Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:12:
[...]

MAC adres zonder hoofdletters ;) (scheelt een boel frustratie)
Hahaha, ik moet eerst nog eens gaan ontdekken waar ik die kan vinden.

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Excuus, ik dacht dat het nieuw nieuws was. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:50:
[...]

uhm... 30 min? wat the hell is dat voor een gordijn dan? :P
En hoe vol is de accu? Het ding draait namelijk aanzienlijk sneller boven de 70%.

Een Teptron draait overigens wel sneller, maar ook niet x2 ofzo.
ja het zijn best zware gordijnen van 3.5 meter bij 2 meter en zelfs als ik manueel de gordijnen ophaal gaat het vrij langzaam naar beneden. Ik had me dus al neergelegd dat het langzaam zou gaan, maar ZO langzaam?
Mijn enige hoop momenteel is dat de snelheid omhoog gaat nadat ik boven 70% heb opgeladen.
Rgerr schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:52:
[...]

BRUNT Blind Engines, nog geen HK, nog geen open API, maar dat ZAL nog komen. Ik ben er iig wel tevreden over. :)
Thanks ik ga kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
symen89 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:18:
[...]

ja het zijn best zware gordijnen van 3.5 meter bij 2 meter en zelfs als ik manueel de gordijnen ophaal gaat het vrij langzaam naar beneden. Ik had me dus al neergelegd dat het langzaam zou gaan, maar ZO langzaam?
Mijn enige hoop momenteel is dat de snelheid omhoog gaat nadat ik boven 70% heb opgeladen.

[...]

Thanks ik ga kijken.
Je gaat natuurlijk niet zomaar de gordijnen. Maar wij hebben een paar jaar geleden het (rol)gordijn vervangen door een vouwgordijn. We hebben gemerkt dat nieuwe mechanisme veel soepeler draait.

Hopelijk werkt een volgeladen Soma wel fijn.

O ja. Wellicht draait het mechanisme wat zwaarder door opgehoopt stof/vuil? Misschien kan een smeermiddel helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 03-04-2018 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:28
symen89 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:18:
[...]

[...]

Thanks ik ga kijken.
De rolgordijnen in de woonkamer hier zijn 2,5 meter hoog.
Het duurt 2min16.
De brede 3 sec langer.

Zonder zonlicht laadt de accu ook niet echt bij. Aan een ipad lader gaat het vrij rap :)

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 03-04-2018 18:56 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:54:
[...]

De rolgordijnen in de woonkamer hier zijn 2,5 meter hoog.
Het duurt 2min16.
De brede 3 sec langer.
En de breedte? Dat heeft het meeste effect op hoe zwaar het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:56:
[...]

nauwelijks...
resp. 100 cm en 178 cm
En dan hangt die van 100 cm aan de 220, de andere aan het zonnepaneeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 03-04-2018 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
meesje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:56:
[...]

Goed om te weten dat ie bij jou soepel lopen en is het probleem bij @symen89 exemplarisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:34:
[...]

Goed om te weten dat ie bij jou soepel lopen en is het probleem bij @symen89 exemplarisch.
Nou, dat weet ik niet.
Het kan zijn dat er een veel lichter verzet in zijn gordijnen zit, of simpelweg te zwaar is en/of te zwaar loopt.

Mijn vorige rolgordijnen waren ook aardig op in de koppeling. Nu is dat wel redelijk makkelijk te vervangen, maar mijn huidige rolgordijnen zijn ook best wel licht.

Net nog eens even naar een teptron gekeken. Als ik die aan de stroom hang zijn ze ca 40% sneller op de snelste stand, en ook minder sterk dan, maar op die snelheid 'stuiteren' de gordijnen nogal in het omhoog en omlaag gaan. Niet prettig, en volgens mij ook best wel onderhevig aan slijtage.

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 03-04-2018 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:50:
[...]

Nou, dat weet ik niet.
Het kan zijn dat er een veel lichter verzet in zijn gordijnen zit, of simpelweg te zwaar is en/of te zwaar loopt.

Mijn vorige rolgordijnen waren ook aardig op in de koppeling. Nu is dat wel redelijk makkelijk te vervangen, maar mijn huidige rolgordijnen zijn ook best wel licht.

Net nog eens even naar een teptron gekeken. Als ik die aan de stroom hang zijn ze ca 40% sneller op de snelste stand, en ook minder sterk dan, maar op die snelheid 'stuiteren' de gordijnen nogal in het omhoog en omlaag gaan. Niet prettig, en volgens mij ook best wel onderhevig aan slijtage.
Zie ook mijn eerdere post. Het nieuwe vouwgordijn loopt bij ons ook veel soepeler dan het vorige exemplaar.
Zijn op dit moment Soma, Brunt en Teptron de merken voor gordijnen (waarvan Soma HomeKit ondersteunt met bridge)? Teptron is een stuk goedkoper dan de andere merken.

Hopelijk komen nu met iOS 11.3 meerdere merken met HomeKit support (nu kan het software matig).

[ Voor 13% gewijzigd door meesje op 03-04-2018 20:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
paQ schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 19:50:
[...]

Nou, dat weet ik niet.

Het verzet is bij mijn vouwgordijnen inderdaad heel erg laag. Ik moet heel wat meters wegtrekken wil ik wat beweging zien. Er is vast geen optie om dat verzet zwaarder te maken vrees ik. Erg jammer maar misschien dat de teptron uitkomst bied als de zwave variant eindelijk verstuurd wordt. Zwave heeft sowieso mijn voorkeur boven bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 20:17:
[...]

