[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 68 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
Barre73 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:03:
[...]

Ik (en vele anderen) hebben de stb direct aangesloten op de versterker. Dat kan o.a met een simpele tulpkabel die bij de stb wordt geleverd, maar ook met een optic kabeltje.
In het begin moet je de TV even aanzetten om te kijken welk kanaal je moet hebben (en dan kan hij weer uit) maar na een tijdje leer je die kanaalnummers wel kennen. Dan bedien je de stb voor de keuze van je zender en verder je versterker voor volume, klank etc...
Dan moet de versterker wel in de buurt van de stb en de tv staan.
Bedankt voor de uitleg hoe jij het hebt ingericht. Ik vind het een enorme achteruitgang in functionaliteit en gebruikersvriendelijkheid. Het werkt maar het is gepruts. Leve de achteruitgang ;)

Ronald van Doorn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

R2L

rdoorn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:17:
[...]

probleem is dat ziggo ook met het analoge signaal gaat stoppen.
DVB-C blijft bij Ziggo en ook het analoge radio signaal. Heb je een TV zonder DVB-C kun je een kastje krijgen, of voor een eenmalig bedrag kopen in het geval dat je er meer nodig hebt. Ook de radio blijft werken.

[ Voor 24% gewijzigd door R2L op 18-09-2018 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
rdoorn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:22:
[...]

Bedankt voor de uitleg hoe jij het hebt ingericht. Ik vind het een enorme achteruitgang in functionaliteit en gebruikersvriendelijkheid. Het werkt maar het is gepruts. Leve de achteruitgang ;)
Ik vind dat reuze meevallen maar dat is persoonlijk. Analoge radio vind ik dan weer ouderwets.
De echte vooruitgang zit in internetradio via je versterker. Misschien is dat een optie?

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08 00:10
Chris.nl schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 17:09:
[...]

Denk dat dit je een eind op weg helpt.
Thanks man, goede info! _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:08
Barre73 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:11:
[...]

Ik vind dat reuze meevallen maar dat is persoonlijk. Analoge radio vind ik dan weer ouderwets.
De echte vooruitgang zit in internetradio via je versterker. Misschien is dat een optie?
Het hangt er echt heel erg van af wat je precies wilt. Maar ook wat de fabrikanten doen en hoe ze internetradio / andere digitale alternatieven implementeren .

Persoonlijk ben ik ook heel lang van de "Lang leve FM" club geweest. En eigenlijk nog steeds. Niets is zo makkelijkj als je versterker/receiver aanzetten, eventueel nog even op de "tuner" source drukken als je voor het laatst toevallig een cd'jte had geluisterd en KLAAR, je favoriete radio station knalt uit de speakers . En anders heb je een numeriek keypad 1 t/m 9 waarmee je in 1 keer een preset oproept. En iedere bijna iedere av-receiver of radiotuner of losse radio kan het ontvangen. En als FM in al die toestellen uit dezelfde bron komt (een antenne, danwel de kabel) is het ook nog eens perfect multi-room en in sync! En dat met ouderwetse technologie die nagenoeg niets kost.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Whatever7
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-11-2024
dewaal schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:06:
[...]

Ja alles wordt omgezet. Ben ook zelf oude propositie klant en krijg vandaag de brief binnen.
Hier ook de oude propositie maar (nog) geen brief of mail ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

eymey schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:01:
[...]

Het hangt er echt heel erg van af wat je precies wilt. Maar ook wat de fabrikanten doen en hoe ze internetradio / andere digitale alternatieven implementeren .

Persoonlijk ben ik ook heel lang van de "Lang leve FM" club geweest. En eigenlijk nog steeds. Niets is zo makkelijkj als je versterker/receiver aanzetten, eventueel nog even op de "tuner" source drukken als je voor het laatst toevallig een cd'jte had geluisterd en KLAAR, je favoriete radio station knalt uit de speakers . En anders heb je een numeriek keypad 1 t/m 9 waarmee je in 1 keer een preset oproept.
Precies wat m'n squeezebox Touch doet in combinatie met 2 actieve speakertjes :)...
En als FM in al die toestellen uit dezelfde bron komt (een antenne, danwel de kabel) is het ook nog eens perfect multi-room en in sync!
*O* *O* *O* Squeezebox *O* *O* *O*

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Als oude Lijbrandt klant zit ik nu bij Telfort en moet ik over naar het nieuwe netwerk waardoor al mijn Amino's niet meer zullen werken. Kan ik met een abonnement op 1 TV stream toch meerdere Arcadyan ontvangers aansluiten? Ik zie dat ik die apparaten voor enkele tientjes op marktplaats kan kopen.
Volgens de informatie van Telfort moet ik voor elke ontvanger een abonnement voor een stream afsluiten. Ik zou dan een stuk duurder uitkomen dan nu het geval is.

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Politoer schreef op woensdag 19 september 2018 @ 13:00:
Als oude Lijbrandt klant zit ik nu bij Telfort en moet ik over naar het nieuwe netwerk waardoor al mijn Amino's niet meer zullen werken. Kan ik met een abonnement op 1 TV stream toch meerdere Arcadyan ontvangers aansluiten? Ik zie dat ik die apparaten voor enkele tientjes op marktplaats kan kopen.
Volgens de informatie van Telfort moet ik voor elke ontvanger een abonnement voor een stream afsluiten. Ik zou dan een stuk duurder uitkomen dan nu het geval is.
Wat ik uit eerdere postings heb begrepen kan dat tot op zekere hoogte: eens in de zoveel tijd wordt het gecontroleerd en dan worden niet geauthoriseerde ontvangers uit het netwerk geknikkerd....
Ik heb een vraag bij de Solcon servicedesk gedeponeerd omdat ze daar nog wel Aminos gebruiken voor zover ik kan bepalen...

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Al die Arcadyan ontvangers zijn eigendom van een provider en niet van de klant. Elke Arcadyan wordt gekoppeld aan het account van de klant en KPN schijnt tegenwoordig te controleren op voor hoeveel ontvangers je betaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 22:08
servies schreef op woensdag 19 september 2018 @ 12:18:
[...]

Precies wat m'n squeezebox Touch doet in combinatie met 2 actieve speakertjes :)...

[...]

*O* *O* *O* Squeezebox *O* *O* *O*
Ja heel leuk voor je, en zo zijn er meerdere opties (zelf ben ik tegenwoordig over op 3 Chromecast Audio's die ook perfect in sync kunnen voor de kamers waarop ik enigszins kwaliteit geluid wil hebben) maar dat toont dus alweer PRECIES aan welk punt ik wilde maken en waarvan ik me kan voorstellen dat heel veel mensen dit nog steeds belachelijk vinden:

Je hebt iets extra's/nieuws moeten kopen om die functionaliteit te verkrijgen! En wil je het écht door je hele huis heen hebben, ben je dus nóg duurder uit (want dan moet je wekkerradio dus ook een Squeezebox of aanverwant zijn, je badkamerradio ook, etc. ). Terwijl simpele en uiterst goedkope FM ontvangers dat gewoon inherent in zich hebben. En dan ook nog eens merk-onafhankelijk.

