paQ schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:24:
[...]
Ja, maar ze kunnen het wel. Jij schrijft dat ze het niet bieden.
[...]
Nee, Dahua is de 'goedkopere' tak van hikvision. Laatstgenoemde wordt toch wel als een van de besten genoemd op security camera gebied.
Ik denk dat de circle 2 een te gekke camera is hoor, maar 10 euro per maand voor vrij basale zaken? helemaal gestoord

O ja, je hebt helemaal gelijk. 120 euro per jaar betalen om motion detection werkend te krijgen...... Inderdaad een beetje te gek.
Hikvision heb ik wel eens van gehoord. Ik wist niet dat Dahua een tak is van Hikvision. Ik ben wel benieuwd waarom Dahua goedkoper is. Misschien mindere security?
Zonder gekheid, ik ga me eens verdiepen in dit merk. Ik zoek voor buiten nog een ip camera. Het moet er eentje zijn met wifi en niet PoE; buiten heb ik namelijk geen utp kabel ter beschikking, gelukkig wel een buitenstopcontact.
Wel model(len) heb je van Dahua? Werken ze alle probleemloos in homebridge? Gaat de stream ook via rtsp?
Rgerr schreef op donderdag 17 mei 2018 @ 15:41:
[...]
Momenteel zeer tevreden met mijn foscams.

Nemen netjes op op mn NAS, motion detection kan via native app. Via HK zou het via een aparte motion sensor kunnen. Zo wil ik binnenkort ook eens kijken of er eentje bij de voordeur kan hangen die alleen beweging detecteert als er daadwerkelijk iemand voor de deur staat (camera hangt er al). Maar dat is denk ik nog niet zo makkelijk, gezien een ruime kijkhoek en het feit dat wanneer iemand thuis komt, deze ook voor de deur staat. Misschien toch maar de Ring Pro overwegen.

Hoe heb je de integratie gedaan met je NAS? Heb je daarvoor Synology Surveillance Station gebruikt? Of middels FTP?
Ik weet niet of je er van op de hoogte bent, maar via (hevig gedateerde web interface kun je in de camera ook het motion detection gebied instellen. Dat kan volgens mij niet in de app.
Zoals hierboven aangegeven zoek ik een outdoor ip camera. Misschien eentje van Dahua of anders nog één van Foscam (b.v. de FI9800P of FI9900P, 720p of 1080p maakt me niet zo veel uit). Welke types heb jij van Foscam? Allemaal via rtsp werkend gekregen?
Qua security was Foscam een tijdje geleden negatief in het nieuws? Zojuist zie ik een firmware update voor mijn C1 ('solve vdoo security vulnerabilities'). Dit klinkt best goed.