Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Twixie
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 22:07
De SP3 kwam toch in elk geval met enkele apps e.d. die zeker niet in een plain W8.1 installer gaan zitten. Ik denk bvb aan Fresh Paint of OneNote.

• HollovVpo1nt
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 12-06 18:08

HollovVpo1nt

HD2 noob

quote:
Micha schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 21:21:
Dat is nieuw voor mij dat er een aparte versie bestaat. Hoogstens zou ik kunnen bedenken dat Microsoft een paar drivers verwerkt heeft in het installatiebestand dat ze zelf gebruiken voor de Surface. Maar het lijkt mij dat die direct gedownload worden na de installatie... Snap niet waarom dat een issue zou zijn.
Recovery images van Microsoft's support site worden per serienummer gedownload/ zijn apparaat specifiek. Ik wil niet generieke Win 8 software downloaden en dan zodanig aan de drivers bouwen dat het OS net zo wordt als een standaard met Windows 8 geleverde Surface Pro 3. Dat zou mijn zorg ook helemaal niet moeten zijn. Ik hoor het niet via een omweg te moeten doen. Ik heb ze geen toestemming gegeven om Windows 10 op het apparaat te zetten Ik wil de authentieke Surface Pro 3 Windows 8.1 ROM terug, het stoort mij dat Microsoft zo veel moeite er mee heeft, al helemaal omdat Surface Pro 3 met Windows 8.1 uitgebracht is. Microsoft heeft mijn issue geėscaleerd en ik zou er nog bericht over krijgen en ze hebben zelf voorgesteld om iemand die een SP3 met W8.1 heeft een W8.1 recovery ROM voor mij te laten downloaden. Blijkbaar staat dat dus nog op hun servers, snap niet waarom ze mij die download link niet kunnen geven.

• Propane
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 21:57
Er zitten zeker wat verschillen tussen de setups van een image die je download via de Media Creation Tool en de recovery image. Denk aan de setup van de pen tijdens de welkomst-wizard na installatie, of de keuze in taal aan het begin. En installeren met de recovery image maakt ook weer een recovery partitie aan op de tablet zodat je een reset kan uitvoeren zonder installatie media als ik me niet vergis. Dit doet een normale setup niet.

Ik heb zelf na ontvangst van mijn SP3 de recovery partitie over laten zetten op een USB stick. Altijd handig om bij de hand te hebben. Los van de boven genoemde verschillen is het echter ook veilig om door middel van de Media Creation Tool en de nieuwste Surface Pro driver pack de boel te herinstalleren. De pen kun je ook zonder wizard wel koppelen en de taal voor je installatie kies je in de tool. Verder is het exact Windows 8.1.

Ik snap echter je punt wel, maar als je tablet vervangen is zul je niet snel een 8.1 versie terug krijgen denk ik. Mogelijk kunnen ze een 8.1 recovery image beschikbaar stellen, maar daar moet je mogelijk nog even op wachten.

Schiet me net nog iets te binnen... tenzij je je product sleutel van de 8.1 tablet nog hebt wordt het lastig om de versie van de Media Creation Tool te activeren denk ik :P. En wordt het misschien ook lastig voor ze om je een geactiveerde recovery image te verschaffen? Lekkere situatie.

Edit:

Ik heb even gekeken en ik kan een 8.1 image downloaden, maar het gaat retetraag en heb weinig trek om m'n serienummer weg te geven ;). De image zal wel generiek zijn met een OEM sleutel ofzo, maar ik weet het niet zeker en wil straks geen gedonder met m'n eigen SP3.

Propane wijzigde deze reactie 27-01-2016 23:49 (9%)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

Haha wow. Het is even wachten inderdaad. Het irritante vind ik dat Microsoft heeft aangegeven mijn surface vervangen te hebben, maar de serienummers van mijn "oude" surface en "nieuwe" surface zijn exact gelijk. Dat wil zeggen dat ze gewoon zelf Windows 10 er op hebben gezet. Kijk als ik nou echt een nieuwe gekregen zou hebben met een nieuw serienummer zou ik het ze niet al te kwalijk hebben genomen omdat nieuwe SP3's met W10 geleverd worden. Niet dat ik dan wel W10 zou willen maat dat verzacht de pijn dan iets :p Ik gebruik mijn SP3 nog regelmatig als tablet en W8 vind ik echt een super tablet ervaring. W10 vind ik minder stabiel en een gigantische achteruitgang in tablet gebruikservaring. Ik moet een zal terug gaan naar 8.1, W10 is geen optie voor mij. Opkeek trouwens dat Microsoft USA voor mij aan het uitzoeken Is hoe ik terug moet. Microsoft NL heeft mij aan de tel verteld "onze excuses je kunt niet meer terug naar Windows 8".

• Propane
Ah, dat is nog vervelender inderdaad. Ik dacht dat het een vervanging was. Als je zoekt op "surface pro 3 serial" vind je wel een serienummer die werkt ;). Wel van een image die 2GB groter is dan de versie voor mijn serienummer, dus ik gok met meer talen erin (serienummer komt van een Vietnamese review site ofzo :P).

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

That moment when you have to use a Vietnamese serial number Haha. Ik wacht nog even af of Microsoft een degelijke oplossing heeft als je het niet erg vindt :p

• IJzerboot
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15-06 00:13
quote:
Ik_ben_Mark3 schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 16:55:
Ik wil mijn SP3 laten "repareren" door Microsoft. Valt niet onder garantie maar het kost 320 euro meen ik (vergeten wat het ook alweer was haha) en dan krijg ik gewoon hetzelfde model nieuw (ze gaan hem dus niet echt repareren voor mij).
Maar hoe kan ik dit het beste aanvragen? Ik had in eerste instantie via hun surface pro support site een gesprek aangevraagd:
https://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support
Surface Pro 3 > Garantie, service & herstel
En dan wordt je gebeld. Alleen was ik volgens de Nederlandse man aan de telefoon niet op het juiste adres voor een herstel verzoek dus werd ik doorverbonden. Maar ik werd doorverbonden met een of andere Indiėr die ook nog eens zeer slecht te verstaan was. Weet iemand van jullie hoe ik wel op de juiste manier een reparatie kan aanvragen? Bij voorkeur met iemand die Nederlands spreekt.
Zie mijn posts, kun je hier aanvragen: https://www.microsoft.com...-nl/support/service-order
Als je opgeeft wat er moet gebeuren krijg je een prijs op maat als je de opdracht aanmaakt.
Mijn geval, barst in scherm, 322,67 euro inclusief verzendkosten.
Je krijgt geen nieuwe maar een refurbished ( ik zie geen verschil met nieuw trouwens)
Bellen kan wel maar de kans dat je een slecht sprekende maar een goed bedoelende indier krijgt is erg groot. Ze wel goed hun best!
Dus gewoon serviceorder aanmaken, goedkoopst en snelst.

• Markos
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 13-06 15:44

Markos

FKA > Ik_ben_Mark3

quote:
IJzerboot schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 00:17:
[...]

