Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Acties:
  • 0Henk 'm!

De Surface 3 is de opvolger van de Surface 2.
Replace your laptop. Surface Pro 3 takes you from tablet to laptop and back with the optional Surface Pro Type Cover and Docking Station for Surface Pro 3. Prop Surface Pro 3 and Surface Pro Type Cover up on your lap to type on the go, flip the cover back and use Surface Pro 3 like a tablet, or draw with Surface Pen. Connect Surface Pro 3 to the docking station to create a powerful desktop rig. It’s the tablet that can replace your laptop.
Feel the power. With the option of three different 4th-generation Intel® Core™ processor models and packing up to 8 GB of RAM, Surface Pro 3 is a powerhouse providing enterprise-worthy performance, all in a thin and lightweight package.
• Write, draw and create. Surface Pro 3 includes the all-new Surface Pen that is pressure-sensitive and precise, so you can get creative with drawing and note-taking. Surface Pen makes it easy to mark presentations, PDFs and documents just like you would on paper.
Smile for the camera. Featuring two 1080p HD video cameras, 5MP rear- and front-facing cameras, capturing image stills or video chatting is easy and beautiful.
All the programs you need. Surface Pro 3 is compatible with virtually all your favorite and critical Windows software, including Microsoft Office. With Windows 8.1 Pro, you can download apps from the Windows Store and use them side by side with Snap View, or load custom line-of-business apps for your workforce.

Technical specs

Operating system[/h3] Windows 8.1 Pro
Exterior Dimensions: 7.93 in x 11.5 in x 0.36 in
Weight: 1.76 lbs
Casing: Magnesium
Color: Silver
Physical buttons: Volume, Power, Home
Storage 64 GB, 128 GB, 256 GB, 512 GB
Display Screen: 12-inch ClearType Full HD display
Resolution: 2160 x 1440
Aspect Ratio: 3:2
Touch: Multitouch input
Pen input Pen input and pen (included with purchase)
Pen features 256 levels of pressure sensitivity
CPU 4th-generation Intel® Core™ i5-4300U (1.6 GHz with Intel® Turbo Boost up to 2.90 GHz) with Intel® HD Graphics 4400
4 GB or 8 GB of RAM — dual-channel LPDDR3
TPM 2.0 (Trusted Platform Module — for BitLocker encryption)

4th-generation Intel® Core™ i3/i5/i7 Processor
System memory: 4GB or 8GB memory options
TPM 2.0 chip for enterprise security
Wireless Wireless: Wi-Fi 802.11ac/802.11 a/b/g/n
Bluetooth 4.0 low energy technology
Battery Up to nine hours of Web-browsing battery life
Cameras and A/V 5MP and 1080p HD front- and rear-facing cameras
Built-in front- and rear-facing microphones
Stereo speakers with Dolby® Audio-enhanced sound
Ports Full-size USB 3.0
microSD card reader
Headset jack
Mini DisplayPort
Cover port
Charging port
Sensors Ambient light sensor
Accelerometer
Gyroscope
Magnetometer
Power supply 36W power supply (including 5W USB for accessory charging)
Warranty One-year limited hardware warranty

Pricing

Intel® Core™ i3, 64 GB and 4 GB of RAM $799
Intel® Core™ i5, 128 GB7 and 4 GB of RAM $999
Intel® Core™ i5, 256 GB7 and 8 GB of RAM $1,299
Intel® Core™ i7, 256 GB7 and 8 GB of RAM $1,549
Intel® Core™ i7, 512 GB7 and 8 GB of RAM $1,949

Video

shadowman12 wijzigde deze reactie 20-05-2014 21:33 (136%)

Assumption is the mother of all fuck ups

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:42
Erg mooi apparaat, waarbij ze goed geluisterd hebben naar de kritiek op de vorige versies. Als groot MacBook fan ga ik deze toch ook in de gaten houden als opvolger van mijn MBP, maar dan moet ik hem wel eerst eens heel goed kunnen testen en gewend raken aan het concept. Ik heb vaak veel kritiek op Microsoft's hardware producten, maar deze keer hebben ze zo op het eerste gezicht alles goed uitgewerkt. Dat komt wel met een prijs, je hebt toch wel 250+GB nodig in een laptop vind ik, maar met 1299 dollar zitten ze dan gewoon midden in de ultrabook markt.

Het grootste voordeel van een tablet bij professioneel gebruik vind ik zelf dat je hem zeer onopvallend kunt gebruiken wanneer hij ligt, terwijl een laptop altijd erg afleid en dat het opvalt als je daarop iets opzoekt. Dat 'probleem' lost deze Surface op. Voor de rest vind ik hem te groot en zwaar om als tablet te gebruiken, maar ik zie het dan ook als ultrabook met afklikbaar toetsenbord.

Wellicht komt over twee weken zijn grootste concurrent er aan, als Apple met een 12'' rMBA komt (volgens de geruchten).

Mr Ton wijzigde deze reactie 20-05-2014 21:07 (7%)

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile / Nieuwsposter
Ik pas de titel even aan, aangezien deze geen RT draait :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Surface 3 is ook helemaal niet aangekondigd...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qunix
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 20-04 14:55

Qunix

Vuurwerk O+

Surface Pro 3 is een mooi ding, maar net iets te duur.

Surface <> Surface Pro
Dit is de Surface Pro 3 en niet de Surface 3.

Qunix wijzigde deze reactie 20-05-2014 21:14 (40%)

Acties:
  • 0Henk 'm!
Ik vind die variable kickstand die in alle standen kan ook erg vet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:45

Ed_L

Edmin Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

Anandtech heeft al een hands-on: http://www.anandtech.com/...splay-performance-preview

Ik heb een Surface (RT) en een Asus Zenbook, maar ik zou beide weg doen voor een Surface Pro 3. Lijkt me geweldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
RoD schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:09:
Ik pas de titel even aan, aangezien deze geen RT draait :)
Misschien even aanpassen naar Surface Pro 3 dan? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: september 2000
  • Nu online
Microsoft heeft nu ook een Nederlandstalige pagina online staan:
http://www.microsoft.com/...nl/products/surface-pro-3

Prijs: vanaf ¤819, de overige prijzen kan ik niet vinden, maar $799 wordt dus ¤819.

Jammer dat we in Europa 2 maanden langer moeten wachten, want * RobbertC want :) Ben al langer op zoek naar een vervanging voor m'n (brakke/half kapotte) Macbook Air en stond een paar weken geleden bijna op het punt om een Surface Pro 2 te bestellen maar ben nu blij dat ik dat niet gedaan heb :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tsubarov
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 19-04 15:40
Is deze enkel verkrijgbaar in de kleur zilver?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frankvbr
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 21:17
Ben een beetje jaloers op de kickstand mogelijkheden. Dit is eigenlijk zoals de pro 2 had moeten zijn en groter maar dunner/lichter.
Gelukkig dat de beschermhoes via kickstarter binnenkort komt, anders zou ik stiekem nog twijfelen om de Pro 2 te vervangen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Ramon schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 21:52:
[...]

