Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Ik heb zelf de i5 8gb, daar draait lightroom probleemloos op, zeker als het om simpele managementfuncties in LR gaat, waarschijnlijk gaat ie van exporteren van grote aantallen wel wat warm worden, maar het programma draaid hier vlekkeloos.
Enige nadeel is dat LR nog niet geoptimaliseerd is voor touch, waardoor sommige handeling wat priegelig zijn, en doordat de resolutie van het scherm zo hoog is worden de sliders behoorlijk klein.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik wel, maar ik gebruik mijn SP3 dan ook voornamelijk voor virtuele machines waarvan ik er vrijwel permanent tenminste twee tegelijkertijd heb draaien,kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:46:
Merken jullie wat van die 4 en 8GB geheugen?
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Zeg dan op z'n minst wat je ermee wilt gaan doen. Want nu kan niemand daar goed antwoord op geven.kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:46:
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Jammer dat tweakers geen like buttons heeft voor individuele posts :-)Ramon schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:59:
[...]
Zeg dan op z'n minst wat je ermee wilt gaan doen. Want nu kan niemand daar goed antwoord op geven.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Daarnaast Indesign.
Moeilijk te zeggen. Ik heb nooit de 4Gb gehad, dus een vergelijking kan ik niet maken. Heb zelf de 8GB, omdat ik voor mijn werk met virtuele machines moet werken. Meestal heb ik er maar 1 open staan en dan gaat alles nog steeds rete snel. Zal vanavond eens 2 vm's open zetten en kijken hoe dat gaat.kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 08:46:
XBL: MRE Inc
Het is niet in de markt gezet als tablet. Het is een ultrabook in een tablet verpakking. Als je lekker candy crush wil spelen heb je inderdaad genoeg aan je ipadMr Ton schreef op zondag 14 september 2014 @ 18:14:
[...]
Precies!
Wat je krijgt als je een SP3 koopt is een tablet. Je kan er een hybrid van maken door een Typecover te kopen, je kan er een desktopvervanger van maken door een Dock te kopen. Maar het is een heel erg dure tablet en wordt daar ook mee vergeleken.

Precies dat. Zelfde geldt ook voor je 2e alineaArthur-M. schreef op zondag 14 september 2014 @ 21:41:
Imo is de Surface Pro 3 gewoon een ultrabook die je ook als tablet kan gebruiken, en is het geen tablet die je als ultrabook kan gebruiken.
Helaas is een Surface Pro voor mij overbodig omdat ik al een MacBook heb, maar als ik die niet zal hebben had ik meteen een Surface Pro 3 gehaald. Wat een geniaal apparaat is dat zeg!
[ Voor 30% gewijzigd door Saven op 17-09-2014 09:56 ]
Ik ben zelf wel blij met 8GB aangezien ik toch al een goede 5GB gebruik als ik zo wel Lightroom als Photoshop open heb met de nodige plugins.
Wat een heerlijk ding die SP3 !!!
Ja ik weet dat wel, maar 95% van de consumenten niet....Saven schreef op woensdag 17 september 2014 @ 09:54:
[...]
Het is niet in de markt gezet als tablet. Het is een ultrabook in een tablet verpakking. Als je lekker candy crush wil spelen heb je inderdaad genoeg aan je ipad

Mja wat je nu zegt is wel het probleem, want het is niet in de markt gezet als tablet, maar het is wel een tablet. Het kan uitgebreid worden met een toetsenbord (130E) om er een hybrid van te maken maar het blijft van origine een tablet. Ze hadden die TypeCover gewoon moeten meeverkopen, dat had al heel veel gescheeld. Nu zit je met een (prachtig) product dat je maar moeilijk kan segmenteren.
[ Voor 34% gewijzigd door Mr Ton op 17-09-2014 10:52 ]
Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55
En dat laat voldoende ruimte over voor situaties waarbij het geen vervanging is voor een laptop en tevens het besef dat het tablet is.
Het woordje 'kan' in de zin sluit situaties waarbij de Surface PRO 3 een laptop niet kan vervangen uit.
Kijk, iedereen mag het lezen zoals hij het lezen wil. Het wordt er niet anders van, het is en blijft een tablet.