Ook jouw squeezebox is weer een extra aanschaf, een extra kastje met dus extra stappen als je dat ook gecombineerd wil met een receiver/versterker met grote speakers. En ja, de volgende komt dan waarschijnlijk weer met *O* *O* *O* Logitech Harmony *O* *O* *O* . Maar onder de streep is dat dus allemaal extra duur, extra complexiteit voor functionaliteit die je vóór de afschakeling van FM gewoon al had. Oh ja, en wil je multiroom mogelijkheden en in sync blijven, dan moet het dus ook nog eens allemaal van hetzelfde merk zijn of merken die met elkaar onder 1 hoedje spelen.

Dus ik snap heel goed dat mensen daar problemen mee hebben. Uiteraard gaat uiteindelijk de technologische vernieuwing door en je kan niet voor eeuwig vasthouden aan technologie uit de vorige eeuw omdat mensen het zo makkelijk vonden. En ook ik ben over het algemeen vrij gretig in het uitproberen van leuke nieuwe technische ontwikkelingen. Maar technologische vernieuwing is helaas in heel veel gevallen niet per se vooruitgang.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Ik ben er achter dat ze bij T-mobile voor enige instap / overstap korting inleveren je een 2e ontvanger gratis krijgt. Ook lijken de combi voordelen beter uit te pakken.

Dan is het aanbod van Telfort voor de verplichte overstappers toch wel erg karig te noemen. Ik was altijd een (redelijk) tevreden klant. Maar ik moet zeggen dat ik toch richting de concurrentie begin te neigen.

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
Net via webcare mijn abonnement verlengd.

Huidig abonnement: Alles in 1 Glasvezel 50/5 met FOX Sports Eredivisie voor €52,50.
Nieuw abonnement: hetzelfde, maar dan met korting:
  1. Eerste 3 maanden: €30 per maand (dus €22,50 per maand korting)
  2. Na deze 3 maanden: €45 per maand (dus FOX Sports Eredivisie gratis)
  3. Na deze 3 maanden (dus na 6 maanden in totaal): €52,50 per maand
Met andere woorden, nog geen 5 minuten chatten en €90 bespaard. Qua glasvezel heb ik het bij mij sowieso nog niet goedkoper gevonden dan Telfort, en daarbij ben ik heel tevreden met Telfort. Heb helaas geen mobiel abonnement bij Telfort, anders was het aanbod nog wat interessanter geweest denk ik. Maar ik ben heel tevreden. :)

Ik ga trouwens niet over van oude naar nieuwe propositie of iets dergelijks, ik zat/zit al op de nieuwe propositie.

[ Voor 7% gewijzigd door Mint op 19-09-2018 18:00 ]

• R2L

R2L

Ik vraag me af wat Telfort straks gaat doen met "weigeraars", oftewel klanten die niet willen overstappen. Dus gewoon niet op de brief reageren... >:) Wellicht krijgen die uiteindelijk een beter aanbod? Of zullen ze dan gewoon de stekkers eruit trekken?

• Politoer
  • Laatst online: 01-12-2024
Toen ik er nog even verder over nadacht vroeg ik mij het volgende af. Als je een al-in-one abonnement hebt met 1 tv stream, kun je dan maar 1 ontvanger aansluiten en daar op kijken, of is het mogelijk dat je op meerdere (zelf aangeschafte) ontvangers kunt kijken, zij het dat je nooit op meer dan 1 tegelijk kunt kijken.In dat laatste geval zou je als je drie tv's hebt met drie ontvangers steeds kunnen kiezen waar je gaat kijken, terwijl je maar een abonnement hebt voor 1 stream.

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:32
@R2L Ik vroeg me net hetzelfde af, want wil helemaal niet overstappen vanaf de oude propositie. Hoe lang zou ik dat kunnen rekken?
Even wat vragen voor wie al zo'n nieuw abo heeft:
  • Ik zit nu op 50/50 en heb de snelle upload echt nodig. Nieuwe abo's worden aangeboden met 50/5. Wat is de werkelijk behaalde uploadsnelheid?
  • Wat is nou de handigste manier om mijn huidige Fritzbox 7390 (wil ik om diverse redenen niet kwijt) achter een Experiabox 10 te zetten? Ik begrijp dat deze niet in bridge-mode kan. :(

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Andrehj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:19:
@R2L Ik vroeg me net hetzelfde af, want wil helemaal niet overstappen vanaf de oude propositie. Hoe lang zou ik dat kunnen rekken?
  • Ik zit nu op 50/50 en heb de snelle upload echt nodig. Nieuwe abo's worden aangeboden met 50/5. Wat is de werkelijk behaalde uploadsnelheid?
'k Had het afgelopen april gepost, maar haal nog steeds dezelfde snelheden. Maak je geen zorgen, je behoud 50/50
  • Wat is nou de handigste manier om mijn huidige Fritzbox 7390 (wil ik om diverse redenen niet kwijt) achter een Experiabox 10 te zetten? Ik begrijp dat deze niet in bridge-mode kan. :(
Ik denk dat je er met wat zoekopdrachten wel komt. Wanneer je geen telefonie gebruikt kan je de ExperiaBox helemaal weglaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Chris.nl op 19-09-2018 21:29 ]

• Andrehj
Chris.nl schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:26:
'k Had het afgelopen april gepost, maar haal nog steeds dezelfde snelheden. Maak je geen zorgen, je behoud 50/50
Thanks. Dat scheelt al weer.
Ik denk dat je er met wat zoekopdrachten wel komt. Wanneer je geen telefonie gebruikt kan je de ExperiaBox helemaal weglaten.
Ik gebruik dus wel telefonie. Dat is ook juist één van de zaken waar ik de FB voor wil houden, ingaand verkeer via mijn provider en uitgaand via een eigen gekozen VOIP-provider waar ik slechts 0.5 ct per minuut betaal (ipv de belachelijke 11ct van Telfort).
En zoeken had ik al gedaan, maar dan vind ik hier alleen mensen die de V10 helemaal vervangen door een FB, en dan dus onder meer de uitdaging hebben van de gebruikersnaam en wachtwoord voor de telefonie.
Ik had me er al bij neergelegd dat de Experiabox dan maar tussen het glasvezelmodem en de FB moet.
Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dan de twee in moet stellen, zodat de het TV-kijken gewoon werkt zoals bedoeld door Telfort, en het internetverkeer door de FB gaat (inclusief de diverse port forwards die ik gebruik).
Of misschien is er wel een goede reden waarom bovenstaande een slecht idee is?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• Barre73
Andrehj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:39:
[...]

Thanks. Dat scheelt al weer.

[...]

Ik gebruik dus wel telefonie. Dat is ook juist één van de zaken waar ik de FB voor wil houden, ingaand verkeer via mijn provider en uitgaand via een eigen gekozen VOIP-provider waar ik slechts 0.5 ct per minuut betaal (ipv de belachelijke 11ct van Telfort).
En zoeken had ik al gedaan, maar dan vind ik hier alleen mensen die de V10 helemaal vervangen door een FB, en dan dus onder meer de uitdaging hebben van de gebruikersnaam en wachtwoord voor de telefonie.
Ik had me er al bij neergelegd dat de Experiabox dan maar tussen het glasvezelmodem en de FB moet.
Maar ik weet eigenlijk niet hoe ik dan de twee in moet stellen, zodat de het TV-kijken gewoon werkt zoals bedoeld door Telfort, en het internetverkeer door de FB gaat (inclusief de diverse port forwards die ik gebruik).
Of misschien is er wel een goede reden waarom bovenstaande een slecht idee is?
Waarom niet gewoon je inkomende nummer ook porteren naar de VoIP provider? Is dat niet makkelijker?

