de verlichting uit, daarna deur open en gaan de lichten weer aan... :+

Ik heb zo’n vermoeden dat ik een automation ga verwijderen. ;) Dan maar inderdaad meer voor veiligheid (een bericht wanneer deur open). Uit veiligheidsoogpunt is het ook beter om gewoon de verlichting thuis automatisch aan te laten gaan, ook als je niet thuis bent.

Klopt het trouwens dat je per device moet inregelen of je er een notificatie op wil ontvangen? Als ik de notificatie aan zet op bv mijn iphone, zie ik dat op mijn ipad de notificatie nog uit staat. Dit klnkt eigenlijk wel logisch, maar meer een vraag voor de zekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:17:
[...]

Klopt het trouwens dat je per device moet inregelen of je er een notificatie op wil ontvangen? Als ik de notificatie aan zet op bv mijn iphone, zie ik dat op mijn ipad de notificatie nog uit staat. Dit klnkt eigenlijk wel logisch, maar meer een vraag voor de zekerheid.
Klopt! Ik vind dat wel fijn. iPhone/Watch is voldoende. Die heb ik altijd bij me/om.
iPad heb ik idd het meeste uitgezet. Anders tingelt op mijn werk ook alles. (Hoewel het dan natuurlijk NIET moet tingelen 🤔)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 13:22:
het kunnen net zo goed hick-ups in de icloud zijn.
Als ik woning thuis selecteer is er ook niets aan de hand

interfacing is a bitch
Dat vermoeden heb ik nu eerlijk gezegd ook. In de Hue app doen de lampen het wel. Indien daar de lampen niet benaderen zijn, heeft het wijzigen van zigbee kanaal pas nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nuki komt met een HomeKit versie van hun slimme slot.
https://homekitnews.com/2...ock-with-homekit-support/

Werkt een dergelijk slot (Nuki / Danalock) ook met beslag waarbij je, om de deur op slot te kunnen doen, je eerst de deurhendel omhoog moet doen? Ik heb zo'n vermoeden van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:28:
Nuki komt met een HomeKit versie van hun slimme slot.
https://homekitnews.com/2...ock-with-homekit-support/

Werkt een dergelijk slot (Nuki / Danalock) ook met beslag waarbij je, om de deur op slot te kunnen doen, je eerst de deurhendel omhoog moet doen? Ik heb zo'n vermoeden van niet.
Werkt, met de beperking dat je zelf de deurklink omhoog/omlaag doet. En dat vind ik eigenlijk best prettig. :) Dan ‘valt’ de deur niet zo open.

[ Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 18-10-2018 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:29:
[...]

Werkt, met de beperking dat je zelf de deurklink omhoog/omlaag doet. En dat vind ik eigenlijk best prettig. :) Dan ‘valt’ de deur niet zo open.
Hmmmm..... Ik wilde eigenlijk een slim slot op de zijdeur van de garage. Deze staat, als we thuis zijn, vaak de hele dag open. 's Avonds vergeten we 'm vaak op slot te doen. Dan is het wel handig om dit op afstand te kunnen regelen. Echter als ik zelf de deurklink omhoog moet doen, voegt het (in mijn gewenste situatie) weinig toe. Slimme sloten vallen voor mij dus af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:41:
[...]

Hmmmm..... Ik wilde eigenlijk een slim slot op de zijdeur van de garage. Deze staat, als we thuis zijn, vaak de hele dag open. 's Avonds vergeten we 'm vaak op slot te doen. Dan is het wel handig om dit op afstand te kunnen regelen. Echter als ik zelf de deurklink omhoog moet doen, voegt het (in mijn gewenste situatie) weinig toe. Slimme sloten vallen voor mij dus af.
Je kunt jezelf ook aanwennen om de deur in de klink te drukken als je thuis komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:47:
[...]

Je kunt jezelf ook aanwennen om de deur in de klink te drukken als je thuis komt?
De zijdeur van de garage wordt, zeker in het weekend, de hele dag gebruikt: speelgoed, fiets, tuingereedschap, afval in de containers, glas in aparte bak, etc. Het is nooit duidelijk wanneer voor de laatste keer de deur open gaat. We zouden ons dan moeten aanleren om elke keer de deur met de klink omhoog dicht te doen. Hmmmm..... elke keer vind ik wel een beetje te veel van het goede. Daarnaast is mijn zoontje nog niet in staat om de klink zelf omhoog te doen. Deur open, speelgoed pakken, speelgoed weer terug, deur dicht lukt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:56:
[...]

De zijdeur van de garage wordt, zeker in het weekend, de hele dag gebruikt: speelgoed, fiets, tuingereedschap, afval in de containers, glas in aparte bak, etc. Het is nooit duidelijk wanneer voor de laatste keer de deur open gaat. We zouden ons dan moeten aanleren om elke keer de deur met de klink omhoog dicht te doen. Hmmmm..... elke keer vind ik wel een beetje te veel van het goede. Daarnaast is mijn zoontje nog niet in staat om de klink zelf omhoog te doen. Deur open, speelgoed pakken, speelgoed weer terug, deur dicht lukt wel.
En een melding vin ifttt dat je om tijd x de deur op slot doet? Hoef je ook geen slot te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 12:59:
[...]

En een melding vin ifttt dat je om tijd x de deur op slot doet? Hoef je ook geen slot te kopen.
Moet ik nog steeds naar buiten, om de klink omhoog te doen en de sleutel om te draaien.
Maar wel een goed idee om een reminder in te stellen via IFTTT.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 18-10-2018 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:01:
[...]

Moet ik nog steeds naar buiten, om de klink omhoog te doen en de sleutel om te draaien.
Ja, maar dan is wel de deur op slot zoals je wilde. En als een smartlock dan geen nut heeft (als de klink niet omhoog is, kun je alsnog naar buiten, klink omhoog en ga je het nut van het smartlock voorbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:07:
[...]

