Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:36
jffry90 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:59:
Zijn er mensen die de nieuwe ios update hebben gedaan, waarbij een paar homekit dingen zijn aangepast.
Je zou nu namelijk met een sensor bepaalde acties kunnen activeren.

Is dit nu ook mogelijk met de sensor van de philips hue?
De motion sensor van hue is hue compatible, niet (per se) home kit compatible.
De elgato eve sensors zijn wel allen home kit compatible.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 08:59:
Zijn er mensen die de nieuwe ios update hebben gedaan, waarbij een paar homekit dingen zijn aangepast.
Je zou nu namelijk met een sensor bepaalde acties kunnen activeren.

Is dit nu ook mogelijk met de sensor van de philips hue?
De hue motion sensor is niet compatible met Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Je kan wel een lamp triggeren met de hue motion, en DAT dan weer gebruiken als 'value'. Maarja... koop dan gewoon een elgato sensor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 09:44:
Je kan wel een lamp triggeren met de hue motion, en DAT dan weer gebruiken als 'value'. Maarja... koop dan gewoon een elgato sensor :+
Precies, zo stuur ik mijn Elgato Eve Energy's aan met de Hue Tap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
:+ twee klemmen getekend en geprint

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2mx0l6t.jpg

works _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06 09:55
Een mooie speler op het gebied van domotica komt nu ook met homekit ondersteuning.
Fibaro brengt vandaag 3 nieuwe producten uit.
2 ervan zijn al verkrijgbaar bij andere fabrikanten zoals de deur sensor en bewegingssenor.
De overstromingssenor is dan wel weer een nieuwe aanwinst.
Persoonlijk vind ik de bewegingssensor ook stuk mooier dan de andere 2 die al op de markt zijn.

http://homekit.fibaro.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 12:56:
Persoonlijk vind ik de bewegingssensor ook stuk mooier dan de andere 2 die al op de markt zijn.
Welke andere twee? Voor zover ik weet, is verder alleen de Elgato Eve Motion compatible met Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-07 22:02
Maar even een crosspost :) In het iOS topic krijg ik geen antwoord. hopelijk hier wel.

Ik heb een ipad air2 als woning hub voor mijn Philips Hue lampen. Ik deel mijn locatie met mijn iPhone 6s en heb een automatisering in de woning app aangemaakt dat de lampen aan moeten gaan als ik thuis kom. Beide draaien iOS 10.2. Tevens mijn locatie gedeelt, maar toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
meesje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:08:
[...]

Welke andere twee? Voor zover ik weet, is verder alleen de Elgato Eve Motion compatible met Homekit.
Ook Philips heeft een bewegingsensor, helaas stuurt deze alleen de lampen direct aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:25:
[...]

Ook Philips heeft een bewegingsensor, helaas stuurt deze alleen de lampen direct aan.
We hebben het hier toch over HomeKit? Dan hoeft er toch niet aangegeven te worden dat Philips ook een motion sensor heeft terwijl deze geen Homekit ondersteunt....... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
meesje schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:48:
[...]

We hebben het hier toch over HomeKit? Dan hoeft er toch niet aangegeven te worden dat Philips ook een motion sensor heeft terwijl deze geen Homekit ondersteunt....... |:(
Is maar net hoe je het bekijkt, icm de bridge is het compatible met homekit.
Al heeft deze niet de volledige homekit ondersteuning.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
jffry90 schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:54:
[...]

Is maar net hoe je het bekijkt, icm de bridge is het compatible met homekit.
Al heeft deze niet de volledige homekit ondersteuning.
Hoe je het maar bekijkt????????? Wat een flauwekul!

De Hue motion sensor is per definitie NIET compatible met Homekit. Je kunt de sensor niet uitlezen/instellen of wat dan ook via de Woning/Home app en/of via Siri. Ook kan de sensor niet andere Homekit apparaten aansturen. B.v. dat de Elgato Eve Energy plug aan/uit moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 13:51
Ik heb sinds kort een Netatmo Healthy Home Coach. Deze meet temperatuur, luchtvochtigheid, CO2 en geluidsdruk en is Homekit compatible. Als je de sensor koppelt aan een kamer in Homekit verschijnt deze info in de Home app, en je kunt Siri vragen stellen. Ook krijg je een push notificatie van Homekit als bijv de CO2 heel hoog is.

Daarnaast is er een Home Coach app waarmee je kunt terugkijken in de tijd met stapjes van 1 uur, tot 24 uur terug. Maar helaas geen mogelijkheid om dit in een grafiek te tonen, en om verder dan 24 uur terug in de tijd te gaan.

Waar ik benieuwd naar ben: is er een app die de sensor data van Homekit bewaart (of opvraagt, als dit al door Apple ergens bewaard wordt) en vervolgens kan tonen? In Home Wizard bijv kun je zo temperetuur en stroom sensors bekijken, is erg interessant om bepaalde trends te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ruilen voor een eve room? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik zit met een vaag probleem in mijn Woning.app. De laatste, nieuw toegevoegde kamer heet bij Apple "kamer", terwijl ik die in mijn Hue.app al "Overloop" heb genoemd. Beide hebben dezelfde lamp erin, dus dat klopt. Ik krijg in Woning.app met geen mogelijkheid de kamernaam anders (ik mag hem niet wijzigen).
Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 11:17:
Ik zit met een vaag probleem in mijn Woning.app. De laatste, nieuw toegevoegde kamer heet bij Apple "kamer", terwijl ik die in mijn Hue.app al "Overloop" heb genoemd. Beide hebben dezelfde lamp erin, dus dat klopt. Ik krijg in Woning.app met geen mogelijkheid de kamernaam anders (ik mag hem niet wijzigen).
Iemand een idee hoe dit op te lossen?
dubbele naam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 13:51
Elgato heeft wel betere grafiekjes ja... Alleen wil ik liever toch een sensor met wifi zodat het altijd en overal vandaan werkt, en ook ben ik wel blij dat ik hem op het lichtnet kan aansluiten. Dus hopelijk komt er een software oplossing voor de Netatmo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Nope. In Hue.app staan de kamers wel goed: woonkamer, slaapkamer, eetkamer, overloop en toilet.
In Woning.app staat er dan woonkamer, slaapkamer, eetkamer, overloop en kamer.
(is dus niet overloop maar toilet die niet werkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
In de woning app ga je naar Kamers, dan linksboven op het hamburgermenu, daar kun je toevoegen, maar ook de naam wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-07 14:53

