Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-09 21:25
Serena schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:31:
Trouwens net nog een extra Hue bloom gekocht aangezien ik ook allemaal nieuwe meubels heb.
Nu heb ik dus een Eve Energy over die eerst aan een 'domme' lamp hing.
Nieuwe functie voor verzinnen. Maar wat? 🤔
De luxe van te veel gadgets.
Ik heb de tuinverlichting (buitenstopcontact zit binnen in wcd) op de eve aangesloten...

Hey siri, tuin aan 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
boefje79 schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:15:
[...]

Ik heb de tuinverlichting (buitenstopcontact zit binnen in wcd) op de eve aangesloten...

Hey siri, tuin aan 😉
Uhm… Volledige tuin is al voorzien. Buitenlampen, licht onder de overkapping, luidsprekers… 😊

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Ik heb een Koogeek plug in de meterkast, stekker er in met kabel naar buiten, aangesloten op een magneetventiel (stroom aan - dan ventiel open) op de buitenkraan aangesloten, die dan de hele tuin van water voorziet met druppelslang en sproeiers.

Hey Siri, zet de sproeiers aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:04:
maar "AAN" kan een andere kleur bevatten dan de scene (in hue)
Ik geef in de automation toch aan welke kleur? De rest van de Hue lampen kleurt netjes 'terug'. Alleen de iris niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:11:
Misschien toch eens waard om het via de Smart Home app te proberen, daar kun je tenminste de kleur/tint/sterkte e.d. instellen als automatisering.
Eens even in die app gekeken en idd, verzadiging en zo stond niet aan. Morgen (lig al in bed, vroege dienst), even testen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:33
Heb zojuist een nieuwe (extra) pi geconfigureerd speciaal voor de gordijnen. Beetje duimen dat vanavond daar alles stabiel op loopt, dan is de homekit bridge van SOMA zelf niet meer nodig *D
Kost in elk geval de helft :+

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 27-03-2018 21:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
Ik heb mijn Koogeek dimmer switch nu een tijdje aangesloten. Het vervelende is echter dat hij af en toe (1 a 2 keer per avond) een paar keer achter elkaar fel flikkert. Ik heb er LED-lampen in zitten die dimbaar zijn.

Voordat ik deze LED-lampen erin had zitten had ik tijdelijk halogeenlampen, daar had ik geen last van knipperende lampen.

Meer mensen die er last van hebben? Waar zou het aan kunnen liggen? (lamp of schakelaar?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Jasper-NL schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:45:
Ik heb mijn Koogeek dimmer switch nu een tijdje aangesloten. Het vervelende is echter dat hij af en toe (1 a 2 keer per avond) een paar keer achter elkaar fel flikkert. Ik heb er LED-lampen in zitten die dimbaar zijn.

Voordat ik deze LED-lampen erin had zitten had ik tijdelijk halogeenlampen, daar had ik geen last van knipperende lampen.

Meer mensen die er last van hebben? Waar zou het aan kunnen liggen? (lamp of schakelaar?)
Denk dat het ligt aan de aansluiting, haal de dimmer eens uit de doos en check of alles stevig vast zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Rgerr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 20:11:
Misschien toch eens waard om het via de Smart Home app te proberen, daar kun je tenminste de kleur/tint/sterkte e.d. instellen als automatisering.
Het werkt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
paQ schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:28:
Heb zojuist een nieuwe (extra) pi geconfigureerd speciaal voor de gordijnen. Beetje duimen dat vanavond daar alles stabiel op loopt, dan is de homekit bridge van SOMA zelf niet meer nodig *D
Kost in elk geval de helft :+
helaasch. met 1 gordijn > dikke prima.
Zodra ik er meer toevoeg beginnen de errors wel. Het blijft wel werken overigens, maar het kan nooit stabiel zijn.
-O-
Nou... verse pi met homebridge geinstalleerd maar even op marktplaats knallen dan :+
En Soma mailen dat ze de connect toch mogen sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:
[...]

Zodra ik er meer toevoeg beginnen de errors wel. Het blijft wel werken overigens, maar het kan nooit stabiel zijn.
-O-
Nou... verse pi met homebridge geinstalleerd maar even op marktplaats knallen dan :+
Wat moet die kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
Had ik dus eergisteren bij ali de koogeek deursensor in m’n winkelmandje gedaan want vanaf vandaag big sale bij ali.
Is hij inderdaad 3 euro of zo goedkoper (20 euro nogwat), maar nu is de enige verzendoptie DHL..... voor 60 euro (hahahaha).
Ik blader nog wel even verder.

De schakelaar is wel iets goedkoper overigens. Mét free shipping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
het is toch *&^*&@# niet te geloven. :(
Het volgende Elgato product dat loopt te bokken.
Een deur/raam sensor wil niet bijwerken / geen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:49:
Had ik dus eergisteren bij ali de koogeek deursensor in m’n winkelmandje gedaan want vanaf vandaag big sale bij ali.
Is hij inderdaad 3 euro of zo goedkoper (20 euro nogwat), maar nu is de enige verzendoptie DHL..... voor 60 euro (hahahaha).
Ik blader nog wel even verder.

De schakelaar is wel iets goedkoper overigens. Mét free shipping
Hoeveel kost ie bij ali?
Bij tomtop is de prijs onder de 22 euro grens. Zie mijn eerdere bericht.
meesje in "Apple HomeKit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-10 18:01
paQ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:46:
het is toch *&^*&@# niet te geloven. :(
Het volgende Elgato product dat loopt te bokken.
Een deur/raam sensor wil niet bijwerken / geen reactie.
Ik heb inmiddels ook al 3 Elgato Eve's gehad die met enige regelmaat vastliepen. Ik heb via de Elgato website een care ticket ingeschoten en bij alle 3 kreeg ik het aanbod om ze op te sturen naar Duitsland (voor mijn kosten) en een aantal dagen later kreeg ik een nieuwe opgestuurd. Alle waren overigens 1e generatie producten, ik hoop maar dat degene die ik nu heb verbeterde versies zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
robertwebbe schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:35:
[...]

