Daar ben ik inderdaad ook bang voor. Om hem tevens een beetje future proof te houden voor die 2+ jaar aan gebruik is die 8GB weer beter.Nathank schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 14:28:
[...]
Als je nu al soms op 75% van je huidige 4gb zit, zou ik persoonlijk ervan uitgaan dat je die 100% grens binnen twee jaar wel gaat bereiken.
aan de andere kant ;-) als je meer dan 250 extra uitgeeft, moet je er misschien ook langer mee doen om dat te kunnen bekostigen, en als je die 250 euro nu in je zak houdt, kun je eerder een mooie opvolger betalen.
Ik vind trouwens 11 euro per maand best veel voor iets waarvan je nog niet eens weet of je het nodig gaat hebben. Misschien is het handig als je grote videobestanden gaat bekijken/bewerken, maar is dan de i7 niet interessanter?
Ik vind het ook niet gemakkelijk hoor, maar bij mij gaat het dan weer uitsluitend om het SSDtje. die 4GB is zat voor mij, maar 128GB vind ik heel erg krap. Dus heb hetzelfde dilemma om een andere reden.
Op dit moment neig ik ernaar de i5 128 te nemen, zodat ik die 250 euro later kan besteden aan de opvolger over 2 jaar, in plaats van over pas 3 jaar een nieuwe te kopen...
Ik vind trouwens 11 euro per maand best veel voor iets waarvan je nog niet eens weet of je het nodig gaat hebben. Misschien is het handig als je grote videobestanden gaat bekijken/bewerken, maar is dan de i7 niet interessanter?
Ik vind het ook niet gemakkelijk hoor, maar bij mij gaat het dan weer uitsluitend om het SSDtje. die 4GB is zat voor mij, maar 128GB vind ik heel erg krap. Dus heb hetzelfde dilemma om een andere reden.
Op dit moment neig ik ernaar de i5 128 te nemen, zodat ik die 250 euro later kan besteden aan de opvolger over 2 jaar, in plaats van over pas 3 jaar een nieuwe te kopen...
Zo denk ik er ook over ik bespaar het geld voor de opvolger (volgend jaar)
Ik wilde de i7 256Gb ,8GB met type cover kopen voor 1700,-
Maar naar lang twijfelen neem ik nu de i5 128GB, 4GB met type cover voor 1150,- bespaar 550,- voor de opvolger (hopelijk met een Skylake processor).
Nu hoef ik er ook niets meer bij te leggen omdat ik mijn tablet en laptop al verkocht heb.
Ik wilde de i7 256Gb ,8GB met type cover kopen voor 1700,-
Maar naar lang twijfelen neem ik nu de i5 128GB, 4GB met type cover voor 1150,- bespaar 550,- voor de opvolger (hopelijk met een Skylake processor).
Nu hoef ik er ook niets meer bij te leggen omdat ik mijn tablet en laptop al verkocht heb.
Ik wilde eventjes wat typen, het werd een verhaal. Sorry voor de lap tekst. Misschien zijn er mensen die het leuk vinden om te lezen 
Pfff. Wat een gedoe weer. Net als bij de komst van de Surface Pro 2 ben ik alweer dagen de wel/niet beslissing aan het overwegen. Spelen in de Mediamarkt met de Surface Pro 2 (als ik weer eens in de Mediamarkt kom loop ik altijd eventjes naar de Surface stand) bevalt me altijd goed. Mooi scherm, youtube filmjes kijken is een genot. Typen is zwaar voldoende voor een tablet. Voor een laptop (Macbook Pro toetsenbord ter vergelijking) blijft het achter.
Hoge prijs ook, maar dat heeft een Macbook ook en eigenlijk heb je hetzelfde niveau van bouwkwaliteit. Dus als je de aanschaf van Apple producten om de bouwkwaliteit kan verantwoorden, kun je dat ook voor de Surface Pro. Tweede punt is restwaarde: Met een Apple product weet je gewoon dat je altijd wel weer een redelijke smak geld kunt vangen bij de doorverkoop, dat moet nog maar blijken op lange termijn met de Surface Pro's. Vooralsnog ziet dat er wel goed uit, op marktplaats kom je er doorgaands echt niet met een koopje vanaf.
Macbook:
Momenteel heb ik een Macbook pro 13 inch uit 2011 en ik stoorde me altijd al aan het goedkope TN scherm dat daarin zit. Verder was alles wel perfect voor mij. Complete rig is een desktop (i5), Macbook Pro 13 inch, iPad mini retina en iPhone 5. Ik had het er wel mee naar mijn zin. Mac OSX vind ik een heel mooi OS zonder al teveel poespas. iPhoto werkt gewoon lekker, afgezien van het heel erg storende feit dat je de database niet kunt openen op een Windows PC in het geval dat je Mac computer kapot zou gaan. Tover je oude foto's dan maar eens tevoorschijn. Verder had ik Final Cut Pro geïnstalleerd en kon ik zelfs een filmpje met redelijk veel poespas erin verwerkt maken voor een bruiloft zonder daarvoor echt met het programma te hebben gewerkt. In Adobe Première kon ik zo snel echt niet mijn weg vinden en werd ik al moedeloos aan de gedachte dat ik allerlei tutorials moest doorlopen. Kortom: ja, ik was wel goed content met OSX. Bestandsbeheer daarentegen, dat gaat toch sneller op een Windows computer. Je kunt alles wel in folders doen - net als bij Windows -, maar het werkt op de een of andere manier toch sneller in Windows. Misschien ligt dat aan mij. Bestanden kopiëren, dat gaat wel razendsnel in OSX (en dus Linux?), in Windows gaat dat toch wel tergend traag.
iPad:
In bed is de Macbook niet echt wat, hij wordt heel warm en daarom zocht ik naar iets anders. En we vinden het nu eenmaal heerlijk om af en toe in bed een aflevering van een serie te kijken. Daarom werd het de iPad mini retina. Een heerlijk apparaat, maar typen is gewoon niet lekker op zo'n tablet. Voor een serieus mailtje ren ik dus wel eventjes naar de desktop. Daarnaast vind ik het tekenen met een pen erop (wacom) echt flut. Als media-consumptie device is het dus ideaal, met uitzondering van het kijken van films. Ja, dat werkt wel door via m'n NAS streamen middels VLC player op de iPad. Maar externe ondertitels laadt hij niet en op vakantie kan ik niet streamen (in het vliegtuig). Dus heb je er dan niets aan. Ja oké, er zijn andere manieren door via iTunes in een bepaalde app een film te zetten, maar ik heb slechts 16gb aan geheugen in de iPad en dat zit wel echt snel vol. Films op de SD card adapter zou perfect zijn, maar dat werkt niet zo out of the box. Daarvoor zou je hem moeten jailbreaken, iets waar ik nog steeds niet comfortabel mee ben in het kader van veiligheid.
Verder kun je er natuurlijk een boek op lezen, maar van zo'n reflecterend schermkrijg ik alleen maar vermoeide ogen. Geef mij maar een papieren boek. Muziek werkt heerlijk, maar met 16gb kun je hier ook niet echt veel op kwijt. Kortom: ik mis iets.
Surface Pro 3 (of 2):
Dan de Surface. Alles kan erop. En noem het maar overdrijven, maar het is ergens wel zo. Zelfs Battlefield 4 kun je erop spelen. Ik heb geen zin meer om op de desktop te gamen (ook RSI), maar ik wil gewoon lekker op de bank zitten, achterover met een xbox controller in de hand terwijl mijn vriendin op de TV lekker kan kijken naar haar zoetsappige b-series. En voordat iemand weer begint te trollen: we praten nog steeds met elkaar hoor
Ook: in snap dat je niet Battlefield met een controller moet gaan spelen, maar denk bijvoorbeeld aan een racespel of Assassins Creed.
Dus wat betreft de Surface: alle barricades zijn weggenomen. De sky is the limit? Misschien niet helemaal. Maar als je veel nieuwe games erop kunt spelen (ware het op lage settings), verder alles wat een normale desktop kan (met wat limieten voor zware bewerkingen) en met de kickstand gewoon in bed al tablet films kunt kijken. Wat heb je dan nog meer nodig? Eigenlijk ben ik overtuigd, ik weet niet wat me nog weerhoudt
Het is veel geld voor een Microsoft device, misschien is dat het. En misschien ben ik bang voor een goede support als er iets slecht functioneert na verloop van tijd. Verder zou ik kiezen voor de 128gb i5, meer wil ik echt niet uitgeven. In dat geval heb je wel 128gb met de optie voor een SD kaart van bijvoorbeeld 128gb, dus 256gb in totaal. Dat is echt wel zat in combinatie met mijn NAS thuis. Kun je ook gewoon booten vanaf microSD?
Hitte problemen:
O ja: wat hitte problemen betreft: dat heeft een Macbook ook. De processor wordt regelmatig 90 graden, waarna de fans aanslaan met het geluid van een opstijgend vliegtuig om het weer koelen. Mijn Macbook heeft ervoor gezorgd dat mijn eikenhouten werkblad van de Ikea (verlijmd) vervormingen vertoond. Dus om het device daarop aan te vallen vind ik niet helemaal terecht.
