Ja allemaal minimaal iPhone 6 met de laatste Ios 11.2.2 ofzo?
Juiste e-mailadres/Apple id gebruikt voor hen?Roofingburner schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:21:
Ja allemaal minimaal iPhone 6 met de laatste Ios 11.2.2 ofzo?
Ja en ik zie de uitnodigingen ook gewoon staan in mijn telefoon, maar ze krijgen geen melding niks.
vaag. keertje opnieuw opstarten?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat heb ik ook gehad. Als je de andere persoon uitnodigde, wordt de naam die je dan intikt ook oranje?alleen dan kan je ze werkelijk uitnodigen.
En soms wil het ook helpen door eerst op de telefoon va de ander even een leeg huis aan te maken en jou uit te nodigen. Ik heb dat ook gedaan (en dat werkte wel)en daarna werkte het bij mij wel om de ander uit te nodigen.
En soms wil het ook helpen door eerst op de telefoon va de ander even een leeg huis aan te maken en jou uit te nodigen. Ik heb dat ook gedaan (en dat werkte wel)en daarna werkte het bij mij wel om de ander uit te nodigen.
Even voor m8jn beeldvorming. Met die drie knops hue tap schakelaar. Daar kan je bijvoorbeeld drie koogeek punten nee schakelen?Serena schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:23:
[...]
Dat doe ik gewoon met de Hue dimmers hoor. Ik bedien hier ook de lampen mee die op mijn Eve Energy zijn ingeplugd. Lang leve HomeKit.
Heb je dan nog wel een hue bridge/hub nodig? Die heb ik namelijk niet.
Ja, anders kun je die tap niet aan HK toevoegen.blazez schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Even voor m8jn beeldvorming. Met die drie knops hue tap schakelaar. Daar kan je bijvoorbeeld drie koogeek punten nee schakelen?
http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips
Ja, maar hebben ze de woning app ook daadwerkelijk al een keer geopend?Roofingburner schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:10:
de telefoons?
Als je dat voor de eerste keer doet, dan wordt er op de achtergrond van alles uitgevoerd.
Ze hebben inderdaad allemaal de app geopend en ingesteld.
iemand zijn hue dimmers met homekit geprogrameerd.. ik zie niet hoe ik meerdere scene kan toevoegen aan 1 knop en de dimmers kan instellen. alleen maar 4 losse knoppen? Toch jammer.... Heb nu scene's in homekit aangemaakt die niet in de hue app zitten, dus kan de dimmers niet koppelen aan de diverse scenes in de keuken (scene koken, scene dineren, scene lezen aan tafel etc)....
Het is toch lastig elke keer welke app je moet gaan gebruiken......
Via Hesperus of Elgato Eve app (beide gratis) kun je naast single press ook double press en long press triggers gebruiken voor de dimmer (hetzelfde als bij de Hue Tap).sweeeetje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
iemand zijn hue dimmers met homekit geprogrameerd.. ik zie niet hoe ik meerdere scene kan toevoegen aan 1 knop en de dimmers kan instellen. alleen maar 4 losse knoppen? Toch jammer.... Heb nu scene's in homekit aangemaakt die niet in de hue app zitten, dus kan de dimmers niet koppelen aan de diverse scenes in de keuken (scene koken, scene dineren, scene lezen aan tafel etc)....
Zoals @Serena al aangeeft, alle Hue spullen (zowel lampen als accessoires) zijn pas HomeKit compatible met een Hue bridge (2.0/2.1).blazez schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 14:19:
[...]
Even voor m8jn beeldvorming. Met die drie knops hue tap schakelaar. Daar kan je bijvoorbeeld drie koogeek punten nee schakelen?
Je kunt aan 1 knop een diverse scenes/lampen toevoegen. Als dat scenes voor dezelfde lampen zijn kun je bijvoorbeeld op knop 1 koken, 2 dineren, 3 lezen, 4 uit toewijzen.sweeeetje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 17:49:
Wil je meerdere scenes met diverse drukken op 1 knop zul je even de post van @meesje moeten lezen.
Ik vind het wel jammer dat de Dimmer onder HomeKit de dimfunctie mist. Natuurlijk kun jezelf aan de slag (long press etc.). Nu is de dimmer eigenlijk een veredelde Tap.Serena schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:55:
[...]
Je kunt aan 1 knop een diverse scenes/lampen toevoegen. Als dat scenes voor dezelfde lampen zijn kun je bijvoorbeeld op knop 1 koken, 2 dineren, 3 lezen, 4 uit toewijzen.
Wil je meerdere scenes met diverse drukken op 1 knop zul je even de post van @meesje moeten lezen.
En ook jammer dat single, double en long press niet direct vanuit de Woning app ingeregeld kan worden. Bij de Elgato Eve button kan dat wel (van wat ik op de screenshots heb gezien). Dat is wel weer 1 knop. Dus als je al Hue spul hebt, zie ik daar de toegevoegde waarde niet van in. Koop dan een Hue Tap.
[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 18-01-2018 20:22 ]
Deze werkt zeker niet samen met Homekit zonder een Wemo hub?
Ik ben bang dat je er inderdaad een hub voor nodig hebt...mattdice schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:45:
Dat is dus precies wat ik (ook) bedoel. In theorie zou je via de Koogeek ook je Hue lampen kunnen aanzetten, maar waarom zou je dat willen? Het is (in mijn geval tenminste) bedoeld om die (plafond) lampen te bedienen waar ik geen Hue lampen in wil hebben hangen.Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:36:
Kun je wat voorbeelden noemen voor die design lampen? Ik heb een aantal lampen die helemaal open zijn en die hue lampen zijn idd lelijk. Verder; Kan je met die koogeek ook de hue lampen aanzetten en hoe hangt die precies aan de muur? Kan ik die bijvoorbeeld monteren OVER een normale wandcontact doos?
Ik bedoel dus zoiets, alleen dan voor europese wand contact dozen: https://homekitty.world/a...ght%20Switch%20NS-CH1XIS8
Hier zie je een video hoe je die kan monteren:
YouTube: Koogeek Smart WiFi Light Switch for Apple HomeKit Installation
Let er wel op, er moet dan ook een N-draad aanwezig zijn. Dat zou nog wel eens een probleem kunnen zijn voor velen...
Het goede nieuws is: Koogeek heeft via Facebook 'bevestigd' dat binnen 2 maanden deze ook voor de Europese markt (220v) beschikbaar is. Ik hoop dat ze dan ook het formaat hebben aangepast naar Europese standaarden, minder rechthoekig.
Een alternatief is om een Fibaro Switch te gebruiken:
https://homekitty.world/a...=Fibaro%20Single%20Switch
Ik denk dat je deze dan in je plafond kan wegwerken waar dan (uiteraard) wel een N-draad ligt, zou dat werken? Jammer is alleen dat je de Fibaro Switch niet kan dimmen, daarom voor mij nog een no-go.
Klopt, tijdens de afgelopen CES heeft Belkin een hub voor Wemo gepresenteerd.mattdice schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:45:
http://www.belkin.com/us/p/P-F7C074/
op beide tickets 0 reactiepaQ schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:28:
Ik heb vanochtend bij Elgato maar eens twee tickets ingeschoten.
