Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:17
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:51:
[...]

We hebben het al eens eerder gezegd, maar dat wordt dan weer de zoveelste hub: Hue, Tradfri, Tado, Netatmo, WeMo..... Nu heb ik er één (Hue), vanaf maandag nummer twee (Tado) en waarschijnlijk een maand later Tradfri. Ik begin de keuze van Elgato Eve (Bluetooth LE) steeds meer te waarderen (of Wifi, zoals Koogeek).
als het een hub is die veel kan, zou ik het nog nieteens zo erg vinden. Xiaomi bijv.
maar het worden nu allemaal van die one-trick-ponies...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 14:37
meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 14:51:
[...]

We hebben het al eens eerder gezegd, maar dat wordt dan weer de zoveelste hub: Hue, Tradfri, Tado, Netatmo, WeMo..... Nu heb ik er één (Hue), vanaf maandag nummer twee (Tado) en waarschijnlijk een maand later Tradfri. Ik begin de keuze van Elgato Eve (Bluetooth LE) steeds meer te waarderen (of Wifi, zoals Koogeek).
Ben het wel met je eens! Begint anders wel erg druk te worden in de meterkast!😂

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 04-08 20:12
paQ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:54:
[...]

als het een hub is die veel kan, zou ik het nog nieteens zo erg vinden. Xiaomi bijv.
Duimen voor Xiaomi! En BRUNT. 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 15:54:
[...]

Ik ben persoonlijk meer van mening dat je al die afzonderlinge HUB's / Bridges gewoon moet zien als zijnde "netwerkcomponenten" (iets wat ik voor m'n werk eigenlijk alléén maar doe). Als ik dáár moet gaan "zeuren" over dát soort meuk dan is 't einde in mijn vakgebied al snel zoek... Ik kán vanuit een Cisco interface (Network Administrator) bijv. géén WLA spullen van Juniper controleren/aansturen/configureren. HELL, ik kán (én wíl) er niet ééns alle Cisco spullen in integreren :P

Voor Consumer Apparatuur is 't nú misschien wel ooit lastig te verklaren naar de gebruikers van die spullen, maar.... Ik vrees dat daar niet echt aan te ontkomen is.

Voor de volledigheid: M'n ATV4-4K stuurt hier in huis nú als "HUB" vier afzonderlijk "leverancier Bridges" aan: Drie Philips HUE Bridges en één "Honeywell T6"

[ Voor 7% gewijzigd door Will_M op 09-01-2018 19:46 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wimmel_1 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:06:
[...]

Ik ben persoonlijk meer van mening dat je al die afzonderlinge HUB's / Bridges gewoon moet zien als zijnde "netwerkcomponenten" (iets wat ik voor m'n werk eigenlijk alléén maar doe). Als ik dáár moet gaan "zeuren" over dát soort meuk dan is 't einde in mijn vakgebied al snel zoek... Ik kán vanuit een Cisco interface (Network Administrator) bijv. géén WLA spullen van Juniper controleren/aansturen/configureren. HELL, ik kán (én wíl) er niet ééns alle Cisco spullen in integreren :P

Voor Consumer Apparatuur is 't nú misschien wel ooit lastig te verklaren naar de gebruikers van die spullen, maar.... Ik vrees dat het er niet echt aan te ontkomen is.

Voor de volledigheid: M'n ATV4-4K stuurt hier nú als "HUB" vier afzonderlijk "leverancier Bridges" aan: Drie Philips HUE Bridges en één "Honeywell T6"
Een beetje off-topic: waarom een Honeywell T6 en niet een Tado? Vanwege prijsverschil? Of nog een andere reden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

meesje schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:26:
[...]

Een beetje off-topic: waarom een Honeywell T6 en niet een Tado? Vanwege prijsverschil? Of nog een andere reden?
Mhjah.... Eigenlijk geen échte rede voor. Ik had altijd al een Honeywell Thermostaat in huis, een "Chronotherm II" ooit tijdens de introductie aangeschaft en welke dus ook al meerdere verhuizingen overleeft heeft bij me.

Enige waar ik écht naar gekeken heb is het kunnen (én blijven) werken zónder dat er een (cloud) account/registratie noodzakelijk is (i.v.m. rapportage én vooral security) + een degelijke ntergratie in Apple Homekit. Verder is het wel fijn dat de T6 zowel modulair (OpenTherm) als Lineair ("aan/uit") kan schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
[...]

Voor Consumer Apparatuur is 't nú misschien wel ooit lastig te verklaren naar de gebruikers van die spullen, maar.... Ik vrees dat daar niet echt aan te ontkomen is.

Voor de volledigheid: M'n ATV4-4K stuurt hier in huis nú als "HUB" vier afzonderlijk "leverancier Bridges" aan: Drie Philips HUE Bridges en één "Honeywell T6"
uh... mja...
maar je hebt onderhand een switch en 2 extra groepen nodig in je meterkast om het gekoppeld te krijgen.
En je betaalt bij elke fabrikant 60 - 120 euro voor iets wat maar 1 ding doet (en kan)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 09-01-2018 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 20:51:
[...]

uh... mja...
maar je hebt onderhand een TE MANAGEN L2 switch en 2 extra groepen nodig in je meterkast om het gekoppeld te krijgen.
En je betaalt bij elke fabrikant 60 - 120 euro voor iets wat maar 1 ding doet (en kan)
Even aangevuld voor je >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
ja... ik verbind mijn vrouw wel door de volgende keer als ze kribbig belt welke stekker er uit moet om de IKEA lampen te resetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

paQ schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 21:33:
ja... ik verbind mijn vrouw wel door de volgende keer als ze kribbig belt welke stekker er uit moet om de IKEA lampen te resetten ;)
Foto? :)

Maar je hebt wél gelijk hoor, 't is allemaal nog niet helemaal "Plug & Pray" zoals 't vaak wél verwacht wordt door de "consument".

Aan de andere kant is 't hele Internet dat niet eens, laat staan dat mensen snappen hoe ze "bellen" via.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 07:59
[...]

Waarom drie bridges als ik vragen mag? Heb je meer dan 100 apparaten?

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Serena schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:02:
[...]

Waarom drie bridges als ik vragen mag? Heb je meer dan 100 apparaten?
Één Philips HUE Bridge kán 50 lampen én 10 accessoires aan (volgens de spec's). 50 Lampen is niet de belemmering, dat aantal accessoires (mét bijbehorende "rule's" in de Bridge) wél, daar ls 12 accessoires (combinatie van dimmers/sensoren) pér bridge uiteindelijk de grens gebleken bij me..

12 accesoires zit je al snel aan als je middels sensoren gaat werken en dus had ik hier al snel een tweede "Philips HUE Bridge" nodig. Vervolgens hier thuis dus maar maar meteen besloten om pér woonlaag een "eigen" HUE Bridge te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
wimmel_1 schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 22:14:
[...]

Één Philips HUE Bridge kán 50 lampen én 10 accessoires aan (volgens de spec's). 50 Lampen is niet de belemmering, dat aantal accessoires (mét bijbehorende "rule's" in de Bridge) wél, daar ls 12 accessoires (combinatie van dimmers/sensoren) pér bridge uiteindelijk de grens gebleken bij me..