Ja, maar dan is wel de deur op slot zoals je wilde. En als een smartlock dan geen nut heeft (als de klink niet omhoog is, kun je alsnog naar buiten, klink omhoog en ga je het nut van het smartlock voorbij).
Klopt helemaal, zie mijn edit (zelfde tijd als jouw reactie). :+

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 18-10-2018 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:09:
[...]

Mijn edit was net een paar seconden eerder dan deze reactie. :+
Zie het. :+ Maar ifttt is dan ook onnodige omweg, je kunt dan net zo goed een agenda melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:10:
[...]

Zie het. :+ Maar ifttt is dan ook onnodige omweg, je kunt dan net zo goed een agenda melding maken.
In ieder geval heeft in mijn geval een slim deurslot geen nut. Het is toch een uitgave van 200/250+ euro, dan moet het ook 100% naar wens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik heb op mijn deur een opbouwslot, helaas, ook geen slim slot voor te krijgen.
En om nou een compleet nieuwe voordeur te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
meesje schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 13:12:
[...]

In ieder geval heeft in mijn geval een slim deurslot geen nut. Het is toch een uitgave van 200/250+ euro, dan moet het ook 100% naar wens werken.
Wat als je naast het bestaande slot een 'deadbolt' plaatst. Die kan je iedere avond als je de bij scene 'Weltrusten' sluiten en s'morgens openen?
Zo'n Amerikaanse deadbolt staat altijd los van de klink, hij schijnt wel minder veilig te zijn dan een Europese.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Jasper1975 schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:10:
[...]

Wat als je naast het bestaande slot een 'deadbolt' plaatst. Die kan je iedere avond als je de bij scene 'Weltrusten' sluiten en s'morgens openen?
Zo'n Amerikaanse deadbolt staat altijd los van de klink, hij schijnt wel minder veilig te zijn dan een Europese.
Je schiet je doel dan toch helemaal voorbij?
Je 3-punts sluiting niet meer gebruiken zodat je dan een automatische slot kunt gebruiken op een deadbolt die je ook nog moet monteren.
Een van DE voordelen is nu net dat de deur automatisch opent als je thuis komt. Dat zal met een deadbolt systeem nooit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
paQ schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 17:18:
[...]

Je schiet je doel dan toch helemaal voorbij?
Je 3-punts sluiting niet meer gebruiken zodat je dan een automatische slot kunt gebruiken op een deadbolt die je ook nog moet monteren.
Een van DE voordelen is nu net dat de deur automatisch opent als je thuis komt. Dat zal met een deadbolt systeem nooit gaan.
Volgens mij was de vraag om de deur die de hele dag open staat s'nachts te kunnen sluiten.op een makkelijke manier. Ik probeer alleen een beetje mee te denken. Ik geef toe dat het geen ideale oplossing is. En misschien zelfs bijzonder onpraktisch met een driepunts sluiting omdat deze dan onder of boven de driepuntssluiting moet komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb onlangs mijn woonkamer verbouwd waardoor mijn Apple TV en HomePods ergens anders staan. In de slaapkamer is nu een KooGeek Plug zeer slecht bereikbaar (in de Home.app duurt 'Bijwerken' echt heel lang) maar ik heb mijn router niet verplaatst!
Hue verplichting reageert nog vrij vlot, maar dat is natuurlijk ook een mesh netwerk.
Daarnaast zie ik dat één van mijn HomePods de hub is, niet mijn Apple TV (maakt dat wat uit?).

Overall maakt het de betrouwbaarheid van mijn domotica niet beter op. Ik weet alleen niet goed wat ik kan aanpassen.
- zou de hub terugzetten op de Apple TV beter resultaat geven (en hoe doe ik dat)?
- moet ik de wifi in de slaapkamer verbeteren (die was altijd al wel minder, door alle muren):
- via een mesh-router setje?
- via een extra router als accesspoint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:12:
Ik heb onlangs mijn woonkamer verbouwd waardoor mijn Apple TV en HomePods ergens anders staan. In de slaapkamer is nu een KooGeek Plug zeer slecht bereikbaar (in de Home.app duurt 'Bijwerken' echt heel lang) maar ik heb mijn router niet verplaatst!
Hue verplichting reageert nog vrij vlot, maar dat is natuurlijk ook een mesh netwerk.
Daarnaast zie ik dat één van mijn HomePods de hub is, niet mijn Apple TV (maakt dat wat uit?).

Overall maakt het de betrouwbaarheid van mijn domotica niet beter op. Ik weet alleen niet goed wat ik kan aanpassen.
- zou de hub terugzetten op de Apple TV beter resultaat geven (en hoe doe ik dat)?
- moet ik de wifi in de slaapkamer verbeteren (die was altijd al wel minder, door alle muren):
- via een mesh-router setje?
- via een extra router als accesspoint?
Koogeek inderdaad wel eens last van slechte wifi, dus het beste wat je kan doen is een extra accesspoint neerzetten op je slaapkamer. De andere suggesties die je zelf gaf, zullen niet helpen.

Toch even een toelichting: hub is er puur voor externe toegang/automatiseringen, of je er nu 1 of 5 hebt maakt niet uit. Zolang die maar verbonden is met het netwerk. Hier wisselt ie regelmatig tussen de twee Apple tv's en HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deurbel staat op punt van overlijden, zit te denken wat handig is.

Een ouderwetste deurbel of iets van Ring, maar in hoeverre is de laatst genoemde goed te intergreren in HomeKit en het koppelen van acties hier aan?

En dan meteen vraag 2, moet ik een Ring 1 of 2 nemen? Ik heb 2 inbouw spots boven de voordeur die ik eventueel daarmee wilt laten samen werken mits mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 15:08:
Deurbel staat op punt van overlijden, zit te denken wat handig is.

Een ouderwetste deurbel of iets van Ring, maar in hoeverre is de laatst genoemde goed te intergreren in HomeKit en het koppelen van acties hier aan?