Ik heb inmiddels ook al 3 Elgato Eve's gehad die met enige regelmaat vastliepen. Ik heb via de Elgato website een care ticket ingeschoten en bij alle 3 kreeg ik het aanbod om ze op te sturen naar Duitsland (voor mijn kosten) en een aantal dagen later kreeg ik een nieuwe opgestuurd. Alle waren overigens 1e generatie producten, ik hoop maar dat degene die ik nu heb verbeterde versies zijn.
Batterij uit de sensor gehaald, en na poosje weer aanzetten helpt.
Maar dat had ik 3 weken terug ook al eens gedaan.
Batterij niveau 98% dus dat is het ook niet.

Vooralsnog lijken al mijn Elgato producten het na een poos gewoon te gaan begeven.
Best bijzonder.
Gebeurt het met een Xiaomi sensor van 5,99, dan denk je.. ach naja... pech gehad... maar deze krengen waren ook gewoon 34/39,95. En omruilen voor dezelfde 'troep' zit ik ook niet op te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 20:25
meesje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 12:46:
[...]

Hoeveel kost ie bij ali?
Bij tomtop is de prijs onder de 22 euro grens. Zie mijn eerdere bericht.
Met de korting was hij 20,15. Zonder korting 23,70. Het is weer gokken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blazez schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:56:
[...]

Met de korting was hij 20,15. Zonder korting 23,70. Het is weer gokken zeg maar.
Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via iphone niet maar via ipad krijg ik wel gratis verzenden. Hoe kom je aan de kortingscode? Ik zie een prijs van 23,70 euro.

Edit: laat maar, je tweede link geeft wel de lage prijs maar ook dus de absurde verzendkosten.

Dan is tomtop beter met prijs van 21,24 euro.

[ Voor 15% gewijzigd door meesje op 28-03-2018 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:52
Rgerr schreef op dinsdag 27 maart 2018 @ 21:21:
Ik heb een Koogeek plug in de meterkast, stekker er in met kabel naar buiten, aangesloten op een magneetventiel (stroom aan - dan ventiel open) op de buitenkraan aangesloten, die dan de hele tuin van water voorziet met druppelslang en sproeiers.

Hey Siri, zet de sproeiers aan. :+
Wat voor een magneetventiel gebruik je hiervoor? Ben namelijk met de badkamer bezig en is wel handig om de bad te vullen (en weer uit te laten zetten mbv een Xiaomi floodsensor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:
[...]

-O-
Die verse pi heb ik wel interesse in. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Helox-in-a-box schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Wat voor een magneetventiel gebruik je hiervoor? Ben namelijk met de badkamer bezig en is wel handig om de bad te vullen (en weer uit te laten zetten mbv een Xiaomi floodsensor)
https://magneetventielsho...ssing-0p5-16bar-epdm.html

Wel even teflon tape en die inschroef gevallen bij bestellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ervaring met Beddi?
https://www.wittidesign.com/products/beddi

Kennelijk ook integratie met HomeKit (als je de afbeelding mag geloven).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 18:03:
[...]

Die verse pi heb ik wel interesse in. :)
too late :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!
meesje schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 19:20:
Iemand ervaring met Beddi?
https://www.wittidesign.com/products/beddi

Kennelijk ook integratie met HomeKit (als je de afbeelding mag geloven).
Laat maar zitten. Indien je de firmware wil updaten kan dat alleen middels een Windows programma..... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:18
Vandaag de Koogeek Smart Dimmer binnengekregen alleen kreeg ik hem voor geen goud aan de praat. Het pijltje naar boven en beneden blijven om de seconde knipperen maar mijn HomeKit en Koogeek app kunnen het apparaat beide niet vinden :(

Iemand enig idee of ervaring met deze dimmer?

Ook zonder hem te pairen met mijn woning krijg ik hem niet aan de praat, doet hij het zonder dat je hem insteld? Dus gewoon handmatig.

[ Voor 28% gewijzigd door mprkooij op 29-03-2018 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 12:19:
Vandaag de Koogeek Smart Dimmer binnengekregen alleen kreeg ik hem voor geen goud aan de praat. Het pijltje naar boven en beneden blijven om de seconde knipperen maar mijn HomeKit en Koogeek app kunnen het apparaat beide niet vinden :(

Iemand enig idee of ervaring met deze dimmer?

Ook zonder hem te pairen met mijn woning krijg ik hem niet aan de praat, doet hij het zonder dat je hem insteld? Dus gewoon handmatig.
Vreemd, hoe staat het met je WiFi? Koogeek ondersteund momenteel alleen 2.4GHz.

Heb dezelfde dimmer en die werkt prima. Was een kwestie van aansluiten en toevoegen in de Woning app. Of die wel of niet werkt zonder te pairen kan ik je niet met zekerheid zeggen, gezien je device wel ‘ready to pair’ lijkt te zijn. Haal hem anders eens een tijdje van de stroom af en verbind eerst de fase en nul draad. Probeer het dan eens opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Rgerr schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:05:
[...]

Vreemd, hoe staat het met je WiFi? Koogeek ondersteund momenteel alleen 2.4GHz.

Heb dezelfde dimmer en die werkt prima. Was een kwestie van aansluiten en toevoegen in de Woning app. Of die wel of niet werkt zonder te pairen kan ik je niet met zekerheid zeggen, gezien je device wel ‘ready to pair’ lijkt te zijn. Haal hem anders eens een tijdje van de stroom af en verbind eerst de fase en nul draad. Probeer het dan eens opnieuw.
Ik zal het eens proberen, 5GHz wifi staat wel aan maar het pairen gaat via 2.4GHz.

Ook geen resultaat, dit is wat hij blijft doen.

