• Coppertop
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Johrivaneerd schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 14:40:
[...]

Ik heb hierover een kleine 2 weken geleden gebeld met Microsoft, dit is een foutje op de website. Bij andere landen staat er ook iets aangegeven over een beperkte hardwaregarantie maar dan wel van 2 jaar, in Nederland geldt dat volgens het contactcenter ook gewoon. Vreemd dat ze dit nog steeds niet aangepast hebben...
Dat is interessant. Toen ik ervoor belde was het antwoord dat de informatie op de website correct was. Eventueel zou ik wel weer kunnen uitbreiden naar 2 jaar garantie, met bijbetaling. Daar schieten we natuurlijk niet veel mee op.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
jimz93 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:34:
[...]

ik moet zeggen dat ik die review maar erg "meh" vond, hij kijkt er nogal tegenaan met een scheel oog als je het mij vraagt :p

hij beschrijft dat dit apparaat niet veel meer is dan een laptop, en niet veel meer dan een tablet (of eigenlijk in beide gevallen eerder minder dan meer).
hierbij lijkt hij niet goed door te hebben dat het bij een apparaat van dit formaat juist érg netjes is dat het dit allemaal kan!
Inderdaad, hij lijkt niet echt te begrijpen dat het juist een uniek apparaat is...
Daarnaast snap ik de kritiek uit de titel ook niet echt, vraagt hij nou om meer bloatware?

edit: belabberde spelling :P

• CleverClogs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2024
Als tegenwicht voor de Volkskrantrecensie, dit is wat ballpointkunstenaar James Mylne kan met de Surface Pro 3: http://www.telegraph.co.u...using-tablet-and-pen.html

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:38
Toch knap dat ie dat voor elkaar krijgt met natte krijt op een spiegel die James ;-)

Mooie toepassing BTW

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09-10 10:55
ruudonline schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:24:
Net mijn Pro 3 i5 256Gb opgehaald by Mycom. Helaas komen de type covers morgen pas. Geeft weer een dag om aan de stylus te wennen :).
Dit is bij mij ook zo dus ik hoop dat ik morgen beiden gelijkertijd kan ophalen. :)

• kaziebo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-01 13:11

kaziebo

Monkey's are the source!

Inmiddels ook weer thuis aanbeland met mijn SP3, i7, 256Gb.
In de MyCom even uitgepakt en gechecked of alles goed functioneerde onder het toeziend oog van 3 medewerkers :P

Dit model functioneert prima, batchnr 1430.

Heb er nog een stofdoekje bij gekregen, w00t! En ook voor mij ligt de (zwarte) typecover morgen klaar.
Nu alles instellen. Heb nu een probleempje om in te loggen op mijn Netgear WNDR3700. UPC wifispots pakt hij wel :?

[ Voor 0% gewijzigd door kaziebo op 28-08-2014 16:33 . Reden: smiley op verkeerde plek ]

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

• Fish_from_96
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 11:17
Heb mijn i5 128gb versie inmiddels een paar uur in gebruik, na een wereldreis. Mediamarkt Rotterdam alexandrium en Rotterdam centrum hadden alleen de i3 versie binnen gehad. Uiteindelijk bij staples office centre gehaald :). Maarja heb alles over voor zo'n prachtig verjaardagscadeau :p

Het is echt een prachtapparaat en doet wat het moet doen. Had hiervoor de SP2 en die werkte ook prima.

Heb echter wel last van iets waarvan ik hoop dat t tijdelijk is/software bug is. Bij het downloaden van een game via origin blies de ven hard en werd de sp3 aan de rechterkant warm/heet.

Tijdens het gamen zelf (fifa 14) had ik hier echter minder last van. Ik kreeg wel de melding tijdens het spelen dat er onvoldoende geheugen beschikbaar was, terwijl er niks anders openstond. Dat vond ik wel apart. Zijn er mensen die hetzelfde ervaren?

[ Voor 3% gewijzigd door Fish_from_96 op 28-08-2014 16:41 ]

Verwijderd

kaziebo schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 16:22:
Inmiddels ook weer thuis aanbeland met mijn SP3, i7, 256Gb.
In de MyCom even uitgepakt en gechecked of alles goed functioneerde onder het toeziend oog van 3 medewerkers :P

Dit model functioneert prima, batchnr 1430.

Heb er nog een stofdoekje bij gekregen, w00t! En ook voor mij ligt de (zwarte) typecover morgen klaar.
Nu alles instellen. Heb nu een probleempje om in te loggen op mijn Netgear WNDR3700. UPC wifispots pakt hij wel :?
Ik kan om de een of andere reden ook niet inloggen op mijn router, maar wel via een portable WiFi hotspot via mijn telefoon verbinden

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:41

RayNbow

Kirika <3

CleverClogs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:20:
Ter vermaak, de #SurfacePro3 review die zojuist is gepubliceerd op de website van de Volkskrant Surface Pro 3: mooie machine, zonde van de software, door Peter van Ammelrooy
Die review...
De Surface Pro kan geschreven letters omzetten in getypte tekst, maar dan moet je wel in blokletters schrijven.
Zelfs als ik beroerd aan elkaar schrijf kan Windows 8 gewoon m'n handschrift herkennen. 8)7

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Heeft de Mediamarkt per vandaag dan ook een Demo staan in de winkels of is dat niet te zeggen? :)

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-10 08:27
Snowdog schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:50:
[...]

Inderdaad, hij lijkt niet echt te begrijpen dat het juist een uniek apparaat...
Daarnaast snap ik de kritiek uit de titel ook niet echt, vraag hij nou om meer bloatware?
Ik denk dat hij doelt op het beperkte aanbod in de appstore (playstore / appstore).

deze heeft een veel groter aanbod dan dat van de Windows Playstore.

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

MediaMarkt Utrecht zei vandaag omstreeks lunchtijd dat ze ze wel achter hadden staan, maar dat MS ze zelf wilde neerzetten en er daarom nog geen demo stond. Mycom daar in de buurt had wel een demo staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 22:12
jimz93 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:21:
[...]

Ik denk dat hij doelt op het beperkte aanbod in de appstore (playstore / appstore).

Ach ja, aangezien ik alle windows programma's op dit apparaat kan gebruiken hebben we als SP3 gebruikers altijd een beter alternatief beschikbaar dan een of andere app in een app-store.

• PatrickG
Ramon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:22:
MediaMarkt Utrecht zei vandaag omstreeks lunchtijd dat ze ze wel achter hadden staan, maar dat MS ze zelf wilde neerzetten en er daarom nog geen demo stond. Mycom daar in de buurt had wel een demo staan.
Thnx

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 17:35
Hier ook mijn surface afgehaald bij de mycom in dordt. Alle typecovers behalve de zwarte zijn een maand vertraagd bij de mycom.

Erg mooi apparaat en heeft geen gekke kuren betreft de temperatuur echter heeft mijn surface kuren icm een Asus rt66u N router Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3720290161.png iemand hetzelfde verschijnsel? bedraad via de usb adapter niets aan de hand ook via mijn telefoon ruim 80mbit down.

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02:15
jimz93 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 17:21:
[...]

Zou kunnen idd, maar het mooie is juist dat je helemaal geen appstore nodig hebt.
Alle Windows software > alles wat je in appstores voor overige platforms kunt vinden by far...
Vind het echt een belachelijke review...