Ps 1: Hmm... ondanks de youtube filmpjes waarbij iemand zorgeloos gamed op de Surface Pro 2, vind de reviewer van Fok dat het online niet altijd goed gaat bij de Pro 3: http://frontpage.fok.nl/r.../1/100/surface-pro-3.html
Ps 2: O ja, bij Microsoft krijg je nu bij de Surface Pro 2 tijdelijk een type cover 2 gratis. De Surface Pro 2 kost bij Microsoft 889,- incl. typecover. Bij Mycom 799,-, met typecover 129,- = 928,-. Dus een effectief voordeel van 39,-.
Pfff. Wat een gedoe weer. Net als bij de komst van de Surface Pro 2 ben ik alweer dagen de wel/niet beslissing aan het overwegen. Spelen in de Mediamarkt met de Surface Pro 2 (als ik weer eens in de Mediamarkt kom loop ik altijd eventjes naar de Surface stand) bevalt me altijd goed. Mooi scherm, youtube filmjes kijken is een genot. Typen is zwaar voldoende voor een tablet. Voor een laptop (Macbook Pro toetsenbord ter vergelijking) blijft het achter.
Hoge prijs ook, maar dat heeft een Macbook ook en eigenlijk heb je hetzelfde niveau van bouwkwaliteit. Dus als je de aanschaf van Apple producten om de bouwkwaliteit kan verantwoorden, kun je dat ook voor de Surface Pro. Tweede punt is restwaarde: Met een Apple product weet je gewoon dat je altijd wel weer een redelijke smak geld kunt vangen bij de doorverkoop, dat moet nog maar blijken op lange termijn met de Surface Pro's. Vooralsnog ziet dat er wel goed uit, op marktplaats kom je er doorgaands echt niet met een koopje vanaf.
Macbook:
Momenteel heb ik een Macbook pro 13 inch uit 2011 en ik stoorde me altijd al aan het goedkope TN scherm dat daarin zit. Verder was alles wel perfect voor mij. Complete rig is een desktop (i5), Macbook Pro 13 inch, iPad mini retina en iPhone 5. Ik had het er wel mee naar mijn zin. Mac OSX vind ik een heel mooi OS zonder al teveel poespas. iPhoto werkt gewoon lekker, afgezien van het heel erg storende feit dat je de database niet kunt openen op een Windows PC in het geval dat je Mac computer kapot zou gaan. Tover je oude foto's dan maar eens tevoorschijn. Verder had ik Final Cut Pro geïnstalleerd en kon ik zelfs een filmpje met redelijk veel poespas erin verwerkt maken voor een bruiloft zonder daarvoor echt met het programma te hebben gewerkt. In Adobe Première kon ik zo snel echt niet mijn weg vinden en werd ik al moedeloos aan de gedachte dat ik allerlei tutorials moest doorlopen. Kortom: ja, ik was wel goed content met OSX. Bestandsbeheer daarentegen, dat gaat toch sneller op een Windows computer. Je kunt alles wel in folders doen - net als bij Windows -, maar het werkt op de een of andere manier toch sneller in Windows. Misschien ligt dat aan mij. Bestanden kopiëren, dat gaat wel razendsnel in OSX (en dus Linux?), in Windows gaat dat toch wel tergend traag.
iPad:
In bed is de Macbook niet echt wat, hij wordt heel warm en daarom zocht ik naar iets anders. En we vinden het nu eenmaal heerlijk om af en toe in bed een aflevering van een serie te kijken. Daarom werd het de iPad mini retina. Een heerlijk apparaat, maar typen is gewoon niet lekker op zo'n tablet. Voor een serieus mailtje ren ik dus wel eventjes naar de desktop. Daarnaast vind ik het tekenen met een pen erop (wacom) echt flut. Als media-consumptie device is het dus ideaal, met uitzondering van het kijken van films. Ja, dat werkt wel door via m'n NAS streamen middels VLC player op de iPad. Maar externe ondertitels laadt hij niet en op vakantie kan ik niet streamen (in het vliegtuig). Dus heb je er dan niets aan. Ja oké, er zijn andere manieren door via iTunes in een bepaalde app een film te zetten, maar ik heb slechts 16gb aan geheugen in de iPad en dat zit wel echt snel vol. Films op de SD card adapter zou perfect zijn, maar dat werkt niet zo out of the box. Daarvoor zou je hem moeten jailbreaken, iets waar ik nog steeds niet comfortabel mee ben in het kader van veiligheid.
Verder kun je er natuurlijk een boek op lezen, maar van zo'n reflecterend schermkrijg ik alleen maar vermoeide ogen. Geef mij maar een papieren boek. Muziek werkt heerlijk, maar met 16gb kun je hier ook niet echt veel op kwijt. Kortom: ik mis iets.
Surface Pro 3 (of 2):
Dan de Surface. Alles kan erop. En noem het maar overdrijven, maar het is ergens wel zo. Zelfs Battlefield 4 kun je erop spelen. Ik heb geen zin meer om op de desktop te gamen (ook RSI), maar ik wil gewoon lekker op de bank zitten, achterover met een xbox controller in de hand terwijl mijn vriendin op de TV lekker kan kijken naar haar zoetsappige b-series. En voordat iemand weer begint te trollen: we praten nog steeds met elkaar hoor
Dus wat betreft de Surface: alle barricades zijn weggenomen. De sky is the limit? Misschien niet helemaal. Maar als je veel nieuwe games erop kunt spelen (ware het op lage settings), verder alles wat een normale desktop kan (met wat limieten voor zware bewerkingen) en met de kickstand gewoon in bed al tablet films kunt kijken. Wat heb je dan nog meer nodig? Eigenlijk ben ik overtuigd, ik weet niet wat me nog weerhoudt
Hitte problemen:
O ja: wat hitte problemen betreft: dat heeft een Macbook ook. De processor wordt regelmatig 90 graden, waarna de fans aanslaan met het geluid van een opstijgend vliegtuig om het weer koelen. Mijn Macbook heeft ervoor gezorgd dat mijn eikenhouten werkblad van de Ikea (verlijmd) vervormingen vertoond. Dus om het device daarop aan te vallen vind ik niet helemaal terecht.
Ps 1: Hmm... ondanks de youtube filmpjes waarbij iemand zorgeloos gamed op de Surface Pro 2, vind de reviewer van Fok dat het online niet altijd goed gaat bij de Pro 3: http://frontpage.fok.nl/r.../1/100/surface-pro-3.html
Ps 2: O ja, bij Microsoft krijg je nu bij de Surface Pro 2 tijdelijk een type cover 2 gratis. De Surface Pro 2 kost bij Microsoft 889,- incl. typecover. Bij Mycom 799,-, met typecover 129,- = 928,-. Dus een effectief voordeel van 39,-.
[ Voor 5% gewijzigd door PatrickG op 13-08-2014 12:53 ]
Eh ... waar staat precies: SD kaart maximaal 64 GB?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
O, daar moest een vraagteken achter. Ik las net ergens dat 128gb zonder problemen werkt.
Ik overweeg dus nu dit:
Surface Pro 2 (i5 128gb 4gb RAM) incl. typecover ex. btw: € 734,-
Surface Pro 3 (i5 128gb 4gb RAM) incl. typecover ex. btw: € 946,-
Dat is een verschil van € 212,- waarvoor je dus het grotere scherm krijgt en de nieuwe vormfactor...
Restwaarde is natuurlijk wel hoger met de 3.
Ik overweeg dus nu dit:
Surface Pro 2 (i5 128gb 4gb RAM) incl. typecover ex. btw: € 734,-
Surface Pro 3 (i5 128gb 4gb RAM) incl. typecover ex. btw: € 946,-
Dat is een verschil van € 212,- waarvoor je dus het grotere scherm krijgt en de nieuwe vormfactor...
Restwaarde is natuurlijk wel hoger met de 3.
[ Voor 64% gewijzigd door PatrickG op 13-08-2014 13:38 ]
Ik zou voor de Surface 3 gaan. Je geeft aan dat je hem meer als laptop wilt gebruiken dan als tablet in bed omdat je al een iPad mini hebt.
Als laptop zijnde is de Surface Pro 3 er enorm op vooruit gegaan met de vormfactor, de kickstand en de type cover
Als laptop zijnde is de Surface Pro 3 er enorm op vooruit gegaan met de vormfactor, de kickstand en de type cover
mooi verhaal, persoonlijk ben ik meer gecharmeerd van de SP3 door het grotere scherm en de (perfecte?) kickstand.
Ik kan me nl. voorstellen dat de 2-stand kickstand van de pro2 weleens wat oncomfortabel kan zijn t.o.v. de nieuwste variant hierop bij de SP3.
Die hoge resolutie is misschien wel overkill aan de andere kant (en zorgt er denk ik ook voor dat spellen minder soepel zullen lopen) maar je kan tenslotte niet alles hebben.
als mij dezelfde keuze stond zou ik voor de SP3 gaan. om de eerste 2 genoemde verbeteringen t.o.v. de SP2
Ik kan me nl. voorstellen dat de 2-stand kickstand van de pro2 weleens wat oncomfortabel kan zijn t.o.v. de nieuwste variant hierop bij de SP3.
Die hoge resolutie is misschien wel overkill aan de andere kant (en zorgt er denk ik ook voor dat spellen minder soepel zullen lopen) maar je kan tenslotte niet alles hebben.
als mij dezelfde keuze stond zou ik voor de SP3 gaan. om de eerste 2 genoemde verbeteringen t.o.v. de SP2
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
De kickstand van de SP3 is superieur, zeker. Je kan hem zelfs zo scheef zetten dat je de palmen van je handen op je bureau kan laten rusten terwijl je heel soepeltjes op het scherm kan typen.jimz93 schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 15:11:
mooi verhaal, persoonlijk ben ik meer gecharmeerd door het grotere scherm en de (perfecte?) kickstand.
