• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Volgens mij bedoelt hij meer hoe het schrijft. Wat is de ervaring van huidige eigenaren hierin en is de vraag niet of het kan en wat de mogelijkheden zijn. Dus ervaring haal je niet uit een YouTube filmpje.

Persoonlijk viel het me heel erg mee. Je kan er prima op schrijven. Alleen kan ik niet voor jou bepalen of het voor jou vergelijkbaar is met papier en pen. Dat is het namelijk niet. Het lijkt er op maar is niet gelijk.

Het is wel weer een heel stuk beter dan het schrijven op een iPad of zelfs een Surface RT. Daar heb ik een vergelijkbaar pennetje geprobeerd met OneNote. Het soort pennetje wat verkocht wordt als een iPad pen. Dat werkt op een Surface RT een heel stuk minder goed dan op een Surface Pro 3.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Inderdaad dit soort reacties kan ik wat mee :) Denk dat ik toch maar even langs een winkel ga ipv uit mijn luie stoel wat bestel zodat ik het even kan proberen ;)

Mijn V&A

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 09:28
Ik vond het al zalig toen ik de SP1 nog had, gebruikte de SP1 SP2 en nu de SP3 extreem veel om tijdens vergaderingen notities te maken met OneNote maar ook om PDF documenten te reviewen met PDF Annotator of Drawboard. Zalig om dat met de Surface te doen.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01:49

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Check anders http://blogs.office.com/onenote/ eens. Ik ben sinds een maand of 2 helemaal digitaal gegaan qua aantekeningen. Heb serieus de papieren kladblok in de kast hier gelegd en niet meer aangeraakt.

OneNote icm de SP3 is simpelweg geniaal. Neem daarbij een van de OneNote apps op Windows Phone, iOS of Android en maak op OneDrive een mapje Notities aan waar je al je notities van OneNote oplslaat en je hebt altijd alles bij de hand. Ik heb per klant een OneNote Notitieblok en dat werkt prima.

XBL: MRE Inc

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:46
Hoe kan ik controlleren dat mijn grafische kaart op to date is?

Heb zelf een surface pro 2 met een i5-4300u en volgens diverse sites zou daar een 4400 van Intel inzitten, alleen wanneer ik naar de site van Intel ga en de laatste drives download geeft die bij het installeren aan dat het de verkeerde drives is?

Ook het automatisch zoeken naar de goede drives lukt niet

• MacGrumpy
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
I heb het volgende probleem. Ik draai een vmplayer met daarin ubuntu, iedere keer als de surface standby gaan, hangt de virtual machine. Soms komt deze na vele minuten weer tot leven. Iemand hier ervaring mee? (Ik kon al duckduckgo'en niets vinden).

OneNote op de SP3 werkt inderdaad goed, de handschift herkening is zeer goed.
schumi1986 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:41:
Hoe kan ik controlleren dat mijn grafische kaart op to date is?

Heb zelf een surface pro 2 met een i5-4300u en volgens diverse sites zou daar een 4400 van Intel inzitten, alleen wanneer ik naar de site van Intel ga en de laatste drives download geeft die bij het installeren aan dat het de verkeerde drives is?

Ook het automatisch zoeken naar de goede drives lukt niet
Afgezien van dit het Surface Pro 3 topic is, en de SP2 hier besproken wordt, zou ik de videokaart drivers lekker zo laten tenzij je een probleem hebt. MS levert nieuwe drivers via Windows Update, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• schumi1986
Ramon schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 19:54:
[...]

Afgezien van dit het Surface Pro 3 topic is, en de SP2 hier besproken wordt, zou ik de videokaart drivers lekker zo laten tenzij je een probleem hebt. MS levert nieuwe drivers via Windows Update, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
Ik begrijp dat dit het sp3 topic is alleen dat maakt het nog niet verboden om hier een vraag te stellen over de i5-4300 die ook in de sp3 zit.

Daarnaast stelde ik mijn vraag hier omdat ik laatst hier een berichtje zag staan dat er nieuwe drivers beschikbaar waren

• wiz
schumi1986 schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:07:
[...]

Ik begrijp dat dit het sp3 topic is alleen dat maakt het nog niet verboden om hier een vraag te stellen over de i5-4300 die ook in de sp3 zit.

Daarnaast stelde ik mijn vraag hier omdat ik laatst hier een berichtje zag staan dat er nieuwe drivers beschikbaar waren
Zie PM

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 3 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik had me eigenlijk voorgenomen om nog even te gaan testen in de winkel.. maar na het lezen van diverse reviews toch maar de knoop doorgehakt :D

Afbeeldingslocatie: http://imgup.nl/images/2014/09/20/surfacebestelling.png

Leuke prijs weten te regelen via ebay :) Toch weer 270 euro extra korting versus de prijs hier in NL.
En nu kan het wachten beginnen.. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 20-09-2014 20:48 ]

Mijn V&A

• klopping
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:53
kevinl schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:11:
Ik wilde gister bijna op de bestelknop (EK) drukken, maar ik realiseerde me toen een ding.
De surface pro heeft een hoge resolutie scherm. Voor mijn werk gebruik ik Citrix verbindingen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? Of Citrix deze hoge resolutie aankan? Of blijf ik een window zien?
Zakelijk gebruik ik de pro3 om naar mijn Virtual desktops te connecten. Zowel xenapp als xendesktop werkt perfect en ik zie geen Windows.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Workaholic schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:48:
Ik had me eigenlijk voorgenomen om nog even te gaan testen in de winkel.. maar na het lezen van diverse reviews toch maar de knoop doorgehakt :D

[afbeelding]

Leuke prijs weten te regelen via ebay :) Toch weer 270 euro extra korting versus de prijs hier in NL.
Die prijs heb ik er ook voor betaald. Duurde exact een week bij mij de levering. Bij mij zat er alleen wel een UK stekker bij, maar de verkoper heeft er zo'n tussen stuk bij gedaan zodat je de UK stekker in Nederland gewoon kunt gebruiken. Gelukkig had ik op mijn werk nog een kast vol oude laptops en voedingen dus de UK stekker gebruik ik niet meer en heb een C7 netsnoer van een oude laptop gepakt en dat werkt perfect. Die is ook nog eens langer dan die bij de SP3 geleverd wordt.

Deze dus: http://www.cctvbenelux.nl...-vde-netsnoer-c7-2-m.html

Ik had nog met de Nederlandse Support gebeld van MS om mijn voedingsblok om te wisselen, maar dat kan dus niet in NL omdat ze wel zagen dat mijn SP3 uit het buitenland kwam.