En dan meteen vraag 2, moet ik een Ring 1 of 2 nemen? Ik heb 2 inbouw spots boven de voordeur die ik eventueel daarmee wilt laten samen werken mits mogelijk.
Heb een Ring (1) geïntegreerd met Homebridge plug-in. Daar krijg je een motion sensor en schakelaar voor terug in HomeKit, in 1 tegel. Daarmee kun je bijvoorbeeld if motion, then lights on. Of if iemand drukt op de bel, then wasmachine uit. Of iets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:08:
[...]

Heb een Ring (1) geïntegreerd met Homebridge plug-in. Daar krijg je een motion sensor en schakelaar voor terug in HomeKit, in 1 tegel. Daarmee kun je bijvoorbeeld if motion, then lights on. Of if iemand drukt op de bel, then wasmachine uit. Of iets. :)
Maar krijg je ook een notificatie en de mogelijkheid om de feed direct in HomeKit te bekijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:51:
[...]

Maar krijg je ook een notificatie en de mogelijkheid om de feed direct in HomeKit te bekijken?
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/30kunmu.jpg

Yep. :)

offtopic:
Ja, ik eet pizza vanavond. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]

offtopic:
Heb je wel een ladder staan met die hoogte? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 07:10

Hokkie

Hello

Rgerr schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

[Afbeelding]

offtopic:
Welke plug-in is dat? Ik heb Ring wel werkend gekregen, maar geen camera-feed.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Hokkie schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 19:26:
[...]

Welke plug-in is dat? Ik heb Ring wel werkend gekregen, maar geen camera-feed.
Is een aparte camera welke ik in dezelfde ‘kamer’ heb geplaatst. Daardoor linkt HomeKit ze met elkaar. Hetzelfde geldt voor mijn deurslot. De RING camera werkt niet in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
Vraagje. Ik heb een aantal van die Koogeek p1eu stekkers. Nou zie ik al een tijdje op Ali dat de prijs eerst van ~22 naar rond de 40-45 euro was gegaan. Als ik nu even op de koogeek official store kijk bij Ali staat de stekker er niet eens meer bij in het lijstje.
Zijn ze er niet meer, komt er een nieuwe variant aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:08:
Vraagje. Ik heb een aantal van die Koogeek p1eu stekkers. Nou zie ik al een tijdje op Ali dat de prijs eerst van ~22 naar rond de 40-45 euro was gegaan. Als ik nu even op de koogeek official store kijk bij Ali staat de stekker er niet eens meer bij in het lijstje.
Het produkt wordt nog wel gewoon vermeld op de site van koogeek: https://www.koogeek.com/p-p1eu-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
blazez schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 10:08:
https://www.aliexpress.co...art-Home/32890413357.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37
Mannen (en dames!) ik heb een vraag waar ik na heel veel kloten niet uit kom...

Als ik thuis ben krijg ik constant meldingen dat een sensor beweging registreerd als ik er langs loop. Dit staat in de Home app zo ingesteld dat ik alleen meldingen krijg als er niemand thuis is. Heel irritant dus.

De locatie staat goed in mijn iphone, en staat ook keurig op mijn huis als ik in maps kijk.

Herkend iemand dit gedrag?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sorry, is het huidige product uitverkocht (niet mijn NL ;))
Ook het geval bij tomtop.com. Of Koogeek heeft productie problemen, of het product gaat uit het assortiment. Misschien (even tijdelijk?) meer de focus op Alexa/Google. Die stekkers kosten 10+ euro.
De Koogeek DW1 sensoren waren ook even tijdelijke moeilijk leverbaar en nu weer te verkrijgen (in ieder geval bij tomtop.com).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:47:
Mannen ik heb een vraag waar ik na heel veel kloten niet uit kom...

Als ik thuis ben krijg ik constant meldingen dat een sensor beweging registreerd als ik er langs loop. Dit staat in de Home app zo ingesteld dat ik alleen meldingen krijg als er niemand thuis is. Heel irritant dus.

De locatie staat goed in mijn iphone, en staat ook keurig op mijn huis als ik in maps kijk.

Even phone opnieuw opstarten, zodat alles goed in iCloud staat. Soms heb ik hikjes dat aanpassingen in de Woning app niet in sync zijn. Als ik het device reboot, zie de aanpassing wel op het andere idevice.
In dit geval is locatie gebeuren phone gebonden en niet sync-en met ander device. Maar wellicht toch niet goed bewaard in iCloud?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 12:52:
[...]

Sorry, is het huidige product uitverkocht (niet mijn NL ;))
Ook het geval bij tomtop.com. Of Koogeek heeft productie problemen, of het product gaat uit het assortiment. Misschien (even tijdelijk?) meer de focus op Alexa/Google. Die stekkers kosten 10+ euro.
De Koogeek DW1 sensoren waren ook even tijdelijke moeilijk leverbaar en nu weer te verkrijgen (in ieder geval bij tomtop.com).
Vreemd, zal eens navraag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die ingebouwde USB poorten zijn wel makkelijk...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Serena
Mannen ik heb een vraag waar ik na heel veel kloten niet uit kom...
Helaas, ik mag geen antwoord geven…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:50

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Zojuist als test een setje Ikea lampen gekocht (3x €6,99) icm een dimmer en het basisstation, en dat werkt toch al verdomd mooi hoor. Na het koppelen aan de TRÅDFRI app zei ik min of meer voor de grap “Siri, zet de woonkamer aan” en verdomd het werkte meteen! Ik had de Woning app nog niet eens gestart...

HomeKit begint nu dus toch echt betaalbaar te worden. Lampen zijn met €7 of €10 prima geprijsd, multicolor vind ik nog wel duur (€25). Maar tot nu toe erg mooi, vooral icm een Apple Watch!

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
Serena schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 15:53:
[...]