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 17-09-2014 10:59 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Klopt .. maar eerlijk is eerlijk, Microsoft is dan weliswaar nooit echt handig geweest in Marketing, de Surface Pro 3 is door z'n aard een lasting te marketen product.GerCor schreef op woensdag 17 september 2014 @ 10:54:
Microsoft schrijft (lees: zegt) er zelf over op hun websites en in andere uitingen: De tablet die je laptop kan vervangen.
Zowel wanneer je het als Utrabook positioneert als wanneer je het als Tablet positioneert doet geen recht aan de toegevoegde functionaliteit en waarde. En als echte hybride oplossing positioneren is niet alleen lastig, want een niche die niet heel erg duidelijk bekend is bij het grote publiek, maar tevens riskant want daarmee waarschijnlijk te weinig aandacht genererend en uiteindelijk commercieel minder succesvol met alle gevolgen van dien ...
[ Voor 16% gewijzigd door wiz op 17-09-2014 11:03 ]
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Iets duurder dan de studentenversie. Maar wel met twee jaar garantie neem ik aan.
http://www.ebay.com/itm/N...5-12-Tablet-/380998384942?
Heeft gewone garantie en je kunt ook gewoon een bod doen. Anderen hebben 'm voor €1050,- gekregen. Beginnen bij €900,- of zo.kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:08:
Zie hier de I5 8GB 256GB voor 1165 eur omgerekend. Schrok eerst omdat ebay 1500 eur aangaf.
Iets duurder dan de studentenversie. Maar wel met twee jaar garantie neem ik aan.
http://www.ebay.com/itm/N...5-12-Tablet-/380998384942?
Wel apart dat rechts midden onder aangegeven is dat er maar 1 jaar garantie van toepassing is.buzzbuzz68 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:13:
[...]
Heeft gewone garantie en je kunt ook gewoon een bod doen. Anderen hebben 'm voor €1050,- gekregen. Beginnen bij €900,- of zo.
Niet een niche qua prijsstelling wanneer je het in de Ultrabook categorie bekijkt,. Dan is hij concurrerend met de MacBook Air en de Lenovo X1 Carbon. Daar zijn de top-end machines ook een euro of 1800.GerCor schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:06:
Misschien niet bij het grote publiek maar als ik lees over bedrijven zoals BMW en vliegmaatschappijen die duizenden tablets tegelijk aanschaffen. De Surface PRO 3 is op zich al een niche gezien de prijsstelling. Die is voor velen van het grote publiek al snel een dealbreaker.
Hou ff in de gaten dat Electronic King weliswaar betrouwbaar is (heb zelf ook wel eens wat besteld bij ze) maar ook wat aan de langzame kant qua leveren. Ook gaat het hier in de regel om Amerikaanse artikelen. Dus even checken wat dat met de garantie doet qua Microsoft voorwaarden.kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:25:
[...]
Wel apart dat rechts midden onder aangegeven is dat er maar 1 jaar garantie van toepassing is.
Werkt dit ook voor docenten?nils.kuijpers schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 15:50:
[...]
Je kunt je bewijs van inschrijving overhandigen, of je school email adres laten bevestigen
Heb mijne bij Electronic King vandaan voor 1050. Maandag besteld, maandag erop binnen. Kreeg op vrijdagavond pas een Track and Trace nummer. Verzonden vanuit UK met een extra opzetstukje erbij zodat ik de UK stekker in NL kan gebruiken.wiz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:32:
[...]
Hou ff in de gaten dat Electronic King weliswaar betrouwbaar is (heb zelf ook wel eens wat besteld bij ze) maar ook wat aan de langzame kant qua leveren. Ook gaat het hier in de regel om Amerikaanse artikelen. Dus even checken wat dat met de garantie doet qua Microsoft voorwaarden.
Garantie bij mij is gewoon onderstaande (copy paste van de ms website)
Technische ondersteuning vervalt 30-01-2015
Hardwaregarantie vervalt 31-10-2016
Dat komt overeen met mijn ervaring. Eerst gaat er een "intern" shipment van EK USA naar EK UK, en van daaruit wordt verder geshipped nadat de plug toe is gevoegd. Alleen kun je af en toe pech hebben wanneer het product dat je koopt de interne verzending mist en op de volgende moet wachten.MRE-Inc schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:08:
[...]
