Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 22:51
Verwijderd schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:51:
[...]

Zullen we eerst moeten zien dat iemand een SP3 uit elkaar haalt. Zal vast nog wel komen.
Ok, want ik game niet en dan is de lichtste versie mits wat fatsoenlijke opslagruimte meer dan werkbaar lijkt me.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:32
Misschien maakt iemand snel een imageboot beschikbaar voor de 64GB surface pro 3. Scheelt toch haast 20% aan extra opslagruimte geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
C00P schreef op zondag 25 mei 2014 @ 23:47:
Is de ssd er niet uit te peuteren en te vervangen door een grotere?we blijven toch Tweakers uiteindelijk...
Dat kan je wel vergeten denk ik, zeker met het oog op hoe compact de SP3 is. Dat is tot nu toe met geen enkele Surface mogelijk gebleken namelijk. Je kan natuurlijk wel een micro-SD kaartje erin zetten als je graag meer (en veel langzamere) opslag wilt.
svenk91 schreef op maandag 26 mei 2014 @ 01:34:
Misschien maakt iemand snel een imageboot beschikbaar voor de 64GB surface pro 3. Scheelt toch haast 20% aan extra opslagruimte geloof ik.
Zou MS dat niet zelf al gewoon doen? Lijkt me wel.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Ik kan me veel situaties voorstellen waar het keyboard niet nodig is..
Je plaatst hem in de docking aan je bureau en kan gebruik maken van je draadloze keybord en mousse.

Ga je in de zetel liggen ga je waarschijnlijk geen lange teksten typen en is het eigenlijk overbodig.

Gaat deze ook weer zo slecht verkrijgbaar zijn? Ik heb even naar de surface 2 rt gekeken, maar die was niet beschikbaar, ja dan moet je niet schrikken als het slecht verkoopt.

Laten we hopen dat ze de prijs naar beneden gooien als de nieuwe MacBook op de markt komt. Ik ga nooit geen 800+€ uitgeven aan zo een laptop/tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

C00P schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:06:
Laten we hopen dat ze de prijs naar beneden gooien als de nieuwe MacBook op de markt komt. Ik ga nooit geen 800+€ uitgeven aan zo een laptop/tablet.
Ik hoop dat ze de Surface Pro 2 in prijs doen verlagen, kan ik dat ook overwegen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
XanderDrake schreef op maandag 26 mei 2014 @ 09:19:
[...]

Ik hoop dat ze de Surface Pro 2 in prijs doen verlagen, kan ik dat ook overwegen.
Ook even aan gedacht, maar vrees dat je constant naaar voor moet gaan met je hoofd om iets tegoei te kunnen zien.

Voor mij mocht het scherm nog wat groter, met minder rand zeg maar, mischien in de surface 4 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Zoiets zag ik ook al in de Paradigit. Dat is wel anders dan de leveringen via de Microsoft winkel.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ramon schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 23:50:
Het systeem van Windows werkt ook gewoon. Het probleem zit hem in applicaties die zeggen dat ze dpi-scaling capable zijn, maar dan hardcoded font-sizes hebben.
Dan leef je onder een steen. Er is vrijwel geen review waarin de manier waarop Windows omgaat met de hoge resolutie schermen wordt gehekeld. Het werkt gewoon voor geen meter en ligt beslist niet aan de apps. Windows heeft gewoon het verkeerde systeem gekozen. Je ziet het verschil ook erg goed tussen Windows en OS X. In OS X is alles goed leesbaar en kent het de juiste verhoudingen maar is het hoogstens wazig. In Windows klopt er weinig van de verhoudingen (te grote tekst/te klein GUI element), is de tekst scherp maar onleesbaar doordat het zo gruwelijk klein is, is de dpi-scaling vast ingesteld en dus niet, zoals Microsoft zegt, per scherm anders en ga zo maar door. Het is raar dat als je een app van het ene scherm naar het andere scherm verplaatst hij wel fatsoenlijk werkbaar is op het hires scherm maar ontzettend klein op het gewone scherm. Zelfs de Windows eigen apps op de desktop zijn niet zonder problemen. Het enige wat hier enigszins goed mee lijkt om te gaan zijn de ModernUI apps.

Windows en hires schermen zijn gewoon een complete frustratie en daar hebben apps echt weinig mee te maken. Daarom zijn er ook legio mensen die hier steen en been over lopen te klagen en wordt het in menig review afgeschoten. Hele andere geluiden dan bij OS X, iOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil wel eens wat bewijs zien dan. In mijn ervaring zijn de apps die ik gebruik helemaal HiDPI-ready. Inderdaad je leest overal dat Photoshop niet goed werkt. Maar ik gebruik geen Photoshop...

Op mijn Surface Pro gebruik ik o.a. VMware, Firefox, IE11, Chrome, Sublime Text en Keepass. Van die apps worden Chrome en Keepass geschaalt en zijn dus een beetje wazig. De rest werkt perfect.

Als het algemeen kut is en het niet aan de individuele programma's ligt, waar komt dit verschil dan vandaan?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uH8kQDc.pngFirefox schaalt goed, maar heeft alleen geen HiDPI graphics. Je ziet ook gelijk dat t.net wél HiDPI graphics heeft en die worden ook getoond, dus dat is goed.

Chrome echter ondersteunt geen HiDPI op Windows (wat raar is omdat het in ChromeOS wel goed werkt) dus het wordt wat wazig. Chrome heeft een experimentele HiDPI implementatie, maar daarvoor moet je eerst de per-app Windows DPI scaling-setting uitzetten....

Sublime Text:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IOv578T.pngSuperscherpe tekst.

Ook LibreOffice Writer werkt uitstekend:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eVltZZK.png

KeePass wordt geschaald, omdat het geen HiDPI ondersteund, dus het is wazig, maar alles staat prima op zijn plek:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r83Tx8b.png
Overigens zijn de geschaalde apps op 150% wat wazig, maar als je een scherm hebt waar je de DPI-scaling op 200% kan zetten dan zie je dat nauwelijks meer.

Mocht je nog niet overtuigd zijn. Lees dan dit artikel maar eens: http://arstechnica.com/in...better-but-still-lacking/
That said, Windows 8.1 does not somehow fix the inconsistent behavior of third-party desktop apps when you're using Windows' scaling features. The Start screen and apps from the Windows Store mostly look great, but on the desktop the state of things is the same as it was when we reviewed the Kirabook. Some applications just look blurry, some are crisp but exhibit odd rendering problems, and others ignore the scaling settings entirely.

The fault here doesn't lie with Microsoft but with the third-party developers. We'll just have to hope that the coming wave of high-resolution hardware (as well as Microsoft's own attention to the issue) will convince developers that implementing proper scaling support is worth their money and time.

What has changed for the better is the way that the operating system has been tweaked to accommodate high-resolution, high-density displays. We'd like to see more granular settings for controlling the scaling on each display by the time the final version of Windows 8.1 is released later this year, but for a preview this is a not-inconsequential step forward for people interested in high-PPI laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Denk dat jij het eerder bent die onder een steen leeft.

Pas met Windows 8.1 schaalt de desktop (naast de Modern UI die dat vanaf 8.0 doet. Logisch ;) )
En hoe lang is Windows 8.1 er? Precies, later als de ervaringen die je gelezen hebt.
Over 'onder een steen leven' gesproken...

Reddit van vandaag:
http://www.wpcentral.com/...-3-ama-reddit-panos-panay

Schijnt dat de powerconnector nog een connector bevat. Dat van alle modellen de accuduur gelijk is.
En nog wat leuke weetjes.