Het verzet is bij mijn vouwgordijnen inderdaad heel erg laag. Ik moet heel wat meters wegtrekken wil ik wat beweging zien. Er is vast geen optie om dat verzet zwaarder te maken vrees ik.
hmm mja dan vraag ik me af of je met een teptron motor er zoveel op vooruit zult gaan eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vandaag twee Koogeek DW1 door&window sensoren ontvangen. Ik vind de sensor er redelijk klein uit zien. Ook mooi dat er extra plakstrips bij zitten, mocht je na verloop van tijd de sensor op een andere plaats willen monteren. Morgen of komend weekend maar even installeren. Eerst met een plakbandje aan de ramen op de eerste verdieping. Hopelijk is er genoeg BT bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Mocht er iemand belang hebben bij een Amac kortingscode van €5 (bij besteding vanaf €20), ik ga deze niet gebruiken. Lemme know. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sinds iOS11.3 werken de elgato power plugs niet meer op afstand :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:13:
Sinds iOS11.3 werken de elgato power plugs niet meer op afstand :(
Zojuist gecheckt. Bij mij doen ze het allebei nog gewoon. Gecontroleerd via 4G op iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Het ventilatortje draait ook niet meer rond in homekit trouwens. buggy much :? (iphone X)
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 08:46:
[...]

Zojuist gecheckt. Bij mij doen ze het allebei nog gewoon. Gecontroleerd via 4G op iPhone.
En waar ben je dan?
op 4G betekent niet automatisch op afstand. (want BT)

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:03:
Het ventilatortje draait ook niet meer rond in homekit trouwens. buggy much :? (iphone X)

[...]

En waar ben je dan?
op 4G betekent niet automatisch op afstand. (want BT)
Ik ben in de woonkamer. Bij het testen heb ik zowel BT als wifi uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:37:
[...]

Ik ben in de woonkamer. Bij het testen heb ik zowel BT als wifi uitgezet.
dan is het een bug in de X op 11.3 (of incompatibiliteit aan de eve zijde :z )
Zodra ik wifi en BT uitschakel kan ik geen elgato plugs bedienen.
Geen reactie en/of draaiende zonnetjes.

Afbeeldingslocatie: http://a65.tinypic.com/2n7gryb.jpg

BT weer aan en dan reageren ze wel, maar het ventilatortje draait niet meer. Knippert wel soms. Of ik zie het ventilatortje zonder de blauwe schoepen :')

echt... schijt elgato :(

[ Voor 23% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:40:
[...]

dan is het een bug in de X op 11.3 (of incompatibiliteit aan de eve zijde :z )
Zodra ik wifi en BT uitschakel kan ik geen elgato plugs bedienen.
Geen reactie en/of draaiende zonnetjes.
In de tegels starten de zonnetjes/radartjes niet met draaien? Of blijven ze oneindig lopen?
Heb je wellicht een ander iOS device (iPad met 4G of iPad verbinden met je iPhone hotspot)? Dan kun je uitsluiten of het aan de iPhone ligt of wellicht toch aan de elgato stekkers.
Heb je ook de Elgato Eve app geïnstalleerd? Wat doen de stekkers als je vanuit daar deze probeert te bedienen?

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 06-04-2018 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:44:
[...]

In de tegels starten de zonnetjes/radartjes niet met draaien? Of blijven ze oneindig lopen?
Heb je wellicht een ander iOS device (iPad met 4G of iPad verbinden met je iPhone hotspot)? Dan kun je uitsluiten of het aan de iPhone ligt of wellicht toch aan de elgato stekkers.
Heb je ook de Elgato Eve app geïnstalleerd? Wat doen de stekkers als je vanuit daar deze probeert te bedienen?
de tegel licht op als je er op drukt, het zonnetje gaat draaien en geeft het na een poosje op. de tegel wordt grijs en een uitroeptekentje verschijnt.

op een ipad Pro: (11.2.5)
reageren ze ook niet met BT en wifi uit.
Het fannetje draait daar initieel wel.

schijt elgato :(

de homepod (hub) is ook 11.3

mijn conclusie: elgato plugs zijn niet 11.3 compatibel :P

offtopic:
schijt elgato

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:52:
[...]

de tegel licht op als je er op drukt, het zonnetje gaat draaien en geeft het na een poosje op. de tegel wordt grijs en een uitroeptekentje verschijnt.

op een ipad Pro: (11.2.5)
reageren ze ook niet met BT en wifi uit.
Het fannetje draait daar initieel wel.

schijt elgato :(

de homepod (hub) is ook 11.3

mijn conclusie: elgato plugs zijn niet 11.3 compatibel :P

offtopic:
schijt elgato
Die conclusie deel ik niet... :)

Kan het wellicht te maken hebben met de laatste update voor de HomePod? Ik maak zelf gebruik van een ATV4K als hub.

Welke sensor heb je trouwens voor Buiten Luchtkwaliteit? Mijn Eve Weather meet niet de kwaliteit, dat doet de Eve Room. Of heb je een Eve Room buiten hangen?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 06-04-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 09:58:
[...]

Die conclusie deel ik niet... :)

Kan het wellicht te maken hebben met de laatste update voor de HomePod? Ik maak zelf gebruik van een ATV4K als hub.
Ik zal eens een ticket naar elgato doen. Krijgen we vast of 12 dagen antwoord op.
Kan bij wijze van test er nog eens eentje thuis in een stopcontact frotten, en zal de homepod eens een reboot geven.

Ding blijft dat ik nooit ergens problemen mee heb in homekit (OK de tradfri bridge dan) behalve met Elgato producten. Ze komen d'r hier voorlopig niet meer in.
Welke sensor heb je trouwens voor Buiten Luchtkwaliteit? Mijn Eve Weather meet niet de kwaliteit, dat doet de Eve Room. Of heb je een Eve Room buiten hangen?
niks... homebridge. ;)

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:01:
[...]

Ik zal eens een ticket naar elgato doen. Krijgen we vast of 12 dagen antwoord op.
Kan bij wijze van test er nog eens eentje thuis in een stopcontact frotten, en zal de homepod eens een reboot geven.

Ding blijft dat ik nooit ergens problemen mee heb in homekit (OK de tradfri bridge dan) behalve met Elgato producten. Ze komen d'r hier voorlopig niet meer in.

[...]

niks... homebridge. ;)
Ah helder. Homebridge it is.

