Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
[...]

Dan kan je beter dit schatje kopen: [afbeelding]

Maakt van de keyboard/touch cover een draadloos bluetooth apparaat. Laadt op via een USB aansluiting, en je kan hem tegelijkertijd laden en gebruiken.
VERY cool! Waar heb je die vandaan? Dat was ik nog niet tegen gekomen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Anteros schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:54:
• WIFI issues
• Niet goed gaan slapen/hybernaten
Die wifi en hybernation issues zijn met de meest recente patches verholpen. Toch zullen sommige mensen merken dat dit nog steeds voorkomt. (Voornamelijk na hybernate/sleep blijft je wifi 'achter' op het oude WLAN staan)

Wat blijkt? Als je Hyper-V installeerd gaat het weer fout hiermee. Zodra de Hyper-V feature weg is gehaald is alles weer OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaazz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 20:08
Anteros schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:54:
• CPU throttling, vooral met de i5/i7. Netto snelheid is dan vergelijkbaar met een i3
Mijn SP3 (i5 8GB) is nu bezig met een vrij zware taak (een single core proces) wat 'm aardig warm maakt. Maar als ik in de task manager kijk is de i5 nu geklokt op 2.5 GHz, terwijl deze normaal op 1.9 GHz draait. Dus d'r is eerder sprake van turbo dan van throttling. Deze hoge frequentie blijft nu al stabiel 15 minuten zo draaien.

De enige keer dat ik met lagere fequenties te maken heb is als-ie niets te doen heeft, dan pruttelt-ie idle op ongeveer 0.8 GHz. Maar op het moment dat ik er iets mee doet stijgt de frequentie gewoon weer direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Anteros schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:54
Nu ben ik vooral nieuwsgierig naar het throttelen en de algemene ervaring met de SP3. Uiteraard is de SP3 langzamer dan mijn huidige i7 2.4GHz/3.1GHz met 12GB. Maar wat is de ervaring met bv:
Hier wat feedback mbt mijn ervaring met de i5/8/256

• CPU throttling, vooral met de i5/i7. Netto snelheid is dan vergelijkbaar met een i3
zoals hierboven, geen probleem, Tenzij je reuzegrote exports doet, wie weet zou het dan wel eens knn throttlen. Heb vorige week 2 keer een export van ongeveer 175 foto's gedaan. De Surface wordt idd warm en de ventilator gaat aan. Maar blijft mooi op volle snelheid zijn werk doen (geverifieerd met IntelsExtreme Tuning Utility)

• Bewerken en het exporteren van foto's in Lightroom?
zoals hierboven, geen probleem, tenzij je reuzegrote exports doet, wie weet zou het dan wel eens knn throttlen

• Compileren van code?
mijns inziens zou dit ook geen issue moeten zijn, wellicht kan iemand anders hier meer over vertellen

• Werken met 'zware' programma's zoals Photoshop, Premiere, inDesign, Visual Studio, Eclipse, etc?
dat gaat zeker, al moet gezegd zijn dat de Hasswell U serie niet de rauwe rekenkracht hebbenvan de desktoprekenmonsters. Het blijft een ultrabook

• Netflix kijken?
netflix app of via de browser

• Spotify luisteren?
Spotlite app, of via webbrowser

• Verbinden met diverse WIFI netwerken?
ja, geen probleem, ook hoge snelheden

• De snelheid van een fysieke netwerk verbinding?
niets op aan te merken

• Bugs?
ja die zijn er waarschijnlijk, maar ondersteuning vanuit microsoft is prima, er komen regelmatig updates en fixes uit via de update

• Internetten met een andere browser dan IE?
ja, net zoals een gewone laptop of pc kan je er ook mozilla, chrome, ... etc op installeren

• Het gebruik van de pen? Tracking, gevoeligheid (ook aan de randen), gebruik, etc?
de pen werkt echt goed, over het hele schermopp.
er zijn op youtube filmpjes te vinden

• Snelheid van laden?
geen significant verschil van het laden van windows met een up to date laptop met SSD

• Gebruik van het docking station (iets wat ik tzt ook aan zou willen schaffen)?
het docking station doet wat het moet doen en wat je ervan kan verwachten, surface inpluggen en je hebt de gebruikservaring van een desktop.

• De SP3 echt gebruiken als vervanger van een laptop (en dan dus niet alleen een beetje internetten en mailen)?
In mijn geval vervangt hij mijn oude laptop, desktop en overjarig tablet. Buiten het gewone office en tablet gebruik doe ik er foto editen in lightroom mee. Zowel vanop de bank, aan de tafel, of achter mijn bureau.
Dat was ook de rechtvaardiging van de investering. Ben nu goedkoper uit dan een laptop en een losse tablet.

[ Voor 7% gewijzigd door coninckske op 30-09-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
dubbelpost

[ Voor 102% gewijzigd door coninckske op 30-09-2014 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-09 14:38
Ramon schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:36:
[...]

Dan kan je beter dit schatje kopen: [afbeelding]

Maakt van de keyboard/touch cover een draadloos bluetooth apparaat. Laadt op via een USB aansluiting, en je kan hem tegelijkertijd laden en gebruiken.
Die heb ik ook, en is inderdaad handig. Maar omdat ik qua comfort toch de voorkeur geeft aan K810 of Sculpt gebruik ik hem niet heel erg vaak ...

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Frost_Azimov schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:45:
[...]

VERY cool! Waar heb je die vandaan? Dat was ik nog niet tegen gekomen!
Wordt vrij veel via eBay USA Aangeboden. Heb ik hem ook vandaan. Hou echter rekening dat dit een NiCad batterij is, en niet LI-ON ... dus is mogelijk aan wat meer "wear" onderhevig.

[ Voor 17% gewijzigd door wiz op 30-09-2014 14:38 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
thomaazz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 11:40:
Heeft er iemand ervaring met dergelijke usb hubs als deze: http://www.amazon.com/exe...IN/B00C7AQXQQ/thsuprbl-20 icm met een SP3? Ik ben een beetje bang dat-ie net over de oplader heen gaat.
Ik zoek een usbhubje (3.0 als het even kan) zonder kables, en eigenlijk ook zonder al die extra SD kaart slots.
Ik heb het de fabrikant even gevraagd en meteen even gevraagd of ze er ook een USB 3.0 variant van in de planning hebben zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
wiz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:51:
[...]