[ Voor 6% gewijzigd door mprkooij op 29-03-2018 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mprkooij schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 14:10:
[...]

Ik zal het eens proberen, 5GHz wifi staat wel aan maar het pairen gaat via 2.4GHz.

Ook geen resultaat, dit is wat hij blijft doen.

[video]
Het groen knipperen lijkt op het zelfde probleem als destijds bij het pairen van de Koogeek stekker. De oplossing was toen om het 5ghz en 2,4ghz hun eigen SSID mee te geven. Wellicht kun je dat proberen (als dat van toepassing natuurlijk)?

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 29-03-2018 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Ik ben erachter. Wij hebben hier voor de twee lampen geen 0 draad..

Dat zou in principe toch niets moeten uitmaken voor het pair proces?

[ Voor 34% gewijzigd door mprkooij op 29-03-2018 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 15:36:
Ik ben erachter. Wij hebben hier voor de twee lampen geen 0 draad..

Dat zou in principe toch niets moeten uitmaken voor het pair proces?
Nuldraad is essentieel, je hebt dus bruin, blauw en zwart (of twee zwarte) nodig. Let er op dat de nuldraad op dezelfde groep zit als de bruine fase draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
Rgerr schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 18:23:
[...]

Nuldraad is essentieel, je hebt dus bruin, blauw en zwart (of twee zwarte) nodig. Let er op dat de nuldraad op dezelfde groep zit als de bruine fase draad.
Ik heb even gekeken, bij ons in huis hebben we een bruine draad een zwarte en een zwartwitte draad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
mprkooij schreef op donderdag 29 maart 2018 @ 19:32:
[...]

Ik heb even gekeken, bij ons in huis hebben we een bruine draad een zwarte en een zwartwitte draad.
Dat is waarschijnlijk de aarde draad. Je hebt ongetwijfeld ook blauw (of rood, indien de installatie van voor 1970 is) zitten, deze zal dan getrokken moeten worden naar de schakelaar. De zwarte draad is dunner dan de andere draden? Dan is dat je schakeldraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
SOMA Connect is zojuist gearriveerd. Pi in een best mooie behuizing.
Aan de manual te zien draait er idd homebridge op. We gaan het zien! :)

Eerst even 3 dagen lang paaspop, dus geen idee wanneer ik er aan toe kom :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb nu de nieuwste versie van tvOS en iOS en had gehoopt dat mijn Apple TV zou verschijnen in de Woning app maar helaas. Misschien was het ook wel te mooi om waar te zijn dat je de Apple TV kon laten sluimeren bij "Hey Siri, welterusten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 11:57:
Ik heb nu de nieuwste versie van tvOS en iOS en had gehoopt dat mijn Apple TV zou verschijnen in de Woning app maar helaas. Misschien was het ook wel te mooi om waar te zijn dat je de Apple TV kon laten sluimeren bij "Hey Siri, welterusten".
Deze functionaliteit zal er wel komen. Als ik me niet vergis, was dit wel in één van de eerdere beta's aanwezig, maar later weer verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik heb de Koogeek DW1 binnen, werkt uitstekend. Vooral voor wat die kost ben ik positief verrast.
Er is zelfs een aanbieding van op TomTop, met de code SAFETY9 kun je hem voor € 21,24 krijgen, inclusief gratis verzending naar Nederland: https://www.tomtop.com/p-dw1.html.

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/820/39300864280_5708a83c6f.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/888/40218740155_7c2e3cfa1a.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door robertwebbe op 30-03-2018 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
robertwebbe schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 14:11:
Ik heb de Koogeek DW1 binnen, werkt uitstekend. Vooral voor wat die kost ben ik positief verrast.
Er is zelfs een aanbieding op TomTop, met de code SAFETY9 kun je hem voor € 21,24 krijgen, inclusief gratis verzending naar Nederland.

[afbeelding]

https://www.tomtop.com/p-dw1.html
De code en site (Tomtop) was al bekend.

Hoe is het bereik? Zal de bluetooth verbinding op 1e verdieping met een Apple TV 4K? Mijn Elgato Eve stekkers doen het op de 1e verdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwebbe
Ik had je toevoeging niet meer gezien.

Het blijft bluetooth dus zeer beperkt. Ik wou hem eigenlijk aan de binnenkant van mijn schuurdeur plakken maar daar werkte die niet meer. HR++ isolatieglas en gewapend betonnen muren zijn killing voor 2.4 GHz bluetooth bereik. De afstand tussen mijn Apple TV4 en de schuurdeur is een meter of 6. Ik heb hem nu maar op het raam geplakt in de kamer waar de Apple TV4 staat en daar werkt het uitstekend. Ik heb nu de 2e besteld voor op een ander raam, dan is beneden beveiligd.

Een etage hoger zal denk ik niet meer gaan maar mogelijk heb je nog een iPad, die kan ook als HomeKit hub functioneren. Als je die dan ergens op die etage legt werkt het mogelijk wel.

Dat je Elgato Eve Powers het doen kan zijn omdat die vanwege vaste voeding bluetooth class 1 zijn, die hebben wat meer bereik dan class 2.

[ Voor 9% gewijzigd door robertwebbe op 30-03-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor anderen die nog een Koogeek DW1 willen bestellen. De kortingscode SAFETYT9 is nog geldig t/m 5 april. Zie http://www.kortingchina.nl/tomtop-kortingscodes/

Het bluetooth bereik is volgens mij met een Apple TV 4K (deze heb ik) een stuk groter geworden. Ik heb dan wel vertrouwen dat het bereik voor de DW1 voldoende is voor de 1e verdieping. Ik heb gisteren ook een tweede besteld. Weer via tomtop, maar wel gewacht totdat de eerste bestelling was verzonden. Ik geen zin in gebundelde bestellingen en zodoende (ruim) boven de 22 euro uit te komen.