@Politoer Helaas.. om überhaupt te kunnen werken moet een decoder eerst geactiveerd worden bij jou thuis. En je kan er maar eentje activeren met dat abonnement.

[ Voor 6% gewijzigd door Barre73 op 19-09-2018 21:56 ]

• Andrehj
Dat is een toko in Luxemburg. Volgens mij kan dat porteren daarnaartoe niet. En eigenlijk wil ik dat ook niet, want dan zit ik weer helemaal gebonden aan die toko. Nu kan ik elke week wel een andere VOIP-provider nemen en hoef ik nooit een nummer te porteren.

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Andrehj schreef op woensdag 19 september 2018 @ 21:59:
Dat is een toko in Luxemburg. Volgens mij kan dat porteren daarnaartoe niet. En eigenlijk wil ik dat ook niet, want dan zit ik weer helemaal gebonden aan die toko. Nu kan ik elke week wel een andere VOIP-provider nemen en hoef ik nooit een nummer te porteren.
Kijk eens naar cheapconnect. Ik zit daar al jaren voor mijn inkomende gesprekken. Voor 8,95 per jaar.
Voor uitgaande gesprekken gebruik ik andere providers, dat hoeft niet dezelfde provider te zijn als voor inkomend.

Meer informatie in https://gathering.tweaker...ist_messages/1564357/last

• space-one
Als je een volgende brief krijgt van de Telfort met daarin dat je moet overstappen of beeindigen zal het niet maanden meer duren. Er zal wel een einddatum in de brief staan. Als je wilt overstappen naar een andere provider moet je voor die datum zijn overgestapt ander heb je kans op een lange downtime.

die 50/5 is in de praktijk 50/50 maar technisch kan die 5 Mb upload niet worden bereikt. Op papier staat 50/5 dus in toekomst als de upload daalt heb je geen recht op 50 Mb upload.

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22:16
Ehh heeft iemand van jullie all op http://www.jonaz.nl gekeken? 44.50/maand en 500/500Mbit gratis telefoonaansl en..... Analogue TV en dvb-c! Zit nu nog met de oude xmsnet propositie en krijg binnen kort ook die experia v10 door mijn strot gedrukt waardoor de drg500 en TVs boven onbruikbaar worden

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
(KBX) Harkanoid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:56:
Ehh heeft iemand van jullie all op http://www.jonaz.nl gekeken? 44.50/maand en 500/500Mbit gratis telefoonaansl en..... Analogue TV en dvb-c! Zit nu nog met de oude xmsnet propositie en krijg binnen kort ook die experia v10 door mijn strot gedrukt waardoor de drg500 en TVs boven onbruikbaar worden
Ik zou zeggen bekijk het topic hier op het forum even. Samenvatting is dat de diensten op zich werken maar dat die club verder gewoon zo goed als niet bereikbaar is. Opzeggen doe je daar schijnbaar door hun incasso te blokkeren.

Kortom ik zou er niet aan beginnen.

• Andrehj
(KBX) Harkanoid schreef op donderdag 20 september 2018 @ 06:56:
Klinkt goed. Op de site staat zelfs 1000/1000 Mbit. Probleem is alleen dat ze volgens hun eigen postcodecheck op mijn adres niet kunnen leveren. Geen idee waarom, wat ik heb al jaren glasvezel (eerst van Lijbrandt, en nu dus van Telfort).

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Dat zijn het type clubs die in een paar jaar een aandeel klanten probeert te verzamelen en zich dan laten overnemen door KPN ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Misschien is het vloeken in de kerk, maar even een keer een ander inzicht. Let op dat dit puur mijn eigen ervaringen en meningen zijn en dat dit absoluut niet op jouw situatie van toepassing hoeft te zijn. Ik kom oorspronkelijk ook van de oude propositie met de amino's en ben met een verhuizing verplicht overgestapt op de nieuwe propositie. Ook ik moest niks van de experiabox hebben en wilde ik mijn eigen router blijven gebruiken (een goede Draytek). Ook vond ik het niks dat ik de amino's niet meer kon gebruiken. En als laatste vond ik het volstrekt idioot dat ik geen DVB-C meer had en ik zou zeker overstappen als dat zou komen te vervallen.

Maar eerlijk gezegd, eigenlijk vind ik het uiteindelijk eigenlijk allemaal wel prima. Als je geen hele specifieke dingen doet en wilt werkt de experiabox gewoon prima. Granted, Wifi op de V8 is gewoon ruk (op de V10 weet ik niet), dus voor WiFi heb ik wat anders, maar verder haal ik gewoon prima snelheden. Ik moet ook wel bekennen dat ik tegenwoordig minder eisen heb aan een router. De tijd dat ik 10.000 verbindingen van Torrents aan had staan zijn voorbij.

De STB's van Telfort werken eigenlijk wel lekker in verhouding met de Amino's. Ze zijn snel en opnemen in de cloud is behoorlijk gebruiksvriendelijk. Ook is de gids nu gewoon bruikbaar in plaats van een slideshow. Je kan overal opnames terugkijken en inplannen. Ook de app van Telfort voor dit platform werkt prima. Beter dan van het oude platform is mijn ervaring. DVB-C mis ik uiteindelijk ook niet omdat ik überhaupt niet zoveel TV's heb. Dit is natuurlijk wel een punt voor degene die dat wel hebben: elk kastje erbij is 5 euro per maand. Maar voor de tweede TV heb ik nu een Chromecast en dat werkt echt perfect in combinatie met de Telfort app. Geen kastje nodig op de slaapkamer dus!

Kortom, ik was net als iedereen hier van plan de overstap zo lang mogelijk te rekken en ik was ook behoorlijk anti, maar voor mij persoonlijk maakt het uiteindelijk eigenlijk niet zoveel uit. Eigenlijk werkt alles stabiel en naar behoren en heb ik helemaal niet te klagen en zeker met de Chromecast hoeft niet teveel extra kastjes te hebben. Goed, ik moet nu betalen voor opnemen (5 per maand), maar elk jaar kan ik genoeg korting regelen zodat dat ook geen issue meer is.

Just my thoughts!

PS, de 'nieuwe' zwarte afstandsbediening die aan het einde uitgeleverd werd bij de amino's is en blijft briljant. Daar kan die gare witte afstandsbediening van de nieuwe propositie absoluut niet aan tippen.

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 20-09-2018 09:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Andrehj schreef op donderdag 20 september 2018 @ 08:11:
[...]

Klinkt goed. Op de site staat zelfs 1000/1000 Mbit. Probleem is alleen dat ze volgens hun eigen postcodecheck op mijn adres niet kunnen leveren. Geen idee waarom, wat ik heb al jaren glasvezel (eerst van Lijbrandt, en nu dus van Telfort).
Jonaz maakt geen gebruik van KPN Wholesale als operator zoals veel andere providers maar plaatst zelf apparatuur in de PoP's. Dat hebben ze tot nu toe in een handvol plaatsen gedaan dus als jouw woonplaats daar niet bij zit kunnen ze niet leveren.

Overigens zou ik wel aanraden het Jonaz topic hier op Tweakers eerst even door te lezen...

