Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01 13:11

kaziebo

Monkey's are the source!

kaziebo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:41:
[...]

Dat riekt naar een uitnodiging om zo even te bellen met de MyCom. Eén dag eerder op kunnen halen is altijd leuk.

Edit: op de site van de MyCom.nl zie ik alleen de 28ste staan.
Net gebeld met de MyCom. Medewerker vertelde me dat ook hij de levering van de 26ste voorbij heeft zien komen, maar ALS ze morgen komen, dan mag hij ze nog niet uitleveren. Ik krijg morgen dan wel een belletje en op de 28ste kan de SP3 s'ochtends om 10.00 uur afgehaald worden, in plaats vanaf 13.00 uur als de vracht binnenkomt.

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:57:
[...]

Moet je hier eens kijken:
http://answers.microsoft....f2-486b-a891-5633738b8532

Daar staan ook welk batchnumber de geruilde SP3's tussen staan. De mensen die melden dat alles goed gaat zijn geen mensen die de SP3 zwaarder belasten dan basic browsing.
In feite is het antwoord op de vraag: welke SP3 i7's overhitten? De meeste.

Dit was geen goede keuze. De i3 versie is nog het beste ingedeeld wat dat betreft, de i5 kan al niet echt meer gamen en de i7 ramt er uit bij meer standaard gebruik en updates. Microsoft had beter de Y serie van Intel gebruikt!
Dat is echt balen voor die mensen. Heb het maar even doorgegeven aan de MyCom, kan geen kwaad dacht ik zo.

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
Ik ben heel erg in dubio door die laatste berichten van dat overheaten, het lijkt me een ideale machine voor Lightroom en PS, waarmee je ook makkelijk op locatie rechtstreeks naar groot beeld kan fotograferen. Maar zolang er nog geen duidelijkheid is over dit probleem weet ik niet of ik m'n geld eraan uit ga geven.

Zou graag de i5 8 gb versie willen hebben.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:53

XanderDrake

Build the future!

JP_S schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:07:
Ik ben heel erg in dubio door die laatste berichten van dat overheaten, het lijkt me een ideale machine voor Lightroom en PS, waarmee je ook makkelijk op locatie rechtstreeks naar groot beeld kan fotograferen. Maar zolang er nog geen duidelijkheid is over dit probleem weet ik niet of ik m'n geld eraan uit ga geven.

Zou graag de i5 8 gb versie willen hebben.
Voor beetje foto editing zou het moeten werken. Zeker de i5 variant. Het gaat pas mis als je activiteiten aan zet die tientallen minuten duren.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Tjah, een goeie export vanuit LR wil soms best ff tijd in beslag nemen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 16:49

ralpje

Deugpopje

Maar dat is volgens mij niet zozeer CPU-intensief als wel mem- en disk i/o-intensief.
Als de CPU niet vol belast wordt is de warmteproductie ook geen issue.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Op m'n huidige laptop belast ie behoorlijk het CPU als ik een bruiloft aan het exporteren ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
de Mycom site is inderdaad weel aangepast. Wel fijn om te horen dat we de 28ste gewoon kunnen kopen, en dat er blijkbaar geen achterstand is nog. heerlijk.
Nu nog knoop doorhakken voor mij over 8GB of 4GB versie met 256 of 128GB disk. Zit nog zo opd e wip :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Wat ik gelezen heb is dat het pas fout gaat (met de i5) als de grafische kaart aan de slag moet.
Daardoor wordt het in het geheel blijkbaar heel heet.

Zolang programma's geen gebruik maken van de grafische module zit je volgens mij veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Arokh schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:24:
de Mycom site is inderdaad weel aangepast. Wel fijn om te horen dat we de 28ste gewoon kunnen kopen, en dat er blijkbaar geen achterstand is nog. heerlijk.
Nu nog knoop doorhakken voor mij over 8GB of 4GB versie met 256 of 128GB disk. Zit nog zo opd e wip :-)
Haha, ik ken dat gevoel. Ben er zelf uit, i5, 8Gb, 256Gb. De ruimte heb ik ook zeker nodig, naast mijn NAS. Heb nu een laptop met 128SSD, maar vind dat echt te weinig.
NIMIC schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 16:58:
Wat ik gelezen heb is dat het pas fout gaat (met de i5) als de grafische kaart aan de slag moet.
Daardoor wordt het in het geheel blijkbaar heel heet.

Zolang programma's geen gebruik maken van de grafische module zit je volgens mij veilig.
Ik ga op mijn i5 ook zeker wel gamen, maar daar komt dus de oplossing met de USB Fan om de hoek kijken. Staat misschien raar, maar als dat er voor nodig is, so be it. Heb nu al te lang uitgekeken naar de SP3 en de teleurstelling is nu te groot om hem niet te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
kaziebo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:09:
[...]
Heb nu al te lang uitgekeken naar de SP3 en de teleurstelling is nu te groot om hem niet te kopen.
Haha, ja dat heb ik ook.

Laat maar weten hoe het bevalt. Voor mij zal het vooral voor lightroom en een beetje videobewerking zijn. Al denk ik dat dat laatste lastig gaat worden.
Maar ik wacht nog een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:22

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ik las op WPCentral gisteravond dat 'men' verwacht dat het oververhitten (i5 en i7) een software kwestie is dat spoedig opgelost gaat worden door Microsoft.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 18:41
Ook mijn order bij de Mycom blijft betreffende de afhaaldatum heen en weer springen. Initieel kon ik hem pas de 29e afhalen en eind vorige week versprong de datum naar vandaag. Nu is hij aangepast naar de 27e.
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2vn2fyd.png

[ Voor 12% gewijzigd door Axelfoley007 op 25-08-2014 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

GerCor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:41:
Ik las op WPCentral gisteravond dat 'men' verwacht dat het oververhitten (i5 en i7) een software kwestie is dat spoedig opgelost gaat worden door Microsoft.
Hebben ze ook aangeven waarom ze dat verwachtten?
Axelfoley007 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 19:20:
Ook mijn order bij de Mycom blijft betreffende de afhaaldatum heen en weer springen. Initieel kon ik hem pas de 29e afhalen en eind vorige week versprong de datum naar vandaag. Nu is hij aangepast naar de 27e.
[afbeelding]
Dat biedt dus mogelijkheden. Als jij hem op de 27ste mag afhalen, dan zie ik geen reden waarom anderen dat ook niet mogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
bij de microsoft store vertelden ze me dat geen enkele winkel ze voor de 28ste mag uitleveren. Volgens mij mogen ze hm wel de 27ste op de post doen, zodat jij hem de 28ste in huis hebt.

trouwens: vast niet interessant voor veel mensen, maar toch: in Duitsland is de BTW iets lager, waardoor alle Surface modellen in ieder geval 20 euro goedkoper zijn. Kan voor lang niet iedereen uit, maar als je veel in Duitsland komt kan het handig zijn (als je de taal gewoon op NL kunt zetten in ieder geval)

[ Voor 45% gewijzigd door Arokh op 25-08-2014 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
GerCor schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 17:41:
Ergens heb ik het idee dat dit te mooi voor woorden klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

PatrickG schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 21:59:
[...]

