Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:15

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Lijkt me sterk. Ik heb zo vaak gelezen dat je geen garantie hebt in het geval een artikel niet in het land zelf verkrijgbaar is. De Surface 3 wordt ook in Nederland geleverd. Dat was toen een hele discussie bij de Xbox ONE's die door ongeduldige Nederlanders in Duitsland gekocht werden. Kun je 'gewoon' in Nederland bij MS terecht ook al is de XBox ONE officieel pas vanaf 5 september in Nederland te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 10-06-2014 13:33 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Tweaker1234 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:27:
Voor wie er aan denkt een SP3 in de VS te halen.
Zojuist heb ik gebeld met Microsoft NL over mogelijke garantie claim van een SP3 uit de VS hier in NL.

Antwoord: met de standaard garantie heb je alleen de garantie in de VS.
Garantie buiten de VS kun je krijgen door in NL de uitgebreide garantie(complete) te nemen van 150 a 200 euro.

Een scenario zou dus kunnen zijn: je koopt (goedkoper) een SP3 in de VS en hoopt dat je geen garantie hoeft te claimen. En als je toch garantie moet claimen, dan kan je eerst de uitgebreide(complete) garantie kopen.
.
Dank je om het antwoord te delen.
Maar het punt: "zodra iets kapot gaat binnen normale garantie termijn én voorwaarden, moet je toch nog €200 neerleggen voor de wereldwijde garantie support" gaat aan mij voorbij, ik koop em gewoon in NL ;)

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Tsja, snap ik, maar omdat ik wat duidelijkheid wou hebben, heb ik maar gebeld.
In de voorwaarden in de VS staat ook duidelijk alleen garantie in de VS. Dus eigenlijk wist ik het al voordat ik ging bellen.

Het is uiteraard wel anders in de EU. Koop je een Xbox One of Surface uit Duitsland, dan heb je gewoon garantie in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
XanderDrake schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:36:
[...]
Dank je om het antwoord te delen.
Maar het punt: "zodra iets kapot gaat binnen normale garantie termijn én voorwaarden, moet je toch nog €200 neerleggen voor de wereldwijde garantie support" gaat aan mij voorbij, ik koop em gewoon in NL ;)
Zo denk ik er ook over, maar ik kan me voorstellen dat sommigen het risico willen nemen omdat het maximaal risico 150 a 200 euro is. Is goedkoper (als je zelf naar de VS moet) en je kan 'm wat eerder hebben.

Eigenlijk moet ik iemand charteren om studentenkorting te krijgen. Of niet moeilijk doen en gewoon kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ieder zijn ding maar ik ben nooit iemand die gelijk de eerste verkoopdag aan de deur staat. Te vaak gaat het bij de eerste 'batch' al fout. Dikke ellende. Ik wacht altijd even een tijdje, lees ik het hier op Tweakers vanzelf wel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:47
Ik ben benieuwd!

Product-SKU: MQ2-00004
Productnaam: Surface Pro 3
Eenheidsprijs: € 917,10
Bestelde hoeveelheid: 1
Bedrag: € 917,10

Betreft de i5 met 128gb

Kon alleen die type cover niet met een studentenkorting vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door racemichel op 10-06-2014 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 20:37
http://www.microsoftstore...Cover/productID.304610400 hier staat de type cover met korting.

Ik zit nog te twijfelen welke versie ik neem. ik denk dat ik de revieuws maar afwacht.
8gb intern is toch wel een must denk ik en dan i5 of i7 endus 1200 of 1400 euro met korting. Een smak geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
NvO_91 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:40:
8gb intern is toch wel een must denk ik
Waarom is die 8 GB een must (in jouw geval)? Welke programma's ben je van plan te installeren die 8 GB 'nodig' hebben?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
solidworks/inventor en omdat ik momenteel ook 8gb heb met een i7-2630QM en ssd. Ik wil er kwa snelheid wel op vooruit gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
NvO_91 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:01:
solidworks/inventor en omdat ik momenteel ook 8gb heb met een i7-2630QM en ssd. Ik wil er kwa snelheid wel op vooruit gaan.
Dan neem ik aan dat je de Surface Pro 3 ook aansluit op een externe monitor, maar dan wordt het een vervanger van je huidige systeem wat mij ook onlogisch lijkt.

Als je 'voor onderweg' de Surface Pro 3 gaat gebruiken met solidworks en/of inventor, dan weet je dat het formaat van het scherm een beperkende factor is en ook de bediening en dan maakt die 4 GB extra toch ook niet echt het verschil. Als je je toch al moet aanpassen aan de beperkingen dan zou ik het geld uitsparen en gewoon de 4 GB versie nemen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvO_91
Swerfer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 17:15:
[...]

Dan neem ik aan dat je de Surface Pro 3 ook aansluit op een externe monitor, maar dan wordt het een vervanger van je huidige systeem wat mij ook onlogisch lijkt.

