Uiteraard
Lijkt me niet dat je externe toegang hoeft aan te zetten voor ze. HomeKit herkent ze als ze op de WiFi zitten, waar je hub ook op zit. Ander idee: scene maken voor 'gasten', waarin het een en ander geregeld is. Mijn schoonouders hebben geen iphones, dus ik regel het op die manier voor ze.B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:57:
Ik heb sinds kort mijn schoonouders toegevoegd aan mijn 'Thuis'. Dit zou er met name voor moeten zorgen dat Hue sensoren niet meer afgaan als ze aan het oppassen zijn, lampen dan gewoon aan blijven als wij van huis gaan e.d.
Nu moet ik blijkbaar de optie voor externe toegang aanzetten, anders blijft Homekit denken dat ze niet bij mij thuis zijn. En krijg ik dus continue meldingen van de bewegingssensoren en gaan lampen uit zodra wij weg gaan. Maar dit is eigenlijk niet wat ik wil, want dat betekent ook dat ze altijd de lampen (per ongeluk) kunnen bedienen, ook als ze niet bij ons thuis zijn.
Klopt dit?
Je moet instellen bij de sensoren e.d. dat je alleen melding moet krijgen als er niemand is bijv.B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:57:
Ik heb sinds kort mijn schoonouders toegevoegd aan mijn 'Thuis'. Dit zou er met name voor moeten zorgen dat Hue sensoren niet meer afgaan als ze aan het oppassen zijn, lampen dan gewoon aan blijven als wij van huis gaan e.d.
Nu moet ik blijkbaar de optie voor externe toegang aanzetten, anders blijft Homekit denken dat ze niet bij mij thuis zijn. En krijg ik dus continue meldingen van de bewegingssensoren en gaan lampen uit zodra wij weg gaan. Maar dit is eigenlijk niet wat ik wil, want dat betekent ook dat ze altijd de lampen (per ongeluk) kunnen bedienen, ook als ze niet bij ons thuis zijn.
Klopt dit?
Nu staat waarschijnlijk op UIT
[ Voor 73% gewijzigd door paQ op 12-04-2018 15:13 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Nope, dit heb ik staan op 'als er niemand thuis is'. Ik kan ook zien dat ze netjes op het Wifi netwerk zitten.paQ schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:12:
[...]
Je moet instellen bij de sensoren e.d. dat je alleen melding moet krijgen als er niemand is bijv.
Nu staat waarschijnlijk op UIT
Het lijkt er op dat de AppleTV (alszijnde homekit hub) niet ziet dat ze bij ons thuis zijn...
Dit is ook wel een geinige! Handig voor op de sportschool waar ik train om mijn locker op slot te doen!😜
Hangslot met HomeKit en vingerafdruk!
https://www.koogeek.com/p-l3.html
DaveD
Handig, dan kun je hem op afstand niet open doen omdat ie niet/ander WiFi netwerk zit?DaveD1109 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 21:30:
Dit is ook wel een geinige! Handig voor op de sportschool waar ik train om mijn locker op slot te doen!😜
Eerste storingsreactie uit en inloggen op alle betrokken iOS apparaten al gedaan? Wil vaak nog wel de meeste problemen oplossen.B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:32:
[...]
Nope, dit heb ik staan op 'als er niemand thuis is'. Ik kan ook zien dat ze netjes op het Wifi netwerk zitten.
Het lijkt er op dat de AppleTV (alszijnde homekit hub) niet ziet dat ze bij ons thuis zijn...
Ehhh vandaar ook de vingerafdruk??Rgerr schreef op donderdag 12 april 2018 @ 22:19:
[...]
Handig, dan kun je hem op afstand niet open doen omdat ie niet/ander WiFi netwerk zit?Heb hem voorbij zien komen, kan er alleen het nut voor in HomeKit niet van inzien.
DaveD
Heeft iedereen "Share My Location" aan staan?B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:32:
[...]
Nope, dit heb ik staan op 'als er niemand thuis is'. Ik kan ook zien dat ze netjes op het Wifi netwerk zitten.
Te vinden on der Settings -> Privacy -> Location Services -> Share My Location -> Share My Location (ON)
Hier kun je ook selecteren welk device bepaald waar je bent.
Als een iemand dit uit heeft staan werken alle locatie gebaseerde events met first/last niet.
Ik heb het Nederlands pad niet voor je, maar daar kun je vast uitkomen.
En btw, het maakt niets uit of mensen wel of niet op je wifi zitten voor de locatiebepaling. Als ze niet op je wifi zitten en geen remote toegang hebben, kunnen ze alleen niets bedienen. Locatie acties werken dan nog wel (GPS gebasseerd).
[ Voor 14% gewijzigd door trinite_t op 13-04-2018 10:05 ]
The easiest way to solve a problem is just to solve it.
Dan zie ik meerwaarde er van al helemaal niet, zijn zat andere sloten met fingerprint. Enne, het is toch echt het HomeKit topic.DaveD1109 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 07:00:
[...]
Ehhh vandaar ook de vingerafdruk??HomeKit is in deze enkel een bijzaak.
Heeft verder ook geen meerwaarde. Maar zag hem staan dus dacht meld hem even. Don’t shoot the messenger!Rgerr schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:24:
[...]
Dan zie ik meerwaarde er van al helemaal niet, zijn zat andere sloten met fingerprint. Enne, het is toch echt het HomeKit topic.
DaveD
Ach, als je er gelukkig van wordt.DaveD1109 schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 10:46:
[...]
Heeft verder ook geen meerwaarde. Maar zag hem staan dus dacht meld hem even. Don’t shoot the messenger!
Zit zelf meer te wachten op een verlengsnoer van koogeek met HomeKit. Die hebben ze nu wel maar helaas nog niet voor de eu.Rgerr schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 11:04:
[...]
Ach, als je er gelukkig van wordt.Koogeek heeft sowieso leuk spul, alleen die fingerprint lock... Snap niet waarom je zo iets wil integreren in HomeKit, zie er totaal geen nut van in.
DaveD
Met de laatste update laten de logs nu wel de juiste info zien.robertwebbe schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 02:00:
Ja, ze hebben de app nog niet in orde
https://flic.kr/p/Gf2wEt
Raar, ik heb een scene die continue mislukt. Deze week deed een Eve stekker raar en die heb ik opnieuw ingesteld. Staat in meerdere scenes welke allemaal werken met uitzondering van 1. Als ik die selecteer gaat geen enkele lamp aan en komt meteen 'mislukt' in beeld. Huh?