Ik heb het de fabrikant even gevraagd en meteen even gevraagd of ze er ook een USB 3.0 variant van in de planning hebben zitten.
Even hun website nakijken levert het antwoord
http://www.juicedsystems....urface-Pro-Tablet-adapter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomaazz
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-08 20:08
Alleen daar zie je dat het waarschijnlijk niet gaat passen als je ook de oplader erbij wilt stoppen. De afstand tussen de USB poort en de adapteraansluiting is kleiner dan dat ding groot is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
thomaazz schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 15:36:
[...]
Alleen daar zie je dat het waarschijnlijk niet gaat passen als je ook de oplader erbij wilt stoppen. De afstand tussen de USB poort en de adapteraansluiting is kleiner dan dat ding groot is..
Nee helaas het past niet ...

"The 12-inch Surface Pro spreads things out a bit more, but sadly the 4-in-1 Adapter will just barely block access to the tablet's charging port when in use."
bron: http://www.wpcentral.com/usb-3-surface-4-1-adapter-review

Hopelijk komt er snel een aangepaste versie. Lijkt me een handige adapter.

[ Voor 6% gewijzigd door coninckske op 30-09-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-04 20:59
Ik heb toch al een tijdje dit forum gevolgd en uiteindelijk de keuze gemaakt om er een te bestellen (I5 8gb)
Ben student dus wilde graag via de microsoftstore gebruik maken van de studentenkorting.

Maar ik stuit telkens op het probleem dat ik alleen met credit card kan betalen.

Dus mijn vraag: Is t iemand gelukt om daar iets te bestellen zonder cc te betalen?
Ik heb een paypall accound, is geverifieerd met mn bankrekening, en dr staat geld dus dat is het probleem niet..

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:54
chris2306 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:15:
Ik heb toch al een tijdje dit forum gevolgd en uiteindelijk de keuze gemaakt om er een te bestellen (I5 8gb)
Ben student dus wilde graag via de microsoftstore gebruik maken van de studentenkorting.

Maar ik stuit telkens op het probleem dat ik alleen met credit card kan betalen.

Dus mijn vraag: Is t iemand gelukt om daar iets te bestellen zonder cc te betalen?
Ik heb een paypall accound, is geverifieerd met mn bankrekening, en dr staat geld dus dat is het probleem niet..

Alvast bedankt ;)
Betalen met paypal werkt alleen als je:

- of een cc aan je paypal gekoppeld hebt
- of het geld al op de paypal account hebt staan (dus geen 'uitgestelde bankbetaling')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
nils.kuijpers schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:21:
[...]

- of het geld al op de paypal account hebt staan (dus geen 'uitgestelde bankbetaling')
Hmm dat is dus al het geval, het geld staat namelijk al op mn pp account. Wanneer ik een betaalmethode kies, in dit geval paypal, en verder mijn gegevens invoer krijg ik de volgende melding:

"We kunnen uw betaling momenteel niet verwerken via uw PayPal-rekening. Ga terug naar de website van de ontvanger om uw transactie te voltooien met behulp van hun gebruikelijke betalingsprocedure.

Op dit moment kan uw aanvraag niet worden verwerkt. Ga terug naar Microsoft Luxembourg S.à.r.l. en probeer een andere optie"

Heb al verschillende browsers gebruikt (IE & Chrome) maar blijft telkens zelfde foutmelding.
Best wel frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
chris2306 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:31:
[...]

Hmm dat is dus al het geval, het geld staat namelijk al op mn pp account. Wanneer ik een betaalmethode kies, in dit geval paypal, en verder mijn gegevens invoer krijg ik de volgende melding:

"We kunnen uw betaling momenteel niet verwerken via uw PayPal-rekening. Ga terug naar de website van de ontvanger om uw transactie te voltooien met behulp van hun gebruikelijke betalingsprocedure.

Op dit moment kan uw aanvraag niet worden verwerkt. Ga terug naar Microsoft Luxembourg S.à.r.l. en probeer een andere optie"

Heb al verschillende browsers gebruikt (IE & Chrome) maar blijft telkens zelfde foutmelding.
Best wel frustrerend
Ik heb zojuist (lees, 20 seconden geleden) een docking station besteld met studentenkorting via de microsoft store met paypal, ging meteen goed.

Wat ik heb gedaan:

- Inloggen op paypal rekening
- Kiezen voor 'geld toevoegen via ideal'
- Het goede bedrag overgemaakt, gewacht tot het op paypal stond (3 seconden)
- Order afgerond in ms store
- Bedankt voor uw bestelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris2306
Tja blijft raar dan. Telkens krijg ik na het invoeren van mijn paypal acount de foutmelding die ik al eerder heb omschreven.

toevallig een cc gekoppeld aan je paypal account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
chris2306 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:41:
Tja blijft raar dan. Telkens krijg ik na het invoeren van mijn paypal acount de foutmelding die ik al eerder heb omschreven.

toevallig een cc gekoppeld aan je paypal account?
nope..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatman
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:40
Het heeft geen zin om dit te proberen. Paypal kan aan een CC of aan een bamkrekening gekoppeld zijn maar Paypal is zelf geen CC.
Ik heb dit probleem ook gehad en heb dmv. telefonisch contact met MS de zaak rondgemaakt. Ik kon niet gebruik mmaken van Paypal en via CC betalen. (ik had ook onderwijskoring).
Veel gedoe maar het is wel gelukt.
PS. Betaald met een CC (niet Paypal)

