Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36
Ik ga even naar de badkamer badkamer, en daarna na het toilet toilet. Daar moet ik voor door de keuken keuken.

Nee het slaat nergens op.

Keukenlamp keuken ook niet want je hebt al een lamp icoon.
Dus dan wordt het lamp keukenlamp keuken.

Ik heb nog niks kunnen bedenken waardoor het een feauture zou moeten zijn.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
Sind de laatste update van Koogeek hebben de contactsensoren moeite en geven vaak ‘geen reactie’ in HomeKit...meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:49:
Ik ga even naar de badkamer badkamer, en daarna na het toilet toilet. Daar moet ik voor door de keuken keuken.

Nee het slaat nergens op.

Keukenlamp keuken ook niet want je hebt al een lamp icoon.
Dus dan wordt het lamp keukenlamp keuken.

Ik heb nog niks kunnen bedenken waardoor het een feauture zou moeten zijn.
Het is ook niet echt consistent. Bij sensor ‘tuindeur’ in kamer ‘tuin’ wordt de kamer wel achterwege gelaten. Als ze deze nieuwe feature doorvoeren moeten ze het ook goed doen. ;)

Nog iets anders. Hebben jullie al gekeken naar shortcuts/opdrachten? Vanuit de app kan ik niks vinden gerelateerd aan woning/homekit (of ik kijk niet goed). En onder instellingen > siri vind ik de laatst gebruikte scene.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rabe83 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:07:
Sind de laatste update van Koogeek hebben de contactsensoren moeite en geven vaak ‘geen reactie’ in HomeKit...meer mensen last hiervan?
Oei, ik wist niet eens dat er een update was. Maar inderdaad v2.3.2 beschikbaar, mijn beide sensoren zitten nu op 2.1.2. Gezien jouw bericht, laat ik het even zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:11:
[...]

Het is ook niet echt consistent. Bij sensor ‘tuindeur’ in kamer ‘tuin’ wordt de kamer wel achterwege gelaten. Als ze deze nieuwe feature doorvoeren moeten ze het ook goed doen. ;)

Nog iets anders. Hebben jullie al gekeken naar shortcuts/opdrachten? Vanuit de app kan ik niks vinden gerelateerd aan woning/homekit (of ik kijk niet goed). En onder instellingen > siri vind ik de laatst gebruikte scene.
Dankzij Federico Viticci heb ik nu een ochtend routine. Scene 'Good Morning' gaat aan. Er wordt verteld hoeveel afspraken en herinneringen ik heb, hoeveel uur ik geslapen heb, de headlines van de NOS worden voorgelezen en mijn favo playlist begint te spelen. En dat allemaal met 1 commando… 👌🏼

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:25:
[...]

Dankzij Federico Viticci heb ik nu een ochtend routine. Scene 'Good Morning' gaat aan. Er wordt verteld hoeveel afspraken en herinneringen ik heb, hoeveel uur ik geslapen heb, de headlines van de NOS worden voorgelezen en mijn favo playlist begint te spelen. En dat allemaal met 1 commando… 👌🏼
Klinkt goed! Een goed argument voor een homepod. ;) Ook een leuke ochtendroutine voor ‘s ochtends vroeg in de auto.
Help me eens op weg. Hoe start ik hiermee? Ik heb geen flauw waar te starten.

Edit: ik ben al iets verder op weg. Wanneer ik een nieuwe opdracht start en in de zoekbalk klik, kan ik wel diverse apps selecteren. Nu kan ik zelf een naar bed gaan routine aanmaken (lampen uit, wekker zetten en niet storen aanzetten).

Ik ben nog wel erg benieuwd naar hoe de headlines van nos af te spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 18-09-2018 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:25:
[...]

Wie welk wat?

Rgerr schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:24:
[...]

Plant hoek en plant tv, niet gekoppeld aan notificaties. Maar heb nu de notificaties eens aangezet voor de planten, eentje staat op 21% dus de sensor zal gauw die contactsensor openen. :)
humidityAlertlevel werkt bij mij ook alleen maar als ik de Woning app open......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
@paQ en @meesje

https://www.macstories.ne...the-macstories-review/11/

Onder aan de pagina… Kun je hem ophalen en zelf aanpassen.

[ Voor 8% gewijzigd door Serena op 19-09-2018 09:26 ]

• paQ
@Serena thanks :)

Ik kwam overigens afgelopen week achter een vage icloud glitch (of feature, daar wil ik vanaf zijn)
De iphone5 van mijn dochter werd telkens opnieuw uit de connectie met de homehub gegooid, en wilde dan ook niet meer verbinden totdat je het uitnodiging-gebeuren opnieuw doorliep.
Ik heb de iphone toen vervangen voor een iphone 6 (die had ik nog liggen) en heb alles via icloud overgezet.
Het uitnodigen ging allemaal prima, maar elke dag opnieuw werd zij geheel uit homekit gemieterd, terwijl ze wel nog stond opgevoerd als gast.
Alles uitloggen, inloggen enz hielp niets.
Haar verwijderd als gast, opnieuw uitgenodigd, en dan kon ze er weer max 1 dag in; volgende dag weer eruit! :(
Dit heeft zich 4 dagen herhaald en werkelijk geen idee wat dit veroorzaakte...

Ik heb vervolgens de reservekopieën van haar icloud gegooid, een nieuwe reservekopie aangemaakt, haar opnieuw uitgenodigd, en sindsdien werkt het al 5 dagen feilloos :'). 8)7

schiet mij maar lek, maar als je icloud bokt, dan kan het echt vanálles zijn blijkt maar weer....

@Serena Ik had al zo’n vermoeden dat je het journaal via een podcast ging. Echter de apple podcast ondersteunt nog geen shortcuts. Dat kan dus wel met de app Overcast. Die app kende ik nog niet. Speel je nos vodcast dagjournaals af?

• Serena
meesje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:31:
[...]

Thanks! Gelijk de website aan mijn bookmarks toegevoegd.
Hele fijne site. Ook een tip om Federico op Twitter te volgen mocht je hier actief zijn.

• Serena
meesje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:41:
@Serena Ik had al zo’n vermoeden dat je het journaal via een podcast ging. Echter de apple podcast ondersteunt nog geen shortcuts. Dat kan dus wel met de app Overcast. Die app kende ik nog niet. Speel je nos vodcast dagjournaals af?
Nee, ik heb de 9 to 5 rss vervangen voor de NOS feed.
Ik gebruik zelf Castro voor podcasts. Heeft sinds vandaag ook shortcuts ondersteuning.

