Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op dinsdag 22 mei 2018 @ 21:54:
Afgelopen weekend waren de batterijen van de Elgato Eve Room leeg. Op 7 feb. had ik ze vervangen. De opgegeven zes maanden worden niet gehaald. Het is dus eerst eerder een kwartaal.
De laatste maand is het trouwens heel erg snel gegaan. Op 7 april stond het percentage nog op 73 procent.
Gelukkig op tijd Elgato spul de deur uit gedaan. :+

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 22:04
quote:
meesje schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:56:
[...]

Dat is het risico van beta software. Waarom installeer je überhaupt beta software? Op welke feature zit je dringend te wachten? Of ontwikkel je apps en wil je checken of deze blijven werken?
Omdat ik het leuk vind om nieuwe opties al te kunnen testen.
quote:
Serena schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 08:33:
[...]

Omdat ik het leuk vind om nieuwe opties al te kunnen testen.
Ieder z’n ding (hobby) natuurlijk. Destijds met Windows 95 vond ik het wel leuk om met een beta versie aan de slag te gaan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar stabiliteit en helemaal icm thuisautomatisering.

Puur uit nieuwsgierigheid, zit je ook in een testgroep oid? Dat je bv je bevindingen kunt terugkoppelen naar Apple?

• Serena
quote:
meesje schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 09:21:
[...]

Ieder z’n ding (hobby) natuurlijk. Destijds met Windows 95 vond ik het wel leuk om met een beta versie aan de slag te gaan. Mijn voorkeur gaat nu uit naar stabiliteit en helemaal icm thuisautomatisering.

Puur uit nieuwsgierigheid, zit je ook in een testgroep oid? Dat je bv je bevindingen kunt terugkoppelen naar Apple?
Nee

• parrish
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 10:35
Ik snap er niets meer van hebben jullie een idee? Alles werkte tot vorige week prima en nu niet meer?

Ik heb in homekit een aantal notificatie's staan die een signaal geven als bv de deur open gaat of er ergens beweging wordt gedetecteerd dit alleen als er niemand thuis is!

Nu krijg ik deze melding ook als mijn vrouw of zoon thuis zijn. in homekit staat dat er alleen signaal moet worden gegeven als er niemand thuis is. Deze instelling staat goed. Ook zoek mijn iphone geeft aan deze ze thuis zijn. Ik heb iedereen uitgelogd uit icloud zowel op de iphone als apple tv. maar geen resultaat? en jah iedereen is toegevoegd aan de woning app

Nog vreemder is dat de geofencing in mijn tado wel werkt!

Jullie nog een idee?
quote:
parrish schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:02:
Ik snap er niets meer van hebben jullie een idee? Alles werkte tot vorige week prima en nu niet meer?

Ik heb in homekit een aantal notificatie's staan die een signaal geven als bv de deur open gaat of er ergens beweging wordt gedetecteerd dit alleen als er niemand thuis is!

Nu krijg ik deze melding ook als mijn vrouw of zoon thuis zijn. in homekit staat dat er alleen signaal moet worden gegeven als er niemand thuis is. Deze instelling staat goed. Ook zoek mijn iphone geeft aan deze ze thuis zijn. Ik heb iedereen uitgelogd uit icloud zowel op de iphone als apple tv. maar geen resultaat? en jah iedereen is toegevoegd aan de woning app

Jullie nog een idee?
Heb er ook wel eens last van, zo ook vandaag. Denk niet dat het aan ‘jou’ ligt, maar aan Apple zelf. Zou me er niet te druk om maken, meerendeel omdat je er hoogstwaarschijnlijk niets aan kunt doen, behalve geduld hebben. :)
quote:
parrish schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:02:

Jullie nog een idee?
Dat zal een tado aangelegenheid zijn. Ergo: die zal de gebruikers wel goed 'geo-locaten'

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vandaag even met een D-Link Omna 180 HD camera mogen spelen. Ik heb trouwens alleen de functionaliteit in HomeKit getest en niet andere zaken in de Omna app. Daarin kun je o.a. het motion detectie gebied bepalen. Ik ga er van uit dat dat wel goed werkt.

Een paar zaken die me positief zijn opgevallen:
- motion detection is erg snel (leuk dat je in de notificatie een kleine foto ziet)
- het beeld is erg scherp ('s nachts niet getest, alleen overdag)
- live beeld wordt vrijwel direct getoond (hooguit 1 sec. wachten, dit in tegenstelling tot mijn Foscam C1 met 5-7 sec.)
- in de Woning app kun je direct praten via de camera
- enorme kijkhoek
- de live stream blijft ook na 2-3 minuten beeld tonen (mijn Foscam stopt na 2,5 min.)

Verder wat kleine negatieve punten:
- de camera op zich is vrij groot
- je kunt 'm niet verstellen/richten
- de camera wordt vrij warm

Conclusie: leuk om even mee gespeeld te hebben.
Het product is (natuurlijk) beter dan mijn Foscam C1. Echter ik vind dat de meerprijs van 130 euro (180 vs 50) niet waard. Mijn doel is om zicht te hebben in de slaapkamer van mijn zoontje. Dan volstaat de C1 meer dan genoeg.

Hier nog een leuke vergelijking van een gebruiker tussen de Omna 180 en de Circle 2.
https://forums.macrumors....es-in-app-update.2072712/
Wat ik zo snel als het grootste minpunt van de Circle 2 lees, is dat het laden van de stream erg lang duurt. Via de Circle app zelf is het wel instant. Dat zou ik wel als een redelijk nadeel vinden: 15-20 sec 's nachts vind ik echt te veel.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Volgens mij kun je een Omna ook niet omgekeerd ophangen; je moet hem altijd neerzetten ergens... snap daar niks van :?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Mocht je niet op één paar willen wedden, bij deze een lijst met apparatuur die door zowel HomeKit als (Amazon) Alexa ondersteund worden:
https://smartapfel.de/hom...e/?_kompatibilitaet=alexa

Acties:
  • 0Henk 'm!