12 accesoires zit je al snel aan als je middels sensoren gaat werken en dus had ik hier al snel een tweede "Philips HUE Bridge" nodig. Vervolgens hier thuis dus maar maar meteen besloten om pér woonlaag een "eigen" HUE Bridge te implementeren.
Oké, duidelijk. Ik heb 34 apparaten, maar op 1 rule na heb ik alles in HomeKit aangemaakt. Vandaar misschien dat ik geen ‘limiet’ heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@wimmel_1 In een ander topic plaatste je een opmerking over de Honeywell T6 dat deze blijft werken zonder internet en dat dat voor jou een belangrijke voorwaarde is. Dat heeft me doen denken: Hoe kijk je dan tegen Apple HomeKit aan? HK werkt toch niet zonder actieve internet verbinding?
Mijn Hue Tap is onder HK geconfigureerd? Als ik dan mijn Ziggo modem uit zet, merk ik dat ik met mijn Hue Tap mijn lampen niet meer kan bedienen?
Doe ik iets fout? Kan dat anders ingeregeld? Voor zover mij bekend niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rgerr
Philips Hue komt met buitenverlichting. Vanaf de zomer komt er een nieuwe reeks producten beschikbaar voor in de tuin, zowel in kleur als in witlicht.
https://www.iculture.nl/n...ps-hue-buitenverlichting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Hoe gaan jullie om met complexere condities om lampen te schakelen? Homekit is wat beperkt in de automation regels.

Mijn situatie: meerdere Philips HUE lampen en Ikea Tradfri lampen. De Hue lampen worden door de Hue bridge bestuurd, Ikea lampen door de Ikea hub. Beide systemen heb ik in Homekit opgenomen en wat erg fijn is de geintegreerde bediening van beide systemen. Ook de user interface van Apple Homekit spreekt mijn huisgenoten erg aan.

Nu wil ik graag wat extra regels met condities toevoegen om de lampen op de juiste momenten automatisch te schakelen. Bijvoorbeeld: iedere ochtend moeten de lampen (mix van Hue en Traddri) om 06:30uur aan, maar alleen als de zon nog onder is. Deze laatste conditie kan ik niet meegeven bij de time triggers in Homekit. Bij zonsopgang moeten de lampen weer uitgeschakeld worden. De uitdaging zit dus in het toevoegen van de conditie "before sunrise". Immers, zomers is de zonsopgang al ruim voor 06:30u en moeten de lampen dus niet aangeschakeld worden.

Ik heb ook de Eve app en Hesperus bekeken, maar zie daar ook niet direct mogelijkheden om bovenstaand voorbeeld op te lossen. Uiteraard kan ik uitwijken naar Domoticz of Home Assistant, maar gezien de eenvoud los ik het graag op in de Homekit omgeving.

Heeft iemand hier nog tips naast het advies om de Smart Home App aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NexusUser schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:41:
Hoe gaan jullie om met complexere condities om lampen te schakelen? Homekit is wat beperkt in de automation regels.

Mijn situatie: meerdere Philips HUE lampen en Ikea Tradfri lampen. De Hue lampen worden door de Hue bridge bestuurd, Ikea lampen door de Ikea hub. Beide systemen heb ik in Homekit opgenomen en wat erg fijn is de geintegreerde bediening van beide systemen. Ook de user interface van Apple Homekit spreekt mijn huisgenoten erg aan.

Nu wil ik graag wat extra regels met condities toevoegen om de lampen op de juiste momenten automatisch te schakelen. Bijvoorbeeld: iedere ochtend moeten de lampen (mix van Hue en Traddri) om 06:30uur aan, maar alleen als de zon nog onder is. Deze laatste conditie kan ik niet meegeven bij de time triggers in Homekit. Bij zonsopgang moeten de lampen weer uitgeschakeld worden. De uitdaging zit dus in het toevoegen van de conditie "before sunrise". Immers, zomers is de zonsopgang al ruim voor 06:30u en moeten de lampen dus niet aangeschakeld worden.

Ik heb ook de Eve app en Hesperus bekeken, maar zie daar ook niet direct mogelijkheden om bovenstaand voorbeeld op te lossen. Uiteraard kan ik uitwijken naar Domoticz of Home Assistant, maar gezien de eenvoud los ik het graag op in de Homekit omgeving.

Heeft iemand hier nog tips naast het advies om de Smart Home App aan te schaffen?
Net even onder Hesperus gekeken, maar wat jij wil, lukt mij ook niet. Een schedule/timer met additionele conditie lukt inderdaad niet. Wellicht doe ik wat fout. Ook zie ik mijn in Woning aangemaakte regel ‘bij zon onder lampen aan’ niet terug in Hesperus.
Verder heb ik geen ervaring met de Home app. Wellicht kan het met die app wel ingeregeld worden. Hopelijk kunnen andere HK gebruikers daar meer over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
heeft iemand een idee...........

Ik heb een Beamer, ivisons projectiescherm, receiver, en appleTV4 4K, iPad Air, iPhoneX, Homekit, Hue en een Koogeek energie...

Wat ik wil, is dat ik met 1 druk op de knop een scene kan activeren die
a) mijn beamer inschakelt (de stroom zit er al op dus infrarood)
b) de receiver aanzet en op het goede hdmi kanaal..
c) de appleTV uit sluimer haalt
d) de verlichting dimt op de scene " movie time"

Mijn beamer scherm zakt automatisch als de beamer aangaat, dus die automatisering is er al...

het lukt mij niet om de beamer te activeren via homekit, hoe moet ik dit doen? IK zit dus nog steeds met een scala aan apps of afstandsbedieningen die ik nodig heb om mijn avondje op de bank te activeren.. Mijn vrouw overziet het niet meer........

tips/ideeën?

[ Voor 3% gewijzigd door sweeeetje op 11-01-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
NexusUser schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 18:41:

Dit?

Afbeeldingslocatie: http://a63.tinypic.com/2mgjwcn.jpg

“At night” is hier tussen zonsondergang en zonsopkomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 23:21:
[...]

Dit?

[afbeelding]

“At night” is hier tussen zonsondergang en zonsopkomst.
Ik denk dat dat is wat @NexusUser zoekt!
De screenshot is zeker van de Home afkomstig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Toch maar eens in de gaten houden of die app in de aanbieding is, ik zoek zulk soort zaken dus ook! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
IKEA haalt TRÅDFRI startsets uit asssoritment per oktober 2018

https://www.iculture.nl/n...startset-uit-assortiment/

[ Voor 34% gewijzigd door Rgerr op 12-01-2018 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
meesje schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 08:14:
[...]

Ik denk dat dat is wat @NexusUser zoekt!
De screenshot is zeker van de Home afkomstig?
d:)b

En lampen uit bij zonsopkomst is overal wel te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door paQ op 12-01-2018 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
sweeeetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:40:

Ik heb een Beamer, ivisons projectiescherm, receiver, en appleTV4 4K, iPad Air, iPhoneX, Homekit, Hue en een Koogeek energie...

Mijn beamer scherm zakt automatisch als de beamer aangaat, dus die automatisering is er al...

het lukt mij niet om de beamer te activeren via homekit, hoe moet ik dit doen? IK zit dus nog steeds met een scala aan apps of afstandsbedieningen die ik nodig heb om mijn avondje op de bank te activeren.. Mijn vrouw overziet het niet meer........

tips/ideeën?
Een Logitech Harmony afstandsbediening kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
sweeeetje schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 20:40:

tips/ideeën?
Homebridge + IR blaster?
http://stephenradford.me/...lling-my-tv-with-homekit/

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 12-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexusUser
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 05-07 17:30
Yep, precies dat! Smart Home App dus, a €16,99 ....

Zou eigenlijk standaard functionaliteit moeten zijn in Homekit de iOS Woning app of andere standaard apps van Hue of Ikea.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!

[ Voor 4% gewijzigd door NexusUser op 12-01-2018 19:59 . Reden: Opmerking Meesje: Homekit is het platform, niet de app (user interface). ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NexusUser schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 17:45:
[...]