Ik kan me trouwens wel voorstellen dat bij de schuurdeur de DW1 geen bereik meer had. Het signaal moet dan twee keer door HR++ glas (de buitendeur en de schuurdeur). Mijn Elgato Eve Weather hangt aan de schutting in de tuin en deze maakt verbinding met de ATV4K over een afstand van 11/12m en een tuin met HR++.

We zullen wel zien hoe het bereik is. Anders gaan beide sensoren op de voor- en achterdeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ik heb ook wel interesse in zo'n Koogeek deur sensor. Maar ben wel bang voor het bereik. Wil eigenlijk op de achterdeur. Maar die is hemelsbreed 5 meter bij de Apple TV vandaan. De wifi vind het al lastig.
Daarnaast vraag ik me af, hoe is het met de accu (of batterij)?
En hoe kun je hem instellen? Want ik zou graag hebben dat als ik de lichten uit doe (om weg te gaan) dat ik dan een melding krijg als de deur nog open staat. Hoe en wat kun je er mee in HomeKit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 16:22:
Ik heb ook wel interesse in zo'n Koogeek deur sensor. Maar ben wel bang voor het bereik. Wil eigenlijk op de achterdeur. Maar die is hemelsbreed 5 meter bij de Apple TV vandaan. De wifi vind het al lastig.
Daarnaast vraag ik me af, hoe is het met de accu (of batterij)?
En hoe kun je hem instellen? Want ik zou graag hebben dat als ik de lichten uit doe (om weg te gaan) dat ik dan een melding krijg als de deur nog open staat. Hoe en wat kun je er mee in HomeKit?
Ga je niet redden in de Woning app, weggaan en lampen uit: prima, maar je krijgt dan geen melding als de deur nog open staat. Je krijgt hooguit een melding als de deur open/dicht gaat als je bijvoorbeeld niet (of juist wel) thuis bent. Super handig voor kleine kinderen, weet je als ze ‘s avonds hun kamer deur open doen terwijl ze in bed moeten liggen. ;)

Mocht je het toch voor elkaar krijgen, hou ik me van harte aanbevolen. Ik wil hetzelfde namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat wordt homebridge + pushed.co

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 23:31:
Dat wordt homebridge + pushed.co
Ik heb in ieder geval net al een account aangemaakt en developer access aangevraagd. Als het me lukt om de Mi Flower te koppelen aan Homebridge heb ik dat in ieder geval al geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Helox-in-a-box schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 16:03:
[...]

Schoot me later pas binnen, maar er zijn HomeKit kranen e.d. aangekondigd (even Googlen). Misschien handiger om daar op te wachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
De SOMA connect hangt sinds gisterochtend aan homekit, en werkt feilloos :)

De connect voegt de gordijnen los toe, zonder schakelapparaat. Best slim voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe kan het toch als ik HomeKit spullen voorbij zie komen, ik gelijk denk “kopen, kopen, kopen”. :)
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

paQ heeft deze al eens hier genoemd. Nu is ie weer in de aanbeiding bij amazon.de: 127 euro ipv 199.

Wat vinden jullie van deze Invoxia? Wel HomeKit integratie (middels knoppen), maar geen Siri (wel Alexa).
Ik heb nog weinig reviews kunnen vinden. Smartapfel.de is één van de weinigr, de meeste reviews gaan over het oude model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 1 april 2018 @ 20:49:
Hoe kan het toch als ik HomeKit spullen voorbij zie komen, ik gelijk denk “kopen, kopen, kopen”. :)
https://www.amazon.de/gp/...smid=A3JWKAKR8XB7XF&psc=1

paQ heeft deze al eens hier genoemd. Nu is ie weer in de aanbeiding bij amazon.de: 127 euro ipv 199.

Wat vinden jullie van deze Invoxia? Wel HomeKit integratie (middels knoppen), maar geen Siri (wel Alexa).
Ik heb nog weinig reviews kunnen vinden. Smartapfel.de is één van de weinigr, de meeste reviews gaan over het oude model.
Geen Siri. Ik wacht wel op de HomePod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:52:
Ga je niet redden in de Woning app, weggaan en lampen uit: prima, maar je krijgt dan geen melding als de deur nog open staat. Je krijgt hooguit een melding als de deur open/dicht gaat als je bijvoorbeeld niet (of juist wel) thuis bent. Super handig voor kleine kinderen, weet je als ze ‘s avonds hun kamer deur open doen terwijl ze in bed moeten liggen. ;)

Mocht je het toch voor elkaar krijgen, hou ik me van harte aanbevolen. Ik wil hetzelfde namelijk. :)
Bummer! Voor €50+ hoef ik niet te weten of er deuren open of dicht gaan.
Maar je hebt zo'n ding? Heb je toevallig ook de home App (die andere app, die hele dure van een andere ontwikkelaar)?. Daar kun je best interessante automatisering mee maken. Geen notificaties trouwens, maar sommige apparaten hebben die mogelijkheid wel toch? Je moet ze dan alleen triggeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:04:
[...]

Bummer! Voor €50+ hoef ik niet te weten of er deuren open of dicht gaan.
Maar je hebt zo'n ding? Heb je toevallig ook de home App (die andere app, die hele dure van een andere ontwikkelaar)?. Daar kun je best interessante automatisering mee maken. Geen notificaties trouwens, maar sommige apparaten hebben die mogelijkheid wel toch? Je moet ze dan alleen triggeren.
Ik heb ze van Xiaomi (+ Homebridge), zelfde effect maar stukje goedkoper. Werkt op zigbee en geen issues met bereik door het huis. Meer dan 3m naar buiten heeft het wel last van storing door HR+ glas e.d.

