Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Mits uitstekend wifi ontvangst...
ik heb er vandaag een repeater tussen gehangen. Status in homekit moet wel echt beter hoor. De tegels gaan soms gewoon uit terwijl de schakelaar aan is. Als je even van kamer wisset werkt ie plots weer bij :?

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Neejoh
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 24-11 16:05
Ben ook erg tevreden over Koogeek. Een dimmer, lichtschakelaar, 2x e27 fitting en 3x contactdoos-schakelaars van Koogeek. Met nog geen één een probleem gehad sinds ik ze heb, zo’n half jaar denk ik.

Vooral de dimmer vind ik mooi hoe hij de lamp met een verloop aan/uitzet.
Heb hem overigens als voetschakelaar in een gefrabriceerde doos verwerkt en niet in de muur :x

Neejoh wijzigde deze reactie 13-06-2018 23:13 (4%)

quote:
JepGambardella schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:07:
Ik wil de komende tijd op een aantal plekken in huis zo'n slimme stekker (Eve Energy) en een paar deur sensoren plakken. Zijn er mensen die zowel de Eve hebben (Energy/deur sensor) als de Kogeek (Energy equivalent/deur sensor) en mij iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid ten opzichte van elkaar?

Ik pas voor de situatie dat ik echt van tig merken en tig apps allerlei instellingen moet doen. Dus ik blijf in deze het liefst merkentrouw.

De functies die ze bieden zijn grotendeels gelijkt. Er zit nog verschil in de verbinding (wifi/bluetooth). Beide merken krijgen ook wel positieve reacties.
Ik heb zowel Koogeek als Elgato Eve Energy in huis gehad. In mijn woning deden beide gewoon wat ze moesten doen, met beide had ik geen problemen. Aangezien ik de Koogeek stekkers veels te lomp vond, had ik besloten om deze weer weg te doen. Lomp was de enige reden. Ze zijn wel de helft goedkoper dan die van Elgato.

Nu heb ik alleen Eve Energy stekkers. Het Bluetooth bereik is natuurlijk minder dan Wifi. Ik kan echter de Eve stekker in de tuin gewoon bereiken, vanaf de Apple TV 4K in de woonkamer. Er moet een afstand overbrugt worden van 12+ meters en door HR++ glas. Het maakt wel een groot verschil of je een iPad, een ATV4 of een ATV4K als hub hebt ingesteld. Deze laatste heeft het beste bluetooth bereik.

Wat betreft 'tig apps allerlei instellingen' daar zou ik niet zo zwaar aan tillen. De specifieke merk apps heb je alleen nodig in het geval van een firmware update. Verder valt er niks specifieks in te stellen. De automations kun je gewoon in de Woning app inregelen (of andere apps, wat je voorkeur heeft).

De raam/deur sensoren van Koogeek zijn trouwens wel een stuk goedkoper dan die van Elgato. Voor 23+ euro kun je al een sensor van Koogeek bemachtigen. Deze gaat trouwens wel via bluetooth (net als die van Elgato). Qua bereik moet je daar dus rekening mee houden. De deur/raam sensoren heb ik van Koogeek (begane grond, voordeur+achterdeur). In tegenstelling tot de stekkers, zijn deze van Koogeek weer een stuk compacter dan die van Elgato.

Tzt ga ik denk de stekkers van Elgato (en sensoren van Koogeek) vervangen door die van Aqara en deze dan middels homebridge koppelen aan HomeKit. De Aqara stekkers en sensoren maken gebruik van Zigbee en hebben daardoor een groot bereik (je hebt wel een gateway nodig). Dat spul van Aqara kost trouwens bijna niks.
Zou wel mooi als bv de Harmony hub support krijgt voor Homekit. Via Siri/woning app je tv en stereo bedienen.
https://www.iculture.nl/n...-12-mojave-verbeteringen/
Ik snap echter de plaatjes niet. De Logitech POP heeft toch niks met harmony te maken? De POP heeft toch al hk support.

• funske
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 12:51
quote:
meesje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 17:29:
Zou wel mooi als bv de Harmony hub support krijgt voor Homekit. Via Siri/woning app je tv en stereo bedienen.
https://www.iculture.nl/n...-12-mojave-verbeteringen/
Ik snap echter de plaatjes niet. De Logitech POP heeft toch niks met harmony te maken? De POP heeft toch al hk support.
Mocht je een Raspberry hebben, dan kan dit nu al m.b.v. HomeBridge.......

Het is heel makkelijk om Homebridge via Docker op je raspberry te zetten.
Vandaaruit kun je heel makkelijk plugins installeren, updaten en aanpassen.
Ik gebruik de Logitech Harmony Hub plugin for HomeBridge (homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2)

Have Fun Funske

quote:
funske schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 18:10:
[...]

Mocht je een Raspberry hebben, dan kan dit nu al m.b.v. HomeBridge.......

Het is heel makkelijk om Homebridge via Docker op je raspberry te zetten.
Vandaaruit kun je heel makkelijk plugins installeren, updaten en aanpassen.
Ik gebruik de Logitech Harmony Hub plugin for HomeBridge (homebridge-harmonyhub v0.3.0-alpha.2)
Thanks! Ik heb al een rpi met homebridge. Op dit moment alleen voor mijn foscam camera. Straks ook voor aqara spullen.
Goed om te weten dat er voor de harmony hub een plugin is. Straks eens kijken. En wachten tot de hub weer eens heel goedkoop bij amazon.de te koop is.

Edit: @funske Ik heb net even op github gekeken. Ik vind de lijst met open issues te lang. Daar ga ik niet aan beginnen. Hopelijk snel in het najaar officieel hk support.

meesje wijzigde deze reactie 14-06-2018 19:30 (8%)

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:22
Leuk idee dat docker. Even mee spelen.
om te beginnen, de commando's kopieren vanaf de webpagina. . . . die kan je niet kopieren . . zucht.
en dan heb ik hem eindelijk zover dat ik de docker-compose kan runnen, krijg ik een melding op de raspberrytips pagina in de yml file.
Vul ik die link i gewoon in een web pagina, kom ik op coolbleu uit . . .
Kan zijn dat het al laat is, maar mischien later nog maar eens met een verse pi installatie beginnen.

• funske
quote:
meesje schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 19:06:
[...]