Yep, precies dat! Smart Home App dus, a €16,99 ....

Zou eigenlijk standaard functionaliteit moeten zijn in Homekit of andere standaard apps van Hue of Ikea.

Bedankt in ieder geval voor het meedenken!
Om even te miereneuken...... ;)
Het is wel standaard functionaliteit in HomeKit, echter vrijwel geen enkele app roept deze functionaliteit aan. De enige app is dus de app van 17 euro.... Je ziet wel dat er bij elke nieuwe iOS versie de standaard Woning app meer functionaliteit kan aanroepen/gebruiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Goed news:
Custom Firmware now allows the Sonoff Basic to be used as a standalone device in HomeKit

video+info
https://www.reddit.com/r/...ws_the_sonoff_basic_to_be

[ Voor 3% gewijzigd door icegodd op 12-01-2018 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:46
icegodd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:34:
Goed news:
Custom Firmware now allows the Sonoff Basic to be used as a standalone device in HomeKit

video+info
Ow shit dat is vet!! Van het weekend een even mee spelen. Heb er nogal wat van liggen :)

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Sinds 9 Januari werkt Homekit ineens niet meer vanaf buitenaf mijn netwerk.
iPad ligt gewoon in huis zoals altijd...

Meer die dit hebben?

Weer is een exploit dat Apple de boel dicht heeft gegooid?

edit:
iPad herstarten heeft het opgelost 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Psycho_Mantis op 13-01-2018 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:26:
Sinds 9 Januari werkt Homekit ineens niet meer vanaf buitenaf mijn netwerk.
iPad ligt gewoon in huis zoals altijd...

Meer die dit hebben?

Weer is een exploit dat Apple de boel dicht heeft gegooid?

edit:
iPad herstarten heeft het opgelost 8)7
Had ik ook steeds met de iPad, uiteindelijk maar gewoon een Apple TV 4k gekocht :) (de 4 is ook een optie, maar Bluetooth leek veelal beter te zijn op de 4k)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13-09 21:27

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Vorkie schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 10:34:
[...]

Had ik ook steeds met de iPad, uiteindelijk maar gewoon een Apple TV 4k gekocht :) (de 4 is ook een optie, maar Bluetooth leek veelal beter te zijn op de 4k)
Met een Apple TV dus minder ellende?

Zat toch al te overwegen om misschien de iPad de deur uit te doen als ik overstap van een iPhone SE naar een 8 Plus.

Krijg een nieuwe Apple TV momenteel nog moeilijk verkocht hier thuis omdat die Apple TV 3rd gen maar blijft werken met Netflix. Dat is ook het enige wat we er mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Psycho_Mantis schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 11:33:
[...]

Zat toch al te overwegen om misschien de iPad de deur uit te doen als ik overstap van een iPhone SE naar een 8 Plus.

Krijg een nieuwe Apple TV momenteel nog moeilijk verkocht hier thuis omdat die Apple TV 3rd gen maar blijft werken met Netflix. Dat is ook het enige wat we er mee doen.
Aan een tweede handsje gedacht? Een 4 koop je al voor zo’n 70-80 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 13:07:
[...]

Aan een tweede handsje gedacht? Een 4 koop je al voor zo’n 70-80 euro.
Een dergelijke prijs ga je niet halen. Een nieuwe Apple TV 32gb kost 159 euro. De 2ehands prijs is dan echt niet de helft van de huidige nieuwprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Mijn ervaring is dat een ATV4(K) een must is voor HomeKit. Ik kom zelf van een iPad Air 2 als hub. Daarmee had ik regelmatig dat bepaalde zaken niet goed werkten. Ook was het bluetooth bereik (voor de Elgato Eve) produkten vrij beperkt. Nu heb ik een ATV 4K en wat een verademing! Alle automations werken gewoon en ook het bluetooth bereik is fanatastisch: de Elgato Eve in de tuin wordt gewoon uitgelezen, ook de Energy stekkers op de 1e verdieping is geen probleem.

Ik ben eigenlijk blind gegaan voor de 4K (64 gb in dit geval), ik had nog wel een gewone 4 overwogen. Echter als ik had geweten dat de 4K versie een veel beter BT bereik had, zou ik nooit gedacht hebben aan een 4.

Misschien nog een klein argument om te gaan voor een 4K: de app werkt hetzelfde als op de iPad. Wellicht is je partner daar gevoelig voor.

De apps en games was voor mij een nice to have. Mijn hoofdreden was de HomeKit hub. Zoals in het begin aangegeven: als je met HomeKit serieus aan de slag wil gaan, moet je echter een ATV4 (en het liefst de 4K voor het bt bereik) hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:37:
[...]

Een dergelijke prijs ga je niet halen. Een nieuwe Apple TV 32gb kost 159 euro. De 2ehands prijs is dan echt de helft van de huidige nieuwprijs.
Ik zie het, was ook een gokje. Heb die van mij tweedehands voor €100 gekocht paar maanden geleden, dus had wat lager geschat. Maar goed, tweedehands is nog altijd goedkoper dan nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:52:
[...]

Ik zie het, was ook een gokje. Heb die van mij tweedehands voor €100 gekocht paar maanden geleden, dus had wat lager geschat. Maar goed, tweedehands is nog altijd goedkoper dan nieuw.
Helemaal mee eens! Net eventjes tweakers v&a gecheck. De vraagprijzen zijn 115 en 125 euro. Op tweakers zijn de prijzen vaak realistischer dan op b.v. marktplaats. Daar denkt iedereen gelijk goud in de handen te hebben.... ;)
100 was dan best een scherpe prijs!

Echter ik zou nu (vanwege het grotere bluetooth bereik) gelijk gaan voor de de 4K versie. Regelmatig is deze (de 32gb versie) voor 179 euro (scheelt toch 2 tientjes) bij de MM outlet te vinden. Ik zou dan liever voor die versie gaan dan voor een tweedehands exemplaar. Als het bluetooth bereik voor jou niet belangrijk is (je hebt b.v. niks van Elgato Eve in huis) dan kun je inderdaad een (2ehands) 4 overwegen. Deze afweging moet ieder voor zich maken natuurlijk.

Alhoewel er nog weinig meegedaan (wel de Steelseries controller in huis) heb ik ook wel interesse in gaming via tvOS. Voor iOS is nu b.v. Grid autosport uit. Stel ze besluiten deze ook voor tvOS uit brengen dan is de nieuwste cpu ook wel handig, want Grid draait op dit moment alleen op de nieuwere iOS apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
icegodd schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 18:34:
Goed news:

video+info
Ook wel leuk om incl, de case je tuinverlichting aan te sturen. Het kost trouwens ook helemaal niks.
https://www.itead.cc/smar...wifi-wireless-switch.html
Zo kan ik denk ik ook wel de TL verlichting in de garage bedienen. De draden lopen door een buis welke wel aardig toegankelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Serena
Jaaaaa! Ook een Hue Motion in de gang gehangen. Hoekijzertje tegen het plafond in de overgang trapgat/gang, en met magneet (Jeetje die is sterk) vastgezet. Werkt echt perfect. Zelfs als ik van boven kom gaat na 3 treden al het licht aan. Weer een blij ei hier.
En weer een extra thermometer erbij natuurlijk. Het wordt erg druk in mijn HomeKit, hihi…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
[...]