Mogelijkheden met de Smart Home app (die dure) zijn veel uitgebreider, maar heb voor de deursensoren niets specifieks ingesteld via die app. Alleen als de voordeur of iets open gaat en niemand is thuis, dan melding. Via andere sensoren heb ik dan weer wel zaken ingesteld, bijvoorbeeld als lichtsterkte onder 6 lux is en tijd tussen 16.00 en 22.00, dan lampen aan. Wat zou je willen instellen voor contactsensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik gebruik ook de beweging sensors en deurcontacten van Xiaomi

Kost rond de 8,- tot 9,- Euro en werken perfect. Dat is nog al een groot verschil in prijs met die Koogeeks.

En nog een stuk mooier en kleiner van formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 05:34:
[...]

Geen Siri. Ik wacht wel op de HomePod.
Bedankt voor deze opmerking! Voorkomt weer een impulsieve aankoop en op marktplaats zal ‘triby’ geen populaire zoekterm zijn... ;)
Zo heb ik nog voldoende tijd om te kijken of een HomePod iets voor mij is. Zo heb ik een paar maanden gespeeld met Alexa (Amazon) en Google Home. Bij beide had ik geen ‘yes’ gevoel. Wel leuk om mee te spelen, maar in een druk huishouden (klein kind) vind ik het voor nu geen succes. Voor geluid natuurlijk een mooi apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Voor geluid zijn twee stereo luidsprekers altijd nog het beste ;)

Leuk die Homepod voor een kleine ruimte, maar bij mij komt zo'n ding er nooit in lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu heb ik een chromecast audio aan mijn receiver hangen. Dat vind ik op dit moment voor geluid nog de beste oplossing. Met een Google Home kon ik deze met voice control bedienen, maar even door Spotify bladeren voor het selecteren van muziek vind ik toch handiger.

We zullen wel zien hoe de komende tijd de markt zich gaat ontwikkelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
h4ns schreef op maandag 2 april 2018 @ 12:51:
Voor geluid zijn twee stereo luidsprekers altijd nog het beste ;)

Leuk die Homepod voor een kleine ruimte, maar bij mij komt zo'n ding er nooit in lijkt me.
homepod kun je als het goed is met deze ios (11.3) ook als stereo of multiroom koppelen.
edit: of toch nog niet?

Geen idee. Zou mooi klinken hoor als stereopair, maar een fidelio E6 of iets in die hoek presteert dan nog steeds beter. (als het om muziek luisteren gaat)
Het is wel freakin' handig hoor een homepod. iedereen kan roepen naar het ding om zaken in homekit voor elkaar te krijgen :)

[ Voor 30% gewijzigd door paQ op 02-04-2018 13:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
paQ schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:08:
[...]

homepod kun je als het goed is met deze ios (11.3) ook als stereo of multiroom koppelen.

Geen idee. Zou mooi klinken hoor als stereopair, maar een fidelio E6 of iets in die hoek presteert dan nog steeds beter. (als het om muziek luisteren gaat)
Het is wel freakin' handig hoor een homepod. iedereen kan roepen naar het ding om zaken in homekit voor elkaar te krijgen :)
Op zich is het geluid best goed, heb er laatst bij iemand van kunnen genieten.

Maar neemt niet weg dat bij verre na niet de kwaliteit haalt van een set fatsoenlijk speakers op een HiFi set.

Surround e.d. is leuk, maar zeker voor muziek is er gewoon niets beters dan 2 goed opgestelde "ouderwetse" luidsprekers die een fatsoenlijk klankkast hebben.

Juist het feit dat die dingen de hele dag als luistervink fungeren staat mij zo tegen. Leuk dat je dingen aan kan sturen, maar ik geef met verlichting etc. juist de voorkeur aan sensors en tijds-instellingen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:08:
[...]

Airplay 2/multiroom en stereo zijn inderdaad nog niet beschikbaar in de laatste update.
https://www.macrumors.com...es-11-3-homepod-software/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 1 april 2018 @ 10:19:
De SOMA connect hangt sinds gisterochtend aan homekit, en werkt feilloos :)

De connect voegt de gordijnen los toe, zonder schakelapparaat. Best slim voor elkaar.
Hoe bevalt de Soma? Volgens mij ben jij nog de enige die deze heeft. Hoe snel is het apparaat? Is ie redelijk stil? Heb je ‘m via Soma besteld of via een andere website (als dat überhaupt kan)? Maak je ook gebruik. An het zonnepaneel? Deze wordt er nu ‘gratis’ bijgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 13:06:
Nu heb ik een chromecast audio aan mijn receiver hangen. Dat vind ik op dit moment voor geluid nog de beste oplossing. Met een Google Home kon ik deze met voice control bedienen, maar even door Spotify bladeren voor het selecteren van muziek vind ik toch handiger.

We zullen wel zien hoe de komende tijd de markt zich gaat ontwikkelen.
Hier speelt de Apple TV over de surroundset. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee…

[ Voor 72% gewijzigd door Serena op 02-04-2018 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:09:
[...]

Hier speelt de Apple TV over de surroundset. Eigenlijk een beetje hetzelfde idee…
Ja inderdaad. Helaas heb ik een Marantz stereo receiver die geen hdmi ingangen heeft. Anders was via de atv4k inderdaad ook een mogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Rgerr schreef op maandag 2 april 2018 @ 09:15:
Wat zou je willen instellen voor contactsensoren?
Ik zou dus graag een notificatie willen als de deur nog open staat terwijl we een bepaalde scene activeren of als alle lichten uit gaan.
Maar dat lijkt allemaal vergevorderd.
Hetzelfde geld voor al die plugs, ik heb ze van Koogeek. Ze kunnen wel het stroom verbruik meten maar bijvoorbeeld geen notificatie geven bij een bepaalde waarde.
De wasmachine en droger staan in de bering op hetzelfde stopcontact. Je kunt dus op basis van een verschil in stroomverbruik notificaties ontvangen (dat een apparaat klaar is, bijvoorbeeld):
1: allebei uit
2: wasmachine aan / droger uit
3: wasmachine uit / droger aan
4: allebei aan
Maar ook dat zie je nergens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Ook geen optical ingang op die Marantz?

Zo heb ik mijn oude ATV aangesloten.