Als je 'voor onderweg' de Surface Pro 3 gaat gebruiken met solidworks en/of inventor, dan weet je dat het formaat van het scherm een beperkende factor is en ook de bediening en dan maakt die 4 GB extra toch ook niet echt het verschil. Als je je toch al moet aanpassen aan de beperkingen dan zou ik het geld uitsparen en gewoon de 4 GB versie nemen.
Moet mijn huidige laptop gaan vervangen en ik ga hem aansluiten op een extern scherm. jij denk dat de surface hier niet krachtig genoeg voor is? Er zit in de surface geen aparte videokaart heb nu een gt555, mijn stysteem is nu 3 jaar oud ik verwacht/hoop dat die nieuwe i5 of i7 met interne videokaart wel sneller is als mijn huidige systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Dat is zo op te zoeken, waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik heb bij MS in de store gezocht naar de voorwaarden waar een student aan moet voldoen, maar kon deze niet vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
Swerfer schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:15:
Ik heb bij MS in de store gezocht naar de voorwaarden waar een student aan moet voldoen, maar kon deze niet vinden. Iemand?
Waarschijnlijk ingeschreven bij een MBO/HBO/WO instelling. Weinig discutabel?

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Reaper.JA2 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 18:34:
[...]

Waarschijnlijk ingeschreven bij een MBO/HBO/WO instelling. Weinig discutabel?
VMBO? Waar begint 'Student'? Volgens Wikipedia bij HBO. Is studiefinanciering de eis? Dan geld het bijvoorbeeld ook voor MBO en een leeftijd van 18+.

Ik zou zeggen dat ergens de voorwaarden vermeld staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 15:36
Nee, geen vmbo, alleen voor studenten die na een vmbo/havo instelling school volgen zoals MBO en HBO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:23
Microsoft kennende moet je bij een door hun erkende onderwijsinstelling een e-mail account hebben als bewijs. Maar ik weet het niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
Klopt je moet je studentenmail verifiëren, of dat voor MBO ook werkt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

racemichel schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:07:
Klopt je moet je studentenmail verifiëren, of dat voor MBO ook werkt, geen idee.
Inderdaad, dit is voor mij het makkelijkste. De rest van de inlog methodes waren een boel gedoe.

Ze kijken naar het domein van waar je mail adres vandaan komt. VMBO lijkt me niet kunnen (middelbare school) maar MBO zou kunnen.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Toch maar bij Mycom besteld, levertijd is eerder + je kan een verzekering aanschaffen op je surface wat voor mij een heel groot voordeel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

XanderDrake schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 19:49:
[...]

Inderdaad, dit is voor mij het makkelijkste. De rest van de inlog methodes waren een boel gedoe.

Ze kijken naar het domein van waar je mail adres vandaan komt. VMBO lijkt me niet kunnen (middelbare school) maar MBO zou kunnen.
Ik weet niet of niet voor het VMBO geldt. Vanavond nog familie gesproken. Dochter zit in het derde jaar en omdat thuis de computer nog op XP stond, Windows 7 plus Office besteld via de school. Inloggen met een .... (zegt u het maar) en hoppa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
MM & Mycom zeggen begin augustus te kunnen leveren. Klopt dat? Nl Microsoft store pas 31/8 verzenden..

Maand langer wachten maar scheelt wel weer €100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
racemichel schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 01:01:
MM & Mycom zeggen begin augustus te kunnen leveren. Klopt dat? Nl Microsoft store pas 31/8 verzenden..

Maand langer wachten maar scheelt wel weer €100
Waarschijnlijk word het inderdaad in begin augustus geleverd, het is niet zeker of dat daadwerkelijk gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dan rest mij de vraag, waarom duurt het zolang voor Microsofts eigen webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Mycom/MM niet zo snel kunnen leveren, want ook de i3 staat bij hun voor begin augustus.
En laat de i3 versie zelfs in de VS op staan voor eind augustus.

Dus wat betreft de i3 versie kan het niet eens. Of de i3 versie is er eerder in NL is als de VS.
Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mij ook, maar dan spelen Paradigit en Mycom met vuur: al die mensen die pre-orderen mogen dan gaan wachten terwijl ze expliciet een datum kregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

XanderDrake schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:35:
Mij ook, maar dan spelen Paradigit en Mycom met vuur: al die mensen die pre-orderen mogen dan gaan wachten terwijl ze expliciet een datum kregen.
Is dat niet vaker met dat soort winkels? Ik kan me nog herinneren bij de Nokia 920 destijds. Kregen de kopers/bestellers ook allemaal een datum maar werd er nooit geleverd op die datum. 'Kunnen we niks aan doen, we zijn afhankelijk van .....' Dan heeft een aantal kopers begrip en is bereid te wachten, en die klanten hou je dan over als winkel.

