Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de 696, maar verwacht dat de 690 qua aansturing het zelfde zal zijn (al verwacht ik dat eigenlijk ook voor de 8xx en de 9xx)
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:59:
[...]

Check https://www.npmjs.com eens en zoek op Homebridge Roomba, zijn verschillende plug-ins voor te vinden. Weet alleen niet of jouw type nummer ook ondersteund wordt.

IFTTT kan een hoop, kun je een webhook maken voor je Roomba? Dan kan het ook met een omweg met Homebridge-ifttt plug-in.
Ja, ik gebruik nu IFTTT voor Siri shortcuts, werkt prima om te starten maar het docken wil niet, hij valt spontaan stil zonder naar het basis station te rijden

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:41
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Fibaro Homekit Wallplug (type F)?
Ik twijfel tussen de Eve Energy en deze Fibaro Wallplug. Over de eerste lees ik wel wat issues, over de tweede niet? Zit wat prijsverschil tussen, vandaar mijn vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
elcastel schreef op zondag 30 september 2018 @ 21:56:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Fibaro Homekit Wallplug (type F)?
Ik twijfel tussen de Eve Energy en deze Fibaro Wallplug. Over de eerste lees ik wel wat issues, over de tweede niet? Zit wat prijsverschil tussen, vandaar mijn vraag.
De Fibaro heeft een gekleurde ring. Ik weet niet of deze permanent uitgezet kan worden. Indien niet, dan wellicht vervelend als direct in zicht.
Je hebt ook nog Koogeek en Parce plus. Deze laatste zendt amazon.de helaas niet naar NL. Beide zijn wel vrij groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
Ik heb geen last (of profijt) van het lampje, de stekkers komen uit het zicht. Het gaat mij vooral over de betrouwbaarheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:18
elcastel schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:19:
Ik heb geen last (of profijt) van het lampje, de stekkers komen uit het zicht. Het gaat mij vooral over de betrouwbaarheid.
Ik ben opgelucht dat ik de eve plugs gister heb kunnen vervangen voor osram versies. Verademing!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:57:
[...]

Dan waren de instellingen niet bewaard in de icloud. Eerst even (oude) device rebooten had waarschijnlijk dit probleem voorkomen. Maar het is soms vaag.
Heel vaag, heb tenslotte ook nog een iPad. 's Ochtends nog een back-up van de iPhone 7 Plus gemaakt. Daarna teruggezet op ee XS Max en weg waren de knoppen en sensoren.
Beetje jammer dat ik die conclusie pas 6 dagen later trok. Vanochtend dacht ik 'eens even naar de instelling van de dimmers kijken'. Alles leeg…

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
paQ schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:24:
Ik ben opgelucht dat ik de eve plugs gister heb kunnen vervangen voor osram versies. Verademing!
Ik neem aan dat dat om Smart+ aan/uit schakelaars gaat? Zijn die er inmiddels ook Homekit compatibel dan? Ik heb ze op mijn Hue set zitten, maar dacht dat ze niet voor Homekit leverbaar waren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:45:
[...]

Heel vaag, heb tenslotte ook nog een iPad. 's Ochtends nog een back-up van de iPhone 7 Plus gemaakt. Daarna teruggezet op ee XS Max en weg waren de knoppen en sensoren.
Beetje jammer dat ik die conclusie pas 6 dagen later trok. Vanochtend dacht ik 'eens even naar de instelling van de dimmers kijken'. Alles leeg…
En als je de iPad nog een keertje opnieuw opstart (ik neem aan dat op je iPad alles accessoires zichtbaar zijn)? Misschien wordt dan nog alles weer opnieuw gesynchroniseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
elcastel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 07:24:
[...]

Ik neem aan dat dat om Smart+ aan/uit schakelaars gaat? Zijn die er inmiddels ook Homekit compatibel dan? Ik heb ze op mijn Hue set zitten, maar dacht dat ze niet voor Homekit leverbaar waren?
via de hue plugin in homebridge.

Maar als het goed is, zou ook dit kwartaal nog de hk versie uitkomen

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 01-10-2018 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net even gezocht op tomtop.com gezocht op 'koogeek'. Ik zie nu dat Koogeek ook een stekker en een stekkerdoos heeft uitgebracht voor alleen Google Assistant en Alexa.
https://www.tomtop.com/p-kloe4.html
https://www.tomtop.com/p-klsp1-1.html

Hoe komt het toch dat deze twee produkten ongeveer de helft goedkoper zijn dan de HomeKit versies (P1EU en O1EU)? Komt dit omdat de produkten gewoon duurder zijn om te produceren (de bekende chip, die niet meer perse nodig is) en zwaardere eisen (dus meer werk) gesteld worden aan de firwmare? Of wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden, omdat 'het Apple is'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09 19:44
@paQ , @elcastel

Ze hebben het hier ook over de Osram plugs die al geschikt zouden zijn voor HK.
Link om te bestellen vind je er ook gelijk bij.
https://www.iculture.nl/nieuws/osram-filamentlampen-goud/

Daarnaast zouden ze van ikea half deze maand met HK kunnen gaan werken.
Er staat namelijk een update gepland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
150 euro per 4.
en niet leverbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:40:
Inderdaad lekker geprijsd, maar ook bluetooth..... Jippiejajee....
nou, het voordeel daarvan is dat je natuurlijk nooit een bridge nodig hebt, omdat je rechtstreeks verbindt met je homekit device.
Wifi, z-wave of zigbee hebben een bridge nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:48:
[...]

nou, het voordeel daarvan is dat je natuurlijk nooit een bridge nodig hebt, omdat je rechtstreeks verbindt met je homekit device.
Wifi, z-wave of zigbee hebben een bridge nodig.
Mijn voorkeur gaat dan toch uit naar een extra kastje. Destijds ook de Eve Motion in huis gehad. Dat was ook geen pretje (heel erg traag). De enige homekit bt devices die ik nog heb, zijn twee koogeek deur sensoren. Gelukkig zitten ze goed in de bluetooth range van de atv. Als ze het ooit begeven, worden ze vervangen door Aqara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
mja, en toch heb ik er thuis meer dan zat. Teut word je er van... Ikea, de gordijnen, de verwarming, aqara, homebridge, hue, ze willen allemaal al dan niet draadloos op je router, stekkerblokken, kabels, ruimte... brrrr
En dat zijn er dan 6.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 01-10-2018 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ikea kan weg he nu je de homebridge-hue plugin gebruikt. ;)

Je kunt eventueel een Homey overwegen of een Hom.ee. Deze laatste is direct compatible met HomeKit (vanuit firmware). Wat betreft de Homey, ik heb het topic hier op tweakers een tijdje gevolgd, maar je wordt daar niet vrolijk van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ben je gek, alles werkt :D
if it ain't broken....

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 01-10-2018 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 08:38:
[...]

En als je de iPad nog een keertje opnieuw opstart (ik neem aan dat op je iPad alles accessoires zichtbaar zijn)? Misschien wordt dan nog alles weer opnieuw gesynchroniseerd.
Had het al allemaal opnieuw ingesteld. Vond het alleen vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 16:44:
[...]

Had het al allemaal opnieuw ingesteld. Vond het alleen vreemd.
Hopelijk was dit een incident. Ik heb helaas al wel een paar keer meegemaakt dat wanneer ik op mijn iPad iets in de Woning app aanpas (b.v. een automation) dat deze aanpassing om een onverklaarbare reden niet zichtbaar is op mijn iPhone. Na opnieuw opstarten van de iPad wel..... Kennelijk is dan de verbinding met iCloud weer goed. Dit gebeurt niet constant. Als ik daarna b.v. op zowel iPad als iPhone gelijktijdig de Woning app open heb staan en ik wijzig bijvoorbeeld de volgorde van de tegel, dan zie ik dat vrijwel direct ook aangepast worden op het andere apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elcastel
paQ schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 15:58:
mja, en toch heb ik er thuis meer dan zat. Teut word je er van... Ikea, de gordijnen, de verwarming, aqara, homebridge, hue, ze willen allemaal al dan niet draadloos op je router, stekkerblokken, kabels, ruimte... brrrr
En dat zijn er dan 6.
Dat is inderdaad wel wat veel. Ik heb Aqara en Hue en ik moet me eens verdiepen in Homebridge, dan kan ik gelijk mijn (niet Homekit) Smart+ stekkers in Homekit inpassen begrijp ik (daar had ik nog niet aan gedacht, ik gebruik ze nu via Hue, maar dan ontbreken ze in Homekit).