Hokkie

Hello

Fibaro nu ook HomeKit! Leuk! http://ow.ly/4Z2l307ic5y

Of

http://homekit.fibaro.com

[ Voor 24% gewijzigd door Hokkie op 20-12-2016 23:13 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:35
Om veiligheidsredenen heb ik alle domotica-apparatuur thuis in een apart subnet. Je weet immers maar nooit met die spullen of ze goed ontworpen zijn en ik wil niet dat een virus straks op één of andere manier mijn NAS kaapt.

Maar nu... kan Homekit niet mijn OpenHAB vinden, omdat het niet in hetzelfde subnet zit. Hebben meer mensen hier mee te maken (gehad) en zijn er oplossingen voor? Het internet lijkt er nog niet veel over te weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-07 18:14
iAmRenzo schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 12:53:
[...]

Nope. In Hue.app staan de kamers wel goed: woonkamer, slaapkamer, eetkamer, overloop en toilet.
In Woning.app staat er dan woonkamer, slaapkamer, eetkamer, overloop en kamer.
(is dus niet overloop maar toilet die niet werkt)
Ik heb exact hetzelfde. 2 kamers in de Hue app maar in HomeKit krijg ik er een extra kamer bij die niet verwijderd kan worden. Dit is de kamer waar blijkbaar de Bridge in staat.
Maar nu zit er een lamp gekoppeld in die kamer die ik in een andere kamer moet hebben, maar ik kan de lamp niet verplaatsen. Zie ik wat over het hoofd?

Overigens krijg ik de homekit/huis app niet op mijn Apple tv. Ik heb 2 Apple TV (atv4) die met hetzelfde iCloud account verbonden zijn als mijn iPhone. Al 2x het account uitgelogd en de ATV opnieuw opgestart, maar ik krijg die niks van Homekit te zien. Iemand een idee?

Edit:
Beide problemen opgelost. Toen ik gistermiddag thuis kwam stond homekit er ineens bij op de ATV en de lamp heb ik kunnen verplaatsen naar een andere kamer.

[ Voor 8% gewijzigd door yorroy op 01-01-2017 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Heeft iemand ervaring met een beveiligingssysteem i.c.m. homekit?

Ik zie het zo voor me dat bij het aanzetten van specifieke scenes (de nacht-stand bijvoorbeeld) automatisch het beveiligingssysteem wordt geactiveerd.

Edit:
Dat wordt waarschijnlijk wachten op één van deze apparaten:
http://www.macrumors.com/...link-omna-homekit-camera/
http://www.macrumors.com/...ic-c1-c2-cameras-homekit/

Die D-link klinkt wel aardig met de mogelijkheid om tot 128GB SD-kaartje erin te stoppen om beelden op te slaan.

[ Voor 42% gewijzigd door Jasper-NL op 06-01-2017 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Ik heb een klein vraagje met betrekking tot philips hue en homekit.
In de nieuwe woning hebben we een aantal lampen van hue hangen.
Helaas snapt de vrouw des huize niet dat je van de schakelaars af moet blijven en zullen sommige lampen niet vervangen worden door hue omdat hier alleen halogeen in past.

Nu wil ik de schakelaars gaan vervangen en vroeg me wat af. Kan ik doormiddel van deze onderstaande schakelaars ook de halogeen lampen aansturen met de hue bridge.
https://www.goedkopermets...ng/zigbee-light-link.html
http://m.jung.de/nl/onlin...0065/283370066/?by-pass=1

Zijn er buiten deze ook nog andere schakelaars te gebruiken hiervoor?
En aangezien ik veel met homekit doe, kunnen deze ook mee doen in de homekit scenes zoals: weltrusten, home of away?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
jffry90 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:00:

Nu wil ik de schakelaars gaan vervangen en vroeg me wat af. Kan ik doormiddel van deze onderstaande schakelaars ook de halogeen lampen aansturen met de hue bridge.

En aangezien ik veel met homekit doe, kunnen deze ook mee doen in de homekit scenes zoals: weltrusten, home of away?
Ik heb dezelfde vraag, maar daarbij zou ik ook graag nog deze lampen willen kunnen dimmen (zowel met een fysieke knop als met de homekit-app). En om het helemaal complex te maken is het ook nog eens een wisselschakelaar... :X

Voor mij is het belangrijker dat de switch werkt met HomeKit dan dat het werkt via de Hue Bridge, want je weet nooit of dat in de toekomst nog gesupport blijft. In de US zie ik wel een aantal switches die werken met homekit, maar werken die ook op 'onze' NL'se schakelaars?

Voorbeeld:
https://www.elgato.com/en/eve/eve-light-switch (er staat "not available on your country", waarschijnlijk omdat er alleen een 120v versie is)
http://appleinsider.com/a...-in-wall-dimmers-switches

[ Voor 15% gewijzigd door Jasper-NL op 09-01-2017 12:45 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:16
Hey,

Ik kom er als newbie even niet meer uit, dus graag even meedenken...

Setup:
Iphone ios 10
Ipad ios 10
Apple TV 4 tvos10
Philips hue bridge 2.0
Drie hue lights

De hue app doet het op zowel de ipad als de iphone. Kamers, scenes, alles.

Op apple tv staat honekit verbonden.

Op ipad werkt homekit app ook volledig, lampen apart, scenes, automatisering, alles ok incl siri bediening.

Op de iphone werkt homekit app ook ogenschijnlijk, lampen apart, scenes, automatisering, bediening via lockscreenmenu, maar als ik via siri opdracht geef, geeft siri aan dat er geen apparaten zijn aangesloten, terwijl de lampen in de homekit-app wel zichtbaar en bedienbaar zijn.

