Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help Tweakers weer winnen!

Tweakers is dit jaar weer genomineerd voor beste prijsvergelijker en beste community. Laten we ervoor zorgen dat heel Nederland weet dat Tweakers de beste website is. Stem op Tweakers!

quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:16:
[...]

[...]

Locatie delen en locatieservices staan allemaal uit op die iPad. Gek genoeg zag ik dat de automatisering niet startte (had wel gemoeten, 9:00 op ma, wo, vr als er niemand thuis is). Nu druk ik op Test Automatisering en nu doet hij het wel. Of is test zoiets als "we doen alsof aan alles is voldaan zodat je het resultaat kan zien".
Dat laatste is idd wat het is
quote:
[...]

Ik heb hem staan op "als niemand thuis is". Hij moet het namelijk 1x doen om 9:00 op ma/wo/vr behalve als er iemand thuis is op dat moment.
maar als je ipad "thuis" is dan zal het denk ik niet functioneren.
kijk eens bij de opties voor wie die automatisering geldt, en vink de ipad (als die er bij staat) daar eens uit.

bijv: als de laatste persoon vertrekt

[V] jij
[V] partner
[_] iPad

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• iAmRenzo
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 17-10 08:53
quote:
paQ schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:20:
Dat laatste is idd wat het is

[...]

maar als je ipad "thuis" is dan zal het denk ik niet functioneren.
kijk eens bij de opties voor wie die automatisering geldt, en vink de ipad (als die er bij staat) daar eens uit.

bijv: als de laatste persoon vertrekt

[V] jij
[V] partner
[_] iPad
Dat maakt het wel lastig zeg.
Want de "persoon vertrekt" is wel een andere werking. Dat resulteert in de start-stop periode elke keer in een trigger, die je vervolgens niet op een dag kunt activeren. Ga je dus op één dag veel van en naar huis dan activeert het apparaat continue.
Volgens mij blijft er een optie over: de iPad loskoppelen van de Home.app.
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:26:
[...]

Want de "persoon vertrekt" is wel een andere werking. Dat resulteert in de start-stop periode elke keer in een trigger, die je vervolgens niet op een dag kunt activeren. Ga je dus op één dag veel van en naar huis dan activeert het apparaat continue.
ik bedoelde meer bij wijze van test.

Het gaat er om dat het bij je huidige automatisering goed staat.

Zijn er hier HomeKit gebruikers die een dedicated HK camera hebben (b.v. Logi Circle 2 of D-Link Omna 180)? Ik heb nu namelijk een Foscam C1 gekoppeld middels Homebridge. Het valt me hierbij op dat het beeld via de Woning app een flink aantal seconden achterloopt op het beeld via de Foscam app. Via de Foscam app zit er een vertraging in nog geen 0,5 seconden. Via HomeKit (homebridge) flink meer.

Ik vraag me dus af het nu heeft om te investeren in een dedicated HK camera. Loopt dan het beeld wel vrijwel synchroon met de werkelijkheid? Of is dit inherent aan HomeKit?

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:25
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:26:
[...]

Ook bij een 'last person leaves'-automation kan ik kiezen op wie hij van toepassing is. Goede kans dat als je je iPad daar uit de lijst haalt, het prima werkt.

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:43:
Zijn er hier HomeKit gebruikers die een dedicated HK camera hebben (b.v. Logi Circle 2 of D-Link Omna 180)? Ik heb nu namelijk een Foscam C1 gekoppeld middels Homebridge. Het valt me hierbij op dat het beeld via de Woning app een flink aantal seconden achterloopt op het beeld via de Foscam app. Via de Foscam app zit er een vertraging in nog geen 0,5 seconden. Via HomeKit (homebridge) flink meer.

Ik vraag me dus af het nu heeft om te investeren in een dedicated HK camera. Loopt dan het beeld wel vrijwel synchroon met de werkelijkheid? Of is dit inherent aan HomeKit?
define 'een flink aantal seconden'

via mijn dahua app 0,5 sec
via HK (HB) 2,5 sec

• TZC-T1-FX
  • Registratie: januari 2008
  • Nu online
quote:
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:43:

Ik wil deze optie zelf ook verkennen. Hoe is het beeldkwaliteit via HK? En behoud je alle functionaliteit als je het koppelt via Homebridge?

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-10 15:36
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:16:
[...]

[...]

Locatie delen en locatieservices staan allemaal uit op die iPad. Gek genoeg zag ik dat de automatisering niet startte (had wel gemoeten, 9:00 op ma, wo, vr als er niemand thuis is). Nu druk ik op Test Automatisering en nu doet hij het wel. Of is test zoiets als "we doen alsof aan alles is voldaan zodat je het resultaat kan zien".

[...]

Ik heb hem staan op "als niemand thuis is". Hij moet het namelijk 1x doen om 9:00 op ma/wo/vr behalve als er iemand thuis is op dat moment.
Locatie delen moet juist aan staan op alle apparaten (die een persoon zijn in je domotica systeem. Hetgeen de ipad is omdat hij een eigen apple account heeft en er geen ander apparaat aan deze account hangt). Als je locatie delen uit hebt staan, dan zal geen enkele locatie gebasseerde automation met die entity erin werken (bijvoorbeeld last leaving).
Wat je wel kunt doen is bij deze automation die entity uit de lijst van personen halen die ervoor zorgen dat de automation afgaat. Dit doe je door op het (i) tje te drukken naast "The Last Person Leaves". Hier kun je dan mensen uitsluiten.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

.. spuit 11

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• iAmRenzo
@paQ Ik zal eens testen. Maar ik denk niet dat het een oplossing biedt als 't zou werken.

@Wormaap @trinite_t Het gaat dus niet om laatste persoon vertrekt, het gaat om wanneer er niemand thuis is. Daar kun je geen personen aan/uitchecken.
De ene is ook een trigger (de laatste persoon is uit huis) terwijl de andere een voorwaarde is (er is iemand of niemand thuis).

• Wormaap
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:25
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:34:
@paQ Ik zal eens testen. Maar ik denk niet dat het een oplossing biedt als 't zou werken.

@Wormaap @trinite_t Het gaat dus niet om laatste persoon vertrekt, het gaat om wanneer er niemand thuis is. Daar kun je geen personen aan/uitchecken.
De ene is ook een trigger (de laatste persoon is uit huis) terwijl de andere een voorwaarde is (er is iemand of niemand thuis).
Ohja, het ging om je stofzuiger, pardon :X
Dan zou de enige optie die ik kan verzinnen (wat je zelf vast ook al had bedacht :+) zijn om op de iPad juist op één van jullie Apple IDs in te loggen. Maar je hebt vast weer andere redenen om de iPad juist een eigen Apple ID te geven.

