Eh....zover had ik dus niet gekeken...Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 22:02:
[...]
Dank je voor de link, maar zoals je zelf ook had kunnen zien: Hij is niet op vooraad. (duh)
Dat kan van alles betekenen, maar maanden of een jaar is niet ongebruikelijk. (bij alles waar surface voor staat)
Vandaar dat ik hier zoek.
Er melden mensen zich op Reddit met de i7 versie van de Pro 3.
http://www.reddit.com/r/S...since_it_doesnt_come_out/
Throttling issue: aanwezig en nog veel erger.
Goed, het devies: koop geen Pro 3 i7 voor de performance of gaming, je hebt er 30 seconden iets aan en daarna wordt ie te warm. Koop de i5 en doe er niets zwaars mee ondanks dat de processor bijna 3ghz kan klokken.
Wil je performance, koop dan de Pro 2.
http://www.reddit.com/r/S...since_it_doesnt_come_out/
Throttling issue: aanwezig en nog veel erger.
Crashes tijdens het installeren van updates. Wow.looks like it throttles ALOT and even shut down due to temp issues in the middle of installing updates. Gets down as low as 800mhz which is worse than my sp1.
Dota 2: niet heel game waardig. Zeer hoge fan noise.Ran Dota 2 just now. Game crashed when watching a replay at native resolution and low-medium graphics after a few minutes in.
Tried playing the game against bots, ran fine at lowered resolution(1620x1000 or something it was called) with low graphics. But fan made noise, seemed like max rev, during the whole game.
Civ5: te warm om nog vast te houdenI got the same surface pro 3 i7 256 GB here. I can play Civ 5 (you have to click the button a bit to the left and up, keep doing that until you can get to options and change your resolution to native), but after 5 minute my hands can't take the heat anymore. It's too hot. I wonder if the i5 is also this hot?
Goed, het devies: koop geen Pro 3 i7 voor de performance of gaming, je hebt er 30 seconden iets aan en daarna wordt ie te warm. Koop de i5 en doe er niets zwaars mee ondanks dat de processor bijna 3ghz kan klokken.
Wil je performance, koop dan de Pro 2.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Jammer van de i7 had hem willen kopen maar zat al te twijfelen omdat die zoveel duurder is.
In Japan is die al te koop en ik had al wat filmpjes gezien van de i7. Tijdens Windows update gaat de ventilator al als een gek te keer.
In Japan is die al te koop en ik had al wat filmpjes gezien van de i7. Tijdens Windows update gaat de ventilator al als een gek te keer.
Ik zie op de Microsoft store (studentenkorting) staan dat de Surface maar 1 jaar garantie heeft:
Edit: Sorry! Is al voorbij gekomen zie ik net...
Is dat niet in strijd met de Europese regelgeving? Ik dacht dat dat hier juist 2 jaar moet zijn?quote: MSGarantie: 1 jaar beperkte garantie op hardware6
[6] Je nieuwe Surface wordt geleverd met een beperkte hardwaregarantie van 1 jaar en 90 dagen technische ondersteuning.
Edit: Sorry! Is al voorbij gekomen zie ik net...
[ Voor 6% gewijzigd door somers1234 op 22-07-2014 18:58 ]
Docking station is aangekondigd
AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Een vriend van me studeert nog, en heeft dus een instellings-emailadres.
Nou zou ik hem eigenlijk gewoon op mijn eigen naam en adres willen bestellen, maar via zijn emailadres. Wordt dit door Microsoft geaccepteerd? Het scheelt best wat geld, maar ik vind het fijner om de rekening op mijn eigen naam/adres te hebben.
Ik lees ook dat een aantal mensen hem uit Amerika haalt (of Singapore, eventueel Hong Kong oid) en ik ga eind oktober ook nog naar Amerika (new york) en zat te denken: is het dat wel waard?
Hier via studentenkorting (als dat dus mag): 917 euro
In New York: 742 euro plus 8,875% belasting is 808 euro plus 21% belasting in Nederland is 977 euro.
Dus via studentenkorting is het gewoon beter om hem in Nederland te halen.
Zelfs zonder studentenkorting (maar 2% over het bruta bedrag via een LINK) kost hij hier 998 euro via de microsoft store of 987 via ACES).
voor die 2 tientjes is het het toch niet waard om hem in New York te halen (of elders)? Of glip je langs de douane en loop je het risico dat je 42% BTW mag aftikken (boete is dubbel betalen) als je gecheckt wordt)
Daarnaast heb je met de buitenlandse dus natuurlijk iets minder garantie (hoewel ze dus diezelfde 1 jaar proberen te geven op de studentenversie hier). Ik vind het trouwens wel heel vreemd dat ze proberen om maar 1 jaar of zelfs 2 jaar te geven. Ze zijn blijkbaar totaal niet overtuigd van de kwaliteit van hun product, als ze verwachten dat hij al zo snel kapot gaat.
(als ze verwachten dat hij minimaal 3 jaar goed blijft kunnen ze zonder problemen 2 tot 3 jaar beloven, alles onder dat is een enorm gebrek aan vertrouwen in je product mijns inziens!)
EDIT:
wat ik denk ik ga doen is hem hier kopen (al dan niet via studentenkorting) en vervolgens de typecover en eventueel dock in New York kopen (nog beter is het als je in de buurt van Delaware, Montana, New Hampshire of Oregon komt, want daar betaal je 0% belasting, dus dan wordt het sommetje nog een tikje anders)
Nou zou ik hem eigenlijk gewoon op mijn eigen naam en adres willen bestellen, maar via zijn emailadres. Wordt dit door Microsoft geaccepteerd? Het scheelt best wat geld, maar ik vind het fijner om de rekening op mijn eigen naam/adres te hebben.
Ik lees ook dat een aantal mensen hem uit Amerika haalt (of Singapore, eventueel Hong Kong oid) en ik ga eind oktober ook nog naar Amerika (new york) en zat te denken: is het dat wel waard?
Hier via studentenkorting (als dat dus mag): 917 euro
In New York: 742 euro plus 8,875% belasting is 808 euro plus 21% belasting in Nederland is 977 euro.
Dus via studentenkorting is het gewoon beter om hem in Nederland te halen.
Zelfs zonder studentenkorting (maar 2% over het bruta bedrag via een LINK) kost hij hier 998 euro via de microsoft store of 987 via ACES).
voor die 2 tientjes is het het toch niet waard om hem in New York te halen (of elders)? Of glip je langs de douane en loop je het risico dat je 42% BTW mag aftikken (boete is dubbel betalen) als je gecheckt wordt)
Daarnaast heb je met de buitenlandse dus natuurlijk iets minder garantie (hoewel ze dus diezelfde 1 jaar proberen te geven op de studentenversie hier). Ik vind het trouwens wel heel vreemd dat ze proberen om maar 1 jaar of zelfs 2 jaar te geven. Ze zijn blijkbaar totaal niet overtuigd van de kwaliteit van hun product, als ze verwachten dat hij al zo snel kapot gaat.
(als ze verwachten dat hij minimaal 3 jaar goed blijft kunnen ze zonder problemen 2 tot 3 jaar beloven, alles onder dat is een enorm gebrek aan vertrouwen in je product mijns inziens!)