Anders een DAC er tussen zetten die optical naar analoog om zet.

[ Voor 29% gewijzigd door h4ns op 02-04-2018 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
iAmRenzo schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:57:
[...]

Ik zou dus graag een notificatie willen als de deur nog open staat terwijl we een bepaalde scene activeren of als alle lichten uit gaan.
Hetzelfde geld voor al die plugs, ik heb ze van Koogeek. Ze kunnen wel het stroom verbruik meten maar bijvoorbeeld geen notificatie geven bij een bepaalde waarde.
De wasmachine en droger staan in de bering op hetzelfde stopcontact. Je kunt dus op basis van een verschil in stroomverbruik notificaties ontvangen (dat een apparaat klaar is, bijvoorbeeld):
Dat zijn geen onderdelen uit homekit.
Je kan wel een notificatie krijgen als beweging. Of als open.
Maar niet als uitkomst van een automatisering.
Dan zul je echt homebridge moeten installeren en een pushed of IFTTT, of zelfs “speel dit geluid” plugin. Dan kun je je lol op ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:58:
Ook geen optical ingang op die Marantz?

Zo heb ik mijn oude ATV aangesloten.

Anders een DAC er tussen zetten die optical naar analoog om zet.
Nee, ook geen optical in. De Apple TV4K heeft volgens mij geen optical out, dus zal een losse DAC ook geen oplossing bieden.
Ik heb de Marantz SR5023: https://www.marantz.nl/nl...receiver&productid=sr5023
Destijds een bewuste keuze gemaakt om te gaan voor een goede stereo opstelling. Surround was toch niet mijn ding. Om echt te kunnen genieten van surround is mijn ervaring dat de buren dan mee kunnen genieten of dat degene die boven slapen er wakker van worden. Toen maar een switch gemaakt naar stereo.

Ik kan natuurlijk de Marantz receiver verkopen en gaan voor een surround receiver en deze in een stereo opstelling gebruiken. Nu heb ik de chromecast audio al een tijdje en die bevalt me erg goed, ook al is het een google produkt..... :+

Kun je trouwens bij het aansluiten van de apple tv via hdmi aan een receiver ook gewoon luisteren naar het geluid via de speakers van de televisie? Dus dat je niet altijd de receiver aan hoeft te zetten? Foxsports of NOS via Apple TV hoeft van mij echt niet via een receiver. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Op zich niks mis met die Marantz, zijn goede spullen. Zit in ieder geval nog een echte Phono aansluiting op :)

Mijn eerste serieuze versterker die ik kocht (toen ik nog jong was) was ook een Marantz.

Ik heb nu een versterker van Naim en hoewel dat redelijk "spartaans" spul is zit daar zit wel optical-in op.

Voor muziek en TV heb ik juist voor 2 losse opstellingen gekozen. Bij de TV een soundbar er onder en een losse sub, aangezien ik voor films surround wel leuk vind.

Aan de andere kant van de kamer staat de stereo opstelling, luidsprekers zijn ook zo groot dat dat geen gezicht is bij de TV ;)

Ik speel muziek af via een Mac mini, of dus de ATV.

Hoe je dat met HDMI precies kan regelen op een moderne reciever weet ik niet precies, maar neem aan dat er gewoon een los audio signaal over die kabel gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h4ns
  • Niet online
Net nog even naar de spes van de ATV4K gekeken, wat waardeloos zeg dat ze optical-out er af gesloopt hebben.

:X

En ondertussen zit ik ook al jaren op een nieuwe Mac mini te wachten... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuuk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Kortgeleden heb ik een RPi aangeschaft, samen met een 433MHz ontvanger/zender-set die ik wil gebruiken met Homebridge om een KaKu-setje te bedienen. Nu vroeg ik me af of iemand een Homebridge-plugin kent waarmee ook het signaal van een 433MHz-afstandsbediening opgepikt kan worden en vervolgens de state van een ander apparaat in Homebridge kan wijzigen, zodat een unit bijvoorbeeld niet als 'aan' in de Home-app staat wanneer deze met de afstandsbediening uit is gezet.

Ik zou namelijk willen dat de KaKu-units ook nog met de bijbehorende afstandsbediening aan of uit gezet kunnen worden op momenten waarop dat meer voor de hand ligt is. Ik heb her en der al wat gezocht, maar helaas geen plugins kunnen vinden op dit gebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuuk op 02-04-2018 17:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 01-10 12:37

BCGraaf

BC

h4ns schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:39:
Net nog even naar de spes van de ATV4K gekeken, wat waardeloos zeg dat ze optical-out er af gesloopt hebben.

:X

En ondertussen zit ik ook al jaren op een nieuwe Mac mini te wachten... :?
Reden dat ze dit er af gehaald hebben is dat optical niet verder gaat dan DD5.1 en DTS. Voor HD geluid en daar boven heb je HDMI nodig daarvan is de bandbreedte hoger.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
h4ns schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:33:
Op zich niks mis met die Marantz, zijn goede spullen. Zit in ieder geval nog een echte Phono aansluiting op :)

Mijn eerste serieuze versterker die ik kocht (toen ik nog jong was) was ook een Marantz.

Ik heb nu een versterker van Naim en hoewel dat redelijk "spartaans" spul is zit daar zit wel optical-in op.

Voor muziek en TV heb ik juist voor 2 losse opstellingen gekozen. Bij de TV een soundbar er onder en een losse sub, aangezien ik voor films surround wel leuk vind.

Aan de andere kant van de kamer staat de stereo opstelling, luidsprekers zijn ook zo groot dat dat geen gezicht is bij de TV ;)

Ik speel muziek af via een Mac mini, of dus de ATV.