Je MOET ook dat slaapding activeren, anders werkt die niet in morning routine.

Serena schreef op woensdag 19 september 2018 @ 09:49:
[...]

Nee, ik heb de 9 to 5 rss vervangen voor de NOS feed.
Ik gebruik zelf Castro voor podcasts. Heeft sinds vandaag ook shortcuts ondersteuning.

Je MOET ook dat slaapding activeren, anders werkt die niet in morning routine.
rss feeds ben ik nog niet in thuis. Als ik de NOS feeds bekijk, zie ik gewoon tekst. Betekent dit dat deze tekst wordt voorgelezen?

Sorry voor het off topic trouwens. Er is ook een siri shortcuts topic. Gisteren maar gelijk op geabonneerd.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 19-09-2018 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 19 september 2018 @ 10:07:
[...]

rss feeds ben ik nog niet in thuis. Als ik de NOS feeds bekijk, zie ik gewoon tekst. Betekent dit dat deze tekst wordt voorgelezen?

Sorry voor het off topic trouwens. Er is ook een siri shortcuts topic. Gisteren maar gelijk op geabonneerd.
Ja, de 'koppen' worden idd voorgelezen.
Heb hem nu zelf weer aangepast. RTL Nieuws heeft een podcast van ca. 1,5 minuut. Komt om 6 uur online. Werkt dus helaas niet als ik vroege dienst heb, want dan zit ik al in de auto. Maar dus via Castro zo ingesteld dat deze bovenaan in de queue geplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bericht verwijderd. Zelf antwoord gevonden.

[ Voor 91% gewijzigd door meesje op 21-09-2018 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlaampie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-10-2024
Weet iemand een oplossing voor het probleem, 'Accessoires en scènes laden' bij mij blijft de homekit app maar laden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Vlaampie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:39:
Weet iemand een oplossing voor het probleem, 'Accessoires en scènes laden' bij mij blijft de homekit app maar laden. :/
Hub herstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-10 12:03
Toch fijn dat je nu ook home op de de mac hebt sinds 11.14, ik heb geen iPad en dan werkt dit toch fijner dan op een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crazyanz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:38:
Toch fijn dat je nu ook home op de de mac hebt sinds 11.14, ik heb geen iPad en dan werkt dit toch fijner dan op een iPhone.
Kun je daarin ook de automations inregelen, kamers indelen, etc.? Ik had namelijk ergens iets gelezen over een beperking in de Home app op Mac. Was dat niet dat je via de Home app op de Mac geen accessoires kunt toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
meesje schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 14:42:
[...]

Kun je daarin ook de automations inregelen, kamers indelen, etc.? Ik had namelijk ergens iets gelezen over een beperking in de Home app op Mac. Was dat niet dat je via de Home app op de Mac geen accessoires kunt toevoegen?
Je kan inderdaad alleen accesoires bedienen of automatiseringen en scenes aanmaken. Koppelen en kamers aanpassen kan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Crazyanz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:44:
[...]

Je kan inderdaad alleen accesoires bedienen of automatiseringen en scenes aanmaken. Koppelen en kamers aanpassen kan niet.
Je kunt in het menu bij Wijzig een kamer aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
paQ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:23:
[...]

Je kunt in het menu bij Wijzig een kamer aanpassen.
ohja je hebt gelijk, helemaal overheen gekeken dat je nog gewoon systeem menu hebt met opties :+ je kan wel alleen een kamer aanpassen niet aanmaken.

[ Voor 8% gewijzigd door haakjesluiten op 25-09-2018 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Crazyanz schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 16:48:
[...]

ohja je hebt gelijk, helemaal overheen gekeken dat je nog gewoon systeem menu hebt met opties :+ je kan wel alleen een kamer aanpassen niet aanmaken.
jawel, rechtermuis op een tegel, instellingen, kamer > maak nieuwe aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne zijn al een maandje dood en krijg ze niet meer werkend. In het weekend maar weer eens resetten en nog een keer van scratch beginnen met HomeKit.

Ik heb zo een spijt dat ik Koogeek sensoren heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
paQ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:18:
[...]

Was even zoeken maar ik zie het ja, logisch is anders de tandjes...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@robertwebbe Jij hebt ook Koogeek sensor. Heb jij al de firmware bijgewerkt? Zo ja, wat is jouw ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
@meesje Nee, nog niet bijgewerkt.
paQ schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 17:18:
[...]

Ik heb 10.14 nog niet geïnstalleerd, maar bij OMT zijn ze er dus nog niet achter hoe een nieuwe kamer aan te maken....
https://www.onemorething....ojave-woning-app-homekit/
Je kunt in de Woning-app van macOS Mojave bijna alles dat je ook op een iOS-apparaat kunt doen. Zo is het mogelijk om van woning te switchen, regels voor automatisering aan te maken en accessoires te verplaatsen en verwijderen. Je kunt ook scenes toevoegen, activeren en verwijderen. Het toevoegen van een nieuw HomeKit-apparaat of het maken van een nieuwe kamer is echter niet mogelijk. Dat moet je nog steeds op iOS doen.

Het enige dat dus niet kan, is een nieuwe accessoire toevoegen.

• paQ
meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:52:
[...]

Ik heb 10.14 nog niet geïnstalleerd, maar bij OMT zijn ze er dus nog niet achter hoe een nieuwe kamer aan te maken....

Het enige dat dus niet kan, is een nieuwe accessoire toevoegen.
dat, en kamerinstellingen (naam wijzigen van een kamer bijv)

• paQ
De eerste reviews van de nieuwe eve room V2

https://www.amazon.de/pro...fRID=0X98XQE2F86XEZT8Q04T
Steffen L
2,0 van 5 sterrenViel zu klein für den Preis
23 september 2018
Geverifieerde aankoop
Das Display ist echt ein Witz.
Geschätzt ca. 60% von dem alten, und das bei dem Aufpreis.
Neee, also das wars echt jetzt von Eve. Die Thermostate hab ich schon rausgeschmissen wegen der schlechten Erreichbarkeit , und jetzt so was. Überzogene Preise bei einem Displaygröße wo man eine Lupe fast brauchen könnte .
Aber wahrscheinlich wird die bald als Sonderzubehör verkauft werden, da ja am Display kaum was zu verdienen war.
:')

Verder kritiek op de VOC metingen en weergegeven waardes. Mensen trekken ze in twijfel.
Dus veel meer dan een slecht afleesbare thermometer is het niet, want een ander klaagt dat hij niet in een homekit automatisering functioneert als sensor :? 8)7

edit:
wow... je kunt in de woning app idd niets automatiseren 8)7 , je kunt hem uitsluitend gebruiken in een rule in eve app. Benieuwd of die rule dan wel opduikt in bijv hesperus of smart home automation app.