---

Pittsburgh Healthcare center heeft in ieder geval al 2.000 Surfaces PRO 3 gekocht. De iPad kon wat ze willen niet waarmaken. _/-\o_

Coca Cola, BMW en Louis Vuitton hebben inmiddels ook orders geplaatst. d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 12-06-2014 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik heb de Kickstarter campaign van Console OS gesteund. Dit is een native draaiende fork van Android 4.4 met goede driver en hardware ondersteuning. De vetste feature die ze gaan ontwikkelen is deze
When we can we'll use Intel RST to pull off some ACPI jujitsu and freeze Windows then fire up a pre-cached Console OS kernel.
Oftewel Alt-Tab Android <->Win8. Ideaal voor native Android apps die je dan kan draaien op bijv je Win8 tablet.

Ik ga al mijn hardware votes op de Pro 3 gooien :) You can thank me later :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou, voor mij hoef je het niet te doen hoor. Ik heb niks met Android. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja Android is wel het laatste wat ik op mijn SP3 zal gaan draaien ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Misschien dat er ooit een keertje bluestacks komt, maar een hele dual boot zeker niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nee, dual boot ga ik ook niet doen, maar iets dat tegelijkertijd kan draaien: graag.

Daarbij vind ik het wel een toevoeging: native android apps en touch games wil ik graag kunnen gebruiken op de Pro 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
Van wat ik begrijp van hun kickstarter boot hij zowel windows als android tegelijk in 2 virtual machines die draaien op hun eigen ontwikkelde hypervisor. Dat maakt deze oplossing dus een dual boot van 2 virtual machines.

Van hun kickstarter: "InstaSwitch – Building a new hypervisor to instantly toggle between native Android and native Windows"

Niet een ideale oplossing naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Ik heb kwa hardware wel interesse in SP3.
Echter lijkt het mij minder handig op schoot t.o.v. een dell venue pro 11.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
pitchdown schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 19:57:
Ik heb kwa hardware wel interesse in SP3.
Echter lijkt het mij minder handig op schoot t.o.v. een dell venue pro 11.
Met de kickstand wordt dat keurig opgelost. Ik gebruik regelmatig mijn Surface 2 op schoot met toetsenbord aangekoppeld en dat werkt prima. Met de Surface Pro 3 kan je de kickstand helemaal vrij instellen in de voor jou ideale kijkhoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

op schoot gebruik ik mijn Surface 2 vaak met het toetsenbord naar achteren geklapt en dan met de kickstand. Werkt ideaal en ook geen gleuf in mijn been.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
CAP-Team schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:28:
op schoot gebruik ik mijn Surface 2 vaak met het toetsenbord naar achteren geklapt en dan met de kickstand. Werkt ideaal en ook geen gleuf in mijn been.
Zo gebruik ik hem ook vaak, maar als ik veel moet typen, dan gebruik ik wel het toetsenbord. Dan maar een gleuf in mijn benen. (Liever een gleuf in mijn benen dan tussen mijn benen :+ )

[ Voor 6% gewijzigd door Swerfer op 14-06-2014 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Lijkt me alleen dat je wel hele lange bovenbenen moet hebben om een beetje comfortabel te werken, zeker in die lagere standen. Dan heb je behoorlijk wat diepte nodig voor zowel de surface als het toetsenbord, vergeleken met een laptop komt het toetsenbord dan wel erg dicht bij je buik zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pitchdown
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-09 19:34
Swerfer schreef op zaterdag 14 juni 2014 @ 23:06:
[...]

Met de kickstand wordt dat keurig opgelost. Ik gebruik regelmatig mijn Surface 2 op schoot met toetsenbord aangekoppeld en dat werkt prima. Met de Surface Pro 3 kan je de kickstand helemaal vrij instellen in de voor jou ideale kijkhoek...
Dus daarmee zeg je eigenlijk dat de SP3 prima werkt op schoot in een zittende houding?
Waar ik me daarnaast nog een beetje zorgen over maak is de accuduur.

Bij de Dell Venue Pro 11 zou een accuduur tussen 8 en 11 uur makkelijk haalbaar moeten zijn (met accu in het toetsenbord).

Ik vraag me af hoe lang de SP3 mee gaat op de accu. Welke cpu zou het beste gekozen kunnen worden i.v.m. de accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wat ik er van heb begrepen maakt het niks uit welke variant je kiest, accuduur is voor alle modellen (nagenoeg) gelijk. Maar goed, kan ook een reclamepraatje zijn. Wanneer ze op de markt zijn zullen 'meetfanaten' vanzelf met een overzicht komen.