EDIT:
wat ik denk ik ga doen is hem hier kopen (al dan niet via studentenkorting) en vervolgens de typecover en eventueel dock in New York kopen (nog beter is het als je in de buurt van Delaware, Montana, New Hampshire of Oregon komt, want daar betaal je 0% belasting, dus dan wordt het sommetje nog een tikje anders)
[ Voor 8% gewijzigd door Arokh op 24-07-2014 14:32 . Reden: typfoutje en EDIT ]
Wat een mooi stukje hardware is die Surface Pro 3. Dus maar de Surface Pro 3 (i5 256GB + cyaan typecover) gepreorderd bij de Mycom in Dordt.
Nog een ruim maandje en er dan lekker mee spelen.
Nog een ruim maandje en er dan lekker mee spelen.
Mooi is ie zeker. Vergeet dan alleen niet de tablet in de koelkast te gooien als je een Windows update moet installerenAxelfoley007 schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 14:36:
Wat een mooi stukje hardware is die Surface Pro 3.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Ik doe niet aan automatisch updates UAC en al die andere troep
, lekker al die meuk uit. Ik install wel één keer per kwartaal updates, hoeft hij maar 4x per jaar in de koelkast.
Of die eerste update is dat de SP3 niet langer heet wordt.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Om toch even terug te komen op het garantie verhaal van de Surface Pro 3 uit Amerika. Ik heb zojuist beide producten ingevuld op hun website. Ik wilde eens kijken of ik dat extra pakket bij moest/kon kopen. Het systeem geeft echter 16 en 18 september 2016 aan. Dat is nog 2 jaar. (en wellicht toch niet geheel volgens de wet maar daar heb ik totaal geen verstand van)
Verwijderd
Eergisteren ook mijn SP3 via de US binnengekregen, werkt prima, wordt wel warm maar is nog mee te werken (i5 versie).
Vraag die ik heb of dat en hoe ik NL talenpakket oid kan installeren op de SP3, merk nu bij bv zoekmachine of bij de mail app dat hij standaard in de US zoekt bij zoekopdracht of bij autocorrectie US taal gebruikt.
Edit: al gelukt via taalpakket installeren bij time and Language in config scherm
Vraag die ik heb of dat en hoe ik NL talenpakket oid kan installeren op de SP3, merk nu bij bv zoekmachine of bij de mail app dat hij standaard in de US zoekt bij zoekopdracht of bij autocorrectie US taal gebruikt.
Edit: al gelukt via taalpakket installeren bij time and Language in config scherm
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2014 05:35 ]
hoe warm en bij welk scenario wordt hij zo warm eigenlijk?
Wordt hij net zo heet als een vergelijkbare ultrabook? Hoeveel lawaai maakt hij nu echt als de fan lekker draait?
Als je aan het internetten bent, YouTube aan het kijken bent of word/excel/OneNote etc. aan het kijken bent, wordt hij dan ook warm? Of vooral als je echt veel van de computer vraagt?
Wordt hij net zo heet als een vergelijkbare ultrabook? Hoeveel lawaai maakt hij nu echt als de fan lekker draait?
Als je aan het internetten bent, YouTube aan het kijken bent of word/excel/OneNote etc. aan het kijken bent, wordt hij dan ook warm? Of vooral als je echt veel van de computer vraagt?
Het ligt echt aan het gebruik van je processor en/of videochip. Bij alleen Word gebruik zal je fan niet aanspringen. Doe je er nog veel meer bij dan wel. Als ik films stream en bekijk via VLC dan gaat de fan ook niet aan. Heel warm wordt de Surface dan ook niet. Doe ik Sudoku's via de Microsoft app dan gaat de fan vol open en wordt de Surface erg warm. Hij maakt vaker, sneller en misschien zelfs ook wel meer geluid dan de Surface Pro
Youtube zal wel lukken, tenminste, als het geen 4k is. Maar soms gaat mijn SP2 ook al blazen tijdens netflix, dus de SP3 zal dat nog erger hebben.Arokh schreef op zaterdag 26 juli 2014 @ 00:12:
hoe warm en bij welk scenario wordt hij zo warm eigenlijk?
Ook internetten zal goed gaan, net als office dingen. Maar de SP3 is dunner dan een gemiddelde ultrabook, en wordt dus waarschijnlijk warmer. Dus alles meer dan standaard dingen, en hij stijgt op!
ok, bedankt voor jullie antwoord, al hoopte ik op een ander antwoord haha.
Het belangrijkste is het voor mij bij een vergadering of productpresentatie (foto's laten zien, Excel bestanden laten zien en bewerken, PowerPoint laten zien en Word kijken/bewerken) dat hij dan stil is.
films bekijken vind ik voor in het vliegtuig ook heel belangrijk.
Dus alles met alles eigenlijk heel positief, MAAR: zelfs bij iets simpels als een Sudoku of Mahjong ofzo, zou hij toch wel stil mogen zijn. Dat vraagt bijna geen power volgens mij, en mijn Nokia 1320 wordt van al die dingen ook niet echt warm (video kijken soms wel) dus dat zou deze ook moeten kunnen.
Bedankt voor je goede uitleg! Ik twijfel enorm, maar vind hem zo mooi!!
Oh ja,
ik zat ook te twijfelen om nu nog een Pro 1 te halen met 128GB voor zo'n 465 euro, maar het feit dat ik deze zo mooi op tafel kan zetten (flexibele kickstand) is erg belangrijk voor me. het grotere scherm vind ik toch ook erg fijn....
Het belangrijkste is het voor mij bij een vergadering of productpresentatie (foto's laten zien, Excel bestanden laten zien en bewerken, PowerPoint laten zien en Word kijken/bewerken) dat hij dan stil is.
Dus alles met alles eigenlijk heel positief, MAAR: zelfs bij iets simpels als een Sudoku of Mahjong ofzo, zou hij toch wel stil mogen zijn. Dat vraagt bijna geen power volgens mij, en mijn Nokia 1320 wordt van al die dingen ook niet echt warm (video kijken soms wel) dus dat zou deze ook moeten kunnen.
Oh ja,
ik zat ook te twijfelen om nu nog een Pro 1 te halen met 128GB voor zo'n 465 euro, maar het feit dat ik deze zo mooi op tafel kan zetten (flexibele kickstand) is erg belangrijk voor me. het grotere scherm vind ik toch ook erg fijn....
[ Voor 14% gewijzigd door Arokh op 27-07-2014 14:42 ]
Ik zat ook heel erg te twijfelen voor een surface pro 3 maar het gaat hem denk ik niet worden ivm de warmte issues (eigenlijk ook wel logisch in zo'n kleine behuizing).
Ik wilde de surface pro 3 gebruiken als laptop vervanger en tabletvervanger.
Gebruik:
-Visual studio apps/websites ontwikkelen
-Photoshop (in combinatie met bovenstaande)
-Dreamweaver (voor een aantal php sites)
-Netflix
-Youtube
-Algemeen internetten/office gebruik
Nu doe ik de onderste 3 veel op een ipad 2 en de bovenste 3 op een laptop (alienware m15x). Ik dacht dit makkelijk te kunnen combineren op 1 apparaat, maar ik ben bang dat het tablet gebruik op schoot niet zo makkelijk is als die behoorlijk warm wordt. De ipad 2 voel ik niet warm worden vooral niet omdat er nog een siliconen hoes omheen zit en die is ook nog nooit gecrasht ivm de warmte (terwijl die passief wordt gekoeld). Dus als de surface pro 3 al warm wordt van een beetje netflix en daardoor zijn fan aanzet dan vind ik het helaas geen vervanger, vooral niet omdat ik dan al helemaal ga twijfelen met de bovenste 3 taken die ik ook regelmatig wil uitvoeren.