[ Voor 58% gewijzigd door paQ op 27-09-2018 12:18 ]

Weer een nieuw (chinees) merk dat zich richt op HomeKit.
https://homekitnews.com/2...it-doorbell-dreams-alive/
Ik ben benieuwd wanneer deze HomeKit producten te verkrijgen zijn. Als ze al überhaupt het daglicht gaan zien..... Ik wacht nog steeds op de Koogeek camera. :+
Zojuist heb ik de firmware van mijn Koogeek DW1 sensoren bijgewerkt naar 2.3.2. Ik laat je nog wel weten wat mijn bevindingen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
meesje schreef op donderdag 27 september 2018 @ 21:49:
Weer een nieuw (chinees) merk dat zich richt op HomeKit.
https://homekitnews.com/2...it-doorbell-dreams-alive/
Ik ben benieuwd wanneer deze HomeKit producten te verkrijgen zijn. Als ze al überhaupt het daglicht gaan zien..... Ik wacht nog steeds op de Koogeek camera. :+
Gebruik momenteel een ring doorbell met Homebridge plug-in. Geen camera in HomeKit, wel schakelaar en motion sensor waarmee je automatiseringen kunt maken. Heb nu alleen ingesteld dat een Hue lamp gaat knipperen als de bel gaat, als aanvulling op de gong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Bugje iOS12? Of eve?

Ik heb batterijen vervangen in sensoren van eve, en levels zijn prima, maar homekit blijft volhouden dat de batterijen leeg zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 08:10:
Bugje iOS12? Of eve?

Ik heb batterijen vervangen in sensoren van eve, en levels zijn prima, maar homekit blijft volhouden dat de batterijen leeg zijn.
Ook een keer gehad... 8)7
Maar na een dag of wat gaf ie bij mij de melding niet meer.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Verwijderd

Ik krijg mijn Koogeek P1EU niet werkend, hij zit letterlijk geplakt aan mijn wifi basis station. Telefoon op minder dan 20 cm er naast.

- Ik hou de knop op de op de smart plug ingedrukt
- Led gaat groen knipperen
- Op mijn iPhone ga ik naar de Koogeek app, druk op device toevoegen voer de code in.
- Zie vervolgens dat mijn iPhone het apparaat ziet. Klik erop en kies voor Ja ik wil de verbinding delen.
- Na een paar seconden gaat de plug rood knipperen.
- iPhone geeft na een minuut aan dat de accessoire niet toegevoegd is omdat de woning app geen verbinding kon maken.

Zowel via de woning app geprobeerd als via de koogeek app. Paypal helpt me ook niet, support van Koogeek is om te huilen. De enige reactie die ik telkens krijg is of ik een video wil sturen. En daar komt nooit een reactie op terug.

• Serena
Rgerr schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 05:44:
[...]

Gebruik momenteel een ring doorbell met Homebridge plug-in. Geen camera in HomeKit, wel schakelaar en motion sensor waarmee je automatiseringen kunt maken. Heb nu alleen ingesteld dat een Hue lamp gaat knipperen als de bel gaat, als aanvulling op de gong.
Dat knipperen heb ik gewoon ingesteld in IFTTT. Heeft de plugin nog een meerwaarde dan? Wat doet deze in HomeKit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:50:
[...]

Dat knipperen heb ik gewoon ingesteld in IFTTT. Heeft de plugin nog een meerwaarde dan? Wat doet deze in HomeKit?
Je kunt er automatiseringen op maken, scènes, bijvoorbeeld buitenlamp aan indien beweging gedetecteerd tussen zon onder en zon op.
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:04:
[...]

Je kunt er automatiseringen op maken, scènes, bijvoorbeeld buitenlamp aan indien beweging gedetecteerd tussen zon onder en zon op.
Wat betreft motion, kun je in de Ring app instellen welk gebied in de gaten gehouden moet worden en/of gevoeligheid instellen? Zo ja, neemt HomeKit deze instelling over of gaat ie lekker z’n eigen gang?

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:22:
[...]

Wat betreft motion, kun je in de Ring app instellen welk gebied in de gaten gehouden moet worden en/of gevoeligheid instellen? Zo ja, neemt HomeKit deze instelling over of gaat ie lekker z’n eigen gang?
Zeker kan dat:

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/n4vcsx.jpg

En neemt de instelling van Ring over, althans ik heb hem niet kunnen betrappen op iets geks.
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 12:26:
Ik krijg mijn Koogeek P1EU niet werkend, hij zit letterlijk geplakt aan mijn wifi basis station. Telefoon op minder dan 20 cm er naast.

- Ik hou de knop op de op de smart plug ingedrukt
- Led gaat groen knipperen
- Op mijn iPhone ga ik naar de Koogeek app, druk op device toevoegen voer de code in.
- Zie vervolgens dat mijn iPhone het apparaat ziet. Klik erop en kies voor Ja ik wil de verbinding delen.
- Na een paar seconden gaat de plug rood knipperen.
- iPhone geeft na een minuut aan dat de accessoire niet toegevoegd is omdat de woning app geen verbinding kon maken.

Zowel via de woning app geprobeerd als via de koogeek app. Paypal helpt me ook niet, support van Koogeek is om te huilen. De enige reactie die ik telkens krijg is of ik een video wil sturen. En daar komt nooit een reactie op terug.
Heb je 5ghz en 2,4ghz wifi thuis? De Koogeek stekkers kunnen alleen overweg met 2,4ghz. Indien je ook 5ghz hebt, verbindt je iPhone dan met 2,4ghz. Voor de zekerheid heb ik destijds 5ghz een apart SSID gegeven om zeker te zijn dat ik met 2,4ghz connect.

Ik heb zo'n vermoeden dat bovenstaande jouw probleem verhelpt.

Wel jammer overigens dat Koogeek niet goed reageert op support vraagstukken. Je Paypal opmerking kan ik niet plaatsen, zij geven toch geen support? Indien je niet tevreden bent over het product kun je deze kosteloos retourneren, toch? Mits je deze service geactiveerd hebt natuurlijk.
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:44:
[...]