Edit: @funske Ik heb net even op github gekeken. Ik vind de lijst met open issues te lang. Daar ga ik niet aan beginnen. Hopelijk snel in het najaar officieel hk support.
Die lijst ken ik niet..... Bij mij werkt het prima!
quote:
blazez schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 22:47:
Leuk idee dat docker. Even mee spelen.
om te beginnen, de commando's kopieren vanaf de webpagina. . . . die kan je niet kopieren . . zucht.
Het lijkt er op dat je ze niet kunt kopiëren, maar dat gaat echt wel!! Gewoon cursor aan het begin zetten en dan naar het einde trekken. Het is alleen heel moeilijk te zien. :+

Have Fun Funske

quote:
funske schreef op donderdag 14 juni 2018 @ 23:38:
[...]

Die lijst ken ik niet..... Bij mij werkt het prima!

[...]

Het lijkt er op dat je ze niet kunt kopiëren, maar dat gaat echt wel!! Gewoon cursor aan het begin zetten en dan naar het einde trekken. Het is alleen heel moeilijk te zien. :+
Wat is het voordeel van homebridge in een docker ipv ‘gewoon’ installeren op een rpi?

• funske
quote:
meesje schreef op vrijdag 15 juni 2018 @ 08:36:
[...]

Wat is het voordeel van homebridge in een docker ipv ‘gewoon’ installeren op een rpi?
Dat je niet alles m.b.v. terminal hoeft te doen. In Docker kun je simpel plugins installeren en Docker heeft een eigen editor waarmee je de config makkelijk kunt aanpassen.
Hetzelfde kan ook via terminal (macOS) of iets dergelijks, maar ik vind dit makkelijker.
Maar................. daspuurpesoonlijk...... :+

Have Fun Funske

Hier is het eerder ook al eens over gegaan, docker vs. pi, maar pi heeft iets soort gelijks: config-ui-x plug-in. https://www.npmjs.com/package/homebridge-config-ui-x

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ik snapte er inderdaad al helemaal niks van. Op onderstaande pagina zag ik de config-ui-x plugin voorbij komen.
https://raspberrytips.nl/...eren-op-een-raspberry-pi/
Het voordeel van Docker ontgaat me helemaal.

Acties:
  • +1Henk 'm!
de Homepod siri heeft weer een updateje gehad afgelopen nacht zo te horen :+

Als ik de airco modus wil veranderen zeg ik normaliter
'set airco to cool' voor cool-mode
'set airco to automatic' voor dry-mode
'set airco to heat' voor verwarmen

Doorgaans staat ie op automatic; wil ik het wat sneller laten afkoelen dan zet ik hem dus naar cool.
zeg ik nu "Hey siri, set the airco to cool", dan zegt ze:
OK, I've lowered the temperature from 22 to 21 degrees celcius
uh ja... OK, maar dat is niet wat ik bedoelde :+ muts
Zeg ik "hey siri, set the airco mode to cool" dan gaat het wel goed overigens.

Verder wel grappig dat ze ipv OK ook zegt wat ze gedaan heeft.
"Hey siri, set the airco to 24"
OK, I'm increasing the temperature from 22 degrees celcius to 24 degrees celcius
En decreasing/lowering met koeler.

"Hey siri, airco cool"
is telkens 1 graad koeler.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 12:26
Wie gaat dadelijk allemaal de HomePod halen in Duitsland?
Ik ben nog steeds aan het twijfelen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Crazyanz
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 17-12 16:31
quote:
Serena schreef op zondag 17 juni 2018 @ 16:56:
Mochten ze ooit andere streaming diensten ondersteunen dan apple music dan wellicht nu heb ik er weinig aan. Ik haal denk ik binnenkort een apple tv als hub.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Stille hoop dat dit najaar HomePod in Nederland beschikbaar komt. :) Overigens net Danalock v3 z-wave besteld, om te koppelen middels z-wave stick in rpi.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Crazyanz schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:03:
[...]

Mochten ze ooit andere streaming diensten ondersteunen dan apple music dan wellicht nu heb ik er weinig aan. Ik haal denk ik binnenkort een apple tv als hub.
Hier idem. Hopelijk komt (voice control) support snel voor Spotify. Als hub heb ik al een atv4k, welke vrij goed werkt, het Bluetooth bereik is ook lekker groot.

meesje wijzigde deze reactie 17-06-2018 19:32 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:35
quote:
Ik ga denk voor sonos! Die ondersteunen meer muziekdiensten en die sonos beam ziet er beter uit!

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
DaveD1109 schreef op zondag 17 juni 2018 @ 19:58:
[...]

Ik ga denk voor sonos! Die ondersteunen meer muziekdiensten en die sonos beam ziet er beter uit!
Geen Siri voor je thuisautomatisering, wel straks voor muziek (wanneer is nog onbekend).
Alexa voldoet natuurlijk ook goed (als je los kunt komen van Apple eco ;)).

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
gewoon doen. is echt een lollig ding :+

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mee eens, ben erg tevreden met m’n HomePod. :) Ondanks de Engelse taal (kon haar ook al instellen op Duits en Frans, beide niet mijn sterkste kant), is het een waardevolle toevoeging aan mijn huishouden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 18:35
quote:
meesje schreef op zondag 17 juni 2018 @ 20:13:
[...]

Geen Siri voor je thuisautomatisering, wel straks voor muziek (wanneer is nog onbekend).
Alexa voldoet natuurlijk ook goed (als je los kunt komen van Apple eco ;)).
What?? Dat wist ik niet en maakt het kiezen lastig zo!

DaveD

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
Rgerr schreef op zondag 17 juni 2018 @ 17:16:
Stille hoop dat dit najaar HomePod in Nederland beschikbaar komt. :) Overigens net Danalock v3 z-wave besteld, om te koppelen middels z-wave stick in rpi.
Hier helaas een opbouwslot, daar is niets voor te vinden.

• Serena
Ik ben overstag gegaan en heb vandaag de HomePod gekocht. Wat een waanzinnig gaaf ding!!! En WAT een geluid…
Om het iets makkelijker te maken toch maar een aantal ruimtes, scènes en verdiepingen even een Engelse naam gegeven. Ik schakel toch meestal met scènes.
Tot nu toe erg blij!!!
quote:
Serena schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:34:
Ik ben overstag gegaan en heb vandaag de HomePod gekocht. Wat een waanzinnig gaaf ding!!! En WAT een geluid…
Om het iets makkelijker te maken toch maar een aantal ruimtes, scènes en verdiepingen even een Engelse naam gegeven. Ik schakel toch meestal met scènes.
Tot nu toe erg blij!!!
Top hoor! Ik weet ook niet of ik vol hou tot NL.
Hoe ervaar jij de bass? In het Homepod topic las ik namelijk dat diegene (even) schrok van de hoeveelheid bass.

Aangezien je zo dicht bij DU woont, had ik trouwens wel verwacht dat je in het Duits met Siri zou praten. :)
quote:
Serena schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:34:
Tot nu toe erg blij!!!
Zie je nou ;)

• Serena
quote:
meesje schreef op donderdag 21 juni 2018 @ 21:51:
[...]