Ergens heb ik het idee dat dit te mooi voor woorden klinkt...
MS kan vast de bios aanpassen zodat de fan eerder op lage snelheid begint te koelen zodat er minder hitte opbouw is. En onderklokken van cpu voltage (tweak die je ook veel op fora tegenkomt) zullen ze vast ook naar kijken.

Overigens heb ik gemerkt bij mijn i5 dat de fan wel af en toe aangaat, maar echt veel stiller is dan de gemiddelde laptopfan. Je hoort een beetje suizen, maar het is zeker geen stofzuigergeluid (gelukkig!), dus hinderlijk is het niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodshed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09-2023
Voor de mensen die bij MyCom bestellen:

Ik heb daar vorig jaar dezelfde fratsen met onjuiste data gehad. Ze worden hier en daar wat aangepast ook al stond er in eerste instantie 24h levering na een aantal (2) dagen neem je contact op over deze data waarom hij nog niet verzonden is en dan zeggen ze dat er iets mis is gegaan uiteraard en dat het goed komt. Je ziet de site aangepast daarna maar uiteindelijk ben je een week verder en kom je er achter dat ze pas later binnenkomen.

(was bij een SP2+Cover bestelling)

Zelf ga ik de SP3 i5/8gb/256gb halen (zou hem zelf bij bol.com bestellen, zelfde standaard prijzen, levering en retour betrouwbaar (mijn ervarig, ze leveren zelfs soms voor de release datum)) maar ik ga waarschijnlijk eerst in de winkel kijken naar scherm/gewicht/ntrig pen en dan afwegen of ik bij m'n SP2 nog even blijf of meteen de SP3 meeneem (want ik wil hem HEEL graag ;) )

p.s.

Paradigit heeft een pre-order actie:

Microsoft Surface Pro 3 pre-order actie!
Gratis Microsoft Office 365 Personal t.w.v. €69,99 bij pre-order van een Microsoft Surface Pro 3 tablet.
Actie loopt tot 28-8-2014

Ik heb zelf geen ervaring met deze winkel maar voor mensen die in het microsoft ecosystem zitten, als het goed is zit bij office 365 tegenwoordig 1TB onedrive storage, lijkt me mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Waarom bestelt niemand rechtstreeks bij microsoft?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Ik gok doordat je met CC of Paypal moet betalen en er bij de standaard verzending 5-7 werkdagen staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

JP_S schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 09:13:
Ik gok doordat je met CC of Paypal moet betalen en er bij de standaard verzending 5-7 werkdagen staat?
En omdat ze moeilijk doen. Ik had veel gezeik tijdens de bestelling van mijn SP2.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

En omdat je er niet zakelijk kan bestellen, dan krijg je een overzicht van hun partners. Daarom nu bij Mycom besteld. (i5 256GB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
gauchov6 schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 22:07:
[...]

MS kan vast de bios aanpassen zodat de fan eerder op lage snelheid begint te koelen zodat er minder hitte opbouw is. En onderklokken van cpu voltage (tweak die je ook veel op fora tegenkomt) zullen ze vast ook naar kijken.

Overigens heb ik gemerkt bij mijn i5 dat de fan wel af en toe aangaat, maar echt veel stiller is dan de gemiddelde laptopfan. Je hoort een beetje suizen, maar het is zeker geen stofzuigergeluid (gelukkig!), dus hinderlijk is het niet....
Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Hop toch nog ff de i5 8GB gereserveerd bij Mycom ben benieuwd!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik heb hem gewoon Microsoft besteld met de studentenkorting. Ik verwacht dat hij donderdag of vrijdag gewoon geleverd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbisvrin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 10:17
Is het ook mogelijk om buiten Microsoft om de studentenkorting te krijgen? Ik heb het al bij de Mediamarkt gevraagd, maar daar zeiden ze dat ze studentenkorting alleen voor Apple producten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-09 11:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ze verkopen je vast liever Apple producten :P

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Volgens mij niet. Studentendeals is iets van Microsoft zelf. Misschien dat een andere shop zo'n zelfde actie start maar dat lijkt mij niet. Bij Paradigit krijg je nu office 365 erbij, zoals Bloodshed al aan gaf. Dat is ook wel netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je mag toch BTW aftrekken voor een bon die niet op naam van de zaak staat?

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ik zou de Surface Pro 3 graag kopen met de studentenprijs, maar ik vind de aangepast garantieperiode wel een groot nadeel voor zo'n kostbaar apparaat. Is er iemand die ervaring heeft met de beperkte garantie bij studentenprijs? Weet iemand of de aanpassing van de garantieperiode mogelijk wordt gemaakt omdat het geen standaard consumentenverkoop is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
kevinl schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:51:
Je mag toch BTW aftrekken voor een bon die niet op naam van de zaak staat?
helaas niet. Op de bon MOET je kvk nummer en volgens mij ook bedrijfsnaam staan. Maar je kvk is een must. Er zijn maar enkele uitzonderingen, en dat zijn tankbonnetjes en OV bonnetjes. Verder geldt het eigenlijk vrijwel altijd.
Anders zou je namelijk een bon van een computer die iemand anders heeft gekocht op kunnen geven, en lekker BTW aftrekken zonder dat je echt die kosten hebt gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Coppertop schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:32:
Ik zou de Surface Pro 3 graag kopen met de studentenprijs, maar ik vind de aangepast garantieperiode wel een groot nadeel voor zo'n kostbaar apparaat. Is er iemand die ervaring heeft met de beperkte garantie bij studentenprijs? Weet iemand of de aanpassing van de garantieperiode mogelijk wordt gemaakt omdat het geen standaard consumentenverkoop is?
voor zover ik weet mag Microsoft die garantieperiode niet zomaar zo kort maken. Je blijft gewoon recht houden op een redelijke gebruiksduur van het ding, en dat is in mijn ogen toch echt minimaal 2 jaar, maar waarschijnlijk is 3 jaar ook wel vol te houden. MOCHT er iets misgaan, kun je een rechtsbijstandverzekering in schakelen, die dit vast en zeker voor je oplossen, als Microsoft dat zelf niet al doet. Heb tot nu toe extreem goede ervaringen met de service van Microsoft, dus ik verwacht geen enkel probleem, maar je weet maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
Laidback Luc schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:47:
Volgens mij niet. Studentendeals is iets van Microsoft zelf. Misschien dat een andere shop zo'n zelfde actie start maar dat lijkt mij niet. Bij Paradigit krijg je nu office 365 erbij, zoals Bloodshed al aan gaf. Dat is ook wel netjes.
vind het een leuke deal, maar had veeeeel liever de premium gehad. ook al zou ik het verschil moeten bijbetalen. dat is de versie die ik namelijk nu nodig :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Arokh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:02:
[...]
voor zover ik weet mag Microsoft die garantieperiode niet zomaar zo kort maken. Je blijft gewoon recht houden op een redelijke gebruiksduur van het ding, en dat is in mijn ogen toch echt minimaal 2 jaar, maar waarschijnlijk is 3 jaar ook wel vol te houden. *knip*
Er is inderdaad een redelijke gebruiksduur, maar een expliciet vermelde kortere garantieduur is voor mij geen goed teken, Gesteggel met support, rechtsbijstand en dergelijke is het voor mij niet waard.

