Ik had het wegdegelijk uitgezet. Om er zeker van te zijn ben ik ingelogd in mijn Outlookaccount. Bij "account weergeven" staan dan je devices. Hier staat per device ook wat de status is van BitLocker. Bij mij stond deze op off.Twixie schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 15:11:
[...]
Bitlocker is ook niet iets waarbij je bij het booten gevraagd wordt naar een paswoord oid om te unlocken. De unlock gebeurt transparant adhv een encryptie-sleutel die in de TPM zit.
Eigenlijk merk je er echt letterlijk niets van dat je C-drive geëncrypteerd is met Bitlocker. Daarmee dat het me ook zou verbazen dat je het uit gezet hebt.
…..
Dank voor je toelichting. Voordat ik aan de firmware update begon heb ik eerst de surface opnieuw geinstalleerd en bitlocker aan laten staan. Ik had nog geen schone installatie gedaan sinds dat ik hem heb aangeschaft.
Daarna heb ik de firmware update uitgevoerd. En ben het met je eens dat de beschrijving niet accuraat is.
Bij het downloaden van de files stonden er een heleboel. Ik heb ze allemaal gedownload maar achteraf was dat denk ik niet nodig geweest. Dus alleen de file selecteren die ook in de tekst genoemd wordt.
Daarna eerst die tool installeren en daarna inderdaad uitvoeren als administrator.
Verder spreken de stappen voor zich. Alleen bij stap 17 staat dat de Surface opnieuw opstart. Dit gebeurt echter niet. Heb hem zelf maar uitgezet en daarna opnieuw opgestart.
Nu staat de juiste firmware ook op mijn Surface.