Nu snap ik even niet meer waar te zoeken voor een oplossing...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Check even de instellingen van de Hue app. Als er dingetjes achter de lampen staan dan moet je die even aantikken zodat ze weg gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Ik heb precies hetzelfde probleem en geen oplossing :( Ben jij inmiddels al verder gekomen?
pacificocean schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 13:14:
Maar even een crosspost :) In het iOS topic krijg ik geen antwoord. hopelijk hier wel.

Ik heb een ipad air2 als woning hub voor mijn Philips Hue lampen. Ik deel mijn locatie met mijn iPhone 6s en heb een automatisering in de woning app aangemaakt dat de lampen aan moeten gaan als ik thuis kom. Beide draaien iOS 10.2. Tevens mijn locatie gedeelt, maar toch werkt het niet. Wat doe ik verkeerd?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Laatst online: 04-07 22:02
KeaveXL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:54:
Ik heb precies hetzelfde probleem en geen oplossing :( Ben jij inmiddels al verder gekomen?

[...]
Nee. ik gebruik de Hue app nu hiervoor. Dat ging goed, maar om de een of andere reden werkt het nu pas als ik mijn telefoon activeer. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
Apple is begonnen met het verkopen van de nieuwe D-Link Omna 180 cam, een beveiligingscamera die met Homekit werkt.

Ik zit er zelf over na te denken om deze aan te schaffen. Lijkt me handig om met één druk op de knop het huis uit te lopen, lampen uit te laten gaan, verwarming omlaag en alarm dat aanspringt!

http://www.apple.com/nl/s...0184463a256026647a9690e8b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-07 21:48
Mocht je hem hebben aangeschaft dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen.

• Stro
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-07 12:57
jffry90 schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 10:00:
Ik heb een klein vraagje met betrekking tot philips hue en homekit.
In de nieuwe woning hebben we een aantal lampen van hue hangen.
Helaas snapt de vrouw des huize niet dat je van de schakelaars af moet blijven en zullen sommige lampen niet vervangen worden door hue omdat hier alleen halogeen in past.

Als je Gira-schakelmateriaal hebt is dit misschien ook nog een idee:
https://www.heise.de/ct/a...-trifft-Gira-2282164.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Iemand z'n tuinverlichting al geschakeld met homekit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Weer eens wat nieuws voor homekit. Ik ben benieuwd of het ook echt een aanvulling is.

http://news.logitech.com/...mekit-programmable-button

Ben zelf erg apple minded maar ik vind het homekit verhaal tot op heden erg tegen vallen.
Had wel verwacht dat er wat inbouw zou komen om zo bijvoorbeeld bestaande verlichting, garage en/of zonwering te bedienen. Maar zo zijn er nog tal van andere zaken.
Bij de concurrentie lijkt dit allemaal veel sneller te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Ben ook apple fan, maar inderdaad beetje langzaam.
Heb nu Hue in het nieuwe huis volledig ingericht. Met homekit.
Maar mis inderdaad de garage deur (als die elektrisch wordt), de cam's en elektrische zonnescherm buiten die ik niet kan bedienen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Het beste zou zijn als er een fabrikant inbouwschakelaars met homekit ondersteuning op de markt brengt.
Fibaro heeft deze al met z-wave ondersteuning, laten we hopen dat ze buiten de motion-, water- en deursensor ook de inbouwschakelaars compatibel maken met homekit.

Echter vind ik het gebruik van bluetooth ook niet echt een geweldig optie.

Heb dan nog liever meerdere bridges zoals de Hue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:55
robertwebbe schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 17:00:
Mocht je hem hebben aangeschaft dan ben ik zeer benieuwd naar je ervaringen.
Heb hem gekocht en ga een review maken. Zijn er specifieke dingen die je wil weten ?

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@kdeboois Nee, eigenlijk meer een algemene interesse hoe het product functioneert. Ik heb zelf ook nog een wens voor een camera op de voordeur. Ik vraag me af of een duurdere HomeKit compatible camera het wel waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
robertwebbe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:51:
@kdeboois Nee, eigenlijk meer een algemene interesse hoe het product functioneert. Ik heb zelf ook nog een wens voor een camera op de voordeur. Ik vraag me af of een duurdere HomeKit compatible camera het wel waard is.
Ik heb het licht en de thermostaat ook met Homekit support en dan is de keuze eenvoudig. Voornamelijk omdat de WAF daarvan erg hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@kdeboois Ik heb zelf hue lampen en een aantal Elgato Eve producten. Daarnaast hoop ik binnenkort de HomeKit bridge van Tado te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
robertwebbe schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 12:04:
@kdeboois Ik heb zelf hue lampen en een aantal Elgato Eve producten. Daarnaast hoop ik binnenkort de HomeKit bridge van Tado te ontvangen.
Vanwege de 'coming soon' van Tado ben ik zelf voor de Lyric T6 gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ETA Tado Apple homekit compatible bridge voor gebruikers die een v3 starterskit in gebruik hebben: mei - juli 2017

https://support.tado.com/hc/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:45
Sinds afgelopen vrijdag een Eve Thermo in de woonkamer geïnstalleerd. So far so good :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jffry90
Het is een hele tijd stil geweest maar er is weer een nieuwtje rondom Homekit.

De slimme lampen van IKEA gaan samenwerken met onderandere Apple Homekit.
Ik ben benieuwd of dit het vervangen van de Philips HUE waard is...