[ Voor 21% gewijzigd door Tweaker1234 op 27-05-2014 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:49

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Je kunt nu een Surface PRO 3 winnen als je een reactie plaatst op WPCentral. Mij is het nog steeds niet gelukt, binnen notime meer dan 3.000 reacties.

http://www.wpcentral.com/...o-3-windows-phone-central _/-\o_

[ Voor 20% gewijzigd door GerCor op 28-05-2014 21:04 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Ramon schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:11:
Ik wil wel eens wat bewijs zien dan.
Zoekt en gij zult vinden. In het topic over de Surface Pro 2 komt het ook al voor: https://gathering.tweaker...message/42275361#42275361 Zie ook onderaan dit bericht.
Als het algemeen kut is en het niet aan de individuele programma's ligt, waar komt dit verschil dan vandaan?
[afbeelding]Firefox schaalt goed, maar heeft alleen geen HiDPI graphics. Je ziet ook gelijk dat t.net wél HiDPI graphics heeft en die worden ook getoond, dus dat is goed.
Dat is een heel slecht voorbeeld. Chrome is op geen enkel platform een applicatie dat gebruik maakt van de api's aldaar, het is vooral z'n eigen omgeving. In OS X zijn er dan ook veel problemen mee (is al eens ter sprake gekomen bij de diverse MacBook reviews op de t.net frontpage). Firefox heeft het probleem niet, alleen wat grafische elementen met een te lage resolutie.
Sublime Text:
[afbeelding]Superscherpe tekst.
Goed om te melden dat deze alleen met versie 3 goede resultaten geeft omdat ze pas sinds deze versie support hebben voor al dat hires geweld. Versie 3 is echter wel een beta versie.
KeePass wordt geschaald, omdat het geen HiDPI ondersteund, dus het is wazig, maar alles staat prima op zijn plek:
[afbeelding]
Probeer 1Password eens, die is wat minder fijn.
Overigens zijn de geschaalde apps op 150% wat wazig, maar als je een scherm hebt waar je de DPI-scaling op 200% kan zetten dan zie je dat nauwelijks meer.

Mocht je nog niet overtuigd zijn. Lees dan dit artikel maar eens: http://arstechnica.com/in...better-but-still-lacking/
Niets van wat je laat zien heeft ook maar iets vandoen met de problemen waar ik het over heb. Je citaat van Arstechnica gaat dan ook niet op. De problemen ontstaan vooral op moment dat je iets meer gaat doen zoals een extern scherm gebruiken. Zoals je in het topic van de Surface Pro 2 al hebt kunnen zien zijn er meer problemen daar mee. Die 200% is bijv. iets wat heel weinig mensen in hun Windows versie zien. Lees vooral ook eens de comments op het artikel van een Microsoft medewerker die 4k schermen test: http://blogs.windows.com/...scaling-enhancements.aspx Daar valt ook goed te lezen wat die DPI waarde nou precies doet. Velen zetten hem terug naar 125% omdat 150% de boel stuk maakt. De verhoudingen kloppen dan minder dan met 125%. Dat kan alleen niet overal omdat met 125% de letters dan weer net te klein zijn om te lezen.
Tweaker1234 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 23:23:
Pas met Windows 8.1 schaalt de desktop (naast de Modern UI die dat vanaf 8.0 doet. Logisch ;) )
En hoe lang is Windows 8.1 er? Precies, later als de ervaringen die je gelezen hebt.
Over 'onder een steen leven' gesproken...
Ik en anderen op werk draaien toch echt 8.1 update 1 waarbij we exact dezelfde negatieve ervaringen hebben als die worden besproken in de comments van eerder genoemde link. Ik lees dus geen ervaringen, ik spreek uit ervaringen ;) Daarbij gaat het hier om verhoudingen e.d., niet om apps die iets zouden supporten of niet. Dat is nou juist het hele punt. Dat niet iedere app die scaling support is tot daar aan toe maar dan moet het gewoon werken als je aangeeft dat ie dit niet moet gebruiken. Juist daar gaat het nog te vaak mis. VMware Player is een app waarbij je niks ziet gebeuren als je die optie aan of uit zet totdat je een extern scherm gaat gebruiken. Pas dan merk je het verschil.
Schijnt dat de powerconnector nog een connector bevat. Dat van alle modellen de accuduur gelijk is.
En nog wat leuke weetjes.
De accuduur zal nagenoeg gelijk zijn en dat is ook niet bepaald raar als je even naar de specs kijkt. Die accuduur is nagenoeg gelijk aan de Surface Pro 2 modellen omdat die nagenoeg dezelfde specs hebben. Eigenlijk heb je alleen een groter scherm met andere verhouding, andere pen technologie, 802.11ac wifi en een kickstand met meerdere standen. Het zijn vrij subtiele veranderingen die voor de bruikbaarheid weer een vrij grote impact kunnen hebben. Ik ben benieuwd wat die powerconnector dan als extra connector heeft.

Probeer voor de gein ook eens te verbinden vanaf je Surface Pro naar een gewone Windows desktop (server 2008 r2, 2012, Windows 8, Windows 8.1, Windows 8.1 update 1) via RDP. Probeer daarna de sessie eens te hervatten. Scaling wordt aangepast aan de hires versie maar niet teruggezet zoals het was. Hoe los je dat op? Nou, bij een Windows 8.1 machine is dat met een reboot. Het zou je terminal server maar zijn... En dan lees je iets als dit https://answers.microsoft...2d-48b7-80b6-6781734402d8 wat dus verschenen is na de release van 8.1. Nog een voorbeeldje is hier te vinden (waarbij ze het hebben over problemen die door 8.1 worden geïntroduceerd want daarvoor hadden ze er geen last van): https://social.technet.mi...e-it?forum=w8itprogeneral Kun je dan nog spreken van een goed werkend schalingssysteem? Nee dus.

Edit: dat van die power connector zou volgens Neowin Thunderbolt betreffen: http://www.neowin.net/new...onnector-in-surface-pro-3 Dat zou toch echt eens tijd worden. Dan heb je namelijk pas echt een productiviteitsmachine zoals Microsoft deze nieuwe SP telg aanprijst.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 28-05-2014 21:55 . Reden: even wat linkjes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:12

RayNbow

Kirika <3

ppl schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 17:55:
Het werkt gewoon voor geen meter en ligt beslist niet aan de apps.
Het ligt aan de developers. Er zijn talloze applicaties die er niet goed uitzien onder afwijkende DPI-instellingen sinds 1995.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
zien jullie dit meer als een desktop replacement of meer iets voor erbij ?
Voor mezelf denk ik dat je met een dockingstation, mouse en keybord een groter scherm en wat boxen hiermee de desktop pc perfect kan vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Ligt eraan wat je met een desktop pc wilt doen. Een gaming bak zal het niet snel worden (tenzij je idd een externe gpu via de power connector er aan kan hangen zoals ze hinten bij Microsoft). Zeer cpu intensieve taken zal hij ook niet kunnen. Maar voor 90% van de desktopgebruikers kan hij met een goed aangesloten dockingstation wel een desktop vervangen. Hij is vooral duurder dan desktops met gelijke hardware prestaties (3x zo duur haast) en dus niet aan te raden als je hem enkel als desktopreplacement neemt.

Sinds de aankondiging heb ik zelf een 2de hands, nu extra goedkope, surface pro 1 besteld die ook een desktopreplacement voor me wordt, zeer handig omdat ik wil verhuizen naar Griekenland voor me studie binnenkort. Kan maar 50 kilo in me koffers kwijt, dan koop ik een usb 3.0 externe docking station en een nieuw monitortje zodra ik in Griekenland ben, neem de toetsenbord en muis van me desktop mee. De games die ik wil draaien die draaien er goed op, en dat zijn ook gelijk de meest cpu intensieve taken die ik er op doe. Als ik de usb en videoconnector eruit trek kan ik hem verder als laptopreplacement gebruiken met een bluetooth muisje en toetsenbordje in colleges enzo. In mijn scenario is een surface pro dus een prima desktopreplacement.

Voor de surface pro 3 zou dit natuurlijk ook allemaal tellen als ik daarvoor ging, de i5 cpu's daarin zijn iets krachtiger en de i7 is een goed stukkie beter (vooral de gpu ook, daar loopt de SP1 nu toch wel goed achter op nieuwere generaties). Waar ik wel op zou letten is dat de SP3 denk ik niet veel voordelen tegenover de SP2 bied, als je voor de i5 variant gaat, omdat hij niet krachtiger is en je de nieuwe functies als het grotere scherm en de betere kickstand minder nodig hebt bij een desktopreplacement. Als je die vernieuwingen ook niet nodig hebt bij je verdere gebruik van dat ding is een SP2 ook interessant gezien die nu in prijs daalt (150 pond afgeprijst in de UK hoorde ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ppl schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 21:25:
Dat is een heel slecht voorbeeld. Chrome is op geen enkel platform een applicatie dat gebruik maakt van de api's aldaar, het is vooral z'n eigen omgeving. In OS X zijn er dan ook veel problemen mee (is al eens ter sprake gekomen bij de diverse MacBook reviews op de t.net frontpage). Firefox heeft het probleem niet, alleen wat grafische elementen met een te lage resolutie.
Ik vind het juist een goed voorbeeld :) het laat zien dat het dus aan Chrome ligt, omdat Firefox het wel kan.
[...]

Goed om te melden dat deze alleen met versie 3 goede resultaten geeft omdat ze pas sinds deze versie support hebben voor al dat hires geweld. Versie 3 is echter wel een beta versie.
Dus dan ben je het toch met me eens dat wanneer een applicatie niet lekker werkt, het niet aan Windows ligt?
[...]