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

pff...updates geïnstalleerd, zoals aanbevolen met wifi issue's, maar kan nog steeds niet met mijn netgear wndr3700 (stock firmware) connecten.

vanavond verder stoeien, nu eerst de kids maar naar bed

It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize, there is always a way to solve problems without using violence.

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:01
Misschien dom van me, maar ik krijg het niet voor elkaar om met de pen in de Metro UI te swipen (dus om de andere tiles te zien.

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
Vroagje..welke taalinstellingen moet je hebben om de virtuele toetsenbord (meest rechter) ? Ik heb eng -us internatial maar optie blijft greyed out.

Maarre wat is de sp3 vederlicht in vergelijking met sp 1

edit:
gevonden bij 'pc and devices'- typing

[ Voor 10% gewijzigd door shaowoo op 28-08-2014 19:18 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

kaziebo schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:34:
pff...updates geïnstalleerd, zoals aanbevolen met wifi issue's, maar kan nog steeds niet met mijn netgear wndr3700 (stock firmware) connecten.

vanavond verder stoeien, nu eerst de kids maar naar bed
Solved!! Heb laatst mijn router gewisseld. Ik had een TP-Link 1043 (bijna ritueel verbrand) en mijn oude Netgear WNDR3700 ervoor in de plaats teruggezet. Realiseerde me nu dat de MAC filter aanstond.

|:( |:( |:( |:( 8)7 8)7 :X

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-10 18:06
NicoF schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:35:
Misschien dom van me, maar ik krijg het niet voor elkaar om met de pen in de Metro UI te swipen (dus om de andere tiles te zien.
De pen wordt gezien als muis. Met een muis kan je ook niet swipen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• NicoF
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:01
Thanks Swerfer maakt het niet echt handiger helaas...

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

NicoF schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 18:35:
M'n SP2 ligt nog in een tas, maar volgens mij moet je als je met de stylus de onderkant van het scherm aanwijst de scrollbars zichtbaar kunnen maken.

NicoF schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 19:22:
Thanks Swerfer maakt het niet echt handiger helaas...
Wel logisch toch? Als je aan het tekenen bent wil je niet iedere keer per ongeluk een swipe triggeren. Je kan nu ofwel een vinger uitsteken ofwel met je andere hand swipen.

• sallanche
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-03 16:41
Weet iemand een manier om gps te krijgen op de surface 3 ? (heb de i5)

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
sallanche schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 20:33:
Een gps dongle aanschaffen.

• sallanche
is dat de enigste manier of is het ook mogelijk via je mobieltje?

• lasor35
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-11-2023
sallanche schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:10:
[...]

is dat de enigste manier of is het ook mogelijk via je mobieltje?
Heb zelf wel eens BlueNMEA gebruikt maar een dedicated dongle werkt beter. Kan nog niet voor je testen op de SP3, neem hem volgende maand mee uit de US :P

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:45
Zo, vanavond de Surface Pro 3 opgehaald bij Paradigit. Had een i5-8gb besteld maar toch een i5-4gb meegenomen, voor mijn gebruik is dat prima. Wat ik alweer vergeten was, was dat ik een gratis barbecue meekreeg 'ter waarde van €99' :+ Ook de gratis licentie voor Office 365 kreeg ik mee. Paradigit in Eindhoven (Beemdstraat) had de type cover in het zwart/grijs, paars en lichtblauw. Ik heb de laatste gekozen.

Eerste bevindingen:
  • Een complete ultrabook in tablet formaat :o :9~
  • Bij het spelen van Asphalt 8 en Age of Empires II HD is de fan duidelijk hoorbaar en wordt de SP3 vrij heet. Even goed in de gaten houden en wat verder testen of dit echt een probleem gaat worden.
  • De pen uiteraard meteen even uitgeprobeerd. Werkt goed in OneNote, maar hoe wordt mijn handgeschreven tekst omgezet in normale tekst? In Fresh Paint doet de pen niks, maar dat zal vast iets met de instellingen zijn :)
  • In Internet Explorer in 1 tab Horizon TV (Silverlight) aan hebben staan en in een ander tabblad dit bericht schrijven zorgt voor erg veel haperingen in het geluid van het tabblad met de stream aan?? Zo zwaar moet dat toch ook weer niet zijn voor een i5 zou je zeggen... Edit: Google Chrome snapt het wel :)
  • Type cover is even wennen, maar typt zeker niet slecht!
  • Dat flapje om de pen in te bewaren kan echt niet Microsoft :+

• Stanevo6
  • Laatst online: 18-09 10:12
Grappig. Met de typecover tegen de tablet aangeklikt met de extra magneet (toetsenbord staat dan iets schuin) kun je met internet Explorer de URL invoer niet meer naar boven trekken.
Ervaringen mee en is hier een truukje voor?

• RobbertC
Naar boven trekken aan de onderkant wordt dan naar onder trekken vanaf de bovenkant :)

• Stanevo6
hahaha. Is maar goed dat mijn vrouw dit niet hoort :)

Maar heb je misschien een iets meer gespecificeerde uitleg voor een niet tweaker _/-\o_

• Stanevo6
;) Sorry. Heb t door. Thx Robbert C.

• Johlo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-10 18:59
Coppertop schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Dat is interessant. Toen ik ervoor belde was het antwoord dat de informatie op de website correct was. Eventueel zou ik wel weer kunnen uitbreiden naar 2 jaar garantie, met bijbetaling. Daar schieten we natuurlijk niet veel mee op.
Begin van de avond nog een keertje gebeld over het niet versturen en ook over de garantie, nog een keer bevestigd gekregen dat het wel daadwerkelijk een foutje op de website is en je gewoon de volle 2 jaar garantie krijgt, is namelijk gewoon gebonden aan de normale Europese regels volgens de persoon die ik gesproken heb. Van de week maar eens goed nakijken als ik hem binnenheb en kan registreren.
RobbertC schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:38:
• De pen uiteraard meteen even uitgeprobeerd. Werkt goed in OneNote, maar hoe wordt mijn handgeschreven tekst omgezet in normale tekst?
Handgeschreven tekst omzetten naar normale tekst gebeurt vanzelf op de achtergrond. Je ziet het dus niet veranderen in een font, maar je kan op je eigen woorden zoeken. Dit geld niet alleen voor alles wat je typt en schrijft maar ook voor tekst in afbeeldingen die je in OneNote plaatst.

Simpel voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IKP8Zgj.png
In Fresh Paint doet de pen niks, maar dat zal vast iets met de instellingen zijn :)
Bij mij werkte Fresh Paint pas na heel hard drukken. Even Fresh Pain opnieuw installeren loste dat op.

• Fish_from_96
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-03 11:17
Een vraag aan alle tweakers hier met de i5 versie. Wanneer ik gewoon mijn bureaublad geopend met zo min mogelijk programma's op de achtergrond draaiend, blaast de fan erg hard en is de temperatuur tussen de 70 en 80 graden . Hebben anderen hier ook last van en zo ja in welke mate?

Ik weet dat het probleem voorkomt bij mensen met de i7 versie, maar dit probleem met de i5 versie ben ik nog niet echt tegengekomen.