Dat zal in ieder geval flink gaan schelen in de portemonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Ik ga binnenkort rolgordijnen aanschaffen voor mijn nieuwe woning. Idealiter zou ik deze via Apple's Homekit willen bedienen en automatiseren. Heeft iemand hier ervaring mee zonder een Homebridge te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
jffry90 schreef op woensdag 19 april 2017 @ 07:15:
Ben zelf erg apple minded maar ik vind het homekit verhaal tot op heden erg tegen vallen.
Had wel verwacht dat er wat inbouw zou komen om zo bijvoorbeeld bestaande verlichting, garage en/of zonwering te bedienen. Maar zo zijn er nog tal van andere zaken.
Bij de concurrentie lijkt dit allemaal veel sneller te gaan.
Ik vind het ook tegenvallen. Ik denk dat het punt is dat Apple in control is. De concurrentie kan allerlei zooi op de markt gooien maar een fatsoenlijk overkoepelende controlroom is er niet, tenzij je Domoticz ofzo wilt installeren. De kracht van HomeKit is dat je alle losse apps niet nodig hebt maar alleen je woning.app en Siri.

Ik zit met smart te wachten op betaalbare (< 30 euro) plugs, ik wil mijn ventilator, mijn slowcooker en nog wat zaken aansluiten.
De Elgato Eve werkt op bluetooth (te laag bereik), de Koogeek Plug komt pas later dit jaar. En wat is er dan verder nog?

Hopelijk vindt de Ikea gretig aftrek van de LED verlichting. Als ze hierin HomeKit een beetje kunnen pushen zou dat best eens een boost kunnen betekenen. En die hebben we wel nodig! ;)

[ Voor 8% gewijzigd door iAR op 27-05-2017 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59
Tja, ben ook wel een apple fan, maar de homekit komt nu op een niveau dat floppen serieus tot de mogelijkheden gaat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 14:01
later dit jaar komt wemo met homekit compatible bridge.

https://www.onemorething....lkin-wemo-najaar-homekit/

Stekkers gaan er geregeld betaalbaar uit bij Ibood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:15
Probleem is natuurlijk ook dat Apple volgens mij de fabrikant verplicht om bepaalde Apple-zaken zoals een chip af te nemen om homekit compatible te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:31:
Probleem is natuurlijk ook dat Apple volgens mij de fabrikant verplicht om bepaalde Apple-zaken zoals een chip af te nemen om homekit compatible te zijn.
Ik heb een vermoeden dat Apple volgende week bij de WWDC aan gaat kondigen dat het nu ook mogelijk wordt het op een softwarematige manier op te lossen. Op die manier zal de drempel voor fabrikanten drastisch worden verlaagd en het een boost gaan geven voor het aantal producten wat compatibel zal zijn met homekit.

* hoopt dat deze droom geen bedrog is *

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
nieuws: Gerucht: Siri-speaker van Apple heeft surround sound

Zou er dan eindelijk weer eens een grote stap gemaakt worden met HomeKit? Maandagavond weten we het.

[ Voor 7% gewijzigd door robertwebbe op 01-06-2017 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Ja, ik vind het ook jammer dat Homekit zo gelimiteerd is, zoveel potentieel.

Ik kan volgens mij niet eens per kamer de lampen besturen zonder Siri of de Hue-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jasper1975 schreef op maandag 29 mei 2017 @ 16:06:
later dit jaar komt wemo met homekit compatible bridge.

https://www.onemorething....lkin-wemo-najaar-homekit/

Stekkers gaan er geregeld betaalbaar uit bij Ibood
En wéér een bridge. Je moet straks voor de verlichting van Ikea ook al een bridge aansluiten.
Ik wacht liever op de Koogeek plugs, die moeten deze maand naar Europa komen... ik lus er wel drie! Ventilators en de slowcooker in de keuken :)
chronoz schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:48:
Ja, ik vind het ook jammer dat Homekit zo gelimiteerd is, zoveel potentieel.

Ik kan volgens mij niet eens per kamer de lampen besturen zonder Siri of de Hue-app.
Wat zeg je precies? Wat is er gelimiteerd?
Je kunt toch je lampen in een scene zetten en die besturen? Of wat bedoel je precies?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
Aangekondigde homekit wijzigingen voor Q3 (fall) dit jaar:Ik hoop dat mijn huidige Denon Heos (HS2) speakers ook Homekit ondersteuning zullen krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door eXisTa op 06-06-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-07 23:16

B2

wa' seggie?

eXisTa schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 16:20:
Ik hoop dat mijn huidige Denon Heos (HS2) speakers ook Homekit ondersteuning zullen krijgen.
Volgens mij krijgen ze dat alleen als ze Airplay 2 gaan ondersteunen. En de Heos serie heeft nu geen Airplay ondersteuning..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXisTa
  • Niet online
B2 schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 21:43:
[...]

Volgens mij krijgen ze dat alleen als ze Airplay 2 gaan ondersteunen. En de Heos serie heeft nu geen Airplay ondersteuning..
Ik heb het ze even gevraagd. Voorlopig nog niets aangekondigd hierover. Echter sluiten ze niet uit dat ze dit ooit gaan doen.

Bron: https://twitter.com/denonamerica/status/872186339856453633

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Laatst online: 15:46
eXisTa schreef op maandag 29 mei 2017 @ 17:26:
[...]

Ik heb een vermoeden dat Apple volgende week bij de WWDC aan gaat kondigen dat het nu ook mogelijk wordt het op een softwarematige manier op te lossen. Op die manier zal de drempel voor fabrikanten drastisch worden verlaagd en het een boost gaan geven voor het aantal producten wat compatibel zal zijn met homekit.

* hoopt dat deze droom geen bedrog is *
Zoals het erop lijkt heb je gelijk.
Hier staat meer info erover op. https://www.iculture.nl/nieuws/homekit-sprinklers-kranen/

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:55

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

iAmRenzo schreef op dinsdag 6 juni 2017 @ 11:16:
[...]

Ik wacht liever op de Koogeek plugs, die moeten deze maand naar Europa komen... ik lus er wel drie! Ventilators en de slowcooker in de keuken :)
Bedankt voor de tip. €32,99 bij Amazon.de. Verkrijgbaar vanaf 21 juni. Gelijk maar besteld.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Roppedop schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 10:02:
Bedankt voor de tip. €32,99 bij Amazon.de. Verkrijgbaar vanaf 21 juni. Gelijk maar besteld.
Oh nice. Ik had ze nog niet bij Amazon.de gezien. Ga ze gelijk even in de gaten houden!