Maar op de 4(K) kun je zelf apps installeren. Je kunt er zelfs op gamen, radio luisteren, noem maar op.
Het is wel echt een upgrade hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:01:
Jaaaaa! Ook een Hue Motion in de gang gehangen. Hoekijzertje tegen het plafond in de overgang trapgat/gang, en met magneet (Jeetje die is sterk) vastgezet. Werkt echt perfect. Zelfs als ik van boven kom gaat na 3 treden al het licht aan. Weer een blij ei hier.
En weer een extra thermometer erbij natuurlijk. Het wordt erg druk in mijn HomeKit, hihi…
Wat heb jij toch met eieren....? :)
De temperatuurmeting is niet echt nauwkeurig. Ik heb de hue motion buiten hangen, vrijwel naast de Elgato. Er zit altijd minimaal 1 graad verschil in temperatuur. Ik had al eerder gelezen over de onnauwkeurigheid, maar natuurlijk wel leuk bij benadering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SHIFTER [NL] schreef op vrijdag 12 januari 2018 @ 23:07:
[...]

Ow shit dat is vet!! Van het weekend een even mee spelen. Heb er nogal wat van liggen :)
Ik ben benieuwd! Kun je ons updaten of en hoe het gelukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik wil 1 scene maken waarbij ik meerdere scenes ineens schakel. Is dat niet mogelijk? Kan alleen maar de accessoires kiezen.

En vandaag al na nog geen 3 maanden de batterijen van mijn Eve Room moeten vervangen. Beetje snel, of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:23:
Ik wil 1 scene maken waarbij ik meerdere scenes ineens schakel. Is dat niet mogelijk? Kan alleen maar de accessoires kiezen.

En vandaag al na nog geen 3 maanden de batterijen van mijn Eve Room moeten vervangen. Beetje snel, of niet?
3 maanden is inderdaad wel snel. Ik heb er gewoon van die simpele Ikea alkaline batterijen in zitten (van die gele exemplaren) en die gaan zeker wel een stuk langer mee dan drie maanden. Alhoewel ik geen flauw idee wanneer ik ze voor het laatst vervangen heb. ;) De eerstvolgende keer noteer ik de datum.

Als ik me niet vergis had een andere tweaker (@paQ ?) ook al last van batterijen die snel leeg zijn.

Hoe lang heb je Eve Room? Is dit de eerste keer dat ze snel leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik gebruik altijd Duracel Industrial. mijn eve room gaat normaliter ca 4-6 maanden mee op een lading, maar afgelopen maand dus al in minder dan een maand :(
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 09:23:

Dat kan zeker :)

maar het wordt een beetje afgezaagd: in Smart Home :')
Bij acties, de "Add actions" link ingedrukt houden > add scene.
En dat herhalen.

Ja, 17 piek is veel, maar van de andere kant neemt het veel ergernisjes in 1 keer weg.
We hebben allemaal geen moeite met een LAMP van 34,95, of een LED strip van 79 euro, maar een beetje knappe software ligt dan blijkbaar toch anders.

[ Voor 72% gewijzigd door paQ op 14-01-2018 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:02:
Ik gebruik altijd Duracel Industrial. mijn eve room gaat normaliter ca 4-6 maanden mee op een lading, maar afgelopen maand dus al in minder dan een maand :(

[...]

En dat herhalen.

Ja, 17 piek is veel, maar van de andere kant neemt het veel ergernisjes in 1 keer weg.
We hebben allemaal geen moeite met een LAMP van 34,95, of een LED strip van 79 euro, maar een beetje knappe software ligt dan blijkbaar toch anders.
Ik denk dat een wat meer eisende HomeKit gebruiker inderdaad niet ontkomt aan deze app.
Eve en Hesperus kunnen al meer dan de Woning app, maar zijn nog steeds beperkt.
Zelf wacht ik wel tot ik tegen een beperking aanloop. Ik heb nog redelijk eenvoudige regels. Zelfs de two press en longpress van de Hue Tap gebruik ik nog niet (waarvoor trouwens Smart Home nog niet nodig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
paQ schreef op zondag 14 januari 2018 @ 12:02:

[...]

En dat herhalen.

Niet zo doen hè? Ik heb die app al heel lang. Snap er alleen geen h** van, vind hem heel onduidelijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
meesje schreef op zondag 14 januari 2018 @ 10:45:
[...]

3 maanden is inderdaad wel snel. Ik heb er gewoon van die simpele Ikea alkaline batterijen in zitten (van die gele exemplaren) en die gaan zeker wel een stuk langer mee dan drie maanden. Alhoewel ik geen flauw idee wanneer ik ze voor het laatst vervangen heb. ;) De eerstvolgende keer noteer ik de datum.

Als ik me niet vergis had een andere tweaker (@paQ ?) ook al last van batterijen die snel leeg zijn.

Hoe lang heb je Eve Room? Is dit de eerste keer dat ze snel leeg zijn?
Is nu de eerste keer dat ik ze vervang. Ding in oktober aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:19:
[...]

Goed in de gaten houden, 3 maanden is te kort. Anders terug naar de winkel er mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:15:
[...]

Niet zo doen hè? Ik heb die app al heel lang. Snap er alleen geen h** van, vind hem heel onduidelijk…
Ik zou het wel fijn vinden om deze app eerst uit te kunnen proberen en dan pas besluiten om 17 euro uit te geven. Dus een soort proef versie (light app) of een gratis app met een in-app aankoop voor volledige functionaliteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 16:19:
[...]

RTFM dan :+

www.hochgatterer.me/home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Whahaha!!!! Wist niet eens dat die er was…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Serena schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:36:
[...]

Whahaha!!!! Wist niet eens dat die er was…
staat een linkje in de app onder settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op zondag 14 januari 2018 @ 19:49:
[...]

staat een linkje in de app onder settings.
Lekker handig als je je eerst in de app wil verdiepen voor aanschaf.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik heb vanochtend bij Elgato maar eens twee tickets ingeschoten.
1 over het wederom klevend relais bij een power plug
1 over het leegtrekken van de batterijen in een eve room

Ik heb afgelopen woensdag nieuwe Duracell batterijen geplaatst, vanochtend batterijlading: 89% :|
Uit ervaring weet ik dat ie bij 20% begint te mekkeren, en dan ook binnen enkele dagen uitvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op maandag 15 januari 2018 @ 09:28:
Ik heb vanochtend bij Elgato maar eens twee tickets ingeschoten.
1 over het wederom klevend relais bij een power plug
1 over het leegtrekken van de batterijen in een eve room

Ik heb afgelopen woensdag nieuwe Duracell batterijen geplaatst, vanochtend batterijlading: 89% :|
Uit ervaring weet ik dat ie bij 20% begint te mekkeren, en dan ook binnen enkele dagen uitvalt.
Ik ben benieuwd hoe ze reageren. Heb je ze destijds ook via Elgato gekocht? Of via b.v. coolblue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
volgens mij bijna alles coolblue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweeeetje
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-05-2024
Serena schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 17:03:
[...]

Maar op de 4(K) kun je zelf apps installeren. Je kunt er zelfs op gamen, radio luisteren, noem maar op.
Het is wel echt een upgrade hoor.
Welke apps gebruik jij dan?
Ik heb na problemen op de ipad air met homekit ook besloten de 4k aan te schaffen voor homekit (de chromecast gebruik ik dus niet meer nu omdat netflix via de appletv gaat nu, en het volume van de receiver ook via de siri remote...

Ik zie alleen naast youtube en nos nieuws welke toegevoegde waarde apple tv (4k) heeft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
sweeeetje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Welke apps gebruik jij dan?
Ik heb na problemen op de ipad air met homekit ook besloten de 4k aan te schaffen voor homekit (de chromecast gebruik ik dus niet meer nu omdat netflix via de appletv gaat nu, en het volume van de receiver ook via de siri remote...