Update:
Ook in de app Home een foutmelding.

Activeer ik hem in de app Devices gaat alles keurig aan.
Activeer ik hem daarna in Woning gaat het weer fout. Snap er niks van!
Update:
Ook in de app Home een foutmelding.

Activeer ik hem in de app Devices gaat alles keurig aan.
Activeer ik hem daarna in Woning gaat het weer fout. Snap er niks van!
[ Voor 38% gewijzigd door Serena op 13-04-2018 13:02 ]
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
In navolging op bovenstaand bericht. Vanaf de iPad werkt het wel. Huh?
Als ik hier op ga reageren wordt het een elgato rant 
Mislukt de scene zelf, of een automatisering waar die scene de uitkomst van is?
in het eerste geval: als je de scene opnieuw maakt werkt ie dan ook niet?
Ik denk de scene zelf. Goedemorgen en Welterusten werken niet op de iPhone, maar wel op de iPad. Zo raar…paQ schreef op maandag 16 april 2018 @ 09:32:
Als ik hier op ga reageren wordt het een elgato rant
Dan lijkt er iets niet goed gesynchroniseerd.Serena schreef op maandag 16 april 2018 @ 11:10:
[...]
Ik denk de scene zelf. Goedemorgen en Welterusten werken niet op de iPhone, maar wel op de iPad. Zo raar…
*Kuch* Ahum… Herstart iPhone lost het op. *Proest*
Een herstart is vaak wel de makkelijkste weg. Ik uit- en inloggen op iCloud op je iPhone zal wellicht al voldoende geweest zijn.
Zo had ik gisteravond (en vanochtend) dat de Hue Tap (config in HomeKit) opeens niet meer werkte. De oplossing was in dit geval om de hub (ATV4K) te herstarten.
@paQ Ik ben blij dat je je ingehouden hebt over Elgato.
Ik heb sinds twee weken een derde Elgato Energy in gebruik (overgenomen van een particulier) en deze werkt nog steeds goed. Als ik zo de verpakking beoordeel, denk ik dat het er eentje is van de eerste generatie.
Mijn Koogeek P1EU stekkers heb ik ondertussen verkocht. Niet vanwege het recente negatieve nieuws (geen goedkeuring EU of iets dergelijks), maar omdat ze toch wel heel erg bulky zijn. De Door&Window sensor van Koogeek vind ik daarentegen tov Elgato weer erg compact.
Zo had ik gisteravond (en vanochtend) dat de Hue Tap (config in HomeKit) opeens niet meer werkte. De oplossing was in dit geval om de hub (ATV4K) te herstarten.
@paQ Ik ben blij dat je je ingehouden hebt over Elgato.
Ik heb sinds twee weken een derde Elgato Energy in gebruik (overgenomen van een particulier) en deze werkt nog steeds goed. Als ik zo de verpakking beoordeel, denk ik dat het er eentje is van de eerste generatie.
Mijn Koogeek P1EU stekkers heb ik ondertussen verkocht. Niet vanwege het recente negatieve nieuws (geen goedkeuring EU of iets dergelijks), maar omdat ze toch wel heel erg bulky zijn. De Door&Window sensor van Koogeek vind ik daarentegen tov Elgato weer erg compact.
[ Voor 48% gewijzigd door meesje op 16-04-2018 11:48 ]
Vandaag is bij mij de Honeywell Lyric T6 thermostaat geplaatst. Weer een apparaat toegevoegd aan HomeKit. Helemaal happy!
Nu moet ik kennelijk geduld hebben totdat de thermostaat ‘gecalibreerd’ is en de juiste temperatuur in de woning aangeeft.
Nu moet ik kennelijk geduld hebben totdat de thermostaat ‘gecalibreerd’ is en de juiste temperatuur in de woning aangeeft.
Ik weet niet of ik je probleem wel helemaal volg... maar heb je misschien automatisering met weg gaan e.d.? Mijn moeder heeft een iPhone 5 en is aangemeld in HomeKit (beide vinkjes uit). Alleen de iPhone 5 werkt niet met iOS11 en dus niet met locatie. Ik kan dus geen automatisering gebruiken voor lichten aan met haar erbij.B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 15:32:
Ik heb ook vreemde / onverklaarbare situaties gehad met automations die niet werkte wanneer ik gasten toegang gaf zonder de 'externe toegang' optie. Ik heb daarom er maar voor gekozen dat ze wel externe toegang krijgen, sindsdien werken mijn automations goed. Ik hoop dat dit probleem in een nieuwe iOS verholpen is.B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:57:
Klopt dit?
Precies, dit probleem heb ik dus ook. Erg irritant. Krijg je neiging om het met domoticz of home assistant te gaan regelen, maar dan moet ik weer allerlei andere dingen opzetten..Jasper-NL schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 18:08:
[...]
Ik heb ook vreemde / onverklaarbare situaties gehad met automations die niet werkte wanneer ik gasten toegang gaf zonder de 'externe toegang' optie. Ik heb daarom er maar voor gekozen dat ze wel externe toegang krijgen, sindsdien werken mijn automations goed. Ik hoop dat dit probleem in een nieuwe iOS verholpen is.
Hebben er mensen ervaring met een KNX systeem te koppelen aan Homekit?
Mijn ouders hebben hun hele huis voorzien van een KNX systeem (Gira), maar de apps van Gira werken erg slecht en automations maken is lastig. Op het KNX systeem zitten alle lampen aangesloten, maar ook zonwering bijvoorbeeld.
Ik ken twee oplossingen die KNX kunnen koppelen aan Homekit:
* https://www.xxter.com/pairot/homekit-knx/
* https://thinka.eu/en/thinka-for-knx.html
Het is nogal een uitgave (600 EUR), dus ben benieuwd of hier al ervaringen mee zijn.
Mijn ouders hebben hun hele huis voorzien van een KNX systeem (Gira), maar de apps van Gira werken erg slecht en automations maken is lastig. Op het KNX systeem zitten alle lampen aangesloten, maar ook zonwering bijvoorbeeld.
Het is nogal een uitgave (600 EUR), dus ben benieuwd of hier al ervaringen mee zijn.
