Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
Rgerr schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 13:34:
[...]

Heb eens gekeken, maar bij mij vraagt ie er niet om. Kan dus ook niet zeggen of het legit is of niet, maar ik zou het niet invullen op verzoek van de Koogeek app.
Heb ook een Koogeek plug maar bij mij wordt de vraag ook niet gesteld; zou het dus ook niet doen :N

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
DePaul schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 19:42:
[...]

Heb ook een Koogeek plug maar bij mij wordt de vraag ook niet gesteld; zou het dus ook niet doen :N
Hier wordt ook om een wachtwoord gevraagd, die ik mooi niet invul, dus wat is er gaande |:(

Maken diegenen die de melding niet krijgen, gebruik van een Koogeek account en zijn ze daarmee ingelogd op de Koogeek app ? Ikzelf gebruik geen account in de Koogeek app en jij @MP3-Junky ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 27-09 09:23
Ook ik maak geen gebruik van een account op de Koogeek app. Vreemd fenomeen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Montoya200x schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 20:37:
[...]

Hier wordt ook om een wachtwoord gevraagd, die ik mooi niet invul, dus wat is er gaande |:(

Maken diegenen die de melding niet krijgen, gebruik van een Koogeek account en zijn ze daarmee ingelogd op de Koogeek app ? Ikzelf gebruik geen account in de Koogeek app en jij @MP3-Junky ?
Nee hier geen account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 29-09 06:19
Ik vind het maar stil in HomeKit land. In ieder geval de beschikbaarheid van artikelen in ons kikkerlandje. Waar blijven de CO2 melders, 'rolgordijnoprollers' enz.?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:17
Nog steeds die ene combi melder en SOMA

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Serena Wel nieuws, maar slecht nieuws.
https://www.iculture.nl/n...ellen-homekit-weggehaald/

Gisteren en eergisteren nog sterk getwijfeld om een Ring Doorbell Pro te kopen tijdens Amazon Prime Day.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 18-07-2018 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Ook gisteren zitten twijfelen, nu wel blij dat ik het niet heb gedaan. Zit zelf te denken om wat in elkaar te flansen met een Xiaomi knop, motion sensor en camera. HomeKit stuurt namelijk een foto van een motion als je daar ook een camera hebt staan. Alleen kun je die foto niet echt groot terug zien, omdat wanneer je de app opent hij dan verbindt met de camera en je weer live beeld krijgt. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serena schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 13:19:
Ik vind het maar stil in HomeKit land. In ieder geval de beschikbaarheid van artikelen in ons kikkerlandje. Waar blijven de CO2 melders, 'rolgordijnoprollers' enz.?
Wat ook niet écht mee wil werken is dat veel bedrijven in Nederland welke wat met "Home automation" doen er standaard vanuit gaan dan je een Android telefoon hebt en daar dus ook je spullen op aan durft te sluiten.

Véél erger: M'n moeder (68) kreeg vorige week een brief in huis van de NL overheid waarmee ze kon controleren óf ze haar paspoort moet laten vervangen. de App welke de overheid daar voor aanlevert is alléén maar beschikbaar voor Android..... Má heeft een Windows Phone maar dan nog.....

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:58:
@Serena Wel nieuws, maar slecht nieuws.
https://www.iculture.nl/n...ellen-homekit-weggehaald/

Gisteren en eergisteren nog sterk getwijfeld om een Ring Doorbell Pro te kopen tijdens Amazon Prime Day.
Potverdorie, die heb ik dus twee maanden geleden aangeschaft omdat ze HomeKit beloofden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 27-09 19:44
Ik ben ook blij dat ik de stap nog niet gewaagd heb.
Zat te wachten tot er HomeKit beschikbaar zou zijn bij RING.

Wellicht krijg je hem met homebridge toch aan de woningapp gekoppeld @Serena

Inmiddels ook een Tado aangeschaft, nog wel met de V2 bridge.
Even kijken of ik met homebridge ga knutselen of toch een losse V3 bridge koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sonos heeft sinds vorige week airplay 2 ondersteuning.
Maar wat houdt die "Siri ondersteuning" nou eigenlijk in bij Sonos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
@paQ Hoe had jij het nou ingeregeld met z-wave en mi-flower-care plug-in? Bij mij blokkeert de bluetooth met z-wave aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03:14
Minder als waar ik op hoopte in ieder geval :-(

We hebben naast Hue verlichting (standaard HK compatible) ook een Sonos One op de slaapkamer staan, die door Airplay2 wordt ondersteund. Vorige week werd de Sonos update uitgerold. Kon toen de Sonos One idd in HK koppelen aan de speaker, maar dat was dan ook eigenlijk alles. Ik ging ervanuit dat je de speler kon bedienen vanuit HK/Siri maar dat is dus niet aan de orde.

Plan was natuurlijk om Siri welterusten te wensen en dat Siri vervolgens het licht en de muziek uit zou zetten.
Maar helaas dus.

Enige wat nu kan is als je ook een Apple Music abonnement hebt je Siri kan vragen om een nummer uit Apple Music af te spelen, en dat is eigenlijk alles ... :z

Wel kun je nu direct vanaf je MacBook muziek streamen naar de speaker, mocht je dat willen

[ Voor 16% gewijzigd door DePaul op 19-07-2018 12:10 ]

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jffry90 schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 11:30:
Ik ben ook blij dat ik de stap nog niet gewaagd heb.
Zat te wachten tot er HomeKit beschikbaar zou zijn bij RING.

Wellicht krijg je hem met homebridge toch aan de woningapp gekoppeld @Serena

Inmiddels ook een Tado aangeschaft, nog wel met de V2 bridge.
Even kijken of ik met homebridge ga knutselen of toch een losse V3 bridge koop.
Daar is helaas geen plugin voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 12:07:
@paQ Hoe had jij het nou ingeregeld met z-wave en mi-flower-care plug-in? Bij mij blokkeert de bluetooth met z-wave aangesloten.
Dat is meer HB :P

niet.
De mi care plugin gebruik ik alleen thuis.
Maar waarom zou je BT blokkeren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 13:40:
[...]