Top hoor! Ik weet ook niet of ik vol hou tot NL.
Hoe ervaar jij de bass? In het Homepod topic las ik namelijk dat diegene (even) schrok van de hoeveelheid bass.

Aangezien je zo dicht bij DU woont, had ik trouwens wel verwacht dat je in het Duits met Siri zou praten. :)
Ik spreek dialect, maar echt niet dat ik Duits ga praten. Spreek vloeiend Engels, dus niet echt een probleem.
Heb haar net supercalifragilisticexpialidocious laten spellen. Whahaha!!! Zie filmpje op Instagram.

Bas is prima, niet overdreven. Prima geluid gewoon!

Serena wijzigde deze reactie 22-06-2018 00:58 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:57
Iemand al ervaring met de Danalock icm HomeKit?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
HekkeySE schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:01:
Iemand al ervaring met de Danalock icm HomeKit?
Zover mij bekend, @paQ en sinds kort ik zelf. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:36
En wat zijn de bevindingen? Doen of niet doen? Makkelijk te monteren? En klopt het dat er verder geen boor of schroefwerk in de deur zelf aan te pas komt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HekkeySE
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 07:57
quote:
Rgerr schreef op zondag 24 juni 2018 @ 14:22:
[...]

Zover mij bekend, @paQ en sinds kort ik zelf. :)
Hoe bevalt het? Ik hoor positieve en negatieve ervaringen. Hoe is de integratie en installatie?

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HekkeySE schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:26:
[...]

Hoe bevalt het? Ik hoor positieve en negatieve ervaringen. Hoe is de integratie en installatie?
Ik heb hem sinds deze week aan de praat (z-wave + Bluetooth versie) via z-wave stick en Domoticz in HomeKit. Werkt prima.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HekkeySE schreef op zondag 24 juni 2018 @ 15:26:
[...]

Ik heb de zwave versie sinds februari. Heul blij mee! Ik zou de homekit versie dan ook absoluut NIET kopen.

• Jasper1975
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16:29
quote:
paQ schreef op zondag 24 juni 2018 @ 17:56:
[...]

Ik heb de zwave versie sinds februari. Heul blij mee! Ik zou de homekit versie dan ook absoluut NIET kopen.
Wat is je belangrijkste reden om dit niet te doen?
quote:
Jasper1975 schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:35:
[...]

Wat is je belangrijkste reden om dit niet te doen?
De homekit versie is misschien wel het domste slimme slot dat je kunt vinden.
Geen auto-unlock, geen digitale sleutels uitdelen. Het is niet meer dan een in homekit bedienbaar slot.

Met de Z-wave variant (via z-wave hub > domoticz > homebridge > homekit) heb je alle vrijheid kwa toepassing, zonder dat je inboet op functionaliteit.

Volgens mij moet het bovenste rode kruisje bij de HK versie inmiddels groen zijn, maar de rest blijft rood :N

paQ wijzigde deze reactie 25-06-2018 11:13 (17%)

quote:
paQ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 10:52:
[...]

De homekit versie is misschien wel het domste slimme slot dat je kunt vinden.
Geen auto-unlock, geen digitale sleutels uitdelen. Het is niet meer dan een in homekit bedienbaar slot.

Met de Z-wave variant (via z-wave hub > domoticz > homebridge > homekit) heb je alle vrijheid kwa toepassing, zonder dat je inboet op functionaliteit.

Volgens mij moet het bovenste rode kruisje bij de HK versie inmiddels groen zijn, maar de rest blijft rood :N
[afbeelding]
Eigenlijk dramatisch, van twee kanten. De moeite die danalock heeft gestoken in het maken van een HomeKit versie die veel te beperkt is, en de directe beperkingen van HomeKit. Gelukkig is het beste van beide werelden ook mogelijk, doormiddel van wat knutselen met een z-wave stick en Domoticz. :)

Was in eerste instantie huiverig om het ook op die manier in te richten, maar het werkt hartstikke stabiel. Moet alleen het auto unlock gedeelte nog even voor elkaar krijgen. Nu moet ik voor de deur Siri nog vragen om de deur open te doen, terwijl het natuurlijk de bedoeling is dat de deur open gaat zodra ik 1-2 meter van de deur af ben. :+
:+
Je auto unlock gaat sowieso pas weer werken als je buiten de ingestelde straal bent geweest.
En anders een ibeacon ertussen via de Duitse Danalock app. (en die dan op 30 of 40 meter zetten... geen idee waarom 40, maar het werkt)

quote:
paQ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:16:
:+
Je auto unlock gaat sowieso pas weer werken als je buiten de ingestelde straal bent geweest.
En anders een ibeacon ertussen via de Duitse Danalock app. (en die dan op 30 of 40 meter zetten... geen idee waarom 40, maar het werkt)
Al een paar keer ‘geprobeerd’, alles aangevinkt in de Danalock deutschland app, krijg wel een melding op Apple watch met de vraag of ik wil unlocken (wanneer ik nog 400m van huis ben), maar ook dan gaat ie miet van slot, nog wanneer ik bij de deur kom... Ga inderdaad maar eens kijken voor een iBeacon.
Dat is vreemd. Of is je iPhone dan nog verbonden met je auto?
Want dat is dus het ding met BT...

De geofencing zorgt puur dat de app het slot kan gaan zoeken, maar als je nog aan je auto gekoppeld bent dan gaat dat met tussenpozen. Ik parkeer ook bijna altijd voor de deur en zonder ibeacon ging het dan in 5/10 gevallen goed.
Nu met ibeacon in bijna 10/10 keer.

quote:
paQ schreef op maandag 25 juni 2018 @ 20:30:
Dat is vreemd. Of is je iPhone dan nog verbonden met je auto?
Want dat is dus het ding met BT...

De geofencing zorgt puur dat de app het slot kan gaan zoeken, maar als je nog aan je auto gekoppeld bent dan gaat dat met tussenpozen. Ik parkeer ook bijna altijd voor de deur en zonder ibeacon ging het dan in 5/10 gevallen goed.
Nu met ibeacon in bijna 10/10 keer.
Gebruik geen Bluetooth in de auto. Is mij een mysterie op dit moment. :+
Geen carkit?

quote:
Heb een android auto radio (vloeken in de kerk), zit een car kit in, maar die is zodanig dramatisch dat ik hem dus niet gebruik. Verder staat bij mij de auto-modus altijd aan op m'n iphone wanneer ik rijdt. O-)

• DePaul
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 13:36
Foei @Rgerr ... schaam je! :+
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 07:53:
[...]