Probeer 1Password eens, die is wat minder fijn.
Heb alles (ook windows phone) ingericht op keepass, dus dat laat ik maar ff zo ;)
[...]

Niets van wat je laat zien heeft ook maar iets vandoen met de problemen waar ik het over heb. Je citaat van Arstechnica gaat dan ook niet op. De problemen ontstaan vooral op moment dat je iets meer gaat doen zoals een extern scherm gebruiken. Zoals je in het topic van de Surface Pro 2 al hebt kunnen zien zijn er meer problemen daar mee. Die 200% is bijv. iets wat heel weinig mensen in hun Windows versie zien. Lees vooral ook eens de comments op het artikel van een Microsoft medewerker die 4k schermen test: http://blogs.windows.com/...scaling-enhancements.aspx Daar valt ook goed te lezen wat die DPI waarde nou precies doet. Velen zetten hem terug naar 125% omdat 150% de boel stuk maakt. De verhoudingen kloppen dan minder dan met 125%. Dat kan alleen niet overal omdat met 125% de letters dan weer net te klein zijn om te lezen.
Is die 200% niet iets van 8.1 Update 1? Wellicht heeft dat ook te maken met het goed doorsturen van informatie vanuit drivers naar Windows? Maar goed ook met een extern scherm (Dell 24") heb ik weinig problemen op mijn SP1.
Probeer voor de gein ook eens te verbinden vanaf je Surface Pro naar een gewone Windows desktop (server 2008 r2, 2012, Windows 8, Windows 8.1, Windows 8.1 update 1) via RDP. Probeer daarna de sessie eens te hervatten. Scaling wordt aangepast aan de hires versie maar niet teruggezet zoals het was. Hoe los je dat op? Nou, bij een Windows 8.1 machine is dat met een reboot. Het zou je terminal server maar zijn...
Ik heb dat net even uitgeprobeerd en dat is inderdaad behoorlijk nasty.

Maar waarom ik eigenlijk vooral reageerde is omdat je het eerst nogal ongenuanceerd en nogal stellig bracht alsof W8.1 niet te gebruiken was op de Surface Pro's omdat het zo slecht schaalde. Er zijn blijkbaar nog wat probleempjes maar voor mij niet ernstig. Het zal per persoon en wat voor software iemand gebruikt verschillen of het dan nuttig is om voor de SP3 te gaan, maar ik denk dat het in de meeste gevallen prima kan. En als ik zie wat MS de afgelopen tijd heeft verbetert, verwacht ik dat het snel nog veel beter zal zijn, ook die RDP connectie lijkt me voor MS makkelijk op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Bedankt voor je reactie. Jammer dat je eerste reactie niet van dezelfde kwaliteit was als je laatste reactie.

Blijkbaar zijn er toch nog wat meer hobbels met die schaling als dat ik ervaar en dacht. Heb met die schaling ook weer nog niet zoveel mee kunnen spelen. Zal 'k van de week uitgebreid gaan doen voordat ik me commit aan 2 jaar zakelijk gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 12-09 10:56

Wailing_Banshee

You're Next

C00P schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:51:
zien jullie dit meer als een desktop replacement of meer iets voor erbij ?
Voor mezelf denk ik dat je met een dockingstation, mouse en keybord een groter scherm en wat boxen hiermee de desktop pc perfect kan vervangen ?
Ik zie het niet als desktop replacement maar als laptop replacement. Mijn huidige laptop is 3.5kg zwaar en is dus een beest om mee te nemen. Een SP3 heeft wel de minimale kracht en schermgrootte die ik wil hebben (mijn laptop heeft 17" maar 12" wil ook wel onderweg...), maar je tilt je er geen breuk aan...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
Vinden jullie het waard om de i7 te verkopen tegenover de i5 versie?

Ikzelf gebruik Photoshop heel vaak, en wil wel veel performance hebben. Maar waar ik over twijfel is of de i7 echt veel sneller is dan de i5...

[edit]

En hoe zit het met de GPU van de i7 (HD 4400 tegen de HD5000)?

[ Voor 15% gewijzigd door Hingj0n op 29-05-2014 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Hingj0n schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 16:46:
Vinden jullie het waard om de i7 te verkopen tegenover de i5 versie?

Ikzelf gebruik Photoshop heel vaak, en wil wel veel performance hebben. Maar waar ik over twijfel is of de i7 echt veel sneller is dan de i5...
Voor de CPU zou ik het niet doen. De i5 gaat tot bijna 3ghz en heeft 4 threads, dat is plenty voor eigenlijk alles.
En hoe zit het met de GPU van de i7 (HD 4400 tegen de HD5000)?
Dat is de grootste upgrade voor de i7. Voor gaming en Quicksync apps is het de belangrijkste extra. Eigenlijk alleen gamen. Daar is de HD 5000 ongeveer 10% sneller. Officieel is ie nog sneller, want 2x zoveel shaders, maar lager geclockt en met dezelfde 15w TDP dus das gelimiteerd.
Anandtech heeft het uitgezocht. Dit plaatje somt het op:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/7072/grid2scaling_575px.png

Het probleem is dus dat bij de i7 dat ie ook hoge clock heeft en moet concurreren met de GPU over stroom en energie dissipatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

http://www.reddit.com/r/I...e_surface_team_at/chsdpmh

De i7 zou 15 - 20 % betere performance in benchmarks op moeten leveren. Hoe dat vertaalt in real-world performance... In ieder geval is dat + de GPU + niet meer battery drain voor mij een no-brainer: neem de i7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
Het zou fantastisch nieuws zijn als binnenkort bekend werd dat de cpu en ssd door handige tweakers mits wat soldeerwerk te vervangen zijn :9

Microsoft zal hier wel een stokje voorsteken, maar moest het lukken zou het een enorme stunt zijn en een enorm succes zijn onder de tweakers, aah blijven dromen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Bijven dromen idd, want dat zie je ook bij de uktrabooks eigenlijk niet gebeuren. En daar is nog meer ruimte om e.e.a. zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Edmin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:31:

De i7 zou 15 - 20 % betere performance in benchmarks op moeten leveren. Hoe dat vertaalt in real-world performance... In ieder geval is dat + de GPU + niet meer battery drain voor mij een no-brainer: neem de i7.
Ten eerste moet je wel €1500-2000 ophoesten, ten tweede ik geloof pas die 20% winst in real-life benchmarks als ik ze zie. Wanneer men naar de Macbook Air met HD 5000 kijkt krijgen ze ook niet altijd de performance er uit die ze zouden verwachten, en dat is een laptop met degelijke koeling en grotere accu.

En nee, CPU's en SSDs vervangen lijkt me niet echt een optie gezien de bouw. Gewoon een goede microSD kopen met 128gb en UHS-III. Dan kom je er wel :)

[edit] De thunderbolt poort zou wel eens HEEEL erg vet kunnen worden. Misschien is dat de doorslaggevende factor voor mij om de Surface Pro 3 te kopen en niet de Pro 2.

[ Voor 8% gewijzigd door XanderDrake op 29-05-2014 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

XanderDrake schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 19:13:
[...]
ten tweede ik geloof pas die 20% winst in real-life benchmarks als ik ze zie. Wanneer men naar de Macbook Air met HD 5000 kijkt krijgen ze ook niet altijd de performance er uit die ze zouden verwachten,
Dat ging AFAIK over CPU performance en niet over de HD5000 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 08:09
surface 3 of de dell venue pro 11? meningen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was 'm aan het overwegen maar dit is 'm helaas niet geworden. De reviews zijn op zich wel positief maar het is opnieuw geen ideale combinatie tussen laptop - tablet (zwaar, lagere accuduur, duur omdat je nog $120 moet bijbetalen voor het keyboard etc). Hopelijk lukt het ze ooit wel een keer.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Grappig dat ik er juist compleet tegenovergesteld naar kijk

- licht, qua laptop is ongeveer de lichtste laptop, qua tablet is hij lichter dan mijn SP1
- lange accuduur, langer dan mijn SP1, en langer dat de laatste laptop die ik had (een hele dure VAIO Z)
- goedkoop, omdat je niet meer een tablet en een laptop hoeft te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 16:31:
- licht, qua laptop is ongeveer de lichtste laptop, qua tablet is hij lichter dan mijn SP1
En dunner dan de Surface RT en iPhone 4s.