Ik kan het online eigenlijk niet echt goed vinden, maar zou voor een studentendel misschien het consumentenrecht niet van toepassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Een tip voor iedereen die zijn SP3 de komende tijd binnenkrijgt en daarna dus een eerste set updates gaat installeren. Je kunt na afloop (na reboot) controleren of alles goed is geinstalleerd via een tool van MS zelf:
Fix Windows Update Error messages and other Windows Update issues

Op Surfaceforums.net kwam ik een aantal verhalen tegen waar deze tool had geholpen. Ik heb deze tool net gedraaid op m'n goed werkende SP3 en W8.1 desktop en op beide vond de tool toch een paar fouten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
heb even contact gehad met Paradigit en ze zeggen de andere Office versies niet te kunnen geven, ook niet met bijbetaling. Dit omdat het een actie is vanuit Microsoft. Maar dan vraag ik me wel af waarom Office 365 dan niet bij andere winkels ook gratis meegeleverd wordt! :-)

Dan lijkt op dit moment de 5% korting deal van Mycom het meest interessant. In mijn geval:
1319 voor SP3, 70 voor Office 365 premium (20 euro korting) en muis van 25 euro.

prijs wordt dan:
1319 - 5% = 1253,05 + 70 + 25 = 1348,05

als ik bij Paradigit koop ben ik 1319 kwijt, maar voor die 29 euro extra krijg ik er een mooi muis, en een Office licentie voor 5 pc's en tablets bij, in plaats van alleen voor de SP3. lijkt me een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbisvrin
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 12-09 10:17
Laidback Luc schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:47:
Als student kan je ook Office 365 voor Hoger Onderwijs kopen, €79,- voor vier jaar. Dus helaas is die aanbieding voor mij wat minder aantrekkelijk :P

Voor mensen die een SP3 al hebben/gaan kopen: Nemen jullie er nog iets van verzekering bij? In de VS is Microsoft Complete wat ik begrijp redelijk populair, maar dat wordt in Nederland niet aangeboden. Voor de prijs van MS Complete vind ik het ook wel waard dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je dure apparaat op de grond valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 22:09

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat moet je nou met een muis bij een tablet?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:49

RayNbow

Kirika <3

zonoskar schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 16:44:
Misschien niet meer echt nodig bij de SP3 met de nauwkeurigere pen, maar op m'n SP2 gebruik ik een muis als ik video's aan het editen ben in Sony Vegas. Deze editor heeft soms kleine (soms onzichtbare) UI-elementen die best lastig met de pen te draggen zijn. Voorbeeld: Om de fade in/out van een videoclip te regelen, moet je best redelijk in de bovenhoek van de clip zitten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Muizen?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Uiteindelijk na mijn bericht pimpimmers in "Microsoft Surface Pro 3"
niet bij Microsoft besteld maar bij Bol.com
Eerst gevraagd wanneer hun de SP3 versturen. Ik kreeg snel mail terug “Volgens onze gegevens wordt dit artikel gereleased op 28 augustus. Dat betekend dat wij het artikel in de nacht van 27 op 28 augustus zullen versturen zodat het artiekl op 28 augustus 2014 bij u geleverd wordt.”

Daarna wilde ik de SP3 + typecover bundel bestellen met 5 korting maar door een fout ging de korting er niet af. Dus weer gemaild.
Vandaag kreeg ik mail dat het wordt aangepast en ik kreeg nog een cadeaubon ter waarde van 5,- dus totaal 10,- korting.
Net besteld en mijn laatste Airmiles er bij ingeleverd, Totaal 22,- korting :)

Paradigit en Mycom vertrouw ik niet zo die zeiden maanden geleden al dat hun de SP3 veel eerder zou leveren dan MS zelf. Dit doen ze gewoon om mensen te lokken. Daar hou ik niet van dus bestel er ook niet.

Ik heb er nog geen muis bij gekocht. Ik kijk eerst wel of ik die nodig ben. Anders wordt het denk ik deze pricewatch: Microsoft Sculpt Comfort Mouse (H3S-00002)
Is goedkoop en past er mooi bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
kreeg vandaag een mail binnen van mycom ( heb er niks besteld maar sta in hun email bestand)

pro 3 voor 22:00 uur besteld .... de 28e bij u afgeleverd.

heb m zelf bij Microsoft.nl besteld. nu maakt het mij niet zoveel uit, maar denken jullie dat MS even snel is met uitleveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Morgen ga ik sowieso even bellen met de MyCom in Apeldoorn om te checken of ze de SP3 binnen hebben gekregen. 10.00 uur op donderdagochtend wil ik hem daar namelijk afhalen. Tot nu toe hebben ze toegezegd dat ze hem op 28 augustus uitleveren cq thuis laten bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:46:
[...]