Zeker kan dat:

[Afbeelding]

En neemt de instelling van Ring over, althans ik heb hem niet kunnen betrappen op iets geks.
Nice! Dus je buitenverlichting gaat niet gelijk aan als er een auto voorbij rijdt. ;)
Is dit trouwens een Ring, Ring 2 of Pro?
@rabe83 Ik heb nu bijna twee dagen de nieuwste firmware (2.3.2) op de Koogeek DW1 sensors. Ze geven geen vreemde meldingen en werken naar behoren. Het is wel zo dat ik dit alleen getest heb met tvOS 12.0.1. Op reddit had ik iets gelezen over vage problemen met HomeKit en tvOS 12.0 en dat dit met 12.0.1 opgelost was. Dus wellicht bij jou ook het geval?
@robertwebbe Volgens mij kun je je sensor(en) ook veilig updaten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:47:
[...]

Nice! Dus je buitenverlichting gaat niet gelijk aan als er een auto voorbij rijdt. ;)
Is dit trouwens een Ring, Ring 2 of Pro?
Heb een Ring gekocht, de eerste versie. Kon de verleiding niet weerstaan met 15% korting op 50five. :+ Wat ik wel minder vind, is dat je voor optimaal gebruik een abonnement moet nemen van 3 USD per maand. Eerste maand is gratis, maar dat is gewoon een lokkertje. Daarmee kun je beelden terug kijken uit de cloud, lokaal opslaan is niet mogelijk. Dus alleen live kijken, en als je een ‘ring’ gemist hebt, heb je pech en kun je niet terugkijken.
Yes! Mijn Aqara Cube gaat ook werken met de HomeKit gateway.
https://www.reddit.com/r/...he_cube_added_to_list_of/
https://www.aqara.com/en/...duct.html?v20180926143504

@Rgerr Heb jij de gateway trouwens al binnen?

Ik lees het bericht op reddit nu beter...... :(
As of “next month” the Cube will work with the Aqara hub/app, BUT act only as a remote control of sorts for other Aqara switches and will NOT be capable of controlling other Homekit devices directly.

Dus dan toch maar via homebridge; 5 van de 6 bewegingen werken. Nog zeer acceptabel.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 29-09-2018 18:11 ]

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:10:
Yes! Mijn Aqara Cube gaat ook werken met de HomeKit gateway.
https://www.reddit.com/r/...he_cube_added_to_list_of/
https://www.aqara.com/en/...duct.html?v20180926143504

@Rgerr Heb jij de gateway trouwens al binnen?

Ik lees het bericht op reddit nu beter...... :(
As of “next month” the Cube will work with the Aqara hub/app, BUT act only as a remote control of sorts for other Aqara switches and will NOT be capable of controlling other Homekit devices directly.

Dus dan toch maar via homebridge; 5 van de 6 bewegingen werken. Nog zeer acceptabel.
Ja, al binnen en in gebruik. Alle bruikbare sensoren e.d. gekoppeld aan de HomeKit gateway, een paar accessoires zoals temp sensor v1 werken niet met de nieuwe gateway, dus nog via Homebridge. :) Maar werkt prima, alleen hoopte de Homebridge plug-in niet meer te hoeven gebruiken, maar dat moet dus toch wel voor ‘oudere’ accessoires.
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:38:
[...]

Ja, al binnen en in gebruik. Alle bruikbare sensoren e.d. gekoppeld aan de HomeKit gateway, een paar accessoires zoals temp sensor v1 werken niet met de nieuwe gateway, dus nog via Homebridge. :) Maar werkt prima, alleen hoopte de Homebridge plug-in niet meer te hoeven gebruiken, maar dat moet dus toch wel voor ‘oudere’ accessoires.
Welke sensoren heb jij gekoppeld aan de gateway? Ik ben erg benieuwd of de smoke sensor al gekoppeld kan worden. En ook de xiaomi smart socket.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 18:53:
[...]

Welke sensoren heb jij gekoppeld aan de gateway? Ik ben erg benieuwd of de smoke sensor al gekoppeld kan worden. En ook de xiaomi smart socket.
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/5nt0ft.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/29267py.jpg

Deze kunnen gekoppeld worden met de HomeKit hub, other HomeKit accessoires bedoeld ‘ie andere merken mee. Met HomeKit code.
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:10:
[...]

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Deze kunnen gekoppeld worden met de HomeKit hub, other HomeKit accessoires bedoeld ‘ie andere merken mee. Met HomeKit code.
Thanks! Dat ziet er helder uit. Ik zal de app eens downloaden en af en toe eens checken of er nieuwe devices zijn toegevoegd (volgende maand cube en door lock).
Wat betreft de smart plug, deze is zeker niet hetzelfde als de xiaomi versie? Het plaat ziet er in ieder geval anders uit.

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:29:
[...]

Thanks! Dat ziet er helder uit. Ik zal de app eens downloaden en af en toe eens checken of er nieuwe devices zijn toegevoegd (volgende maand cube en door lock).
Wat betreft de smart plug, deze is zeker niet hetzelfde als de xiaomi versie? Het plaat ziet er in ieder geval anders uit.
Geen idee, heb geen van die plugs. Maar kan zijn hoor, vind het wel jammer dat niet alles over kan op de HomeKit hub. Dacht dat het weer een plug-in zou schelen, maar scheelt het dus niet.
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 19:40:
[...]

Geen idee, heb geen van die plugs. Maar kan zijn hoor, vind het wel jammer dat niet alles over kan op de HomeKit hub. Dacht dat het weer een plug-in zou schelen, maar scheelt het dus niet.
Ik had wel ooit ergens gelezen (al weer een tijdje geleden) dat eind dit jaar ook (oudere) xiaomi/mijia produkten ondersteund gaan worden. Hopelijk gaat dat ook gebeuren. Maar ja, als het gebeurt, is ook weer de vraag van hoe wordt het ondersteund. Zie vorige bericht, dat de Cube wel ondersteund gaat worden maar alleen voor bediening van de Aqara produkten..... 8)7

De komende tijd volg ik wel ontwikkelingen er zijn met de Aqara hub en HomeKit. Hopelijk kan inderdaad tzt de aqara plugin verwijderd worden van homebridge. Laten we eerst ook maar eens zien dat er (in oktober) een EU versie komt van de gateway en van de smart plugs.

[ Voor 6% gewijzigd door meesje op 29-09-2018 20:10 ]

Verwijderd

meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:45:
[...]