Ik heb zelf geen ervaring met KNX. Wellicht kun je homebridge overwegen. Dit is software welke o.a. op een Raspberry Pi geïnstalleerd kan worden. We hebben daar een apart topic voor. Mijn voorkeur ging altijd voor dedicated homekit apparatuur en wilde niet gaan 'knutselen', maar sinds gisteravond heb ik zelf ook een RPI draaiend met homebridge.Jasper-NL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 09:38:
Hebben er mensen ervaring met een KNX systeem te koppelen aan Homekit?
Binnen homebridge kun je diverse plugins installeren om niet-HK compatible devices werkend te krijgen in HK. Voor KNX heb je b.v. deze plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-knx
Is KNX wellicht een Duits produkt? Als ik google op 'homebridge knx' kom ik veel Duitstalige sites tegen.
Bijvoorbeeld: https://www.boernyblog.de...spberry-pi-kurzanleitung/
Ik ben ook niet zo van het knutselen, zeker niet als het niet in je eigen huis. Ik wil voorkomen dat ik steeds naar mijn ouders moet om de boel te fixen ;-)meesje schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 10:54:
[...]
Ik heb zelf geen ervaring met KNX. Wellicht kun je homebridge overwegen. Dit is software welke o.a. op een Raspberry Pi geïnstalleerd kan worden. We hebben daar een apart topic voor. Mijn voorkeur ging altijd voor dedicated homekit apparatuur en wilde niet gaan 'knutselen', maar sinds gisteravond heb ik zelf ook een RPI draaiend met homebridge.
Binnen homebridge kun je diverse plugins installeren om niet-HK compatible devices werkend te krijgen in HK. Voor KNX heb je b.v. deze plugin: https://www.npmjs.com/package/homebridge-knx
Is KNX wellicht een Duits produkt? Als ik google op 'homebridge knx' kom ik veel Duitstalige sites tegen.
Bijvoorbeeld: https://www.boernyblog.de...spberry-pi-kurzanleitung/
Maar eigenlijk werkt zo'n Thinka oplossing hetzelfde als een Raspberry Pi i.c.m. homebridge met een KNX plugin. Met het voordeel dat zij (een deel van) het werk voor jou al hebben gedaan (iets minder geknutsel).
Ik denk wel dat als je een RPI met homebridge en de KNX plugin eenmaal werkend hebt, dit gewoon goed blijft werken. Je ouders zullen de RPI waarschijnlijk niet voor andere plugins of doeleinden gaan gebruiken. Ook zijn de kosten voor een RPI ongeveer 10% van de oplossing van Thinka. Vanuit dat oogpunt is het het wellicht waard om even te 'zweten' om het werkend te krijgen. En als het draait, dan kun je van de betreffende SD kaart een backup maken, zodat je altijd naar dat moment terug kunt.Jasper-NL schreef op vrijdag 20 april 2018 @ 11:59:
[...]
Ik ben ook niet zo van het knutselen, zeker niet als het niet in je eigen huis. Ik wil voorkomen dat ik steeds naar mijn ouders moet om de boel te fixen ;-)
Maar eigenlijk werkt zo'n Thinka oplossing hetzelfde als een Raspberry Pi i.c.m. homebridge met een KNX plugin. Met het voordeel dat zij (een deel van) het werk voor jou al hebben gedaan (iets minder geknutsel).
Leuk probeersel: motion sensor (had er nog 1 over) in de brievenbus gezet en meldingen aangezet. Dus nu if motion, then notification.
Weet je of de postbode is geweest!
Leuk!
Dat heb ik ook getest met een contactsensor (want die kan buiten de metalen brievenbus, geen bt in de bus) maar ook weer weggehaald omdat de contactsensor altijd twee notificaties geeft; open en dicht, beetje overdreven
Dat heb ik ook getest met een contactsensor (want die kan buiten de metalen brievenbus, geen bt in de bus) maar ook weer weggehaald omdat de contactsensor altijd twee notificaties geeft; open en dicht, beetje overdreven
Rgerr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 11:03:
Leuk probeersel: motion sensor (had er nog 1 over) in de brievenbus gezet en meldingen aangezet. Dus nu if motion, then notification.Weet je of de postbode is geweest!
Klep open lampje aan?
Kun je zelfs de lampring van de mi gateway voor inzetten
Die wil ik gaan inzetten voor de drinkfles van de konijnen. Geen idee nog hoe ik dat ga doen, een omgekeerde leksensor bestaat niet zo ver ik weet. Maar ach, zo blijf je eigen creativiteit uitdagen.paQ schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:06:
Klep open lampje aan?
Wat dacht je van een contactsensor waarbij je de magneet op een drijvertje plaatst?
Rgerr schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 12:56:
[...]
Die wil ik gaan inzetten voor de drinkfles van de konijnen. Geen idee nog hoe ik dat ga doen, een omgekeerde leksensor bestaat niet zo ver ik weet. Maar ach, zo blijf je eigen creativiteit uitdagen.
Wauw.Stro schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 14:29:
Wat dacht je van een contactsensor waarbij je de magneet op een drijvertje plaatst?
[...]
Zie je ook of ze genoeg zonlicht en plantenvoeding krijgen.
Xiaomi aqara wordt HomeKit compatible (ergens 2e helft 2018).
YouTube: Aqara + Siri + Alexa + Google Home Voice control?! (+New products!)
https://appleinsider.com/...kit-likely-by-end-of-2018
Mooie ontwikkeling!
YouTube: Aqara + Siri + Alexa + Google Home Voice control?! (+New products!)
https://appleinsider.com/...kit-likely-by-end-of-2018
Mooie ontwikkeling!
Ik zit even met een kleine uitdaging hier; ik ben langzaam domotica in ons huis aan het uitrollen, de verlichting loopt via Philips Hue lampen en Z-Wave schakelaars, ook gebruik ik Z-Wave bewegingsmelders en deurcontacten.
Ik heb Domoticz en Homebridge draaien op een Raspberry Pi. Dit werkt allemaal prima. Ik gebruik de Woning app op mijn iPhone om b.v. s'avonds te zeggen weltrusten dan schakelt hij netjes de TV en alle lampen uit.
Alleen wil ik het nu zo maken dat als ik b.v. weltrusten zeg, de TV en de lampen in de woonkamer uit gaan en de lampen in de hal/trap/overloop b.v. voor 5 minuten aangaan. Heb ik hier nu perce een woninghub voor nodig zoals een AppleTV of iPad of zijn er ook nog andere opties?
Ik heb Domoticz en Homebridge draaien op een Raspberry Pi. Dit werkt allemaal prima. Ik gebruik de Woning app op mijn iPhone om b.v. s'avonds te zeggen weltrusten dan schakelt hij netjes de TV en alle lampen uit.