Heb een android auto radio (vloeken in de kerk), zit een car kit in, maar die is zodanig dramatisch dat ik hem dus niet gebruik. Verder staat bij mij de auto-modus altijd aan op m'n iphone wanneer ik rijdt. O-)
hmmm... wellicht dat dat weerhoudt van connecten met een BT device die hij verwacht?
Kun je die meldingen eens aanzetten in je Danalock app? Als het goed is krijg je dan een notificatie op je iphone dat je de zone ben binnengereden.
(auto modus even uit natuurlijk ;) )

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
Wow, sinds ik de HomePod in gebruik heb is er geen enkele Eve stekker meer buiten bereik geweest. Ding is waanzinnig goed qua verbinding.
Tijd voor een NL Siri, kan ik alle accessoires weer Nederlandse namen geven.
quote:
paQ schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 08:52:
[...]

hmmm... wellicht dat dat weerhoudt van connecten met een BT device die hij verwacht?
Kun je die meldingen eens aanzetten in je Danalock app? Als het goed is krijg je dan een notificatie op je iphone dat je de zone ben binnengereden.
(auto modus even uit natuurlijk ;) )
Paar keer geprobeerd, krijg wel de melding dat ik geofence binnen ben, kan er alleen nog geen peil op trekken wanneer de deur precies open gaat... De ene keer werkt het prima, gaat ie open als ik er een halve meter van af ben, andere keer sta ik er al voor, heb ik Siri gevraagd de deur te openen, sta ik al binnen en gaat ie dan opnieuw open. :+ Waar heb jij de iBeacon voor Danalock vandaan?
herkenbaar... een ibeacon loste dit voor mij op iig.
Via de Duitse kanalen issie te koop.
Je kunt hem ook alleen maar via de Duitse app koppelen

https://www.amazon.de/iBe...er-Danalock/dp/B06WRN7SJY

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-12 08:50
Zou er bijna zelf wat dakramen in willen laten zetten!
https://www.iculture.nl/nieuws/velux-active-homekit/

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 13-12 07:46
Is er al een goede oplossing voor gordijnrails icm homekit?

Homewizard gebonden, maar aparte app, luxaflex inmiddels wel voor hun collectie, maar voor de klassieke rails grijp ik een beetje mis en blijf liefst weg bij de raspberry pi-hoek...
quote:
boefje79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 19:51:
Is er al een goede oplossing voor gordijnrails icm homekit?

Homewizard gebonden, maar aparte app, luxaflex inmiddels wel voor hun collectie, maar voor de klassieke rails grijp ik een beetje mis en blijf liefst weg bij de raspberry pi-hoek...
Je kunt naar Xiaomi curtain rails kijken, vervolgens via Homebridge in HomeKit, of Kickstarter project Slide bekijken. Zij beloven deze zomer te leveren en releasen een open API (en dan dus ook via Homebridge in HomeKit).

• boefje79
Thanks! Ik hoopte bij homebridge weg te kunnen blijven en zoveel mogelijk out of the box oplossingen in te zetten, maar die zijn er dus nog niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
boefje79 schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 21:14:
Thanks! Ik hoopte bij homebridge weg te kunnen blijven en zoveel mogelijk out of the box oplossingen in te zetten, maar die zijn er dus nog niet...
Ik heb ze althans nog niet gevonden, Somfy heeft wel HomeKit rolgordijnen, maar zo ver ik weet is er nog niets op de markt om je ‘normale’ gordijnen direct in HomeKit te krijgen.

• Serena
quote:
Mooi, dat 'ergens in 2018' nu iets concreter is geworden (Q3 2018). Laten we maar hopen op 'eind 2018'. ;)

Hopelijk wordt HomeKit geïmplementeerd middels een software update in de Gateway. En niet dat we een andere gateway moeten kopen, of zelfs andere sensoren.... Het zou wel gaaf zijn als de Xiaomi Honeywell rookmelders direct in HomeKit werken.

'Aqara' klinkt voor mij wel wel goed. Een tijdje geleden heb ik een Aqara magic cube gekocht. Echter daarmee schijnt een issue te zijn in de homebridge plugin. De Mi magic cube werkt wel gelijk goed. Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, ik wacht op een verloopstekker voor de gateway.
Ach, met het mooie weer ook niet erg om thuisautomatisering een lagere prio te geven. ;)

• jffry90
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 15-12 08:50
Lijkt me wel dat dit gebeurd middels een software update gebeurd.
Je leest overal dat de Aqara serie homekit ondersteuning krijgt.
Daarnaast zie je op het filmpje de gateway 2.

Dit vind ik tegelijkertijd wel weer jammer.
Mijn router heeft dadelijk te weinig poorten door al de bridges van alle homekit fabrikanten.
Een kleine crosspost met het xiaomi topic. In de app store zijn er al twee apps (alleen voor iphone, niet ipad) van Aqara. Bij die met het blauwe logo staat onder staande tekst. Het lijkt alsof de app al klaar is voor de Homekit update. Lang leve google translate! ;)
Ik ben erg benieuwd of het alleen het aqara spul betreft of ook de mi variant. Van de magic cube heb je bv twee varianten.

Vertaling:
1. Met de Aqara Home-app kunt u uw Aqara-producten altijd en overal bedienen met een iOS-apparaat. En de punten 2, Aqara toepassing van het huis kunt u een nieuw huis en ruimte te creëren, kunt u ondersteuning HomeKit accessoires of apparatuur Aqara kind toe te voegen, met uw kamer. Bovendien kunt u uw gezin met iCloud delen met uw gezin. 3 U kunt een nieuwe scène maken en meerdere accessoires aan de scène toevoegen. Alle lichten, ventilatoren en andere tonen en verzadigingen kunnen worden uitgeschakeld door eenvoudigweg op de scèneknop te drukken. U kunt Aqara huis 4 ook toevoegen U kunt een toepassing gebruiken voor het openen en sluiten van de gateway of Siri nachtlampje 's nachts licht of de helderheid aan te passen, verhoogt u de automatische timing schakelaar licht Aqara Huis 5 U kunt een applicatie op te vragen en schakelaars met stroomverbruik , lichaamsbeweging, enz temperatuur, vochtigheid en atmosferische druk, lekdetectie, detectie te volgen met behulp Aqara huis 6. Siri controle Aqara toepassing of product. Momenteel ondersteund Aqara product omvattende: a gateway, een draadloze schakelaar draadloze schakelaar (-wall omhelzen enkele binding Edition), de draadloze schakelaar (wand-dubbele binding Edition), opbouwschakelaar (FireWire enkelvoudige binding Edition), opbouwschakelaar (double FireWire uitgave), opbouwschakelaar (stroomdraad bond editie), opbouwschakelaar (stroomdraad dubbele binding editie), deursensoren, de zintuigen, temperatuur- en vochtigheidssensoren, beweging pasta watersensor. Ga voor meer informatie naar www.aqara.com
Het lijkt trouwens ook wel of de Aqara gateway in het filmpje er iets anders uit ziet dan de bekende Mi Gateway v2. Zou dit betekenen dat we een nieuwe gateway moeten kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
meesje schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 21:57:
Het lijkt trouwens ook wel of de Aqara gateway in het filmpje er iets anders uit ziet dan de bekende Mi Gateway v2. Zou dit betekenen dat we een nieuwe gateway moeten kopen?
Wat is er precies anders aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 07:41:
[...]