Misschien even aanpassen naar Surface Pro 3 dan? :)
Nou vooruit, zet ik dat er ook nog even bij :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Damn. Ik was bijna zeker dat ik binnenkort een 13" Macbook Pro Retina of 13" Macbook Air ging kopen (wegens gebrek aan een fatsoenlijk Windows alternatief (Sony Vaio Pro wordt niet meer gemaakt)).

Alleen als ik dit nu zie... :D

Whatson wijzigde deze reactie 20-05-2014 22:19 (12%)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobbertC
  • Nu online
Even aan het rekenen geslagen. Voor $1299 (i5 - 256 Gb model) + $129 (Type Cover) US prijs kan het wel eens interessant zijn om 'm in de US te bestellen met de launch daar eind juni. Met een doorverzendservice (zoals MyUS.com, gebruik ik al zakelijk en dat gaat erg goed) kost dat zo'n $40. In Nederland rekent de douane 21% BTW en volgens mij 6% invoerrechten. Inclusief 2 a 3 tientjes inklaringskosten voor DHL/UPS/FedEx kom ik dan afgerond op ¤1400. De Nederlandse versie gaat ongetwijfeld ¤1299 + ¤129 kosten, oftewel ¤1428 + 2 maanden langer wachten ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Whatson
  • Niet online
Ben over een paar maanden in Singapore. Daar kost het i5 - 256GB model maar SG$ 1728 = ¤1007

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: december 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Hadden ze maar inruilacties. ;(

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:43

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Prachtig apparaat, alleen heb ik de luxe dat ik de Surface PRO 3 niet nodig heb. Microsoft had de mond wel vol over Mobile en Cloud maar ik had toch wel 3G of 4G verwacht. Surface mini had ik al nooit verwacht maar er zal toch binnenkort iets van Surface 3 aan de oppervlakte moeten komen? Ik vind de introductie ook erg snel moet ik zeggen. Maar goed, met de nieuwe specs vind ik de Surface PRO 3 ook niet echt een opvolger van de PRO 2, eerder een toevoeging aan het bestaande.

De Surface RT (1 dus) is nog altijd de meest verkochte Windows tablet. Het aandeel van de PRO's stellen eigenlijk geen moer voor.

De Surface PRO 3 lijkt ook veel meer op de Surface 2 dan op de zwarte PRO 2.

Hoewel de schermgrootte naar 12" is gegaan en velen dat toejuichen, vind ik het eigenlijk te groot. Maar dat is een eerste indruk. Vaak moet je het zelf 'in het echt' zien.

Hmm, wachten dan maar op de Surface 3 en gun ik iedereen natuurlijk de PRO 3. Ik moet, naast dat ik het ontwerp geweldig vind, toch even nadenken waar ik de PRO 3 precies moet plaatsen.

• J-air
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 05-12-2017
Ongelofelijk.. voor maar 585 euro als je de goedkoopste uit de u.s. haalt.. die dingen worden weer niet aan te slepen vrees ik...

Maar welke versie is wijsheid ;)

• Hanky74
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 18:15
Jammer dat de NL versie zo duur is vergeleken met de US versie. 999 dollar voor de i5 is zo'n 729 euro, Bijna dus een verschil van 300 euro.

• RayNbow
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:40

RayNbow

Kirika <3

quote:
GerCor schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 00:17:
Microsoft had de mond wel vol over Mobile en Cloud maar ik had toch wel 3G of 4G verwacht.
Ik zie dit wel vaker voorbij komen bij andere apparaten, maar ben eig. wel benieuwd hoeveel mensen 3/4G gebruiken op een tablet? Ik heb m'n SP2 vaak in de buurt van een WiFi accesspoint (thuis, Eduroam of openbaar) en als dat er niet is kan ik m'n telefoon gebruiken. Met Windows 8(.1) is dit zelfs simpel. Mijn Lumia 1020 staat er altijd als WiFi netwerk tussen omdat ik 'm via BT gepaird heb. Dus als ik via m'n telefoon wil internetten op m'n Surface, dan schopt m'n Surface m'n telefoon wakker via BT om een WiFi hotspot op te zetten.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Inderdaad. Om exact die reden was mijn iPad (1) de laatste tablet met een sim slot. De vier tablets erna allemaal zonder.

• ZeroSect0r
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 14-02-2015
quote:
J-air schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 01:17:
Ongelofelijk.. voor maar 585 euro als je de goedkoopste uit de u.s. haalt.. die dingen worden weer niet aan te slepen vrees ik...
In Amerika worden de prijzen ex btw vermeldt omdat de hoogte ervan per staat verschilt. In Nederland betaal je maar liefst 21% btw. De "kale" prijs zal niet heel veel verschillen.

• Ryatzu
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online

Ryatzu

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

Alle Europese prijzen zijn beschikbaar:

http://www.microsoftstore...aceBG=Surface-Pro-3-i3-64

Nintendo FC: SW-7206-7059-7605

• Wietsee.
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 20:46
Die hoef ik dus echt niet meer:

Web Enrichment - regenthet.in - Vakantiehuisje Vasse

• Markie577
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-09 09:23
Hmmm, vraag me toch af waarom hij in Nederland 20 euro boven de Amerikaanse prijs zit. Als ik kijk naar de huidige koers van dollar euro, en daar voor de grap eens 21% belasting bij telt. Dan kom ik op 705 euro. Dat is nog een verschil van 114 euro!!

P.s. weet niet wat het belastingpercentage is als je hem bestelt via de us store.

• naturalcool
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 02:26
Iemand wat wijsheid over welke versie te nemen ? Ik wil kiezen tussen de i3 64gb, en de i5 128gb. Ik baal dat dat de i5 64gb eruit is gehaald voor 900 dollar, dat vond ik echt een sweet price spot.

Maar liever dus 200 dollar /euro extra neerleggen en voor de i5 gaan zeker?

• Phusebox
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online
Hmm net op het punt een laptop te bestellen en dan komt deze aankondiging. Eind augustus is echter veel te ver weg om er nog op te kunnen wachten.

Heeft iemand ook kunnen ontdekken wat de specs van de i7 processor zijn, want dat is mijn enige optie eigenlijk. Hoop dat er een goed scherm in zit aangezien ik er grafisch werk op zou gaan doen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox

• Wailing_Banshee
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 16:10

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
Markie577 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:28:
Hmmm, vraag me toch af waarom hij in Nederland 20 euro boven de Amerikaanse prijs zit. Als ik kijk naar de huidige koers van dollar euro, en daar voor de grap eens 21% belasting bij telt. Dan kom ik op 705 euro. Dat is nog een verschil van 114 euro!!

P.s. weet niet wat het belastingpercentage is als je hem bestelt via de us store.
Ja, dat snap ik ook niet. Meestal is het gewoon 1:1 en dat komt gemiddeld meestal wel uit (en dat is nu zelfs aan de hoge kant, aangezien de euro duur is). Die 20 euro extra is echt puur extra...
quote:
naturalcool schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:41:
Iemand wat wijsheid over welke versie te nemen ? Ik wil kiezen tussen de i3 64gb, en de i5 128gb. Ik baal dat dat de i5 64gb eruit is gehaald voor 900 dollar, dat vond ik echt een sweet price spot.

