Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:28
meesje schreef op zaterdag 24 juni 2017 @ 13:44:
[...]

[...]

Kunnen jullie laten weten of er inklaringskosten + btw betaald moet worden?
Zojuist opgehaald bij het PostNL afhaalpunt. Geen btw of inklaringskosten hoeven betalen.

Aangesloten op het stopcontact waarop de verlichting van de keukenkastjes geschakeld is. Werkt zo op het eerste gezicht prima.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:24

LastBoyScout

The Last but not Lost BoyScout

Montoya200x schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 22:38:
[...]
Zending binnen max 4 dagen in NL :P
Heb je ze al binnen? Ben ook van plan er 2 daar vandaan te halen; juist omdat we hier in NL alleen maar de Elgato Eve hebben; en die vind ik toch echt te prijzig...

Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:29
iAmRenzo schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 15:04:
[...]
Andere opties zouden kunnen zijn: koffiemachine (al die een fysieke aan stand heeft), electrische dekens, verlichting zonder HomeKit, afzuigkap (hoewel bij mij licht en afzuiging 1 stekker is), wasmachine (moet ie wel fysieke aan stand hebben)... Ach ja, wat eigenlijk niet ;) Er komen voor mij ook nog twee...
[...]
Houd wel rekening met het vermogen dat een apparaat verbruikt. Vooral apparaten waar warmte wordt opgewekt via stroom verbruiken veel. De Elegato Eve Energy en Koogeek P1EU kunnen maximaal 2.500 Watt aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
Apple heeft afgelopen WWDC aangekondigd dat bestaande apparaten ook homekit compatible zouden kunnen worden. Iemand enig idee welke apparaten hier mee bedoeld worden? IP camera's, z-wave apparatuur, 433mhz apparatuur?

Hopelijk kan iemand het wat concreter maken voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals ik het geïnterpreteerd heb, kan alle apparatuur homekit compatible gemaakt worden zo lang de fabrikant voldoet aan de software eisen (beveiliging/encryptie), ze hebben de eis van een bepaalde hardware chip laten varen. Het is dus aan de fabrikant. Voor zover ik weet, zijn er nog geen lijsten met apparatuur die in de toekomst homekit compatible worden.

Wat fabrikanten gaan doen met bestaande bridges e.d. is nog onbekend. Zo heeft enige tijd geleden Philips een nieuwe bridge op de markt gebracht welke homekit compatible is. Wellicht kunnen ze met een software update ook de oude bridge nu compatible maken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat ze dat doen, aangezien ze al een homekit compatible bridge hebben.

Zo heeft ook Tado recentelijk een nieuwe bridge (v3) op de markt gebracht die ook de hardware encryptie chip bevat en homekit compatible is. Wat ze gaan doen met de v2 bridge is de vraag. Wellicht kunnen ze die ook compatible maken via een software update. Net als bij Philips is het wel de vraag of ze dat willen, ze moeten dan wel tijd/geld investeren en twee bridges onderhouden.

Edit: In het Tado topic heeft Tado het volgende aangegeven: Er is nog altijd een vrij sterke chip nodig voor de vereiste versleuteling. Er zijn op dit moment geen plannen om de V2 bridge ook geschikt te maken voor Apple HomeKit. Wellicht dat vanwege de 'vrije sterke chip' het de vraag is of nu elk apparaat gemakkelijk compatible gemaakt kan worden.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 13-07-2017 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Blijft dus toch afwachten of diverse fabrikanten warm gaan lopen voor HomeKit ondersteuning nu de eisen zijn bijgesteld... Had stiekem hoop dat fabrikanten al het een en ander hadden aangekondigd, maar helaas.

Ik hoop dat het na de release van iOS 11 in een stroomversnelling zal komen! 👌🏻

Overigens contact gehad met KlikAanKlikUit, zij hebben vooralsnog geen plannen om HomeKit te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
LastBoyScout schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 00:43:
[...]

Heb je ze al binnen? Ben ook van plan er 2 daar vandaan te halen; juist omdat we hier in NL alleen maar de Elgato Eve hebben; en die vind ik toch echt te prijzig...

Ben dus erg benieuwd naar je ervaringen
Yes, binnen 4 (werk)dagen waren ze binnen.

Had de pech ze rond 18.00 besteld te hebben op een vrijdag, dus bestelling werd pas de maandag daarop bevestigd. Maar ondanks dat, kon ik ze de donderdag daaropvolgend al in ontvangst nemen.

Je zult even geduld moeten hebben, want warehouse Duitsland van Tomtop is door z'n voorraad P1EU's heen, zie ik net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Ja dat zag ik idd. En zij krijgen hem natuurlijk ook uit china; dus het zal wel effe duren vrees ik dat ze weer voorraad hebben. Anyway, ik hoor graag je ervaringen als het zover is :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Zojuist belde ik even met tado over een niet goed werkende slimme radiatorknop en heb direct even geïnformeerd over het HomeKit probleem. Ze hebben hier een nieuwe softwareversie voor en deze is vandaag gecertificeerd. Volgende week wordt deze voor iedereen uitgerold maar de helpdeskmedewerker heeft hem vast naar mij gepushed. Mijn v3 bridge draait nu op v43.1. Als het goed is zou deze versie nu geen HomeKit disconnects meer moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Werkt Z-wave met Apple Homekit via een Synology NAS? Denk dat schakelaars voor homekit nog wel even op zich laten wachten, en wil eigenlijk wel verder met huisautomatisering. Heb al wel het een en ander nagelezen via Domoticz, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Eigenlijk wil ik de hele begane grond automatiseren, rolgordijnen op/neer, lampen, sproeiers, raam/deur sensoren. Ik heb de sproeier al geautomatiseerd dmv een magneetventiel en koogeek plug. Alleen wil ik dat nog laten afstemmen met het weer of een vochtsensor. Iemand daar nog ideeën over?

[ Voor 35% gewijzigd door Rgerr op 15-07-2017 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 09:50:
Werkt Z-wave met Apple Homekit via een Synology NAS? Denk dat schakelaars voor homekit nog wel even op zich laten wachten, en wil eigenlijk wel verder met huisautomatisering. Heb al wel het een en ander nagelezen via Domoticz, maar ben er nog niet helemaal over uit.

Eigenlijk wil ik de hele begane grond automatiseren, rolgordijnen op/neer, lampen, sproeiers, raam/deur sensoren. Ik heb de sproeier al geautomatiseerd dmv een magneetventiel en koogeek plug. Alleen wil ik dat nog laten afstemmen met het weer of een vochtsensor. Iemand daar nog ideeën over?
Je kunt zwave via homebridge opnemen in homekit. Homebridge kun je gemakkelijk op een raspberry pi installeren. In principe moet het ook kunnen op een synology. Er is, voor zo ver mij bekend, geen kant en klaar package voor. Je moet dus een beetje handig met commando's kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Je kunt zwave via homebridge opnemen in homekit. Homebridge kun je gemakkelijk op een raspberry pi installeren. In principe moet het ook kunnen op een synology. Er is, voor zo ver mij bekend, geen kant en klaar package voor. Je moet dus een beetje handig met commando's kloppen.
Ik heb dit gevonden: http://jensbouma.nl/blog/...nology-diskstation-guide/

Zou het daar mee kunnen werken? Of toch Domoticz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:00:
[...]

