Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Naar aanleiding van de mogelijke temperatuurproblemen vroeg ik me af of het mogelijk zou zijn om bv. de core voltage te tweaken mbhv Intel's XTU software. Iemand die dat kan uitproberen op hun SP3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:17

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik probeer deze software te installeren maar het lukt vooralsnog niet. Iets met .net framework. Terwijl hij dit aan het downloaden is gaat de fan lekker hard. Clocks variëren van 2,5 Ghz tot 800 Mhz.

Edit: Inmiddels is het gelukt om te installeren: volgens mij kan ik een aantal voltage instellingen aanpassen. Ik heb echter nergens op geaccepteerd gedrukt. Dat risico wil ik nog even niet nemen ;-) Verder zijn frequenties of andere turboboost zaken niet aan te passen. Ik weet niet of je naar iets speciaals opzoek bent?

[ Voor 85% gewijzigd door Upke dupke op 26-06-2014 21:10 . Reden: Ontwikkelingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

ja ik moet zeggen dat Microsoft de voltages waarschijnlijk al heeft geoptimaliseerd. Denk niet dat er veel winst is te halen...

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZouZou Dude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:42
Dat zullen ze waarschijnlijk wel gedaan hebben, ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is om de voltages te wijzigen :) Want elk exemplaar is natuurlijk uniek en het zou eventueel een oplossing kunnen zijn indien de temps te hoog worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Dit is echt een must-have device voor mij. Echter voor mijn werk doe ik veel software packagen met AppV en ThinApp. Ik moet dus wel een vm kunnen draaien. Liefst zou ik 2 vm's naast elkaar willen draaien.

De vraag is echter, ik ben al jaaaaren uit het hardware wereldje qua specs etc etc. Is zo'n i3 voldoende of moet ik echt een i5 of i7 ? De vm's zullen eigenlijk alleen maar Windows 7 vm's zijn met een kleine disk en hooguit 2GB ram.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Logisch nadenken vertelt mij dat 2 VM's met 2GB samen dus 4GB verbruiken. Je hebt dan een systeem nodig met méér dan 4GB geheugen om het allemaal soepel te laten lopen. Dus de i3-versie is dan niet handig.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ramon schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 09:22:
Logisch nadenken vertelt mij dat 2 VM's met 2GB samen dus 4GB verbruiken. Je hebt dan een systeem nodig met méér dan 4GB geheugen om het allemaal soepel te laten lopen. Dus de i3-versie is dan niet handig.
Duh....ik heb al tig x de openingspost gelezen met de specs. Waarom zie k dat zelf niet. Iig bedankt voor je antwoord :)
Intel® Core™ i3, 64 GB and 4 GB of RAM $799
Intel® Core™ i5, 128 GB7 and 4 GB of RAM $999
Intel® Core™ i5, 256 GB7 and 8 GB of RAM $1,299
Intel® Core™ i7, 256 GB7 and 8 GB of RAM $1,549
Intel® Core™ i7, 512 GB7 and 8 GB of RAM $1,949
Dan gaat het een i5 met 8GB en 256GB worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^^ Goede keus! :)

Voor degene die nog hopen dat de SP3 makkelijk uit elkaar te halen is: http://www.cnet.com/video...-microsoft-surface-pro-3/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Laatst online: 21:48

ikt

Ramon schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:01:
^^ Goede keus! :)

Voor degene die nog hopen dat de SP3 makkelijk uit elkaar te halen is: http://www.cnet.com/video...-microsoft-surface-pro-3/
iFixit heeft ook een guide gemaakt van het openmaken van de Surface 3. Voor de normale consument: onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
ikt schreef op vrijdag 27 juni 2014 @ 23:38:
[...]

iFixit heeft ook een guide gemaakt van het openmaken van de Surface 3. Voor de normale consument: onmogelijk.
Ja linkje gaf ik al aan, maar volgens mijn leest iedereen er over heen.
pimpimmers in "Microsoft Surface Pro 3"
Nog geen 10 min later post XanderDrake precies de zelfde link 8)7

Daarom zei ik ook al “Vraag me af hoe MS er een nieuwe accu in krijgt, hij zit namelijk goed dicht geplakt.”

Ik had namelijk ergens gehoord of gelezen dat MS de batterij kan vervangen als die af is voor 200,-. Maar als die zo is dicht geplakt is dan betaal je volgens mijn het meeste voor een nieuw scherm en een tientje voor een nieuwe accu :)

Trouwens hier direct link naar de video van cnet ( ik moest namelijk eerst Adblock, Ghostery en HostsMan uitzetten voordat ik een video zag)
YouTube: Cracking Open: Microsoft Surface Pro 3

Ik zag deze review 2 dagen gelden.
Microsoft Surface Pro 3 - The Nerdiest Review
Zijn dus nog wel wat puntjes te verbeteren maar ik ben nog 100% zeker dat ik hem ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die van iFixit had ik zeker gezien, maar het linkje wat ik plaats is niet van iFixit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
Kan je dit apparaat eigenlijk ergens in Nederland in het echt bewonderen/uit proberen? Ik heb eigenlijk nu al een nieuwe ultrabook (MBA) of Surface nodig en zou er dus graag zsm achter komen of het nou echt de moeite is om te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

laminaatplaat schreef op maandag 30 juni 2014 @ 08:37:
Kan je dit apparaat eigenlijk ergens in Nederland in het echt bewonderen/uit proberen? Ik heb eigenlijk nu al een nieuwe ultrabook (MBA) of Surface nodig en zou er dus graag zsm achter komen of het nou echt de moeite is om te wachten.
Nog lang niet uit in NL, dus ik denk het niet.
Misschien bij een tweaker thuis? :P

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, heb hem besteld! Lekker de i5 met 128GB. Nu duimen draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 11:18:
Zo, heb hem besteld! Lekker de i5 met 128GB. Nu duimen draaien...
Met of zonder typecover?

