Honeywell komt met een nieuwe thermostaat (Lyric T6) die geschikt is voor Apple HomeKit.
http://getconnected.honeywell.com/nl/lyric-t6?src=home

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 28-09-2016 12:29 ]

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Nou.. na twee weekjes klootzakken durf ik wel te stellen dat een ipad als hub GEEN stabiel begin is.
Met mijn ipad 4 op twee locaties is het zeer (!) regelmatig onbereikbaar of heel erg traag.

Ipad air van mijn buurman idem.
Rules die niet werken, locatie wordt niet getriggerd enz.

Een apple tv als hub is behalve veel sneller ook nog eens stukken stabieler.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Die ervaring deel ik niet. Ik heb een iPad Air 2 ingesteld als hub en mijn rules werken gewoon.
Ik heb geen ervaring met locatie triggers.

In ieder geval goed om te weten dat een ATV4 sneller en stabieler is. Als er een keertje een mooie aanbieding voorbij komt, misschien er ook maar eentje aanschaffen.

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Ik zie tegenwoordig niet echt het nut meer van een Apple tv. Iedereen heeft een iPad of wellicht chromecast ( stuk goedkoper) om apps qua muziek en films te streamen naar de tv. Of mis ik een essentieel stuk van een apple tv?

Mij. iPad air werkt tot nu toe prima met home

• jeroen11
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-06 13:51
sweeeetje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:28:
Ik zie tegenwoordig niet echt het nut meer van een Apple tv. Iedereen heeft een iPad of wellicht chromecast ( stuk goedkoper) om apps qua muziek en films te streamen naar de tv. Of mis ik een essentieel stuk van een apple tv?
Naast muziek en films streamen (en Homekit hub zijn) is er wel enig nut, zij het vooral voor mensen die diep in het Apple ecosysteem zitten:
  • Er zijn tal van apps te installeren die werken met de bijgeleverde afstandbediening, je hoeft dus niet per se je telefoon of tablet te gebruiken
  • Als je een iPhone of iPad hebt kun je het scherm van elke app 'mirroren'
  • Als je een computer met iTunes hebt kun je de inhoud daarvan op je TV afspelen
  • Je Apple Photos kun je eenvoudig bekijken

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-06 14:48
meesje schreef op donderdag 29 september 2016 @ 09:44:
Die ervaring deel ik niet. Ik heb een iPad Air 2 ingesteld als hub en mijn rules werken gewoon.
Ik heb geen ervaring met locatie triggers.

In ieder geval goed om te weten dat een ATV4 sneller en stabieler is. Als er een keertje een mooie aanbieding voorbij komt, misschien er ook maar eentje aanschaffen.
Ik krijg het ook niet voor elkaar om verbinding te maken via mijn iPhone6 > Air 2.

Weet iemand of er specifieke porten open moeten staan om dit aan de praat te krijgen ? Ben namelijk vrij selectief in me firewall :P

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Volgens mij maakt dat nog niet zoveel uit. (alles via icloud toch?)

Je hebt het wel aangevinkt in de instellingen van je ipad?

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 04-10-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:48
Ik zit er aan te denken om Homekit te gaan gebruiken icm AppleTV4.
Ik mis echter de Homekit optie op de AppleTV, welke ik wel op mijn iPad heb. Ik heb al meermalen uitgelogd, ingelogd op iCloud en herstart. Geen HomeKit optie

Afbeeldingslocatie: https://cdn.appletips.nl/wp-content/uploads/2016/09/homekit-hub-Apple-TV-4.jpg

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Heb je al wel een apparaat (bijv Philips Hue) dat HomeKit ondersteunt? En heb je die via een app (bijv de Home app) geconfigureerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Is het mogelijk om Hue in je "Home app" te bedienen zonder base station? Ik ben niet in het bezit van een Apple TV, en ben eigenlijk ook niet van plan er 1 te kopen. Ik heb wel 3 iPad's liggen. Die zou ik kunnen gebruiken, maar vind het niet heel chill om zo'n ding 24 u per dag aan de lading te laten liggen.

Daarbij komt dat ik binnenkort verhuis, vrij groot huis, dus vraag me af hoe het bereik gaat wezen.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:52
rinkel schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 10:47:
Ik zit er aan te denken om Homekit te gaan gebruiken icm AppleTV4.
Ik mis echter de Homekit optie op de AppleTV, welke ik wel op mijn iPad heb. Ik heb al meermalen uitgelogd, ingelogd op iCloud en herstart. Geen HomeKit optie

[afbeelding]

Iemand een idee?
Die optie heb ik in het verleden ook al veel naar gezocht maar nooit gevonden. Als je zeker wil weten of je Apple TV4 als HomeKit hub wordt gebruikt, dan kun je dit in de woning app op je iPhone of iPad nakijken:
als je app open hebt en in het eerste tabblad "Woning" zit, zie je links bovenin een cirkeltje met een pijltje erin. Als je hierop drukt, zie je een lijst met woninghubs, waar als het goed is je Apple TV vermeld staat als verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Woning app van Apple op iOS 10??
Soms krijg ik gewoon een totaal zwart scherm met onderin een iets lichtere balk.

Ik kan hier dan ook niets meer meedoen; echt afbreken en opnieuw opstarten levert hetzelfde resultaat.

Alleen als ik de iPhone helemaal opnieuw opstart werkt hij weer gewoon………… voor een tijdje en daarna weer hetzelfde zwarte vlak????

Iemand een idee hoe dit op te lossen?

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:56
Vraagje. Ik heb enkele inbouwspotjes in de keuken die ik graag zou willen kunnen schakelen via Apple Homekit. Om deze allemaal te gaan vervangen door Philips Hue GU10 inbouwspots vind ik veel te duur.

Zijn er ook lichtschakelaars die 'Homekit enabled' zijn?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 09:57
nMad schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:25:
Vraagje. Ik heb enkele inbouwspotjes in de keuken die ik graag zou willen kunnen schakelen via Apple Homekit. Om deze allemaal te gaan vervangen door Philips Hue GU10 inbouwspots vind ik veel te duur.

Zijn er ook lichtschakelaars die 'Homekit enabled' zijn?
pricewatch: Elgato Eve Energy je zou deze kunnen gebruiken, maar is niet dimbaar.
en deze zijn ook nog wel betaalbaar:
https://www.dmlights.nl/p...K_T4onA0M8CFcRAGwodoskOYA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Jasper1975 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:00:
[...]

pricewatch: Elgato Eve Energy je zou deze kunnen gebruiken, maar is niet dimbaar.
en deze zijn ook nog wel betaalbaar:
https://www.dmlights.nl/p...K_T4onA0M8CFcRAGwodoskOYA
Bedankt voor de suggesties. Ik zat zelf aan een systeem te denken welke in de plaats komt van de ingebouwde schakelaar.

35 euro valt mee, maar als je er 5 van moet hebben wordt het best wel prijzig ;)

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
LaborGardens schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:56:
[...]