Ik heb alles voor Homebridge in huis, maar zat me te verdiepen in Home Assistant, daar kwam ik dus niet uit. Misschien weer eens een poging wagen.

[ Voor 10% gewijzigd door elcastel op 01-10-2018 18:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
elcastel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:49:
[...]

Dat is inderdaad wel wat veel. Ik heb Aqara en Hue en ik moet me eens verdiepen in Homebridge, dan kan ik gelijk mijn (niet Homekit) Smart+ stekkers in Homekit inpassen begrijp ik (daar had ik nog niet aan gedacht, ik gebruik ze nu via Hue, maar dan ontbreken ze in Homekit).

Ik heb alles voor Homebridge in huis, maar zat me te verdiepen in Home Assistant, daar kwam ik dus niet uit. Misschien weer eens een poging wagen.
Nee joh, geen home assistant. Homebridge it is! :+
We hebben daar een heel gezellig topic voor. Nog net geen bier en borrelnootjes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:14:
[...]

Dan niet meer klagen over je 6 gateways he. :)
Heeft ook zo z’n voordelen: trouble schooting is eenvoudiger te pin-pointen doordat je je probleem gelijk kunt toespitsen op 1 hub/gateway. :)
elcastel schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 18:49:
[...]

Heb me daar ook eens in verdiept, maar blijf toch terugkomen op HomeBridge. Zeker als je enigszins Apple minded bent, HASS heeft mij niet weten te overtuigen.

[ Voor 52% gewijzigd door Rgerr op 01-10-2018 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

Heeft ook zo z’n voordelen: trouble schooting is eenvoudiger te pin-pointen doordat je je probleem gelijk kunt toespitsen op 1 hub/gateway. :)

[...]

Heb me daar ook eens in verdiept, maar blijf toch terugkomen op HomeBridge. Zeker als je enigszins Apple minded bent, HASS heeft mij niet weten te overtuigen.
Als mijn Honeywell Lyric T6 het niet goed doet, check ik altijd gelijk mijn Hue bridge...... :+ :) :+ :) Of bedoelde je dat niet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 19:47:
[...]

Als mijn Honeywell Lyric T6 het niet goed doet, check ik altijd gelijk mijn Hue bridge...... :+ :) :+ :) Of bedoelde je dat niet. ;)
Om te kijken of je Zigbee kanaal niet interfereert met de WiFi op je T6? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-10-2024
OK, beste mensen. Wees lief, ik ben geen ras IT'er en wil eigenlijk het liefst dat alles gewoon simpel blijft, maar wil wel graag een start maken met smart home voor ons nieuwe huis (wordt volgende zomer opgeleverd), en overweeg dit te doen met mijn goede vrienden van Apple, omdat ik nu eenmaal mijn ziel al aan de duivel heb verkocht.

Om te beginnen wil ik eigenlijk een infrastructuur opzetten waarin ik het volgende kan doen (en flex overhoudt voor volgende stappen ;-)

- dimmers en schakelaars kunnen bedienen (zowel op de schakelaar als via app/stem, allemaal LED verlichting)
- thermostaten aansturen (met geo-fencing liefst, maar in ieder geval via app/stem); hele huis ligt vol vloerverwarming met meerdere zones per verdieping
- opzetten en gebruiken van scenes (voor bepaalde licht combinaties aan/uit of op bepaald % gedimd via app/stem).
- controleren muziek (app/stem)

Mijn vraag: hoe zou ik dit het best aan kunnen vliegen? Zijn er goede artikelen/achtergrondinfo waarvan het goed is dat ik het lees? Tips voor gebruik van merken/producten?

Het fijne is dat ik helemaal 'vanaf scratch' kan beginnen, maar die kans heb ik natuurlijk maar 1x dus jullie hulp om het goed te doen wordt zeer op prijs gesteld! :) :)

[ Voor 7% gewijzigd door RogerRoger op 01-10-2018 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RogerRoger schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:55:
OK, beste mensen. Wees lief, ik ben geen ras IT'er en wil eigenlijk het liefst dat alles gewoon simpel blijft, maar wil wel graag een start maken met smart home voor ons nieuwe huis (wordt volgende zomer opgeleverd), en overweeg dit te doen met mijn goede vrienden van Apple, omdat ik nu eenmaal mijn ziel al aan de duivel heb verkocht.

Om te beginnen wil ik eigenlijk een infrastructuur opzetten waarin ik het volgende kan doen (en flex overhoudt voor volgende stappen ;-)

- dimmers en schakelaars kunnen bedienen (zowel op de schakelaar als via app/stem, allemaal LED verlichting)
- thermostaten aansturen (met geo-fencing liefst, maar in ieder geval via app/stem); hele huis ligt vol vloerverwarming met meerdere zones per verdieping
- opzetten en gebruiken van scenes (voor bepaalde licht combinaties aan/uit of op bepaald % gedimd via app/stem).

Mijn vraag: hoe zou ik dit het best aan kunnen vliegen? Zijn er goede artikelen/achtergrondinfo waarvan het goed is dat ik het lees? Tips voor gebruik van merken/producten?

Het fijne is dat ik helemaal 'vanaf scratch' kan beginnen, maar die kans heb ik natuurlijk maar 1x dus jullie hulp om het goed te doen wordt zeer op prijs gesteld! :) :)
HomeBridge :P

@meesje en @Rgerr kunnen je er alles over vertellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
RogerRoger schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 21:55:

Alles wat je wil kan met HomeKit icm Homebridge. Als je een iPad of Apple tv hebt (3 of hoger) kun die gaan gebruiken als hub en benaderingen op afstand. Zo kunnen automatisering namelijk worden uitgevoerd als je niet thuis bent (en je iPhone ook niet).

Wat heb je daarvoor nodig:

Licht kun je met Philips Hue bedienen, met stem en app. Hiervoor kun je al naar de lokale bouwmarkt en een starter set aanschaffen met een bridge. Lampen in de fittingen draaien en je kunt al aan de slag. Schakelaars is nog even een dingetje, zo makkelijk is dat namelijk niet.

Thermostaat zou ik je een Tado v3 met aparte radiatorknoppen willen aanraden. Tado heeft het voordeel dat het direct in HomeKit werkt en dat je er eenvoudig zones mee kunt maken. Hoe dat zit met vloerverwarming, zal je zelf even naar moeten googlen.

Scenes en muziek kunnen middels een Homepod. Momenteel niet in Nederland verkrijgbaar en spreekt momenteel ook geen Nederlands. Maar er zijn goede indicaties dat dit niet al te lang meer op zich laat wachten. Als alternatief kun je kijken naar Alexa en Google, maar die werken dan weer niet met Apple.

Kijk eerst eens naar deze mogelijkheden, langzaam implementeren is het betrouwbaarst en ook het leukst. Zo heb je elke keer weer wat nieuws. :) Mocht je zover zijn om uit te bereiden, check dan eens de startpost van het Homebridge topic. Homebridge is een doe-het-zelf project waarmee je apparaten welke niet in HomeKit werken, wel in HomeKit kunt laten werken.

Andere tips: probeer Bluetooth en WiFi domotica te beperken, deze zijn relatief onbetrouwbaar in vergelijking met bijvoorbeeld Zigbee en Z-wave. Hoewel volledig vermijden niet altijd mogelijk is.

Daarnaast lopen er vrij veel mensen tegen het ‘probleem’ van schakelaars icm lampen aan. Er zijn oplossingen voor, bijvoorbeeld Fibaro dimmers. Alleen zijn die vrij duur om door je hele huis te hangen. Fibaro werkt op z-wave, wat HomeKit niet direct accepteert. Dat kan wel via Homebridge, Domoticz en Z-wave stick. Maar als beginnende domotica enthousiasteling zou ik je met klem willen adviseren daar nog maar even niet aan te beginnen. Het gevaar dat je er vervolgens in verzuipt is je setup om zeep helpt is erg reëel. Er zijn meer mogelijkheden, maar daar zadel ik je nog maar even niet mee op. Zoals gezegd: langzaam implementeren, dat komt ook de betrouwbaarheid ten goede omdat je het dan zelf ook allemaal snapt. :)

Tot slot: wat je ook gaat doen, of je nou in HomeKit bezig gaat of niet: veel plezier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 06:16:
[...]
Alles wat je wil kan met HomeKit icm Homebridge. Als je een iPad of Apple tv hebt (3 of hoger) kun die gaan gebruiken als hub en benaderingen op afstand. Zo kunnen automatisering namelijk worden uitgevoerd als je niet thuis bent (en je iPhone ook niet).
@RogerRoger Nog een verduidelijking van bovenstaande. Een Apple TV gen.3 kun je alleen gebruiken als hub voor op afstand benaderen van je HomeKit apparaten. Deze versie werkt niet als hub voor je automations (b.v. dat bij het openen van de voordeur na zonsondergang de lampen in de woonkamer aan gaan). Daarvoor heb je een Apple TV 4(K), iPad of HomePod nodig. Een iPad als hub is leuk om mee te beginnen (als je die al hebt), maar een HomePod of ATV4(K) als hub is wel aan te raden.

Zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT207057

Als u automatiseringen en gebruikersbevoegdheden wilt wijzigen of voor HomeKit geschikte camera's op afstand wilt streamen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) met de nieuwste versie van tvOS, of een iPad met de nieuwste versie van iOS nodig.

Om uw HomeKit-accessoires op afstand te kunnen bedienen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K, Apple TV (4e generatie), Apple TV (3e generatie) of iPad nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:38:
[...]

@RogerRoger Nog een verduidelijking van bovenstaande. Een Apple TV gen.3 kun je alleen gebruiken als hub voor op afstand benaderen van je HomeKit apparaten. Deze versie werkt niet als hub voor je automations (b.v. dat bij het openen van de voordeur na zonsondergang de lampen in de woonkamer aan gaan). Daarvoor heb je een Apple TV 4(K), iPad of HomePod nodig. Een iPad als hub is leuk om mee te beginnen (als je die al hebt), maar een HomePod of ATV4(K) als hub is wel aan te raden.

Als u automatiseringen en gebruikersbevoegdheden wilt wijzigen of voor HomeKit geschikte camera's op afstand wilt streamen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K of Apple TV (4e generatie) met de nieuwste versie van tvOS, of een iPad met de nieuwste versie van iOS nodig.

Om uw HomeKit-accessoires op afstand te kunnen bedienen, hebt u een HomePod, een Apple TV 4K, Apple TV (4e generatie), Apple TV (3e generatie) of iPad nodig.
Thanks, weer wat geleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@RogerRoger Nog een toevoeging wat betreft voice control (Siri, Alexa, Google). Mocht je nog niet helemaal zeker zijn voor welke van de drie je wil gaan, ga dan bij voorkeur voor producten die alle drie ondersteunen. Veel merken doen dat al.
Bijvoorbeeld:
- verlichting: Hue, Ikea Tradfri
- thermostaat: Tado, Honeywell
- stekkers: Koogeek

Het voordeel van Apple is dat naast voice control je ook gelijk een domotica platform (HomeKit) er bij krijgt. Dat bieden Alexa en Google (nog) niet. Voice control wordt regelmatig besproken in de media. Apple is vaak de slechtste van de drie, echter als het domotica platform mee genomen zou worden in de vergelijking, zou Apple er gelijk uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
@RogerRoger Voor de schakelaar zou je eventueel een HUE Tap om kunnen bouwen icm de Gira 823203.
Deze schakelaar is geschikt voor enOcean module in de HUE Tap

Meer hierover is hier te vinden.
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

Ik kom ergens niet helemaal uit wellicht dat de mensen die ook koogeek producten gebruiken een oplossing hebben.
Ik gebruik voor 1 van mijn non smart lampen een Wi-Fi Enabled Smart Socket. Nu heb ik in Homekit een automatisering gemaakt wanneer er iemand na 17u thuis komt deze automatisch aan gaat:

tumb:
Afbeeldingslocatie: https://img.photobucket.com/albums/v319/Underworlds/th_IMG_4134_zpsfyfkuaay.png

Lijkt mij niet heel bijzonder en de instelling in iCloud staat tevens goed (deel mijn locatie van dit apparaat).
Echter gebeurt er helaas niets, dus ik kom na 17u thuis, maar de lamp gaat niet aan (overigens ook niet uit als ik hier een automatisering van maak).

Hebben meer mensen dit probleem? Voor de rest doet de plug het wel gewoon, ik kan hem via homekit gewoon bedienen. Echter werkt de automatisering niet.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Underworld schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:13:
Ik kom ergens niet helemaal uit wellicht dat de mensen die ook koogeek producten gebruiken een oplossing hebben.
Ik gebruik voor 1 van mijn non smart lampen een Wi-Fi Enabled Smart Socket. Nu heb ik in Homekit een automatisering gemaakt wanneer er iemand na 17u thuis komt deze automatisch aan gaat:

tumb:
[Afbeelding]

Lijkt mij niet heel bijzonder en de instelling in iCloud staat tevens goed (deel mijn locatie van dit apparaat).
Echter gebeurt er helaas niets, dus ik kom na 17u thuis, maar de lamp gaat niet aan (overigens ook niet uit als ik hier een automatisering van maak).

Hebben meer mensen dit probleem? Voor de rest doet de plug het wel gewoon, ik kan hem via homekit gewoon bedienen. Echter werkt de automatisering niet.
Dit geldt (nu) alleen voor de eerste keer dat er iemand thuiskomt.
Ergo: zijn er al andere "abonnees" in huis, dan gebeurt er dus niets.

Verder is het van belang dat je (uiteraard) een hub gebruikt, EN dat je de locaties van je mobiele apparaten deelt/gebruikt in icloud.

Als dat allemaal in orde is, dan even uit je icloud en weer terug inloggen.

Ik schakel op precies deze wijze mijn camera en alarmsysteem, en dat werkt prima :)
Voor thuis gebruik ik zo indicatoren wie er van de familie thuis is.

[ Voor 71% gewijzigd door paQ op 02-10-2018 21:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:12:
De P1EU lukt mij wel om te resetten maar daarna zie ik geen teken van verbinding. Op de iPhone wordt hij wel gedetecteerd maar kan de wifi niet delen.

Zou het kunnen dat mijn T-mobile thuis Huawei modem/wifi het probleem is ?
Zet je "Channel Width" van je 2,4GHz netwerk eens op 20MHz only, want hier gaan veel producten namelijk de mist in als deze op 40MHz staat (of op auto), wat samen met Apple producten voor problemen kan zorgen:
https://www.macobserver.c...rmer-apple-wi-fi-engineer
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:22:
Mwa, vind het niet zo erg. Ring Pro is wat mij betreft zwaar overpriced voor wat er geleverd wordt. En wil je alle features gebruiken, komt er boven op de €279 aanschafprijs ook nog €3 per maand aan clouddiensten bij!
Overpriced inderdaad, maar wel handiger met toewijzen van zones die je in de gaten wilt houden van het camera beeld. Geen voorgedefinieerde vakken, maar vakken die je zelf maakt op het camarabeeld:
https://cdn2.techadvisor....o_custom_motion_zones.jpg

De Ring Pro laatst met de Amazon aanbiedingsactie "Prime Days" kunnen aanschaffen met een korting van €100 :P

Dus ik verwacht, nu Amazon Ring heeft overgenomen, op Black Friday weer zo'n vette kortingsactie !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Koogeek P1EU werkt weer, blijkbaar was mijn WiFi netwerk niet op 20MHz only waardoor hij niet kon verbinden.

Nu de DW1 nog, hiervoor wacht ik op nieuwe batterijen. De oude zijn na een paar weken al leeg. Blijkbaar was er iets aan de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:14
Een tijdje terug is het gegaan over de SonOff Basic WiFi Switch en om deze te voorzien van Ravencore firmware zodat OTA updates mogelijk zijn en de switch direct in Homekit kan worden opgenomen ipv via Homebridge.