Een tijd terug dacht ik bij mezelf dat het best fijn zou zijn als een toekomstige Surface Pro zo dun kon zijn als de Surface RT die ik voor een oom heb besteld. Ik had niet verwacht dat de toekomst zo snel zou komen. :p

(Niet dat ik zo snel een SP3 zal nemen; Ben momenteel tevreden met de SP2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-09 12:16
Wat denk denken van de volgende usercase:
Mijn vriendin is flink aan de slag gegaan met mijn macbook air, een wacom en photoshop en wil hier ook meer mee gaan doen (de dure camera, flitsers, schermen zijn er al of onderweg ;)). Ik wil echter graag zelf mijn laptop kunnen gebruiken en nu lijkt de Surface 3 eigenlijk perfect voor haar.

Ze heeft een krachtige tablet, waar photoshop op kan draaien en daar ze ook meteen met de pen op kan editen, schrijven, tekenen etc. Hij is makkelijk mee te nemen naar shoots en volgens mij heerlijk voor op de bank (waar ze graag zit). En als het nodig is kan ze er een extern scherm, toetsenboard, wacom aan hangen om gewoon als computer te laten fungeren.

Goed idee? Of is het toch echt beter of voor een 'echte' laptop te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Volgens mij schets jij daar het ultieme scenario voor de SP3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:53:
Ik was 'm aan het overwegen maar dit is 'm helaas niet geworden. De reviews zijn op zich wel positief maar het is opnieuw geen ideale combinatie tussen laptop - tablet (zwaar, lagere accuduur, duur omdat je nog $120 moet bijbetalen voor het keyboard etc). Hopelijk lukt het ze ooit wel een keer.
Het wordt een verkoophit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Whatson schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 22:34:
Ben over een paar maanden in Singapore. Daar kost het i5 - 256GB model maar SG$ 1728 = €1007
Vergeet de gst refund niet :)

Maar ben ook geinteresseert bay trail zou voor mij voldoende zijn, de prijs drukken en de accutijd verlengen maar een i3 komt dicht in de buurt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Laten we toch vooral hopen dat Microsoft niet weer de fout maakt om het ding niet leverbaar te laten zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

pitchdown schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 15:51:
surface 3 of de dell venue pro 11? meningen?
Heeft die Dell ook een Wacom achtige pen?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

zonoskar schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 23:40:
[...]

Heeft die Dell ook een Wacom achtige pen?
Mooie vraag voor: \[W8.1] Dell Venue 11 Pro ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:03

Saven

Administrator

Hmm ik las ergens (op tweakers in een comment) dat de huidige pen een stuk minder is dan die van de surface 2 (heeft nu minder drukpunten ofzo). iemand die dat kan bevestigen?

en verder erg mooi apparaatje alleen ik vind m nèt iets te groot. had liever een 10" gezien met 16:9 of 16:10 verhouding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Lees dit topic even terug. Er is al voldoende gezegd over de kwaliteit van de pen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-09 14:04
Edmin schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 14:42:
Volgens mij schets jij daar het ultieme scenario voor de SP3 ;)
Alleen is de cpu in de SP3 niet echt fijn wanneer je met grote RAW of PSD bestanden werkt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nee, maar dat is het in geen enkele laptop me een mobiel formaat. Als je dat wil zoek je een (zware) desktopvervanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Edmin schreef op zondag 01 juni 2014 @ 17:53:
Nee, maar dat is het in geen enkele laptop me een mobiel formaat. Als je dat wil zoek je een (zware) desktopvervanger.
Er zijn ultrabooks met i7-4800mq of hq bijvoorbeeld. Dat zijn redelijke desktopvervangers.

Ik vind de sp3 ook interessant alleen niet als volwaardige laptop vervanger. Wel als je voornamelijk op desktop werkt en de sp3 als mobiel device gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor degene die zich afvroegen of geheugen en opslag uitbreidbaar zijn:

YouTube: Microsoft Surface Pro 3 Detail Internal walkthrough

de SSD is een "gewone" mSATA SSD dus in theorie zou je die kunnen verwisselen, maar dan ga ik er even vanuit dat je de SP3 kan openen zonder kabeltjes los te trekken overal.

Het geheugen zit op het moederbord vast zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geheugen valt zo weg inderdaad. Het open maken zonder schade lijkt me al lastig te gaan worden. Bij mijn aanschaf ga ik ervan dat ik niets kan uitbreiden.

De video laat ook mooi zien hoeveel aandacht aan detail besteed is. En hoe de Microsoft engineers gekomen zijn is tot een power device dat zo dun is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Balen:
Update: The Surface Pro 3 doesn’t have a Thunderbolt port, a Microsoft representative told GeekWire via email. While the power connector can push data out to drive the ports on the Surface Docking Station, it isn’t using Thunderbolt to do so.
Voor mij was de Thunderbolt aansluiting een instant-buy reden voor de Pro 3. Nu ga ik even kijken naar reviews als ie in de VS uitkomt over twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-09 10:04
Wat een ontzettend mooi ding, jammer dat het tot eind augustus duurt voordat ik hem heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

De Asus T300 Chi is ook ontzettend mooi. Broadwell chipset, passief gekoeld, nog dunner dan de Surface Pro 3 en met chicklet toetsenbord standaard erbij. En met een beetje pech/mazzel zal die ook leverbaar zijn rond augustus. Het wordt nog spannend voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sdevos13 schreef op maandag 02 juni 2014 @ 23:32:
Wat een ontzettend mooi ding, jammer dat het tot eind augustus duurt voordat ik hem heb.
Je kan hem ook uit de VS importeren, dan zou je hem sneller moeten hebben.
XanderDrake schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:23:
De Asus T300 Chi is ook ontzettend mooi. Broadwell chipset, passief gekoeld, nog dunner dan de Surface Pro 3 en met chicklet toetsenbord standaard erbij. En met een beetje pech/mazzel zal die ook leverbaar zijn rond augustus. Het wordt nog spannend voor mij!
Ik denk dat augustus iets te enthousiast is. Ik lees overal dat Broadwell "op tijd voor kerstmis" komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

No specific release date was given, though Asus said the T300 Chi will be out later in 2014. Given the late 2014 release window for Intel’s Broadwell processors, a late 2014 release for the T300 Chi sounds just about right. However, pricing information is not yet available.

Read more: http://www.digitaltrends....lease-date/#ixzz33Yu6jr94
Ja dat kan nog wel langer duren. Een Surface Pro 3 met Broadwell klinkt trouwens ook heel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Laatst online: 11-09 10:04
Ramon schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 08:32:
[...]

Je kan hem ook uit de VS importeren, dan zou je hem sneller moeten hebben.
[...]
Ik denk dat augustus iets te enthousiast is. Ik lees overal dat Broadwell "op tijd voor kerstmis" komt.
Ja maar heb je dan geen problemen met de garantie? En zijn er niet nog meer risico's aan verbonden?

Edit:
Ik heb net met Microsoft NL gebeld en het is qua garantie geen enkel probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door sdevos13 op 03-06-2014 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

BM

Moderator Spielerij
Ramon schreef op zondag 01 juni 2014 @ 20:55:
Voor degene die zich afvroegen of geheugen en opslag uitbreidbaar zijn:

YouTube: Microsoft Surface Pro 3 Detail Internal walkthrough

de SSD is een "gewone" mSATA SSD dus in theorie zou je die kunnen verwisselen, maar dan ga ik er even vanuit dat je de SP3 kan openen zonder kabeltjes los te trekken overal.

Het geheugen zit op het moederbord vast zo te zien.
Wat een geweldig stukje engineering is dat zeg :) Ook kudos voor MS dat ze dat gewoon 'open en bloot' laten zien. Oke, de concurrentie komt er toch wel achter, maar geen geheimzinnig gedoe: dit is het, nice :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
sdevos13 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 11:26:
[...]

Ja maar heb je dan geen problemen met de garantie? En zijn er niet nog meer risico's aan verbonden?

Edit:
Ik heb net met Microsoft NL gebeld en het is qua garantie geen enkel probleem.
Das mooi nieuws. Bijna te mooi zonder ergens dit zwart op wit te kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

RayNbow schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 22:00:
Het ligt aan de developers. Er zijn talloze applicaties die er niet goed uitzien onder afwijkende DPI-instellingen sinds 1995.
Ja, de devvers van Microsoft. Als het wel werkt op het interne scherm maar op het externe scherm niet dan ligt dat absoluut NIET aan de app. Als de app keurig netjes de dpi scaling heeft geïmplementeerd maar het er nog shit uit ziet dan ligt NIET aan de app. Windows 8 en hoger is overigens de eerste waar de DPI instellingen pas daadwerkelijk goed werken.