Het is een puur een gevoel, maar ik denk dat je HomePod wellicht de veroorzaker kan zijn. Een reboot gaat wonderen doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
welnee joh...
het is gewoon dat pruts elgato.

homepod gereboot, ipad open (4G en geen BT)
alles synct netjes, behalve de twee eve powerplugs. Beide in het rood "Geen reactie"

edit:
ik heb beide eve plugs gereset (eruit, effe wachten, er weer in)
en nu reageren ze wel (zij het met enige vertraging)

offtopic:
schijt elgato

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:15
@paQ Hoe kom jij aan het symbool/icoon van die (al dan niet draaiende) ventilator? Zou dat ook willen gebruiken voor de badkamer afzuiging..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
bvsteyn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:13:
@paQ Hoe kom jij aan het symbool/icoon van die (al dan niet draaiende) ventilator? Zou dat ook willen gebruiken voor de badkamer afzuiging..
tegel ingedrukt houden > details > en dan kan je type kiezen :)
(althans, bij een stekker. Bij een lamp kun je het soort lamp kiezen)

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:15:
[...]

tegel ingedrukt houden > details > en dan kan je type kiezen :)
Dan maak jij zeker gebruik van homekit compatible afzuiging? Ik heb namelijk mijn afzuiging op afstand bedienbaar gemaakt met een Sonoff. En die wordt als switch getoond en dus kan ik maar 4 type icoontjes toekennen..geen mooi ventilator icoontje in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
bvsteyn schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:19:
[...]

Dan maak jij zeker gebruik van homekit compatible afzuiging? Ik heb namelijk mijn afzuiging op afstand bedienbaar gemaakt met een Sonoff. En die wordt als switch getoond en dus kan ik maar 4 type icoontjes toekennen..geen mooi ventilator icoontje in ieder geval..
ja met een *&^&^kuch*elgato*)(*^%$^ahum plug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 10:21:
[...]

ja met een *&^&^kuch*elgato*)(*^%$^ahum plug
:F Sorry...wilde het je niet inwrijven.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een review van de Danalock V3 HomeKit versie.
https://smartapfel.de/danalock-homekit-tuerschloss/

Incl. cilinder te koop voor 250 euro bij Gravis: https://www.gravis.de/Sma...Kit-Bluetooth-133799.html

Het instellen van de lock gaat helemaal via HomeKit. Op dit moment heb je de Danalock app alleen nodig voor eventuele firmware updates.

Toch maar eens kijken hoe mijn cilinder er uit ziet.

Ooit had ik ergens gelezen dat de HomeKit versie een iets krachtigere motor zou krijgen. Ik heb de review snel gescand, maar daarover niks gelezen.

Als ik de prijzen zo zie, lijkt het me handiger om de goedkoopste versie te nemen (BT) en dan met homebridge aan de slag te gaan. Ja ja, dat zijn mijn woorden..... :+

[ Voor 32% gewijzigd door meesje op 06-04-2018 13:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rgerr
Europees verkoopverbod voor Koogeek HomeKit-stekker

https://www.iculture.nl/n...ek-stekker-verkoopverbod/

Even doorgelezen, maar volgens iCulture ligt het verbod waarschijnlijk aan het ontbreken van een merkje op de verpakking, en niet dat de stekkers spontaan vlam zullen vatten of iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:25:

Even doorgelezen, maar volgens iCulture ligt het verbod waarschijnlijk aan het ontbreken van een merkje op de verpakking, en niet dat de stekkers spontaan vlam zullen vatten of iets.
Hopelijk is het ontbreken van een logootje/merkje een formaliteit.

Vandaag net de DW1 door/window sensoren geïnstalleerd, op voor- en achterdeur. Helaas was het bluetooth bereik niet groot genoeg om ze op de slaapkamerramen (1e verdieping) te kunnen gebruiken.

@robertwebbe Jij hebt de DW1 ook in gebruik. Weet jij hoe je het klepje er af kunt krijgen (voor het vervangen van de batterij)? Ik heb geprobeerd de onderdelen van elkaar af te schuiven, ook lichtjes geprobeerd mijn nagel er tussen te zetten (dat lijkt me trouwens niet de bedoeling), maar het is me nog niet gelukt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
@meesje Ik had precies hetzelfde. Maar uiteindelijk had ik hem open, het is toch echt je nagels er tussen drukken en trekken. Echt makkelijk gaat het niet...

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/804/39466917240_46e820bc7f.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er nog leuke automations te bedenken icm de open/dicht sensoren van Koogeek op mijn voor- en achterdeur?

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan bijvoorbeeld ingeregeld worden dat als de tuindeur (achterdeur) langer dan x tijd open staat de thermostaat laag gezet wordt? Over een 1,5 week wordt bij een Honeywell Lyric T6 geïnstalleerd.

Nu nog iets bedenken voor de voordeur..... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:12:
Zijn er nog leuke automations te bedenken icm de open/dicht sensoren van Koogeek op mijn voor- en achterdeur?

Ik weet niet of het mogelijk is, maar kan bijvoorbeeld ingeregeld worden dat als de tuindeur (achterdeur) langer dan x tijd open staat de thermostaat laag gezet wordt? Over een 1,5 week wordt bij een Honeywell Lyric T6 geïnstalleerd.

Nu nog iets bedenken voor de voordeur..... ;)
Meldingen als niemand thuis is en de deur gaat open bijvoorbeeld? Mijn tado thermostaat heeft een ‘open raam’ functie, als er een raam (of deur) langer dan 5min open staat, gaat ie automatisch uit. Zal wel op basis van luchtdruk gaan of iets, maar werkt prima. :) Misschien eens kijken of jouw thermostaat een soort gelijke functie heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:29:
[...]