Hoe je dat met HDMI precies kan regelen op een moderne reciever weet ik niet precies, maar neem aan dat er gewoon een los audio signaal over die kabel gaat.
De Phono ingang was voor mij wel een extra argument. Een ouderwetse platenspeler staat nog op mijn wensenlijst.
Naim kende ik niet. De eerste indrukken zijn dat dit merk voor echte audiofielen is. Straks eens verder in verdiepen, leuk!
Mijn luidsprekers (Monitor Audio, destijds icm de receiver in een geluidsstudio beluisterd) zijn nog wel van een acceptabel formaat en staan aan beide kanten van het tv meubel.

De volgende opmerkingen maar weer on topic, voordat dit een hifi topic wordt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:57:
[...]

https://github.com/robertvorthman/smart-plug-power-monitor

Kun je gewoon als node op je RPi draaien, toevallig zijn @DePaul en ik daar een tijdje geleden mee bezig geweest met succes. Totaal niet HomeKit, wel het antwoord op je behoeftestelling. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Luuuk schreef op maandag 2 april 2018 @ 17:42:
Kortgeleden heb ik een RPi aangeschaft, samen met een 433MHz ontvanger/zender-set die ik wil gebruiken met Homebridge om een KaKu-setje te bedienen. Nu vroeg ik me af of iemand een Homebridge-plugin kent waarmee ook het signaal van een 433MHz-afstandsbediening opgepikt kan worden en vervolgens de state van een ander apparaat in Homebridge kan wijzigen, zodat een unit bijvoorbeeld niet als 'aan' in de Home-app staat wanneer deze met de afstandsbediening uit is gezet.

Ik zou namelijk willen dat de KaKu-units ook nog met de bijbehorende afstandsbediening aan of uit gezet kunnen worden op momenten waarop dat meer voor de hand ligt is. Ik heb her en der al wat gezocht, maar helaas geen plugins kunnen vinden op dit gebied.
https://github.com/robertklep/homebridge-klikaanklikuit

Niet dieper gekeken of het specifiek aan jou wensen voldoet, maar dit lijkt me wat je zoekt. Trouwens, volgende keer even in het Homebridge topic posten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 02-04-2018 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 16:34:
[...]

Ja inderdaad. Helaas heb ik een Marantz stereo receiver die geen hdmi ingangen heeft. Anders was via de atv4k inderdaad ook een mogelijkheid.
ATV met HDMI naar tv, tv met optical naar stereo. Werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Net iOS 11.4.1 bèta geïnstalleerd. De ATV is weer zichtbaar in HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 19:59:
[...]

ATV met HDMI naar tv, tv met optical naar stereo. Werkt perfect!
Ah kijk. Dan moet de tv wel altijd aan staan als je naar Spotify luistert, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:00:
Net iOS 11.4.1 bèta geïnstalleerd. De ATV is weer zichtbaar in HomeKit.
Wat gaat dat eigenlijk betekenen? Wat kunnen we er dan mee? Ik ben erg benieuwd.

Edit: Kennelijk heeft dat te maken met Airplay 2. Je kunt dan muziek streamen naar twee Apple TV's.

[ Voor 16% gewijzigd door meesje op 02-04-2018 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:00:
[...]

Wat gaat dat eigenlijk betekenen? Wat kunnen we er dan mee? Ik ben erg benieuwd.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Just there is niet goed genoeg. Het zal wel met AirPlay 2 te maken hebben maar een sluimer optie zou wel fijn zijn :z
Rgerr schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:10:
[...]

Kun je gewoon als node op je RPi draaien, toevallig zijn @DePaul en ik daar een tijdje geleden mee bezig geweest met succes. Totaal niet HomeKit, wel het antwoord op je behoeftestelling. :)
Wordt tijd dat HomeKit voor de wat meer eisende gebruiker wat geavanceerder gaat worden dus.
Ik zal eens kijken. Hoewel ik er niet zo happig op ben om non-HomeKit zaken te kopen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:11:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Just there is niet goed genoeg. Het zal wel met AirPlay 2 te maken hebben maar een sluimer optie zou wel fijn zijn :z
Inderdaad Airplay2. Zie mijn edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
iAmRenzo schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:11:
[...]

Wordt tijd dat HomeKit voor de wat meer eisende gebruiker wat geavanceerder gaat worden dus.
Ik zal eens kijken. Hoewel ik er niet zo happig op ben om non-HomeKit zaken te kopen 8)
Denk niet dat Apple daar de noodzaak van in gaat zien op korte termijn, ze hebben immers de MFi chip vereiste pas laten vallen voor HK accessoires, ‘dus’ ligt het bij de fabrikanten om zaken HK compatible te maken. En lui (wij) die meer willen, vinden wel een manier: Homebridge, scriptjes, Smart Home app en dergelijke. Maar, helemaal mee eens, het liefst zie ik alles direct gekoppeld aan HK en veel geadvanceerdere mogelijkheden zoals push meldingen voor verzin het maar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 20:59:
[...]

Ah kijk. Dan moet de tv wel altijd aan staan als je naar Spotify luistert, toch?
Klopt, Apple Music in mijn geval. Maar zet dan meestal de haardvuur app aan of gewoon het scherm uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:42:
[...]

Klopt, Apple Music in mijn geval. Maar zet dan meestal de haardvuur app aan of gewoon het scherm uit.
Scherm uit? Als ik mijn tv uit zet, wordt het geluid ook niet meer doorgegeven naar de receiver. Of bedoel je iets anders met 'scherm uit'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Edit: Kennelijk heeft dat te maken met Airplay 2. Je kunt dan muziek streamen naar twee Apple TV's.
Ik kan nu wel pauzeren vanuit HK. Weer aanzetten lukt echter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:43:
[...]

Scherm uit? Als ik mijn tv uit zet, wordt het geluid ook niet meer doorgegeven naar de receiver. Of bedoel je iets anders met 'scherm uit'?
Mijn Philips heeft een optie om het scherm uit te zetten. Speelt dan vrolijk door, alleen zonder beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:47:
[...]