Ik heb dit gevonden: http://jensbouma.nl/blog/...nology-diskstation-guide/

Zou het daar mee kunnen werken? Of toch Domoticz?
Die pagina ben ik ook een keer tegen gekomen. Echter mijn synology ondersteunt docker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:43:
[...]

Die pagina ben ik ook een keer tegen gekomen. Echter mijn synology ondersteunt docker niet.
De mijne ook niet, jammer genoeg... Toch maar een manier vinden om Domoticz te installeren. Daarmee kun je wel alle verschillende accessoires apart bedienen e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
robertwebbe schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:20:
Zojuist belde ik even met tado over een niet goed werkende slimme radiatorknop en heb direct even geïnformeerd over het HomeKit probleem. Ze hebben hier een nieuwe softwareversie voor en deze is vandaag gecertificeerd. Volgende week wordt deze voor iedereen uitgerold maar de helpdeskmedewerker heeft hem vast naar mij gepushed. Mijn v3 bridge draait nu op v43.1. Als het goed is zou deze versie nu geen HomeKit disconnects meer moeten hebben.
Sinds dat ik vorig weekend de instelling "gebruik deze iPad als woninghub" heb uitgezet, heb ik maar 1 disconnect gehad. En deze werd veroorzaakt doordat ik op mijn eigen router bezig was, waarna na een reboot van de router de connectie niet terug hersteld werd in de woning app, voor de Tado devices.

Lijkt erop dat in de brakke firmware van de HomeKit bridge, de vermelde entries van de beveiligde verbindingen van de Tado devices dan niet meer vernieuwt in de HomeKit database in iCloud, waardoor de woning app ze niet meer kan vinden.

Andere uitleg kan ik er niet aan geven, want alles blijft nu al dagenlang werken bij mij met die oude firmware. En dat alles alleen met uitzetten van de woninghub, maar ook met toewijzen vast IP voor de HomeKit bridge in m'n router.

@robertwebbe Gebruik je voor jouw thuissituatie een iPad als woninghub ?

Want als het bij jou, met de nieuwe firmware en woninghub stabiel lijkt te werken, dan ga ik pas weer een woninghub instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:58
Montoya200x schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:35:
[...]

Sinds dat ik vorig weekend de instelling "gebruik deze iPad als woninghub" heb uitgezet, heb ik maar 1 disconnect gehad. En deze werd veroorzaakt doordat ik op mijn eigen router bezig was, waarna na een reboot van de router de connectie niet terug hersteld werd in de woning app, voor de Tado devices.

Lijkt erop dat in de brakke firmware van de HomeKit bridge, de vermelde entries van de beveiligde verbindingen van de Tado devices dan niet meer vernieuwt in de HomeKit database in iCloud, waardoor de woning app ze niet meer kan vinden.

Andere uitleg kan ik er niet aan geven, want alles blijft nu al dagenlang werken bij mij met die oude firmware. En dat alles alleen met uitzetten van de woninghub, maar ook met toewijzen vast IP voor de HomeKit bridge in m'n router.
Ik had met de D-Link camera en de iPad als hub ook problemen. Apple TV Gen4 gekocht en sindsdien is alleen Ziggo schuldig als ik geen verbinding kan krijgen.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Montoya200x schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:35:
[...]
@robertwebbe Gebruik je voor jouw thuissituatie een iPad als woninghub ?

Want als het bij jou, met de nieuwe firmware en woninghub stabiel lijkt te werken, dan ga ik pas weer een woninghub instellen.
Ik heb beneden een AppleTV4 en boven een iPad Air2. Beide werken nu stabiel, nog geen enkele disconnect gehad. 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
robertwebbe schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 11:20:
Dat is goed om te horen! Hoop dat die snel komt deze week!
Heb zojuist ook een koogeek WiFi plug besteld voor in de schuur zodat ik mijn inlite tuinverlichting met Siri kan bedienen.
Mijn vrouw vind het allemaal maar niets zo’n smarthome!😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabe83
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:13
Ik heb inmiddels ook de Koogeek plug binnen. Hij werkt zoals verwacht, prima product voor een mooie prijs. Zeker na de problemen met een "Parce" HomeKit plug en waarvan de opvolger nog steeds niet uit is...
Alleen na de installatie werden gisteren een aantal geplande automatiseringen niet uitgevoerd...een Apple dingetje...

Nu is het nog wachten totdat er een HomeKit rookmelder en mooie camera uitkomt zodat ik de collectie kan uitbreiden :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
Na jullie positieve verhalen ben ik ook overstag en wilde ik gisteren een paar pluggen bestellen bij Ali. Maar nu blijkt de plug in de EU nogal populair en zijn deze op het moment uitverkocht. De Koogeek ALi shop heeft aangegeven eind deze maand weer voorraad te hebben!

[update]
Heb nu ook een soort van antwoord op mijn vraag of de versie 2 binnenkort in een EU versie uit komt;
Dear Friend,

We have to thank you for your advice. Maybe we will have more products of EU plug in the future. :X
Oftewel ze zullen er vast mee bezig zijn maar maken nog niks officieel bekend...

[ Voor 38% gewijzigd door Scidd0w op 20-07-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:47
Scidd0w schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:59:
Na jullie positieve verhalen ben ik ook overstag en wilde ik gisteren een paar pluggen bestellen bij Ali. Maar nu blijkt de plug in de EU nogal populair en zijn deze op het moment uitverkocht. De Koogeek ALi shop heeft aangegeven eind deze maand weer voorraad te hebben!
Ik heb ze bij Amazon.de besteld.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Mooi! In dat geval zal ik de store in de gaten houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
DaveD1109 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:19:
[...]
Ik heb ze bij Amazon.de besteld.
Hier zijn ze nu ook uitverkocht en wat hoger geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Warehouse China van Tomtop (fabrikant van de Koogeek plugs) heeft ze nog gewoon liggen ;)

Heb er hier ook 2 liggen, die ik waarschijnlijk weg doe, omdat ik gecharmeerd ben van de rapportage opties van de Elgato plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
[...]

[update]
Heb nu ook een soort van antwoord op mijn vraag of de versie 2 binnenkort in een EU versie uit komt;
[...]
Oftewel ze zullen er vast mee bezig zijn maar maken nog niks officieel bekend...
Ik schat dat ze een EU versie van hun stekerblok bedoelen. Iedere aansluiting is apart schakelbaar en tevens kun je zien hoeveel energie per aansluiting en totaal wordt verbruikt. Zie https://m.dhgate.com/prod...p-4/391579772.html#pd-103

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 20-07-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
robertwebbe schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:45:
[...]
Ik schat dat ze een EU versie van hun stekerblok bedoelen. Iedere aansluiting is apart schakelbaar en tevens kun je zien hoeveel energie per aansluiting en totaal wordt verbruikt. Zie https://m.dhgate.com/prod...p-4/391579772.html#pd-103
Mijn vraag ging specifiek over de plug versie 2 met Alexa & HomeKit support.
https://www.koogeek.com/smart-home-2418/p-p2.html

[ Voor 5% gewijzigd door Scidd0w op 20-07-2017 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Rgerr schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:14:
Blijft dus toch afwachten of diverse fabrikanten warm gaan lopen voor HomeKit ondersteuning nu de eisen zijn bijgesteld... Had stiekem hoop dat fabrikanten al het een en ander hadden aangekondigd, maar helaas.