Zie mijn posts, kun je hier aanvragen: https://www.microsoft.com...-nl/support/service-order
Als je opgeeft wat er moet gebeuren krijg je een prijs op maat als je de opdracht aanmaakt.
Mijn geval, barst in scherm, 322,67 euro inclusief verzendkosten.
Je krijgt geen nieuwe maar een refurbished ( ik zie geen verschil met nieuw trouwens)
Bellen kan wel maar de kans dat je een slecht sprekende maar een goed bedoelende indier krijgt is erg groot. Ze wel goed hun best!
Dus gewoon serviceorder aanmaken, goedkoopst en snelst.
Oké dankjewel!
Refurbished is mij ook prima, als hij het maar weer doet :)
Ik weet dat ze hun best doen, daar klaag ik ook niet over. Maar met een slechte verbinding en een toch wat afwijkende manier van Engels maakt communicatie niet echt handig. Plus wanneer ik met een Nederlander spreek weet ik (meer) zeker dat er niet onverwachte extra kosten komen die bijvoorbeeld Nederland specifiek zijn ofzo. Je zult zoiets altijd achteraf zien

• Caayn
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 11:04
quote:
gauchov6 schreef op donderdag 21 januari 2016 @ 17:59:
De omruilactie voor de netsnoeren staat nu op de support site van Microsoft:

https://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support

Microsoft roept netsnoeren terug voor Surface Pro-, Surface Pro 2- en Surface Pro 3-apparaten die voor woensdag 15 juli 2015 zijn verkocht Klik hier voor meer details.

https://www.microsoft.com...ce-and-recovery/powercord
Zojuist mijn vervangende netsnoer mogen ontvangen :) Echter heb ik een netsnoer met een UK plug ontvangen |:(

Gelijk contact gezocht met support. Kreeg ik een Brits persoon aan de lijn :+ dus ik op mijn opperbeste Engels uitgelegd dat ik graag een netsnoer met een twee pins plug wil ontvangen zoals gebruikelijk is in Nederland. Nieuw netsnoer besteld en nu maar hopen dat ik dit keer wel een netsnoer met een twee pins plug ontvang.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

Even een update over mijn Windows 10 -> Windows 8.1 issue van een paar dagen terug. Op chronologische volgorde:

1. Stuur Pro 3 met Windows 8.1 op naar reparatie, kreeg een vervangende Pro 3 met Windows 10.
2. Gebeld naar NL Support: Je kunt niet meer terug.
3. Contact opgenomen met US Support (Chat): Jawel, je kunt wel terug!
Support: Download de recovery image van de website, en je kunt terug.
Ik: Dat is toch mijn huidige recovery image? Van Windows 10 dus?
Support: Nee, dit is Windows 8.
Recovery image gedownload, bleek toch Windows 10 te zijn. Zonde van mijn tijd.
4. Contact opgenomen met support: De recovery image was Windows 10..
Support: Oh. Probeer iemand te vinden die wel een Pro 3 met Windows 8.1 heeft en laat die persoon de recovery image voor je downloaden, installeer die.
Ik: Ik ken niemand met een Pro 3 op 8.1.
Support: Oh.. nou geef ons 48 uur de tijd en we sturen je een mailtje met een oplossing.
**Meer dan 48 uur gewacht**
5. Contact opgenomen met support: jullie zouden mij mailen, nog geen mail gehad. Moest heel de issue opnieuw uitleggen..
Support: Binnen 45 minuten sturen we je per mail een oplossing.
*Na 5 uur mail gehad*
Mail: Sorry. Je moet Windows 8.1 kopen.
6. Wederom contact opgenomen met Support. Moest weer heel het verhaal opnieuw uitleggen (zucht)..
Ik: (verhaal uitgelegd), Dus, ik ga absoluut niet betalen voor een probleem die ik niet heb veroorzaakt.
Support: Hmm.. Snap ik. Even kijken wat de opties zijn.
Ik: Hey ik heb een idee, mijn oude Surface Pro 3 die ik heb opgestuurd, die draaide op Windows 8.1! Ik heb de serienummer van die Pro 3 nog, zou ik via die serienummer via de recovery link een Windows 8.1 recovery image kunnen downloaden die eigenlijk bedoeld is voor die Pro?
Support: Wow! Goed idee! Je bent wel goed hierin, werk je in de IT? (Zonder grap..)
Ik: Nee. Gezond verstand. Voordat ik deze methode uitvoer, zou je mail een mailtje kunnen sturen waarin je deze methode goedkeurt? Ik wil dus Windows 8.1 op mijn Pro 3 krijgen via de omschreven methode.
Support: Zal ik doen!
** Uiteindelijk geen mailtje gekregen, had ik wel verwacht dus had een kopie opgeslagen van de transcript**

Zo gezegd zo gedaan.. image gedownload.. geinstalleerd.. verrek! Windows 8.1 staat erop! Even activeren. Oh oh.. er staat voer een sleutel in of koop een sleutel. Die heb ik niet! Nou even contact opnemen met Microsoft dan.

7. Contact opgenomen met Support
Ik: *Probleem uitgelegd*
Support 1: Snap ik. Ik link je even door naar iemand van de Activatieteam.
Support 2: Ik heb naar je situatie gekeken. Je kunt alleen activeren als je een activatiesleutel koopt of Windows 8.1 koopt.
Ik: Wat?? En hier kom je nu mee? Je college heeft me zelf verteld dat deze methode zou werken! En het is me gelukt.
*Transcript opgestuurd*
Support 2: Het is je niet gelukt want hij is niet geactiveerd.
Ik: Waarom heeft je collega mij dan voorgesteld om iemand met een Pro 3 met windows 8 te vinden en via die persoon een recovery image te downloaden ? Ik heb precies hetzelfde gedaan.
Support 2: Ze heeft niet gezegd dat het zou werken. Het heeft niet gewerkt omdat hij niet geactiveerd is.

Na een lang welles nietes verhaal toch paar ermee gekapt. Er zijn wel meerdere manieren op Windows 8 te activeren.. Maarja, echt jammer hoe het support traject is gegaan. Ontkenningen, tegenstellingen, 10x hetzelfde verhaal moeten uitleggen terwijl ik referentienummers had.. Normaal gesproken heb ik erg goede ervaringen met Microsoft Support.

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 22:26
Ik heb een vervangende kabel aangevraagd 2 weken terug, nog niets ontvangen.

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17-06 08:21

GerkeP

Vragen mag altijd........

quote:
Worsteneter schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 15:47:
Ik heb een vervangende kabel aangevraagd 2 weken terug, nog niets ontvangen.
Ik heb deze vandaag ontvangen, ze kunnen het niet helemaal aan, de hoeveelheid ;)

GerkeP

• Worsteneter
quote:
GerkeP schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 16:44:
[...]

Ik heb deze vandaag ontvangen, ze kunnen het niet helemaal aan, de hoeveelheid ;)
Ah ok. Beetje raar.. Ze weten hoeveel dingen ze verkocht hebben dus dan zou je verwachten dat je daar je logistieke operatie op afstemt. We wachten dus geduldig af.

• gauchov6
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 00:00

gauchov6

BMW K54 & F21

Direct bij het begin van de omruilactie twee snoeren besteld (voor m'n SP2 en SP3). Ene is vorige week gearriveerd, andere vandaag. Uitlevering loopt dus, maar niet elke levering komt even snel...

• GuitarJJ
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-06 12:11
Heb die van mij ook gisteren ontvangen. Gewoon keurig netjes een EU-plug. :)

www.hardloopgear.nl

• Twixie
Ik vraag me af wanneer W10 eindelijk gefixt zal worden zodat je de SP3 deftig kunt gebruiken tussen tablet en docked mode met extra scherm.
Niet alleen is er nog altijd die bug dat hij de scaling niet goed zet als je dockt of undockt. Nu nog een andere grappig, doch vervelende bug gevonden. Ik had de SP3 in tablet mode in portrait orientatie gebruikt. Dag erop (terwijl hij dus in sleep is) heb ik die in mijn dock geplaatst. Op dat moment blijft de SP3 denken dat hij vertikaal staat, terwijl het externe scherm wel de goede orientatie heeft. Zelfs na reboot bleef dit probleem bestaan. Ik moest dus de SP3 eerst weer uit de dock halen en wat ronddraaien tot ik hem zo in landscape kreeg en dan terug docken...

