Thanks voor je reactie. Ik baal eerlijk best flink van de (non) reacties. Nergens van 'zo kun je inderdaad ook naar'. We zijn hier in een HomeKit topic, dus wellicht wil je iets slims. Anders had ik wel gelijk een link van de Gamma kunnen plaatsen. Zonder multizones, is een slimme radiatorknop vrij dom.Rgerr schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:25:
[...]
Edit: @meesje oprechte complimenten voor het regelmatig doortastend werk mbt vraagstelling hoor, ik had het (ook) in eerste instantie anders geïnterpreteerd.
snip.... dit is nergens voor nodig
[ Voor 92% gewijzigd door teacher op 14-09-2018 20:06 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
knipperdeknip, je hoeft niet te reageren
Een verwarming (lees CV) staat overigens altijd aan. Deze staat pas uit, als je de stekker uit de CV haalt. Op basis van de vraagtemperatuur gaat je CV actie ondernemen. Probeer maar eens de studeerkamer te verwarmen zonder de woonkamer (extra en onnodig) te verwarmen. Wat als de zon op woonkamer staat en het daar b.v. al 22 graden is, terwijl de temperatuur in de studeerkamer nog maar 18 graden is. Succes er mee om dan zonder de woonkamer extra en onnodig te verwarmen. In dat geval moet je de temp. in de woonkamer op 23 te zetten om er voor te zorgen dat er warm water door de verwarming gaat in de studeerkamer.
Een verwarming (lees CV) staat overigens altijd aan. Deze staat pas uit, als je de stekker uit de CV haalt. Op basis van de vraagtemperatuur gaat je CV actie ondernemen. Probeer maar eens de studeerkamer te verwarmen zonder de woonkamer (extra en onnodig) te verwarmen. Wat als de zon op woonkamer staat en het daar b.v. al 22 graden is, terwijl de temperatuur in de studeerkamer nog maar 18 graden is. Succes er mee om dan zonder de woonkamer extra en onnodig te verwarmen. In dat geval moet je de temp. in de woonkamer op 23 te zetten om er voor te zorgen dat er warm water door de verwarming gaat in de studeerkamer.

[ Voor 83% gewijzigd door teacher op 14-09-2018 20:06 ]
Had van de week contact met Aqara, zij gaven aan dat de mija rookmelders ondersteund gaan worden. Ik heb er daarom ook alvast 1 besteld.meesje schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:27:
Ik ben benieuwd welke xiaomi/mijia devices ondersteunt gaan worden in december.
https://homekitnews.com/2...rking-with-mijia-devices/
Indien ook de mijia/honeywell rookmelders, dan is het bye-bye netatmo en eve met hun 100+ euro apparaten.
Dat zou heel goed nieuws zijn en een mokerslag voor Eve en Netatmo.granturismo5 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:01:
[...]
Had van de week contact met Aqara, zij gaven aan dat de mija rookmelders ondersteund gaan worden. Ik heb er daarom ook alvast 1 besteld.
Het blijven chinezen (geen vooroordeel of wat dan ook) dus het blijft een risico, maar tot nu toe maakt aqara haar beloften wel waar. Heb er voldoende vertrouwen in en wat je terecht zegt, zoveel goedkoper dan Eve en Netatmo of Nest.
Die twee rookmelders (Mija en Aqara) zijn toch nagenoeg hetzelfde? Ook nagenoeg dezelfde prijs, na een gauwe Ali zoekopdracht.
[ Voor 6% gewijzigd door Rgerr op 04-09-2018 07:14 ]
Ik wist niet eens dat een Aqara versie was? Ik kende alleen de Xiaomi/Mijia versie. Soms heb ik het idee dat ze op Ali maar gewoon alle termen (Mi, Xiaomi, Mijia, Aqara) in de productomschrijving opnemen.Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:13:
Die twee rookmelders (Mija en Aqara) zijn toch nagenoeg hetzelfde? Ook nagenoeg dezelfde prijs, na een gauwe Ali zoekopdracht.
Denk dat dat het ook is, merken door elkaar heen gegooid. Zie net dat ik zelf ook een Mija gasmelder heb hangen en niet een Aqara zoals ik dacht, als er al een Aqara bestaat.meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:31:
[...]
Ik wist niet eens dat een Aqara versie was? Ik kende alleen de Xiaomi/Mijia versie. Soms heb ik het idee dat ze op Ali maar gewoon alle termen (Mi, Xiaomi, Mijia, Aqara) in de productomschrijving opnemen.
Toch fijn dat Mija ook (al dan niet deels) opgenomen wordt voor HomeKit, hoewel die ook prima werkt icm Homebridge. Dus mocht het toch niet het geval zijn, Homebridge: HomeKit for the impatient.

Jij bent straks ons proefkonijn.Rgerr schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 07:50:
[...]
Denk dat dat het ook is, merken door elkaar heen gegooid. Zie net dat ik zelf ook een Mija gasmelder heb hangen en niet een Aqara zoals ik dacht, als er al een Aqara bestaat.![]()
Toch fijn dat Mija ook (al dan niet deels) opgenomen wordt voor HomeKit, hoewel die ook prima werkt icm Homebridge. Dus mocht het toch niet het geval zijn, Homebridge: HomeKit for the impatient.
In de comments bij het artikel op homekitnews werd al aangegeven dat de Xiaomi camera's (nog?) niet werken met de nieuwe gateway. Het zou wel super zijn als dat gaat gebeuren. Dan is het niet alleen bye-bye voor Netatmo en Eve (voor rookmelders), maar ook bye-bye D-Link en Logitech (voor hun camera's). Maar zoals jij al een keer hebt aangegeven, we moeten eerst maar zien dat ze de firmware goed op orde hebben.