Gisteren heb ik @Rgerr zijn switch ontvangen om deze de flashen. Dit is me gelukt en ik kreeg hem netjes terug in Homekit. Het werkte beter dan toen ik afgelopen weekend mijn S20 had geflashed. Hieronder een paar plaatjes van mijn werk. Zoals ik eerder heb gezegd, wil ik een video maken over hoe dit te doen omdat er meer vraag naar is. Deze ga ik nog maken omdat ik de switch snel terug wilde sturen naar @Rgerr :)

Mochten er mensen zijn die geen zin hebben om te solderen, flashen, enz. dan heb ik binnenkort een aantal ready-to-use switches die je over zou kunnen nemen. Ik heb een paar basic switches besteld en zal deze flashen zodat ze direct in Homekit gebruikt kunnen worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VQhAeT6KpzEGUo4mcgON88y5/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/l2JvjPG0820gwBk57u2iyuxO/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/KSTqH4g0zzNuKznWecdDYYu0/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/UZoHXqnrhyGeYiCsfRMlDqTv/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/heOMrXS8RULAx7v19zWx8i44/thumb.png Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/38iJ4T2Hi14Mz6B0bL3FTUBF/thumb.png

[ Voor 3% gewijzigd door Wusser op 04-10-2018 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wusser schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:50:
Een tijdje terug is het gegaan over de SonOff Basic WiFi Switch en om deze te voorzien van Ravencore firmware zodat OTA updates mogelijk zijn en de switch direct in Homekit kan worden opgenomen ipv via Homebridge.

Gisteren heb ik @Rgerr zijn switch ontvangen om deze de flashen. Dit is me gelukt en ik kreeg hem netjes terug in Homekit. Het werkte beter dan toen ik afgelopen weekend mijn S20 had geflashed. Hieronder een paar plaatjes van mijn werk. Zoals ik eerder heb gezegd, wil ik een video maken over hoe dit te doen omdat er meer vraag naar is. Deze ga ik nog maken omdat ik de switch snel terug wilde sturen naar @Rgerr :)

Mochten er mensen zijn die geen zin hebben om te solderen, flashen, enz. dan heb ik binnenkort een aantal ready-to-use switches die je over zou kunnen nemen. Ik heb een paar basic switches besteld en zal deze flashen zodat ze direct in Homekit gebruikt kunnen worden.

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Top! Ik ben benieuwd naar je video. Kan ik je PM-en om mijn Sonoff Basis op te sturen? Het liefst beheers ik het flashen zelf, maar mijn soldeertechnieken zijn nog niet echt super. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:37
Wusser schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:50:

[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Zeker geinteresserd in de video en de gebruikte firmware! Kan ik ze hier allemaal eens flashen.

Weet je hoe het met de veiligheid zit van gebruik op deze manier? Zijn er signalen te onderscheppen/misbruiken?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:18:
[...]

Top! Ik ben benieuwd naar je video. Kan ik je PM-en om mijn Sonoff Basis op te sturen? Het liefst beheers ik het flashen zelf, maar mijn soldeertechnieken zijn nog niet echt super. ;)
Sure! PM me maar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wusser
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 12:43:
[...]

Zeker geinteresserd in de video en de gebruikte firmware! Kan ik ze hier allemaal eens flashen.

Weet je hoe het met de veiligheid zit van gebruik op deze manier? Zijn er signalen te onderscheppen/misbruiken?
Dit is de software: https://github.com/RavenSystem/esp-homekit-devices en deze maakt gebruik van https://github.com/SuperHouse/esp-open-rtos en https://github.com/maximkulkin/esp-homekit. Ik moet eerlijk toegeven dat veiligheid niet iets is waar ik naar heb gekeken. Ik weet niet hoe je het signaal zou kunnen onderscheppen. Het gaat over WiFi via Homekit, ik gok dat Apple dat signaal beveiligd, maar ik weet daar niet het fijne van en het is misschien wat voorbarig om daar zomaar vanuit te gaan. 8)7

Als jij meer verstand ervan hebt zou ik met je hulp dat wel uit kunnen zoeken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:25
Om homekit te gebruiken, moet de data geencrypt zijn. Bij het opzetten van de verbinding wordt er een sleutel uitgewisseld tussen homekit en het device. Als de sleutel veilig is opgeslagen op het device, dan is de communicatie versleuteld (niet de verbinding, er wordt niet iets als TLS gebruikt).

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Koogeek DW1 krijg ik niet werkend, met een nieuwe batterij erin brand het ledje constant groen. Resetten door het knopje 10 seconden in te drukken heeft geen effect.

iPhone kan hem niet vinden bij poging tot toevoegen.

De batterij was leeg geraakt en sindsdien krijg ik er geen leven meer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:36:
De Koogeek DW1 krijg ik niet werkend, met een nieuwe batterij erin brand het ledje constant groen. Resetten door het knopje 10 seconden in te drukken heeft geen effect.

iPhone kan hem niet vinden bij poging tot toevoegen.

De batterij was leeg geraakt en sindsdien krijg ik er geen leven meer in.
Contact opnemen met tomtop en volhouden. Bij mij ging het erg moeizaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
meesje schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 17:53:
[...]

Contact opnemen met tomtop en volhouden. Bij mij ging het erg moeizaam.
Hier ook problemen met 1 DW. Groenen lampje bleef knipperen maar kon geen verbinding maken. Inmiddels is de batterij ook leeg en moet ik op zoek naar een nieuwe. In de tussentijd al meermaals contact met tomtop, maar hun standaard reactie is vrijwel altijd dat je een filmpje moet sturen...maar waarschijnlijk wint de aanhouder zoals Meesje al schrijft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
koogeek is het geloof ik ook niet he, op apple homekit gebied?

Ik heb 1 wandschakelaar, en die heeft er soms gewoon geen zin in. staat de boel te knipperen. Dan moet ik hem ect van de muurtrekken, even wachten, er terug op en meestal verbindt ie dan wel weer. Maar irritant is het wel zo eens in de 2 weken.

Gisteren laatste deursensoren van eve voor Xiaomi vervangen.
MÁN :D
Wat een verademing is dat zeg kwa snelheid 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
rabe83 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 18:30:
[...]
Hier ook problemen met 1 DW. Groene lampje bleef knipperen maar kon geen verbinding maken. Inmiddels is de batterij ook leeg en moet ik op zoek naar een nieuwe.
[...]
Ik haal ze bij de Hema. Meestal gewoon op voorraad en lekker goedkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
robertwebbe schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 19:44:
[...]

Ik haal ze bij de Hema. Meestal gewoon op voorraad en lekker goedkoop.
Thanks! Goed om te weten. Ik wist niet dat ze daar te koop waren. 2 stuks voor 4 euro.
Ik dacht dat de CR2450 veel moeilijker te krijgen waren dan de (gangbare) CR2032 (8 stuks bij de Ikea voor 1,29 euro).

Ik vind trouwens dat de DW1 sensor zeker geen batterijslurper (als er tenminste niks aan de hand is). Mijn eerste sensor (op de deur die constant gebruikt wordt), van begin april 2018 (kleine vier maanden geleden), staat nog maar op 97 procent. Dat zou grofweg beteken: 10 procent per jaar, 1 batterij per 10 jaar. Laten we dit halveren (5 jaar), dan vind ik de sensor nog steeds erg zuinig. Ik had dit niet verwacht, mijn verwachting was minimaal 1 batterij per jaar. Ik ben benieuwd hoe lang de Eve deur sensor het doet met 1 batterij.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 18:59
Is er iets wat in een stopcontact kan en dan het verbruik van een apparaat kan meten, wat ik dan vervolgens kan uitlezen via apple tv/app oid?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

No Hands schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 20:41:
Is er iets wat in een stopcontact kan en dan het verbruik van een apparaat kan meten, wat ik dan vervolgens kan uitlezen via apple tv/app oid?
De Koogeek P1EU kan dat, maar ik heb er zeer slechte ervaring mee. Andere merken kunnen het vast ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
O ik dacht dat de koogeek alleen kon schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
No Hands schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:12:
O ik dacht dat de koogeek alleen kon schakelen.
Bijna alle HomeKit schakelaars kunnen via hun native app het energieverbruik uitlezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
@No Hands De Eve energy kan energieverbruik meten. In de eve app kun je de actuele spanning, stroom en verbruik zien evenals terugkijken naar het historisch opgenomen vermogen. Hij kan zelfs de kosten en kWh tonen. En volgens mij zijn er ook apps die HomeKit informatie op AppleTV tonen, ik weet alleen niet of het energieverbruik dan als zodanig wordt getoond.
Volgens mij heeft @paQ nog een paar liggen waar hij vanaf wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
klopt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Dan zal ik jou een PB sturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Nou, over die Eve Energy. Deze week niet meer bereikbaar. Gereset en opnieuw toegevoegd. Werkt weer prima.
Maar...

De 'oude' blijft staan en ik krijg hem met geen mogelijkheid verwijderd. Huh?

Edit: Ik had dit eerder moet typen. Een minuut later lukte het.