Ik hoop dat het na de release van iOS 11 in een stroomversnelling zal komen! 👌🏻

Overigens contact gehad met KlikAanKlikUit, zij hebben vooralsnog geen plannen om HomeKit te ondersteunen.
Ikea gaat over. Ik weet niet hoe populair die verlichting is maar ze zijn echt overal. Als ze via de iOS app pushen dat ze met HomeKit gaan werken dan kan ik me voorstellen dat mensen het gaat proberen. Als er een schaap over de dam is...?

Overigens over die Koogeek plugs... ze zijn wel groot! :( Ik kan het andere stopcontact niet meer gebruiken als ik hem in een dubbel stopcontact plug.

Ik heb nu 15 HomeKit devices (in 6 ruimtes). Ik merk wel dat het wat rommelig wordt in ControlCenter en de Home.app. Hoe hebben jullie de boel handig georganiseerd?
Ik had bijvoorbeeld de overloop uit favorieten gehaald (want motion sensor) maar doordat die af en toe nog hapert is het juist praktisch om die wel in ControlCenter als favoriet te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 24 juli 2017 @ 14:57:
[...]

Ikea gaat over. Ik weet niet hoe populair die verlichting is maar ze zijn echt overal. Als ze via de iOS app pushen dat ze met HomeKit gaan werken dan kan ik me voorstellen dat mensen het gaat proberen. Als er een schaap over de dam is...?

Overigens over die Koogeek plugs... ze zijn wel groot! :( Ik kan het andere stopcontact niet meer gebruiken als ik hem in een dubbel stopcontact plug.

Ik heb nu 15 HomeKit devices (in 6 ruimtes). Ik merk wel dat het wat rommelig wordt in ControlCenter en de Home.app. Hoe hebben jullie de boel handig georganiseerd?
Ik had bijvoorbeeld de overloop uit favorieten gehaald (want motion sensor) maar doordat die af en toe nog hapert is het juist praktisch om die wel in ControlCenter als favoriet te hebben.
Zou mooi zijn! Ik wacht die ontwikkeling nog even af, tot het daadwerkelijk zover is en er wat reviews zijn. :+

De Koogeek plugs zijn inderdaad aan de grote kant... Ik zit nog te twijfelen om er eentje uit elkaar te halen en dan proberen in een wanddoos te zetten. Probleem is dan wel bij een dubbele wcd dat je maar één contact kunt gebruiken.

Voor de organisatie in de woning app kan ik je niet helpen, ik heb maar één accessoire achter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Wat is jullie ervaring met de BT producten icm homekit qua afstand/bereik.
Ik wil graag overstappen van de Homey naar Homekit maar verder zijn er toch maar weinig producten hiervoor beschikbaar. Maar moet ik kiezen voor de BT of de WiFi producten?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Grt Roland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:52
Rgerr schreef op zondag 16 juli 2017 @ 10:10:
[...]

De mijne ook niet, jammer genoeg... Toch maar een manier vinden om Domoticz te installeren. Daarmee kun je wel alle verschillende accessoires apart bedienen e.d.?
Domoticz (met Z-wave drivers) kan inderdaad makkelijk op Synology aangezet worden. Ik raad Jadahl's packages aan:
http://www.jadahl.com/

Zelf heb ik wel Docker draaiend op m'n DS411+II en daarmee heb ik Homebridge draaiend als bridge tussen Domoticz en HomeKit. Dus ik kan zowel Siri gebruiken als Domoticz. Op mijn iPhone gebruik ik dan ook nog de Pilot app om Domoticz aan te sturen. Maar er komt ook een iOS app van Domoticz zelf aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 12-09 17:09
@Verwijderd mijn voorkeur gaat uit naar WiFi.
Bereik en betrouwbaarheid is in mijn ogen beter,
Daarnaast werkt BT erg traag.

Heb zelf Eve stekker die samen met mijn Hue lampen zou moeten inschakelen bij zonsondergang.
Dit schilt altijd al snel een seconde of 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
jffry90 schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 14:45:
@Verwijderd mijn voorkeur gaat uit naar WiFi.
Bereik en betrouwbaarheid is in mijn ogen beter,
Daarnaast werkt BT erg traag.

Heb zelf Eve stekker die samen met mijn Hue lampen zou moeten inschakelen bij zonsondergang.
Dit schilt altijd al snel een seconde of 5.
Hue gebruikt dan ook Zigbee wat een stuk minder overhead heeft dan WiFi & BT. Beter zou zijn dat Apple een eigen Zigbee gateway op een SubGig freq maakt en alles die standaard gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoTeK70
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-08 12:11
Ik heb toch twee producten van Elgato Eve gekocht om te testen.
Deurcontact, werkt goed maar kan ik ook op een of andere manier een pushbericht versturen naar mijn tel als de status veranderd? Edit: al gevonden via home app van Apple. Maar ik kan de deurcontact dan weer niet gebruiken in scenes via die home app. Hij geeft aan "Altijd Open"
Verder die Eve Room werkt ook leuk maar op de eerste etage heeft hij geen verbinding meer dus niet handig of is dit op te lossen met een BT extender of iets?
Heb je dit soort sensoren ook op basis van WiFi of iets want bereik is wel drama denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door RoTeK70 op 29-07-2017 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb mijn iPad meestal naast mijn bed liggen en die dient dan als HomeKit bridge voor de Eve apparatuur boven. Elgato heeft in januari 2017 de Eve Extend aangekondigd, dit zou hun bluetooth extender worden. Alleen is het daarna stil gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
RoTeK70 schreef op zaterdag 29 juli 2017 @ 17:47:
Ik heb toch twee producten van Elgato Eve gekocht om te testen.
Deurcontact, werkt goed maar kan ik ook op een of andere manier een pushbericht versturen naar mijn tel als de status veranderd? Edit: al gevonden via home app van Apple. Maar ik kan de deurcontact dan weer niet gebruiken in scenes via die home app. Hij geeft aan "Altijd Open"
Verder die Eve Room werkt ook leuk maar op de eerste etage heeft hij geen verbinding meer dus niet handig of is dit op te lossen met een BT extender of iets?
Heb je dit soort sensoren ook op basis van WiFi of iets want bereik is wel drama denk ik.
Ik meen dat ik laatst ergens een Elgato extender zag :?
Kan er zo snel niets meer over vinden.