Dat is meer HB :P

niet.
De mi care plugin gebruik ik alleen thuis.
Maar waarom zou je BT blokkeren :?
Ja, weet het, maar is het niet @meesje z'n taak om daar wat van te zeggen? :P Grapje hoor meesje. ;)

Maar bij het installeren van z-wave gebeuren op pi blokkeerde die bluetooth (geen bluetooth adapter aanwezig geeft ie aan), na wat googlen kwam ik er achter dat het beter is om even een nieuwe pi te maken. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Deze tweaker is wel heel erg teleurgesteld over geen HK support. ;)
V&A aangeboden: Ring Video Doorbell Pro (nieuw in doos)

Of er zit wellicht een klein handelaartje in hem/haar. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-10 16:20

B2

wa' seggie?

meesje schreef op donderdag 19 juli 2018 @ 15:39:
Deze tweaker is wel heel erg teleurgesteld over geen HK support. ;)
V&A aangeboden: Ring Video Doorbell Pro (nieuw in doos)

Of er zit wellicht een klein handelaartje in hem/haar. :)
Nee hoor, geen handelaar. Besteld voor Mn moeder (zie ander topic), maar gaat het niet worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Serena
Als ik nu geen goede ontvangst in huis heb voor al mijn gekoppelde apparaten weet ik het ook niet meer… 😂

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/xJdqc8SZM8uA8fiX7Wmpb2Wc/thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hahahah :D

oh je hebt meteen een stereopaartje!?
Hoe bevalt dat?

(hoe groot is het verschil met 1 losse?)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:18:
hahahah :D

oh je hebt meteen een stereopaartje!?
Hoe bevalt dat?

(hoe groot is het verschil met 1 losse?)
Vandaag mezelf een verjaardagscadeautje gekocht en een tweede HomePod aangeschaft.
Geluid was al mooi, maar klinkt nu nog voller…
Heel blij mee!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serena schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 16:39:
[...]

Vandaag mezelf een verjaardagscadeautje gekocht en een tweede HomePod aangeschaft.
Geluid was al mooi, maar klinkt nu nog voller…
Heel blij mee!!!
't Taartje bij de Nickname was me niet eens opgevallen dus bij deze serieus: FELI!!! :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stro
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:00
De nieuwe Homekit-Versie van de Aquara-hub is inmiddels op Amazon US verschenen....
https://www.amazon.com/gp/product/B07D1KWR78

Aardig aan de prijs nog. Nu wachten op de versie met de EU-stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stro schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 13:11:
De nieuwe Homekit-Versie van de Aquara-hub is inmiddels op Amazon US verschenen....
https://www.amazon.com/gp/product/B07D1KWR78

Aardig aan de prijs nog. Nu wachten op de versie met de EU-stekker
Dat is inderdaad een aardige prijs: $60.99 + $22.75 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands
Ik ben erg benieuwd welke Aqara produkten gaan werken met deze gateway. Volgens mij vallen de ronde temp/humidity en raam/deur sensoren al af. Deze zijn uitgebracht onder de naam 'Mi'; de vierkante versies onder de naam 'Aqara'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Is de Elgato Eve Energy een goede keuze als energy monitoring wall plug?
Ik zie wel dat de osram voor 20EU te verkrijgen is, maar dan moet dit d.m.v. homebridge.

Bluetooth en geen geweldige stabiliteit, bleh.

[ Voor 52% gewijzigd door Nindustries op 30-07-2018 13:03 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Nindustries schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:01:
Ik zie wel dat de osram voor 20EU te verkrijgen is, maar dan moet dit d.m.v. homebridge.

Heb wel goede ervaringen met TP-Link HS110, in Domoticz en dan middels homebridge-edomoticz plug-in in HomeKit. Als energie meter, anders zijn er genoeg alternatieven welke direct in HomeKit werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nindustries
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 15:03
Rgerr schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:22:
[...]

Heb wel goede ervaringen met TP-Link HS110, in Domoticz en dan middels homebridge-edomoticz plug-in in HomeKit. Als energie meter, anders zijn er genoeg alternatieven welke direct in HomeKit werken.
Die zijn spijtig genoeg vrijwel allemaal zeer 'bulky', idealiter zijn ze even groot als de Eve Energy O-)

Edit: Innr smart plug SP 120 !

[ Voor 3% gewijzigd door Nindustries op 30-07-2018 13:34 ]

~ beware of misinformation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nindustries schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:01:

Ik heb die Energy stekkers, waarvan eentje in de tuin. De te overbruggen afstand, vanaf de ATV4K, is +/- 13-14 meter en ook door HR++ glas. Dit werkt uitstekend. Mijn ervaring is dat deze stekkers vrij stabiel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-10 16:08
meesje schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 14:37:
[...]

Dat is inderdaad een aardige prijs: $60.99 + $22.75 Shipping & Import Fees Deposit to Netherlands
Ik ben erg benieuwd welke Aqara produkten gaan werken met deze gateway. Volgens mij vallen de ronde temp/humidity en raam/deur sensoren al af. Deze zijn uitgebracht onder de naam 'Mi'; de vierkante versies onder de naam 'Aqara'.
Hierbij bevestiging van AQara zelf op Twitter.
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Djfmat3UwAAugHk.jpg
https://twitter.com/AQaraSmarthouse

Iemand die de sensoren nu gebruikt met b.v. HomeBridge en welke configuraties maken jullie ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Iemand die de sensoren nu gebruikt met b.v. HomeBridge en welke configuraties maken jullie ermee?
Ik gebruik de ronde temp/humidity sensoren (± €8,- p/st) en heb deze in Domoticz geconfigureerd. Verder heb ik in HomeBridge een plugin voor Domoticz, waardoor deze gegevens over temp en vochtigheid netjes in HomeKit verschijnen.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Xiaomi geeft opheldering: alleen Aqara is HomeKit-geschikt, Mijia niet

https://www.iculture.nl/n...i-aqara-homekit-geschikt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stro
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 10:00
Zou dit dat de impuls zijn die Homekit zo hard nodig heeft?
https://www.iculture.nl/n...roup-aangesloten-homekit/

Nog even afgezien van de mogelijke compatibiliteit met andere platforms, wordt het wellicht voor fabrikanten makkelijker/interessanter om producten aan het Homekit-ecosysteem toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:59
meesje schreef op maandag 30 juli 2018 @ 13:41:
[...]

Ik heb die Energy stekkers, waarvan eentje in de tuin. De te overbruggen afstand, vanaf de ATV4K, is +/- 13-14 meter en ook door HR++ glas. Dit werkt uitstekend. Mijn ervaring is dat deze stekkers vrij stabiel zijn.
Zelfde verhaal hier. Stekker hangt in de schuur aan de koelkast daar, door HR+++ glas zelfs (1 plus meer :P) en werkt dikke prima. De truc zit hem in de ATV4K die heeft beduidend meer bereik op Bluetooth dan de ATV4.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
posttoast schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:11:
[...]