Helaas, ik mag geen antwoord geven…
Haha sorry! Ik heb hem aangepast :P

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik nu aan Siri vraag wat de temperatuur is in de woonkamer krijg ik een antwoord van dat de temperatuur varieert tussen x en y graden in mijn woonkamer. De reden hiervan is ongetwijfeld dat de Honeywell, de drie Mi Flower sensoren en de Xiaomi hygrothermograph alle de temperatuur meten.
Kan ik hierin nog wat aanpassen? Ervaren jullie dit ook? Nog adviezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Mannen (en dames!) ik heb een vraag waar ik na heel veel kloten niet uit kom...

Ik heb dat probleem ook wel eens, gisteren nog. Als ik echter wegga en weer thuiskom is alles opgelost. Ik heb niet zoals @meesje alles opnieuw opgestart. Dat ga ik de volgende keer even proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 22:42:
Als ik nu aan Siri vraag wat de temperatuur is in de woonkamer krijg ik een antwoord van dat de temperatuur varieert tussen x en y graden in mijn woonkamer. De reden hiervan is ongetwijfeld dat de Honeywell, de drie Mi Flower sensoren en de Xiaomi hygrothermograph alle de temperatuur meten.
Kan ik hierin nog wat aanpassen? Ervaren jullie dit ook? Nog adviezen?
Zelfde hier, een Nest, een Eve Room en Mi Flowers. Ik denk dat de enige oplossing is dat je nog maar 1 thermometer in de ruimte laat staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena Oei..... HK support voor ikea stekker is uitgesteld. Hopelijk wel gerealiseerd voor de Kerst. ;)
https://www.iculture.nl/n...tradfri-slim-stopcontact/
Op laatste moment een error in de software ontdekt: https://homekitnews.com/2...ate-for-new-smart-outlet/
In ieder geval beter dan brakke software opleveren.

[ Voor 38% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 09:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rgerr
Vanmorgen de Aqara HomeKit hub bijgewerkt, en kan welliswaar weer wat nieuwe devices toevoegen. *O* Alleen nog wachten tot de rook -en gasmelders opgenomen kunnen worden en al mijn devices zitten in de HomeKit hub. :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/20ijnnk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/t8s2tu.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:08:
Vanmorgen de Aqara HomeKit hub bijgewerkt, en kan welliswaar weer wat nieuwe devices toevoegen. *O* Alleen nog wachten tot de rook -en gasmelders opgenomen kunnen worden en al mijn devices zitten in de HomeKit hub. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice! Ook de Mi zigbee smart stekkers. Top!
Straks weer plugin minder. Ik wacht nog even op EU versie van de aqara hub.

Voor de slaapkamers heb ik nu de aqara temp/humidity sensoren besteld. Waar is nu de beste plek om deze te plaatsen? Het lieftst een beetje uit het zicht, ik heb geen zin om ‘m halverwege een muur, vol in het zicht, te plaatsen (wat waarschijnlijk wel de beste plek is....).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 12:30:
[...]

Nice! Ook de Mi zigbee smart stekkers. Top!
Straks weer plugin minder. Ik wacht nog even op EU versie van de aqara hub.

Voor de slaapkamers heb ik nu de aqara temp/humidity sensoren besteld. Waar is nu de beste plek om deze te plaatsen? Het lieftst een beetje uit het zicht, ik heb geen zin om ‘m halverwege een muur, vol in het zicht, te plaatsen (wat waarschijnlijk wel de beste plek is....).
Ik heb (had) ook op alle kamers een temp/hum sensor zitten. Allemaal wel uit het zicht weten te plaatsen, bijvoorbeeld op een plankje/kast of achter bed vast geplakt. Maar heb ze bijna allemaal vervangen voor tado radiatorknoppen, daar zitten ook temp/hum in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 09:49:
@Serena Oei..... HK support voor ikea stekker is uitgesteld. Hopelijk wel gerealiseerd voor de Kerst. ;)
https://www.iculture.nl/n...tradfri-slim-stopcontact/
Op laatste moment een error in de software ontdekt: https://homekitnews.com/2...ate-for-new-smart-outlet/
In ieder geval beter dan brakke software opleveren.
Potverdorie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:00:
[...]

Ik gok dat je dat de USB port is waar je FTDI aan zit. Op een Mac heet dat anders dan op Windows. Bij mij was dat: /dev/cu.usbserial-AC01VUYQ. Om dit terug te vinden moet je in je terminal
code:
1
ls /dev/tty*
invoeren, je krijgt dan een hele lijst dus het is verstandig om dit voor dat je de FTDI aansluit en erna te doen dan zie je het verschil ;)

Overigens bestaat ook nog het issue dat je mac de FTDI helemaal niet kan vinden. Dat heeft dan weer te maken met de driver in macOs die er standaard in zit maar niet altijd mee wilt werken. Dat heeft mij ook een paar uur gekost.

Kijk even of het eerste werkt mocht je er niet uitkomen dan laat maar weten dan kijk ik wel even mee.
Vandaag even aan de slag gegaan met de Sonoff Basic, FTDI device en pin header. Als ik nu, zonder solderen, de FTDI aansluit op mijn Mac, gaat de het lampje op de Sonoff rustig knipperen. Dit betekent dus dat ie genoeg voeding krijgt.

Echter.... zoals je al aangaf, is de Sonoff via FTDI niet zichtbaar op mijn Mac. Ik heb even gegoogled, en maar de VCP drivers geïnstalleerd (https://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm), niet gehinderd door gebrek aan kennis. ;) Na het doorlopen van de installatie, voor de zekerheid de Macbook gereboot. Helaas is de Sonoff nog steeds niet zichtbaar. Ik zie dat er ook D2XX drivers zijn. Had ik deze moeten installeren?

Ik heb je hulp hard nodig! Volgens mij is de FTDI driver nu het moeilijkst. Tijdens het typen van deze tekst, blijft de Sonoff netjes (groen) knipperen. Dat betekent dat zonder solderen het ook wel moeten gaan lukken, lijkt me toch? De pinheader kun je redelijk schuin plaatsen, zodat ze contact blijven houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:18:
[...]