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
@Luuk1983 Zo zie je maar weer, smaken verschillen. Ik vind de TV-afdeling echt het minst. De app is brak omdat ik verticaal naar de fatsoenlijke zenders in fatsoenlijke kwaliteit moet moet swipen. Terugkijken van opgenomen programma’s werkt niet als die programma’s in HD of HD glas zijn opgenomen, etc. Voordeel is wel dat de Telfort-app ook op de telefoon werkt. Programmeren gaat geen week, maar (soms veel) korter vooruit.
Daarnaast heb ik altijd gedonder met de pincode. Die is niet zichtbaar in “Mijn Telfort”, zodat je elke keer als je een nieuwe telefoon voorziet van de app (of de app je er uit gegooid heeft), je een nieuwe pincode moet aanmaken en die op al je apparaten moet invoeren. Ik heb nu dus maar een schermprint gemaakt van het enige moment dat je de pincode ziet (als je hem pas hebt aangemaakt).

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:43:
Maar eerlijk gezegd, eigenlijk vind ik het uiteindelijk eigenlijk allemaal wel prima. Als je geen hele specifieke dingen doet en wilt werkt de experiabox gewoon prima. Granted, Wifi op de V8 is gewoon ruk (op de V10 weet ik niet), dus voor WiFi heb ik wat anders, maar verder haal ik gewoon prima snelheden. Ik moet ook wel bekennen dat ik tegenwoordig minder eisen heb aan een router. De tijd dat ik 10.000 verbindingen van Torrents aan had staan zijn voorbij.
Als je niks speciaals in je netwerk hebt zitten dan zal het ding vast wel redelijk werken...
De STB's van Telfort werken eigenlijk wel lekker in verhouding met de Amino's. Ze zijn snel en opnemen in de cloud is behoorlijk gebruiksvriendelijk
De cloud heeft voordelen t.o.v. lokaal opslaan maar ook nadelen... Ik vind de Amino's prima werken...
Nog mooier had ik het gevonden als providers gedwongen zouden worden om open standaarden te gebruiken zodat ik zelf kan kiezen wat voor apparatuur ik als settopbox kan gebruiken...
Ook is de gids nu gewoon bruikbaar in plaats van een slideshow.
Ik vind de gids van het Amino platform prima bruikbaar en heb er totaal geen problemen mee
Je kan overal opnames terugkijken en inplannen.
Dat is inderdaad een voordeel van de cloud...
Ook de app van Telfort voor dit platform werkt prima. Beter dan van het oude platform is mijn ervaring.
Tja... als je er voor kiest om het oude platform achter te stellen en daar niet parallel op te ontwikkelen dan zal dat een keer gaan achterlopen...
DVB-C mis ik uiteindelijk ook niet omdat ik überhaupt niet zoveel TV's heb. Dit is natuurlijk wel een punt voor degene die dat wel hebben: elk kastje erbij is 5 euro per maand. Maar voor de tweede TV heb ik nu een Chromecast en dat werkt echt perfect in combinatie met de Telfort app. Geen kastje nodig op de slaapkamer dus!
Nee, maar wel een afstandsbediening voor de TV en een Chromecast en minimaal een opgeladen telefoon...

Ik heb 3 TV's in gebruik. Ik betaal nu €55 per maand. In de nieuwe propositie ben ik €15 per maand duurder uit. Alleen de 1e 2 maanden is het voor mij goedkoper... En dan heb ik ook nog minder TV zenders dan ik nu heb (al moet ik toegeven dat ik dat lijstje zenders niet echt zal missen)...
En theoretisch ga ik ook nog eens in upload snelheid achteruit. Ik weet dat het praktisch nu niet zo is maar wat brengt de toekomst... Degene die dat heeft verzonnen mogen ze wat mij betreft publiekelijk vierendelen... Het zal wel weer zo'n marketing gladjanus zijn geweest...

• henrickus
  • Laatst online: 09-08-2023
...
En theoretisch ga ik ook nog eens in upload snelheid achteruit. Ik weet dat het praktisch nu niet zo is maar wat brengt de toekomst... Degene die dat heeft verzonnen mogen ze wat mij betreft publiekelijk vierendelen... Het zal wel weer zo'n marketing gladjanus zijn geweest...
Ga je er in upload op achteruit?
hoe dat zo en is dat ook zo bij een glasvezel verbinding. Mag toch aannemen dat dit niet zo is....

• space-one
servies schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:21:
[...]
Omdat de meeste nieuwe klanten niet weten dat de upload in de praktijk hoger is dan de 5 Mb zou het mij niet verwonderen dat de meeste nieuwe klanten voor een 100/100 kiezen. 7,50 euro per maand duurder. Kassa

Bij T-mobile is een verschil tussen 50/50 en 100/100 3,50 euro.

[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 20-09-2018 13:23 ]

• space-one
Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:43:

De STB's van Telfort werken eigenlijk wel lekker in verhouding met de Amino's. Ze zijn snel en opnemen in de cloud is behoorlijk gebruiksvriendelijk. Ook is de gids nu gewoon bruikbaar in plaats van een slideshow. Je kan overal opnames terugkijken en inplannen.
Het Amino platform heeft al 4-5 jaar ook een cloud voor de opnames met dezelfde voordelen als bij KPN en met een A140 werkt dat heel goed.

• Barre73
henrickus schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:48:
[...]

Ga je er in upload op achteruit?
hoe dat zo en is dat ook zo bij een glasvezel verbinding. Mag toch aannemen dat dit niet zo is....
Telfort (en ook KPN) maken in hun abonnementen geen onderscheid in glasvezel of koper meer. Bij Telfort is het abonnement altijd 50/5, zowel op VDSl als op FttH.
Wat wel verschilt zijn de mogelijke snelheidsopties. Bij FttH kan je 100/100 afnemen als optie, bij VDSL uiteraard niet.
Dus ja, op papier krijg je bij Telfort glasvezel een 50/5 abonnement. In werkelijkheid is het, zoals gezegd, nog gewoon 50/50.

• space-one
Rallye schreef op donderdag 20 september 2018 @ 11:03:
@Luuk1983 Programmeren gaat geen week, maar (soms veel) korter vooruit.
Dat is al 9 jaar zo. 5 jaar klant geweest bij KPN vanaf sept. 2009. Terwijl dat op het "oude" platform dat altijd 7 dagen is.

Ik programeer meestal in het weekend voor de hele week.

[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 20-09-2018 15:36 ]

• R2L

R2L

space-one schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:15:
[...]

Omdat de meeste nieuwe klanten niet weten dat de upload in de praktijk hoger is dan de 5 Mb zou het mij niet verwonderen dat de meeste nieuwe klanten voor een 100/100 kiezen. 7,50 euro per maand duurder. Kassa

Bij T-mobile is een verschil tussen 50/50 en 100/100 3,50 euro.
En als je ook nog eens een mobiel abonnement van T-Mobile hebt, dan wordt de snelheid sowieso verdubbeld... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20:08
Barre73 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 23:11:
[...]
Ik luister al jaren internetradio via de receiver, gaat perfect en geluidskwaliteit is ook dik in orde. Geen geklungel met tv aanzetten om te zien welk kanaal je zit, nee de tv doet helemaal niet mee op deze manier.