[ Voor 14% gewijzigd door Serena op 05-10-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 07:54:
@No Hands De Eve energy kan energieverbruik meten. In de eve app kun je de actuele spanning, stroom en verbruik zien evenals terugkijken naar het historisch opgenomen vermogen. Hij kan zelfs de kosten en kWh tonen. En volgens mij zijn er ook apps die HomeKit informatie op AppleTV tonen, ik weet alleen niet of het energieverbruik dan als zodanig wordt getoond.
Volgens mij heeft @paQ nog een paar liggen waar hij vanaf wil.
Welke apps zijn dat dan? Ik ken alleen HomeCam om de camera's op groot beeld weer te geven (Hele fijne app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Rgerr Heb jij de Aqara water sensoren aan de Xiaomi gateway gekoppeld of aan de Aqara (homekit) gateway? Deze water sensoren worden officieel ondersteund door de Aqara gateway. Moet je binnen de Aqara (Life) app ook zitten klooien met het kiezen van de server?
In de Mi Home app heb ik deze op Mainland China staan, want: grootste aanbod van produkten die te koppelen zijn in Mi Home. Dat server gebeuren vind ik wel een gedoe, want als je b.v. met Google Home aan de slag wil dan moet ie op Singapore staan, maar dan werken veel van je devices niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:39:
@Rgerr Heb jij de Aqara water sensoren aan de Xiaomi gateway gekoppeld of aan de Aqara (homekit) gateway? Deze water sensoren worden officieel ondersteund door de Aqara gateway. Moet je binnen de Aqara (Life) app ook zitten klooien met het kiezen van de server?
In de Mi Home app heb ik deze op Mainland China staan, want: grootste aanbod van produkten die te koppelen zijn in Mi Home. Dat server gebeuren vind ik wel een gedoe, want als je b.v. met Google Home aan de slag wil dan moet ie op Singapore staan, maar dan werken veel van je devices niet....
Heb ze aan de HomeKit hub gekoppeld, middels Aqara Home app. Geen locatie oid, gewoon rechtsboven het plusje indrukken en de sensor toevoegen zoals aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:48:
[...]

Heb ze aan de HomeKit hub gekoppeld, middels Aqara Home app. Geen locatie oid, gewoon rechtsboven het plusje indrukken en de sensor toevoegen zoals aangegeven.
Top! Dus geen gezeur met server keuzes.
Ik ben benieuwd wanneer de EU Aqara gateway en smart stekkers gaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen die last hebben van niet ‘reagerende’ apparaten op een Apple Watch? Bij mij geeft hij aan dat beide Apple TV’s (4K) en de HomePods niet reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:41:
Meer mensen die last hebben van niet ‘reagerende’ apparaten op een Apple Watch? Bij mij geeft hij aan dat beide Apple TV’s (4K) en de HomePods niet reageren
Hier soort gelijk, alleen zegt mn watch dat 1 Apple tv niet reageert. Accessoires wel gewoon bedienbaar. De rest van de hubs reageren wel. Op iPhone reageert wel gewoon alles, inclusief hubs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:56:
[...]

Hier soort gelijk, alleen zegt mn watch dat 1 Apple tv niet reageert. Accessoires wel gewoon bedienbaar. De rest van de hubs reageren wel. Op iPhone reageert wel gewoon alles, inclusief hubs.
Grrrrrr, denk maar weer een ticket inschieten ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:11:
[...]

Welke apps zijn dat dan? Ik ken alleen HomeCam om de camera's op groot beeld weer te geven (Hele fijne app).
HomeCam ziet er inderdaad erg goed uit! Voor geïnteresseerden: YouTube: HomeCam for #Homekit App Review
Ervaar jij hetzelfde als de reviewer met de Logi Circle 2 (dat het even duurt voor er beeld is)? Zoiets is toch al lang met een firmware update of update van de HomeCam app verholpen? Het kan natuurlijk ook zijn dat Circle op grote afstand van de router is geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:38:
[...]

HomeCam ziet er inderdaad erg goed uit! Voor geïnteresseerden: YouTube: HomeCam for #Homekit App Review
Ervaar jij hetzelfde als de reviewer met de Logi Circle 2 (dat het even duurt voor er beeld is)? Zoiets is toch al lang met een firmware update of update van de HomeCam app verholpen? Het kan natuurlijk ook zijn dat Circle op grote afstand van de router is geplaatst.
Ik draai de bèta en er is al heel veel verbeterd.
Enige jammere van HK is dat ze 720 moeten streamen terwijl ze 1080 aankunnen. Het duurt 1 a 2 seconden en dan heb je beeld. Werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 21:17:
[...]

Ik draai de bèta en er is al heel veel verbeterd.
Enige jammere van HK is dat ze 720 moeten streamen terwijl ze 1080 aankunnen. Het duurt 1 a 2 seconden en dan heb je beeld. Werkt prima!
1 à 2 seconden klinkt in ieder geval beter dan wat er in het filmpje wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Zijn er buiten osram nog andere filament lampen of opties om een dimbare filament lamp te gebruiken icm homekit?

Ik heb nog geen werkende homebridge dus wil eigenlijk iets wat direct met homekit te verbinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:46:
Zijn er buiten osram nog andere filament lampen of opties om een dimbare filament lamp te gebruiken icm homekit?

Ik heb nog geen werkende homebridge dus wil eigenlijk iets wat direct met homekit te verbinden is.
Volgens mij niet, maar dat staat toch los van HomeBridge?

Ik zou beginnen met een werkende HomeBridge setup, vanuit daar kan je verder kijken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nogmaals gemaild naar TomTop waar ik mijn Koogeek DW1 heb gekocht. Het blijft een draak van een support afdeling.

Zijn de andere merken wel iets stabieler ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2018 21:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiny Disco
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-05 07:57
Toppe schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 19:41:
Jup , hier ook. Op mijn AW geeft HomeKit aan dat Apple TV niet reageert. Afentoe geeft ie ook aan dat de Eve raamsensors niet bereikbaar zijn of niet reageren terwijl ze in de HomeKit app op mijn iPhone wel bereikbaar zijn of reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een illusie rijker. Ik heb twee dagen gespeeld met de D-Link Omna 180 HD camera.

Als test heb ik deze camera naast de Foscam C1 gezet. De naam van de camera doet het al vermoeden, maar de kijkhoek van de Omna is echt enorm. Voor mijn doeleinde is deze kijkhoek veel te groot, voor mij volstaat 110-120 graden. Doordat de kijkhoek zo groot is, is alles ook vrij klein. Ik moet dan al gelijk inzoomen om e.e.a. te checken. Bij de Foscam heb ik gelijk een goed overzicht.

Verder vind ik, als het donker is, dat het beeld van de Omna nog steeds vrij donker is tov de Foscam. De Foscam heeft een krachtiger IR (8m vs 5m). Dat maakt best een groot verschil.

Al met al, zojuist via amazon.de het retouretiket geprint. ;)

Ik hou het nog lekker bij de Foscam. Het is trouwens niet zo dat de Omna slecht is. Indien je de kijkhoek van 180 echt nodig hebt, dan kun je 'm zeker wel overwegen (mits je 'm goed kunt plaatsen, de omna is weinig flexibel). Het beeld in de Woning app wordt ook heel snel getoond. Dat was voor mij ook de voornaamste reden om eens met een HomeKit camera te spelen. Wel erg jammer trouwens dat de camera van Koogeek nooit het levenslicht heeft gezien; deze had volgens mij een kijkhoek van 115 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Tjek dan gewoon eens een dahua 3MP voor 89 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://homekitnews.com/2...ome-mijia-xiaomi-devices/
De Aqara homekit hub ondersteunt nu ook (oude) Mi accessoires:
- Mi Window & Door Sensor
- Mi Motion Sensor
- Mi Wireless Switch
- Mi Temperature & Humidity Sensor
- Mi Smart Plug (Chinese version)
- Cube
- LED Light Bulb (Tuneable White)

Goede ontwikkeling. Nu nog de rookmelders!

Edit: Oeps te vroeg gejuicht.....
There is a mixture of good and bad news with the latest update; The good news is that for those people who bought Aqara Wireless Rocker Switches that then found they were an older type (that wasn’t supported by the new Hub) despite the same model number, these can now be successfully added to the Aqara Hub/App. The bad news is that these devices still don’t get exposed to HomeKit, so if you’re going to be making use of these, you will be limited to automations within the Aqara app, which in turn means you can only create automations to control other Aqara devices.