Heb je 5ghz en 2,4ghz wifi thuis? De Koogeek stekkers kunnen alleen overweg met 2,4ghz. Indien je ook 5ghz hebt, verbindt je iPhone dan met 2,4ghz. Voor de zekerheid heb ik destijds 5ghz een apart SSID gegeven om zeker te zijn dat ik met 2,4ghz connect.

Ik heb zo'n vermoeden dat bovenstaande jouw probleem verhelpt.

Wel jammer overigens dat Koogeek niet goed reageert op support vraagstukken. Je Paypal opmerking kan ik niet plaatsen, zij geven toch geen support? Indien je niet tevreden bent over het product kun je deze kosteloos retourneren, toch? Mits je deze service geactiveerd hebt natuurlijk.
Ik heb mijn 5Ghz wifi helemaal uitgeschakeld. Heeft niet geholpen.

Van de DW-1 heb ik zojuist ontdekt dat de batterij helemaal leeg is. (Uit elkaar gehaald en met multimeter gemeten) Deze heb ik hooguit 3 weken kunnen gebruiken. Blijkbaar kon deze niet met mijn wifi verbinden waardoor hij het waarschijnlijk constant opnieuw heeft geprobeerd en leeg is geraakt ?

De P1EU lukt mij wel om te resetten maar daarna zie ik geen teken van verbinding. Op de iPhone wordt hij wel gedetecteerd maar kan de wifi niet delen.

Zou het kunnen dat mijn T-mobile thuis Huawei modem/wifi het probleem is ?

Opnieuw een video gemaakt en gemaild naar alle mailadressen die ik kon vinden van koogeek.

Verder heb ik een slimme thermostaat van Honeywell die via wifi verbonden is en een Philips hue bridge. Maar de hue is met netwerk kabel aangesloten.

Paypal kon alleen de claim upgraden zodat ik alleen een deel van de aanschafprijs terug krijg na terug zending. Maar dan kost het me 18 euro om terug te sturen. En bij de aanschaf heb ik ook verzendkosten betaald, wat niet wordt terug betaald. Dan probeer ik ze liever te repareren en wellicht tweedehands door te verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 20:12:
[...]
De P1EU lukt mij wel om te resetten maar daarna zie ik geen teken van verbinding. Op de iPhone wordt hij wel gedetecteerd maar kan de wifi niet delen.
Ik kan me nog wel herinneren dat ik bij de eerste koogeek die ik had ook verschrikkelijk heb zitten prutsen om hem aan de gang te krijgen. Probleem was toen ook de firmware van de koogeek. Misschien dat je er nog een hebt met een oude firmware? Versie 2.2.22 is dacht ik de meest recente.
Zo uit m'n hoofd (Ergens toen heb ik het helemaal beschreven hier op het forum) was het probleem dat je hem echt alleen maar kon connecten met de koogeek app, en dan de firmware updaten. Daarna werkte het prima.
5ghz uitzetten heb ik toen ook gedaan, dan reset en je telefoon ook op de 2,4 ghz wifi. Dan met de koogeek app connecten en updaten.

Verwijderd

Ik ga even zoeken welke firmware versie ik erop heb, dat wordt erg lastig want moet de screenshots zien te vinden. Aangezien ze nu niet meer verbinden.

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:50:
@rabe83 Ik heb nu bijna twee dagen de nieuwste firmware (2.3.2) op de Koogeek DW1 sensors. Ze geven geen vreemde meldingen en werken naar behoren. Het is wel zo dat ik dit alleen getest heb met tvOS 12.0.1. Op reddit had ik iets gelezen over vage problemen met HomeKit en tvOS 12.0 en dat dit met 12.0.1 opgelost was. Dus wellicht bij jou ook het geval?
Thanks voor de info. Ik draai nog tvOS 12 en zal de update eens uitvoeren. Wellicht dat het dan goed werkt....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:14
@meesje & @Rgerr (al wist hij het al) ik heb vandaag succesvol mijn SonOff S20 geflasht met de Ravencore firmware. Het was redelijk eenvoudig om de stappen te volgen. Ik kreeg nog wel een foutmelding op dat 1M, 1MB moest zijn maar verder ging het goed. Wel goed om te weten dat voor je Stap 4 doet dat je de switch aan 230 hangt en niet aan je laptop laat om de instellingen te doen.

Het installen van de OTA Repository en de OTA Binary File name is precies zoals het daar staat. Dit is namelijk wat je ziet als je verbinding maakt met de hotspot (OTA0000000, waar de cijfers het macadres zijn) die de switch uitzendt:

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/j301zK/IMG_0131.jpg

Volgens de uitleg gaat de LED branden na een minuut of 6, dat was niet het geval waardoor ik de switch nog een keer heb geflasht en na ruim 10 min weer wachten heb ik hem een keer uit het stopcontact gehaald en er weer terug in gedaan. Vervolgens kon de Home app hem via de code vinden en werkt hij als een trein.

Dinsdag krijg ik als het goed is de switch van @Rgerr binnen en dan zal ik proberen een video te maken van de stappen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Wusser op 29-09-2018 21:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@inc Het verhaal van @blazez komt me bekend voor. Mij staat nog bij dat het me wel lukte om de stekkers te laten verbinden met HomeKit, maar dat op een gegeven moment de verbinding verbroken werd (rood lampje). De oplossing was de firmware bij te werken via de Koogeek app. Daarna nooit meer problemen er mee gehad. Wel uiteindelijk verkocht, omdat te bulky. De stekkers werkten verder wel goed.

De DW1 maakt trouwens verbinding via bluetooth. Wellicht is de afstand tot de hub (atv4(k) of iPad) te groot?

Indien de produkten echt niet goed zijn, zou ik trouwens contact op nemen met de verkoper (en niet PayPal of Koogeek). De verkoper is je eerste aanspreekpunt. Wel rottig als deze bijvoorbeeld in China zit.....

Mijn DW1 sensoren heb ik destijds bij TOMTOP gekocht. Eén exemplaar ging opeens zomaar stuk. Toen contact opgenomen met TOMTOP, filmpje maken, werd me gevraagd of ik akkoord ging met 8 euro geld terug :? , of ik het door een local repair shop kon laten repareren :? , etc., etc. Ik heb ze gewezen op hun garantievoorwaarden en dat ik gewoon recht heb op een werkend produkt. Na veel herinneringen gestuurd te hebben, kreeg ik opeens een pakket van GLS bezorgd met daarin acht (!!!) sensoren..... :? Zeven stuks ging heel snel weg via marktplaats. :)

Verwijderd

Ik heb ze ook bij TomTop gekocht, ik dacht dat het 1 bedrijf was maar misschien heb ik het verkeerd.