Maar wel vreemd dat je inderdaad bij de 'some people are (not) at home'-conditie geen selectie kan maken.

Wormaap wijzigde deze reactie 30-04-2018 10:56 (6%)

Ticking away, the moments that make up a dull day.

quote:
paQ schreef op maandag 30 april 2018 @ 09:54:
[...]

define 'een flink aantal seconden'

via mijn dahua app 0,5 sec
via HK (HB) 2,5 sec
Bedankt voor het doorgeven van de tijden.

Zojuist een test gedaan door de tijd in beeld mee te laten lopen. Tussen het beeld in de Woning app en de Foscam app zit +/- 3 seconden. Dit valt niet onder 'flink aantal seconden' en is niet door mij juist verwoord.
Wellicht kan ik in homebridge nog e.e.a. fine tunen door b.v. de maxbitrate en/of packetsize aan te passen. Daarvoor ga ik wel verder in het homebridge topic.

Dit neemt niet weg dat ik nog steeds nieuwsgierig ben of er met een dedicated HK camera ook een verschil is. Dit kan dit eenvoudig gecheckt worden door op b.v. een iPad de Woning app te openen en op een iPhone de app voor de camera.
*dubbel

paQ wijzigde deze reactie 30-04-2018 11:17 (98%)

@meesje wellicht dat een "homekit camera" sneller is. Je kunt je alleen afvragen of dat nou zo veel uitmaakt.
Het is verder geen sensor oid.
Een app moet bovendien de stream ophalen en/of bufferen.
Dus reken ook de tijd mee dat je een camera app moet openen en aanklikt eer dat je streaming beeld hebt.
quote:
iAmRenzo schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:34:

Ahja. daar heb je een punt.
Dan kun je idd geen gebruikers selecteren.

Toch is het vreemd. We hebben thuis ook ipads die in homekit zitten, maar die zitten dan wel op eenzelfde ID.

Ergo: log met je ipad in met een van je aangesloten icloud accounts (van een van de telefoons) en dan moet het opzeker functioneren.
Of is er een andere reden dat de ipad een separaat account heeft?

paQ wijzigde deze reactie 30-04-2018 11:18 (15%)

• iAmRenzo
quote:
Wormaap schreef op maandag 30 april 2018 @ 10:55:
Ohja, het ging om je stofzuiger, pardon :X
Dan zou de enige optie die ik kan verzinnen (wat je zelf vast ook al had bedacht :+) zijn om op de iPad juist op één van jullie Apple IDs in te loggen. Maar je hebt vast weer andere redenen om de iPad juist een eigen Apple ID te geven.

Maar wel vreemd dat je inderdaad bij de 'some people are (not) at home'-conditie geen selectie kan maken.
Ja, haha. Op zich ook wel wat voor te zeggen dat ie elke keer aan gaat. Hebben we wel een heel schoon huis :+

Ik denk dat ik de iPad maar uit de familie haal. Want een van onze accounts is niet wenselijk.

• trinite_t
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 18-10 15:36
Het werkt inderdaad zeker als je ook een ander device hebt dat je wel meeneemt, aangezien er maar een device op een icloud account is dat je locatie bepaald (zelf ook met een iphone en een ipad, maar aan een account).

Misschien zou je een regel kunnen bedenken met when the last one leaves home tussen een bepaalde tijd. Of wachten op updates van de woning app, aangezien ze wel steeds verder gaan.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

quote:
paQ schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:17:
@meesje wellicht dat een "homekit camera" sneller is. Je kunt je alleen afvragen of dat nou zo veel uitmaakt.
Het is verder geen sensor oid.
Een app moet bovendien de stream ophalen en/of bufferen.
Dus reken ook de tijd mee dat je een camera app moet openen en aanklikt eer dat je streaming beeld hebt.
Die 3 sec. verschil maakt inderdaad niet veel uit. In mijn beleving was het verschil een stuk groter. Dus niet.
Wat betreft de sensor, de C1 heeft PIR. Wellicht dat dit ook gebruikt kan worden in homebridge. Straks even zoeken of er een redelijk actuele plugin voor is. Wordt eventueel vervolgd in het homebridge topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op maandag 30 april 2018 @ 11:36:
[...]

Die 3 sec. verschil maakt inderdaad niet veel uit. In mijn beleving was het verschil een stuk groter. Dus niet.
Wat betreft de sensor, de C1 heeft PIR. Wellicht dat dit ook gebruikt kan worden in homebridge. Straks even zoeken of er een redelijk actuele plugin voor is. Wordt eventueel vervolgd in het homebridge topic.
ja dat heet motioneye

• Serena
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 08:53
quote:
paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 19:07:
[...]

Als je in hue app een dimmer aan ene lamp hangt, en meteen weer eruit haalt (regel in homekit) dat zou hij het weer moeten doen. Had het vorige week ook. Zelfs de tegels reageerden, maar er gebeurde helemaal niks
Hoe bedoel je dat precies? Regel HomeKit?

Acties:
  • +1Henk 'm!
"instellen" in homekit

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Serena
quote:
Je bent geweldig!!!!!!
Volgens mij werken nu meteen alle dimmers weer.

Serena wijzigde deze reactie 30-04-2018 13:22 (13%)

Een nieuwe motion sensor? :?
Hij schijnt blijkbaar te weten wanneer je een kamer verlaat.
https://www.linkdesk.com/locator/
Interessant voor automatiseringen op personen die geen deel uitmaken van...

edit: APP downloaden op eigen risico :F

paQ wijzigde deze reactie 30-04-2018 14:36 (35%)

De Netgear Arlo Baby is compatible met HomeKit, maar wat hebben die sufferds gedaan? Ze hebben triggers voor motion, humidity, etc. niet geïmplementeerd. Je kunt in HomeKit alleen maar het beeld opvragen......
Triggers en automation rules is toch de kracht van HomeKit? Rare jongens, die van Netgear.
Ongetwijfeld zullen ze zeggen dat dit eventueel in een latere firmware update toegevoegd gaat worden. Dat is natuurlijk de vraag en waarom niet gelijk doen?

Het grote voordeel van de Arlo Baby is (en niet alleen de groene oortjes.... ;)) dat je, net als bij de andere Arlo produkten, gratis 7 dagen cloud opslag krijgt (niet 24/7, maar puur opslag bij beweging).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
Serena schreef op maandag 30 april 2018 @ 13:20:
[...]