[ Voor 3% gewijzigd door Hatman op 30-09-2014 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of iemand het volgende al een keer eerder heeft gemeld? Als ik mijn Sfp in de dock plaats, ben ik mijn audio kwijt, hij geeft geen geluid bij het afspelen van video, ook systeem geluiden zijn niet meer te horen.
Heb in de instellingen gezocht, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 01:58:
Ik weet niet of iemand het volgende al een keer eerder heeft gemeld? Als ik mijn Sfp in de dock plaats, ben ik mijn audio kwijt, hij geeft geen geluid bij het afspelen van video, ook systeem geluiden zijn niet meer te horen.
Heb in de instellingen gezocht, maar heb nog geen oplossing gevonden.
Iemand met een oplossing?
Je moet even het juiste standaard afspeelapparaat kiezen. Rechtermuisknop op het speakertje -> afspeelapparaten en daar de juiste als standaard instellen. Even mee spelen.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ik kom er zojuist achter dat ik het stom vind dat ze de klep niet schuin afgesneden hebben, zodat je hem ook in portrait stand neer kan zetten. Nu kan dat wel maar echt stabiel is ie dan niet.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
Room42 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 11:26:
Ik kom er zojuist achter dat ik het stom vind dat ze de klep niet schuin afgesneden hebben, zodat je hem ook in portrait stand neer kan zetten. Nu kan dat wel maar echt stabiel is ie dan niet.
Je bedoelt zoiets al bij een fotolijst. helaas is de Surface een stuk zwaarder dan een simpele lijst.
Denk dus dat het designtechnisch lastig wordt met zo een aangepaste klep om surface in landscape en portrait mode stabiel te positioneren. Zeker omdat de stand niet al te dik mag zijn.

In portrait mode wordt het al gauw 'topzwaar' als hij te rechtop staat. Wil dus zeggen dat de klep redelijk schuin afgesneden moet zijn. Wat waarschijnlijk weer een te korte zijde geeft om op te steunen in landscape mode. Verder wordt het dan ook wel een klein en smal stukje metaal hoe dichter naar het scharnier toe. Wat de stevigheid niet ten goed komt.

[ Voor 7% gewijzigd door coninckske op 01-10-2014 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan zou het weer wat lastiger zijn om hem op je schoot te zetten.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Kijk even naar die pagina van dat MS keyboard wat ik eerder vermeldde: daar zie je dat die met een soort vouwbare rubber 'cover' komt.

Daar kun je prima de surface mee in landscape mode zetten. (daar is het ook voor)

Afbeeldingslocatie: http://www.computershopper.com/var/ezwebin_site/storage/images/media/images/microsoft-wedge-mobile-keyboard-abd-cover-stand/1068623-1-eng-US/microsoft-wedge-mobile-keyboard-abd-cover-stand_large.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Frost_Azimov op 01-10-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Room42 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 02:11:
[...]

Je moet even het juiste standaard afspeelapparaat kiezen. Rechtermuisknop op het speakertje -> afspeelapparaten en daar de juiste als standaard instellen. Even mee spelen.
Het was mij nog niet eens opgevallen, ik zie dat ik in docking mode een 'Speakers (USB)' device gekoppeld heb... ik neem aan dat die doorlinkt naar de headset uitgang. Wel wat slordig dat tie dan geen geluid meer geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Frost_Azimov schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Het was mij nog niet eens opgevallen, ik zie dat ik in docking mode een 'Speakers (USB)' device gekoppeld heb... ik neem aan dat die doorlinkt naar de headset uitgang. Wel wat slordig dat tie dan geen geluid meer geeft...
Kan je niet in de geluidsinstellingen een ander device kiezen dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Frost_Azimov schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 14:55:
[...]

Hij geeft wel geluid, maar via de connector op de dock. Als je daar een koptelefoon of boxen in steekt heb je weer geluid. Vooral jammer dat ie daarop niet detecteert of er iets verbonden is of niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Room42 op 01-10-2014 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Gé Brander schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:00:
[...]

Kan je niet in de geluidsinstellingen een ander device kiezen dan?
Ja hoor, en dat lijkt goed te werken, ook na 'm even er uit gehaald te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
Room42 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:04:
[...]

Hij geeft wel geluid, maar via de connector op de dock. Als je daar een koptelefoon of boxen in steekt heb je weer geluid. Vooral jammer dat ie daarop niet detecteert of er iets verbonden is of niet.
Percies, dat was eigenlijk ook wat ik verwachtte... vreemd om default naar iets te verbinden waar niets geconnect is. Afijn, het is makkelijk aan te passen door de default setting te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Windows is daar inderdaad wat krom in ...default audiosettings en de volgorde waarin ze toegekend worden als je andere apparaten uit en aanzet. Ik gebruik daarom al geruime tijd Audioswitcher (pluk hem maar even uit mijn DropBox via de onderstaande link). Heb die in mijn taakbalk rechtsonder staan en selecteer op die manier mijn audioapparaten. Voor mij noodzakelijk want heel veel teleconferencing.

https://dl.dropboxusercon...2799349/Audioswitcher.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Ik zat zo te kijken naar de surface pro 3 i5 4gb ram 128gb ssd, hij staat hier voor 899 en zag dat iemand hier ook bij hem had besteld. Wie weet hoeveel ik er ongeveer onder kan gaan zitten?

http://www.ebay.nl/itm/NE...05f0ceea&autorefresh=true

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Iemand Windows 10 al geïnstalleerd op de SP3? Ikzelf heb het onder VMWare geïnstalleerd. Mijn SP3 draait productie, dus ik wil daar nog even geen risico lopen. :-)

Eerste impressie: YouTube: Windows 10 Technical Preview on the Surface Pro 3

[ Voor 81% gewijzigd door wiz op 02-10-2014 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
wiz schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:12:
Iemand Windows 10 al geïnstalleerd op de SP3? :-)

Jup, in VMware. Draait prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

Iemand Windows 10 al geïnstalleerd op de SP3? :-)

Niet op de SP3 (dat is mijn main device, vind ik nog wat te tricky)
Draait als een zonnetje op mijn ESX server. Totale installatietijd < 5 minuten. Vanmorgen de eerste 3 updates al voor de kiezen.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Voor het geval dat iemand die gemist had :-)

Surface Tweak Tool voor Surface Pro 1 2 en 3

http://www.nvgpupro.com/surfacetweaktool/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GerkeP schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 08:33:
[...]