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:13
Ik heb inmiddels de Surface 3 Pro (128GB / Intel i5), Type Cover 3 en Surface 3 Pro ethernetadapter besteld. Allemaal met studentenkorting.

De ethernetadapter heb ik de dag na bestelling al ontvangen. Ik had om 10 over half 11 's ochtends alles besteld en de volgende dag om kwart voor 11 was de ethernetadapter al binnen. Nu de tablet en cover zelf nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Een surface zonder toetsenbord is ook niet echt handig natuurlijk, dus lijkt me met. Vind zelf het formaat van de pro 2 wat praktischer om compact mee te nemen, als ik een groter scherm wil pak ik wel m'n laptop erbij (Sony Duo 13 dus ook tablet/laptop combinatie, 13" of de lenovo met 15")

[ Voor 3% gewijzigd door Sick Nick op 30-06-2014 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Sick Nick schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:06:
Een surface zonder toetsenbord is ook niet echt handig natuurlijk, dus lijkt me met. Vind zelf het formaat van de pro 2 wat praktischer om compact mee te nemen, als ik een groter scherm wil pak ik wel m'n laptop erbij (Sony Duo 13 dus ook tablet/laptop combinatie, 13" of de lenovo met 15")
Ik ben juist blij met het grotere scherm. Ik ga hem vooral gebruiken om overal te kunnen programmeren en kan daarom een groter scherm wel goed gebruiken. Ik ben benieuwd of het überhaupt lekker werkt. Maar ja, dat is met het bestellen van een laptop ook een risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Sick Nick schreef op maandag 30 juni 2014 @ 16:06:
Het is natuurlijk wel een compacte 12", dunne bezels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonder typecover. Ik wacht op de powercover zodat als ik bijv. in Italie op de camping zit, ik wat langere batterijtijd heb. Had Microsoft gebeld en hij zou wel komen zei de dame aan de telefoon. Wanneer wist ze niet. Ik heb er geen haast mee. Dat toetsenbord is meer handig voor op vakantie. Thuis gebruik natuurlijk gewoon een laptop als ik wat wil typen...

Ik zou een powercover handig vinden omdat het 3 dingen in 1 heeft, namelijk, toetsenbord, batterij en bescherming. Zonder die batterij vind ik m te duur en te weinig meerwaarde hebben. Ik ga dat ding echt meer gebruiken als tablet. Mensen die dit ding echt gaan proberen te gebruiken als vervanging van een laptop, zullen denk ik uiteindelijk toch weer terug grijpen naar een laptop. De funcionaliteit en praktische handigheid van een laptop heeft zich de laatse 10 jaar ruimschoots bewezen lijkt me.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Arf Ik heb mijn pre order net kunnen cancellen, eindelijk een product waar ik weer eens naar uitkeek, maar toen besloot mijn auto me op te zadelen met 3200 euro aan reparaties. :(

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Phusebox schreef op maandag 30 juni 2014 @ 20:03:
Arf Ik heb mijn pre order net kunnen cancellen, eindelijk een product waar ik weer eens naar uitkeek, maar toen besloot mijn auto me op te zadelen met 3200 euro aan reparaties. :(
Had het geld voor een mooie tas, SP3 en typecover al klaar staan. Totdat mn vriendin thuis kwam met de mededeling dat haar werk over 3 weken ging verhuizen. Toen moest er een 2e auto komen a 6700 euro.... Had daar een mooie SP3 met i5 256GB voor kunnen halen....

Heel stiekem komt het me wel een beetje goed uit dat pas eind augustus de SP3 hier komt. Maar ik ken het gevoel......First world problems :)

Overigens ga ik nu mijn 2e week papierloos in. Alles gaat nu via OneNote, zowel prive als op mijn werk. Echter mis ik het genot van een snelle notitie maken met een stylus en een SP3 op een wat groter scherm dan de 10" van de SRT die ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zou het wel weten: barrel kopen van 750€ ;) Net APK gekeurd, nog jaartje mee rijden, wie weet langer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 30 juni 2014 @ 19:36:
Mensen die dit ding echt gaan proberen te gebruiken als vervanging van een laptop, zullen denk ik uiteindelijk toch weer terug grijpen naar een laptop. De funcionaliteit en praktische handigheid van een laptop heeft zich de laatse 10 jaar ruimschoots bewezen lijkt me.
Je vergeet alleen dat er al twee edities voor zijn geweest en dat veel mensen (zoals ik) exact weten wat ze krijgen en hoe ze het kunnen gebruiken, dus ik denk niet dat je daar bang voor hoeft te zijn :)