Meldingen als niemand thuis is en de deur gaat open bijvoorbeeld? Mijn tado thermostaat heeft een ‘open raam’ functie, als er een raam (of deur) langer dan 5min open staat, gaat ie automatisch uit. Zal wel op basis van luchtdruk gaan of iets, maar werkt prima. :) Misschien eens kijken of jouw thermostaat een soort gelijke functie heeft.
De berichtgeving van als ik niet thuis ben, heb ik gelijk aangezet.
Ik heb al even in de Woning app gekeken, maar dat is echt beperkt. Een additonele conditie als ‘na zonsondergang’ kan niet eens ingeregeld worden. Dat kan wel in de Eve app. Ik denk ook wel in Hesperus. Straks maar Hesperus weer eens installeren. En anders toch maar een keertje de Smart Home app kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 12:58:
Een review van de Danalock V3 HomeKit versie.
https://smartapfel.de/danalock-homekit-tuerschloss/

Incl. cilinder te koop voor 250 euro bij Gravis: https://www.gravis.de/Sma...Kit-Bluetooth-133799.html

Het instellen van de lock gaat helemaal via HomeKit. Op dit moment heb je de Danalock app alleen nodig voor eventuele firmware updates.

Toch maar eens kijken hoe mijn cilinder er uit ziet.

Ooit had ik ergens gelezen dat de HomeKit versie een iets krachtigere motor zou krijgen. Ik heb de review snel gescand, maar daarover niks gelezen.

Als ik de prijzen zo zie, lijkt het me handiger om de goedkoopste versie te nemen (BT) en dan met homebridge aan de slag te gaan. Ja ja, dat zijn mijn woorden..... :+
Dat zal weinig succesvol zijn denk ik...

Uberhaupt wel slim om op een goed gecodeerd signaal te blijven met zoiets.

Maar hier was ik dus al bang voor met de hk versie. Als je per ongeluk die tegel aanraakt doet de deur open :o

Verder geen auto unlock en geen sleuteluotgaves.
Belachelijk. En daar wachten sommigen dan al anderhalf jaar op.
Dit is het domste slimme slot to nu toe. Man man man.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe werkt trouwens ‘als ik niet thuis ben’. Op basis van iphone/wifi en controle op welk wifi de hub zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:50:
Hoe werkt trouwens ‘als ik niet thuis ben’. Op basis van iphone/wifi en controle op welk wifi de hub zit?
Yep

Locatiebepaling van aangesloten apparaten.

Maar serieus. Wat een onding zo. En onveilig als je het mij vraagt. (Per ongeluk aan raken. Een ander die even in je telefoon zit. Homepod die reageert op iedereen.)

En juist alle handigheden van een smartlock heeft ie niet. Erger nog: bij een automatisering met het slot lees ik dat je dat moet herbevestigen elke keer. Wow....

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 06-04-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 18:53:
[...]

Yep

Locatiebepaling van aangesloten apparaten.

Maar serieus. Wat een onding zo. En onveilig als je het mij vraagt. (Per ongeluk aan raken. Een ander die even in je telefoon zit. Homepod die reageert op iedereen.)

En juist alle handigheden van een smartlock heeft ie niet. Erger nog: bij een automatisering met het slot lees ik dat je dat moet herbevestigen elke keer. Wow....
Het klinkt inderdaad niet allemaal even veilig. Jij hebt toch ook een Danalock? Hoe heb je die dan ingeregeld? Heb je 'm gekoppeld met homebridge?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@robertwebbe Geeft bij jou in de Koogeek app de logs ook geen.vreemde data? Ik had verwacht daar te zien hoe lang de deur open/dicht is geweest.

[ Voor 64% gewijzigd door meesje op 06-04-2018 22:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:01
Ja, ze hebben de app nog niet in orde

https://flic.kr/p/Gf2wEt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 17:29:
[...]

Zo heb ik op kantoor de sensor ingesteld.
Zodra deur open, timer schakelaar aan.
Als timer schakelaar op 0, EN deur nog steeds open, dan verwarming uit.

't kan heel simpel zijn :)

Baal daarom behoorlijk da tik thuis met geen mogelijkheid een sensor geïnstalleerd krijg op mijn achterdeur ivm de plisse hordeur :|
(iig niet anders dan een stuk uit mijn kozijn hakken om een sensor te herbergen :X )

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 07-04-2018 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:01:
[...]

Baal daarom behoorlijk da tik thuis met geen mogelijkheid een sensor geïnstalleerd krijg op mijn achterdeur ivm de plisse hordeur :|
(iig niet anders dan een stuk uit mijn kozijn hakken om een sensor te herbergen :X )
En aan de buitenzijde is geen optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:04:
[...]

En aan de buitenzijde is geen optie?
hmmm lijkt me niet dat zo'n xiaomi sensortje het lang overleeft buiten... (of welke dan ook)
meesje schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 19:51:
[...]

Het klinkt inderdaad niet allemaal even veilig. Jij hebt toch ook een Danalock? Hoe heb je die dan ingeregeld? Heb je 'm gekoppeld met homebridge?
paQ in "Apple HomeKit"

Zwave versie, domoticz op pi via een z-wave USB stick.
Maar dat geeft dus verder 0 beperkingen in opties op welk vlak dan ook.
Blij dat ik niet nog eens een paar maanden langer heb gewacht voor deze (hk) sof

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 07-04-2018 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:01:
[...]

Ik heb ook een plisse hordeur. Bij mij was er nog net genoeg ruimte om het kleine blokje van de sensor in de dag te plaatsen, het grote blokje op de deur.

Ik ben erg benieuwd naar de timer. Hoe heb je dat gerealiseerd? Kan dat in HomeKit (smart home app)? Of moet dat middels domoticz? Daar praat de HomeKit sensor dan weer niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:36:
[...]

Ik heb ook een plisse hordeur. Bij mij was er nog net genoeg ruimte om het kleine blokje van de sensor in de dag te plaatsen, het grote blokje op de deur.

Ik ben erg benieuwd naar de timer. Hoe heb je dat gerealiseerd? Kan dat in HomeKit (smart home app)? Of moet dat middels domoticz? Daar praat de HomeKit sensor dan weer niet mee.
paQ in "Homebridge topic"

In het kort is het gewoon een nep schakelaar die na een ingestelde tijd vanzelf uitschakelt. Je kan dus op die manier triggeren op zowat alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:38:
[...]

paQ in "Homebridge topic"

In het kort is het gewoon een nep schakelaar die na een ingestelde tijd vanzelf uitschakelt. Je kan dus op die manier triggeren op zowat alles.
Thanks! Gevonden.
Je kunt trouwens ook direct naar je bericht verwijzen (paQ in "Homebridge topic") ipv een gehele pagina. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
dat deed ik ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:36:
[...]