Alleen wil ik het nu zo maken dat als ik b.v. weltrusten zeg, de TV en de lampen in de woonkamer uit gaan en de lampen in de hal/trap/overloop b.v. voor 5 minuten aangaan. Heb ik hier nu perce een woninghub voor nodig zoals een AppleTV of iPad of zijn er ook nog andere opties?
Op zich heb je geen hub nodig dan (alhoewel die überhaupt wel van pas komt hoor)Danielson schreef op woensdag 25 april 2018 @ 08:56:
Ik zit even met een kleine uitdaging hier; ik ben langzaam domotica in ons huis aan het uitrollen, de verlichting loopt via Philips Hue lampen en Z-Wave schakelaars, ook gebruik ik Z-Wave bewegingsmelders en deurcontacten.
Je kunt een automatisering aanmaken met een delayswitch die inschakelt als de tv uit gaat bijv.
Die zet je op 3 sec
ALS delayswitch uit, EN nighttime, EN lampen woonkamer uit, DAN lampen hal/trap/overloop aan 5 min.
@Rgerr Wat zegt je bron over de nieuwe Koogeek produkten? Nog steeds april? Dan nog een paar dagen....
Vorige week nog even gecheckt, is vertraagd tot ‘in de zomer’. Meer informatie kreeg ik helaas niet vrij.meesje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 09:41:
@Rgerr Wat zegt je bron over de nieuwe Koogeek produkten? Nog steeds april? Dan nog een paar dagen....
Hallo allemaal,
Ik heb de Danalock v3 homekit versie geïnstalleerd. Werk er nu tijdje mee opzich bevalt hij mij prima MAAR. Ik heb vaak dat ik in de homekit geen reactie krijg van de danalock terwijl al mijn andere apparaten gewoon verbonden zijn. Ik heb een apple tv bijna naast de danalock staan (is backup apple tv en staat in homekit op standby)
Geen reactie is overigens alleen als ik niet thuis ben, als ik verbonden ben met mijn eigen wifi geen probleem. Iemand idee hoe dit komt of hoe ik eea kan verbeteren
bedankt alvast
Ik heb de Danalock v3 homekit versie geïnstalleerd. Werk er nu tijdje mee opzich bevalt hij mij prima MAAR. Ik heb vaak dat ik in de homekit geen reactie krijg van de danalock terwijl al mijn andere apparaten gewoon verbonden zijn. Ik heb een apple tv bijna naast de danalock staan (is backup apple tv en staat in homekit op standby)
Geen reactie is overigens alleen als ik niet thuis ben, als ik verbonden ben met mijn eigen wifi geen probleem. Iemand idee hoe dit komt of hoe ik eea kan verbeteren
bedankt alvast
Is de standby hub niet alleen actief als connectie met die eerste mislukt?parrish schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:50:
Hallo allemaal,
bedankt alvast
Het lijkt op geen verbinding (BT) tussen hub en Danalock.
klopt Apple tv 1 is alleen actie als 2 niet online is. Overigens staat de online apple tv ca 8 mtr van de danalock.paQ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:52:
[...]
Is de standby hub niet alleen actief als connectie met die eerste mislukt?
Het lijkt op geen verbinding (BT) tussen hub en Danalock.
Wat geeft Danalock zelf aan wat het BT bereik is?
Ik zou anders zeggen, een ibeacon ertussen, maar de HK versie wordt niet ondersteund in de Danalock Deutschland app, dus kun je de ibeacon ook niet koppelen.
Ik zou anders zeggen, een ibeacon ertussen, maar de HK versie wordt niet ondersteund in de Danalock Deutschland app, dus kun je de ibeacon ook niet koppelen.
Jammer. In ieder geval bedankt voor de update!Rgerr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 10:29:
[...]
Vorige week nog even gecheckt, is vertraagd tot ‘in de zomer’. Meer informatie kreeg ik helaas niet vrij.
Waar check je dat? de Duitsland app werkt niet met de homekit versiepaQ schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:00:
Wat geeft Danalock zelf aan wat het BT bereik is?
kzou het niet weten. Danalock is al anderhalf jaar geheimzinnig over de HK versie. En zegt überhaupt nergens wat volgens mij over de lijst met beperkingen tov alle andere versies...parrish schreef op woensdag 25 april 2018 @ 12:06:
[...]
Waar check je dat? de Duitsland app werkt niet met de homekit versie
Goed nieuws!!! Xiaomi Aqara krijgt Homekit-ondersteuning!!!
https://www.iculture.nl/n...s-aqara-homekit-geschikt/
Kijk eens 12 posts boven die van jouSerena schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:39:
Maar inderdaad goed nieuws! Dat spul is allemaal een stuk betaalbaarder dan de meer gangbare merken
Ticking away, the moments that make up a dull day
Oud nieuws.Serena schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:39:
meesje in "Apple HomeKit"
Edit: Sorry, @Wormaap attendeerde je er al op. Dat had ik nog niet gezien, je was de laatste post op de pagina.
[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 25-04-2018 14:10 ]
Zal maar vast inslaan, gegarandeerd dat de sensoren e.d. ‘ineens’ een stuk duurder zullen zijn.
Ik hoop niet dat je al te veel besteld hebt, want iculture noemt ‘een aantal producten’.Rgerr schreef op woensdag 25 april 2018 @ 14:05:
Zal maar vast inslaan, gegarandeerd dat de sensoren e.d. ‘ineens’ een stuk duurder zullen zijn.
Erg benieuwd naar welke produkten compatible (en hoe?) gaan worden met HK.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 25-04-2018 16:19 ]
Oh, duh… Even gemist.Wormaap schreef op woensdag 25 april 2018 @ 13:45:
[...]
Kijk eens 12 posts boven die van jou
Maar inderdaad goed nieuws! Dat spul is allemaal een stuk betaalbaarder dan de meer gangbare merken
Denk zelf dat ze ook wel hebben gezien hoeveel mensen er gebruik maken van Xiaomi via Homebridge. En om nog meer mensen te bereiken/over de streep te trekken (en gezien ze het niet al te veel moeite meer gaat kosten) neem ik aan dat ze de accessoires die momenteel met een willekeurige Xiaomi Homebridge plug-in ook direct HomeKit compatibel worden middels een Xiaomi HomeKit hub. Of een grote firmware update voor de gateway.meesje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 16:09:
[...]