Ik zie alleen naast youtube en nos nieuws welke toegevoegde waarde apple tv (4k) heeft.....
Youtube, Plex, MixCloud, MyTuner, Fireplace 4K, NOS, Speedtest, Sonic.

[ Voor 13% gewijzigd door Serena op 16-01-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
@Rgerr er melden zich al backers dat ze hun blind engine hebben ontvangen. Hoe is het bij jou? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
paQ schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 15:11:
@Rgerr er melden zich al backers dat ze hun blind engine hebben ontvangen. Hoe is het bij jou? *D
Ik ben een van de gelukkigen die nog geen tracking nummer heeft omdat de zending was teruggezonden ivm ontoereikende informatie... :| Dus ik wacht nog even geduldig af...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Koogeek komt met vijf nieuwe produkten.
https://smartapfel.de/fue...kit-produkte-von-koogeek/

Ik ben vooral benieuwd naar camera en de door&window sensor. Hopelijk is de camera de eerste betaalbare homekit camera en zijn de d&w sensoren een stuk goedkoper dan die van Elgato.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 20-08-2020
meesje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:35:

Ik ben vooral benieuwd naar camera en de door&window sensor. Hopelijk is de camera de eerste betaalbare homekit camera en zijn de d&w sensoren een stuk goedkoper dan die van Elgato.
Mooi! Hoop inderdaad dat de camera betaalbaarder wordt, ik heb nu één camera van D-Link (Omna 180) maar vind deze te prijzig om er meer van neer te zetten. Dit zou wellicht een uitkomst bieden.

Enige waar ik nog echt op wacht zijn de muur-dimmers/switches voor de Europese markt. Daarvan hebben ze op hun Facebook pagina aangegeven dat deze in '2018' zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op dinsdag 16 januari 2018 @ 18:35:

Als ik op de website van Koogeek zelf kijk, kan ik de camera nergens terugvinden...Ook zou je de overige producten via de website al kunnen kopen via 'buy now' (en doorverwezen naar Amazon), maar dat krijg ik nog niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Vraag over lichtknoppen icm homekit. Ik zie overal lichtknoppen maar geen ervan zijn in een normale "wandcontact doos" formaat. Zijn er zulke producten op de markt? Ik vind het eigenlijk zeer vreemd dat er zoiets niet is. Die Hue dimmer lijkt het formaat van 2x wand contact doos te zijn maar is dat ook zo?
meesje schreef op zaterdag 13 januari 2018 @ 14:45:
[...]

Mijn ervaring is dat een ATV4(K) een must is voor HomeKit. Ik kom zelf van een iPad Air 2 als hub. Daarmee had ik regelmatig dat bepaalde zaken niet goed werkten. Ook was het bluetooth bereik (voor de Elgato Eve) produkten vrij beperkt. Nu heb ik een ATV 4K en wat een verademing! Alle automations werken gewoon en ook het bluetooth bereik is fanatastisch: de Elgato Eve in de tuin wordt gewoon uitgelezen, ook de Energy stekkers op de 1e verdieping is geen probleem.

Ik ben eigenlijk blind gegaan voor de 4K (64 gb in dit geval), ik had nog wel een gewone 4 overwogen. Echter als ik had geweten dat de 4K versie een veel beter BT bereik had, zou ik nooit gedacht hebben aan een 4.

Misschien nog een klein argument om te gaan voor een 4K: de app werkt hetzelfde als op de iPad. Wellicht is je partner daar gevoelig voor.

De apps en games was voor mij een nice to have. Mijn hoofdreden was de HomeKit hub. Zoals in het begin aangegeven: als je met HomeKit serieus aan de slag wil gaan, moet je echter een ATV4 (en het liefst de 4K voor het bt bereik) hebben.
Dus...als ik het goed begrijp is die HomeKit Hub alleen nodig als je Homekit apparaten hebt via BT? Want voor Wifi zorgt bij mij de hue bridge hiervoor. Of kan de ATV ook Hue lampen aansturen?

[ Voor 69% gewijzigd door Spam op 17-01-2018 09:28 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Een hub heb je nodig om je apparaten vanaf buiten je huis te bedienen en/of kunnen automatiseren als je er niet zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:24:
[...]

Als ik op de website van Koogeek zelf kijk, kan ik de camera nergens terugvinden...Ook zou je de overige producten via de website al kunnen kopen via 'buy now' (en doorverwezen naar Amazon), maar dat krijg ik nog niet voor elkaar.
Dat viel me gisteren ook al op. In het artikel van smartapfel maken ze ook melding dat de camera nog niet terug vinden is op hun website. Ook gisteren gelijk amazon.de gecheckt, maar inderdaad nog niet te vinden.
Wellicht komt het de komende dagen beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:25:
Vraag over lichtknoppen icm homekit. Ik zie overal lichtknoppen maar geen ervan zijn in een normale "wandcontact doos" formaat. Zijn er zulke producten op de markt? Ik vind het eigenlijk zeer vreemd dat er zoiets niet is. Die Hue dimmer lijkt het formaat van 2x wand contact doos te zijn maar is dat ook zo?

[...]

Dus...als ik het goed begrijp is die HomeKit Hub alleen nodig als je Homekit apparaten hebt via BT? Want voor Wifi zorgt bij mij de hue bridge hiervoor. Of kan de ATV ook Hue lampen aansturen?
Op deze twee support pagina’s staat veel over Apple HomeKit en de benodigde (apple tv 4 of ipad).
https://support.apple.com/nl-nl/HT207057
https://support.apple.com/nl-nl/HT204893

Laat maar weten als je nog verdere vragen hebt.

Ik hou trouwens niet zo van RTFM, maar bovenstaande support pagina’s bieden m.i. veel informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door meesje op 17-01-2018 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:40:
[...]

Dat viel me gisteren ook al op. In het artikel van smartapfel maken ze ook melding dat de camera nog niet terug vinden is op hun website. Ook gisteren gelijk amazon.de gecheckt, maar inderdaad nog niet te vinden.
Wellicht komt het de komende dagen beschikbaar.
Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de artikelen beschikbaar komen na het Chinese nieuwjaar (16 februari).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:55:
[...]

Zojuist uit betrouwbare bron vernomen dat de artikelen beschikbaar komen na het Chinese nieuwjaar (16 februari).
Dan geloven we die “betrouwbare” bron maar he? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 10:58:
[...]

Dan geloven we die “betrouwbare” bron maar he? ;)
Verzoek om de bron niet te vermelden. :+ Laten we het maar in de gaten houden, ben erg benieuwd naar de prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rgerr schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:01:
[...]

Verzoek om de bron niet te vermelden. :+ Laten we het maar in de gaten houden, ben erg benieuwd naar de prijzen!
Ik ook! De DW1 vind ik er trouwens wel vrij lomp uit zien. Ook toont de website van koogeek nog geen specs, dus nog onbekend of er BT of wifi gebruikt wordt. De huidige produkten van Koogeek gebruiken wifi, maar BT is wel een stuk energiezuiniger.

Het belangrijkste vind ik de camera. Hopelijk eindelijk een HK camera onder de 100 euro. Of hoop ik nu op te veel? ;)

Edit: het artikel van smartapfel vermeldt wel de gebruikte techniek: BT. Anders kun je in de DW wel elke week de batterijen vervangen. ;)

[ Voor 21% gewijzigd door meesje op 17-01-2018 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 09:25:

[...]