Als je weet hoe ze het technisch in elkaar hebben gezet dan is het niet zo raar dat sommige dingen niet werken. Het systeem is ontzettend complex omdat het per scherm de dpi scaling gaat berekenen om maar eens iets te noemen. De reden dat het bij OS X wel goed gaat is heel simpel: ze gebruiken een doodeenvoudig systeem waarbij ze gewoon de grotere plaatjes e.d. laden. Het systeem van Windows is wel flexibeler omdat het met meer dingen rekening kan houden (diverse schermen met verschillende dpi instellingen). Het heeft alleen nog wel een aardige weg te gaan.
Ramon schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 23:15:
Ik vind het juist een goed voorbeeld :) het laat zien dat het dus aan Chrome ligt, omdat Firefox het wel kan.
Firefox kan het grotendeels, er zijn nog wel wat grafische elementen die ze aan moeten pakken want die zijn nu nog iets te pixelig. Het doet in ieder geval niet onder voor Internet Explorer.
Dus dan ben je het toch met me eens dat wanneer een applicatie niet lekker werkt, het niet aan Windows ligt?
Dat heb ik ook nooit ontkend. Het is alleen niet zo dat als een app het niet doet dit alleen maar aan de app kan liggen. De manier waarop Windows het allemaal doet is vrij complex en er zijn gewoon op een aantal vlakken problemen. Daar kan een app bouwer vrijwel niets tegen doen.
Is die 200% niet iets van 8.1 Update 1? Wellicht heeft dat ook te maken met het goed doorsturen van informatie vanuit drivers naar Windows? Maar goed ook met een extern scherm (Dell 24") heb ik weinig problemen op mijn SP1.
Die 200% zou 8.1 al moeten zijn maar weinig mensen die het zien. Wellicht dat hij het pas laat zien als je een scherm gebruikt die dat ondersteund. Je kunt wel iets handmatigs instellen maar daarmee stel je de scaling voor alle schermen in. Ieder scherm gebruikt dus dezelfde scaling. Ik heb op werk een aantal schermen geprobeerd plus de schermen bij mij thuis en allemaal hebben ze het probleem. Ik zag het bij een zoektocht op diverse Surface gerichte fora ook al veelvuldig voorbij komen. En het beperkt zich niet tot de Surface.
Maar waarom ik eigenlijk vooral reageerde is omdat je het eerst nogal ongenuanceerd en nogal stellig bracht alsof W8.1 niet te gebruiken was op de Surface Pro's omdat het zo slecht schaalde. Er zijn blijkbaar nog wat probleempjes maar voor mij niet ernstig. Het zal per persoon en wat voor software iemand gebruikt verschillen of het dan nuttig is om voor de SP3 te gaan, maar ik denk dat het in de meeste gevallen prima kan.
Het was de uiterst ongenuanceerde reactie dat het "gewoon werkte" waar ik op reageerde. Er zijn gewoon vrij veel issues met hires schermen waar vrijwel iedereen en alles je voor waarschuwen. Je ziet het bij nagenoeg iedere review van een device met een hires scherm en het hele systeem wordt al sinds de release van Windows 8 besproken. Stukje basiskennis dus ik begrijp niet dat iemand met droge ogen durft te vertellen dat alles naar behoren werkt.
En als ik zie wat MS de afgelopen tijd heeft verbetert, verwacht ik dat het snel nog veel beter zal zijn, ook die RDP connectie lijkt me voor MS makkelijk op te lossen.
Gemengde gevoelens hier. Aan de ene kant lossen ze wel veel en ook vrij snel op maar aan de andere kant hebben we dan weer bugs zoals die van Photos die er al sinds de release van Windows 8 in zit en waar je niks aan kunt doen. Ik denk dat dit echter iets voor de lange baan is gezien de complexiteit. Als ze het goed werkend krijgen levert dat voor de toekomst wel veel voordelen op.
Edmin schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 17:31:

Het is nog altijd zo dat een snellere cpu ook een kortere accuduur betekent. In geval van de Surface Pro is het ook nog maar afwachten of je daadwerkelijk wat aan de performance van de i7 hebt op cpu en gpu gebied. De cpu zit in een hele kleine behuizing. Als je dat ding aan het werk zet genereert hij erg veel warmte. Voor veel machines dusdanig veel dat de cpu na een tijdje draaien zich terug moet schalen in snelheid. Voor de gpu geldt hetzelfde. Zo gek veel meer winst heb je niet tov de i5, iets wat je bij de Macs ook al ziet. Kun je beter kijken naar hoeveelheid geheugen en de grootte van de ssd (ssd van 512GB en je zit sowieso al aan de i7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
[...]

Het is nog altijd zo dat een snellere cpu ook een kortere accuduur betekent. In geval van de Surface Pro is het ook nog maar afwachten of je daadwerkelijk wat aan de performance van de i7 hebt op cpu en gpu gebied. De cpu zit in een hele kleine behuizing. Als je dat ding aan het werk zet genereert hij erg veel warmte. Voor veel machines dusdanig veel dat de cpu na een tijdje draaien zich terug moet schalen in snelheid. Voor de gpu geldt hetzelfde. Zo gek veel meer winst heb je niet tov de i5, iets wat je bij de Macs ook al ziet. Kun je beter kijken naar hoeveelheid geheugen en de grootte van de ssd (ssd van 512GB en je zit sowieso al aan de i7).
Dit is incorrect, de TDP van de i5 is 15 watt, de i7 is ook 15 watt, hier zit dus geen verschil in. De i7 gebruikt niet dezelfde architectuur als de i5 en is hierdoor efficiënter en sneller. De i7 is sneller, dat merk je met grafisch intensievere programma's, niet alleen met een OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

ppl schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 23:02:
[...]
Emphasis mine
Hey, je hoeft mij niet te geloven:
http://www.wpcentral.com/...e-equivalent-battery-life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Wat een mooi apparaat!
Alleen die prijs :(

Te duur voor mij helaas...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
Inderdaad een heel mooi apparaat die mijn 3 jaar oude laptop(/desktop) wel kan vervangen.
Thuis een desktop d.m.v. een dock en scherm, onderweg en tablet en op school een lichte ultrabook.

Wat denken jullie zal dit vlot lopen met solidworks/inventor op 2 schermen? (24" 1920*1200 en het surface scherm)
Ik denk dat ik voor de i5, 256 met 8 GB ram ga.
Inderdaad wel prijzig (€1300 + €120 voor het toetsenbord) maar als het een tablet en mijn laptop kan vervangen valt het relatief gezien wel weer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Als je echt wil dat hij nog vlotter loop, moet je toch voor de i7 gaan (wat ik ook ga doen), ik bedoel, als je zo'n ding koop, moet je het goed doen vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Hingj0n schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 22:45:
Als je echt wil dat hij nog vlotter loop, moet je toch voor de i7 gaan (wat ik ook ga doen), ik bedoel, als je zo'n ding koop, moet je het goed doen vind ik ;)
Als je alleen wat browsed en wat met office of zo doet en een filmpje kijkt, dan is de I7 overkill en kan je dus geld besparen. Zelf de I5 is dan overkill, maar dan zit je weer met minder opslag, al kan je dat met een sd kaartje weer uitbreiden. En dat het kaartje 'traag' is maakt dan ook niet uit...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Hingj0n schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 11:24:
Dit is incorrect, de TDP van de i5 is 15 watt, de i7 is ook 15 watt, hier zit dus geen verschil in. De i7 gebruikt niet dezelfde architectuur als de i5 en is hierdoor efficiënter en sneller. De i7 is sneller, dat merk je met grafisch intensievere programma's, niet alleen met een OS.
Welke architectuur heeft de i7 dan :? Niet Haswel?

Het enige wat ik kan bedenken is cherry picking: betere binning waardoor ze cpu's vinden die met minder volt hogere clocks kunnen halen. Maar daar moet je geen wonderen van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Ik weet niet of ze hier al een keer voorbij gekomen zijn maar enkele handige filmpjes mbt de Surface Pro 3

Surface Pro 3 Unboxing , Hands On , and First Impression Review
[video]https://www.youtube.com/watch?v=uXU63V1O2eE"[/video]

Surface Pro 3 : Answers to Viewers' Questions

The Amazing Surface Pro 3 : Tips and Tricks

Surface Pro 3 : Pen writing and drawing demo (Digitizer Stylus)

Via http://www.winbeta.org/ne...-pro-3-you-will-see-video

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

CAP-Team schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 09:24:
Ik weet niet of ze hier al een keer voorbij gekomen zijn maar enkele handige filmpjes mbt de Surface Pro 3

Surface Pro 3 Unboxing , Hands On , and First Impression Review
[video]

Surface Pro 3 : Answers to Viewers' Questions
[video]

The Amazing Surface Pro 3 : Tips and Tricks
[video]

Surface Pro 3 : Pen writing and drawing demo (Digitizer Stylus)
[video]

Via http://www.winbeta.org/ne...-pro-3-you-will-see-video
Dank je voor deze post!