[ Voor 7% gewijzigd door MRE-Inc op 20-09-2014 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 15:05
Tjukkie schreef op woensdag 03 september 2014 @ 14:10:
Ik ben sterk aan het overwegen om een SP3 te halen, maar ik zit met een uitdaging: dagelijks werk ik achter mijn laptop en ik gebruikt een laptop houder om deze hoog te houden. Deze is draagbaar, omdat ik heen en weer reis en het scherm staat zo'n 20cm hoger, zodat ik niet continue omlaag hoef te kijken:
[afbeelding]

Dit kan natuurlijk niet met de SP3, omdat het scherm dan gewoon omklapt. Ik heb even rondgekeken, maar kan geen draagbare, tablethouder vinden die het scherm een stuk hoger positioneert. Iemand tips?
Dit valt nog net onder de noemer draagbaar denk ik, http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zat net nog even de SP3 te bekijken terwijl ik een saaie film keek :p en ik bedacht me ineens: Je kan een dock 3D printen. Stel je neemt de adapter, een USB3 hub met daaraan een USB-netwerkkaart en USB-geluidskaart en een displayport-kabel. Als je die dan op de juiste manier in een dock vastzet, dan heb je een soort poormans dock gemaakt :) De SP3 moet dan wel in portretstand staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:17
Ramon schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:32:
Ik zat net nog even de SP3 te bekijken terwijl ik een saaie film keek :p en ik bedacht me ineens: Je kan een dock 3D printen. Stel je neemt de adapter, een USB3 hub met daaraan een USB-netwerkkaart en USB-geluidskaart en een displayport-kabel. Als je die dan op de juiste manier in een dock vastzet, dan heb je een soort poormans dock gemaakt :) De SP3 moet dan wel in portretstand staan.
Met de prijs die je voor een traveladapter moet betalen, is het dock ineens een stuk minder kostbaar. En je wil toch wel buiten het dock om kunnen laden.

[ Voor 62% gewijzigd door Ramon 73 op 21-09-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Interessante vergelijking tussen i5 en i7 SP3 voor performance en batterijduur ...

http://tabtec.com/windows...performance-battery-life/

[ Voor 11% gewijzigd door wiz op 21-09-2014 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:35
Nathank schreef op zondag 21 september 2014 @ 00:21:
[...]

Dit valt nog net onder de noemer draagbaar denk ik, http://www.1dayfly.com/nl/nl/extreme
Dat werkt dus niet met de Surface omdat het geen laptop is en je te weinig ruimte hebt voor de kickstand...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Hoe kan ik eigenlijk in mijn adres balk yahoo vervangen voor google?

Internet Explorer via het bureaublad heb ik nu via google, alleen de app van IE blijft yahoo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
schumi1986 schreef op zondag 21 september 2014 @ 10:32:
Hoe kan ik eigenlijk in mijn adres balk yahoo vervangen voor google?

Internet Explorer via het bureaublad heb ik nu via google, alleen de app van IE blijft yahoo?
http://www.tekrevue.com/t...engine-microsoft-surface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
Dankje! Dat is al een hele verbetering, kan ik trouwens het beste een mini display to hdmi adapter kopen van Microsoft want die ik nu heb geeft geen geluid Door?

Het is trouwens best wel wennen als je van een Mac komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Het dock geeft me een zorg rondom de accu van de SP3. Het dock werkt namelijk alleen met voeding erop, en dan wordt de accu continu geladen. Continue laden is voor de huidige accu's geen zegen, want de temperatuur loopt op en de levensduur af.
Is er nog een truc om dit te omzeilen? Mijn zakelijke laptop schakel is de voeding af zodra de accu volledig vol is. Nadeel is wel dat als ik overhaast de laptop mobiel moet gebruiken, net in de ontlaadfase, dan kan ik alsnog de reisadapter te voorschijn halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
De accu wordt niet continu geladen. Hij wordt wel continu volgehouden. Het verschil is dat de Surface zelf bepaald wanneer er geladen moet worden. Als de accu vol is, dan stopt het laden. Zakt de accuspanning onder 100% (?), dan zal de accu weer opgeladen worden.

Bovenstaande is trouwens al jaren de standaard met Laptops, telefoons en dergelijke. het overladen bestaat eigenlijk niet meer...

Je zegt zelf dat de temperatuur oploopt omdat hij blijft laden. Je zal zelf wel merken dat de Surface gewoon koud aanvoelt als de accu al een tijdje op 100% staat. Het laden is dan immers gestopt. Als je 's avonds je telefoon aan de lader hangt, dan is de accu daarvan toch ook niet warm als je hem 's morgens oppakt? Hij wordt wel warm TIJDENS het laden en koelt weer af als hij vol is...

http://www.howtogeek.com/...ones-tablets-and-laptops/

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 21-09-2014 16:45 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:51
Ramon 73 schreef op zondag 21 september 2014 @ 14:06:
Het dock geeft me een zorg rondom de accu van de SP3. Het dock werkt namelijk alleen met voeding erop, en dan wordt de accu continu geladen. Continue laden is voor de huidige accu's geen zegen, want de temperatuur loopt op en de levensduur af.
Is er nog een truc om dit te omzeilen? Mijn zakelijke laptop schakel is de voeding af zodra de accu volledig vol is. Nadeel is wel dat als ik overhaast de laptop mobiel moet gebruiken, net in de ontlaadfase, dan kan ik alsnog de reisadapter te voorschijn halen.
Dat lijkt me geen probleem voor de accu. de Surface houdt dat zelf in de gaten.
Overigens is het niet vreemd dat het dock onder spanning moet zijn. Het moet namelijk de usb-poorten, netwerk en dergelijke van voeding voorzien. De accu van je surface zou anders in no time leeg zijn als de devices om energie gaan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CleverClogs
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-02-2024
Artikel uit Computer Totaal van afgelopen donderdag: De 9 beste tablets voor werk en school - http://computertotaal.nl/...voor-werk-en-school-63459, review door Jeroen Boer @JeroenSBoer (18 sept 2014)
Spoiler alert: de Surface Pro 3 ontbreekt in alle toonaarden - maar juist daardoor is dit dan wel weer significant. Het lijkt of de Nederlandse tech publicisten - enkele uitzonderingen daargelaten - niet warmlopen voor de Surface Pro 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
CleverClogs schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:27:
Artikel uit Computer Totaal van afgelopen donderdag: De 9 beste tablets voor werk en school - http://computertotaal.nl/...voor-werk-en-school-63459, review door Jeroen Boer @JeroenSBoer (18 sept 2014)
Spoiler alert: de Surface Pro 3 ontbreekt in alle toonaarden - maar juist daardoor is dit dan wel weer significant. Het lijkt of de Nederlandse tech publicisten - enkele uitzonderingen daargelaten - niet warmlopen voor de Surface Pro 3.
De Surface Pro 3 wordt meestal niet gezien als tablet maar als laptop/notebook. En tevens is de Surface Pro 3 veruit de duurste wat de meeste studenten niet kunnen betalen, ondanks de studentenkorting.

Wel jammer dat de Surface 2 er niet bij zit. Met standaard office is dat toch wel de studententablet, vooral ook door zijn goede accuduur ten opzichte van diverse andere tablets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:07

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Ach ja, ik vind dit artikel van CT net zo interessant als de regels van voetballen uitleggen. Het voegt niks toe.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:10

RayNbow

Kirika <3

Swerfer schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:42:
[...]