Geen blauwe op voorraad en daardoor niet te bestellen...
Nu wel weer. Beetje vertrouwen Swerfer . ;-)

http://www.microsoftstore...Cover/productID.300223700

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 26-08-2014 20:11 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Ze hebben mij van Mycom het volgende aangegeven

Helaas hebben wij geen inzage hoe laat PostNL uw pakket in *** aflevert.
U krijgt een bericht vanuit de winkel zodra uw pakket klaar ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar de berichten kijk op het Microsoft Surface forum (http://answers.microsoft....a891-5633738b8532?page=33), maak ik me toch wel wat zorgen.
Ik heb de i7 256gb besteld en laat dat nou net het type zijn wat de meeste 'Heating problems' geeft.
Ik hoop dat de badge in Nederland afwijkt van de levering in de VS, want er zijn toch wel veel kopers die problemen aangeven via dit forum. Vooral bepaalde badge nummers geven oververhittings problemen.
Zijn er al mensen die hier in Nederland met de i7 werken en hebben jullie last van dit soort problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Jah, was 1 a 2 dagen na mijn bestelling weer voorradig. Te laat dus :( Ik heb nu een rode besteld. Zwart vond ik te standaard, cyan te licht en paars te paars...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
weinig maar ook weer niet zinloos denk ik, maar goed, die muis is voor mijn gewone computer. sorry voor de onduidelijkheid haha. Mijn gewone muis is kaduuk (scroll) dus ik moet een nieuwe hebben haha.

PS< ik wilde juist die rode cover, maar die koop ik wel in november in de VS, scheelt weer.

[ Voor 18% gewijzigd door Arokh op 26-08-2014 20:36 . Reden: ps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Graag voor levertijden, prijzen, winkels en dergelijke een apart topic aanmaken in Telecomproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CleverClogs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2024
Microsoft heeft zojuist via Rod Trent van WindowsITPro laten weten dat ze op de hoogte zijn van de oververhittingsproblemen bij de Surface Pro 3 en dat er gewerkt wordt aan een update.
Zie ook https://twitter.com/SurfaceNR/status/504346877794746368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

CleverClogs schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 21:38:
Microsoft heeft zojuist via Rod Trent van WindowsITPro laten weten dat ze op de hoogte zijn van de oververhittingsproblemen bij de Surface Pro 3 en dat er gewerkt wordt aan een update.
Zie ook https://twitter.com/SurfaceNR/status/504346877794746368
Hier wat meer info via WPCentral (http://www.wpcentral.com/...tel-i7-heating-problems):

In a statement sent to Neowin, a Microsoft spokesperson claims that the company is aware of "a very small number" of Surface Pro 3 i7 units "that are temporarily restarting and incorrectly showing a 'Thermometer Gauge' icon while attempting to boot up." The statement added:

"Our investigation reveals that the system is triggering this event sooner than it should for some people, only when the device restarts, and this does not occur when the device is booted and running. We have an update that will address this that will be ready for our customers as soon as possible."

The statement added that the i7 processor in the Surface Pro 3 does cause the "fan to spin more regularly and at higher speeds – and for the unit to run slightly warmer". It would appear that the company feels the heat coming from this version of the tablet is something to be expected and that the high temperature icon problems are related to a software glitch. Of course, we will post up an alert when Microsoft releases this new firmware update.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Dit soort artikelen doen bij mij dan weer de twijfel toeslaan. Als de hitteproblemen echt gerelateerd zijn aan een software-issue en makkelijk te fixen, wat zou dan de winst qua performance zijn tussen een i5 en een i7?
Maar aan de andere kant duurt het ook weer even voordat zo'n fix gereleased wordt, dus wil ik zo lang wachten op een goed werkende SP3? Pfffff... 8)7

Ik blijf nog even bij de i5, 8Gb hangen, maar aangezien ik beide modellen gereserveerd heb, heb ik nog even keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:26

Xypriz

Verwijderd schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:28:
Als ik naar de berichten kijk op het Microsoft Surface forum (http://answers.microsoft....a891-5633738b8532?page=33), maak ik me toch wel wat zorgen.
Ik heb de i7 256gb besteld en laat dat nou net het type zijn wat de meeste 'Heating problems' geeft.
Ik hoop dat de badge in Nederland afwijkt van de levering in de VS, want er zijn toch wel veel kopers die problemen aangeven via dit forum. Vooral bepaalde badge nummers geven oververhittings problemen.
Zijn er al mensen die hier in Nederland met de i7 werken en hebben jullie last van dit soort problemen?
Ik heb exact hetzelfde model, de i7 256 GB dus, vorige week uit Canada meegenomen. Heb er nu zo'n 10 uur mee gewerkt (voornamelijk surfen) en geen enkele maal begon de fan te loeien of werd ie extreem heet oid. Enkel bij het installeren van updates (10 stuks), sloeg de fan even aan en werd hij heter dan anders (rechtsboven). Blijkbaar trapte hij op dat moment de CPU even op zijn staart. Na het installeren en de reboot was hij weer muisstil.

Na het lezen van de overheating problemen van voornamelijk de i7 modellen, besloten om de SP3 eens wat zwaarder te belasten en te kijken of ik ook tegen rare problemen aan liep. COD2 opgestart en een klein uurtje gegamed. Praktisch meteen werd de tablet een stuk warmer en begon de fan (harder) te draaien. Maar eigenlijk een beetje zoals je zou verwachten en dusdanig dat ik het niet echt als storend heb ervaren. Op de achtergrond had ik Core Temp gestart. Tijdens het gamen heeft ie geschommeld tussen de 65 en 80 graden en een keer gepiekt naar 82 graden. Behoorlijk warm/ heet dus, maar geen crashes, gekke meldingen of whatsoever. Na het gamen was de SP3 na 5 minuten weer muisstil en de temperatuur teruggezakt naar 45-50 graden. Weet niet of het wat uitmaakt dat het een oude game was, kan morgen evt ff de nieuwe Wolfenstein probben.

De problemen die op answers.microsoft.com worden omschreven van crashes en een luidruchtige fan tijdens "kantoor" gebruik herken ik (vooralsnog) in ieder geval totaal niet. Hopelijk geldt dit ook voor jou! Ik zou iig niet direct in paniek modus schieten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

@Xyproz goed om ook eens een tegengeluid te horen. Ik heb de i5 en ja de fan slaat wel eens aan maar oververhitting niet voorgekomen. Het is dus niet zo dat elke i7 er last van heeft.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Gé Brander schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 07:52:
@Xyproz goed om ook eens een tegengeluid te horen. Ik heb de i5 en ja de fan slaat wel eens aan maar oververhitting niet voorgekomen. Het is dus niet zo dat elke i7 er last van heeft.
MyCom heeft bij mij aangegeven, dat mocht de SP3 dit soort problemen geven, dat ze hem direct omruilen.
Ik heb alleen twee vragen voor mijn overweging tussen de i5 en de i7 (beiden 8Gb):
- wat is het performance verschil tussen de i5 en de i7 als je goed werkende versies hebt?
- hoe lang gaat het omruilen duren? Naar wat ik gehoord heb, gaan ze eerst de bestellingen/reserveringen uitleveren en daarna komt de rest aan de beurt. Stel je scoort een slecht exemplaar, hoe lang moet je dan wachten bij "leveringsproblemen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Xypriz schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 01:31:
[...]