Ik weet niet hoe ik bovenstaande nu precies moet lezen. Ze noemen specifiek 'Aqara Wireless Rocker Switches'. En later zeggen ze '....that these devices.....'. Slaat 'these' nu op de Rocker Switches of op de totale lijst? Taaltechnisch zal met 'these' de Rocker Switches bedoeld worden, maar mijn gevoel zegt dat de hele lijst bedoeld wordt.

@Rgerr Ik denk dat jij uitsluitsel kunt geven. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:13:
https://homekitnews.com/2...ome-mijia-xiaomi-devices/
De Aqara homekit hub ondersteunt nu ook (oude) Mi accessoires:
- Mi Window & Door Sensor
- Mi Motion Sensor
- Mi Wireless Switch
- Mi Temperature & Humidity Sensor
- Mi Smart Plug (Chinese version)
- Cube
- LED Light Bulb (Tuneable White)

Goede ontwikkeling. Nu nog de rookmelders!

Edit: Oeps te vroeg gejuicht.....
There is a mixture of good and bad news with the latest update; The good news is that for those people who bought Aqara Wireless Rocker Switches that then found they were an older type (that wasn’t supported by the new Hub) despite the same model number, these can now be successfully added to the Aqara Hub/App. The bad news is that these devices still don’t get exposed to HomeKit, so if you’re going to be making use of these, you will be limited to automations within the Aqara app, which in turn means you can only create automations to control other Aqara devices.

Ik weet niet hoe ik bovenstaande nu precies moet lezen. Ze noemen specifiek 'Aqara Wireless Rocker Switches'. En later zeggen ze '....that these devices.....'. Slaat 'these' nu op de Rocker Switches of op de totale lijst? Taaltechnisch zal met 'these' de Rocker Switches bedoeld worden, maar mijn gevoel zegt dat de hele lijst bedoeld wordt.

@Rgerr Ik denk dat jij uitsluitsel kunt geven. ;)
Net de app even geupdate, maar zie eigenlijk niet de genoemde devices staan, dat ik ze kan toevoegen. Geen cube, geen temp sensor v1 enz. Wel kan ik nu een smart plug, led light bulb en wireless relay controller toevoegen.

Zie onderstaande wat ik nu wel kan toevoegen:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/14tc29v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/v6hh6g.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/m7ak4i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 13:58:
[...]

Net de app even geupdate, maar zie eigenlijk niet de genoemde devices staan, dat ik ze kan toevoegen. Geen cube, geen temp sensor v1 enz. Wel kan ik nu een smart plug, led light bulb en wireless relay controller toevoegen.

Zie onderstaande wat ik nu wel kan toevoegen:

[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bijzonder. In de comments bij het artikel noemen ze wel 'china server'. Dit lijkt er op dat je, net als in de mi home app, van server kunt wisselen. In Mi Home verschilt het enorm welke devices wel/niet zichtbaar zijn.
Je gaf al eerder aan dat je in de Aqara app niet kunt wisselen van server. Even de comments volgen de komende tijd (of reddit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 11 oktober 2018 @ 14:36:
[...]

Bijzonder. In de comments bij het artikel noemen ze wel 'china server'. Dit lijkt er op dat je, net als in de mi home app, van server kunt wisselen. In Mi Home verschilt het enorm welke devices wel/niet zichtbaar zijn.
Je gaf al eerder aan dat je in de Aqara app niet kunt wisselen van server. Even de comments volgen de komende tijd (of reddit).
Daar moet ik op terugkomen; je kunt wel van server wisselen. Echter alleen United States of Mainland China. Alleen qua devices maakt het (ook na forced close) geen verschil in devices. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand enig idee waarom mijn Roomba gaat stofzuigen als ik weg ga? De lampen blijven wel allemaal aan, het is puur de Roomba...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/irDdzq8bgID16vEvIOMzrdhF/medium.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Toppe Als het eerste schuifje aan staat, zou je het inderdaad verwachten. Ik heb soms wel eens dat homekit zaken niet goed terecht komen in de iCloud (misschien bij jou het geval, dat het uitzetten niet goed is doorgekomen?). Dan moet ik het betreffende idevice opnieuw opstarten. Welllicht helpt het bij jou om je iphone uit en aan te zetten?

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 11-10-2018 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Het toch juist de bedoeling dat je roomba gaat stofzuigen als je weg gaat? Tenminste, zo intepreteer ik het...

Trouwens, waarom niet ‘gewoon’ ‘s nachts? Bij mij gaat ie (BluebotXS) midden in de nacht aan als ik lig te slapen. :z

[ Voor 38% gewijzigd door Rgerr op 11-10-2018 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het schuifje (enable this automation) staat toch uit? Dan zou ie toch niks moeten doen?
Maar het lijkt inderdaad logischer dat het schuifje aangezet wordt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, als het schuifje aanstaat zou je verwachten dat hij het doet, en hij doet het ook... alleen ga ik net weg (18:30 liep ik weg) en de Roomba gaat dan alsnog stofzuigen, terwijl het alleen mag tussen 05:00 en 18:00.

Daarbij, de scène die er ook aan gekoppeld zit wordt niet uitgevoerd, want de lampen blijven wel aan.

Kort: Roomba start terwijl scène niet start...

Edit: had ‘m even uitgezet omdat ik naar de fysio was en niet wou dat de Roomba weer ging zuigen. Kom ik net thuis, staat dat ding weer midden in de kamer

Edit 2: oke, ik heb ook een scène die de Roomba naar zn basisstation terug stuurt als ik thuis kom, maar blijkbaar doet HomeBridge een toggle, als ik deze ‘automation’ test dan start hij de Roomba als hij uit staat

[ Voor 35% gewijzigd door Toppe op 11-10-2018 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een nieuw product compatible met HomeKit.
https://kaiterra.com/products/laser-egg-2-plus/

De prijs in US is 199 dollar. Via eBay.de voor ongeveer 185 euro (ex. verzendkosten) te bestellen.
Best een duur ding. En minder functionaliteit dan de Awair (met homebridge) of de Koogeek A1 (wel HomeKit, maar komt misschien nooit op de markt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
Is er een mogelijkheid om via play/pause bepaalde scenes te triggeren in home app?
met Plex het ik icm homebridge een virtuele sensor kunnen toevoegen maar ik zou graag willen dat bij overige media (bv Netflix) ook een scene kan triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
Rgerr schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 06:16:
[...]

Wat heb je daarvoor nodig:

Licht kun je met Philips Hue bedienen, met stem en app. Hiervoor kun je al naar de lokale bouwmarkt en een starter set aanschaffen met een bridge. Lampen in de fittingen draaien en je kunt al aan de slag. Schakelaars is nog even een dingetje, zo makkelijk is dat namelijk niet.

Thermostaat zou ik je een Tado v3 met aparte radiatorknoppen willen aanraden. Tado heeft het voordeel dat het direct in HomeKit werkt en dat je er eenvoudig zones mee kunt maken. Hoe dat zit met vloerverwarming, zal je zelf even naar moeten googlen.

Scenes en muziek kunnen middels een Homepod. Momenteel niet in Nederland verkrijgbaar en spreekt momenteel ook geen Nederlands. Maar er zijn goede indicaties dat dit niet al te lang meer op zich laat wachten. Als alternatief kun je kijken naar Alexa en Google, maar die werken dan weer niet met Apple.

Kijk eerst eens naar deze mogelijkheden, langzaam implementeren is het betrouwbaarst en ook het leukst. Zo heb je elke keer weer wat nieuws. :) Mocht je zover zijn om uit te bereiden, check dan eens de startpost van het Homebridge topic. Homebridge is een doe-het-zelf project waarmee je apparaten welke niet in HomeKit werken, wel in HomeKit kunt laten werken.

Andere tips: probeer Bluetooth en WiFi domotica te beperken, deze zijn relatief onbetrouwbaar in vergelijking met bijvoorbeeld Zigbee en Z-wave. Hoewel volledig vermijden niet altijd mogelijk is.

