Grappig dat we beiden tot het zelfde inzicht komen in hoe we dat Tado Homekit gebeuren ervaren en gebruiken
Want ik gebruik het nu ook zoals jou. De app Tado voor alle automatische veranderingen, zoals het tijdschema/aanwezigheid enerzijds en de app Home, als control center voor handmatige events en triggers anderzijds.
Goedemorgen en Welterusten was het eerste waar ik naar keek in de Home app. Dit werkte gelijk bij mij, misschien bij toeval en dus ik ben benieuwd hoe jij die scenes dan aanroept.
Ik heb ze zo ingesteld dat alleen de "master" Tado devices in dit schema staan, dus de thermostaten die in de Tado app als meettoestel staan ingesteld. Dit was voor mij logisch omdat deze apparaten op locaties staan waar ik mijn ingestelde temperatuur wil hebben. Op het moment dat een scene deze "masters" voorziet van een target temp, volgen de "slave" devices in desbetreffende zones dan vanzelf mee, dus een actie die dan weer door de Tado app automatisch geregeld moet worden. In de Tado app heb ik verder manual overrides voor elke zone hierbij op "tot de volgende automatische verandering" staan.
In de Home app is het verder voldoende om in een scene alleen een "beoogde temperatuur" in te stellen, want mijn goedemorgen en welterusten scenes had ik als test verschillend opgebouwd, door in de ene ook nog de "beoogde verwarmings/koeling status" op "Heat" te zetten. Dit laatste maakte geen verschil in het resultaat in de Tado app, na het starten van een scene.
Als laatste, elke Tado device heb ik verder hernoemd naar iets logisch en kort, waarbij elke naam uniek is tussen alle devices in de "Woning" app.
Nogmaals dank Robert voor het vermelden van de "
Home - Smart Home Automation" app
Het kost wel wat die app, maar het is nu wel mijn belangrijkste en tevens onmisbare schakel geworden in het hele Homekit gebeuren voor mij, waardoor ik nu weer wat positiever geworden ben over het hele Homekit gebeuren, rondom het beheer en gebruik van mijn Tado installatie
En oh ja, nog een belangrijk pluspunt wat de Home app zo geweldig maakt, is dat elke scene vanuit een widget op te starten is
Edit: Toegevoegd widget info
[
Voor 4% gewijzigd door
Montoya200x op 21-06-2017 16:28
]