Zelfde verhaal hier. Stekker hangt in de schuur aan de koelkast daar, door HR+++ glas zelfs (1 plus meer :P) en werkt dikke prima. De truc zit hem in de ATV4K die heeft beduidend meer bereik op Bluetooth dan de ATV4.
Ik heb mijn Elgato Eve stekkers trouwens wel alle drie verkocht. Niet omdat ze niet goed werkten, maar meer dat ik me niet wil vastpinnen op één standaard. Ik wil nu een paar goedkope Xiaomi Smart Sockets kopen en deze koppelen aan homebridge. Hierdoor kan ik ze met Siri bedienen, maar ook met Google Home (voor Mi Home is een GH plugin beschikbaar).

Wel bijzonder trouwens dat bij de nieuwe eigenaar één van de drie stekkers het heeft begeven. Bij mij deden ze het nog, kennelijk bij een hard reset was bij eentje opeens over. Gelukkig zat er nog garantie op tot eind deze maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Montoya200x schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 14:21:
Heb net 3 Eve sensoren teruggestuurd, die na een jaar de geest gaven ivm melding "Inaccurate measurements detected" (2x Eve Room + 1x Eve Weather).
...
Nog even een late update omtrent het terugsturen naar Coolblue van de 3 Eve sensoren (volledige restitutie gekregen).

Waarschijnlijk heeft Coolblue veel Eve Rooms teruggekregen en hebben ze weinig vertrouwen meer in de Eve Room als product, want de Room is daar met pensioen :o
https://www.coolblue.nl/product/644072/elgato-eve-room.html

Of is er iets anders gaande, want in de Eve webshop is deze ook niet verkrijgbaar (out of stock)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Montoya200x schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 02:19:
[...]

Nog even een late update omtrent het terugsturen naar Coolblue van de 3 Eve sensoren (volledige restitutie gekregen).

Waarschijnlijk heeft Coolblue veel Eve Rooms teruggekregen en hebben ze weinig vertrouwen meer in de Eve Room als product, want de Room is daar met pensioen :o
https://www.coolblue.nl/product/644072/elgato-eve-room.html

Of is er iets anders gaande, want in de Eve webshop is deze ook niet verkrijgbaar (out of stock)...
https://www.macrumors.com...8-elgato-eve-room-button/
De nieuwe Eve Room (met schermpje) komt er aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
new Bluetooth HomeKit-enabled devices
Bluetooth 8)7

Daarnaast vind ik die van Koogeek mooier.

https://www.koogeek.com/p-a1w.html (verwacht eind augustus/begin september.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
ik krijg onderhand een beetje de schijt van Koogeek wifi anders :+

het is echt hit & miss... na de koogeek update ineens itunes wachtwoord nodig, verbinding met de schakelaars (weer) weeg.... drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:34:

het is echt hit & miss... na de koogeek update ineens itunes wachtwoord nodig, verbinding met de schakelaars (weer) weeg.... drama
Dat kan ik beamen, afgelopen week ook last van. Vaak reageert het niet, pas na afsluiten Woning app wel weer vreemd genoeg. Koogeek app gebruik ik niet. :+ Maar in een automatisering werkt ie dan weer wel, ookal reageert ie niet in de Woning app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:32:
[...]

[...]

Bluetooth 8)7

Daarnaast vind ik die van Koogeek mooier.

https://www.koogeek.com/p-a1w.html (verwacht eind augustus/begin september.)
Bij Eve zweren ze bij bluetooth. ;) Voor een ander protocol dat energiezuinig is, moeten ze een gateway op de markt brengen.

Ik ben in ieder geval blij dat ik van mijn Elgato Eve spul af ben. Qua duurzaamheid is het niet echt betrouwbaar. De Room heeft het ooit eens begeven en nu een Energy stekker bij de tweede eigenaar (gelukkig nog garantie tot eind deze maand).

We moeten altijd maar afwachten welke HomeKit produkten er op de markt komen. De Aqara EU gateway voor oktober. De Koogeek A1W voor aug/sep. Elgato spullen ergens in.....??? We moeten het maar allemaal zien. De Koogeek webcam is ook opeens verdwenen.

Het goedkope Xiaomi spul werkt in ieder geval redelijk goed via homebridge. Ik had nooit verwacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
hier staan regelmatig de knoppen te knipperen. "zoeken" naar een netwerk :?
Het bereik van die dingen is vrij dramatisch als je het mij vraagt. De router staat 12m verderop in 1 rechte lijn met alleen twee kastjes ertussen.

En elgato is net zo min betrouwbaar.
Als er uitroeptekens bij tegels staan, dan is dat vrijwel altijd bij de elgato spulletjes.
Wat me nooit in de steek laat is Aqara / xiaomi :D en hue. Dat werkt gewoon altijd.

Heb zojuist eens een backup gedraaid van mijn kantoor met de controller app.
Ben benieuwd de volgende keer dat ik het nodig heb ;)

[ Voor 45% gewijzigd door paQ op 10-08-2018 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:58:
hier staan regelmatig de knoppen te knipperen. "zoeken" naar een netwerk :?
Het bereik van die dingen is vrij dramatisch als je het mij vraagt. De router staat 12m verderop in 1 rechte lijn met alleen twee kastjes ertussen.
Misschien te makkelijk, maar al eens harde reset uitgevoerd? Kan me nog wel een P1eu plug herinneren bij mij thuis die ook om de haverklap stond te knipperen, na een harde reset en opnieuw toevoegen werkte (en werkt) die weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Sterker nog, zojuist al voor de 4e keer gedaan. Want ze weigeren vaak zat weer te verbinden.
De pest is dat je dan dus ook je automatiseringen weer overhoop haalt, omdat er ineens accessoires ontbreken. :(
Opnieuw toevoegen geeft een nieuw ID. Vandaar dat ik er benieuwd ben of de controller PRO update dat probleem goed tackelt.

Backup feature is wel erg buggy... Het kostte me een paar pogingen een backup te maken. De app liep de andere keren vast.

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 10-08-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:02:
Sterker nog, zojuist al voor de 4e keer gedaan. Want ze weigeren vaak zat weer te verbinden.
De pest is dat je dan dus ook je automatiseringen weer overhoop haalt, omdat er ineens accessoires ontbreken. :(
Opnieuw toevoegen geeft een nieuw ID. Vandaar dat ik er benieuwd ben of de controller PRO update dat probleem goed tackelt.
Hm dat is vreemd ja, dan maar een keer van het dak laten vallen? :+ Soms frustrerend dat apparaten waar veel geld voor is betaald niet doen wat ze moeten doen. Heb ondertussen ook al keer of 5 alles er uit kunnen gooien. 8)7 Ben wel benieuwd naar de werking van die back-up app, of die ook echt alle automatiseringen terug weer te zetten, zou veel werk schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@paQ Wat betreft de Koogeek stekkers, heb je ze van de laatste firmware voorzien? Destijds had ik ook vage problemen met wegvallende verbinding. Ik had de stekkers direct via de Woning app toegevoegd aan HomeKit. Echter via de Koogeek werd er aangegeven dat er een nieuwe firmware was.