Vandaag even aan de slag gegaan met de Sonoff Basic, FTDI device en pin header. Als ik nu, zonder solderen, de FTDI aansluit op mijn Mac, gaat de het lampje op de Sonoff rustig knipperen. Dit betekent dus dat ie genoeg voeding krijgt.

Echter.... zoals je al aangaf, is de Sonoff via FTDI niet zichtbaar op mijn Mac. Ik heb even gegoogled, en maar de VCP drivers geïnstalleerd (https://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm), niet gehinderd door gebrek aan kennis. ;) Na het doorlopen van de installatie, voor de zekerheid de Macbook gereboot. Helaas is de Sonoff nog steeds niet zichtbaar. Ik zie dat er ook D2XX drivers zijn. Had ik deze moeten installeren?

Ik heb je hulp hard nodig! Volgens mij is de FTDI driver nu het moeilijkst. Tijdens het typen van deze tekst, blijft de Sonoff netjes (groen) knipperen. Dat betekent dat zonder solderen het ook wel moeten gaan lukken, lijkt me toch? De pinheader kun je redelijk schuin plaatsen, zodat ze contact blijven houden.
Je moet hem wel in firmware mode zetten, los koppelen en dan de knop in drukken terwijl je hem via USB verbind, als het goed is brand er dan op de Sonoff geen lampje meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Je moet hem wel in firmware mode zetten, los koppelen en dan de knop in drukken terwijl je hem via USB verbind, als het goed is brand er dan op de Sonoff geen lampje meer
Het lampje gaat dan inderdaad niet branden. Vervolgens uitgevoerd.
code:
1
2
cd /dev
ls -l

Dit levert niet een (herkenbaar) device op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:52:
[...]

Het lampje gaat dan inderdaad niet branden. Vervolgens uitgevoerd.
code:
1
2
cd /dev
ls -l

Dit levert niet een (herkenbaar) device op.
Ik heb net de USB adapter ff aangesloten en ik zie hem weer direct:

code:
1
tty.usbserial-1410

Ik zie deze er nu ook tussen staan:
code:
1
cu.usbserial-1410

Dus zelfs zonder dat er een Sonoff of een ander apparaat is aangesloten.

macOS Mojave 10.14 Beta (18A377a), aangesloten via USB 3.0
Wat doet dit command? Geeft dit iets van serial terug?
code:
1
system_profiler SPUSBDataType

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 27-10-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:58:
[...]

Ik heb net de USB adapter ff aangesloten en ik zie hem weer direct:

code:
1
tty.usbserial-1410

Dus zelfs zonder dat er een Sonoff of een ander apparaat is aangesloten.

macOS Mojave 10.14 Beta (18A377a), aangesloten via USB 3.0
Goed om te weten dat ik kan testen zonder sonoff. Helaas nog niks zichtbaar. Welke driver heb jij geïnstalleerd? Ik draai mojave.

Edit: ik zie nu je edit. Ik zo eens checken.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:07:
[...]

Goed om te weten dat ik kan testen zonder sonoff. Helaas nog niks zichtbaar. Welke driver heb jij geïnstalleerd? Ik draai mojave.

Edit: ik zie nu je edit. Ik zo eens checken.
Geen enkele, voor mij was het een kwestie van de USB naar TTL inpluggen, het apparaat vinden en de volgende commandos uitvoeren:

code:
1
2
3
4
5
# Backup huidige firmware
esptool.py --port /dev/tty.usbserial-1410 read_flash 0x00000 0x100000 image1M.bin

# Schrijf nieuwe firmware
esptool.py --port /dev/tty.usbserial-1410 write_flash -fs 1MB -fm dout 0x0 sonoff.bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 16:58:
Wat doet dit command? Geeft dit iets van serial terug?
code:
1
system_profiler SPUSBDataType
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
USB:

USB 3.0 Bus:

Host Controller Driver: AppleUSBXHCILPTH
      PCI Device ID: 0x8c31 
      PCI Revision ID: 0x0005 
      PCI Vendor ID: 0x8086 

Apple Internal Keyboard / Trackpad:

Product ID: 0x0263
          Vendor ID: 0x05ac (Apple Inc.)
          Version: 2.25
          Speed: Up to 12 Mb/sec
          Manufacturer: Apple Inc.
          Location ID: 0x14400000 / 7
          Current Available (mA): 500
          Current Required (mA): 40
          Extra Operating Current (mA): 0
          Built-In: Yes

BRCM20702 Hub:

Product ID: 0x4500
          Vendor ID: 0x0a5c  (Broadcom Corp.)
          Version: 1.00
          Location ID: 0x14300000 / 3
          Current Required (mA): 94

Bluetooth USB Host Controller:

Product ID: 0x8289
              Version: 1.46
              Location ID: 0x14330000 / 5
              Current Required (mA): 0

CP2102 USB to UART Bridge Controller:

Product ID: 0xea60
          Vendor ID: 0x10c4  (Silicon Laboratories, Inc.)
          Serial Number: 0001
          Manufacturer: Silicon Labs
          Location ID: 0x14200000 / 8
          Current Required (mA): 100

Dezelfde info als onder Over deze Mac > Systeemoverzicht > USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een toevoeging. Ik doe het meeste met mijn Macbook van het werk. Zojuist ook de FTDI adapter aangesloten op mijn eigen Macbook Air (ook voorzien van Mojave). Helaas toont de /dev folder niet een tty usb device....

Edit: nog een ingeving. Op mijn zakelijke macbook even win10 opgestart. Daarna de ftdi adapter ingeplugd. Deze werd gezien (cp2012....), maar geen driver. In ieder geval weet ik nu zeker dat de adapter niet stuk is.

Hopelijk kan @Wusser me verder helpen. Hij gaf al aan dat mijn Mac mogelijk de ftdi adapter niet zal zien.
Of als iemand anders nog een ingeving heeft, hoor ik het natuurlijk ook graag. ;)

[ Voor 48% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 17:45:
[...]