Heb mijne bij Electronic King vandaan voor 1050. Maandag besteld, maandag erop binnen. Kreeg op vrijdagavond pas een Track and Trace nummer. Verzonden vanuit UK met een extra opzetstukje erbij zodat ik de UK stekker in NL kan gebruiken.
Garantie bij mij is gewoon onderstaande (copy paste van de ms website)
Technische ondersteuning vervalt 30-01-2015
Hardwaregarantie vervalt 31-10-2016
[ Voor 8% gewijzigd door wiz op 17-09-2014 12:13 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Inderdaad erg duur en nog niet echt te vinden. Mede vanwege de prijs van de adapter ten op zichte van de Surface Pro 3 dock ben ik toch maar voor de dock gegaan. Alles netjes aangesloten zonder dat je verder kabels hoeft aan te sluiten. Ik weet, het is een groot bedrag uiteindelijk de dock maar daar ga ik toch meer plezier van hebben dan de losse adapter.Room42 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:31:
Ik ben helaas nog geen goedkope adapter tegengekomen die compatibel is met de SP3. Ik wil er graag een voor thuis en een voor onderweg (de standaardlader) maar ik vind de originele veel te duur. Maar de accessoires komen nog niet echt op gang, heb ik het idee.
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Nee, maar een losse is ook niet ingebouwd... Of bedoel je dat niet te zeggen?kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:59:
Er zit niet een ingebouwde adapter bij de dockingstation.
Bij de dockingstation wordt een adapter meegeleverd die niet geschikt is om los met de Surface te gebruiken. Kun je maar 1 ding mee doen en dat is thuis aangesloten laten op de Dock :-)kevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 12:59:
Er zit niet een ingebouwde adapter bij de dockingstation.
Ikzelf heb nu 1 adapter thuis (permanent aan mijn dock dus), 1 losse adapter op mijn werk en 1 losse adapter in mijn tas.
Dure aangelegenheid als je een extra adapter aanschaft en een docking.
Om het even helemaal scherp te stellen, als je de dockingstation neemt, krijg je er *wel* een adapter erbij, maar die is *niet* los bruikbaar. Enkel geschikt voor de Dockingstation. Inderdaad niet goedkoop ... Daarin doet Microsoft hetzelfde als Apple. Losse adapters a 79,00 euro ... pffffkevinl schreef op woensdag 17 september 2014 @ 13:21:
Ik bedoel als je de dockingstation neemt, krijg je niet een adapter erbij.
Dure aangelegenheid als je een extra adapter aanschaft en een docking.
[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 17-09-2014 13:38 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Omdat ik blind typ, raak ik de spatie balk aan met mijn rechterduim en dus vlak na de rechter Alt toets. Zou dit een defect zijn aan het TC3 ? Of is het met een firmware update op te lossen ?
Nu hetzelfde stukje nog eens met de spatiefouten erin: De laatstedagen ook wat meer grote dingen kunnen typen op de TypeCover3 (TC3). Wat meopvaltis dat de spatie niet altijd geregistreerd wordt. Hebben jullie dat ook ? Ik type vrij snel en blind met 10 vingers,maarheb nog nooit zo vaak een x extraop despatie balk moetenklikken.
Wat betreft de kabeltjes etc.; inderdaad erg duur. Heb daarom de volgende adapters via Amazon.de besteld;
- Patuoxun mini DP > VGA/ HDMI/ DVI adapter: €14,44
- Transcend USB 3.0 kaartlezer dongle: € 8,11
- Wicked Chili headset adapter van 2 naar 1 minijack (audio + microfoon): € 7,99
- CSL USB 3.0 hub incl. Gbit ethernet adapter: € 18,85
Een mini DP naar DP kabel had ik al, kostte ongeveer een tientje. De adapters komen stuk voor stuk van pas met de SP3 en kosten dus een schijntje t.o.v. de adapters die MS zelf aanbiedt. De Transcend kaartlezer en de CSL hub zijn reeds binnen en werken beiden prima i.c.m. de SP3. Aangezien de adapters erg compact en licht zijn (heb ze hierop uitgezocht), kun je ze fijn in een etuitje gooien en in je laptop tas mikken. Ideaal!