Dit is dus waarschijnlijk een no-go.
Gebruik:
-Netflix
-Youtube
-Algemeen internetten/office gebruik
Nu doe ik de onderste 3 veel op een ipad 2 en de bovenste 3 op een laptop (alienware m15x). Ik dacht dit makkelijk te kunnen combineren op 1 apparaat, maar ik ben bang dat het tablet gebruik op schoot niet zo makkelijk is als die behoorlijk warm wordt. De ipad 2 voel ik niet warm worden vooral niet omdat er nog een siliconen hoes omheen zit en die is ook nog nooit gecrasht ivm de warmte (terwijl die passief wordt gekoeld). Dus als de surface pro 3 al warm wordt van een beetje netflix en daardoor zijn fan aanzet dan vind ik het helaas geen vervanger, vooral niet omdat ik dan al helemaal ga twijfelen met de bovenste 3 taken die ik ook regelmatig wil uitvoeren.
Don't drive faster than your guardian angel can fly.
Ja als die eigenschappen, zoals groot scherm en de flexible kickstand, belangrijk zijn voor je en je doet er geen zware dingen mee (normaal Youtube, Internet, Powerpoint, Sudoku en Mahjong zijn niet zwaar) dan is het prima. De SP3 is bedoelt zoals gebruikers zoals jijArokh schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:09:
ok, bedankt voor jullie antwoord, al hoopte ik op een ander antwoord haha.
Oh ja,
Ik wilde toch meer gamen, grafisch intensief. Dan is het grotere scherm een probleem: meer pixels, meer renderkracht nodig en hogere temperaturen. Daarnaast is de resolutie en ratio non-canon dus sommige games gaan heel moeilijk doen.
Ik heb nou de Pro 2 en die tweestaps kickstand is prima voor me. De kijkhoeken van het scherm zijn uitstekend dus ook al is een bepaalde hoek niet perfect, het beeld is gewoon goed zichbaar.
Het is voor mij heel moeilijk in te schatten hoe zwaar bij deze applicaties de CPU wordt belast.kfaessen schreef op zondag 27 juli 2014 @ 15:45:
Ik zat ook heel erg te twijfelen voor een surface pro 3 maar het gaat hem denk ik niet worden ivm de warmte issues (eigenlijk ook wel logisch in zo'n kleine behuizing).
Gebruik:
Nu doe ik de onderste 3 veel op een ipad 2 en de bovenste 3 op een laptop (alienware m15x). Ik dacht dit makkelijk te kunnen combineren op 1 apparaat, maar ik ben bang dat het tablet gebruik op schoot niet zo makkelijk is als die behoorlijk warm wordt.
Bij Photoshop heb je wel CPU belasting, maar dan hebben we het vaak over een korte pieken belasting en daartussen niets, dus de kans is groot dat het meevalt.
Ik zou de iPad 2 niet direct vergelijken met de Pro 3 op deze manier.De ipad 2 voel ik niet warm worden vooral niet omdat er nog een siliconen hoes omheen zit en die is ook nog nooit gecrasht ivm de warmte (terwijl die passief wordt gekoeld). Dus als de surface pro 3 al warm wordt van een beetje netflix en daardoor zijn fan aanzet dan vind ik het helaas geen vervanger, vooral niet omdat ik dan al helemaal ga twijfelen met de bovenste 3 taken die ik ook regelmatig wil uitvoeren.
Daarnaast was het blazen tijdens netflix een schatting van mij, misschien is het handiger dat je het even checkt bij reviews. Gebruiker reviews zijn misschien beter, want reviewers kijken gewoon 10 minuten naar iets en trekken een conclusie.
Ik denk eigenlijk dat MS dit nog wel zal tweaken met een firmware update. De CPU mag bijvoorbeeld max. 100 graden Celsius worden, dus is throttlen tot aan een temp van 50 graden Celsius niet echt nodig. Het weerhoudt mij er iig niet van om binnenkort een Surface Pro 3 te bestellen
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Die ervaring hadden ze inderdaad ook bij de Pro 1. Nieuwe firmware, minder throttle en betere prestaties.Ramon schreef op maandag 28 juli 2014 @ 08:44:
Ik denk eigenlijk dat MS dit nog wel zal tweaken met een firmware update. De CPU mag bijvoorbeeld max. 100 graden Celsius worden, dus is throttlen tot aan een temp van 50 graden Celsius niet echt nodig. Het weerhoudt mij er iig niet van om binnenkort een Surface Pro 3 te bestellen
Probleem is wel: De Pro 1 en 2 hebben meer ruimte voor heatsinks en beschikken over twee fans. Daar kán je hoger clocken omdat je weet dat de extra hitte kan worden weg geblazen.
Tevens, 100 graden is echt echt te veel. De 80 graden grens bij de Pro 2 is al behoorlijk aan het pushen. Bij 100 graden vrees ik voor de andere componenten van de Pro 3.
Vaag...bij mij geeft hij gewoon 1 jaar garantie aanUpke dupke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:03:
[afbeelding]
Om toch even terug te komen op het garantie verhaal van de Surface Pro 3 uit Amerika. Ik heb zojuist beide producten ingevuld op hun website. Ik wilde eens kijken of ik dat extra pakket bij moest/kon kopen. Het systeem geeft echter 16 en 18 september 2016 aan. Dat is nog 2 jaar. (en wellicht toch niet geheel volgens de wet maar daar heb ik totaal geen verstand van)
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 28-07-2014 10:06 ]
Ook voor mij zijn de warmte problemen een punt.
Dat vooral de GPU hetzelfde was, vond ik al een minpunt, maar als die dan ook nog terug klokt, dan schiet het niet op.
Ik ben 1 van die mensen die er dus op doet gamen, met nachtdiensten sluit ik alles aan op een monitor enz en dan speel ik heel wat spellen zoals League of Legends. Als de SP3 dan zo warm wordt dat die een stuk langzamer gaat draaien, dan schiet het niet op.
Voor mij dan toch wachten op een volgende generatie processors die minder warm worden, dat dan graag terwijl de GPU wat sneller is.
Dat vooral de GPU hetzelfde was, vond ik al een minpunt, maar als die dan ook nog terug klokt, dan schiet het niet op.
Ik ben 1 van die mensen die er dus op doet gamen, met nachtdiensten sluit ik alles aan op een monitor enz en dan speel ik heel wat spellen zoals League of Legends. Als de SP3 dan zo warm wordt dat die een stuk langzamer gaat draaien, dan schiet het niet op.
Voor mij dan toch wachten op een volgende generatie processors die minder warm worden, dat dan graag terwijl de GPU wat sneller is.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
De Broadwell (opvolger van huidige Haswell) CPU's die uitkomen hebben we vernieuwingen op gebied van GPU en een kleiner procede. Maar ik vrees dat de 4.5w (!!!) TDP die Intel wilt aanhouden vooralsnog roet in het eten gaat gooien.Benjamin- schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 16:48:
Ook voor mij zijn de warmte problemen een punt.