Je zou natuurlijk ook even op de site van Microsoft kunnen kijken. Scheelt een heleboel - onnodige - vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 15-06-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Dus.... Mediamarkt Saturn Paradigit en MyCom geven aan dat ze hem al in begin augustus afleveren, dus misschien gaat dat daadwerkelijk ook gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 29-08 20:44
Denken jullie dat er nog een lichtere en dunnere, iets minder krachtige variant uitkomt van de Surface 3 met volledig Windows 8 dit jaar?
Ik twijfel over deze, maar heb niet zo veel power nodig, wil hem meer als iPad en Macbook Air vervanger gebruiken. Mijn kracht haal ik uit de iMac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Dat denk ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
maxpusch schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:43:
Denken jullie dat er nog een lichtere en dunnere, iets minder krachtige variant uitkomt van de Surface 3 met volledig Windows 8 dit jaar?
Ik twijfel over deze, maar heb niet zo veel power nodig, wil hem meer als iPad en Macbook Air vervanger gebruiken. Mijn kracht haal ik uit de iMac.
Het kan aan mij liggen maar de Surface Pro 3 is toch precies wat jij nodig hebt als je een iPad en MBA vervanger zoekt? Een Atom-based Surface zou toch een stuk trager zijn dan een MBA. Ik zou dan gewoon de i3-versie nemen. Als je dat nog te duur vind kan je kijken naar de Dell Venue 11 Pro of de Asus Transformer Book T100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-09 21:37

icecreamfarmer

en het is

maxpusch schreef op zondag 15 juni 2014 @ 23:43:
Dit vraag ik mij ook af, een 10 inch variant zou voor mij ideaal zijn.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook nooit goed he...

Een Surface Pro 3 met een 10" scherm zou niet zo dun kunnen zijn, dus zou een Surface Pro 2 zijn. Dus koop dan gewoon een SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nah, gewoon een Surface 3 PRO 3 met 10.6 inch scherm met volledig Windows 8.1 en dat voor 350 euro denk ik. Maar ja, die bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

Ramon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:33:

Een Surface Pro 3 met een 10" scherm zou niet zo dun kunnen zijn, dus zou een Surface Pro 2 zijn. Dus koop dan gewoon een SP2.
Maar wel lichter dan de sp2, met betere kickstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ramon schreef op maandag 16 juni 2014 @ 23:33:

Er komen dus passief gekoelde, nog dunnere tablets van Asus uit richting het einde van het jaar. Daar kan je ook op wachten. Je kan altijd wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reaper.JA2
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13-09 19:32
Zoals verwacht inderdaad, maar niet echt wat ik verwacht had. Had gehoopt dat de Surface Pro 2 meer zou dalen en de 1 uitgefaseerd werd.

"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De €100 korting is ongeveer wat ik had verwacht. En dat de Pro 1 niet is verdwenen verbaast me een beetje.

Voor degene die twijfelen tussen een goedkopere Pro 2 en nieuwere Pro 3, heb ik dit artikel:
http://www.tabletpcreview...e-pro-3-vs-surface-pro-2/

De conclusie is dat de Pro 3 nét dat beetje beter is op de meeste fronten, maar dat het de prijsdelta en de wacht tijd voor sommige gebruikers niet de moeite waard zijn. Voor media gebruikers (die meer aan 16:9 ratios hebben) en tekenaars is de Pro 2 beter. Voor praktische gebruikers en business gebruikers is de Pro 3 beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
Tweaker1234 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:27:
Voor wie er aan denkt een SP3 in de VS te halen.
Zojuist heb ik ook nog contact gehad met Surface Support.
======UPDATE========

Wat GerCor al vermoedde klopt.

Net contact gehad met Surface support.
De verwarring is internationaal/garantieperiode/landen waar Surface te koop is.

1. Een Microsoft Surface heeft internationale garantie
2. De garantie periode is die van het land van aankoop
3. De Surface moet te koop zijn in het land waar je garantie wil claimen.

Voor Surface Pro 3 gekocht in de VS en te gebruiken in NL:
- Ja, garantie zodra de Surface Pro 3 in NL te verkrijgen is
- Geen 2 maar 1 jaar garantie
- Via MS Complete kun je die garantieperiode van 1 jaar verlengen naar 2 jaar of langer.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker1234 op 19-06-2014 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Alleen jammer voor Microsoft dat vanuit de Europese wet we 2 jaar garantie hebben ipv 1.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

CAP-Team schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:11:
Alleen jammer voor Microsoft dat vanuit de Europese wet we 2 jaar garantie hebben ipv 1.
Niet wanneer je hem in de VS koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Inderdaad, daar zit het hem in. Duidelijke reden om hem gewoon in NL te kopen. Duurt langer, maar gezien dat de courante modellen (met name de 128gb/i5 versie) al is uitverkocht, zit je snel aan die wachttijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
Hoe zit het eigenlijk met het draaien van Virtual Machine's (VM's) op de SP3?
Ik moet voor school dit namelijk nogal eens doen en meerdere tegelijk (servers/ werkstations/linux based platforms).