[ Voor 20% gewijzigd door Fish_from_96 op 28-08-2014 23:45 ]

• jadatmag
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-09 13:12
Stanevo6 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:52:
hahaha. Is maar goed dat mijn vrouw dit niet hoort :)

Maar heb je misschien een iets meer gespecificeerde uitleg voor een niet tweaker _/-\o_
Van de onderkant naar boven swipen laat de URL balk verschijnen.
Van de bovenkant van je scherm naar beneden swipen zal de URL balk ook laten verschijnen.
Doen allebij gewoon precies het zelfde :D

Het voelt onlogisch maar je went er snel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 19:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Fish_from_96 schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:40:
Een vraag aan alle tweakers hier met de i5 versie. Wanneer ik gewoon mijn bureaublad geopend met zo min mogelijk programma's op de achtergrond draaiend, blaast de fan erg hard en is de temperatuur tussen de 70 en 80 graden . Hebben anderen hier ook last van en zo ja in welke mate?

Ik weet dat het probleem voorkomt bij mensen met de i7 versie, maar dit probleem met de i5 versie ben ik nog niet echt tegengekomen.
Je moet even kijken in de task manager om te zien welk proces de cpu belast. Als het de update service is kun je kijken naar een tip die ik eerder poste over automatisch repareren daarvan.

Maar zo wie zo is de Surface de eerste uren wel bezig op de achtergrond met installatieprocessen en wellicht BitLocker als je dat hebt aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
gauchov6 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:03:
[...]

Je moet even kijken in de task manager om te zien welk proces de cpu belast. Als het de update service is kun je kijken naar een tip die ik eerder poste over automatisch repareren daarvan.

Maar zo wie zo is de Surface de eerste uren wel bezig op de achtergrond met installatieprocessen en wellicht BitLocker als je dat hebt aangezet.
Bij mij was het een kwestie van een virusscan die gedaan werd die de CPU-fan een beetje liet draaien. Overigens staat BitLocker per default aan op de SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

RobbertC schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 21:38:
• De pen uiteraard meteen even uitgeprobeerd. Werkt goed in OneNote, maar hoe wordt mijn handgeschreven tekst omgezet in normale tekst? In Fresh Paint doet de pen niks, maar dat zal vast iets met de instellingen zijn :)
[/list]
Nu heeft Ramon in "Microsoft Surface Pro 3" al gereageerd dat OneNote dit al op de achtergrond het al doet, maar als je je handschrift selecteert (met de pen gaat dit via de rechtermuisknop) dan kun je via de Draw ribbon de optie "Ink to Text" selecteren als je per se een computerfont in je notities wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-10 22:12
Eerste korte impressie: mooi apparaat en de stylus werkt ook erg prettig. Tijdens het downloaden van games in Steam viel mij op dat de fan ging blazen. Toch een belasting tijdens het downloaden. De games moet ik nog uitgebreid testen overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou heeft lasor strict genomen wel gelijk. GPS is niet ingebouwd op de Surface Pro 3, maar locatiebepaling gaat (op alle Windows 8-apparaten) gewoon via WiFi. Dit kan je testen door bijvoorbeeld Maps op te starten. Er wordt dan gevraagd of Maps je locatie mag gebruiken, enkele seconden later heeft Maps je locatie gevonden.

Ik weet dus niet wat sallanche precies van plan is, maar tenzij je in de wildernis je locatie wil weten (geen WiFi beschikbaar) kan je gewoon de locatiebepaling via WiFi gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 10:31

icecreamfarmer

en het is

Iemand die er ook android op emuleert?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

icecreamfarmer schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:33:
Iemand die er ook android op emuleert?
Ik heb vanmorgen nog even DuOS geinstalleerd maar bij het starten ervan gebeurde er niks..
http://www.amiduos.com

Heb niet verder kunnen kijken waarom niet. Vanmiddag nog maar eens proberen.

Ik ben super tevreden over de surface. Typecover typt lekker en trackpad werkt goed. En wat een mooi scherm! O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 16:35
Arokh schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:00:
helaas niet. Op de bon MOET je kvk nummer en volgens mij ook bedrijfsnaam staan. Maar je kvk is een must. Er zijn maar enkele uitzonderingen, en dat zijn tankbonnetjes en OV bonnetjes. Verder geldt het eigenlijk vrijwel altijd.
Anders zou je namelijk een bon van een computer die iemand anders heeft gekocht op kunnen geven, en lekker BTW aftrekken zonder dat je echt die kosten hebt gehad.
Op geen enkele factuur die ik zakelijk ontvang staat ons KVK nummer. Wellicht is het formeel een vereiste vanuit de belastingdienst, maar er wordt in de praktijk door niemand iets mee gedaan. Bedrijfsnaam is natuurlijk wel handig, maar ook nota's zonder (duidelijke) vermelding kan je gewoon opvoeren. Meerdere accountants gehad, en geen deed er moeilijk over. Zolang het allemaal maar klopt en controleerbaar is, is er niets aan de hand.

(misschien verwar je het met de vereiste dat een bedrijf hun eigen KVK-nummer moet vermelden op nota's die het verstuurt. Maar dat is een geval van 'nogal wiedes')

Dus, uiteraard kan je een bon van MyCom / Mediamarkt / etc gewoon zakelijk opvoeren en de BTW terugvorderen. En als je hem ook prive gebruikt, kan je alleen het 'zakelijke deel' opvoeren.

Sorry, erg offtopic verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-10 16:38
Mycom maakt gewoon een mooi factuurtje met je bedrijfsgegevens dus dat is prima geregeld ;)

Gisterenavond gemerkt dat dropbox behoorlijk wat processor kracht gebruikte om de 28 GB die erin staat te syncen, de fan sloeg dan ook aan om het bij te houden.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gcoupe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-06-2019
Met een Bluetooth GPS tracker (bijv. een QStarz) en een 'software shim' bijv. GPSDirect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sallanche
Ramon schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:14:
[...]

[...]

Nou heeft lasor strict genomen wel gelijk. GPS is niet ingebouwd op de Surface Pro 3, maar locatiebepaling gaat (op alle Windows 8-apparaten) gewoon via WiFi. Dit kan je testen door bijvoorbeeld Maps op te starten. Er wordt dan gevraagd of Maps je locatie mag gebruiken, enkele seconden later heeft Maps je locatie gevonden.

Ik weet dus niet wat sallanche precies van plan is, maar tenzij je in de wildernis je locatie wil weten (geen WiFi beschikbaar) kan je gewoon de locatiebepaling via WiFi gebruiken.
hehe niet naar de wildernis :P

Ik wil de tablet gebruiken voor onderweg ipv mn telefoon (nokia 920) groter beeld dus duidelijker om te kunnen zien welke route we moeten rijden...

op de 920 ga ik mn wifi delen met de sp3, alleen merk ik dat de verbinding slecht is :s

Here maps gebruik ik dan.

Dus ben ik opzoek naar andere oplossingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Gister Visio 2010 geïnstalleerd. Echter voorheen kon ik met een tekentablet automatisch Ink naar tekst gebruiken. Vanavond of morgen even kijken hoe ik de Ink naar tekst aan het werk krijg.

Manga Studio staat er ook op en gister ook steam AC Brotherhood een start tot downloaden gegeven.
Via XTU (intel Xtreme Tuning Utility) ga ik eens kijken hoe dat draait.

Mijn i7, 256 doet het heel netjes. De Fan heeft bij het installeren van 43 updates even flink gedraaid, maar niet a la boeing 747.