Die optie heb ik in het verleden ook al veel naar gezocht maar nooit gevonden. Als je zeker wil weten of je Apple TV4 als HomeKit hub wordt gebruikt, dan kun je dit in de woning app op je iPhone of iPad nakijken:
als je app open hebt en in het eerste tabblad "Woning" zit, zie je links bovenin een cirkeltje met een pijltje erin. Als je hierop drukt, zie je een lijst met woninghubs, waar als het goed is je Apple TV vermeld staat als verbonden.
Ik heb idd nog geen devices voor homekit, wellicht dat het daaraan ligt.
Ik wil een paar deur/raam sensoren kopen om mijn huis een beetje te monitoren. Weet nog niet of ik dit wel via de AppleTV wil, of een ander systeem ga aanschaffen bv Samsung Smartthings, wel een dure aanschaf, maar de sensoren zijn een stuk goedkoper dan de Elgato's.

Overigens zie ik verder geen lijst met woning hubs als ik op dat knopje druk. Alleen Naam, personen, woningachtergrond.

Heeft iemand dit al werkend met de AppleTV? Krijg je dan ook buitenshuis een melding als een deur/raam open gaat ?

Edit:
Inmiddels zelf een deur/raam sensor besteld, komt morgen binnen. Kan ik zelf eens experimenteren.

Edit2
De sensor is binnen en werkt best aardig op mijn iPhone via Bluetooth. De AppleTV is ook tot leven gekomen en is zichtbaar in de app. Het bereik valt me niks tegen. Alles waar een sensor op zou moeten is bereikbaar. Het updaten van buitenaf duurt alleen wat lang. De Elgato app kun je refreshen, de Woning app niet, dus duurt het soms een seconde of 10-15 voodat de status is bijgewerkt.
Een ander nadeel is dat er geen notificatie is. Dat vind ik echt een gemis.

[ Voor 28% gewijzigd door rinkel op 11-10-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nMad schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:58:
[...]

Bedankt voor de suggesties. Ik zat zelf aan een systeem te denken welke in de plaats komt van de ingebouwde schakelaar.

35 euro valt mee, maar als je er 5 van moet hebben wordt het best wel prijzig ;)
Ik wacht daarom nog even op de Elgato light switch.
Heb er ook zo 10 in mijn keukenplafond zitten... maar 10 x 35 euro vind ik toch net wat te zeg maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
De aantallen, dat maakt het wat prijzig. Maar aan de andere kant; fibaro spulletjes zijn ook erg aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Gisteren nog berichtje van Elgato dat ze niet kunnen zeggen wanneer die lightswitch uitkomt.
:? vage boel... gepresenteerd op de CES in januari, en na 10 maanden verder niets wijzer :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen11
Nieuw HomeKit-compatible device: Netatmo's Healthy Home Coach voor €99. Eigenlijk diverse sensoren (vochtigheid, geluid, vervuiling (?), temperatuur) ineen, maar onderneemt/bedient verder niets. Nuttige info maar het wordt pas interessant als je hier andere HomeKit apparaten mee kan schakelen. En als je ze in alle belangrijke kamers hebt zodat je het klimaat door je huis heen kunt vergelijken.

Meer info oa op iCulture en Hardware.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
hmmm. dan is de eve home net wat goedkoper en intelligenter lijkt me (kwa logging), behalve dan de 'geluid' optie. En de eve home werkt op penlites.

Beetje dom ding die home coach :?

Werken die nenatmo thermostaat kranen ook stand alone? (via homekit)
Is me niet helemaal duidelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 12-10-2016 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
paQ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:33:
Gisteren nog berichtje van Elgato dat ze niet kunnen zeggen wanneer die lightswitch uitkomt.
:? vage boel... gepresenteerd op de CES in januari, en na 10 maanden verder niets wijzer :|
Oh lekker is dat..

Zijn er nog alternatieven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
nMad schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:40:
[...]

Oh lekker is dat..

Zijn er nog alternatieven? :)
nog steeds niet :'(

Naja.. er is 1 Amerikaans merk, maar dat is volgens mij ook nog een boel simsalabim.. daar moet dan weer ene bridge tussen, en die bridge werkt dan weer met homekit (a la hue zeg maar)
Ik vraag me alleen af of die schakelaars zo even in onze inbouwdozen passen.

edit:
http://www.casetawireless.com/pages/products.aspx

edit2:
nee, die passen zo te zien niet in onze dozen. (Is met Elgato ook nog maar afwachten natuurlijk)

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 12-10-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
paQ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 13:33:
Deze switch is vanaf het begin voor de Amerikaanse markt bedoeld geweest, dus voor ons geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Jasper1975 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:10:
[...]

Deze switch is vanaf het begin voor de Amerikaanse markt bedoeld geweest, dus voor ons geen optie.
ik kan er met mijn pet niet bij dat er gewoon geen fokking homekit inbouwschakelaar te krijgen is :(
Zwave en Zigbee schakelaars bestaan echt al ZOOO lang :?
Binnenkort ga ik met kantoor verhuizen naar een nog volledig casco pandje, dan wordt het dus toch weer hue, want anders kan ik het niet schakelen. Best wel achterlijk eigenlijk.

Anyway. Zowel de netatmo als Tado thermostaatkranen zijn alleen homekit compatible met hun eigen bridge.
Dat is dan weer het voordeel van Elgato, die werkt gewoon zonder bridge. (scheelt een paar tientjes voor de bridge, maar is ook ALLEEN ia app/homekit te bedienen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Anyway. Zowel de netatmo als Tado thermostaatkranen zijn alleen homekit compatible met hun eigen bridge.
Dat is dan weer het voordeel van Elgato, die werkt gewoon zonder bridge. (scheelt een paar tientjes voor de bridge, maar is ook ALLEEN ia app/homekit te bedienen)
Dat zijn ook niet heel slimme kleppen. Zij zijn ook niet instaat om een ketel aan te sturen, dus als je ketel niet loopt krijg je geen warm water. Voor stadsverwarming geen probleem maar met ketel niet ideaal.