Je bent geweldig!!!!!!
Volgens mij werken nu meteen alle dimmers weer.
En ze deden het twee dagen… Nu werkt het trucje niet meer. Schiet mij maar in de kerstboom… 🤔

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:00:
[...]

En ze deden het twee dagen… Nu werkt het trucje niet meer. Schiet mij maar in de kerstboom… 🤔
Hoe lang blijven ze werken als je de dimmer verwijderd uit de Hue app (daardoor automatisch uit de HK app) + opnieuw toevoegt in de Hue app + aangeeft deze te configureren in de HK app?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op dinsdag 1 mei 2018 @ 23:10:
[...]

Hoe lang blijven ze werken als je de dimmer verwijderd uit de Hue app (daardoor automatisch uit de HK app) + opnieuw toevoegt in de Hue app + aangeeft deze te configureren in de HK app?
Heel magisch doen ze het weer… 🤷🏻♀
quote:
Serena schreef op woensdag 2 mei 2018 @ 15:02:
[...]

Heel magisch doen ze het weer… 🤷🏻♀
Misschien een keertje een ander kanaal in hue selecteren?

• Serena
quote:
paQ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Dat zou het inderdaad wel eens op kunnen lossen. Straks eens even proberen als ik thuis ben.

• Serena
quote:
paQ schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:39:
[...]

Helaas, dit lost het probleem ook niet op. Probleem is niet op alle dimmers.
Morgen de Apple TV's maar eens updaten naar de nieuwste bèta, misschien biedt dat soelaas.
quote:
Serena schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 23:04:
[...]

Helaas, dit lost het probleem ook niet op. Probleem is niet op alle dimmers.
Morgen de Apple TV's maar eens updaten naar de nieuwste bèta, misschien biedt dat soelaas.
Heb je ‘m nu al uit de Hue app verwijderd, weer toegevoegd en verder geconfigureerd in HK?

Acties:
  • 0Henk 'm!
De Elgato Eve Smoke wordt eindelijk leverbaar.
https://smartapfel.de/hom...moke-ab-sofort-lieferbar/

Nu alleen nog even kijken wat de toegevoegde waarde is om mijn huidige (destijds bij bouw geplaatste) rookmelders te vervangen..... ;) Toch een uitgave van 3 x 120 euro.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:57:

Nu alleen nog even kijken wat de toegevoegde waarde is om mijn huidige (destijds bij bouw geplaatste) rookmelders te vervangen..... ;) Toch een uitgave van 3 x 120 euro.
Psst, Xiaomi Honeywell rookmelders icm Homebridge. 2 tientjes stuk. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 14:49:
[...]

Je klinkt nu alsof je in een donker steegje dubieuze spullen aan het verkopen bent. :)

Maar inderdaad, nu ik homebridge gebruik, is Xiaomi Honeywell een goed alternatief. 1/6e van de prijs, hoef je niet lang na te denken.

Wat ik me wel afvraag, is wat nu het nut is van een rookmelder in je thuisautomatisering. Als zo'n ding afgaat, dan ben je gelijk wakker (en de rest van de straat ook). Het enige nut dat ik zie, is dat als je niet thuis bent. Heb je gelijk een goed excuus om met 300 km/u door de bebouwde kom te rijden..... ;)

Is dit de plugin die je gebruikt in homebridge? https://www.npmjs.com/package/homebridge-mijia
Hoe communiceren die rookmelders trouwens met de Raspberry. Heeft een rookmelder op zolder wel voldoende bereik naar de RPI?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 13:57:

Ik wilde het net posten. Best een duur grapje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
[...]

Moet je dan ook de bridge hebben?

Acties:
  • +2Henk 'm!
quote:
meesje schreef op vrijdag 4 mei 2018 @ 15:03:
[...]

Je klinkt nu alsof je in een donker steegje dubieuze spullen aan het verkopen bent. :)

Maar inderdaad, nu ik homebridge gebruik, is Xiaomi Honeywell een goed alternatief. 1/6e van de prijs, hoef je niet lang na te denken.

Wat ik me wel afvraag, is wat nu het nut is van een rookmelder in je thuisautomatisering. Als zo'n ding afgaat, dan ben je gelijk wakker (en de rest van de straat ook). Het enige nut dat ik zie, is dat als je niet thuis bent. Heb je gelijk een goed excuus om met 300 km/u door de bebouwde kom te rijden..... ;)

Is dit de plugin die je gebruikt in homebridge? https://www.npmjs.com/package/homebridge-mijia
Hoe communiceren die rookmelders trouwens met de Raspberry. Heeft een rookmelder op zolder wel voldoende bereik naar de RPI?
Geen zorgen, heb ook geen aandelen in Xiaomi. ;)

Maar je hebt inderdaad een Xiaomi Gateway V2 nodig. Die communiceert met je Pi. Verder gebruik ik (en de meesten (denk ik) de mi Aqara 2 plug-in. https://www.npmjs.com/package/homebridge-mi-aqara-2

Acties:
  • 0Henk 'm!
Hier ook problemen met de hue tap onder homekit. Sinds gisteravond doet deze het opeens niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd. Zelfs de bridge uit en aan gezet. Soms lijkt het te werken, maar dat is dan van zeer korte duur. De tegel in de woning app beweegt wel maar de acties worden niet uitgevoerd.
@Serena Is het jou nog gelukt om de tap (en dimmer) weer werkend te krijgen in HomeKit?
Ik heb de tap nu maar weer in Hue geconfigureerd. Pfff, wat is dat bewerkelijk: max 3 kamers, scenes per kamer, sowieso de wijze waarop je een scene moet aanmaken.

meesje wijzigde deze reactie 06-05-2018 11:07 (81%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Een van de nadelen van een product met een bridge. Leuk allemaal die integraties, maar als een van de partijen iets wijzigt, dan moet je maar zien of de rest nog wel blijft werken.
Interfacing is a bitch.