Zojuist via testflight nieuwe Controller app geupdatet. Je kunt nu scenes copy / pasten 
Nu nog even voor automations en dan komen we nog ergens.
Nu nog even voor automations en dan komen we nog ergens.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Voor de diehard Eve fan. Bij Amazon.de is de nieuwe Eve Room 10 euro goedkoper dan de adviesprijs.
https://www.amazon.de/Eve-Room-Luftqualitäts-Monitor-Kontrollieren-Luftfeuchtigkeit/dp/B07GFRD2GD/ref=sr_1_1_sspa?ie=UTF8&qid=1536050065&sr=8-1-spons&keywords=eve+room&psc=1
In de winkelwagen wordt de prijs 89,97 euro.
https://www.amazon.de/Eve-Room-Luftqualitäts-Monitor-Kontrollieren-Luftfeuchtigkeit/dp/B07GFRD2GD/ref=sr_1_1_sspa?ie=UTF8&qid=1536050065&sr=8-1-spons&keywords=eve+room&psc=1
In de winkelwagen wordt de prijs 89,97 euro.
Bestaan die?meesje schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:36:
Voor de diehard Eve fan.
Goeie vraag.
Mijn ervaring is dat het spul van Eve best fragiel is. Ooit is mijn Eve Room stuk gegaan doordat mijn batterijen leeg waren.....

Jij hebt al regelmatig aangegeven dat Energy stekkers regelmatig een rood uitroepteken geven en dat ze 'kleven'.
Mijn drie Energy stekkers heb ik een tijdje geleden verkocht, echter bij de nieuwe eigenaar wilde één van de drie stekkers het helemaal niet meer doen. De stekkers had ik nog tot het laatste moment in gebruik. Kennelijk is er ergens in het traject 'uit stopcontact halen-transport-in stopcontact doen' iets stuk gegaan..... Ik ben in ieder geval blij dat er nog drie weken garantie op zat en de nieuwe eigenaar een nieuwe stekker toegestuurd heeft gekregen (van Coolblue).
ik word hier met de dag meer en meer anti
de eve room is nu denk ik wel overleden (3e in 3 jaar)
hij meet alleen nog temp en LV. Luchtkwaliteit strakke lijnen van 450 ppm. slaat helemaal nergens op.
De deursensoren doen het alleen als ze zin hebben. Soms 2 uur lang niet, en daarna reageren ze steeds binnen 1 sec.
Het zal wel eenzaam op de fanclub.
Hier Eve Room gesneuveld en bij de nieuwe eigenaar en Eve Energy. Allebei helemaal niet meer willen connectie. Beide gelukkig wel binnen garantie vervangen.
Dit zou een mooie ontwikkeling zijn (en een mooie prijs).
https://smartapfel.de/ikea-plant-intelligente-rollladen/
Hopelijk inderdaad integratie met HomeKit (al dan niet middels homebridge).
https://smartapfel.de/ikea-plant-intelligente-rollladen/
Hopelijk inderdaad integratie met HomeKit (al dan niet middels homebridge).
Hier ook al 3 stuks naar de eeuwige jachtvelden gestuurd...paQ schreef op donderdag 6 september 2018 @ 21:31:
de eve room is nu denk ik wel overleden (3e in 3 jaar)

Vraag me af wie nog zijn originele Rooms operationeel heeft draaien, zonder nog gebruik te hoeven maken van een omruil.
Mijn Eve Room doet het nog steeds vanaf maart 2016. Nog geen omruil hoeven doen of problemen gehad.Montoya200x schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:31:
[...]
Hier ook al 3 stuks naar de eeuwige jachtvelden gestuurd...![]()
Vraag me af wie nog zijn originele Rooms operationeel heeft draaien, zonder nog gebruik te hoeven maken van een omruil.
ja... uh... nu je dát gezegd hebt, gaat ie vanavond kapot natuurlijk heLaborGardens schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:35:
[...]
Mijn Eve Room doet het nog steeds vanaf maart 2016. Nog geen omruil hoeven doen of problemen gehad.
* LaborGardens checkt gelijk de Eve app... alles werkt nog steeds, phewpaQ schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 14:04:
[...]
ja... uh... nu je dát gezegd hebt, gaat ie vanavond kapot natuurlijk he![]()
Op reddit heb ik onderstaande tekst gevonden:
I have the Circle 2 and there’s a known issue with HomeKit if you try to run it in 1080p. Basically, when you try to view a live feed via the Home app, you’ll get “No response”. Every once in a while it works. Switching to 720p fixes this but I’d prefer to run it in 1080p. Logitech claims it’s an issue with how live streams work in HomeKit. They also claim HomeKit only supports 720p streaming right now so even when it “works” and you have 1080p setup, you’re actually viewing a 720p stream. Viewing the live feed through the Logi Circle app works fine.
bron: https://www.reddit.com/r/...dlink_omna180_or_netatmo/
Los van het beschreven issue dat diegene ervaart, verbaast het me dat de fabrikant beweert dat de stream in de Woning app maar 720p is. Zou dit echt zo zijn? Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Helaas kan ik het niet testen, ik heb een simpele Foscam C1 met 720p beeld via homebridge in HomeKit opgenomen.