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
USB:

USB 3.0 Bus:

Host Controller Driver: AppleUSBXHCILPTH
      PCI Device ID: 0x8c31 
      PCI Revision ID: 0x0005 
      PCI Vendor ID: 0x8086 

Apple Internal Keyboard / Trackpad:

Product ID: 0x0263
          Version: 2.25
          Location ID: 0x14400000 / 7
          Current Required (mA): 40

BRCM20702 Hub:

Product ID: 0x4500
          Vendor ID: 0x0a5c  (Broadcom Corp.)
          Location ID: 0x14300000 / 3
          Current Required (mA): 94

Bluetooth USB Host Controller:

Product ID: 0x8289
              Version: 1.46
              Location ID: 0x14330000 / 5
              Current Required (mA): 0

CP2102 USB to UART Bridge Controller:

Product ID: 0xea60
          Vendor ID: 0x10c4  (Silicon Laboratories, Inc.)
          Serial Number: 0001
          Manufacturer: Silicon Labs
          Location ID: 0x14200000 / 8
          Current Required (mA): 100

Dezelfde info als onder Over deze Mac > Systeemoverzicht > USB
Die laatste is toch je seriële controller?
CP2102 USB to UART Bridge Controller

https://www.silabs.com/pr...o-uart-bridge-vcp-drivers

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 18:42:
[...]

Die laatste is toch je seriële controller?
CP2102 USB to UART Bridge Controller

https://www.silabs.com/pr...o-uart-bridge-vcp-drivers
Yes! Ik had 'm ook al gevonden. Even gezocht op 'CP2012 Mac OS' en kwam inderdaad op de door jou genoemde website uit. In de /dev folder staat nu tty.SLAB_USBtoUART

Straks maar eens een poging ondernemen om te gaan flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het eerste gedeelte van stap 3 van Ravencore (erase flash) is gelukt, zonder foutmeldingen.
Echter het tweede gedeelte lukt me niet. Ik heb het volgende commando ingevoerd en krijg onderstaande error.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
MacBook-Pro-van-USER:~ USER$ esptool.py -p tty.SLAB_USBtoUART --baud 115200 write_flash -fs 1MB -fm dout -ff 40m \ 0x0 /Users/USER/Downloads/rboot.bin 0x1000 /Users/USER/Downloads/blank_config.bin 0x2000 /Users/USER/Downloads/otaboot.bin
esptool.py v2.5.0
Serial port tty.SLAB_USBtoUART
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2849, in <module>
    _main()
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2842, in _main
    main()
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2543, in main
    esp = ESPLoader.detect_chip(each_port, initial_baud, args.before, args.trace)
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 244, in detect_chip
    detect_port = ESPLoader(port, baud, trace_enabled=trace_enabled)
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 213, in __init__
    self._port = serial.serial_for_url(port)
  File "/Library/Python/2.7/site-packages/serial/__init__.py", line 88, in serial_for_url
    instance.open()
  File "/Library/Python/2.7/site-packages/serial/serialposix.py", line 268, in open
    raise SerialException(msg.errno, "could not open port {}: {}".format(self._port, msg))
serial.serialutil.SerialException: [Errno 2] could not open port tty.SLAB_USBtoUART: [Errno 2] No such file or directory: 'tty.SLAB_USBtoUART'

Edit: ik heb tty.SLAB_USBtoUART vervangen door /dev/tty.SLAB_USBtoUART en even opnieuw in flash mode gezet. Toen kreeg ik dit als output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
MacBook-Pro-van-USER:~ USER$ esptool.py -p /dev/tty.SLAB_USBtoUART --baud 115200 write_flash -fs 1MB -fm dout -ff 40m \ 0x0 /Users/USER/Downloads/rboot.bin 0x1000 /Users/USER/Downloads/blank_config.bin 0x2000 /Users/USER/Downloads/otaboot.bin
esptool.py v2.5.0
Serial port /dev/tty.SLAB_USBtoUART
Connecting....
Detecting chip type... ESP8266
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
MAC: 68:c6:3a:8a:7d:b0
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Configuring flash size...
Flash params set to 0x0320
Compressed 3104 bytes to 2169...
Wrote 3104 bytes (2169 compressed) at 0x00000000 in 0.2 seconds (effective 126.7 kbit/s)...
Hash of data verified.
Compressed 2048 bytes to 23...
Wrote 2048 bytes (23 compressed) at 0x00001000 in 0.0 seconds (effective 2349.2 kbit/s)...
Hash of data verified.
Compressed 418672 bytes to 302918...
Wrote 418672 bytes (302918 compressed) at 0x00002000 in 26.8 seconds (effective 125.1 kbit/s)...
Hash of data verified.

Leaving...
Hard resetting via RTS pin...

@Toppe @Wusser Is ie nu succesvol geflasht?

[ Voor 28% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 19:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
inderdaad!!

Dan toch nog maar wat energie steken in het flashen van mijn sonoffs... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 19:07:
Het eerste gedeelte van stap 3 van Ravencore (erase flash) is gelukt, zonder foutmeldingen.
Echter het tweede gedeelte lukt me niet. Ik heb het volgende commando ingevoerd en krijg onderstaande error.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
MacBook-Pro-van-USER:~ USER$ esptool.py -p tty.SLAB_USBtoUART --baud 115200 write_flash -fs 1MB -fm dout -ff 40m \ 0x0 /Users/USER/Downloads/rboot.bin 0x1000 /Users/USER/Downloads/blank_config.bin 0x2000 /Users/USER/Downloads/otaboot.bin
esptool.py v2.5.0
Serial port tty.SLAB_USBtoUART
Traceback (most recent call last):
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2849, in <module>
    _main()
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2842, in _main
    main()
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 2543, in main
    esp = ESPLoader.detect_chip(each_port, initial_baud, args.before, args.trace)
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 244, in detect_chip
    detect_port = ESPLoader(port, baud, trace_enabled=trace_enabled)
  File "/usr/local/bin/esptool.py", line 213, in __init__
    self._port = serial.serial_for_url(port)
  File "/Library/Python/2.7/site-packages/serial/__init__.py", line 88, in serial_for_url
    instance.open()
  File "/Library/Python/2.7/site-packages/serial/serialposix.py", line 268, in open
    raise SerialException(msg.errno, "could not open port {}: {}".format(self._port, msg))
serial.serialutil.SerialException: \[Errno 2] could not open port tty.SLAB_USBtoUART: \[Errno 2] No such file or directory: 'tty.SLAB_USBtoUART'