• B2
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 17:14

B2

wa' seggie?

quote:
Rgerr schreef op woensdag 23 mei 2018 @ 17:48:
[...]

Heb er ook wel eens last van, zo ook vandaag. Denk niet dat het aan ‘jou’ ligt, maar aan Apple zelf. Zou me er niet te druk om maken, meerendeel omdat je er hoogstwaarschijnlijk niets aan kunt doen, behalve geduld hebben. :)
Dit probleem heb ik ook (gehad). Heb je bij je vrouw 'externe toegang' aan staan? Zo nee, zet het eens aan. Dat hielp bij mij. Wel ontzettend krom, want bv bij mijn schoonouders wil ik juist niet dat er externe toegang is, ik wil alleen dat ze de lampen kunnen bedienen als ze ook daadwerkelijk aanwezig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
B2 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:13:
[...]

Dit probleem heb ik ook (gehad). Heb je bij je vrouw 'externe toegang' aan staan? Zo nee, zet het eens aan. Dat hielp bij mij. Wel ontzettend krom, want bv bij mijn schoonouders wil ik juist niet dat er externe toegang is, ik wil alleen dat ze de lampen kunnen bedienen als ze ook daadwerkelijk aanwezig zijn.
Staat aan, maar heb er geen last meer van gehad. En vind het niet zodanig problematisch gezien de lage frequentie om er in te duiken. Toch bedankt voor het aangeven, misschien helpt het iemand anders nog. :)

@paQ https://www.amazon.co.uk/...ol-anywhere/dp/B071G14C6V

Is hier wat aan de dure kant, ik kan er meerdere aanschaffen voor zo’n 45GBP omdat ik ze op Kickstarter heb gefund. HomeKit support zit in de lijn. Misschien een oplossing voor je AC.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hk komt nog? Of is er?

Die xiami remote werkt perfect hoor. Ik heb alleen wat automatiseringen moeten maken om de status bij te houden.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
paQ schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 18:57:
Hk komt nog? Of is er?

Die xiami remote werkt perfect hoor. Ik heb alleen wat automatiseringen moeten maken om de status bij te houden.
Komt nog, verwachting is najaar. Heb een stel radiator valves gekocht, twijfel nog over een A-C controller. Omdat ik (nog) geen A-C heb. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
Verwacht. Ja. Ik ben friggin sceptisch over dat soort uitlatingen van crowdfunders

Acties:
  • 0Henk 'm!
Heb goede hoop. >:)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Zelfs bij niet kickstarters kan het erg lang duren. Voor de Ring Pro is al sinds 2016 HK support aangekondigd..... Ik denk dat Xiaomi/Aqara het eerder heeft dit jaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het is natuurlijk prachtig om potentiele klanten te lokken door te ventileren wat e in de “planning” hebt, maar ik hecht er geen enkele waarde (meer) aan. Eerst zien, dan geloven.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 22:14
Weer eens een korte vraag.
Is het mogelijk een koogeek schakelaar die aan staat vanaf een bepaald moment over 10 minuten uit te achakelen.

Voorbeeld, ik heb een ventilator staan. Die staat aan en ik wil dat hij over 10 minuten (of 20 of 30) zelf uitschakelt. Dus niet standaard om 23:00 uur, maar over 10 minuten als ik het zeg.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
blazez schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 10:37:
Weer eens een korte vraag.
Is het mogelijk een koogeek schakelaar die aan staat vanaf een bepaald moment over 10 minuten uit te achakelen.

Voorbeeld, ik heb een ventilator staan. Die staat aan en ik wil dat hij over 10 minuten (of 20 of 30) zelf uitschakelt. Dus niet standaard om 23:00 uur, maar over 10 minuten als ik het zeg.
Je kunt middels de Smart Home app het volgende doen: nieuwe automatisering -> when accessory (ventilator in jou geval) is turned on -> Undo actions/Add countdown van 10 min.

Of

Delay switch in Homebridge, dan: when accessory is turned on, turn delay switch on. En als tweede automatisering: when delay switch is turned off (die gaat van zelf uit op de ingestelde tijd in je config), then turn accessory off.
Gisteren na de tvOS update (en iOS voor andere devices) deed de Hue Tap het weer eens niet. Vanochtend nog steeds. Toen maar weer eens op de Apple TV uitgelogd op icloud en gelijk weer ingelogd. Dit heeft wederom het probleem verholpen. Vervelend, maar in ieder geval wel snel opgelost.
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:42:
Gisteren na de tvOS update (en iOS voor andere devices) deed de Hue Tap het weer eens niet. Vanochtend nog steeds. Toen maar weer eens op de Apple TV uitgelogd op icloud en gelijk weer ingelogd. Dit heeft wederom het probleem verholpen. Vervelend, maar in ieder geval wel snel opgelost.
Daarom heb ik de Tap de deur uit gedaan... HomePod heeft het vlekkeloos overnemen. :)
quote:
Rgerr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 08:54:
[...]

Daarom heb ik de Tap de deur uit gedaan... HomePod heeft het vlekkeloos overnemen. :)
Als je zo tegen Siri praat, gaat ie het nooit begrijpen. :+
Zonder gekheid, een HomePod staat op mijn wensenlijst. Hopelijk snel ondersteuning voor NL, ik heb geen zin om mijn kamers en accessoires te gaan hernoemen.