I have the Circle 2 and there’s a known issue with HomeKit if you try to run it in 1080p. Basically, when you try to view a live feed via the Home app, you’ll get “No response”. Every once in a while it works. Switching to 720p fixes this but I’d prefer to run it in 1080p. Logitech claims it’s an issue with how live streams work in HomeKit. They also claim HomeKit only supports 720p streaming right now so even when it “works” and you have 1080p setup, you’re actually viewing a 720p stream. Viewing the live feed through the Logi Circle app works fine.
bron: https://www.reddit.com/r/...dlink_omna180_or_netatmo/
Los van het beschreven issue dat diegene ervaart, verbaast het me dat de fabrikant beweert dat de stream in de Woning app maar 720p is. Zou dit echt zo zijn? Ik kan het me eerlijk gezegd niet voorstellen. Helaas kan ik het niet testen, ik heb een simpele Foscam C1 met 720p beeld via homebridge in HomeKit opgenomen.
[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 07-09-2018 20:39 ]
dacht ik al
Kan het me haast niet voorstellen dat je een 1080p stream door je icloud krijgt.
Las er toevallig vanmiddag wat over met de homebridge plugins. Daar is het ook max 720p, omdat -zo staat er- een pi3 niet 2 1080p streams zou aankunnen, dus het beperkt werd tot 720p.
Hoe dan ook maakt het in homebridge namelijk niet uit of ik een 1, 2, of een 3 MP stream doorstuur; ik zie iets dat lijkt op max 720.
Echt vast te stellen is dat volgens mij niet
edit:
hier een soort van bevestiging van wat ik elders las:
https://community.logitec...t-viewable-in-homekit-app
Kan het me haast niet voorstellen dat je een 1080p stream door je icloud krijgt.
Las er toevallig vanmiddag wat over met de homebridge plugins. Daar is het ook max 720p, omdat -zo staat er- een pi3 niet 2 1080p streams zou aankunnen, dus het beperkt werd tot 720p.
Hoe dan ook maakt het in homebridge namelijk niet uit of ik een 1, 2, of een 3 MP stream doorstuur; ik zie iets dat lijkt op max 720.
Echt vast te stellen is dat volgens mij niet
edit:
hier een soort van bevestiging van wat ik elders las:
https://community.logitec...t-viewable-in-homekit-app
[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 07-09-2018 21:13 ]
Heb net even een vergelijk gemaakt tussen de livestream op mijn iPhone, en de "SD" stream en "HD" stream in de app.
de "SD" is een fractie scherper dan in homekit.
"HD" geeft me de 3MP stream, die echt kneiterscherp is
wat "SD" hier dus is, is lastig vast testellen, maar het het is niet zo dat het in homekit nu aanzienlijk slechter is dan in de app. (naja... de HD stream is echt wel veel beter, maar die krijg ik nog haarscherp op een 27" monitor)
de "SD" is een fractie scherper dan in homekit.
"HD" geeft me de 3MP stream, die echt kneiterscherp is
wat "SD" hier dus is, is lastig vast testellen, maar het het is niet zo dat het in homekit nu aanzienlijk slechter is dan in de app. (naja... de HD stream is echt wel veel beter, maar die krijg ik nog haarscherp op een 27" monitor)
Hebben jullie ook dat sinds de laatste update van Eve app de At a glance pagina vernaggeld is? De rooms ook. Balen, dat wordt weer alles op de oude plek zetten.
Edit: je kunt nu ook <= en >= gebruiken als triggers in de Eve app. Voorheen alleen =. Deze ontbreekt nu, echter kun je wel als aanvullende conditie toevoegen en bereik je hetzelfde resultaat.
Edit: je kunt nu ook <= en >= gebruiken als triggers in de Eve app. Voorheen alleen =. Deze ontbreekt nu, echter kun je wel als aanvullende conditie toevoegen en bereik je hetzelfde resultaat.
[ Voor 62% gewijzigd door meesje op 07-09-2018 22:39 ]
IKEA heeft een update uitgebracht voor de hub tbv de stopcontacten.
Zou het daarmee automatisch werken in homekit?
Zou het daarmee automatisch werken in homekit?
Voor de geïnteresseerde: Gamma geeft 30% korting op alle Philips LED verlichting inclusief Hue!
https://www.gamma.nl/asso...htingssysteem=Philips+Hue
https://www.gamma.nl/asso...htingssysteem=Philips+Hue
Snotverdikke, heb ik er net drie gekocht... Terugsturen dan maar.
https://homekitnews.com/2...-ikea-smart-plug-emerges/
Online ikea Zweden al te bestellen. In principe best een bulky stekker, maar het lijkt wel dat bij een 2WCD (boven elkaar) er nog redelijk wat ruimte over blijft voor een tweede normale stekker.
Online ikea Zweden al te bestellen. In principe best een bulky stekker, maar het lijkt wel dat bij een 2WCD (boven elkaar) er nog redelijk wat ruimte over blijft voor een tweede normale stekker.
Zijn die van Koogeek nog mooier.meesje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 08:58:
https://homekitnews.com/2...-ikea-smart-plug-emerges/
Die van Koogeek zijn zeker moooier, maar om nou 24/7 een stekker in mijn wandcontactdoos te proppen waarvan de EU een verkoopverbod heeft doen uitgaan?
Bedankt voor de tip @Wusser
Ga er gelijk een aantal bestellen.
Vanavond trouwens het apple event. Zou er wat nieuws zijn over homekit.....
Graag gedaan!jffry90 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:23:
Ik zit om 19.00 klaar, ik verwacht eerlijk gezegd geen directe aankondigingen. Misschien dat er wel iets gaat komen maar dat zal later wel bekend worden denk ik.