Ik gebruik de xiaomi rookmelders en die werken gewoon prima standalone, en ik heb er in homekit een automatisering en notificatie aanhangen. (Alle lampen op 100% en gordijnen omhoog)

Heb alleen nog niet ontdekt hoe je het instelt in de chinese mi app hoe je de melders aan elkaar kunt koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik heb het vermoeden dat er een tijdelijk probleem was met icloud. Een herstart van de atv zorgde er heel even voor dat de hue tap het weer deed. Pas na uit- en inloggen op icloud (meerdere keren) is het probleem definitief opgelost. Het verbaasde me dat zowel uit- als inloggen op icloud op de atv heel veel tijd kostte.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Even een issue melden: heb een two way switch van Koogeek en werkt maar voor de helft, letterlijk. :')

Linker switch geeft contstant stroom, rechter alleen wanneer de switch ingedrukt wordt. Vrij irritant, gezien ik deze had aangeschaft om mijn rolluiken de bedienen. (Links open/rechts dicht). Moet nu steeds de kabels verwisselen. Hopelijk is het een fabrieksfout en geen volledige serie oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 10:15:
Hier ook problemen met de hue tap onder homekit. Sinds gisteravond doet deze het opeens niet meer. Ik heb al van alles geprobeerd. Zelfs de bridge uit en aan gezet. Soms lijkt het te werken, maar dat is dan van zeer korte duur. De tegel in de woning app beweegt wel maar de acties worden niet uitgevoerd.
@Serena Is het jou nog gelukt om de tap (en dimmer) weer werkend te krijgen in HomeKit?
Ik heb de tap nu maar weer in Hue geconfigureerd. Pfff, wat is dat bewerkelijk: max 3 kamers, scenes per kamer, sowieso de wijze waarop je een scene moet aanmaken.
Ik kan er geen pijl op trekken, dimmers doen het dan wel en dan niet. Ik heb nog maar even niets verwijderd in de Hue app.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 7 mei 2018 @ 06:52:
[...]

Ik kan er geen pijl op trekken, dimmers doen het dan wel en dan niet. Ik heb nog maar even niets verwijderd in de Hue app.
Bewonderenswaardig dat je zoveel geduld hebt. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
quote:
meesje schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:09:
[...]

Bewonderenswaardig dat je zoveel geduld hebt. ;)
Gelukkig is heel veel gewoon geautomatiseerd of is Siri even snel de oplossing. Ik hoef niet per se de knoppen te gebruiken, maar het is gewoon makkelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:15:
[...]

Gelukkig is heel veel gewoon geautomatiseerd of is Siri even snel de oplossing. Ik hoef niet per se de knoppen te gebruiken, maar het is gewoon makkelijk.
Ja, dat is zo. Bij mij kriebelt het wel om als iets niet goed werkt, ik het z.s.m. opgelost wil hebben. Ik merk nu dat mijn Foscam C1 in HomeKit (homebridge ;)) niet de stream laat zien, wel de snapshot. Dat werkte gisteren nog. Nu kan ik er pas vanavond mee aan de slag.... Wellicht dat er 'iets' is om gevallen omdat ik gisteren van alles opnieuw heb opgestart en op iCloud uit- en ingelogd ben. Een reboortje van de RPI zal waarschijnlijk de oplossing zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
meesje schreef op maandag 7 mei 2018 @ 07:24:
[...]

Ja, dat is zo. Bij mij kriebelt het wel om als iets niet goed werkt, ik het z.s.m. opgelost wil hebben. Ik merk nu dat mijn Foscam C1 in HomeKit (homebridge ;)) niet de stream laat zien, wel de snapshot. Dat werkte gisteren nog. Nu kan ik er pas vanavond mee aan de slag.... Wellicht dat er 'iets' is om gevallen omdat ik gisteren van alles opnieuw heb opgestart en op iCloud uit- en ingelogd ben. Een reboortje van de RPI zal waarschijnlijk de oplossing zijn.
Toevallig, bij mij werkt de stream dus wel perfect maar de snapshot niet. :+ Kun je mij eens je link voor snapshot sturen?

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op maandag 7 mei 2018 @ 08:50:
[...]

Toevallig, bij mij werkt de stream dus wel perfect maar de snapshot niet. :+ Kun je mij eens je link voor snapshot sturen?
De stream werkte t/m gisteren nog wel goed. Ik zal je vanavond de door mij gebruikte links pm-en.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
[...]

De Foscam op mijn telefoon geeft trouwens ook geen stream. Het issue lijkt me daardoor niet aan HomeKit/Homebridge gerelateerd. Vanavond maar kijken wat er met mijn internetverbinding aan de hand is.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op maandag 7 mei 2018 @ 11:18:
[...]

De Foscam op mijn telefoon geeft trouwens ook geen stream. Het issue lijkt me daardoor niet aan HomeKit/Homebridge gerelateerd. Vanavond maar kijken wat er met mijn internetverbinding aan de hand is.
Misschien handig: https://www.raspberrypi.org/forums/viewtopic.php?t=126106

Zo kun je je Pi op gezette tijden laten rebooten. Gebruik het zelf ook, soms wil Pi nog wel eens na een aantal dagen draaien zonder geheugen komen te zitten oid.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
[...]

Pfffff..... sufferd die ik ben. Ik had ergens gelezen dat Foscam webcams niet echt veilige firmware hebben. Daarin werd geadviseerd Onvif uit te zetten. Tja, dan disable je ook gelijk je rtsp stream...... Dus maar weer aan gezet. Gewoon mijn eigen domme fout.

Acties:
  • 0Henk 'm!
Het Danalock (HK versie) slot kan nu ook via de Danalock bediend worden.
https://smartapfel.de/hom...ber-danalock-app-steuern/
Volgens het artikel nog steeds verschil in functionaliteit met de andere versies (ten nadele van de HK versie).

Acties:
  • +1Henk 'm!
De nieuwe Koogeek accessoires met HomeKit integratie zijn naar verluid uitgesteld doordat er o.a. problemen waren met de accuratesse van diverse accessoires.

Desondanks verwacht men “deze zomer” de producten op de markt te kunnen aanbieden voor de consument.

Het gaat hier om onder andere de enviroment sensor en cam.

Rgerr wijzigde deze reactie 09-05-2018 13:11 (10%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Misschien dat jullie ideeën hebben: ik wil mijn rolluiken en rolgordijnen met deze hete dagen kunnen instellen dat ze bijvoorbeeld dicht gaan als het warm begint te worden. Dan hou ik het binnen lekker koel. :)

Weet alleen nog niet hoe ik dat in kan gaan stellen... Extra temperatuur sensor en instellen dat als de buiten temperatuur boven x aantal graden is, dan dicht. Of juist een Hue motion en instellen op aantal lux (wanneer de zon op het huis staat). Hoewel het lux bereik van de Hue motion misschien niet afdoende is, en het aantal lux ook bereikt wordt indien het gewoon een heldere dag is en niet snikheet. Zelfde geldt voor het instellen op temperatuur.