Ik heb hier ook geen last van ondanks dat ik ook vrij snel blind typ. Wellicht toch iets mis met jouw TC3.MRE-Inc schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:13:
Nu hetzelfde stukje nog eens met de spatiefouten erin: De laatstedagen ook wat meer grote dingen kunnen typen op de TypeCover3 (TC3). Wat meopvaltis dat de spatie niet altijd geregistreerd wordt. Hebben jullie dat ook ? Ik type vrij snel en blind met 10 vingers,maarheb nog nooit zo vaak een x extraop despatie balk moetenklikken.
Daarnaast ga ik altijd heel goed om met mijn gadgets heb een nexus 5 zonder bescherming en die heeft geen krasje na 10 maanden.
Daarom toch even een zogeheten sticker besteld.
http://www.stickerboy.net...surface-pro-3-skin-series
Ook kun je leuke combinaties maken ik heb gekozen voor een leren voorkant type cover en een houten achterkant van de surface. De stickers zelf zijn van 3m en zover ik op internet lees van hele goede kwaliteit.
Denk dat het sowieso de investering waard is want een krasvrije surface levert net een beetje extra op mocht je hem ooit weer verkopen.
[ Voor 0% gewijzigd door LemonC200 op 17-09-2014 17:55 . Reden: Werkwoord vergeten ]
[ Voor 5% gewijzigd door Ramon op 17-09-2014 18:54 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hmm...ik heb het idee dat het touch pad links onder af en toe minder goed reageertMRE-Inc schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:13:
De laatste dagen ook wat meer grote dingen kunnen typen op de TypeCover3 (TC3). Wat me opvalt is dat de spatie vaak niet geregistreerd wordt. Hebben jullie dat ook ? Ik typ vrij snel en blind met 10 vingers, maar ik heb nog nooit zo vaak een x extra op de spatiebalk moeten klikken.
Omdat ik blind typ, raak ik de spatie balk aan met mijn rechterduim en dus vlak na de rechter Alt toets. Zou dit een defect zijn aan het TC3 ? Of is het met een firmware update op te lossen ?
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
http://www.icarbons.com/c...face-pro-3-skin-dark-wood
Op mijn Surface Pro 3 geplakt. Heel mooi en beschermend
je moet er van houden,Gé Brander schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:58:
Krasjes? Sinds gisteren:
voor mij iets te chique
PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93
Heel mooi is ook heel persoonlijk. Het doet mij een beetje denken aan een auto met een 'houten' dashboard...Gé Brander schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:58:
Krasjes? Sinds gisteren:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Okee, thanks, ik ga het in de gaten houden, want irritant is het wel. Anders ga ik of morgen terug naar MyCom, of ik meld hem aan bij Microsoft.SkyThes schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:19:
[...]
Ik heb hier ook geen last van ondanks dat ik ook vrij snel blind typ. Wellicht toch iets mis met jouw TC3.
Ach smaken verschillen nietwaar?jimz93 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:09:
[...]
je moet er van houden,
voor mij iets te chique
Klopt, maar ik vind het veeel mooier dan een standaard Surface met krassenSwerfer schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:12:
[...]
Heel mooi is ook heel persoonlijk. Het doet mij een beetje denken aan een auto met een 'houten' dashboard...
Afgelopen weekend een zien liggen bij mediamarkt / saturn HeerhugowaardVerwijderd schreef op woensdag 17 september 2014 @ 20:29:
Even tussendoor, weet iemand welke winkel het dockingsstation op voorraad heeft? Had hem bij Mycom besteld (levering volgende dag) maar kreeg twee dagen later te horen dat hij pas drie oktober leverbaar is.
Tsja .. of van de nood een deugd maken :-) ... Sticker met het definitieve high-res artwork komt nog, de eerste test zit er echter al op ... Onze marketing en sales smullen hiervan ...jan-willem3 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:52:
Ook kun je leuke combinaties maken ik heb gekozen voor een leren voorkant type cover en een houten achterkant van de surface. De stickers zelf zijn van 3m en zover ik op internet lees van hele goede kwaliteit.
Denk dat het sowieso de investering waard is want een krasvrije surface levert net een beetje extra op mocht je hem ooit weer verkopen.

[ Voor 17% gewijzigd door wiz op 17-09-2014 22:41 ]
Gaaf hoor....'k heb een doorzichtige sticker besteld, morgen als mijn Surface Pro retour is dan gaat er gelijk een sticker op.wiz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:22:
[...]