Is een paar dagen later opgeheven: https://www.iculture.nl/n...ek-stekker-verkoopverbod/EgoPro schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:23:
Die van Koogeek zijn zeker moooier, maar om nou 24/7 een stekker in mijn wandcontactdoos te proppen waarvan de EU een verkoopverbod heeft doen uitgaan?
12 september.jffry90 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:23:
https://www.apple.com/apple-events/september-2018/
[ Voor 4% gewijzigd door Rgerr op 11-09-2018 09:27 ]
Wie zegt dat de stekkers nooit veilig zijn geweest?EgoPro schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:23:
Onderstaand een stukje van: https://www.iculture.nl/n...ek-stekker-verkoopverbod/
Update 11 april
Navraag bij Koogeek maakt duidelijk dat de fabrikant ondertussen over alle benodigde certificaten en goedkeuringen beschikt. De fabrikant heeft zelf geen idee waarom er een verkoopverbod is ingesteld, aangezien naar eigen zeggen alle vereiste papieren in orde zijn. De Koogeek-stekker P1EU voldoet aan de Radio Equipment Directive (RED) en de benodigde RED-cerficaten en voldoet aan de CE- en RoHS-richtlijnen. Dit blijkt ook uit markeringen op de verpakking. Omdat het niet verplicht is om de markeringen ook in de handleiding op te nemen heeft Koogeek dat tot nu toe niet gedaan. Koogeek heeft opheldering gevraagd bij het Bundesnetzagentur, maar heeft nog geen reactie ontvangen.
Het is inderdaad morgen...
[ Voor 83% gewijzigd door Wusser op 11-09-2018 09:28 ]
Zo zonde als je dan om 19.00u gereed zit en er komt niks...
Maar daat staat toch niet dat het verkoopverbod is opgeheven. Kogeek zegt dat ze aan de eisen voldoen. Wij van WC-eend.......jffry90 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:26:
[...]
Wie zegt dat de stekkers nooit veilig zijn geweest?
Onderstaand een stukje van: https://www.iculture.nl/n...ek-stekker-verkoopverbod/
Update 11 april
Navraag bij Koogeek maakt duidelijk dat de fabrikant ondertussen over alle benodigde certificaten en goedkeuringen beschikt. De fabrikant heeft zelf geen idee waarom er een verkoopverbod is ingesteld, aangezien naar eigen zeggen alle vereiste papieren in orde zijn. De Koogeek-stekker P1EU voldoet aan de Radio Equipment Directive (RED) en de benodigde RED-cerficaten en voldoet aan de CE- en RoHS-richtlijnen. Dit blijkt ook uit markeringen op de verpakking. Omdat het niet verplicht is om de markeringen ook in de handleiding op te nemen heeft Koogeek dat tot nu toe niet gedaan. Koogeek heeft opheldering gevraagd bij het Bundesnetzagentur, maar heeft nog geen reactie ontvangen.
Of lees ik het verkeerd?
Software event was in juni, dus verwacht niet echt nieuws op dit vlak. iOS 12 komt morgen de GM van uit na 11 beta versies daar zullen ook niet ineens nieuwe features in verschijnen.Wusser schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 09:25:
[...]
Graag gedaan!
Ik zit om 19.00 klaar, ik verwacht eerlijk gezegd geen directe aankondigingen. Misschien dat er wel iets gaat komen maar dat zal later wel bekend worden denk ik.
Gisteren afscheid genomen van mijn Chromecast Audio en vandaag een Airport Express (laatste model) aangesloten op mijn stereo receiver. Mijn receiver is nu een Airplay 2 luidspreker! Later maar eens een (draagbare) Airplay 2 speaker kopen (bv Libratone Zipp). Helemaal happy! Waarom eigenlijk vraag je je wellicht af? De Chromecast Audio voldeed inderdaad ook, maar het is Apple he.....
Ik snap je wel, mijn chromecast de deur gewezen nadat deze is vervangen door een Apple tv. Zijn van die kleine dingen die je van te voren niet kan bedenken maar op momenten wel die het werkt gewoon ervaring geven.meesje schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:29:
Gisteren afscheid genomen van mijn Chromecast Audio en vandaag een Airport Express (laatste model) aangesloten op mijn stereo receiver. Mijn receiver is nu een Airplay 2 luidspreker! Later maar eens een (draagbare) Airplay 2 speaker kopen (bv Libratone Zipp). Helemaal happy! Waarom eigenlijk vraag je je wellicht af? De Chromecast Audio voldeed inderdaad ook, maar het is Apple he.....
Het valt me trouwens op dat de tegel van de Aiport Express niks doet binnen de Woning app. Dit in tegenstelling tot de tegel van de Apple TV. Die tegel geeft aan of er iets wordt afgespeeld en je kunt de stream pauzeren en weer verder laten gaan. Het zou leuk geweest zijn als zoiets ook met de AE tegel kan.
Edit: hier trouwens een bevestiging dat het klopt dat de AE tegel niks kan/doet. Alleen de devices die zelfstandig een stream kunnen starten (atv en homepod) krijgen een functionele tegel in de Woning app.
https://www.reddit.com/r/...airport_express_question/
Edit: hier trouwens een bevestiging dat het klopt dat de AE tegel niks kan/doet. Alleen de devices die zelfstandig een stream kunnen starten (atv en homepod) krijgen een functionele tegel in de Woning app.
https://www.reddit.com/r/...airport_express_question/
[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 11-09-2018 21:52 ]
Wat is dan de meerwaarde van je AirPort Express koppelen aan HomeKit?
MultiroomRgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:40:
Wat is dan de meerwaarde van je AirPort Express koppelen aan HomeKit?