Niet op de SP3 (dat is mijn main device, vind ik nog wat te tricky)
Draait als een zonnetje op mijn ESX server. Totale installatietijd < 5 minuten. Vanmorgen de eerste 3 updates al voor de kiezen.
Ik wacht nog even totdat het touch gedeelte weer in Windows 10 wordt gezet. Wat we nu zien in Windows 10 is vooral voor desktops en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Iemand Windows 10 al geïnstalleerd op de SP3? Ikzelf heb het onder VMWare geïnstalleerd. Mijn SP3 draait productie, dus ik wil daar nog even geen risico lopen. :-)

Gisteravond 19.00 had ik Windows 10 op mijn SP3 staan. Werkt op zich prima alleen dat apps niet full-screen kunnen is wel lastig. Ik heb het startmenu al snel weer uitgezet, ik vind het startscherm toch sneller en fijner, maar als je vanuit het startscherm een app aanklikt of tapt dan komt de desktop te voorschijn met de app in een venster :(

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Swerfer schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 18:43:
[...]

maar als je vanuit het startscherm een app aanklikt of tapt dan komt de desktop te voorschijn met de app in een venster :(
Klopt, Continuum zit nog niet in deze versie. Zodra Continuum er in inzit blijven apps full screen (wanneer je in Tablet Mode zit). Het is niet voor niets een vroege technology preview ... gaat nog een hoop in veranderen :)

[ Voor 3% gewijzigd door wiz op 03-10-2014 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:13
(jarig!)
Misschien zit ik met mijn vraag wel in het verkeerde forum (dan excuus) maar heeft de combinatie Surface Pro (2 of 3) met WP8 echt een meerwaarde in gebruik tegenover bijvoorbeeld een combi met een Android toestel?

Ik verkeer in de gelukkige situatie dat ik van mijn werk een laptop/tablet mag uitzoeken en daarvoor een Pro 2 of 3 op het oog heb (welke het wordt, is weer een andere discussie). Daarbij wil ik zelf binnenkort mijn oude telefoon vervangen. Ik vraag me af of de combi van de twee Microsoft producten een merkbaar (positief) verschil oplevert of dat het niet uitmaakt. Iemand hier een mening over? Tips zijn welkom. Bedankt vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Aha, het heet dus Continuum. Gelijk gezocht in Google en vond dit:

http://www.wpcentral.com/...ablet-devices-shown-video

Ik hoop dat je straks ook kan kiezen voor tablet mode met een toetsenbord aangekoppeld. Sterker nog, ik hoop dat met in mijn geval de Surface Pro 3 met een extern scherm dat ik op het externe scherm gewoon de desktop heb met apps in een venster, met het startmenu en op het scherm van de SP3 het startscherm met fullscreen apps. En dan zou ik zelfs op het externe scherm de moigelijkheid willen hebben om daar ook voor het startscherm te kiezen met apps in fullscreen of apps in venster naar keuze.

/me Het wordt wel ingewikkeld zo :X

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Flitz76 schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:09:
Misschien zit ik met mijn vraag wel in het verkeerde forum (dan excuus) maar heeft de combinatie Surface Pro (2 of 3) met WP8 echt een meerwaarde in gebruik tegenover bijvoorbeeld een combi met een Android toestel?

Ik verkeer in de gelukkige situatie dat ik van mijn werk een laptop/tablet mag uitzoeken en daarvoor een Pro 2 of 3 op het oog heb (welke het wordt, is weer een andere discussie). Daarbij wil ik zelf binnenkort mijn oude telefoon vervangen. Ik vraag me af of de combi van de twee Microsoft producten een merkbaar (positief) verschil oplevert of dat het niet uitmaakt. Iemand hier een mening over? Tips zijn welkom. Bedankt vast.
Windows (Phone) 8.1 heeft ten opzichte van Android en iOS de meeste synchronisatie mogelijkheden. De combinatie van een Surface Pro 3 en een Windows Phone 8.1 toestel geeft in dat geval ook de meeste mogelijkheden. En in de nabije toekomst zal dat alleen maar meer worden vooral met Windows 10 die ergens in de eerste helft van volgend jaar moet uitkomen en wat waarschijnlijk een gratis update wordt voor Windows (Phone) 8 gebruikers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 19-09 14:13
(jarig!)
Ah ok, thanks. Dat is dan weer een plusje voor de Pro/WP8 combo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Swerfer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:10:
Aha, het heet dus Continuum. Gelijk gezocht in Google en vond dit:

http://www.wpcentral.com/...ablet-devices-shown-video

Ik hoop dat je straks ook kan kiezen voor tablet mode met een toetsenbord aangekoppeld. Sterker nog, ik hoop dat met in mijn geval de Surface Pro 3 met een extern scherm dat ik op het externe scherm gewoon de desktop heb met apps in een venster, met het startmenu en op het scherm van de SP3 het startscherm met fullscreen apps. En dan zou ik zelfs op het externe scherm de moigelijkheid willen hebben om daar ook voor het startscherm te kiezen met apps in fullscreen of apps in venster naar keuze.

/me Het wordt wel ingewikkeld zo :X
Met 8.1 kun je in principe al Metro apps full screen op het tweede scherm runnen. Ik doe dat bijvoorbeeld met de Netflix Metro app full screen op mijn TV (via Miracast) terwijl mijn SP3 mijn primaire scherm blijft ...

(Muis tegen bovenkant scherm tot de menubalk verschijnt en dan naar andere scherm slepen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Swerfer schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:17:
[...]

Windows (Phone) 8.1 heeft ten opzichte van Android en iOS de meeste synchronisatie mogelijkheden. De combinatie van een Surface Pro 3 en een Windows Phone 8.1 toestel geeft in dat geval ook de meeste mogelijkheden. En in de nabije toekomst zal dat alleen maar meer worden vooral met Windows 10 die ergens in de eerste helft van volgend jaar moet uitkomen en wat waarschijnlijk een gratis update wordt voor Windows (Phone) 8 gebruikers...
Vergeet niet dat een van de volgende stappen met Windows 10 ook de ondersteuning van universele apps gaat zijn die op meerdere platformen gebruikt kunen gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

wiz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

Met 8.1 kun je in principe al Metro apps full screen op het tweede scherm runnen. Ik doe dat bijvoorbeeld met de Netflix Metro app full screen op mijn TV (via Miracast) terwijl mijn SP3 mijn primaire scherm blijft ...

(Muis tegen bovenkant scherm tot de menubalk verschijnt en dan naar andere scherm slepen ;) )
Welke Miracastadapter gebruik je daarvoor? Heb hier nu al 3 van die dingen liggen die dus niet functioneren met mijn SP3 (ok, goedkoop uit China, maar toch)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
wiz schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 14:47:
[...]