Honeywell heeft wel leuke en betaalbare kamertermostaat in het assortiment (Lyric T6) met Homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
paQ schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 14:45:
[...]

nog steeds niet :'(

Naja.. er is 1 Amerikaans merk, maar dat is volgens mij ook nog een boel simsalabim.. daar moet dan weer ene bridge tussen, en die bridge werkt dan weer met homekit (a la hue zeg maar)
Ik vraag me alleen af of die schakelaars zo even in onze inbouwdozen passen.

edit:
http://www.casetawireless.com/pages/products.aspx

edit2:
nee, die passen zo te zien niet in onze dozen. (Is met Elgato ook nog maar afwachten natuurlijk)
Heb zelf ook even zitten kijken. Schijnt dat de Bosch Jeager ZigBee schakelaars Hue bridge compatible zijn. Dus als je die al hebt is dat misschien nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endless90
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-06 23:47
meesje schreef op vrijdag 07 oktober 2016 @ 11:11:
De Honeywell Lyric T6 is al te krijgen voor 169,95 euro (30 euro goedkoper dan de adviesprijs).
http://www.sanispecials.n...KLZ3sKsyM8CFYUV0wodXgYEnw
Interessant apparaatje! Ik zie echter op de website van Honeywell dat hij niet geschikt is voor vloervewarwarming.. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

nMad schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Heb zelf ook even zitten kijken. Schijnt dat de Bosch Jeager ZigBee schakelaars Hue bridge compatible zijn. Dus als je die al hebt is dat misschien nog een optie.
Die zijn inderdaad compatible, een andere tweaker heeft daar al goede ervaring mee: MrMuthafukka in "[Philips Hue] Ervaringen & discussie - Deel 2"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Heb me net een beetje zitten inlezen.
Je hebt een (dimmer)sokkel nodig, en dan een compatible schakelaar. Die schakelaar wordt dan inderdaad als hue compatibel lichtbron gezien.
Het voordeel is dat de boel ook blijft werken als de bridge het niet zou doen om welke reden dan ook.
Nadeel: het is vrij prijzig materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
endless90 schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Interessant apparaatje! Ik zie echter op de website van Honeywell dat hij niet geschikt is voor vloervewarwarming.. :?
Heb jij dan aleen vloerverwarming?
Ik heb luchtverwarming én vloerverwarming. Op de vloerverwarming zit een aparate thermostaat met een voeler op de verdeler. Die voeler activeert de thermostaat en dus ook de ketel zodra de ingestelde temperatuur onder een bepaalde waarde komt.

Voor de luchtverwarming gebruik ik de Lyric T6 die ik op geofencing gezet heb op 2 iPhones. Zolang een van de iPhones thuis is blijft de temperatuur gehandhaaft. Zodra alebei de iPhones buiten het gebied komen gaat de thermostaat in de “Afwezig”-stand met een lagere temperatuur.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rinkel
Ik heb nu een tijdje (paar dagen) zitten experimenteren met de door/window sensor.
HomeKit is gewoon nog niet af, zeker niet met deze sensoren en het gebrek van notificaties. (Ligt aan HomeKit volgens Elgato).
Daarnaast is het erg traag. Duurt soms tientallen seconden voordat de status is bijgewerkt.
ik ga voorlopig naar een andere oplossing kijken. Al hou ik t wel in de gaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van jaloezieën op HomeKit?

Ik weet dat er (bijna?) geen HomeKit ready jaloezieën op de markt zijn te krijgen, dus dan zou je aan de slag moeten met bijvoorbeeld een Raspberry Pi om wat te programmeren. Maar is in die zin bijna elke jaloezie met motortje via die manier aan te sturen? Of moet die ook aan bepaalde voorwaarden voldoen, bepaalde Bluetooth versie? Wij hebben jaloezieën op het oog van topjaloezieen.nl.

Update: het is een systeem van Somfy (radiocontrol)

[ Voor 8% gewijzigd door Jasper-NL op 14-10-2016 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tmisker
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-06 13:49
Jasper-NL schreef op vrijdag 14 oktober 2016 @ 09:36:
Heeft iemand ervaring met het aansluiten van jaloezieën op HomeKit?

Ik weet dat er (bijna?) geen HomeKit ready jaloezieën op de markt zijn te krijgen, dus dan zou je aan de slag moeten met bijvoorbeeld een Raspberry Pi om wat te programmeren. Maar is in die zin bijna elke jaloezie met motortje via die manier aan te sturen? Of moet die ook aan bepaalde voorwaarden voldoen, bepaalde Bluetooth versie? Wij hebben jaloezieën op het oog van topjaloezieen.nl.

Update: het is een systeem van Somfy (radiocontrol)
Ik heb naar een controller voor m'n rolluiken gezocht icm HomeKit en eigenlijk kwam ik enkel Insteon tegen. pricewatch: Insteon Schakelaar voor Gordijn en Zonwering Die komt dan naast de bestaande schakelaar.
Moet er nog wel een bridge bij van Insteon naar HomeKit.
Ik heb hem zelf niet, ik wacht nog af of er andere fabrikanten komen met iets soortgelijks, want ik heb (momenteel) slechts 1 elektrisch rolluik en vind de investering dan te groot.

(Site van Insteon ligt er nu uit trouwens...)http://www.insteon.com/open-close-micro-module

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Bij VT wonen hadden ze Bush Jaeger, maar dat zal ook niet goedkoop zijn. (aflevering met de gele bank en muur). Elektrische jalouzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Ja maar het probleem is zo dat er telkens tussenstappen zijn...
Als je alleen al kijkt wat die TaHoma van Somfy kost 8)7
En met en raspberry kun je die vast wel connecten met homebridge, die je dan vervolgens weer... enz enz...
GEDOE!

Homekit ondersteuning werkt natuurlijk de verkoop van TaHoma enorm tegen... ik snap het ook wel, maar het is wel een soort van suf dat juist iemand als somfy geen homekit ondersteuning biedt. Ik durf te wedden dat dat uiteindelijk veel meer oplevert dan vasthouden aan uitsluitend je eigen platform.

Ik bedoel: ik ga nu echt geen Tahoma kopen omdat ze geen homekit ondersteunen }:O

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 14-10-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Laatst online: 20-06 12:20
ik zit me rot te google maar vooralsnog niet kunnen vinden.
zijn er al wandschakelaar oplossingen beschikbaar die werken met homekit?

Doel is alles in 1 klap uit/in te schakelen met mijn iphone. of per "groep",

Ik weet van de Philips lampen. Echter heb ik van die grote mooie lampen erin zitten die ik niet graag wil wisselen voor Philips lampen.

Reden: Pure luiheid en gewoon leuk.

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
ikbengoofy schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 17:00:
ik zit me rot te google maar vooralsnog niet kunnen vinden.
zijn er al wandschakelaar oplossingen beschikbaar die werken met homekit?

Doel is alles in 1 klap uit/in te schakelen met mijn iphone. of per "groep",

Ik weet van de Philips lampen. Echter heb ik van die grote mooie lampen erin zitten die ik niet graag wil wisselen voor Philips lampen.

Reden: Pure luiheid en gewoon leuk.
Ik heb een oude iPhone tegen de muur gehangen. Daar staat standaard de Apple 'Home' app te draaien.
De iphone is zo leeg mogelijk gemaakt, geen toegangscode etc. Ik bedien er mijn Spotify (via Apple TV) mee en mijn lampen.

Een andere oplossing die ik heb gemaakt is met een Philips Hue dimmer/remote, daarmee bedien ik lamp X. Vervolgens heb ik in de Apple Home app een regel aangemaakt dat wanneer lamp X aan wordt gezet dat dan scene Y aan springt, hetzelfde heb ik ingesteld dat wanneer die lamp uit gaat dan dan de scene 'Good Night' wordt geactiveerd. Op deze manier kan ik dus met een simpele knop een scene aan of uit zetten.