Tsja .. of van de nood een deugd maken :-) ... Sticker met het definitieve high-res artwork komt nog, de eerste test zit er echter al op ... Onze marketing en sales smullen hiervan ...
[afbeelding]
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
http://www.skinit.com/cre...t/microsoft/surface-pro-3ralpje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:08:
Kun je eigenlijk ergens die 'custom' stickers laten maken, in niet al te grote oplage? Voor een toko als T-Mobile natuurlijk geen probleem (want grote hoeveelheid), maar wat als ik zelf een stuk of 5 à 10 van dat soort stickers wil op basis van een zelf gemaakt ontwerp? Is er een bedrijf waar dat besteld kan worden?
Daar kan je custom covers maken.
Pssst ik werk voor T-Systems, niet voor T-Mobile, dat is ons zusje.ralpje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 23:08: Voor een toko als T-Mobile natuurlijk geen probleem (want grote hoeveelheid)
www.decalgirl.com is iig wat goedkoper en staat ook open voor discussie in geval van grotere oplagen. Probeer daar eens ...
[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 17-09-2014 23:17 ]
de i5-256GB
Haha zeer nice! Leuk idee om te doen met het logo van je bedrijf als je het toch voor je medewerkers aan schaft.wiz schreef op woensdag 17 september 2014 @ 21:22:
[...]
Tsja .. of van de nood een deugd maken :-) ... Sticker met het definitieve high-res artwork komt nog, de eerste test zit er echter al op ... Onze marketing en sales smullen hiervan ...
[afbeelding]
Don't they have towels in the future ?
+-97GBschumi1986 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 10:55:
hoeveel van 128gb hou je over na de installatie van windows?
http://www.microsoft.com/surface/nl-nl/support/storage
Met wat klooien ontdek ik dat een papiertje onder de rechter steun, wel beeld geeft op de dock mDP connector.
Hiermee gemeld bij de Mycom winkel (waar ik hem opgehaald heb). Ze hebben een nieuwe dock besteld, en tot die tijd mag ik de oude blijven gebruiken. Nette service, zat winkels die eerst de oude terug willen voordat er iets gebeurt.
Edit: Ik heb overigens nog een leuke uitdaging. Mijn Acer B193w heeft een resolutie van 1440x900. Wanneer ik die instel, dan blijft hert beeld vaag en dat had ik met mijn vorige laptop niet. Mijn zakelijke Dell geeft ook prima beeld op dit scherm, met dezelfde resolutie.
Wat kan ik nog doen? Lagere resoluties maken het beeld alleen maar slechter.
Edit 2: Blijkt nu dat alleen Chrome wazig beeld geeft. IE is wel scherp, net als Word en Basecamp
Edit 3: Chrome starten als windows 8 app (zit gewoon in het menu), lost het wazige probleem op.
[ Voor 34% gewijzigd door Ramon 73 op 19-09-2014 18:59 ]
Het is niet storend, maar ik wil hier later geen last van krijgen. (En je zult altijd zien dat dat na de garantieperiode is, of dat ik daar eerder mee had moeten komen.)
Dat is mooi. MIjn Surface RT'tje heeft die speling totaal niet, dus viel het me op. Maar de RT heeft natuurlijk een heel ander type scharnier.Swerfer schreef op donderdag 18 september 2014 @ 21:49:
Dat is de normale speling. Niets om je zorgen over te maken...
Als ik geen dock had en gebruikte, dan had ik de rode aangeschaft...CleverClogs schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:07:
Da's nog eens een hoesje om mee thuis te komen: http://www.urbanarmorgear.com/collections/all#surface-pro-3
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
De surface pro heeft een hoge resolutie scherm. Voor mijn werk gebruik ik Citrix verbindingen. Zijn er mensen hier die daar ervaring mee hebben? Of Citrix deze hoge resolutie aankan? Of blijf ik een window zien?