[ Voor 59% gewijzigd door scofield op 21-09-2018 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 10:15

Poenzkie

Just being Hendrick

Nou als trouwe Lijbrandt Telfort klant heb ik ook de brief ontvangen. Heb lang vol kunnen houden aan de oude propositie, maar nu dan ook direct de overstap geregeld naar KPN. Als ik dan toch over moet naar de nieuwe apparatuur, dan maar met compleet voordeel :+ en 500/500 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 15:01
Poenzkie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:24:
Nou als trouwe Lijbrandt Telfort klant heb ik ook de brief ontvangen. Heb lang vol kunnen houden aan de oude propositie, maar nu dan ook direct de overstap geregeld naar KPN. Als ik dan toch over moet naar de nieuwe apparatuur, dan maar met compleet voordeel :+ en 500/500 >:)
En wat is dan het complete voordeel voor jou als ik vragen mag? Dat je exact hetzelfde krijgt bij als bij Telfort maar dan voor 9 euro per maand meer? Of gaat het je alleen om die 500MBit?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie

Poenzkie

Just being Hendrick

RubenDJ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:40:
[...]

En wat is dan het complete voordeel voor jou als ik vragen mag? Dat je exact hetzelfde krijgt bij als bij Telfort maar dan voor 9 euro per maand meer? Of gaat het je alleen om die 500MBit?
€5 korting + dubbele data op mijn mobiel + een tv pakket gratis omdat ik mobiel ook bij KPN zit bedoelde ik met Compleet.

Dus aan het eind van het liedje heb ik het zelfde als bij Telfort, maar dan 500 ipv 100mbit. Ga 3 euro meer betalen bij KPN, maar krijg 5 euro korting op mijn mobiele abonnement + dubbele data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Laatst online: 15:01
Poenzkie schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:44:
[...]

€5 korting + dubbele data op mijn mobiel + een tv pakket gratis omdat ik mobiel ook bij KPN zit bedoelde ik met Compleet.

Dus aan het eind van het liedje heb ik het zelfde als bij Telfort, maar dan 500 ipv 100mbit. Ga 3 euro meer betalen bij KPN, maar krijg 5 euro korting op mijn mobiele abonnement + dubbele data.
Ah zo! Tja ik ben allang weg bij Telfort mobiel. Ik heb nu voor 10 euro 10GB data, dat kost me bij KPN/Telfort al 30 euro. Met 2 abo's scheelt me dat dus 40 euro per maand. Daar kan geen combivoordeel tegenop.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poenzkie

Poenzkie

Just being Hendrick

RubenDJ schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 13:56:
[...]

Ah zo! Tja ik ben allang weg bij Telfort mobiel. Ik heb nu voor 10 euro 10GB data, dat kost me bij KPN/Telfort al 30 euro. Met 2 abo's scheelt me dat dus 40 euro per maand. Daar kan geen combivoordeel tegenop.
Ja klopt, KPN is niet het goedkoopste op mobiel gebied, maar ben door wat ervaringen met andere providers en netwerken nogal gehecht aan het, voor mij, stabiele netwerk van KPN. Maar dit is natuurlijk zo persoonlijk als het maar kan.

Kan er nu wel voor kiezen om bij de volgende verlenging een 5GB bundel te nemen omdat hij toch verdubbeld word, al betwijfel ik of dit nog veel gaat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
[/list]
Hier ben ik inmiddels achter: Ik moet de FB gewoon in ip-client mode zetten. Dan gebruik ik de router en firewall van de Experiabox, en raak ik helaas mijn VPN van de FB kwijt, maar voor de rest is hier wel mee te leven.

Op zoek naar een alternatief voor Telfort kom kwam ik het (via Bencom) het aanbod van NLE tegen. Op het eerste gezicht zijn de belangrijkste verschillen met Telfort:
  • NLE specificeert wel een upload van 50 mBit
  • NLE is marginaal goedkoper (maar ik het nog niet met Telfort gebeld voor een speciaal aanbod)
  • NLE heeft meer HD zenders (maar kijk ik daar ooit naar?)
  • NLE zegt dat er in de experiabox V10 geen gastnetwerk mogelijk is, maar bij Telfort wel (afhankelijk van de instellingen van de provider dus?)
  • NLE gebruikt een tv-app van KPN (maar hoe zit dat bij Telfort?)
Is hier iemand met ervaring met NLE als internet/bellen/tv provider? Ik ben eigenlijk wel geneigd om over te stappen. Als Telfort dan zo nodig het Aminoplatform eruit moet gooien, dan vind ik dat ik door over te stappen daar best mijn mening over mag geven. :(

[ Voor 9% gewijzigd door Andrehj op 21-09-2018 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Maar dan blijf je gewoon KPN-klant, want NLE is gewoon een wederverkoper van KPN....

Scheelt ze dus maar een paar euro (Telfort is immers ook KPN),

[ Voor 28% gewijzigd door Rallye op 21-09-2018 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Tsja, maar volgens mij blijf ik (als ik glasvezel wil houden) sowieso KPN-klant toch? Iets met monopolie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Jonaz kampt personeelsproblemen daardoor blijven veel zaken liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Ik gebruik nu 3 routers achter mijn packetfront drg500 voor elke verdieping 1,gaat dat straks nog werken met die experiabox? Zag vandaag iemand die zei dat een amino nog beeld gaf via een experiabox,nemen ze daarom alle animos mee zoveel het kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
nat achter nat gaat werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
(KBX) Harkanoid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:09:
Zag vandaag iemand die zei dat een amino nog beeld gaf via een experiabox,nemen ze daarom alle animos mee zoveel het kan?
Dat gaat volgens mij niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
(KBX) Harkanoid schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 22:09:
Zag vandaag iemand die zei dat een amino nog beeld gaf via een experiabox,nemen ze daarom alle animos mee zoveel het kan?
Dat werkt echt niet, ander systeem.

• (KBX) Harkanoid
New lijkt mij ook,tenzij he hem in de zelfde IP range ergens aan het net kan krijgen,kan immers took internetten via die port , kwam er alleen toen achter dat Ik de rest van het lan niet kon bereiken,gebruik nu 172.33.33.x range door hele Huis dat word straks nog held klus met die v10 er nog voor on alles on te zetten aangezien hier diverse poorten via VPN 24/7 lopen oa in de 44.137.x axip IP range voot hamradio

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:47
Martijn02 schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 20:12:
[...]

* ondanks dat ik hemelsbreed 14 km bij Lopik vandaan woon is de ontvangst van analoge radio in mijn betonnen huis ongeveer 0.0
Hangt er ook vanaf hoe oud die analoge radio is...ik ontving hier - hemelsbreed 8km - vrijwel geen zenders meer op een philips FT980. Ik heb er nieuwe trimmers etc in laten zetten en ontvang nu alles glashelder, met een simpele antenne.

• (KBX) Harkanoid
Het schijnt dat de animo kastjes straks alleen nog werken bij T-Mobile glasvezel,dat je dichtbij slecht ontvangt kan komen omdat je teveel signaal ontvangt waardoor de mixer over de zeik gaat,ontvangt ie niet beter zonder antenne?