Maarrr de kickstand van de SP2 is ook behoorlijk goed, dat komt voornamelijk door de grote inkijk hoeken van het scherm. Heb de SP2 nu een paar weken en eigenlijk is één van de twee standen altijd toereikend.
De hoge resolutie zal een beetje roet in het eten gooien, maar het zijn de overtollige hitte en de thermal throttling die het eten in de schoorsteen gooien, om maar even een metafoor door te trekkenDie hoge resolutie is misschien wel overkill aan de andere kant (en zorgt er denk ik ook voor dat spellen minder soepel zullen lopen) maar je kan tenslotte niet alles hebben.
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Is de koeling beter geregeld in de Surface pro 2?
Kort antwoord: ja.PatrickG schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:01:
Is de koeling beter geregeld in de Surface pro 2?
Iets langer antwoord: logischerwijs ja, SP2 heeft twee fans, dikkere heatsinks, meer uitlaat plekken. Al deze dingen maken de SP2 een stuk dikker en zwaarder dan de SP3, dus Microsoft heeft meer voor dunner en lichter gekozen.
Logische keuze, want niet veel mensen hebben er last van, maar gamers/zware photoshoppers/renderers gaan het zeker merken.
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Even terugkomen op het 'hitte probleem'...
Bij normaal gebruik heb je totaal geen last van hitte problemen. Pas als je hem zwaar belast zal de behuizing redelijk warm worden. Over of het acceptabel is valt te twisten omdat gevoel voor de een ander is dan de ander.
Voor wat betreft het terug throttlen daar heb ik geen last nog van gehad. Echter ik doe geen spellen op deze tablet. In mijn beleving zou je voor spellen toch moeten uitwijken naar een spelconsole of gamepc. De grafische kaart in de SF Pro serie is niet zo bijster interessant voor die hard gamers.
Bij normaal gebruik heb je totaal geen last van hitte problemen. Pas als je hem zwaar belast zal de behuizing redelijk warm worden. Over of het acceptabel is valt te twisten omdat gevoel voor de een ander is dan de ander.
Voor wat betreft het terug throttlen daar heb ik geen last nog van gehad. Echter ik doe geen spellen op deze tablet. In mijn beleving zou je voor spellen toch moeten uitwijken naar een spelconsole of gamepc. De grafische kaart in de SF Pro serie is niet zo bijster interessant voor die hard gamers.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
De Pro 3 wordt wel warm, maar echt heel heet is dat niet. Nu speel ik er geen games op (XBox One enzo)...doe wel photoshop, films kijken (via plex) en strips lezen....Gé Brander schreef op woensdag 13 augustus 2014 @ 16:17:
Even terugkomen op het 'hitte probleem'...
Vraagje aan degene die een de surface pro 3 uit amerika heeft besteld. Op ebay heb je de optie om importheffing (import charges) vooruit te betalen ...krijg je deze nog gespecificeerd (waarop de nederlandse btw benoemd wordt)? Ik kan nml de bt terugvragen, alleen moet dit wel gespecificeerd zijn.
Van wat ik ook lees is, is dat de meeste 2 jaar garantie krijgt bij de registratie. Dus dat is een mooie plus
Van wat ik ook lees is, is dat de meeste 2 jaar garantie krijgt bij de registratie. Dus dat is een mooie plus
[ Voor 15% gewijzigd door shaowoo op 15-08-2014 19:05 ]
IT Freelancer since 2005, and still loving it.
Via Borderlinx kreeg ik een mooie factuur en is duidelijk wat de kosten zijn.
Via ebay weet ik niet. Dat zijn toch vaak particulieren of niet? (geen ervaring mee)
Via ebay weet ik niet. Dat zijn toch vaak particulieren of niet? (geen ervaring mee)
De SP3 is veilig het land ingesmokkeld vanuit Amerika, en deze Surface Pro 3 is een hele verbetering tov de Pro 2. Met name het grotere beeldscherm en het nieuwe toetsenbord, de nieuwe pen en ook de verbeterde kickstand zijn een grote vooruitgang.
Je hoort inderdaad vaker de fan aanslaan dan bij de 2 maar tenzij je in een stille kamer zit zal je dit niet echt opvallen, ik luister altijd muziek dus mij stoort het niet.
Je hoort inderdaad vaker de fan aanslaan dan bij de 2 maar tenzij je in een stille kamer zit zal je dit niet echt opvallen, ik luister altijd muziek dus mij stoort het niet.
[ Voor 5% gewijzigd door mkrmr op 16-08-2014 01:16 ]
Wat zijn de kosten nou van zo'n forwarding?Upke dupke schreef op vrijdag 15 augustus 2014 @ 23:14:
Via Borderlinx kreeg ik een mooie factuur en is duidelijk wat de kosten zijn.
Omdat ik Borderlinx heb gebruikt was ik ongeveer hetzelfde kwijt wat ik hier kwijt was geweest. Met het verschil dat ik hem een aantal dagen na de release al binnen had. Als je via Ebay of particulier het ding laat verschepen/meenemen ben je mogelijk veel minder kwijt. Borderlinx zet gewoon een vast bedrag bovenop de normale kosten (buiten shipping) Dat is dan verzekering, inklaring, belasting, en Borderlinx wil zelf ook wat vangen.
De kans dat we toch nog een Surface PRO 3 aanschaffen wordt steeds groter. Mijn vriendin is zeer enthousiast nu ze kan VPN-en met onze Surface 2 maar ze vindt de Surface 2 te beperkt. En dan zeg ik: dan ook gelijk de docking station erbij kopen. Ik schat de kans nu op 50/50.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Voor mij is de kans dat ik een SP3 aanschaf 100%
Ik kan me eigenlijk ook geen ander apparaat voorstellen. Laptops? Teveel plastic danwel teveel crapware en slechte support (nog nooit een firmware update voor een laptop zien langskomen in Windows Update, mijn oorspronkelijk met W7 uitgebrachte Vaio Z kon niet met goed fatsoen Windows 8 draaien). Alle andere tablets? Te beperkt of te cheap.
Ik heb alleen nog getwijfeld over waarvandaan ik de SP3 zou aanschaffen. De Surface Pro 1 heb ik via eBay aangeschaft, nooit problemen mee gehad dus dat is helemaal goed, maar ik wil eigenlijk de SP3 in Nederland aanschaffen, omdat ik niet wil dat MS denkt dat er in Europa geen SP3's verkocht worden
dus met veel spanning wachten op 28 augustus....
Een ander ding waar ik nog mee zat is waar ik de SP3 in zou stoppen tijdens vervoer, zijn er al bedrijven die hoezen maken? Voor de SP1 heb ik een half uur in de Mediamarkt rondgelopen en uiteindelijk daar wel een geschikte hoes gevonden, eentje die oorspronkelijk voor de MBA11 was.
Ik heb alleen nog getwijfeld over waarvandaan ik de SP3 zou aanschaffen. De Surface Pro 1 heb ik via eBay aangeschaft, nooit problemen mee gehad dus dat is helemaal goed, maar ik wil eigenlijk de SP3 in Nederland aanschaffen, omdat ik niet wil dat MS denkt dat er in Europa geen SP3's verkocht worden
Een ander ding waar ik nog mee zat is waar ik de SP3 in zou stoppen tijdens vervoer, zijn er al bedrijven die hoezen maken? Voor de SP1 heb ik een half uur in de Mediamarkt rondgelopen en uiteindelijk daar wel een geschikte hoes gevonden, eentje die oorspronkelijk voor de MBA11 was.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Voor de SP2 (en dus de SP1) hebben ze bij de mediamarkt nu zeker wel mooie hoezen. Misschien duurt het nog eventjes, maar misschien kun je op de merken zoeken om te kijken of ze al wat nieuws hebben gemaakt voor de SP3. Weet het merk niet uit m'n hoofd.
Zouden jullie voor de 128gb gaan of de 256?
Zouden jullie voor de 128gb gaan of de 256?
Ik voor de i5 128, uiteraard met typecover en dus docking station. Die docking station is gisteren trouwens pas in verkoop gegaan in de US en Canada. Het is dus maar de vraag of je pre-order in Nederland ooit geleverd gaat worden. Voor de SP2 kwam het in ieder geval nooit naar Europa. Klojo's.
Ik heb de volgende:Ramon schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:38:
Product Name: Brenthaven Collins Vertical Messenger Bag
Product SKU: DAF-00263
Unit Price: $59.99
Van de Microsoftstore.com US website. (plaatje klikbaar)

[ Voor 22% gewijzigd door Gé Brander op 16-08-2014 13:53 ]
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Volgens de Microsoft Store op 09-12-2014. Duurt dus erg lang en het is geen Amerikaanse notatie van de datum...GerCor schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:45:
Het is dus maar de vraag of je pre-order in Nederland ooit geleverd gaat worden.
http://www.microsoftstore...ation/productID.305515800
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
In dat geval kun je natuurlijk wel Borderlinx gebruiken...