Wat is er precies anders aan?
Het lijkt alsof ie afgeplat is en ik mis de gaatjes bovenop. Hopelijk zie ik het verkeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
meesje schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 08:38:
[...]

Het lijkt alsof ie afgeplat is en ik mis de gaatjes bovenop. Hopelijk zie ik het verkeerd.
Denk dat je/we blij mogen zijn als het alleen een andere gateway gaat worden. Ze zouden ook allemaal nieuwe sensoren uit kunnen brengen die alleen op een nieuwe gateway werken. Ze weten bij Xiaomi ongetwijfeld hoeveel gebruikers er al Xiaomi sensoren gebruiken icm Homebridge e.d., daar heb je al omzet op gedraaid, laat staan als je nog HomeKit only sensoren met nieuwe gateway gaat uitbrengen, waarschijnlijk stappen er ook weer wat over naar directe HomeKit integratie met dus de nieuwe producten: dubbele omzet via één consument.

Zeker als ze nieuwe sensoren gaat toevoegen welke ook alleen werken op de nieuwe gateway, ik denk dat ik dan wel over stag zou gaan, desondanks het zo via Homebridge perfect functioneert.

Rgerr wijzigde deze reactie 06-07-2018 09:25 (11%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 18:36

Tokus

www.metalfan.nl

ik heb een Koogeek doorsensor (homekit compatible), en als de deur opengaat krijg ik er een notification van via de Woning/Homekit-app. Dit wil ik echter alleen tussen bepaalde tijdstippen doen. Maar dat kan ik nergens vinden. ?

Tevens, ik heb wel al een rule aangemaakt in de Woning-app dat bepaalde lichten aangaan als de deur opengaat tussen middernacht en 06:00h. Helaas werkt dat niet echt lekker, want ook buiten die tijdstippen gaan de lichten aan als de deur opengaat. Is dat een bugje?

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Tokus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:46:
ik heb een Koogeek doorsensor (homekit compatible), en als de deur opengaat krijg ik er een notification van via de Woning/Homekit-app. Dit wil ik echter alleen tussen bepaalde tijdstippen doen. Maar dat kan ik nergens vinden. ?

Tevens, ik heb wel al een rule aangemaakt in de Woning-app dat bepaalde lichten aangaan als de deur opengaat tussen middernacht en 06:00h. Helaas werkt dat niet echt lekker, want ook buiten die tijdstippen gaan de lichten aan als de deur opengaat. Is dat een bugje?
Dat laatste behoort te werken. Wellicht lukt het niet (goed) in de Woning app. Ik heb daarvoor de Elgato Eve app gebruikt: Wanneer deur open, en na zonsondergang, dan binnenverlichting aan.
In de Woning app kun je bij Tijd op het info icoontje klikken en dan de tijd verbijzonderen. Mijn voorkeur ging destijds uit naar de Eve omdat je daar geen begin- en eindtijd hoeft in te geven, alleen de begintijd als conditie volstaat (dus na x tijd, na zonsondergang).

Mijn ervaring was dat dat 'tussen' ook niet lekker werkte in de Woning app. Die conditie kijkt niet over de daggrens heen. Dat gevoel had ik in ieder geval. Op een gegeven moment gestopt met klooien en verder gegaan in de Eve app.

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 15:23 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het valt me nu pas op, maar klopt het dat de Eve Weather niet meer in het assortiment zit van Elgato? Is daarvoor de Eve Degree in de plaats gekomen? Ik dacht dat deze een aanvulling (c.q. grotendeels een vervanging van de Eve Room) was voor binnen, maar je kunt 'm ook buiten gebruiken. Weer wat geleerd.

Edit: https://www.macrumors.com...8-elgato-eve-room-button/
De vervanger van de Room komt er dus aan. Volgens mij zijn er nog geen prijzen bekend. En, waar Elgato om bekend staat, je hebt geen flauw idee wanneer ie leverbaar is.

Edit 2: Zo'n Room meet zogenaamde VOC, maar geen CO. Luchtkwaliteit is natuurlijk ook belangrijk, maar bij mij heeft de praktijk uitgewezen dat alleen tijdens het kopen de luchtkwaliteit slecht werd. CO meting daarentegen is van levensbelang.
Zojuist even gezocht op HomeKit+CO en dat leverde een (voor mij) nieuw produkt op: https://www.wifimedia.eu/...or-met-apple-homekit.html
Een CO sensor van Fibaro, gebruik makend van BLE. Ook homekitty.world kent 'm nog niet.

meesje wijzigde deze reactie 09-07-2018 20:14 (58%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 16:25:
Het valt me nu pas op, maar klopt het dat de Eve Weather niet meer in het assortiment zit van Elgato? Is daarvoor de Eve Degree in de plaats gekomen? Ik dacht dat deze een aanvulling (c.q. grotendeels een vervanging was van de Eve Room) was voor binnen, maar je kunt 'm ook buiten gebruiken. Weer wat geleerd.

Edit: https://www.macrumors.com...8-elgato-eve-room-button/
De vervanger van de Room komt er dus aan. Volgens mij zijn er nog geen prijzen bekend. En, waar Elgato om bekend staat, je hebt geen flauw idee waar ie leverbaar is.

Edit 2: Zo'n Room meet zogenaamde VOC, maar geen CO. Luchtkwaliteit is natuurlijk ook belangrijk, maar bij mij heeft de praktijk uitgewezen dat alleen tijdens het kopen de luchtkwaliteit slecht werd. CO meting daarentegen is van levensbelang.
Zojuist even gezocht op HomeKit+CO en dat leverde een (voor mij) nieuw produkt op: https://www.wifimedia.eu/...or-met-apple-homekit.html
Een CO sensor van Fibaro, gebruik makend van BLE. Ook homekitty.world kent 'm nog niet.
Die luchtkwaliteit gebruik ik dus wel. Vooral toen ik nog rookte om even extra te luchten… (Al 53 dagen gestopt 😉)

Mooi, die CO melder, maar jeetje, wat een geld.
Zelf ook nog steeds aan het kijken voor nieuwe rookmelders.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 9 juli 2018 @ 17:39:
[...]