Toch maar ook maar even in mijn eigen bewoording. ;)
Wat @paQ al aangeeft (en ook de support documenten van Apple) is dat om je HomeKit apparaten vanaf buiten te benaderen en om automation rules op te kunnen stellen, heb je een zogenaamde 'hub' nodig. Dit kan een Apple TV 4(K) of een iPad zijn. Mijn ervaring is dat een iPad als hub niet echt stabiel is, een Apple TV 4(K) wel. Ook is een iPad niet handig, deze moet namelijk altijd thuis blijven. Maar mocht je al een iPad hebben, is dat natuurlijk wel een mooie start om te beginnen met HomeKit.

Indien je HK apparaten aangestuurd worden via BT, gebeurt dit direct met de hub (iPad of atv). Het grote voordeel van een ATV als hub is dat deze een veel groter bereik heeft (zeker de 4K) dan een iPad.
Indien de communicatie via wifi gaat (Koogeek stekkers) dan gaat dat via je wifi netwerk naar de hub. Je Hue lampen communiceren trouwens niet via wifi, maar met Zigbee met de Hue bridge welke bekabeld in je netwerk is opgenomen. Het zijn details, maar je Hue bridge communiceert niet via wifi, maar bekabeld met je netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blazez
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-09 20:53
[b][message=53924603,noline]Jasper-NL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 08:15[/

Enige waar ik nog echt op wacht zijn de muur-dimmers/switches voor de Europese markt. Daarvan hebben ze op hun Facebook pagina aangegeven dat deze in '2018' zou komen.
Ow ja. Zoiets als de Philips Hue tab. Maar dan van bijvoorbeeld koogeek en direct op HomeKit. Dat zou perfect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
blazez schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 12:23:
[...]

Ow ja. Zoiets als de Philips Hue tab. Maar dan van bijvoorbeeld koogeek en direct op HomeKit. Dat zou perfect zijn.
Nee ik bedoel zo iets:
https://www.koogeek.com/p-kh03.html

Met name om de lichten die geen Philips Hue lampen hebben te kunnen bedienen (en dimmen). Zo heb ik thuis een aantal 'design' lampen waar de bulb onderdeel is van het design, daar wil je echt geen Philips Hue lamp in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Voor de beta-testers onder ons. Er is een nieuwe iOS-update beschikbaar…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Jasper-NL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Nee ik bedoel zo iets:

Met name om de lichten die geen Philips Hue lampen hebben te kunnen bedienen (en dimmen). Zo heb ik thuis een aantal 'design' lampen waar de bulb onderdeel is van het design, daar wil je echt geen Philips Hue lamp in stoppen.
Dat doe ik gewoon met de Hue dimmers hoor. Ik bedien hier ook de lampen mee die op mijn Eve Energy zijn ingeplugd. Lang leve HomeKit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper-NL
Serena schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 20:23:
[...]

Dat doe ik gewoon met de Hue dimmers hoor. Ik bedien hier ook de lampen mee die op mijn Eve Energy zijn ingeplugd. Lang leve HomeKit.
Maar met een Eve Energy kan je niet dimmen en je kan ze ook niet gebruiken voor de lampen uit het plafond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:39:
[...]

Toch maar ook maar even in mijn eigen bewoording. ;)
Wat @paQ al aangeeft (en ook de support documenten van Apple) is dat om je HomeKit apparaten vanaf buiten te benaderen en om automation rules op te kunnen stellen, heb je een zogenaamde 'hub' nodig. Dit kan een Apple TV 4(K) of een iPad zijn. Mijn ervaring is dat een iPad als hub niet echt stabiel is, een Apple TV 4(K) wel. Ook is een iPad niet handig, deze moet namelijk altijd thuis blijven. Maar mocht je al een iPad hebben, is dat natuurlijk wel een mooie start om te beginnen met HomeKit.

Indien je HK apparaten aangestuurd worden via BT, gebeurt dit direct met de hub (iPad of atv). Het grote voordeel van een ATV als hub is dat deze een veel groter bereik heeft (zeker de 4K) dan een iPad.
Indien de communicatie via wifi gaat (Koogeek stekkers) dan gaat dat via je wifi netwerk naar de hub. Je Hue lampen communiceren trouwens niet via wifi, maar met Zigbee met de Hue bridge welke bekabeld in je netwerk is opgenomen. Het zijn details, maar je Hue bridge communiceert niet via wifi, maar bekabeld met je netwerk.
Ok dank voor de info. Ik weet hoe de woning app werkt en ik heb dus Hue lampen en een Tado thermostaat. Beiden kwamen met hun eigen "bridge" dus ik het de ATV4 (die ik toevallig wel heb) nooit gebruikt voor homekit. Dit weekend maar eens gaan spelen ermee.

Btw: Iemand anders hier ervaring met homekit en wasmachines?

Oh ja en ik heb ook nog die vraag over schakelaars in wandcontactdoos formaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rgerr
Spam schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Ok dank voor de info. Ik weet hoe de woning app werkt en ik heb dus Hue lampen en een Tado thermostaat. Beiden kwamen met hun eigen "bridge" dus ik het de ATV4 (die ik toevallig wel heb) nooit gebruikt voor homekit. Dit weekend maar eens gaan spelen ermee.

Oh ja en ik heb ook nog die vraag over schakelaars in wandcontactdoos formaat ;)
Momenteel zou je je wasmachine met HomeKit kunnen bedienen als deze alleen aan/uit zou hoeven middels een HomeKit plug. Maar een gemiddelde wasmachine werkt niet zo, althans die van mij niet. Te veel knoppen voordat er daadwerkelijk een wasprogramma gaat lopen, die meer handelingen betreft dan alleen stroom aan en stroom uit. Volgens mij zijn er wel ‘slimme’ wasmachines, maar die werken met een eigen app, niet in HomeKit (waarschijnlijk ook omdat de Woning app nog niet toereikend is daarvoor). Misschien bestaat er iets met een omweg zoals een Homebridge plug-in voor zo’n wasmachine, maar ook dan zal het bij start/stop blijven.

Wel zijn er leksensoren voor HomeKit, voor als bijvoorbeeld je wasmachine lek is of lekt. Maar daar houdt het voor nu op vwb wasmachines.

Voor wat betreft de wandcontactdozen, Fibaro heeft daar een single switch voor. (https://www.domoticaexper...switch-apple-homekit.html) Deze zou achter je bestaande schakelaar passen. Let wel dat je een blauwe nul draad in je contactdoos moet hebben zitten hiervoor.

Andere producten zijn nog in ontwikkeling of nog niet uitgebracht. Voor een volledig overzicht van HomeKit producten kijk je op https://homekitty.world

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 22:43:
[...]

Je hebt alle componenten al in huis? Een ATV4 (voor als hub), een Tado, en Hue. Dan zou ik zeggen: Go! Go! Go! Configureren die hap!
Ik neem dan wel aan dat zowel de Tado als de Hue bridge compatible zijn met HomeKit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 07:08:
[...]

Je hebt alle componenten al in huis? Een ATV4 (voor als hub), een Tado, en Hue. Dan zou ik zeggen: Go! Go! Go! Configureren die hap!
Ik neem dan wel aan dat zowel de Tado als de Hue bridge compatible zijn met HomeKit. ;)
Yup dat zijn ze. De ATV4 heb ik eigenlijk helemaal niet nodig als hub.
Rgerr schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 06:13:
[...]

Voor wat betreft de wandcontactdozen, Fibaro heeft daar een single switch voor. (https://www.domoticaexper...switch-apple-homekit.html) Deze zou achter je bestaande schakelaar passen. Let wel dat je een blauwe nul draad in je contactdoos moet hebben zitten hiervoor.