In 8.1 wel ja, maar zoals het filmpje laat zien lijkt het straks in 10 niet meer te kunnen: Toetsenbord aangesloten? Dan desktop met startmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25

Sick Nick

Drop the top!

Moderne apps hebben dan nog steeds hun menubalk bovenin met de optie op te maximaliseren, net als gewone desktop apps. Enige verschil is dat je dan de taakbalk onder in beeld blijft houden, zet die op verbergen en klaar is kees. Metro app full screen op je desktop, problem? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Sick Nick schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:37:
Moderne apps hebben dan nog steeds hun menubalk bovenin met de optie op te maximaliseren, net als gewone desktop apps. Enige verschil is dat je dan de taakbalk onder in beeld blijft houden, zet die op verbergen en klaar is kees. Metro app full screen op je desktop, problem? :)
Wel een probleem op de desktop als je geen extern scherm hebt aangesloten. Je kan niet meer van boven naar onder swipen om de appbar tevoorschijn te laten komen of om een app te sluiten met een swipe of muisdrag (ik weet dat je het kruisje kan gebruiken, maar swipen gaat makkelijker dan met mijn dikke vinger het kruisje proberen te raken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• somers1234
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:35
Iemand van jullie misschien een oplossing voor het schokkerig scrollen in Chrome? Ik vind het een fijne browers, maar het scrollen op mijn SP3 voelt echt waardeloos aan. IE werkt qua scrollen het fijnst op de SP3, maar ik wil toch graag Chrome kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickG
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-02 18:31
Jongens, vandaag de Surface Pro 2 bij iBood in de aanbieding. Ik heb hem gekocht :)

Misschien interessant voor iemand hier, ondanks dat dit het Surface pro 3 topic is...

http://www.ibood.com/nl/nl/

[ Voor 9% gewijzigd door PatrickG op 04-10-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Ik heb na de upgrade naar Windows 10 last van het fenomeen dat mijn auto-screen rotation vaak niet werkt. Lijkt net alsof de gyroscoop dan niet herkend wordt. Games die tilt control gebruiken werken dan niet, en ook in de screen brightness instellingen verdwijnt het rotatie icon vaak helemaal. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Is het niet handig om dat in het Windows 10-topic te zoeken?

En heb je dit gezien? nieuws: Privacy policy Windows 10-preview wijst op bestaan keylogger :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheProf82
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-09 16:02
Wat een fijn apparaat zeg. Ik zat zostraks in de trein, haal hem uit de tas en heb binnen 10 seconden een prima apparaat om fijn mee te browsen. Toetsenbord is ook erg fijn als cover; hardwarematig is dit apparaat echt erg fijn.

Heb er nog niet erg veel meer mee gedaan dan browsen en series kijken, ga er ook wat old school games opzetten. Batterijduur valt me in ieder geval best mee, vooral in standby gaat hij bij mij nauwelijks leeg. Hij was 65% twee dagen terug en vanmorgen was hij 60% toen ik hem weer van de plank haalde.

Tot nu toe wel een paar vage bugs zoals een niet werkend touchscreen (reboot was nodig) maar verder erg tevreden over.

Het weerspiegelende scherm is wel een beetje vervelend (ik zat buiten op een treinstation een serie te kijken, moest de brightness echt superhoog zetten en zag nog lang niet alles :P)

Heb hem zelf ook wel een beetje als (dure) gadget gekocht, maar ben er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44
Vandaag uitstekende service gehad bij Mycom (is eigenlijk altijd zo, dus da's niet zo apart).
Vrijdag bericht dat mijn nieuwe dockingstation er was, maar geen gelegenheid om op te halen. Vandaag gaan ruilen. Nieuwe dock werd op het gemak getest en prima in orde. Het "oude" dock waar een papiertje onder connectorzijde moest, werd heel kort bekeken en ingenomen. 10 minuten na binnenkomst was ik weer op weg naar huis.
Mooie service, kon het haperende dock (met papiertje) blijven gebruiken tot het nieuwe er was, en dan omruilen. Ga eens ergens anders....kun je het oude inleveren en dan pas wordt er een nieuwe geregeld voor je. Toppie voor Mycom (nee, ik heb geen aandelen, bonuskaart of roadmiles)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
De oktober system hardware update is zojuist uitgekomen ... Niet zo'n hele grote dit keer ... 1.5Mb?? Kan nog nergens vinden wat het is ....

Update: gaat een aantal fixes aankomen over vandaag en morgen heen. Morgen meer info ..

Update: Mijn Logitech k810 toetsenbord heeft ineens geen disconnects meer .. :-)

[ Voor 88% gewijzigd door wiz op 06-10-2014 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Hallo,

Ik heb een Surface Pro 3 uit Amerika gekocht op eBay. Deze zal waarschijnlijk komen met een Amerikaanse stekker. Dan heb ik een converter nodig. Zal zoiets goed werken of is het niet genoeg volt?
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

Of deze: http://www.dx.com/p/compa...-us-eu-42967#.VDLmuyl_sdI

thx alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neehoor je hoeft alleen maar een andere 8-kabel aan de adapter te hangen.

zo'n ding Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/udlL42G.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
maxpusch schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:03:
Hallo,

Ik heb een Surface Pro 3 uit Amerika gekocht op eBay. Deze zal waarschijnlijk komen met een Amerikaanse stekker. Dan heb ik een converter nodig. Zal zoiets goed werken of is het niet genoeg volt?

thx alvast
De voeding die erbij zit is een 110-240 volt voeding, met daaraan een snoer met een "achtje", de zogenaamde (scheer)apparaat stekker ... Gewoon ergens anders een snoertje vandaan plukken en aan de adapter klikken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
bedankt. Goed nieuws, daar heb ik er nog wel een paar van :)

Heeft dit product trouwens internationale garantie. Als hij kapot gaat, wordt het dan gemaakt? Thx

[ Voor 1% gewijzigd door maximiliaan! op 06-10-2014 22:08 . Reden: punctuatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
LOL dat zoek je toch uit voordat je hem koopt? 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door Room42 op 07-10-2014 00:24 . Reden: Edit-galore. En dat zonder echt wat toe te voegen.... |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Haha ik dacht er ineens aan. Niet eerder aan gedacht :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Voor wat ik eerder voorbij heb zien komen, is er internationale garantie (Tweaker1234 in "Microsoft Surface Pro 3")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 07:45
maxpusch schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:03:
Hallo,

thx alvast
Even benieuwd: is het finaniceel interessant om de surface pro 3 uit Amerika te importeren (met invoerkosten en belasting, etc). Ik zit te denken om er ook één via ebay te bestellen (via electronic king), deze wordt dan vanuit Duitsland verstuurd.