De Koogeek stekkers heb ik ook al weer een tijdje geleden weg gedaan. Bij een 2WCD vond ik te veel ruimte innemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
uiteraard
Rgerr schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:04:
[...]

Hm dat is vreemd ja, dan maar een keer van het dak laten vallen? :+ Soms frustrerend dat apparaten waar veel geld voor is betaald niet doen wat ze moeten doen. Heb ondertussen ook al keer of 5 alles er uit kunnen gooien. 8)7 Ben wel benieuwd naar de werking van die back-up app, of die ook echt alle automatiseringen terug weer te zetten, zou veel werk schelen.
Volgens het back-up rapportje heeft ie alles geback-upped. incl automations
Het zal me benieuwen.

[ Voor 97% gewijzigd door paQ op 10-08-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 10:18:
[...]

Wat is er mee? Staat ook al een tijdje op Ali.
De eu versie ook?

Mea culpa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat betreft de Koogeek stekkerdoos.
Amazon.it levert dit product niet naar NL. Ali is inderdaad een alternatief. Indien je pakketje niet onderschept wordt is 50 euro een mooie prijs, maar anders gaat het bedrag richting de 70 euro. Dan beter tzt bestellen via amazon.de (volgens smartapfel.de wordt de prijs 69 euro). Kun je nog fatsoenlijk aanspraak maken op garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Gisteren een Logitech Circle 2 toegevoegd. Duidelijk, ik ga de rest van mijn camera's ook vervangen. Wat een waanzinnig beeld, mooi grote hoek en snelle reactie. Zeer tevreden over…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
welke resolutie haal je in homekit? Durf je een gok te wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jffry90
vind het nadeel dat tegenwoordig bijna alle beveiligingcamera's met een abbonement werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
jffry90 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 17:11:
vind het nadeel dat tegenwoordig bijna alle beveiligingcamera's met een abbonement werken.
Bijzonder slechte ontwikkeling. Doe dr ook niet aan mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 10:58:
Gisteren een Logitech Circle 2 toegevoegd. Duidelijk, ik ga de rest van mijn camera's ook vervangen. Wat een waanzinnig beeld, mooi grote hoek en snelle reactie. Zeer tevreden over…
Mooi hoor. Ik vind ze nog wel een beetje aan de prijs. Ooit gespeeld met een Dlink Omna 180. Die was ook erg snel en scherp beeld. Het mooie van de Logi is dat je ‘m beter kunt positioneren en dat ie ook geschikt is voor Alexa en Google Assistant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:09:
welke resolutie haal je in homekit? Durf je een gok te wagen?
Hij staat gewoon op 1080p, werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:26:
[...]

Bijzonder slechte ontwikkeling. Doe dr ook niet aan mee.
Heb ik niet nodig. 24 uur is voldoende en dat is gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:08:
[...]

Hij staat gewoon op 1080p, werkt prima!
ja, maar ik vraag me af wat homekit streaming toelaat / weergeeft aan resolutie
[...]

maar circle 2 laat alleen triggerzones toe als je het abonnement neemt :N

[ Voor 34% gewijzigd door paQ op 15-08-2018 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 09:26:
[...]

ja, maar ik vraag me af wat homekit streaming toelaat / weergeeft aan resolutie

[...]

maar circle 2 laat alleen triggerzones toe als je het abonnement neemt :N
In huis heb ik geen zones nodig. Er zit een bewegingsmelder in die ik kan laten triggeren. Krijg ik dus ook gewoon een melding.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jffry90
[...]

Je zult waarschijnlijk ook een keer op vakantie gaan....
Ik ben geen voorstander van dit soort abonnementjes! Het word dan een abonnementje van die en een van dat. Het is elke keer maar een paar euro maar dat kan toch aardig in de papieren lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog een keer gekeken naar de Dlink Omna 180. Deze is flink goedkoper geworden. Nu 129 euro, voorheen 200+ euro. De Omna heeft wel in te stellen motion gebied. Echter weinig flexibel in opstelling en alleen opslag op sd kaart en niet op NAS (of Cloud, maar dat heb ik het liefste niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
en je kunt hem alleen neerzetten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
jffry90 schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 10:35:
[...]

Je zult waarschijnlijk ook een keer op vakantie gaan....
Ik ben geen voorstander van dit soort abonnementjes! Het word dan een abonnementje van die en een van dat. Het is elke keer maar een paar euro maar dat kan toch aardig in de papieren lopen.
Waarschijnlijk niet…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rgerr
Daar is 'ie dan, Aqara Homekit hub. Let wel, deze heeft een chinese stekker. De europese laat nog op zich wachten.

https://www.aliexpress.co...tId=0&isViewCP=y&jump=afs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
En het bijbehorende artikel:

Aqara Hub met nachtlampje, speaker en HomeKit in de winkel

https://www.iculture.nl/n...hub-homekit-verkrijgbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underworld
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 20:49

Underworld

+1 Inzichtvol

paQ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:03:
Ik zou überhaupt blij zijn als ik alle eve apparaten links kon laten liggen. :+
Als er ergens een "!" bij een tegel staat, is dat vrijwel altijd een eve product :|. (room, sensor, energy, maakt niet uit)
Same here.. Het is echt altijd mijn Eve Room die die F^&king uitroeptekens heeft. Terwijl mijn iPad binnen bereik ligt, kans dat een apple tv beter werkt, maar beetje onzin om nog een extra device aan te schaffen waar ik toch verder niets mee doe.
paQ schreef op dinsdag 10 juli 2018 @ 09:13:
Dat dus.
Ze zijn er inmiddels wel, en als het goed is moet deze homekit compatible zijn/worden.
https://www.firstalert.com/product/safe-sound/
en fungeert dan ook meteen als een 'premium speaker'. (yeah right)

Mochten mensen het overwegen; ik zou even wat reviews afwachten. Hun vorige rookmelder scoorde erg slecht bij gebruikers.

pittige prijs ook voor 249 euro (safety sells)

Die van eve is ondertussen dan (eindelijk) verkrijgbaar, maar enkel warmte / rook.
Dan is een mi/aqara in HB nog steeds 100 euro goedkoper per stuk.
https://www.evehome.com/en/eve-smoke
Goed gevonden, fijn dat er meer keuze komt.
Dan is Fibaro CO zo te zien nog altijd de beste keuze.
meesje schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 18:30:
[...]