Eén keer vastloper gehad met Google Chrome, dus moest de win-button ingedrukt houden, maar verder liep alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb zojuist mijn i5 256GB versie opgehaald. Zonder typecover helaas en ze verwachten die binnen 4 weken binnen bij mijn Mycom. Vriendelijk bedankt en gezegd dat ik hem dan wel in de MS store koop. Grote kans dat die dan eerder binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
Heb er nu ook eentje besteld, i5 128Gb met cyan Typecover. Bij Paradigit, dus met gratis Office 365 Personal. Ben benieuwd of ze ook echt morgen leveren. Hoop het wel, donderdag moet ik weer aan de studie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Pff, af en toe blijft een rij pixels hangen. Dat wordt terug sturen naar MS.. :( ;w

http://imgur.com/JAs6QaY,PQyNJ3U#0

Of is dit op een of andere manier nog te verhelpen?

edit: Ik krijg het niet meer gereproduceerd.. Heel raar.. What to do?

edit2: Blijkbaar was hij in de achtergrond firmware en andere updates aan het installeren. Misschien is dit door de warmte gekomen? Nog altijd geen streep te zien.

[ Voor 40% gewijzigd door Laidback Luc op 29-08-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Videobewerking gaat hem niet worden denk als ik zo lees dat ie bij windows update al flink heet wordt. Gaat iemand hier het apparaat voor iets zwaarders dan kantoortoepassingen gebruiken? Bijvoorbeeld RAW foto's editen of dus videobewerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Ramon schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 23:40:
[...]
Handgeschreven tekst omzetten naar normale tekst gebeurt vanzelf op de achtergrond. Je ziet het dus niet veranderen in een font, maar je kan op je eigen woorden zoeken. Dit geld niet alleen voor alles wat je typt en schrijft maar ook voor tekst in afbeeldingen die je in OneNote plaatst.

Simpel voorbeeldje:
[afbeelding]
Na wat spelen merk ik inderdaad dat het zo werkt. Thx voor je antwoord!
Bij mij werkte Fresh Paint pas na heel hard drukken. Even Fresh Pain opnieuw installeren loste dat op.
Opnieuw installeren was niet nodig, vandaag werkte het wel. Het harde drukken is even wennen, op 'n gegeven moment heb je 'm door :)
RayNbow schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:35:
[...]

Nu heeft Ramon in "Microsoft Surface Pro 3" al gereageerd dat OneNote dit al op de achtergrond het al doet, maar als je je handschrift selecteert (met de pen gaat dit via de rechtermuisknop) dan kun je via de Draw ribbon de optie "Ink to Text" selecteren als je per se een computerfont in je notities wil.
Dank, ook dat werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Laidback Luc schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:48:
Pff, af en toe blijft een rij pixels hangen. Dat wordt terug sturen naar MS.. :( ;w

http://imgur.com/JAs6QaY,PQyNJ3U#0

Of is dit op een of andere manier nog te verhelpen?

edit: Ik krijg het niet meer gereproduceerd.. Heel raar.. What to do?

edit2: Blijkbaar was hij in de achtergrond firmware en andere updates aan het installeren. Misschien is dit door de warmte gekomen? Nog altijd geen streep te zien.
Ik heb dat 1x gehad, nadat ik een venster van Internet Explorer had geminimaliseerd. Hij verdween door te klikken op de desktop. Ik heb dat niet meer terug gezien, maar had ook inmiddels de 'grootte van items' op 125% gezet ipv 150% en Internet Explorer op 125% zoom ipv 150%. Misschien dat dat er ook indirect mee te maken had.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D-TECH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:53:
Videobewerking gaat hem niet worden denk als ik zo lees dat ie bij windows update al flink heet wordt. Gaat iemand hier het apparaat voor iets zwaarders dan kantoortoepassingen gebruiken? Bijvoorbeeld RAW foto's editen of dus videobewerking.
RAW foto's bewerken is toch niet zo zwaar? Ik verwacht niet dat de SP3 daar enige moeite mee heeft. CPU gebruik tijdens fotobewerking is ook vrij "lokaal" in de zin van dat hij alleen ff bezig is met nadenken als je aan een slider hebt getrokken. Sterker nog, ik heb het even getest met rawtherapee en het gaat prima.

Videobewerking is daarentegen anders omdat je gaat renderen als je de film wilt exporteren. Dat is zwaar en dat zal iets langer duren en wellicht wat herrie maken, maar moet ook gewoon goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Swerfer schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:47:
[...]

Ik heb dat 1x gehad, nadat ik een venster van Internet Explorer had geminimaliseerd. Hij verdween door te klikken op de desktop. Ik heb dat niet meer terug gezien, maar had ook inmiddels de 'grootte van items' op 125% gezet ipv 150% en Internet Explorer op 125% zoom ipv 150%. Misschien dat dat er ook indirect mee te maken had.
Ik inderdaad ook na het minimaliseren van internet explorer. Grootte van items zou ik eens na moeten kijken, hij staat nu ook vrij klein bij mij. Vind het wel fijn zodat je veel ruimte hebt.

Ik hoop dat het weg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer mensen bij wie de kickstand een halve cm wiebelt wanneer hij is uitgeklapt? De scharnieren lopen verder vrij stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 12-10 17:35
De kickstand heeft een klein beetje speling maar niet noemenswaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Ik ook een halve cm zoiets. Als hij bijna dicht klapt wiebelt hij meer. Maar voor de rest ook vrij stroef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:54
hebben jullie nog een tip voor 64 gb of 128 gb microsd kaart? ik wil er vm's vanaf draaien en programma's.
misschien deze ? http://www.amazon.com/San...518&sr=1-1&keywords=128gb

[ Voor 42% gewijzigd door shaowoo op 29-08-2014 23:53 ]

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CleverClogs schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 15:20:
Ter vermaak, de #SurfacePro3 review die zojuist is ..door Peter van Ammelrooy
Da's geen review maar een ordinaire bash. Geschreven vanuit het oogpunt van waarom je 'm niet zou moeten willen kopen. En dat omdat hij nog niet over zijn trauma van het W8 startmenu is = in zijn woorden 'een blokkendoos'. Of hij heeft net een tablet en laptop gekocht en voelt zich nu lullig dat hij niet eerder wist dat een SP3 beide apparaten kan vervangen :9
Het beste maar voortaan negeren.

On topic: Leuk om zoveel enthousiasme te zien. Ik kan zelf nog niet beslissen om nu of later een SP3 te halen en het enthousiame werkt besmettelijk :)
.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@sake.
Snap je dilemma. Het is een uitgaaf, maar dubbel en dwars waard. Nu was ik toe aan een nieuwe tablet (gebruikte de iPad 1 nog) maar wilde ook een notebook. Nu heb ik twee vliegen in 1 klap gescoord.

Ik heb de i5 256 GIG 8gig intern. Mega snel en heb de ventilator nog nooit gehoord. Doe office en surfen, geen zware zaken dus.

Sluit me graag aan bij de vraag van shaowoo. Wil ook een micro SD erin gaan doen. Komt er al een MSD van 256gig of kan de pro die niet aan?

Dan iets raars. Als ik verbinding maak met mijn virtuele server scaled de pro niet de juiste resolutie.
Alles is mega klein. Schijnt door MS aan gewerkt te worden.