Als ik een lang verhaal wil typen heb ik gewoon een desktop met een mooi toetsenbord staan. Geen laptops meer hier in huis, heb ik allemaal weggedaan... niet meer nodig met een Surface Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Wat voor mij belangrijk is, is de formfactor van de SP3. Ik heb ook een HP Probook, 17" laptop. Die neem ik echter nooit mee. Mijn huidige Surface RT gaat echt bijna altijd mee als ik van huis ga. Ook familie bezoekjes etc. Gewoon omdat het zo lekker makkelijk mee te nemen is ipv een 17" laptop die toch behoorlijk zwaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo! Ja als ik op familiebezoek ga dan ga ik vooral voor mijn familie. Ga ik daar niet op mijn Surface Pro 3 zitten kloten. Gezellig ben jij ;-). Maar mocht ik ff snel wat willen checken, dan pak ik (heel discreet) mijn smartphone. Maar goed, ieder z'n ding.

Volgens mij heeft niemand dit ding nog in zijn hand gehad, de 3 bedoel ik, dus om nu te zeggen dat je nu al precies weet hoe je hem gaat gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 09:49:
Hallo! Ja als ik op familiebezoek ga dan ga ik vooral voor mijn familie. Ga ik daar niet op mijn Surface Pro 3 zitten kloten. Gezellig ben jij ;-). Maar mocht ik ff snel wat willen checken, dan pak ik (heel discreet) mijn smartphone. Maar goed, ieder z'n ding.

Volgens mij heeft niemand dit ding nog in zijn hand gehad, de 3 bedoel ik, dus om nu te zeggen dat je nu al precies weet hoe je hem gaat gebruiken?
Ach meestal als ik op bezoek ben, dan krijg ik weer pc vragen van kun je dit nog instellen etc etc. Als ik dan gewoon bij mijn eigen cloud opslag kan via mijn Surface, dan is dat mooi handig.

Mja, ik heb ook een Surface RT. Komt redelijk in de buurt van de SP3 alleen ietsje kleiner. Dus ik weet wel hoe ik hem ga gebruiken ja.... :) Net zo als mijn SRT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

In dat opzicht is een SRT toch enigszins beperkt, ik gebruik hem met name voor bank-surfen.
Een Surface Pro 3 zou ik echt als desktop vervanger kunnen gebruiken, maar dan moet er wel een docking station bij.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Jammer dat de rode type cover niet onder de studentendeals valt

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
gisteren de Pro 2 weer eens bekeken bij de Mediamarkt, dit schermpje is toch wel érg klein.
Ben dan ook erg benieuwd naar die van de SP3

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jimz93 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:40:
gisteren de Pro 2 weer eens bekeken bij de Mediamarkt, dit schermpje is toch wel érg klein.
In de winkel lijkt dat inderdaad zo, als je er in de praktijk mee werkt bevalt het (mij) prima. Het is geen Tv waar je 3 meter vandaan zit.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

jimz93 schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 10:40:
Er zijn dan niet veel tablets die voldoen aan jou eisen, als je 10.8 inch te klein vindt }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Euhm, 10.6 inch. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
wellicht klopt het dat het (omdat je er ook wat verder van af staat) kleiner lijkt dan het daadwerkelijk is... :p

De SP3 lijkt me toch een mooier apparaat als je kijkt naar het prijsverschil met de SP2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En ik vind de SP3 'waarschijnlijk' te groot voor een tablet. Maar moet het eerst in het echt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:31

TheVMaster

Moderator WOS
MRELynx schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 08:37:
Wat voor mij belangrijk is, is de formfactor van de SP3. Ik heb ook een HP Probook, 17" laptop. Die neem ik echter nooit mee. Mijn huidige Surface RT gaat echt bijna altijd mee als ik van huis ga. Ook familie bezoekjes etc. Gewoon omdat het zo lekker makkelijk mee te nemen is ipv een 17" laptop die toch behoorlijk zwaar is.
Ik had hiervoor tot voor een paar weken terug een SP1 voor...maar die is verkocht en als alles mee zit dan neemt een collega voor mij een SP3 mee. Het prijsverschil tussen de 128 GB en 256 GB (met 8GB!) is 'maar' 175 euro...pfff....misschien dat ik toch voor de 256 GB versie moet gaan.....eens kijken of dat in de begroting past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Gewoon een maand droog brood eten, past het misschien net in de begroting. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
GerCor schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 22:01:
Gewoon een maand droog brood eten, past het misschien net in de begroting. ;-)
'k denk eerder dat mijn vrouw maar één maand geen nieuwe kleren, etc moet halen O-)

[ Voor 14% gewijzigd door TheVMaster op 03-07-2014 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

O, dan kan er gelijk een dockingstation bij. :9

Ik kan me tot nu beheersen om NIET een PRO 3 te kopen maar het wordt wel steeds moeilijker. Alleen al de pen in combinatie met OneNote is moeilijk te weerstaan. Mijn nichtje is al over en wil de Surface PRO 3 graag hebben maar ze moet haar vader nog zien te overtuigen en die kent de hele Surface niet. Ik heb hem mijn Surface 2 laten zien en hij vroeg: 'welk merk is het?'. :?