Hier hangt sinds gisteren nanoleaf aurora, gekoppeld aan de luchtkwaliteitsensor van eve room B)
Best een puik dingetje zo. Wel zelf even connectors geprint om de hoek om te kunnen (naar plafond)
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/hwbslg.jpg
O+
Expansionpacks zijn alleen hopeloos duur :N

Mijn Spotcam HD deed vaag, en de verkoper krijgt hem niet eens getest, dus die ruilt hem netjes voor me om voor een nieuwe. Die schakel ik via een eve power, en dat gaat prima verder. Alleen zijn we anderhalf jaar verder en behalve de Omna van DLink was er nog niets dat ook homekit compatible is. En de Omna kun je niet omgekeerd aan het plafond hangen :? :|
Nu leek de Logitech Circle 2 cam me wel wat, omdat ze hebben aangekondigd met de volgende software update, homekit ondersteuning te pushen voor de bedrade variant.
Nu vind ik alleen zone detectie een minimale eis bij camera's, en dat weet logitech dan vervolgens uit te persen in een abo van 10 euro per maand om die optie te hebben.
Echt ronduit belachelijk :(
je krijgt er ook nog wel andere premium zaken bij natuurlijk, maar zone detectie is toch wel essentieel om te hebben als bewakingsfunctionaliteit, anders word je horendol van alle meldingen de hele dag door, waar je vervolgens alleen vanaf kunt komen door een abo van 10/mnd af te sluiten.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
paQ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 15:35:
[...]

Hier hangt sinds gisteren nanoleaf aurora, gekoppeld aan de luchtkwaliteitsensor van eve room B)
Best een puik dingetje zo.
Interessant... wat bedoel je precies met gekoppeld? Bepaalde kleurweergave bij een bepaalde meting van de luchtkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Yep :)
Dat doe ik ook met een onder het aanrechtblad ingefreesde hue lightplus strip. Maar met de Aurora is dat wat leuker omdat je zelf animaties en kleuren kunt samenstellen in een scène.
Het is een veel dynamischere weergave zonder dat het stoort of afleidt.

Uiteindelijk start je dus een scène bij room-waarde=x

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 04-08-2017 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32
paQ schreef op vrijdag 4 augustus 2017 @ 22:48:
Yep :)
Dat doe ik ook met een onder het aanrechtblad ingefreesde hue lightplus strip. Maar met de Aurora is dat wat leuker omdat je zelf animaties en kleuren kunt samenstellen in een scène.
Het is een veel dynamischere weergave zonder dat het stoort of afleidt.

Uiteindelijk start je dus een scène bij room-waarde=x
En regel je dat dan via de standaard Apple Home-app of de Eve app? Of mogelijk op een andere manier?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
LaborGardens schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

En regel je dat dan via de standaard Apple Home-app of de Eve app? Of mogelijk op een andere manier?
Ik maak eigenlijk alle rules aan met eve app. Dat werkt in de praktijk net wat beter, en je kunt makkelijker specificeren wat je wil. Met name aangaande condities (en die zijn soms super belangrijk)

Bijv rule in eve:
eve room air quality = excellent
aurora power = any
conditie: lamp werkblad power = on (bij deze conditie is aurora ook aan)
start scene aurora excellent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ik vind dat dit topic lastig te doorgronden wordt door alles wat HomeKit is op een hoop te gooien eigenlijk... hoe dan ook.

Na maanden lang mailen en testen met Elgato, hebben ze nu per mail aan me bevestigd dat er inderdaad een programmeerfout zit in de aansturing van de eve thermo's.
Er ontstonden namelijk situaties waarbij OFF simpelweg overruled werd door een shedule :?
Later heb ik de app er nog op "betrapt" dat zelfs de schedule settings overruled werden.

Je hebt geen zak aan een "thermostaat" (de app) die je niet uit kunt schakelen was mijn standpunt al maanden en gelukkig zijn ze daar nu van doordrongen :)

Nu wachten op de patch :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Was een beetje verwarring over de introductie-datum; maar hij komt er aan! Homekit support voor de Ikea slimme lampenlijn: https://www.onemorething.nl/2017/08/tradfri-ikea-lampen-homekit/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
LastBoyScout schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 00:28:
Was een beetje verwarring over de introductie-datum; maar hij komt er aan! Homekit support voor de Ikea slimme lampenlijn: https://www.onemorething.nl/2017/08/tradfri-ikea-lampen-homekit/ :9
Update: IKEA lijkt zich teruggetrokken te hebben. De ondersteuning lijkt nu pas in de herfst te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:45
paQ schreef op zaterdag 12 augustus 2017 @ 01:31:
[...]

Update: IKEA lijkt zich teruggetrokken te hebben. De ondersteuning lijkt nu pas in de herfst te komen.
Dit staat nog steeds bij de Tradfri lampen:

Zorg dat je de laatste updrade van de TRÅDFRI verbindingshub hebt om deze te kunnen koppelen met Amazon Alexa, Apple HomeKit of Google Home.
De TRÅDFRI ap

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robertwebbe
Het is me gelukt om Ikea TRÅDFRI lampen op de Hue Homekit bridge aangemeld te krijgen.
Lees hier het hele verhaal: robertwebbe in "[Ikea Tradfri] Ervaringen & discussie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:02
* HyperBart meldt zich.

Volledige nieuwbouwwoning op basis van KNX en aangevuld met een rPi met Homebridge.

Werkt al een tijdje heerlijk en dient als aangename basisvisualisatie voor het KNX-systeem. Homekit is een prima framework voor dit soort dingen maar er is nog veel werk aan de winkel. Daarnaast zit er in Home van Apple een irritant bugje waardoor dimmen en oproepen van scenes met gedimde lampen niet helemaal goed gaat. Nadeel is dus dat scenes vanuit het Control Center *eigenlijk* ook zo goed als onbruikbaar zijn. Elgato EVE app en alle andere werken wel goed maar Apple vertikt het voorlopig om het op te lossen, heel jammer.

https://github.com/snowdd1/homebridge-knx/issues/47

Alternatief gaat nu zijn om via OpenHAB (die draait ook al een tijdje) de Homekit configuratie aan te bieden of thans de lampen die dimbaar zijn (voorlopig nog 4).

[ Voor 38% gewijzigd door HyperBart op 12-08-2017 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een aardig artikel over welke functionaliteit wordt toegevoegd aan HomeKt in iOS 11:
https://blog.elgato.com/ios-11-homekit-and-eve/

Eindelijk een timer kunnen instellen met x tijd voor zonsondergang.

Edit: Ook schijnt de performance aanzienlijk verbeterd te zijn in iOS 11.
With iOS 11, HomeKit-compatible accessories and home hubs will communicate much more efficiently. Instead of a non-specific notification, an accessory will report the actual status change directly while a unique key will be generated and applied to ensure security. Thus, the time-intensive Q&A between accessory and home hub will no longer exist, so scenes will trigger considerably faster. Obvious beneficiaries of this enhancement include Eve Door & Window, Eve Light Switch, and Eve Motion. Even if you control your lighting via Eve Motion, the corresponding scene will activate upon motion detection almost instantly.

Destijds heb ik een Eve Motion teruggestuurd omdat de reactietijd te traag was. Nu waarschijnlijk opgelost in iOS11.