Ik heb exact hetzelfde model, de i7 256 GB dus, vorige week uit Canada meegenomen. Heb er nu zo'n 10 uur mee gewerkt (voornamelijk surfen) en geen enkele maal begon de fan te loeien of werd ie extreem heet oid. Enkel bij het installeren van updates (10 stuks), sloeg de fan even aan en werd hij heter dan anders (rechtsboven). Blijkbaar trapte hij op dat moment de CPU even op zijn staart. Na het installeren en de reboot was hij weer muisstil.

Na het lezen van de overheating problemen van voornamelijk de i7 modellen, besloten om de SP3 eens wat zwaarder te belasten en te kijken of ik ook tegen rare problemen aan liep. COD2 opgestart en een klein uurtje gegamed. Praktisch meteen werd de tablet een stuk warmer en begon de fan (harder) te draaien. Maar eigenlijk een beetje zoals je zou verwachten en dusdanig dat ik het niet echt als storend heb ervaren. Op de achtergrond had ik Core Temp gestart. Tijdens het gamen heeft ie geschommeld tussen de 65 en 80 graden en een keer gepiekt naar 82 graden. Behoorlijk warm/ heet dus, maar geen crashes, gekke meldingen of whatsoever. Na het gamen was de SP3 na 5 minuten weer muisstil en de temperatuur teruggezakt naar 45-50 graden. Weet niet of het wat uitmaakt dat het een oude game was, kan morgen evt ff de nieuwe Wolfenstein probben.

De problemen die op answers.microsoft.com worden omschreven van crashes en een luidruchtige fan tijdens "kantoor" gebruik herken ik (vooralsnog) in ieder geval totaal niet. Hopelijk geldt dit ook voor jou! Ik zou iig niet direct in paniek modus schieten ;)
COD2 is ouder dan de weg naar Rome. Die belast de hardware van tegenwoordig niet echt zwaar. Die Wolfenstein klinkt beter als test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kaziebo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 09:46:
Stel je scoort een slecht exemplaar, hoe lang moet je dan wachten bij "leveringsproblemen"?
Dat is toch een vraag waar niemand antwoord op kan geven? Hangt af van de populariteit van de SP3, de aangelegde voorraad van de winkel en de toevoer van nieuwe voorraad. Het enige antwoord wat we kunnen geven is: "Zolang als nodig is om een nieuw exemplaar voor jou te regelen".

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Ramon schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:05:
[...]
Dat is toch een vraag waar niemand antwoord op kan geven? Hangt af van de populariteit van de SP3, de aangelegde voorraad van de winkel en de toevoer van nieuwe voorraad. Het enige antwoord wat we kunnen geven is: "Zolang als nodig is om een nieuw exemplaar voor jou te regelen".
Eens, maar alles bij elkaar blijf ik het een irritante keus vinden. Ik wil grafisch toch Adobe Photoshop en Manga Studio gaan gebruiken. Met de hogere resolutie is dan een i7 toch beter af, als je uit gaat van een goed werkende versie waarbij ook nog eens de trotting aangepast is met een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
Je kan nu nog steeds een Pro 3 bij Mycom bestellen en morgen in huis hebben echter alle typecovers komen pas in september?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

SkyThes schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:30:
Je kan nu nog steeds een Pro 3 bij Mycom bestellen en morgen in huis hebben echter alle typecovers komen pas in september?
Laatste melding vanuit mij over de levering in dit topic (voor de mod):
MyCom vertelde mij dat september niet klopt. Vanuit het hoofdkantoor hadden ze eerder ook al de datum van de SP3 op september gezet, maar later weer naar 28-8 teruggezet.

Dat gezegd hebbende, qua performance is de verkoper er zo goed als zeker van dat de SP3 die in Nederland uitgebracht wordt van een correcte batch is. Dus de klachten over performance, crashes en andere zaken bij simpel gebruik zouden in Nederland niet voor moeten komen. Zijn Microsoft contactpersoon beaamde dit, maar was wel verbaast, want hij was niet op de hoogte van dergelijke klachten in Amerika. Pas na toelichting ontkrachtte hij dat dit soort issue's in NL kunnen gaan spelen.
De MyCom had een i5, 8Gb, 256Gb model op test en die draaide prima.
Het lijkt erop dat er dus alleen trotting issue's zijn bij zeer zware belasting, maar dat ook daar een fix voor gaat komen, zie bovenstaande posts.

Ben geswitched, wordt nu een i7 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
Wel optimistisch, als je eerst niet weet van een probleem dat je vervolgens kan aangeven dat het zich hier niet voor gaat doen... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

JP_S schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:19:
Wel optimistisch, als je eerst niet weet van een probleem dat je vervolgens kan aangeven dat het zich hier niet voor gaat doen... ;-)
Verbaasde mij ook. Maar goed, na toelichten door MyCom (ik heb de link van answers.microsoft.. aan MyCom verstuurd) kon zijn MS contact daar een ontkrachtend antwoord op geven, dat dit soort problemen zich in NL ook voor zouden doen. Mogelijk lichten ze het personeel van de verkoopkanalen wel in als het om updates gaat, maar worden niet alle details doorgegeven. Maar dat is een aanname.
De betrouwbaarheid van deze informatie heb ik een beetje proberen in te schatten met wat Gabe van PennyArcade aan gaf:"The Surface team seems incredibly passionate and open to hearing feedback about their baby".
Link: http://www.penny-arcade.c...6/16/surface-pro-3-update

MS heeft de "artists" wel degelijk in het vizier en ze streven er naar om er echt een goed product van te maken. Dat is mijn interpretatie in ieder geval. Het complete verhaal bevat 3 postings door Gabe (in de juiste volgorde):
http://www.penny-arcade.c.../2014/05/23/surface-pro-3
http://www.penny-arcade.c...6/16/surface-pro-3-update
http://www.penny-arcade.c...update-to-my-surface-post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-09 09:49
kaziebo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 10:47:
[...]

Laatste melding vanuit mij over de levering in dit topic (voor de mod):
MyCom vertelde mij dat september niet klopt. Vanuit het hoofdkantoor hadden ze eerder ook al de datum van de SP3 op september gezet, maar later weer naar 28-8 teruggezet.