Ik heb er net 1 besteld via Ebay, €160,76:GerCor schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:45:
Die docking station is gisteren trouwens pas in verkoop gegaan in de US en Canada.
http://www.ebay.nl/itm/Mi...oards&hash=item43cdee62f6
Nog 2 beschikbaar en wordt de 22e verzonden (Hoop ik). Afwachten hoeveel belasting er nog overheen gaat (21% ?), maar ik denk dat het nog steeds een goede prijs is en veel sneller dan in Nederland kopen...
Nu nog een SP3+Type Cover...
[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 16-08-2014 16:48 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik zat er ook over na te denken om dit ding te kopen in amerika, maar dat brengt ook weer zijn risico's met zich mee. (1 jaar garantie daar vs 2 jaar garantie hier, hoe werkt dat? -- En dan heb je nog de verzending..)
$1,299.00 vs € 1.319,00..
$1,299.00 == € 970,00
Als je hier 21% btw bij op telt heb je voor hetzelfde geld de tablet + typecover waarvoor je in nederland alleen de tablet heb.
Of zit ik nu fout met het berekenen?
$1,299.00 vs € 1.319,00..
$1,299.00 == € 970,00
Als je hier 21% btw bij op telt heb je voor hetzelfde geld de tablet + typecover waarvoor je in nederland alleen de tablet heb.
Of zit ik nu fout met het berekenen?
[ Voor 12% gewijzigd door DaanHetEendje op 16-08-2014 17:06 ]
Ik heb deze Belkin 12" sleeve erbij gekocht ($30) en daar past de SP3 perfect in:Ramon schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:38:Een ander ding waar ik nog mee zat is waar ik de SP3 in zou stoppen tijdens vervoer, zijn er al bedrijven die hoezen maken? Voor de SP1 heb ik een half uur in de Mediamarkt rondgelopen en uiteindelijk daar wel een geschikte hoes gevonden, eentje die oorspronkelijk voor de MBA11 was.

http://www.bestbuy.com/si...19262015178&skuId=7284006
Verwijderd
Is het iemand al gelukt om via ebay de i5 128gb te kopen en dan onder de import charges vandaan te komen ?
Aangezien het goedkoper is om zelf de import kosten te betalen dan het door ebay te laten doen.
En eventueel kan je geluk hebben dat je helemaal geen import invoice krijgt van postnl /ups/dhl/fedex waardoor je deze i5 hybrid al kan hebben voor 720 euro.
Aangezien het goedkoper is om zelf de import kosten te betalen dan het door ebay te laten doen.
En eventueel kan je geluk hebben dat je helemaal geen import invoice krijgt van postnl /ups/dhl/fedex waardoor je deze i5 hybrid al kan hebben voor 720 euro.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 14:15 ]
Volgens mij is de kans klein (ontlopen importheffing), de opgegeven koeriersdiensten melden de producten altijd aan.
Een bundel met Type cover of alleen een S3 Pro?Verwijderd schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 17:40:
ochja kon het niet laten. Heb em maar gekocht op ebay
Edit:
Bij onderstaande staan namelijk geen Import Charges en is door de lagere verzendkosten ook één van de goedkoopste:
http://www.ebay.com/itm/N...blets&hash=item3ce347978d
€ 1196,75 inclusief 21% BTW en 4,2% invoerrechten en € 13,- Inklaringskosten...
Dat is uiteindelijk toch nog zo'n € 50,- duurder dan in NL...
[ Voor 51% gewijzigd door Swerfer op 17-08-2014 18:02 ]
Verwijderd
Verkoper had alleen een SP3 (sealed) liggen *was de laatste.
Heb de type cover van een andere verkoper (as good as new returned to shop).
Met bijbehorende korting natuurlijk.
Heb de type cover van een andere verkoper (as good as new returned to shop).
Met bijbehorende korting natuurlijk.
Noem het alsjeblieft een Surface Pro 3, SP3 dus. Het is geen Surface 3 Pro, of een Samsung S3 pro ofzo
@spikeguns
Was dat van gabre5 (960 dollar)? Ik had die ook op het oog en gevraagd of het zpnder zonder gsp kon (en dan kon).
Was dat van gabre5 (960 dollar)? Ik had die ook op het oog en gevraagd of het zpnder zonder gsp kon (en dan kon).
Verwijderd
Jep , heb de laatste besteld 
Ik heb zn 855 euro betaald voor SP3 i5 128gb + type cover.
Daar moet nog de btw van de SP3 bij (zn 163 euro n nog een beetje invoerrechten) die ik als bedrijf later terug kan krijgen.
Ik heb zn 855 euro betaald voor SP3 i5 128gb + type cover.
Daar moet nog de btw van de SP3 bij (zn 163 euro n nog een beetje invoerrechten) die ik als bedrijf later terug kan krijgen.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2014 19:04 ]
ik ga de dock en typecover (wil een rode) in Amerika kopen in november, en omdat ik ze zelf mee terug neem hoef ik geen importheffing te betalen, dus dat scheelt weer.
Omdat ik BTW terug wil kunnen vragen en met garantie zit lijkt het mij veiliger de SP3 in Nederland te kopen. Ga nog even rekenen waarom ik dat toch mee moet nemen uit New York, maar volgens mij kan dat niet zomaar uit. (gokken erdoor te komen op Schiphol vind ik niet relaxed, want ik wil hem ook meenemen op reis, en dan heb ik elke keer weer die kans eruit gepikt te worden).
Omdat ik BTW terug wil kunnen vragen en met garantie zit lijkt het mij veiliger de SP3 in Nederland te kopen. Ga nog even rekenen waarom ik dat toch mee moet nemen uit New York, maar volgens mij kan dat niet zomaar uit. (gokken erdoor te komen op Schiphol vind ik niet relaxed, want ik wil hem ook meenemen op reis, en dan heb ik elke keer weer die kans eruit gepikt te worden).
Bij Amazon.com staat dat de i5 met 128GB een 4300U processor heeft, en de 256GB versie een 4200U versie.
Heeft iemand daar een antwoord op? Klopt die informatie of is dat niet correct?
er zit best wat verschil tussen die 2 processors:
http://cpuboss.com/cpus/I...0U-vs-Intel-Core-i5-4200U
De 4200u zou niet in de SP3 moeten zitten. Dan klopt die add niet. De 4200u zat vroegâr in de eerste versie van de SP2.Arokh schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 10:36:
Bij Amazon.com staat dat de i5 met 128GB een 4300U processor heeft, en de 256GB versie een 4200U versie.
Ik twijfel ook over de Surface Pro 3. Ik gebruik mijn huidige laptop niet zwaar (Lightroom en Heartstone) en ben wel uitgekeken op de iPad 2 en zijn beperkingen. Daarnaast is het ook gewoon mooi om een nieuw speeltje te kopen.
Ik zou hem meer als desktop willen gebruiken, dus in een docking station met extern beeldscherm + toetsenbord + muis en als tablet op andere momenten. De toetsenbordcover laat ik dus aan me voorbij gaan.
Nu twijfel ik wel erg over het docking station. Het is vrij prijzig, maar dat overleven we. Wel ben ik bang dat het gebrek aan HDMI mij parten kan spelen. Niet zozeer voor de externe monitor (die moet nog aangeschaft worden), maar vooral omdat ik de HDMI gebruik op video's op mijn TV af te spelen. Gegeven dat ik nog steeds geen goed streaming programma heb gevonden dat MKV/MP4 bestanden streamt naar mijn tv streamt, ben ik afhankelijk van een lange HDMI kabel die door m'n woonkamer ligt. Die functionaliteit zou verdwijnen met de SP3. Nu kan ik of op zoek gaan naar een goed streaming programma, of moet ik alsnog een adapter kopen voor HDMI. Je zou toch denken dat Microsoft er best een HDMI ingang op had kunnen zetten.
Ik zou hem meer als desktop willen gebruiken, dus in een docking station met extern beeldscherm + toetsenbord + muis en als tablet op andere momenten. De toetsenbordcover laat ik dus aan me voorbij gaan.
Nu twijfel ik wel erg over het docking station. Het is vrij prijzig, maar dat overleven we. Wel ben ik bang dat het gebrek aan HDMI mij parten kan spelen. Niet zozeer voor de externe monitor (die moet nog aangeschaft worden), maar vooral omdat ik de HDMI gebruik op video's op mijn TV af te spelen. Gegeven dat ik nog steeds geen goed streaming programma heb gevonden dat MKV/MP4 bestanden streamt naar mijn tv streamt, ben ik afhankelijk van een lange HDMI kabel die door m'n woonkamer ligt. Die functionaliteit zou verdwijnen met de SP3. Nu kan ik of op zoek gaan naar een goed streaming programma, of moet ik alsnog een adapter kopen voor HDMI. Je zou toch denken dat Microsoft er best een HDMI ingang op had kunnen zetten.
Voor een paar cent koop je een mini displayport naar hdmi verloop of kabel. Zal altijd beter gaan dan streamen.
ik heb hem maar besteld via amazone en aflaten sturen naar een leverancier van ons. Deze verstuurd hij dan weer met DHL te samen met wat producten van hun zelf. shipping bill er bij met als gift met bij betaling van 500usd. scheeld een hoop inklaring etc. en de rest is te verekenen met de zaak
beetje omweg maar zo zouden jullie het ook kunnen doen. scheeld toch 380 euro op de NL prijs.
beetje omweg maar zo zouden jullie het ook kunnen doen. scheeld toch 380 euro op de NL prijs.