1 over het wederom klevend relais bij een power plug
1 over het leegtrekken van de batterijen in een eve room
Ik heb afgelopen woensdag nieuwe Duracell batterijen geplaatst, vanochtend batterijlading: 89%![]()
Uit ervaring weet ik dat ie bij 20% begint te mekkeren, en dan ook binnen enkele dagen uitvalt.
ondertussen is mijn eve energy weer twee keer blijven kleven (hij ligt nu te 'resetten')en is het batterijlevel van de room gedaald naar 82% (minder rigoureus dan de laatste batterijen vooralsnog)
O ja, als je zoiets zoekt, kun je beter voor een Koogeek P1EU stekker gaan. Dit werkt via wifi en is direct compatible met HomeKit.mattdice schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 09:45:
Wel een stelletje boeven dat iBood. Vermelden dat ze compatible zijn met HomeKit maar niet aangeven dat je daarvoor een additionele bridge nodig hebt.
@paQ maandag worden mijn blind engines geleverd, zal na installatie een korte review plaatsen!
ah nice!Rgerr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:29:
@paQ maandag worden mijn blind engines geleverd, zal na installatie een korte review plaatsen!
eens zien of iemand een beetje rapido een homebridge plugin fabriekt
Heb al gevraagd om Homekit ondersteuning, Homebridge plug-in en open API release, maar gaat allemaal 'op basis van behoefte'. Dus uh... Tja.paQ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:31:
[...]
ah nice!
eens zien of iemand een beetje rapido een homebridge plugin fabriekt
ja dat hebben we bij wel meer producten gezienRgerr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:34:
[...]
Heb al gevraagd om Homekit ondersteuning, Homebridge plug-in en open API release, maar gaat allemaal 'op basis van behoefte'. Dus uh... Tja.
dan is anderhalf jaar wachten geen uitzondering... of... een bridge

Balen! Ik zal contact opnemen met Coolblue.paQ schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 10:25:
[...]
op beide tickets 0 reactie
ondertussen is mijn eve energy weer twee keer blijven kleven (hij ligt nu te 'resetten')en is het batterijlevel van de room gedaald naar 82% (minder rigoureus dan de laatste batterijen vooralsnog)
Ik zal het batterijlevel van mijn Room ook eens in de gaten houden. Nu staat ie op 66%.
Laat maar. De iBood aanbieding stond er al.
[ Voor 74% gewijzigd door Serena op 19-01-2018 11:12 ]
dank voor jullie antwoorden @meesje, de eve app heb ik , maar niet in gebruik, ik ga er naar kijken.Serena schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 19:55:
[...]
Je kunt aan 1 knop een diverse scenes/lampen toevoegen. Als dat scenes voor dezelfde lampen zijn kun je bijvoorbeeld op knop 1 koken, 2 dineren, 3 lezen, 4 uit toewijzen.
Heb ook Koogeek voor de tuin verlichting dus ook die app heb ik.
En ook de app op ipad van iConnectHue... maar weet niet goed wat ik waarvoor meot gebruiken hahaha
weer war en groei van apps en homekit dingen....
Is er trouwens te zien hoe sterk het wifi signaal is gezien vanaf de Koogeek stekker? In de Koogeek app kan ik daarover niks vinden. Ik heb zelf zo’n vermoeden dat dat niet kan? Of @paQ kan dat wel in de Smart Home app?
nope, niet dat ik kan zien
Ik krijg net reactie van Elgato op het ticket van de eve room. Als een reset niet helpt, dan moet ie worden opgestuurd. En de garantie is verlopen. “ondanks” dat kan ik hem tóch naar München opsturen als RMA.
Nah, dan stuur ik hem liever gewoon naar Coolblue.
Heb het net even opgezocht, hij is van sept 2016, en in december 2016 al eens geruild vanwege raar gedrag en constant foutieve metingen.
Ik was het al weer helemaal vergeten.
Deze heeft het dus een jaartje probleemloos volgehouden.
Balen, want ik heb er best een boel automatiseringen aanhangen.
Nah, dan stuur ik hem liever gewoon naar Coolblue.
Heb het net even opgezocht, hij is van sept 2016, en in december 2016 al eens geruild vanwege raar gedrag en constant foutieve metingen.
Ik was het al weer helemaal vergeten.
Deze heeft het dus een jaartje probleemloos volgehouden.
Balen, want ik heb er best een boel automatiseringen aanhangen.
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 19-01-2018 18:25 ]
nieuws: Roomba-robotstofzuigers krijgen functie om wifi-signaal in kaart te b...meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 15:51:
Is er trouwens te zien hoe sterk het wifi signaal is gezien vanaf de Koogeek stekker? In de Koogeek app kan ik daarover niks vinden. Ik heb zelf zo’n vermoeden dat dat niet kan? Of @paQ kan dat wel in de Smart Home app?
Zo kun je het wel op een andere manier in kaart brengen!
Die komt niet in de tuin....Rgerr schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 19:40:
[...]
nieuws: Roomba-robotstofzuigers krijgen functie om wifi-signaal in kaart te b...
Zo kun je het wel op een andere manier in kaart brengen!
Deze vraag stelde ik trouwens omdat de Koogeek in de woonkamer wel een stabiele wifi had, echter in het stopcontact in de tuin niet meer. Daarom even weggelegd. Vandaag weer eens geprobeerd, echter ik zag dat er ook eem firmware update beschikbaar was (destijds waarschijnlijk nooit opgemerkt). Nu is de Koogeek wel stabiel werkend in de tuin.
De opmerking van @blazez heeft me getriggerd en doen besluiten om nog een poging te wagen.
blazez in "Apple HomeKit"
Ik had trouwens vanaf het begin wel alles op 2,4ghz. Het is voor mij een raadsel wat de oorzaak was van het probleem. Het belangrijkste is natuurlijk dat het probleem is opgelost.
[ Voor 40% gewijzigd door meesje op 19-01-2018 20:19 ]
Net even twee Koogeek LS1 ledstrips binnen gekregen
Even mee spelen als de kids slapen
Nou ja, vraag net aan @meesje welk merk ook alweer een ledstrip met HK had.Helox-in-a-box schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 20:43:
Net even twee Koogeek LS1 ledstrips binnen gekregenEven mee spelen als de kids slapen
Ik zit een beetje met het volgende. Heb een nieuw tv-meubel gekocht en wil de strip aan de onderzijde plakken. Maar ja, je kunt niet 90° de hoek om. Hoe dan???
Lekker dan... stuur ik je net een antwoord...Serena schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:22:
[...]
Nou ja, vraag net aan @meesje welk merk ook alweer een ledstrip met HK had.
Ik zit een beetje met het volgende. Heb een nieuw tv-meubel gekocht en wil de strip aan de onderzijde plakken. Maar ja, je kunt niet 90° de hoek om. Hoe dan???
Nogmaals, kijk wel naar de gewenste lichtopbrengst (hue vs koogeek).
Tja de koogeek moet worden aangesloten op USB en trekt max 2A, dus 10 watt max. Hue strips winnen handsdown kwa licht opbrengst, moet wel zeggen dat de setup nog best k*t was... Moeten op 2.4ghz zitten dus als je ze koppelt met HK device dan moet de HK device ook op 2.4 zitten (kan in de Orbi dus niet een frequentie uitschaakelen) en de Koogeeks ondersteunen geen 20/40MHz, heb dus uiteindelijk de 5GHz een andere naam moeten geven en 20/40 MHz Coexistence uit moeten zetten.meesje schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 21:23:
[...]