Op dit moment is de temperatuur de grootste bottlenet voor de i5-4300u maar voor de volgende generatie wordt het dan de TDP die de CPU-GPU laat throttlen.
Je kan de TDP gelijk houden als Intel zijnde met een snellere processor. Je kan als tablet fabrikant dan de processor net zo snel als zijn voorganger maken door de klok lager te zetten wat dan resulteert in minder warmte. Dus zelfde snelheidservaring als de Pro3 van nu met een lagere warmteontwikkeling. Je kan dan zelfs de gebruiker de optie geven om de snelheid omhoog te gooien met als gevolg dat er mogelijk throtteling gaat plaatsvinden...XanderDrake schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:31:
[...]
De Broadwell (opvolger van huidige Haswell) CPU's die uitkomen hebben we vernieuwingen op gebied van GPU en een kleiner procede. Maar ik vrees dat de 4.5w (!!!) TDP die Intel wilt aanhouden vooralsnog roet in het eten gaat gooien.
Op dit moment is de temperatuur de grootste bottlenet voor de i5-4300u maar voor de volgende generatie wordt het dan de TDP die de CPU-GPU laat throttlen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Je kan van alles, maar bij lang en zwaarder gebruik zal elk limiet op gaan spelenSwerfer schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 10:04:
[...]
Je kan de TDP gelijk houden als Intel zijnde met een snellere processor. Je kan als tablet fabrikant dan de processor net zo snel als zijn voorganger maken door de klok lager te zetten wat dan resulteert in minder warmte. Dus zelfde snelheidservaring als de Pro3 van nu met een lagere warmteontwikkeling. Je kan dan zelfs de gebruiker de optie geven om de snelheid omhoog te gooien met als gevolg dat er mogelijk throtteling gaat plaatsvinden...
Opzicht hoeft dat geen probleem te zijn, het ligt er natuurlijk geheel aan hoeveel snelheid er dan overblijft. Is die 2x keer zo snel maar draait al snel op maar 70%, dan is dat nog steeds flinke winst.XanderDrake schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 08:31:
[...]
De Broadwell (opvolger van huidige Haswell) CPU's die uitkomen hebben we vernieuwingen op gebied van GPU en een kleiner procede. Maar ik vrees dat de 4.5w (!!!) TDP die Intel wilt aanhouden vooralsnog roet in het eten gaat gooien.
Voor mij draait het ook vooral om de GPU, de CPU vind ik snel zat, maar de GPU is gewoon de domper, de 4400 was al niet zoveel sneller dan de 4000, en als de Pro 3 langzamer gaat draaien, dan is de netto winst wel heel weinig.
Dit betekent niet dat de Pro 3 niet een schitterend apparaat is, maar dat de winst gewoon te klein is voor mijn gebruik.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
Ahum. Ik had de opmerking op WPCentral geplaatst dat de Surface 3 PRO nogal warm kon worden (updates en simpele spelletjes). Ik kreeg de wind van voren van SP3 bezitters. Allemaal onzin, niemand had daar last van.
Dus ....
Dus ....
Vreemd ja. Ik heb toch een heel andere ervaring. Ook op tabletpcreview.com wordt over de soms tegenvallende prestaties gesproken door throtteling.
Wikipedia: Post-purchase rationalization ?GerCor schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 23:21:
Ahum. Ik had de opmerking op WPCentral geplaatst dat de Surface 3 PRO nogal warm kon worden (updates en simpele spelletjes). Ik kreeg de wind van voren van SP3 bezitters. Allemaal onzin, niemand had daar last van.
Dus ....
Bij dit soort dure en fancy apparaten heb je altijd polarisatie tussen de voors en tegens. Op reddit lees ik dus alleen mensen die klagen over de warmte.
Hou er rekening mee dat bij het overgrote deel van de electronica aankopen in de US je alleen US garantie koopt en geen wereldwijde, ook al koop je garantie bij. BestBuy bijv. doet alleen US garantie. Afgelopen week nog nagevraagd in één van hun winkels in de US. Goed om op te letten dus. Tussenweg is nog om iets te kopen met je creditcard wat wel bepaalde verzekeringen met zich mee kan brengen, maar dat verschilt erg per creditcard.Upke dupke schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 22:03:
[afbeelding]
Op dit moment zijn de Nederlandse QWERTY type Pro 3 covers nog nergens leverbaar zeker ?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Nog niet in Nederland. 31 augustus is de Surface Pro 3 in Nederland te krijgen.
De Frontpage meldt vandaag een t.net review van de Pro 3 
reviews: Microsoft Surface Pro 3: meer laptop, minder tablet
Inderdaad de algemene conclusie die ik kan beamen!Samengevat
Microsofts Surface Pro 3 is een stevige tablet, die vrij groot is. De schermdiagonaal is 12" en de beeldverhouding is 3:2. Dat werkt erg prettig in combinatie met het optioneel verkrijgbare toetsenbord en de verbeterde, traploos verstelbare kickstand. De prijs voor die typecover bedraagt 130 euro en ook hardware-upgrades zijn prijzig. Voor dat geld krijg je wel alle functionaliteit van een laptop in een tablet van achthonderd gram. Belast de tablet alleen niet te zwaar; wij ondervonden koelingsproblemen bij continue zware belasting.
Bestel je toch eentje uit de US? Wij hebben gewoon US internationaal als indelingdanplo schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 13:54:
Op dit moment zijn de Nederlandse QWERTY type Pro 3 covers nog nergens leverbaar zeker ?
US international is wat ik normaal gebruik. SHIFT-2 geeft daar een @. Op een NL toetsenbord geeft SHIFT-2 een " zeer irritant als je een @ verwacht
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
volgens Microsoft op 28 augustus verzonden, dus 29 augustus in huis :-)Upke dupke schreef op maandag 04 augustus 2014 @ 14:27:
Nog niet in Nederland. 31 augustus is de Surface Pro 3 in Nederland te krijgen.
http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.300223100
En dat is voor mij een belangrijk verschil, want de 30ste augustus ga ik op vakantie, dus als ik hem de 29ste in huis kan hebben ben ik heeeel blij! :-) (maar het wordt krap, want het kan zomaar een dagje te laat worden vanuit Microsoft of vanuit de post)
Mijn SP2 was de volgende dag in huis. Goed te doenArokh schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:22:
[...]
volgens Microsoft op 28 augustus verzonden, dus 29 augustus in huis :-)
http://www.microsoftstore...L/pdp/productID.300223100
En dat is voor mij een belangrijk verschil, want de 30ste augustus ga ik op vakantie, dus als ik hem de 29ste in huis kan hebben ben ik heeeel blij! :-) (maar het wordt krap, want het kan zomaar een dagje te laat worden vanuit Microsoft of vanuit de post)
Ik ben benieuwd naar hoe snel de store weer leeg is.
Wat een nutteloos artikel:
Ja, als een product niet goed verkoopt, kan het afgekapt worden. Goh, wie had dat verwacht.While Surface Pro 3 has been well received thanks to its many refinements, if it doesn’t sell well then it could be another Zune HD.
Zeg je dat puur op basis van de Tweakers review of ook andere bronnen?maar het gaat hem denk ik niet worden ivm de warmte issues (eigenlijk ook wel logisch in zo'n kleine behuizing).