De Surface Pro 3 wordt meestal niet gezien als tablet maar als laptop/notebook. En tevens is de Surface Pro 3 veruit de duurste wat de meeste studenten niet kunnen betalen, ondanks de studentenkorting.
Nu ben ik geen student meer, maar volgens mij zijn Macbooks tegenwoordig best wel populair onder studenten? Als een student dat kan veroorloven, dan zou deze ook een Surface Pro als alternatief kunnen overwegen.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:26
RayNbow schreef op maandag 22 september 2014 @ 22:18:
[...]

Nu ben ik geen student meer, maar volgens mij zijn Macbooks tegenwoordig best wel populair onder studenten? Als een student dat kan veroorloven, dan zou deze ook een Surface Pro als alternatief kunnen overwegen.
Dit.
Menig student zit met een MacBook Pro van 1800 euro in de collegezaal om vervolgens office for mac 2011 te draaien en in de pauze alsnog naar het stopcontact te moeten rennen. Ik heb hier nooit wat van begrepen, maar het gebeurt steeds meer.

Stel je doet een opleiding waar je nogal wat grafische toepassingen moet draaien, soms mac only zoals final cut pro, of je hebt gewoon een voorkeur voor mac... maar om nou een 1800 dure pruttelbak te kopen om office te draaien? Ik snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Je hoeft het niet te snappen. Het is hun geld. Als ze zoveel geld willen uitgeven. So what. Helpt de economie draaiende houden.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
bij mijn Surface Pro 3 doet opeens de aan/uit knop het niet meer zoals het moet!
als ik hem indruk gebeurt er niets, en na 2 seconden ofzo krijg je dat scherm waarmee je de tablet helemaal uit kunt zetten. (slide to shutdown zeg maar)

Maar vroeger (een week geleden) ging gewoon alleen het scherm uit, en als je de knop ingedrukt hield dan gebeurde wat er nu hoe dan ook dus gebeurt.

Heb ik iets fout gedaan? Is dit een instelling? Ik kan nergens vinden wat ik fout doe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Is je vinger nat misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
nee hoor, ik heb het al een paar dagen, en het is een normale druktoets. Nat speelt pas bij aanraking van het scherm. Het gaat dus echt om de aan/uit knop linksbovenop de rand van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:56
Arokh schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 11:15:
bij mijn Surface Pro 3 doet opeens de aan/uit knop het niet meer zoals het moet!
als ik hem indruk gebeurt er niets, en na 2 seconden ofzo krijg je dat scherm waarmee je de tablet helemaal uit kunt zetten. (slide to shutdown zeg maar)

Maar vroeger (een week geleden) ging gewoon alleen het scherm uit, en als je de knop ingedrukt hield dan gebeurde wat er nu hoe dan ook dus gebeurt.

Heb ik iets fout gedaan? Is dit een instelling? Ik kan nergens vinden wat ik fout doe..
Raar verhaal. lijkt er dus op dat de knop 'blijft hangen' en dus als het ware ingedrukt blijft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudonline
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-10 12:33
Vandaag contact gehad met Microsoft. Mijn defecte (scherm reageert op geen enkele aanraking meer) SP3 i5 256gb moet omgeruild worden. Helaas sturen ze geen nieuwe maar een refurbished exemplaar. Ik heb de SP3 bij Mycom gekocht, maar daar werd ik naar Microsoft gestuurd voor de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
ruudonline schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:46:
Vandaag contact gehad met Microsoft. Mijn defecte (scherm reageert op geen enkele aanraking meer) SP3 i5 256gb moet omgeruild worden. Helaas sturen ze geen nieuwe maar een refurbished exemplaar. Ik heb de SP3 bij Mycom gekocht, maar daar werd ik naar Microsoft gestuurd voor de garantie.
Dit is helaas standaard procedure. Als je nog in de 14 dagen 'cool off' periode zit kun je wel je order annuleren en krijg je je geld terug. Hier kun je dan weer een nieuwe bestelling mee plaatsen.

Erg omslachtig en onhandig allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
klopt. Hij lijkt inderdaad te blijven hangen. heel gek. ik zal microsoft er over bellen denk ik dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorcys
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22:31
vandaag eindelijk een nieuwe type cover 3 binnen gekregen van Microsoft omdat mijn vorige vreemde plekken op het toetsenbord had zitten.

Net voor mijn vakantie had ik de surface helemaal opgeladen en uitgezet. Vandaag zet ik hem aan en ging een aantal updates van windows installeren incl. firmware van september. Accu was 100% en na +/- 10 minuten stond deze op 66% en kort daarna viel hij helemaal uit. Windows wilde niet meer opstarten, accu was helemaal leeg. Na 4 keer her-starten en een blue screen kwam ik in windows.

Vanmiddag windows helemaal opnieuw geïnstalleerd met de laatste updates en firmware en de accu lijkt het nu beter te doen. Heb het apparaat nu zo'n 2 uur gebruikt na volledige lading en accu is nu op 67%. (voornamelijk internetten)

Kale windows installatie met standaard instellingen en schermhelderheid op 50%

Hoe lang doen jullie normaal gesproken op een volledige lading?

[ Voor 4% gewijzigd door Phorcys op 23-09-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:29
Hebben jullie een goede oplossing voor de wifi problemen? Of is dit bij iedereen zo slecht?
Ikheb de laatste paar dagen flink zitten googlen, maar een echte oplossing kan ik nergens vinden. Drivers opnieuw installeren werkt niet en het enige wat nog overblijft is een complete reïnstal van windows..maar ik heb hem pas een paar dagen en niet eens zoveel er op staan dus lijkt mij toch een beetje raar dat het de oplossing zou zijn.

Ik vind het overigens wel een prachtig ding, maar ik wordt helemaal kriegel van die wifi zelfs mijn printer heeft een stabielere verbinding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Phorcys schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:15:
vandaag eindelijk een nieuwe type cover 3 binnen gekregen van Microsoft omdat mijn vorige vreemde plekken op het toetsenbord had zitten.

Net voor mijn vakantie had ik de surface helemaal opgeladen en uitgezet. Vandaag zet ik hem aan en ging een aantal updates van windows installeren incl. firmware van september. Accu was 100% en na +/- 10 minuten stond deze op 66% en kort daarna viel hij helemaal uit. Windows wilde niet meer opstarten, accu was helemaal leeg. Na 4 keer her-starten en een blue screen kwam ik in windows.

Vanmiddag windows helemaal opnieuw geïnstalleerd met de laatste updates en firmware en de accu lijkt het nu beter te doen. Heb het apparaat nu zo'n 2 uur gebruikt na volledige lading en accu is nu op 67%. (voornamelijk internetten)

Kale windows installatie met standaard instellingen en schermhelderheid op 50%

Hoe lang doen jullie normaal gesproken op een volledige lading?
bij office/browsen gebruik verlies ik 10 - 15 % per uur. spelen van een spelletje verhoogt dit aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Pluisie schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 19:48:
Hebben jullie een goede oplossing voor de wifi problemen? Of is dit bij iedereen zo slecht?
Ikheb de laatste paar dagen flink zitten googlen, maar een echte oplossing kan ik nergens vinden. Drivers opnieuw installeren werkt niet en het enige wat nog overblijft is een complete reïnstal van windows..maar ik heb hem pas een paar dagen en niet eens zoveel er op staan dus lijkt mij toch een beetje raar dat het de oplossing zou zijn.