Ander punt: wat zal de verwachte levensduur zijn (van voornamelijk de batterij), deze is nagenoeg niet te vervangen. Heeft iemand hier voor aanschaf onderzoek naar gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 22:36
llpineapple schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 07:29:
[...]

Even benieuwd: is het finaniceel interessant om de surface pro 3 uit Amerika te importeren (met invoerkosten en belasting, etc). Ik zit te denken om er ook één via ebay te bestellen (via electronic king), deze wordt dan vanuit Duitsland verstuurd.

Ander punt: wat zal de verwachte levensduur zijn (van voornamelijk de batterij), deze is nagenoeg niet te vervangen. Heeft iemand hier voor aanschaf onderzoek naar gedaan.
Vanuit Duitsland, de EU, betaal je geen BTW en invoerrechten dus is het zeer aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Er wordt inderdaad vanuit Duitsland verstuurd als je via electronic king besteld. maxpusch heeft het echter over bestellen uit Amerika. Ik ben benieuwd of dit nog goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoho, Electronic King levert niet uit Duitsland. Ik heb mijn SP3 daar ook vandaan en als afzender stond er toch echt een adres in de UK op (London). Dan zal het nog wel aantrekkelijk zijn mbt import, maar ze versturen zeker niet (alles) uit Duitsland.

Overigens net nog een testje gedaan met BT aan of uit tijdens het downloaden van grote bestanden (Newsleecher). Dat scheelt enorm. Met BT aan een schommelende download snelheid die vaker op dee 2MB/s lag. Met BT uit gewoon strak 5.5MB/s op de 2,4Ghz band.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
MRE-Inc schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 08:56:

Overigens net nog een testje gedaan met BT aan of uit tijdens het downloaden van grote bestanden (Newsleecher). Dat scheelt enorm. Met BT aan een schommelende download snelheid die vaker op dee 2MB/s lag. Met BT uit gewoon strak 5.5MB/s op de 2,4Ghz band.
Klopt, the BT chip en de Wifi chip zijn eigenlijk dezelfde combo chip. Waar we bij deze Marvell implementatie last van hebben, zien we ook bij Intel en anderen. Bluetooth en Wifi zitten allebei op 2.4Ghz en bijten elkaar waardoor de transfersnelheid omlaag gaat. Enige oplossing is de 5Ghz band pakken voor wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
Contact opgenomen met microsoft over de levensduur en vervangen van de batterij. Bij normaal gebruik gaat de batterij 2 tot 3 jaar mee. Via een demontagevideo op youtube blijkt dat het zelf vervangen van de batterij nagenoeg niet mogelijk is. Microsoft kon mij geen bedrag noemen voor het vervangen van de batterij. De standaardreparatiekosten na garantie bedragen minsten 250 euro exclusief BTW.

Ik zit nu aardig te twijfelen, de termijn van afschrijven is zo wel heel erg kort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Je kunt ervoor kiezen een zakelijke garantie te nemen op de SP3, die loopt tot 3 jaar max. Dit kan via INsight of Misco aangeschaft worden en er zit dan ook valschade bij ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

wiz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:35:
Je kunt ervoor kiezen een zakelijke garantie te nemen op de SP3, die loopt tot 3 jaar max. Dit kan via INsight of Misco aangeschaft worden en er zit dan ook valschade bij ..
Zit accuvervanging daar ook in dan?

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Gé Brander schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Yep de zakelijke wel, maar beperkt tot slechts 1x ... Hoe het met de particuliere zit (Microsoft Complete) kan ik niet expliciet vinden. Overigens is het enige voordeel van Complete de valschade dekking, want de 2 jaar zou je van EU-wege toch al moeten hebben. De zakelijke uitbreiding tot 3 jaar is wat dat betreft interessanter.

[ Voor 26% gewijzigd door wiz op 07-10-2014 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Ik ga hem gebruiken als laptop/tablet voor erbij. Dus ik had genoeg aan het goedkoopste model met 64GB. Ik heb deze op eBay gekocht voor €720,- inclusief inclusief overige kosten als BTW. En er zit een type cover bij, dat maakt het een hele goede deal.
Overige kosten waren wel erg veel overigens, volgens mij rond de €100,-. Het gaat allemaal via PayPal, dus je hebt minder kans om opgelicht te worden via eBay dan via Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

maxpusch schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 12:44:
Ik ga hem gebruiken als laptop/tablet voor erbij. Dus ik had genoeg aan het goedkoopste model met 64GB. Ik heb deze op eBay gekocht voor €720,- inclusief inclusief overige kosten als BTW. En er zit een type cover bij, dat maakt het een hele goede deal.
Overige kosten waren wel erg veel overigens, volgens mij rond de €100,-. Het gaat allemaal via PayPal, dus je hebt minder kans om opgelicht te worden via eBay dan via Marktplaats.
Uit de VS?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Gé Brander schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:50:
[...]

Een paar maanden geleden was de accu van mijn al bijna twee jaar oude Surface RT niet zo goed meer, gewoon omgeruild voor een refurbished exemplaar via Microsoft. Was geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-09 11:19

icecreamfarmer

en het is

Misschien dat ik je eens pm over het hoe en wat. Garantie ligt dan een stuk moeilijker.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Kan wel eens lastig gaan worden ... Rare voorwaarden houdt Microsoft er op na .. Voor Microsoft Complete geldt bijvoorbeeld dat je je Surface beslist *niet* zakelijk mag gaan gebruiken, anders vervalt de Complete garantie. Vraag me af hoe ze dat gaan checken overigens ...