Audio? Wist niet dat die dingen een speaker hadden.
Heb je toch wat nieuwsberichten gemist.Rgerr schreef op woensdag 12 september 2018 @ 08:56:
[...]
Audio? Wist niet dat die dingen een speaker hadden.
https://www.iculture.nl/n...express-airplay-2-update/
Wel voorbij zien komen, maar niet de link gelegd denk ik.meesje schreef op woensdag 12 september 2018 @ 09:05:
[...]
Heb je toch wat nieuwsberichten gemist.![]()
https://www.iculture.nl/n...express-airplay-2-update/
Verwijderd
Hallo ik krijg bij HomeKit hele tijd melding, accessoires en scenes laden.. gaat niet weg..
Mag wel iets specifieker, wat voor melding krijg je? Wanneer? Welke accessoire(s)? Hoe staan de instellingen?Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:10:
Hallo ik krijg bij HomeKit hele tijd melding, accessoires en scenes laden.. gaat niet weg..
Verwijderd
Ik krijg de hele tijd de melding: accecoires en scenes laden..ik heb sleutelhanger aangezet..krijg de melding bij opstarten van woning app
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-09-2018 17:15 ]
iDevice al eens gereboot? Mocht dat niet helpen, probeer eens uit -en in te loggen van iCloud.Verwijderd schreef op woensdag 12 september 2018 @ 17:14:
Ik krijg de hele tijd de melding: accecoires en scenes laden..ik heb sleutelhanger aangezet..krijg de melding bij opstarten van woning app
Heeft er iemand hier ervaring met de Netatmo Presence? In een opwelling (lees scherpe deal op 50five) heb ik hem gekocht, echter kan deze op dit moment nog niet in gebruik worden genomen en pas bij de nieuwe woning worden geïnstalleerd. Omdat de retourtermijn dan wel verlopen is ben ik benieuwd of het slim is om deze te houden of dat jullie ervaringen niet zo positief zijn?
Ik heb een bugje gevonden in homekit op iOS12.
Normaliter als je een accessory dezelfde naam geeft als de kamer, dan verdwijnt de kamernaam.
Nu staat het er twee keer.
Het stomme is, als je de accessoire naam verlengt, dan verdwijnt de kamernaam wel
Nog geen workaround kunnen vinden ook
Normaliter als je een accessory dezelfde naam geeft als de kamer, dan verdwijnt de kamernaam.
Het stomme is, als je de accessoire naam verlengt, dan verdwijnt de kamernaam wel

Nog geen workaround kunnen vinden ook

Het is de vraag hoe Apple hier tegen aan kijkt. Of het een bug is, is nog de vraag. Het kan ook vallen in de categorie 'intended functionality' en het een bewuste wijziging is.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:02:
Ik heb een bugje gevonden in homekit op iOS12.
De allereerste keer dat ik zag dat de kamernaam niet getoond werd, vond ik het zelf wel een beetje vreemd. Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou het wel logisch vinden dat ze structureel bij alle tegels dezelfde functionaliteit gebruiken. Dus altijd accessoirenaam en kamernaam en niet nog extra 'als dit dan dat' constructies.
Het is zeker wel een bug.meesje schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:12:
[...]
Het is de vraag hoe Apple hier tegen aan kijkt. Of het een bug is, is nog de vraag. Het kan ook vallen in de categorie 'intended functionality' en het een bewuste wijziging is.
De allereerste keer dat ik zag dat de kamernaam niet getoond werd, vond ik het zelf wel een beetje vreemd. Het is natuurlijk erg persoonlijk, maar ik zou het wel logisch vinden dat ze structureel bij alle tegels dezelfde functionaliteit gebruiken. Dus altijd accessoirenaam en kamernaam en niet nog extra 'als dit dan dat' constructies.
Afgezien dat het volstrekt onnodig is om Badkamer Badkamer, of Camera Camera te zien op een tegel, is het zo dat zodra ik er camerag van maak, de kamernaam wel verdwijnt, en staat er alleen camerag
Maak je er camer van, dan staat er camera camer
edit:
de workaround is door de laatste letter uit de kamernaam te verwijderen
Dan is er dus een letter extra op de accessoire of groep, en dan gaat het wel goed.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 13:19 ]
Even een filmpje ter illustratie:
[Vimeo: homekit ios12 bug]
[Vimeo: homekit ios12 bug]
Even een vakinhoudelijke bijdrage.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:15:
[...]
Het is zeker wel een bug.
Afgezien dat het volstrekt onnodig is om Badkamer Badkamer, of Camera Camera te zien op een tegel, is het zo dat zodra ik er camerag van maak, de kamernaam wel verdwijnt, en staat er alleen camerag
Maak je er camer van, dan staat er camera camer
Het is pas een bug wanneer het afwijkt van de functionele/technische specificaties zoals door Apple (intern) is beschreven en gedocumenteerd. Deze documentatie is natuurlijk voor de consument niet beschikbaar. Indien Apple in hun (interne) specs heeft aangegeven dat dit gedrag zo behoort te zijn, is het niet geen bug, maar een change in de functionaliteit.
Bovenstaande staat los van hoe je het als consument ervaart. Voor de consument is het sowieso een wijziging, maar het is geen bug.
het is een bug
want maak ik er bu van, dan is het nog steeds een bug
en maak ik er bugg van, dan is de bug weg
bug
bug
[ Voor 79% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 13:32 ]
Maar nog steeds geen Nederlandse Siri op HomePod!
maar wel "improved language support".Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:35:
Maar nog steeds geen Nederlandse Siri op HomePod!
oe! en dit is vet:
You’ll be able to search for songs by Lyrics. So, if you don’t know a song’s name, you could just say: “Hey Siri, play the song that goes …” And quote the lyric that you know.