Ik hoop niet dat je al te veel besteld hebt, want iculture noemt ‘een aantal producten’.
Erg benieuwd naar welke produkten compatible (en hoe?) gaan worden met HK.
Hoe is dit rode zweem probleem eigenlijk afgelopen? Geretourneerd? Een andere gekregen? Is dit deze wel goed? Of was je er gelijk klaar mee?posttoast schreef op vrijdag 9 februari 2018 @ 15:57:
Ik heb zonet de Logitech Circle 2 aangesloten. Eerste indruk: wat een beroerde beeldkwaliteit. Het is zelfs zo erg dat ik me afvraag of er niet iets mis mee is. Er zit een enorm rode zweem over alles heen. Beelden uit reviews zijn een stuk beter.
Ter illustratie, dit is een wit A4tje in een goed verlichtte huiskamer:
[afbeelding]
En nog een andere irritatie: de bijbehorende app is nog niet geschikt voor de iPhone X. Maar goed, dat ben ik inmiddels wel gewend van Logitech (de Harmony heeft hetzelfde probleem).
Volgens mij las ik laatst ergens dat het iets te maken heeft met de dag- en nachtinstelling. Door even de infrarood aan en uit te zetten moet je dit op kunnen lossen.meesje schreef op woensdag 25 april 2018 @ 21:04:
[...]
Hoe is dit rode zweem probleem eigenlijk afgelopen? Geretourneerd? Een andere gekregen? Is dit deze wel goed? Of was je er gelijk klaar mee?
Laatste dagen enorm veel problemen met de Ikea lampjes. Of ze staan een eeuwigheid op bijwerken of op geen reactie. In de app van Ikea zelf werkt het wel prima.
Nog meer mensen dit probleem?
Nog meer mensen dit probleem?
Ik wil met een Philips Hue motion detector een Fibaro HomeKit switch laten schakelen. Maar om een of andere reden krijg ik dat niet voor elkaar.
Ik heb al rondgeneusd op het internet maar kan daar op dit moment niets vinden wat me verder kan helpen.
Heeft iemand hier ervaring met deze twee devices?
Ik heb al rondgeneusd op het internet maar kan daar op dit moment niets vinden wat me verder kan helpen.
Heb je de Hue Motion sensor toegevoegd aan HomeKit? En in de Philips Hue app expliciet aangegeven dat deze geconfigureerd moet worden in HomeKit?sunnybird schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:58:
Ik wil met een Philips Hue motion detector een Fibaro HomeKit switch laten schakelen. Maar om een of andere reden krijg ik dat niet voor elkaar.
Indien beide, dan zou de Motion sensor moeten werken. Stuurt de Motion sensor, via HomeKit, wel correct je Hue lampen aan?
https://blog.elgato.com/eve-button-double-your-controls/
Wel leuk om te lezen dat je met een additionele conditie verschillende acties kunt toewijzen aan dezelfde knop. Zo kun je dus met 1 knop zowel de lichten aan doen als uit.
Wel leuk om te lezen dat je met een additionele conditie verschillende acties kunt toewijzen aan dezelfde knop. Zo kun je dus met 1 knop zowel de lichten aan doen als uit.
Heb momentele een soortgelijk probleem.sunnybird schreef op donderdag 26 april 2018 @ 09:58:
Een hue dimmer moet een homekit scene starten. Nope...
Ik zie de tegel reageren, de automation ook, maar er gebeurt: niets
Naar hue, configureer in woning app, terug naar de woning app, stel in, test de scene (dat werkt) druk ik op de knop: niets
Heb sinds kort ook wat 'grappigs': hue lamp op toilet icm hue motion, gaat aan wanneer beweging gedecteerd voor 3 min. Indien geen beweging voor 1 min, gaat ie weer uit. Afijn, ik heb die lamp in de scene 'welterusten' opgenomen dat ie dan uit gaat en gekoppeld aan een Hue tap. Als ik dan de scene welterusten activeer, gaat de lamp netjes uit. Maar soms gaat ie spontaan weer aan, zonder dat er iets van beweging gedetecteerd is.
Ik heb het met enige moeite aan de gang gekregen. Eerst gecontroleerd dat de motion sensor een Hue lamp kan schakelen en dat kon inderdaad gerealiseerd worden.
Daarna Hue sensor uit de Hue app verwijderd. Daarna een kamer gedefinieerd in mijn geval een entree en in die entree de sensor opgenomen en omdat er in de entree geen Hue lamp zit maar alleen een Fibaro switch de sensor zonder lamp in de entree gezet. Want de Hue app ziet de Fibaro switch niet.
Die Fibaro switch kun je configureren via de Fibaro app op je iPhone. Dan naar de Homekit Woning App gegaan en daar de Fibaro switch in de entree geplaatst en uiteraard de Hue motion sensor. Daarna via automatisering de switch laten schakelen als detectie plaatsvindt in de Hue motion. Switch laat ik uitschakelen via de automatisering in de Homekit Woning App als er geen detectie meer gezien wordt door de Hue motion.
Misschien zijn er slimmere oplossingen maar ga nu eerst eens ervaren of dit is wat ik wil.
Daarna Hue sensor uit de Hue app verwijderd. Daarna een kamer gedefinieerd in mijn geval een entree en in die entree de sensor opgenomen en omdat er in de entree geen Hue lamp zit maar alleen een Fibaro switch de sensor zonder lamp in de entree gezet. Want de Hue app ziet de Fibaro switch niet.
Die Fibaro switch kun je configureren via de Fibaro app op je iPhone. Dan naar de Homekit Woning App gegaan en daar de Fibaro switch in de entree geplaatst en uiteraard de Hue motion sensor. Daarna via automatisering de switch laten schakelen als detectie plaatsvindt in de Hue motion. Switch laat ik uitschakelen via de automatisering in de Homekit Woning App als er geen detectie meer gezien wordt door de Hue motion.
Misschien zijn er slimmere oplossingen maar ga nu eerst eens ervaren of dit is wat ik wil.
Wat gebeurt er bij: naar Hue, verwijder uit Hue, voeg opnieuw toe in Hue, geef aan 'configureer in HomeKit' en stel de knoppen in.paQ schreef op donderdag 26 april 2018 @ 12:56:
[...]
Heb momentele een soortgelijk probleem.
Een hue dimmer moet een homekit scene starten. Nope...