Dat gezegd hebbende, qua performance is de verkoper er zo goed als zeker van dat de SP3 die in Nederland uitgebracht wordt van een correcte batch is. Dus de klachten over performance, crashes en andere zaken bij simpel gebruik zouden in Nederland niet voor moeten komen. Zijn Microsoft contactpersoon beaamde dit, maar was wel verbaast, want hij was niet op de hoogte van dergelijke klachten in Amerika. Pas na toelichting ontkrachtte hij dat dit soort issue's in NL kunnen gaan spelen.
De MyCom had een i5, 8Gb, 256Gb model op test en die draaide prima.
Het lijkt erop dat er dus alleen trotting issue's zijn bij zeer zware belasting, maar dat ook daar een fix voor gaat komen, zie bovenstaande posts.

Ben geswitched, wordt nu een i7 ;)
Tja, het probleem is ook dat niveau van Basgroup op technisch aspect niet zo hoog is. Het is ook niet raar, ze worden niet opgeleid om dit soort problemen te kennen, ze sturen toch alles door naar de desbetreffende fabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 15-09 12:20
kaziebo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 11:56:
[...]

MS heeft de "artists" wel degelijk in het vizier en ze streven er naar om er echt een goed product van te maken. Dat is mijn interpretatie in ieder geval. Het complete verhaal bevat 3 postings door Gabe (in de juiste volgorde):
http://www.penny-arcade.c.../2014/05/23/surface-pro-3
http://www.penny-arcade.c...6/16/surface-pro-3-update
http://www.penny-arcade.c...update-to-my-surface-post
Leuke artikelen om te lezen! :)
Ik ben zelf erg benieuwd naar de prestaties van dit apparaat wanneer hier meerdere VM's tegelijkertijd op worden gedraaid!

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De eerste SP3 userreview van een tweaker zelf is online gekomen: productreview: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB Zilver review door Verwijderd

Redelijk goede review. Ook mbt warmte productie heeft hij ernaar gekeken: productreview: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB Zilver review door Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Ik dacht dat de i5 varianten een i5-4300 aan boord hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
kaziebo schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 15:13:
[...]

Ik dacht dat de i5 varianten een i5-4300 aan boord hadden?
Klopt. Hij heeft het in zijn verhaal bovenin ook goed staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

ok pfew :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
je ging toch voor de i7?? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Klopt, maar ik hou niet van verassingen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CleverClogs
Deze review verscheen gisteren van de hand van Tim Faber @ReviewsOpinion
Microsoft Surface Pro 3 review - Elektronica-reviews - http://www.elektronica-re...oft-surface-pro-3-review/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Net een mailtje van Microsoft. De SP3 + typecover is aangeboden bij UPS. Ik denk dat hij dan dus morgen aankomt. Ik hoop dat ik het tijdstip nog kan aanpassen indien nodig, ik moet morgen namelijk werken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Swerfer schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 21:13:
Net een mailtje van Microsoft. De SP3 + typecover is aangeboden bij UPS. Ik denk dat hij dan dus morgen aankomt. Ik hoop dat ik het tijdstip nog kan aanpassen indien nodig, ik moet morgen namelijk werken...
Idem dito! Maar het zal wel niet aan te passen zijn. Zou handig zijn als ze een tijd kunnen aangeven.

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb nog geen mail van Bol gehad, was teleur gesteld dat ze hun afspraak niet nakomen.
Voor de zekerheid even bij PostNL ingelogd En wat zie ik, er kom vandaag een pakket van Bol :D
Het pakket weegt 660 gram dat klopt dus niet. Maar ik heb wel vaker gezien dat het gewicht soms niet klopt.
Of het is alleen een typecover maar hoop het niet.

Edit.
Echt ongelooflijk, net mail van Bol. Ze hebben toch alleen een type cover opgestuurd :O
@GerCor Ja leuk hé. Ik had er ook nog zo na gevraagd. Nu kan ik 2x voor PostNL thuis zitten ook leuk, nou ja ik kan vast spelen met mijn type cover. Wordt weer een mooie shopreview voor Bol die er gemiddeld al niet heel goed voor staat.
Tenzij ze me gratis upgrade geven ;)

[ Voor 36% gewijzigd door pimpimmers op 28-08-2014 02:52 ]

• GerCor

GerCor

Haha, het begin is er .....het lokkertje. Altijd leuk om te lezen hoe zenuwachtig mensen overal zoeken naar hun bestelling.

[ Voor 50% gewijzigd door GerCor op 28-08-2014 02:12 ]

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:00
Vaag.. Vanuit Nederland is sp 3 eerst naar Duitsland gegaan ??? Efficiënt zeg

Location Date Local Time Activity
Koeln, Germany 08/28/2014 1:29 A.M. Departure Scan
Netherlands 08/27/2014 4:30 P.M. Order Processed: Ready for UPS

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Scheduled Delivery:
Thursday, 08/28/2014, By End of Day

Last Location:
Eindhoven, Netherlands, Thursday, 08/28/2014

--------

Ah, en dan moeten werken tot half 5. Ik hoop dat ze echt op het einde van de dag komen :p

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 12:12

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Van de Microsoft store weet ik dat ze via UPS gaan. Mijn Surface RT werd destijds gewoon bij de buren afgeleverd. Mijn buurman heeft toen getekend voor ontvangst. Met een beetje geluk leveren ze gewoon bij de buren als je niet thuis bent.

Zit zelf nog erg te twijfelen welke versie. De i3 of i5....

[ Voor 11% gewijzigd door MRE-Inc op 28-08-2014 07:09 ]

XBL: MRE Inc

Verwijderd

Als het goed is, kan ik hem vandaag ophalen bij de Mediamarkt (i7 256gb), De typecover, bij Bol besteld, staat op nalevering:-((. Dit terwijl bij bestellen werd aangegeven dat de typecover op 28-8, zou worden uitgeleverd. Shit happens, heb er wel een dag voor vrij genomen.
Heb wel in het weekend met een demo uitvoering mogen spelen, mocht hem zelfs met een 'fake' account installeren.
Mijn eerste indruk: licht van gewicht (was model zonder typecover), kwetsbaar (ben iPad gewend, maar daar zit altijd een case met een frontcover aan vast en dat geeft veel meer houvast en een groter gevoel van bescherming, wat des te meer opvalt als je de iPad uit zijn cover haalt en 'naakt' gebruikt) en doordat het een ruime 12 inch is, heb je toch wel een behoorlijke glasplaat in je handen.
Als de kickstand is uitgeklapt, heb je wel meer grip en het zou maar zo kunnen zijn dat ik dat uitklappen, bij gebruik als tablet, in de praktijk ook veel zal gaan gebruiken. Maar ik denk dat het puur de onwennigheid was, staand in de hoek van een winkel met een tablet met afmetingen waar ik nog nooit mee heb kunnen werken.
Wat me gelijk opviel, is de snelle en vloeiende respons van de sp3. Na een paar minuten was de tot dan toe nog nooit gebruikte sp3, meteen klaar voor gebruik. Omdat er voor de meeste standaard toepassingen (bijv. onenote) weer moest worden ingelogd, heb ik er alleen een paar minuten mee zitten browsen. Maar jeetje, wat een heerlijk scherm, ben zoals eerder gemeld een iPad met retina scherm gewend, maar dat kan toch echt niet tippen aan dit scherm. De afmetingen zijn veel fijner t.o.v. weergave van de content van een webpagina.
Ik weet dat er vandaag veel mensen, na lang wachten, veel dubben zal ik het wel of niet doen, veel fora afstruinend om het laatste beetje info of gerucht binnen te harken, nu eindelijk hun sp3 kunnen gaan ophalen of via de bekende bestelbus afgeleverd krijgen. Ik denk dat: "het hebben van de zaak is het einde van't vermaak" niet gaat gelden voor de Surface pro 3! De praktijk zal het leren.