Ik vind het overigens wel een prachtig ding, maar ik wordt helemaal kriegel van die wifi zelfs mijn printer heeft een stabielere verbinding..
wat zijn je wifi problemen? ik heb nergens last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pluisie
nils.kuijpers schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 20:00:
[...]

wat zijn je wifi problemen? ik heb nergens last van
Verbinding die gewoon uit het niks wegvalt of heel traag wordt terwijl er genoeg bereik is. Ik zit af en toe niet op geweldige plekken kwa bereik, maar als de signaalsterkte 3 streepjes is dan verwacht ik toch wel dat het gewoon blijft werken.

Nu bijvoorbeeld signaalsterkte redelijk goed, kijk ik bij verbindingen en dan springt hij een beetje van 1 Mbps naar 52 Mbps. Ik verwacht echt geen 130 Mbps verbinding op de plek waar ik nu zit, maar een stabiele verbinding van minstens ergens in de 30 Mbps moet makkelijk haalbaar zijn. Ook op plekken dicht bij de router krijg ik soms gewoon een brakke verbinding en wegvallers.

Maar snelheid daargelaten, het is vooral irritant op de moment waarop ik een beetje rondneus op internet en plotseling en uit het niks kunnen de pagina's niet meer geladen worden. Verder lopen filmpjes ook om de paar minuten vast maar goed dat kan nog (eigenlijk vind ik ook van niet mja daar zou mee te leven vallen..).

Als ik op internet rondspeur op dit probleem krijg ik echt lijsten van mensen die er ook last van hebben, daarom dacht ik dat het probleem hier vast wel bekend was :/ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
als ik een spelletje speel (zoals eenvoudig spel als airport city) dan gaat de batterij redelijk snel leeg.

als ik one note gebruik in een vergadering gaat hij uren mee. heerlijk.

wifi merk ik niets vreemds mee. Met mijn Nokia Lumia 1320 heb ik slechter bereik in huis. Waar k met de Lumia 1 streepje heb hem ik met de SP3 vaak 3 streepjes. Ik heb dus niets te klagen daarover (alleen die aan-uit knop die het niet goed doet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Hier geen wifi problemen, terwijl mijn vorige laptop ook "ineens" last had van een klapperende verbinding, thuis. Elders geen problemen te vinden terwijl het thuis soms huilen was.
De SP3 heeft thuis nergens last van (elders ook niet)

• Pluisie
Bij mij lijkt het probleem zich ook vooral voor te doen als hij even in slaapstand heeft gestaan. Soms werkt het uit en aan zetten van wifi en soms werkt een herstart, maar soms werkt beide niet. Ik heb het getest op een paar meter van de router dus het ligt echt aan de surface :\ .Misschien dat ik hem terug stuur en een nieuwe bestel maar ik twijfel nog even.

• Room42
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem gehad (dat ik na de slaapstand eerst wifi uit/aan moest zetten voordat het weer werkte. Ik heb nu een nieuw access point en heb dat probleem niet meer gehad.

Wat ik ook had, voor de systeemupdate (via Windows Update), was dat ik af en toe via de device manager (devmgmt.msc) moest scannen naar 'nieuwe' hardware voordat de Wifi het weer deed. Maar dat is opgelost met de update.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23:16
Workaholic schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 20:48:

[afbeelding]

Hoe heb je bij hem zoveel eraf kunnen praten zie dezelfde bij hem staan voor 1150

Add me op Stadia: Gloogle

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik ben helemaal in de wolken met mijn SP3 (i5 256GB).

Draai nu vanop de bank Lightroom en dat gaat supervlot, Zelfs zonder TypeCover.
Editen, Import, Export, Print ... allemaal in een handomdraai ... euh met een pennenveeg.
Zelfs met de foto's op de netwerkschijf.

Eens alles een beetje georganiseerd is gaan mijn oude laptop en desktop toch definitief de deur uit.

• CleverClogs
Nieuw promotiefilmpje "Microsoft Surface: Trusted by the Pros, Built for the Fans" http://youtu.be/NLddPakLF1I

• fazerrider
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-09-2024
Room42 schreef op woensdag 24 september 2014 @ 12:02:
Ik heb hetzelfde probleem gehad (dat ik na de slaapstand eerst wifi uit/aan moest zetten voordat het weer werkte. Ik heb nu een nieuw access point en heb dat probleem niet meer gehad.

Wat ik ook had, voor de systeemupdate (via Windows Update), was dat ik af en toe via de device manager (devmgmt.msc) moest scannen naar 'nieuwe' hardware voordat de Wifi het weer deed. Maar dat is opgelost met de update.
Wifi probleem had ik ook met mijn Ziggo/Cisco router en SP3. De router is een concurrent dual band router. Zendt gelijktijdig op 2,4 en 5 ghz band uit met zelfde SSID. Heb de 5 ghz een andere SSID gegeven, probleem opgelost.

• wiz
fazerrider schreef op donderdag 25 september 2014 @ 00:40:
[...]

Wifi probleem had ik ook met mijn Ziggo/Cisco router en SP3. De router is een concurrent dual band router. Zendt gelijktijdig op 2,4 en 5 ghz band uit met zelfde SSID. Heb de 5 ghz een andere SSID gegeven, probleem opgelost.
Same here. Mijn Asus RT-AC68 is ook dual band, en sinds ik 2.4Ghz en 5Ghz een eigen SSID heb gegeven geen problemen meer.

• coninckske
wiz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 14:26:
[...]

Same here. Mijn Asus RT-AC68 is ook dual band, en sinds ik 2.4Ghz en 5Ghz een eigen SSID heb gegeven geen problemen meer.
Lijkt me meer dan logisch dat je ze een eigen SSID geeft. Dat staat normaal gezien ook zo standaard ingesteld op je router toch?

• wiz
coninckske schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:11:
[...]

Lijkt me meer dan logisch dat je ze een eigen SSID geeft. Dat staat normaal gezien ook zo standaard ingesteld op je router toch?
Ja en nee. Conceptueel is het mogelijk en bij sommige (zakelijke) oplossingen zelfs aangeraden om de SSIDs hetzelfde te houden en het aan de devices zelf over te laten welke frequentie ze pakken. Dit om bridging en roaming binnen zakelijke gebouwen makkelijker te maken. Bij de betere en wat duurdere apparaten gaat dat ook inderdaad goed, maar bij de goedkopere vaak niet. De meningen van network experts zijn er in ieder geval tamelijk verdeeld over. In mijn geval was het zelfde houden van de SSID een beetje een mixed ervaring. Het werkte aardig maar in sommige gevallen zoals de SP3 dus niet :-)

• coninckske
wiz schreef op donderdag 25 september 2014 @ 15:25:
[...]

Ja en nee. Conceptueel is het mogelijk en bij sommige (zakelijke) oplossingen zelfs aangeraden om de SSIDs hetzelfde te houden en het aan de devices zelf over te laten welke frequentie ze pakken. Dit om bridging en roaming binnen zakelijke gebouwen makkelijker te maken. Bij de betere en wat duurdere apparaten gaat dat ook inderdaad goed, maar bij de goedkopere vaak niet. De meningen van network experts zijn er in ieder geval tamelijk verdeeld over. In mijn geval was het zelfde houden van de SSID een beetje een mixed ervaring. Het werkte aardig maar in sommige gevallen zoals de SP3 dus niet :-)
ok, verhelderend!