Goede tip, ik dacht dat ze allebei via WiFi werken. Morgen maar weer eens proberen dan met de iPad ernaast dat is mijn hub.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2018 21:15 ]

• haakjesluiten
sinds ik een apple tv heb merk ik dat de elgato eve room nog sneller door zijn batterijen heen gaat. Ik vind het maar armoe dat een apparaat dat 100% van zijn tijd op 1 plek staat om de paar weken nieuwe (herlaadbare)batterijen nodig heeft, helemaal omdat je er ook geen notificatie van krijgt dat ze aan vervanging toe zijn. Zijn er alternatieven te krijgen met vergelijkbare functies als de eve room, liefst met een stekker.

[ Voor 12% gewijzigd door haakjesluiten op 29-09-2018 21:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Zijn Elgato Eve producten ondertussen niet verboden?

• haakjesluiten
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:35:
Zijn Elgato Eve producten ondertussen niet verboden?
:?

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:14
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 17:50:
Eentje lukte probleemloos, de andere niet, daar blijft die op scannen staan in het update proces. Ga morgen de batterij eens los halen en opnieuw proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door robertwebbe op 29-09-2018 21:55 ]

robertwebbe schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:54:
[...]

Eentje lukte probleemloos, de andere niet, daar blijft die op scannen staan in het update proces. Ga morgen de batterij eens los halen en opnieuw proberen.
Bij beide sensoren duurde het updaten twee ‘klokjes rond’. Dat maakte me wel zorgen, maar ging gelukkig goed.
Wij begrijpen @Rgerr zijn opmerking wel, maar voor sommigen was het misschien beter geweest om er een :) of ;) of :+ aan toe te voegen. Ter verduidelijking: de meesten hier zijn blij dat ze geen Eve spullen meer in de huis hebben. Volgens de specs moet je bij een Eve Room trouwens elke 13 weken de batterijen vervangen. Dat was bij ook zo, maar toch vond ik dit te gek. Deze specs waren mij niet van te voren bekend en zag ik pas later in een FAQ.
Wusser schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:00:
@meesje & @Rgerr (al wist hij het al) ik heb vandaag succesvol mijn SonOff S20 geflasht met de Ravencore firmware. Het was redelijk eenvoudig om de stappen te volgen. Ik kreeg nog wel een foutmelding op dat 1M, 1MB moest zijn maar verder ging het goed. Wel goed om te weten dat voor je Stap 4 doet dat je de switch aan 230 hangt en niet aan je laptop laat om de instellingen te doen.

Het installen van de OTA Repository en de OTA Binary File name is precies zoals het daar staat. Dit is namelijk wat je ziet als je verbinding maakt met de hotspot (OTA0000000, waar de cijfers het macadres zijn) die de switch uitzendt:

[Afbeelding]

Volgens de uitleg gaat de LED branden na een minuut of 6, dat was niet het geval waardoor ik de switch nog een keer heb geflasht en na ruim 10 min weer wachten heb ik hem een keer uit het stopcontact gehaald en er weer terug in gedaan. Vervolgens kon de Home app hem via de code vinden en werkt hij als een trein.

Dinsdag krijg ik als het goed is de switch van @Rgerr binnen en dan zal ik proberen een video te maken van de stappen :)
Mooi dat je het gelukt is! Hopelijk wordt het een Jip-en-Janneke video. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:09:
[...]

Wij begrijpen @Rgerr zijn opmerking wel, maar voor sommigen was het misschien beter geweest om er een :) of ;) of :+ aan toe te voegen. Ter verduidelijking: de meesten hier zijn blij dat ze geen Eve spullen meer in de huis hebben. Volgens de specs moet je bij een Eve Room trouwens elke 13 weken de batterijen vervangen. Dat was bij ook zo, maar toch vond ik dit te gek. Deze specs waren mij niet van te voren bekend en zag ik pas later in een FAQ.
Ik ben juist serieus! :+ Laat ik het zo stellen, het zou verboden moeten worden! (Net als autodrop)

• haakjesluiten
Rgerr schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 22:21:
[...]

Ik ben juist serieus! :+ Laat ik het zo stellen, het zou verboden moeten worden! (Net als autodrop)
Op die fiets :+ ik kwam ook pas achter de beroerde batterij duur na aanschaf, had er gewoon niet aan gedacht mijn nest spullen gaan al jaren mee op dezelfde batterijen.

Maar zijn er vergelijkbare producten op de markt, ik weet alleen af van een netatmo health coach maar daar lees je ook wisselende dingen over

[ Voor 15% gewijzigd door haakjesluiten op 29-09-2018 23:15 ]

• paQ
Als je
Crazyanz schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 21:23:
sinds ik een apple tv heb merk ik dat de elgato eve room nog sneller door zijn batterijen heen gaat. Ik vind het maar armoe dat een apparaat dat 100% van zijn tijd op 1 plek staat om de paar weken nieuwe (herlaadbare)batterijen nodig heeft, helemaal omdat je er ook geen notificatie van krijgt dat ze aan vervanging toe zijn. Zijn er alternatieven te krijgen met vergelijkbare functies als de eve room, liefst met een stekker.
Als je homebridge geen probleem vindt, kijk dan even in dat topic en zoek op awair.
Heb hem nu een week en ben er uitermate tevreden over. Integratie is ook te gek en veel keuze aan endpoints.
De room gaat marktplaats op

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ring 2 vandaag in de aanbieding bij Bol.com. €179 inclusief chime

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 09:29:
Ring 2 vandaag in de aanbieding bij Bol.com. €179 inclusief chime
Ja, en? :S Kun je beter plaatsen in het centraal aanbiedingen topic of desnoods homebridge. Ring biedt zelf geen support voor HomeKit (en zal er ook wel niet komen gezien overname door Amazon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 11:51:
[...]

Ja, en? :S Kun je beter plaatsen in het centraal aanbiedingen topic of desnoods homebridge. Ring biedt zelf geen support voor HomeKit (en zal er ook wel niet komen gezien overname door Amazon).
Hmmm klopt, kwam ik net achter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 12:01:
[...]