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07-06 15:40
Even in het kort een situatieschets: Afgelopen zaterdag (30/01) een tweedehands Surface Pro 3 gekocht voor 100¤ met gebroken touch (na het vallen). Het onderste deel werkte nog, bovenkant niet. LCD zelf was nog in orde. Uiteindelijk na wat rondkijken besloten om hem via MS te laten vervangen door een andere voor de schappelijke prijs van 322¤ (goedkoper dan het zelf doen alleszins). Maandag aangemeld, dinsdag meegegeven met UPS, woensdag aangekomen in Duitsland, donderdag een vervanger opgestuurd gekregen en vrijdag binnen. Zeer snelle service van Microsoft dus daarover enkel maar lof. :) Zaterdag ook de replacement power cable aangevraagd en die zat woensdag al in de bus.

Gisterenavond een Type Cover 4 besteld en vandaag aangekregen. De Surface (met Windows 10) wou deze niet herkennen. Bleef tussen de "Other devices" staan en zelfs na manueel drivers installeren kwam er geen schot in de zaak. Uiteindelijk besloten om hem gewoon helemaal te resetten met de Type Cover aangesloten, er stond toch geen belangrijke data op. Na de herinstallatie werkte alles perfect. Problem solved dus.

Of toch niet, blijkbaar heb ik een enorme lag op mijn touchpad. As ik hem voor de eerste keer gebruik duurt het enkele seconden voordat mijn cursor vlot mee beweegt. Tijdens die seconden zie ik hem wel haperen over het scherm, maar dat is dus totaal onbruikbaar. Al met verschillende instellingen geėxperimenteerd en ook de nieuwste drivers en Firmware updates geļnstalleerd maar dat heeft ook niet mogen baten.

Daarom dus, als nieuwe Surface gebruiker, hoop ik dat jullie hier misschien al een mogelijke oplossing hebben voor gevonden. Via Google kom ik steeds dezelfde suggesties tegen en tot hiertoe hebben die dus nog geen oplossing kunnen bieden. De laatste optie die ik nu nog ga proberen is manueel opnieuw drivers te installeren voor de trackpad, al heb ik er weinig hoop in dat dit het effectief gaat verhelpen.

*edit*
Nog voor ik de nieuwe drivers kon installeren deed de Type Cover het perfect en nu enkele dagen later gaat het nog steeds probleemloos, zelfs na meermaals loskoppelen en herstarten/uitschakelen. Problem solved dus! ;)

bibi2205 wijzigde deze reactie 08-02-2016 14:35 (5%)

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• vali
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 10-06 23:49
Wow dit is best wel nice. Ik was vergeten nog om mijn oplader aan te melden en krijg nu het volgende mailtje van Microsoft:
quote:
Microsoft is vrijwillig begonnen met het terugroepen van netsnoeren (het snoer dat in een stopcontact wordt gestoken) meegeleverd met de Microsoft Surface Pro en Microsoft Surface Pro 2, en met elke Microsoft Surface Pro 3 aangeschaft voor 15 juli 2015 ("pre 15 juli 2015 Surface Pro 3's"). Dit wordt gedaan in samenwerking met meerdere regelgevende overheidsinstanties.
Als deze netsnoeren gedurende langere tijd scherp en regelmatig worden gebogen of strak opgerold kunnen ze beschadigen. Beschadigde netsnoeren kunnen oververhit raken waardoor gevaar voor brand of elektrische schokken ontstaat.
Volgens onze informatie heb je de volgende apparaten geregistreerd die in aanmerking komen voor een vervangend netsnoer
Kan Apple nog van leren door de klanten zelf maar naar een winkel te gaan en daar te laten omruilen. Thuis laten sturen is mijns inziens wel betere service.

vali wijzigde deze reactie 10-02-2016 22:39 (8%)

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

Hallo allemaal,

Vraagje, is jullie CPU fan ook "luid" zonder dag je zware taken doet? Mijn SP3 is zowat idle (pdfje lezen + internet explorer) en ik hoor de fan al relatief luid draaien. Is dit normaal?

Edit: alle updates geinstalleerd, lijkt voorlopig prima te zijn :)

HollovVpo1nt wijzigde deze reactie 11-02-2016 16:29 (14%)

• PuijkeN
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:48

PuijkeN

euhm ?

Ik heb het idee dat sinds de laatste firmware update er wat veranderd is... ik heb eigenlijk amper last gehad van een luidruchtige SP3, maar sinds kort blaast hij bijna continu.

Waar ik vroeger normaal kantoor werk deed op 2 schermen zonder fan, blaast hij nu bijna continu. Misschien zijn er nog mensen die een verandering opgemerkt hebben?

• RobinFM
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 13-06 23:33
quote:
PuijkeN schreef op maandag 15 februari 2016 @ 13:29:
Ik heb het idee dat sinds de laatste firmware update er wat veranderd is... ik heb eigenlijk amper last gehad van een luidruchtige SP3, maar sinds kort blaast hij bijna continu.

Waar ik vroeger normaal kantoor werk deed op 2 schermen zonder fan, blaast hij nu bijna continu. Misschien zijn er nog mensen die een verandering opgemerkt hebben?
Yep, ik heb ook de indruk dat de SP3 de fan eerder aanzet dan een update of 1-2 geleden. Hij blaast bij mij niet constant, maar wel op momenten dat 'ie het 'vroeger' niet deed.

• HollovVpo1nt

HollovVpo1nt

HD2 noob

Check bij task manager welke processen CPU recources vreten. Bij mij was het zo dat een bepaald proces was die in idle, zonder dat er programma's open stonden 30% van mijn CPU gebruikte.

• 1sectionone1
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 17-06 07:34
Ik heb een Surface Pro 3 die gevallen is en heeft een gebroken scherm. Alles werkt nog behalve dat er een barst in zit en de touch werkt niet overal.

Ik zie dat sommige ook hun Surface Pro 3 hebben aangemeld voor reparatie (omruilen voor refurbished), en dit kost rond de 300 euro of iets goedkoper of duurder.

Ik probeer dit nu ook via de microsoft surface support site om dit te laten doen, echter krijg ik de melding dat dit buiten garantie is en dit 450 euro gaat kosten. Dan komt er nog BTW bij, dus zit ik op de 544 euro.
Terwijl dit gewoon de goedkoopste Surface Pro 3 64GB is. Hebben jullie nog iets speciaals gekozen of heb ik pech dat de prijzen zijn verhoogd?

• bibi2205
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 07-06 15:40
Ik heb hem toen hier aangemeld: https://www.microsoft.com...-be/support/service-order

De prijs was zo'n 266¤ excl. btw.. Ik kan het nu niet nakijken aangezien er nog een service order open zou staan volgens Microsoft, terwijl ik mijn nieuwe kabel en mijn Surface al lang terug in mijn bezit heb. Mogelijk heb je dus inderdaad pech dat de prijzen verhoogd zijn intussen.

Mac Pro (Mid 2010) - Intel Xeon 6-Core 3.33GHz : 24GB DDR3 ECC : 256GB SSD, 1TB SSD & 2x2TB HDD : GeForce GT120 + GTX1080 //\\ 13" Macbook Pro Retina (Late 2013) - Intel Core i5-4258U 2.4GHz : 8GB DDR3 : 256GB : Intel Iris

• Quilt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 15:18
Mijn Surface Pro 3 (i5 4GB 128GB) lag gisteren aan, met voeding, extern scherm en USB-hub ingeplugd.
Toen ik hem na een paar uur opnieuw wou gebruiken, reageerde hij niet meer.

Ik krijg hem niet meer opgestart.
De procedure met 30s, 15s beide knoppen en zo geeft niets. Wel is er na 15s een signaal via het lichtje van de voeding.

Ik vermoed dat er weinig anders op zit dan hem opnieuw binnen te brengen?
Hij is 14 maand oud.