[ Voor 35% gewijzigd door paQ op 15-09-2018 13:47 ]
Ok, ok. Dan is voor jou een bug.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:31:
het is een bug
bug
Ik hou het op een change in functionaliteit.
Ik heb wel ontdekt dat de kamer niet wordt getoond als je ook daadwerkelijk op de pagina van de kamer staat.
Als je een naam geeft waar het woord van de kamer in voorkomt toont hij ook op de overzichtspagina geen kamer. Dus bij Keukendeur staat geen Keuken.
Als je een naam geeft waar het woord van de kamer in voorkomt toont hij ook op de overzichtspagina geen kamer. Dus bij Keukendeur staat geen Keuken.
Moet je denk ik wel Apple music voor hebben.paQ schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:38:
[...]
maar wel "improved language support".![]()
oe! en dit is vet:
You’ll be able to search for songs by Lyrics. So, if you don’t know a song’s name, you could just say: “Hey Siri, play the song that goes …” And quote the lyric that you know.
Enne, gezien de bugs of geen bugs, wacht ik wel op iOS 12.(0.)1
Maandag komt de update uit, ben heel benieuwd. Klets de hele dag tegen dat ding, werkt perfect!!!Rgerr schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:50:
[...]
Moet je denk ik wel Apple music voor hebben.Zou wel mooi zijn als dat ook met spotify zou werken, maar ben er bang voor.
![]()
Enne, gezien de bugs of geen bugs, wacht ik wel op iOS 12.(0.)1
En ik moet zeggen dat ik niet of nauwelijks last heb van bugs.
Dat eerste was voorheen ook al wel.Serena schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:47:
Ik heb wel ontdekt dat de kamer niet wordt getoond als je ook daadwerkelijk op de pagina van de kamer staat.
En bij zaken als keukendeur maakt het ook al 'sense'
het raakt alleen kant noch wal als je bij badkamer je lamp een naam moet geven omdat er anders twee keer badkamer op je tegel staat.
En badkamer + lamp spreekt wel voor zich met een lamp icoontje ernaast lijkt me zo.
Ter voorkoming dat straks iedereen roept "Zie je wel, het is toch een bug"
nog wel even kleine toevoeging mbt het bug/change gebeuren. Het kan natuurlijk wel zijn dat het is een bug is. Echter dat kunnen wij niet bepalen. Dat is aan de software leverancier: is het intended functionaliteit (oftewel: een bewuste keuze in wijziging) of is het een onbedoelde wijzing (dus: bug). Om hier achter te komen kun je wachten tot de volgende (officiële) release of het als een incident melden bij Apple. Bij het laatste zul je van zelf zien of Apple het als een bug ziet of dat het een bewuste wijziging is.
We zullen inderdaad wel zien hoe het a.s. maandag werkt. Het is mij eerlijk om het even of de ruimte nu wel/niet wordt getoond. Door deze bug/wijziging zal ik HomeKit niet de rug toekeren.
We zullen inderdaad wel zien hoe het a.s. maandag werkt. Het is mij eerlijk om het even of de ruimte nu wel/niet wordt getoond. Door deze bug/wijziging zal ik HomeKit niet de rug toekeren.
Homekit werkt niet met siri shortcuts ... #sad
ehmmm bij mij wel hoor..althans je moet via instellingen....siri en zoeken.....via de opdrachten die je hebt uitgevoerd eea toevoegen. dan werkt hetpaQ schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:17:
Homekit werkt niet met siri shortcuts ... #sad
Maar dat is een suggestie, geen ahortcut toch?parrish schreef op maandag 17 september 2018 @ 21:48:
[...]
ehmmm bij mij wel hoor..althans je moet via instellingen....siri en zoeken.....via de opdrachten die je hebt uitgevoerd eea toevoegen. dan werkt het
Als je op zo een suggestie klikt kan je zelf een tekst inspreken.
Als je Siri dan die tekst geeft wordt de opdracht uitgevoerd.
Gisteren met de tekst “blabla” een bericht naar iemand laten sturen. Werkt goed.
Gisteren met de tekst “blabla” een bericht naar iemand laten sturen. Werkt goed.
De spullen (Sonoff Basic, FTDI adapter, etc.) heb ik al een tijdje in huis. Esptool ook al geïnstalleerd op mijn Macbook. Komende periode toch maar eens goed verdiepen in hoe de Sonoff met HomeKit firmware te flashen. Deze versie ondersteunt kennelijk zelfs OTA updates.
https://www.reddit.com/r/..._with_extra_features_and/
https://github.com/RavenS...ces/wiki/Sonoff-RavenCore
Van de beschreven stappen (RavenSystem) heb ik al de volgende uitdagingen:
1. Hoe de espport te achterhalen?
2. Bij stap 4 wordt aangegeven hoe wifi in te stellen (dat is nog wel te volgen). Daarna wordt beschreven dat 'configure OTA repository'. Hoe dat moet is voor mij nog een raadsel.
Mijn uiteindelijke doel is om een Sonoff te plaatsen in de garage om de TL-lamp te bedienen.
Natuurlijk kan bovenstaande ook met homebridge (tasmota, mqtt), maar je moet je dan nog steeds flashen. Dan liever gelijk met homekit firmware. Er is ook homebridge sonoff plugin, maar dan nog steeds afhankelijk van de sonoff servers.