De iPhone is gewoon voor de leuk, daarnaast vind ik het super irritant om Spotify op je telefoon / ipad te laten lopen naar je Apple TV. Dan kan je zelf geen videos meer kijken. Ik hoop nog steeds op een Spotify app voor m'n AppleTV4. Maar dat is een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
Case

iPad (als hub), iPhone op zelfde iCloud.
iPhone vriendin als familie op iCloud en ook op HomeKit

Helaas gaan de lampen niet aan als wij de straat in rijden. Iemand ervaring mee? Hoevaak kijkt HomeKit naar je telefoon locatie? (iPhone staat ingesteld als locatie van dit iCloud account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
sweeeetje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 09:32:
Case

iPad (als hub), iPhone op zelfde iCloud.
iPhone vriendin als familie op iCloud en ook op HomeKit

Helaas gaan de lampen niet aan als wij de straat in rijden. Iemand ervaring mee? Hoevaak kijkt HomeKit naar je telefoon locatie? (iPhone staat ingesteld als locatie van dit iCloud account)
installeer de eve home app even. Daar kun je precies zien wanneer welke "rule" is getriggerd. Kun je wat makkelijker isoleren :)

Moet ook zeggen dat iPad als hub niet je van het is bij mij. Een iPad 4 verknalde het regelmatig, een iPad air deed het niet veel beter.
De iPad Pro lijkt het vooralsnog perfect te doen als hub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met mijn iPad Air 2 als hub heb ik ook nog geen problemen ervaren. Ik dacht dat om een ipad als hub te gebruiken deze constant aan de 220v moet, maar volgens mij hoeft dat helemaal niet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23-06 09:55
Zijn er hier tweakers die homekit aansturen doormiddel van een raspberry?

Zo ja, is dit de ook echt de moeite en te doen voor een leek (ivm linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jffry90 schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 18:18:
Zijn er hier tweakers die homekit aansturen doormiddel van een raspberry?

Zo ja, is dit de ook echt de moeite en te doen voor een leek (ivm linux)
Dat is inderdaad mogelijk, je kan daarvoor het beste hier kijken: het grote pimatic topic - home domotica met je Raspberry Pi

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
paQ schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 15:18:
[...]

installeer de eve home app even. Daar kun je precies zien wanneer welke "rule" is getriggerd. Kun je wat makkelijker isoleren :)

Moet ook zeggen dat iPad als hub niet je van het is bij mij. Een iPad 4 verknalde het regelmatig, een iPad air deed het niet veel beter.
De iPad Pro lijkt het vooralsnog perfect te doen als hub :)
Ging me niet op eve maar om de Hue lampen. Heb niets van eve hier thuis.... HomeKit moet toch zien dat ik in de buurt ben en een scène starten, maar doet dat niet.
Hub is een iPad air (de eerste zonder vingerscannende)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
sweeeetje schreef op zondag 23 oktober 2016 @ 23:53:
[...]

Ging me niet op eve maar om de Hue lampen. Heb niets van eve hier thuis.... HomeKit moet toch zien dat ik in de buurt ben en een scène starten, maar doet dat niet.
Hub is een iPad air (de eerste zonder vingerscannende)
Je kan het ook gewoon even proberen ;)

offtopic:
je hoeft niets van eve te hebben om hue te kunnen bedienen

[ Voor 8% gewijzigd door paQ op 24-10-2016 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
paQ schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 08:37:
[...]

Je kan het ook gewoon even proberen ;)

offtopic:
je hoeft niets van eve te hebben om hue te kunnen bedienen
Vannacht nog even gedownload, en idd.. wist ik niet en had ik moeten weten;wat handig!

Lijkt erop of t goed moet staan... heb het even verwijderd en in eve opnieuw opgebouwd.
Vanavond een kijken wat er gebeurd.

Thanks voor zover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Als je later weer op RULES klikt, zie je ook wanneer hij die RULE als laatst heeft uitgevoerd :) (if at all)
Het zal allicht helpen met isoleren van de reden waarom iets wel of niet triggert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
funske schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:41:
Zijn er meer mensen die problemen hebben met de Woning app van Apple op iOS 10??
Soms krijg ik gewoon een totaal zwart scherm met onderin een iets lichtere balk.

Ik kan hier dan ook niets meer meedoen; echt afbreken en opnieuw opstarten levert hetzelfde resultaat.

Alleen als ik de iPhone helemaal opnieuw opstart werkt hij weer gewoon………… voor een tijdje en daarna weer hetzelfde zwarte vlak????

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Inmiddels 14 dagen later...... Heeft niemand ditzelfde probleem??

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
paQ schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:26:
Als je later weer op RULES klikt, zie je ook wanneer hij die RULE als laatst heeft uitgevoerd :) (if at all)
Het zal allicht helpen met isoleren van de reden waarom iets wel of niet triggert.
Haha daar staat Never........

Net weer thuis gekomen binnen gebied dat dat is omcirkeld in de eve app maar dus geen reactie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
Dan accepteert woning je locatie niet.
Heb je geen toestemmingsverzoek gekregen? Een inlogpoging van elders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
paQ schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 00:38:
Dan accepteert woning je locatie niet.
Heb je geen toestemmingsverzoek gekregen? Een inlogpoging van elders?
Bij locatievoorzieningen staat 'homekit bij gebruik - als je homekit wilt gebruiken als je iets wilt automatiseren op je locatiegebasseerde gegevens'. Autorisaties homekit, philips hue, en verder staat alles denk ik goed ingesteld. Vanavond weer eens testen. Heb de automation nu met mijn iPhone aangemaakt en geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
reply van Somfy: "ondersteuning voor homekit zit niet in de planning"

:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
@paQ, je ophef was voor niks.
Elgato komt met een "inbouw"schakelaar.

https://www.elgato.com/en/eve/eve-light-switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:05:

Only usa and canada.
Ook alleen 120v.

Dus nog niet voor ons land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Inderdaad nog niet.
Idevices heeft er ook een aangekonding.

Kan toch niet anders als dat er ook snel een in NL verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
jffry90 schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 18:05:

naja, die hadden ze jan dit jaar al aangekondigd.... maar goed, idd nog wachten op een Europese versie...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:34
Homekit vraag. Ik ben in de markt voor een slimme thermostaat en twijfel over de Nest of de Honeywell Lyric T6r. Prijs is hetzelfde, op het eerste gezicht ook dezelfde functionaliteiten zoals geofencing e.d.. Grootste verschil lijkt mij Homekit Support bij Honeywell dat de Nest niet heeft.