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Zonder gekheid, een HomePod staat op mijn wensenlijst. Hopelijk snel ondersteuning voor NL, ik heb geen zin om mijn kamers en accessoires te gaan hernoemen.
mwa... met een beetje logische namen (desnoods maak je er een scene vooraan) die siri in het Engels (ook) begrijpt/verstaat, is het geen probleem.
Mijn Airco heet "Airco". Dat is natuurlijk helemaal geen Engelse term, maar het gaat vlekkeloos :)
De stofzuiger heet "Willem"; verstaat ze ook.
Zelfs de scene om de Danalock te openen met een Nederlandse beschrijving werkt dikke prima!

Laatstgenoemde nog niet zo lang. Soms merk je dat siri ineens een tikkeltje anders praat, accentueert of reageert. Daaraan merk je dat het achter de schermen continu wordt geüpdatet,

quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 09:00:
[...]

Siri zet haar gevoelens maar even op zij. ;) Maar het valt reuze mee, ze begrijpt nagenoeg alle Nederlands genoemde accessoires en scenes. Als je het maar op zn Engels zegt. :+ “Hè Siri, turn on the sproeier”, “hè siri, turn on the lights in the woonkamer”, enz. enz.
quote:
Rgerr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:57:
[...]

Siri zet haar gevoelens maar even op zij. ;) Maar het valt reuze mee, ze begrijpt nagenoeg alle Nederlands genoemde accessoires en scenes. Als je het maar op zn Engels zegt. :+ “Hè Siri, turn on the sproeier”, “hè siri, turn on the lights in the woonkamer”, enz. enz.
Woonkamer en sproeier begrijpt ie dus? Dat is goed om te weten!
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:05:
[...]

Woonkamer en sproeier begrijpt ie dus? Dat is goed om te weten!
Als je het maar met een Engels/Amerikaans accent zegt, klinkt soms voor geen meter, maar Siri begrijpt het dan wel.

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 23:20

Tokus

www.metalfan.nl

quote:
Rgerr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 10:57:
[...]

is die Siri anders dan van de iPhone? Ik heb m'n woning-app gewoon in het Nederlands, en "licht keuken aan" zorgt er gewoon voor dat de Hue-lampen daar aangaan.

http://www.metalfan.nl

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Tokus schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 11:20:
[...]

is die Siri anders dan van de iPhone? Ik heb m'n woning-app gewoon in het Nederlands, en "licht keuken aan" zorgt er gewoon voor dat de Hue-lampen daar aangaan.
Siri op HomePod is alleen in het Engels, daar werkt het dus net iets anders.

• iMars
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 18:22
Zojuist 11.4 geinstalleerd op mijn iPhone, maar nu kan ik extern niet meer bij mijn Homekit. Op mijn iPhone staat dat je een AppleTV 4 of nieuwer nodig heb (ik heb een ATV3). Dit heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer. Kan dat kloppen? Kan iemand bestigen?

Edit op mijn voorgaande 11.x werkte dit wel gewoon...

iMars wijzigde deze reactie 30-05-2018 12:16 (9%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Tokus Naast het verschil in ondersteunde talen, kunnen er ook functionele verschillen zijn. De reden hiervoor is dat voor elke produkt (apple tv, homepod, iphone/ipad) elke dev team z’n eigen gang ging mbt de ontwikkeling van Siri. Mijn verwachting is dat a.s. maandag flink wordt gesproken over Siri en dat er nu 1 team is dat daar voor verantwoordelijk is.
quote:
iMars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:15:
Zojuist 11.4 geinstalleerd op mijn iPhone, maar nu kan ik extern niet meer bij mijn Homekit. Op mijn iPhone staat dat je een AppleTV 4 of nieuwer nodig heb (ik heb een ATV3). Dit heeft altijd gewerkt, maar nu niet meer. Kan dat kloppen? Kan iemand bestigen?

Edit op mijn voorgaande 11.x werkte dit wel gewoon...
Kun je op een atv3 uit- en inloggen op icloud? Zo ja, probeer dat eens. Ik had namelijk een probleem na de update van mijn atv4k dat mijn hue tap niet meer werkte. Na uit- en inloggen op cloud (op de atv) werkte het weer.

• iMars
quote:
meesje schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:20:
[...]

Kun je op een atv3 uit- en inloggen op icloud? Zo ja, probeer dat eens. Ik had namelijk een probleem na de update van mijn atv4k dat mijn hue tap niet meer werkte. Na uit- en inloggen op cloud (op de atv) werkte het weer.
Als ik thuis ben maar eens proberen. Volgens Homekit op mijn iPhone heb je minimaal 4e gen ATV nodig...
quote:
iMars schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:22:
[...]

Als ik thuis ben maar eens proberen. Volgens Homekit op mijn iPhone heb je minimaal 4e gen ATV nodig...
Anders gelijk downgraden, voor Apple het blokkeert! :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• iMars
quote:
Rgerr schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 12:25:
[...]

Anders gelijk downgraden, voor Apple het blokkeert! :)
Welnee joh, een goed excuus om een tweede ATV te verantwoorden tegenover mijn vrouw :+
Hebben er meer de Koogeek two gang switch in gebruik? Heb er nu al twee welke beide op switch 1 constant stroom geven, ook al staan ze beide gewoon uit. Begin me af te vragen of het een fabrieksfout is of dat het zo hoort.

Edit: even ergens anders aangesloten, zelfde resultaat. Erg frustrerend. Dit moet haast een fabrieksfout zijn.