2. Bij stap 4 wordt aangegeven hoe wifi in te stellen (dat is nog wel te volgen). Daarna wordt beschreven dat 'configure OTA repository'. Hoe dat moet is voor mij nog een raadsel.
Mijn uiteindelijke doel is om een Sonoff te plaatsen in de garage om de TL-lamp te bedienen.
Natuurlijk kan bovenstaande ook met homebridge (tasmota, mqtt), maar je moet je dan nog steeds flashen. Dan liever gelijk met homekit firmware. Er is ook homebridge sonoff plugin, maar dan nog steeds afhankelijk van de sonoff servers.
Ik heb een viertal Sonoff S20s geflasht met de tasmota firmware en vervolgens deze (https://github.com/ageorgios/homebridge-sonoff-tasmota-http) plugin gebruikt zodat ik geen MQTT nodig heb. Kende MQTT niet en had weinig zin om dat uit te zoeken hahameesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:05:
De spullen (Sonoff Basic, FTDI adapter, etc.) heb ik al een tijdje in huis. Esptool ook al geïnstalleerd op mijn Macbook. Komende periode toch maar eens goed verdiepen in hoe de Sonoff met HomeKit firmware te flashen. Deze versie ondersteunt kennelijk zelfs OTA updates.
Thanks! Aangezien ik toch moet flashen dan liever direct met dedicated HomeKit firmware.Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:52:
[...]
Ik heb een viertal Sonoff S20s geflasht met de tasmota firmware en vervolgens deze (https://github.com/ageorgios/homebridge-sonoff-tasmota-http) plugin gebruikt zodat ik geen MQTT nodig heb. Kende MQTT niet en had weinig zin om dat uit te zoeken haha
Kun jij aangeven hoe je de espport kunt achterhalen? Dan heb ik wellicht uitdaging 1 al gelijk getackeld.
Ik gok dat je dat de USB port is waar je FTDI aan zit. Op een Mac heet dat anders dan op Windows. Bij mij was dat: /dev/cu.usbserial-AC01VUYQ. Om dit terug te vinden moet je in je terminalmeesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:58:
[...]
Thanks! Aangezien ik toch moet flashen dan liever direct met dedicated HomeKit firmware.
Kun jij aangeven hoe je de espport kunt achterhalen? Dan heb ik wellicht uitdaging 1 al gelijk getackeld.
code:
invoeren, je krijgt dan een hele lijst dus het is verstandig om dit voor dat je de FTDI aansluit en erna te doen dan zie je het verschil 1
| ls /dev/tty* |
Overigens bestaat ook nog het issue dat je mac de FTDI helemaal niet kan vinden. Dat heeft dan weer te maken met de driver in macOs die er standaard in zit maar niet altijd mee wilt werken. Dat heeft mij ook een paar uur gekost.
Kijk even of het eerste werkt mocht je er niet uitkomen dan laat maar weten dan kijk ik wel even mee.
Wat vraag je voor een Homekit geflashte Sonoff?Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 11:00:
[...]
Ik gok dat je dat de USB port is waar je FTDI aan zit. Op een Mac heet dat anders dan op Windows. Bij mij was dat: /dev/cu.usbserial-AC01VUYQ. Om dit terug te vinden moet je in je terminalcode:invoeren, je krijgt dan een hele lijst dus het is verstandig om dit voor dat je de FTDI aansluit en erna te doen dan zie je het verschil
1 ls /dev/tty*
Overigens bestaat ook nog het issue dat je mac de FTDI helemaal niet kan vinden. Dat heeft dan weer te maken met de driver in macOs die er standaard in zit maar niet altijd mee wilt werken. Dat heeft mij ook een paar uur gekost.
Kijk even of het eerste werkt mocht je er niet uitkomen dan laat maar weten dan kijk ik wel even mee.
maar dat heeft toch verder niets met homekit te makenblazez schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 07:01:
Als je op zo een suggestie klikt kan je zelf een tekst inspreken.
Ik dacht dat je vraag was hoe je van een suggestie een Siri shortcut kon maken. Voor een suggestie die er toevallig bij mij stond (een bericht versturen) ging dat op doe manier.
Ik heb nog niet gevonden hoe je die suggesties zelf kan maken of wijzigen.
Ik heb nog niet gevonden hoe je die suggesties zelf kan maken of wijzigen.
Haha ik zal eens onderzoeken of ik een S20 krijg geflasht met Homekit firmware dan kom ik er nog wel op terug
Zo'n basis wifi schakelaar (TSR588 volgens mij)Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:07:
[...]
Haha ik zal eens onderzoeken of ik een S20 krijg geflasht met Homekit firmware dan kom ik er nog wel op terugWat voor Sonoff product zou je geflasht willen hebben?
Check, die heb ik niet maar zo te zien is het vergelijkbaar met solderen enz. Ik ga komend weekend wel eens kijken naar mijn S20 en als je wilt kan ik zo'n TSR588 wel flashen, moet alleen kijken hoe ik dat makkelijk kan testen want die bouw je normaal ergens in toch? Waar wil je hem voor gebruiken misschien dat het voor mij ook handig isRgerr schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:12:
Zo'n basis wifi schakelaar (TSR588 volgens mij)
Ga hem gebruiken voor automatisch in en uitschakelen van mijn buitenlamp voor de oprit. Die hoeft niet met de hand schakelbaar te zijn en werkt buiten op een PIR. Maar hoeft niet aan als het buiten licht is natuurlijk. Dan bouw ik zo’n sonoff in.Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:22:
[...]