Andere producten zijn nog in ontwikkeling of nog niet uitgebracht. Voor een volledig overzicht van HomeKit producten kijk je op https://homekitty.world
Hmm..dat bedoelde ik niet echt. Wat ik eigenlijk zoek is een schakelaar zoals Hue Tap switch waar je meerdere scene's achter een knop kunt programmeren. Maar dan in wandcontactdoos formaat. Ik snap eigenlijk niet goed waarom Philips dat ding rond heeft gemaakt. Of kun je dat ding ook gewoon op een normale contactdoos klikken?

[update] hmm...misschien moet ik eens naar die Hue dimmer switch kijken. Die lijkt over 2 schakelaars te passen? Of over eentje heen: https://community.smartth...plate-replacement/78598/5

ik snap nog steeds niet waarom een nederlands bedrijf hier geen rekening mee houdt. Het lijkt meer gemaakt om amerikaanse schakelaars te vervangen: https://www.google.nl/sea...759#imgrc=_eNBdZktpByApM:

[ Voor 17% gewijzigd door Spam op 18-01-2018 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:43:
[...]

Yup dat zijn ze. De ATV4 heb ik eigenlijk helemaal niet nodig als hub.

[...]
Gebruik je dan je iPad als hub? Zo ja, dan kan ik je adviseren om de ATV4 als hub in te gaan stellen. Alle automations werken dan een stuk stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Ik ben op zoek opties voor een weerstation. De Eve Weather heb ik al, maar ik zoek nog een wind- regen- en solarmeter. Heb deze nu van HomeWizard, maar wil volledig overstappen. Bestaat dit al voor HK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:55:
[...]

Gebruik je dan je iPad als hub? Zo ja, dan kan ik je adviseren om de ATV4 als hub in te gaan stellen. Alle automations werken dan een stuk stabieler.
Waarom zou ik dat doen? Mijn hue lampen hebben een bridge en de tado heeft ook z'n eigen bridge. Voor de rest heb ik nog geen andere homekit devices die Bluetooth of zo gebruiken....Ik kan nu gewoon alles bedienen via Siri..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Waarom zou ik dat doen? Mijn hue lampen hebben een bridge en de tado heeft ook z'n eigen bridge. Voor de rest heb ik nog geen andere homekit devices die Bluetooth of zo gebruiken....Ik kan nu gewoon alles bedienen via Siri..
Waarom? Omdat je dan alles overzichtelijk bij elkaar in 1 app hebt staan en niet tig apps hoeft te openen om alles aan te zetten.

Omdat je scenes kunt maken die al die verschillende apparaten direct aanzet. Enz. Enz. Enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 09:58:
[...]

Zoals aangegeven in het support doc. van Apple, heb je een hub nodig als je je devices via HomeKit vanaf buiten wil bedienen (via b.v. de Woning app) of als je automation rules wil instellen. Als beide voor jou niet van toepassing is, heb je inderdaad geen hub nodig.

Edit: ik zie nu de opmerking van @Serena . Middels HomeKit kun je nu makkelijk alles middels 1 app (b.v. Woning of Smart Home) je devices bedienen. Daarnaast dus verder de bovenstaande twee argumenten.
Uitgaande van je opmerkingen, ga ik er vanuit dat je nog niet zo ver bent met automation: het koppelen van devices, werken met trigger, etc.

[ Voor 22% gewijzigd door meesje op 18-01-2018 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:04:
[...]

Zoals aangegeven in het support doc. van Apple, heb je een hub nodig als je je devices via HomeKit vanaf buiten wil bedienen (via b.v. de Woning app) of als je automation rules wil instellen. Als beide voor jou niet van toepassing is, heb je inderdaad geen hub nodig.

Edit: ik zie nu de opmerking van @Serena . Middels HomeKit kun je nu makkelijk alles middels 1 app (b.v. Woning of Smart Home) je devices bedienen. Daarnaast dus verder de bovenstaande twee argumenten.
Uitgaande van je opmerkingen, ga ik er vanuit dat je nog niet zo ver bent met automation: het koppelen van devices, werken met trigger, etc.
Ik kan al deze dingen die jij vermeld; buitens huis in/uit schakelen en systemen aansturen via automatisering. Alle apparaten staan gewoon netjes in de Woning app. Allemaal zonder HomeKit Hub.

Een aantal voorbeelden:
  • Om 7 uur gedurende de week gaan mijn lampen aan in een "ochtend" stant en gaat de thermostaat op 20 graden. Ik heb hiervoor de default "goedemorgen" scene uitgebreid met de thermostaat
  • Bij zonsopgang gaan de lampen uit
  • Bij zonsondergang gaan de lampen weer aan in een soort "avond modus". De thermostaat gaat een tandje hoger (21 graden)
  • Om 23:00 savonds gaat de thermostaat op 17 graden en gaan de lampen uit.
Wederom; werkt allemaal binnen de Woning app. De Hue app heb ik 1x gebruikt voor wat default scenes te selecteren. Deze werden automatisch overgezet in de Woning app. Bij de Tado thermostaat heb ik ook een app en die heb ik op "dom" gezet. Met andere woorden dat hij niet zelf dingen gaat regelen. Binnen de Woning app kan ik netjes zones definiëren en temperatuur regelen. Bediening van alles werkt perfect via siri zowel binnen als buitenshuis. Ook de bediening via de Apple Watch werkt prima.

Het nadeel op dit moment zijn de "oude" lichtknoppen. Die zet iedereen constant uit ipv aanroepen via Siri. Daarmee verliezen de lampen stroom en dus ook connectie met de bridge. Dus wil ik graag die dimmer gaan gebruiken en die eigenlijk OVER de oude schakelaars monteren. Schakelaars zijn toch fijner dan constant je telefoon pakken. Vandaar mijn vraag: Spam in "Apple HomeKit"

[ Voor 43% gewijzigd door Spam op 18-01-2018 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:21:
[...]

Ik kan al deze dingen die jij vermeld; buitens huis in/uit schakelen en systemen aansturen via automatisering. Alle apparaten staan gewoon netjes in de Woning app. Allemaal zonder HomeKit Hub.

Een aantal voorbeelden:
  • Om 7 uur gedurende de week gaan mijn lampen aan in een "ochtend" stant en gaat de thermostaat op 20 graden. Ik heb hiervoor de default "goedemorgen" scene uitgebreid met de thermostaat
  • Bij zonsopgang gaan de lampen uit
  • Bij zonsondergang gaan de lampen weer aan in een soort "avond modus". De thermostaat gaat een tandje hoger (21 graden)
  • Om 23:00 savonds gaat de thermostaat op 17 graden en gaan de lampen uit.
Wederom; werkt allemaal binnen de Woning app. De Hue app heb ik 1x gebruikt voor wat default scenes te selecteren. Deze werden automatisch overgezet in de Woning app. Bij de Tado thermostaat heb ik ook een app en die heb ik op "dom" gezet. Met andere woorden dat hij niet zelf dingen gaat regelen. Binnen de Woning app kan ik netjes zones definiëren en temperatuur regelen. Bediening van alles werkt perfect via siri zowel binnen als buitenshuis. Ook de bediening via de Apple Watch werkt prima.

Het nadeel op dit moment zijn de "oude" lichtknoppen. Die zet iedereen constant uit ipv aanroepen via Siri. Daarmee verliezen de lampen stroom en dus ook connectie met de bridge. Dus wil ik graag die dimmer gaan gebruiken en die eigenlijk OVER de oude schakelaars monteren. Schakelaars zijn toch fijner dan constant je telefoon pakken. Vandaar mijn vraag: Spam in "Apple HomeKit"
Als je je ATV niet als hub heb ingesteld, dan heb ik een vermoeden dat je dat wel geactiveerd hebt op je iPad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:34:
[...]