• Rallye
@(KBX) Harkanoid Maar ik heb hier ook wel eens begrepen dat een Telfort-Amino niet werkt op een T-Mobile-aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Nou ja we zien het wel,als de beeldkwaliteit straks maar niet slechter word op mijn 4k tv,sommige KPN streams zijn nu al niet om aan te zien hoe wazig slecht ze zijn lijkt wel oude videoband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
(KBX) Harkanoid schreef op zondag 23 september 2018 @ 11:44:
Nou ja we zien het wel,als de beeldkwaliteit straks maar niet slechter word op mijn 4k tv,sommige KPN streams zijn nu al niet om aan te zien hoe wazig slecht ze zijn lijkt wel oude videoband
Als t-mobile voor jouw maar tot 500 Mb kan leveren dan zit je via WBA en dan moet t-mobile ook van de KPN streams gebruiken maken voor hun eigen tv platform. Wel heb je dan HD glas zenders op 1 tm 10. Bij Telfort straks hooguit de 6-7 Mbit op 1 tm 10.

Als t-mobile 750Mbit kan leveren hebben ze eigen apperatuur in de POP en dan krijg je betere streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Ik heb vorige week via ebay voor 31 euro incl verzendkosten een Edision Proton T265 LED - DVB-C/T2 H.265 HEVC gekocht.

https://www.cardwriter.nl/edision-proton-t265-led.html

Zo kan ik straks tijdens het overstappen nog gewoon zolang via DVB-C opnemen. Je ziet echt het verschil
tussen de NPO HD zenders via DVB-C en de HD glas zenders. Veel meer echte kleur. De bitrate ligt wel ongeveer gelijk.
Na de overstap is de ontvangen nog te gebruiken als DVB-T2 ontvanger voor de NPO pakket van Digitenne. We wonen dicht bij de Duitse grens en die zenders zijn ook in HD te ontvangen met een wat betere antenne

[ Voor 5% gewijzigd door space-one op 23-09-2018 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Rallye schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 22:10:
@(KBX) Harkanoid Maar ik heb hier ook wel eens begrepen dat een Telfort-Amino niet werkt op een T-Mobile-aansluiting.
De oude Vodafone ontvangers van het Amino platform wel heb ik eens gelezen of dat nog werkt weet ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
space-one schreef op zondag 23 september 2018 @ 13:44:
Ik heb vorige week via ebay voor 31 euro incl verzendkosten een Edision Proton T265 LED - DVB-C/T2 H.265 HEVC gekocht.

https://www.cardwriter.nl/edision-proton-t265-led.html

Zo kan ik straks tijdens het overstappen nog gewoon zolang via DVB-C opnemen. Je ziet echt het verschil
tussen de NPO HD zenders via DVB-C en de HD glas zenders. Veel meer echte kleur. De bitrate ligt wel ongeveer gelijk.
Na de overstap is de ontvangen nog te gebruiken als DVB-T2 ontvanger voor de NPO pakket van Digitenne. We wonen dicht bij de Duitse grens en die zenders zijn ook in HD te ontvangen met een wat betere antenne
Tja of je hobt tegen die tijd naar Jonaz dan blijft ie bruikbaar,zij hebben straks als enigste nog dvbc via glas :'(

[ Voor 0% gewijzigd door (KBX) Harkanoid op 23-09-2018 14:59 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
(KBX) Harkanoid schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:59:
[...]

Tja of je hobt tegen die tijd naar Jonaz dan blijft ie bruikbaar,zij hebben straks als enigste nog dvbc via glas :'(
Er is straks geen DVB-C meer leverbaar. Het wordt t-mobile (WBA) of Tweak. Tweak krijgt in november een ander tv platform ik wacht af of dat een verbetering t.o.v hun huidige platform. Tweak heeft zijn eigen apparatuur in de POP. Als je internet per jaar betaald i.p.v per maand heb je voor 48 euro 1 Gbit + tv straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

space-one schreef op zondag 23 september 2018 @ 16:54:
[...]

Er is straks geen DVB-C meer leverbaar. Het wordt t-mobile (WBA) of Tweak. Tweak krijgt in november een ander tv platform ik wacht af of dat een verbetering t.o.v hun huidige platform. Tweak heeft zijn eigen apparatuur in de POP. Als je internet per jaar betaald i.p.v per maand heb je voor 48 euro 1 Gbit + tv straks.
Helaas zit Tweak niet overal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Laatst online: 01-09 22:26
Foutje, verkeerde topic .

[ Voor 95% gewijzigd door doggy1 op 23-09-2018 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:20

Nicap

Tsssk....

doggy1 schreef op zondag 23 september 2018 @ 18:34:
Nu heb ik begrepen, dat je bij T mobile tussentijds enkele keren per jaar je abo kan aanpassen(naar boven en naar beneden).
Dat zou voor mij ideaal zijn, want dan kan ik de periode dat ik weg ben het langzaamste nemen en als ik terug ben het snellere(naar ik begrijp wel een maand vantevoren melden).
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Jammer dat je wel installatie- en activatiekosten moet betalen(of iemand tip om hierop te besparen?)
Misschien in het t-mobile topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Laatst online: 01-09 22:26
Sorry, wat stom van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
(KBX) Harkanoid schreef op zondag 23 september 2018 @ 14:59:
[...]

Niet als enigste :+ en ook niet als enige...... Trined bouwt op dit moment ook hun eigen apparatuur in de POP!
[...]
Er is straks geen DVB-C meer leverbaar.
Zolang Trined nog begint met apparatuur om DVB-C te kunnen leveren in de POP te plaatsen, zal het straks echt niet voorbij zijn.

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Er lijkt wat verwarring te zijn over dvb-c.
KPN Wholesale stopt met het leveren van CATV via glasvezel. Dat is dus analoge en DVB-C tv. Tot op heden nog verkrijgbaar bij Telfort en Ons Brabant Net maar dat stopt dus allemaal.
Elke partij die dat wil kan echter CATV apparatuur in een PoP van Reggefiber plaatsen, zorgen voor een eigen backbone en het zo alsnog gaan leveren. Jonaz doet dat op kleine schaal (enkele steden) en Trined is dit jaar op grotere schaal in Brabant begonnen om het gat daar te vullen. Dat gat ontstond door de gedwongen overstap van heel veel klanten van Ons Brabant Net naar KPN. Zelfde soort overstap als nu bij Telfort.

Ik denk alleen niet dat Trined dat nu ook gaat doen. Telfort doet deze overgang landelijk en zoveel geld en tijd heeft Trined niet. Misschien op langere termijn maar ze zijn nu nog niet eens klaar in Brabant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luuk1983
Barre73 schreef op zondag 23 september 2018 @ 23:10:
Er lijkt wat verwarring te zijn over dvb-c.
KPN Wholesale stopt met het leveren van CATV via glasvezel. Dat is dus analoge en DVB-C tv. Tot op heden nog verkrijgbaar bij Telfort en Ons Brabant Net maar dat stopt dus allemaal.
Elke partij die dat wil kan echter CATV apparatuur in een PoP van Reggefiber plaatsen, zorgen voor een eigen backbone en het zo alsnog gaan leveren. Jonaz doet dat op kleine schaal (enkele steden) en Trined is dit jaar op grotere schaal in Brabant begonnen om het gat daar te vullen. Dat gat ontstond door de gedwongen overstap van heel veel klanten van Ons Brabant Net naar KPN. Zelfde soort overstap als nu bij Telfort.