[ Voor 79% gewijzigd door GerCor op 04-07-2014 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Zelf wil ik ook over naar de Pro 3, heb nu een Pro en RT, voor de Pro heb ik waarschijnlijk al een liefhebber, de RT moet ik dus nog even zoeken. Ik heb ze beide voor lage prijzen gekocht, de Pro met de Mediamarkt actie voor 496 en de RT + typcover (nu op de Pro) met de studentenactie voor 300, toen ook nog een touch cover gekocht voor 40, dus zal een heel eind komen richting de Pro 3 i5.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Denk niet dat je touchcover van Surfaces eerder dan de Pro 3 kan gebruiken met de Pro 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
jazeker wel!
op anandtech kun je een hele uitgebreide review lezen hierover;

http://www.anandtech.com/...soft-surface-pro-3-review

érg interessant ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het kan wel, het ziet er alleen niet uit en het beschermt het scherm natuurlijk niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
+ waarom een oude gebruiken als de nieuwe érg geschikt is voor de sp3 & zeker het verschil in prijs waard is? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik lees op het van van Upke dupke dat "hij binnen is". Ook hoorde ik iemand bij Media-Markt roepen dat hij in bezit was van de 8GB versie Surface Pro 3. De Surface pro 3 komt pas over 7 weken uit? Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Upke Dupke heeft hem uit de VS gehaald. Verder, jij bent degene die dat gehoord heeft bij de MM dus vertel ons maar hoe het zit dan ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Ramon op 06-07-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik kom steeds meer kleine, maar irritante bugs tegen. Gisteren deed m'n pen raar. Als ik meer over het scherm zweefde werd dat geregistreerd als een linker muisklik. Ik heb moeten herstarten, apparaten moeten verwijderen en batterijen er uit moeten halen voordat het probleem zich op wonderbaarlijke wijze oploste. Zo snel als het gekomen was, zo snel was het weg.

Het toetsenbord doet af en toe raar. Het werkt dan niet en moet meerdere keren opnieuw aangesloten worden.

Connected standby is rete snel maar zuigt ook aan de batterij. Ik ben er achter gekomen dat je door de uitknop langer ingedrukt te houden een dialoogvenster op kunt roepen waarmee je met een swipe naar beneden het apparaat kunt uitzetten. Handig.

De pen trekt geen mooie rechte lijnen. Misschien wel het grootste irritatie punt. Wanneer je aan het schrijven bent is dit nog niet zo erg. Ik denk dat dit voor tekenaars funest is. Ik hoop dat er een oplossing komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Benjamin- schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 12:04:
Zelf wil ik ook over naar de Pro 3, heb nu een Pro en RT, voor de Pro heb ik waarschijnlijk al een liefhebber, de RT moet ik dus nog even zoeken. Ik heb ze beide voor lage prijzen gekocht, de Pro met de Mediamarkt actie voor 496 en de RT + typcover (nu op de Pro) met de studentenactie voor 300, toen ook nog een touch cover gekocht voor 40, dus zal een heel eind komen richting de Pro 3 i5.
:+ Ik heb ze beiden al verkocht (voordat de Pro 3 aangekondigt was btw). Pro 1 (128 GB) voor 600 euri verkocht en de Surface RT (32 GB) voor 200 euro. En nu dus de Pro 3 uit de VS laten komen, hoef maar weinig bij te leggen iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Upke dupke schreef op zondag 06 juli 2014 @ 23:35:
Connected standby is rete snel maar zuigt ook aan de batterij.
Fijn, een van dé features van de Pro 3.
Squ1zZy schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:19:
De Surface pro 3 komt pas over 7 weken uit? Mis ik iets?
Wees blij, als je aangewezen bent op de Microsoft Webshop voor de korting mag je nog es 4 weken extra wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finn98
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-02-2021
De Surface mini gaat er misschien toch komen! :o
Als dat zo is dan heb ik toch de voorkeur voor een kleinere tablet. Maar weet iemand, als die er komt, of het een Full Windows versie heeft of een RT versie?

Bron: Microsoft’s Surface mini “terug in productie”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
finn98 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 16:24:
De Surface mini gaat er misschien toch komen! :o
Als dat zo is dan heb ik toch de voorkeur voor een kleinere tablet. Maar weet iemand, als die er komt, of het een Full Windows versie heeft of een RT versie?
Ik denk dat het de RT versie word omdat er veel gesuggereerd word dat hij moet gaan concurreren met de kleinere tablets van Apple en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind juist dat goedkope x86 Win8 tablets kunnen concurreren met Apple en Android.
RT heeft geen meerwaarde vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
XanderDrake schreef op maandag 07 juli 2014 @ 18:36:
Ik vind juist dat goedkope x86 Win8 tablets kunnen concurreren met Apple en Android.
RT heeft geen meerwaarde vind ik.
Wat mogelijkheden betreft verschilt het niet veel, maar de één die houdt meer van Windows 8, de ander van Android of IOS en misschien dat ze een aantal Android en IOS gebruikers kunnen overhalen.

Een desktop op een 7" tablet lijkt mij toch echt weinig meerwaarde hebben als je de prijs met een ARM lager kunt houden en een langere accuduur kunt krijgen...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als Surface RT gebruiker (en eigenaar van 4 iOS tablets), zie ik geen enkele reden waarom MS niet voor een Suface RT Mini zou gaan.