Edit 2: dit geloof je niet. Heb er eentje een hard reset gegeven en de firmware ge-update via de app (die is volgens mij niet ge-update, versienummer bleef hetzelfde). Maar het heeft wonder boven wonder gewerkt. Vond het al gek, nergens op heb ik kunnen hetzelfde probleem terugvinden. Desalniettemin, geen issues meer. Hopelijk blijft dat zo. :+

Rgerr wijzigde deze reactie 02-06-2018 17:24 (54%)

Acties:
  • +1Henk 'm!
http://i67.tinypic.com/282dqf4.jpg

Kwam zojuist in m’n Woning app naar voren, na het opstarten van m’n Apple tv. Weet nog niet wat ik er precies mee kan, Siri kan hem vanaf de Homepod tenminste nog niet aan of uit zetten.

Edit: Siri kan wel afspelen huidige video pauzeren en afspelen.

Edit 2: https://www.iculture.nl/n...1-4-apple-tv-beschikbaar/

Door de komst van 11.4 beschikbaar, helaas geen uitgebreidere toelichting welke mogelijkheden het verder biedt samen met Siri en automatiseringen.

Rgerr wijzigde deze reactie 03-06-2018 11:41 (37%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hetzelfde waarom je homepod er ook staat. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
paQ schreef op zondag 3 juni 2018 @ 12:02:
Hetzelfde waarom je homepod er ook staat. :)
Even wat verder gelezen, inderdaad omdat het AirPlay 2 speaker wordt gezien. Nou, leuk. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blazez
Wel aanzetten en pauze/play, maar niet uitzetten (sleep). Dat vind ik dan wel weer jammer. Dan blijft hij dus aan staan tot de time-out dat hij vanzelf uit gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
blazez schreef op zondag 3 juni 2018 @ 13:00:
Wel aanzetten en pauze/play, maar niet uitzetten (sleep). Dat vind ik dan wel weer jammer. Dan blijft hij dus aan staan tot de time-out dat hij vanzelf uit gaat.
Aan ook? Hoe dan? Siri zegt dan tegen mij dat ze wel wil, maar het niet kan.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op zondag 3 juni 2018 @ 15:58:
[...]

Aan ook? Hoe dan? Siri zegt dan tegen mij dat ze wel wil, maar het niet kan.
Ik denk dat hij via de tegel bedoelt en niet via Siri.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blazez
Ik bedoelde idd via de tegel

Acties:
  • 0Henk 'm!
Thanks, was ook te mooi om waar te zijn. :+

Acties:
  • +4Henk 'm!
https://www.evehome.com/en/eve-aqua

Eve kraan, verkrijgbaar vanaf 25 juni!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Vandaag afscheid genomen van de Elgato Eve Room en gelijk ook maar de Weather. Elke drie maanden de batterijen vervangen van de Room vind ik een beetje te gek (de Weather houdt het veel langer vol).
Ik bestel later wel zo'n Aqara sensor en ook gelijk eentje voor buiten. Dat laatste misschien helemaal niet nodig vanwege de Weather plugin.

Acties:
  • 0Henk 'm!
En toch klopt dat niet... de mijne ZUIPT ook batterijen. Rond de 1% per dag, en valt dan uit als ik zo tegen de 30 kom.
Die van mijn buurman doet het bijna 3 kwart jaar op dezelfde batterijen.

#pleuriselgato

paQ wijzigde deze reactie 04-06-2018 15:24 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Ik houd mijn hart vast gezien het bluetooth LE gebruikt. Een beetje huis heeft tegenwoordig gewapend beton en HR++ isolatieglas en dan heb je geluk als je een meter naar buiten komt. Tenzij je Apple TV aan de andere kant van de muur staat waar de kraan in de muur zit.

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
robertwebbe schreef op maandag 4 juni 2018 @ 16:44:
[...]

Ik houd mijn hart vast gezien het bluetooth LE gebruikt. Een beetje huis heeft tegenwoordig gewapend beton en HR++ isolatieglas en dan heb je geluk als je een meter naar buiten komt. Tenzij je Apple TV aan de andere kant van de muur staat waar de kraan in de muur zit.
En er wordt niks gezegd over Bluetooth 5 dat kennelijk mesh ondersteunt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik dacht dat het Apple was die nog niet aan de mesh wilde met HK :?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
paQ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 15:24:
En toch klopt dat niet... de mijne ZUIPT ook batterijen. Rond de 1% per dag, en valt dan uit als ik zo tegen de 30 kom.
Die van mijn buurman doet het bijna 3 kwart jaar op dezelfde batterijen.

#pleuriselgato
Mijn Weather doet het serieus al een jaar of zo.
Hebben jullie automations aan de temperatuur gekoppeld, zou hij dan sneller leeg zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!
We zullen straks zien om 19.00 uur. Mijn verwachting (of is het nu hoop ;) ) is dat er redelijk wat updates zijn voor HomeKit. Bij het zien van de uitnodiging moet ik echt direct aan automations denken.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:57:
[...]

Hebben jullie automations aan de temperatuur gekoppeld, zou hij dan sneller leeg zijn?
niet meer alvorens de batterijen te wisselen.

8 dagen geleden -14%

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 4 juni 2018 @ 17:57:
[...]

Zoals vandaag al gezegd qua batterijverbruik: Weather <> Room.
De Weather doet het inderdaad langer dan een jaar op 1 batterijlading. De Room hooguit een kwartaal.
@paQ heeft ook over de Room.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-08 16:30
Helaas geen spannende nieuwigheden rondom Homekit gepresenteerd tijdens WWDC. Behalve dat Homekit app ook beschikbaar is op MacOS.

Ik had toch gehoopt op nieuwe automations/ notificaties opties.