Lekker dan... stuur ik je net een antwoord...![]()
Nogmaals, kijk wel naar de gewenste lichtopbrengst (hue vs koogeek).
Nu nog een Apple TV 4K 64GB (damn wat zijn die dingen slecht (lees: niet) leverbaar) om de boel te automatiseren.
Heb ook de Koogeek ledstrips, met een beetje vouwwerk kun je wel 90 graden de hoek om, zeker als ze niet direct in het zicht zitten.
Euh, slecht verkrijgbaar? Check je wel eens de pricewatch?Helox-in-a-box schreef op vrijdag 19 januari 2018 @ 22:30:
[...]
Tja de koogeek moet worden aangesloten op USB en trekt max 2A, dus 10 watt max. Hue strips winnen handsdown kwa licht opbrengst, moet wel zeggen dat de setup nog best k*t was... Moeten op 2.4ghz zitten dus als je ze koppelt met HK device dan moet de HK device ook op 2.4 zitten (kan in de Orbi dus niet een frequentie uitschaakelen) en de Koogeeks ondersteunen geen 20/40MHz, heb dus uiteindelijk de 5GHz een andere naam moeten geven en 20/40 MHz Coexistence uit moeten zetten.
Nu nog een Apple TV 4K 64GB (damn wat zijn die dingen slecht (lees: niet) leverbaar) om de boel te automatiseren.
Nu bij meerdere winkels op voorraad. Bij coolblue sowieso al de hele week.
Dat van 2,4ghz en 5ghz is een bekend probleem waar @blazez ook last van had (naast firmware). Ik ben daar zelf niet tegen aan gelopen, omdat bij mij de 2,4ghz en 5ghz al niet dezelfde ssid hadden.
Ooit wel trouwens, maar ik merkte dat mijn ipad veel moeite had om automatisch te switchen van 5 naar 2,4ghz. Bijvoorbeeld in de woonkamer verbinding op 5ghz, maar op de 1e verdieping is er geen goed ontvangst op 5ghz dus nodig om over te gaan naar 2,4ghz. Dan was het handiger om wifi even uit/aan te zetten op de ipad.
Insta-buy!meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 08:48:
[...]
Euh, slecht verkrijgbaar? Check je wel eens de pricewatch?
Nu bij meerdere winkels op voorraad. Bij coolblue sowieso al de hele week.
Vocolinc (had ik nog nooit van gehoord) heeft ook een led strip in het assortiment welke op wifi 2,4ghz werkt.
https://smartapfel.de/vocolinc-ls1-homekit-lightstrip/
Mede gezien het model nummer (LS1) zal dit ongetwijfeld hetzelfde produkt zijn als die van Koogeek. De laatste is op dit moment wat goedkoper te krijgen.
De Vocolinc is wel te koop bij amazon.de maar niet te bezorgen in NL.
https://smartapfel.de/vocolinc-ls1-homekit-lightstrip/
Mede gezien het model nummer (LS1) zal dit ongetwijfeld hetzelfde produkt zijn als die van Koogeek. De laatste is op dit moment wat goedkoper te krijgen.
De Vocolinc is wel te koop bij amazon.de maar niet te bezorgen in NL.
Hebben jullie ook wel eens dat in de Woning app een Hue lamp niet benaderbaar is, maar wanneer je even de Hue app opent (in die app is de lamp wel benaderbaar) en dan weer terug gaat naar de Woning app de lamp wel weer benaderbaar is?
Verschrikkelijk vaak! Heel irritant.meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:50:
Hebben jullie ook wel eens dat in de Woning app een Hue lamp niet benaderbaar is, maar wanneer je even de Hue app opent (in die app is de lamp wel benaderbaar) en dan weer terug gaat naar de Woning app de lamp wel weer benaderbaar is?
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Is er al een alarmsysteem gesignaleerd die integreert met homekit of is het vooral tweaken met losse componenten?
Iets als woonveilig werkt met hue, maar niet met siri, lijkt het...?
Aanvulling op het instellen van koogeek Smartplug eu
Kanaal vast zetten op bijvoorbeeld 6
Stond in mijn geval op automatisch (12) hier kon de Smartplug niet mee overweg.
De inmiddels bekende rode led knipperde.
Kanaalbreedte staat op 20/40
En uiteraard enkel 2.4 GHz enkel ingeschakeld.
Geen last van eigenlijk, laatste firmware wel geïnstalleerd?meesje schreef op zaterdag 20 januari 2018 @ 22:50:
Mooi dat zo werkt! Neem trouwens aan dat je de smartplugs van Koogeek bedoeld? In dat geval is dat een mooie workaround. Ik heb er zo’n 6-7 in huis, kanaal staat ook op automatisch maar bij mij werkte de installatie feilloos zonder iets aan te passen in de WiFi settings.Sandor188 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:28:
Aanvulling op het instellen van homegeek Smartplug eu
[ Voor 49% gewijzigd door Rgerr op 21-01-2018 08:33 ]
Ja zeker! In het Hue topic had ik ook gelezen over vage problemen als je bridge te dicht zit op de router. Minimaal 50cm zou dit moeten zijn. Dat ook maar eens proberen. En wellicht een ander zigbee kanaal.Rgerr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:30:
[...]
Geen last van eigenlijk, laatste firmware wel geïnstalleerd?
Koogeek idd foutje...Rgerr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:30:
[...]
Geen last van eigenlijk, laatste firmware wel geïnstalleerd?
[...]
Mooi dat zo werkt! Neem trouwens aan dat je de smartplugs van Koogeek bedoeld? In dat geval is dat een mooie workaround. Ik heb er zo’n 6-7 in huis, kanaal staat ook op automatisch maar bij mij werkte de installatie feilloos zonder iets aan te passen in de WiFi settings.
Inmiddels hersteld.
Kreeg het niet aan de praat zonder vast kanaal.
Inmiddels nieuwste firmware geïnstalleerd en zal vandaag een testen met automatisch kanaalkeuze.
Dat zou kunnen, bij mij hangt de bridge wel pal naast m’n router, maar de lampen minimaal 3-4 meter. 50cm moet bijna haalbaar zijn? Router onder in de meterkast (aangenomen dat die in de meterkast hangt) en eventuele lamp naar boven plaatsen? Of denk ik dan te makkelijk?meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:40:
[...]
Ja zeker! In het Hue topic had ik ook gelezen over vage problemen als je bridge te dicht zit op de router. Minimaal 50cm zou dit moeten zijn. Dat ook maar eens proberen. En wellicht een ander zigbee kanaal.
Vreemd dat ie niet zonder vast kanaal wil koppelen... Doet ie het wel normaal als je kanaal keuze weer op auto zet?Sandor188 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 09:55:
[...]
Koogeek idd foutje...
Inmiddels hersteld.
Kreeg het niet aan de praat zonder vast kanaal.
Inmiddels nieuwste firmware geïnstalleerd en zal vandaag een testen met automatisch kanaalkeuze.
Kanaalkeuze automatisch gezet en dan gaat hij naar kanaal 12 en direct is er geen verbinding meer.
Ook de lightbulb van koogeek valt dan niet meer te benaderen.
Terug naar kanaal 7 vast en alles werkt weer.
Misschien iets in de router?