• GuitarJJ
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 16-06 12:11
quote:
Quilt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:
Mijn Surface Pro 3 (i5 4GB 128GB) lag gisteren aan, met voeding, extern scherm en USB-hub ingeplugd.

De procedure met 30s, 15s beide knoppen en zo geeft niets. Wel is er na 15s een signaal via het lichtje van de voeding.

Hij is 14 maand oud.
Ook al geprobeerd om bovenstaande uit te voeren zonder typecover aangesloten? Bij de SP4 geeft die nog wel eens problemen.

www.hardloopgear.nl

• Quilt
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 20-05 15:18
Ik heb geprobeerd met en zonder typecover. Bij met licht de cover eventjes op, maar dan gebeurt er niets meer.

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

quote:
1sectionone1 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:45:
Ik probeer dit nu ook via de microsoft surface support site om dit te laten doen, echter krijg ik de melding dat dit buiten garantie is en dit 450 euro gaat kosten. Dan komt er nog BTW bij, dus zit ik op de 544 euro.
Terwijl dit gewoon de goedkoopste Surface Pro 3 64GB is. Hebben jullie nog iets speciaals gekozen of heb ik pech dat de prijzen zijn verhoogd?
De reparatie van een scherm zou hier 266 euro kosten. Het wordt daar ook als zelf veroorzaakte schade gezien die dus buiten de garantie valt.

Let er wel op dat een Surface 3 die ter reparatie wordt gestuurd terugkomt met Windows 10 en geen 8 meer.

Camacha wijzigde deze reactie 25-02-2016 20:41 (8%)

Persuader of bytes.

• PuijkeN
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 12:48

PuijkeN

euhm ?

quote:
HollovVpo1nt schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 14:01:
Check bij task manager welke processen CPU recources vreten. Bij mij was het zo dat een bepaald proces was die in idle, zonder dat er programma's open stonden 30% van mijn CPU gebruikte.
Er is op Windows 10 een tijdje een probleem geweest met het proces "Systeemgeheugen en gecrompieerd geheugen" welke continu een cpu belastte. Dit was na een restart of wanneer de Surface uit slaapstand komt.

Via wat research leek dit te wijten aan het feit dat de driver Intel RST niet geļnstalleerd was. Ik installeerde telkens wel de Surface drivers (pakket te downloaden op MS site), maar nooit specifieke Intel drivers. Sinds ik deze driver geļnstalleerd heb lijkt dat probleem opgelost te zijn.

In ieder geval maakt de Surface meer lawaai dan vroeger, met een lichte Office load van gemiddeld 10 - 25 % CPU begint hij nu stil te blazen (CPU temp is dan +- 50°). Ik heb het idee dat dit vroeger toch iets langer duurde... ik leer er wel mee leven... wie weet komt er in een volgende update opnieuw een aanpassing.

• DorkoTheBeast
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 06-05 13:19
Ik heb sinds kort een probleem met de SP3 dat mijn bluetuoth device in device manager is uitgeschakeld na een shutdown... die terug enablen helpt wel maar is lastig...iemand een idee?

• fredgroes
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 19:37
Ik ben zo langzamerhand aan het kijken om mijn android tablet te gaan vervangen met een Surface pro 3. Maar er is iets wat ik eerst zou willen testen en dat is of mijn amerikaans honkbal wat via een flash based webplayer vloeiend loopt.

Het volgende model heb ik op het oog: Microsoft Surface Pro 3 i5 128GB met 4gb aan geheugen (http://www.midimedia.nl/m...ws-10-met-keyboard-zwart/). Is er iemand in de buurt (+-15km) van Alphen aan den Rijn die dit model heeft en mij zou laten willen langskomen om te kijken of het honkbal goed en vloeiend loopt?

Update 6/3 inmiddels in het bezit van een 3 i7 8gb en het werkt allemaal perfect

fredgroes wijzigde deze reactie 06-03-2016 08:34 (6%)

• Ramon 73
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 15-06 21:10
Ontzettend veel gedoe gehad met de SP3, veel BSOD, niet kunnen afsluiten, spontaan booten.
Deze oplossing lijkt het probleem opgelost te hebben. Draai pas 1 dag met de oplossing uitgevoerd, maar lijkt in orde te zijn.

• Ramon 73
quote:
D3nnisd schreef op zondag 24 januari 2016 @ 19:56:
Ik heb nu dus sinds de update dat mn surface afsluit, en na een tijdje weer uit zichzelf aangaat.

Iemand die dit ook ervaart?
Zie mijn reactie hierboven.

Bij mij werkt de oplossing goed. Maar voordat ik het had uitgevoerd was ik wel even verder......de driver verwijderen duurde wel erg lang (heb 1 uur gewacht). Truc was om te herstarten, pen uit BT apparaten te verwijderen en in apparaatbeheer uit te schakelen. Na nog een herstart kon de driver probleemloos verwijderd worden, daarna weer een herstart en pen opnieuw pairen in BT settings (knop van pen 7 sec ingedrukt houden).
Daarna draaide de SP3 weer perfect, sluit af zodra ik dat wil en start niet "uit zichzelf" opnieuw op. Ook het vage uitschakelen waarna de cover toch blijft oplichten en de windows toets een kleine triller geeft, dat is ook opgelost.

• Nathank
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-01 15:43
quote:
1sectionone1 schreef op vrijdag 19 februari 2016 @ 10:45:
Ik heb een Surface Pro 3 die gevallen is en heeft een gebroken scherm. Alles werkt nog behalve dat er een barst in zit en de touch werkt niet overal.

Ik zie dat sommige ook hun Surface Pro 3 hebben aangemeld voor reparatie (omruilen voor refurbished), en dit kost rond de 300 euro of iets goedkoper of duurder.

Heb je hier nog iets op gevonden? Bij mij kost het namelijk ook ¤450. Die van mij komt uit de VS, wellicht dat het daarmee te maken heeft?

• Yagermeister
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 13-06 12:56

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Is er iemand die toevallig een NL recovery ter beschikking heeft voor een Surface 3 Windows 8.1 en/of Windows 10. Ik bedoel daarmee de originele die bij de surfaces zitten.

Ik heb zelf 1 Windows 8.1 variant en 1 Windows 10 variant die ik in italie gekocht heb maar echter geen NL op te vinden is. Met de originele recovery van microsoft zelf krijg ik alleen dezelfde (onbruikbare) talen terug en ik wil liever geen language pack gebruiken als mijn ouders een keer dat ding moeten resetten.

Ik heb bovenstaande ook gepost in een ander topic van de surface maar daar kwam geen reactie dus ik doe het even hier opnieuw.

Intel 6700K, Rampage 8 Ranger, 32 GB DDR4, Nvidia GTX770 2GB, LG 27" LCD

• Enki
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 13-06 13:32
quote:
Quilt schreef op donderdag 25 februari 2016 @ 10:33:

Hij is 14 maand oud.
Hier hetzelfde verhaal: ik kreeg hem met geen mogelijkheid meer opgestart voorbij het UEFI-scherm. Ook herinstallatie vanaf een USB-bootdisk lukte niet. Zat nog net binnen de garantie, dus gisteren maar opgestuurd... :|

Overigens, ik heb er een stuk of vijf in beheer bij mijn gebruikers (inclusief mijzelf), en ik moet eerlijk zeggen dat ik niet onder de indruk ben van de degelijkheid en betrouwbaarheid. Ik heb hem naast mijn desktop draaien, maar degenen die er constant mobiel op werken melden best wel veel problemen (zwart scherm bij het opstarten, toetsenbord wordt niet herkend, geen netwerkverbinding bij het ontkoppelen van het dockingstation, soms geen beeld op de externe monitor, etc.).