Edit: ik heb tty.SLAB_USBtoUART vervangen door /dev/tty.SLAB_USBtoUART en even opnieuw in flash mode gezet. Toen kreeg ik dit als output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
MacBook-Pro-van-USER:~ USER$ esptool.py -p /dev/tty.SLAB_USBtoUART --baud 115200 write_flash -fs 1MB -fm dout -ff 40m \ 0x0 /Users/USER/Downloads/rboot.bin 0x1000 /Users/USER/Downloads/blank_config.bin 0x2000 /Users/USER/Downloads/otaboot.bin
esptool.py v2.5.0
Serial port /dev/tty.SLAB_USBtoUART
Connecting....
Detecting chip type... ESP8266
Chip is ESP8266EX
Features: WiFi
MAC: 68:c6:3a:8a:7d:b0
Uploading stub...
Running stub...
Stub running...
Configuring flash size...
Flash params set to 0x0320
Compressed 3104 bytes to 2169...
Wrote 3104 bytes (2169 compressed) at 0x00000000 in 0.2 seconds (effective 126.7 kbit/s)...
Hash of data verified.
Compressed 2048 bytes to 23...
Wrote 2048 bytes (23 compressed) at 0x00001000 in 0.0 seconds (effective 2349.2 kbit/s)...
Hash of data verified.
Compressed 418672 bytes to 302918...
Wrote 418672 bytes (302918 compressed) at 0x00002000 in 26.8 seconds (effective 125.1 kbit/s)...
Hash of data verified.

Leaving...
Hard resetting via RTS pin...

@Toppe @Wusser Is ie nu succesvol geflasht?
Yes, even loskoppelen en opnieuw verbinden.

Ik kon daarna via m’n iPhone verbinding maken met de Sonoff (WiFi) en hem daarna instellen naar wens.

Nu nog alleen een doel zoeken voor dat ding, ben de hele dag al aan het denken. Iemand een idee? 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 27-10-2018 19:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Wauw, het is me gewoon gelukt!!!! Een Sonoff Basic geflashd met Ravencore HomeKit firmware. En dat ook nog zonder te solderen.

@Toppe en in een eerder stadium @Wusser enorm bedankt voor jullie hulp!

Nu nog kijken of er in de garage voldoende wifi ontvangst is. Ik wil de Sonoff gaan inzetten om de TL-lamp in de garage te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 20:29:
Wauw, het is me gewoon gelukt!!!! Een Sonoff Basic geflashd met Ravencore HomeKit firmware. En dat ook nog zonder te solderen.

@Toppe en in een eerder stadium @Wusser enorm bedankt voor jullie hulp!

Nu nog kijken of er in de garage voldoende wifi ontvangst is. Ik wil de Sonoff gaan inzetten om de TL-lamp in de garage te bedienen.
Anders je nuldraad als antenne inzetten :o 7(8)7 #YOLO oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:22:
[...]

Anders je nuldraad als antenne inzetten :o 7(8)7 #YOLO oOo
Ah, voor tl lamp kan dus niet?
Dan gaan we kijken voor de tuinverlichting. Voor sonoff heb je een waterbestendige doos.

[ Voor 18% gewijzigd door meesje op 27-10-2018 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Dan gaan we kijken voor de tuinverlichting. Voor sonoff heb je een waterbestendige doos.
Natuurlijk kan dat wel. @Toppe maakte een grapje, dus niet je nul draad als antenne gaan gebruiken, maar aansluiten op je Sonoff. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 00:46:
[...]

Natuurlijk kan dat wel. @Toppe maakte een grapje, dus niet je nul draad als antenne gaan gebruiken, maar aansluiten op je Sonoff. ;)
Haha ja, ik raad niet aan het daadwerkelijk te doen :>
meesje schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 22:55:
[...]

Als waterbestendige doos zou je ook kunnen kijken naar een fatsoenlijke lasdoos. Zijn ook waterdicht en ik vermoed iets goedkoper.

Nu begin je over de buitenverlichting, heb daar nu een Elgato Eve Energy maar die reageert 9/10 keer niet of slecht. Toch eens kijken naar die Sonoff voor buiten... moet daar voldoende dekking hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 00:46:
[...]

Ok. Een nul draad zegt me eigenlijk niks. Ik kom niet verder dan plus, min en aarde..... En dit zijn niet eens de goede termen. ;) Eerst maar eens kijken welke kabels er nu allemaal door de buis lopen naar de tl lamp. Ik heb zo’n vermoeden dat jullie me dan wel verder kunnen helpen. :)
Maar helaas, in de garage is geen voldoende wifi. Ook in de tuin niet. Eerst maar daarop iets vinden. Iets van een wifi extender in het stopcontact bij de tuindeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:05:
[...]

Ok. Een nul draad zegt me eigenlijk niks. Ik kom niet verder dan plus, min en aarde..... En dit zijn niet eens de goede termen. ;) Eerst maar eens kijken welke kabels er nu allemaal door de buis lopen naar de tl lamp. Ik heb zo’n vermoeden dat jullie me dan wel verder kunnen helpen. :)
Maar helaas, in de garage is geen voldoende wifi. Ook in de tuin niet. Eerst maar daarop iets vinden. Iets van een wifi extender in het stopcontact bij de tuindeur.
De korte versie is vrij makkelijk; er lopen 2 draden naar je TL lamp, nadat de stroom er af is gehaald knip je ze door en zet je de Sonoff er tussen. Voor de vorm kan je de juiste kleuren op de juiste ingang zetten (N is blauw, L is bruin) maar ook dit maakt niet uit (anders zou een stekker ook maar op 1 manier in het stopcontact passen).