Correct me if i'm wrong, maar Homekit Support heeft toch alleen zin als je ook een hub hebt in de vorm van een Apple TV v4 of een IPad die standaard thuis ligt. En voor de toekomst zou een voordeel kunnen zijn dat als je ook nog andere producten hebt die compatibel zijn met Homekit zoals Hue-lampen en dingen van Elgato, dat je dan alles via Homekit zou kunnen aansturen ipv verschillende apps, correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Blik1984 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:18:
Homekit vraag. Ik ben in de markt voor een slimme thermostaat en twijfel over de Nest of de Honeywell Lyric T6r. Prijs is hetzelfde, op het eerste gezicht ook dezelfde functionaliteiten zoals geofencing e.d.. Grootste verschil lijkt mij Homekit Support bij Honeywell dat de Nest niet heeft.

Correct me if i'm wrong, maar Homekit Support heeft toch alleen zin als je ook een hub hebt in de vorm van een Apple TV v4 of een IPad die standaard thuis ligt. En voor de toekomst zou een voordeel kunnen zijn dat als je ook nog andere producten hebt die compatibel zijn met Homekit zoals Hue-lampen en dingen van Elgato, dat je dan alles via Homekit zou kunnen aansturen ipv verschillende apps, correct?
Het idee van HomeKit is inderdaad dat je alles kan aansturen vanuit de "Home" app. Het werkt ook zonder hub (iPad/Apple TV) maar alleen op het zelfde wi-fi netwerk. Met een hub kan je ook van buiten je huis de dingen aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Na aanleiding van bovenstaande vraag heb ik ook nog een vraag.
Het is toch zo dat de apps van de fabrikant toch altijd op de telefoon moeten blijven staan en daarnaast homekit kunt gebruiken voor het aansturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Blik1984 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 13:18:

Ik heb de Honeywell Lyric T6 en Phiips Hue. Beide kunnen thuis bestuurd worden door de homekit. Ik kan een scene maken “Welterusten” en deze zorgt er dan voor dat mijn lampen in de woonkamer uitgaan en de temperatuur wordt verlaagd.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
jffry90 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:17:
Na aanleiding van bovenstaande vraag heb ik ook nog een vraag.
Het is toch zo dat de apps van de fabrikant toch altijd op de telefoon moeten blijven staan en daarnaast homekit kunt gebruiken voor het aansturen.
Ik heb geen apps op mijn telefoon staan van fabrikanten, maar kan wel via HomeKit (Home app) alles aansturen. Volgens mij is het dus niet nodig om deze apps te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 21:34
funske schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:41:
[...]

Ik heb de Honeywell Lyric T6 en Phiips Hue. Beide kunnen thuis bestuurd worden door de homekit. Ik kan een scene maken “Welterusten” en deze zorgt er dan voor dat mijn lampen in de woonkamer uitgaan en de temperatuur wordt verlaagd.
Maar dit zou in principe ook kunnen in andere apps toch? Daar heb ik niet perse Homekit voor nodig. Of heb je daar dan ook weer andere apparaten (bridges) voor nodig?

Want stel ik heb Hue lampen en een Nest thermostaat, hoe kan ik die laten samenwerken zoals jij hier beschrijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Blik1984 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 19:57:
[...]

Maar dit zou in principe ook kunnen in andere apps toch? Daar heb ik niet perse Homekit voor nodig. Of heb je daar dan ook weer andere apparaten (bridges) voor nodig?

Want stel ik heb Hue lampen en een Nest thermostaat, hoe kan ik die laten samenwerken zoals jij hier beschrijft?
Dat samenwerken gaat alleen met de app Woning en naar ik begreep heb je daar Homekit voor nodig.
Om mijn Lyric goed te laten werken heb je dus Homekit en eventueel Siri voor nodig.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik had gehoopt dat Apple het met de Woning.app wat makkelijk had gemaakt: dat is even een domper.

Probleem dat ik nu heb is dat mijn gast geen scenes in de Woning.app heeft. Nadat ik de Hue had reset moest ik de scenes vanuit de de Hue.app handmatig overnemen in de Woning.app (door de scene in de Hue.app te kiezen, dan naar de Woning.app en dan aangepaste scene toe te voegen). Die optie is er alleen bij gasten niet. Hoe krijg ik daar nu de favorite scenes in?

Daarnaast heb ik nog een aantal lampen die ik niet kan vervangen door Hue. Daar wil ik dus eigenlijk plugs voor. Maar kun je die in de Woning.app wel configureren als lichten (en dat ze dan dus mee uit gaan als je zegt "doe de lichten uit"). Ik zat aan de Elgato Eve Engery te denken (nadeel is dan natuurlijk weer wel dat ik die niet op de dimmer van Hue kan aansluiten |:( )

[ Voor 5% gewijzigd door iAR op 07-11-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
Daarnaast heb ik nog een aantal lampen die ik niet kan vervangen door Hue. Daar wil ik dus eigenlijk plugs voor. Maar kun je die in de Woning.app wel configureren als lichten (en dat ze dan dus mee uit gaan als je zegt "doe de lichten uit"). Ik zat aan de Elgato Eve Engery te denken (nadeel is dan natuurlijk weer wel dat ik die niet op de dimmer van Hue kan aansluiten |:( )
De plugs werken gewoon met de woning app, zitten bij mij gewoon in scene 'weltrusten'. Je kan de plugs dimmen (wel beperking in wattage geloof tot 300W) de energy's zijn weer wat trager maar hebben geen wattage limiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975

Philips Hue werkt samen met verschillende platformen, niet alleen met Homekit.
iedereen wil met Hue samenwerken Samsung (Smartthings), Google (home), Nest, Bosch, logitech en Amazon (Alexa) en natuurlijk Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rene2002
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:16
Ik zoek voor de GU10 hue color een geschikte spot, gaat dat passen in de myliving runner?

• karim015
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 23:00
rene2002 schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 17:58:
Ik zoek voor de GU10 hue color een geschikte spot, gaat dat passen in de myliving runner?
De runner word ook icm de GU10 hue ambiance en dimmer verkocht dus dat moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jasper1975 schreef op maandag 07 november 2016 @ 15:44:
De plugs werken gewoon met de woning app, zitten bij mij gewoon in scene 'weltrusten'. Je kan de plugs dimmen (wel beperking in wattage geloof tot 300W) de energy's zijn weer wat trager maar hebben geen wattage limiet.
Ok. Ik vind het wat ondoorzichtig. Gebruik jij ook Hue? De woning.app is te beperkt voor veel dingen maar gebruik die wel voor Siri.
Ik kan dus een scene importeren vanuit de Hue app (scene vanuit Hue aanzetten en dan in Woning.app een nieuwe scene toevoegen met de lampen) en daar dus dan die plug aan voegen?! Als ik dan aan Siri vraag om die scene te activeren dan gaat de plug mee (dan uiteraard niet met de Hue kleuren maar aan/uit).
Maar als ik zeg dat alle lichten uit moeten, gaat de plug dan ook mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
iAmRenzo schreef op maandag 21 november 2016 @ 12:45:
[...]