Zou dit soepel draaien op een i5 variant?
Mijn huidige i72600 (uit m'n hoofd) heeft er al best vaak moeite mee...
(daarbij wordt overigens geen gebruik gemaakt van een SSD)

[ Voor 8% gewijzigd door jimz93 op 20-06-2014 10:46 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

jimz93 schreef op vrijdag 20 juni 2014 @ 10:46:
Hoe zit het eigenlijk met het draaien van Virtual Machine's (VM's) op de SP3?
Ik moet voor school dit namelijk nogal eens doen en meerdere tegelijk (servers/ werkstations/linux based platforms).

Zou dit soepel draaien op een i5 variant?
Mijn huidige i72600 (uit m'n hoofd) heeft er al best vaak moeite mee...
(daarbij wordt overigens geen gebruik gemaakt van een SSD)
HyperV of VMWare draaien prima op een Surface Pro (1, 2 of 3) maar dan zou ik zeker gaan voor de 8 GB memory versie. Maar een i5 ipv een i7 zul je bijna niet merken, tenzij je de VM's hard gaat laten werken. En een SSD maakt wel veel verschil, daarmee werken VM's al een stuk sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
En als load-/storage verdeling kun je de USB3-poort gebruiken om wat virtual harddisks daar vanaf te draaien. Werkt best prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
Oké, dan houdt ik apparaatje komende tijd in de gaten :D
vind het echt een prachtig ding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:54
CAP-Team schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 13:11:
Als je een surface pro 3 bij microsoftstore met studentenkorting koopt, dan geldt er maar 1 jaar garantie..

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svenk91
shaowoo schreef op zondag 22 juni 2014 @ 15:51:
[...]

Als je een surface pro 3 bij microsoftstore met studentenkorting koopt, dan geldt er maar 1 jaar garantie..
Nee hoor, ook dan blijft de wet gewoon gelden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-09 18:54
Ah.. europese recht ' overruled' altijd zoiets? Dacht dat als het er expliciet stond het wel geldt.

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racemichel
De EU richtlijn zegt minimaal 2jaar garantie, NL heeft die iets anders geïnterpreteerd, namelijk minimaal 1 jaar garantie en het moet een deugdelijk product zijn. Dat houdt in voor veel webshops bv 3jaar garantie op een laptop en voor een tablet kan dat weer 2 jaar zijn.

Veel shops volgen de door de fabrikant gestelde termijn. Echter uit ervaring aangezien ik bij een webshop op de klantenservice werk. HP heeft bv nogal de neiging om maar 1jaar te geven op laptops. Wij volgen die, maar zodra de klant over eu recht etc begint doen we niet moeilijk... Ja de gene met de grootste bek krijgt het meest...helaas het werkt echt zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De eerste mensen krijgen hun Surface Pro 3 i5 thuis geleverd en posten hun bevindingen.

Voor mij is een beetje casual gamen op de bank belangrijk, met touch-based games zoals Civ5 en spellen die je met alleen je muis kan spelen. Of een beetje ad-hoc lanparty gamen bij vrienden. En helaas blijkt dat dus een probleem:
http://www.surfaceforums....d-gaming-performance.html
Blijkt dus als je de SP2 met de SP3 vergelijkt dat de eerste toch standaard 10-20% meer frames haalt, en als je wat langer speelt gaat wordt de SP3 een stuk warmer. Dit komt waarschijnlijk doordat hij zo dun is.
Dit betekend dus dat hij op ten duur moet gaan throttlen, en dat is echt de doodsteek voor een beetje leuke game ervaring.

Erg zuur. Tenzij Microsoft iets verzint hier op dan ga ik toch liever voor een Surface Pro 2. De resolutie van de SP2 is toch een stuk beter voor gaming.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer

icecreamfarmer

en het is

XanderDrake schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:37:
De eerste mensen krijgen hun Surface Pro 3 i5 thuis geleverd en posten hun bevindingen.

Voor mij is een beetje casual gamen op de bank belangrijk, met touch-based games zoals Civ5 en spellen die je met alleen je muis kan spelen. Of een beetje ad-hoc lanparty gamen bij vrienden. En helaas blijkt dat dus een probleem:
http://www.surfaceforums....d-gaming-performance.html
Blijkt dus als je de SP2 met de SP3 vergelijkt dat de eerste toch standaard 10-20% meer frames haalt, en als je wat langer speelt gaat wordt de SP3 een stuk warmer. Dit komt waarschijnlijk doordat hij zo dun is.
Dit betekend dus dat hij op ten duur moet gaan throttlen, en dat is echt de doodsteek voor een beetje leuke game ervaring.

Erg zuur. Tenzij Microsoft iets verzint hier op dan ga ik toch liever voor een Surface Pro 2. De resolutie van de SP2 is toch een stuk beter voor gaming.....
En als je ingame de resolutie veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

icecreamfarmer schreef op maandag 23 juni 2014 @ 10:50:
En als je ingame de resolutie veranderd.
Misschien kan je throttling bij sommige games verminderen, maar als je game een beetje zwaarder is, dan heb je na 20-30 minuten sowieso problemen. Je heatsinks en casing raken gewoon verzadigd.