Met 64Gb houd je niet veel ruimte over... Ik zou om die reden dus nooit de i3 nemen.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• mlowijs
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 16-07 14:38
Ik probeer 'm via MyUS te bestellen, maar op de laatste pagina bij checkout in de store krijg ik een error code 0, en de melding dat ik contact op moet nemen met customer service :'(.

Dit werkte nog wel ten tijde van de Surface Pro 1, maar óf ze hebben het laten verzenden naar MyUS geblokkeerd, óf mijn Nederlandse credit card wordt niet geaccepteerd, vermoed ik...

• Axelfoley007
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 20:28
Mooi apparaat zeg. Zodra die beschikbaar om te bestellen/verzenden naar de nl ook een i5'je met 256 Gb halen incl. blauw touch cover.

Iemand ervaring met bestellen in het buitenland/US voor een oke prijs met de garantie dat deze wel gewoon geleverd zal worden ?

• RobbertC
  • Nu online
quote:
mlowijs schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:08:
Ik probeer 'm via MyUS te bestellen, maar op de laatste pagina bij checkout in de store krijg ik een error code 0, en de melding dat ik contact op moet nemen met customer service :'(.

Dit werkte nog wel ten tijde van de Surface Pro 1, maar óf ze hebben het laten verzenden naar MyUS geblokkeerd, óf mijn Nederlandse credit card wordt niet geaccepteerd, vermoed ik...
Het lukte mij ook niet, niet met m'n credit card maar ook niet met PayPal.

Het viel me wel op dat er nog $100 bij kwam aan taxes, bovenop de $1299 (Surface) & $129 (Type Cover).

Bestellen via BestBuy kan nog een mogelijkheid zijn, maar die nemen nog geen pre-orders aan.

• UTADDICT
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 12:53
quote:
RobbertC schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 10:32:
[...]

Het lukte mij ook niet, niet met m'n credit card maar ook niet met PayPal.

Het viel me wel op dat er nog $100 bij kwam aan taxes, bovenop de $1299 (Surface) & $129 (Type Cover).

Bestellen via BestBuy kan nog een mogelijkheid zijn, maar die nemen nog geen pre-orders aan.
Ervaring met de taxes die er dan bijkomen? (Ballpark)

PSN: utaddict1988 || Guardian Down NL is nu NERF || Diablo 3 account

• RobbertC
  • Nu online
quote:
UTADDICT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 11:28:
[...]

Ervaring met de taxes die er dan bijkomen? (Ballpark)
Ja, ik heb al meerdere malen elektronica uit de VS laten komen.

Het is zojuist gelukt bij BestBuy, zij hebben nu ook een pre-order mogelijkheid. De Type Cover staat daar nog niet online, dus ik heb alleen de Surface zelf besteld. Dat is dus $1299, en daar kwam $91 aan tax bij. In eerste instantie lukte de credit card betaling niet, 2 minuten daarna belde de Rabobank op dat ze het vermoeden hadden dat er iemand fraude aan het plegen was met m'n credit card en dat ze er een blokkade op hadden gezet ;) Toen die was weggehaald ging de bestelling prima bij BestBuy.

BestBuy geeft aan niet naar 'shipping forwarders' te sturen, maar de HP Touchpad die ik ooit bij BestBuy bestelde werd zonder problemen afgeleverd bij MyUS.

Ik ga via MyUS uit van ongeveer $40 shipping om het naar Nederland te versturen. Bij elkaar is dat dan $1299+$91+$40 = $1430, zo'n 1040 euro.

Daar komt 21% BTW en waarschijnlijk 6% invoerrechten. Dat is dus zo'n 280 euro. Plus nog ongeveer 2 tientjes voor de afhandeling van UPS/DHL/FedEx. Bij elkaar gaat het ergens rond de (afgerond) 1350 euro uitkomen schat ik.

• wiz
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 12:48

wiz

Enterprise Mobility Consultant

quote:
Markie577 schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:28:

Helaas houdt het niet op bij alleen 21% BTW ... ook inklaringsinstanties/douane in europa doen er allerhande "administratiekosten" bovenop. Kijk maar eens naar de bon wanneer je btw en invoerrechten moet betalen op een zending die via TPG Post binnenkomt ... daar staat rustig een x bedrag (bij kleine zendingen 13 euro meen ik) op voor inklaringskosten ... Ga er maar rustig vanuit er voor apparatuur die in China wordt gemaakt en hier per container of luchtvracht in Nederland aankomt ook BTW en inklaringskosten op komen .. en dan moeten de Nederlandse distributeurs er ook nog aan verdienen ...

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 8 256Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7

• Upke dupke
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 15-09 20:53

Upke dupke

Oompa Loompa

Mij is het wel gelukt om bij de Microsoftstore te bestellen. Ik gebruik Borderlinx met een Nederlandse creditcard. Ik heb destijds ook de Surface Pro 1 daar besteld. Ik heb de I5 256 GB, alleen maar om het 8 GB geheugen dat er in zit. En een rode typecover. In dollars is dat 1532,59 (nu in euro's 1059,-) Ik ben benieuwd wat het inderdaad gaat kosten aan inklaring, btw, douane rechten en administratie kosten.

Ik geloof dat mijn Surface Pro 1 (999 dollar) hier uiteindelijk 1200 euro gekost heeft.

In Nederland kost dit pakket ¤1448,49 Maar dan heb ik hem natuurlijk wel 2 maanden eerder. ;-)

• Erapaz
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 20:49
quote:
naturalcool schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 09:41:

Niet de 64GB versie nemen! Ik heb zelf een Surface Pro 1 als laptop (macbook) en tablet (ipad) vervanger met 128 GB en dan gaat nét. De 64 GB is echt te klein. Daarnaast is de interne SSD echt veel sneller dan een microSD kaart.

• svenk91
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 12-09 22:14
Als de surface pro 3 zelf eens te openen is kan je er voor 100 euro een degelijke 240GB SSD inzitten, of tegen de 500GB voor 200 euro.

• RobbertC
  • Nu online
quote:
RobbertC schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 12:10:
Het is zojuist gelukt bij BestBuy, zij hebben nu ook een pre-order mogelijkheid.
Iets te vroeg gejuicht, order is gecancelled vanwege 'could not verify your information'...

• Ruudjah
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 02-09 21:11
Ik ben zeer benieuwd naar de latentie van het schrijven. Ik heb hier nog niets van gevonden bij (p)reviewers. Als iemand 'm heeft, hoor ik heel graag wat de schrijfervaring is.