Ik zie de tegel reageren, de automation ook, maar er gebeurt: niets
Naar hue, configureer in woning app, terug naar de woning app, stel in, test de scene (dat werkt) druk ik op de knop: niets
Hallo mede Tweakers,
Ik zit te denken aan een DIY HomeKit deurbel maar ik ben geen elektrotechnicus en ik hoor daarom graag wat jullie gedachte daarover zijn.
Wat ik dacht te gaan gebruiken is een standaard gewone deurbelknop en deurbel welke normaliter gewoon op 3,5v of 8v werken i.c.m. een Philips Hue dimmer waar je tegenwoordig in HomeKit functies aan kan koppelen.
Het idee is een Hue dimmer te demonteren en tussen de 2 contacten van b.v. knopje 1 een geschakelde relay te plaatsen welke ingeschakeld gaat worden zodra de deurbelknop ingedrukt is. Dus de stroom die naar de deurbel gaat zorgt er ook voor dat het relay die op de dimmer is aangesloten gesloten wordt.
In HomeKit zou dan knop 1 van de Hue dimmer ingedrukt worden waar je dan vervolgens weer andere acties aan kan koppelen.
Zou dit kunnen werken of denk ik te simpel? Hoor graag jullie gedachte hierover.
Groeten,
John
Ik zit te denken aan een DIY HomeKit deurbel maar ik ben geen elektrotechnicus en ik hoor daarom graag wat jullie gedachte daarover zijn.
Wat ik dacht te gaan gebruiken is een standaard gewone deurbelknop en deurbel welke normaliter gewoon op 3,5v of 8v werken i.c.m. een Philips Hue dimmer waar je tegenwoordig in HomeKit functies aan kan koppelen.
Het idee is een Hue dimmer te demonteren en tussen de 2 contacten van b.v. knopje 1 een geschakelde relay te plaatsen welke ingeschakeld gaat worden zodra de deurbelknop ingedrukt is. Dus de stroom die naar de deurbel gaat zorgt er ook voor dat het relay die op de dimmer is aangesloten gesloten wordt.
In HomeKit zou dan knop 1 van de Hue dimmer ingedrukt worden waar je dan vervolgens weer andere acties aan kan koppelen.
Zou dit kunnen werken of denk ik te simpel? Hoor graag jullie gedachte hierover.
Groeten,
John
Klinkt logisch, denk dat je alleen wel aan het solderen komt. Weet ook niet of de voltages overeenkomen met die van een Hue dimmer. Zou dat in elk geval eens nakijken. En vraag me af of je niet alsnog een knop moet indrukken om het te laten werken, als het al werkt.JohnFlipse82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:56:
Hallo mede Tweakers,
Groeten,
John
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter voor een Ring deurbel kunt gaan, heb je er gelijk een camera bij. Maar ja, wel een stuk duurder natuurlijk.
Heb sinds kort mijn deurbel in Homekit zitten doormiddel van Homebridge / Domiticz.JohnFlipse82 schreef op vrijdag 27 april 2018 @ 19:56:
Hallo mede Tweakers,
Groeten,
John
Deurbel is een eenvoudige Klikaanklikuit variant. Homekit ondersteund geen deurbel (meer) zonder camera.
Plug-in:
https://github.com/Samfox2/homebridge-videodoorbell
Persoonlijk vind ik de Ring erg duur zeker als je de pro wilt die als het goed is Homekit ondersteuning gaat krijgen.
Hoi Rgerr,Rgerr schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 07:13:
[...]
Klinkt logisch, denk dat je alleen wel aan het solderen komt. Weet ook niet of de voltages overeenkomen met die van een Hue dimmer. Zou dat in elk geval eens nakijken. En vraag me af of je niet alsnog een knop moet indrukken om het te laten werken, als het al werkt.
Eerlijk gezegd denk ik dat je beter voor een Ring deurbel kunt gaan, heb je er gelijk een camera bij. Maar ja, wel een stuk duurder natuurlijk.
Bedankt voor je antwoord maar is het niet zo dat een relay juist 2 verschillende circuits heeft? Dat het geschakelde circuit enkel een overbrugging is tussen kabel 1 en kabel 2 die los staan van de kabels die in dit geval aangesloten staan op de deurbel?
Over de Ring deurbel heb ik ook nagedacht maar volgens mij hebben ze nog steeds geen HomeKit ondersteuning. Welke ze wel al meer dan een jaar geleden hadden aangekondigd.
Hoi P.deelen,p.deelen schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 12:06:
[...]
Heb sinds kort mijn deurbel in Homekit zitten doormiddel van Homebridge / Domiticz.
Deurbel is een eenvoudige Klikaanklikuit variant. Homekit ondersteund geen deurbel (meer) zonder camera.
Plug-in:
https://github.com/Samfox2/homebridge-videodoorbell
Persoonlijk vind ik de Ring erg duur zeker als je de pro wilt die als het goed is Homekit ondersteuning gaat krijgen.
Ik heb een klik aan klik uit deurbel ergens liggen die ik niet gebruik. Maar is het niet zo dat homebridge met ingestelde intervallen werkt zodat er elke paar minuten gekeken word of de bel toevallig was ingedrukt?
Zo werkt mijn homewizard die ik gekoppeld heb met homebridge namelijk wel.
Want als dat zo is; is de persoon waarschijnlijk allang gevlogen.
[ Voor 4% gewijzigd door JohnFlipse82 op 28-04-2018 13:01 ]
Ik gebruik de deurbel icm een RFXcom. Als er op de bel wordt gedrukt heb ik binnen 3 seconden een notificatie van homekit.JohnFlipse82 schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 13:00:
[...]
Hoi P.deelen,
Ik heb een klik aan klik uit deurbel ergens liggen die ik niet gebruik. Maar is het niet zo dat homebridge met ingestelde intervallen werkt zodat er elke paar minuten gekeken word of de bel toevallig was ingedrukt?
Zo werkt mijn homewizard die ik gekoppeld heb met homebridge namelijk wel.
Want als dat zo is; is de persoon waarschijnlijk allang gevlogen.
Ik heb m'n stofzuiger geprogrammeerd voor als we weg zijn. En hij deed het maar niet. Wat blijkt, de iPad in de keuken is onderdeel van de familie met eigen account. Die blijft steeds thuis maar is geen woning heb.
Hoe exclude is die van de geofencing?
Zo raar, de helft van mijn Hue dimmers reageert niet meer. Al opnieuw ingesteld maar niks.
Meer mensen last van?