Acties:
  • 0Henk 'm!
ik wacht nog steeds op: He siri, doe het licht aan om half 3

Bijvoorbeeld

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
paQ schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:19:
ik wacht nog steeds op: He siri, doe het licht aan om half 3

Bijvoorbeeld
Had ook stille hoop, of: ‘Hè Siri, zet x aan voor een half uur’.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 23-08 16:30
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:12:
[...]

Had ook stille hoop, of: ‘Hè Siri, zet x aan voor een half uur’.
Of: doe de lampen vanavond niet uit als ik uit huis stap, en geef geen notificaties van bewegingen (als de oppas met Android telefoon in huis zit).

Dat vind ik zo irritant dat ik of de hele avond door notificaties krijg, of ik moet alle notificaties van de motion detectie sensoren uitschakelen.

Je zou eigenlijk een soort oppas-scene willen maken, die andere notificaties en automations overruled... Of heeft iemand anders handige tips?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Jasper-NL schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 07:49:
[...]

Of: doe de lampen vanavond niet uit als ik uit huis stap, en geef geen notificaties van bewegingen (als de oppas met Android telefoon in huis zit).

Dat vind ik zo irritant dat ik of de hele avond door notificaties krijg, of ik moet alle notificaties van de motion detectie sensoren uitschakelen.

Je zou eigenlijk een soort oppas-scene willen maken, die andere notificaties en automations overruled... Of heeft iemand anders handige tips?
Ik heb een ‘gast scène’, waarbij ik o.a. lampen en verwarming aan zet. Zou je niet iets kunnen instellen als: als verwarming aan, dan geen notificaties?

Acties:
  • 0Henk 'm!
Nee, notificaties werken alleen op basis van aanwezigheid van de insteller.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• blazez
Zou het niet kunnen zijn dat je straks met shortcuts iets kan doen waardoor je een macro (bij gebrek aan betere bewoording) kan maken om eea te doen? Het huidige (oude) workflow kan volgens mij niets met Homekit, maar volgens mij zag ik dat shortcuts wel iets met homekit kan doen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Serena
In iOS12 worden nu de graden op ...,5 weergegeven. Iets nauwkeuriger dus.
En ja, ik heb al de nieuwe beta.
Je kunt nu ook de notificaties van alle sensoren onder 1 schermpje regelen. (Hoewel dit nog buggy is, vandaag al tig meldingen gehad)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Dat laatste is volgens mij bedoeld (of wordt zo) om notificaties te 'verzamelen' totdat iOS ziet dat je weer wakker bent.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 19:43:
In iOS12 worden nu de graden op ...,5 weergegeven. Iets nauwkeuriger dus.
En ja, ik heb al de nieuwe beta.
Je kunt nu ook de notificaties van alle sensoren onder 1 schermpje regelen. (Hoewel dit nog buggy is, vandaag al tig meldingen gehad)
Thanks voor info. Ik ben blij met beta testers... ;)
In ieder geval een mooie verbetering. Kan ik straks de temp. van mijn Honeywell Lyric T6 gewoon vanuit de Woning app instellen. Nu kan het alleen via de Honeywell app of Elgato Eve app.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op zondag 3 juni 2018 @ 11:26:
[afbeelding]

Kwam zojuist in m’n Woning app naar voren, na het opstarten van m’n Apple tv. Weet nog niet wat ik er precies mee kan, Siri kan hem vanaf de Homepod tenminste nog niet aan of uit zetten.

Edit: Siri kan wel afspelen huidige video pauzeren en afspelen.

Edit 2: https://www.iculture.nl/n...1-4-apple-tv-beschikbaar/

Door de komst van 11.4 beschikbaar, helaas geen uitgebreidere toelichting welke mogelijkheden het verder biedt samen met Siri en automatiseringen.
Via Siri vragen “wat wordt er afgespeeld op de apple tv” levert ook resultaat op. Eigenlijk doen alle commando’s het (in NL) zoals op deze pagina: https://www.onemorething....od-spotify-mogelijkheden/
“Zet volume harder” via Siri op iPad zorgt er wel voor dat het volume begint bij het eerste ‘blokje’ en niet vanaf waar ie al op ingesteld staat.

meesje wijzigde deze reactie 05-06-2018 21:11 (8%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:16:
[...]

Thanks voor info. Ik ben blij met beta testers... ;)
In ieder geval een mooie verbetering. Kan ik straks de temp. van mijn Honeywell Lyric T6 gewoon vanuit de Woning app instellen. Nu kan het alleen via de Honeywell app of Elgato Eve app.
Ik zei nu al tegen Siri dat mijn Nest op bijv 20,5° gezet moest worden. Gaf hij niet juist aan in HK, deed hij echter wel.
Deze Elgato Room 2 had er al soort van moeten zijn... zou het nog doorgaan?
https://www.macrumors.com...8-elgato-eve-room-button/

Anyway. Elgato producten zijn wel DE batterij-verslinders van homekit.
Ik snap nog steeds niet waarom ik 2 jaar geleden gewoon 7 maanden trok op een set AA, en nu met moeite 10 weken. Elgato geeft 3 maanden op, en dat is al redelijk optimistisch.
Ik heb de batterijen (Duracel industrial) 17 dagen geleden vervangen, staat nu op 80%.
En bij wijze van test geen enkele automatisering eraan.