http://www.surfaceforums....-windows-8-1-on-sp3.9609/
Thanks voor de tip, ik heb deze besteld (helaas hadden ze er maar één).wiz schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:25:
Iemand een extra voeding nodig? Coolblue tweedekansje op Marktplaats
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Voor degenen die zakelijk kunnen inkopen ... Docking station voor de Surface Pro 3 voor 158,68 inclusief BTW
http://nl.insight.com/en-...ories/0003390814-00000001
Intel Graphics 3939
http://www.station-driver...ion-15.36.5.64.3939-WHQL/
Realtek HD Audio + Dolby 7318
http://www.station-driver...2.7x-(7318)-WHQL-+-Dolby/
Dank je voor de tip. Heb ze net geinstalleerd. Geen issues tot zover.wiz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:04:
Nieuwe drivers geschikt voor de SP3 (en SP2 SP1)
Intel Graphics 3939
En Realtek HD audio werkt goed samen met DFX audio enhancer. Net weer wat voller geluid.
Nice, maar wat gebeurd er met de recovery partitie en het benaderen hiervan? Ik gok dat hier ook weer wat stapjes voor nodig zijn als je eenmaal op Enterprise zit.wiz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 08:31:
Goede step by step guide voor degenen die Windows 8.1 Enterprise op hun SP3 willen, om bijvoorbeeld Direct Access mogelijk te maken ...
http://www.surfaceforums....-windows-8-1-on-sp3.9609/
[ Voor 9% gewijzigd door Xypriz op 19-09-2014 14:08 ]
Die verdwijnt vast in het proces ...Xypriz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 14:07:
[...]
Nice, maar wat gebeurd er met de recovery partitie en het benaderen hiervan? Ik gok dat hier ook weer wat stapjes voor nodig zijn als je eenmaal op Enterprise zit.
Hersteldisk maken
https://www.microsoft.com...s/create-a-recovery-drive
Hersteldisk downloaden bij Microsoft
https://www.microsoft.com...downloadablerecoveryimage
[ Voor 27% gewijzigd door wiz op 19-09-2014 14:35 ]
Misschien ben ik wat paranoïde maar ik zou nooit drivers van een third-party site downloaden. In het geval van een packaged product zoals de Surface zou ik zelfs geen drivers van buiten WU installeren.wiz schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 12:04:
Nieuwe drivers geschikt voor de SP3 (en SP2 SP1)
Intel Graphics 3939
Begrijpelijk... Station Drivers is echter al een 'oude bekende' in de zin dat ze al lang meedraaien en geen troep ter download aanbieden. De drivers die ze hebben zijn zonder uitzondering officieel, ook al zijn ze soms nog niet op de officiële sites te downloaden ... Haal er zelf al jaren mijn drivers vandaan ...Ramon schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 18:13:
[...]
Misschien ben ik wat paranoïde maar ik zou nooit drivers van een third-party site downloaden. In het geval van een packaged product zoals de Surface zou ik zelfs geen drivers van buiten WU installeren.
Ik heb een i5 128GB model aan m'n moeder gegeven voor d'r verjaardag.
Voordat zij deze in d'r handen kreeg waren de enige interacties tablet/PC:
- M'n scherm of geluid uit zetten (als ik weer es niet luisterde)
- Door een FB fotoalbum heen swipen (en net zoals bij een boek d'r vinger nat maken om naar de volgende pagina te gaan)
Toen liet ik de kickstand zien....
Nu exact 2 weken later kan ze:
- De SP3 aanzetten en inloggen (picture password FTW).
- Ze kan 't nieuws lezen en de fotos en videos kijken van deze artikelen in verschillende apps.
- Items van 'alle apps' naar 't startmenu pinnen en op de gewenste plek zetten en de tile grootte aanpassen
- Internet bankieren bij de ING
- Filmpjes van NGC bekijken
- Op de FB tile status updates bekijken (niet echt bijzonder maar toch interessant voor iemand die nog maar twee weken een FB account heeft en de app nog nooit heeft gestart)
- Apps killen
- Skype video bellen
Voor mensen die denken "dat is toch niets bijzonders". Mijn moeder heeft al bijna twintig jaar reuma en is inmiddels 63 jaar oud.
Voor mensen die denken "dat kan toch ook met een tablet van een andere fabrikant". Die hebben geen pen zoals de Surface of de subliem werkende kickstand. Op de bank of op de tafel, ze kan hem neerzetten zoals ze wil.
Daarnaast is het inpluggen van t stroom ook een stuk makkelijker. Het grote scherm is ook zeker geen minpunt
En omdat er gewone software op kan draaien kan ik door middel van Teamviewer wanneer nodig remote support doen.