Bij tips en tricks zie je dat hij Titanfall aan het spelen is op zijn 1080p HD TV, rond 1:50. Als je goed kijkt naar de Surface Pro 3, zie je dat hij op dat scherm gewoon een paar zwarte randen krijgt, dus hij stretched het beeld niet als je gaat gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

@CAP-Team. Die kerel weet altijd wel de mooiste trucjes met de Surface. Hij is ook de reden dat ik de PTV3000 toen heb gekocht. Ik vond vooral de uitleg met Onenote geweldig. Ik gebruik Onenote zelf nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Swerfer schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 00:06:
[...]

Als je alleen wat browsed en wat met office of zo doet en een filmpje kijkt, dan is de I7 overkill en kan je dus geld besparen. Zelf de I5 is dan overkill, maar dan zit je weer met minder opslag, al kan je dat met een sd kaartje weer uitbreiden. En dat het kaartje 'traag' is maakt dan ook niet uit...
Als je alleen wat browsed en een filmpje kijk, is het inderdaad niet belangrijk, wel kan je de i5 al krijgen met een 256GB SSD, en als je een micro SD kaartje heb van 128gb dan heb je al aardig wat opslagruimte. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Hingj0n op 06-06-2014 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-09 14:35
mooi apparaat, alleen zelf vind ik de surface pro's altijd erg duur.. :|
echter, vandaag in de ibood kwam ik de surface Pro 1 tegen voor €400.
best interessant... :D

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-12-2024
Heb zelf al een surface 2 waar ik zeer tevreden mee ben (non pro versie). Het feit dat deze versie groter is vind ik wel leuk en zal me er eerder toe aanzetten om er eentje te kopen naast de surface 2.

In de Belgische store zijn ze trouwens 20 euro goedkoper dan in de NL store vreemd genoeg. Ook is er in de Belgische store 10% korting op alle Surface 3 Pro modellen voor studenten.

Nu twijfel ik toch wel heel hard om er eentje te bestellen, want dit is mijn laatste jaar als student :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

timofp schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 16:39:
Heb zelf al een surface 2 waar ik zeer tevreden mee ben (non pro versie). Het feit dat deze versie groter is vind ik wel leuk en zal me er eerder toe aanzetten om er eentje te kopen naast de surface 2.

In de Belgische store zijn ze trouwens 20 euro goedkoper dan in de NL store vreemd genoeg. Ook is er in de Belgische store 10% korting op alle Surface 3 Pro modellen voor studenten.

Nu twijfel ik toch wel heel hard om er eentje te bestellen, want dit is mijn laatste jaar als student :).
Ja inderdaad, hier ook 10% studentenkorting. Is pas recent doorgevoerd, laatst was daar nog geen sprake van. Bedankt voor de heads-up :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Ik denk dat ik echt hier op ga wachten en niet nu een laptop ga kopen, ga voor de i7 256 GB.

Hopelijk komt er ook een stand zodat je hem als tweede monitor kunt gebruiken wanneer je desktop werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt mij alsnog een vage doelgroep. Te zwaar en lastig voor een laptop. Helemaal vergeleken met de iPad tevens heeft de iPad veel meer tablet apps.

Te veel gewicht in het scherm voor een laptop. Kijkend naar een Macbook Air zit al het gewicht in de keyboard en niet het scherm. Dit zorgt dus voor dat het zwaarte punt in de keyboard zit en je met gemak de MacBook Air op je knieën kan leggen als je in de trein of bus zit. De trein of bus zonder tafeltje is een NO-GO voor de Surface Pro achtige hardware.

Dus technisch gezien is de touch-pen de enige echte voordeel over de iPad / Macbook Air. Voor de rest blijft het een slechte tablet en een slechte laptop vanuit de gebruikers kant gekeken.

Dus voor de trein/bus: Clamshell regular laptop design >> Convertible. Anytime.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 22:02

icecreamfarmer

en het is

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:46:
Het lijkt mij alsnog een vage doelgroep. Te zwaar en lastig voor een laptop. Helemaal vergeleken met de iPad tevens heeft de iPad veel meer tablet apps.

Te veel gewicht in het scherm voor een laptop. Kijkend naar een Macbook Air zit al het gewicht in de keyboard en niet het scherm. Dit zorgt dus voor dat het zwaarte punt in de keyboard zit en je met gemak de MacBook Air op je knieën kan leggen als je in de trein of bus zit. De trein of bus zonder tafeltje is een NO-GO voor de Surface Pro achtige hardware.

Dus technisch gezien is de touch-pen de enige echte voordeel over de iPad / Macbook Air. Voor de rest blijft het een slechte tablet en een slechte laptop vanuit de gebruikers kant gekeken.

Daarvoor is er de kickstand. Verder qua apps zit je met de surface veel beter omdat hij alle windows apps kan draaien.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En dat allemaal is proefondervindelijk of roep je maar wat? Te zwaar.... NO-GO in de trein... ;w

Ik had gelezen dat BMW de Surface 3 PRO heeft besteld ter vervanging van de iPad en nog wat van die ongelukkige laptops. Nu hebben ze dus 2 apparaten per werknemer, een iPad en een laptop. Die gaan er uit want de Surface 3 PRO is tablet en laptop. Hebben ze nog maar 1 apparaat per werknemer.

Dus, prima wat voor jou een vage doelgroep is, zolang die doelgroep de waarde er maar van inziet.

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 07-06-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ah dus jij bent een van de weinige die de Surface pro 3 al heeft kunnen gebruiken.

Nou ik dacht het niet, want échte gebruikers zeggen het volgende:
On the bumpy train ride home from New York City two weeks ago, I noted how Surface Pro 3's built-in kickstand really helped with stability. While my wife's Ultrabook screen bobbled with the movement of the train—sometimes riding on Amtrak is like being on rough seas, thanks to the poor quality of some tracks in the Northeast corridor—Surface Pro was rock solid.
So what's the verdict? I have been using the Pro 3 for about 4 hours of flying time now and frankly, I'm pleased with the use case. Is it better than my Acer S7? Not quite, I adore that keyboard as the Type Cover's keys don't offer the same spongey love as the S7, and in open environments such as an office chair, the laptop still wins. But, I will say this: for the first time using any Surface, I could seriously consider replacing my beloved S7 with the Pro 3 - and for those of you who know how much I gush over that laptop, this is a big win for Microsoft.
Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2014/06/tray-table.jpg

Verder, wat boeien tablet apps als je enerzijds gewoon een volledige x86 PC hebt en anderzijds desnoods android tablet apps kan draaien via bluestacks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie een tafeltje! Veel treinen hebben dat niet. Blijkbaar willen mensen mijn bericht gewoon niet correct lezen of niet "willen" lezen. Is dat moeilijk of.....

Zo dus:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.ubergizmo.com/photos/2010/10/macbook-air-review-17-on-lap.jpg

Zo zie ik iedereen hun laptop gebruiken in een trein of bus zonder tafeltje.
Dit gaat toch niet werken met de Surface Pro(3)?

Of dit: (pers conferentie van de SP3)
Afbeeldingslocatie: http://www.extremetech.com/wp-content/uploads/2014/05/apple-laptops-surface-event.jpg
Probeer dit eens... ook niet.

De vrouw rechts kreeg zelf ook een Surface Pro 3 mee. Haar conclusie.. leuk idee maar in realiteit een tegenvaller. Voor een tablet te zwaar en te warm als je gaat streamen o.a. en voor een laptop .. o.a. mijn puntjes.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Intercities in Nederland hebben over het algemeen wel tafeltjes is mijn ervaring. alleen bij korte stoptreinstukjes heb je nog vaak pech maar daar mis ik het dan weer niet zo. Leg nu trouwens me Surface (RT) vaak op het tafeltje en hou dan me losse (mechanische Cherry g84-4100) toetsenbordje op schoot en dat is vele malen fijner dan typen met enig laptop toetsenbordje.