Daarnaast lopen er vrij veel mensen tegen het ‘probleem’ van schakelaars icm lampen aan. Er zijn oplossingen voor, bijvoorbeeld Fibaro dimmers. Alleen zijn die vrij duur om door je hele huis te hangen. Fibaro werkt op z-wave, wat HomeKit niet direct accepteert. Dat kan wel via Homebridge, Domoticz en Z-wave stick. Maar als beginnende domotica enthousiasteling zou ik je met klem willen adviseren daar nog maar even niet aan te beginnen. Het gevaar dat je er vervolgens in verzuipt is je setup om zeep helpt is erg reëel. Er zijn meer mogelijkheden, maar daar zadel ik je nog maar even niet mee op. Zoals gezegd: langzaam implementeren, dat komt ook de betrouwbaarheid ten goede omdat je het dan zelf ook allemaal snapt. :)

Tot slot: wat je ook gaat doen, of je nou in HomeKit bezig gaat of niet: veel plezier!
Excuus dat mijn reactie zo lang op zich heeft laten wachten, had op 1 of andere manier de notificaties niet aan staan!

En hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Was er inderdaad al achter dat schakelaars/dimmers het best via Zigbee of Z-wave kunnen, maar dacht dat dit inderdaad niet met Apple te combineren was. Leuk om te horen dat dit (indirect) dus wel kan! Ik wil ook graag stap voor stap beginnen, maar wil ook voorkomen dat ik straks alles dicht heb zitten en dat ik dan 5x de kosten moet maken om het alsnog te doen. Welke voorbereidingen zou ik nu moeten treffen (ik denk met name aan elektraleidingen) om ervoor te zorgen dat ik straks nog evt dingen kan toevoegen zodat ik ook mijn schakelaars/dimmers online heb zonder dat ik mn hele stucwerk weer naar de Jozef help? En zijn er niet gewoon schakelaars/dimmers van de standaard merken waar dit soort integraties al in zitten (bijvoorbeeld z-wave)? Dat klinkt toch als een hele logische... en ik kan nu mijn schakelwerk nog kiezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
Dank voor de suggestie! Moet toegeven dat dit nog een beetje chinees voor me is, maar zal zeker het topic even lezen...
jffry90 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 11:57:
@RogerRoger Voor de schakelaar zou je eventueel een HUE Tap om kunnen bouwen icm de Gira 823203.
Deze schakelaar is geschikt voor enOcean module in de HUE Tap

Meer hierover is hier te vinden.
[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 07:38:
[...]

En die nieuwste ATV wilde ik toch al, dus heb nu m'n excuus gevonden! Gelukkig is het bijna kerst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
Dank, helemaal duidelijk!
meesje schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 08:04:
@RogerRoger Nog een toevoeging wat betreft voice control (Siri, Alexa, Google). Mocht je nog niet helemaal zeker zijn voor welke van de drie je wil gaan, ga dan bij voorkeur voor producten die alle drie ondersteunen. Veel merken doen dat al.
Bijvoorbeeld:
- verlichting: Hue, Ikea Tradfri
- thermostaat: Tado, Honeywell
- stekkers: Koogeek

Het voordeel van Apple is dat naast voice control je ook gelijk een domotica platform (HomeKit) er bij krijgt. Dat bieden Alexa en Google (nog) niet. Voice control wordt regelmatig besproken in de media. Apple is vaak de slechtste van de drie, echter als het domotica platform mee genomen zou worden in de vergelijking, zou Apple er gelijk uitspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
RogerRoger schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 13:48:
[...]

Excuus dat mijn reactie zo lang op zich heeft laten wachten, had op 1 of andere manier de notificaties niet aan staan!

En hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Was er inderdaad al achter dat schakelaars/dimmers het best via Zigbee of Z-wave kunnen, maar dacht dat dit inderdaad niet met Apple te combineren was. Leuk om te horen dat dit (indirect) dus wel kan! Ik wil ook graag stap voor stap beginnen, maar wil ook voorkomen dat ik straks alles dicht heb zitten en dat ik dan 5x de kosten moet maken om het alsnog te doen. Welke voorbereidingen zou ik nu moeten treffen (ik denk met name aan elektraleidingen) om ervoor te zorgen dat ik straks nog evt dingen kan toevoegen zodat ik ook mijn schakelaars/dimmers online heb zonder dat ik mn hele stucwerk weer naar de Jozef help? En zijn er niet gewoon schakelaars/dimmers van de standaard merken waar dit soort integraties al in zitten (bijvoorbeeld z-wave)? Dat klinkt toch als een hele logische... en ik kan nu mijn schakelwerk nog kiezen!
Waar ik met name in bestaande bouw tegen aanloop: ondiepe inbouwdozen. Normale inbouwdozen passen z-wave modules over het algemeen prima in, maar als je een extra las hebt zitten met een paar draden wordt het al gauw priegelwerk. Zo heb ik nu een schakelaar die niet meer dicht wil met de z-wave module er in, moet ik nog wat op verzinnen. Overleg het maar eens met de aannemer of dat mogelijk is.

Verder heb ik destijds in elke kamer een extra loze leiding laten aanleggen, in de woonkamer twee extra, zolder drie extra inspelend op gebruik van o.a. bedrade WiFi hotspots, ethernetkabels en gebruik van camera’s (PoE).

Met schakelaars waar al z-wave in zit, zit je vaak vast aan beslag van die specifieke fabrikant. Niet zo mooi als je zelf zorgvuldig beslag hebt uitgezocht. Plus, met losse modules kun je onopvallend je huis slim maken, want het valt achter je bestaande beslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
OK, daar maar eens even achteraan dan, dank voor advies!
Rgerr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:29:
[...]

Waar ik met name in bestaande bouw tegen aanloop: ondiepe inbouwdozen. Normale inbouwdozen passen z-wave modules over het algemeen prima in, maar als je een extra las hebt zitten met een paar draden wordt het al gauw priegelwerk. Zo heb ik nu een schakelaar die niet meer dicht wil met de z-wave module er in, moet ik nog wat op verzinnen. Overleg het maar eens met de aannemer of dat mogelijk is.

Verder heb ik destijds in elke kamer een extra loze leiding laten aanleggen, in de woonkamer twee extra, zolder drie extra inspelend op gebruik van o.a. bedrade WiFi hotspots, ethernetkabels en gebruik van camera’s (PoE).

Met schakelaars waar al z-wave in zit, zit je vaak vast aan beslag van die specifieke fabrikant. Niet zo mooi als je zelf zorgvuldig beslag hebt uitgezocht. Plus, met losse modules kun je onopvallend je huis slim maken, want het valt achter je bestaande beslag. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
Rgerr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 14:29:
Zo heb ik nu een schakelaar die niet meer dicht wil met de z-wave module er in, moet ik nog wat op verzinnen.
Wat voor module heb je hiervoor gebruikt?

Ik ben zelf aan het zoeken wat handig is als mijn huis klaar is. Ik twijfel nog of ik voor Hue wil gaan voor een deel van de verlichting (niet alles kan zoals wandverlichting) anders wil ik het mogelijk maken om via HomeKit of de schakelaar zelf lampen te schakelen en dimmen waar nodig. Fibaro is een redelijk voor de hand liggende optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Wusser schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:10:
[...]

Wat voor module heb je hiervoor gebruikt?

Ik ben zelf aan het zoeken wat handig is als mijn huis klaar is. Ik twijfel nog of ik voor Hue wil gaan voor een deel van de verlichting (niet alles kan zoals wandverlichting) anders wil ik het mogelijk maken om via HomeKit of de schakelaar zelf lampen te schakelen en dimmen waar nodig. Fibaro is een redelijk voor de hand liggende optie.
Fibaro double switch, heb er wel meer in huis (achter schakelaars), maar in die niet meer dicht wil zitten drie lassen en draden voor de Fibaro zelf, daardoor wil de schakelaar er niet helemaal meer op. :+ Denk dat ik hem een stukje uithak of iets tussen ga zetten zodat ik wat meer ruimte heb, kan de lassen niet verleggen namelijk.

Heb hier een combinatie van Hue en Fibaro. Hue in lampen die ik nooit met de hand bedien (dus eenvoudig een andere lamp indraaien) en lampen die ik nog wel eens met de hand bedien. Bijvoorbeeld buitenlamp, ganglicht enz. Daar zit een Fibaro in. Je kunt het ook met een Hue dimmer switch (en hue lamp natuurlijk) doen, zo heb ik het op de slaapkamers geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerRoger
Dat klinkt logisch. Bij ons zit niet iedereen er in huis op te wachten alles met een app'je te doen, dus denk dat we wel schakelaars/dimmers zullen houden. Hue valt dus wat mij betreft af.