De eerst volgende les zal geheel in 't teken staan van FB en zal ze haar eerste post doen.
Ik kan oprecht zeggen dat het een geweldig apparaat is. Want naast het gemakkelijke gebruik voor m'n moeder heb ik een krachtig werkpaardje staan voor wanneer ik langskom
Als ik toch nog wat nadelen moet opnoemen:
- Geen i3 model met 128GB
- Appstore voor Win8 is nog wel erg mager (i.v.m. WP8 store)
[ Voor 12% gewijzigd door Sc0tTy op 20-09-2014 01:00 . Reden: Kleine edit en link naar review ]
Lumia 800 > 820 > 950 | Surface Pro 3 | Windows 10 Mobile Insider
Kijk, leuk eens een heel nieuw en verfrissende toepassing te zienSc0tTy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:39:
Dit alles na 1x 1 uur les en 1x 1 kwartier les.
Voor mensen die denken "dat is toch niets bijzonders", mijn moeder heeft al bijna twintig jaar reuma en is inmiddels 63 jaar oud.
Ja leek me wel leuk om te delen.wiz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:47:
[...]
Kijk, leuk eens een heel nieuw en verfrissende toepassing te zien
Heb de post nog wat aangepast en een review geplaatst
HahaSc0tTy schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 00:39:
Surface... Wat ben je toch een heldproductreview: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 4GB, 128GB Zilver review door Sc0tTy
- Geen i3 model met 128GB
- Appstore voor Win8 is nog wel erg mager (i.v.m. WP8 store)
Overigens mijn probleem met de typecover dat de spatie balk niet geregistreerd wordt, dat lijkt zich nu alleen voor te doen op fora als ik een antwoord in zo'n klein venstertje typt.
Wat bedoel je met ratelen ? Dat de je fan gewoon hoort bij wat zwaarder gebruik of dat je de fan hoort maar ipv een zacht gezoem, echt een ratel hoort alsof je een stukje karton met wasknijper in je voorwiel hebt hangen van je fiets zoals we dat vroeger allemaal wel eens hadden ?Johrivaneerd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:05:
Super, na 3 weken over en weer te bellen met Microsoft support dan eindelijk binnen gekregen gisteren. Snel mee aan de slag gegaan, eerste indruk was érg goed... maar sinds vanochtend is de fan begonnen met ratelen. Maandag dus weer lekker aan de telefoon, goede start van mijn ervaring met de SP3 zo!
Als je gewoon je fan hoort zoemen, kijken met taksmanager wat er aan processen draaien en kijken welke veel cpu tijd pakken.
Helaas heb ik het echt over het stukje karton met de wasknijper. Zonde, dacht eindelijk eens aan de slag te kunnen!MRE-Inc schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:11:
[...]
Wat bedoel je met ratelen ? Dat de je fan gewoon hoort bij wat zwaarder gebruik of dat je de fan hoort maar ipv een zacht gezoem, echt een ratel hoort alsof je een stukje karton met wasknijper in je voorwiel hebt hangen van je fiets zoals we dat vroeger allemaal wel eens hadden ?
Als je gewoon je fan hoort zoemen, kijken met taksmanager wat er aan processen draaien en kijken welke veel cpu tijd pakken.
Even een tijdje aan laten staan? Ik herinner me dat mijn fan straight out of the box heel licht ratelde, maar na een uurtje of zo langzaam maar zeker is gestopt met ratelen en het verder nooit meer heeft gedaan. Leek wel alsof de fan even moest "settelen". En omdat ik een i7 heb heeft de fan er inmiddels al aardig wat rondjes opzetten, dus ik denk niet dat dat ratelen nog terugkomtJohrivaneerd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:05:
Super, na 3 weken over en weer te bellen met Microsoft support dan eindelijk binnen gekregen gisteren. Snel mee aan de slag gegaan, eerste indruk was érg goed... maar sinds vanochtend is de fan begonnen met ratelen. Maandag dus weer lekker aan de telefoon, goede start van mijn ervaring met de SP3 zo!
[ Voor 8% gewijzigd door wiz op 20-09-2014 10:21 ]
Ik ben sowieso bezig met wat uitproberen nog, dus hopelijk is dat inderdaad het geval, moet toch tot maandag wachten dus kan er maar beter van maken wat er van te maken valt haha.wiz schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:20:
[...]