[ Voor 66% gewijzigd door meesje op 15-08-2017 12:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LastBoyScout

LastBoyScout

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk komt ook de bluetooth extender een keer op de markt. Deze is al een tijdje geleden gepresenteerd.

https://blog.elgato.com/i...-new-homekit-accessories/
Hier trouwens dezelfde info, maar kun je ook vragen stellen die door een Elgato medewerker worden beantwoord. Niet dat hij info geeft over release dates of prijzen.... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Elgato is goed bezig, zeker met de vernieuwde Eve Thermo, die nu met display en touch bediening, al meer functies ondersteund dan de radiator knoppen van Tado, behalve het aansturen van een CV ketel.

https://blog.elgato.com/n...o-with-display-and-touch/

Zeker voor de mensen met alleen stadsverwarming een aanrader, die er dan misschien ook de voorkeur aan geven om alles binnen het eco systeem van Elgato te willen houden mbt hun Homekit producten in huis en de daarbij behorende, uitstekende app van Elgato zelf.

Edit: Info Eve thermo

[ Voor 21% gewijzigd door Montoya200x op 30-08-2017 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Montoya200x schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:05:
Elgato is goed bezig, zeker met de vernieuwde Eve Thermo, die nu met display en touch bediening, al meer functies ondersteund dan de radiator knoppen van Tado, behalve het aansturen van een CV ketel.

https://blog.elgato.com/n...o-with-display-and-touch/

Zeker voor de mensen met alleen stadsverwarming een aanrader, die er dan misschien ook de voorkeur aan geven om alles binnen het eco systeem van Elgato te willen houden mbt hun Homekit producten in huis en de daarbij behorende, uitstekende app van Elgato zelf.

Edit: Info Eve thermo
Hebben ze de mogelijkheid om met een externe sensor in de ruimte de temperatuur te regelen. Temperatuur meten naast de radiator heb ik geen vertrouwen in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

kdeboois schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Hebben ze de mogelijkheid om met een externe sensor in de ruimte de temperatuur te regelen. Temperatuur meten naast de radiator heb ik geen vertrouwen in.
Daarvoor heb je de Eve Room.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
fsfikke schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:13:
[...]

Daarvoor heb je de Eve Room.
Dan ga ik eens kijken / meten wat er nu in huis gebeurt met alleen de thermostaat op 1 plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Niet online
Correctie fsfikke, daarvoor heb je Eve Room en Eve Degree, indien je gebruik maakt van Homekit.
Heb zelf geen Android, waardoor ik daar niks over kan zeggen.

Edit: Je had jezelf al gecorrigeerd zie ik met Eve Home > Eve Room ;)
kdeboois schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:12:
[...]

Bij Tado heb je de optie om de gemeten temperatuur aan te passen van de radiatorknop. Misschien dat bezitters van een Eve Thermo daar iets over kunnen zeggen of dat bij Elgato ook mogelijk is ?

In mijn situatie heb ik de gemeten temperatuur van de Tado radiatorknop die als master fungeert voor de temperatuur regeling in mijn slaapkamer, bijgesteld naar de waarde van mijn ijk temperatuurmeter op een centraal punt in mijn slaapkamer. Deze bijstelling heb ik gedaan tijdens verwarmen en sindsdien volgt de Tado radiatorknop altijd netjes mijn ingestelde temperatuur. Daardoor hoef ik geen extra Tado thermostaat in mijn slaapkamer te hangen, die de temperatuur nauwkeuriger detecteert dan de radiatorknoppen.

Zowieso is de combo Eve Degree - Eve Thermo, indien je stadsverwarming gebruikt, nu prijstechnisch voordeliger dan dat Tado nu aanbied (met een slimme radiatorknop en losse thermostaat), waarbij je met de Eve Degree realtime je temperatuur kan aflezen ipv eerst op een knop te hoeven drukken zoals bij de Tado thermostaat het geval is.

[ Voor 96% gewijzigd door Montoya200x op 30-08-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
Montoya200x schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:20:

Zowieso is de combo Eve Degree - Eve Thermo, indien je stadsverwarming gebruikt, nu prijstechnisch voordeliger dan dat Tado nu aanbied (met een slimme radiatorknop en losse thermostaat), waarbij je met de Eve Degree realtime je temperatuur kan aflezen ipv eerst op een knop te hoeven drukken zoals bij de Tado thermostaat het geval is.
Wit kastje zonder licht heeft mijn voorkeur. Continue licht en de display aan is zeer storend in bv een slaapkamer.

• parrish
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-03-2022
Beste mensen,

Ik heb al mij eve stopcontact schakelaars vervangen door die van Koogeek. Werkt fantastisch! allemaal een stuk sneller en hangt prima in mn wifi. Nou heb ik inmiddels hue en koogeek werkt prima samen met apple home.

Nu wil ik alleen nog wandschakelaar om alles te bedienen (als je even geen iphone of zo bij de hand hebt). Heeft iemand een tip welke ik moet nemen. Hue kan niet want deze schakelt koogeek niet. Koogeek is ook geen optie omdat deze ingebouwd moet worden. Ik wil dus een schakelaar die je zoals Hue kan plakken op de wand

Iemand een tip voor me?

Bedankt hoor

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:14
Help! Ik loop tegen een aantal probleempjes aan.

Vraag 1: Ik heb een Eve Degree op de slaapkamer en in Control Center wordt deze keurig weergegeven. Echter niet bovenaan bij de status ( En ja, knopje staat aan). Zou het een bugje zijn van iOS11 bèta?

Tweede vraag: Ik heb een Nest voor mijn cv. Boven staan alle radiators uit. Echter, op de studeerkamer wil ik toch af en toe de verwarming aan en het liefst de temperatuur meten. Kan dit met Eve Thermo, of werkt dit echt alleen met stadsverwarming?

Vraag 3: Sommige automations werken niet. Woonkamer aan als ik een half uur voor zonsondergang thuiskom. Licht aan half uur voor zonsondergang als ik thuis ben… Heel raar!!!

Alvast bedankt!

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een cross post met het Hue topic.

https://www.iculture.nl/n...ekit-armaturen-pakketten/
https://www.engadget.com/...ights-movies-games-music/

Vanaf oktober ondersteunen de Hue schakelaars (tap, motion sensor, dimmer) ook HomeKit. Een mooie ontwikkeling, wat natuurlijk is gekomen doordat Apple de harde eis van een bepaalde chip heeft laten varen. Het kan nu allemaal softwarematig opgelost worden.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:13

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

parrish schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:04:
Beste mensen,

Ik heb al mij eve stopcontact schakelaars vervangen door die van Koogeek. Werkt fantastisch! allemaal een stuk sneller en hangt prima in mn wifi. Nou heb ik inmiddels hue en koogeek werkt prima samen met apple home.

Nu wil ik alleen nog wandschakelaar om alles te bedienen (als je even geen iphone of zo bij de hand hebt). Heeft iemand een tip welke ik moet nemen. Hue kan niet want deze schakelt koogeek niet. Koogeek is ook geen optie omdat deze ingebouwd moet worden. Ik wil dus een schakelaar die je zoals Hue kan plakken op de wand

Iemand een tip voor me?

