jjust schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 11:44:
[...]
Heeft iemand deze al succesvol geinstalleerd? Je moet bijna gestudeerd hebben om dit stappenplan te doorlopen. Ik maak geen gebruik van bitlocker. Kan ik dan een aantal stappen overslaan?
Ik heb bij mij vorige week succesvol de installatie gedaan. Zoals hierboven al gezegd zou het me verbazen dat je Bitlocker niet gebruikt, want dan zou je het expliciet gedisabled moeten hebben. Je kan zien dat je Bitlocker gebruikt als in je File Explorer er bij het icoon van je C-drive er ook een open hangslot getoond wordt. Of je typt in het Start Menu 'Bitlocker' om dan naar Manage Bitlocker te gaan en ook daar zal je zien dat/of je C-drive protected is door Bitlocker.
Anyway, het viel me wel wat tegen dat de beschrijving niet 100% accuraat is. Uiteindelijk gaat dit énkel over de SP3, dus je zou dan toch denken dat deze beschrijving volledig te checken is op elk detail, en in het geval van zo een gevoelige upgrade is elk detail belangrijk.
Bvb: het begint al met de tool zelf. Er wordt gezegd dat je die msi moet downloaden, en dan ineens de tool runnen als Admin. Maar er staat niet bij dat je die msi eerst moet installeren, en dan de geinstalleerde tool runnen als Admin. Dat klinkt misschien vanzelfsprekend, maar als je al van in het begin van de procedure merkt dat je de zaken juist moet interpreteren, krijg je ook wel al schrik voor het vervolg.
Ook bleek een gegeven moment de SP3 niet te herstarten, terwijl de beschrijving wel suggereerde dat de SP3 zelf zou herstarten. Ik had een of andere obscure boodschap on-screen en moest vervolgens zelf via de power button een power down en terug power up doen. Als ik me niet vergis was het in stap 17 van het Update stuk (i.e. type exit + Enter om te herstarten).
Verderop staat er ook dat je PIN niet meer gaat werken, maar die bleef het bij mij gewoon werken.
Ten slotte krijg je tijdens het proces ook enkele bootschermen waarbij de achtergrond knalrood is. Wellicht is dat normaal, en is het omdat de TPM disabled is of zoiets, en dus het device niet veilig. Maar ze mocht dat ook wel vermelden in de beschrijving.
Ik stel alleszins voor van de instructies af te printen en naast je te leggen wanneer je het hele proces doorloopt. Kan je ook aanvinken wat er al gebeurd is, en eventueel notities nemen als iets anders gaat dan beschreven.
[
Voor 6% gewijzigd door
Twixie op 17-07-2018 12:22
]