Volledig x86 biedt op dat formaat imho geen meerwaarde. Met RT houd je wel de compatibiliteit tussen je devices, terwijl je bespaart op kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Edmin schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:06:
Als Surface RT gebruiker (en eigenaar van 4 iOS tablets), zie ik geen enkele reden waarom MS niet voor een Suface RT Mini zou gaan.

Volledig x86 biedt op dat formaat imho geen meerwaarde. Met RT houd je wel de compatibiliteit tussen je devices, terwijl je bespaart op kosten.
Dat denk ik dus ook....op een 8" tablet zou ik geen 'full blown' Windows versie hoeven hoor. Het wordt wel een heel gepriegel op het bureaublad. Doe mij maar gewoon 'apps', maar dan wel even wachten (met die mini) tot de Office Apps er ook zijn voor de Windows tablets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Maar de RT heeft ook een bureaublad? ;)

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
RayNbow schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:38:
Maar de RT heeft ook een bureaublad? ;)
Eh....ja......maar dat gepriegel wil je toch niet op een 8" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

TheVMaster schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:51:
[...]

Eh....ja......maar dat gepriegel wil je toch niet op een 8" :)
Klopt, maar soms heb je toch nog wel wat legacy software nodig, bijv. PuTTY om een SSH tunnel op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
SSH tunnel? Ik heb Windows 8.1......en dan gewoon Direct Access naar Windows 2012 R2 server......

Neej ff serieus....zou fijn zijn als eh..daar een 'App' voor zou komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
RayNbow schreef op maandag 07 juli 2014 @ 21:23:
[...]

Klopt, maar soms heb je toch nog wel wat legacy software nodig, bijv. PuTTY om een SSH tunnel op te zetten.
Die zijn er toch gewoon?
http://apps.microsoft.com...c2-4348-83d3-79d2f414cc98
http://apps.microsoft.com...53-4078-b688-3223bf310266

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Heb even de Metro PuTTY uitgeprobeerd. Uit de Help/FAQ van die app:
When is port forwarding support coming?
Sadly, port forwarding is also blocked for Windows Store apps. Please contact Microsoft and hopefully they will change their mind. If/When they do, support in MetroPuTTY will come soon.
Dus een tunnel opzetten zit er niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

X86 Win8 heeft volgens mij bijna alles wat RT heeft en vééél meer. Legacy alles. Daarnaast zijn de nieuwere Intel Atoms zuinig én snel, sneller dan een gemiddelde Qualcomm en hebben vaak meer RAM.

Als je niet wil priegelen, blijf je toch lekker in de Metro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Maar ook het nadeel dat een gebruiker meer kan verkloten. Een programma eerder je install kan verkloten en heb je een groter kans op een virus. Vanuit het perspectief van een simpele gebruiker heeft RT dus duidelijke voordelen.
Op een SP3 heeft x86/x64 wel weer duidelijk zijn voordelen.

Afijn, dit is niet een discussie voor in dit SP3 topic en zal altijd wel een discussie blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Tweaker1234 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 10:48:
Maar ook het nadeel dat een gebruiker meer kan verkloten. Een programma eerder je install kan verkloten en heb je een groter kans op een virus. Vanuit het perspectief van een simpele gebruiker heeft RT dus duidelijke voordelen.
Ik denk niet dat wij, en vooral jij met 'Tweaker' in de naam, wat je aandraagt zien als een voordeel ;)

OT:

Ik heb nu al twee-drie weken fora doorgespit en reddits gelezen: niemand heeft een oplossing voor het thermal throttling probleem van de Pro 3. De grootste groep zegt: voor gamen is de Pro 3 niet bedoelt en voor de rest is het een prachtig apparaat. Voor die argumentatie ben ik niet vatbaar.
Ik kies eieren voor mijn (grote berg) geld en koop de Pro 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentox
  • Laatst online: 10-09 23:11
De SP3 heeft een displayport, weet iemand of dit ook werkt voor geluid?

Ik heb een monitor met HDMI en een audio-out poort. Het zou mooi zijn als dat werkt maar ik kan geen informatie vinden of dit mogelijk is.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Mentox schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:51:

Ik heb een monitor met HDMI en een audio-out poort. Het zou mooi zijn als dat werkt maar ik kan geen informatie vinden of dit mogelijk is.
Ik mag aannemen dat die (mini-)DisplayPort dezelfde is die ook op de Pro 1 en 2 zit...en die doen ook gewoon audio :+ Zelf heb ik een Pro 1 gehad en die gaf inderdaad ook gewoon geluid, net als alle MiniDisplaypoorten die ik op andere apparaten heb gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 08-07-2014 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Mentox schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:51:

Als ik me goed herinner heb ik voor een demonstratie een keer m'n SP2 op een tv aangesloten via HDMI (met een miniDP naar HDMI verloop) en had ik geluid.
Spuit11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
XanderDrake schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:57:
[...]