De SP3 zal nooit beter zijn voor gaming dan de SP2 op deze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

De Anandtech review van de Surface Pro 3 staat net online: http://www.anandtech.com/...soft-surface-pro-3-review

De review is geschreven door Anand himself, die zich gerust expert op CPU gebied kan noemen. Hij heeft ook veel gekeken naar de thermal eigenschappen van alle Surface Pros en ze vergeleken. Een conclusie die hij trekt over het nieuwe koeling systeem van de Pro 3 is het volgende:
Either Surface Pro 3's fan and heatpipe configuration is able to remove heat far better than Surface Pro 2's design could, or the CPU in SP2 doesn't get as warm. I suspect it's the latter.

For starters, I'm guessing that Intel is helping Microsoft with delivering better binned Haswell ULT and Y series SKUs. But the big change is I believe Microsoft is more aggressive about reducing CPU and GPU frequencies in Surface Pro 3 compared to Surface Pro 2. Benchmarks will show an increase in performance due to more aggressive ramping up/down of clock speeds vs. Surface Pro 2, but prolonged load cases will likely show a decrease in performance vs. last year's model.
En om het op te sommen in één grafiek:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/graphs/graph8077/64340.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:41
Ah leesvoer voor na de wedstrijd, jammer dat de performance minder is. Dat had ik niet verwacht

Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

Sc0tTy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:00:
Ah leesvoer voor na de wedstrijd, jammer dat de performance minder is. Dat had ik niet verwacht
Ik had in ieder geval niet verwacht dat de SP3 beter zou presteren. Er zit immers dezelfde processor in als mijn SP2 (i5 4300U)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

RayNbow schreef op maandag 23 juni 2014 @ 19:52:
[...]

Ik had in ieder geval niet verwacht dat de SP3 beter zou presteren. Er zit immers dezelfde processor in als mijn SP2 (i5 4300U)
Niet beter, maar wel gelijkwaardig. En vooral: niet keihard throttlen.

Ik kan een downclock wel hebben voor die games, 15% lager ofzo.
Maar we hebben het over 1.4ghz minder qua clocks op de CPU en 400-500 mhz minder op de GPU. Dodelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
XanderDrake schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:17:
[...]

Niet beter, maar wel gelijkwaardig. En vooral: niet keihard throttlen.
Dat dus.

Voor mij maakt 't niet uit ik ga hem sowieso aanschaffen als tablet voor m'n moeder (0.0 ervaring met telefoons/computers) en mijn PC als ik daar ben.
Die pen lijkt me echt geweldig voor haar en dan +- de zelfde grootte als A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sc0tTy schreef op maandag 23 juni 2014 @ 20:28:
Dat dus.

Voor mij maakt 't niet uit ik ga hem sowieso aanschaffen als tablet voor m'n moeder (0.0 ervaring met telefoons/computers) en mijn PC als ik daar ben.
Die pen lijkt me echt geweldig voor haar en dan +- de zelfde grootte als A4.
Dan zou ik zeker de i3 versie halen. Scheelt veel geld en temperaturen. Qua prestaties: als je iets zwaars voor langer dan 5 minuten 100% draait zullen de i5, i7 en i3 versies even snel zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sc0tTy
XanderDrake schreef op dinsdag 24 juni 2014 @ 08:34:
[...]

Dan zou ik zeker de i3 versie halen. Scheelt veel geld en temperaturen. Qua prestaties: als je iets zwaars voor langer dan 5 minuten 100% draait zullen de i5, i7 en i3 versies even snel zijn ;(
Helaas is 64GB toch veel te weinig en moet ik voor de 128GB i5 gaan. (Had daar liever ook weer 8GB RAM gezien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Snelle 128gb microSD kaarten kosten minder dan de upgrade naar groter opslag. Verder zou ik niet weten hoe je 8GB RAM kan vullen met huis-tuin-keuken gebruik op een tablet. Ook niet over een jaar of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

8GB vul je prima door hem niet alleen als tablet te gebruiken maar ook als pc, een beetje photoshoppen met grote files en je gaat prima over de 4GB heen voor alleen photoshop bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-!-M
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12-09 16:53
XanderDrake schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:27:
Snelle 128gb microSD kaarten kosten minder dan de upgrade naar groter opslag. Verder zou ik niet weten hoe je 8GB RAM kan vullen met huis-tuin-keuken gebruik op een tablet. Ook niet over een jaar of twee.
Sick Nick schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:26:
8GB vul je prima door hem niet alleen als tablet te gebruiken maar ook als pc, een beetje photoshoppen met grote files en je gaat prima over de 4GB heen voor alleen photoshop bijvoorbeeld.
Photoshoppen valt dan ook niet echt onder huis-tuin-keuken gebruik wat mij betreft. Dat is meer internet, spelletjes, tekstverwerking en filmpjes kijken. En daar is de 4GB prima voor. (Ik gebruik zelf trouwens ook 4GB voor photoshop en 3D modelleren. Niet ideaal maar werkt prima.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sick Nick schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 09:26:
Ga je dat doen, prima! Maar dan zou ik niet met de i3 versie beginnen. En over die versie hadden we het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hingj0n
Zijn er toevallig ook al benchmarks uit voor de i7? Ikzelf kan niks vinden hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Zover ik weet niet, maar hij is ook nog niet leverbaar. Augustus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Laatst online: 14-09 18:42