Hier idem. Destijds is mijn Room waarschijnlijk stuk gegaan doordat ik te laat de lege batterijen had vervangen. Met nieuwe batterijen deed ie niks meer. Wat de pluggen betreft, bij mij doen ze het al een tijdje goed. Maar @paQ heeft (helaas) andere ervaringen....
Ik had ook exact hetzelfde probleem, ik heb toen een paar dagen gewacht (met nieuwe batterijen er al in) en stond op het punt Coolblue te mailen toen ie ineens na nogmaals een reset uit zichzelf weer ging leven 8)7 . en doet hij het gewoon weer prima. Ik weet inmiddels vanuit mijn ervaring dat:
- het mega belangrijk is om op tijd de batterijen te verwisselen;
- Dat dat ding veelte veel stroom vreet in korte tijd (3-4 maanden);
- bluetooth gewoon niet handig is voor homekit device, in ieder geval niet voor een eve room;
paQ schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:34:

Ik had vanaf het begin dat in mijn vriendin haar iPhone de koogeek stekkers in homekit niet zichtbaar waren, maar na de laatste updates (weet niet van wie) stonden ze er in eens plotseling in. Verder redelijk tevreden mee.

“Victorious warriors win first and then go to war,
while defeated warriors go to war first and then seek to win”
― Sun Tzu, The Art of War

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
Heb me eens wat verdiept in het samenstellen van een 'dashboard' of iig helder overzicht van alle homekit meuk. Bij de meeste apps moet je dan ook nog switchen bij meerdere setups.

Ik heb HomeDash aangeschaft. 10 euro.
Best prijzig om eens te proberen, maar het valt me niet tegen moet ik zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/2u8e2xd.png

Pro:
- meerdere setups tegelijk tonen
- je kunt apparaten bedienen
- mooie graphics

Con:
- sommige apparaten pakt hij niet: gordijnen bijv zijn nergens te vinden :(
- een schakelaar met als functie lamp, komt niet bij de verlichting naar boven (Koogeek homekit schakelaar bijv)
- er zijn maar 2 maten pane; small en regular. Waarbij de small niet de helft is van een regular 8)7 #OCD
- apparaten in een groep worden niet gegroepeerd getoond

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 20-08-2018 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 13:34:
Heb me eens wat verdiept in het samenstellen van een 'dashboard' of iig helder overzicht van alle homekit meuk. Bij de meeste apps moet je dan ook nog switchen bij meerdere setups.

Ik heb HomeDash aangeschaft. 10 euro.
Best prijzig om eens te proberen, maar het valt me niet tegen moet ik zeggen :)

[afbeelding]

Pro:
- meerdere setups tegelijk tonen
- je kunt apparaten bedienen
- mooie graphics

Con:
- sommige apparaten pakt hij niet: gordijnen bijv zijn nergens te vinden :(
- een schakelaar met als functie lamp, komt niet bij de verlichting naar boven (Koogeek homekit schakelaar bijv)
- er zijn maar 2 maten pane; small en regular. Waarbij de small niet de helft is van een regular 8)7 #OCD
- apparaten in een groep worden niet gegroepeerd getoond
Leuk overzicht! Maar is mij geen 10 euro waard gezien de beperkingen. Wel leuk als je een iPad 'over' hebt, kun je aan de muur maken voor een overzicht bij het binnenkomen.

Ga zelf binnenkort de badkamer verbouwen en wil wel wat domotica in de badkamer verwerken. Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb de maker gemaild en hoop dat ie snel met een fix komt voor de gordijnen en groups.
Verder is het wel echt een mooie app om dingen te gebruiken. Inclusief dimmers e.d. Best mooi gedaan.
Camera's kunnen er trouwens ook gewoon in.

en 111 homekit apparaten :')

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 20-08-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:21:
Ik heb de maker gemaild en hoop dat ie snel met een fix komt voor de gordijnen en groups.
Verder is het wel echt een mooie app om dingen te gebruiken. Inclusief dimmers e.d. Best mooi gedaan.
Camera's kunnen er trouwens ook gewoon in.

en 111 homekit apparaten :')
Wat is dan de meerwaarde tov de Woning app?
Vind het behoorlijk prijzig…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Wat is dan de meerwaarde tov de Woning app?
Vind het behoorlijk prijzig…
gewoon 1 mooi overzicht :)

Je verzamelt nogal wat sensoren zo, en als er wel iets ruk wordt weergegeven in de Woning app, dan zijn het wel sensor waardes (vind ik). Een andere grote pre is dat ik nu op 1 scherm kantoor en thuis homekit setup kan tonen. *D

Verder stoorde ik me aan de balk met "Favoriete scenes" in Woning.
Ik heb ze al een keer allemaal (wat een klus) van favoriet afgehaald, maar Woning laat dan nog steeds ruimte voor scene knoppen :(

@Serena Oh en ik zie dat de camera in het dashboard geschakeld kan worden op "Immediately Live".
Dus geen snapshots, maar gewoon live beeld. (heeft weinig nut voor homebridge denk ik, maar wie weet dat het met circle handig kan zijn)

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 20-08-2018 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk krijg ik push berichten, blijkbaar stond dat uit in mijn iPhone push settings |:(

En nu hebben 2 koogeek sensoren het opgegeven, de power plug en contactsensor. Ze zijn pas een paar maanden oud. Ze kunnen niet meer met mijn thuis netwerk verbinden. De power plug heb ik gereset, daarna kan je hem niet eens meer toevoegen aan homekit. De support weet ook geen raad.

Contacsensor:
Koogeek DW1 Fw: 2.1.2.

Power plug:
Koogeek P1eu Fw: geen idee hij verbind helemaal niet meer

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2018 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 08:34:
Eindelijk krijg ik push berichten, blijkbaar stond dat uit in mijn iPhone push settings |:(

En nu hebben 2 koogeek sensoren het opgegeven, de power plug en contactsensor. Ze zijn pas een paar maanden oud. Ze kunnen niet meer met mijn thuis netwerk verbinden. De power plug heb ik gereset, daarna kan je hem niet eens meer toevoegen aan homekit. De support weet ook geen raad.

Contacsensor:
Koogeek DW1 Fw: 2.1.2.