Ik denk niet dat wij, en vooral jij met 'Tweaker' in de naam, wat je aandraagt zien als een voordeel ;)

OT:

Ik heb nu al twee-drie weken fora doorgespit en reddits gelezen: niemand heeft een oplossing voor het thermal throttling probleem van de Pro 3. De grootste groep zegt: voor gamen is de Pro 3 niet bedoelt en voor de rest is het een prachtig apparaat. Voor die argumentatie ben ik niet vatbaar.
Ik kies eieren voor mijn (grote berg) geld en koop de Pro 2.
MS zou dan zelf met een firmware update moeten komen.
Als je reviews bekijkt zie je dat de temperatuur aan de buitenkant van de SP3 ongeveer gelijk is aan de SP1.
De SP2 wordt een stuk warmer. Maar het kan zijn dat de SP3 te agressief is afgesteld of de CPU van de SP3 wordt toch warmer als de SP2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
pimpimmers schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 03:04:
[...]

Als je reviews bekijkt zie je dat de temperatuur aan de buitenkant van de SP3 ongeveer gelijk is aan de SP1.
De SP2 wordt een stuk warmer. Maar het kan zijn dat de SP3 te agressief is afgesteld of de CPU van de SP3 wordt toch warmer als de SP2.
Er komt ook een firmware update voor alle Surface tablets(van rt t/m de pro3)

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 09-07-2014 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
pimpimmers schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 03:04:
[...]

De bron weet ik niet meer, maar volgens mij gaat de S3 bij 90 graden de snelheid flink verlagen tot hij is teruggekoeld naar 50 graden. De S2 koelt tot 70 graden terug zodat die sneller weer op full speed draait.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Swerfer schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 08:28:
[...]

De bron weet ik niet meer, maar volgens mij gaat de S3 bij 90 graden de snelheid flink verlagen tot hij is teruggekoeld naar 50 graden. De S2 koelt tot 70 graden terug zodat die sneller weer op full speed draait.
Dit bedoel je waarschijnlijk.
http://answers.microsoft....23-4ef1-9336-0c4e6b7de488

Staat ook een link met video bij.
Toevallig had ik gister die video voor mijn neus maar er kwam wat tussen door en had hem weg geklikt.
Wist niet eens dat dat die CPU max 100°C mag worden zie het net staan bij de specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 09:04

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Moeilijk, deze Surface 3 komt het dichtste in de buurt van wat ik graag wil: een 8.1 laptop/utrabook vervanger. Zonder een extern scherm aan te sluiten (hooguit een losse muis).

Groot onderwerp van discussie is de Type Cover. Wat ik eruit opmaak: de beste typecover ooit, maar nog steeds geen match voor een "laptop" keyboard (zoals de MacBook Air bijvoorbeeld).

Het weerhoudt mij er nu van om deze Surface te kopen. Waar ik echter weinig over kan vinden is: de Surface Pro 3, een mooi passende sleeve/cover en dan een los keyboard (zoals de Logitech K810).

Ok, je moet het los meenemen, je kunt niet op je "schoot" werken, maar dat zijn dingen die ik toch niet doe.

Wat ik me wel afvraag hoe de "setup" eruit ziet en of het wel lekker werkt, de Surface op zijn kickstand en dan het toetsenbord ervoor (zitten je vingers niet voor het scherm oid?).

Mensen die met hetzelfde dilemma zitten? De dock is voor mij geen optie, ondanks dat ik wel veel achter bureau/tafel werk verplaats ik wel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-08 08:32
Ik ga de Surface pro 3 ook kopen.

Dit kan op veel plekken;
  • microsoft.com (met studentenkorting optie door me huisgenoot die nog studeert)
  • andere webshops
  • fysieke winkels
Is microsoft.com de enige die studentenkorting biedt? Ik kan zelf geen andere vinden..

Wat zijn de voor/na-delen van bestellen bij microsoft zelf?

[ Voor 3% gewijzigd door jadatmag op 13-07-2014 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:16
jadatmag schreef op zondag 13 juli 2014 @ 16:38:
Ik ga de Surface pro 3 ook kopen.

Dit kan op veel plekken;
  • microsoft.com (met studentenkorting optie door me huisgenoot die nog studeert)
  • andere webshops
Is microsoft.com de enige die studentenkorting biedt? Ik kan zelf geen andere vinden..

Wat zijn de voor/na-delen van bestellen bij microsoft zelf?
Ik heb de Pro 2 met studentenkorting rechtstreeks bij MS gekocht. Voordeel: korting, snel geregeld, snel geleverd en geen gezeik met garantie(tijd). Kan eigenlijk geen echt nadeel verzinnen, anders dan dat een webwinkel het mogelijk goedkoper kan/mag aanbieden?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Nadeel: je kan alleen met creditcard of paypal betalen en dat wil nog wel es mis gaan. De levertijd is inderdaad erg snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Peentje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 13:27:
Moeilijk, deze Surface 3 komt het dichtste in de buurt van wat ik graag wil: een 8.1 laptop/utrabook vervanger. Zonder een extern scherm aan te sluiten (hooguit een losse muis).

Groot onderwerp van discussie is de Type Cover. Wat ik eruit opmaak: de beste typecover ooit, maar nog steeds geen match voor een "laptop" keyboard (zoals de MacBook Air bijvoorbeeld).