Upke dupke

Oompa Loompa

Goed, ik heb hem binnen. Eerste indruk, blauw scherm bij het instellen. Dat is jammer maar goed, na een reboot lijkt alles goed te werken. Het apparaat is super dun. Dat wist ik natuurlijk al, maar nu realiseer ik het echt. De pen is super nauwkeurig, het zweven boven het scherm niet. Maar goed dat is niet erg want als je ergens op drukt dan is dat precies waar je wil. Schrijven met se pen is fijn, de tip is een stuk ruwer en de pen zwaarder. Daardoor lijkt het meer op een echte pen. Persoonlijk vind ik het prettiger dan de Surface pro 1 Je moet wel harder drukken dan bij de Surface pro 1 Doordat het glas zeer dun is zie je het scherm iets of wat vervormen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Upke dupke schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:03:
Goed, ik heb hem binnen. Eerste indruk, blauw scherm bij het instellen. Dat is jammer maar goed, na een reboot lijkt alles goed te werken. Het apparaat is super dun. Dat wist ik natuurlijk al, maar nu realiseer ik het echt. De pen is super nauwkeurig, het zweven boven het scherm niet. Maar goed dat is niet erg want als je ergens op drukt dan is dat precies waar je wil. Schrijven met se pen is fijn, de tip is een stuk ruwer en de pen zwaarder. Daardoor lijkt het meer op een echte pen. Persoonlijk vind ik het prettiger dan de Surface pro 1 Je moet wel harder drukken dan bij de Surface pro 1 Doordat het glas zeer dun is zie je het scherm iets of wat vervormen.
Wow jij bent er vroeg bij :o

Gebruik jij zware software? Zo ja, wil je alsjeblieft eens te kijken wanneer de Surface Pro 3 terug throttled naar lagere clocks? Met CPU-Z kan je de clocks van je CPU bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik gebruik Photoshop en Illustrator. Dat was af en toe hard werken voor mijn oude Surface. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Upke dupke schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 15:13:
Ik gebruik Photoshop en Illustrator. Dat was af en toe hard werken voor mijn oude Surface. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen.
Je bent een held.

Je speelt toevallig ook games O-) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
of maakt gebruik van vmware? :)

ben bijzonder benieuwd naar het presteren van de SP3 bij het draaien van 2/3 servers & een werkstation ;)

Edit: welke variant heb je overigens in huis gehaald?

[ Voor 16% gewijzigd door jimz93 op 25-06-2014 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

i5 256GB 8 GB geheugen.

Ik speel wel games, maar daar heb ik mijn desktop voor. Op mijn oude Surface deed ik nog wel eens Company of Heroes, maar ik denk dat dit op deze nieuwe niet gaat. Ik lees op tabletpcreview dat hij zich zeer snel terug klokt. VMWare gebruik ik verder niet, sorry. Ik moet nog even wat installeren maar probeer voor vanavond wat bevindingen met betrekking tot het terugklokken te posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb kort geleden mijn Sony Tablet Z2 verkocht en mijn gamelaptop om een Surface pro 3 te kopen.
Maar zit nog te twijfelen welke ik moet gaan kopen.
Prijs verschil is behoorlijk.
Ik zou het denk ik wel met 128GB kunnen doen maar wil eigenlijk een i7, 8GB.
Prijs verschil is tussen 256MB, i7, 8GB en een 128GB, i5, 4GB is 550,-
Misschien eerst maar een review afwachten.
En als ik 550,- kan besparen heb ik al vast wat geld voor de opvolger Pro 4 met Broadwell of Skylake :P

Nog een leuk linkje kan je precies zien wat er in zit. Vraag me af hoe MS er een nieuwe accu in krijgt, hij zit namelijk goed dicht geplakt. https://www.ifixit.com/Te...face+Pro+3+Teardown/26595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 15:13
Dat naar beneden bijstellen van de CPU snelheid vanwege gebrekkige warmte afvoer verwacht je van een goedkope Acer, maar niet van een exclusief Microsoft apparaat die een voorbeeld wil stellen. Jammer...

Voor de rest wél een groot pluspunt dat het geen 16:9 verhouding heeft en een groter scherm heeft. Ondanks dat, ga ik niets adviseren aan klanten wat zijn snelheid niet waar maakt en zoveel kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

rookie no. 1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:45:
Dat naar beneden bijstellen van de CPU snelheid vanwege gebrekkige warmte afvoer verwacht je van een goedkope Acer, maar niet van een exclusief Microsoft apparaat die een voorbeeld wil stellen. Jammer...
Het is wel het dunste Intel Core apparaat dat bestaat.