Bedankt hoor
Dit?

https://www.iculture.nl/n...ekit-armaturen-pakketten/
nieuws: Philips Hue breidt Apple HomeKit-ondersteuning uit naar meer accessoires

[ Voor 11% gewijzigd door Roppedop op 31-08-2017 15:05 ]

www.oldskoolnl.nl

• Montoya200x
  • Niet online
parrish schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:04:
Ik heb al mij eve stopcontact schakelaars vervangen door die van Koogeek. Werkt fantastisch! allemaal een stuk sneller en hangt prima in mn wifi.
Bij mij is het juist andersom :+

Rapportage opties met de Kogeek plugs was voor mij de reden om voor de Elgato plugs te gaan, maar als je die niet nodig hebt dan is Kogeek een uitstekende keus.

Vertraging bluetooth tov wifi in Homekit, is met IOS 11 verleden tijd :)
Montoya200x schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 16:23:
Vertraging bluetooth tov wifi in Homekit, is met IOS 11 verleden tijd :)
Dat had ik ook gelezen. Voor mij ook een reden om de Elgato Eve Energy pluggen te houden. Natuurlijk heeft wifi een groter bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Niemand? 😢
Serena schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:23:

Vraag 1: Ik heb een Eve Degree op de slaapkamer en in Control Center wordt deze keurig weergegeven. Echter niet bovenaan bij de status ( En ja, knopje staat aan). Zou het een bugje zijn van iOS11 bèta?

Tweede vraag: Ik heb een Nest voor mijn cv. Boven staan alle radiators uit. Echter, op de studeerkamer wil ik toch af en toe de verwarming aan en het liefst de temperatuur meten. Kan dit met Eve Thermo, of werkt dit echt alleen met stadsverwarming?

Vraag 3: Sommige automations werken niet. Woonkamer aan als ik een half uur voor zonsondergang thuiskom. Licht aan half uur voor zonsondergang als ik thuis ben… Heel raar!!!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Heeft iemand overigens een ideetje? Op het moment dat ik niet thuis ben wil ik dat op het moment dat de voor- of achterdeur wordt geopend een luid alarm gaat. Op beiden zitten de Eve Sensoren.
Welk apparaat moet ik hier dan aan koppelen voor de herrie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Homekit stekker met dikke toeter! Koogeek ofzo.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Roppedop schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 09:30:
Homekit stekker met dikke toeter! Koogeek ofzo.
Een Eve Energy stekker oké.
Maar die toeter???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Er zal toch bij een Chinese webshop wel een 220V sirene te vinden zijn? Of met 12V adapter er tussen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fibaro komt ook met nieuwe homekit compatible produkten:
https://smartapfel.de/fib...eue-homekit-produkte-vor/

Ik heb nu wel het gevoel dat HomeKit nu breder omarmd wordt. Ook wel een logische ontwikkeling omdat de eis voor de chip met iOS11 is komen te vervallen.

[ Voor 19% gewijzigd door meesje op 02-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Roppedop schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:04:
Er zal toch bij een Chinese webshop wel een 220V sirene te vinden zijn? Of met 12V adapter er tussen.
Ik bedenk me net… Binnenkort komt de Eve Smoke op de markt. Misschien kan ik die wel laten loeien als de deur geopend wordt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik denk niet dat dat zal gaan lukken @Serena. Lijkt me heel onlogisch dat ze zoiets mogelijk maken in de software. Ik denk dat je inderdaad beter een losse sirene kunt kopen op AliExpress en dan schakelen via een Eve Energy met een 12V adapter.

Vanaf iOS11 kun je (eindelijk) in HomeKit instellen dat er alleen events gebeuren als je zelf niet thuis bent.

[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 02-09-2017 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
robertwebbe schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:36:
Ik denk niet dat dat zal gaan lukken @Serena. Lijkt me heel onlogisch dat ze zoiets mogelijk maken in de software. Ik denk dat je inderdaad beter een losse sirene kunt kopen op AliExpress en dan schakelen via een Eve Energy met een 12V adapter.

Vanaf iOS11 kun je (eindelijk) in HomeKit instellen dat er alleen events gebeuren als je zelf niet thuis bent.
iOS 11 heb ik al een hele tijd. Krijg echter sommige automations niet werkend. Heb ingesteld dat een half voor zonsondergang de lampen aan moeten gaan als ik thuis ben. Heeft nog nooit gewerkt!

Ik ga eens kijken of zo’n sirene duur is…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:11:
[...]

iOS 11 heb ik al een hele tijd. Krijg echter sommige automations niet werkend. Heb ingesteld dat een half voor zonsondergang de lampen aan moeten gaan als ik thuis ben. Heeft nog nooit gewerkt!

Ik ga eens kijken of zo’n sirene duur is…
Met beta software kan (iOS11) kan ik me voorstellen dat alles nog niet 100% werkt. Wellicht moeten ook de fabrikanten van de homekit compatible apparatuur ook nog eerst de firmware updaten. Zoiets had ik destijds vernomen via het blog van Elgato (ging volgens mij toen over de deur/raam sensoren).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Zag deze gisteren voorbij komen op mij Twitter feed: https://homekitty.world/

Mist nog wel wat zaken maar ziet er best aardig uit. Handig om alles op 1 plaats te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik kijk ook wel uit naar de Eve Smoke. Toevallig heeft deze week de rookmelder op de slaapkamer het begeven, dus dat komt nu goed uit.
Hopen dat het niet meer te lang duurt…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Iemand nog een oplossing voor onderstaande vraagjes?
Serena schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 11:23:

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Serena schreef op woensdag 6 september 2017 @ 23:09:
Iemand nog een oplossing voor onderstaande vraagjes?

[...]
Werkt bij mij in iOS 10, gok dat dit inderdaad een bug is. Elgato heeft ook aangegeven als iOS 11 uitkomt ook met firmware updates te komen voor de meeste devices :)
Gaat inderdaad niet werken. De Thermo werkt alleen als de warmteaanvoer constant is. Je zou hier echt voor naar Tado moeten kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Hmmm, hopen dat het bugje met de Eve Degree dan alsnog opgelost gaat worden…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Zo, gewoon nog twee Eve Energy besteld.
Als tip… Bestel bij Amazon Duitsland, daar zijn ze een tientje goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 09:04:
Zo, gewoon nog twee Eve Energy besteld.
Als tip… Bestel bij Amazon Duitsland, daar zijn ze een tientje goedkoper!
Sowieso altijd even amazon.de checken als je iets wil bestellen. Regelmatig zijn daar produkten wat goedkoper. In jouw geval zelfs 20% goedkoper. Vanwege btw verschil tussen NL en DE komt er nog een heel klein bedrag bij de prijs op de website van amazon.de.

Ik maak nu al een tijdje gebruik van een Elgato Eve Energy om de tuinverlichting aan te sturen. Buitenshuis heb ik een stopcontact waarin ik de Eve Energy in heb geplugd. Ook al staat er niet in de specificaties dat ie geschikt is voor buiten, de Energy doet het nu al een half jaar. De winter moet natuurlijk nog komen..... ;-)
En de Energy wordt een beetje beschermd door de klepje van het buitenstopcontact.

Naast de Eve Energy heb ik ook de Eve Weather en Eve Room. Het is (even) leuk temp.gegevens, luchtvochtigheid, luchtkwaliteit e.d. uit te lezen. Maar verder heb ik nog geen leuke regels kunnen bedenken.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 09-09-2017 10:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 10:07:
[...]