Ok. Ik vind het wat ondoorzichtig. Gebruik jij ook Hue? De woning.app is te beperkt voor veel dingen maar gebruik die wel voor Siri.
Ik kan dus een scene importeren vanuit de Hue app (scene vanuit Hue aanzetten en dan in Woning.app een nieuwe scene toevoegen met de lampen) en daar dus dan die plug aan voegen?! Als ik dan aan Siri vraag om die scene te activeren dan gaat de plug mee (dan uiteraard niet met de Hue kleuren maar aan/uit).
Maar als ik zeg dat alle lichten uit moeten, gaat de plug dan ook mee?
Ik gebruik inderdaad de Hue bridge 2.0 om o.a. de plug (op dit moment 1) en Hue lampen aan te sturen.
Is wel grappig dat je daar nu mee komt. Ik heb vorige week zitten spelen met timers, wekkers HueLabs en scenes. Nu gaat om twaalf uur dus alles uit behalve die ene plug. Terwijl als ik de weltrusten scene gebruik wel alles (incl. plug) uit gaat.

Ik ben ook aardig het spoor bijster, ik heb twee apps (oude hue app en de nieuwe) en vanuit Hue labs die triggers sturen naar de lampen. Ik kan niet een plek vinden waarin alles mooi op een rijtje staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jasper1975 schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:52:
Ik gebruik inderdaad de Hue bridge 2.0 om o.a. de plug (op dit moment 1) en Hue lampen aan te sturen.
Is wel grappig dat je daar nu mee komt. Ik heb vorige week zitten spelen met timers, wekkers HueLabs en scenes. Nu gaat om twaalf uur dus alles uit behalve die ene plug. Terwijl als ik de weltrusten scene gebruik wel alles (incl. plug) uit gaat.

Ik ben ook aardig het spoor bijster, ik heb twee apps (oude hue app en de nieuwe) en vanuit Hue labs die triggers sturen naar de lampen. Ik kan niet een plek vinden waarin alles mooi op een rijtje staat.
Ja, wat je noemt met timers, wekkers en Hue Labs dat is allemaal enkel vanuit/voor Hue verlichting en gaat buiten de Woning.app om (hoewel je daar te beperkte ook kunt automatiseren).
De Eve plug is gewoon een assecoire binnen Woning.app maar niet in de Hue.app. Heel vervelend, bijvoorbeeld omdat je in de Hue.app de lichten in 30 minuten kunt laten uitgaan maar in de Woning.app niet.

Je hebt neem ik aan de Eve Energie (daar hebben we het over toch?) in de woonkamer hebt, en je zegt "hey siri, zet de lichten in de woonkamer uit", gaat de Eve dan ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
iAmRenzo schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:07:
[...]

Ja, wat je noemt met timers, wekkers en Hue Labs dat is allemaal enkel vanuit/voor Hue verlichting en gaat buiten de Woning.app om (hoewel je daar te beperkte ook kunt automatiseren).
De Eve plug is gewoon een assecoire binnen Woning.app maar niet in de Hue.app. Heel vervelend, bijvoorbeeld omdat je in de Hue.app de lichten in 30 minuten kunt laten uitgaan maar in de Woning.app niet.

Je hebt neem ik aan de Eve Energie (daar hebben we het over toch?) in de woonkamer hebt, en je zegt "hey siri, zet de lichten in de woonkamer uit", gaat de Eve dan ook uit?
Ik heb de Eve Energie wel in huis maar nog niet aangesloten. De plugs waar ik het over heb zijn de Philips living Whites plugs die werken via de Hue bridge. Ik heb de Eve Energie's nog niet in gebruik omdat de vrouw des huizes nog niet aan de woning.app wil en deze niet met de Hue lampen mee gaan (met bijv. IFTTT).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jasper1975 schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:20:
Ik heb de Eve Energie wel in huis maar nog niet aangesloten. De plugs waar ik het over heb zijn de Philips living Whites plugs die werken via de Hue bridge. Ik heb de Eve Energie's nog niet in gebruik omdat de vrouw des huizes nog niet aan de woning.app wil en deze niet met de Hue lampen mee gaan (met bijv. IFTTT).
Aaaah, ik dacht dat je het over Eve Energy had, daar ben ik benieuwd naar.

Welke bedoel jij dan, deze dingen (volgens mij zijn die helemaal niet voor HomeKit)?

[ Voor 3% gewijzigd door iAR op 21-11-2016 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
iAmRenzo schreef op maandag 21 november 2016 @ 14:50:
[...]
Aaaah, ik dacht dat je het over Eve Energy had, daar ben ik benieuwd naar.

Welke bedoel jij dan, deze dingen (volgens mij zijn die helemaal niet voor HomeKit)?
Ja, die bedoel ik! Het enige wat met Homekit kan praten is de Bridge (2.0) de lampen zelf praten niet met homekit. Alles wat aan de Bridge hangt kan (dus ook living Whites, living colors en natuurlijk hue en friends of Hue). De bridge is ook de enige met Homekit sticker/nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Jasper1975 schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:24:
Ja, die bedoel ik! Het enige wat met Homekit kan praten is de Bridge (2.0) de lampen zelf praten niet met homekit. Alles wat aan de Bridge hangt kan (dus ook living Whites, living colors en natuurlijk hue en friends of Hue). De bridge is ook de enige met Homekit sticker/nummer.
Ah, ze hangen wel aan de bridge dus. Dan vind ik het wel vaag dat ze niet met die timers werken. Maar goed, ze worden niet meer gemaakt lees ik, dus ik heb er niets aan.

Als er nog mensen zijn met andere plugs, dan hoor ik het graag! :)

[ Voor 13% gewijzigd door iAR op 21-11-2016 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper1975
iAmRenzo schreef op maandag 21 november 2016 @ 15:56:
[...]

Ah, ze hangen wel aan de bridge dus. Dan vind ik het wel vaag dat ze niet met die timers werken. Maar goed, ze worden niet meer gemaakt lees ik, dus ik heb er niets aan.

Als er nog mensen zijn met andere plugs, dan hoor ik het graag! :)
Ik hoop ze wel weer aan de praat te krijgen. Denk dat ik de heleboel maar weer eens ga resetten. En kijken waar ik welke lampen ga gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:13
Je kunt de Living White plugs wel bedienen in de Hue app. Echter als ik er iets anders dan een lamp op aansluit dan werken ze niet meer. Nog geen idee waarom, maar alleen met lampen werken ze perfect. De plugs hebben ook een schakelaar, aan/uit of dimbaar. Ook dit werkt via de app.

Ze koppelen is aan de Hue bridge is wel even anders dan je gewend bent, zie http://www.beaumotica.nl/...-zonder-afstandsbediening. De instructie gaat over lampen maar geldt ook voor de plug.