En ze worden niet meer geleverd in Nederland! @Roppedop bij jou nog wel?

[ Voor 11% gewijzigd door iAR op 15-06-2017 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Ik zie het inderdaad. Ik heb wel betaald en bevestiging gekregen. Via aoputek. Nu staat er bij Amazon verzending via Home-victory.
Vreemd. Ben bang dat ik 'm niet ga ontvangen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
MeTooPV schreef op zaterdag 27 mei 2017 @ 18:35:
Tja, ben ook wel een apple fan, maar de homekit komt nu op een niveau dat floppen serieus tot de mogelijkheden gaat horen.
Heb sinds een paar dagen de Homekit compatible bridge van Tado voor het besturen van al mijn Tado apparaten .....

Nu ik me erin verdiept hebt, ben ik erachter gekomen dat de mogelijkheden voornamelijk beperkt worden door Apple, omdat andere fabrikanten tegen dezelfde problemen oplopen waar Tado ook tegen op loopt en dat de eigen apps meer mogelijkheden bieden, dan wat Homekit op dit moment kan aanbieden... :/

Ik geef toe, Tado heeft nog wat te leren met de planning en consument begeleiding met de uitrol van hun nieuwe Homekit bridge, maar Apple loopt ook achter qua innovaties met Homekit, gezien het commentaar wat ik tot nu toe allemaal gelezen heb met bv Elgato en Ecobee, die ook in Tado's vaarwater zitten.

Ik zelf ben al tot de conclusie gekomen dat ik voorlopig geen tijd in Homekit meer ga steken zolang er van Apple's kant geen grote update komt in de mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid van Homekit en ik daardoor initiatieven zoals ConradConnect in de gaten blijf houden, net zoals ik IFTTT al gebruik voor het linken van devices, zolang er van Tado nog geen guides beschikbaar zijn met wat er wel en nog niet mogelijk is met Homekit.

Dus als de temperatuur in de herfst weer begint te dalen, waardoor mijn Tado installatie weer aan het werk moet, zijn Apple en Tado hopelijk een stapje verder met Homekit ;-)

[ Voor 6% gewijzigd door Montoya200x op 19-06-2017 21:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Even wachten op iOS11, dat ziet er al een stuk beter uit.

YouTube: 20 New HomeKit Features in iOS 11
https://developer.apple.com/videos/play/wwdc2017/705/

[ Voor 15% gewijzigd door Roppedop op 20-06-2017 16:27 ]

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Zekerweten! Door de verminderde eisen van HomeKit krijgen we hopelijk een shitload aan nieuwe producten, Nest, Ikea, Wemo... ze kunnen allemaal makkelijker hun spullen koppelen (zonder hardwarechip).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe

*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:59
Bedankt Robert, dat ziet er behoorlijk uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Je kunt trouwens ook vragen: staat de thermostaat in {naam kamer} aan of uit?

En zeggen: thermostaat {naam kamer} aan {of uit}

Ik heb via de Home - Smart Home Automation de HomeKit friendly name gewijzigd van tado smart radiotor thermostat gewijzigd naar thermostaat, vandaar dat die dit begrijpt.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4246/35267852102_7ca1a0dd75.jpg Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4261/35267854712_357473bc80.jpg

[Edit: inmiddels heb ik de namen van de knoppen gewijzigd naar thermostaatknop zodat ik nu het verschil kan zien tussen de thermostaat en de knoppen in de woonkamer]

[ Voor 39% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2017 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
robertwebbe schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 00:26:
Ik heb via de Home - Smart Home Automation de HomeKit friendly name gewijzigd van tado smart radiotor thermostat gewijzigd naar thermostaat, vandaar dat die dit begrijpt.
Die app die je hierboven vermeld, zo had Apple's eigen woning app nu al moeten zijn !
Geweldige app, thanks, dit was de missing link voor mij, omdat de app de Homekit configuratie/automatisering een stuk inzichtelijker en beheersbaarder maakt :*)

Edit: typo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
@Montoya200x Apple's eigen Woning app zal dit pas vanaf iOS11 gaan ondersteunen (zie een paar reacties hier boven van [~Roppedop]). Tot die tijd zal je die andere app moeten gebruiken om de instellingen goed te krijgen.

HomeKit is nu eigenlijk een 2e kapitein op je bridge geworden. Naast je logica die je zelf in de tado app hebt ingesteld, kan dit nu ook via HomeKit. Dit is ook bij andere HomeKit producten zoals Philips hue ook het geval.

Ik denk dat de Tado app zelf het best gebruikt kan worden voor het tijdprogramma en locatie/aanwezigheid. En HomeKit voor bijsturing. Voorbeeld: normaal gaat de temperatuur van de woonkamer om 23:00 uur omlaag, nu kan ik instellen dat om 23:01 uur een trigger start: indien de lampen nog aan zijn, dan temperatuur op 20 graden zetten. En als ik de scene Welterusten aanroep (alle lampen en schakelaars uit), dan woonkamer verlagen naar 16 graden. Alleen heb ik dit laatste (event or time based trigger) nog niet werkend gekregen. Het lijkt prima in Homekit te staan maar het wordt niet uitgevoerd in de tado thermostaten. Ik heb gespeeld met de verschillende programma's (tot de volgende automatische verandering, timer en tot beëindigd door gebruiker) maar bij geen enkele werkte het. Mogelijk zit hier nog een bug.

[ Voor 85% gewijzigd door robertwebbe op 21-06-2017 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Grappig dat we beiden tot het zelfde inzicht komen in hoe we dat Tado Homekit gebeuren ervaren en gebruiken :)

Want ik gebruik het nu ook zoals jou. De app Tado voor alle automatische veranderingen, zoals het tijdschema/aanwezigheid enerzijds en de app Home, als control center voor handmatige events en triggers anderzijds.

Goedemorgen en Welterusten was het eerste waar ik naar keek in de Home app. Dit werkte gelijk bij mij, misschien bij toeval en dus ik ben benieuwd hoe jij die scenes dan aanroept.