Ik denk alleen niet dat Trined dat nu ook gaat doen. Telfort doet deze overgang landelijk en zoveel geld en tijd heeft Trined niet. Misschien op langere termijn maar ze zijn nu nog niet eens klaar in Brabant.
Ik vind het hele gedoe om DVB-C een beetje dubbel. Qua techniek is DVB-C wat mij betreft inferieur aan IPTV. Via DVB-C verstuur je in feite alle zenders tegelijk en moet je met een tuner de zender eruit halen die je wilt kijken. Inherent zit je met een beperking aan de hoeveelheid data (en daarmee zenders) wat je kan versturen. Natuurlijk, door slimme technieken, zoals de modulatie en compressie en het schrappen van een analoog signaal kan je dat oprekken, maar je blijft met een beperkte hoeveelheid ruimte zitten. Op zich is het niet verkeerd om uiteindelijk naar IPTV over te stappen.

Vaak is het ook zo dat mensen vasthouden aan wat ze kennen en niet over willen op iets nieuws. Bijvoorbeeld omdat ze dan kabels moeten vervangen. Mensen zullen niet zo snel overstappen op iets nieuws wat ze niet kennen.

Ik denk echter wel dat het te vroeg is om DVB-C te schrappen. Simpelweg omdat praktische alle TV's een ingebouwde DVB-C tuner hebben. Ik vermoed dat het grootste gedeelte van de mensen die DVB-C echt gaat missen TV kijkt op meerdere TV's. En ja, even los van kabels trekken, dan moet je dus gaan werken met kastjes en/of Chromecasts. Ik denk daarom dat er eerst een goede universele standaard voor IPTV moet komen, zodat kastjes uitwisselbaar zijn tussen providers EN er TV's kunnen komen met ingebouwde IPTV-tuners. Dat is het moment om te stoppen met DVB-C en dat is dus absoluut nog niet nu.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Luuk1983 schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:24:
[...]

Ik vind het hele gedoe om DVB-C een beetje dubbel. Qua techniek is DVB-C wat mij betreft inferieur aan IPTV.
Ik ben inmiddels zo gewend geraakt aan begin gemist (op de groene knop drukken wanneer ik over een leuke film / serie / uitzending zap) dat 'k DVB-C idd inferieur ben gaan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Blijft het feit dat je nieuwe kabels moet trekken. Grappig is ook dat wat jij als nadeel van DVB-C ziet (de zenders worden allemaal constant op het net gezet in plaats van zoals bij IPTV alleen op aanvraag) door anderen als voordeel wordt gezien. Nu moet voor iedere gebruiker een apart signaal worden aangemaakt.

Mede gezien het feit dat een algemene IPTV-standaard er niet komt is in principe DVB-C een goede standaard, die ook past bij wat men in Nederland thuis al heeft. Jammer dat Reggefiber er nooit volledig gebruik van gemaakt heeft en Telfort er nu afscheid van neemt. Ik zou graag een niet te dure provider hebben die coax aanbiedt, zonder rare kastjes etc. Helaas bestaat zo’n provider in mijn omgeving niet.

Tot die tijd hou ik Telfort aan, hoewel ik me daarbij wel steeds meer als Aldi-klant beschouwd voel: goedkoop, technisch goed (maar zeker niet perfect), maar je kunt zien dat het een koopje is (bijvoorbeeld aan het feit dat ik met ingang van volgende week nog maar 40 zenders heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19:54
Dat hield mij ook tegen in het begin.
Heb uiteindelijk toch via marktplaats voor een prikkie een losse amino A140 gekocht, samen met een extra "draadloze verbindingsset" (powerline adaptor).

Dat werkt eigenlijk probleemloos. IP-TV op 2 tv's, chromecast erbij voor netflix via wifi.
Het enige punt is dat ik nu geen verdere kosten heb voor mijn 2e settop-box, straks € 5,- per maand.

Technisch is het allemaal prima.
Rallye schreef op maandag 24 september 2018 @ 13:10:
Blijft het feit dat je nieuwe kabels moet trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
djiedjee schreef op maandag 24 september 2018 @ 16:18:

Het enige punt is dat ik nu geen verdere kosten heb voor mijn 2e settop-box, straks € 5,- per maand.
Ik heb vooralsnog jaarlijks gebeld om m'n abonnement weer een jaartje vast te leggen en naast enkele maanden korting de 2e IPTV ontvanger 1e jaar gratis gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 20-09 01:44
Luuk1983 schreef op maandag 24 september 2018 @ 08:24:
[...]

Ik vind het hele gedoe om DVB-C een beetje dubbel. Qua techniek is DVB-C wat mij betreft inferieur aan IPTV. Via DVB-C verstuur je in feite alle zenders tegelijk en moet je met een tuner de zender eruit halen die je wilt kijken. Inherent zit je met een beperking aan de hoeveelheid data (en daarmee zenders) wat je kan versturen. Natuurlijk, door slimme technieken, zoals de modulatie en compressie en het schrappen van een analoog signaal kan je dat oprekken, maar je blijft met een beperkte hoeveelheid ruimte zitten. Op zich is het niet verkeerd om uiteindelijk naar IPTV over te stappen.
Volgens mij redeneer je hier vanuit kabel tv logica waar over de coax kabel zowel de analoge signalen als de data signalen worden verstuurd.

Bij analoge tv/DVB-C op het netwerk aangelegd door Reggefiber worden deze signalen over een tweede glasvezel verstuurd. Data en analoge tv/DVB-C komen ieder over hun eigen glasvezeldraad. DVB-C schrijft niet voor wat voor streams je in de DVB-C containers zet; het is mogelijk HD over te zetten in DVB-C.
Vaak is het ook zo dat mensen vasthouden aan wat ze kennen en niet over willen op iets nieuws. Bijvoorbeeld omdat ze dan kabels moeten vervangen. Mensen zullen niet zo snel overstappen op iets nieuws wat ze niet kennen.
Met analoge tv/DVB-C hoeven mensen geen nieuwe kabels te trekken omdat bijna iedereen coax door het huis heeft liggen. Voor IPTV kun je moca setjes gebruiken.
Ik denk echter wel dat het te vroeg is om DVB-C te schrappen. Simpelweg omdat praktische alle TV's een ingebouwde DVB-C tuner hebben. Ik vermoed dat het grootste gedeelte van de mensen die DVB-C echt gaat missen TV kijkt op meerdere TV's. En ja, even los van kabels trekken, dan moet je dus gaan werken met kastjes en/of Chromecasts. Ik denk daarom dat er eerst een goede universele standaard voor IPTV moet komen, zodat kastjes uitwisselbaar zijn tussen providers EN er TV's kunnen komen met ingebouwde IPTV-tuners. Dat is het moment om te stoppen met DVB-C en dat is dus absoluut nog niet nu.
Het is ontzettend jammer dat Telfort het uitfaseert.

[ Voor 0% gewijzigd door EricJH op 27-09-2018 16:49 . Reden: Taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Heb je daar meer info over? Want als ik op Tweak.nl invul dat ik 50 Mbit internet van hun wil, dan betaal ik daar 62 euro voor (€ 42 voor internet, €16 voor tv en € 4 voor 2e tv). Dat is echt veel duurder dan Telfort en veel meer dan de door jou genoemde 48 euro, waar dan ook nog 1 Gbit bij zit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
Andrehj schreef op maandag 24 september 2018 @ 19:03:
[...]