Naast de Eve Energy heb ik ook de Eve Weather en Eve Room. Het is (even) leuk temp.gegevens, luchtvochtigheid, luchtkwaliteit e.d. uit te lezen. Maar verder heb ik nog geen leuke regels kunnen bedenken.
Als het warmer is dan ... graden, zet de ventilator (Energy) aan. Als de luchtvochtigheid onder de .... komt, zet de humidifier aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Wat een thermostaatkraan ellende zeg :r

Half jaar geleden 5 Eve thermo besteld. Die werken rechtstreeks op homekit. Nu het langzaamaan wat koeler begint te worden merk ik echter dat er fouten zitten in de eve software aangaande de aansturing. MODE OFF bijv wordt volledig genegeerd door andere settings om eens wat te noemen, en maakt de laatste eve app automatisch schedules aan die ik zelf niet erin heb gezet. :(
Elgato heeft ook per mail aan me bevestigd dat het niet werkt en ik moest als oplossing maar geen scenes meer gebruiken 8)7 (zonder scenes valt er niets te automatiseren, dus heel het homekit gebeuren kun je dan ook shaken)
Ze hebben me een RMA nummer gegeven voor retour naar Elgato en ze storten het aankoopbedrag terug.

Ondertussen Tado kranen geïnstalleerd. Helaas moet daar een bridge tussen, poorten op de router op, gekut alom. Tado kranen vallen me enigszins tegen kwa bouw. Het is allemaal wat flimsy en komt niet bepaald duurzaam op me over. Erger nog: alleen per hele graden in te stellen WTF! :| Ik vind het verschil tussen 22 en 23 nogal groot, en ik wil dat gewoon op 22,5 kunnen instellen als ik daar zin in heb :+
Ingepakt en retour.

Laatste poging, Netatmo.
Lange chat, ja kan op x,5
Ja een hub, maar die is draadloos :)
Uiteraard nergens verkrijgbaar verder, via netatmo duurt het ca 6 - 8 werkdagen, dus maar bij conrad besteld zojuist. 2-3 dagen.

We gaan het meemaken!
Serena schreef op zondag 10 september 2017 @ 07:57:
[...]

Als het warmer is dan ... graden, zet de ventilator (Energy) aan. Als de luchtvochtigheid onder de .... komt, zet de humidifier aan.
air quality = excellent > lichtanimatie x op aurora 8)

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 14-09-2017 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickyoung
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19:27
Allright. Sorry als deze vraag op het forum al tientallen keren beantwoord is, maar ik kan het op Tweakers en ook andere plaatsen niet direct terug vinden.

Klopt het volgende? Wetende dat ik nu nog compleet domotica-loos ben?
- Ik koop een losse Hue-Bridge (2.1)
- Ik koop van bijv. Hue de bewegingsensor
- Ik koop bij Ikea de witte lampen
- Ik koop van bijv. Hue de gekleurde lampen

Dit werkt allemaal prima met elkaar sinds de update van Ikea? En ook vanaf iOS 11 werken al deze devices gewoon vanuit Homekit? Correct?

Als ik dan later verder wil stoeien om bijv. mijn Sonos' aan te sturen dan kan dat via Homebridge en een Pi?

Dan heb ik - als dit klopt - als enige vraag eigenlijk nog; waar zou een KAKU nog goed voor zijn in bovenstaande? En klopt het dus dat als ik ook slimme themostaat-kranen of een slim thermostaat wil (Nest kan ook met Homebridge), dat deze allemaal hun eigen bridge hebben?

** edit **
Heb ik overigens bij de Ikea lampen ook de remote nodig om ze met Hue te koppelen?

Thanks

[ Voor 5% gewijzigd door Rickyoung op 17-09-2017 11:22 ]

SkyTeam Platinum member via American Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Zojuist tijd gevonden om Netatmo kranen te installeren, en dat ging soepeltjes :) Installatie verloopt snel en vlekkeloos. kwestie van het 'relais' ergens in een stopcontact proppen en de rest gaat bijna vanzelf.
Mooie kranen, voelen erg solide, super mooie bediening, e-ink display 8) (is ook altijd aan)
Motortjes erg stil en reageren vrij rap op handelingen uit homekit. (dat was bij eve thermo wel andere koek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Vanmiddag een middag gespendeerd aan alles updaten naar iOS11 en spelen met HomeKit.
De eve app is nog handig voor al die zaken die niet met home kunnen, en andersom kun je nu zaken instellen met home die met andere apps niet kunnen.
Met name de personen met wie je je home settings deelt maken nu actief deel uit als conditie of trigger FINALLY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Weet iemand toevallig of TOON nog werkt middels Homebridge? Ik krijg de plugin geïnstalleerd, ik zie TOON ook. Maar als ik de temperatuur wil wijzigen, dan 'geen reactie'.

iOS 11 gm
tvOS 11 gm

Raspberry Pi 3 Domoticz > Homebridge

Alvast bedankt.

NB. Onder iOS 10 niet geprobeerd, want hier was/is Homekit te beperkt. Met de update naar iOS11 een stuk interessanter.

[ Voor 27% gewijzigd door Hokkie op 18-09-2017 19:50 ]

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-08 09:21

Hokkie

Hello

Hokkie schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:49:
Weet iemand toevallig of TOON nog werkt middels Homebridge? Ik krijg de plugin geïnstalleerd, ik zie TOON ook. Maar als ik de temperatuur wil wijzigen, dan 'geen reactie'.

iOS 11 gm
tvOS 11 gm

Raspberry Pi 3 Domoticz > Homebridge

Alvast bedankt.

NB. Onder iOS 10 niet geprobeerd, want hier was/is Homekit te beperkt. Met de update naar iOS11 een stuk interessanter.
OPGELOST

TOON had ik al werkend onder Domoticz, deze heb ik nu in mijn Roomplan geplaatst. Voilà

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

• parrish
Beste mensen,

Ik heb gisteren alles geupdate naar ios 11 nu loop ik tegen het volgende aan, ik ben benieuwd of jullie dat ook ervaren.

In de woning app kan je bij automatisering een trigger aanmaken, je kan op basis van locatie meerdere personen toevoegen (uit family account) Nu blijft de woning app aangeven dat mijn woning HUB niet up to date is. Daardoor kan ik geen andere personen selecteren. Daarnaast kan ik niet volledig gebruik maken van andere veranderen in de woning app.

Uiteraard is mijn apple tv voorzien van versie 11

Hebben jullie dit ook? of heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor gevonden

Bedankt alvast

• vdpoorten
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-08 16:07
parrish schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:43:
Beste mensen,

Ik heb gisteren alles geupdate naar ios 11 nu loop ik tegen het volgende aan, ik ben benieuwd of jullie dat ook ervaren.

In de woning app kan je bij automatisering een trigger aanmaken, je kan op basis van locatie meerdere personen toevoegen (uit family account) Nu blijft de woning app aangeven dat mijn woning HUB niet up to date is. Daardoor kan ik geen andere personen selecteren. Daarnaast kan ik niet volledig gebruik maken van andere veranderen in de woning app.