Edit: Er is nog een andere beperking, de plug geeft problemen met HomeKit. De hue app (2.0) geeft een foutmelding bij de kamer waaraan je hem hebt gekoppeld. Ook verschijnt hij niet in de lijst met beschikbare HomeKit accessoires. Zolang je alleen de hue app gebruikt zal hij prima werken, gebruik je andere HomeKit apps en toepassing, dan gaat het niet werken. -O-

[ Voor 57% gewijzigd door robertwebbe op 23-11-2016 22:38 ]

• iAR
  • Niet online
De Living White Plugs worden niet meer gemaakt/geleverd, dus ik weet ook niet of die problemen nog gefixed gaan worden.

Ik vind het aanbod van andere HomeKit enabled plugs erg mager (of ronduit duur). Ik zoek er toch een paar voor mijn lampen (en moeten dus via Siri ook reageren op "doe de lichten uit in woonkamer") en andere apparaten, zoals mijn slowcoocker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist via amazon.de een Elgato Eve Motion besteld voor 40,80 euro. Normaal wordt deze door amazon.de geleverd aan NL voor 50,80 euro, maar met de code 'welkom' krijg je 10 euro korting. De voorwaarde voor deze korting is een min. bedrag van 40 euro en dat het door amazon wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
tado schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:44:
Vanaf vandaag zijn onze V3 starterkits gelanceerd. [mbr]*knip*[/mbr]
Voor zowel de slimme thermostaat als de slimme radiatorkranen komen deze nu inclusief de tado HomeKit bridge.
@tado
Hoe zit dat nu precies met de HomeKit ondersteuning? Tot in hoeverre werkt het nu al?
Als ik de ontwikkelingsroadmap bekijk en de reviews bij Coolblue dan lijkt het erop dat momenteel een V3 thermostaat en een V2 bridge wordt uitgeleverd met de optie om in Q1-2017 een upgrade van de bridge aan te vragen. Werkt Homekit dan pas na deze upgrade?

En zijn er in het begin nog beperkingen? Ik las ergens dat je als je via Siri gaat vragen om de temperatuur te verhogen dat deze wijziging dan wordt geactiveerd als overschakeling naar handmatig programma. Ik zou het liefst willen dat dat dan alleen is tot het het einde van het het ingestelde programma of wanneer ik van huis weg ga.

En wordt er ook informatie van andere sensoren gelezen via Homekit? Ik heb Elgato Eve sensoren buiten en binnen hangen.

En kan ik tado opnemen in mijn Homekit scenes? Ik heb nu een scene welterusten waarbij alle hue lampen uitgezet worden en een aantal apparaten worden geheel uitgeschakeld (als standby killer). Zou fijn zijn als ik deze scene ook kan gebruiken om mijn nachtprogramma te starten op de tado.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:29:
[...]

@tado
Hoe zit dat nu precies met de HomeKit ondersteuning? Tot in hoeverre werkt het nu al?
Als ik de ontwikkelingsroadmap bekijk en de reviews bij Coolblue dan lijkt het erop dat momenteel een V3 thermostaat en een V2 bridge wordt uitgeleverd met de optie om in Q1-2017 een upgrade van de bridge aan te vragen. Werkt Homekit dan pas na deze upgrade?

En zijn er in het begin nog beperkingen? Ik las ergens dat je als je via Siri gaat vragen om de temperatuur te verhogen dat deze wijziging dan wordt geactiveerd als overschakeling naar handmatig programma. Ik zou het liefst willen dat dat dan alleen is tot het het einde van het het ingestelde programma of wanneer ik van huis weg ga.

En wordt er ook informatie van andere sensoren gelezen via Homekit? Ik heb Elgato Eve sensoren buiten en binnen hangen.

En kan ik tado opnemen in mijn Homekit scenes? Ik heb nu een scene welterusten waarbij alle hue lampen uitgezet worden en een aantal apparaten worden geheel uitgeschakeld (als standby killer). Zou fijn zijn als ik deze scene ook kan gebruiken om mijn nachtprogramma te starten op de tado.
Wellicht handiger om dit in het Tado topic te plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tado
  • Registratie: Februari 2016
  • Niet online
robertwebbe schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:29:
[...]

@tado

U bent een beetje voorbarig met deze vragen. Helaas kan ik pas goed antwoord geven op al deze vragen zodra de nieuwe homekit bridge zal worden uitgeleverd. (en dat is inderdaad verwacht in Q1 2017)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
tado schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:53:
[...]
U bent een beetje voorbarig met deze vragen. Helaas kan ik pas goed antwoord geven op al deze vragen zodra de nieuwe homekit bridge zal worden uitgeleverd. (en dat is inderdaad verwacht in Q1 2017)
Ik heb van het weekend alvast een tado gekocht, vond een mooie black Friday aanbieding bij Wifimedia.eu.
En het was inderdaad wat ik verwachtte, een v2 bridge met een upgrade voucher. Deze heb ik aangevraagd en de geplande levering is februari.

Ben reuze benieuwd hoe HomeKit zal gaat werken met tado.

meesje schreef op zondag 27 november 2016 @ 11:40:
[...]
Wellicht handiger om dit in het Tado topic te plaatsen?
Aangezien mijn vragen heel specifiek over HomeKit gingen dacht ik dat ze hier beter pastte,

Acties:
  • +2 Henk 'm!
robertwebbe schreef op maandag 28 november 2016 @ 11:50:
[...]

Ik heb van het weekend alvast een tado gekocht, vond een mooie black Friday aanbieding bij Wifimedia.eu.
En het was inderdaad wat ik verwachtte, een v2 bridge met een upgrade voucher. Deze heb ik aangevraagd en de geplande levering is februari.

Ben reuze benieuwd hoe HomeKit zal gaat werken met tado.

[...]

Aangezien mijn vragen heel specifiek over HomeKit gingen dacht ik dat ze hier beter pastte,
Gelukkig kijkt Tado ook mee in dit topic! ;-)

Ik heb de Tado nog niet besteld, maar ga dat vanavond doen bij Kommago. Ook nog even profiteren van Cyber Monday.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Kan iemand mij helpen?

Thuis zijn we met 2 personen en beide in bezit van Iphone met homekit.
Nu is het zo dat als ik thuis weg ga en de ander is nog thuis dat alles word uitgeschakelt maar ik wil eigelijk dat alles pas word uitgeschakeld als we beide van huis zijn.

Is dit mogelijk met homekit of zullen we moeten hopen dat dit ooit in een update zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
jffry90 schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 17:11:
Kan iemand mij helpen?

Thuis zijn we met 2 personen en beide in bezit van Iphone met homekit.
Nu is het zo dat als ik thuis weg ga en de ander is nog thuis dat alles word uitgeschakelt maar ik wil eigelijk dat alles pas word uitgeschakeld als we beide van huis zijn.