Die luchtkwaliteit gebruik ik dus wel. Vooral toen ik nog rookte om even extra te luchten… (Al 53 dagen gestopt 😉)

Mooi, die CO melder, maar jeetje, wat een geld.
Zelf ook nog steeds aan het kijken voor nieuwe rookmelders.
Als er inderdaad gerookt wordt in huis, is een luchtkwaliteitmeting wel handig. Bij ons was dus alleen het koken dat een piek veroorzaakte. Op een gegeven moment weet je dat wel.

Die CO melder vind ik ook veels te duur. Ik zou b.v. boven op zolder bij de CV ketel willen plaatsen, maar het BLE bereik van ATV4K in woonkamer reikt niet tot de zolder, de 1e verdieping is al moeilijk. Ik heb geen tweede ATV4(K) en ben ook niet van plan om deze aan te schaffen puur voor een betere dekking van BLE.

Wat betreft rookmelders (wel zonder CO, maar dat is vaak toch een apart apparaat), ik heb drie Xiaomi Honeywell rookmelders gekocht (ongeveer 22 euro p/st), welke je middels een gateway (heb ik al, echter nog even wachten op een verloopstekker) en homebridge mooi kunt opnemen in HomeKit. Ik heb dus nog geen eigen ervaring, maar volgens mij is dit wel de goedkoopste thuisautomatisering oplossing voor rookmelder.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 17:36
quote:
meesje schreef op maandag 9 juli 2018 @ 19:34:
Wat betreft rookmelders (wel zonder CO, maar dat is vaak toch een apart apparaat), ik heb drie Xiaomi Honeywell rookmelders gekocht (ongeveer 22 euro p/st), welke je middels een gateway (heb ik al, echter nog even wachten op een verloopstekker) en homebridge mooi kunt opnemen in HomeKit. Ik heb dus nog geen eigen ervaring, maar volgens mij is dit wel de goedkoopste thuisautomatisering oplossing voor rookmelder.
Die bij ons ging laatst prima af toen ik wat te fanatiek bacon stond te bakken zonder afzuigkap aan :+ Ook meteen meldingen in de Xiaomi-app, en Homekit had het ook door (al was ik vergeten de automation om alle lampen aan te zetten bij het afgaan van de rookmelder terug te zetten na wat geklooi met Homebridge).

Ticking away, the moments that make up a dull day.

Behalve het batterijverbruik (per kwartaal 3 x AA) viel me ook op dat de door de Elgato Eve Room gemeten temperatuur flink verschilde (1 tot 1,5 graad) met de gemeten temperatuur door mijn Honeywell Lyric T6. In de T6 kun je nog in een range van -1.5 tot +1.5 nog de meting fijnstellen.

Echter mij valt nu op de de Xiaomi Hygrothermometer wel een temperatuur meet die dicht in de buurt is van/vrijwel gelijk is aan die van de Lyric T6.

Al met al blij dat ik af ben van de Eve Room! ;)
Ik zou überhaupt blij zijn als ik alle eve apparaten links kon laten liggen. :+
Als er ergens een "!" bij een tegel staat, is dat vrijwel altijd een eve product :|. (room, sensor, energy, maakt niet uit)

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 10:22
Even iets off topic. Denk er aan dat je eigenlijk beter nooit een gecombineerde CO en brandmelder moet willen hebben. Bij een inspectie is me ooit verteld dat dat geen zin heeft. Bij brand gaat rook en warmte (brandmelder) naar boven en CO gaat juist naar de vloer.
Hang je een combi dus hoog, dan ben je te laat voor CO, hang je hem laag, dan ben je te laat voor rook/brand.
Dat dus.
Ze zijn er inmiddels wel, en als het goed is moet deze homekit compatible zijn/worden.
https://www.firstalert.com/product/safe-sound/
en fungeert dan ook meteen als een 'premium speaker'. (yeah right)

Mochten mensen het overwegen; ik zou even wat reviews afwachten. Hun vorige rookmelder scoorde erg slecht bij gebruikers.

pittige prijs ook voor 249 euro (safety sells)

Die van eve is ondertussen dan (eindelijk) verkrijgbaar, maar enkel warmte / rook.
Dan is een mi/aqara in HB nog steeds 100 euro goedkoper per stuk.
https://www.evehome.com/en/eve-smoke

paQ wijzigde deze reactie 10-07-2018 09:15 (26%)

Moeten we ons zorgen maken over de Koogeek webcam en EU power plugs?
Ze worden niet meer weergegeven op hun pagina: https://www.koogeek.com/smart-home-2418/
Als ik me niet vergis, werden deze voorheen wel getoond.

Edit: In ieder geval komt de stekkerdoos.
https://www.iculture.nl/n...tekkerdoos-augustus-2018/

meesje wijzigde deze reactie 10-07-2018 21:21 (20%)

quote:
meesje schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 19:30:
Moeten we ons zorgen maken over de Koogeek webcam en EU power plugs?
Ze worden niet meer weergegeven op hun pagina: https://www.koogeek.com/smart-home-2418/
Als ik me niet vergis, werden deze voorheen wel getoond.

Edit: In ieder geval komt de stekkerdoos.
https://www.iculture.nl/n...tekkerdoos-augustus-2018/
Heb zo’n vermoeden dat de HomeKit cam dusdanig kuren heeft dat ie misschien wel geannuleerd wordt. En voor de power plug denk ik dat er een nieuwe versie komt, ze zullen zelf ook wel hebben nagegaan dat het ding niet lekker in een stekkerdoos past. Is te lomp en ‘gebruikt’ daardoor in het ergste geval drie stopcontacten.

Edit: zitten trouwens interessante kortingscodes onder aan de pagina voor de enkele en dubbele switch en contactsensor. ;)

Rgerr wijzigde deze reactie 10-07-2018 21:32 (7%)

quote:
Rgerr schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 21:25:
[...]

Heb zo’n vermoeden dat de HomeKit cam dusdanig kuren heeft dat ie misschien wel geannuleerd wordt. En voor de power plug denk ik dat er een nieuwe versie komt, ze zullen zelf ook wel hebben nagegaan dat het ding niet lekker in een stekkerdoos past. Is te lomp en ‘gebruikt’ daardoor in het ergste geval drie stopcontacten.