TweakBlog

• Balance
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 17:51
quote:
Ruudjah schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:45:
Ik ben zeer benieuwd naar de latentie van het schrijven. Ik heb hier nog niets van gevonden bij (p)reviewers. Als iemand 'm heeft, hoor ik heel graag wat de schrijfervaring is.
quote:
Anandtech
On the storage front Microsoft is still using a SATA based drive. It's unfortunate that more PC makers haven't shifted to PCIe, although I suspect that'll come next year with NVMe based solutions (I hope). My review sample featured a 256GB Samsung PM851 drive, this is an OEM version of the TLC based Samsung SSD 840 EVO.
Geen PCIe, maar ook geen eMMC. Gewoon een SATA 840 EVO, behoorlijk snel dus :). Hoe het met de andere capaciteiten zit weet ik niet. 512 GB zal ook wel 840 EVO zijn, en misschien 128GB. 64GB lijkt me niet.

• Phusebox
  • Niet online
Hmm het scherm schijnt toch niet zo geweldig te zijn voor designers om er serieus op te werken. Toch maar even latere reviews afwachten.

• Dido
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 08:50

Dido

heforshe

Vreemd (en vervelend) (of gewoon slechte ogen aan mijn kant) dat dat hele dockingstation nergens te vinden is. Dat lijkt me een absolute must als dit ding een laptop moet vervangen.

Kijk ik slecht?

Wat betekent mijn avatar?

• Phusebox
  • Niet online
quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:38:
Vreemd (en vervelend) (of gewoon slechte ogen aan mijn kant) dat dat hele dockingstation nergens te vinden is. Dat lijkt me een absolute must als dit ding een laptop moet vervangen.

Kijk ik slecht?
Er zou er wel een zijn, dus denk dat die later beschikbaar komt of dat je nog even moet zoeken ;)

• Dido

Dido

heforshe

quote:
Phusebox schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:39:
Er zou er wel een zijn, dus denk dat die later beschikbaar komt of dat je nog even moet zoeken ;)
Precies, ik begreep ook dat er een zou moeten zijn.

Totdat ik weet wat dat ding moet kosten is bijna elke prijsvergelijking onzinnig. :(

• naturalcool
Reken maar op 200 dollar. De dockingstation voor de surface pro (2) is 200 dollar in ieder geval.

Accesoires van de Surface zijn echt heel prijzig.

• Dido

Dido

heforshe

Het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg bij Microsoft geen enkele dockingstation gevonden 8)7

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:55:
Het zal wel aan mij liggen, maar ik krijg bij Microsoft geen enkele dockingstation gevonden 8)7
Het Surface Pro 1/2 docking station is (nog?) niet verkrijgbaar in Europa.

(Hier is de link naar het SP1/2 dockingstation)

• Dido

Dido

heforshe

quote:
RayNbow schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:00:
Het Surface Pro 1/2 docking station is (nog?) niet verkrijgbaar in Europa.
Da's niet zo mooi. Dan kan ik dit ding dus voorlopig schrappen. Ik ga niet moeilijk doen om mijn randapperatuur via de ene USB poort aan te sluiten, en als ik tot St Juttemis moet wachten op het dock, is dit wat mij betreft geen laptopvervanger.

• Cinemaskoop
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 18-09 11:19
quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:38:

Kijk ik slecht?
Hoezo is dat een absolute must? Het is een laptop vervanger.. geen desktop vervanger. Weet niet wat jij standaard aan je laptop hangt..?

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:
Zoals gebruikelijk kunnen voor levertijden, accessoires, prijzen, winkels en alle andere zaken die niet direct van toepassing zijn op de tablet zelf aparte topics worden geopend.

• Dido

Dido

heforshe

quote:
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:26:
Hoezo is dat een absolute must? Het is een laptop vervanger.. geen desktop vervanger. Weet niet wat jij standaard aan je laptop hangt..?
Ik maak misschien een oneerlijke vergelijking, maar ik verdom het om op een laptop te werken met het built-in keyboard en trackpad behalve als ik onderweg ben. Als ik dat ding thuis op een bureau gooi moet er een normaal keyboard, muis, scherm(en) en externe opslag aan. Daarmee gebruik ik mijn laptop inderdaad al snel als desktop, en ben ik geneigd om laptopvervanger te lezen als mobiele desktopvervanger.

Toegegeven, dat is niet helemaal eerlijk - aan de andere kant, hoeveel markt is er echt nog voor laptops die absoluut niet als desktopvervanger kunnen dienen?

• Cinemaskoop
quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:41:
[...]

Ik maak misschien een oneerlijke vergelijking, maar ik verdom het om op een laptop te werken met het built-in keyboard en trackpad behalve als ik onderweg ben. Als ik dat ding thuis op een bureau gooi moet er een normaal keyboard, muis, scherm(en) en externe opslag aan. Daarmee gebruik ik mijn laptop inderdaad al snel als desktop, en ben ik geneigd om laptopvervanger te lezen als mobiele desktopvervanger.

Toegegeven, dat is niet helemaal eerlijk - aan de andere kant, hoeveel markt is er echt nog voor laptops die absoluut niet als desktopvervanger kunnen dienen?
Okeej, er zijn sowieso een hele hoop dockingoplossingen op usb3.0 die dit allemaal in zich hebben.

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
[...]

Ik denk dat je de verkeerde kant op vergelijkt. Dit is geen laptopvervanger voor de desktopvervanger, maar dis is een laptop- en tabletvervanger. Tenminste, zo zie ik hem.

Mijn Asus Zenbook (13 inch, i7, 256GB SSD) is mijn werkpaard. Ik gebruik hem als desktopvervanger, maar zonder toetsenbord en extern scherm. Hij ligt gewoon los op mijn bureau.

Met de Surface RT had ik voor het eerst een device in handen waarmee ik mijn tablet productiever maakte. De iPad raak ik sindsdien nauwelijks nog aan (tenzij het om specifieke spelletjes gaat). Qua productiviteit komt hij redelijk richting mijn laptop. Deze Surface Pro 3 zou daar helemaal naartoe kunnen. Toegegeven, de type cover is waarschijnlijk niet voldoende voor de type fetishist. Dan is een dock warschijnlijk wel handig. Ook merk ik dat er maar weinig mensen zijn die zo intensief kunnen werken op een klein scherm met relatief hoge resolutie. Persoonlijk vind ik dat echter geen punt.

• Cinemaskoop
Ik zie trouwens net dat je bij Paradigit nu ook kan pre-orderen en zij hebben het over 1 augustus ipv 31 augustus en dan krijg je nog een gratis Barbecue ook ! :) _/-\o_

http://www.paradigit.nl/p...oup/surface3/default.aspx

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 24-03 21:03
quote:
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:49:
Ik zie trouwens net dat je bij Paradigit nu ook kan pre-orderen en zij hebben het over 1 augustus ipv 31 augustus en dan krijg je nog een gratis Barbecue ook ! :) _/-\o_

http://www.paradigit.nl/p...oup/surface3/default.aspx
Een BBQ ter waarde van 99 eu :+
Doe dan gewoon een touch/type cover erbij O-)

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 16:10

Wailing_Banshee

You're Next

quote:
[...]

Draadloos toetsenbord, draadloze muis, externe HDD in de USB3.0 poort. Heb je alleen nog eventueel een convertor nodig voor de monitor.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Didyoumeetmax?
quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:59:
[...]