Homebridge dus, met een fake delay switch plug-in. Zijn verschillende van te vinden op GitHub. Feitelijk een schakelaar die na een vooraf ingestelde tijd weer uit gaat. Bijvoorbeeld: als beweging gedetecteerd, dan fake switch (van bijv. 3 min.) aan. Fake switch tiggerd dan weer een aantal acties, die vervolgens na een bepaalde tijd (wanneer er geen beweging gedetecteerd is) weer uit gaat. Detecteert ie wel beweging, reset de fake switch zichzelf weer naar 3 min.

Edit: ik was te traag zo te zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:06:
[...]

hmmm lijkt me niet dat zo'n xiaomi sensortje het lang overleeft buiten... (of welke dan ook)

[...]
Beetje tape er omheen om hem 'waterdicht' te maken. Ducttape doet wonderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verdorie. Ik zie het. Het lijkt wel of Safari op iphone een beetje vreemd doet. Mijn link deed het wel. Nu niet. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 12:54:
[...]

Beetje tape er omheen om hem 'waterdicht' te maken. Ducttape doet wonderen!
Niet echt fraai he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Van die waterafstotende spray, welke je voor schoenen kunt gebruiken? Heb zo’n humidity/temperature sensor van Xiaomi buiten hangen, werkt prima. Een paar maanden geleden geplaatst en dat spul er over heen gespoten. (Let wel: NIET direct in de openingen spuiten.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
Die xiaomi sensors zijn echt superklein.
Heb een superklein stukje uut het “waterafdrupgootje” gehakt (komt nooit water overigens) en daar de magneet in geplaatst. De sensor kan dan aan de buitenzijde van de deur :)
Afbeeldingslocatie: http://a64.tinypic.com/23j4bwp.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 19:28:
Die xiaomi sensors zijn echt superklein.
Heb een superklein stukje uut het “waterafdrupgootje” gehakt (komt nooit water overigens) en daar de magneet in geplaatst. De sensor kan dan aan de buitenzijde van de deur :)
[afbeelding]
De volhouder wint!!! 💪🏼

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben in de Smart Home app aan het kijken hoe ik de knoppen van de dimmers meer functies mee kan geven.
A: Kan dat ook met de Tap? (Wil graag de plafondlampen afzonderlijk, maar met 1 knopje kunnen bedienen.
B. Hoe dan? Ik zie niet hoe ik moet beginnen en waar ik kan kiezen voor bijvoorbeeld double/long press.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:11:
Ik ben in de Smart Home app aan het kijken hoe ik de knoppen van de dimmers meer functies mee kan geven.
A: Kan dat ook met de Tap? (Wil graag de plafondlampen afzonderlijk, maar met 1 knopje kunnen bedienen.
B. Hoe dan? Ik zie niet hoe ik moet beginnen en waar ik kan kiezen voor bijvoorbeeld double/long press.
De Smart Home app heb ik niet. Via Elgato Eve of Hesperus kan het eenvoudig. Je moet een nieuwe automation/rule aanmaken met (value) trigger ‘button action’ en dan kun je kiezen tussen single, double en long. Dit kan bij zowel de Tap als de Dimmer. Het zal in Smart Home ongetwijfeld een soortgelijke weg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 23:11:
Je kunt een scène maken voor de acties die je wil, en vervolgens aan een willekeurige switch toekennen. Ook voor de Hue Tap. Je kunt ook een andere HomeKit schakelaar nemen die een vaste actie heeft en een voorwaarde toekennen: als switch aan (of uit), dan scène x of actie x of wat je wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 8 april 2018 @ 09:08:
[...]

De Smart Home app heb ik niet. Via Elgato Eve of Hesperus kan het eenvoudig. Je moet een nieuwe automation/rule aanmaken met (value) trigger ‘button action’ en dan kun je kiezen tussen single, double en long. Dit kan bij zowel de Tap als de Dimmer. Het zal in Smart Home ongetwijfeld een soortgelijke weg zijn.
Dit is de simpelste uitleg! Dankjewel…
Dadelijk even naar de Gamma om mijn allerlaastste Hue lamp te kopen.
Dan zijn echt alle lampen in huis vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik krijg de rule niet opgeslagen, zowel niet met double press als long press.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Zh9pEHhmnAvinthbFDBOx99i/full.png

[ Voor 35% gewijzigd door Serena op 08-04-2018 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 10:44:
Ik krijg de rule niet opgeslagen, zowel niet met double press als long press.

[afbeelding]
Jemig, hier idem. Zowel in Hesperus als Eve. Wel vreemd, de mogelijkheid om double en long press te selecteren is er wel, maar HK kent het (nog) niet. Dat is wel jammer, want de Elgato Eve button en de Pop kunnen wel double en long press aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Vraag: gezien het warme weer, vraag ik mij af er iets in te stellen valt als de weersvoorspelling boven de 20 graden is, dat dan de verwarming uit blijft bij thuiskomst e.d.

Ideeën/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:03:
Vraag: gezien het warme weer, vraag ik mij af er iets in te stellen valt als de weersvoorspelling boven de 20 graden is, dat dan de verwarming uit blijft bij thuiskomst e.d.

Ideeën/tips?
Dat kan! Ik had dat andersom. Als ik thuiskom tussen 9-21 en het is lager of gelijk aan 19° dan moet de Nest op 20,5° springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:01:
[...]

Jemig, hier idem. Zowel in Hesperus als Eve. Wel vreemd, de mogelijkheid om double en long press te selecteren is er wel, maar HK kent het (nog) niet. Dat is wel jammer, want de Elgato Eve button en de Pop kunnen wel double en long press aan.
Kan dus blijkbaar niet met de Tap. Jammer!!!
Nou ja, ga geen dimmer meer kopen voor 1 lamp. Dan zeg ik het wel tegen Siri.
Is het grote licht in de woonkamer. Zet je toch niet vaak aan.