Check, die heb ik niet maar zo te zien is het vergelijkbaar met solderen enz. Ik ga komend weekend wel eens kijken naar mijn S20 en als je wilt kan ik zo'n TSR588 wel flashen, moet alleen kijken hoe ik dat makkelijk kan testen want die bouw je normaal ergens in toch? Waar wil je hem voor gebruiken misschien dat het voor mij ook handig is
Je zou hem kunnen testen door een gewone stekker er aan te zetten en andere kant een lampje of zelfs een peertje met lamp. Als je daar eens naar zou willen kijken, graag!
Dan is zo'n schakelaar wel handig ja. Het testen kan inderdaad op die manier. Ik heb met het solderen van de S20s ook wat moeite gehad, ik had geen fatsoenlijke soldeerbout tot mijn beschikking. Ik ga er denk ik wel een aanschaffen zodat het priegelwerk wat makkelijker gaat.Rgerr schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:32:
Ga hem gebruiken voor automatisch in en uitschakelen van mijn buitenlamp voor de oprit. Die hoeft niet met de hand schakelbaar te zijn en werkt buiten op een PIR. Maar hoeft niet aan als het buiten licht is natuurlijk. Dan bouw ik zo’n sonoff in.
Je zou hem kunnen testen door een gewone stekker er aan te zetten en andere kant een lampje of zelfs een peertje met lamp. Als je daar eens naar zou willen kijken, graag!Heb er al een om zeep geholpen door zelf te pielen met solderen en mijn kolenschoppen aan handen.
Heb je nog schakelaars liggen dan wil ik het wel meteen proberen?
Ow er is dus al een firmware versie waarbij de sonoff direct werken met Homekit via Homebridge dus?
Interessant, dan kan ik die 10 dingen ook eens uit kast trekken. Al even geleden dat ik daar mee gespeeld heb.
Interessant, dan kan ik die 10 dingen ook eens uit kast trekken. Al even geleden dat ik daar mee gespeeld heb.
[ Voor 12% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 18-09-2018 13:50 ]
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Ik heb met @Rgerr gesproken en ga dit weekend prutsen met een schakelaar. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen zodat je die kunt volgen voor je eigen schakelaarsmeesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 09:05:
Thanks! Ik ben benieuwd. Ik heb zelf trouwens een Sonoff Basic schakelaar.Wusser schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 14:24:
[...]
Ik heb met @Rgerr gesproken en ga dit weekend prutsen met een schakelaar. Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen zodat je die kunt volgen voor je eigen schakelaars
Zat net in de Woning app te neuzen naar nieuwtjes in iOS 12:

Zo kun je veel eenvoudiger meldingen aan en uit zetten voor verschillende accessoires.

Zo kun je veel eenvoudiger meldingen aan en uit zetten voor verschillende accessoires.
Ja, EN de feature koelkast koelkast en toilet toilet.

Ja, super tof, vroeg regelmatig af wat er nou in de koelkast/toilet gaande was. Nu weet ik dat het natuurlijk koelkast/toilet is!paQ schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:16:
Ja, EN de feature koelkast koelkast en toilet toilet.
Schijtbug
Plant hoek en plant tv, niet gekoppeld aan notificaties. Maar heb nu de notificaties eens aangezet voor de planten, eentje staat op 21% dus de sensor zal gauw die contactsensor openen.meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:14:
Haha. Change.
@Rgerr Ik zie in je screenshot het woord ‘plant’ twee keer staan. Krijg jij wel berichten bij lage vochtigheid? Of moet je nog wat opschonen?
I am lost. Hoe heb je die contactsensor ingeregeld?Rgerr schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:24:
[...]
Plant hoek en plant tv, niet gekoppeld aan notificaties. Maar heb nu de notificaties eens aangezet voor de planten, eentje staat op 21% dus de sensor zal gauw die contactsensor openen.
En wat voor accessoire heb je in de koelkast?
Edit: de contactsensor heb ik gevonden. Even de plugin bekeken. Deze sensor heb je waarschijnlijk via de paramater humidityAlertLevel ingeregeld? Verdorie zeg, zo vergeet je gewoon welke functionaliteit er al in de plugin zelf zit.
Ben je nog wel steeds wel benieuwd naar je koelkast...
[ Voor 26% gewijzigd door meesje op 18-09-2018 18:59 ]
Gewoon contactsensor op de koelkast deur, iemand in huis heeft wel eens de neiging om de deur open te laten staan.meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 18:52:
[...]
I am lost. Hoe heb je die contactsensor ingeregeld?
En wat voor accessoire heb je in de koelkast?
Edit: de contactsensor heb ik gevonden. Even de plugin bekeken. Deze sensor heb je waarschijnlijk via de paramater humidityAlertLevel ingeregeld? Verdorie zeg, zo vergeet je gewoon welke functionaliteit er al in de plugin zelf zit.
Ben je nog wel steeds wel benieuwd naar je koelkast...
Mooie oplossing!Rgerr schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 19:21:
[...]
Gewoon contactsensor op de koelkast deur, iemand in huis heeft wel eens de neiging om de deur open te laten staan.Heb er nog niets aangekoppeld hoor, voor nu is de ‘dreiging’ al voldoende voor betrokkene.
Maar anders zou het iets van een fake switch worden met timer, indien open 1 min: melding. En als ie weer dicht gaan, sluiten van de fake switch. (Even gauw bedacht, niet getest.)
Ik dacht dat je wellicht een xiaomi bier temperatuur meter had gekoppeld aan homebridge.
Hoe kan ik jou opmerking plus 100’en?!meesje schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:01:
[...]
Mooie oplossing!
Ik dacht dat je wellicht een xiaomi bier temperatuur meter had gekoppeld aan homebridge.