De bedoeling is dus dat er wel gelucht kan worden, maar zodra het te heet begint te worden dat ze dan weer dicht gaan. Heb het ongeveer 20 graden in huis, maar als ik het zou instellen als > 20 graden, dan dicht, gaat ie natuurlijk ook dicht als het ‘maar’ 20,2 graden zou worden. Dat hoeft dan ook weer niet. Lastig, als ik het zo bekijk. :+

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Somfy outdoor cam kende ik nog niet.
https://shop.somfy.nl/blo...0/somfy-ip-camera-buiten/
Gratis 24 uur cloud maar ook dropbox en eigen ftp. Dat heeft volgens mij nog geen enkele HK compatible camera.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:35:
Misschien dat jullie ideeën hebben: ik wil mijn rolluiken en rolgordijnen met deze hete dagen kunnen instellen dat ze bijvoorbeeld dicht gaan als het warm begint te worden. Dan hou ik het binnen lekker koel. :)

Weet alleen nog niet hoe ik dat in kan gaan stellen... Extra temperatuur sensor en instellen dat als de buiten temperatuur boven x aantal graden is, dan dicht. Of juist een Hue motion en instellen op aantal lux (wanneer de zon op het huis staat). Hoewel het lux bereik van de Hue motion misschien niet afdoende is, en het aantal lux ook bereikt wordt indien het gewoon een heldere dag is en niet snikheet. Zelfde geldt voor het instellen op temperatuur.

De bedoeling is dus dat er wel gelucht kan worden, maar zodra het te heet begint te worden dat ze dan weer dicht gaan. Heb het ongeveer 20 graden in huis, maar als ik het zou instellen als > 20 graden, dan dicht, gaat ie natuurlijk ook dicht als het ‘maar’ 20,2 graden zou worden. Dat hoeft dan ook weer niet. Lastig, als ik het zo bekijk. :+
Ik zou een combi maken van buitentemp en lux binnen.
Lux meten met volop zon op de gevel geeft echt wel een andere waarde dan “gewoon overdag”.
Combineer dat met buitentemp >=23,5 bijv

Let wel op dat de lux dan een voorwaarde moeten zijn en geen trigger. Anders gaat alles meteen weer open omdat het donker wordt :+
quote:
meesje schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 21:21:
De Somfy outdoor cam kende ik nog niet.
https://shop.somfy.nl/blo...0/somfy-ip-camera-buiten/
Gratis 24 uur cloud maar ook dropbox en eigen ftp. Dat heeft volgens mij nog geen enkele HK compatible camera.
Met wat ‘geluk’ moet ie via hun eigen “dure” bridge om hem in HK te krijgen. Don’t get your hopes up just yet.

paQ wijzigde deze reactie 09-05-2018 21:59 (17%)

• Serena
Nieuwe bèta iOS geïnstalleerd en alle dimmers doen het weer! Huh?
quote:
Serena schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 00:22:
Nieuwe bèta iOS geïnstalleerd en alle dimmers doen het weer! Huh?
Zie mijn bericht van afgelopen zondag.
quote:
meesje schreef op zondag 6 mei 2018 @ 18:34:
Ik heb het vermoeden dat er een tijdelijk probleem was met icloud. Een herstart van de atv zorgde er heel even voor dat de hue tap het weer deed. Pas na uit- en inloggen op icloud (meerdere keren) is het probleem definitief opgelost. Het verbaasde me dat zowel uit- als inloggen op icloud op de atv heel veel tijd kostte.
Door het installeren van de laatste beta is er opnieuw in icloud ingelogd. Sinds zondag heb ik geen problemen meer met de Hue Tap.

meesje wijzigde deze reactie 10-05-2018 08:59 (3%)

• Tokus
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 00:36

Tokus

www.metalfan.nl

ik ben eigenlijk opzoek naar een plafondventilator die je vanuit Homekit kan bedienen. Nu is er een Hunter Signal ceilingfan, maar die is blijkbaar alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar (en 110 volt). Iets anders ben ik nog niet tegengekomen. Weet iemand iets?

http://www.metalfan.nl

quote:
Tokus schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 12:51:
ik ben eigenlijk opzoek naar een plafondventilator die je vanuit Homekit kan bedienen. Nu is er een Hunter Signal ceilingfan, maar die is blijkbaar alleen in de Verenigde Staten verkrijgbaar (en 110 volt). Iets anders ben ik nog niet tegengekomen. Weet iemand iets?
Sonoff flashen met HK firmware, bevestigen tussen 230v en een aan/uit plafondventilator? Anders een Hunter kopen en trafo 230-110v tussenzetten.

Edit: https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/

Rgerr wijzigde deze reactie 10-05-2018 13:11 (9%)

@meesje Kun jij misschien wat toevoegen aan de bovenstaande post? Staat me iets bij dat jij wel eens bezig bent geweest met het zelf flashen van een sonoff met de betreffende firmware. Misschien een tutorial of zo?

• zoeperman
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 20-10 20:49
quote:
[...]

waar dan voor dat geld ? :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:45:
@meesje Kun jij misschien wat toevoegen aan de bovenstaande post? Staat me iets bij dat jij wel eens bezig bent geweest met het zelf flashen van een sonoff met de betreffende firmware. Misschien een tutorial of zo?
Ik heb pas afgelopen week de spullen binnen gekregen om te kunnen flashen. Nu nog een keer tijd vinden om even rustig voor te gaan zitten. Eerst kijken of het me lukt zonder de pin header te solderen. Indien wel nodig dan even bij de buurman informeren of hij dat wel kan.
Wanneer het me gelukt is zal ik hier de stappen beschrijven. Er kan wel een flink aantal weken over heen gaan. Eerst kijken of de sonoff überhaupt out of the box werkt: simpele test met fitting en gloeilamp.
quote:
meesje schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 13:55:
[...]

Ik heb pas afgelopen week de spullen binnen gekregen om te kunnen flashen. Nu nog een keer tijd vinden om even rustig voor te gaan zitten. Eerst kijken of het me lukt zonder de pin header te solderen. Indien wel nodig dan even bij de buurman informeren of hij dat wel kan.
Wanneer het me gelukt is zal ik hier de stappen beschrijven. Er kan wel een flink aantal weken over heen gaan. Eerst kijken of de sonoff überhaupt out of the box werkt: simpele test met fitting en gloeilamp.
Toevallig een linkje waar je alle informatie/tutorial vandaan hebt?
quote:
Rgerr schreef op donderdag 10 mei 2018 @ 15:08:
[...]

Toevallig een linkje waar je alle informatie/tutorial vandaan hebt?
https://www.reddit.com/r/...s_the_sonoff_basic_to_be/
Op bovenstaande pagina wordt verwezen naar bestand binnen te halen via WeTransfer: https://we.tl/pCxiA6pFL1
Je krijgt dan een viertal bestanden: 1 readme (installatie) en 3 bin files. 1 van deze bin files moet je gebruiken. De readme leek me wel duidelijk.
Thanks @meesje, misschien dat ik er zelf ook een keer mee bezig ga. Eerst nog nut voor verzinnen. ;)

@Tokus zie bovenstaande, misschien helpt dit je op weg.