Edit: zitten trouwens interessante kortingscodes onder aan de pagina voor de enkele en dubbele switch en contactsensor. ;)
Jammer genoeg is het bluetooth bereik onvoldoende bij mij op de 1e verdieping. Anders had ik nog wel een paar sensoren willen hebben. Nu maar tzt gaan voor de Aqara deur/raam sensoren (zigbee heeft groter bereik), in ieder geval icm homebridge of wellicht zelfs in Q3 dit jaar met dedicated HK support.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-12 09:47
quote:
Tokus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 14:46:

Ik krijg het helemaal niet voorelkaar om een notificatie bericht te krijgen. Hoe heb je dit voorelkaar gekregen ?

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server

quote:
inc schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 12:18:
[...]

Ik krijg het helemaal niet voorelkaar om een notificatie bericht te krijgen. Hoe heb je dit voorelkaar gekregen ?
Details accessoire -> Status en berichtgeving -> Sta berichtgeving toe.

Is die mogelijkheid niet beschikbaar, kunnen er niet (middels de woning app) notificaties worden gestuurd.

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 12-12 09:47
Dat heb ik aan staan, tijd staat op "Willekeurig". En Personen heb ik alle varianten geprobeerd. Maar nu toevallig op uit.

De iPad ligt thuis als hub. In de woning app zie ik de correcte status zowel van deze contact sensor als alle andere homekit apparaten.

Mijn koogeek deursensor heeft als model DW1 en fw 2.1.2.

inc wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:14 (10%)

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server

quote:
inc schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:13:
Dat heb ik aan staan, tijd staat op "Willekeurig". En Personen heb ik alle varianten geprobeerd. Maar nu toevallig op uit.

De iPad ligt thuis als hub. In de woning app zie ik de correcte status zowel van deze contact sensor als alle andere homekit apparaten.

Mijn koogeek deursensor heeft als model DW1 en fw 2.1.2.
Wellicht heeft het te maken met dat je een iPad als hub gebruikt. Mijn ervaring is dat toen ik over ging (ook van iPad als hub) naar een Apple TV 4k, ik totaal geen last meer had van vage problemen.
Ook kun je nog proberen om de iPad uit en aan te zetten.
Keer je hub deleten en opnieuw toevoegen.
Hier nokte vorige week ook ineens allerlei automatiseringen ermee. Gewoon willekeurige.
Homepod verwijderd uit homekit, homepod opnieuw aangemeld en alles was opgelost.
11.4 is niet zo stabiel vind ik.... 11.3 was beter

paQ wijzigde deze reactie 12-07-2018 13:22 (10%)

• boefje79
quote:
paQ schreef op donderdag 12 juli 2018 @ 13:22:
Keer je hub deleten en opnieuw toevoegen.
Hier nokte vorige week ook ineens allerlei automatiseringen ermee. Gewoon willekeurige.
Homepod verwijderd uit homekit, homepod opnieuw aangemeld en alles was opgelost.
11.4 is niet zo stabiel vind ik.... 11.3 was beter
Hoe verwijder je een hub?
Je kunt je atv of homepod uit homekit Woning verwijderen.

paQ wijzigde deze reactie 13-07-2018 10:34 (12%)

Acties:
  • +2Henk 'm!
Het icoontje van atv of homepod benaderen, details en dan onderaan op verwijderen drukken is wat @paQ bedoeld. ;)
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 06:52:
Het icoontje van atv of homepod benaderen, details en dan onderaan op verwijderen drukken is wat @paQ bedoeld. ;)
:P. ja, dat dus :)

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
paQ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:03:
Ik zou überhaupt blij zijn als ik alle eve apparaten links kon laten liggen. :+
Heb net 3 Eve sensoren teruggestuurd, die na een jaar de geest gaven ivm melding "Inaccurate measurements detected" (2x Eve Room + 1x Eve Weather).

De Weather versie, daarvan zijn alle 3 de sensoren kaduuk en bij de Rooms, de temperatuur en luchtvochtigheid sensoren. Soft en hard resets losten het probleem niet op :|.

De Rooms dachten beiden dat ik ergens in Antartica zou zitten, met een Temp van -46,5graden en een luchtvochtigheid van -6%, maar logden daarvan geen data meer in de Eve app. De Air quality sensor bleef het overigens wel goed doen.

Ze zijn overigens niet allemaal op hetzelfde moment kaduuk gegaan, maar wel allemaal na 6 tot 12 maanden, waarbij ik vermoed dat de Weather helemaal niet geschikt is om buiten tegen de muur op te hangen en zeker niet bestand is tegen zware regenbuien.

Meer mensen hetzelfde probleem gehad ?
Die melding heb ik nooit gehad. De Weather heeft 1,5-2 jaar goed gedaan. De Room moest op een gegeven moment vervangen worden (binnen de garantie) omdat ie op gegeven moment helemaal niks meer deed, ook geen (fout)melding.
Hier zijn twee (eve) deursensoren de laatste tijd aan het stieren... Ik kan een deur open en dichtdoen zonder dat homekit er iets van merkt. Het zuigt gewoon grote tijd.

Mijn drie Eve stekkers werken nog. Maar ik denk dat ik Eve voortaan over sla. Dan maar dat goedkope spul knutselen via homebridge.

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
quote:
meesje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:51:
Mijn drie Eve stekkers werken nog. Maar ik denk dat ik Eve voortaan over sla. Dan maar dat goedkope spul knutselen via homebridge.
Ach, zolang Coolblue 5 jaar garantie geeft op de Eve sensoren, maak ik me nergens druk over, maar geef toe, voor die prijs moet het gewoon altijd werken.

Ben benieuwd of de overige leveranciers die de Eve sensoren verkopen, ook die 5 jaar hanteren.

Heb zo'n vermoeden dat bij de batterij gestuurde Eve sensoren als ze eenmaal de geest geven, dat dit allemaal veroorzaakt wordt door het leeg raken van de batterijen en dat ze na een batterij wissel niet meer normaal terug opstarten. Want mijn beide Rooms gaven pas problemen na een (te late) batterij wissel en niet terwijl de batterijen nog half vol waren. En daardoor vermoed ik ook dat deze problemen zich niet met mijn Eve Energy pluggen zich gaan voordoen, omdat die toch altijd aan de prik hangen.
quote:
Montoya200x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 15:13:
[...]

Ach, zolang Coolblue 5 jaar garantie geeft op de Eve sensoren, maak ik me nergens druk over, maar geef toe, voor die prijs moet het gewoon altijd werken.

Ben benieuwd of de overige leveranciers die de Eve sensoren verkopen, ook die 5 jaar hanteren.