Ik ben dan ook een van de mensen die blij is dat MS je niet hun covers door de strot drukt omdat ik het grote voordeel tenopzichte van laptops juist vind dat je een los toetsenbord kan hebben naar eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Die vrouwen zitten ook allemaal met 1 been over 't andere. Daar heeft MS nog geen oplossing voor met de kickstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Didyoumeetmax? schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:00:
Die vrouwen zitten ook allemaal met 1 been over 't andere. Daar heeft MS nog geen oplossing voor met de kickstand.
Het gaat er meer om dat Microsoft een beetje liegt. Ze zeggen dat het een "full" replacement is voor de tablet en laptop. Dit is een leugen. Het beslaat enkel een gebied van de tablet en een gebied van de laptop. Ik vind dat ze het geen "full" replacement mogen noemen want dat is gewoon niet zo.

Het is een combinatie waarbij je vanuit de laptop kant dingen moet inleveren en vanuit de tablet kant moet inleveren. Er is vast een doelgroep wat perfect daartussen zit wat iemand hier boven aanhaalde met bmw misschien?

Het is en blijft een compromis. En Microsoft zegt van niet.

Dit is meer de realiteit:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xAvYbKm.png

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Natuurlijk liegen ze, dat is gewoon marketing. Dit is wat ze je willen laten geloven.
Open de website van Apple en je leest: OSX Yosemite. Completely new. Completely Mac.
Is het compleet nieuw? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:35:
Ik zie een tafeltje! Veel treinen hebben dat niet. Blijkbaar willen mensen mijn bericht gewoon niet correct lezen of niet "willen" lezen. Is dat moeilijk of.....

Zo dus:
[afbeelding]

Of dit: (pers conferentie van de SP3)
[afbeelding]
Probeer dit eens... ook niet.

De vrouw rechts kreeg zelf ook een Surface Pro 3 mee. Haar conclusie.. leuk idee maar in realiteit een tegenvaller. Voor een tablet te zwaar en te warm als je gaat streamen o.a. en voor een laptop .. o.a. mijn puntjes.
Wat is je punt nou precies? Dat je een SP3 niet exact als een laptop kan gebruiken op schoot?

Je kan een laptop ook niet als een tablet gebruiken in de trein en ik kan me zo voorstellen dat de meeste mensen dat juist wel graag willen. Zoals deze stockphotomevrouw gebruik ik mijn SP1 iig het meest in de trein. Ja en als ik dan wil typen of relaxed een film wil kijken dan zoek ik een tafeltje }:O (dat zal overigens met de SP3 minder nodig zijn door de vrije kickstand.)
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/xsHL5uq.jpg

Anyway ik kan me persoonlijk niet anders meer voorstellen dan dat ik een SP gebruik. Ja het is af-en-toe onhandig maar het is ook vaak wél heel erg handig. Voor mij is het the best of two worlds. Geen laptop meer nodig en geen tablet meer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 13:35:

Zo dus:
[afbeelding]

Wat gaat niet werken? Ik zit zo dagelijks met de SP2 + Type Cover 2 op schoot zonder problemen.
Didyoumeetmax? schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:00:
Kickstand inklappen, scherm laten rusten op je been? ;)

[ Voor 19% gewijzigd door RayNbow op 07-06-2014 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Mr Android2 van Tweakers.net in het Surface Pro 3 topic.
Kijk maar eens naar zijn activiteit op tweakers.net.
Zoals van de afgelopen week:
Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft brengt derde kwartaal WP 8.1-toestellen met nieuwe versie uit''
Verwijderd in 'nieuws: Whatsapp verschijnt opnieuw voor Windows Phone'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat ernstig lek in Internet Explorer 8 patchen'
Verwijderd in 'nieuws: Microsoft gaat ernstig lek in Internet Explorer 8 patchen'

@Texamicz: Waarom post je in dit topic als je toch geen interesse hebt in uberhaupt iets met Windows?
Of komt het omdat je een SP3 zo'n geniaal produkt vindt. En dit de enige manier is om mensen toch nog tegen te houden? ROFL _O- The ultimate form of flattery 8)

Jongens en meisjes: gewoon negeren. Dat is het beste.
.

[ Voor 82% gewijzigd door Tweaker1234 op 07-06-2014 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Dat je fanboys hebt is natuurlijk duidelijk. Maar het gaat om of hij een punt heeft of niet. En ik vind dat wij duidelijk hebben gemaakt dat dat niet zo is :)

En inderdaad, als je een in een volle intercity zit vind ik het juist handig dat je het toetsenbord er zo van af halen. Scheelt veel ruimte.

Microsoft kan ook nadenken of ze een toetsenbord dock gaan ontwikkelen. Met accu. Dat zou ik helemaal mooi vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Startprijs voor de Surface PRO 3 is inderdaad een hele lastige. Mijn nichtje begint binnenkort met een vervolgopleiding, is zeer gecharmeerd van de Surface maar denkt niet dat haar pa eventjes € 819,-- op tafel legt terwijl de school slechts een 'computer' eist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:58

Sick Nick

Drop the top!

+139 voor de type cover he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
GerCor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:20:
Startprijs voor de Surface PRO 3 is inderdaad een hele lastige. Mijn nichtje begint binnenkort met een vervolgopleiding, is zeer gecharmeerd van de Surface maar denkt niet dat haar pa eventjes € 819,-- op tafel legt terwijl de school slechts een 'computer' eist.
http://www.microsoftstore...list/categoryID.67638600/ dit helpt misschien een beetje als student ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De collegezalen zitten vol met Macbooks. Die zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Niet overdrijven, slechts € 129,99. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

GerCor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:20:
De goedkoopste Surface pro 3 met studentenkorting is maar €738. Das een stuk beter te doen nietwaar? :)
Voor notities tijdens de les is de bijgeleverde pen ideaal. Maar al ze veel moet typen is de typecover op een gegeven moment ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

We zullen zien. Meestal draait ze haar vader zo 'om haar vinger' dus wie weet gaat het haar lukken. Ik heb haar net gewezen op de 'studentenkorting'.

'Ja, echt?' vroeg ze.

3-jarige opleiding, delen door 3 = nog geen € 300,-- per jaar. :Y

[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 09-06-2014 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
Edmin schreef op maandag 09 juni 2014 @ 15:50:
De collegezalen zitten vol met Macbooks. Die zijn nou ook niet bepaald goedkoop te noemen.
Op mijn it opleiding kom ik gek genoeg weinig macbooks tegen. Ik was zelf 1 van de eerste met een RT tablet en met de prijsverlaging zie ik daar nu veel mensen mee (ook wat Surface 2 en pro modellen).

Moet zeggen dat ik amper nog mijn laptop nog naar school mee neem, eigenlijk alleen nog voor projecten waar ik rekenkracht nodig heb.

Dit is ook wel de kracht van de Surface pro lijn. Voor de mensen die een goede tablet willen en daarbij tegelijk gebruik willen maken van een volledige desktop omgeving (plus goede accu), blijven er maar paar modellen over. Als ik niet teveel geld de laatste tijd had ik het i5 model zeker aangeschaft.

Snap persoonlijk niet dat er nog een discussie ontstaat of hij perfect op je schoot kan liggen. Waarom denk je dat de meeste treinen een uittrek rekje hebben? Dit werkt gewoon stukken fijner. Ik kan misschien kwartiertje aan het verslag werken met een laptop op schoot, maar veel langer ga ik liever aan een tafel zitten werken.
GerCor schreef op maandag 09 juni 2014 @ 16:33:
We zullen zien. Meestal draait ze haar vader zo 'om haar vinger' dus wie weet gaat het haar lukken. Ik heb haar net gewezen op de 'studentenkorting'.

'Ja, echt?' vroeg ze.

3-jarige opleiding, delen door 3 = nog geen € 300,-- per jaar. :Y
Bedrag valt inderdaad ook mee. Vanuit mijn opleiding werd er aangeraden om minimaal een laptop van 1000+ aan te schaffen als ik mijn projecten op mijn eigen apparatuur wilde draaien. Al zijn de prijzen tegenwoordig al iets gedaald.

[ Voor 48% gewijzigd door vali op 09-06-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweaker1234 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 23:22:
[...]