Draadloos toetsenbord, draadloze muis, externe HDD in de USB3.0 poort. Heb je alleen nog eventueel een convertor nodig voor de monitor.
Dat zou 't makkelijkst zijn natuurlijk, maar goede bluetooth keyboard en muis combinaties zijn ook niet gratis.

• Dido

Dido

heforshe

quote:
Ed_L schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:49:
Ik denk dat je de verkeerde kant op vergelijkt. Dit is geen laptopvervanger voor de desktopvervanger, maar dis is een laptop- en tabletvervanger. Tenminste, zo zie ik hem.

Mijn Asus Zenbook (13 inch, i7, 256GB SSD) is mijn werkpaard. Ik gebruik hem als desktopvervanger, maar zonder toetsenbord en extern scherm. Hij ligt gewoon los op mijn bureau.
Een Zenbook is inderdaad een andere optie waar ik naar kijk. Maar als de Pro 3 inderdaad een laptop kan vervangen die zelf geen desktop kan vervangen (ik wil teveel) dan heeft ie weinig voordeel. Zonder normaal toetsenbord en full-size scherm kan ik er toch niet lang op werken, of het nou een tablet (met keypad) of een laptop is (ik vind beide uitstekend om "even snel" wat te doen, maar zeker niet om langer te werken).
quote:
Wailing_Banshee schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:59:
Los van een aantal slechte ervaringen met draadloze desktops die me een aversie hebben gegeven, waar blijft de adapter voor die draadloze meuk? Of werkt dat opeens allemaal op gewone blauwtand en loop ik echt hopeloos achter (dat zou me ook niet echt meer verbazen overigens. Ik begin oud te worden me oud te voelen)? Laatste keer dat ik zocht naar een draadloos iets dat 1) betaalbaar was en 2) geen usb-poort innam, kwam ik bedrogen uit.

Anyways, het voordeel van een op je apparaat toegespits docking station is gewoon dat al je randapparatuur in 1 klap aangesloten is, het ding geladen wordt en dat je laptop in no-time een desktop wordt. Waar dit ding zo te zien rkachtig genoeg voor moet kunnen zijn. Maar als ik de hoofdprijs betaal wil ik ook eigenlijk de luxe van simpele connectivity zonder third-party suboptimale "ach zo werkt het ook"-oplossingen.

Maar goed, ik verdwijn stilletjes uit dit draadje. Ik denk dat het een schitterend ding is, maar niet voor mij. Geeft niks, ik kijk rustig verder :P

• LDVC
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 15:44

LDVC

Let's get it over with

quote:
Didyoumeetmax? schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:58:
[...]

Een BBQ ter waarde van 99 eu :+
Doe dan gewoon een touch/type cover erbij O-)
Dat is dan jammer....
Heb net een nieuw huis gekocht en met een mooie Weber BBQ kwam ik er bij mn vriendin wel mee weg om deze Surface aan te schaffen. Maar met een simpel BBQ'tje heb ik bij lange na niet genoeg argumenten om mn vriendin te overtuigen 8)7

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

• Cinemaskoop
Voor mensen die een goede dock zoeken voor Surface Pro als alternatief voor de niet-gereleasete Surface 2 dockingstation:
http://www.belkinbusiness.com/uk/products/b2b043-c00

• naturalcool
die docking station ziet er ook goed uit, maar wat een prijzen zeg (ook bijna 200 dollar).
Is dat gewoon voor een docking station?

Wel geinig, en iets voor mij om te overwegen, is dat de oude type covers ook werken op de surface pro 3.
Dan hoef ik (voorlopig) geen nieuw toetsenbord te kopen in ieder geval.

• Ruudjah
quote:
Balance schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:02:
[...]

[...]

Geen PCIe, maar ook geen eMMC. Gewoon een SATA 840 EVO, behoorlijk snel dus :). Hoe het met de andere capaciteiten zit weet ik niet. 512 GB zal ook wel 840 EVO zijn, en misschien 128GB. 64GB lijkt me niet.
Jij bent grappig :+. Ik bedoel de ervaring van het schrijven met de stylus.

TweakBlog

quote:
Ruudjah schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 13:45:
Er zit gewoon een SSD disk in, dus weinig latency.
quote:
Als je dit hebt kun je hem aanmelden via myservice.surface.com en dan wordt ie netjes gerepareerd
quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 14:55:
Nog niet voor de Pro 3, wel voor de Pro 2:
http://www.microsoftstore...ation/productID.286866900

shadowman12 wijzigde deze reactie 21-05-2014 18:13 (56%)

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Surface Pro3 begint nu voor mij interressant te worden, dus heb nu een aantal vragen:
Iedereen die Windows gebruikt kent het wel, je moet Windows verwijderen en opnieuw installeren.
Op een PC:
- eerst een backup van je bestanden
- je doet de DVD erin
- boot vanaf DVD
- verwijder partitie(s)
- installeer Windows opnieuw
- als Windows klaar is, drivers installeren.

Hoe gaat dit in zijn werk bij een Surface ?
Booten vanaf USB stick oid ?
Zijn alle drivers dan ook beschikbaar ?

Ik neem aan dat met Surface Pro je (via wifi) een drivemapping kan maken naar een Windows (server/client) OS ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

quote:
GoT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 19:07:
Surface Pro3 begint nu voor mij interressant te worden, dus heb nu een aantal vragen:
Iedereen die Windows gebruikt kent het wel, je moet Windows verwijderen en opnieuw installeren.
Op een PC:
- eerst een backup van je bestanden
- je doet de DVD erin
- boot vanaf DVD
- verwijder partitie(s)
- installeer Windows opnieuw
- als Windows klaar is, drivers installeren.

Hoe gaat dit in zijn werk bij een Surface ?
Booten vanaf USB stick oid ?
Zijn alle drivers dan ook beschikbaar ?
Heb je eerder met Windows 8 gewerkt? W8 heeft namelijk ingebouwde refresh en reset opties.
quote:
Ik neem aan dat met Surface Pro je (via wifi) een drivemapping kan maken naar een Windows (server/client) OS ?
Net zoals dat op iedere Windows kan, kan dat ook op een Surface Pro :)

Hands-on foto impressie van de Surface Pro 3:
http://www.theverge.com/2...nds-on-photos-impressions

• GoT
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Nope, gebruik nog Windows 7 Ultimate op mijn PC.
Heb wel Windows 2012 R2 op mijn server draaien, maar daar is geen noodzaak om alles te resetten.
Een server gebruik je niet als werk PC, dus heb daar alleen de nodige programma's draaien.

Als je reset naar factory settings blijven dan alle programma's staan op de "Program Files", "Users", etc. directory ?
Volgens de beschrijving zou alles weg moeten zijn, maar is dat ook daadwerkelijk zo ?

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

quote:
GoT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:41:
Heb wel Windows 2012 R2 op mijn server draaien, maar daar is geen noodzaak om alles te resetten.
Een server gebruik je niet als werk PC, dus heb daar alleen de nodige programma's draaien.