Ik wens iedereen heel veel plezier met zijn/haar pro3. En diegene die nog moeten beslissen, veel wijsheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
shaowoo schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 23:51:
hebben jullie nog een tip voor 64 gb of 128 gb microsd kaart? ik wil er vm's vanaf draaien en programma's.
misschien deze ? http://www.amazon.com/San...518&sr=1-1&keywords=128gb
Ik ben bang dat VM's draaien vanaf een SD-kaartje een groot drama gaat worden. Die dingen zijn meestal enorm sloom. Die SD doet blijkbaar 30MB/s read, terwijl de SSD in de Surface Pro minstens het tienvoudige doet.

[ Voor 9% gewijzigd door Ramon op 30-08-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Stanevo6 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:26:
@sake.
Dan iets raars. Als ik verbinding maak met mijn virtuele server scaled de pro niet de juiste resolutie.
Ik weet niet wat je precies gebruikt om de verbinding op te zetten, maar bijv. Remote Desktop (mstsc) heeft hier ook standaard last van. Als ik op m'n SP2 een verbinding maakte naar een laptop op m'n werk, was alles klein. Echter, de RDP client mRemoteNG houdt wel rekening met de DPI van je scherm. (Ooit gevonden op dit MS forum)
Ik wens iedereen heel veel plezier met zijn/haar pro3. En diegene die nog moeten beslissen, veel wijsheid :)
Ik liep te twijfelen, maar heb besloten om voorlopig niet aan de SP3 te denken. Ik ben namelijk momenteel best tevreden met de SP2 (was dat ook met de SP1). Misschien dat ik pas upgrade bij de SP4. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Dit zou een oplossing kunnen zijn:

MS heeft een programma dat eigenlijk voor de server was bedoeld ooit dat heet “Remote Desktop Connection Manager”. Dit programma laat het toe dat je meerdere remote desktop configuraties kunt opslaan en activeren wanneer nodig in een soort beheer venster.

In de configuratie van een RDP profiel kun je daar wel een eigen resolutie instellen en achteraf, na verbinden, kiezen voor full screen.

Heel raar dat MS die functie niet in de RDP client beschikbaar hebben gemaakt. Dat gaan ze wel doen lees ik.

Ik snap je, waarom een perfect werkende pro2 vervangen voor een pro 3. prioriteiten. hahaha ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

MS' Remote Desktop Connection Manager heb ik ook hier en daar als oplossing gezien voor het DPI-probleem, maar dat heb ik nooit goed aan de praat gekregen.

Edit: Daarnaast heeft mRemoteNG als bonus dat het integreert met PuTTY, wat ik nodig heb om een tunnel op te zetten naar m'n werk, voordat ik kan RDPen naar m'n machine. :p

[ Voor 36% gewijzigd door RayNbow op 30-08-2014 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
juist. MS moet echt aan het werk nu en al helemaal omdat de moderne schermen mega DPI hebben, zie hun eigen pro3. Deze schermen zullen common worden (ook te lezen in jou URL)

Jammer eigenlijk dat we nu dus met allerlei tooltjes zelf de zaak moeten oplossen.

Dus MS, als jullie meelezen, complimenten voor de pro drie, maar aan de gang met de RDP problematiek :) hahaha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan al mijn twijfels heeft de sp3 toch echt wel een eind gemaakt. Wat een heerlijk ding, nu, na een dag of drie, heb intussen mijn belangrijkste progs geïnstalleerd zoals Lightroom, Nik software, Office 2013, Boekhoudpakket (tja hoort er ook bij) Mapsource, Photoshop cs6, en nog een tiental andere progs en het werkt als een zonnetje!
Bij de wat zwaardere tools, hoor je wel af en toe de fan, maar dat doet mijn Macbook pro 15" retina ook. Ook het scherm, ik ben dus het retina scherm gewend, vind ik geweldig. Het is op de een of andere manier, nog helderder en detailrijker dan mijn Mbp.
Alles werkt en ik ben , op 1 ding na, geen enkel probleem tegen gekomen. Video's (Netflix) speelt hij hartstikke mooi af en het geluid vind ik super. (Moet wel zeggen dat het bij video's super is omdat je er recht voor zit en dat door de frontale plaatsing, het geluid de film echt goed ondersteund. Muziek afspelen vind ik duidelijk minder, je zit er dan niet dichtbij en rechtvoor, tis dan veel ieler)
De pen bevalt me , in tegenstelling van wat ik er van verwachtte, erg goed. Je moet bij sommige applicaties ook wel gebruik maken van de pen, omdat niet alle programma's even goed geschaald zijn. Wel klungelig dat je hem niet op een fatsoenlijke manier kan meenemen. Ik zit er nog steeds tegen aan te hikken om dat lullige penhoudertje aan de cover te plakken, maar in Photoshop en Lightroom is het een echte toevoeging (daar hoopte ik ook op, heb daarom mijn Wacom Intuos verkocht) maar er gaat nog een leercurve overheen, voordat het ding "eigen" gaat worden.
Het is me alleen nog niet gelukt om hem te koppelen met mijn Thunderboldscherm. Deze reageert niet op de sp3 aansluiting. Het kan er aan liggen dat ik de kabel van Apple (gebruik ik met mijn Mbp) niet compatible is met de Surface. Heeft iemand hier ervaring mee?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Gister heb ik eventjes bij de Mediamarkt gespeeld met de Surface Pro 3. Dat scherm is wel echt heel mooi inderdaad, maar dat was het bij de Pro 2 ook, alleen wat minder resolutie. Dus dat schrijft de Surface Pro 2 echt niet gelijk af. Wel veel meer leesruimte natuurlijk op de nieuwe.

Het apparaat is echt heel mooi, maar persoonlijk denk ik toch echt dat de grootste fout (in mijn beleving dan) is dat ze niet gewoon 'echt' een toetsenbord hebben gemaakt in die typecover en wat die cover gewoon wat dikker. Ik snap dat het een prestatie is om überhaupt keytravel te hebben in zo'n dun plaatje, maar typen was gewoonweg geen genot.

Eventjes naar de Macbook Pro 13" retina lopen en het was al gelijk een verademing om te typen.
Zelf zou ik het geen probleem vinden als de typecover dikker zou zijn en je er daardoor echt goed erop zou kunnen typen. Prop er dan ook gelijk een accu in en je kan er echt de hele dag ermee doen :)

En natuurlijk snap ik dat ze willen verbluffen door alles zo dun mogelijk te maken, maar volgens mij mis je daardoor wel een bepaalde doelgroep.

En ook ik moest belachelijk hard drukken met Fresh Paint. Aangezien het een demo account draaide kon ik natuurlijk niet eventjes dat programma herinstalleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
@PatrickG?: Je kan natuurlijk een los bluetooth toetsenbordje kopen die wel aan je verwachting voldoet. Aan portability ligt het niet, je kan hem alleen niet fysiek koppelen en als screenprotector gebruiken.

Ikzelf heb met Freshpaint geen problemen, zonder opnieuw te hoeven installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JcHm
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 01:10
Coppertop schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 15:38:
Heb er nu ook eentje besteld, i5 128Gb met cyan Typecover. Bij Paradigit, dus met gratis Office 365 Personal. Ben benieuwd of ze ook echt morgen leveren. Hoop het wel, donderdag moet ik weer aan de studie!
Coppertop, heb je als student nog extra korting proberen te bedwingen bij Paradigit? Als student kun je namelijk via de Microsoftstore voor 1034,09 de Surface i5 + toetsenbord aanschaffen.