En nog een vraag. Kun je forceren welke van je woning hubs je als eerste wilt laten verbinden? Heb de ATV 4 en de 4K gekoppeld, maar wil eigenlijk dat de 4K de standaard hub is. Helaas pakt hij steeds de 4 van de slaapkamer.
En als we dan toch aan het vragen zijn. Soms reageert de Eve stekker in de tuin niet goed door de afstand. Nu heb ik nog een ATV 3 liggen, zou dat kunnen werken als bluetooth extender?
Meer mensen last van?
En nog een vraag. Kun je forceren welke van je woning hubs je als eerste wilt laten verbinden? Heb de ATV 4 en de 4K gekoppeld, maar wil eigenlijk dat de 4K de standaard hub is. Helaas pakt hij steeds de 4 van de slaapkamer.
En als we dan toch aan het vragen zijn. Soms reageert de Eve stekker in de tuin niet goed door de afstand. Nu heb ik nog een ATV 3 liggen, zou dat kunnen werken als bluetooth extender?
[ Voor 21% gewijzigd door Serena op 29-04-2018 00:01 ]
Als je in je icloud settings kijkt bij locatie, dan kun je aangeven van welk apparaat icloud moet uit gaan.iAmRenzo schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 16:36:
Ik heb m'n stofzuiger geprogrammeerd voor als we weg zijn. En hij deed het maar niet. Wat blijkt, de iPad in de keuken is onderdeel van de familie met eigen account. Die blijft steeds thuis maar is geen woning heb.
Alleen op je laatste vraag kan ik antwoord geven (ik heb maar één hub en mijn dimmer is via de Hue app geconfigureerd). Een ATV3 kun je niet als extender instellen, het is nog (even?) geduld hebben totdat Elgato met de BT extender komt. Volgens mij al een hele lange tijd gepresenteerd.Serena schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:30:
Zo raar, de helft van mijn Hue dimmers reageert niet meer. Al opnieuw ingesteld maar niks.
Meer mensen last van?
Wat is trouwens het nadeel als de verkeerde atv als hub is ingesteld?
Ik denk dat ik begrijp welke optie je bedoelt. Maar de iPad heeft een eigen iCloud account, en ik kan daar dus geen iPhone kiezen...paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 00:56:
[...]
Als je in je icloud settings kijkt bij locatie, dan kun je aangeven van welk apparaat icloud moet uit gaan.
Eigenlijk moet die iPad wél het huis kunnen bedienen maar niet meedoen als persoon voor de locatie.
iPad is als hub ingesteld? Lijkt me dat ie zichzelf dan uitsluit. Bezwaar om alles in HomeKit op hetzelfde Apple id te zetten?iAmRenzo schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:12:
[...]
Ik denk dat ik begrijp welke optie je bedoelt. Maar de iPad heeft een eigen iCloud account, en ik kan daar dus geen iPhone kiezen...
Eigenlijk moet die iPad wél het huis kunnen bedienen maar niet meedoen als persoon voor de locatie.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om de Fibaro switch te laten schakelen door een Hue motion. Enkel met een tussenstap:sunnybird schreef op donderdag 26 april 2018 @ 13:30:
Ik heb het met enige moeite aan de gang gekregen. Eerst gecontroleerd dat de motion sensor een Hue lamp kan schakelen en dat kon inderdaad gerealiseerd worden.
-Hue motion ziet beweging
-Hue lamp in badkamer gaat aan
-Scene in Homekit die de switch activeert als de badkamer lamp aan gaat.
-Scene in Homekit die de switch de-activeert als de lamp in de badkamer uit gaat.
Op een andere manier lukt het bij mij niet. De switch rechtstreeks via Homekit schakelen lukt dan weer wel. De switch schakelt bij ons de ingebouwde led strip in de spiegel in de badkamer.
Nog een vraag: Zie jij in Homekit zowel de Fibaro switch staan, en ook een zogenaamde 'Switch Service'? Met de 'Switch Service' kan ik niets doen, deze staat hele tijd in het rood met 'Geen reactie'. Heb jij dit ook?
[ Voor 4% gewijzigd door Matomatisch op 29-04-2018 09:38 ]
En als je van die ipad de locatievoorzieningen helemaal uitschakelt?iAmRenzo schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:12:
[...]
Ik denk dat ik begrijp welke optie je bedoelt. Maar de iPad heeft een eigen iCloud account, en ik kan daar dus geen iPhone kiezen...
Denk niet dat die extender ooit nog gaat komen, net als de raamsensoren en zo. Wordt aangekondigd en daarna hoor je NIETS meer.meesje schreef op zondag 29 april 2018 @ 08:13:
[...]
Alleen op je laatste vraag kan ik antwoord geven (ik heb maar één hub en mijn dimmer is via de Hue app geconfigureerd). Een ATV3 kun je niet als extender instellen, het is nog (even?) geduld hebben totdat Elgato met de BT extender komt. Volgens mij al een hele lange tijd gepresenteerd.
Wat is trouwens het nadeel als de verkeerde atv als hub is ingesteld?
De 4K is wat sterker volgens mij qua bereik, dus heb liever hem dan de 4 online.
De 4K is inderdaad wat sterker qua bluetooth bereik. Het maakt toch niet uit welke atv als hub is ingesteld?Serena schreef op zondag 29 april 2018 @ 11:51:
[...]
Denk niet dat die extender ooit nog gaat komen, net als de raamsensoren en zo. Wordt aangekondigd en daarna hoor je NIETS meer.
De 4K is wat sterker volgens mij qua bereik, dus heb liever hem dan de 4 online.
Bijvoorbeeld: je devices op de begane grond maken toch verbinding met de dichtstbijzijnde atv en idem voor je devices op de 1e verdieping? Voor je automations en verbinding vanaf buiten maakt het toch niet uit of het een 4 of 4k is?
Behalve dan dat je graag wil dat de 4k de hub is, zie ik het issue niet.
En inderdaad, de periode tussen presentatie en daadwerkelijke verkrijgbaarheid is bij Elgato wel heel erg lang.
Dus nu doet geen enkele dimmer of tap het nog. Snap er echt helemaal niets van!!!
Hier doet de Tap het nog. Wellicht de hub even herstarten?Serena schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:24:
Dus nu doet geen enkele dimmer of tap het nog. Snap er echt helemaal niets van!!!
Wellicht al tig keer gedaan…meesje schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:32:
[...]