Want elders lees ik dat het namelijk best mee kan vallen.
[ Voor 194% gewijzigd door Eagle Creek op 07-08-2014 11:24 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Denk dat er ook nog een hoop verschil zit in welk energie profiel het ding loopt en/of je de Hyper-V feature aan of uit heb staan.
Heb dit artikel ook gelezen, maar vind het een scheve vergelijking.
De Zune HD, hoe polished hij ook was, kon zich niet differentiëren tegenover de iPod.
Daardoor had echt niemand hem.
De Surface Pro serie is juist heel gedifferentieerd tegenover de rest van de markt.
De Surface Pro is een one-of-a-kind tablet. Geen producent heeft tot nu toe dezelfde hardware effectief in zon pakketje kunnen krijgen (ja er zijn alternatieven, maar ze worden óf te warm a la Dell Venue Pro, óf zijn niet goed geconfigureerd a la Acer W700/Samsung ATIV Pro met single channel geheugen, óf zijn veel groter a la Asus Transformer Book 13"). Zelfs de Apple Macbook Air's met hun veel snellere HD 5000 GPU's zijn ongeveer even snel als een Surface Pro 2, simpelweg door Microsofts thermal engineering.
Tegenover de 100den Android tablets en tig Apple tablets is de Surface Pro 3 veel sneller en groter maar toch vaak dunner.
En als laatste is de Surface Pro serie een vehikel voor de nieuwe versies van Windows x64, een vehikel dat Microsoft nodig heeft om competative te blijven tov Apple en Android. De Zune had geen centrale plek in de strategie.
Ik heb Hyper-V weer uitgezet op m'n Pro, want het hele sleep gebeuren werkte dan niet meer....gevolg : batterij nog sneller leeg. Al moet ik zeggen dat ik bij lange na de 7 a 8 uur niet haal hoorAxelfoley007 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:32:
Denk dat er ook nog een hoop verschil zit in welk energie profiel het ding loopt en/of je de Hyper-V feature aan of uit heb staan.
Toch wel apart, als je naar een test zoals bij de buren kijkt die halen ruim 8 uur bij normaal gebruik:
Maar goed wat is normaal gebruik bij hun ten opzichte van jou... Of hebben ze een exemplaar met andere firmware of software. Of hebben ze inmiddels al een andere revisie met intern andere componenten ect.
Of misschien heb jij software draaien wat de CPU/GPU/Mem actiever houd als een stock Windows variant waar hwi mee getest heeft.
Maar goed wat is normaal gebruik bij hun ten opzichte van jou... Of hebben ze een exemplaar met andere firmware of software. Of hebben ze inmiddels al een andere revisie met intern andere componenten ect.
Of misschien heb jij software draaien wat de CPU/GPU/Mem actiever houd als een stock Windows variant waar hwi mee getest heeft.
[ Voor 12% gewijzigd door Axelfoley007 op 07-08-2014 15:29 ]
Het hangt ook af (iig op de SP2) hoe helder je het beeldscherm instelt.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
hij claimt ook geen 'normaal gebruik' p[ zich, hoewel hij dat wel suggereert door te verwijzen naar de 7-8 uur bij normaal gebruik.Axelfoley007 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:27:Maar goed wat is normaal gebruik bij hun ten opzichte van jou... Of hebben ze een exemplaar met andere firmware of software. Of hebben ze inmiddels al een andere revisie met intern andere componenten ect.
Op de website van Microsoft staat volgens mij dat de 8 uur gehaald wordt bij alleen maar rustig internetten, bij een 50% helderheid van het scherm. geen enkel ander proces (geen virusscan, torrent of wat dan ook) en verder natuurlijk een kale Windows install.
Verwijderd
Toch jammer dat in de review schijnbaar voorbij gegaan is aan de toegevoegde waarde van de pen die meegeleverd wordt.XanderDrake schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 08:23:
De Frontpage meldt vandaag een t.net review van de Pro 3
[...]
Inderdaad de algemene conclusie die ik kan beamen!
Moet wel zeggen dat ik Windows 8.1 Enterprise draai i.p.v. de Pro (die meegeleverd wordt), helderheid staat ook op 50% en energie op Balanced.....voor de rest Outlook, Word en IE open...Axelfoley007 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 15:27:
Toch wel apart, als je naar een test zoals bij de buren kijkt die halen ruim 8 uur bij normaal gebruik:
Heb geen ervaring met de SP3 maar als hij connected standby heeft net als m'n Sony Duo 13 dan heeft die maar 1 energie profiel, namelijk balanced. M'n SP2 is net als elke andere PC met meerdere profielen maar die heeft dan ook geen connected standby helaas.Axelfoley007 schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 11:32:
Voor 1.200 Euro een trotse eigenaar van een Surface Pro 3 i5 8GB ram 256GB opslag versie. WoW was nogmaals na het openen van de doos. Ik ben ook eigenaar van de 1e versie van Surface Pro en wat dan meteen opvalt is de grote van de tablet :-) Eenmaal uit de doos gehaald valt ook direct het gewicht in vergelijking met het SP1 model goed op, want voor zo'n groot scherm zo licht heerlijk! Kickstand is ook een must en ben erg blij dat nu alle standen kunnen en dit op je eigen smaak. Na het aanzetten van het scherm springt het heldere scherm meteen op en werkt het installeren zoals ik had verwacht, want inloggen met mijn outlook account en alle apps en instellingen van mijn oude Surface staan weer terug op zijn plek. Voor nu niks op aan te merken, maar ga aankomende dagen lekker ermee aan de slag en zullen we zien of het allemaal goed blijft gaan. Tot nu toe puik werk weer van Microsoft. Tablet komt uit Amerika via Ebay gekocht en heb deze Surface op de website van Microsoft kunnen registreren en heb garantie tot 2016, dus dat geeft volgens mij ook geen problemen.
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Dit is te veranderen, zie link.Sick Nick schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:29:
[...]
Heb geen ervaring met de SP3 maar als hij connected standby heeft net als m'n Sony Duo 13 dan heeft die maar 1 energie profiel, namelijk balanced. M'n SP2 is net als elke andere PC met meerdere profielen maar die heeft dan ook geen connected standby helaas.
Garantie tot 2016? WTF....die van mij heeft maar garantie tot 2015danplo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:33:
Voor 1.200 Euro een trotse eigenaar van een Surface Pro 3 i5 8GB ram 256GB opslag versie. WoW was nogmaals na het openen van de doos. Ik ben ook eigenaar van de 1e versie van Surface Pro en wat dan meteen opvalt is de grote van de tablet :-) Eenmaal uit de doos gehaald valt ook direct het gewicht in vergelijking met het SP1 model goed op, want voor zo'n groot scherm zo licht heerlijk! Kickstand is ook een must en ben erg blij dat nu alle standen kunnen en dit op je eigen smaak. Na het aanzetten van het scherm springt het heldere scherm meteen op en werkt het installeren zoals ik had verwacht, want inloggen met mijn outlook account en alle apps en instellingen van mijn oude Surface staan weer terug op zijn plek. Voor nu niks op aan te merken, maar ga aankomende dagen lekker ermee aan de slag en zullen we zien of het allemaal goed blijft gaan. Tot nu toe puik werk weer van Microsoft. Tablet komt uit Amerika via Ebay gekocht en heb deze Surface op de website van Microsoft kunnen registreren en heb garantie tot 2016, dus dat geeft volgens mij ook geen problemen.