Als je reset naar factory settings blijven dan alle programma's staan op de "Program Files", "Users", etc. directory ?
Volgens de beschrijving zou alles weg moeten zijn, maar is dat ook daadwerkelijk zo ?
Nee, bij een reset verdwijnt dat allemaal. Je hebt ook nog een refresh, daarbij blijven wel je persoonlijke bestanden op hun plek :).

shadowman12 wijzigde deze reactie 21-05-2014 20:46 (8%)

quote:
GoT schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 20:41:

Waarom zou wat in de beschrijving staat niet kloppen? Maar anyway... dit topic gaat over de Surface Pro 3, niet over hoe Windows 8 reset/refresh werkt ;)

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
Volgens anandtech ondersteunt de SP3 nu ook connected standby
http://www.anandtech.com/...connected-standby-support

Op sommige tech sites maakt men zich druk over de overstap naar N-trig. Op mijn sp2 vind ik het wacom pennetje geniaal werken, waar zitten de praktische verschillen in?

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
dreester schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 23:34:
Volgens anandtech ondersteunt de SP3 nu ook connected standby
http://www.anandtech.com/...connected-standby-support

Op sommige tech sites maakt men zich druk over de overstap naar N-trig. Op mijn sp2 vind ik het wacom pennetje geniaal werken, waar zitten de praktische verschillen in?
Bijv.:

Het punt is echter dat N-Trig zelf niet stil zit, dus we kunnen niet met zekerheid zeggen of de N-Trig in de SP3 net zo presteert als in andere oudere tabletpc's.

Edit: Hier is een interessante blogpost: Some insights into Wacom > N-Trig change: #Surface pro 3.

RayNbow wijzigde deze reactie 22-05-2014 07:25 (14%)

• Ruudjah
Met dit soort latentie gaat de S3 hem niet worden voor mij. Nog even de hands-on ervaringen afwachten en een geüpdatete pen-latentie vid zien voor ik het idee geheel naar de /dev/bin verhuis.

TweakBlog

• wiz
  • Laatst online: 12:48

wiz

Enterprise Mobility Consultant

quote:
Dido schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:09:
[...]

Da's niet zo mooi. Dan kan ik dit ding dus voorlopig schrappen. Ik ga niet moeilijk doen om mijn randapperatuur via de ene USB poort aan te sluiten, en als ik tot St Juttemis moet wachten op het dock, is dit wat mij betreft geen laptopvervanger.
Heb gewoon een dock voor mijn SP2 vanaf eBay gehaald, was binnen een week geleverd. Gaat me voor de SP3 vast ook lukken ;-)

wiz wijzigde deze reactie 22-05-2014 10:27 (5%)

Microsoft Surface Book 2 i7 - Surface Pro LTE - Galaxy Note 8 256Gb - LG V30+ 128Gb - iPhone 7

• Didyoumeetmax?
quote:
Ruudjah schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:14:
Met dit soort latentie gaat de S3 hem niet worden voor mij. Nog even de hands-on ervaringen afwachten en een geüpdatete pen-latentie vid zien voor ik het idee geheel naar de /dev/bin verhuis.
Bij die presentatie van Microsoft was er totaal geen vertraging te zien tussen die pen en het scherm. De hele schrijfervaring is juist waar Panay een halfuur over liep te pronken tijdens die presentatie. Microsoft heeft er absoluut voor gezorgd dat de eigen software vloeiend werkt met de pen input.

• Tweaker1234
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 06-07 15:18
http://www.theverge.com/2...nds-on-photos-impressions
Microsoft has also designed a new stylus for the tablet that the company wants to be as natural as an actual pen. In practice, it looks good and responds really well —
in fact, it might be the best writing experience on a tablet that we've seen yet.

• GerCor
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 18:43

GerCor

Zonder dalen geen pieken

Voor diegene die ook een docking station willen kopen. Ik had toevallig een medewerker via de chat.(pop-up verscheen ineens). Hij vertelde dat MS destijds had besloten dat de docking-station en powercover voor de PRO 2 niet naar Europa komen. Of dat ook voor docking station voor de PRO 3 gaat gelden, kon hij geen zinnig woord over zeggen.

Alles onder voorbehoud uiteraard want hij (Andrei C.) vertelde mij ook dat ik mijn ARC Touch mouse | Surface Edition kon registreren op de site van MS. Nou, dat kan dus helemaal niet. Ik werd teruggebeld door MS, nu een Belgische medewerker. Hij vroeg: 'Waarom wilt u een muis registreren? Als de muis kapot is, stuurt u die naar ons op en krijgt u gewoon een nieuwe'.

Oké, weet ik dat. _/-\o_

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake
  • Laatst online: 19-09 18:42

XanderDrake

Genetics is the key

Ik heb al heel lang interesse in een Surface. De eerste was iets te langzaam om echt te gamen (CivV enz.) en niet zuinig genoeg, de tweede is al beter maar dat was maar een kleine stap voorwaarts.

De Surface pro 3 is erg mooi, ik vind het prachtig hoe ze een mooier en groter scherm kunnen bouwen terwijl ze het apparaat toch lichter maken en de accutijd weten te behouden. Ook de nieuwe kickstand is zeer functioneel. Geweldige development van Microsoft!

Ik zit alleen met twee dingen: die resolutie is erg non-cannon. Ik denk niet dat games die resolutie gaan ondersteunen dus zit je altijd naar óf zwarte randen te kijken óf een stretched beeld. Dat haalt toch het geheel naar beneden... Daarnaast moeten we weer tot september wachten en 1000¤ neerleggen voor een degelijke i5 versie...

Ik wacht met smacht de reviews af.

[edit] Op de pagina van Paradigit zie ik dat de Surface 3 over 71 dagen verwacht wordt. Twee maanden dus. Das een heel stuk sneller!

XanderDrake wijzigde deze reactie 23-05-2014 11:33 (7%)

Hephaistos Game PC
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 18-09 17:35
@XanderDrake: Een Surface 3 is voornamelijk ontworpen voor productiviteit, niet voor gamen. Ik zie ook geen reden om te gaan gamen op een Surface 3 behalve misschien wat simpele tijdverdrijf. Echt gamen doe je op een desktop of een gaming laptop in mijn ogen...

Dutch CORION Provider

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vond het vreemd dat je nergens de frequentie van de verschillende CPUs kon vinden en ook al niet de correcte type nummers, dus ik heb het gevraagd aan MS. Dit was het antwoord:

"i3: 64 GB (4 GB RAM) (i3-4020Y, 2 cores, 4 threads, 1.5GHz) i5: 128 GB (4 GB RAM) and 256 GB (8 GB RAM) (i5-4300U, 2 cores, 4 threads, 1.9 GHz with max of 2.9GHz) i7: 256 GB (8 GB RAM) and 512 GB (8 GB RAM) (i7-4650U, 2 cores, 4 threads, 1.8 GHz with max of 3.3 GHz)"

De i3 is zo toch wel een heel stuk minder interessant lijkt me met maar 1.5 GHz en HD-4200 GPU. De i5 heeft 1.9 - 2.9 GHz en een HD-4400 GPU.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
Swerfer schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:12:
@XanderDrake: Een Surface 3 is voornamelijk ontworpen voor productiviteit, niet voor gamen. Ik zie ook geen reden om te gaan gamen op een Surface 3 behalve misschien wat simpele tijdverdrijf. Echt gamen doe je op een desktop of een gaming laptop in mijn ogen...
Ik stream thuis mijn Steam games vanaf mijn desktop naar mijn ultrabook. Dat zou ik met de Surface ook graag doen ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Lekker casual Civilization V spelen op de bank gaat het best op een snelle Win8.1 Tablet. Zon spel kost uren, om dat ergens in een donker en afgelegen computerkamertje te doen... Met een Surface kan ik dat doen terwijl het vrouwtje TV zit te kijken. :*)

Kan ook met Skyrim (met Touch control overlay) bijvoorbeeld, en nog tig andere games. Veel Indy games zijn heel goed te spelen met touch controls.