Hetzelfde was een beetje met Eve thermo. Daar geven ze 6 maanden op.
Mijn Netatmo kranen staan na een jaar nog op 60%.
De Danalock wordt intensief gebruikt, en staat na 4 maanden nog op 92%

Dat is Elgato he, iets presenteren en dan er een jaar over doen om het in de winkel te krijgen.
Mijn Room deed het dus wel conform norm (kwartaal), gewoon met Ikea aa batterijen. Maar toch vond ik dat een beetje te veel van het goede. Ik heb nu wel door dat wanneer er gekookt wordt de luchtkwaliteit slecht wordt en daarna zich weer herstelt (zonder raam of deur open te doen, wel luchtroosters open). Voor temp en humidity is er ook goedkoop Aqara spul.
Er is weer nieuwe Eve telg in de Elgato familie, de Flare, een waterbestendige kleuren led lamp (90 lumen). Draadloos opladen en dan 6+ uren te gebruiken.
Adviesprijs: rond de 99 euro.

https://www.evehome.com/en/eve-flare

Zeer waarschijnlijk afgeleid van de Elgato Avea Flare maar dan met ronde bol en HomeKit ondersteuning.

robertwebbe wijzigde deze reactie 11-06-2018 16:32 (93%)

http://www.robertwebbe.nl, technische zaken simpel uitgelegd.

Sinds begin van de avond reageert geen enkele accessoire meer in mijn woning. :? In -en uitloggen van iCloud al gedaan, verschillende hubs en devices ook al opnieuw opgestart. Iemand nog een ander idee?
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:22:
Sinds begin van de avond reageert geen enkele accessoire meer in mijn woning. :? In -en uitloggen van iCloud al gedaan, verschillende hubs en devices ook al opnieuw opgestart. Iemand nog een ander idee?
Been there.
Keer of 3

Alles opnieuw

quote:
paQ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:29:
[...]

Been there.
Keer of 3

Alles opnieuw
Mooi is dat, tijd dat Apple iets van een backup mogelijkheid maakt voor automatiseringen e.d.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:38:
[...]

Mooi is dat, tijd dat Apple iets van een backup mogelijkheid maakt voor automatiseringen e.d.
Maak even screenshots van alles uit home smart app. Dan heb je snelle voorbeelden.

quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:22:
Ook de webcams niet meer? Dat is het enige dat ik nu kan checken. Die doen het in ieder geval.

Ik zal straks een mijn Hue Tap uitproberen.

meesje wijzigde deze reactie 12-06-2018 20:52 (5%)

quote:
meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 20:47:
[...]

Ook de webcams niet meer? Dat is het enige dat ik nu kan checken. Die doen het in ieder geval.

Ik zal straks een mijn Hue Tap uitproberen.
Vreemd genoeg werkt er maar 1 camera, de anderen blijven laden. De accessoires werken nu wel weer, voor zo lang het duurt ben ik bang. Ben er niet helemaal gerust op nadat @paQ aangaf dat het hem al een aantal keer eerder was overkomen en opnieuw kon beginnen.
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Vreemd genoeg werkt er maar 1 camera, de anderen blijven laden. De accessoires werken nu wel weer, voor zo lang het duurt ben ik bang. Ben er niet helemaal gerust op nadat @paQ aangaf dat het hem al een aantal keer eerder was overkomen en opnieuw kon beginnen.
Bij mij werkt alles nog. Ook de Hue Tap (welke af en toe niet werkt, dan moet ik even op de atv uit en inloggen op icloud). Zou het niet kunnen zijn dat door homebridge af en toe iets ontregeld wordt? Homebridge blijft een knutselpakket. ;)
quote:
meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:26:
[...]

Bij mij werkt alles nog. Ook de Hue Tap (welke af en toe niet werkt, dan moet ik even op de atv uit en inloggen op icloud). Zou het niet kunnen zijn dat door homebridge af en toe iets ontregeld wordt? Homebridge blijft een knutselpakket. ;)
Daar zou ik ook mijn geld op inzetten, maar ik heb de afgelopen dagen niks gewijzigd op Homebridge. De laatste wijziging was het veranderen van Flora plug-in en een aanpassing in de config daarvoor. Zou toch vreemd zijn dat die ineens zonder aanleiding kuren begint te vertonen. :?
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:34:
[...]

Daar zou ik ook mijn geld op inzetten, maar ik heb de afgelopen dagen niks gewijzigd op Homebridge. De laatste wijziging was het veranderen van Flora plug-in en een aanpassing in de config daarvoor. Zou toch vreemd zijn dat die ineens zonder aanleiding kuren begint te vertonen. :?
Misschien wel erg toevallig nu jij en paQ problemen ervaren en jullie beide de nieuwe mi flora plugin recentelijk hebben geïnstalleerd.
quote:
meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:42:
[...]

Misschien wel erg toevallig nu jij en paQ problemen ervaren en jullie beide de nieuwe mi flora plugin recentelijk hebben geïnstalleerd.
Volgens mij ervaart @paQ momenteel geen problemen, of ik heb er overheen gelezen. Even een paar dagen in de gaten houden en anders zal ik dit weekend alles wel opnieuw installeren op beide pi’s. Misschien dat er toch iets errors veroorzaakt intern bij het wisselen van plug-in of iets.
quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:23:
[...]

Heb er de eerste keer 2 dagen voor aan de telefoon met Apple gezeten...

quote:
Rgerr schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 21:47:
[...]

Volgens mij ervaart @paQ momenteel geen problemen, of ik heb er overheen gelezen. Even een paar dagen in de gaten houden en anders zal ik dit weekend alles wel opnieuw installeren op beide pi’s. Misschien dat er toch iets errors veroorzaakt intern bij het wisselen van plug-in of iets.
Ik zie nu dat er voor homebridge een update is 0.4.43 (heb nu 0.4.42). Had je die update ook al geinstalleerd?

• Aistina
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-08 11:48
Wat gebruiken jullie voor wandschakelaars voor de slimme verlichting?