• Room42
  • Niet online
Hebben jullie ook zo'n last van 'lag' bij het 2-vinger-scrollen op het touchpad van de typecover? Bij mij duurt het bijna een seconde scrollen voordat ie ook daadwerkelijk begint. Zo wordt het touchpad wel erg klein ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• MRE-Inc

MRE-Inc

Heeft iemand van jullie hier ervaring met Laptop Tracking software icm het dichtzetten van je bios ?

Ik vind de SP3 best wel diefstal gevoelig. Eigenlijk meer dan een normale laptop. De SP3 stop je zo even onder je kleren. Ik zit er dan ook over te denken om laptop tracking software te installeren en het bios zo danig dicht te zetten dat er niet van draagbare media geboot kan worden en dat er een bios wachtwoord op komt.

Mijn SP3 staat op mijn werk gewoon op mijn buro in een grote flexplek ruimte, zonder verankering of iets dergelijks. Het zal niet de eerste keer zijn dat er door collega's iets gestolen wordt en de SP3 heeft toch wel een hoog gadget gehalte.

• Room42
  • Niet online
Ja, ik voel hetzelfde. Gelukkig niet bij collega's, maar ik zie de Surface inderdaad een stuk makkelijker verdwijnen dan een laptop (en zelfs die zit me niet lekker).

Ik heb geen ervaring met die software. Onder Windows 7 was ik erg blij met TrueCrypt, maarja, die droom is inmiddels niets meer dan een natte plek van wat ooit een zeepbel was. Sowieso ondersteunde die geen Windows 8.

Maar ik kan me voorstellen dat je ook graag een vergrendel-op-afstand-feature zou willen. Dat als iemand ermee op internet komt, hij zichzelf kan opknopen (de SP3).

• Swerfer
Room42 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 16:54:
Hebben jullie ook zo'n last van 'lag' bij het 2-vinger-scrollen op het touchpad van de typecover? Bij mij duurt het bijna een seconde scrollen voordat ie ook daadwerkelijk begint. Zo wordt het touchpad wel erg klein ;)
Bij mij gaat het 2-vinger scrollen direct. Ik merk geen vertraging.

Room42 schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:22:
Ja, ik voel hetzelfde. Gelukkig niet bij collega's, maar ik zie de Surface inderdaad een stuk makkelijker verdwijnen dan een laptop (en zelfs die zit me niet lekker).

Ik heb geen ervaring met die software. Onder Windows 7 was ik erg blij met TrueCrypt, maarja, die droom is inmiddels niets meer dan een natte plek van wat ooit een zeepbel was. Sowieso ondersteunde die geen Windows 8.

Maar ik kan me voorstellen dat je ook graag een vergrendel-op-afstand-feature zou willen. Dat als iemand ermee op internet komt, hij zichzelf kan opknopen (de SP3).
De SP3 komt out-of-the-box met bitlocker enabled.

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ramon schreef op donderdag 25 september 2014 @ 18:32:
[...]

De SP3 komt out-of-the-box met bitlocker enabled.
Klopt, maar ik lees soms wel eens van die verhalen op GeenStijl over gestolen macbooks die zelf via de front camera foto's maken en doorsturen naar de eigenaar. Dat wil ik ook. Een remote wipe hoef ik niet want dat is de tracking software er ook af. Ik wil gewoon als dat ding gestolen is en online komt, een signaaltje krijgen van: Uw SP3 bevindt zich hier, eventeel met coordinaten etc etc. Zodat ik aangifte kan doen en de politie erop af kan sturen (als ze uberhaupt uit hun flitsauto willen komen).

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-10 15:54

ralpje

Deugpopje

Het grootste probleem in dat verhaal is natuurlijk dat de SP3 geen on-board GPS heeft....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• CleverClogs
Tip: ik heb vandaag de flexibele laptopstandaard binnengekregen die hier eerder deze week ter sprake kwam vanwege de aanbieding bij 1DayFly.nl, Meteen in gebruikgenomen samen met de Surface Pro 3. Hij voldoet prima en biedt voldoende ruimte om de Surface stevig neer te kunnen zetten. Er zitten zowel Nederlandstalige als Engelstalige instructies bij. Ik ben er heel tevreden over.
ralpje schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:39:
Het grootste probleem in dat verhaal is natuurlijk dat de SP3 geen on-board GPS heeft....
Plaatsbepaling gaat via WiFi. Enige conditie is dat de dief dan op internet moet gaan, maar dat doen de meeste wel op gegeven moment.

=Edit=
Maar dan moet je wel bitlocker (en/of je wachtwoord) uitzetten, anders kan de dief niet op je installatie en zal hij Windows opnieuw moeten installeren zonder de tracking software.

[ Voor 21% gewijzigd door Ramon op 25-09-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nathank
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-10 15:05
CleverClogs schreef op donderdag 25 september 2014 @ 20:39:
Tip: ik heb vandaag de flexibele laptopstandaard binnengekregen die hier eerder deze week ter sprake kwam vanwege de aanbieding bij 1DayFly.nl, Meteen in gebruikgenomen samen met de Surface Pro 3. Hij voldoet prima en biedt voldoende ruimte om de Surface stevig neer te kunnen zetten. Er zitten zowel Nederlandstalige als Engelstalige instructies bij. Ik ben er heel tevreden over.
Mooi d:)b

Weet iemand of het mogelijk is om uit te zetten dat moet inloggen bij het opstarten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-10 14:04
Nathank schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 02:13:
[...]

Mooi d:)b

Weet iemand of het mogelijk is om uit te zetten dat moet inloggen bij het opstarten?
Zie deze link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
MRE-Inc schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:35:
Heeft iemand van jullie hier ervaring met Laptop Tracking software icm het dichtzetten van je bios ?

Ik vind de SP3 best wel diefstal gevoelig. Eigenlijk meer dan een normale laptop. De SP3 stop je zo even onder je kleren. Ik zit er dan ook over te denken om laptop tracking software te installeren en het bios zo danig dicht te zetten dat er niet van draagbare media geboot kan worden en dat er een bios wachtwoord op komt.

Mijn SP3 staat op mijn werk gewoon op mijn buro in een grote flexplek ruimte, zonder verankering of iets dergelijks. Het zal niet de eerste keer zijn dat er door collega's iets gestolen wordt en de SP3 heeft toch wel een hoog gadget gehalte.
Ik gebruik hiervoor prey www.preyproject.com , wel je gastaccount even aanzetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

nils.kuijpers schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:20:
[...]

Ik gebruik hiervoor prey www.preyproject.com , wel je gastaccount even aanzetten
Daar ben ik nu ook aan het rondkijken. Waarom je gast account aanzetten ? Is dat om het punt te omzeilen dat er niet ingelogd kan worden en geen wifi netwerk geselecteerd kan worden voor een plaatsbepaling ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Is het niet handig om op kantoor de surface in een soort kluis te plaatsen aan het bureau?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
MRE-Inc schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:32:
[...]