Garantie op een in Nederland aangekochte Surface:

3. Gebied
Deze garantie is alleen geldig in de volgende landen: Oostenrijk, België, Frankrijk, Duitsland, Ierland,
Italië, Luxemburg, Nederland, Portugal, Rusland, Spanje, Zwitserland en het Verenigd Koninkrijk

http://download.microsoft...ace_Warranty_EU_Dutch.pdf

Garantie op een in de USA aangekochte Surface:

9. This warranty is valid only in the United States of America and Canada.

http://download.microsoft...nty_US-Canada_English.pdf

[ Voor 13% gewijzigd door wiz op 07-10-2014 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
llpineapple schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:23:
Contact opgenomen met microsoft over de levensduur en vervangen van de batterij. Bij normaal gebruik gaat de batterij 2 tot 3 jaar mee. Via een demontagevideo op youtube blijkt dat het zelf vervangen van de batterij nagenoeg niet mogelijk is. Microsoft kon mij geen bedrag noemen voor het vervangen van de batterij. De standaardreparatiekosten na garantie bedragen minsten 250 euro exclusief BTW.

Ik zit nu aardig te twijfelen, de termijn van afschrijven is zo wel heel erg kort
Dat betekent natuurlijk niet dat na 3 jaar per definitie je batterij stuk is he. De capaciteit neemt alleen af. Als ik kijk naar mijn SP1 dan denk ik dat die nog 90% capaciteit heeft nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
wiz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 19:36:
[...]

Garantie op een in de USA aangekochte Surface:

9. This warranty is valid only in the United States of America and Canada.

http://download.microsoft...nty_US-Canada_English.pdf
Bedankt voor je info, wel raar dat ze het zo doen.
Ik had een Macbook Pro Retina hiervoor waar een dode pixel inzat, hij kwam uit Tokio, ik had geen bon, maar hij is in Amsterdam kosteloos vervangen.

Ik hoop dat Microsoft het ook zo wereldwijd onafhankelijk gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
maxpusch schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:08:
[...]

Bedankt voor je info, wel raar dat ze het zo doen.
Ik had een Macbook Pro Retina hiervoor waar een dode pixel inzat, hij kwam uit Tokio, ik had geen bon, maar hij is in Amsterdam kosteloos vervangen.

Ik hoop dat Microsoft het ook zo wereldwijd onafhankelijk gaat doen.
Ik denk dat we het de komende tijd moeten gaan zien. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar lees her en der verhalen variërend van totaal geen issue tot absurde nachtmerrie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
De update van afgelopen maandag blijkt een firmware update te zijn voor de N-Trig pen die nieuwe instellingen naar de toekomst toe mogelijk moet maken. Voorbeeld daarvan is de hovering afstand. Deze gaat tzt korter worden om de pen geschikter te maken voor illustratie en tekenwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 20:36

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

wiz schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 23:53:
[...]

Ik denk dat we het de komende tijd moeten gaan zien. Heb er zelf nog geen ervaring mee, maar lees her en der verhalen variërend van totaal geen issue tot absurde nachtmerrie :-)
Hopelijk is het niet nodig, maar als er iets is dan is het wel handig om duidelijkheid te hebben, ben ook benieuwd naar ervaringen!

Ik heb mijn SP3 en cover in de USA gekocht en geregistreerd met mijn Nederlandse MS account. De SP3 en de typecover staan nu met twee jaar (Europese) garantie in het systeem. Maar hopelijk hoef ik nooit gebruik van te maken... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik heb hier sinds een paar dagen ook een SP3 en ben er positief door verrast. Voornamelijk door de hoeveelheid mogelijkheden. Het enige wat me een beetje tegen viel is de wifi en gaming. Ik gebruik vaak Steam In-Home Streaming op andere laptops (om van me game machine te streamen) en dat werkt niet echt lekker op de SP3 voor 2 redenen:

1. De WiFi: Om de paar minuten kijrg ik een flinke lag spike en begint alles te stotteren voor een paar seconden om daarna weer vrolijk door te gaan. Ik heb daar met me andere laptops nooit last van gehad. Ik had al gelezen dat er veel problemen zijn / waren met WiFI maar had gehoopt dat het opgelost zou zijn. Ik heb hier AC, N en een G netwerk (via 2 verschillende routers) op 5Ghz en 2Ghz, op geen van alle werkte het goed. Hij geeft aan dat ik tussen de 500 en 700 mbps verbonden ben, maar krijg dus gigantische lag spikes tijdens het streamen :(

2. De pen-input: Ik had me verheugd om wat strategische games te spelen met de pen (zonder keyboard) maar nu blijkt dat ik overall 2x moet tappen met de pen om op iets te klikken in games. Dat wordt na een tijdje best vervelend. Soms werkt het half, voor somige games werkt het wel, maar voor de meeste moet ik op alles 2x klikken (menus, units, gebouwen, etc) om iets gedaan te krijgen.

Zijn er anderen die een zelfde problem hebben? Zijn er misschien andere drivers die ik kan proberen voor de marvell WiFi chip? Voor de rest ben ik super tevreden met de SP3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:53

RayNbow

Kirika <3

Blue2k schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:16:
2. De pen-input: Ik had me verheugd om wat strategische games te spelen met de pen (zonder keyboard) maar nu blijkt dat ik overall 2x moet tappen met de pen om op iets te klikken in games. Dat wordt na een tijdje best vervelend. Soms werkt het half, voor somige games werkt het wel, maar voor de meeste moet ik op alles 2x klikken (menus, units, gebouwen, etc) om iets gedaan te krijgen.
Grote kans dat dit ligt aan hoe die games "muis"-input verwerken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
N-Trig heeft de nieuwe WinTAB drivers gepubliceerd:

http://www.n-trig.com/Content.aspx?Page=wintab

New Version (Sep '14):
Pressure issues solved for the following applications:
•Adobe Illustrator
•Adobe CS6 After Effects
•Adobe Flash Professional CC
•Adobe Fireworks CS6
•Autodesk Maya Entertainment Creation
•Autodesk Mudbox
•Softonic PaintTool SAI

[ Voor 60% gewijzigd door wiz op 09-10-2014 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Nog een interessant nieuwtje:

Volgende generaties Surface gaan tenminste compatible zijn met Docking Station en Type Covers :-)

http://microsoft-news.com...-the-pro-line-of-surface/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
Ik heb een gebruikerservaring geschreven voor de Surface 3 i3 versie, als iemand opmerkingen heeft hoor ik dat graag!
productreview: Microsoft Surface Pro 3 Ci3, 4GB, 64GB Zilver review door maximiliaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
gauchov6 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 10:01:
[...]