Even een tijdje aan laten staan? Ik herinner me dat mijn fan straight out of the box heel licht ratelde, maar na een uurtje of zo langzaam maar zeker is gestopt met ratelen en het verder nooit meer heeft gedaan. Leek wel alsof de fan even moest "settelen". En omdat ik een i7 heb heeft de fan er inmiddels al aardig wat rondjes opzetten, dus ik denk niet dat dat ratelen nog terugkomt
Zoiets? http://www.surfaceforums....fan-rattling-issue.11386/Johrivaneerd schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:13:
[...]
Helaas heb ik het echt over het stukje karton met de wasknijper. Zonde, dacht eindelijk eens aan de slag te kunnen!
Minder snel dan dat, maar wel zoiets. Ik houd het even in de gaten in de hoop dat het is wat wiz zei en dat de fan even moet 'settlen', en zo niet dan weet ik ze maandag te vinden

Edit: Dit gezegd te hebbende, hij staat nu flink te blazen vanwege antimalware service executable en .NET runtime optimization service en ik hoor niets vreemds meer. Nog maar eventjes in de gaten houden dus, en hopen op het beste!
[ Voor 23% gewijzigd door Johlo op 20-09-2014 11:31 ]
Jup als ze nog wat meer opties (of de huidige opties anders waren) dan hadden ze zich beter in de markt gepositioneerd denk ik. Maar we weten nog niet of er geen non-pro lijn aankomt.MRE-Inc schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 10:04:
[...]
Hahamooi verhaal. Ga de review ook even lezen. Vind het zelf ook jammer dat er geen i3 256 is, vooral voor mijn portemonne.
Review is inmiddels nog wat aangepast.
1000-en prints, maar ik houd 't graag 'origineel'...
Compjoeters... hu?
Maar, even ontopic. Zo te zien heeft jouw moeder ook geen typecover nodig. Kan prima zo.
Ik gebruik dat lijstje niet. Dus die van mij staat daar niet bij.GerCor schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:07:
Ik heb de review van Sc0tTy ook gelezen en dan kijk ik toch altijd even rechts boven in het scherm. Daar staat dan: 'willen' en 'hebben'. Krijg toch vaak het idee dat niet iedereen dat netjes invult.
Maar, even ontopic. Zo te zien heeft jouw moeder ook geen typecover nodig. Kan prima zo.
Overigens is het wel de bedoeling dat er een TypeCover komt maar door een fuck-up met de pre-order in de MS Store heb ik een same-day delivery moeten doen bij Laptopshop.nl. Toen waren er geen covers meer
Ik heb dit overigens al is op een ipad geprobeerd maar dit schrijft toch veel minder prettig en tiepen met het onscreen toetsenboard werkt te langzaam vs pen en papier.
[ Voor 18% gewijzigd door Workaholic op 20-09-2014 16:05 ]
Maar euh .... echt? Een kladblok? Pen zit er bij, had je ook kunnen weten als je je een beetje verdiept in wat je gaat aanschaffen. Daarnaast stikt het natuurlijk van de kuchkuch YouTube filmpjes met uitleg van de mogelijkheden van de Surface Pro 3.
[ Voor 31% gewijzigd door Workaholic op 20-09-2014 16:13 ]
Dus, waarom een vergelijking tussen Old School en een Surface Pro 3? Deze topic gaat alleen over de Surface Pro 3 en niet over Old School of jouw ervaring met een iPad.
Dus, advies: kijk even op YouTube naar een filmpje over OneNote. Zit op de Surface Pro 3, de Pro 3 heeft inderdaad een pen bijgeleverd en kijk daar even of die combinatie: Pro 3, Pen en OneNote meerwaarde hebben t.o.v. jouw ervaring met een kladblok en een iPad met een pen.
Dat heeft voor ons als voordeel dat we niet door alle discussie hoeven scrollen op zoek naar informatie die over Surface Pro 3 gaan. En heeft voor jou het voordeel dat je waarschijnlijk al jouw vragen in beeld beantwoord ziet.
Tenminste, zo denk ik er over.
[ Voor 4% gewijzigd door GerCor op 20-09-2014 16:33 ]
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3