Mijn gebruikers vinden hem erg sexy, maar ik denk niet dat ik er nog meer naar binnen kieper.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• inc
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 23:13
Als ik dit zo allemaal lees heb ik ook geen behoefte meer om er tweedehands eentje op de kop te tikken voor weinig ...

iPhone 7 - MBPr 13 2015 i7 3,1ghz 16GB 512GB - Canon EOS 100D - zuinige server - ioniq EV

• Twixie
quote:
iinnc. schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:39:
Als ik dit zo allemaal lees heb ik ook geen behoefte meer om er tweedehands eentje op de kop te tikken voor weinig ...
Lijkt me logisch dat in een thread over een relatief oud device, je nog enkel over problemen zult lezen... Hier zelf gewoon een werkende SP3.

Twixie wijzigde deze reactie 07-04-2016 10:17 (4%)

• IJzerboot
Hier ook een zeer tevreden gebruiker!

• Nathank
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23-01 15:43
Voor ik hem liet vallen was ik er ook zeker blij mee. Enkel werd het toetsenbord heel soms niet herkend, maar loskoppelen en weer vast en dat is direct opgelost. Ook had ik de befaamde 'gele rand', maar als ik dat zou hebben gemeld zou dat zo verholpen zijn.

• Propane
quote:
Nathank schreef op donderdag 07 april 2016 @ 22:35:
Voor ik hem liet vallen was ik er ook zeker blij mee. Enkel werd het toetsenbord heel soms niet herkend, maar loskoppelen en weer vast en dat is direct opgelost. Ook had ik de befaamde 'gele rand', maar als ik dat zou hebben gemeld zou dat zo verholpen zijn.
De mijne heeft ondertussen een val of 3 weten te overleven, vanaf knie niveau tot vanaf een metertje of anderhalf... Geen deuk of kras te bekennen :D. Ze maken die dingen toch redelijk stevig.

• Edgarz
  • Laatst online: 12-06 23:54

Edgarz

Tweako-active since1986

quote:
iinnc. schreef op donderdag 07 april 2016 @ 09:39:
Tja, als er niets aan de hand is met je SP3 dan zul je dat waarschijnlijk niet elke dag op het forum posten. Dus niet een erg goede graadmeter om je aankoop van af te laten hangen. Probleemloze devices (in z'n algemeenheid) bestaan niet, laat staan devices die door user interaction 'opeens' hele rare dingen doen...

• robbinonline
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:31

robbinonline

http://goo.gl/OKn06A

Welke versie van WiFi drivers hebben jullie geļnstalleerd staan onder Windows 10?

Mijn Surface met de Marvell AVASTART netwerk kaart met drivers versie 15.68.9037 ziet namelijk geen 5 GHz netwerken.

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 12-06 23:54

Edgarz

Tweako-active since1986

quote:
robbinonline schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 19:05:
Welke versie van WiFi drivers hebben jullie geļnstalleerd staan onder Windows 10?

Mijn Surface met de Marvell AVASTART netwerk kaart met drivers versie 15.68.9037 ziet namelijk geen 5 GHz netwerken.
Kanalen >140 op 5 Ghz ziet de kaart niet. Kanaal aanpassen in de router (niet op 'auto' , dan wordt een hoog kanaal gekozen) zou moeten werken.

Versie 15.68.9037.59 hier (meest recente) en alles werkt goed op 5Ghz en AC

Edgarz wijzigde deze reactie 12-04-2016 21:29 (15%)

• Twixie
Vandaag ineens een bizar probleem met mijn SP3 in het Docking Station. Ik kan ineens het volume niet meer wijzigen. Staat op 100 en is niet te wijzigen, noch met de volume keys van mijn keyboard, noch met de traybar volume slider.
Nog iemand een gelijkaardig probleem ? Al eens gegoogled, maar niets gevonden.

EDIT: probleem opgelost... door even de 3.5mm jack uit te trekken en terug in te pluggen :? Of toch niet... probleem is terug...
EDIT2: is in elk geval een software probleem. Heb 2 docking stations en met beide is het hetzelfde. Het is ook enkel het volume van het docking station dat vast op 100 staat. Als je de 3.5mm stekker uittrekt, schakelt hij automatisch over op de built-in speakers en werkt het volume terug normaal. Heb ook met een koptelefoon in het dock geprobeerd en ook daarmee staat het volume vast op 100.

EDIT3: Probleem opgelost. Heb uiteindelijk een Uninstall moeten doen van het device in Device Manager, en dan rebooten om het device terug te laten detecteren. Daarna werkte het weer naar behoren.

Twixie wijzigde deze reactie 29-09-2016 09:16 (57%)

• jeroen.ijmuiden
  • Laatst online: 21:24
Ik heb sinds kort een Surface Pro 3 i3 en wil het geheugen uitbreiden met een microsd. Met welk merk/type hebben jullie de beste ervaring? En ligt het aan mij of is de dock heel slecht leverbaar?

• pimsaint
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 16-06 06:01
Ik vond de Surface eigenlijk altijd een te duur apparaat maar kreeg een tijdje terug een aanbieding voor de Surface 3. Apparaatje bevalt me prima maar is echt gigantisch traag. Ik denk dat ik de hele set (S3, Typecover en pen) verkoop om mijn aankoop van vandaag terug te verdienen. Tip voor de twijfelaars: vandaag op iBood

[Microsoft Surface Pro 3, 12”, i5, 4GB, 128GB Win10 - ¤ 499,95]

• pimsaint
Is er iemand hier die veel (boeken) leest op de SP3? Ik heb een surface aangeschaft via iBood van de week en denk erover op mijn Nexus tablet de deur uit te doen. Ik lees er veel op middels Play Books en Kindle app. Wat raden jullie aan voor de surface?

• IJzerboot
Ik lees vooral pdf en cbr (CDisplay Image Display Program - version 1.8.1.0) en dat bevalt prima

• Jheroun
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 28-05 09:14
quote:
pimsaint schreef op donderdag 17 november 2016 @ 07:14:
Apparaatje bevalt me prima maar is echt gigantisch traag.
Huh? Is het een pro of een gewone surface? Niks is perfect maar ik heb mijn pro3 nog nooit als traag ervaren, wat werkt er niet lekker dan?

Ik heb nu na zo'n twee jaar wel ineens een lege batterij in mijn pen, best onhandig ineens dan :)

• pimsaint
quote:
Jheroun schreef op woensdag 23 november 2016 @ 11:16:

Huh? Is het een pro of een gewone surface? Niks is perfect maar ik heb mijn pro3 nog nooit als traag ervaren, wat werkt er niet lekker dan?
Sorry, misschien niet helemaal lekker geschreven maar ik heb nu een normale 3, die is lekker compact maar echt moelijk traag. Vandaar dat ik nu een pro 3 heb gekocht via iBood.

• Propane
Jongens, wat is de SP3 toch een super fijn apparaat met Windows 8.1 erop ipv Windows 10.

Ik heb het even terug gezet omdat ik hem binnenkort ter reparatie aan wil bieden, maar wat heb ik alle soepele veeg bewegingen gemist. En de echte fullscreen browse experience etc. Ik bewaar mijn W8.1 recovery image maar goed :P.

• pimsaint
En in navolging van de eerste aanbieding nu de 8GB/256GB versie in de aanbieding op iBood voor ¤599:

[Microsoft Surface Pro 3, 12 inch, i5, 8GB RAM, 256GB Win10 Pro]

Edit: 4GB/128GB versie vandaag ook nog in de aanbieding voor ¤499.

pimsaint wijzigde deze reactie 03-12-2016 06:36 (26%)

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
pimsaint schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 06:33:
En in navolging van de eerste aanbieding nu de 8GB/256GB versie in de aanbieding op iBood voor ¤599:

[Microsoft Surface Pro 3, 12 inch, i5, 8GB RAM, 256GB Win10 Pro]

Edit: 4GB/128GB versie vandaag ook nog in de aanbieding voor ¤499.
Let op: het gaat om gerefurbisede exemplaren (opgeknapt tweedehands). Ook wordt geen pen of cover meegeleverd. De uiteindelijke prijs wordt dus iets hoger.