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

De korte versie is vrij makkelijk; er lopen 2 draden naar je TL lamp, nadat de stroom er af is gehaald knip je ze door en zet je de Sonoff er tussen. Voor de vorm kan je de juiste kleuren op de juiste ingang zetten (N is blauw, L is bruin) maar ook dit maakt niet uit (anders zou een stekker ook maar op 1 manier in het stopcontact passen).

Succes
Deze korte versie was wat ik in gedachten had: maar twee draden, dan kom ik er wel uit. Maar door jouw eerdere opmerking heb ik even gegoogled. Ik heb zo’n vermoeden dat er meer draden lopen. Het is een niet verwarmde garage. Vanwege scherpere eisen (woning is 11 jaar oud) denk ik dat er meerdere draden zullen lopen. We zullen wel zien, ik zal dan jullie hulp wel inroepen. Eerst maar zorgen dat de sonoff via wifi kan connecten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:55
meesje schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:19:
[...]

Deze korte versie was wat ik in gedachten had: maar twee draden, dan kom ik er wel uit. Maar door jouw eerdere opmerking heb ik even gegoogled. Ik heb zo’n vermoeden dat er meer draden lopen. Het is een niet verwarmde garage. Vanwege scherpere eisen (woning is 11 jaar oud) denk ik dat er meerdere draden zullen lopen. We zullen wel zien, ik zal dan jullie hulp wel inroepen. Eerst maar zorgen dat de sonoff via wifi kan connecten.
Als het er meer zijn dan laat je de geel groene met rust.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Toppe schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:07:
[...]

Succes
Doet SonOff beide schakelen of creëert deze een brug voor N en schakelt alleen L?

Als deze alleen L schakelt zeker wel de kleurcodes gebruiken, dus N op N en L op L, ook al is het een TL, het blijft een lichtaansluiting en je wilt niet je fase op de buitenste ring van een gloeilampfitting (mocht de TL vervangen worden)

Om het nog netter te doen en conform de wetgeving, dien je na de schakeling van de L verder te gaan met een zwarte draad (schakeldraad).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
de Sonoff schakelt alleen L.
Hij heeft bij de input echter wel L+N nodig om stroom te krijgen voor het wifi signaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
No Hands schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:43:
[...]

Als het er meer zijn dan laat je de geel groene met rust.
Als hij op een bestaande wandschakelaar is aangesloten dan hebben we geen bruine maar een zwarte :9~
Vorkie schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Doet SonOff beide schakelen of creëert deze een brug voor N en schakelt alleen L?

Als deze alleen L schakelt zeker wel de kleurcodes gebruiken, dus N op N en L op L, ook al is het een TL, het blijft een lichtaansluiting en je wilt niet je fase op de buitenste ring van een gloeilampfitting (mocht de TL vervangen worden)

Om het nog netter te doen en conform de wetgeving, dien je na de schakeling van de L verder te gaan met een zwarte draad (schakeldraad).
Zie bovenstaand >:)

[ Voor 51% gewijzigd door Toppe op 28-10-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer wat wijzer geworden. We hebben gelukkig genoeg electriciens in dit topic. ;)
Nu even tijd maken om kabels te checken. Gezien de tijd tussen sonoff, ftdi adapter, etc. in huis en het daadwerkelijk flashen, kan dit nog wel even duren... :+
Eerst maar een cheap-ass range extender kopen. Sonoff heeft maar wifi-n (wifi-4) nodig. De ipad heeft verder wel dekking in de tuin, het gaat alleen om de sonoff. Ook hoeft de snelheid niet hoog te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oei, solderen..... ik was blij dat het flashen zonder solderen is gelukt. ;)
Voor in de garage wellicht een optie maar in de tuin niet. De plaats in de tuin is dichter bij de router dan de tl lamp in de garage. Dus sowieso een wifi range extender nodig. Zo’n simpel stopcontact ding, geen snoer, compact, en redelijk uit het zicht (op de plek die ik in gedachten heb). Het moet ook WAF zijn. ;)
Net via MM outlet een AVM FRITZ! WLAN Repeater 310 gekocht. Als het niks is, kan ie weer terug. Ze hebben daar ook een TP-LINK TL-WA850RE. Waarom die niet? Ik heb wel een goed gevoel bij FRITZ!. Zeker na het lezen van een uitvoerige gebruikersreview hier op tweakers.

[ Voor 79% gewijzigd door meesje op 28-10-2018 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ben ik nou echt de enige hier die zijn hele huis heeft uitgerust met een Time Capsule en in verder bijna iedere ruimte (Zelfs in de garage) een AirPort Express?
Ik heb nu overal wifi, van voren in de straat tot achter in het pad EN AirPlay 2.
Ik weet dat Apple ze niet meer verkoopt, maar jeetje, die dingen werken gewoon ALTIJD.

[ Voor 3% gewijzigd door Serena op 29-10-2018 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Serena schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 12:18:
Ben ik nou echt de enige hier die zijn hele huis heeft uitgerust met een AirPort Extreme en in verder bijna iedere ruimte (Zelfs in de garage) een AirPort Express?
Ik heb nu overal wifi, van voren in de straat tot achter in het pad EN AirPlay 2.
Ik weet dat Apple ze niet meer verkoopt, maar jeetje, die dingen werken gewoon ALTIJD.
Zou kunnen :P

Ik moet zeggen dat sinds ik een Ubiquity Amplifi in huis heb, heb ik ook nergens last van slecht wifi.
Gecombineerd 2.4 en 5 ook, helemaal te gek.

Pagina: 1 ... 31 ... 88 Laatste