Power plug:
Koogeek P1eu Fw: geen idee hij verbind helemaal niet meer
Heb je ze wel uit de Woning app verwijderd? Probeer ze nog eens helemaal te resetten (tot dat het rode lampje brand/knippert), vlak bij je router (<1m) plaatsen, wat geduld en opnieuw toe te voegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De power plug wel, de contactsensor (nog) niet. Ik probeer het vanavond nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Heeft iemand ervaring met radiator valves in HomeKit? (Z-wave mag ook)

Had op Kickstarter een project genaamd Novo gesupport, kreeg gisteren een mail dat de stekker er is uit getrokken. Jammer, maar wil toch individuele radiatoren aansturen. :+ Suggesties zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:23:
Heeft iemand ervaring met radiator valves in HomeKit? (Z-wave mag ook)

Had op Kickstarter een project genaamd Novo gesupport, kreeg gisteren een mail dat de stekker er is uit getrokken. Jammer, maar wil toch individuele radiatoren aansturen. :+ Suggesties zijn welkom.
yep, tado, eve en Netatmo.

Die laatste mogen blijven. Sterker nog, zojuist nog een pack besteld bij 50five met de zomer kortingskode van 15% *D

om kort te gaan:
Tado focust zich enorm op open therm zaken. Daar onstaan dan weer de nodige issues over.
Al met al vond ik de kraantjes flimsy, en de aangegeven waarde is alleen zichtbaar bij gebruik.

Eve... sja.. eve... ellende. Althans automation technisch gezien. Die dingen leidden hun eigen leven. Batterijslurpers. de nieuwe V2 moet je bedienen met drukknoppen. Maar ik lees ook daar de nodige onhandigheden mee. Ze hebben nogal last van een afwijkende meting, en als je die bijstelt dan wordt dat niet verwerkt op het display. Het is me een raadsel waarom. :?
Het zijn wel de goedkoopste kranen, en ze werken (volgens mij als enige) zonder tussenkomst van een hub.

Netatmo: meteen een winnaar wat mij betreft :)
Er is ook een online portal, eventueel een aparte app, ze zien er mooi uit, e-ink display, en doen ca 1 jaar met een set AA.

Wat betreft automation in homekit, houdt er rekening mee dat "OFF" een thermostaat functie is, niet een kraan functie. Dat was ook DE issue bij eve thermo. Die trok zich daarom ook niets aan van bepaalde automations. Netatmo heeft daar geen last van, maar in homekit zijn je kranen dus altijd 'actief'. Ze staan altijd op verwarmen, tenzij je daar een Netatmo thermostaat aan koppelt. "UIT" bij mij is dus 5 graden. Dan geven de kranen ook -- aan. Je kunt ze dan ook niet (per ongeluk) bedienen op de kraan zelf.
Wil je dat wel, dan zul je een hogere waarde moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 09:51:
[...]

yep, tado, eve en Netatmo.

Die laatste mogen blijven. Sterker nog, zojuist nog een pack besteld bij 50five met de zomer kortingskode van 15% *D

om kort te gaan:
Tado focust zich enorm op open therm zaken. Daar onstaan dan weer de nodige issues over.
Al met al vond ik de kraantjes flimsy, en de aangegeven waarde is alleen zichtbaar bij gebruik.

Eve... sja.. eve... ellende. Althans automation technisch gezien. Die dingen leidden hun eigen leven. Batterijslurpers. de nieuwe V2 moet je bedienen met drukknoppen. Maar ik lees ook daar de nodige onhandigheden mee. Ze hebben nogal last van een afwijkende meting, en als je die bijstelt dan wordt dat niet verwerkt op het display. Het is me een raadsel waarom. :?
Het zijn wel de goedkoopste kranen, en ze werken (volgens mij als enige) zonder tussenkomst van een hub.

Netatmo: meteen een winnaar wat mij betreft :)
Er is ook een online portal, eventueel een aparte app, ze zien er mooi uit, e-ink display, en doen ca 1 jaar met een set AA.

Wat betreft automation in homekit, houdt er rekening mee dat "OFF" een thermostaat functie is, niet een kraan functie. Dat was ook DE issue bij eve thermo. Die trok zich daarom ook niets aan van bepaalde automations. Netatmo heeft daar geen last van, maar in homekit zijn je kranen dus altijd 'actief'. Ze staan altijd op verwarmen, tenzij je daar een Netatmo thermostaat aan koppelt. "UIT" bij mij is dus 5 graden. Dan geven de kranen ook -- aan. Je kunt ze dan ook niet (per ongeluk) bedienen op de kraan zelf.
Wil je dat wel, dan zul je een hogere waarde moeten kiezen.
Thanks, vind alleen de Netatmo's erg lelijk en relatief duur. :+ Zat te kijken naar Danfoss (https://www.domoticahouse...iMjNz16edXKwaAsnbEALw_wcB) en Eurotronic (https://www.robbshop.nl/t...Ixvzg_4ndSC0aAnNtEALw_wcB) met z-wave, gezien ik dat toch al heb draaien met Domoticz - Homebirdge. Maar daar heb je geen ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
nope, maar die vind ik dan weer lelijk :+

smaken verschillen.
Houd er wel rekening mee dat alles met een display stroom verbruikt.
Verkijk je ook niet op de functionaliteit van een radiator kraan in homekit. Het is geen thermostaat. Je kunt ze in en uitschakelen, en in automatiseringen opnemen, maar daar heb je het ook wel mee gehad.
De target modus zal verder altijd op verwarmen staan, want dat is wat een radiator doet. Target modus UIT is een thermostaatfunctie. Net als geofencing. Maar dit is dus bij Homekit kranen. Geen idee of Domoticz dat anders afhandelt.

[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 22-08-2018 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:16:
nope, maar die vind ik dan weer lelijk :+

smaken verschillen.
Houd er wel rekening mee dat alles met een display stroom verbruikt.
Verkijk je ook niet op de functionaliteit van een radiator kraan in homekit. Het is geen thermostaat. Je kunt ze in en uitschakelen, en in automatiseringen opnemen, maar daar heb je het ook wel mee gehad.
De target modus zal verder altijd op verwarmen staan, want dat is wat een radiator doet. Target modus UIT is een thermostaatfunctie. Net als geofencing. Maar dit is dus bij Homekit kranen. Geen idee of Domoticz dat anders afhandelt.
Neem toch aan dat je ze ook op temperatuur kunt instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Rgerr schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:24:
[...]