Is dit mogelijk met homekit of zullen we moeten hopen dat dit ooit in een update zit.
Volgens mij is dit niet mogelijk. Ik heb iemand uitgenodigd voor het huis maar ook dan schittert de functie in afwezigheid. Als iemand weet hoe het wel moet: vertel.
Sowieo handig om je feature request via feedback aan Apple door te geven: www.apple.com/feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
De kerst komt er weer aan en dan word de kerstboom weer gezet.
Nu zou ik graag zien dat bij de scene weltrusten, ook de verlichting in de boom uit gaat.

Nu ben ik niet helemaal kapot bij de bleutooth protocol wat word gebruikt bij de elgato eve energy.
Is de elgato op het moment nog de enige "compacte" stekker met homekit ondersteuning of zijn er nog andere fabriekanten/mogelijkheden.

Begreep namelijk dat icm de Hue bridge ook nog wel wat nodig is.
Echter moet het wel gewoon te koop zijn en niet net als de livingwhites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jffry90 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:24:
De kerst komt er weer aan en dan word de kerstboom weer gezet.
Nu zou ik graag zien dat bij de scene weltrusten, ook de verlichting in de boom uit gaat.

Nu ben ik niet helemaal kapot bij de bleutooth protocol wat word gebruikt bij de elgato eve energy.
Is de elgato op het moment nog de enige "compacte" stekker met homekit ondersteuning of zijn er nog andere fabriekanten/mogelijkheden.

Begreep namelijk dat icm de Hue bridge ook nog wel wat nodig is.
Echter moet het wel gewoon te koop zijn en niet net als de livingwhites.
Naast Hue heb ik ook twee Elgato Eve Energy's in huis. Persoonlijk vind ik het goed werken. Het is echter wel zo dat de Hue's sneller reageren dan de Energy's. De reden hiervan is dat Bluetooth wat trager is.

Als ik b.v. welterusten aan zet, dan zijn de Hue lampen iets sneller uit dan de Energy's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netatmo thermostaat (met homekit ondersteuning) bij amazon.de voor 132,42 euro.
https://www.amazon.de/gp/...psc=1&smid=A3JWKAKR8XB7XF
Wel gebruik maken van de 20 euro kortingscoupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
meesje schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 19:40:
Zojuist via amazon.de een Elgato Eve Motion besteld voor 40,80 euro. Normaal wordt deze door amazon.de geleverd aan NL voor 50,80 euro, maar met de code 'welkom' krijg je 10 euro korting. De voorwaarde voor deze korting is een min. bedrag van 40 euro en dat het door amazon wordt geleverd.
vertel.

wat zijn zo de eerste ervaringen? :)

Ik krijg die van mij morgen binnen, samen met een Eve Energy.
Het is de bedoeling dat ze automatisch mijn afzuigarmen gaan bedienen :D Ik dacht ik monteer de eve door op twee scharnierende delen van de afzuigarm.
Afbeeldingslocatie: http://fumex.se/wp-content/uploads/terfu2.jpg
Zodra ik het scherm dan naar me toe trek :o alarm! :o *klik eve energy aan, en sucky sucky :+

en vice versa.

hoop zó dat het (goed) werkt :D

[ Voor 32% gewijzigd door paQ op 07-12-2016 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Als je het werkend hebt zie ik daar graag een keer een video van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-06 20:01
rene2002 schreef op dinsdag 8 november 2016 @ 17:58:
karim015 schreef op donderdag 17 november 2016 @ 12:28:
De runner word ook icm de GU10 hue ambiance en dimmer verkocht dus dat moet lukken.
Let op! De GU10 white and color is 71mm hoog en de GU10 white ambiance is 57mm dus dat gaat niet passen zonder uit te steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op woensdag 7 december 2016 @ 19:59:
[...]

vertel.

wat zijn zo de eerste ervaringen? :)
De Elgato Eve Motion bevalt niet echt, voornamelijk omdat de sensor vrij traag reageert en soms helemaal niet. Ik heb de Motion binnen de 14 dagen herroepingsrecht terug gestuurd naar amazon.de (naar NL adres trouwens en kosteloos). Als het goed is, krijg ik mijn geld terug.

Ik ga de Philips Hue Motion uitproberen. Goedkoper dan de Elgato, veel snellere reactietijd en een stuk goedkoper (indien met kortingsbonnen, je betaalt dan nog maar 25-30 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
robertwebbe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:14:
Als je het werkend heb zie ik daar graag een keer een video van.
Sure :)

Had me alleen vergist. Ik ga het met een eve door proberen niet motion.

Jammer dat die motion niet bevalt. Hij heeft ook een thermometer aan boord en kan buiten gebruikt worden. Best wat pluspunten tov de Philips. Maar als de reactie traag is heeft het ding weinig nut idd.

[ Voor 28% gewijzigd door paQ op 08-12-2016 07:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:40:
[...]

Sure :)

Had me alleen vergist. Ik ga het met een eve door proberen niet motion.

Jammer dat die motion niet bevalt. Hij heeft ook een thermometer aan boord en kan buiten gebruikt worden. Best wat pluspunten tov de Philips. Maar als de reactie traag is heeft het ding weinig nut idd.
Ik had ook ergens gelezen dat er een thermometer in zit. Echter in de Elgato Eve app heb ik daarover niks terug kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 22:51

B2

wa' seggie?

meesje schreef op donderdag 8 december 2016 @ 07:23:
[...]
Ik ga de Philips Hue Motion uitproberen. Goedkoper dan de Elgato, veel snellere reactietijd en een stuk goedkoper (indien met kortingsbonnen, je betaalt dan nog maar 25-30 euro).
Welke kortingsbonnen? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online
robertwebbe schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:14:
Als je het werkend hebt zie ik daar graag een keer een video van.
het werkt :D

Inschakelen duurt ca 4 seconden (vrij lang wel eigenlijk) en dan heeft de afzuiginstallatie zelf ook nog 1 - 2 sec om te starten. Uitschakelen gaat vrij snel.
Moet alleen nog een beetje goede locatie zoeken op de armen voor de montage van de sensor. Het komt vrij nauw. Als ik er uit ben dan print ik wel twee klemmen oid.

Afbeeldingslocatie: http://i63.tinypic.com/20p3hnt.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 22:51

B2

wa' seggie?

Hoe kan ik bestaande Accessoires verwijderen uit de Home app? Ik was wat aan het proberen geweest met Homebridge, maar dat loopt niet fijn. Probeerde ze al te verwijderen door ze ingedrukt te houden maar dat werkt niet.

Gelukt, maar zat wel erg verstopt...

[ Voor 9% gewijzigd door B2 op 12-12-2016 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
Zijn er mensen die de nieuwe ios update hebben gedaan, waarbij een paar homekit dingen zijn aangepast.
Je zou nu namelijk met een sensor bepaalde acties kunnen activeren.

Is dit nu ook mogelijk met de sensor van de philips hue?
Pagina: 1 ... 3 ... 88 Laatste