Hier doet de Tap het nog. Wellicht de hub even herstarten?
Ook even getest, mijn dimmers werken ook gewoon. Hue Taps heb ik niet.
Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.
Ik probeer maar te helpen hoor...
En ook al op de hub uitgelogd op icloud en weer ingelogd? (Met het risico dezelfde reactie te krijgen.
geen oranje uitroeptekentjes in de hue app?meesje schreef op zondag 29 april 2018 @ 12:32:
[...]
Hier doet de Tap het nog. Wellicht de hub even herstarten?
@Matomatisch Ik krijg in de app Woning van Homekit, keurig netjes de Fibaro Switch te zien en ook de Hue Motion en de Hue Lux en de Hue Temp van de sensor in mijn kamer Entree. En via automatisering kan ik dan alles aan elkaar koppelen. In mijn geval als Hue Motion detecteert zet Fibaro Switch aan.
Linksonder is de spiegellamp waarmee ik de Fibaro switch verbonden heb. Daarnaast staat de 'Switch Service'. Ik kan hiermee niets doen, dit staat altijd op 'Geen reactie'. Hetzelfde zie ik in de Fibaro Homekit app. Maar de switch werkt wel gewoon, maar dan via die omweg die ik eerder postte.sunnybird schreef op zondag 29 april 2018 @ 13:27:
@Matomatisch Ik krijg in de app Woning van Homekit, keurig netjes de Fibaro Switch te zien en ook de Hue Motion en de Hue Lux en de Hue Temp van de sensor in mijn kamer Entree. En via automatisering kan ik dan alles aan elkaar koppelen. In mijn geval als Hue Motion detecteert zet Fibaro Switch aan.

Jij ziet dit dus niet? Ik vind dat echt irritant, want dit komt altijd in de statusdetails in Homekit terecht. Zelfs als ik bij de 'Switch Service' aanduid dat dit niet moet...
[ Voor 15% gewijzigd door Matomatisch op 29-04-2018 13:51 ]
Uitgelogd, ingelogd, herstart, geen oranje uitroeptekentjes. Snap er niks van.
Ik mijn kamer Entree staan zoals eerder gezegd. De Hue sensor en de Fibaro switch. Als ik de entree inloop dan “zegt” de Hue Motion sensor dat deze is afgegaan. De lamp die aan de Fibaro swich zit gaat aan, alleen het icon Fibaro Switch in de Entree verandert niet. Dat is wel merkwaardig.
Zodra de Hue Motion sensor geen beweging meer detecteert gaat de lamp uit. Zoals ik in automatisering heb ingesteld.
Samenvattend, het kan nog allemaal veel beter en en in mijn ogen wat overzichtelijker, maar we kunnen er mee werken.
Zodra de Hue Motion sensor geen beweging meer detecteert gaat de lamp uit. Zoals ik in automatisering heb ingesteld.
Samenvattend, het kan nog allemaal veel beter en en in mijn ogen wat overzichtelijker, maar we kunnen er mee werken.
Dan zit er denk ik niks anders op dan dat je de dimmer verwijderd uit de Hue app en weer opnieuw toevoegt (en verder configureert in HomeKit). Niet dat dit de ideale oplossing is, maar hopelijk is het probleem dan wel verholpen.Serena schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:34:
[...]
Is je philips hue bridge nog wel actief in homekit? Of staat die ook op geen reactie? (dat zou namelijk wel een boel verklaren)Serena schreef op zondag 29 april 2018 @ 14:34:
[...]
M'n Apple TV is de hub, deze iPad hangt niet altijd aan de stroom en is voor gezamenlijk gebruik... enige optie lijkt dus dan om hem uit de familie te gooien... toch idioot, het gebrek van Apple om ook maar iets te doen met multiple users en/of instellingen daarvan.Rgerr schreef op zondag 29 april 2018 @ 09:23:
[...]
iPad is als hub ingesteld? Lijkt me dat ie zichzelf dan uitsluit. Bezwaar om alles in HomeKit op hetzelfde Apple id te zetten?
Ja, ik heb een soortgelijk probleem de laatste weken, echter niet met de dimmer maar met 1 of 2 lampen. Via de Hue app kan ik alles wel bedienen, maar via de woning app krijg ik bij een aantal apparaten geen reactie (de ene keer wel en andere keer niet)Serena schreef op zaterdag 28 april 2018 @ 23:30:
Meer mensen last van?
Heb je locatie delen al uitgeschakeld?iAmRenzo schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:28:
[...]
M'n Apple TV is de hub, deze iPad hangt niet altijd aan de stroom en is voor gezamenlijk gebruik... enige optie lijkt dus dan om hem uit de familie te gooien... toch idioot, het gebrek van Apple om ook maar iets te doen met multiple users en/of instellingen daarvan.
En heb je hem met "als X vertrekt" of "als eerste aankomt" daar uitgevinkt staan?
Nog gewoon actief. De lampen doen het ook allemaal prima.paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:02:
[...]
Is je philips hue bridge nog wel actief in homekit? Of staat die ook op geen reactie? (dat zou namelijk wel een boel verklaren)
Alle dimmers zijn geconfigureerd in HomeKit.
Als je in hue app een dimmer aan ene lamp hangt, en meteen weer eruit haalt (regel in homekit) dat zou hij het weer moeten doen. Had het vorige week ook. Zelfs de tegels reageerden, maar er gebeurde helemaal niksSerena schreef op zondag 29 april 2018 @ 17:14:
[...]
Nog gewoon actief. De lampen doen het ook allemaal prima.
Alle dimmers zijn geconfigureerd in HomeKit.
paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 10:08:
En als je van die ipad de locatievoorzieningen helemaal uitschakelt?
Locatie delen en locatieservices staan allemaal uit op die iPad. Gek genoeg zag ik dat de automatisering niet startte (had wel gemoeten, 9:00 op ma, wo, vr als er niemand thuis is). Nu druk ik op Test Automatisering en nu doet hij het wel. Of is test zoiets als "we doen alsof aan alles is voldaan zodat je het resultaat kan zien".paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:36:
Heb je locatie delen al uitgeschakeld?
Ik heb hem staan op "als niemand thuis is". Hij moet het namelijk 1x doen om 9:00 op ma/wo/vr behalve als er iemand thuis is op dat moment.paQ schreef op zondag 29 april 2018 @ 16:36:
En heb je hem met "als X vertrekt" of "als eerste aankomt" daar uitgevinkt staan?