Het is een Synology RT2600ac
Ook als ik de automatische selectie van 2.4 en 5 GHz aan zet is de verbinding met koogeek plug en bulb weg
Ook als ik de automatische selectie van 2.4 en 5 GHz aan zet is de verbinding met koogeek plug en bulb weg
[ Voor 40% gewijzigd door Sandor188 op 21-01-2018 10:18 ]
Hebben 2,4ghz en 5ghz hetzelfde ssid? Dat is sowieso een probleem.Sandor188 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:14:
Kanaalkeuze automatisch gezet en dan gaat hij naar kanaal 12 en direct is er geen verbinding meer.
Bij bij staat kanaal op Automatisch (kanaal 6). Ik zal vandaag proberen een test te doen met Handmatig en dan een ander kanaal. Ik heb zelf trouwens een Ziggo Connectbox modem/router.
[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 21-01-2018 10:53 ]
Ze hebben beide een totaal ander ssid.meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 10:42:
[...]
Hebben 2,4ghz en 5ghz hetzelfde ssid? Dat is sowieso een probleem.
Bij bij staat kanaal op Automatisch (kanaal 6). Ik zal vandaag proberen een test te doen met Handmatig en dan een ander kanaal. Ik heb zelf trouwens een Ziggo Connectbox modem/router.
Zal eens met b + g + of enkel n gaan spelen.
Inmiddels getest en geen verschil in connectie merkbaar.
Lijkt dus echt met de 5 GHz en het kanaal te maken te hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Sandor188 op 21-01-2018 11:56 ]
Zojuist in de meterkast de ruimte tussen de Hue bridge en Ziggo modem/router vergroot. Het was 15cm, nu 70cm. Hopelijk zijn nu de vage problemen voorbij.meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 08:40:
[...]
Ja zeker! In het Hue topic had ik ook gelezen over vage problemen als je bridge te dicht zit op de router. Minimaal 50cm zou dit moeten zijn. Dat ook maar eens proberen. En wellicht een ander zigbee kanaal.
Vandaag ook mijn tweede Koogeek stekker geïnstalleerd. Natuurlijk gelijk de firmware bijgewerkt (2.2.22). De app noemt dit nog steeds ‘firewire’ ipv firmware.... 
De eerste Koogeek stekker bevindt zich in de tuin voor de verlichting. Deze tweede in de keuken om morgenochtend op afstand het koffiezetapparaat aan te zetten. Ik ben benieuwd of dit goed gaat, of dat ik vannacht al koffie ruik....
Wel bijzonder trouwens dat bij Koogeek zo’n overdaad aan HK code stickers worden geplakt. Eentje op het apparaat, een op de handleiding, maar ook aan de binnenkant van de doos.
De eerste Koogeek stekker bevindt zich in de tuin voor de verlichting. Deze tweede in de keuken om morgenochtend op afstand het koffiezetapparaat aan te zetten. Ik ben benieuwd of dit goed gaat, of dat ik vannacht al koffie ruik....
Wel bijzonder trouwens dat bij Koogeek zo’n overdaad aan HK code stickers worden geplakt. Eentje op het apparaat, een op de handleiding, maar ook aan de binnenkant van de doos.
Dat is er wel: https://www.macrumors.com...-controller-adds-homekit/boefje79 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 00:05:
Is er al een alarmsysteem gesignaleerd die integreert met homekit of is het vooral tweaken met losse componenten?
Maar hoe en wat hij precies kan met Homekit ben ik nog niet achter.
Ik zelf gebruik mijn Homekit spullen ook als een soort alarmsysteem.
- alerts - Ik ontvang notificaties als 1 van mijn Hue motions beweging detecteerd terwijl er 'niemand thuis' is.
- naast deze notificatie gaat de 'inbraak-scene' aan. Bij deze scene springen lampen op wit en rood. Ook de radio springt aan met harde muziek
[ Voor 0% gewijzigd door Jasper-NL op 21-01-2018 15:03 . Reden: typo ]
Zullen wel geen gezeik willen dat lui hun HK sticker kwijt zijn.meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:44:
Vandaag ook mijn tweede Koogeek stekker geïnstalleerd. Natuurlijk gelijk de firmware bijgewerkt (2.2.22). De app noemt dit nog steeds ‘firewire’ ipv firmware....
Elke nieuwe iOS versie bereidt de Woning app weer uit met mogelijkheden. Vooralsnog kun je uitwijken naar 3rd party apps, zoals Smart Home, welke uitvoerig besproken is in dit topic maar een onfortuinlijk hoog prijskaartje heeft... Ook ik wacht nog op een aanbieding.Jasper-NL schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Dat is er wel: https://www.macrumors.com...-controller-adds-homekit/
Ik zelf gebruik mijn Homekit spullen ook als een soort alarmsysteem.Toch hoop ik dat Homekit nog wat meer intelligente rules kan maken, bijvoorbeeld met een conditie voor een bepaalde scene. Dus ALS scene X (slapen) aan staat èn beweging wordt geconstateerd --> geef dan notificatie.
- alerts - Ik ontvang notificaties als 1 van mijn Hue motions beweging detecteerd terwijl er 'niemand thuis' is.
- naast deze notificatie gaat de 'inbraak-scene' aan. Bij deze scene springen lampen op wit en rood. Ook de radio springt aan met harde muziek
De Koogeek stekker is inderdaad super lomp. Buiten heb ik twee stopcontacten naast elkaar (van die buiten dingen), dus daar is ruimte zat. Maar voor binnen met een dubbele wcd..... Je kunt de ander dan alleen gebruiken met een niet geaarde stekker. Die van Elgato zijn vele malen slanker, maar ook (meer dan) dubbel zo duur.Rgerr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:54:
[...]
Zullen wel geen gezeik willen dat lui hun HK sticker kwijt zijn.Enige nadeel van Koogeek stekkers vind ik dat ze zo immens groot zijn waardoor een andere normale stekker haast niet er naast past... Verder top spul, verwacht dat je morgenochtend gewoon verse koffie hebt als je de keuken in komt.
Ik heb zo’n apparaat met knopjes, dus dat gaat helaas voor mij niet op... Wachten op een betaalbaar apparaat met iOS app (met timer)!
Beetje off-topic, maar wilde toch even kennis geven dat ik de BRUNT Blind Engines heb ontvangen en geïnstalleerd! (https://www.kickstarter.c...e-a-smart-motorized-blind)
Installatie was vrij eenvoudig, hoewel die Koreanen nog wel iets aan hun Engels mogen doen.
Het bedienen is vrij simpel: open, dicht of instellen op een bepaald percentage open/dicht. Daarnaast kun je in de BRUNT app gezette tijden instellen, jammer genoeg (nog) niet op sunrise/sunset, maar dat zou in een volgende update zitten. Ook zijn in de BRUNT app ‘scenes’ in te stellen en kun je middels aanwezigheid de gordijnen een scène activeren of één of meerdere gordijnen openen/sluiten. Qua geluid is hoor je ze bijna niet, ook niet als ze allemaal tegelijk gaan. Zojuist in een stil huis open dicht gedaan, dan hoor je ze wel redelijk, maar wat wil je.
Tot nog toe zeer tevreden mee!
HomeKit integratie ZOU vierde kwartaal 2018 gaan plaatsvinden, maar is dus geen harde datum voor, evenals hoe men HomeKit integratie gaat mogelijk maken (een hub, firmware update) en of dat gratis zal zijn of een meerprijs gaat betekenen. Ik ga het in elk geval in de gaten houden, en delen mocht er iets over HomeKit aangekondigd worden.