Mijn Philips heeft een optie om het scherm uit te zetten. Speelt dan vrolijk door, alleen zonder beeld.
Hmmm..... Ik denk niet dat mijn Sony dat heeft. Eens google-en. En anders is een openhaard ook niet verkeerd. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 02-04-2018 21:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-10 16:58
Rgerr schreef op maandag 2 april 2018 @ 18:10:
[...]

Yup, heel erg blij mee :*) Gewoon een notificatie op mijn Apple Watch als de wasmachine klaar is. Werkt zelfs buitenshuis :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
meesje schreef op maandag 2 april 2018 @ 21:48:
Hmmm..... Ik denk niet dat mijn Sony dat heeft. Eens google-en. En anders is een openhaard ook niet verkeerd. ;)
De optie zit in mijn Panasonic in het "beeld" menu van de instellingen. Compleet onlogisch, maar dat is eigenlijk alles aan dat kut toestel. Helaas hebben niet alle fabrikanten iemand in dienst die verstand heeft van interfaces.
Of andere (van update voorziene) Airplay apparaten.
Hiermee groeit bij mij de wens wel dat Apple een Apple "radio" uitbrengt, zoals de Google Chrome Audio. Ik heb m'n oude Apple TV 3 uit de kast getrokken voor die bedoeling, maar zonder audio-out ga ik die niet aan mijn versterker koppelen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iAmRenzo schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 09:05:
[...]

De optie zit in mijn Panasonic in het "beeld" menu van de instellingen. Compleet onlogisch, maar dat is eigenlijk alles aan dat kut toestel. Helaas hebben niet alle fabrikanten iemand in dienst die verstand heeft van interfaces.
[...]

Of andere (van update voorziene) Airplay apparaten.
Hiermee groeit bij mij de wens wel dat Apple een Apple "radio" uitbrengt, zoals de Google Chrome Audio. Ik heb m'n oude Apple TV 3 uit de kast getrokken voor die bedoeling, maar zonder audio-out ga ik die niet aan mijn versterker koppelen :(
Bedankt! Ik had al even gegoogeld voor mijn Sony tv. Ik zal straks eens een de online manual doorbladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Op iBood is vandaag de Belkin WeMo switch in de aanbieding!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:21:
Thanks! Wel nog lomper dan de Koogeek P1EU. Ik zou eerder de Koogeeks bestellen; deze is HK compatible, hoef je niet te klooien met een Belkin WeMo bridge of Homebridge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Serena schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:21:
Is alleen wel de bridge nog voor nodig helaas.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:26:
[...]

Thanks! Wel nog lomper dan de Koogeek P1EU. Ik zou eerder de Koogeeks bestellen; deze is HK compatible, hoef je niet te klooien met een Belkin WeMo bridge of Homebridge.
DaveD1109 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:42:
[...]

Is alleen wel de bridge nog voor nodig helaas.
Heb zelf de Eve Energy. Maar dacht dat het wel een leuke tip zou zijn…

[ Voor 19% gewijzigd door Serena op 03-04-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:55:
[...]

[...]

Het wordt wel gewaardeerd hoor... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Serena schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 11:55:
[...]

[...]

Word zeker gewaardeerd!!😉 Had ze zelf bijna besteld totdat ik zag dat je de bridge nodig had!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symen89
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 08:07
Dit weekend mijn SOMA smart shades aangesloten op mijn vouwgordijnen. Aansluiten ging redelijk plug en play maar die motor is zoooo langzaam. Het duurt welgeteld een half uur om mijn vouwgordijnen helemaal naar beneden te krijgen. Dus helaas is de SOMA voor mij onbruikbaar. Wie de SOMA smart shades (2x) wil overkopen kan mij een DM sturen. Hals er hier iemand een goed alternatief heeft voor een retrofit verduistering installatie dan hoor ik dat graag:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
symen89 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 13:49:
Dit weekend mijn SOMA smart shades aangesloten op mijn vouwgordijnen. Aansluiten ging redelijk plug en play maar die motor is zoooo langzaam. Het duurt welgeteld een half uur om mijn vouwgordijnen helemaal naar beneden te krijgen. Dus helaas is de SOMA voor mij onbruikbaar. Wie de SOMA smart shades (2x) wil overkopen kan mij een DM sturen. Hals er hier iemand een goed alternatief heeft voor een retrofit verduistering installatie dan hoor ik dat graag:)
uhm... 30 min? wat the hell is dat voor een gordijn dan? :P
En hoe vol is de accu? Het ding draait namelijk aanzienlijk sneller boven de 70%.

Een Teptron draait overigens wel sneller, maar ook niet x2 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
BRUNT Blind Engines, nog geen HK, nog geen open API, maar dat ZAL nog komen. Ik ben er iig wel tevreden over. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat de snelheid ook erg afhankelijk is van de afmetingen/gewicht van het rol/vouwgordijn. Aan de voorkant van de woning hebben wij een vouwgordijn van 3,50 meter breed. Ik kan me dan voorstellen dat een motortje wat meer tijd nodig heeft. Destijds bij het bestellen van dit vouwgordijn, leverden niet eens alle merken 1 geheel (vanwege het gewicht). Bij veel merken, moest dit in twee stukken (dat vonden wij geen gezicht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik zal thuis eens timen hoe lang een gordijn van 2,5 meter erover doet.
Van de andere kant, het gaat vanzelf en zit in je automatisering. boeien of dat 1,5 of 2 minuten is :+

maar 30 min lijkt me wel wat overdreven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Mijn eerste MiFlora is binnen. Wat een grappig dingetje, meteen nog 2 stuks besteld.
Morgen eens stunten met HomeBridge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 14:07:
Mijn eerste MiFlora is binnen. Wat een grappig dingetje, meteen nog 2 stuks besteld.
Morgen eens stunten met HomeBridge.
MAC adres zonder hoofdletters ;) (scheelt een boel frustratie)

Pagina: 1 ... 20 ... 88 Laatste