Google Chromecast? Zelf geen ervaring mee, maar ik lees dit:Lapras schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:22:
Gegeven dat ik nog steeds geen goed streaming programma heb gevonden dat MKV/MP4 bestanden streamt naar mijn tv streamt, ben ik afhankelijk van een lange HDMI kabel die door m'n woonkamer ligt.
https://support.google.com/chromecast/answer/2998456?hl=nlGa als volgt te werk om uw Chromecast in te stellen met uw Windows-computer met Windows 7 of hoger:
Installeer de Chromecast-app door op uw Windows-apparaat naar www.google.com/chromecast/setup te gaan. Deze app is beschikbaar voor Windows-computers met Windows 7 of hoger.
Sla het bestand op of voer het uit zodra het is gedownload. Als u ervoor kiest het bestand op te slaan, moet u erop dubbelklikken om het installatieproces te starten.
Voer de Chromecast-app uit en selecteer het Chromecast-apparaat dat u wilt instellen in de lijst. Volg de aanwijzingen op het scherm om de installatie van uw Chromecast te voltooien.
Kost allemaal geld he. DisplayPort is wat dat betreft handiger, omdat het meerdere schermen aan kan sturen en met een hogere resolutie. En daarnaast kan je er HDMI van maken, andersom kan dat niet (nouja het kan wel, maar dan heb je geen 4k reso of dual screen mogelijkheden meer).Lapras schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:22:
Je zou toch denken dat Microsoft er best een HDMI ingang op had kunnen zetten.
Gewoon een adapter kopen zou ik zeggen: http://www.microsoftstore...apter/productID.306505400 zoiets of gelijkwaardig.
Misschien begrijp ik het probleem niet zo goed maar zou je hier niet gewoon de ingebouwde Miracast icm bv de Netgear PTV3000 dongle kunnen gebruiken?Lapras schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 16:22:
Of een goedkoop Chinees verloopkabeltje zoals deze.Ramon schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 18:11:
Gewoon een adapter kopen zou ik zeggen: http://www.microsoftstore...apter/productID.306505400 zoiets of gelijkwaardig.
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
voor zover ik weet ondersteunt hij ook alleen maar 4K op 30 beelden per seconde. Dat is ook niet echt vloeiend. 4K op 60Hz wat je eigenlijk wilt als minimum, wordt niet door deze processors ondersteund toch?
Maar goed, ben het ermee eens dat Displayport veeeel beter is dan HDMI, en je kunt er zo HDMI van maken.
voor zo'n 2 euro: (incl. verzending)
http://www.ebay.com/itm/M...pters&hash=item2a3f110430
en voor zo'n 2 euro: (incl. verzending)
http://www.ebay.com/itm/T...pters&hash=item540eaa6cc5
ik heb ze beiden vast gekocht met het ook op de SP3, zodat ik voorbereid ben.
Maar goed, ben het ermee eens dat Displayport veeeel beter is dan HDMI, en je kunt er zo HDMI van maken.
Ja maar er zijn meer adertjes onder het gras.Arokh schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:52:
voor zover ik weet ondersteunt hij ook alleen maar 4K op 30 beelden per seconde. Dat is ook niet echt vloeiend. 4K op 60Hz wat je eigenlijk wilt als minimum, wordt niet door deze processors ondersteund toch?
Ik heb de SP3 nog niet maar dit is wat ik weet.
4K werkt op 30Hz niet op 60Hz.
Maar soms werkt het ook niet op 30Hz het ligt aan de monitor of die multi-stream of single + multi-stream aan kan(via DP).
Als je een monitor hebt die alleen multi-stream aan kan krijg je helemaal geen beeld ook niet op 30Hz. Als je een single + multi-stream monitor hebt heb je 4K @ 30Hz.
Als je een DP multi-stream only monitor hebt die ook een HDMI 1.4 aansluiting heeft zou je misschien nog een DP naar HDMI adapter kunnen gebruiken en dan de monitor via HDMI aansluiten. Ik weet niet of dit werkt maar als je met dat probleem zit kan je het altijd dat proberen. Als het lukt heb je nog steeds 4K @ 30Hz. (3840×2160)
4K @ 60Hz is waarschijnlijk niet optelossen omdat de Haswell U processors geen 4K @ 60Hz ondersteund.
Dank voor alle antwoorden. Ik kan jullie niet geheel volgen in de 30Hz vs 60 Hz discussie, maar het is helder dat miniDisplay nog wel te overleven valt.
na lang zoeken op ebay, vandaag maar de i5 met 4gb besteld bij de Nederlandse Microsoftstore. Hoop dat ik 'm op 29 aug 't binnenkrijg. Nu even zoeken naar een blauwe type cover en goede case eromheen.
Update: type cover blauw is weer op voorraad
Update: type cover blauw is weer op voorraad
[ Voor 10% gewijzigd door shaowoo op 20-08-2014 22:44 ]
Dus op ebay is er niks te vinden?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
@Kevinl,
jawel .. ik kan daar zat vinden, maar ik kan de btw terughalen en dan wordt het verschil tussen ebay.com en bestellen in Nederland kleiner. Als de releasetijd in Nederland nog verder was, dan had ik 'm waarschijnlijk in Amerika besteld.
jawel .. ik kan daar zat vinden, maar ik kan de btw terughalen en dan wordt het verschil tussen ebay.com en bestellen in Nederland kleiner. Als de releasetijd in Nederland nog verder was, dan had ik 'm waarschijnlijk in Amerika besteld.
Hoezo moet je daar naar zoeken? Staat toch ook gewoon in de Nederlandse Microsoft store?shaowoo schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:04:
na lang zoeken op ebay, vandaag maar de i5 met 4gb besteld bij de Nederlandse Microsoftstore. Hoop dat ik 'm op 29 aug 't binnenkrijg. Nu even zoeken naar een blauwe type cover en goede case eromheen.
Geen blauwe op voorraad en daardoor niet te bestellen...GerCor schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:18:
[...]
Hoezo moet je daar naar zoeken? Staat toch ook gewoon in de Nederlandse Microsoft store?
[ Voor 5% gewijzigd door Swerfer op 19-08-2014 17:46 ]
In mijn eerder bericht had ik het over zwarte strepen in Internet Explorer met bijhorende voorbeelden en dit probleem heb ik nog steeds niet kunnen oplossen al weet ik wel waar het probleem zit. Als jullie Internet Explorer gebruiken op hoeveel zoom zitten jullie te surfen ? Voor mijn ogen vind ik 150% het prettigst, alleen 150% geeft bij mij op sommige sites strepen op pagina's die ik echt erritant ga vinden, dus mijn vraag is of er meer op 150% zitten ?
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
@danplo, als je even de sites vermeld dan kunnen we het even testen.
Met die hub met ethernet had ik op de SP1 problemen. Nu een vergelijkbare van i-tec van amazon.de en die werkt probleemloos. Al haalt hij niet de volle usb3 snelheid.Gerwin90 schreef op zaterdag 09 augustus 2014 @ 11:23:
Heb een i5 265GB met studentenkorting uit amerika laten overkomen.
Gebruik hem nu al desktop replacement en als laptop. Valt niet tegen!
http://www.amazon.de/Note...%C2%AE+3-Port+USB+3.0+HUB voor ethernet en usb 3.0 hub.
http://www.dx.com/p/3-in-...-dvi-female-adapter-37374 als adaptor naar extern beeldscherm.
Verder nog een usb 2.0 hubje en geluidskaartje in de pipeline.
--
Twitter had ik al laten zien in mijn eerder bericht, hieronder nog een voorbeeld.Gé Brander schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:08:
@danplo, als je even de sites vermeld dan kunnen we het even testen.
Website is https://asana.com/ en dan rechts bovenin op "log in " knop drukken.
Zodra je het veld email adres of wacht aanklikt komen bij mij de strepen in beeld.
Zodra er op sommige sites een donker achtergrond is dan zijn ze zichtbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door danplo op 20-08-2014 08:00 ]
Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”
Dat heeft inderdaad te maken met DPI/zoom. Daar kan je niet zoveel aan doen en moet de maker van de site oplossen. Maar wat ik even niet snap: heb je de DPI op 150% staan en de zoom op 100% of de DPI op 100% en zoom je nu op sites in naar 150%? Het eerste lijkt me het meest comfortabel.
Heeft een van jullie madvr gedraait op zijn surface?
Kan hij dat aan?
Kan hij dat aan?
ik zie ik zie wat jij niet ziet
DPI staat op zijn standaard setting van 150% en ik heb nu ook IE op 150% staan, want anders vind ik bepaalde sites zoals Twitter er niet op uit zien, dan zijn de zijkanten niet kloppend met de breedte van mijn scherm (witte vlakken), maar misschien kan dit nog aangepast worden ?Ramon schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 08:12:
Dat heeft inderdaad te maken met DPI/zoom. Daar kan je niet zoveel aan doen en moet de maker van de site oplossen. Maar wat ik even niet snap: heb je de DPI op 150% staan en de zoom op 100% of de DPI op 100% en zoom je nu op sites in naar 150%? Het eerste lijkt me het meest comfortabel.

Ik heb de i5 128GB, 4GB besteld. Ik zag dat de blauwe typecover er weer bij stond dus maar snel besteld 
And now we wait...