[ Voor 15% gewijzigd door Serena op 08-04-2018 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:13:
[...]

Dat kan! Ik had dat andersom. Als ik thuiskom tussen 9-21 en het is lager of gelijk aan 19° dan moet de Nest op 20,5° springen.
Maar dan met de weersvoorspelling gekoppeld? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:18:
[...]

Oeh, daar moet ik het antwoord schuldig op blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:18:
[...]

Je kan een weer plugin met forecast gebruiken.
Bijv in homebridge die van wunderground (ben er niet kapot van) daar kun je een max en min forecast krijgen en daarop sturen als je dat zou willen.

of
https://www.npmjs.com/package/homebridge-weather
max-today. Heb je meer aan denk ik, en fijnere plugin ook nog

[ Voor 14% gewijzigd door paQ op 08-04-2018 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 11:14:
[...]

Kan dus blijkbaar niet met de Tap. Jammer!!!
Nou ja, ga geen dimmer meer kopen voor 1 lamp. Dan zeg ik het wel tegen Siri.
Is het grote licht in de woonkamer. Zet je toch niet vaak aan.
Nog even verder gezocht.
https://www.reddit.com/r/...ap_support_more_than_one/
Kennelijk kan het wel in de Smart Home app! En voor andere apps heeft degene op Reddit een workaround bedacht (voor double press).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 8 april 2018 @ 13:33:
[...]

Nog even verder gezocht.
https://www.reddit.com/r/...ap_support_more_than_one/
Kennelijk kan het wel in de Smart Home app! En voor andere apps heeft degene op Reddit een workaround bedacht (voor double press).
Helaas, het werkt echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:50:
[...]

Bedankt voor het testen in de Smart Home app. Dan hoef ik deze in ieder geval nog niet te kopen. ;)
Wellicht dat het in 11.4 of 12 wel kan. Wel bijzonder dat je de opties wel kunt kiezen.

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 08-04-2018 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op zondag 8 april 2018 @ 18:50:
[...]

alles in hue wel up to date?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:58:
[...]

Uiteraard…

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 09:58:
[...]

Lukt het jou wel om een double press/long press in te regelen in de Smart Home app voor een Hue Tap en/of Dimmer? Ik ben erg benieuwd. In Elgato Eve en Hesperus krijg ik de melding die Serena ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:42:
[...]

Lukt het jou wel om een double press/long press in te regelen in de Smart Home app voor een Hue Tap en/of Dimmer? Ik ben erg benieuwd. In Elgato Eve en Hesperus krijg ik de melding die Serena ook heeft.
nope.
De optie komt niet naar boven in home smart. Wel in hesperus maar geeft een error terug dat die functie niet wordt ondersteund in homekit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 9 april 2018 @ 10:49:
[...]

nope.
De optie komt niet naar boven in home smart. Wel in hesperus maar geeft een error terug dat die functie niet wordt ondersteund in homekit.
Dan wacht ik nog even met aanschaf.... ;)
Jammer dat Philips beperkt hun devices gereed hebben gemaakt voor HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe update voor de Elgato Eve app.
https://blog.elgato.com/n...homekit-automation-power/

Zojuist op mijn telefoon de app geüpdatet. Als ik het zo even snel scan, is de lijst met triggers uitgebreid. O.a. sunrise/sunset of specifieke tijd. Voorheen kon je een tijd trigger alleen onder het kopje Timers inregelen waar je geen sunrise/sunset kon selecteren en geen additionele condities.

Wel jammer dat je in Eve alleen scenes als actions kunt selecteren en niet direct de devices.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 10-04-2018 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 13:44
Ik wou hier niet meteen een nieuwe topic voor starten dus vandaar dat ik het hier plaats :

Ik zou dus graag een alarmsysteem in elkaar knutselen met homekit modules.
Ik had gedacht aan de Elgato door & window sensors voor het beveiligen van mijn inkomdeur en de deuren en ruiten achteraan mijn huis.
Tevens dacht ik ook aan de Elgato motion sensors voor het detecteren van beweging in huis.

Nu zoek ik enkel nog een sirene die voor lawaai kan zorgen zodat eventuele dieven worden afgeschrikt bij poging tot inbraak...

Ik had gedacht om een sirene te plaatsen op een Elgato energy stopcontact...

Welke sirenes raden jullie hiervoor aan ?

Zijn er hier mensen die reeds een deftig werkend Homekit alarm operationeel hebben ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Serena Met de nieuwe Eve app lijkt het dat ik voor Hue Tap nu wel een automation kan maken met double press en long press. De rule kan ik in ieder geval opslaan. Ik zit nu op mijn werk en kan de werking verder nog niet testen. Vanavond even verder kijken.

[ Voor 12% gewijzigd door meesje op 10-04-2018 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Icaru schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:08:
Ik wou hier niet meteen een nieuwe topic voor starten dus vandaar dat ik het hier plaats :

Ik had gedacht aan de Elgato door & window sensors voor het beveiligen van mijn inkomdeur en de deuren en ruiten achteraan mijn huis.
Tevens dacht ik ook aan de Elgato motion sensors voor het detecteren van beweging in huis.

Nu zoek ik enkel nog een sirene die voor lawaai kan zorgen zodat eventuele dieven worden afgeschrikt bij poging tot inbraak...

Zijn er hier mensen die reeds een deftig werkend Homekit alarm operationeel hebben ?
Ik heb een soort van Homekit alarmsysteem in elkaar geknutseld. Ik gebruik een Koogeek plug en heb daar een oude radio op aangesloten die dan loei-hard aan springt. Maar je kan natuurlijk ook een alarm kopen en daar een stekkertje aan knutselen. Op AliExpress is genoeg te krijgen voor weinig geld.

Ik gebruik overigens mijn Hue Motion sensoren voor de detectie van beweging, die ik tevens natuurlijk gebruik voor het besturen van de lampen (bv op de gangen).