Hmmm klopt, kwam ik net achter :P
Wel jammer trouwens. Een lange tijd heeft Ring aangegeven dat de Ring Pro support kreeg voor HomeKit, totdat de categorie ‘deurbel’ helemaal werd geschrapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:06:
[...]

Wel jammer trouwens. Een lange tijd heeft Ring aangegeven dat de Ring Pro support kreeg voor HomeKit, totdat de categorie ‘deurbel’ helemaal werd geschrapt.
Mwa, vind het niet zo erg. Ring Pro is wat mij betreft zwaar overpriced voor wat er geleverd wordt. En wil je alle features gebruiken, komt er boven op de €279 aanschafprijs ook nog €3 per maand aan clouddiensten bij!

Dan voldoet de Ring ‘1’ ook meer dan voldoende, voor zo’n 35% van de Ring Pro prijs, namelijk €99. Kortingscode er bij en je komt daar nog ruim onder, dan mogen ze de (directe) HomeKit integratie houden. IFTTT biedt ook mogelijkheden, laat staan dat je geen Homebridge gebruikt. Maar laten we eerlijk zijn, wil je enigszins serieus met HomeKit bezig, kun je niet om Homebridge heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:22:
[...]

Mwa, vind het niet zo erg. Ring Pro is wat mij betreft zwaar overpriced voor wat er geleverd wordt. En wil je alle features gebruiken, komt er boven op de €279 aanschafprijs ook nog €3 per maand aan clouddiensten bij!

Dan voldoet de Ring ‘1’ ook meer dan voldoende, voor zo’n 35% van de Ring Pro prijs, namelijk €99. Kortingscode er bij en je komt daar nog ruim onder, dan mogen ze de (directe) HomeKit integratie houden. IFTTT biedt ook mogelijkheden, laat staan dat je geen Homebridge gebruikt. Maar laten we eerlijk zijn, wil je enigszins serieus met HomeKit bezig, kun je niet om Homebridge heen.
Voor automations volstaat inderdaad homebridge. Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar versie 2, want deze kan ook direct op de aanwezige bedrading aangesloten worden en hoef je geen batterijen op te laden.
De eerste versie is daarentegen wel heel erg vriendelijk geprijsd. Bij 50five met kortingscode maar 90 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:38:
[...]

Voor automations volstaat inderdaad homebridge. Mijn voorkeur zou wel uit gaan naar versie 2, want deze kan ook direct op de aanwezige bedrading aangesloten worden en hoef je geen batterijen op te laden.
De eerste versie is daarentegen wel heel erg vriendelijk geprijsd. Bij 50five met kortingscode maar 90 euro.
De Ring ‘1’ kan ook gewoon op bestaande bedrading worden aangesloten, hetgeen ik hier thuis ook heb gedaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:54:
[...]

De Ring ‘1’ kan ook gewoon op bestaande bedrading worden aangesloten, hetgeen ik hier thuis ook heb gedaan. :)
Wat!?!? Ik was altijd in de veronderstelling dat de 1 alleen op batterijen werkte. Maar hier zie ik inderdaad ‘hardwired’ staan. https://doorbellhub.com/r...vs-ring-video-doorbell-2/
Ik voorzie een bestelling bij 50five.... 90 euro en cashback van 8%. :)
Nu nog even de kleur bepalen: satin nickel of venetian bronze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:00:
[...]

Wat!?!? Ik was altijd in de veronderstelling dat de 1 alleen op batterijen werkte. Maar hier zie ik inderdaad ‘hardwired’ staan. https://doorbellhub.com/r...vs-ring-video-doorbell-2/
Ik voorzie een bestelling bij 50five.... 90 euro en cashback van 8%. :)
Nu nog even de kleur bepalen: satin nickel of venetian bronze.
Heb hier een Venetian bronze hangen, valt het wat minder op als camera. Zie regelmatig mensen op de lens en de bel drukken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
paQ schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 23:40:
Als je
[...]

Als je homebridge geen probleem vindt, kijk dan even in dat topic en zoek op awair.
Heb hem nu een week en ben er uitermate tevreden over. Integratie is ook te gek en veel keuze aan endpoints.
De room gaat marktplaats op
Nog stevig aan de prijs, ik heb van een oud project nog een ESP8266 liggen en een PM 2.5/10 sensor. Ga daar binnenkort denk eens mee aan de slag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
En ik me maar afvragen waarom mijn lichtknoppen niet meer werkten.
Bij het wisselen naar een nieuwe iPhone zijn dus ALLE instellingen van de dimmers, Tap en bewegingssensoren verwijderd. Dat is toch raar?
Heb alles opnieuw in moeten stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Crazyanz schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:31:
[...]

Nog stevig aan de prijs, ik heb van een oud project nog een ESP8266 liggen en een PM 2.5/10 sensor. Ga daar binnenkort denk eens mee aan de slag :+
maar die meet fijnstof en damp
een eve VOC (en geen stof)
een awair doet beide

en dan nog zit je met je conversies naar AQI, die weer varieert op basis van luchtdruk, temperatuur en relatieve luchtvochtigheid. En dan moe tje dat nog in homekit zien te krijgen...
Het is niet zo rechtlijnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
paQ schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:33:
[...]

maar die meet fijnstof en damp
een eve VOC (en geen stof)
een awair doet beide

en dan nog zit je met je conversies naar AQI, die weer varieert op basis van luchtdruk, temperatuur en relatieve luchtvochtigheid. En dan moe tje dat nog in homekit zien te krijgen...
Het is niet zo rechtlijnig.
ik zei niet dat het praktisch was maar lijkt me leuk om een poging te wagen, als ik zo even zoek zie ik dat er als zat mensen mee bezig zijn geweest en er veel te vinden is.

VOC sensors zijn los een paar euro.

Wat mij bij die Awair tegen staat is dat je afhankelijk bent van hun API.

[ Voor 5% gewijzigd door haakjesluiten op 30-09-2018 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Crazyanz schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:39:
[...]

ik zei niet dat het praktisch was maar lijkt me leuk om een poging te wagen, als ik zo even zoek zie ik dat er als zat mensen mee bezig zijn geweest en er veel te vinden is.

VOC sensors zijn los een paar euro.

Wat mij bij die Awair tegen staat is dat je afhankelijk bent van hun API.
wel een goeie API ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 13:22:
[...]

Zojuist geprobeerd te installeren op Mac Os (Mojave), na 3 uur heb ik het opgegeven en kies ik wel de wat duurdere, direct op HomeKit werkende, apparaten.