And now we wait...
Zou je wat foto's kunnen maken en plaatsen van de SP3 erin en van de binnenkant van de tas en de opberg mogelijkheden ? Ik moet namelijk nog een oplader, muis, randomreader, zakje brood + appel en 2.5" harddisk + kabeltjes erin kwijt kunnen. Vind het een mooie tas voor een leuk prijs namelijk. De tas die ik had gezien kost op ebay ruim 140 euro namelijk.Gé Brander schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:49:
[...]
Ik heb de volgende:
Product Name: Brenthaven Collins Vertical Messenger Bag
Product SKU: DAF-00263
Unit Price: $59.99
Van de Microsoftstore.com US website. (plaatje klikbaar)
[afbeelding]
XBL: MRE Inc
Nu even niet maar brood en appel wordt moeilijk. De rest heb ik er ook in zittenMRELynx schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 09:41:
[...]
Zou je wat foto's kunnen maken en plaatsen van de SP3 erin en van de binnenkant van de tas en de opberg mogelijkheden ? Ik moet namelijk nog een oplader, muis, randomreader, zakje brood + appel en 2.5" harddisk + kabeltjes erin kwijt kunnen. Vind het een mooie tas voor een leuk prijs namelijk. De tas die ik had gezien kost op ebay ruim 140 euro namelijk.
Ach ben op dieet, 2 crackers en 1 broodje als lunchGé Brander schreef op donderdag 21 augustus 2014 @ 13:23:
[...]
Nu even niet maar brood en appel wordt moeilijk. De rest heb ik er ook in zitten
Maar ik heb inmiddels dezelfde besteld. Wilde het eerst bij Microsoft store US doen, maar daar stond mijn adres op een of andere gameshop in Bozeman, Montana. Dat kon ik niet aanpassen omdat ik dan geen games meer kan kopen voor de Xbox One in dollars ipv euro's. Toen maar gezocht en kwam uit op de NL Apple Store
Link naar Apple store (helaas maar 1 kleur): http://store.apple.com/nl...r-en-macbook-pro?fnode=50
ik vind deze wel gaaf
http://www.sfbags.com/col...ck-solo-for-surface-pro-3
ik zou graag een mooie leren sleeve willen, het liefst in exact dezelfde kleur als mijn schoenen en riem (bijvoorbeeld alledrie bordeaux of gewoon rood, desnoods cognac, als ze maar gedriëen matchen :-))
ik zou graag een mooie leren sleeve willen, het liefst in exact dezelfde kleur als mijn schoenen en riem (bijvoorbeeld alledrie bordeaux of gewoon rood, desnoods cognac, als ze maar gedriëen matchen :-))
Wauw, is dat de Audi onder te sleeves/tassen ? Even extra 19$ bij betalen voor een schouder riemArokh schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 02:32:
ik vind deze wel gaaf

Heeft iemand zich al goed verdiept in het gebruik van de SP3 met dockingstation en dan met een monitor die een voet heeft die hoog genoeg is om de SP3 in dock onder de monitor te plaatsen? De meeste monitoren hebben vaak een lage voet en zijn dus vaak niet genoeg in hoogte verstellen.
Want? Gebeurt er dan iets?Swerfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 15:28:
Heeft iemand zich al goed verdiept in het gebruik van de S3 met dockingstation en dan met een monitor die een voet heeft die hoog genoeg is om de S3 in dock onder de monitor te plaatsen? De meeste monitoren hebben vaak een lage voet en zijn dus vaak niet genoeg in hoogte verstellen.
Dan staat de SP3 voor de monitor omdat die niet hoog genoeg staat
Ik wil dus een goede monitor hebben die een veot heeft die hoog genoeg is zodat de SP3 eronder kan staan in zijn dock zonder dat hij voor het beeld van de monitor staat...
Eigenlijk dus 2 monitoren boven elkaar, zodat ik bijvoorbeeld Visual Studio kan opsplitsen over de 2 monitoren en bijvoorbeeld een app kan draaien op de grote monitor en dat ik op de SP3 eronder de debug vensters heb.
Tevens wil ik uitproberen of het typetoetsenbord gekoppeld aan de SP3 in dock voldoende te gebruiken is en daarvoor wil ik dus niet mijn grote monitor naast mijn SP3 hebben maar erboven...
[ Voor 61% gewijzigd door Swerfer op 22-08-2014 16:27 ]
Ik ken geen pc-monitoren waar tussen het scherm en het blad waar de monitor op staat meer dan 25 cm ruimte hebt.Swerfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Dan staat de S3 voor de monitor omdat die niet hoog genoeg staat
Ik wil dus een goede monitor hebben die een veot heeft die hoog genoeg is zodat de S3 eronder kan staan in zijn dock zonder dat hij voor het beeld van de monitor staat...
Eigenlijk dus 2 monitoren boven elkaar, zodat ik bijvoorbeeld Visual Studio kan opsplitsen over de 2 monitoren en bijvoorbeeld een app kan draaien op de grote monitor en dat ik op de S3 eronder de debug vensters heb.
Tevens wil ik uitproberen of het typetoetsenbord gekoppeld aan de S3 in dock voldoende te gebruiken is en daarvoor wil ik dus niet mijn grote monitor naast mijn S3 hebben maar erboven...
Wel zie ik dat men dan een losse standaard gebruikt waarop de monitor weer kan staan. Vaak kan je daaronder weer je keyboard en mouse schuiven als je die niet meer nodig hebt.
Om die reden heb ik al een losse bt keyboard en mouse die ik ga gebruiken als de surface in de dock staat.
een keyboard en pad die vast staat aan de dock vind ik niet prettig. Krijg dan te veel het gevoel met een laptop bezig te zijn.
Ik hoop volgende week vrijdag mijn Surface binnen te hebben en het dock kan dan ook ongeveer binnen zijn. Zoals jij zegt (@Hatman) krijg je het gevoel dat je met een laptop bezig bent. Dat bracht mij aan het denken.
Zoals ik de Surface in de dock met aangekoppeld keyboard denk te gebruiken staat het geheel vrij dichtbij. Misschien kijk je dan makkelijk over het 12" scherm heen waardoor de monitor die een stuk naar achten staat helemaal niet zo hoog hoeft te zijn...
Zoals ik de Surface in de dock met aangekoppeld keyboard denk te gebruiken staat het geheel vrij dichtbij. Misschien kijk je dan makkelijk over het 12" scherm heen waardoor de monitor die een stuk naar achten staat helemaal niet zo hoog hoeft te zijn...
Kan je niet beter een losse monitorsteun kopen en een scherm met een VESA mount? Je bent dan ook een stuk flexibeler hoe je het neer kan zetten en je hebt veel meer keuze in monitoren.Swerfer schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 16:14:
[...]
Dan staat de SP3 voor de monitor omdat die niet hoog genoeg staat
Ik wil dus een goede monitor hebben die een veot heeft die hoog genoeg is zodat de SP3 eronder kan staan in zijn dock zonder dat hij voor het beeld van de monitor staat...
Eigenlijk dus 2 monitoren boven elkaar, zodat ik bijvoorbeeld Visual Studio kan opsplitsen over de 2 monitoren en bijvoorbeeld een app kan draaien op de grote monitor en dat ik op de SP3 eronder de debug vensters heb.
Tevens wil ik uitproberen of het typetoetsenbord gekoppeld aan de SP3 in dock voldoende te gebruiken is en daarvoor wil ik dus niet mijn grote monitor naast mijn SP3 hebben maar erboven...
Dat is op zich ook wel een idee. Ik ga eerst eind volgende week afwachten. Als ik alles binnen heb kan ik ook beter kijken hoe het het beste uitkomt. Alles komt in de woonkamer, dus moet het ook in de stijl van mijn woning passen.
Je kan ook nog de Microsoft Surface Wireless Adapter voor Typing Covers gebruiken om het toetsenbord van de Surface draadloos te gebruiken. Ik heb deze recent gekocht omdat het werkt met alle Surface-toetsenborden.
[ Voor 12% gewijzigd door Ramon op 22-08-2014 20:14 ]
Ik kende deze nog niet, maar zag wel in een Youtube review van de adapter dat hij niet werkt met een Typecover 3...Ramon schreef op vrijdag 22 augustus 2014 @ 20:13:
Je kan ook nog de Microsoft Surface Wireless Adapter voor Typing Covers gebruiken om het toetsenbord van de Surface draadloos te gebruiken. Ik heb deze recent gekocht omdat het werkt met alle Surface-toetsenborden.
YouTube: REVIEW: Surface Keyboard Bluetooth Adapter (Type/Touch/Power)
Edit:
Er is inmiddels al een vervanger die ook werkt op de SP3. Interessant...
[ Voor 16% gewijzigd door Swerfer op 22-08-2014 21:00 ]
Inleiding:
Sinds 2012 ben ik op zoek geweest naar een apparaat waarmee ik mijn ideeën digitaal en visueel kan noteren en bewerken. Daarnaast ontwerp en teken ik graag. Vanuit mijn werk maak ik altijd gebruik van whiteboards om discussies in vergaderingen te beslechten. En ook tijdens om (eigen) brainstormsessies te maken, alvorens dit in Visio digitaal en visueel om te zetten. Met Visio ben ik erg handig en dat is voor mij daarom het programma bij uitstek om te gebruiken.