Ik heb een scène aangemaakt die heet 'inbraak' waarbij de radio aan springt, lampen op rood en fel wit springen. De regel die ik heb ingesteld heb is: als "niemand" thuis is en motion is detected --> dan scène inbraak aan. Ook heb ik notificaties ingesteld.

Compleet tevreden ben ik er nog niet over, ik hoop dat Homekit nog met drie dingen komt:
1. Een log van de notificaties, dus dat je achteraf kan zien wanneer er precies in welke ruimte beweging was.
2. Nu is het volgens mij zo dat als je telefoon geen connectie heeft (je zit bijvoorbeeld in een vlucht van 10uur), dat je dan notificaties mist. Niet handig.
3. Notificaties en regels met scène als criteria. Bijvoorbeeld dat alarmregels geactiveerd zijn onder de criteria dat scène 'naar bed' of 'niemand thuis' actief is.

Momenteel is het lastig om verschillende regels en notificaties voor alle sensoren handmatig uit te moeten zetten als bijvoorbeeld de schoonmaakster langs komt.

Ik weet dat er voor mijn 'wens 3' wel een tussenoplossing is, dat je een regel kan maken afhankelijk van een bijvoorbeeld een specifieke lamp die wel of niet aan staat. Noem die lamp voor het gemak de 'alarmlamp', je krijgt dan een regel: als beweging is detected en 'alarmlamp' staat aan --> zet scène 'inbraak' aan. Dit in combinatie met regel 'als niemand thuis is zet 'alarmlamp' aan' en zorg je er voor dat de scène 'naar bed' de 'alarmlamp' aan bevat.

Dit laatste moet ik zelf thuis nog proberen, ik vind het een beetje geknutsel, dus ik hoop dat het betrouwbaar werkt.

Wat ik me ook afvraag in hoeverre het Honeywell alarmsysteem met Homekit kan bijdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Waarom niet gewoon een heus alarmsysteem aan homekit koppelen :?
Desnoods via homebridge.
Dan heb je in elk geval degelijke logging.
En kun je het uitschakelen op afstand als de schoonmaakster komt.

De vraag is echter of je je alarm in icloud wilt hebben. Soms moet je zaken wellicht gescheiden houden afhankelijk van de wijze van toepassing.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 10-04-2018 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:14:
@Serena Met de nieuwe Eve app lijkt het dat ik voor Hue Tap nu wel een automation kan maken met double press en long press. De rule kan ik in ieder geval opslaan. Ik zit nu op mijn werk en kan de werking verder nog niet testen. Vanavond even verder kijken.
Bijzonder, want ik krijg een melding dat homekit een “invalid paramater” aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:22:
[...]

Bijzonder, want ik krijg een melding dat homekit een “invalid paramater” aanspreekt.
Op mijn werk leek de app de rule op te slaan. Echter toen ik thuis was lukte het niet. Helaas dus nog steeds net mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Jasper-NL schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 15:00:
[...]

Ik heb een soort van Homekit alarmsysteem in elkaar geknutseld. Ik gebruik een Koogeek plug en heb daar een oude radio op aangesloten die dan loei-hard aan springt. Maar je kan natuurlijk ook een alarm kopen en daar een stekkertje aan knutselen. Op AliExpress is genoeg te krijgen voor weinig geld.

Ik gebruik overigens mijn Hue Motion sensoren voor de detectie van beweging, die ik tevens natuurlijk gebruik voor het besturen van de lampen (bv op de gangen).

Ik heb een scène aangemaakt die heet 'inbraak' waarbij de radio aan springt, lampen op rood en fel wit springen. De regel die ik heb ingesteld heb is: als "niemand" thuis is en motion is detected --> dan scène inbraak aan. Ook heb ik notificaties ingesteld.

Compleet tevreden ben ik er nog niet over, ik hoop dat Homekit nog met drie dingen komt:
1. Een log van de notificaties, dus dat je achteraf kan zien wanneer er precies in welke ruimte beweging was.
2. Nu is het volgens mij zo dat als je telefoon geen connectie heeft (je zit bijvoorbeeld in een vlucht van 10uur), dat je dan notificaties mist. Niet handig.
3. Notificaties en regels met scène als criteria. Bijvoorbeeld dat alarmregels geactiveerd zijn onder de criteria dat scène 'naar bed' of 'niemand thuis' actief is.

Momenteel is het lastig om verschillende regels en notificaties voor alle sensoren handmatig uit te moeten zetten als bijvoorbeeld de schoonmaakster langs komt.

Ik weet dat er voor mijn 'wens 3' wel een tussenoplossing is, dat je een regel kan maken afhankelijk van een bijvoorbeeld een specifieke lamp die wel of niet aan staat. Noem die lamp voor het gemak de 'alarmlamp', je krijgt dan een regel: als beweging is detected en 'alarmlamp' staat aan --> zet scène 'inbraak' aan. Dit in combinatie met regel 'als niemand thuis is zet 'alarmlamp' aan' en zorg je er voor dat de scène 'naar bed' de 'alarmlamp' aan bevat.

Dit laatste moet ik zelf thuis nog proberen, ik vind het een beetje geknutsel, dus ik hoop dat het betrouwbaar werkt.

Wat ik me ook afvraag in hoeverre het Honeywell alarmsysteem met Homekit kan bijdragen.
Bedankt voor de info! ;-)

Ik weet dat je via Elgato Eve je wel een log hebt van de gebeurtenissen van bv. de window/door en motion sensors... ;-)

Iemand meer tips voor welke sirens ik het beste kan gebruiken ?
Ik had ook al in gedachten om een Elgato eve smoke sensor te gebruiken als sirene, maar ik weet niet of ik deze via homekit kan laten afgaan in het geval van inbraak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Icaru schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor de info! ;-)

Ik weet dat je via Elgato Eve je wel een log hebt van de gebeurtenissen van bv. de window/door en motion sensors... ;-)

Iemand meer tips voor welke sirens ik het beste kan gebruiken ?
Ik had ook al in gedachten om een Elgato eve smoke sensor te gebruiken als sirene, maar ik weet niet of ik deze via homekit kan laten afgaan in het geval van inbraak...
Ik heb hier ook over nagedacht, je kunt een HK plug nemen en een willekeurige sirene kopen welke stroom aan -> loeien. Zo kun je dus een automatisering maken (eventueel met een delay switch, dat je zelf nog een paar seconden hebt om handmatig uit te zetten) wanneer deur x open gaat en niemand thuis, dan aan en melding bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Rgerr schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:46:
[...]