Het weerhoudt mij er nu van om deze Surface te kopen. Waar ik echter weinig over kan vinden is: de Surface Pro 3, een mooi passende sleeve/cover en dan een los keyboard (zoals de Logitech K810).

Ok, je moet het los meenemen, je kunt niet op je "schoot" werken, maar dat zijn dingen die ik toch niet doe.

Wat ik me wel afvraag hoe de "setup" eruit ziet en of het wel lekker werkt, de Surface op zijn kickstand en dan het toetsenbord ervoor (zitten je vingers niet voor het scherm oid?).

Mensen die met hetzelfde dilemma zitten? De dock is voor mij geen optie, ondanks dat ik wel veel achter bureau/tafel werk verplaats ik wel veel.
Ik zou zeggen, wacht tot de S3 met toetsenbord in de winkels ligt en probeer het toetsenbord uit. Ik denk dat je je dan verbaast hoe goed zo'n toetsenbord is ondanks zijn dunne vormgeving. En ja, hij zal nooit kunnen tippen aan een 'echt' toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik ben zeer tevreden over de nieuwe typecover, ook voor gebruik op de schoot. Door de extra magneetstrip is het allemaal gewoon een stuk steviger. De trackpad is een wereld van verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Swerfer schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:42:
[...]

Ik zou zeggen, wacht tot de S3 met toetsenbord in de winkels ligt en probeer het toetsenbord uit. Ik denk dat je je dan verbaast hoe goed zo'n toetsenbord is ondanks zijn dunne vormgeving. En ja, hij zal nooit kunnen tippen aan een 'echt' toetsenbord...
Ik hem hem geprobeerd! Cursus gehad van een Amerikaan die hem bij zich had. Heb er even mee kunnen spelen. Punt is dat ik veel code moet tikken en ik gewend ben aan een toetsenbord waar de toetsen uit elkaar liggen, of een lichte curve hebben (dell Lattitude en MacBook).

Punt is of ik er wel aan kan wennen.... Verhaal zal wel worden dat ik hem koop met typecover en dan mogelijk later een extern tobo erbij bestel als het niet lekker werkt.... Maar dan kan ik net zo goed gelijk een ultrabook kopen. Dilemma dilemma.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peentje

Peentje

Upke dupke schreef op zondag 13 juli 2014 @ 21:50:
Ik ben zeer tevreden over de nieuwe typecover, ook voor gebruik op de schoot. Door de extra magneetstrip is het allemaal gewoon een stuk steviger. De trackpad is een wereld van verschil.
Ja je leest inderdaad overal dat het de beste typecover ooit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Peentje schreef op zondag 13 juli 2014 @ 22:48:
[...]

Ja je leest inderdaad overal dat het de beste typecover ooit is.
Inderdaad dat heb ik ook gehoord....ik ga het volgende week ook meemaken. Collega van me neemt er een voor me mee vanaf de Worldwide Partner Conference.

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 14-07-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
Wat voor tablet sleeve gaan jullie voor de Surface 3 Pro (met Type Cover) gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sdevos13 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 14:20:
Wat voor tablet sleeve gaan jullie voor de Surface 3 Pro (met Type Cover) gebruiken?
Geen idee nog.....'k heb begrepen dat je een 12" notebook sleeve zou kunnen gebruiken...maar ik wacht ff totdat ik de tablet in m'n handen heb, voordat ik een sleeve ga halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

TheVMaster schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:12:
[...]

Geen idee nog.....'k heb begrepen dat je een 12" notebook sleeve zou kunnen gebruiken...maar ik wacht ff totdat ik de tablet in m'n handen heb, voordat ik een sleeve ga halen....
Een old-skool 12" laptop sleeve dan, want vooral de hoogte van het scherm zal niet passen in huidige 12-11,6" scherm sleeves.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:30

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die typecover is toch al een soort sleeve? Ik gebruik om mijn iPad ook geen sleeve of cover. Zou ik op zo'n Surface ook niet doen.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdevos13
zonoskar schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:21:
Die typecover is toch al een soort sleeve? Ik gebruik om mijn iPad ook geen sleeve of cover. Zou ik op zo'n Surface ook niet doen.
Dat is waar, maar eigenlijk is dan alleen je scherm echt beschermd. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen aan een sleeve of gewoon maar een nieuwe rugzak met laptop sleeve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
sdevos13 schreef op maandag 14 juli 2014 @ 15:23:
[...]

Dat is waar, maar eigenlijk is dan alleen je scherm echt beschermd. Ik ben nog een beetje aan het twijfelen aan een sleeve of gewoon maar een nieuwe rugzak met laptop sleeve.
Ik las ergens dat 13" Macbook Air sleeves goed schijnen te passen...enige probleem is volgens mij dat die Apple meuk weer extra prijzig is natuurlijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mja, in verschillende reviews heb ik gelezen dat Surface apparaten met hun VaporMG materiaal vatbaar zijn voor kleine krasjes. Dan begrijp ik waarom je nog een sleeve wilt naast de Type/Touch cover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Je zou eventueel een skin achterop kunnen plakken, zeg maar anti-steenslag folie spul zodat je achterop geen krassen krijgt. De voorkant is dan wel beschermd met de cover.