Mr Android2 van Tweakers.net in het Surface Pro 3 topic.
Kijk maar eens naar zijn activiteit op tweakers.net.
Zoals van de afgelopen week:
Verwijderd in 'nieuws: 'Microsoft brengt derde kwartaal WP 8.1-toestellen met nieuwe versie uit''
Verwijderd in 'nieuws: Whatsapp verschijnt opnieuw voor Windows Phone'

@Texamicz: Waarom post je in dit topic als je toch geen interesse hebt in uberhaupt iets met Windows?
Of komt het omdat je een SP3 zo'n geniaal produkt vindt. En dit de enige manier is om mensen toch nog tegen te houden? ROFL _O- The ultimate form of flattery 8)

Jongens en meisjes: gewoon negeren. Dat is het beste.
.
Volgens mij is dit een relatief open community waar je toch wel je mening mag geven? Het gaat er inderdaad om of ik een punt heb. Ik vind de SP3 een leuk product maar ik heb zo mijn kritiek. We leven niet in een wereld waar iedereen die een mening heeft gelijk afgeschoten zal worden toch? Omdat ik kritiek heb op Microsoft ben ik fout? Nou lekkere kerel ben jij.

Het gaat erom dat een laptop een macbook of gewoon een vaio of andere types beter zijn in de trein/bus voor het commuten dan de SP3. Dan zou ik nog denk ik beter een Klick On tablet pakken. Hierbij heb je een solide verbinding tussen keyboard en toetsenbord zoals een echte laptop.

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-6pD-aO436A4/ULfaC9YN_eI/AAAAAAAAAf4/iRsYChfeh8Q/s1600/ASUS+Taichi+convertible+tablet+notebook+outlook.jpg

Zo'n product is nog beter als de SP3 vind ik persoonlijk. De SP3 is voor een tablet te zwaar. Namelijk 800 gram en in combinatie met de cover 1.1kg. Een ipad 4 air is qua gewicht 478kg. Voor mijn argument qua gewicht waar je hem niet zo comfortabel kan vasthouden als iets wat lichter is.

Jij speelt op de man af, ik speel of de feitelijke gegevens welke komen uit de specificaties van de SP3. Wie is hier nu slecht bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op zondag 08 juni 2014 @ 16:21:
Dat je fanboys hebt is natuurlijk duidelijk. Maar het gaat om of hij een punt heeft of niet. En ik vind dat wij duidelijk hebben gemaakt dat dat niet zo is :)
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Ik ga niet bijten.

Maar ik heb wel deze :)
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=nZD3Y1jmEh4]

En nog wat, ik hoor in een filmpje dat je redelijk goed kan typen op het scherm als je de standaard en het scherm in een lage hoek zet. Briljant, daarmee heb je bij casual gebruik helemaal geen tobo nodig.

[ Voor 53% gewijzigd door XanderDrake op 09-06-2014 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:22:
[...]

Volgens mij is dit een relatief open community waar je toch wel je mening mag geven? Het gaat er inderdaad om of ik een punt heb.

Het gaat erom dat een laptop een macbook of gewoon een vaio of andere types beter zijn in de trein/bus voor het commuten dan de SP3.

knip blabla

Jij speelt op de man af, ik speel of de feitelijke gegevens welke komen uit de specificaties van de SP3. Wie is hier nu slecht bezig?
Dat had je al geschreven. Niet iedereen vindt het gebruik in een trein of bus echt boeiend. En zelfs daar verschillen de meningen over. Maar de Surface 3 is nog niet eens te verkrijgen dus wat beter is dan wat is nogal speculatief en vrij beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 09 juni 2014 @ 17:22:
[...]

Volgens mij is dit een relatief open community waar je toch wel je mening mag geven? Het gaat er inderdaad om of ik een punt heb. Ik vind de SP3 een leuk product maar ik heb zo mijn kritiek. We leven niet in een wereld waar iedereen die een mening heeft gelijk afgeschoten zal worden toch? Omdat ik kritiek heb op Microsoft ben ik fout? Nou lekkere kerel ben jij.
Vergeet het verschil niet tussen mening en feit. Ook lijk je te vergeten dat niet iedereen productief bezig is/hoeft te zijn/wil zijn in de trein.
Het gaat erom dat een laptop een macbook of gewoon een vaio of andere types beter zijn in de trein/bus voor het commuten dan de SP3. Dan zou ik nog denk ik beter een Klick On tablet pakken. Hierbij heb je een solide verbinding tussen keyboard en toetsenbord zoals een echte laptop.
Ja als je een Surface Pro alleen koopt voor productief gebruik in de trein of bus, dan is dat misschien niet zo handig. Anderszins als je in de bus of trein gewoon wat surft of een filmpje kijkt of wat simpele spelletjes doet is het wel weer prima, sterker nog, fijner in gebruik dan een laptop denk ik.

Overigens zegt the next web dit over de SP3:
Firstly, I’m pleased to report that yes, you can use the Pro 3 on your lap. Quite comfortably, too. The combination of the new, flexible kickstand and the sturdier angled keyboard means the Surface is able to handle virtually any of the awkwardly convoluted positions you may find yourself in during a lazy day at home.
Dus ja, wat is nou waar?
Ik heb tot nu toe 5 laptops gehad van de meest uiteenlopende merken en als de hardware niet crap is (hp) dan is de software wel crap (sony). Voor mij persoonlijk is dat ook één van de redenen dat ik voor de SP1 ben gegaan, gewoon een virgin Windows 8 installatie zonder crap
Zo'n product is nog beter als de SP3 vind ik persoonlijk.
Dat kan.
De SP3 is voor een tablet te zwaar.
Dat is een mening. Hij is lichter dan mijn SP1 dus ik denk dat ik er heel blij mee ga zijn :)
Namelijk 800 gram en in combinatie met de cover 1.1kg. Een ipad 4 air is qua gewicht 478kg.
Dat is een feit.
Voor mijn argument qua gewicht waar je hem niet zo comfortabel kan vasthouden als iets wat lichter is.
In mijn omgeving wordt een tablet altijd ergens neergelegd. Danwel op schoot, danwel gewoon ergens op een (koffie)tafel. Ikzelf doe dat eigenlijk ook. Ik ken niemand die met uitgestrekte arm een tablet gebruikt. In deze scenario's maakt het gewicht dus niet zoveel uit. Maar ja, je hebt gelijk, je tilt dus 322 gram extra mee, zodat je hem als laptop kan gebruiken, mocht dat zo uitkomen. Dus dat is dan je compromis.
Nou, jij trekt conclusies en schrijft die op als feiten ("SP3 is te zwaar om als tablet te gebruiken"). Overigens vergeet je in je argumentatie de pen. Een iPad heeft geen drukgevoelige pen en en er zijn slechts een handjevol convertible laptops die een drukgevoelige pen ondersteunen. Accepteer gewoon dat er mensen zijn die misschien een net iets minder handige laptop en een net iets minder handzame tablet willen om bijvoorbeeld de pen, of het gewicht dat het bespaart of het geld dat het bespaart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01:47

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Net alsof je in de trein nog ergens kunt zitten....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Laatst online: 13-09 19:32
Wauw, die studentenkorting maakt het wel aantrekkelijker zeg. Als het + €100 scheelt op de starter-Surface maakt het wel wat aantrekkelijker. Nog steeds niet baanbrekend, maar wel beter.

De prijs van Surface Pro 2 gebeurt nog niets mee? Met de studentenkorting is de Pro 3 scherper geprijsd dan de reguliere Pro 2.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Nu online

XanderDrake

Build the future!

Reaper.JA2 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:08:
Wauw, die studentenkorting maakt het wel aantrekkelijker zeg. Als het + €100 scheelt op de starter-Surface maakt het wel wat aantrekkelijker. Nog steeds niet baanbrekend, maar wel beter.

De prijs van Surface Pro 2 gebeurt nog niets mee? Met de studentenkorting is de Pro 3 scherper geprijsd dan de reguliere Pro 2.
Dat vraag ik me dus ook af. Ze hielden de Surface Pro 1 namelijk ook in roulatie toen de Pro 2 leverbaar werd. Er zal wel iets gebeuren met de prijs, maar welk apparaat is beter qua prijs/kwaliteit? Een goedkope Pro 2 of een Pro 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Voor wie er aan denkt een SP3 in de VS te halen.
Zojuist heb ik gebeld met Microsoft NL over mogelijke garantie claim van een SP3 uit de VS hier in NL.

Antwoord: met de standaard garantie heb je alleen de garantie in de VS.
Garantie buiten de VS kun je krijgen door in NL de uitgebreide garantie(complete) te nemen van 150 a 200 euro.

Een scenario zou dus kunnen zijn: je koopt (goedkoper) een SP3 in de VS en hoopt dat je geen garantie hoeft te claimen. En als je toch garantie moet claimen, dan kan je eerst de uitgebreide(complete) garantie kopen.
.

[ Voor 35% gewijzigd door Tweaker1234 op 10-06-2014 13:32 ]

Pagina: 1 2 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3