Rgerr wijzigde deze reactie 10-05-2018 15:24 (4%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op woensdag 9 mei 2018 @ 19:35:

kwam net trouwens ook dit tegen:
https://libraries.io/npm/homebridge-sun-position
https://www.npmjs.com/package/homebridge-sun-position

Acties:
  • +1Henk 'm!
Hebben jullie ook wel eens dat de Woning app in het status overzicht links boven aan geeft: Apple TV reageert niet. Ik merk dan ook dat de status van de tegeltjes en scenes niet goed wordt weergegeven. De enige oplossing is om de ATV te herstarten.

Edit: dit probleem kwam waarschijnlijk doordat mijn vriendin spullen had neergelegd op de afstandsbediening.... ;)

meesje wijzigde deze reactie 16-05-2018 14:33 (19%)

Eén van mijn twee Koogeek Door/Window sensoren heeft het begeven. Een reset bracht geen oplossing en ook niet verwijderen en omwisselen van de batterij. Probleem gemeld bij tomtop. Ik ben heel benieuwd hoe de garantie afhandeling gaat lopen. Nieuw exemplaar opgestuurd krijgen? Geld terug? Het lijkt me stug dat je voor een apparaar van 23 euro deze eerst moet opsturen.
https://smartapfel.de/kab...kit-integration-bekommen/
Het zou een mooie ontwikkeling zijn als draadloze camera's (zoals de Arlo Pro) ondersteuning gaan krijgen voor HomeKit. Ik kijk nu wel uit naar de komende WWDC.
300 euro voor een draadloze 720 "HD" camera -O-

Het is inderdaad een aardig prijzig systeem, maar verder toch een mooie ontwikkeling (dat waarschijnlijk accu gedreven webcams ook HK support gaan krijgen)?
In ieder geval is het voordeel van Arlo dat je bewegingsdetectie hebt en 7 dagen gratis cloud opslag. Dat bieden de Logi Circle 2 en D-Link Omna 180 beide niet.

meesje wijzigde deze reactie 17-05-2018 14:12 (21%)

jawel, maar het is 2018. Nu nog een 720 camera aanschaffen? (en voor zo'n bedrag) Ik weet het niet hoor...
Dahua cams bieden voor de helft 5MP. En als je een eigen servertje hebt record je daarop. Of op een SD.
En wil je perse cloud, dan betaal je 5 USD/mnd
En bewegingsdetectie hebben ze gewoon hoor.

quote:
paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:16:
jawel, maar het is 2018. Nu nog een 720 camera aanschaffen? (en voor zo'n bedrag) Ik weet het niet hoor...
Dahua cams bieden voor de helft 5MP. En als je een eigen servertje hebt record je daarop. Of op een SD.
En wil je perse cloud, dan betaal je 5 USD/mnd
En bewegingsdetectie hebben ze gewoon hoor.
Als ik me niet vergis, heb je destijds zelf als negatief punt van de Circle 2 aangegeven dat motion detection alleen icm cloud opslag was.
SD lijkt me voor een beveiligingscamera niet wenselijk. FTP, Dropbox, eigen NAS oid lijkt me wel beter.

De Dahua cams ken ik. Zojuist even gegoogeld. Prijstechnisch (kwaliteit weet ik niet) lijkt het een beetje op Foscam. Werken deze ook met een rtsp in homebridge?
quote:
meesje schreef op woensdag 16 mei 2018 @ 14:32:
Eén van mijn twee Koogeek Door/Window sensoren heeft het begeven. Een reset bracht geen oplossing en ook niet verwijderen en omwisselen van de batterij. Probleem gemeld bij tomtop. Ik ben heel benieuwd hoe de garantie afhandeling gaat lopen. Nieuw exemplaar opgestuurd krijgen? Geld terug? Het lijkt me stug dat je voor een apparaar van 23 euro deze eerst moet opsturen.
Van tomtop de volgende reactie ontvangen:
Could you please take a video which can show product's problem specifically and send it to us? It would help a lot if you send the video to us by Youtube or other links.Then we can check it with our technician and work out a solution for you.
Dat wordt nog lachen om met mijn iPhone mijn iPad te filmen die de HK code scant..... Dan maar de code handmatig invoeren. :+

Na het lezen van deze mail zat ik wel gelijk in de 'weerstand' modus ("een filmpje maken, dat ga ik dus echt niet doen..."). Komend weekend toch maar even doen, zij kunnen ook niet weten dat ik blauwe ogen heb.... ;)
Ipv gebruik te maken van de Woning app, zal ik wel gelijk de Koogeek app gebruiken en ook een filmpje maken waarbij ik eerst een reset doen middels het pinnetje.

Ik ben benieuwd wat ik daarna moet gaan doen. Ik hoop niet dat het een traject wordt dat ik voor een apparaatje van 23 euro euro het moet opsturen en ik de verzendkosten moet betalen. Zul je net zien dat het product 'toevallig' nooit arriveert bij Tomtop.
quote:
meesje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Als ik me niet vergis, heb je destijds zelf als negatief punt van de Circle 2 aangegeven dat motion detection alleen icm cloud opslag was.
SD lijkt me voor een beveiligingscamera niet wenselijk. FTP, Dropbox, eigen NAS oid lijkt me wel beter.
Ja, maar ze kunnen het wel. Jij schrijft dat ze het niet bieden.
quote:
De Dahua cams ken ik. Zojuist even gegoogeld. Prijstechnisch (kwaliteit weet ik niet) lijkt het een beetje op Foscam. Werken deze ook met een rtsp in homebridge?
Nee, Dahua is de 'goedkopere' tak van hikvision. Laatstgenoemde wordt toch wel als een van de besten genoemd op security camera gebied.

Ik denk dat de circle 2 een te gekke camera is hoor, maar 10 euro per maand voor vrij basale zaken? helemaal gestoord 8)7

paQ wijzigde deze reactie 17-05-2018 15:26 (7%)

quote:
paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:24:
[...]

[...]

Nee, Dahua is de 'goedkopere' tak van hikvision. Laatstgenoemde wordt toch wel als een van de besten genoemd op security camera gebied.