In mijn zoektocht kwam ik als eerste de bekende smartboards tegen, alvorens vanwege praktisch oogpunt een tekentablet, de Cintiq 13HD, met ongeveer dezelfde functionaliteit aan te schaffen. Deze deed in combinatie met mijn laptop aan de verwachtingen, hetzij met hier en daar een kanttekening van bijvoorbeeld de standaard. Mijn grootste probleem echter zat in het opbouwen van deze setup. Ik had geen plek om de Cintiq definitief neer te zetten. Dus als ik ermee wilde werken, dan haalde ik de Cintiq en laptop van zolder naar beneden. En zette alles op de keukentafel neer. Ik werkte er dan een paar uurtjes mee en vervolgens moest de boel weer naar boven. De centrale kabel van de Cintiq is niet geschikt om steeds weer losgehaald en weer vastgemaakt te worden. Inmiddels was ik aanbeland begin 2013 en viel mijn oog op de Surface tablets. Surface kende ik alleen van Microsofts Multitouchproduct (Surface 2.0) en dat was een gadget, voornamelijk voor bedrijven. De reclames werden onder andere gesierd door succesvolle stellen die aan het eind van een diner de verschillende gerechten over elkaars credit cards verdeelden. Heel leuk, maar niet relevant voor mij. Dit is de reden dat ik eigenlijk alle voorgaande Surface tablets heb laten liggen. Een soort filter in mijn bolletje die direct alle Surface gerelateerde content met het multitouchproduct in relatie bracht en dus las ik de artikelen niet.
Begin 2013 bracht iets anders mijn aandacht op de Surface tablets, weet niet meer wat het was, maar de Surface tablets zijn een echte invulling van mijn wens.
Na het lezen van veel reviews inclusief alle pagina’s gewijd aan de Surface Pro 3 hier op tweakers heb ik voor mezelf 2 opties bedacht en de keuze tussen de twee vind ik moeilijk.
Mijn uitgangspunten zijn:
Voor de volledigheid, ik zoek een combinatie van een laptop, tablet en whiteboard.
Creatieve ideeën wil ik direct kunnen noteren en bewerken.
Ik ontwerp en teken graag voor mijn projectjes. (Manga Studio 5 en Photoshop)
Ik wil op het apparaat kunnen gamen.
Hij vervangt mijn desktop (is verkocht)
Optie 1:
i5, 8Gb, 256Gb
Type cover
Docking station
Artic Cooling Fan
Prijs ongeveer: 1675,-
Optie 2:
i7 8Gb, 256Gb
Type cover
Artic Cooling Fan
Prijs ongeveer: 1700,-
Docking station - later
De Artic Cooling Fan, vanwege: YouTube: Surface Pro 3 USB Fan = 62% Performance Improvement
Over de Cooling Fan heb ik op youtube nog een vraag gesteld aan CButters. De Fan maakt duidelijk verschil bij het belasten van een Surface Pro 3 i7 versie. Ik ben benieuwd naar het resultaat met een i5 ten opzichte van een i7. Dat bepaalt voor mij of het die meerprijs waard is van 250,-.
Sinds 2012 ben ik op zoek geweest naar een apparaat waarmee ik mijn ideeën digitaal en visueel kan noteren en bewerken. Daarnaast ontwerp en teken ik graag. Vanuit mijn werk maak ik altijd gebruik van whiteboards om discussies in vergaderingen te beslechten. En ook tijdens om (eigen) brainstormsessies te maken, alvorens dit in Visio digitaal en visueel om te zetten. Met Visio ben ik erg handig en dat is voor mij daarom het programma bij uitstek om te gebruiken.
In mijn zoektocht kwam ik als eerste de bekende smartboards tegen, alvorens vanwege praktisch oogpunt een tekentablet, de Cintiq 13HD, met ongeveer dezelfde functionaliteit aan te schaffen. Deze deed in combinatie met mijn laptop aan de verwachtingen, hetzij met hier en daar een kanttekening van bijvoorbeeld de standaard. Mijn grootste probleem echter zat in het opbouwen van deze setup. Ik had geen plek om de Cintiq definitief neer te zetten. Dus als ik ermee wilde werken, dan haalde ik de Cintiq en laptop van zolder naar beneden. En zette alles op de keukentafel neer. Ik werkte er dan een paar uurtjes mee en vervolgens moest de boel weer naar boven. De centrale kabel van de Cintiq is niet geschikt om steeds weer losgehaald en weer vastgemaakt te worden. Inmiddels was ik aanbeland begin 2013 en viel mijn oog op de Surface tablets. Surface kende ik alleen van Microsofts Multitouchproduct (Surface 2.0) en dat was een gadget, voornamelijk voor bedrijven. De reclames werden onder andere gesierd door succesvolle stellen die aan het eind van een diner de verschillende gerechten over elkaars credit cards verdeelden. Heel leuk, maar niet relevant voor mij. Dit is de reden dat ik eigenlijk alle voorgaande Surface tablets heb laten liggen. Een soort filter in mijn bolletje die direct alle Surface gerelateerde content met het multitouchproduct in relatie bracht en dus las ik de artikelen niet.
Begin 2013 bracht iets anders mijn aandacht op de Surface tablets, weet niet meer wat het was, maar de Surface tablets zijn een echte invulling van mijn wens.
Na het lezen van veel reviews inclusief alle pagina’s gewijd aan de Surface Pro 3 hier op tweakers heb ik voor mezelf 2 opties bedacht en de keuze tussen de twee vind ik moeilijk.
Voor de volledigheid, ik zoek een combinatie van een laptop, tablet en whiteboard.
Creatieve ideeën wil ik direct kunnen noteren en bewerken.
Ik ontwerp en teken graag voor mijn projectjes. (Manga Studio 5 en Photoshop)
Hij vervangt mijn desktop (is verkocht)
Optie 1:
i5, 8Gb, 256Gb
Type cover
Docking station
Artic Cooling Fan
Optie 2:
i7 8Gb, 256Gb
Type cover
Artic Cooling Fan
Docking station - later
De Artic Cooling Fan, vanwege: YouTube: Surface Pro 3 USB Fan = 62% Performance Improvement
Over de Cooling Fan heb ik op youtube nog een vraag gesteld aan CButters. De Fan maakt duidelijk verschil bij het belasten van een Surface Pro 3 i7 versie. Ik ben benieuwd naar het resultaat met een i5 ten opzichte van een i7. Dat bepaalt voor mij of het die meerprijs waard is van 250,-.
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Photoshop draait prima op de i5 met 8GB. Daar ga je niet veel meer uithalen met een i7. Zal echt wel iets sneller zijn maar de SSD gaat niet anders worden en het geheugen en scherm ook niet. Als ik zou moeten kiezen in jouw situatie zou ik voor de i5 gaan. Die zal minder snel terugschalen qua snelheid door hitte en dus ben je net zover als een i7 met of zonder extra cooling....kaziebo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:51:
Inleiding:
Heel verhaal
Optie 1:
i5, 8Gb, 256Gb
Type cover
Docking station
Artic Cooling Fan
Optie 2:
i7 8Gb, 256Gb
Type cover
Artic Cooling Fan
Docking station - later
En nog wat meer
Welke/wat voor games had je in gedachte?kaziebo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 11:51:
...
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
league of legendsSSS?
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Volgens de MyCom zou Photoshop met de i7 nou net wel dat verschil maken. Ik weet niet in hoeverre ze vanuit commercieel oogpunt spreken of vanuit de i5, i7 desktop ervaringen, maar momenteel hoor ik zowel voors en tegens. Op basis daarvan vind ik het moeilijk de keuze te maken. Het liefst zie ik ergens een onderbouwing met getallen, maar daar zullen we nog even op moeten wachten.Gé Brander schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 12:33:
[...]
Photoshop draait prima op de i5 met 8GB. Daar ga je niet veel meer uithalen met een i7. Zal echt wel iets sneller zijn maar de SSD gaat niet anders worden en het geheugen en scherm ook niet. Als ik zou moeten kiezen in jouw situatie zou ik voor de i5 gaan. Die zal minder snel terugschalen qua snelheid door hitte en dus ben je net zover als een i7 met of zonder extra cooling....
Niveau HL2. Als AC Revelations erop draait is dat mooi meegenomen, maar ik hoop dat de Artic Cooling Fan zoals in de YouTube video het verschil zal maken om nog enigszins te kunnen gamen op de SP3.
It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.
Nog nooit gespeeld, maar gezien de problemen ergens halverwege deze thread waarschijnlijk niet
[ Voor 5% gewijzigd door kaziebo op 24-08-2014 13:14 . Reden: zinsbouw ]
Microsoft heeft tot dusver een nieuwe Surface Pro om de 8 maanden uitgebracht en als we die lijn doortrekken dan komt de Pro 4 met Broadwell in februari 2015 uit.
Zou het de moeite waard zijn om daar op te wachten? Ik denk hierbij aan problemen die dan gefixed zijn zoals de warme rechter bovenhoek en het throttlen
Zou het de moeite waard zijn om daar op te wachten? Ik denk hierbij aan problemen die dan gefixed zijn zoals de warme rechter bovenhoek en het throttlen
Daar kan niemand antwoord op geven natuurlijk. We weten niet of en wanneer er een Surface Pro 4 komt of hoe die er uit gaat zien.