Jewel hoor, ik heb hemXanderDrake schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 12:07:
[...]
De Zune HD, hoe polished hij ook was, kon zich niet differentiëren tegenover de iPod.
Daardoor had echt niemand hem.
Is helaas nooit in Nederland verkocht geloof alleen in Amerika en Canada.
Staat netjes in de kast, misschien wordt die ooit nog geld waard als niemand hem heeft
Zat net nog even te kijken wat ik er voor betaald heb 345,- euro

Vreemd., dit staat er bij mij.TheVMaster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:27:
[...]
Garantie tot 2016? WTF....die van mij heeft maar garantie tot 2015

Inmiddels staan de video reviews van de SP3 op
Hardware.info (Hardware Gold Award)
http://nl.hardware.info/t...pro-3-tablet-video-review
en op nu.nl (4sterren)
http://www.nutech.nl/revi...heepsrecht-microsoft.html
En de SP3 krijgt wederom opvallend goede reviews.
Hardware.info (Hardware Gold Award)
http://nl.hardware.info/t...pro-3-tablet-video-review
en op nu.nl (4sterren)
En de SP3 krijgt wederom opvallend goede reviews.
Jij hebt hem via de Amerikaanse site aangemeld....of de Nederlandstalige?danplo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:50:
[...]
Vreemd., dit staat er bij mij.
[afbeelding]
Alles is Nederlandstalig zo te zien, hieronder de link.TheVMaster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:46:
[...]
Jij hebt hem via de Amerikaanse site aangemeld....of de Nederlandstalige?
Hier staan al mijn Microsoft producten zoals PRO en RT.
https://myservice.surface.com/nl-NL/Pages/Welcome.aspx
Hmm....heb hem even weggegooit en weer toegevoegd (op de NL site), maar hij blijft 2015 aangeven...danplo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 21:56:
[...]
Alles is Nederlandstalig zo te zien, hieronder de link.
Hier staan al mijn Microsoft producten zoals PRO en RT.
https://myservice.surface.com/nl-NL/Pages/Welcome.aspx

En zoals ik eerder al schreef heb ik ook garantie tot 2016. Of dit klopt bij mij/ons niet, of bij jou niet. Toevallig kreeg ik een mail van de Microsoft store of ik tegen 20% korting die extended warranty wilde kopen. Ik zal eens aan deze persoon vragen hoe dit zit.
Als ik dat probeer, dan kan dat dus ook niet...iets met regio waar xbox gekocht is. Die van jullie komt toch ook 'gewoon' uit de VS?Upke dupke schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:53:
En zoals ik eerder al schreef heb ik ook garantie tot 2016. Of dit klopt bij mij/ons niet, of bij jou niet. Toevallig kreeg ik een mail van de Microsoft store of ik tegen 20% korting die extended warranty wilde kopen. Ik zal eens aan deze persoon vragen hoe dit zit.
De Surface is nog nergens anders te koop volgens mij, maar mijn komt ook uit Amerika vandaan.TheVMaster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 23:44:
[...]
Als ik dat probeer, dan kan dat dus ook niet...iets met regio waar xbox gekocht is. Die van jullie komt toch ook 'gewoon' uit de VS?
OK... Microsoft heeft tot nu toe 1.7 miljard dollar verloren aan de Surface serie:
http://fudzilla.com/home/...ion-to-make-surface-a-hit
Omdat er geen nieuwe versie van de Surface RT is uitgekomen, kunnen de huidige onkosten voornamelijk toe worden bedeelt aan de ontwikkeling van de Surface Pro 3. Willen ze die kosten nog goed maken, dan moet de Pro 3 echt door miljoenen gekocht worden.
Er zijn 4 miljoen Windows tablets verkocht vorig jaar, mij is niet duidelijk welk deel Windows x86 en welk deel RT is, maar die 4 miljoen zijn voornamelijk tablets van andere bedrijven dan Microsoft. Zo lekker loopt het dus niet.
http://fudzilla.com/home/...ion-to-make-surface-a-hit
Omdat er geen nieuwe versie van de Surface RT is uitgekomen, kunnen de huidige onkosten voornamelijk toe worden bedeelt aan de ontwikkeling van de Surface Pro 3. Willen ze die kosten nog goed maken, dan moet de Pro 3 echt door miljoenen gekocht worden.
Er zijn 4 miljoen Windows tablets verkocht vorig jaar, mij is niet duidelijk welk deel Windows x86 en welk deel RT is, maar die 4 miljoen zijn voornamelijk tablets van andere bedrijven dan Microsoft. Zo lekker loopt het dus niet.
Gelukkig help ik ze iig € 1300 vooruit 
Jammer om te lezen want het zijn mooie producten.
Jammer om te lezen want het zijn mooie producten.
Voor mensen die willen gamen op de SP3:
Werkelijk heel elegantRayNbow schreef op vrijdag 08 augustus 2014 @ 10:36:
Voor mensen die willen gamen op de SP3:
[video]

Maar inderdaad. Ik verwacht wel dit soort initiatieven. Of bijvoorbeeld sleeves met heatpipes build in.
Ik heb in de Metro internet Explorer bij Twitter steeds een vervelende zwarte lijn in beeld. Bij refesh is de lijn weg, maar na enkele seconde komt het weer terug. Waar kan dit aan liggen ?

Ik zie dat het ook voorkomt in de desktop versie van Internet Explorer ?

Sorry voor de grote plaatjes.

Ik zie dat het ook voorkomt in de desktop versie van Internet Explorer ?

Sorry voor de grote plaatjes.
[ Voor 25% gewijzigd door danplo op 08-08-2014 18:49 ]
zojuist wat zitten struinen op ebay naar een surface pro 3. Zie ik er eentje met 8 gb mem en 256 gb disk met een type cover voor 1050 dollar. Terwijl dezelfde zonder type cover rond de 1200 zit. Ik zat wel zwaar te overwegen om het te kopen (vanwege ebay garantie en credit card garantie) en de verkoper had 100% positieve feeedback (38 tal). Maar toen dacht ik aan "als iets te mooi is om waar te zijn ..."..
toch maar kopen in NL denk ik dan maar...
@Ramon,
verhips, je hebt gelijk..ik dacht ik 'buy it now' had geselecteerd.
toch maar kopen in NL denk ik dan maar...
@Ramon,
verhips, je hebt gelijk..ik dacht ik 'buy it now' had geselecteerd.

[ Voor 9% gewijzigd door shaowoo op 08-08-2014 21:36 ]
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Bij eBay moet je altijd goed kijken of de genoemde prijs de "buy it now" prijs of de veilingprijs is.
En inderdaad:
Het is een veiling en 1050 dollar is gewoon het laatste bod. Zal nog wel omhoog schieten in de eindfase van de veiling.
En inderdaad:

Het is een veiling en 1050 dollar is gewoon het laatste bod. Zal nog wel omhoog schieten in de eindfase van de veiling.
[ Voor 48% gewijzigd door Ramon op 08-08-2014 21:36 ]
Kan het zijn dat de surface pro 3 met studentenkorting (educational discount) gekocht is?TheVMaster schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 22:33:
[...]