Installatie was vrij eenvoudig, hoewel die Koreanen nog wel iets aan hun Engels mogen doen.
HomeKit integratie ZOU vierde kwartaal 2018 gaan plaatsvinden, maar is dus geen harde datum voor, evenals hoe men HomeKit integratie gaat mogelijk maken (een hub, firmware update) en of dat gratis zal zijn of een meerprijs gaat betekenen. Ik ga het in elk geval in de gaten houden, en delen mocht er iets over HomeKit aangekondigd worden.
[ Voor 3% gewijzigd door Rgerr op 22-01-2018 20:17 ]
Die app heb ik wel (wat is €15 op al die € voor smart home componenten), maar daarmee bereik je toch nog geen alarminstallatie met bv link naar alarmcentrale en homekit integratie?Rgerr schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:56:
[...]
Elke nieuwe iOS versie bereidt de Woning app weer uit met mogelijkheden. Vooralsnog kun je uitwijken naar 3rd party apps, zoals Smart Home, welke uitvoerig besproken is in dit topic maar een onfortuinlijk hoog prijskaartje heeft... Ook ik wacht nog op een aanbieding.
Nog alleen in de VS, zo lijkt het, but thanks!Jasper-NL schreef op zondag 21 januari 2018 @ 15:02:
[...]
Dat is er wel: https://www.macrumors.com...-controller-adds-homekit/
Ik zelf gebruik mijn Homekit spullen ook als een soort alarmsysteem.
Dat klopt, de reactie was ook op de post van Jasper-NL dat er meer intelligente rules gemaakt konden worden binnen de Smart Home app. Verder zit ik zelf ook nog te brainstormen over een soort van alarm systeem binnen HomeKit, maar kom nog niet verder dan IF deur open (niemand thuis), THEN Hue lampen op roodlicht AND radio aan. Maar als er dan een beetje zwoel nummer op is, kan het ook op een hoerenkeet lijken...boefje79 schreef op maandag 22 januari 2018 @ 23:41:
[...]
Die app heb ik wel (wat is €15 op al die € voor smart home componenten), maar daarmee bereik je toch nog geen alarminstallatie met bv link naar alarmcentrale en homekit integratie?
Gelukt?meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 13:07:
[...]
Zojuist in de meterkast de ruimte tussen de Hue bridge en Ziggo modem/router vergroot. Het was 15cm, nu 70cm. Hopelijk zijn nu de vage problemen voorbij.
Helaas...... Gisteravond zag ik dat een lamp (in de tuin) toch niet was uitgegaan op de ingestelde tijd (andere lampen in de tuin wel). Ik had op voorhand ook het zigbee kanaal al aangepast van 11 naar 20. Vanavond maar eens op 25 zetten.
Blijft een vreemd fenomeen, bij mij werken 2.4 en 5GHz prima naast elkaar. Nu wordt de 2.4 ruim schoots meer gebruikt, dat wel. Heb in mijn router nog eens gekeken (ASUS RT N66U) en daar staan zowel 2.4 als 5 GHz aan, kanaal selectie op auto (beide). Ben je er ondertussen al uit?Sandor188 schreef op zondag 21 januari 2018 @ 11:21:
[...]
Ze hebben beide een totaal ander ssid.
Zal eens met b + g + of enkel n gaan spelen.
Inmiddels getest en geen verschil in connectie merkbaar.
Lijkt dus echt met de 5 GHz en het kanaal te maken te hebben.
Maar 't Zigbee kanaal zou toch eigenlijk niets moeten uithalen? Of je zal zo ontzettend veel verkeer op 1 kanaal moeten hebben, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. De andere lampen (die wel uit gingen) zijn ook van Hue? En ging dus wel op HomeKit automatisering aan?meesje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:40:
[...]
Helaas...... Gisteravond zag ik dat een lamp (in de tuin) toch niet was uitgegaan op de ingestelde tijd (andere lampen in de tuin wel). Ik had op voorhand ook het zigbee kanaal al aangepast van 11 naar 20. Vanavond maar eens op 25 zetten.
De andere lampen zijn ook van Hue. De 'probleem' lamp ging bij zonsondergang wel aan. Ik heb wel recentelijk gemerkt dat deze af en toe op lichtsterkte 1% aan ging ipv de ingesteld 60%.Rgerr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:59:
[...]
Maar 't Zigbee kanaal zou toch eigenlijk niets moeten uithalen? Of je zal zo ontzettend veel verkeer op 1 kanaal moeten hebben, maar dat kan ik me haast niet voorstellen. De andere lampen (die wel uit gingen) zijn ook van Hue? En ging dus wel op HomeKit automatisering aan?
Destijds had ik gelezen dat bij 'vage' problemen je de bridge verder (min. 50cm) vanaf de router kunt plaatsen en eventueel het zigbee kanaal kunt wijzigen. Beide dus gedaan.
Ik ben niet zo bedreven in de Hue app (ik doe alles in de Woning app), maar wellicht kan ik nog proberen om een regel aan te maken voor alleen de probleem lamp en kijken of dat wel goed werkt (in de Woning app haal ik deze lamp natuurlijk eerst uit de automations).
Ik heb na mijn gerommel met de koogeek de meeste settings op m'n router weer terug gezet. 2,4 én 5 staan gewoon aan. Wel beiden met verschillende SSID (dat had ik altijd al). Het enige dat ik wel uit heb staan nog is de 20/40 coexistence. De kanaalkeuze van de 2,4 heb ik nog steeds gewoon op automatisch staan.Rgerr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:57:
[...]
Blijft een vreemd fenomeen, bij mij werken 2.4 en 5GHz prima naast elkaar. Nu wordt de 2.4 ruim schoots meer gebruikt, dat wel. Heb in mijn router nog eens gekeken (ASUS RT N66U) en daar staan zowel 2.4 als 5 GHz aan, kanaal selectie op auto (beide). Ben je er ondertussen al uit?
edit: en smart connect heb ik uiteraard ook uit staan.
[ Voor 3% gewijzigd door blazez op 23-01-2018 13:14 ]
Ik heb dus dezelfde regel:Rgerr schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 08:19:
[...]
Dat klopt, de reactie was ook op de post van Jasper-NL dat er meer intelligente rules gemaakt konden worden binnen de Smart Home app. Verder zit ik zelf ook nog te brainstormen over een soort van alarm systeem binnen HomeKit, maar kom nog niet verder dan IF deur open (niemand thuis), THEN Hue lampen op roodlicht AND radio aan. Maar als er dan een beetje zwoel nummer op is, kan het ook op een hoerenkeet lijken...Nog andere creatieve ideeën?
IF motion is detected (conditie: niemand thuis) THEN scene 'alarm' (= Hue lampen op rood en wit AND radio aan)
Wat ik ook heb ingesteld is dat ik een notificatie krijg wanneer er motion is geconstateerd onder de conditie dat er niemand thuis is.
Het vreemde is echter, het gebeurt geregeld dat ik een notificatie krijg van beweging als ik thuis ben, maar de scene 'alarm' gaat dan niet aan. Heel vreemd dus, want ze hebben dezelfde conditie.