Neem toch aan dat je ze ook op temperatuur kunt instellen?
Uiteraard, maar een kraan zal niet / weinig anticiperen op de snelheid van temp. toe- of afname.
Dat zal in de herfst resulteren in de nodige overshoot. Een beetje thermostaat vangt dat natuurlijk netjes op. Maar dat uit zich pas bij bepaalde situaties bij bepaald gebruik.
Ben wat dat betreft nog steeds een grote nest-fan (zeker met stadswarmte)

Op kantoor staat de stadswarmte klep gewoon altijd open, en laten we ale radiatorkranen het werk doen. Dat gedraagt zich van herfst > winter anders dan in de winter.

thuis heb ik gewoon een nest die de (hoofd)toevoer regelt, en doet dat in de woonkamer zo goed dat ik totaal geen nut zie van een thermostaatkraan. Voor de bovenverdieping is dat anders natuurlijk, maar ook dan zal de radiator alleen aangaan bij vraag beneden (nest) en vraag op de radiator zelf (een homekit kraan)

[ Voor 31% gewijzigd door paQ op 22-08-2018 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 10:30:
[...]

Uiteraard, maar een kraan zal niet / weinig anticiperen op de temp toe- of afname, en de snelheid daarvan.
Dat zal in de herfst resulteren in de nodige overshoot. Een beetje thermostaat vangt dat natuurlijk netjes op. Maar dat uit zich pas bij bepaalde situaties bij bepaald gebruik.
Ben wat dat betreft nog steeds een grote nest-fan (zeker met stadswarmte)

Op kantoor staat de stadswarmte klep gewoon altijd open, en laten we ale radiatorkranen het werk doen. Dat gedraagt zich van herfst > winter anders dan in de winter.

thuis heb ik gewoon een nest die de (hoofd)toevoer regelt, en doet dat in de woonkamer zo goed dat ik totaal geen nut zie van een thermostaatkraan. Voor de bovenverdieping is dat anders natuurlijk, maar ook dan zal de radiator alleen aangaan bij vraag beneden (nest) en vraag op de radiator zelf (een homekit kraan)
Gaat bij mij ook om de verdieping, zoals kinderkamers en badkamer. Daar hoeven ze alleen aan als het 'koud' begint te worden om de kamers, om zo af en toe bij te warmen. Afgelopen winter gewoon de radiator een stukje open gedraaid, maar dan wordt het voor het slapen al gauw te warm... Maar dan voldoen zulke dingen prima lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Ja, maar een eve thermo wellicht ook al.
hoe dan ook zal er alleen warm water door die radiator stromen als je op je thermostaat (beneden) vraag hebt.

Zo gaat het op kantoor.
Als temp 18, dan kranen op 18,5
Dat is gebeurd ergens diep in de nacht.
Dan om 7:30 gaat alles naar 20,5, zodat het 20,5 / 21 is zodra ik binnenkom om 8:30
Afbeeldingslocatie: https://s15.postimg.cc/7sj4eiuob/Schermafbeelding_2018-08-22_om_10.37.41.png

Staat de deur te lang open, dan gaat alles vanzelf weer uit.
Afhankelijk van gevoelstemp. doet homepod/siri de rest :)

Komende winter ga ik toch ook meer de airco erin betrekken, dus geen idee nog hoe dat gaat lopen.

[ Voor 65% gewijzigd door paQ op 22-08-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lpetersen
  • Laatst online: 09-01-2024
Om de lampen aan m'n schuur aan en uit te schakelen gebruik de Fibaro Single Switch, deze werkt goed. Nu heb ik in huis een aantal lampen die ik ook via Homekit zou willen schakelen. Probleem is alleen dat deze al zijn voorzien van een tastdimmer van JUNG en deze wil ik graag behouden. Zou het mogelijk zijn om eenzelfde Fibaro switch aan te sluiten in het plafond (waar de lamp aan verbonden is) om de lampen te schakelen én gelijktijdig de normale dimmer te gebruiken? Dat er niet via Homekit gedimd kan worden is geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dan zet je twee schakelaars in serie. Dan moeten ze allebei aan staan om stroom aan de lamp te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangezien de Aqara homekit gateway in oktokber in de EU beschikbaar komt, ben ik benieuwd wanneer de Aqara (Home) app vertaald gaat worden naar (minimaal) Engels. Deze is trouwens alleen voor iPhone beschikbaar, niet voor iPad.
Kennelijk start er over een paar dagen een ‘merken winkelweek’ sale bij Ali. De Koogeek smart outlet O1EU is dan 40 euro. Wel hopen dat je pakketje niet door de douane onderschept wordt.
https://nl.aliexpress.com....8148356.7.3f655f2bxlohgw
Ook zijn dan de Koogeek P1EU stekkers in de aanbieding voor iets meer dan 21 euro.

@Rgerr Weet jij al iets meer over de A1 environment monitor? En klopt het dat hun webcam definitief is geschrapt?

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 23-08-2018 11:41 ]

• Wusser
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-09 22:14
lpetersen schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 11:31:
Om de lampen aan m'n schuur aan en uit te schakelen gebruik de Fibaro Single Switch, deze werkt goed. Nu heb ik in huis een aantal lampen die ik ook via Homekit zou willen schakelen. Probleem is alleen dat deze al zijn voorzien van een tastdimmer van JUNG en deze wil ik graag behouden. Zou het mogelijk zijn om eenzelfde Fibaro switch aan te sluiten in het plafond (waar de lamp aan verbonden is) om de lampen te schakelen én gelijktijdig de normale dimmer te gebruiken? Dat er niet via Homekit gedimd kan worden is geen probleem.
Misschien kan je (weet ik niet zeker) de single switch achter de dimmer plaatsen (niet direct bij de lamp, omdat de dimmer de stroomtoevoer beheert) waardoor je de lamp met de dimmer kunt aanzetten + dimmen en met de single switch zonder dimmen (de laatste dimstand kent hij dan ook niet dus is het 100% aan of uit).

Wil je wel kunnen dimmen via Homekit dan kan je met een Fibaro dimmer, Domoticz en Homebridge dit voor elkaar krijgen, maar dat vergt wel wat meer werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 11:39:
Kennelijk start er over een paar dagen een ‘merken winkelweek’ sale bij Ali. De Koogeek smart outlet O1EU is dan 40 euro. Wel hopen dat je pakketje niet door de douane onderschept wordt.
https://nl.aliexpress.com....8148356.7.3f655f2bxlohgw
Ook zijn dan de Koogeek P1EU stekkers in de aanbieding voor iets meer dan 21 euro.