Ik zat naar de producten van KlikAanKlikUit te kijken (https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html bijvoorbeeld), maar die zijn natuurlijk niet (standaard) te gebruiken met Homekit.

Het liefst zou ik iets hebben wat dezelfde vorm heeft als de standaard schakelaars, zodat ik die gewoon kan vervangen.

Acties:
  • +1Henk 'm!
Mijn hk problemen waren er ook al toen ik nog geen hb had. Ik zou dat er niet in betrekken.
Het is echt een icloud dingetje.

Ik heb wel eens een collega uit hk gehaald, en toen was ALLES weg. Dat soort fratsen.

quote:
paQ schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:07:
Mijn hk problemen waren er ook al toen ik nog geen hb had. Ik zou dat er niet in betrekken.
Het is echt een icloud dingetje.

Ik heb wel eens een collega uit hk gehaald, en toen was ALLES weg. Dat soort fratsen.
Mooi om te horen dat het waarschijnlijk een hk dingetje is. Ik schaf nu langzaam aan wat Aqara spul aan.

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:58
Ik heb mijn Tado thermostaat en radiatorknoppen via de Tado app aan HomeKit gehangen.
Het vreemde is nu dat als ik mijn huis deel met mijn vriendin, zij geen accessoires ziet.
Doe ik iets verkeerd?

~ beware of misinformation. Ik verkoop mijn Macbook!

• DaveD1109
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 23:33
quote:
Nindustries schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:03:
Ik heb mijn Tado thermostaat en radiatorknoppen via de Tado app aan HomeKit gehangen.
Het vreemde is nu dat als ik mijn huis deel met mijn vriendin, zij geen accessoires ziet.
Doe ik iets verkeerd?
Dat is vreemd. Zie je haar telefoon wel in de tado app?

DaveD

• Nindustries
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 14:58
quote:
DaveD1109 schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:09:
[...]

Dat is vreemd. Zie je haar telefoon wel in de tado app?
Via Tado werkt wel alles goed, heb haar geinviteerd en zij kan ook alles bedienen.

~ beware of misinformation. Ik verkoop mijn Macbook!

quote:
meesje schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:12:
[...]

Mooi om te horen dat het waarschijnlijk een hk dingetje is. Ik schaf nu langzaam aan wat Aqara spul aan.
Noem het maar mooi...
De kracht van icloud werkt hier ook wel ENORM tegen. Het is icloud en _enkel_ maar icloud.
Je kan als gebruiker helemaal niets met de data in je icloud behalve het via icloud gebruiken.
Dat is tot daar aan toe, maar een back-up downloaden voor het geval het een keer mis zou gaan, dat is niet mogelijk.
quote:
Nindustries schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 09:03:
Doe ik iets verkeerd?
Dit zijn van die hardnekkige dingen. (icloud :+ )

De kans is groot dat wanneer je haar verwijdert, je hub afmeldt, beide apparaten reset (HK cache leegt) en weer beide aanmeldt, het waarschijnlijk pas weer gesynced wordt.

Maar ook dat is bij mij al 2 keer finaal misgelopen, resulterend in dat ik helemaal niets meer kon in homekit. Dan rest er niets meer dan het huis te verwijderen en helemaal overnieuw te beginnen.

paQ wijzigde deze reactie 13-06-2018 09:24 (41%)

• Stro
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 08:59
quote:
Aistina schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 22:04:
Wat gebruiken jullie voor wandschakelaars voor de slimme verlichting?

Ik zat naar de producten van KlikAanKlikUit te kijken (https://www.klikaanklikui...dloze-wandschakelaar.html bijvoorbeeld), maar die zijn natuurlijk niet (standaard) te gebruiken met Homekit.

Het liefst zou ik iets hebben wat dezelfde vorm heeft als de standaard schakelaars, zodat ik die gewoon kan vervangen.
Ik wacht nu ook al een hele poos op een goede oplossing.

Volgens mij zijn er ruwweg 3 opties:
1. Koogeek wandschakelaars via de gebruikelijke Aziatische webshops --> het grote nadeel is dat het formaat aanzienlijk groter is dan gebruikelijk schakelmateriaal (55)
2. Wachten op de Parce L1 https://shop.parce.de/products/parce-l1 in Q4 2018
3. Inbouwmodules gebruiken achter je bestaande schakelaar zoals van Fibaro. Nadeel hiervan is alleen dat hotelschakelingen niet werken en er geen dimvariant beschikbaar is.

Ohja, er is nog een vierde optie, maar alleen voor Hue-gebruikers, namelijk het "inbouwen" van een Hue Tap achter je bestaande schakelaar: https://www.appgefahren.d...auen-so-gehts-205740.html

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 21:36
quote:
Stro schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 13:23:
[...]

Ik wacht nu ook al een hele poos op een goede oplossing.

Volgens mij zijn er ruwweg 3 opties:
1. Koogeek wandschakelaars via de gebruikelijke Aziatische webshops --> het grote nadeel is dat het formaat aanzienlijk groter is dan gebruikelijk schakelmateriaal (55)
2. Wachten op de Parce L1 https://shop.parce.de/products/parce-l1 in Q4 2018
3. Inbouwmodules gebruiken achter je bestaande schakelaar zoals van Fibaro. Nadeel hiervan is alleen dat hotelschakelingen niet werken en er geen dimvariant beschikbaar is.