Hmm....heb hem even weggegooit en weer toegevoegd (op de NL site), maar hij blijft 2015 aangeven...
[afbeelding]
Heb een i5 265GB met studentenkorting uit amerika laten overkomen.
Gebruik hem nu al desktop replacement en als laptop. Valt niet tegen!
http://www.amazon.de/Note...%C2%AE+3-Port+USB+3.0+HUB voor ethernet en usb 3.0 hub.
http://www.dx.com/p/3-in-...-dvi-female-adapter-37374 als adaptor naar extern beeldscherm.
Verder nog een usb 2.0 hubje en geluidskaartje in de pipeline.
Heb ook twee jaar garantie volgens de microsoft site. Wordt gesuggereerd dat je als je een garantieplan koopt je twee jaar lang verzekerd bent tegen onbedoelde schade. Iemand hier ervaring mee?
Enige wat ik nog niet echt heb kunnen vinden is touch vriendelijk alternatief voor IE...
Gebruik hem nu al desktop replacement en als laptop. Valt niet tegen!
http://www.amazon.de/Note...%C2%AE+3-Port+USB+3.0+HUB voor ethernet en usb 3.0 hub.
http://www.dx.com/p/3-in-...-dvi-female-adapter-37374 als adaptor naar extern beeldscherm.
Verder nog een usb 2.0 hubje en geluidskaartje in de pipeline.
Heb ook twee jaar garantie volgens de microsoft site. Wordt gesuggereerd dat je als je een garantieplan koopt je twee jaar lang verzekerd bent tegen onbedoelde schade. Iemand hier ervaring mee?
Enige wat ik nog niet echt heb kunnen vinden is touch vriendelijk alternatief voor IE...
Gefeliciteerd. Zie de review graag verschijnendanplo schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 17:33:
Voor 1.200 Euro een trotse eigenaar van een Surface Pro 3 i5 8GB ram 256GB opslag versie.
Zelf ben ik niet zo gecharmeerd van connected stand-by, omdat je het niet uit kunt zetten. Het zorgt er namelijk voor dat als er een WiFi-verbinding is, deze actief blijft. Het lijkt leuk dat op de achtergrond van alles gesynchroniseerd kan blijven worden maar dit kost wel batterij.Sick Nick schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 16:29:
[...]
Heb geen ervaring met de SP3 maar als hij connected standby heeft net als m'n Sony Duo 13 dan heeft die maar 1 energie profiel, namelijk balanced. M'n SP2 is net als elke andere PC met meerdere profielen maar die heeft dan ook geen connected standby helaas.
Mijn Surface RT (1e edtitie) gaat hierdoor een week mee. Mijn iPad mini en mijn Galaxy Tab 2 gingen een maand mee. Dit verschil vind ik te fors.
Nu weet ik wel dat de Surface Pro 3 niet helemaal te vergelijken is maar ik vind het persoonlijk niet te begrijpen dat Microsoft deze optie nog niet optioneel heeft gemaakt.
Wat mis je in IE11 dan?Gerwin90 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:23:
-----------------------------------
Surface Pro 3 heel sterk uit de test bij nu.nl. Als concurrent van MacbookPro neergezet.
[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 09-08-2014 12:23 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
De buren, tijdens vakantie, hadden dat hun ipad zelfs uit ging. Uit na de melding dat ie oververhit was geraakt en dus uit ging om af te koelen. Met een app store game nota bene. Dus die hebben na 2 dagen een soortgelijk fan gekocht en gebruikt om hun ipad af te koelen. Deze oplossingen zijn er al langer en worden ook al met tablets gebruikt. Er lagen verschillende modellen. Dus zo ongewoon is het blijkbaar niet. Ook niet voor tablets.
((Mijn Surface 2 ging trouwens gewoon door. Ook met die temperaturen. Van throttling heb ik niets gemerkt. Al werd de achterkant wel behoorlijk heet. Bijna te heet om relaxed vast te houden))
[ Voor 6% gewijzigd door Tweaker1234 op 09-08-2014 23:11 ]
Morgen vlieg ik voor mijn werk naar Philadelphia in Amerika, en daar ligt bij een lokale Best Buy een SP3 i5 met 128 GB disk en een donkerblauwe typecover voor me klaar.
Je kunt vanuit Europa gewoon online bestellen daar, als je het maar komt ophalen (of dat door iemand daar laat doen).
Prijsverschil met de Europese prijzen gaf toch de doorslag om nu deze SP3 erbij te kopen, voor minder dan €900 heb ik de i5 incl toetsenbord. Ik heb nu al een SP2 i5 voor dagelijks gebruik en een "oude" RT voor erbij, dus ik ben benieuwd hoeveel beter deze SP3 is.
Morgen hopelijk de eerste ervaringen, gestuurd vanaf de SP3...
Prijsverschil met de Europese prijzen gaf toch de doorslag om nu deze SP3 erbij te kopen, voor minder dan €900 heb ik de i5 incl toetsenbord. Ik heb nu al een SP2 i5 voor dagelijks gebruik en een "oude" RT voor erbij, dus ik ben benieuwd hoeveel beter deze SP3 is.
Morgen hopelijk de eerste ervaringen, gestuurd vanaf de SP3...
Omdat ik verwacht dat hier de experts zitten wil ik voor één keer even zo brutaal zijn om jullie op een andere post te wijzen, na alle reviews te hebben gelezen maak ik me toch een beetje zorgen over het throttle verhaal. Verwachten jullie dat ik daar last van ga hebben?
Paar posts terug had ik het over de studenten korting op surface pro, je zou dan 1 jaar garantie hebben. Waarbij je dan volgens het europese recht hebt op 2 jaar. Waar ik tegenaan hik is, er is een verschil tussen recht hebben en krijgen. Zouden ze dan werkelijk overstag gaan als je zo'n aangetekende brief verstuur waarbij je MS attendeerd op de europese wetgeving, je dan ook de recht op twee jaar krijgt?
Ik zou me eerder zorgen maken over dat een desktop i7 veel sneller is dan een ultrabook i7, en dat je blijkbaar meer dan 8GB geheugen gebruikt.Nathank schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 22:36:
Omdat ik verwacht dat hier de experts zitten wil ik voor één keer even zo brutaal zijn om jullie op een andere post te wijzen, na alle reviews te hebben gelezen maak ik me toch een beetje zorgen over het throttle verhaal. Verwachten jullie dat ik daar last van ga hebben?
Kan je de database niet op een andere machine draaien?
Bedankt voor je reactie en het meedenken.Ramon schreef op zondag 10 augustus 2014 @ 23:04:
[...]
Ik zou me eerder zorgen maken over dat een desktop i7 veel sneller is dan een ultrabook i7, en dat je blijkbaar meer dan 8GB geheugen gebruikt.
Kan je de database niet op een andere machine draaien?
Ja, de database kan gewoon prima openstaan op mn dekstop. Wil je daarmee dan zeggen dat ik misschien het best gewoon een soort van teamviewer kan installeren en op die manier het beeld streamen naar de Surface?
edit: Heb nu ook even getest door eerst wat files uit de database te halen, die af te sluiten en vervolgens de files los te berekenen. RAM gebruik komt dan niet boven de 8GB uit en de spikes van de cpu zien er nog hetzelfde uit, naar ongeveer 80% nog, Maarrr, zou ik dat dan niet ook beter op m'n gewone PC kunnen runnen en een goedkoop model kopen als dat streamen toch zo goed werkt?