Ik geloof ook werkelijk wel dat er verschil in zit. Ik zou echter nooit een fan extra op een device als de Surface Pro 3 willen hebben en zonder die extra fan gaat de i7 versie bij zwaardere belasting wat terug klokken om hitte tegen te gaan. Om die reden zeg ik dat je beter de i5 kan kopen met dock...kaziebo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 13:13:
[...]
Volgens de MyCom zou Photoshop met de i7 nou net wel dat verschil maken. Ik weet niet in hoeverre ze vanuit commercieel oogpunt spreken of vanuit de i5, i7 desktop ervaringen, maar momenteel hoor ik zowel voors en tegens. Op basis daarvan vind ik het moeilijk de keuze te maken. Het liefst zie ik ergens een onderbouwing met getallen, maar daar zullen we nog even op moeten wachten.
Zoals ik al zei, als je de lijn doortrekt komt de volgende in februari 2015 en het is vrij logisch dat de Broadwell erin komt.Ramon schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:03:
Daar kan niemand antwoord op geven natuurlijk. We weten niet of en wanneer er een Surface Pro 4 komt of hoe die er uit gaat zien.
Ja leuk. Dat er een Core M in een eventuele SP4 komt klinkt aannemelijk maar tenzij je insider kennis hebt weet je niets zeker over een eventuele SP4. Misschien maken ze wel een SurfaceBook als volgende. Met andere woorden, we kunnen niet zeggen of het waard is om op een SP4 te wachten.Slashdotter schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:20:
[...]
Zoals ik al zei, als je de lijn doortrekt komt de volgende in februari 2015 en het is vrij logisch dat de Broadwell erin komt.
Ook heb je niets vertelt over wat jij ermee wilt gaan doen. Als jij in september een nieuw schooljaar begint heeft wachten tot een fictieve onbekende datum ergens in 2015 op een apparaat wat je niet kent niet echt zin lijkt me.
[ Voor 4% gewijzigd door Ramon op 24-08-2014 22:06 ]
Eens. Ik neig nu ook meer naar de i5, dan naar de i7.Gé Brander schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 21:05:
[...]
Ik geloof ook werkelijk wel dat er verschil in zit. Ik zou echter nooit een fan extra op een device als de Surface Pro 3 willen hebben en zonder die extra fan gaat de i7 versie bij zwaardere belasting wat terug klokken om hitte tegen te gaan. Om die reden zeg ik dat je beter de i5 kan kopen met dock...
Overigens hebben beiden dezelfde warmteproblemen, dus de USB Fan heb ik al besteld. Die zal ik gebruiken als ik de SP3 op mijn bureau neerzet met extern toetsenbord, muis etc, mogelijk in combinatie met het docking station. In de woonkamer op de bank ga ik de USB Fan niet gebruiken. Dus ik zal wel ondervinden wat ik wel of niet kan draaien.
Vandaag heb ik ook nog heeeeeeeel even de SP2 overwogen, naar aanleiding van deze video van SurfaceGeeks: YouTube: Returning the Surface Pro 3
Is overigens geen leuke video als je niet wil horen hoe slecht de SP3 presteert ten op zichte van de SP2.
Ik ga nog steeds voor de SP3, maar ik moet eerlijk toegeven, dit is echt het moeilijkste keuzeproces van alle hardware die ik ooit gekocht heb.
Ik wil hem net gaan bestellen bij de Microsoft Store (nl) ik dacht misschien makkelijker met garantie maar zie tijdens het bestellen: Verzendwijze Standaard - GRATIS (5-7 werkdagen)
Terwijl er op de site staat Verzenddatum: 28/8/14. Dus hoe komen ze bij 5-7 werkdagen als dat zo is kan ik hem beter ergens anders bestellen.
Terwijl er op de site staat Verzenddatum: 28/8/14. Dus hoe komen ze bij 5-7 werkdagen als dat zo is kan ik hem beter ergens anders bestellen.
ik zelf heb een reservering bij mycom staan en daar staat de verwachte lever datum op 19 september 
Morgen maar even bellen

Morgen maar even bellen
Ik heb ook een reservering bij MyCom. De levertijden zijn op de site een keer aangepast van 28-8, naar september, maar dat bleek een fout vertelde de lokale MyCom me uit Apeldoorn. Ze verwachten de SP3's met de vracht van ongeveer 13.00 uur op donderdag 28-8.Noktai schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 03:17:
ik zelf heb een reservering bij mycom staan en daar staat de verwachte lever datum op 19 september
Morgen maar even bellen
Werk die dag bewust thuis, zodat ik hem op kan halen in de middag.
Ik zou in geen geval de i7 halen. Die usb fan gaat je zeker dwars liggen op een gegeven moment.kaziebo schreef op zondag 24 augustus 2014 @ 23:35:
[...]
Eens. Ik neig nu ook meer naar de i5, dan naar de i7.
Overigens hebben beiden dezelfde warmteproblemen, dus de USB Fan heb ik al besteld. Die zal ik gebruiken als ik de SP3 op mijn bureau neerzet met extern toetsenbord, muis etc, mogelijk in combinatie met het docking station. In de woonkamer op de bank ga ik de USB Fan niet gebruiken. Dus ik zal wel ondervinden wat ik wel of niet kan draaien.
Vandaag heb ik ook nog heeeeeeeel even de SP2 overwogen, naar aanleiding van deze video van SurfaceGeeks: YouTube: Returning the Surface Pro 3
Is overigens geen leuke video als je niet wil horen hoe slecht de SP3 presteert ten op zichte van de SP2.
Ik ga nog steeds voor de SP3, maar ik moet eerlijk toegeven, dit is echt het moeilijkste keuzeproces van alle hardware die ik ooit gekocht heb.
Maar gezien jou praktische toepassing van tekenen is de extra hoge resolutie, het grotere scherm, de aspect ratio en de betere kickstand een dikke plus. Ik zou voor de SP3 gaan.
De SP2 is beter in raw performance, en je moet goed nadenken of je dat nodig hebt. Voor de rest heeft de SP2 weinig extra voordelen.
Helemaal mee eens, de SP3 is echt een fijnere Surface om mee te werken dan de de SP2!XanderDrake schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 08:37:
[...]
Ik zou in geen geval de i7 halen. Die usb fan gaat je zeker dwars liggen op een gegeven moment.
Maar gezien jou praktische toepassing van tekenen is de extra hoge resolutie, het grotere scherm, de aspect ratio en de betere kickstand een dikke plus. Ik zou voor de SP3 gaan.
De SP2 is beter in raw performance, en je moet goed nadenken of je dat nodig hebt. Voor de rest heeft de SP2 weinig extra voordelen.
by Mycom zijn ze wel aan het klooien hoor, nu zegt de site dat je hem morgen op kunt halen EN dat hij morgen bezorgd wordt. Maar dat is eerder dan de lanceerdatum van Microsoft. Zouden ze gewoon aan het liegen zijn om zo alvast wat mensen die hem snel willen hebben aan zich te binden? En dat hij dan gewoon (als je extreem geluk hebt) de 29ste bezorgd wordt? Ik weet het niet...
Zijn er hier bezitters van de SP3 die last hebben van deze problemen??
http://www.wpcentral.com/...-their-tablet-overheating
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
ik belde net Microsoft mbt creditcard autorisatie.. en hij vertelde mij dat ik 'm donderdag (28 aug) zou kunnen verwachten (althans dat is het streven van Microsoft). Die SP 3 liggen gewoon klaar om verzonden te worden.
Dat riekt naar een uitnodiging om zo even te bellen met de MyCom. Eén dag eerder op kunnen halen is altijd leuk.Arokh schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 10:37:
by Mycom zijn ze wel aan het klooien hoor, nu zegt de site dat je hem morgen op kunt halen EN dat hij morgen bezorgd wordt. Maar dat is eerder dan de lanceerdatum van Microsoft. Zouden ze gewoon aan het liegen zijn om zo alvast wat mensen die hem snel willen hebben aan zich te binden? En dat hij dan gewoon (als je extreem geluk hebt) de 29ste bezorgd wordt? Ik weet het niet...
Edit: op de site van de MyCom.nl zie ik alleen de 28ste staan.
[ Voor 5% gewijzigd door kaziebo op 25-08-2014 14:48 . Reden: nieuwe info ]
Ik had vandaag al besloten om de i5 te kiezen, maar dit artikel doet vermoeden dat er "slechte batches" zijn. Valt onder de garantie, maar leuk is anders.JP_S schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 11:45:
Zijn er hier bezitters van de SP3 die last hebben van deze problemen??
Moet je hier eens kijken:kaziebo schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 14:52:
[...]
Ik had vandaag al besloten om de i5 te kiezen, maar dit artikel doet vermoeden dat er "slechte batches" zijn. Valt onder de garantie, maar leuk is anders.
http://answers.microsoft....f2-486b-a891-5633738b8532
Daar staan ook welk batchnumber de geruilde SP3's tussen staan. De mensen die melden dat alles goed gaat zijn geen mensen die de SP3 zwaarder belasten dan basic browsing.
In feite is het antwoord op de vraag: welke SP3 i7's overhitten? De meeste.
Dit was geen goede keuze. De i3 versie is nog het beste ingedeeld wat dat betreft, de i5 kan al niet echt meer gamen en de i7 ramt er uit bij meer standaard gebruik en updates. Microsoft had beter de Y serie van Intel gebruikt!
Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3