Ik heb ze zo ingesteld dat alleen de "master" Tado devices in dit schema staan, dus de thermostaten die in de Tado app als meettoestel staan ingesteld. Dit was voor mij logisch omdat deze apparaten op locaties staan waar ik mijn ingestelde temperatuur wil hebben. Op het moment dat een scene deze "masters" voorziet van een target temp, volgen de "slave" devices in desbetreffende zones dan vanzelf mee, dus een actie die dan weer door de Tado app automatisch geregeld moet worden. In de Tado app heb ik verder manual overrides voor elke zone hierbij op "tot de volgende automatische verandering" staan.

In de Home app is het verder voldoende om in een scene alleen een "beoogde temperatuur" in te stellen, want mijn goedemorgen en welterusten scenes had ik als test verschillend opgebouwd, door in de ene ook nog de "beoogde verwarmings/koeling status" op "Heat" te zetten. Dit laatste maakte geen verschil in het resultaat in de Tado app, na het starten van een scene.

Als laatste, elke Tado device heb ik verder hernoemd naar iets logisch en kort, waarbij elke naam uniek is tussen alle devices in de "Woning" app.

Nogmaals dank Robert voor het vermelden van de "Home - Smart Home Automation" app d:)b

Het kost wel wat die app, maar het is nu wel mijn belangrijkste en tevens onmisbare schakel geworden in het hele Homekit gebeuren voor mij, waardoor ik nu weer wat positiever geworden ben over het hele Homekit gebeuren, rondom het beheer en gebruik van mijn Tado installatie d:)b

En oh ja, nog een belangrijk pluspunt wat de Home app zo geweldig maakt, is dat elke scene vanuit een widget op te starten is _/-\o_

Edit: Toegevoegd widget info

[ Voor 4% gewijzigd door Montoya200x op 21-06-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Roppedop schreef op donderdag 15 juni 2017 @ 20:05:Vreemd. Ben bang dat ik 'm niet ga ontvangen.
Toch 3 stuks Koogeek plug ontvangen van Amazon.de. Via aupotek uit China. Vanavond maar eens toevoegen in homekit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/23EQGkWT818BmFgLgGBk1nZ0/thumb.jpg

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@Roppedop Laat maar even weten hoe ie bevallen. Ben er zelf ook in geïnteresseerd.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:21:
[...]

Toch 3 stuks Koogeek plug ontvangen van Amazon.de. Via aupotek uit China. Vanavond maar eens toevoegen in homekit.
[afbeelding]
Ik heb nu de Elgato Eve plugs, maar deze gaan via wifi. Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen.

Trouwens leuk om te zien dat er de afgelopen tijd wat meer activiteit in dit forum is.

[ Voor 9% gewijzigd door meesje op 23-06-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Heb vandaag 2 van deze Osram besteld bij Conrad; samen voor nog geen €45,- inclusief de korting van 'SUMMERSALE".
Heeft wel een lange levertijd, maar dat maakt mij in de zomer niet zoveel uit.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Die Osram lightify plugs heb ik ook maar die zijn niet standaard Homekit compatible. Wel via een raspberry en homebridge overigens.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
meesje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:24:
[...]
Ik heb nu de Elgato Eve plugs, maar deze gaan via wifi. Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen.
De Elgato Eve producten gebruiken bluetooth.

Ik kwam er vandaag trouwens achter dat de tado radiator knoppen nu ook in de Eve app vermeld staan (logisch uiteraard, de hue lampen staan er ook in).

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4229/34649343384_f532bbbe4b.jpg Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/5/4233/34680523813_f1887a01d3.jpg

Heeft iemand wellicht de Elgato Eve Thermo? @Tales
Ik ben namelijk benieuwd of je dan wel onderstaande grafiekjes krijgt of dat dat nog te verwachten is komende updates.

Afbeeldingslocatie: https://ic.tweakimg.net/ext/i/2001070473.png

[ Voor 21% gewijzigd door robertwebbe op 23-06-2017 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:46:
[...]

De Elgato Eve producten gebruiken bluetooth.

[afbeelding]
Dat weet ik. Ik reageer op het bericht van de Koogeek plugs. Met het woord 'deze' verwijs ik naar deze plugs, maar ik kan beter zeggen 'probeer te verwijzen' ;-)
Mijn zin was grammaticaal niet echt juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
robertwebbe schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 21:46:
[...]

Heeft iemand wellicht de Elgato Eve Thermo? @Tales
Ik ben namelijk benieuwd of je dan wel onderstaande grafiekjes krijgt of dat dat nog te verwachten is komende updates.

[afbeelding]
Met de Elgato Eve krijg ik inderdaad deze grafiekjes, met de laatste update zien ze er zelfs iets mooier uit dan deze.

Ik denk dat het een specifiek iets is voor de Thermo, van wat ik begrepen heb houdt de thermo zelf al deze waarden bij voor de afgelopen 6 weken, en als je de app opent dan worden deze opgehaald van de thermo.

Wat je nog zou kunnen proberen; op jouw tweede screenshot staat een edit/bewerk knop rechts boven in. Op die manier kon ik in de Eve app voor de Thermo een aantal extra widgets activeren zoals de stand van de valve. Ik weet niet zeker of ik op die manier ooit de temperatuur grafiekjes toegevoegd heb.

[ Voor 17% gewijzigd door Tales op 23-06-2017 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Helaas geen extra widgets. En nu je het zegt, zo werken de andere Eve producten ook. Volgens mij slaat hij van de laatste 8 weken meetpunten op per 10 minuten interval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

TheKerremenke schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:59:
@Roppedop Laat maar even weten hoe ie bevallen. Ben er zelf ook in geïnteresseerd.
De Koogeek plugs, volgens de handleiding, toegevoegd in homekit. Zeer eenvoudig en snel. Werkt alleen met 2,4Ghz wifi. Schakelen en terugkoppeling werkt vrijwel direct.
In de Koogeek app kan je ook nog energiegebruik van de plug bekijken.