Hebben jullie dit ook? of heeft iemand hier inmiddels een oplossing voor gevonden

Bedankt alvast
Nog niet getest. Ik zal vanavond eens kijken.
Wilde dit toevallig zoiezo testen. Ik heb weleens bezoek van ouders of mijn zus. Als ik dan even boodschappen ga doen gaat de verlichting bij Philips Hue standaard uit. Homekit met familieleden is de oplossing hiervoor.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
Gebruiken jullie je watch ook wel eens voor bediening van HomeKit? Ik heb een Watch 2 maar dan reageert HomeKit 9 van de 10 keer ontzettend langzaam.
Ik vroeg me af hoe dat bij jullie is?

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
parrish schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:43:
Beste mensen,

Bedankt alvast
Ik had het zelfde, door de locatie permissie uit en weer aan te zetten voor zowel de home app, als de homekit services begon het wel te werken. 8)7

• parrish
Tales schreef op woensdag 20 september 2017 @ 15:43:
[...]

Ik had het zelfde, door de locatie permissie uit en weer aan te zetten voor zowel de home app, als de homekit services begon het wel te werken. 8)7
Bedankt voor je reactie hoor. Toch vraagje waar heb je dit aan en uitgezet? bij instellingen----privacy----loctievoorziening??

Of ergens anders dit laatste werkt nl niet

• parrish
parrish schreef op woensdag 20 september 2017 @ 17:25:
[...]

Bedankt voor je reactie hoor. Toch vraagje waar heb je dit aan en uitgezet? bij instellingen----privacy----loctievoorziening??

Of ergens anders dit laatste werkt nl niet
Inmiddels opgelost. Uitgelogd op de apple tv opnieuw aangemeld heeft eea opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Blog post van Elgato over de eve producten betreffende de HomeKit update in iOS11 en tvOS11:

https://blog.elgato.com/i...ness-for-eve-accessories/

[ Voor 10% gewijzigd door robertwebbe op 21-09-2017 11:08 ]

• Rickyoung
Rickyoung schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:35:
Klopt het volgende? Wetende dat ik nu nog compleet domotica-loos ben?
- Ik koop een losse Hue-Bridge (2.1)
- Ik koop van bijv. Hue de bewegingsensor
- Ik koop bij Ikea de witte lampen
- Ik koop van bijv. Hue de gekleurde lampen

Dit werkt allemaal prima met elkaar sinds de update van Ikea? En ook vanaf iOS 11 werken al deze devices gewoon vanuit Homekit? Correct?

Als ik dan later verder wil stoeien om bijv. mijn Sonos' aan te sturen dan kan dat via Homebridge en een Pi?

Dan heb ik - als dit klopt - als enige vraag eigenlijk nog; waar zou een KAKU nog goed voor zijn in bovenstaande? En klopt het dus dat als ik ook slimme themostaat-kranen of een slim thermostaat wil (Nest kan ook met Homebridge), dat deze allemaal hun eigen bridge hebben?

** edit **
Heb ik overigens bij de Ikea lampen ook de remote nodig om ze met Hue te koppelen?

Thanks
Niemand...??

• vdpoorten
Niet helemaal correct. De Hue accessoires zijn pas vanaf oktober homekit compatiable.

KAKU geen idee. Homekit lijkt mij betrouwbaarder.

Nee. je hebt de remote niet nodig.
YouTube: How to control IKEA Tradfri Smart Lighting with Philips Hue!

• Montoya200x
  • Niet online
robertwebbe schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:44:
Blog post van Elgato over de eve producten betreffende de HomeKit update in iOS11 en tvOS11:

https://blog.elgato.com/i...ness-for-eve-accessories/
Geweldig hoe Elgato zijn gebruikers informeert omtrent de nieuwe mogelijkheden in IOS 11.
Deze snappen het tenminste om op nieuwe platformen de gebruikers te voorzien van de nodige informatie :)

• Rickyoung
vdpoorten schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:08:
Niet helemaal correct. De Hue accessoires zijn pas vanaf oktober homekit compatiable.

KAKU geen idee. Homekit lijkt mij betrouwbaarder.

Nee. je hebt de remote niet nodig.
YouTube: How to control IKEA Tradfri Smart Lighting with Philips Hue!
Thanks! Qua accessoires was / ben ik van op de hoogte, maar als de rest klopt weet ik eerst ff genoeg.

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
yorroy schreef op woensdag 20 september 2017 @ 11:24:
Gebruiken jullie je watch ook wel eens voor bediening van HomeKit? Ik heb een Watch 2 maar dan reageert HomeKit 9 van de 10 keer ontzettend langzaam.
Ik vroeg me af hoe dat bij jullie is?
ik heb de laatste tijd dat mijn iphone het niet doet, want de ipad reageerd niet.
en die ligt thuis gewoon opgeladen vol in de woonkamer in de buurt van het accesspoint en de bridge.

iemand idee hoe de ipad " in leven houdt" zonder activiteit op de ipad.

mijn idee is dat hij altijd gewerkt wanneer de ipad in gebruik is.

ik kan nu met geen mogelijkheid via homekit op afstand de lichten aan zetten
(wel via de hue app, maar daar staan mij scenes niet in)

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:43
sweeeetje schreef op donderdag 21 september 2017 @ 20:49:
[...]

ik heb de laatste tijd dat mijn iphone het niet doet, want de ipad reageerd niet.
en die ligt thuis gewoon opgeladen vol in de woonkamer in de buurt van het accesspoint en de bridge.

iemand idee hoe de ipad " in leven houdt" zonder activiteit op de ipad.

mijn idee is dat hij altijd gewerkt wanneer de ipad in gebruik is.

ik kan nu met geen mogelijkheid via homekit op afstand de lichten aan zetten
(wel via de hue app, maar daar staan mij scenes niet in)
Op Reddit was iemand met het zelfde probleem, op beide apparaten iCloud even uitloggen en weer inloggen loste dat probleem op. Dat kun je eens proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Weet iemand welke bewegingssensors een triggerbare lichtsterktemeter hebben?

- De hue motion sensor moet het volgens mij wel kunnen, maar het lijkt erop alleen binnen hue ( ? )
- bij Eve motion kan ik het niet terugvinden
- Fibaro motion homekit kan het DENK ik wel, maar is ook wel even een pittig geprijsde detector (70 euro) en... nja... smaken verschillen, maar foeilelijk. (dat 'oog')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vdpoorten
De Hue motion zal vanaf oktober ook homekit compatitable worden.
Grote kans dat de lichtsterkte en temperatuur dan ook beschikbaar komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0684/3463/products/HK_ConnectsWith.jpg?v=1505977228
LIFX, LIFX GU10, LIFX Downlight and LIFX + are Apple HomeKit enabled.

Control LIFX lights with Siri using your voice, or the Apple Home app on your iPhone, iPad, iPod touch and Apple Watch.

Organize your accessories by room, manage multiple accessories at the same time, control your home with Siri, and more.

Bron: https://eu.lifx.com/products/apple-homekit#
Pagina: 1 ... 5 ... 88 Laatste