LaborGardens schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:56:
[...]
Die optie heb ik in het verleden ook al veel naar gezocht maar nooit gevonden. Als je zeker wil weten of je Apple TV4 als HomeKit hub wordt gebruikt, dan kun je dit in de woning app op je iPhone of iPad nakijken:
als je app open hebt en in het eerste tabblad "Woning" zit, zie je links bovenin een cirkeltje met een pijltje erin. Als je hierop drukt, zie je een lijst met woninghubs, waar als het goed is je Apple TV vermeld staat als verbonden.
Ik heb idd nog geen devices voor homekit, wellicht dat het daaraan ligt.
Ik wil een paar deur/raam sensoren kopen om mijn huis een beetje te monitoren. Weet nog niet of ik dit wel via de AppleTV wil, of een ander systeem ga aanschaffen bv Samsung Smartthings, wel een dure aanschaf, maar de sensoren zijn een stuk goedkoper dan de Elgato's.
Overigens zie ik verder geen lijst met woning hubs als ik op dat knopje druk. Alleen Naam, personen, woningachtergrond.
Heeft iemand dit al werkend met de AppleTV? Krijg je dan ook buitenshuis een melding als een deur/raam open gaat ?
Edit:
Inmiddels zelf een deur/raam sensor besteld, komt morgen binnen. Kan ik zelf eens experimenteren.
Edit2
De sensor is binnen en werkt best aardig op mijn iPhone via Bluetooth. De AppleTV is ook tot leven gekomen en is zichtbaar in de app. Het bereik valt me niks tegen. Alles waar een sensor op zou moeten is bereikbaar. Het updaten van buitenaf duurt alleen wat lang. De Elgato app kun je refreshen, de Woning app niet, dus duurt het soms een seconde of 10-15 voodat de status is bijgewerkt.
Een ander nadeel is dat er geen notificatie is. Dat vind ik echt een gemis.
[
Voor 28% gewijzigd door
rinkel op 11-10-2016 13:33
]