Hopelijk is het niet nodig, maar als er iets is dan is het wel handig om duidelijkheid te hebben, ben ook benieuwd naar ervaringen!

Ik heb mijn SP3 en cover in de USA gekocht en geregistreerd met mijn Nederlandse MS account. De SP3 en de typecover staan nu met twee jaar (Europese) garantie in het systeem. Maar hopelijk hoef ik nooit gebruik van te maken... :P
Ik blijf het vreemd vinden dat mijn USA Surface Pro 3 maar 1 jaar garantie heeft (op zich logisch, maar toch). Ook het device wat ik na een omruiling heb ontvangen blijft als einddatum september 2015 geven... :(

Heb trouwens sinds kort een raar probleem met de TypeCover 3....de 'Home' key (naast de END, dus niet de Windows toets O-) ) doet het niet meer...ook lijkt het keyboard soms raar te reageren op toetsaanslagen....

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 10-10-2014 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Tadaaa ... de beloofde Surface Hub is er ... in de Windows store .. drukgevoeligheid etc. instellen van de Surface pen ..

http://apps.microsoft.com...fa-45b9-8a81-510b819333ef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
wiz schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 23:32:
Tadaaa ... de beloofde Surface Hub is er ... in de Windows store .. drukgevoeligheid etc. instellen van de Surface pen ..

http://apps.microsoft.com...fa-45b9-8a81-510b819333ef
Helaas krijg ik met de app in Windows 10 nog steeds niet de knop werkend om OneNote te starten. Wordt wachten op een update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Sommige gedownload apps, zoals Google Maps, reageren niet op de touch, ik zit dus vast in de introductie waarin ik enkel kan swipen, hoe lossen jullie dat op?

Verder vroeg ik mij af of er vergelijkende tests zijn van de verschillende SP3 modellen, zoals de spreadsheet op en.wikipedia.org maar dan uitgebreider. Ik heb namelijk een i3 "instapmodel" gekozen omdat ik het als een geavanceerde tablet zie en dus niet als volwaardige laptop vervanger. (Het zou pas een laptopvervanger zijn als er een dedicated videokaart in zit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FFW schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:20:
Sommige gedownload apps, zoals Google Maps, reageren niet op de touch, ik zit dus vast in de introductie waarin ik enkel kan swipen, hoe lossen jullie dat op?
Is Google eindelijk apps gaan maken voor Windows 8 ja? Ik zie hem niet in de store staan?
Verder vroeg ik mij af of er vergelijkende tests zijn van de verschillende SP3 modellen, zoals de spreadsheet op en.wikipedia.org maar dan uitgebreider. Ik heb namelijk een i3 "instapmodel" gekozen omdat ik het als een geavanceerde tablet zie en dus niet als volwaardige laptop vervanger.
Je hebt je keuze al gemaakt. Doet het er echt nog toe dat de i5 sneller is? :p
(Het zou pas een laptopvervanger zijn als er een dedicated videokaart in zit)
Er zijn honderden ultrabooks zonder dedicated videokaart, zijn dat dan geen laptops? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
FFW schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 12:20:
Ik heb namelijk een i3 "instapmodel" gekozen omdat ik het als een geavanceerde tablet zie en dus niet als volwaardige laptop vervanger. (Het zou pas een laptopvervanger zijn als er een dedicated videokaart in zit)
Even nuance aanbrengen denk ik :-) ... Alle tablets, ook de Surface Pro 3 hebben een ingebouwde grafische kaart. Daarbinnen heb je Integrated Graphics en Discrete Graphics. Integrated Graphics zitten in de CPU ingebakken en zijn kaarten zoals Intel HD3000, HD4000, HD5000 en varianten. De Nvidia en AMD Radeon kaarten zijn vaak separate chips en bedoeld voor 3D werk zoals games, CAD etc ... Het feit dat de Surface Pro 3 (en alle Surface Pro's eigenlijk) geen Discrete Graphics hebben maakt nog niet dat ze geen laptop vervanger kunnen zijn. De juiste omschrijving zou zijn "Het zou pas een Gaming laptop vervanger zijn als er een Discrete Graphics adapter in zit" of bijvoorbeeld "Het zou pas een laptop vervanger zijn die aan mijn specifieke eisen voldoet wanneer er een Discrete Graphics adapter in zou zitten" ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Zelfs een Macbook van 1700 euro heeft geen dedicated videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FFW
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-09 16:21

FFW

Bedankt voor de nuancering : dat macbook air 2014 en 13" retina 2013 geen discrete graphics hebben valt me dan ook danig tegen. De SP3 is een koopje, het is na een dag al even wennen om terug te schakelen naar een macbook zonder touchscreen.

Google maps kost 1,50 en staat in de store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik snap niet welke google maps je dan hebt, ik vermoed gmaps. Dat is een 3d party app die niet echt soepel werkt ;)
Waarom niet gewoon Here Maps op je SP3?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-08 12:24
[...]
Er zijn honderden ultrabooks zonder dedicated videokaart, zijn dat dan geen laptops? :o
[/quote]

Er zijn ook honderden laptops zonder dedicated videokaart, zijn dat dan ook geen laptops??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMuijs
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-06-2023
Ik ben van planeen MSP3 te gaan bestellen, de i5 versie met 128gb.

Nu heb ik 2 vragen:

Ik heb hem nog niet heel hard nodig tot juni 2015, is de prijs dan al gezakt of blijft die het zelfde?

En ik wil soms een spelletje kunnen spelen, kan hij fifa/cod op low/medium settings aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:56
Als je zo lang kan wachten, wacht dan op de sp4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
FFW schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 20:48:
Bedankt voor de nuancering : dat macbook air 2014 en 13" retina 2013 geen discrete graphics hebben valt me dan ook danig tegen.
Voor wat betreft de Retina 13 geef ik je gelijk. Fijne machine, maar onderbemeten qua graphics. Voor de Air ben ik het minder met je eens. Het was leuk geweest misschien, maar voor de doelgroep waar deze machine op is gericht is discrete graphics nauwelijks een toegevoegd waarde. Net als vrijwel alle andere ultrabooks gaat het hier voornamelijk om draagbaarheid en batterijduur, niet om grafische performance. In diezelfde categorie valt de SP3 dus in wezen ook ...

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3