Ik heb hier ook over nagedacht, je kunt een HK plug nemen en een willekeurige sirene kopen welke stroom aan -> loeien. Zo kun je dus een automatisering maken (eventueel met een delay switch, dat je zelf nog een paar seconden hebt om handmatig uit te zetten) wanneer deur x open gaat en niemand thuis, dan aan en melding bijvoorbeeld.
Idd, ik zou via Elgato Eve energy plug werken...

Maar mijn vraag was of iemand mij een type of model van sirene kon voorschotelen die zo werkl... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Icaru schreef op woensdag 11 april 2018 @ 08:51:
[...]

Idd, ik zou via Elgato Eve energy plug werken...

Maar mijn vraag was of iemand mij een type of model van sirene kon voorschotelen die zo werkl... >:)
Ali? ;) Hebben ze vast zo'n ding voor een prikkie.

edit: https://nl.aliexpress.com...lighting/32809114966.html

[ Voor 19% gewijzigd door Rgerr op 11-04-2018 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icaru
Mjah, ik heb niet echt een vertrouwen in Ali shopping... O-) :X 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Dan is Google je vriend. :) Offtopic: ik bestel vrij regelmatig en 99% met goed gevolg en na tevredenheid bij Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Rgerr schreef op vrijdag 6 april 2018 @ 16:25:

Update 11 april: "Fabrikant: ‘Koogeek HomeKit-stekker voldoet aan alle EU-richtlijnen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik zit een beetje met mijn handen in het haar.

Homekit locatie A (hub apple tv4)
Homekit locatie B (hub homepod, voorheen ipadpro)

Zodra ik iemand uitnodig op 1 van de locaties, crasht mijn homekit setup. En apple kennende kun je dat niet herstellen en zit er maar 1 ding op: verwijderen en opnieuw beginnen en duimen dat het goed gaat.
Lukt dat, en wijzig je iets, dan worden die wijzigingen niet opgenomen bij de 'gasten'. Loggen die uit icloud en weer erin, dan crasht opnieuw de homekitsetup.
Alles gaat dan op rood en geen reactie. Maak je nu een nieuwe woning aan dan kun je die apparaten ook gewoon weer toevoegen, m.a.w.: ze zijn gewoon beschikbaar en niet meer verbonden met de woning waar ze initieel in stonden...

WTF!? (*&(*&$@ :(

Ik heb uit frustratie een compleet nieuwe icloud account aangemaakt; wellicht zit er ergens in mijn account ' een fout'.

Locatie B volledig leeggemaakt, opnieuw opgebouwd.
Locatie A leeggemaakt en opnieuw opgebouwd.
Ik nodig iemand uit op locatie A, en alles loopt weer vast op locatie B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Ik loop even vast met installeren van een nieuwe koogeek plug...

Eve had ik al en gaat prima.

Zowel via homekit-app als via koogeek-app krijg ik bij toevoegen van de plug (hij vindt hem dus wel) de melding dat mijn wifi-router niet compatible is.

Heb 5ghz al uitgezet, zelfde melding.

Iemand een idee?

Is gelukt! Iphone reboot en het werkte wel, vermoedelijk een wifi-schakel dingetje...

[ Voor 12% gewijzigd door boefje79 op 11-04-2018 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
Ik had vandaag ook weer een nieuwe koogeek plug binnengekregen. Uiteraard ook de melding dat de wifi router niet compatible is.
Ik had m'n telefoon op 5ghz staan toen ik dat probeerde. De telefoon even omgeschakeld naar de 2,4ghz wifi en nogmaals geprobeerd.
Toen met de koogeek app direct de telefoon gevonden en geconfigureerd. Verder geen router of telefoon reset gedaan.

Kwestie van een minuut werk. maar wel dus de telefoon even op de 2,4ghz zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Icaru schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 09:08:

Je kunt ook een Netatmo Welcome camera overwegen i.c.m. een Netatmo Sirene.
https://www.netatmo.com/nl-NL/product/security/welcome/siren
De Welcome camera krijgt deze zomer een update naar HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:23

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds kort mijn schoonouders toegevoegd aan mijn 'Thuis'. Dit zou er met name voor moeten zorgen dat Hue sensoren niet meer afgaan als ze aan het oppassen zijn, lampen dan gewoon aan blijven als wij van huis gaan e.d.

Nu moet ik blijkbaar de optie voor externe toegang aanzetten, anders blijft Homekit denken dat ze niet bij mij thuis zijn. En krijg ik dus continue meldingen van de bewegingssensoren en gaan lampen uit zodra wij weg gaan. Maar dit is eigenlijk niet wat ik wil, want dat betekent ook dat ze altijd de lampen (per ongeluk) kunnen bedienen, ook als ze niet bij ons thuis zijn.

Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
B2 schreef op donderdag 12 april 2018 @ 14:57:
Ik heb sinds kort mijn schoonouders toegevoegd aan mijn 'Thuis'. Dit zou er met name voor moeten zorgen dat Hue sensoren niet meer afgaan als ze aan het oppassen zijn, lampen dan gewoon aan blijven als wij van huis gaan e.d.

Nu moet ik blijkbaar de optie voor externe toegang aanzetten, anders blijft Homekit denken dat ze niet bij mij thuis zijn. En krijg ik dus continue meldingen van de bewegingssensoren en gaan lampen uit zodra wij weg gaan. Maar dit is eigenlijk niet wat ik wil, want dat betekent ook dat ze altijd de lampen (per ongeluk) kunnen bedienen, ook als ze niet bij ons thuis zijn.

Klopt dit?
Zitten je schoonouders wel op je wifi?
Pagina: 1 ... 21 ... 88 Laatste