[ Voor 25% gewijzigd door Nathank op 11-08-2014 02:26 ]
Gaat een beetje offtopic, maar op mijn werk gebruiken we ook postgres en we connecten dan via een ssh tunnel naar een database op een andere machine. Dus je kan het rekenprogramma op de Surface Pro 3 zetten en de postgres database op een server ergens. Ik weet niet hoeveel geheugen beide programma's los gebruiken, maar het zal allicht minder zijn dan samen
Wat is de Surface Pro 3 een geweldig apparaat zeg! Ik heb het type-cover toetsenbord en op sommige afbeeldingen staat die afgebeeld met een lusje waar de pen in kan. Dat zit er bij mij niet aan. Is dat een ander type toetsenbord dan of zo?
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Die moet je er zelf op plakken
Het zou als een aparte "sticker" bij je Type Cover moeten zitten.Gé Brander schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:30:
Wat is de Surface Pro 3 een geweldig apparaat zeg! Ik heb het type-cover toetsenbord en op sommige afbeeldingen staat die afgebeeld met een lusje waar de pen in kan. Dat zit er bij mij niet aan. Is dat een ander type toetsenbord dan of zo?
Aha... Die is mijn dochter vergeten mee te nemen danRayNbow schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:47:
[...]
Het zou als een aparte "sticker" bij je Type Cover moeten zitten.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Vooral dat je twee handelingen moet doen om naar een ander tabblad te gaan in tabletmodus. Want in dan (lees, zonder toetsenbord) werkt ctrl+Tab niet.
Ik heb die sticker eraf getrokken hoor....ik haak de pen nu gewoon aan het keyboard (als de cover dicht zit)...werkt veel beter dan aan dat stomme lipje (wat ook weer los kan raken enzo.Gé Brander schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 11:51:
[...]
Aha... Die is mijn dochter vergeten mee te nemen dan
Welke uitvoering heb jij trouwens?
Enneh..als je nu in de tablet versie van IE instelt dat je je je tabjes (en adresbalk) continue in beeld wilt hebben dan...probleem opgelost?Gerwin90 schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:20:
[...]
Vooral dat je twee handelingen moet doen om naar een ander tabblad te gaan in tabletmodus. Want in dan (lees, zonder toetsenbord) werkt ctrl+Tab niet.
[ Voor 34% gewijzigd door TheVMaster op 11-08-2014 13:42 ]
Ik heb de i5 met 256GB SSD en 8GB geheugenTheVMaster schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:40:
[...]
Ik heb die sticker eraf getrokken hoor....ik haak de pen nu gewoon aan het keyboard (als de cover dicht zit)...werkt veel beter dan aan dat stomme lipje (wat ook weer los kan raken enzo.
Welke uitvoering heb jij trouwens?
Nou jullie hebben me overtuigd hoor
Even voor de zekerheid, ik kan gewoon een IEC320 C7 plug bestellen en in de lader pluggen toch?

Even voor de zekerheid, ik kan gewoon een IEC320 C7 plug bestellen en in de lader pluggen toch?
Ja: Surface Pro 3: A brand new power adapterNathank schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 01:05:
Ik twijfel tussen de 4GB en 8GB i5.. 270 euro voor het dubbele geheugen en opslag vind ik erg veel. 4GB kom ik met normaal gebruik niet aan maar mocht ik nog een VM willen draaien dan wordt het krap. Mss dat het met dynamic memory in Server 2012 wel goed gaat..
Dit wordt mijn desktop vervanger. Mijn desktop heeft 8GB RAM en als ik mijn RAM monitor in de gaten hou kom ik nooit boven de 3GB uit met browsen en af en toe een simpel spelletje. 128 SSD is voor mij ruim voldoende want mijn data staat op een NAS.
Moeilijke keuze..
Dit wordt mijn desktop vervanger. Mijn desktop heeft 8GB RAM en als ik mijn RAM monitor in de gaten hou kom ik nooit boven de 3GB uit met browsen en af en toe een simpel spelletje. 128 SSD is voor mij ruim voldoende want mijn data staat op een NAS.
Moeilijke keuze..
Ik ben uiteindelijk wel voor de 256GB versie gegaan omdat ik mijn desktop niet mee op vakantie meeneem etc maar de Surface wel. Foto's kan ik dan tijdelijk op de Surface kwijt totdat ik weer thuis ben en ze op de NAS kan plaatsen. Zo hoef ik niet met een extra externe HDD te lopen.Laidback Luc schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:34:
Ik twijfel tussen de 4GB en 8GB i5.. 270 euro voor het dubbele geheugen en opslag vind ik erg veel. 4GB kom ik met normaal gebruik niet aan maar mocht ik nog een VM willen draaien dan wordt het krap. Mss dat het met dynamic memory in Server 2012 wel goed gaat..
Moeilijke keuze..
Tja, ik heb ook een externe HD, en foto's kan ik ook wel kwijt op een Micro SD dus dat is ook geen probleem. Ik twijfel alleen over de 8GB RAM. Zo veel geld voor dat beetje RAM.. Ik denk niet dat ik het nodig heb. Maar ik blijf toch twijfelen
Precies, Micro SD kaartje. Ik ben er uit.

Je krijgt natuurlijk ook meer opslag (SSD) bij de extra RAM prijs. Dus het is niet alleen maar meer geld voor RAM... Hoe lang denk je er mee te doen? 2 jaar? Dan is het een bedrag van ruim 11 euro per maand...Laidback Luc schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:31:
Tja, ik heb ook een externe HD, en foto's kan ik ook wel kwijt op een Micro SD dus dat is ook geen probleem. Ik twijfel alleen over de 8GB RAM. Zo veel geld voor dat beetje RAM.. Ik denk niet dat ik het nodig heb. Maar ik blijf toch twijfelen
En als 4GB echt genoeg is voor je dan inderdaad voor de 128GB versie i5 gaan.
[ Voor 6% gewijzigd door Gé Brander op 12-08-2014 10:43 ]
Dat klopt. En toch minimaal 2 jaar ja. 11 per maand valt dan wel weer mee.. Aaahhh 
Ik ga nog maar eens testen of ik uit kom met 4GB RAM.
@GerCor, Jij gaat nu voor de 128GB i5?
Nee, ik wil helemaal geen Surface 3 PRO. Prachtig, dat wel, maar ik heb nu de Surface 2 en dat is voor mij perfect. Misschien als er een Surface 3 komt. Maar na jaren een desktop PC en laptop te hebben gehad heb ik vastgesteld dat ik geen desktop software nodig heb. Maar ik dacht jou even over de streep te trekken. Weg met die twijfels, gewoon doen.
[ Voor 14% gewijzigd door GerCor op 12-08-2014 11:32 ]
Als je nu al soms op 75% van je huidige 4gb zit, zou ik persoonlijk ervan uitgaan dat je die 100% grens binnen twee jaar wel gaat bereiken.Laidback Luc schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 11:07:
Dat klopt. En toch minimaal 2 jaar ja. 11 per maand valt dan wel weer mee.. Aaahhh
Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3