Shooters zijn natuurlijk een ander verhaal. Die ga ik er dan ook niet op spelen.
quote:
zonoskar schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 13:45:
Ik vond het vreemd dat je nergens de frequentie van de verschillende CPUs kon vinden en ook al niet de correcte type nummers, dus ik heb het gevraagd aan MS. Dit was het antwoord:

"i3: 64 GB (4 GB RAM) (i3-4020Y, 2 cores, 4 threads, 1.5GHz) i5: 128 GB (4 GB RAM) and 256 GB (8 GB RAM) (i5-4300U, 2 cores, 4 threads, 1.9 GHz with max of 2.9GHz) i7: 256 GB (8 GB RAM) and 512 GB (8 GB RAM) (i7-4650U, 2 cores, 4 threads, 1.8 GHz with max of 3.3 GHz)"

De i3 is zo toch wel een heel stuk minder interessant lijkt me met maar 1.5 GHz en HD-4200 GPU. De i5 heeft 1.9 - 2.9 GHz en een HD-4400 GPU.
Heeeyyy jij hebt meer informatie kunnen achterhalen dan 90% van alle bekende Tech-sites tot nu toe.
Maar aan de andere kant verbazen deze specs mij niet:

De i3 zou ik links laten liggen, ondanks zijn betere prijs
De i5 is gewoon een 12" versie van de Surface Pro 2.
De i7 is heeeel stoer, met zijn HD graphics 5000 is ie zeer geschikt voor gaming (@Swerfer blijkbaar heeft MS toch gamers in gedachten, want dit soort GPU's zijn behoorlijk stevig.) Je kan tevens QuickSync gebruiken, dus men kan zelfs video encoden op met deze tablet. Een echte laptop vervanger
Helaas is die versie bijna onbetaalbaar... ¤1500 of hoger?

Hephaistos Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Of op een Xbox One :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 14:05:
Heeeyyy jij hebt meer informatie kunnen achterhalen dan 90% van alle bekende Tech-sites tot nu toe.
Hehe. Ik wou een Pro3 bestellen met core i3 en ik zag toevallig zo'n pop-up windowtje met de online helpdesk, dus ik dacht, ik vraag het gewoon. Nee heb je. Anyways, ik had gedacht dat de i3 ook gewoon een turbo zou hebben, maar dat is dus niet. Hij staat vast op 1.5GHz. Voor multi-core applicaties niet zo'n probleem, maar voor single core wel, daar is de i5 bijna 2x zo snel. Maar de i3 is 11W, de i5 15W, dus de i3 zal langer meegaan op 1 lading. Als je de Pro3 puur als tablet gebruikt lijkt me de i3 geen verkeerde keus, maar wil je ook het dockingstation kopen en de Pro3 als laptop/desktop vervanger gebruiken kun je volgens mij beter de i5 kopen. En als je teveel geld hebt is er altijd nog de i7 :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

Uit de review van the Verge:
quote:
I installed Steam and booted up Transistor, only to find that that half the game was off-screen due to resolution issues.
Hierrrrr was ik dus bang voor.

Hephaistos Game PC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 15:34
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:51:
[quote]I installed Steam and booted up Transistor, only to find that that half the game was off-screen due to resolution issues.[\quote]
Het probleem daar was de scaling van 150%. Als je dat uitzet (is stom, I know) dan gaat het wel goed. Dat heb ik ook gemerkt met sommige games op mijn 8" Windows 8.1 tablet. Vervelend, maar het zij zo. De GPU in die i7 is cool trouwens, is inderdaad een leuke machine voor Civ5 (en de nieuwe space civ _/-\o_ ). Ik hoop alleen dat de N-Trig digitizer net zo goed ondersteund word door o.a. Sketchbook Pro als de Wacom digitizer, want ik zit heel erg te twijfelen tussen de Surface 3 Pro en de Wacom Cintiq Companion. De Pro3 ziet er wel een stuk cooler uit om eerlijk te zijn 8)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:51:

[...]

Misschien dat dit helpt? (Heb de game niet noch een SP3, dus testen zal wat lastig worden.)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
quote:
Xudonax schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 17:53:
[...]

Het probleem daar was de scaling van 150%. Als je dat uitzet (is stom, I know) dan gaat het wel goed. Dat heb ik ook gemerkt met sommige games op mijn 8" Windows 8.1 tablet. Vervelend, maar het zij zo. De GPU in die i7 is cool trouwens, is inderdaad een leuke machine voor Civ5 (en de nieuwe space civ _/-\o_ ). Ik hoop alleen dat de N-Trig digitizer net zo goed ondersteund word door o.a. Sketchbook Pro als de Wacom digitizer, want ik zit heel erg te twijfelen tussen de Surface 3 Pro en de Wacom Cintiq Companion. De Pro3 ziet er wel een stuk cooler uit om eerlijk te zijn 8)
Is dat nog niet opgelost. Dat vond ik zo ontzettend hatelijk toen ik de eerste Surface Pro had. Dat is namelijk niet exclusief voor Steam. Iets simpels als de windows photoviewer had ook dat probleem. Als je dan 150% zoom of meer hebt dan komen je foto's ook half ingezoomd half buiten beeld te staan :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Windows 8.x is gewoon compleet hopeloos als het op hoge resoluties en scaling aan komt. Ik ben bang dat ze zoiets niet in updates gefixt krijgen en dit iets is voor een nieuwe Windows versie. Apple heeft er tenminste nog over nagedacht en een vrij eenvoudig systeem genomen dat in de praktijk gewoon werkt.