• frankrox
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-09 09:45
hier ook eerst van nl naar keulen:

Location Date Local Time Activity
Koeln, Germany 08/28/2014 1:29 A.M. Departure Scan
Netherlands 08/27/2014 2:51 P.M. Order Processed: Ready for UPS

en mn typecover staat gepland voor vrijdag maar kreeg ik wel eerder de mail van.

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-09 06:54
CleverClogs schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 20:33:
Deze review verscheen gisteren van de hand van Tim Faber @ReviewsOpinion
Microsoft Surface Pro 3 review - Elektronica-reviews - http://www.elektronica-re...oft-surface-pro-3-review/
Zelfde review als hier op Tweakers is geplaats door Opinion.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

RoD schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 20:55:
[modbreak]Graag voor levertijden, prijzen, winkels en dergelijke een apart topic aanmaken in Telecomproviders.[/]
Ter herinnering. Ik zit te wachten op nieuws over de Surface Pro3 en niet of je pakketje (hoe spannend ook) ergens is...

Ik ben ontzettend blij met mijn Surface Pro 3. Het is echt een super device. Deze week gebruik gemaakt van OneNote en de pen. Werkt boven verwachting goed. Ik blijf het wel jammer vinden dat er een andere voedingsconnector is gekomen ten op zichte van de 1 en 2.

[ Voor 27% gewijzigd door Gé Brander op 28-08-2014 07:50 ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Gister had ik bevestiging van MyCom dat ze op het hoofdkantoor de SP3's inmiddels ontvangen hebben. Uiterlijk vanmiddag om 13.00 uur komt de vracht met SP3's bij de verschillende vestigingen binnen.
Ik geef ze tot 13.30 uur en dan ga ik mijn gereserveerde i7 ophalen :9
Maar ik stalk ze natuurlijk nog wel even twee keer via phone.

Ik mag de SP3 in de winkel testen, dan weet ik zeker dat het geen verkeerd exemplaar is. De problemen die zich voordoen wil ik vandaag niet tegenkomen. Ben ook benieuwd of de versies die wij ontvangen al enigszins ontdaan zijn van de hitteproblemen zoals ze op internet geschetst worden.
We vergeten namelijk vaak, dat over het algemeen alleen mensen die problemen hebben hun klacht uiten. De meesten die tevreden zijn laten hun ervaringen niet merken.
Ik moet mezelf er echt even toe dwingen om vanmiddag als ik hem opgehaald heb, een fotootje te maken en hier te posten.
Mijn posting gedrag op tweakers is eigenlijk van het minimale soort, behalve als iets me echt aanspreek en ik vervolgens naar datgene dat ik verwacht toe leef. Als het er eenmaal is, dan verdwijnt de noodzaak om te posten zeg maar.
Er komt dus nog wel een fotootje en ik ga hopelijk bij deze aanschaf meer ervaringen posten over gebruik in diverse applicaties.

Vanmiddag heb ik hem in ieder geval, FTW!! :D

[ Voor 45% gewijzigd door kaziebo op 28-08-2014 10:11 . Reden: geen leveringsinformatie en aanvulling ]

• Stanevo6
  • Laatst online: 07-07 11:11
planned delivery end of day (28-08-2014

maar... om negen uur vanochtend UPC aan de deur. met de pro en de typecover.

installatie gaat vlekkeloos. en wat een mooi apparaat heren/dames. ben er heel blij mee en zal dit topic volgen

• JP_S
Oehh, dus ze zijn vandaag in de Mycom stores duimen doet en hopen dat mijn reservering erbij zit

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Het was te verwachten, maar pas vandaag kun je je SP3 ook registreren bij Microsoft voor ondersteuning.
https://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support/register
Tot vandaag stond de SP3 nog niet in het lijstje...

En gelukkig heb ik nu ook de twee jaar Nederlandse garantie op mijn Amerikaanse (geimporteerde) SP3! :Y

• JP_S
Ik kan u bij deze mededelen dat uw bestelling vandaag tussen 10.30 -1400 uur afgeleverd gaat worden in het filiaal in Dordrecht.
Zodra uw bestelling geregistreerd is in het systeem wordt er direct contact met u opgenomen. Wij vragen u om nog een ogenblik te hebben. Alvast bedankt voor uw medewerking.

Ik zal komende dagen een update geven van de ervaring met de surface icm Lightroom en Photoshop

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ik kreeg gisteren een email van Staples binnen dat zij ook de surface 3 hebben, misschien interessant voor mensen: http://rd.ncrwebhost.de/S...788.0.1.N.21155.16580.0&e

39

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:26

Xypriz

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:17:
De typecover, bij Bol besteld, staat op nalevering:-((. Dit terwijl bij bestellen werd aangegeven dat de typecover op 28-8, zou worden uitgeleverd. Shit happens, heb er wel een dag voor vrij genomen.
Ik wilde de typecover in eerste instantie ook via Bol bestellen, maar gisteren stond er plotseling een levertijd bij van maar liefst 12 weken! (eerder deze week stond er inderdaad 28-8). Heb um nu dus maar via de Microsoft Store besteld.

Wat ook gek is bij Bol, is dat ze voor het docking station als leverdatum 12-09 aangeven terwijl elders op Internet wordt gesproken over een levering in December. Zouden ze hier de maand en de dag per ongeluk omgedraaid hebben? Zie:
http://www.bol.com/nl/p/m...station/9200000030926833/
http://www.tabletguide.nl...-verschijnt-pas-december/
http://www.microsoftstore...08af5a9cdbecf44e029c74b23

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

MRELynx schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 07:07:
Van de Microsoft store weet ik dat ze via UPS gaan. Mijn Surface RT werd destijds gewoon bij de buren afgeleverd. Mijn buurman heeft toen getekend voor ontvangst. Met een beetje geluk leveren ze gewoon bij de buren als je niet thuis bent.