Ik denk dat de circle 2 een te gekke camera is hoor, maar 10 euro per maand voor vrij basale zaken? helemaal gestoord 8)7
Momenteel zeer tevreden met mijn foscams. ;) Nemen netjes op op mn NAS, motion detection kan via native app. Via HK zou het via een aparte motion sensor kunnen. Zo wil ik binnenkort ook eens kijken of er eentje bij de voordeur kan hangen die alleen beweging detecteert als er daadwerkelijk iemand voor de deur staat (camera hangt er al). Maar dat is denk ik nog niet zo makkelijk, gezien een ruime kijkhoek en het feit dat wanneer iemand thuis komt, deze ook voor de deur staat. Misschien toch maar de Ring Pro overwegen. :+
...en ze kosten een fractie van hetgeen belkin biedt. Andere doelgroep, I know, maar je betaalt wel echt écht te veel zo... 299 voor een 720 cam :')

quote:
paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 16:38:
...en ze kosten een fractie van hetgeen belkin biedt. Andere doelgroep, I know, maar je betaalt wel echt écht te veel zo... 299 voor een 720 cam :')
Belkin??? :)
quote:
Rgerr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:41:
[...]

Momenteel zeer tevreden met mijn foscams. ;) Nemen netjes op op mn NAS, motion detection kan via native app. Via HK zou het via een aparte motion sensor kunnen. Zo wil ik binnenkort ook eens kijken of er eentje bij de voordeur kan hangen die alleen beweging detecteert als er daadwerkelijk iemand voor de deur staat (camera hangt er al). Maar dat is denk ik nog niet zo makkelijk, gezien een ruime kijkhoek en het feit dat wanneer iemand thuis komt, deze ook voor de deur staat. Misschien toch maar de Ring Pro overwegen. :+
Hopeljjk komt Ring snel met HK support. Ze hebben dat al in 2016 aangekondigd. De camera functie van de Ring deurbel krijg je met geen mogelijkheid in homebridge (vanwege hun verdienmodel, cloud abonnement).
quote:
paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:24:
[...]

[...]

O ja, je hebt helemaal gelijk. 120 euro per jaar betalen om motion detection werkend te krijgen...... Inderdaad een beetje te gek.

Hikvision heb ik wel eens van gehoord. Ik wist niet dat Dahua een tak is van Hikvision. Ik ben wel benieuwd waarom Dahua goedkoper is. Misschien mindere security? :+
Zonder gekheid, ik ga me eens verdiepen in dit merk. Ik zoek voor buiten nog een ip camera. Het moet er eentje zijn met wifi en niet PoE; buiten heb ik namelijk geen utp kabel ter beschikking, gelukkig wel een buitenstopcontact.

Wel model(len) heb je van Dahua? Werken ze alle probleemloos in homebridge? Gaat de stream ook via rtsp?
quote:
Rgerr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:41:
[...]

Hoe heb je de integratie gedaan met je NAS? Heb je daarvoor Synology Surveillance Station gebruikt? Of middels FTP?
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar via (hevig gedateerde web interface kun je in de camera ook het motion detection gebied instellen. Dat kan volgens mij niet in de app.
Zoals hierboven aangegeven zoek ik een outdoor ip camera. Misschien eentje van Dahua of anders nog één van Foscam (b.v. de FI9800P of FI9900P, 720p of 1080p maakt me niet zo veel uit). Welke types heb jij van Foscam? Allemaal via rtsp werkend gekregen?
Qua security was Foscam een tijdje geleden negatief in het nieuws? Zojuist zie ik een firmware update voor mijn C1 ('solve vdoo security vulnerabilities'). Dit klinkt best goed.
quote:
meesje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:04:
[...]

O ja, je hebt helemaal gelijk. 120 euro per jaar betalen om motion detection werkend te krijgen...... Inderdaad een beetje te gek.

Hikvision heb ik wel eens van gehoord. Ik wist niet dat Dahua een tak is van Hikvision. Ik ben wel benieuwd waarom Dahua goedkoper is. Misschien mindere security? :+
Zonder gekheid, ik ga me eens verdiepen in dit merk. Ik zoek voor buiten nog een ip camera. Het moet er eentje zijn met wifi en niet PoE; buiten heb ik namelijk geen utp kabel ter beschikking, gelukkig wel een buitenstopcontact.

Wel model(len) heb je van Dahua? Werken ze alle probleemloos in homebridge? Gaat de stream ook via rtsp?

[...]

Hoe heb je de integratie gedaan met je NAS? Heb je daarvoor Synology Surveillance Station gebruikt? Of middels FTP?
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar via (hevig gedateerde web interface kun je in de camera ook het motion detection gebied instellen. Dat kan volgens mij niet in de app.
Zoals hierboven aangegeven zoek ik een outdoor ip camera. Misschien eentje van Dahua of anders nog één van Foscam (b.v. de FI9800P of FI9900P, 720p of 1080p maakt me niet zo veel uit). Welke types heb jij van Foscam? Allemaal via rtsp werkend gekregen?
Qua security was Foscam een tijdje geleden negatief in het nieuws? Zojuist zie ik een firmware update voor mijn C1 ('solve vdoo security vulnerabilities'). Dit klinkt best goed.
Twee maal C1 en twee maal FI9853EP. Allemaal werkend binnen Homebridge, met een rtsp feed. Twee van de eerder genoemde nemen 24/7 beeld op mn NAS. Voor de andere twee is dat niet nodig. :)

Motion detection heb ik inderdaad binnen de webomgeving eens naar gekeken, alleen werkte dat dusdanig dramatisch (en geen noodzaak) dat ik het heb laten varen. Veel gedoe met geofencing, om de haverklap meldingen zonder enige beweging. Dus heb de bedoeling maar uitgeschakeld. Leuk idee, werkt niet. Niet voor mij althans.
Dat is bij dahua nou juist weer meer dan prima geregeld. (als je de webinterface aan de praat krijgt :+ )
Je kan 4 of 5 zones aanmaken, en voor elke zone een andere gevoeligheid en drempelwaarde instellen. En volgens mij ook tijden voor elk van die zones.
Mara we dwalen wel wat af denk ik :7

paQ wijzigde deze reactie 17-05-2018 19:43 (6%)

quote:
paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:43:
Dat is bij dahua nou juist weer meer dan prima geregeld. (als je de webinterface aan de praat krijgt :+ )
Je kan 4 of 5 zones aanmaken, en voor elke zone een andere gevoeligheid en drempelwaarde instellen. En volgens mij ook tijden voor elk van die zones.
Mara we dwalen wel wat af denk ik :7
Maakt niks uit hoor.... ;) Ik ben benieuwd welke types jij werkend hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
meesje schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 19:47:
[...]