Vroegâh (klinkt oud...) vond ik het heerlijk om een beetje te rommelen, maar ben er nu wel klaar mee en moet het vooral werken.

Enige wat ik voor nu niet op HomeKit heb is de Roomba (daarom wou ik ook HomeBridge proberen) maar die start in nu via Siri Shortcuts of met zijn eigen app. Dikke prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 30 september 2018 @ 14:32:
En ik me maar afvragen waarom mijn lichtknoppen niet meer werkten.
Bij het wisselen naar een nieuwe iPhone zijn dus ALLE instellingen van de dimmers, Tap en bewegingssensoren verwijderd. Dat is toch raar?
Heb alles opnieuw in moeten stellen.
Dan waren de instellingen niet bewaard in de icloud. Eerst even (oude) device rebooten had waarschijnlijk dit probleem voorkomen. Maar het is soms vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 15:48:
[...]
Vroegâh (klinkt oud...) vond ik het heerlijk om een beetje te rommelen, maar ben er nu wel klaar mee en moet het vooral werken.
Zo keek ik er ook hele tijd tegen aan. Ik heb me flink verzet tegen homebridge. ;) Echter als je serieus aan de slag wil met thuisautomatisering ontkom je niet aan homebridge (of domoticz, home assistant, etc.). Out of the box is homekit toch redelijk beperkt.

Sowieso is het aantal producten dat HomeKit ondersteunt niet echt riant. En daarnaast soms enorm duur. Kijk b.v. maar eens naar een Homekit rookmelder. Deze is 100+ euro, en een Honeywell/Mijia rookmelder kost nog geen 22 euro en kan zeer gemakkelijk geïntegreerd worden in HomeKit middels homebridge.

Ik zie je over een tijdje wel aanhaken in het homebridge topic. :+

Als je trouwens de topic start volgt van het homebridge topic heb je binnen drie uur homebridge en verschillende plugins draaiende. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 30-09-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:09:
[...]

Zo keek ik er ook hele tijd tegen aan. Ik heb me flink verzet tegen homebridge. ;) Echter als je serieus aan de slag wil met thuisautomatisering ontkom je niet aan homebridge (of domoticz, home assistant, etc.). Out of the box is homekit toch redelijk beperkt.

Sowieso is het aantal producten dat HomeKit ondersteunt niet echt riant. En daarnaast soms enorm duur. Kijk b.v. maar eens naar een Homekit rookmelder. Deze is 100+ euro, en een Honeywell/Mijia rookmelder kost nog geen 22 euro en kan zeer gemakkelijk geïntegreerd worden in HomeKit middels homebridge.

Ik zie je over een tijdje wel aanhaken in het homebridge topic. :+

Als je trouwens de topic start volgt van het homebridge topic heb je binnen drie uur homebridge en verschillende plugins draaiende. ;)
Ongetwijfeld, maar hij loopt nu al vast van het installeren van HomeBridge.

Daarbij moet ik straks nog aanvullende dingen aanschaffen (Pi, etc) om het fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Wellicht als iemand ooit een kant en klaar pakket voor een Pi op de markt brengt dat ik inhaak, maar voor nu sla ik over

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:14:
[...]

Ongetwijfeld, maar hij loopt nu al vast van het installeren van HomeBridge.

Daarbij moet ik straks nog aanvullende dingen aanschaffen (Pi, etc) om het fatsoenlijk te kunnen gebruiken.

Wellicht als iemand ooit een kant en klaar pakket voor een Pi op de markt brengt dat ik inhaak, maar voor nu sla ik over
Wil best een ‘out-of-the-box’ image voor je preppen hoor, moet je alleen wel zelf een pi en sd kaart (16gb) aanschaffen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:18:
[...]

Wil best een ‘out-of-the-box’ image voor je preppen hoor, moet je alleen wel zelf een pi en sd kaart (16gb) aanschaffen. ;)
Deal, pi wordt besteld _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 30-09-2018 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Haha, prima. Zal er binnenkort eens voor gaan zitten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:29:
@Rgerr : Gelukt! Weer een lid van de homebridge sekte. :+
@Toppe : Welkom!
Binnenkort beginnen we met brandmerken van de letters HB bij een ieder! (;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:29:
@Rgerr : Gelukt! Weer een lid van de homebridge sekte. :+
@Toppe : Welkom!
Hahaha, alleen als de Roomba 696 via HomeBridge aangestuurd kan worden hoor. Maar ben wel benieuwd wat jij allemaal in HomeKit hebt zitten... pics? oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dit is vragen om problemen, pas maar op. @meesje heeft nogal wat. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:46:
Dit is vragen om problemen, pas maar op. @meesje heeft nogal wat. ;)
Haha nee hoor. Ken je mensen die hun Roomba er in hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:48:
[...]

Haha nee hoor. Ken je mensen die hun Roomba er in hebben?
Nee, helaas. Kwam een poos geleden iets op Kickstarter tegen om Roomba type x HomeKit support te geven, jammer genoeg heeft die het niet gehaald. Heb zelf een Blaupunkt, ook geen HK/HB support, maar dat hoeft ook niet met vast ingestelde werktijden voor hem. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:51:
[...]

Nee, helaas. Kwam een poos geleden iets op Kickstarter tegen om Roomba type x HomeKit support te geven, jammer genoeg heeft die het niet gehaald. Heb zelf een Blaupunkt, ook geen HK/HB support, maar dat hoeft ook niet met vast ingestelde werktijden voor hem. :)
Hmm, die Roomba is voor nu het enige wat in in HomeBridge werkend zou krijgen, op het moment dat die het niet doet heb ik er niet zoveel aan.

Ik heb wel app ondersteuning en IFTTT ondersteuning op dat ding, zal dat schelen qua ondersteuning?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Toppe schreef op zondag 30 september 2018 @ 16:55:
[...]

Hmm, die Roomba is voor nu het enige wat in in HomeBridge werkend zou krijgen, op het moment dat die het niet doet heb ik er niet zoveel aan.

Ik heb wel app ondersteuning en IFTTT ondersteuning op dat ding, zal dat schelen qua ondersteuning?
Check https://www.npmjs.com eens en zoek op Homebridge Roomba, zijn verschillende plug-ins voor te vinden. Weet alleen niet of jouw type nummer ook ondersteund wordt.

IFTTT kan een hoop, kun je een webhook maken voor je Roomba? Dan kan het ook met een omweg met Homebridge-ifttt plug-in.
Pagina: 1 ... 29 ... 88 Laatste