En via Surfspot kun je voor ongeveer €70 een 4 jarig Office university abbonement aanschaffen. Dan krijg je ook skype tegoed en 1 TB onedrive opslag.

Zelf twijfel ik nog of ik de surface koop. De pen lijkt me heel makkelijk, maar ik wil graag het toetsenbord eerst proberen. Helaas hadden ze deze nog niet op voorraad bij de Mycom in Den Bosch.

[ Voor 25% gewijzigd door JcHm op 30-08-2014 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Swerfer schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:15:
@PatrickG?: Je kan natuurlijk een los bluetooth toetsenbordje kopen die wel aan je verwachting voldoet. Aan portability ligt het niet, je kan hem alleen niet fysiek koppelen en als screenprotector gebruiken.

Ikzelf heb met Freshpaint geen problemen, zonder opnieuw te hoeven installeren.
True, maar daarmee gaat het hele concept weer teloor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:04

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Stanevo6 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 09:26:
@sake.
Snap je dilemma. Het is een uitgaaf, maar dubbel en dwars waard. Nu was ik toe aan een nieuwe tablet (gebruikte de iPad 1 nog) maar wilde ook een notebook. Nu heb ik twee vliegen in 1 klap gescoord.

Ik heb de i5 256 GIG 8gig intern. Mega snel en heb de ventilator nog nooit gehoord. Doe office en surfen, geen zware zaken dus.

Sluit me graag aan bij de vraag van shaowoo. Wil ook een micro SD erin gaan doen. Komt er al een MSD van 256gig of kan de pro die niet aan?

Ah kijk iemand die ook een i5 8GB 256GB alleen gebruikt voor office en surfen. Dat is ook mijn gebruik echter vind ik 1400 euro dan een hele uitgave. Reden waarom ik de 8gb versie wil is omdat ik over 2 jaar nog steeds wil dat ik mee kan komen met de SP3. Heb nu het gevoel dat 4gb intern geheugen de standaard is en dat je voor bv Windows 9 alweer 6GB nodig hebt en voor de volgende versie van office ook weer. Je ziet het overal in terug. Vroeger was een 56k modem genoeg voor internet. Tegenwoordig zijn de pagina's zo groot dat je al minimaal een 10mbit verbinding moet hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen surfen (zo lijkt het althans).

Ik heb in november 2012 bij de release van de eerste Surface RT de 32GB versie gekocht. Die voelt nu dus echt traag aan ondanks dat ik alleen maar OneNote, Outlook en Internet Explorer gebruik, dus gewoon office werk en browsen. Bij Outlook op een wifi netwerk (vol bereik) heb ik gewoon dat ik Outlook en OneNote niet reageren op de RT. Nou zijn de eerste RT en de SP3 niet echt te vergelijken, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel als je zo'n investering doet dat het dan over 2 jaar ook nog werkbaar moet zijn.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
D-TECH schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 19:53:
Hier een fotograaf met een i5 8GB versie en fotobewerking gaat verbazingwekkend goed zo lang je geen 500 foto's achter elkaar gaat exporteren. Het scherm is echt een verademing om onderweg foto's te bewerken. De resolutie en kleurweergave zijn echt top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coppertop
  • Niet online
JcHm schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:27:
[...]

Coppertop, heb je als student nog extra korting proberen te bedwingen bij Paradigit? Als student kun je namelijk via de Microsoftstore voor 1034,09 de Surface i5 + toetsenbord aanschaffen.
Nee, dat heb ik niet geprobeerd, weet ook niet of ze daar voor vallen maar je zou het altijd kunnen proberen. :)

Ik ben trouwens helemaal verkocht, ben er nu een uurtje mee bezig en nog geen problemen gevonden.

Ik vind deze type cover beter werken dan die van de Pro 2. De pen is ook fijn. Waar ik nu eigenlijk het stomste vind is dat er geen fatsoenlijke opbergmogelijkheid voor de pen is. Dat op-plak-flapje heb ik nog niet geplakt maar lijkt me altijd in de weg te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Het flapje zit niet in de weg en ik stoor me er ook niet aan. Alleen de pen in het lusje steken is niet makkelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickG schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:01:
Gister heb ik eventjes bij de Mediamarkt gespeeld met de Surface Pro 3. Dat scherm is wel echt heel mooi inderdaad, maar dat was het bij de Pro 2 ook, alleen wat minder resolutie. Dus dat schrijft de Surface Pro 2 echt niet gelijk af. Wel veel meer leesruimte natuurlijk op de nieuwe.

Het apparaat is echt heel mooi, maar persoonlijk denk ik toch echt dat de grootste fout (in mijn beleving dan) is dat ze niet gewoon 'echt' een toetsenbord hebben gemaakt in die typecover en wat die cover gewoon wat dikker. Ik snap dat het een prestatie is om überhaupt keytravel te hebben in zo'n dun plaatje, maar typen was gewoonweg geen genot.

Eventjes naar de Macbook Pro 13" retina lopen en het was al gelijk een verademing om te typen.
Zelf zou ik het geen probleem vinden als de typecover dikker zou zijn en je er daardoor echt goed erop zou kunnen typen. Prop er dan ook gelijk een accu in en je kan er echt de hele dag ermee doen :)

En natuurlijk snap ik dat ze willen verbluffen door alles zo dun mogelijk te maken, maar volgens mij mis je daardoor wel een bepaalde doelgroep.

En ook ik moest belachelijk hard drukken met Fresh Paint. Aangezien het een demo account draaide kon ik natuurlijk niet eventjes dat programma herinstalleren.
Roep me maar wanneer je kan swipen en schrijven/tekenen op een Macbook Pro. Wat een rare vergelijking weer. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow

RayNbow

Kirika <3

Ramon schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
Roep me maar wanneer je kan swipen en schrijven/tekenen op een Macbook Pro. Wat een rare vergelijking weer. :z
Kwestie van om laten bouwen tot een Modbook? :+

Edit: Ah wacht, alleen een pen digitizer, geen touchscreen. :p

[ Voor 10% gewijzigd door RayNbow op 30-08-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:39

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Zojuist mijn Surface pro 3 ontvangen (nouja, gekocht voor mijn vrouw, die is docent die veel in de trein werkt). Ben zelf een Mac en Linux gebruiker maar ben wel impressed hoor. Apparaat voelt heel solide aan maar niet te zwaar. Windows 8 nooit gesnapt maar met een touchscreen is het eigenlijk gewoon logisch. Typecover typt praktisch gelijk met een normaal toetsenbord dus dat hebben ze imho ook heel goed gedaan.

Hij zal voornamelijk voor office en dergelijke toepassingen gebruikt gaan worden dus ik verwacht geen hitte problemen verder. Ze werkte hiervoor voornamelijk op een ipad maar miste toch wat mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijne is ook besteld via Bol.com
Helaas is hun voorraad al op dus even afwachten hoelang het gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaziebo

kaziebo

Monkey's are the source!

Er gebeurde net wat vreemds.
Gister heb ik de typecover opgehaald bij de MyCom en aan mijn SP3 i7, 8Gb, 256Gb gehangen. Werkte prima. De SP3 heb ik met de typecover eraan vast afgesloten.
Vandaag klik op de aanknop (zijkant) en mijn SP3 start op, maar reageert nergens op via de typecover. Alleen het touchscreen functioneert bij het on-screen aan-uit knopje (slaapstand, herstarten, afsluiten).
Wachtwoord kan ik niet via typecover of het touchscreen invullen. Er verschijnt via touchscreen zelfs geen onscreen keyboard.