Camacha wijzigde deze reactie 03-12-2016 06:39 (4%)

Persuader of bytes.

• pimsaint
quote:
Camacha schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 06:38:
[...]
Let op: het gaat om gerefurbisede exemplaren (opgeknapt tweedehands). Ook wordt geen pen of cover meegeleverd. De uiteindelijke prijs wordt dus iets hoger.
Sorry, dat had ik er inderdaad bij moeten vermelden.

Ik heb de 4GB/128GB versie inmiddels binnen maar deze gaat retour tbv de iBood van vandaag. Puur geluk gehad en 2e hands een pen en typecover kunnen scoren voor 35 euro.

Al met al vind ik het een prima deal; een zgan Surface Pro 3 met garantie voor minder dan de helft van de originele prijs.

• pimsaint
Zijn hier gebruikers die de refurbished 4GB/128GB hebben aangeschaft en middels het serienummer hebben geregistreerd op de Surface service pagina? Zo ja, welke garantiedatum wordt hier vermeld?

• DoleBole
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15-06 18:00
ikzelf heb de 8GB/256GB gekocht en heb bij MS garantie tot september 2017

• MacGyver007
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14-06 21:52
Goedemorgen,

Inmiddels heb ik de refurbished Surface Pro 3 (8GB, 256GB) binnen van iBood. Ik had er niet bij stil gestaan maar blijkbaar kunnen deze US-modellen niet verbinden met wifikanalen boven 11. Had het internet al afgestruind op zoek naar een oplossing maar de enige remedie die ik kon vinden (via het register een waarde veranderen) is inmiddels niet meer mogelijk.

Wellicht heb ik ergens overheen gelezen maar is jullie bekend of dit op te lossen valt? Ik voel anders een retour aankomen. Alvast bedankt voor jullie input!

Groeten,

Paul

• tw_gotcha
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 13-06 21:13
ik heb een refurbished gekocht van estunt (Delftse studenten die een business zijn begonnen) en de warrenty via microsoft is tot 2 dec 2017. Werkt verder prima (met stylus) 580 euro. Tweedehands surface pro 4 typecover erbij gekocht via tweakers.
Eindelijk een tablet voor professioneel gebruik. Ik heb twee asus transformers geprobeerd, met een atom 3735 en en atom 3800 (geloof ik) maar die waren gewoon te traag voor win 10, of asus heeft dat niet goed geimplementeerd, en het toetsenbord en vooral de trackpad waren hopeloos.
Ik moet wel even wennen aan de ventilator en warmte ontwikkeling, maar ik eb via de intel tool de cpu en dergelijke wat minder voltage gegeven. Kijken of dat helpt.
https://medium.com/@honso...e-2f073e7a2c42#.lcmj43xo6

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

quote:
MacGyver007 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:10:
Wellicht heb ik ergens overheen gelezen maar is jullie bekend of dit op te lossen valt? Ik voel anders een retour aankomen. Alvast bedankt voor jullie input!
Het is niet ideaal, maar zou in eigenlijk alle gevallen gewoon moeten werken.

Persuader of bytes.

• Propane
Ik ben weer extreem blij met Microsoft. Mijn SP3 begon wat tekenen van de tijd te vertonen. Light bleed in het display, gele verkleuring langs de randen, CPU fan die lawaai maakte (alsof het aanliep), de kickstand die veel speling had etc.

Mijn garantie liep tot begin deze maand, dus ik heb hem eind december opgestuurd en weer een gloednieuwe, of in ieder geval in perfecte staat refurbished SP3 terug gekregen. Kan ik weer twee jaar vooruit :P :D.

Trouwens wel ingeleverd met W8.1 en eentje terug gekregen met W10, dat is jammer. Maar gelukkig heb ik mijn eigen backup van W8.1 om terug te zetten wanneer ik wil.

Propane wijzigde deze reactie 21-01-2017 11:00 (15%)

• Twixie
quote:
MacGyver007 schreef op maandag 19 december 2016 @ 08:10:Ik had er niet bij stil gestaan maar blijkbaar kunnen deze US-modellen niet verbinden met wifikanalen boven 11.
...
Ik voel anders een retour aankomen. Alvast bedankt voor jullie input!
Ga jij serieus een toestel returnen omdat je kanalen 12 en 13 mist ?! Ik wist zelfs niet eens dat die toegelaten/available waren in Europa (heb het effen opgezocht). Of heb je een specifiek AP waar je mee moet connecten dat niet onder jouw beheer valt en op 12 of 13 zit ? Dan zou ik die beheerder eens aanspreken, want sowieso is het met 2.4GHz aanbevolen om enkel 1, 6 en 11 te gebruiken om overlaps te minimalizeren.

• Evanescent
  • Registratie: september 2001
  • Niet online
Ik merk dat ik Windows 10 echt niks vind en terug wil naar Windows 8.1. Ik heb mijn Surface Pro 3 destijds met 8.1 gekocht maar later is deze i.v.m. een reparatie vervangen door de Windows 10-versie. Ik kan nu niet meer via de support site de 8.1-recovery downloaden. Is er iemand genegen deze voor mij te downloaden en ergens neer te zetten?

Ik heb niet getracht om MS support te vragen hiernaar, omdat ik verwacht dat ze dat niet doen... Aanname ;)

• Propane
quote:
Evanescent schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 13:54:
Ik merk dat ik Windows 10 echt niks vind en terug wil naar Windows 8.1. Ik heb mijn Surface Pro 3 destijds met 8.1 gekocht maar later is deze i.v.m. een reparatie vervangen door de Windows 10-versie. Ik kan nu niet meer via de support site de 8.1-recovery downloaden. Is er iemand genegen deze voor mij te downloaden en ergens neer te zetten?

Ik heb niet getracht om MS support te vragen hiernaar, omdat ik verwacht dat ze dat niet doen... Aanname ;)
Ugh... Ik heb min of meer hetzelfde probleem. Mijn SP3 ter reparatie gestuurd met W8.1, terug gekregen met W10. Ik heb een recovery image van W8.1 van de oude SP3 die ik had, maar net geļnstalleerd en hij kan Windows niet activeren :'( . Dus of moeilijk en minder legaal gaan doen, of terug naar W10.... Even kijken of ik nog ergens een key heb.

Edit: F*** yeah, hij pakt m'n Windows 8 Pro key die ik bij release voor m'n desktop had gekocht, haha. Ik weet dat het een nogal late reactie is, maar mocht je de image nog willen gebruiken, stuur mij even een PM.

Propane wijzigde deze reactie 07-04-2017 21:11 (10%)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Ramon 73
Al een paar weken had ik last van een snel opwarmende SP3 (i7/8GB/256GB). Al binnen 5 minuten na start in de ochtend was de achterkant gloeiend en draaide de fan overuren. MS geeft slechts anderhalf jaar garantie en die is verlopen, dus ik was al aan het dubben iets anders aan te schaffen. Toch maar eens geprobeerd om de ventilatiekanalen schoon te maken. Stofzuigermond aangepast naar een smalle sleuf en paar keer langs alle ventilatiesleuven gehaald.

Mijn SP3 heeft nu weer normale temperaturen en fan snelheden! Hij wordt wel warm, maar draait nu al dik uur waarvan 1 uur op de lader, fan is nog niet aan.
I'm happy #1 !