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
ppl schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:43:
Windows 8.x is gewoon compleet hopeloos als het op hoge resoluties en scaling aan komt. Ik ben bang dat ze zoiets niet in updates gefixt krijgen en dit iets is voor een nieuwe Windows versie. Apple heeft er tenminste nog over nagedacht en een vrij eenvoudig systeem genomen dat in de praktijk gewoon werkt.
Het systeem van Windows werkt ook gewoon. Het probleem zit hem in applicaties die zeggen dat ze dpi-scaling capable zijn, maar dan hardcoded font-sizes hebben. Wanneer zulke applicaties netjes aan zouden geven dat ze niet dpi-scaling capable zijn, dan schaalt Windows zelf voor ze, waardoor alles ietsje waziger wordt, maar wel in verhouding is. Dat games geen andere DPI dan 100% ondersteunen ligt niet aan Windows natuurlijk. Ik heb op mijn Surface Pro overigens geen enkel probleem met scaling.
quote:
XanderDrake schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 11:28:
Ik zit alleen met twee dingen: die resolutie is erg non-cannon. Ik denk niet dat games die resolutie gaan ondersteunen dus zit je altijd naar óf zwarte randen te kijken óf een stretched beeld. Dat haalt toch het geheel naar beneden... Daarnaast moeten we weer tot september wachten en 1000¤ neerleggen voor een degelijke i5 versie...
Volgens mij kunnen de meeste games gewoon draaien in de resolutie die native is voor het huidige scherm hoor. Volgens mij hoeven developers daar geen aparte support voor in te bouwen wanneer je gewoon de DPI op 100% zet.

Ramon wijzigde deze reactie 24-05-2014 00:18 (82%)

• XanderDrake

XanderDrake

Genetics is the key

quote:
Ramon schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:50:
Volgens mij kunnen de meeste games gewoon draaien in de resolutie die native is voor het huidige scherm hoor. Volgens mij hoeven developers daar geen aparte support voor in te bouwen wanneer je gewoon de DPI op 100% zet.
Het grappige is dat ik niet eens wist dat die 150% DPI scaling een probleem was. Ik ben benieuwd of juist Civ5 de resolutie ondersteund, want ik lees vaak gedoe daarover.

Hephaistos Game PC

• Relief2009
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 01-08 23:53
http://www.penny-arcade.c.../2014/05/23/surface-pro-3

Hij heeft wat performance problemen bij het tekenen (i5 kan het blijkbaar niet allemaal aan op die resolutie) maar de pen schijnt heel goed te zijn. Voor de rest positief over de SP3.

Ik denk dat we de discussie wacom vs n-trig kunnen loslaten en eerder moeten kijken naar welk model past bij welke type gebruik.

Relief2009 wijzigde deze reactie 24-05-2014 18:45 (4%)

• Markie577
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 19-09 09:23
quote:
Relief2009 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 18:45:
http://www.penny-arcade.c.../2014/05/23/surface-pro-3

Hij heeft wat performance problemen bij het tekenen (i5 kan het blijkbaar niet allemaal aan op die resolutie) maar de pen schijnt heel goed te zijn. Voor de rest positief over de SP3.

Ik denk dat we de discussie wacom vs n-trig kunnen loslaten en eerder moeten kijken naar welk model past bij welke type gebruik.
Zoals ik het lees, geen problemen bij het tekenen maar meer bij de cursor en inzoomen, rotating en dergelijk.

• Eagle Creek
  • Laatst online: 14-09 18:20

Eagle Creek

Breathing security

quote:
Klinkt leuker dan het is, naar mijn mening. Het zit (uiteraard) op mijn Service RT maar dat is niet uitschakelbaar. M.a.w: het trekt de batterij leeg als de tabblet aan de kant ligt.

De oplossing die men aandraagt is vliegtuigmodus. Maar dat betekent een extra handeling bij wegleggen en in gebruik nemen.

~ Information security professional & enthousiast ~ Nucia ~ EC Twitter ~

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

quote:
Markie577 schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:37:
[...]

Zoals ik het lees, geen problemen bij het tekenen maar meer bij de cursor en inzoomen, rotating en dergelijk.
Performance issues zouden ook aan de software kunnen liggen, zoals hier wordt bediscussieerd op Reddit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• localhost
  • Laatst online: 23-08 06:49

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

quote:
Cinemaskoop schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 15:46:
[...]

Okeej, er zijn sowieso een hele hoop dockingoplossingen op usb3.0 die dit allemaal in zich hebben.
Let wel op het volgende. Docking op de Surface Pro 3 werkt anders dan op de Surface Pro 2.

Op de Surface Pro 2 werden gewoon USB3, DisplayPort en Power poorten als een soort Replicator doorgegeven. Ethernet op de Dock was maximaal 100Mbps. En een beperkt aantal USB poorten.

Bij de Surface Pro 3 werkt dat anders. De USB3 Poort zit "op de verkeerde plek" en eigenlijk worden dus extra pinnetjes op de Power Port gebruikt voor doorgeven USB3 (en andere?) signalen. De Docking voor de Surface Pro 3 kan dan ook 1Gbps Ethernet en heeft meerdere USB3 en USB2 poorten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online
quote:
Eagle Creek schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:43:
[...]

Klinkt leuker dan het is, naar mijn mening. Het zit (uiteraard) op mijn Service RT maar dat is niet uitschakelbaar. M.a.w: het trekt de batterij leeg als de tabblet aan de kant ligt.

De oplossing die men aandraagt is vliegtuigmodus. Maar dat betekent een extra handeling bij wegleggen en in gebruik nemen.
YouTube: Microsoft's Panos Panay on why the Surface Pro 3 beats your tablet and laptop
In dit filmpje (vanaf 2:00) wordt er verteld over een standby-tijd van maar liefst een jaar. Ik heb geen vergelijksmateriaal voor connected standby (SP2 :P ) maar dat klinkt nog best degelijk.

YouTube: Surface Pro 3 : Pen writing and drawing demo ( Digitizer Stylus ) Deze video laat zien dat ik me gelukkig ook geen zorgen hoef te maken over de pen, prima voor wat ik ermee wil doen. :)
quote:
localhost schreef op zondag 25 mei 2014 @ 18:22:
[...]

Let wel op het volgende. Docking op de Surface Pro 3 werkt anders dan op de Surface Pro 2.

Op de Surface Pro 2 werden gewoon USB3, DisplayPort en Power poorten als een soort Replicator doorgegeven. Ethernet op de Dock was maximaal 100Mbps. En een beperkt aantal USB poorten.

Bij de Surface Pro 3 werkt dat anders. De USB3 Poort zit "op de verkeerde plek" en eigenlijk worden dus extra pinnetjes op de Power Port gebruikt voor doorgeven USB3 (en andere?) signalen. De Docking voor de Surface Pro 3 kan dan ook 1Gbps Ethernet en heeft meerdere USB3 en USB2 poorten.
Interessant, zou het nog wel gebruik maken van DisplayLink techniek?

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
Eagle Creek schreef op zaterdag 24 mei 2014 @ 19:43:
[...]

Klinkt leuker dan het is, naar mijn mening.
Werkt toch zoals het hoort? Net als bij smarthones. Kan zo mijn Surface dagen laten liggen en toch komen de berichten binnen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• C00P
  • Laatst online: 14-09 21:09
Is de ssd er niet uit te peuteren en te vervangen door een grotere?we blijven toch Tweakers uiteindelijk...

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0Henk 'm!
quote:
C00P schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:47:
Is de ssd er niet uit te peuteren en te vervangen door een grotere?we blijven toch Tweakers uiteindelijk...
Zullen we eerst moeten zien dat iemand een SP3 uit elkaar haalt. Zal vast nog wel komen.
Pagina: 1 2 3 ... 30 Laatste

Apple iPhone XS HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2018 Hosting door True