Heb zo'n vermoeden dat bij de batterij gestuurde Eve sensoren als ze eenmaal de geest geven, dat dit allemaal veroorzaakt wordt door het leeg raken van de batterijen en dat ze na een batterij wissel niet meer normaal terug opstarten. Want mijn beide Rooms gaven pas problemen na een (te late) batterij wissel en niet terwijl de batterijen nog half vol waren. En daardoor vermoed ik ook dat deze problemen zich niet met mijn Eve Energy pluggen zich gaan voordoen, omdat die toch altijd aan de prik hangen.
Hier idem. Destijds is mijn Room waarschijnlijk stuk gegaan doordat ik te laat de lege batterijen had vervangen. Met nieuwe batterijen deed ie niks meer. Wat de pluggen betreft, bij mij doen ze het al een tijdje goed. Maar @paQ heeft (helaas) andere ervaringen....

• boefje79
Inmiddels een goede nieuwe woning aangemaakt. Homepod en atv als hub geven nu goed thuis...dank voor de tips.

Vervolgens zie ik wel dat eve energy, eve aqua, kogeek-stopcontact wisselend wel niet reageren in homekit. Ik vermoed dat ze net te ver weg staan van de hubs.

Is er een steun-zender te plaatsen, of ga ik dit vanzelf oplossen met hue-lampen en kogeek-switches die na de verbouwing halverwege de route tussen hub en genoemde eve- en koogeek-items geplaatst worden? 🤔

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
boefje79 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 19:45:
Inmiddels een goede nieuwe woning aangemaakt. Homepod en atv als hub geven nu goed thuis...dank voor de tips.

Vervolgens zie ik wel dat eve energy, eve aqua, kogeek-stopcontact wisselend wel niet reageren in homekit. Ik vermoed dat ze net te ver weg staan van de hubs.

Is er een steun-zender te plaatsen, of ga ik dit vanzelf oplossen met hue-lampen en kogeek-switches die na de verbouwing halverwege de route tussen hub en genoemde eve- en koogeek-items geplaatst worden? 🤔
Je Eve accessoires werken via Bluetooth, Koogeek plug via Wifi. Een wifi versterker of acces point zou de oplossing kunnen zijn voor je Koogeek accessoires welke problemen hebben verbinding houden, voor Bluetooth zou ik haast zeggen om een Apple tv 4(k) op de betreffende verdieping te zetten. Ben niet zo’n fan van signaal versterkers, maar als je een ontzettend groot oppervlak moet bestrijken is dat wel de meest betaalbare oplossing.

• boefje79
Aaah die gebruiken geen zigbee/z-wave...

De tweede atv komt een etage hoger, maar hemelsbreed wel binnen 5/6 meter te staan, dus dat moet dan wel goed komen qua bluetooth.

Wifi wordt nog wel een uitdaging...🤔
quote:
boefje79 schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 20:41:
Aaah die gebruiken geen zigbee/z-wave...

De tweede atv komt een etage hoger, maar hemelsbreed wel binnen 5/6 meter te staan, dus dat moet dan wel goed komen qua bluetooth.

Wifi wordt nog wel een uitdaging...🤔
Voor WiFi zou ik (lees: heb ik) accespoints nemen. Als je geen loze leidingen (meer) hebt naar de eerste/tweede verdieping, kun je kiezen voor netwerk plugs, welke het stroomnetwerk gebruiken om het signaal door je huis te verplaatsen i.p.v. een utp kabel te trekken.

Absoluut niet beter dan utp, slechter zelfs, maar afdoende voor fatsoenlijke WiFi i.p.v. een aparte router te installeren of een WiFi repeater/versterker te plaatsen. Daarnaast heb je ook met utp aansluiting en WiFi. :) Handig voor je werkplek op zolder waar WiFi over het algemeen toch bagger is je lekker stabiel wil internetten via de kabel.

• Azmodann
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 13:31
quote:
[b]

Ik heb de Eve room ook in gebruik, maar omdat dat ding batterijen vreet (die van mij toch) , heb ik de Netatmo Healthy Home Coach gekocht. Deze eens gebruikt naast de Eve room en er is duidelijk temperatuur verschil tussen beiden, alsook de lucht vochtigheid verschilt erg veel bij meting tussen beiden.

• boefje79
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Voor WiFi zou ik (lees: heb ik) accespoints nemen. Als je geen loze leidingen (meer) hebt naar de eerste/tweede verdieping, kun je kiezen voor netwerk plugs, welke het stroomnetwerk gebruiken om het signaal door je huis te verplaatsen i.p.v. een utp kabel te trekken.

Absoluut niet beter dan utp, slechter zelfs, maar afdoende voor fatsoenlijke WiFi i.p.v. een aparte router te installeren of een WiFi repeater/versterker te plaatsen. Daarnaast heb je ook met utp aansluiting en WiFi. :) Handig voor je werkplek op zolder waar WiFi over het algemeen toch bagger is je lekker stabiel wil internetten via de kabel.
Check, heb een wifibooster (ziggo) klaar liggen, dus die gaat helpen, kan zelfde ssid voeren als de main wifi...

Merk wel dat veel van de smart home nog leunt op 2,4 ghz, zeker bij installatie dus 5 ghz maar even disabled en kijken hoe ver ik dan kom...

• MP3-Junky
  • Registratie: november 1999
  • Niet online
Weet niet of het hier thuis hoort maar sinds de laatste update van de iOS koogeek app vraagt de app bij het opstarten om in te loggen in de iTunes store en wordt er om mijn Apple wachtwoord gevraagd.

Is dit legit of niet?
quote:
MP3-Junky schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:29:
Weet niet of het hier thuis hoort maar sinds de laatste update van de iOS koogeek app vraagt de app bij het opstarten om in te loggen in de iTunes store en wordt er om mijn Apple wachtwoord gevraagd.

Is dit legit of niet?
Heb eens gekeken, maar bij mij vraagt ie er niet om. Kan dus ook niet zeggen of het legit is of niet, maar ik zou het niet invullen op verzoek van de Koogeek app.

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 15-12 10:34
Heeft iemand een homekit enabled door sensor? Wat kan die meer dan alleen aangeven of de deur wel of niet open is?
Ik ben wel benieuwd wat je er meer mee kunt, en wat ook vooral niet. Gaat dan om de optie in homekit en officieel gecertificeerd (geen homebridge).

Acties:
  • +1Henk 'm!
De merken Koogeek, Elgato Eve en Fibaro hebben dedicated Homekit deur/raam sensoren.
Je kunt de open/closed status als trigger gebruiken voor diverse automations. Bijvoorbeeld: verlichting in de woonkamer aan wanneer de deur open gaat na zonsondergang.
Pagina: 1 ... 25 ... 34 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True