Vervolgens haal ik de typecover er vanaf. Herstart de SP3, log in, zie de tiles, klik de typecover eraan vast en wil naar de desktop. Weigert ie.
Kan alleen de aan/uit knop aan de zijkant ingedrukt houden, want alles staat vast. Dan gaat mijn SP3 op zwart en reageert hij 5 min niet meer.
Nu net start hij weer op. WTF??

Iemand een idee hoe dit nou kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
Ik heb sinds vanmorgen ook dat bij een herstart de metro interface bevriest. Als ik dan herhaaldelijk op de windows knop druk dan herstart hij de metro interface en werkt alles weer naar behoren. Vreemd gedrag want gisteren had ik nergens last van.

Hier (nog) geen typecover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 19:40

Gé Brander

MS SQL Server

SkyThes schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 14:30:
Ik heb sinds vanmorgen ook dat bij een herstart de metro interface bevriest. Als ik dan herhaaldelijk op de windows knop druk dan herstart hij de metro interface en werkt alles weer naar behoren. Vreemd gedrag want gisteren had ik nergens last van.
Dit probleem herken ik. Het komt heel af en toe voor. Lijkt op een driver die niet goed initialiseerd. Want als je even wacht dan doet hij het wel.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
Ramon schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 12:15:
[...]
Ho, wacht even. Iedereen bekijkt het vanuit een ander perspectief hé!
Als je zoekt naar een mobiel multimedia apparaat om films te kijken, content te bekijken, werk te verrichten, wellicht wat design. Op welke mogelijkheden kom je dan uit? En als je goed oplet, heb ik het puur over het toetsenbord (en ja, daar trek ik de vergelijking op met een Macbook pro omdat die in de buurt stond in de winkel en ik er zelf een heb) en vind ik het verder een fantastisch apparaat.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickG op 30-08-2014 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
SkyThes schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:57:
[...]

Hier een fotograaf met een i5 8GB versie en fotobewerking gaat verbazingwekkend goed zo lang je geen 500 foto's achter elkaar gaat exporteren. Het scherm is echt een verademing om onderweg foto's te bewerken. De resolutie en kleurweergave zijn echt top!
Maar met het touchscreen gaat dat dus prima? Denk aan Lightroom, Photoshop en Premiere Pro. Heb een Surface RT en iPad Air. Zit nu te twijfelen tussen de Macbook Pro en deze Surface Pro 3. Qua prijs maakt het voor mij niet veel uit, dat maakt het veel lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
D-TECH schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 15:41:
[...]

Maar met het touchscreen gaat dat dus prima? Denk aan Lightroom, Photoshop en Premiere Pro. Heb een Surface RT en iPad Air. Zit nu te twijfelen tussen de Macbook Pro en deze Surface Pro 3. Qua prijs maakt het voor mij niet veel uit, dat maakt het veel lastiger.
Kan met het touchscreen alleen is het met de pen veel sneller en nauwkeuriger te doen. Ik had hiervoor een MBP en die heb ik weggedaan omdat ik hem te groot vond om onderweg te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:46
Ben zelf aan het twijfelen of ik de surface pro aan zal schaffen. Mijn huidige laptop van een jaar of 3 oud is in principe nog snel genoeg, maar de batterij en het laadpunt zijn kwakkelend/defect. De laptop oplappen zou me een paar honderd euro kosten. Het wordt of dat, of een surface.

Als software ontwikkelaar in opleiding zou ik hem voor de zwaardere taken willen gebruiken. Visual studio / eclipse, wellicht het draaien van een database. Ik ga sowieso de i5 met 8gb en 265 ssd nodig hebben. Voor thuis zou ik er dan een docking station en scherm bij kopen.

Iemand ervaring met dit soort gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noktai
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-09-2023
nils.kuijpers schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:21:
Ben zelf aan het twijfelen of ik de surface pro aan zal schaffen. Mijn huidige laptop van een jaar of 3 oud is in principe nog snel genoeg, maar de batterij en het laadpunt zijn kwakkelend/defect. De laptop oplappen zou me een paar honderd euro kosten. Het wordt of dat, of een surface.

Als software ontwikkelaar in opleiding zou ik hem voor de zwaardere taken willen gebruiken. Visual studio / eclipse, wellicht het draaien van een database. Ik ga sowieso de i5 met 8gb en 265 ssd nodig hebben. Voor thuis zou ik er dan een docking station en scherm bij kopen.

Iemand ervaring met dit soort gebruik?
Ik zit zelf ook in software ontwikkeling (games) en de surface pro 1 was daar eigelijk al voldoende voor, maar ik kan wel veel toegevoegde waarden vinden in de grote van het scherm (en in mijn geval geheugen).

Enige issue die ik heb is dat de pen niet werkt in sommige applicaties (unity3D) maar als het goed is komt er binnenkort een update waarmee je de knoppen op de pen kan mappen, en dan map ik daar gewoon een rechtermuis click aan 1 van de knoppen :)

Ik hoor veel mensen klagen over hitte en dergelijke maar ik heb daar zelf nog weinig van gemerkt, alleen tijdens het installeren van visual studio werd het apparaat een beetje warm, maar nog steeds bruikbaar.
De surface pro 3 is voor mij toch wel het mooiste stukje hardware dat ik to date heb gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

MRELynx schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 11:46:
[...]

Ah kijk iemand die ook een i5 8GB 256GB alleen gebruikt voor office en surfen. Dat is ook mijn gebruik echter vind ik 1400 euro dan een hele uitgave. Reden waarom ik de 8gb versie wil is omdat ik over 2 jaar nog steeds wil dat ik mee kan komen met de SP3. Heb nu het gevoel dat 4gb intern geheugen de standaard is en dat je voor bv Windows 9 alweer 6GB nodig hebt en voor de volgende versie van office ook weer. Je ziet het overal in terug. Vroeger was een 56k modem genoeg voor internet. Tegenwoordig zijn de pagina's zo groot dat je al minimaal een 10mbit verbinding moet hebben om een beetje fatsoenlijk te kunnen surfen (zo lijkt het althans).

Ik heb in november 2012 bij de release van de eerste Surface RT de 32GB versie gekocht. Die voelt nu dus echt traag aan ondanks dat ik alleen maar OneNote, Outlook en Internet Explorer gebruik, dus gewoon office werk en browsen. Bij Outlook op een wifi netwerk (vol bereik) heb ik gewoon dat ik Outlook en OneNote niet reageren op de RT. Nou zijn de eerste RT en de SP3 niet echt te vergelijken, maar ik denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel als je zo'n investering doet dat het dan over 2 jaar ook nog werkbaar moet zijn.
Rare statements... Windows 8 draait prima op 2Gb intern, en webpagina's zijn nog steeds prima via 56k6 modems te lezen. Dus voor alleen surfen zijn de specs echt niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zit natuurlijk een hele snelle SSD in, dat verlicht de druk op het geheugen wel een beetje. Overigens is het geheugengebruik van Windows sinds Vista alleen maar omlaag gegaan dus geen reden lijkt me om dan te verwachten dat Windows 9 ineens meer geheugen zou gebruiken aangezien ook Windows 9 op low-end tablets goed zal moeten draaien.