Een wens die ik nog heb voor Homekit: opslaan van notificaties (zodat je kan terugkijken wanneer er notificaties zijn geweest), nu kan je niet terugkijken wanneer er beweging is geconstateerd.
Same here,blazez schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 13:08:
[...]
Ik heb na mijn gerommel met de koogeek de meeste settings op m'n router weer terug gezet. 2,4 én 5 staan gewoon aan. Wel beiden met verschillende SSID (dat had ik altijd al). Het enige dat ik wel uit heb staan nog is de 20/40 coexistence. De kanaalkeuze van de 2,4 heb ik nog steeds gewoon op automatisch staan.
edit: en smart connect heb ik uiteraard ook uit staan.
2.4 en 5 GHz staan beide aan.
Kanaal staat nu vast op 6.
Bij automatische selectie gaat deze naar 12 en blijkbaar kan Koogeek daar niet mee overweg.
Bedankt voor deze terugkoppeling. Dan ga ik het verder niet meer testen. Mocht ie het bij ooit niet doen, moet ik eerst het kanaal checken in de router. Wellicht dat de automatische stand ‘m dan heeft aangepast naar een andere waarde.Sandor188 schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:03:
[...]
Same here,
2.4 en 5 GHz staan beide aan.
Kanaal staat nu vast op 6.
Bij automatische selectie gaat deze naar 12 en blijkbaar kan Koogeek daar niet mee overweg.
Wel bijzonder dat de koogeek zo nauw luistert. Je zou bijna denken van goedkoop is duurkoop.
Ik heb hiervoor zojuist even een test gedaan. Ik had de router ook op auto staan, maar bij mij stond hij op kanaal 8. Ik heb alle kanalen even afgelopen. Je ziet dat de koogeek bij het schakelen opnieuw verbinding gaat maken (rode lampje knippert en gaat uit) en na het schakelen is hij weer beschikbaar.meesje schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 17:07:
[...]
Bedankt voor deze terugkoppeling. Dan ga ik het verder niet meer testen. Mocht ie het bij ooit niet doen, moet ik eerst het kanaal checken in de router. Wellicht dat de automatische stand ‘m dan heeft aangepast naar een andere waarde.
Wel bijzonder dat de koogeek zo nauw luistert. Je zou bijna denken van goedkoop is duurkoop.
Maar bij kanalen 01 t/m 11 krijg ik verbinding, kanalen 12 en 13 krijg ik geen verbinding.
Als ik 12 en 13 gekozen heb, geen verbinding heb en dan weer terugschakel naar 01 t/m 11 dan heb ik weer wel verbinding.
Conclusie van deze vluchtige test (voor de knowledge base :-) ) is dat de koogeek dus kanalen 12 en 13 niet aan kan.
Bedankt voor deze test. Wellicht komt Koogeek binnenkort weer met een firmware update. De mijne zitten op 2.2.22.blazez schreef op dinsdag 23 januari 2018 @ 20:08:
[...]
Ik heb hiervoor zojuist even een test gedaan. Ik had de router ook op auto staan, maar bij mij stond hij op kanaal 8. Ik heb alle kanalen even afgelopen. Je ziet dat de koogeek bij het schakelen opnieuw verbinding gaat maken (rode lampje knippert en gaat uit) en na het schakelen is hij weer beschikbaar.
Maar bij kanalen 01 t/m 11 krijg ik verbinding, kanalen 12 en 13 krijg ik geen verbinding.
Als ik 12 en 13 gekozen heb, geen verbinding heb en dan weer terugschakel naar 01 t/m 11 dan heb ik weer wel verbinding.
Conclusie van deze vluchtige test (voor de knowledge base :-) ) is dat de koogeek dus kanalen 12 en 13 niet aan kan.
Weer een nieuwe HK compatible device: https://smartapfel.de/danalock-v3-homekit-tuerschloss/
Maar hoe krijg je dat op je huidige beslag?
Er af halen en aparte cilinder plaatsen. Denk alleen niet dat het bij deuren met drie punts sluiting zal werken, omdat je daar de deurklink op/neer moet duwen om te ontgrendelen voor er beweging in de cilinder komt. Maar dat is een aanname. Traditionele deuren zal ongetwijfeld geen probleem zijn.meesje schreef op woensdag 24 januari 2018 @ 19:12:
Weer een nieuwe HK compatible device: https://smartapfel.de/danalock-v3-homekit-tuerschloss/
MediaMarkt btw-actie voor Apple-liefhebbers: dit zijn de aanbiedingen
Let met name even op de Smart Home sectie!
https://www.iculture.nl/deals/mediamarkt-btw-actie-2018/
Let met name even op de Smart Home sectie!
https://www.iculture.nl/deals/mediamarkt-btw-actie-2018/
Ik heb momenteel een Nest maar ik ben er niet (meer) zo blij mee. Het comfort lijkt er niet te zijn en vooral: geen HomeKit integratie.
Veel opties hebben we nog niet, merk ik:
Ik gebruik uiteindelijk weinig smart zaken. Een voorgeprogrammeerd schema en offsite bediening is het meest gebruikte, en eigenlijk het enige. Ik mis alleen dat ik de thermostaat laag kan zetten bij bepaalde homekit scenes.
Zijn er nog meer thermostaten? Of is de tado een goede keuze? Is de boel eenvoudig te installeren met weinig kennis en moet er nog wat ingeregeld worden?
Veel opties hebben we nog niet, merk ik:
- Tado - vrijwel de minst lelijke, lokale bediening
- Netatmo - te lelijk voor woorden en geen modulatie
- Honeywell Lyric T6 - nogal wat slechte reviews, slechte service en huisgenoten kunnen zien of je thuis bent via geofencing
Ik gebruik uiteindelijk weinig smart zaken. Een voorgeprogrammeerd schema en offsite bediening is het meest gebruikte, en eigenlijk het enige. Ik mis alleen dat ik de thermostaat laag kan zetten bij bepaalde homekit scenes.
Zijn er nog meer thermostaten? Of is de tado een goede keuze? Is de boel eenvoudig te installeren met weinig kennis en moet er nog wat ingeregeld worden?
Heb zelf een Tado, zit ook een vrij uitgebreide app bij. Gebruik die eigenlijk nooit, maar zitten wat leuke features in. Verder qua design heeft de Tado een vrij minimalistisch design en is ook bedienbaar ‘aan de muur’. Was en is mijn eerste keus, maar heb dan ook geen andere thermostaten gehad. Vooralsnog zeer tevreden mee.
Oh en installatie was peanuts, Tado neemt je helemaal mee door het installatie proces en support is tijdig en goed.
Oh en installatie was peanuts, Tado neemt je helemaal mee door het installatie proces en support is tijdig en goed.
[ Voor 14% gewijzigd door Rgerr op 26-01-2018 14:47 ]
Ik heb dit destijds geschreven in het Tado topic:iAmRenzo schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 14:40:
Ik heb momenteel een Nest maar ik ben er niet (meer) zo blij mee. Het comfort lijkt er niet te zijn en vooral: geen HomeKit integratie.
Veel opties hebben we nog niet, merk ik:Ik heb alleen ervaring met de Nest: die heeft een duidelijk scherm met huidige of ingestelde temperatuur, is niet lelijk en de app is prettig.