Voor €26,50 bij Aliexpress een dikke aanrader.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 12:07:
[...]

De Koogeek plugs, volgens de handleiding, toegevoegd in homekit. Zeer eenvoudig en snel. Werkt alleen met 2,4Ghz wifi. Schakelen en terugkoppeling werkt vrijwel direct.
In de Koogeek app kan je ook nog energiegebruik van de plug bekijken.

Voor €26,50 bij Aliexpress een dikke aanrader.
Dat is een mooie prijs. Maar let wel op, aangezien het bedrag hoger is dan 22 euro, je er extra btw over moet betalen (dat zal niet zo veel zijn bij zo'n laag bedrag), maar afhankelijk van de vervoerder kunnen de inklaringskosten wel 13,50-22 euro bedragen. Dan wordt zo'n plugje wel weer duur. Een optie is natuurlijk om dan gelijk meerdere te bestellen, maar niet hoger dan 150 euro als totaalbedrag (dan betaal je namelijk ook invoerrechten).
Er bestaat natuurlijk ook een kans dat je pakketje niet onderschept wordt, dan heb je geluk. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Merci. Net twee besteld. Bedankt voor de Ali tip👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Ik heb er drie van Amazon voor €33 per stuk. Maar daar zijn ze nu €46! Heb er ook nog één besteld bij Ali.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Roppedop schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:37:
Ik heb er drie van Amazon voor €33 per stuk. Maar daar zijn ze nu €46! Heb er ook nog één besteld bij Ali.
TheKerremenke schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:12:
Merci. Net twee besteld. Bedankt voor de Ali tip👍🏻
Kunnen jullie laten weten of er inklaringskosten + btw betaald moet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Roppedop schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 13:21:
[afbeelding]
Dus toch! Fijn. Ik wacht nog op de AliExpress levering van de mijne.

Overigens zag ik dat de P2 is aangekondigd. Lijkt kleiner... wat er verder anders is weet ik niet.
meesje schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:24:Ik heb nu de Elgato Eve plugs, maar deze gaan via wifi. Ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar je ervaringen.

Trouwens leuk om te zien dat er de afgelopen tijd wat meer activiteit in dit forum is.
De Eve's zijn duurder en afhankelijk van Bluetooth inderdaad, daarom heb ik ze nooit gekocht.

Ja, ik denk straks met iOS 11 nog meer! Als de eisen soepeler worden vanuit Apple...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
iAmRenzo schreef op zondag 25 juni 2017 @ 12:16:
[...]
Overigens zag ik dat de P2 is aangekondigd. Lijkt kleiner... wat er verder anders is weet ik niet.
[...]
Volgens mij is de P2 voor Amazons Alexa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Kan iemand me hier vertellen wat de gebruikers ervaring is met de Elgato Eve Energy plugs mbt tot het bereik ?

Ik ben namelijk benieuwd of het bereik voldoende is,om ook mijn zolder te halen.

En zolang de door Elgato in januari aangekondigde bluetooth extender nog niet beschikbaar is, ben ik nog even aan het rondkijken voor eventuele alternatieven.

Ondertussen heb ik ook gekeken naar de Kogeek plugs, dus ben benieuwd naar een onderlinge vergelijking tussen deze en die van Elgato mbt tot de mogelijkheden met de rapportages van het energie verbruik.

Valt me wel op, dat sinds Homekit, de eigen apps van de fabrikant van je Homekit devices er steeds minder toe doen, omdat je met apps van een andere fabrikant, de Homekit bedienings elementen ook uit kan voeren. Dus dit kan mogelijk een leuke competitie worden onderling, wie de beste en meest gebruikers vriendelijke interface kan maken en zo dus potentiële nieuwe klanten naar je merk toe kan lokken.

Want ik heb bv net met de Elgato Eve app gespeeld (terwijl ik niks van Elgato heb) en kwam daarin toch wel een aantal interface elementen tegen, die me heel erg aanspraken, voor de bediening en controle van mijn Tado installatie. Ook hun support gedeelte op de website spreekt me erg aan en hun blogs, waar ze het op dat vlak, naar de gebruiker toe, stukken beter doen dan Tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 25 juni 2017 @ 21:22:
[...]

Volgens mij is de P2 voor Amazons Alexa.
Maar ook voor Homekit, zag ik net in de app van Koogeek bij "What's new".

Dus hopelijk snel ook een EU versie :P

Update:
Op de P2EU ga ik niet wachten ;)

Als test nu 2xP1EU gekocht voor €56,83 totaal incl. verzendkosten, vanuit Duitsland !

Rechtstreeks besteld bij Tomtop.com, met verzend optie warehouse Duitsland. Bij checkout promotioncode "5DISCOUNT" invullen en na aanmaken nieuw account en inschrijven nieuwsbrief kan je ook 300 "points" toevoegen voor extra korting.

Zending binnen max 4 dagen in NL :P

[ Voor 42% gewijzigd door Montoya200x op 01-07-2017 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 01-07 11:19
Heb ook een stel Koogeek plugs via AliExpress, geen extra import kosten hoeven betalen. Voor €24 te bestellen. Een echte aanrader, werkt perfect en reageert erg snel (<1s).

Gisteren nog twee besteld en een E27 lamp plug, ook voor een prikkie! Ben erg benieuwd naar nieuwe accessoires nu de HomeKit eisen zijn bij gesteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
@Rgerr Kan je als test voor mij kijken of bv de rapportages van het energieverbruik (incl. grafiek) ook via de Elgato Eve app uitgelezen kunnen worden ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
@Montoya200x Ze werken wel via de Elgato Eve app, maar zie geen rapportages. Alleen power on/off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Laatst online: 14:01
@Tales Ben je tevreden met de Thermo? Gebruik je deze met stadsverwarming (contante warmwaterstroom) of met een ketel en een 'hoofdthermostaat' met homekit?
Als je deze combineert met een 'hoofdthermostaat' met homekit, welke is dat dan en kan de thermo deze triggeren om de ketel te laten lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
Jasper1975 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:46:
@Tales Ben je tevreden met de Thermo? Gebruik je deze met stadsverwarming (contante warmwaterstroom) of met een ketel en een 'hoofdthermostaat' met homekit?
Als je deze combineert met een 'hoofdthermostaat' met homekit, welke is dat dan en kan de thermo deze triggeren om de ketel te laten lopen?
Tot nu toe erg tevreden, afgelopen maand vanwege de warmte ook goed kunnen zien dat de verwarming niet aanslaat. Zodra we weer een wat koudere periode ingaan zal ik mijn ervaringen verder delen.