Zit zelf nog erg te twijfelen welke versie. De i3 of i5....
Ze hebben hem inderdaad bij de buren bezorgd zie ik bij UPS.
Left At: Residential
Signed By: HAAI
Nu maar hopen dat ik niet gebeten wordt.. :+

Nu nog een fijne sleeve zoeken. Een cover/case gaat het niet worden. Maakt de surface veel te dik en dan moet je ipv de handige kickstand zo'n smartcover systeem zoals apple gebruikt gebruiken. Dat is zonde..

Deze is wel mooi: http://www.bestbuy.com/si...19262015178&skuId=7284006

Maar zover ik kan zien alleen in de US :(

[ Voor 25% gewijzigd door Laidback Luc op 28-08-2014 13:46 ]

• schwa293
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16-09 07:42
Net mijn Surface in ontvangst kunnen nemen. (i5, 8gb, 256gb)
Direct mee aan de slag natuurlijk.

En ook direct een grote teleurstelling.
Een overduidelijke gele streep / waas langs de gehele linker zijkant.

Direct een vervangend exemplaar (garantie) besteld, maar helaas moet deze dus weer terug.

Ik weet dat dit vaker voorkomt, maar toch wel een domper.

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

schwa293 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:29:
Net mijn Surface in ontvangst kunnen nemen. (i5, 8gb, 256gb)
Direct mee aan de slag natuurlijk.

En ook direct een grote teleurstelling.
Een overduidelijke gele streep / waas langs de gehele linker zijkant.

Direct een vervangend exemplaar (garantie) besteld, maar helaas moet deze dus weer terug.

Ik weet dat dit vaker voorkomt, maar toch wel een domper.
Ahh!! The horror! :(

Waar had je hem besteld? Bij MS?
Ik hoop dat ik een goed model te pakken heb..

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16-09 09:49
Coppertop schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 12:32:
Ik heb hierover een kleine 2 weken geleden gebeld met Microsoft, dit is een foutje op de website. Bij andere landen staat er ook iets aangegeven over een beperkte hardwaregarantie maar dan wel van 2 jaar, in Nederland geldt dat volgens het contactcenter ook gewoon. Vreemd dat ze dit nog steeds niet aangepast hebben...

Overigens heeft UPS het voor elkaar gekregen om mijn pakketje met de type cover op het depot te laten liggen, en de Surface zelf is nog niet eens verzonden door Microsoft. Jammer, had hem graag voor school gereed willen hebben volgende week maandag.

Verwijderd

Alle credits voor Bol.com, ik had vanmorgen gemeld dat de typecover op nalevering stond +/_ 12 weken,maar om half elf stond nl post met de typecover voor de deur. Ik had toen net de sp3 bij de Mediamarkt opgehaald en zit nu heerlijk thuis op de bank deze reactie op de nieuwe surface pro 3 in te tikken.
Geen hitte issues ondanks badge nummer 1429
Heb alleen ruzie met de pen, nadat deze in eerste instantie, tijdens de start installatie prima was geïnstalleerd, wil die nadat ik twee andere bluetooth dingen (logitech ultrathin mouse en een Bose speaker)had gekoppeld, niet meer opnieuw koppelen!
Iemand een suggestie?

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Verwijderd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:40:
......
Heb alleen ruzie met de pen, nadat deze in eerste instantie, tijdens de start installatie prima was geïnstalleerd, wil die nadat ik twee andere bluetooth dingen (logitech ultrathin mouse en een Bose speaker)had gekoppeld, niet meer opnieuw koppelen!
Iemand een suggestie?
Nog eens opnieuw pairen?
Step 1:
Swipe in from the right edge of the screen, and tap or click Settings.
Step 2:
Tap or click Change PC settings, and tap or click PC and devices, and then tap or click Bluetooth. Make sure that Bluetooth is turned on.

If Surface Pen appears in the list of discovered devices, tap or click it and then tap or click Remove device.
Step 3:
Hold down the top button for seven seconds, until the light in the middle of the pen clip starts to flash.
The light appears under the pen clip when Surface Pen is in pairing mode.

If the pen light doesn’t flash after seven seconds, and you have installed all Surface and Windows updates, go to Solution 3.
Step 4:
When the pen appears in the list of Bluetooth devices, tap or click it, and then tap or click Pair.
If the pen doesn’t pair, try these steps one more time. If it still doesn’t pair, contact us.
http://www.microsoft.com/...hoot-surface-pen#Clicking

Verwijderd

Ja, dat heb ik dus al 5 x gedaan, zonder resultaat. Heb net de Surface opnieuw opgestart en toen koppelde hij de pen wel. Das wel vreemd, maar zo begin ik wel weer aan Windows te wennen 8)7

• CleverClogs
Ter vermaak, de #SurfacePro3 review die zojuist is gepubliceerd op de website van de Volkskrant Surface Pro 3: mooie machine, zonde van de software, door Peter van Ammelrooy

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-09 21:04
Net mijn Pro 3 i5 256Gb opgehaald by Mycom. Helaas komen de type covers morgen pas. Geeft weer een dag om aan de stylus te wennen :).

• pimpimmers
  • Niet online
Ik heb vandaag mijn type cover binnen gekregen van bol.
Ze gaan uitzoeken waarom mijn Surface nog niet is opgestuurd.
Ik zou zo snel mogelijk bericht krijgen uiterlijk 5 werkdagen :/
Als ik inlog op de site staat er “Verzending: Op verschijningsdatum”
Nou mag hopen dat die morgen komt.

@Xypriz
Alle winkels gegeven aan 12/09 en bij Staples staat niet 12/09 maar echt 12 september. Dus ga er vanuit dat die dan ook uitkomt.

• jimz93
  • Laatst online: 15-09 12:20
CleverClogs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:20:
Ter vermaak, de #SurfacePro3 review die zojuist is gepubliceerd op de website van de Volkskrant Surface Pro 3: mooie machine, zonde van de software, door Peter van Ammelrooy
ik moet zeggen dat ik die review maar erg "meh" vond, hij kijkt er nogal tegenaan met een scheel oog als je het mij vraagt :p

hij beschrijft dat dit apparaat niet veel meer is dan een laptop, en niet veel meer dan een tablet (of eigenlijk in beide gevallen eerder minder dan meer).
hierbij lijkt hij niet goed door te hebben dat het bij een apparaat van dit formaat juist érg netjes is dat het dit allemaal kan!

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Pagina: 1 ... 7 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3