@Rgerr Weet jij al iets meer over de A1 environment monitor? En klopt het dat hun webcam definitief is geschrapt?
Volgende maand is ie te koop, meer weet ik ook niet. Ook niet of de cam geschrapt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Review: Eve Degree, een temperatuursensor voor HomeKit

https://www.iculture.nl/r...ee-elgato-homekit-review/

Kan Elgato niet beter de hele HomeKit reeks opdoeken? Duur, beperkt Bluetooth bereik... Zullen ze niet van Aqara (nu met dedicated HomeKit hub) hebben gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 07:06:
Review: Eve Degree, een temperatuursensor voor HomeKit

https://www.iculture.nl/r...ee-elgato-homekit-review/

Kan Elgato niet beter de hele HomeKit reeks opdoeken? Duur, beperkt Bluetooth bereik... Zullen ze niet van Aqara (nu met dedicated HomeKit hub) hebben gehoord?
Volgens mij kunnen ze de min-punten bij alle produkten van Eve plaatsen.... ;)
Ze hebben destijds een keuze gemaakt voor BLE, maar blijven daar inderdaad te star aan vasthouden. Hopelijk zien ze snel het licht en wijzigen ze hun filosofie en gaan ze wel gebruik maken van een gateway en ander communicatieprotocol als zigbee of z-wave.

Ik ben wel blij met mijn Xiaomi Hygrothermometer. :+ Alleen niet geschikt voor buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tales
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:58
Niet zo heel spannend dus. Zelf heel erg tevreden over de Elgato Eve serie, maar het is heel erg afhankelijk van je situatie. Bij ons thuis meerdere HomeKit hubs dus ontvangst is geen probleem. Voordeel is dat ze niet afhankelijk zijn van een derde partij, geen internet en al mijn dingen draaien lekker door. Niet (nog een) hub hoeven aansluiten. Nadeel is dat als ik de eve app niet af en toe opstart ik mijn historie verlies.

En qua verwarming hebben wij het geluk (:-() dat we collectief verwarming hebben. Voorheen hadden we alleen radiator kranen van 1-5. Tegenwoordig dus de eve thermos. Netjes ingesteld en enkele overrides qua locatie voor mij en mijn vriendin en we hebben het nooit meer koud en onze warmte rekening is praktisch gehalveerd.

Uiteindelijk wil ik natuurlijk zo min mogelijk zelf bezig zijn met de HomeKit knoppen, het uiteindelijke doel is dat mijn huis anticipeert wat ik en mijn vriendin willen. Helpt ook heel erg met de wife acceptatie factor :-p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://homekitnews.com/2...-aqara-hub-from-shanghai/
Hands on preview van de Aqara hub. Conclusie: onduidelijkheid, buggy en nog redelijk wat werk aan de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 20:20:
https://homekitnews.com/2...-aqara-hub-from-shanghai/
Hands on preview van de Aqara hub. Conclusie: onduidelijkheid, buggy en nog redelijk wat werk aan de winkel.
Gebaseerd op ene ‘Eric’ die er mee gespeeld heeft? Slappe review, no offense. Daarnaast heeft Apple toch ook hier mee gespeeld? Hardware moet toch echt nog steeds aan bepaalde eisen moeten voldoen voordat ze de software eisen halen? Ergo: stabiel, betrouwbaar, ect.?

Op de zolder heb ik wat sensoren zitten welke regelmatig offline in de Mi home app zijn, dus ook maar een extra HomeKit gateway besteld. Zodra die binnen is, zal ik mijn bevindingen hier delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Tip! De Logitech Circle 2 is deze week in de aanbieding bij de Media Markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 21:22:
[...]

Gebaseerd op ene ‘Eric’ die er mee gespeeld heeft? Slappe review, no offense. Daarnaast heeft Apple toch ook hier mee gespeeld? Hardware moet toch echt nog steeds aan bepaalde eisen moeten voldoen voordat ze de software eisen halen? Ergo: stabiel, betrouwbaar, ect.?

Op de zolder heb ik wat sensoren zitten welke regelmatig offline in de Mi home app zijn, dus ook maar een extra HomeKit gateway besteld. Zodra die binnen is, zal ik mijn bevindingen hier delen.
Daarom staat er ook 'hands on preview' he? ;)

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik hoop trouwens dat de QR code ook nog ergens anders geplaatst is. De gateway moet toch van stroom voorzien zijn om deze te kunnen koppelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Daarom staat er ook 'hands on preview' he? ;)

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen. Ik hoop trouwens dat de QR code ook nog ergens anders geplaatst is. De gateway moet toch van stroom voorzien zijn om deze te kunnen koppelen?
Excuus, ik las het als een review. Maar ook dan vind ik het een slap verhaal, als het nou iemand was met wat achtergrond in Domotica e.d. (staat er iig niet bij of dat wel of niet zo is), afijn, zoals aangegeven zal ik ook mijn ervaringen delen. :)

Gateway dient zeker aangesloten te worden op stroomnet voor die gekoppeld kan worden, net als ieder andere hub die je maar kunt verzinnen. Zo’n ding op batterijen is geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serena schreef op zondag 26 augustus 2018 @ 10:04:
Tip! De Logitech Circle 2 is deze week in de aanbieding bij de Media Markt.
Opzich bést leuke dingen maar.....: Als Logitech op de één of andere manier durft te besluiten om de support van dat spul te stoppen dan ben je de cloud-opslag van de camera(s) ook kwijt. Lokale opslag van de data (op een eigen server/nas is niet mogelijk met die dingen. Ik heb hier een 5-tal camera's van UBNT (Ubiquti) hangen en die pompen d'r data via de NVR met eigen opslag allemaal keurig naar een tweede eigen opslag (welke vervolgens weer synced met een private cloud opslag voor 't geval m'n NAS gestolen wordt). Die dingen kosten iets minder dan €125,- / stuk. Je hebt er natuurlijk wel een switch voor nodige welke PoE / PoE+ kan leveren én ze zijn dus ook absoluut niet draadloos te gebruiken. Als camera om even tijdelijk ergens neer te planten zijn die dingen dus weer niet geschikt, in tegenstelling tot die Logitech Circle-2.

Nou zijn die dingen welke ik heb hangen (uiteraard?) niet middels Apple HomeKit te benaderen maar ik zie daar eerlijk gezegd 't nu ook niet van in..... Camera's nemen AL-TIJD op (FHD/30fps = ±1Gb/h aan data pér camera) en de NVR stuurt me ook een mailtje + notificatie op m'n iPhone als er wat gebeurd. Ik snap dan ook niet waarom er bij Logitech zo'n statement gemaakt wordt aangaande 't kunnen roepen tegen Siri/Alexa/Google dat een camera iets moet gaan doen :+

[ Voor 10% gewijzigd door Will_M op 26-08-2018 11:11 ]

Pagina: 1 ... 26 ... 88 Laatste