Maakt niks uit hoor.... ;) Ik ben benieuwd welke types jij werkend hebt.
https://www.gewoonveilig....3JQwHUEAQYBCABEgK6RPD_BwE
3 MP voor 89 piek

Acties:
  • +1Henk 'm!
Ah, wat een rust met zo’n HomePod in huis. Geen geschreeuw meer tegen m’n Apple watch, iPhone of iPad die niet meer per ongeluk mee doen als ik Siri aanroep. :z

Enige jammere is dat ze nog geen Nederlands kan op HomePod, daardoor snapt ze soms niet wat ik bedoe, als ik vraag: “What is the temperature on zolder?” Fingers crossed dat Apple ook Nederlands gaat aankondigen bij de aankomende WWDC, dan ben ik helemaal tevreden. :*)

Acties:
  • 0Henk 'm!
leuk ding he? :)

Vooral dat geluidje als ie voor het eerst aangaat :o :P

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:09:
leuk ding he? :)

Vooral dat geluidje als ie voor het eerst aangaat :o :P
Dat is mij dan even ontgaan denk ik. ;) Maar zeker leuk ding, hoop dat ze ook binnenkort radio zenders naar keuze kunnen afspelen. Luister veelal NPO 2 in de auto bijvoorbeeld, en Spotify zou ook wel erg prettig zijn. Het weekend maar eens mee experimenteren. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:12:
[...]

Dat is mij dan even ontgaan denk ik. ;) Maar zeker leuk ding, hoop dat ze ook binnenkort radio zenders naar keuze kunnen afspelen. Luister veelal NPO 2 in de auto bijvoorbeeld, en Spotify zou ook wel erg prettig zijn. Het weekend maar eens mee experimenteren. :)
Hopelijk tijdens de komende WWDC nieuws dat er meer integraties mogelijk zijn, zoals TuneIn en Spotify.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:12:
[...]

als je een playlist in spotify aanzet, dan kun je via de homepod gewoon navigeren.
Harder/zachter werkt integraal via zowel de homepod als je iphone/pad

Ik heb de Briste vrouwenstem trouwens. Die is cute :>

paQ wijzigde deze reactie 18-05-2018 13:41 (5%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
paQ schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 13:40:
[...]

als je een playlist in spotify aanzet, dan kun je via de homepod gewoon navigeren.
Harder/zachter werkt integraal via zowel de homepod als je iphone/pad

Ik heb de Briste vrouwenstem trouwens. Die is cute :>
Ook next song, previous song? Maar dan moet je hem wel aanzetten via AirPlay lijkt me. Helemaal top zou zijn: “Hey Siri, turn playlist x on on spotify.” :)

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Rgerr schreef op vrijdag 18 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Ook next song, previous song? Maar dan moet je hem wel aanzetten via AirPlay lijkt me. Helemaal top zou zijn: “Hey Siri, turn playlist x on on spotify.” :)
Geduld, geduld, tot 4 juni.... ;)
Hier meer van wat er wel/niet mogelijk is met Spotify en de HomePod
https://www.onemorething....od-spotify-mogelijkheden/

Dus inderdaad opstarten met Airplay en daarna kun je redelijk wat commando's geven (welke doorgegeven worden naar je ipad/iphone).

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Hebben jullie inmiddels wat meer ervaring met de koogeek innouwdimmers?

Werken die een beetje betrouwbaar?

Binnenkort start onze grote verbouwing dus ik wil even checken of die het standaard moeten worden of toch beter niet...
quote:
boefje79 schreef op zaterdag 19 mei 2018 @ 10:43:
Hebben jullie inmiddels wat meer ervaring met de koogeek innouwdimmers?

Werken die een beetje betrouwbaar?

Binnenkort start onze grote verbouwing dus ik wil even checken of die het standaard moeten worden of toch beter niet...
Momenteel 1 in gebruik, werken prima/goed. :) Gebruik hem momenteel weinig tot niet gezien het langer licht is buiten. Maar heb er geen klachten over, ga dit najaar denk ik nog wel een paar installeren door het huis.

Tip: stukje fijn schuurpapier, spuitbusje kunststof primer en spuitbusje verf in de gewenste kleur en je maakt ze helemaal passend voor je interieur. De originele kleur is mij wat te geel, dus heb ze in de kleur gespoten van de rest van het schakelmateriaal. :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 07:58
Kijk, dat is een beter plan, dan de ralkleur van de schakelaar doorgeven aan de stucadoor ;)

Thanks!

Acties:
  • 0Henk 'm!
Sinds gisteren deed de Hue Tap het weer eens niet. Gelukkig was de oplossing hetzelfde als de vorige keer: op de ATV uit- en weer inloggen. Hopelijk gaat dit niet te vaak gebeuren.

Edit: Net even gezocht in dit topic. De vorige keer dat de Tap het niet deed, was 6 mei. Dus binnen twee weken deed het probleem zich al weer voor.

meesje wijzigde deze reactie 20-05-2018 22:40 (29%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Serena
Hier doen weer een paar dimmers het niet. Maar denk dat ik weet wat het probleem is. Ik installeerde weer eens nieuwe iOS bèta.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Serena schreef op maandag 21 mei 2018 @ 15:50:
Hier doen weer een paar dimmers het niet. Maar denk dat ik weet wat het probleem is. Ik installeerde weer eens nieuwe iOS bèta.
Dat is het risico van beta software. Waarom installeer je überhaupt beta software? Op welke feature zit je dringend te wachten? Of ontwikkel je apps en wil je checken of deze blijven werken?

Acties:
  • +1Henk 'm!
https://smartapfel.de/hom...-homekit-geraeten-messen/
De bluetooth range extender van Elgato zal er denk ik niet meer komen.
Der ursprünglich mal geplante Bluetooth Range Extender von Elgato wurde von Apple leider nie freigegeben. Daran dürfte vermutlich Bluetooth 5 mit der Mesh-Technologie Schuld sein, aber das ist ein ganz anderes Thema.

Acties:
  • 0Henk 'm!
https://www.onemorething....wdc-2018-siri-verrassing/
Een nieuwe stem, slimmer en meshy. Dat laatste is waarschijnlijk wat ze bij smartapfel bedoelde. Het Elgato spul kan in de prullenbak..... ;)

Laat maar, dit zei Siri kennelijk vorig jaar al.

meesje wijzigde deze reactie 22-05-2018 14:21 (20%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Afgelopen weekend waren de batterijen van de Elgato Eve Room leeg. Op 7 feb. had ik ze vervangen. De opgegeven zes maanden worden niet gehaald. Het is dus eerst eerder een kwartaal.
De laatste maand is het trouwens heel erg snel gegaan. Op 7 april stond het percentage nog op 73 procent.
Pagina: 1 ... 23 ... 31 Laatste

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True