Ik gebruik mijn SP3 erg veel voor Powerpoint presentaties. Natuurlijk heb ik een "clicker" maar die doet het niet altijd even goed. OfficeRemote werkt ook prima icm telefoon, maar dan sta ik steeds met telefoon in de hand en halverwege de dag met lege accu.
Surface Pen Powerpoint Clicker is precies wat ik zocht, werkt perfect en is gratis (KeypenX doet hetzelfde en kost bijna ¤6,-)

I'm happy #2 !

Ramon 73 wijzigde deze reactie 10-05-2017 12:09 (28%)

• fredgroes
  • Laatst online: 19:37
Heeft iemand al de creators update automatisch binnen gekregen?

• Twixie
quote:
fredgroes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:33:
Paar weken geleden de popup met privacy vragen gekregen, maar verder niets. Was het dan ook beu met wachten en heb hem vorige week zelf manueel geļnstalleerd.

• Ramon 73
quote:
fredgroes schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 11:33:
Volgens mij is dat de update Windows 10 Version 1703. Die kreeg ik op 13 juli automatisch binnen. Duurde nogal eventjes (uurtje) totdat de update erop stond, maar dit is ook het enige punt van kritiek.
Tot nu toe geen voor- of nadelen gemerkt van de update. Het lijkt erop dat de SP3 ietsje vlotter reageert, maar dat is vooral subjectief.

• SambalBij
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 17-06 10:33

SambalBij

We're all MAD here

(Oeps... pas nadat ik op verstuur klikte lees ik pas de topicmelding over het accessoiretopic (wat wel al sinds januari dood is...) ik post daar de vraag wel en maak deze post leeg....)

SambalBij wijzigde deze reactie 09-08-2017 16:23 (85%)

Life should not be a journey to the grave with the intention of arriving safely in a pretty and well preserved body, but rather to skid in broadside, in a cloud of smoke, thoroughly used up, totally worn out, and loudly proclaiming, 'Wow! What a Ride!'

• devilsnight
  • Laatst online: 02-06 19:13
Ik heb het niet kunnen vinden via Google, behalve dat oude covers werken op de nieuwe Surface modellen. Maar werkt een nieuwe cover ook op de eerste Surface Pro? Want ik heb er eentje op het oog via marktplaats, maar ik moet weten of dit gaat werken.

• ralpje
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 15-06 16:21

ralpje

ondertitels zijn voor mietjes

Aangezien je in het SP3 topic zit, vermoed ik dat je met 'eerste' de SP3 bedoelt?
In dat geval: de type cover van de SP4 is compatible met de SP3. https://blogs.windows.com...r-surface-pro-3-new-life/

365Dude - Strava

• Trommelrem
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 15:20
quote:
devilsnight schreef op donderdag 7 december 2017 @ 16:31:
Ik heb het niet kunnen vinden via Google, behalve dat oude covers werken op de nieuwe Surface modellen. Maar werkt een nieuwe cover ook op de eerste Surface Pro? Want ik heb er eentje op het oog via marktplaats, maar ik moet weten of dit gaat werken.
De cover van de Surface Pro 4 functioneert in ieder geval op de Surface Pro 1. Hij past echter niet (Surface Pro 1 is kleiner dan de 3 en 4), maar hij past wel op de connector. Als je dat bedoelt.

Trommelrem wijzigde deze reactie 07-12-2017 19:17 (3%)

• devilsnight
Nee ik bedoelde de allereerste Surface Pro. De gen 1 van aardig wat jaartjes geleden alweer. De ''dikke'' tablet Surface Pro :)

Hoe dan ook, ik heb besloten naar de MM te gaan en een cover van de Surface Pro (2017) en SP3 getest en het werkt inderdaad prima. De cover van de 2017 versie valt inderdaad erg groot uit maar die van de SP3 is prima.
quote:
devilsnight schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:53:
De cover van de 2017 versie valt inderdaad erg groot uit maar die van de SP3 is prima.
Huh? Die zijn toch hetzelfde formaat?

• devilsnight
quote:
Ramon schreef op zaterdag 9 december 2017 @ 11:57:
[...]
Huh? Die zijn toch hetzelfde formaat?
Ik heb de 2017 getest met mijn oude Pro van jaren geleden en hij valt groot uit als je hem wel dichtklappen.

Ik ben trouwens achter iets vreemds gekomen. De key-presses hoor ik dus wel gewoon als ik mijn Surface aansluit op mijn Bluetooth speakertje via BT of een kabeltje.

• Twixie
Blijkbaar is er een firmware update om de Spectre vulnerability te verhelpen : https://support.microsoft...face-pro-3-update-history . Die is hier echter na ruim 2 weken nog altijd niet aangeboden via Windows Update.
Zijn er mensen die hem wel al gekregen hebben ?

• Twixie
quote:
Twixie schreef op vrijdag 26 januari 2018 @ 12:24:
Blijkbaar is er een firmware update om de Spectre vulnerability te verhelpen : https://support.microsoft...face-pro-3-update-history .
Het lijkt erop dat ze de Spectre fix terug ingetrokken hebben !? Bovenstaande link toont immers geen update meer van januari.
Nochtans zijn er elders wel meldingen van nieuwe firmware updates voor de SP3, bvb : https://forums.windowscen...d-new-spectre-update.html (post van eergisteren).
PS: firmware zou hier tussen moeten zitten : https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=38826 , maar ik wacht dan toch nog effen tot hij via Windows Update gepushed wordt.

Twixie wijzigde deze reactie 13-02-2018 10:13 (12%)

• Twixie
Vandaag dan toch uiteindelijk de nieuwe firmware gepushed gekregen (3.11.3250.0). Getest en Spectre is blijkbaar gedicht.

EDIT: eerste testen tonen wel een aanzienlijke performance hit. Passmark score is overall 20% lager met zelfs een 2D score die bijna 50% lager is.

Twixie wijzigde deze reactie 22-02-2018 12:07 (44%)

• dere12
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:47

dere12

Kennis delen is goud waard!

Hebben jullie nog last van storingen met de Surface Pro of zijn de meeste bugs nu wel verholpen?

dere12 wijzigde deze reactie 24-02-2018 10:59 (72%)

Life is all about Tweaking

• NIMIC
  • Niet online
Ik heb eigenlijk nooit last gehad van storingen met mijn Surface Pro 3.
Behalve dan het trothling issue. Maar dat is by design....

• Twixie
quote:
dere12 schreef op zaterdag 24 februari 2018 @ 10:57:
Hebben jullie nog last van storingen met de Surface Pro of zijn de meeste bugs nu wel verholpen?
Zoals NIMIC ook al zei: wat bedoel je juist met storingen en bugs ? W10 zal altijd wel bugs blijven hebben, en die zijn dan niet specifiek aan de SP3.

Heb rond nieuwjaar eens een volledige fresh install gedaan en alles werkt naar behoren. Enige echte SP3 bug, die er origineel ook al in zat, is hoog CPU gebruik (constant ong. 25%) bij processen "System Interrupts". Dit is enkel als het toestel gedockt is, en wordt veroorzaakt door de audio-drivers wanneer de microfoon niet in gebruik is, en ook enkel vanuit een cold power-up. Een workaround is om Cortana te enablen.

Voor de rest geen enkel issue.

• Propane
Heb al een jaartje of drie veel plezier van m'n SP3. Ik vind persoonlijk wel nog steeds dat de touch ervaring enorm achteruit is gegaan met W10 vergeleken met 8.1 waarmee de tablet werd geleverd.

Na twee jaar op het randje van garantie ingeleverd voor vervanging vanwege gelige verkleuring langs de randen van het scherm. Nieuwe ontvangen, die in het afgelopen jaar een paar keer kennis late maken met de vloer. Enkel een deukje in één van de randen. Echter nu heeft de toetsenbord connector het opgegeven. En hoewel ik hem voornamelijk als tablet gebruik is het fysieke toetsenbord wel een must voor mij.