Overigens, voor degene die laatst zei dat de Microsoft Wireless Adapter niet werkte met de SP3, hij werkt wel. :) Hij maakt van de type cover een bluetooth toetsenbord dus je kan hem dan aansluiten op alles wat een BT toetsenbord accepteert.

[ Voor 33% gewijzigd door Ramon op 31-08-2014 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke Wireless Adapter heb je Q6W-00001?
Die zie ik namelijk op ebay staan voor €45,- + 12,- verzendkosten. Komt natuurlijk nog BTW etc overheen.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn SP3 bij bol besteld speciaal gevraagd of ik hem 28ste zou krijgen. Heb al een boze brief gemaild maar krijg alleen maar excuses.
Als ik nu een replay stuur op de mail komt die niet meer aan, ze hebben mijn geblokt lijkt het wel :/
Dus wacht het maar af. Als het te lang duurt annuleer ik hem wel.
Ben direct klaar met bol, dit is niet de eerst keer dat er iets fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edgarz schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:15:
[...]

Rare statements... Windows 8 draait prima op 2Gb intern, en webpagina's zijn nog steeds prima via 56k6 modems te lezen. Dus voor alleen surfen zijn de specs echt niet nodig.
Dat vind ik pas een rare statement, dat websites nog steeds prima op 56k6-snelheid te lezen zijn. Zo kun je ook stellen dat Windows nog prima op een 386-processor draait (qua snelheid, want het kan echt niet). Dat is gewoon onzin, omdat de sites veel groter zijn dan vroeger en je met die snelheid gewoon een dag per site kwijt bent. Zie alleen al deze pagina, bij elkaar ruim 500kB. Dan zit je al bijna 2 minuten te wachten om hem in te laden.

Dus nu weer even realistisch :)

Dat je met een langzame processor fijn kon internetten is nog van voor het JavaScript- en HTML5-tijdperk. Tegenwoordig gaat steeds meer client-side en heb je dus ook voor browsen een redelijke processor nodig.

Ik heb overigens de i5, 256GB, 8GB. Mijn ervaring met Windows 8 is wel dat het nog niet af is voor dit soort gebruik. En dat is vooral te merken in de power management (gaat uit tijdens het spelen van muziek) en interface scaling-issues. Ik gebruik echter geen metro-apps, omdat ik die verafschuw. Te clean, te weinig controle.

Ik ben dus nog even aan het wennen.

Hoe is jullie ervaring met android apps via Andy (andyroid.net) of is Bluestacks toch beter?

[ Voor 19% gewijzigd door Room42 op 31-08-2014 04:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Ik ben ook nog erg aan het wennen. Ben het ook met Evanescent eens dat het erop lijkt dat WD8 wellicht hier en daar nog iets meer aangepast kan worden, sowieso aan de pro 3. Maar het kan ook onwetendheid zijn van mij, daar ik nog niet goed ingevoerd ben ik dit OS.

Maar om een voorbeeld te noemen:
Als je een OneNote notitie wil delen via de mail, dan zegt het OS dat ik een mail account moet aanmaken.
Maar ik heb een mail account in outlook. Betekend dit dat je dus alleen kunt delen als je ook nog eens een mail account aanmaakt? Naast de account dus in outlook? Of zie ik hier iets over het hoofd. :/

ps. Gisteren voor het eerst de fan gehoord met disc cleanup. Haha. Niet storend en de pro werd niet heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Room42 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 04:06:
[...]

Ik heb overigens de i5, 256GB, 8GB. Mijn ervaring met Windows 8 is wel dat het nog niet af is voor dit soort gebruik.
Wat voor soort gebruik exact?
En dat is vooral te merken in de power management (gaat uit tijdens het spelen van muziek)
Hoe speel je die muziek af dan? Dit werkt namelijk al sinds Vista, alleen applicaties moeten aangeven wat ze aan het doen zijn. Hier kan ik gewoon urenlang naar Foobar2k (desktop applicatie) of Deezer (modern app) luisteren zonder dat de SP3 in standby gaat. Ook Flash in IE (desktop) zorgt ervoor dat de SP3 niet in standby gaat.
en interface scaling-issues.
Ligt aan de maker van de applicatie.
Ik gebruik echter geen metro-apps, omdat ik die verafschuw. Te clean, te weinig controle.
[...]
Hoe is jullie ervaring met android apps via Andy (andyroid.net) of is Bluestacks toch beter?
Ik verbaas me er dan over dat je een SP3 aanschaft als je geen modern-ui-apps wil, wel Android (alsof Google daar niet als grote controlerende baas achter zit)? Waarom niet een goedkope tablet met Android en een goedkope laptop met Windows 7? :o
Stanevo6 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 09:53:
Ik ben ook nog erg aan het wennen. Ben het ook met Evanescent eens dat het erop lijkt dat WD8 wellicht hier en daar nog iets meer aangepast kan worden, sowieso aan de pro 3. Maar het kan ook onwetendheid zijn van mij, daar ik nog niet goed ingevoerd ben ik dit OS.

Maar om een voorbeeld te noemen:
Als je een OneNote notitie wil delen via de mail, dan zegt het OS dat ik een mail account moet aanmaken.
Maar ik heb een mail account in outlook. Betekend dit dat je dus alleen kunt delen als je ook nog eens een mail account aanmaakt? Naast de account dus in outlook? Of zie ik hier iets over het hoofd. :/
De Share functie is een feature binnen de Modern UI, Outlook kan zich dus niet aanmelden als share-"target". Als je toch de desktop Outlook gebruikt kan je ook de gratis desktop-versie van OneNote wel installeren. Of andersom natuurlijk, desktop Outlook vervangen voor de Modern UI Mail-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
ramon. THX. Daar ga ik me in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:46
wat is jullie ervaring met bestellen via de microsoft store? dit is de enige plek waar ik studentenkorting kan krijgen, mooi meegenomen.

Alleen ik zie overal dat de i5 met 8gb geheugen een hele lange levertijd heeft, bij de microsoft store staat niets over voorraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Super goed. Had de pro 3 256 i5 8gig vijf dagen voor de 28e besteld met typecover.
En de 28e om negen uur des ochtends afgeleverd door ups. Helemaal compleet.

Stond wel continue dat de verzend datum de 28e was. Zijn ze dus nagekomen.

Positieve ervaring dus.
Wel een account hebben/maken en met creditcard betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimpimmers schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 03:37:
Welke Wireless Adapter heb je Q6W-00001?
Die zie ik namelijk op ebay staan voor €45,- + 12,- verzendkosten. Komt natuurlijk nog BTW etc overheen.

Ik zit nog steeds te wachten op mijn SP3 bij bol besteld speciaal gevraagd of ik hem 28ste zou krijgen. Heb al een boze brief gemaild maar krijg alleen maar excuses.
Als ik nu een replay stuur op de mail komt die niet meer aan, ze hebben mijn geblokt lijkt het wel :/
Dus wacht het maar af. Als het te lang duurt annuleer ik hem wel.
Ben direct klaar met bol, dit is niet de eerst keer dat er iets fout gaat.
Ik heb inderdaad de Q6W-00001. Zijn er nog andere varianten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:56
Zou het niet mogelijk zijn om studentenkorting bij bijvoorbeeld de Mediamarkt te krijgen? Die korting via de Microsoft store is erg leuk, maar ik heb een beter gevoel bij een fysieke winkel.
Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3