Heb vroeger een 1e generatie macbook air gehad, daar had ik ook zo'n full body beschermfolie op zitten. Die zag er nog perfect uit toen ik m een half jaar later verkocht na dagelijks mee te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:48
Wanneer komt het docking apparaat uit zodat je hem kan gebruiken als een echte desktop vervanger?

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Sick Nick schreef op maandag 14 juli 2014 @ 17:03:
Je zou eventueel een skin achterop kunnen plakken, zeg maar anti-steenslag folie spul zodat je achterop geen krassen krijgt. De voorkant is dan wel beschermd met de cover.

Heb vroeger een 1e generatie macbook air gehad, daar had ik ook zo'n full body beschermfolie op zitten. Die zag er nog perfect uit toen ik m een half jaar later verkocht na dagelijks mee te slepen.
Dat is wel een goed idee...heb dat ook ooit op mijn iPad 2 gehad....die zeg er inderdaad na een jaar (toen hij weg ging) ook nog als nieuw uit.
C00P schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:52:
Wanneer komt het docking apparaat uit zodat je hem kan gebruiken als een echte desktop vervanger?
Die komt half augustus op de markt, althans dan is hij te koop in de Amerikaanse MS Store.

[ Voor 24% gewijzigd door TheVMaster op 16-07-2014 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-06 08:08
TheVMaster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:12:
Die komt half augustus op de markt, althans dan is hij te koop in de Amerikaanse MS Store.
Een hoop geld voor zo'n dock in mijn ogen maar ik keek net een beetje rond bij andere merken en kennelijk is $200 best normaal. Nouja, eerst maar even de SP3 + typecover daarna zien we wel weer verder.

Maar 1x Mini DisplayPort video output vind ik wel erg karig trouwens, wat moet je dan met een dual monitor setup?
For those concerned about multiple monitor support, Microsoft engineers tell me they've tested these scenarios thoroughly. The i3-based model can comfortably drive two Full HD (1920x1200 at 60 Hz) displays, while the i5 and i7 models can power two external displays at a maximum resolution of 2880x1800 each at 60 Hz.

In all cases, you need to make the connection to the external monitors using the mini-DisplayPort adapter on the side of the device. For a single monitor, you can use an adapter to output to HDMI, DVI, or VGA. For dual displays you need either a DisplayPort hub or monitors that support DisplayPort chaining. The docking station (available in mid-August) includes a single mini-DisplayPort adapter and also allows the use of the matching adapter on the device itself, making multi-monitor support easy. In any configuration, you can continue to use the built-in touchscreen in addition to the external displays.
bron: http://www.zdnet.com/whic...surface-pro-3-7000029820/

Oké kan je nog een beeldkabel in de zijkant pluggen maar dat gaat natuurlijk een beetje voorbij aan het idee van een dock. Dan blijft er dus daisychainen of een HUB over. Nee, dat had wat mij betreft beter gekund.

[ Voor 60% gewijzigd door laminaatplaat op 17-07-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een surface pro 2 of 3 pen.
Nu weet ik dat veel mensen dat ding nooit gebruiken.
Zoiets kleins zet je niet op marktplaats en daar staat er dan ook geen.

Mijn vraag is dus, of iemand (in het midden van het land) zijn pen voor een klein prijsje kwijt wil?
(PM me dan)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:10:
Je weet dat die twee pennen niet compatibel met elkaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm nee ...... dan zoek ik de pro2 versie.
Dank je RayNbow !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 12:10:
Nu weet ik dat veel mensen dat ding nooit gebruiken.
Zoiets kleins zet je niet op marktplaats en daar staat er dan ook geen.

Mijn vraag is dus, of iemand (in het midden van het land) zijn pen voor een klein prijsje kwijt wil?
(PM me dan)
Maar eh..je weet dat je die pen ook gewoon in de MS Store kunt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Is er een goedkoper dok voor de Surface pro2? Ik vind die 200e echt veelstefuckingveel.
Voor 200e kan ik net zo goed een mini pc bouwen die hetzelfde zou kunnen als die naast mijn desktop staat. (browsen, muziek, film/serie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 11-09 18:50

Cogency

Ginnunga

Thanks, eens bekijken. Ik zie net dat ik in het surface pro3 topic zit te posten.. (zal de hitte wel zijn) excuus, misschien dat een mod het kan verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVMaster schreef op zondag 20 juli 2014 @ 13:28:
[...]

Maar eh..je weet dat je die pen ook gewoon in de MS Store kunt kopen?
Dank je voor de link, maar zoals je zelf ook had kunnen zien: Hij is niet op vooraad. (duh)

Dat kan van alles betekenen, maar maanden of een jaar is niet ongebruikelijk. (bij alles waar surface voor staat)
Vandaar dat ik hier zoek.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2014 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Als alternatief kun je ook dit nemen, al mist deze pen wel een eraser aan de bovenkant:
pricewatch unsorted: Wacom Bamboo Stylus Feel Samsung GalNote black
pricewatch unsorted: Wacom Bamboo Stylus Feel Samsung GalNote White

N.B.: Dit zijn alternatieve pennen voor de SP2, niet de SP3; De SP3 gebruikt N-Trig pennen.

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 21-07-2014 07:05 ]

Pagina: 1 ... 4 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3