Als je je ATV niet als hub heb ingesteld, dan heb ik een vermoeden dat je dat wel geactiveerd hebt op je iPad.
Nee dat heb ik niet gedaan. Sterker nog mijn iPad ligt vooral met een lege batterij in een lade weg te stoffen. Wederom waarom is dit nodig? De Tado bridge activeer je eenmalig met een QR code binnen de woning app. Bij Hue ging het zelfs compleet automatisch..ik vermoed vanuit de Hue app.
Jasper-NL schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 16:20:
[...]

Nee ik bedoel zo iets:

Kun je wat voorbeelden noemen voor die design lampen? Ik heb een aantal lampen die helemaal open zijn en die hue lampen zijn idd lelijk. Verder; Kan je met die koogeek ook de hue lampen aanzetten en hoe hangt die precies aan de muur? Kan ik die bijvoorbeeld monteren OVER een normale wandcontact doos?

Ik bedoel dus zoiets, alleen dan voor europese wand contact dozen: https://homekitty.world/a...ght%20Switch%20NS-CH1XIS8

[ Voor 63% gewijzigd door Spam op 18-01-2018 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:36:
[...]

Nee dat heb ik niet gedaan. Sterker nog mijn iPad ligt vooral met een lege batterij in een lade weg te stoffen.
Dat is wel bijzonder allemaal (niet dat ik aan jou twijfel hoor). Het support document van Apple beschrijft zoals ik het ervaren heb. Mijn ervaring is dat ik wel bewust de iPad of ATV4K als hub heb moeten instellen. Indien het niet de iPad is, zou ik dan bijna denken dat je je ATV als hub hebt ingesteld. Anders kun je volgens mij je HomeKit apparatuur niet op afstand (buiten je woning) bedienen via de Woning app.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen. @Serena ? @paQ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:41:
[...]

Dat is wel bijzonder allemaal (niet dat ik aan jou twijfel hoor). Het support document van Apple beschrijft zoals ik het ervaren heb. Mijn ervaring is dat ik wel bewust de iPad of ATV4K als hub heb moeten instellen. Indien het niet de iPad is, zou ik dan bijna denken dat je je ATV als hub hebt ingesteld. Anders kun je volgens mij je HomeKit apparatuur niet op afstand (buiten je woning) bedienen via de Woning app.

Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van anderen. @Serena ? @paQ ?
Dus als ik jouw begrijp laat alleen de HomeKit hub connectie toe naar de buitenwereld om via HomeKit te bedienen? Hmm..ik zal eens kijken in mijn instellingen als ik thuis ben. Als het toch aanstaat zal ik deze eens uitzetten om te zien wat er gebeurd als ik mijn telefoon naar 4G schakel. Ben benieuwd!

Binnenshuis zou ik niet begrijpen wat het nut is van een homekit hub. De hue bridge zorgt volgens mij voor deze functie en kan direct via homekit aangeroepen worden.

Als dit klopt dan vind ik Homekit best wel slecht opgezet hoor. Als ik een homekit enabled apparaat als Hue Bridge koop dan mag ik toch verwachten dat die voor deze functionaliteit zorgt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 11:48:
[...]

Dus als ik jouw begrijp laat alleen de HomeKit hub connectie toe naar de buitenwereld om via HomeKit te bedienen? Hmm..ik zal eens kijken in mijn instellingen als ik thuis ben. En ik zal deze eens uitzetten om te zien wat er gebeurd als ik mijn telefoon naar 4G schakel. Ben benieuwd!

Binnenshuis zou ik niet begrijpen wat het nut is van een homekit hub. De hue bridge zorgt volgens mij voor deze functie en kan direct via homekit aangeroepen worden.

Als dit klopt dan vind ik Homekit best wel slecht opgezet hoor. Als ik een homekit enabled apparaat als Hue Bridge koop dan mag ik toch verwachten dat die voor deze functionaliteit zorgt? :?
Als je je telefoon nu bij je hebt, kun je het al checken. Wat is er zichtbaar in de Woning app? Kun je vanuit daar een Hue lamp aanzetten? Wordt de button actief? Wellicht werkt er veel al wel zo lang je alleen Hue gebruikt, maar ik denk dat als je een regel aanmaakt als "wanneer Tado op 20 graden is ingesteld, moeten de Hue lampen aan", heb ik het vermoeden dat je echt een hub moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
meesje schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:00:
[...]

Als je je telefoon nu bij je hebt, kun je het al checken. Wat is er zichtbaar in de Woning app? Kun je vanuit daar een Hue lamp aanzetten? Wordt de button actief? Wellicht werkt er veel al wel zo lang je alleen Hue gebruikt, maar ik denk dat als je een regel aanmaakt als "wanneer Tado op 20 graden is ingesteld, moeten de Hue lampen aan", heb ik het vermoeden dat je echt een hub moet hebben.
Werkt gewoon los van mekaar via 4G. Alles is actief. Het enige moment als dat niet zo is is wanneer iemand de wandschakelaar uitzet. Tjsa, dan zal ik dus toch ergens een hub hebben :?

Dus die Hub is een voorwaarde voor bediening buitenshuis? Hoe zit het met binnenhuis? let wel mijn Tado en Hue bridges zijn erg nieuw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Spam schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:05:
[...]

Werkt gewoon los van mekaar via 4G. Alles is actief. Het enige moment als dat niet zo is is wanneer iemand de wandschakelaar uitzet. Tjsa, dan zal ik dus toch ergens een hub hebben :?

Dus die Hub is een voorwaarde voor bediening buitenshuis? Hoe zit het met binnenhuis? let wel mijn Tado en Hue bridges zijn erg nieuw..
Ik heb op een gegeven moment gewoon een hub (eerst iPad, later atv) opgezet. Dus veel ervaring heb ik niet met wat het wel/niet doet als je geen hub hebt. Naast buitenshuis bediening, is een ander aspect waar je een hub voor nodig hebt, de automation rules. Nogmaals, dit haal ik uit de Apple support pagina.

Laat maar weten of je een ipad of Apple TV als hub hebt ingesteld.

Nu ik dit typ, heb ik het vermoeden dat dit automatisch is gebeurd. Middels iCloud/Apple ID ziet de Apple TV dat je gebruik maakt van HomeKit. Dat kun je op je ATV ergens onder instellingen/icloud account (of iets dergelijks) terug vinden. Bij mij was het daar eerst niet zichtbaar, omdat ik op de iPad had aangegeven dat deze als hub moest dienen. Toen ik dat had uitgezet was mijn ATV automatisch de hub.

[ Voor 24% gewijzigd door meesje op 18-01-2018 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
Je kan toch gewoon zien in de app of (en wat) er een hub is?
Linksboven op pijltje, en op de betreffende woning klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paQ schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 12:50:
Je kan toch gewoon zien in de app of (en wat) er een hub is?
Linksboven op pijltje, en op de betreffende woning klikken.
Thanks! Bij mij geeft ie Apple TV aan.
@Spam Ik ben benieuwd wat er bij jou staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roofingburner
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:42
Hoe kunnen andere personen in mijn huishouden zich aanmelden bij homekit?
Ik heb ze uitgenodigd maar ze krijgen geen melding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Roofingburner schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 13:20:
Hoe kunnen andere personen in mijn huishouden zich aanmelden bij homekit?
Ik heb ze uitgenodigd maar ze krijgen geen melding ofzo.
hebben ze iOS11?

Pagina: 1 ... 12 ... 88 Laatste