Stel dat ik op termijn de lampen met Fibaro (en dus z-wave) zou willen doen: moet ik dan op dit moment nog iets anders doen dan er voor zorgen dat:

1) ik voldoende ruimte in de lasdozen heb zitten om er een z-wave module in te kunnen doen (wat voor bedrading heeft die nodig?)
2) voldoende loze leidingen heb liggen om achteraf nog zaken (bedraad) toe te kunnen voegen.
3) ???

Kan iemand een indicatie geven van wat de kosten per schakelaar/dimmer zouden zijn? En hoe werkt het als ik 4 dimmers op rij heb; heb je bijvoorbeeld multi-units? Maakt het nog uit of schakelaars in hotelschakeling zitten of niet (of zeg ik nu iets doms?)?

Wat voor additionele investeringen moet ik op rekenen voor de backbone aangezien er vast ook een soort server-achtig ding bij moet om de z-wave boel bij elkaar te houden? En zou ik dit ook nodig hebben als ik een Homebridge oplossing zou implementeren? Zoals gezegd; voor mij zou het uiteindelijke doel zijn de boel allemaal in Apple Home te krijgen en automatiseringen te kunnen opzetten.
Rgerr schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:21:
[...]
Fibaro double switch, heb er wel meer in huis (achter schakelaars), maar in die niet meer dicht wil zitten drie lassen en draden voor de Fibaro zelf, daardoor wil de schakelaar er niet helemaal meer op. :+ Denk dat ik hem een stukje uithak of iets tussen ga zetten zodat ik wat meer ruimte heb, kan de lassen niet verleggen namelijk.

Heb hier een combinatie van Hue en Fibaro. Hue in lampen die ik nooit met de hand bedien (dus eenvoudig een andere lamp indraaien) en lampen die ik nog wel eens met de hand bedien. Bijvoorbeeld buitenlamp, ganglicht enz. Daar zit een Fibaro in. Je kunt het ook met een Hue dimmer switch (en hue lamp natuurlijk) doen, zo heb ik het op de slaapkamers geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wusser
@Rgerr bedankt voor je reactie. Ik ga er nog eens goed over nadenken en met de vrouw overleggen uiteraard ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
RogerRoger schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:38:
Dat klinkt logisch. Bij ons zit niet iedereen er in huis op te wachten alles met een app'je te doen, dus denk dat we wel schakelaars/dimmers zullen houden. Hue valt dus wat mij betreft af.

Stel dat ik op termijn de lampen met Fibaro (en dus z-wave) zou willen doen: moet ik dan op dit moment nog iets anders doen dan er voor zorgen dat:

1) ik voldoende ruimte in de lasdozen heb zitten om er een z-wave module in te kunnen doen (wat voor bedrading heeft die nodig?)
2) voldoende loze leidingen heb liggen om achteraf nog zaken (bedraad) toe te kunnen voegen.
3) ???

Kan iemand een indicatie geven van wat de kosten per schakelaar/dimmer zouden zijn? En hoe werkt het als ik 4 dimmers op rij heb; heb je bijvoorbeeld multi-units? Maakt het nog uit of schakelaars in hotelschakeling zitten of niet (of zeg ik nu iets doms?)?

Wat voor additionele investeringen moet ik op rekenen voor de backbone aangezien er vast ook een soort server-achtig ding bij moet om de z-wave boel bij elkaar te houden? En zou ik dit ook nodig hebben als ik een Homebridge oplossing zou implementeren? Zoals gezegd; voor mij zou het uiteindelijke doel zijn de boel allemaal in Apple Home te krijgen en automatiseringen te kunnen opzetten.

[...]
Z-wave is wel vrij duur ten opzichte van Hue. Normale prijs is voor een single/double switch rond de 50 euro. Hotelschakelingen werken volgens mij er niet mee, maar dan durf ik niet 100% zeker te zeggen. Daarentegen (vind ik) z- wave wel weer ontzettend betrouwbaar en veelzijdig.

Voor een z-wave netwerk heb je een z-wave server nodig. Dat kan zo duur en zo goedkoop als je wil; Fibaro Home center voor een paar honderd euro of een Raspberry pi met z-wave USB stick met Domoticz (free/open source). En die laatste voldoet meer dan prima hoor, heb dat zelf ook op een RPi draaien. Je dient wel tijd te investeren om het systeem op te zetten en misschien nog wel belangrijker dat je het begrijpt. Maar als je dat ook leuk vind, kan ik je dat van harte aanraden (en veel plezier mee wensen).

Om je niet helemaal één kant op te duwen; er zijn meer opties, veel meer. Zoals aangegeven is Hue qua verlichting immens populair. Verder zijn er bijvoorbeeld ook schakelaars die direct in HomeKit werken, zonder tussenkomst van een RPi. Neem bijvoorbeeld Koogeek, zij hebben zowel dimmers als single/double switches. Maar werken op WiFi (niet iedereen even gecharmeerd van, wil nog wel eens minder goed werken), vervangen die je huidige beslag en passen niet een bestaand raamwerk van twee of meer schakelaars/contactdozen.

Kijk anders eens op homekitty.world, een vrij complete website met HomeKit apparatuur. Zo krijg je wat meer beeld wat er allemaal op de markt is.

Wat ik nog wel wil meegeven is dat z-wave in principe niet voor HomeKit is ‘gemaakt’. En zijn slimme mensen die dat werkend hebben gekregen in Homekit middels een omweg. Neemt niet weg dat het goed werkt, alleen verwacht niet dat je een klantenservice kunt bellen als je je systeem om zeep helpt. Gelukkig heb je je vrienden op Tweakers die over het algemeen graag met je mee denken. ;)
Wusser schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 15:56:
@Rgerr bedankt voor je reactie. Ik ga er nog eens goed over nadenken en met de vrouw overleggen uiteraard ;)
Zodra de directie aan boord is en er budget is vrij gemaakt, kan de baas z’n slag slaan. :+

[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 15-10-2018 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De (oude) Libratone Zipp en Zipp Mini ondersteunen nu ook Airplay 2.
https://appleinsider.com/...ratone-zipp-and-zipp-mini

Op dit moment is Zipp in de kleur Nordic Black erg goedkoop te krijgen bij Amazon.de.
https://www.amazon.de/Lib...ords=libratone+zipp&psc=1

Nog geen 149 euro. Dat is de helft van de oorspronkelijk nieuwprijs. Het is natuurlijk geen HomePod ;) maar volgens reviews biedt de Libratone een vrij goed geluid en je kunt 'm (vanwege de accu) gemakkelijk even verplaatsen. Een tijdje geleden is de Zipp 2 gepresenteerd, maar daarvan zal de prijs (300 euro) nog wel een tijdje zo blijven. Het grootste verschil met de oude Zipp is Alexa, maar dat willen we niet.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Aqara homekit hub gaat waarschijnlijk ook de Mijia/Honeywell rookmelders ondersteunen.
https://homekitnews.com/2...or-homekit-compatibility/

;w Eve en Netatmo.

@Serena Sorry, deze info was mij gisteren nog niet bekend. In ieder geval werken de rookmelders middels homebridge. Sowieso de vraag wanneer deze update gaat komen en welke functionaliteit geïmplementeerd gaat worden. Met de Aqara Cube kun je alleen Aqara devices aansturen, en b.v. niet je Tradfri lampen..... |:( Straks zie je ook zoiets gebeuren met de rookmelders: wel zichtbaar in HomeKit, maar b.v. geen automations er aan kunnen koppelen.

Ik koop gewoon af en toe was Xiaomi/Aqara spul en zie wel of deze tzt door de Aqara HomeKit hub ondersteund gaan worden. Indien alles via deze hub kan, kan ik altijd nog upgraden. Voor nu: homebridge it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ben ik nou de enige die hier last van heeft? Iedere keer als er een update is van iOS12 bèta stoppen mijn Hue schakelaars met werken. Na een paar dagen doen ze het dan ineens weer.
Snap er niets van!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 12:36:
Ben ik nou de enige die hier last van heeft? Iedere keer als er een update is van iOS12 bèta stoppen mijn Hue schakelaars met werken. Na een paar dagen doen ze het dan ineens weer.
Snap er niets van!!!
Niet klagen he, dat is het risico van spelen met beta software. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nou, sinds 3 dagen werken mijn hue lampen niet meer in de Woning app op Mojave.
gewoon... plotseling...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Cx6WD3R1/Schermafbeelding-2018-10-16-om-13-04-20.png

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 16-10-2018 13:04 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 88 Laatste