De verwarming hier is het beste te vergelijken met stadswarmte denk ik. Ik heb zelf geen CV, maar wordt collectief geregeld door het appartementen complex. Als ik de kraan opendraai wordt de radiator warm. Als je zelf een CV hebt dan is een systeem van Tado (met homekit) interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op zondag 2 juli 2017 @ 20:33:
Heb ook een stel Koogeek plugs via AliExpress, geen extra import kosten hoeven betalen. Voor €24 te bestellen. Een echte aanrader, werkt perfect en reageert erg snel (<1s).

Gisteren nog twee besteld en een E27 lamp plug, ook voor een prikkie! Ben erg benieuwd naar nieuwe accessoires nu de HomeKit eisen zijn bij gesteld...
Hoeveel heb je er per keer besteld? Ik heb 2x 2 stuks gedaan. Zie een error in m'n tracelog.
Wanneer gaat ze naar de douane en wanneer niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:45:
[...]

Hoeveel heb je er per keer besteld? Ik heb 2x 2 stuks gedaan. Zie een error in m'n tracelog.
Wanneer gaat ze naar de douane en wanneer niet??
Eén per keer besteld. Ik bestel (zeer) geregeld van AliExpress, nog maar één keer importkosten hoeven te betalen bij het kopen van een beamer. Zou me niet zo'n zorgen maken, mijn plugs waren er met ongeveer 14 dagen.

Voor wat betreft wanneer 'ze' naar de douane gaan: wanneer er niet duidelijk genoeg op de labels staat wat het is en of er een invoervergunning nodig is voor het betreffende product. Heb bijvoorbeeld bij de beamer een brief gehad met de vraag ik kon aangeven wat er in het pakket zat en wat de waarde daarvan is (dmv een factuur aantonen). Mocht je daar geen zin in hebben, bieden ze de mogelijkheid om het te laten vernietigen wanneer reactie uitblijft. (Bron: eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:22:
Eén per keer besteld. Ik bestel (zeer) geregeld van AliExpress, nog maar één keer importkosten hoeven te betalen bij het kopen van een beamer. Zou me niet zo'n zorgen maken, mijn plugs waren er met ongeveer 14 dagen.

Voor wat betreft wanneer 'ze' naar de douane gaan: wanneer er niet duidelijk genoeg op de labels staat wat het is en of er een invoervergunning nodig is voor het betreffende product. Heb bijvoorbeeld bij de beamer een brief gehad met de vraag ik kon aangeven wat er in het pakket zat en wat de waarde daarvan is (dmv een factuur aantonen). Mocht je daar geen zin in hebben, bieden ze de mogelijkheid om het te laten vernietigen wanneer reactie uitblijft. (Bron: eigen ervaring)
Thanks. Maar ja, vernietigen is je geld ook kwijt he?!
Als je trouwens wel btw/invoer betaald en je stuurt het product terug om wat voor reden dan ook, hoe krijg je dan je btw/invoer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 08:56:
[...]

Thanks. Maar ja, vernietigen is je geld ook kwijt he?!
Als je trouwens wel btw/invoer betaald en je stuurt het product terug om wat voor reden dan ook, hoe krijg je dan je btw/invoer terug?
Als je het laat vernietigen, kun je proberen de aanschafprijs via AliExpress terug te krijgen (dispute openen, product is tenslotte niet geleverd). Maar of ze daar in trappen durf ik niet te zeggen... Verwacht alleen niet dat je meer dan een tientje hoeft te betalen voor een plugje hoor. Importkosten ben je bij retourzending kwijt, verwacht ik. Product is tenslotte geïmporteerd, ongeacht wat je er daarna mee doet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ze zijn binnen hoor. Natuurlijk wel weer op een Post NL lokatie 3 km verderop, want ja "buitenlandzending". Ben er erg blij mee, al zijn ze best groot nog!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:09:
Ze zijn binnen hoor. Natuurlijk wel weer op een Post NL lokatie 3 km verderop, want ja "buitenlandzending". Ben er erg blij mee, al zijn ze best groot nog!
Wat vind je er van? Wat heb je er achter gezet? (Zoek nog inspiratie voor mijn komende plugs.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 09:51:
Wat vind je er van? Wat heb je er achter gezet? (Zoek nog inspiratie voor mijn komende plugs.)
Ik vind er vrij weinig van eigenlijk. Het is simpel, werkt direct en zeer betaalbaar. Het is al zo gewoon.
Momenteel heb ik er 2 met ventilator en 1 voor mijn slow cooker.

Andere opties zouden kunnen zijn: koffiemachine (al die een fysieke aan stand heeft), electrische dekens, verlichting zonder HomeKit, afzuigkap (hoewel bij mij licht en afzuiging 1 stekker is), wasmachine (moet ie wel fysieke aan stand hebben)... Ach ja, wat eigenlijk niet ;) Er komen voor mij ook nog twee...

Nu ik via Homebridge mijn nest heb gekoppeld en je straks met iOS 11 meerdere mensen kunt geofencen is het wel leuk om te rommelen met automatisering. Als nest 27 graden registreert en ik en/of partner is thuis dan de ventilator aan. Al kwam ik er ooit met domoticz achter dat dit soort automatisering meestal de plank toch misstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pendora
  • Laatst online: 16:52
Weet iemand hoeveel stroom de Koogeek zelf neemt?
Pagina: 1 ... 4 ... 88 Laatste