- Tado - vrijwel de minst lelijke, lokale bediening
- Netatmo - te lelijk voor woorden en geen modulatie
- Honeywell Lyric T6 - nogal wat slechte reviews, slechte service en huisgenoten kunnen zien of je thuis bent via geofencing
meesje in "Tado Smart Thermostat Topic"
Kijk zelf maar wat je wel/niet belangrijk vindt. Niet via de thermostaat op 0,5 graden kunnen instellen, is voor mij een showstopper. Ik heb @tado al eens gevraagd of deze wens niet bekend is bij hun en wat de status is van deze change (gaat deze ooit gehonoreerd worden). Daarop heb ik geen antwoord gekregen.
Het grote plus-punt van Tado is volgens mij wel de service (hier via het forum, maar ook via hun website). Ze kunnen vrij veel specifieke kleine dingen op afstand inregelen (meer 'maatwerk' zal ik maar noemen). Aan de andere kant maken anderen zich daar ook zorgen over; waarom kan de klant dit niet zelf inregelen.
Nogmaals weeg voor je zelf af wat je belangrijk vindt. Ik heb mijn zinnen gezet op een Honeywell Lyric T6. Zeker omdat deze nog volledig blijft functioneren (ook de programma's) als er geen internet verbinding is. Daarnaast heeft de Lyric geen batterijen nodig. Daardoor is wel de installatie iets moeilijker (je moet bij de ketel een kastje plaatsen).
Nu homekit-support ook softwarematig mogelijk wordt voor devices zonder homekit-chip, wordt de kans op nest-support wel groter, wellicht nog even geduld?
Dat was inderdaad één de eerste geruchten toen bekend werd dat hardware chip niet meer perse nodig was.boefje79 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:02:
Nu homekit-support ook softwarematig mogelijk wordt voor devices zonder homekit-chip, wordt de kans op nest-support wel groter, wellicht nog even geduld?
Ik heb niet het vermoeden dat het snel zal gebeuren. Nest is toch een onderdeel van Google? Google en Apple is niet altijd een fijne relatie.
Per iOS 11.3 had ik ergens gelezen, binnenkort zullen de eerste aankondigingen wel komen verwacht ik... Nog even geduld hebben, fabrikanten moeten wel de absolute meerwaarde gaan inzien om inspanning daarvoor te leveren.boefje79 schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 19:02:
Ik las het recent bij iCulture weer idd...
Wellicht niet Nest, maar dat er meer aanbod komt, lijkt mij duidelijk...
Wellicht niet Nest, maar dat er meer aanbod komt, lijkt mij duidelijk...
Ik heb ze binnen gewoon naast elkaar in een dubbele wcd (niet de 1 1/2 die boven elkaar zit natuurlijk)meesje schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:19:
[...]
De Koogeek stekker is inderdaad super lomp. Buiten heb ik twee stopcontacten naast elkaar (van die buiten dingen), dus daar is ruimte zat. Maar voor binnen met een dubbele wcd..... Je kunt de ander dan alleen gebruiken met een niet geaarde stekker. Die van Elgato zijn vele malen slanker, maar ook (meer dan) dubbel zo duur.
Zo, net de Apple TV 4K 64Gb aangeschaft. Straks even aansluiten op mijn nieuwe 4K tv. Oude Apple TV naar de slaapkamer, meteen een mooie backup voor HomeKit.
Ik wil m'n schakelaar voorbereiden op de koogeek switch (met dimmer functie), probleem is dat deze een N-draad nodig heeft en die zit er niet.
Eindresultaat moet zijn: een met Homekit te bedienen lamp die gedimd is.
Wat zijn mijn opties?
1. Hoe lastig is het om er toch een N-draad naar toe te trekken, zonder dat er door de muren hoeft worden geboord. Vraag: Kan je het N-draad bijvoorbeeld doortrekken vanuit het plafond waar natuurlijk al een draad loopt richting de schakelaar?
2. Het helemaal anders doen: een Fibaro schakelaar bij het lampengat in het plafond plaatsen (voor het aan/uit schakelen), en een 'ouderwetse' dimmer plaatsen bij de huidige schakelaar om er zo voor te zorgen dat het wel in een dimstand staat.
3. Andere suggesties??
Wat zijn mijn opties?
1. Hoe lastig is het om er toch een N-draad naar toe te trekken, zonder dat er door de muren hoeft worden geboord. Vraag: Kan je het N-draad bijvoorbeeld doortrekken vanuit het plafond waar natuurlijk al een draad loopt richting de schakelaar?
2. Het helemaal anders doen: een Fibaro schakelaar bij het lampengat in het plafond plaatsen (voor het aan/uit schakelen), en een 'ouderwetse' dimmer plaatsen bij de huidige schakelaar om er zo voor te zorgen dat het wel in een dimstand staat.
3. Andere suggesties??
@Jasper-NL Ik zou voor optie 1 gaan. Vanuit een lichtpunt loopt er hoogst waarschijnlijk een buis naar je schakelpunt. Open dus beide punten en trek de draden vanuit het lichtpunt terug en zorg dat er een trekveer aan verbonden is. Daarna de blauwe draad toevoegen en de draden nu inclusief de N-draad opnieuw trekken. Ik ga er van uit dat je wat technische ervaring hebt en dat je weet dat je te allen tijde de netspanning tijdens deze actie MOET uitschakelen. Ik wens je veel sterkte en het is echt niet moeilijk.
Ik zou ook voor optie 1 gaan, zeker als je huis nog niet zo oud is (geen kapot getrokken buizen, maar helaas wel flexbuis, hoewel dat niet altijd een probleem hoeft te zijn). Mocht er een centraaldoos dichtbij zitten (meestal in plafond bij lichtpunt) zou ik de nul draad daar vandaan halen met een trekveer. Zo min mogelijk geweld gebruiken natuurlijk om de bestaande installatie niet te vernaggelen. Maar zolang er geen gekke bochten en/of lange afstand is, gaat het vast lukken.Jasper-NL schreef op zondag 28 januari 2018 @ 08:32:
Ik wil m'n schakelaar voorbereiden op de koogeek switch (met dimmer functie), probleem is dat deze een N-draad nodig heeft en die zit er niet.
Wat zijn mijn opties?
3. Andere suggesties??
@iAmRenzo Mijn nest werkt prima in homekit via homebridge, maar... het is niet zaligmakend hoor, staar je er niet blind op. Sterker nog, ik heb er volgens mij nog nooit iets mee gedaan in homekit zelf; de nest is slim genoeg op zichzelf. Hooguit; iedereen weg > meteen nest uit. (dat is een fractie sneller dan dat nest het zelf in de gaten krijgt)
Houd er rekening mee dat de nest op x,1 nauwkeurig is te stellen. (Iets wat homekit sowieso niet slikt)
Mocht je nou echt perse wat anders willen en homekit compatible, dan kun je nog even kijken naar ecobee. Die zul je wel via een verzendservice naar hier moeten krijgen...
@meesje Die danalock is al ruim een jaar te pre-orderen, dus ik snap de poeha werkelijk niet. De pre-order prijs bij Danalock zelf is overigens idioot hoog.
via diverse websites kon dat al heel lang voor 199 incl BTW.
Het is idd zonder cilinder dus je moet zelf nog een cilinder aanschaffen, en dat kan helaas fors oplopen. beetje cilinder op lengte die vanaf twee zijden bedienbaar is zit al tussen de 150-250 euro.
Het is overigens weldegelijk geschikt voor 3-punts sloten. JUIST daarvoor.