Wat die dunheid betreft, iFixit heeft daar nog iets aan toe te voegen:
Microsoft went to great lengths to make the Surface Pro 3 super portable, thinning it down from the Pro 2's 0.53" to a mere 0.36" thick—but it seems the thinner glass does not bode well for ruggedness, or repair.
Hmmm

Afbeeldingslocatie: https://d3nevzfk7ii3be.cloudfront.net/igi/HpHsNTuvLU5MuABe.medium

iFixit teardown:
https://www.ifixit.com/Te...face+Pro+3+Teardown/26595

[ Voor 5% gewijzigd door XanderDrake op 25-06-2014 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
rookie no. 1 schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 16:45:
Dat naar beneden bijstellen van de CPU snelheid ...
En die klanten (kantoren?) gaan die CPU belasten dat die getrottled wordt? Denkt het niet.
En wat is gebrekkig? Heel veel dunnere laptops doen dat nu ook al? Zijn die gebrekkig?
En die blijven wel net zo stil als een SP3? IMHO dramatiseer je nu.

[ Voor 29% gewijzigd door Tweaker1234 op 25-06-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik kan je wel vertellen; zo stil is een Surface pro 3 niet. Hij maakt naar mijn gevoel, als hij warm is en dat is redelijk snel, zeker net zoveel herrie als mijn oude 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Upke dupke schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 23:52:
Ik kan je wel vertellen; zo stil is een Surface pro 3 niet. Hij maakt naar mijn gevoel, als hij warm is en dat is redelijk snel, zeker net zoveel herrie als mijn oude 1.
Joh, dat had ik niet verwacht. Volgens mij was de Pro 2 wel stiller dan de 1, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Wat een verbetering ten opzichte van mijn Surface Pro gen 1 zeg :o

Ik merk wel dat er nog wat bugs zijn die eruitgestreken moeten worden; zo verdwijnt de WiFi adapter soms bij het uit slaapstand komen, of is er niets op het scherm te zien bij het uit slaapstand komen.

Maar verder echt een superding, lekker licht, groot en scherp scherm, werkt veel beter op je schoot en het trackpad is echt fantastisch vergeleken met de oude. Ook de speakers klinken beter dan die van de gen 1.

[ Voor 5% gewijzigd door mlowijs op 26-06-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind mijn Surface Pro 1 anders best stil. Tenzij ik Civ 5 ga spelen ofzo hoor ik hem nauwelijks, en ook met (ubuntu server) VM's blijft ie stil.

Punt is natuurlijk dat de SP3 maar één fan heeft door de dunnere constructie, waar de SP1 en 2 allebei 2 fans hebben, dus die kunnen meer warmte afvoeren op een lager toerental.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ramon schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 13:21:
Ik vind mijn Surface Pro 1 anders best stil. Tenzij ik Civ 5 ga spelen ofzo hoor ik hem nauwelijks, en ook met (ubuntu server) VM's blijft ie stil.

Punt is natuurlijk dat de SP3 maar één fan heeft door de dunnere constructie, waar de SP1 en 2 allebei 2 fans hebben, dus die kunnen meer warmte afvoeren op een lager toerental.
Wist ik niet. Lijkt me een duidelijke verandering tussen de twee.
Dit verschil van koeling (ivm throttling) kan je ook niet goedmaken met een nieuwe firmware vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Tot nu toe valt de throttling nog best wel mee. Het is geloof ik niet meer dan op de vorige versie. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog niet veel zware software heb gebruikt. Bij het installeren van bepaalde programma's werd hij al aardig warm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Upke dupke schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 16:28:
Tot nu toe valt de throttling nog best wel mee. Het is geloof ik niet meer dan op de vorige versie. Nu moet ik wel zeggen dat ik nog niet veel zware software heb gebruikt. Bij het installeren van bepaalde programma's werd hij al aardig warm.
Das het punt van Microsoft. Ze hebben het duidelijk geoptimaliseerd voor short-bursts van hogere clocks om programmas/apps te starten of te installeren. Anandtech zegt ook dat de max turbo clock gewoon wordt gehaald door de Pro 3. Alleen sustained heavy workload wordt een probleem.

Iemand heeft een Youtube filmpje van de Pro 3 die onder Linux Minecraft speelt. Na 4-5 minuten stort daar de performance gewoon in.... van 60fps naar 22-30fps.... MINECRAFT jongens 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Dat is jammer voor gaming maar ja hoe veel renderwerk en andere zware langdurige taken wil je doen met deze tablet/laptop. Of je moet er gewoon langer de tijd voor nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

De laatste keer dat ik Minecraft speelde was het nou niet heel erg geoptimaliseerd. De CPU belasting was best wel hoog.

Pagina: 1 ... 3 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3