Ohja, er is nog een vierde optie, maar alleen voor Hue-gebruikers, namelijk het "inbouwen" van een Hue Tap achter je bestaande schakelaar: https://www.appgefahren.d...auen-so-gehts-205740.html
Zelf ben ik met een 5e optie bezig, namelijk het zelfbouwen van een systeem om achter een originele schakelaar te bouwen op basis van een Esp32. De eerste versie zit er nu in en is erg stabiel. "Nadeel" is wel dat het nog een bridge service nodig heeft om met homekit te babbelen. Dit had ik toch al draaien om met mijn klikaanklikuit te kunnen babbellen. De Esp32 stuurt HTTP2 calls naar deze service.

Ik lees nu met een Esp32 3 schakelaars uit.

Vervolgstappen zijn:
- "dubbele" klik detecteren om speciale acties aan te hangen

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

pffff dat is wel tweaken ja :7 , maar vind je dat niet gevaarlijk?

paQ wijzigde deze reactie 13-06-2018 15:50 (3%)

• trinite_t
quote:
paQ schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 15:50:
pffff dat is wel tweaken ja :7 , maar vind je dat niet gevaarlijk?
Het enige "gevaarlijke" stuk is de voeding, dat blauwe blokje (maar dat is inkoop). Al het andere is 3V3. Onderwijl ben ik ook bezig met het ontwerp van een PCB waarbij ik en Esp32 module, voeding en relais op een PCB ga zetten dat in de inbouw doos past. Deze kan dan gebruikt worden om en schakelaars uit te lezen, en lamp(en) aan te sturen.

• sunnybird
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21:55
@Stro Waarom zou de hotelschakeling met een Fibaro niet werken? Er zitten twee schakel inputs op. Dimmer is er nog niet dat klopt.

• sunnybird
@trinite_t Volgens mij heb je in deze inbouwdozen ook laagspanning en dat is niet toegestaan. Mocht er onverhoopt brand ontstaan dan heb je waarschijnlijk een probleem met je verzekering als ze een en ander nauwkeurig gaan onderzoeken.

• trinite_t
quote:
sunnybird schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:09:
@trinite_t Volgens mij heb je in deze inbouwdozen ook laagspanning en dat is niet toegestaan. Mocht er onverhoopt brand ontstaan dan heb je waarschijnlijk een probleem met je verzekering als ze een en ander nauwkeurig gaan onderzoeken.
De oplossing is hetzelfde als van een USB inbouwvoeding of een fibaro. Er komt 220 in, deze wordt omgezet naar 3V3 en daar draait de controller op. Schakelaars worden aan de 3V3 verbonden en zo ook uitgelezen. De originele schakeling bestaat niet meer.
Voor zover ik heb kunnen vinden is dit netjes volgende de richtlijnen.

• Stro
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 24-09 08:59
In de handeling staat dat de S2-poort niet gebruikt wordt, maar misschien interpreteer ik dat verkeerd en werkt het wel... Heeft iemand dat al getest?
quote:
sunnybird schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 16:07:
@Stro Waarom zou de hotelschakeling met een Fibaro niet werken? Er zitten twee schakel inputs op. Dimmer is er nog niet dat klopt.

• sunnybird
[@Stro ] Nee dat heb ik niet uitgeprobeerd. Maar ik S2 op de unit en denk, die zou het ook moeten doen.

In de handleiding van Fibaro staat inderdaad het volgende "S2 - terminal for 2nd switch (not used at the moment)". Je hebt dus gelijk geen hotelschakeling.

sunnybird wijzigde deze reactie 13-06-2018 19:19 (43%)

• JepGambardella
  • Registratie: juni 2015
  • Laatst online: 29-07 10:48
Ik wil de komende tijd op een aantal plekken in huis zo'n slimme stekker (Eve Energy) en een paar deur sensoren plakken. Zijn er mensen die zowel de Eve hebben (Energy/deur sensor) als de Kogeek (Energy equivalent/deur sensor) en mij iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid ten opzichte van elkaar?

Ik pas voor de situatie dat ik echt van tig merken en tig apps allerlei instellingen moet doen. Dus ik blijf in deze het liefst merkentrouw.

De functies die ze bieden zijn grotendeels gelijkt. Er zit nog verschil in de verbinding (wifi/bluetooth). Beide merken krijgen ook wel positieve reacties.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
JepGambardella schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 20:07:
Ik wil de komende tijd op een aantal plekken in huis zo'n slimme stekker (Eve Energy) en een paar deur sensoren plakken. Zijn er mensen die zowel de Eve hebben (Energy/deur sensor) als de Kogeek (Energy equivalent/deur sensor) en mij iets kunnen zeggen over de betrouwbaarheid ten opzichte van elkaar?

Ik pas voor de situatie dat ik echt van tig merken en tig apps allerlei instellingen moet doen. Dus ik blijf in deze het liefst merkentrouw.

De functies die ze bieden zijn grotendeels gelijkt. Er zit nog verschil in de verbinding (wifi/bluetooth). Beide merken krijgen ook wel positieve reacties.
Ik heb alleen maar plugs e.d. van Koogeek ivm WiFi. Eve werkt op Bluetooth en laat bereik nogal eens te wensen over gezien de ervaringen uit dit topic. Ik kan je dan ook alleen maar Koogeek aanraden en Eve vooral afraden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• blazez
Ik heb hier ook een viertal koogeek schakelaar hangen. Ja, ze zijn wat lomp groot, maar ze werken prima.
het configureren de laatste keer dat ik een nieuwe kocht (twee weken terug) was letterlijk binnen twee minuten gedaan.
Laat je niet afschrikken door horroverhalen over het configureren (inclusief die van mij een tijdje geleden bij de eerste). De huidige firmware versie is prima.
Telefoon op 2,4ghz wifi zetten, koogeek app starten en klik-klak-klaar.
Pagina: 1 ... 24 ... 29 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True