Houd er rekening mee dat de nest op x,1 nauwkeurig is te stellen. (Iets wat homekit sowieso niet slikt)
Mocht je nou echt perse wat anders willen en homekit compatible, dan kun je nog even kijken naar ecobee. Die zul je wel via een verzendservice naar hier moeten krijgen...
@meesje Die danalock is al ruim een jaar te pre-orderen, dus ik snap de poeha werkelijk niet. De pre-order prijs bij Danalock zelf is overigens idioot hoog.
Het is idd zonder cilinder dus je moet zelf nog een cilinder aanschaffen, en dat kan helaas fors oplopen. beetje cilinder op lengte die vanaf twee zijden bedienbaar is zit al tussen de 150-250 euro.
Het is overigens weldegelijk geschikt voor 3-punts sloten. JUIST daarvoor.
[ Voor 20% gewijzigd door paQ op 28-01-2018 11:22 ]
@paQ Onze voordeur heeft een driepuntsslot, echter onze achterdeur en garagedeur ook, maar die zijn beide anders dan de voordeur. Bij de achterdeur en garagedeur moet je de deurklink helemaal naar boven doen, zodat de drie haken aan de zijkant er uit springen. Is zo'n slot daar ook geschikt voor? Voor de voordeur denk ik wel.
Ik denk dat ik zulke sloten nooit van z'n leven thuis 'verkocht' krijg. Pas als zo'n slot geïntegreerd wordt in het beslag, zal ik er wel interesse hebben.
Als ik de plaatsjes zo bekijk, heb ik het vermoeden dat dit echt weer een produkt is dat voornamelijk geschikt is voor de VS.
Ik denk dat ik zulke sloten nooit van z'n leven thuis 'verkocht' krijg. Pas als zo'n slot geïntegreerd wordt in het beslag, zal ik er wel interesse hebben.
Als ik de plaatsjes zo bekijk, heb ik het vermoeden dat dit echt weer een produkt is dat voornamelijk geschikt is voor de VS.
nee nee.. de danalock is een slot dat specifiek voor EU sloten is gemaakt. Amerikaanse deuren hebben veelal een deadbolt, iets wat wij hier amper gebruiken.
Mijn achterdeur werkt ook met klink omhoog in het slot, maar volgens mij is dat de werking van de klink/beslag. Niet zeker, maar dat kun je denk ik nog wel wijzigen.
Nu hoef ik op de achterdeur ook niet zonodig een danalock, ik kom bijna altijd door de voordeur binnen
edit:
@meesje :
Heb het even uitgevist.
De Danalock verstelbare cilinder zal bijna altijd volstaan (tot max 55mm bu zo te zien, bi kan ik niet achterhalen) en kost ca 50 euro.
Een (KESO) veiligheidscilinder (als je dat perse wil) komt, afhankelijk van lengte, met gemak aan 200 euro.
Tel dat op bij de 320 euro die danalock vraagt
en dan schieten we het doel ernstig voorbij als je het mij vraagt.
Ik denk dat ik maar een pre-order plaats voor 199 incl BTW bij een NL webshop en kijken wat er gaat gebeuren.
Mijn achterdeur werkt ook met klink omhoog in het slot, maar volgens mij is dat de werking van de klink/beslag. Niet zeker, maar dat kun je denk ik nog wel wijzigen.
Nu hoef ik op de achterdeur ook niet zonodig een danalock, ik kom bijna altijd door de voordeur binnen
edit:
@meesje :
Heb het even uitgevist.
De Danalock verstelbare cilinder zal bijna altijd volstaan (tot max 55mm bu zo te zien, bi kan ik niet achterhalen) en kost ca 50 euro.
Een (KESO) veiligheidscilinder (als je dat perse wil) komt, afhankelijk van lengte, met gemak aan 200 euro.
Tel dat op bij de 320 euro die danalock vraagt

Ik denk dat ik maar een pre-order plaats voor 199 incl BTW bij een NL webshop en kijken wat er gaat gebeuren.
[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 28-01-2018 12:15 ]
Ik heb ook zo’n klink omhoog druk slot, denk niet dat een Dana lock daar mee overweg kan zonder zelf eerst de klink naar boven/beneden te drukken. De deur kan namelijk niet op slot/van slot af als de klink niet naar boven/beneden wordt gedrukt om de haken uit kozijn te halen. Zou mooi zijn als zo’n ding het wel kan, maar betwijfel het eerlijk gezegd. Daarnaast vind ik ze nog veel te duur en ben een beetje huiverig mbt spoofing en meaconing.paQ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:29:
nee nee.. de danalock is een slot dat specifiek voor EU sloten is gemaakt. Amerikaanse deuren hebben veelal een deadbolt, iets wat wij hier amper gebruiken.
edit:
@meesje :
Heb het even uitgevist.
Tel dat op bij de 320 euro die danalock vraagten dan schieten we het doel ernstig voorbij als je het mij vraagt.
nouja, 199 is helemaal geen rare prijs voor zo'n snel deurslot. (en in homekit
) Welke alternatieven zijn er nou helemaal
Nuki is de enige die enigszins ind e buurt komt, maar daarvoor heb je een cilinder nodig welke vanaf twee zijden bedienbaar is, want je sleutel werkt anders niet meer vanaf buiten.
Eens, zonder de klink omhoog gebeurt er niks. Andere klink monteren in een dergelijk geval?
Nuki is de enige die enigszins ind e buurt komt, maar daarvoor heb je een cilinder nodig welke vanaf twee zijden bedienbaar is, want je sleutel werkt anders niet meer vanaf buiten.
Eens, zonder de klink omhoog gebeurt er niks. Andere klink monteren in een dergelijk geval?
Mediamarkt nog iets goedkoper ivm btw vrije dagen!paQ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 12:40:
nouja, 199 is helemaal geen rare prijs voor zo'n snel deurslot. (en in homekit) Welke alternatieven zijn er nou helemaal
![]()
nee, die bieden geen HK versie aan. En dan nog zijn ze duurder dan andere plekken. fop-actie...Rgerr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:32:
[...]
Mediamarkt nog iets goedkoper ivm btw vrije dagen!Dus mocht je hem willen bestellen, even daar checken.
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 28-01-2018 14:38 ]
Thanks voor de tip. Het is een nieuwbouw huis, ga dan inderdaad voor optie 1. Even een trekveer lenen en voila. Nog even wachten tot Koogeek het op de markt brengt.Rgerr schreef op zondag 28 januari 2018 @ 11:04:
[...]
Ik zou ook voor optie 1 gaan, zeker als je huis nog niet zo oud is (geen kapot getrokken buizen, maar helaas wel flexbuis, hoewel dat niet altijd een probleem hoeft te zijn). Mocht er een centraaldoos dichtbij zitten (meestal in plafond bij lichtpunt) zou ik de nul draad daar vandaan halen met een trekveer. Zo min mogelijk geweld gebruiken natuurlijk om de bestaande installatie niet te vernaggelen. Maar zolang er geen gekke bochten en/of lange afstand is, gaat het vast lukken.
Volgens mediamarkt zelf is ie wel HK compatibel?paQ schreef op zondag 28 januari 2018 @ 14:37:
[...]
nee, die bieden geen HK versie aan. En dan nog zijn ze duurder dan andere plekken. fop-actie...
https://www.mediamarkt.nl...rslot-zilver-1494658.html