Ik denk dat ik dit maar als excuus gebruik om een Surface Book 2 aan te gaan schaffen :+ O-) .

• dere12
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-06 22:47

dere12

Kennis delen is goud waard!

quote:
Zoals NIMIC ook al zei: wat bedoel je juist met storingen en bugs ?
Ik bedoelde vastlopers, een niet goed werkend apparaat etc. Ik las namelijk wisselende reacties op dit forum over de Surface Pro. Bedankt voor je feedback in ieder geval!

Life is all about Tweaking

quote:
dere12 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:29:
[...]
Ik bedoelde vastlopers, een niet goed werkend apparaat etc. Ik las namelijk wisselende reacties op dit forum over de Surface Pro. Bedankt voor je feedback in ieder geval!
Het is handig denk ik om een versie te specificeren waar je in geinteresseerd bent. De meeste klachten gaan volgens mij over de Surface Pro 4 en dat kwam vooral omdat de release iets gerushed was en omdat intel zijn drivers niet op orde had. De SP3 en 2017 zijn voor zover ik weet redelijk "bugvrij".

• alt1579
  • Laatst online: 08-05 20:11

alt1579

Deus Ex Machina

Sinds eergisteren, van het een op andere moment, weigert mijn SP3 normaal aan te schakelen. Ik moet de aan/uit knop 2 minuten of langer ingedrukt houden voordat ie eindelijk aan springt. Dat werkt trouwens ook alleen als ik alle randzaken afkoppel en de adapter is aangesloten.

Ik ben nu bezig met backuppen en dan ga ik m maar eens helemaal opnieuw instellen.
Op internet heb ik wel meer info gevonden en de conclusie is dat ie terug moet naar Microsoft voor vervanging.
Heeft iemand hier vergelijkbare ervaring?

EDIT: Na volledig systeem reset lijkt het gedrag met aan/uit weer normaal. Ik ben nu m'n toepassingen weer aan t installeren. Hopelijk is hiermee het probleem verholpen en anders toch die dikke 500 Euro neertellen voor een vervanging. Mijn vraag blijft nog steeds openstaan.

EDIT 2: Na anderhalve dag normaal functioneren, is het probleem nu weer in volle hevigheid teruggekeerd.
:(

alt1579 wijzigde deze reactie 15-03-2018 13:59 (27%)

• MaD_co
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 15-06 12:12
quote:
alt1579 schreef op woensdag 14 maart 2018 @ 14:31:
Sinds eergisteren, van het een op andere moment, weigert mijn SP3 normaal aan te schakelen. Ik moet de aan/uit knop 2 minuten of langer ingedrukt houden voordat ie eindelijk aan springt. Dat werkt trouwens ook alleen als ik alle randzaken afkoppel en de adapter is aangesloten.

Ik ben nu bezig met backuppen en dan ga ik m maar eens helemaal opnieuw instellen.
Op internet heb ik wel meer info gevonden en de conclusie is dat ie terug moet naar Microsoft voor vervanging.
Heeft iemand hier vergelijkbare ervaring?

EDIT: Na volledig systeem reset lijkt het gedrag met aan/uit weer normaal. Ik ben nu m'n toepassingen weer aan t installeren. Hopelijk is hiermee het probleem verholpen en anders toch die dikke 500 Euro neertellen voor een vervanging. Mijn vraag blijft nog steeds openstaan.

EDIT 2: Na anderhalve dag normaal functioneren, is het probleem nu weer in volle hevigheid teruggekeerd.
:(
Surface pro i5 /8gb /256gb toevallig?

Wanneer ontstaat het? Als het systeem in slaapstand gaat, of ook als je hem handmatig echt afsluit?

En is het te reperteren? Of is het de ene keer wel andere keer niet?

Zit mij de laatste tijd ook in dit probleem te verdiepen, en krijg het idee dat het vooral bij het genoemde model optreed, wanneer deze enige tijd in slaapstand staat.
(Soort Sleep of death symptoom).
Heb dit probleem ook gehad, na verse installatie en doorlopen van alle updates lijkt het nu verholpen te zijn. Maar ik durf nog niet te hard te juichen

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

• Worsteneter
Ik geniet al geruime tijd van mijn SP3.. hij begint pas nu (na toch ruim 3 jaar) wat langzamer aan te voelen. Recentelijk een kabelbreuk in m'n adapter gehad. Is zonder gedoe gelijk omgeruild voor een nieuw exemplaar door Microsoft. Super service.

• nowherebound123
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 22-05 21:46
Weet iemand toevallig of de nieuwste pro tablets nog te gebruiken zijn in combinatie met de surface pro 3 docking (de 'ouderwetse' standaard). Voor de surface pro 4 was een inzet stuk voor de docking, werkt deze ook voor de '5'?

• macbook12
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 27-05 13:21
Hallo allemaal! Ik kan een nu een surface pro 3 i5 128gb overnemen van iemand. Alleen type cover doet het niet en daarom biedt hij het aan voor 230 euro. Wat denken jullie? Ik wil het gebruiken voor onderweg in de trein en op de bank om krant en filmpjes te checken. En veel Word documenten lezen. Verstandig om het over te nemen? surface pro 3 is natuurlijk alweer van tijdje geleden...zullen veel mankementen volgen?
230 vind ik echt ultiem goedkoop, zou ik zo doen terwijl ik er al eentje heb. De goedkoopste staat in V&A voor 349 euro en die is zelfs defect. Ik zou mijne ook nooit voor 230 weg doen...

Wel even checken of alles nog goed werkt
..

• Propane
quote:
Ramon schreef op zaterdag 14 april 2018 @ 21:20:
230 vind ik echt ultiem goedkoop, zou ik zo doen terwijl ik er al eentje heb. De goedkoopste staat in V&A voor 349 euro en die is zelfs defect. Ik zou mijne ook nooit voor 230 weg doen...

Wel even checken of alles nog goed werkt
..
Ik heb er mogelijk eentje voor je dan ;) . Mijn SP3 i5 8GB/256GB heb ik aan mijn vader gegeven maar die weet niet wat hij er mee moet dus gaat de verkoop in. Typecover werkt niet (connectie aan de tablet kant, niet de Typecover zelf, die werkte direct op een andere SP). Gooi hem binnenkort wel op V&A, haha :P.
quote:
Propane schreef op dinsdag 24 april 2018 @ 21:33:
[...]

Ik heb er mogelijk eentje voor je dan ;) . Mijn SP3 i5 8GB/256GB heb ik aan mijn vader gegeven maar die weet niet wat hij er mee moet dus gaat de verkoop in. Typecover werkt niet (connectie aan de tablet kant, niet de Typecover zelf, die werkte direct op een andere SP). Gooi hem binnenkort wel op V&A, haha :P.
Dat is een ander verhaal natuurlijk, als de typecover connectie aan de Surface-kant stuk is, is dat ding een stuk minder waard ja...

• NIMIC
  • Niet online
Tja... Ik vind zelf zo'n typecover helemaal niet handig. Ik heb een los bluetooth toetsenbordje gekocht.
Die kan je op elke positie leggen en dat werkt gewoon. Ook is het stukken goedkoper dan zo'n typecover.

• Twixie
Blijkbaar is er een TPM vulnerability ontdekt. Ik merk hier ineens een notificatie van Windows Defender :

Device Security - A firmware update is needed for your security processor (TPM)

Bij Learn More kom je via via hier terecht : https://support.microsoft...or-tpm-on-surface-devices , maar blijkbaar is er momenteel dus nog geen fix gereleased voor de SP3.
Pagina: 1 ... 27 28 29 Laatste

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*