Daar ben ik nu ook aan het rondkijken. Waarom je gast account aanzetten ? Is dat om het punt te omzeilen dat er niet ingelogd kan worden en geen wifi netwerk geselecteerd kan worden voor een plaatsbepaling ?
Exact. Als ze niet in je pc kunnen zal hij snel geformatteerd worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeerKat
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-10 20:35
MRE-Inc schreef op donderdag 25 september 2014 @ 17:35:

Ik kwam toevallig de volgende methode tegen om de pro 3 fysiek te beveiligen. Niet erg conventioneel, maar het werkt blijkbaar wel!.
http://answers.microsoft....61-4e17-b92f-e4ba9255e608 (Scroll naar beneden voor de foto)

...Butterfly Effect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
nils.kuijpers schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:49:
[...]

Maar dat wordt al iets lastiger wanneer je in de Bios van de SP3 boot via USB of netwerk uitzet, en een password op je bios zet. Dat maakt eigenlijk effectief dat je niet zo heel erg veel meer kunt met een gestolen SP3 die op deze manier dicht is gezet.

[ Voor 20% gewijzigd door wiz op 26-09-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

nils.kuijpers schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:49:
[...]

En hoe willen ze dat gaan doen ? In het UEFI bios heb ik ingesteld dat booten van draagbare media niet is toegestaan. Dus je kan de SP3 wel uitzetten, er een usb disk of sd kaart in stoppen met een bootable iso of iets dergelijks, maar de SP3 laat dat niet toe. Je komt hoe dan ook op het aanmeld scherm.

Als het allemaal klopt dan zou je dus:
1. Boot from media uitschakelen in UEFI bios
2. Een of andere tracking agent installeren
3. Er voor moeten zorgen dat wanneer je SP3 gestolen wordt, deze verbinding maakt automatisch met een wifi netwerk om zo de locatie te kunnen doorgeven.

Volgens mij zijn punten 1 en 2 wel makkelijk te realiseren. Punt 3 blijft een probleem. Dat zou opgelost kunnen worden door het guest account in te schakelen, maar daar ben ik nooit voorstander van geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

MeerKat schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:23:
[...]

Ik kwam toevallig de volgende methode tegen om de pro 3 fysiek te beveiligen. Niet erg conventioneel, maar het werkt blijkbaar wel!.
http://answers.microsoft....61-4e17-b92f-e4ba9255e608 (Scroll naar beneden voor de foto)
Haha, dat ga ik dus niet doe. En ik heb in mijn begintijd in de ICT het systeembeheer gedaan voor Rijkswaterstaat. Dus ook alle kleine buitenlocaties. Daar staat dan een PC met ook zo'n slot en kabel. Dat houdt dieven echt niet tegen. En ja, voorkomen is beter dan genezen, maar als ik die verhalen van apple laptops lees die zo gevonden worden....tja dat wil ik eigenlijk ook....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
MRE-Inc schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:00:
[...]
3. Er voor moeten zorgen dat wanneer je SP3 gestolen wordt, deze verbinding maakt automatisch met een wifi netwerk om zo de locatie te kunnen doorgeven.
Zoiets? http://apps.microsoft.com...4f-438d-b15b-beabc6370d30

Heb je dus wel het quest account voor nodig. Of in ieder geval moet de dief in kunnen loggen...

[ Voor 11% gewijzigd door Swerfer op 26-09-2014 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Beetje stil hier ... Iedereen helemaal tevreden en tegen geen enkel issue aangelopen? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 13:39

GerkeP

Vragen mag altijd........

wiz schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:20:
Beetje stil hier ... Iedereen helemaal tevreden en tegen geen enkel issue aangelopen? ;-)
Ik zit nog in de verkennende fase, pas sinds donderdag in bezit ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 19:55

Gé Brander

MS SQL Server

Heb je het mooie weer niet meegekregen dit weekend? ;)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Was bezig met de tracking software. Het is een beetje lastig, maar wellicht dat jullie kunnen helpen of tips hebben.

In het UEFI bios heb ik usb en microsd toegang uitgeschakeld en een password ingevoerd zodat je eerst een password moet invoeren alvorens je het UEFI bios in kan. Er kan dus niet geboot worden van draagbare media als usbsticks of microsd kaart. Daarna heb ik het gast account aangezet en de tracking software geinstalleerd. De test werkt prima. Ik kan mijn SP3 vinden via internet en de locatie klopt ook nog aardig.

Alleen nu het grote probleem: door het uitzetten van USB/Microsd in het UEFI bios, kan ik dus ook geen externe HDD meer aan mijn SP3 koppelen. Dat gebruik ik dus best wel vaak.

Wellicht zie ik iets over het hoofd in het UEFI bios, maar ik zie zo 1 2 3 niet wat.
Om in het UEFI bios te komen: SP3 uitschakelen. Volume Up indrukken en SP3 aanzetten. Daarna Volume Up knop loslaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Hey wiz, die decall heb je die zelf gemaakt? En waar heb je die laten maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
kevinl schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:02:
[...]

Hey wiz, die decall heb je die zelf gemaakt? En waar heb je die laten maken?
Inerdaad zelf gemaakt via de custom design-your-own van www.decalgirl.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Gé Brander schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:34:
[...]

Heb je het mooie weer niet meegekregen dit weekend? ;)
Grinnik .. goed punt .. ja, ook ik heb mijn SP3 redelijk links laten liggen dit weekend, maar is nu weer volop actief ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
MRE-Inc schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:41:

Alleen nu het grote probleem: door het uitzetten van USB/Microsd in het UEFI bios, kan ik dus ook geen externe HDD meer aan mijn SP3 koppelen. Dat gebruik ik dus best wel vaak.

Wellicht zie ik iets over het hoofd in het UEFI bios, maar ik zie zo 1 2 3 niet wat.
Om in het UEFI bios te komen: SP3 uitschakelen. Volume Up indrukken en SP3 aanzetten. Daarna Volume Up knop loslaten.
Je kunt in de bios twee dingen aanpassen: Boot order en poorten uitzetten. Ik heb zelf bij de boot order SSD only staan en network en USB boot uitgezet. De poorten heb ik ongemoeid gelaten. Je kunt daar inderdaad dock-only selecteren, of alle poorten uitzetten, maar omdat men in principe toch niet in je machine komt zonder wachtwoord, is het uitzetten van de poorten wat dat betreft wat minder relevant dan het daadwerkelijk kunnen booten van USB of netwerk.

[ Voor 7% gewijzigd door wiz op 29-09-2014 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

wiz schreef op maandag 29 september 2014 @ 10:19:
[...]

Je kunt in de bios twee dingen aanpassen: Boot order en poorten uitzetten. Ik heb zelf bij de boot order SSD only staan en network en USB boot uitgezet. De poorten heb ik ongemoeid gelaten. Je kunt daar inderdaad dock-only selecteren, of alle poorten uitzetten, maar omdat men in principe toch niet in je machine komt zonder wachtwoord, is het uitzetten van de poorten wat dat betreft wat minder relevant dan het daadwerkelijk kunnen booten van USB of netwerk.
Tja....misschien moet ik eens verder kijken dan mijn neus lang is 8)7 Dank. Ik heb het idd nu ook zo ingesteld. Kunnen ze niet booten van USB, maar USB is wel bruikbaar onder Windows zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Iemand die al geprobeerd heeft om het scherm van de SP3 te calibreren? Zit er nog veel winst in? Heb tijdelijk een i1Display Pro te leen. In eerste instantie om mijn externe monitor te calibreren. Heb nu ook even een keer geprobeerd om het scherm van de SP3 zelf te calibreren maar ben niet zo erg tevreden van het resultaat, zwart wordt eerder grijs. Ik ben er dus nog niet helemaal uit. Ga nog een keer proberen de calibratie sequense opnieuw te doorlopen.

[ Voor 22% gewijzigd door coninckske op 29-09-2014 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
MRE-Inc schreef op maandag 29 september 2014 @ 09:41:
...

...
Ik denk dat je enkel de boot sequence moet aanpassen, dus enkel boot van SSD toelaten.
De setting die jij gewijzigd hebt schakelt de USB en de mSD kaartlezer uit.

[ Voor 52% gewijzigd door coninckske op 29-09-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

coninckske schreef op maandag 29 september 2014 @ 11:34:
[...]

Ik denk dat je de boot sequence moet aanpassen ipv van het helemaal uitschakelen van je usb en sd lezer
Al gedaan, maar bedankt voor de tip :)

Overigens zit ik nog wat verder te kijken naar Laptop Tracking software: Het blijkt dat de SP3 in het bios ook iets heeft wat geactiveerd kan worden icm LoJack software:

http://www.absolute.com/en/partners/oem/microsoft
Persistence Furthers
Along with the main application agent, LoJack includes an invisible component called the Persistence Module. This component is embedded in the BIOS of many computers from the company's OEM partners, which include Dell, Gateway, HP, and Lenovo, among others. Absolute software maintains a lengthy list of laptop models that include BIOS support.

The embedded software remains dormant until you install LoJack for Laptops and make a successful connection with the monitoring center. Once activated, the module monitors the system to make sure the application agent is present and running. If the thief wipes the hard drive or even replaces it with a different hard drive, this module restores the application agent. That's persistence!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-10 19:26
ruudonline schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 13:46:
En, heb je onderhand een nieuwe? Tip misschien voor de volgende keer, ik zou er niet meer akkoord gaan dat Mycom naar Microsoft verwijst voor garantie afhandeling en zou er zeker een klacht over sturen naar het hoofdkantoor. De winkel is verantwoordelijk voor de garantie afhandeling, niet de fabrikant.

Mja, ze nemen daar ook steeds jongere mensen aan. Het resultaat is in het winkelbeleid terug te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 21:33
Hebben meer mensen last van een hoog CPU load bij het kijken van tweakers filmpjes in HD (45% 1.6 GHz, i5 8gb)? Zo hoog dat de fan zeer hoorbaar aanslaat? Met youtube op 2k geen last van.

Kon nergens vinden hoe tweakers filmpjes codeert, maar zijn deze cpu intensiever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
Gerwin90 schreef op maandag 29 september 2014 @ 13:13:
Hebben meer mensen last van een hoog CPU load bij het kijken van tweakers filmpjes in HD (45% 1.6 GHz, i5 8gb)? Zo hoog dat de fan zeer hoorbaar aanslaat? Met youtube op 2k geen last van.

Kon nergens vinden hoe tweakers filmpjes codeert, maar zijn deze cpu intensiever?
Ook gemerkt ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tom
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-09-2024
De Surface Pro 3, 128 GB / i5 / 4 GB RAM staat op dit moment te koop voor een (studenten)prijs van 1.034,09 inclusief type cover. Zijn er daarnaast nog actieve promocodes? Ik heb er zelf geen kunnen vinden. Volgens mij is dit wel de meest gunstige prijs waar je de betreffende versie voor kan krijgen, nietwaar?

* -Tom verwacht met enkele dagen ook een trotse bezitter te zijn!

"Courage is what it takes to stand up and speak; courage is also what it takes to sit down and listen." - Churchill, W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

-Tom schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:36:
De Surface Pro 3, 128 GB / i5 / 4 GB RAM staat op dit moment te koop voor een (studenten)prijs van 1.034,09 inclusief type cover. Zijn er daarnaast nog actieve promocodes? Ik heb er zelf geen kunnen vinden. Volgens mij is dit wel de meest gunstige prijs waar je de betreffende versie voor kan krijgen, nietwaar?

* -Tom verwacht met enkele dagen ook een trotse bezitter te zijn!
Ik heb hem hier vandaan:

http://www.ebay.nl/itm/NE...aders&hash=item58b5c49672

1050 voor de i5 256GB 8GB als je het goed speelt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-10 00:41
Ik heb inmiddels een paar weken een Suface 3, mijn eerste omdat ik andere tablets tot nu toe maar wat onzinnig vond (inclusief de RT, iPad etc.). Met mijn i5 8Gb/256Gb Surface 3 ben ik tot nog toe erg tevreden.

Ik kocht 'm omdat ik op reis moest voor wat meetings, en een paar dagen voordat ik vertrok begaf mijn Asus zenbook touch het (ik was dus al wat gewend aan Windows 8 en touch usage)

Ik had nul ervaring met pen en onenote. Tot mijn eigen verassing heb ik tijdens mijn meetings bijna exclusief hiervan gebruik gemaakt. Normaal gezien papier en pen bij me, maar dat heb ik nu echt niet meer nodig, wat werkt dat goed! Ik heb me voorgenomen om onenote wat beter te leren kennen als ik eens wat tijd vind.

Terug van de reis heb ik me gelijk op gizmo's gestort die goed bij de Surface 3 lijken te passen, (en dat is de reden van dit bericht: "wat zijn goede Surface 3 companions") een paar ervan op advies van eerdere berichten hier, sommige had ik al, en nog wat bijgekocht. Alle devices hier genoemd werken zonder verdere driver installatie en werken prima naar verwachting. (anders is het de moeite van het listen niet waard)

- Ethernet adapter van startech.com (USB31000S)
- Ethernet en USB expansie: USB 3.0 HUB inkl. Gigabit Ethernet / Netzwerkadapter (RJ45) extern | Gigabit-Lan 10/100/1000 Mbit | USB 3.0 (Super Speed) | integrierter Hub 3
- Surface 3 Dockingstation, erg prettig als je een 'base'hebt als een kantoorplek o.i.d.
- Audio voor Lync/Cellphone conferencing en muziek: Jabra PHS002W
-Microsoft Wedge Mobile Keyboard (die is echt fantastisch!) http://www.microsoft.com/...mobile-keyboard/U6R-00021. Ook de cover is goed te gebruiken om de surface mee rechtop te zetten.
-Ik heb ook een MS muis, maar vindt stiekum de Logitech bluetooth muis met 'ouderwets' scrollwieltje veel fijner werken. (logitech M555B)
-Nog wat audio: sennheiser bluetooth MM100 koptelefoon

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, zoals gezegd; al bovenstaande werk bij mij probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frost_Azimov schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:43:
-Microsoft Wedge Mobile Keyboard (die is echt fantastisch!) http://www.microsoft.com/...mobile-keyboard/U6R-00021. Ook de cover is goed te gebruiken om de surface mee rechtop te zetten.
Wat is de toegevoegde waarde van dit keyboard boven de geïntegreerde kickstand en de keyboard cover?

PS. Noem het alsjeblieft wat het is, een Surface Pro 3, geen Surface 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 01-10 08:27
:X
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:06:
[...]
Wat is de toegevoegde waarde van dit keyboard boven de geïntegreerde kickstand en de keyboard cover?

wat ik ervan alleen dat deze draadloos is, echter ben je dan wel weer afhankelijk van batterijtjes x]
ik zou voor de originele gaan ;)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Frost_Azimov schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:43:- Ethernet adapter van startech.com (USB31000S)
- Ethernet en USB expansie: USB 3.0 HUB inkl. Gigabit Ethernet / Netzwerkadapter (RJ45) extern | Gigabit-Lan 10/100/1000 Mbit | USB 3.0 (Super Speed) | integrierter Hub 3
- Surface 3 Dockingstation, erg prettig als je een 'base'hebt als een kantoorplek o.i.d.
- Audio voor Lync/Cellphone conferencing en muziek: Jabra PHS002W
-Ik heb ook een MS muis, maar vindt stiekum de Logitech bluetooth muis met 'ouderwets' scrollwieltje veel fijner werken. (logitech M555B)
-Nog wat audio: sennheiser bluetooth MM100 koptelefoon

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben, zoals gezegd; al bovenstaande werk bij mij probleemloos.
Ik heb zelf een Startech USB 3.0 Gbit adapter *met* geintegreerde USB poort. Net 1 tikje handiger. Daarnaast een Kanex 3-poorts USB 3.0 hub met geintegreerde Gbit adapter. Koptelefoon kan ik je de Logitech H800 aanraden. Al een iets oudere maar schakelbaar bluetooth en dongle. Toetsenbord varieert een beetje. Ik vind de wedge te klein en heb gekozen voor de Logitech K810 (zijn momenteel wat Kleine comptibilteits issues mee, maar Microsoft werkt eraan) en deze is oplaadbaar. Daarnaast gebruik ik tijdelijk de Microsoft Sculpt Mobile. Qua muis wissel ik tussen de M555b (geweldig ding) en de T630, kleiner maar wel oplaadbaar en makkelijker mee te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jimz93 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:19:
[...]

wat ik ervan alleen dat deze draadloos is, echter ben je dan wel weer afhankelijk van batterijtjes x]
Dan kan je beter dit schatje kopen: Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/imagecache/large_img/uploads/2013/10/surface-wireless-hero.jpg

Maakt van de keyboard/touch cover een draadloos bluetooth apparaat. Laadt op via een USB aansluiting, en je kan hem tegelijkertijd laden en gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door Ramon op 30-09-2014 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaazz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-10 14:24
Heeft er iemand ervaring met dergelijke usb hubs als deze: http://www.amazon.com/exe...IN/B00C7AQXQQ/thsuprbl-20 icm met een SP3? Ik ben een beetje bang dat-ie net over de oplader heen gaat.
Ik zoek een usbhubje (3.0 als het even kan) zonder kables, en eigenlijk ook zonder al die extra SD kaart slots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:05
Op dit moment heb ik een snelle 17" laptop van MSI (GT70) waar ik tevreden mee ben. Echter is de laptop groot, zwaar en lomp waardoor ik er niet snel mee op de bank ga zitten. Verder staat de laptop aardig in de weg wanneer deze weer eens op de eettafel staat.

Anyway, ik zoek een alternatief. Iets wat ik op de bank/bed kan gebruiken maar ook op vakantie bv. Omdat ik software ontwikkel en fotografeer, moet het device ook nog eens snel zijn en bruikbaar voor op het bureau (dus externe monitor, toetsenbord, muis, etc).

Nu lijkt me de SP3 een goed alternatief. Genoeg mensen die er enthousiast over zijn. Echter lees ik hier en daar issues waardoor ik nog aan het twijfelen ben of het wel een goed alternatief voor mij is. Wat valt me op:
  • CPU throttling, vooral met de i5/i7. Netto snelheid is dan vergelijkbaar met een i3
  • WIFI issues
  • Niet goed gaan slapen/hybernaten
  • Typecover issues
  • Display port issues
Nu ben ik vooral nieuwsgierig naar het throttelen en de algemene ervaring met de SP3. Uiteraard is de SP3 langzamer dan mijn huidige i7 2.4GHz/3.1GHz met 12GB. Maar wat is de ervaring met bv:
  • Bewerken en het exporteren van foto's in Lightroom?
  • Compileren van code?
  • Werken met 'zware' programma's zoals Photoshop, Premiere, inDesign, Visual Studio, Eclipse, etc?
  • Netflix kijken?
  • Spotify luisteren?
  • Verbinden met diverse WIFI netwerken?
  • De snelheid van een fysieke netwerk verbinding?
  • Bugs?
  • Internetten met een andere browser dan IE?
  • Het gebruik van de pen? Tracking, gevoeligheid (ook aan de randen), gebruik, etc?
  • Snelheid van laden?
  • Gebruik van het docking station (iets wat ik tzt ook aan zou willen schaffen)?
  • De SP3 echt gebruiken als vervanger van een laptop (en dan dus niet alleen een beetje internetten en mailen)?
Het lijkt me een erg mooi product maar helaas te duur om 'eventjes te proberen'. Ook zou ik er mijn laptop voor wegdoen waardoor het echt een praktische vervanger moet worden. Als vervanger voor een iPad/tablet is niet voldoende. De laptop zou moeten verdwijnen.

Ik ben erg benieuwd naar de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:06:
[...]

Haha, je hebt gelijk SP3 ;-)

Anyway; het makkelijke is inderdaad dat tie wireless is, en wonderbaarlijk lang met de batterijen werkt (al een half jaar op 3 AA's) Het geheel ziet er ook erg gelikt uit. Inderdaad wel iets klein, maar dat vind ik nu juist handig (ik neem 'm zo mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
jimz93 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:19:
[...]

Oh die heb ik ook hoor, maar in mijn dock werkt dit net iets lekkerder. Verder 'past het gewoon' qua looks: SP3+dock+wedge keyboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
wiz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:29:
[...]

Ik heb zelf een Startech USB 3.0 Gbit adapter *met* geintegreerde USB poort. Net 1 tikje handiger. Daarnaast een Kanex 3-poorts USB 3.0 hub met geintegreerde Gbit adapter.
Ik zal eens naar die headset kijken, thanks!
Dat duitse verhgaaltje in mijn lijst is ook zo'm sub/netwerk combo. I had toen deze startech al (want voor mijn asus al gekocht)

Het voordeel is wel dat die losse NIC wel een stuk kleiner is. Ik vindt die USB/NIC combi wel wat lomp. (werkt overigens wel prima)
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3