Heb je daar meer info over? Want als ik op Tweak.nl invul dat ik 50 Mbit internet van hun wil, dan betaal ik daar 62 euro voor (€ 42 voor internet, €16 voor tv en € 4 voor 2e tv). Dat is echt veel duurder dan Telfort en veel meer dan de door jou genoemde 48 euro, waar dan ook nog 1 Gbit bij zit...
Komt omdat het vermoedelijk een WBA aansluiting is. Tweak heeft dan geen eigen apparatuur in de POP

Na het invullen van de postcode krijg ik het volgende overzicht

Internet
Gigabit Internet Only € 39,00 p/m
Gigabit Internet en Bellen € 42,00 p/m
Gigabit Internet en Bellen - Jaarproduct € 395,00 p/j

Geen televisie
Canal Digitaal Basis HD € 15,95 p/m
Canal Digitaal Entertainment HD € 21,95 p/m

Overzicht van de plaatsen
https://www.tweak.nl/glasvezel/1000-mbit-levergebied.html

• R2L

R2L

Gisteren voor de tweede keer de brief ontvangen dat ze gaan stoppen met analoog. Zouden ze dit doen omdat ik nog niet gereageerd heb, of weten ze zelf niet meer naar wie ze al een brief hebben gestuurd?

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Hier gister ook een tweede brief gehad.
Zijn er nog providers waar je je eigen apparatuur makkelijk kunt gebruiken?

• weerstand
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 20:12
R2L schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:40:
Gisteren voor de tweede keer de brief ontvangen dat ze gaan stoppen met analoog. Zouden ze dit doen omdat ik nog niet gereageerd heb, of weten ze zelf niet meer naar wie ze al een brief hebben gestuurd?
Ik kreeg op 1 dag deze brief 2x. Ik heb liever gratis opnemen dan alle brieven 2x.
Heb een Amino, dus nu nog gratis opnemen.

• funske
  • Laatst online: 31-01-2023
Nicap schreef op woensdag 26 september 2018 @ 17:49:
Hier gister ook een tweede brief gehad.
Zijn er nog providers waar je je eigen apparatuur makkelijk kunt gebruiken?
Zie hierboven!
Het zijn er niet veel meer; ik geloof alleen nog maar Jonaz en TriNed. En uiteraard Ziggo………...

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
funske schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:07:
[...]

Zie hierboven!
Het zijn er niet veel meer; ik geloof alleen nog maar Jonaz en TriNed. En uiteraard Ziggo………...
Voor degenen die het kunnen bestellen: ook Netrebel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Als tweak nou eens doorpakt met uitbreiden. :(

Dat schiet ook niet echt op volgens mij.

• jarsiv
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 21:48
Heb jaren tweak gehad, nou daar werd ik ook niet vrolijk over de problemen met bellen ed

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 15:41
Hier ook weer brief ontvangen. Na vergelijk en Ervaringen topics doorspitten maar besloten om te switchen naar T-Mobile. Heb liever een Huawei router dan weer opnieuw te eindigen met die Experiabox.

Hopelijk leest Telfort webcare mee want ook een van de redenen is belabberde/onduidelijke communicatie en het opeens aanpassen van de website mbt de voorwaarden.

• R2L

R2L

Katseviool schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:14:
Hier ook weer brief ontvangen. Na vergelijk en Ervaringen topics doorspitten maar besloten om te switchen naar T-Mobile. Heb liever een Huawei router dan weer opnieuw te eindigen met die Experiabox.

Hopelijk leest Telfort webcare mee want ook een van de redenen is belabberde/onduidelijke communicatie en het opeens aanpassen van de website mbt de voorwaarden.
Denk dat er wel meer zullen overstappen. :+ Ik (als trouwe klant) ga ook bij ze weg. Ben het absoluut niet met deze wijziging eens en dat zal ik ze laten merken! Voor TV stap ik over naar Ziggo en internet naar T-Mobile. Ik zet dan ook gelijk de mobiele abonnementen over, want dan krijg je 100 MB voor de prijs van 50 MB. Aan mij gaan ze niets meer verdienen... :) Per saldo ben ik dan ook nog eens goedkoper uit.

[ Voor 3% gewijzigd door R2L op 26-09-2018 23:32 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 21:58
hmm hier ook aan het twijfelen wat te doen..overstappen of blijven. Niet door abonnementswijziging, maar door verhuizing waar geen glas ligt..helaas dus terug naar dsl.. Zit ook te denken aan T-mobile, maar dacht gelezen te hebben datje daar geen eigen router in het netwerk kan gooien itt Telfort.. :/

[ Voor 28% gewijzigd door Hopjesvla79 op 27-09-2018 08:37 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Hopjesvla79 schreef op donderdag 27 september 2018 @ 08:36:
hmm hier ook aan het twijfelen wat te doen..overstappen of blijven. Niet door abonnementswijziging, maar door verhuizing waar geen glas ligt..helaas dus terug naar dsl.. Zit ook te denken aan T-mobile, maar dacht gelezen te hebben datje daar geen eigen router in het netwerk kan gooien itt Telfort.. :/
Dat laatste kan je beter even checken in topic dat daar voor loopt:

\[T-Mobile Thuis xDSL] Ervaringen & Discussie

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Katseviool schreef op woensdag 26 september 2018 @ 23:14:

Ook de brief 2 keer gehad :+ Wilde toch rustig aan eens richting meer speed en Telfort houdt op bij 200/200. Heb een Netgear router in huis, die in ieder geval VLANs aan kan, dus dat is voor zowel Telfort als T-Mobile gunstig. Nu even dubben of ik bij Telfort ga vragen om 200/200 voor idem prijs als nu, of de stap maak naar T-Mobile...

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• R2L

R2L

Heb hier inmiddels voor de televisie al Ziggo besteld. Zodra ik de boel thuis heb omgebouwd en het naar behoren werkt, ga ik voor internet over naar T-Mobile en kan ik die ballentent vanTelfort eruit schoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Even voor de goede orde, als ik als heel erg vaste klant van telfort, de vaste telefonie eruit kick en alleen glasvezel internet en tv kijken overhoud, heb ik dan die experiabox v10 ook niet nodig? Ik heb hier nu die sitecom ook al in de doos zitten en een eigen tp-link archer c 2600 aan het glas hangen. Of zijn er hier tweakers die allang een betere (lees goedkopere) isp voor alleen tv kijken en internet gevonden hebben. Wellicht om deze 2 ook helemaal te splitsen en glasvezel bij een ander te betrekken ipv alles bij 1. Btw hier zouden 2 digitale kastjes al meer dan welkom zijn, en ook genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
scofield schreef op zondag 30 september 2018 @ 17:47:
Even voor de goede orde, als ik als heel erg vaste klant van telfort, de vaste telefonie eruit kick en alleen glasvezel internet en tv kijken overhoud, heb ik dan die experiabox v10 ook niet nodig? Ik heb hier nu die sitecom ook al in de doos zitten en een eigen tp-link archer c 2600 aan het glas hangen. Of zijn er hier tweakers die allang een betere (lees goedkopere) isp voor alleen tv kijken en internet gevonden hebben. Wellicht om deze 2 ook helemaal te splitsen en glasvezel bij een ander te betrekken ipv alles bij 1. Btw hier zouden 2 digitale kastjes al meer dan welkom zijn, en ook genoeg.
Als het goed is hangt die TP link niet direct aan het glas. Daar zit een NTU tussen die alle conversie doet en de Vlans uit elkaar haalt. Dat gaat naar een aantal poorten waaronder de Internetpoort waar jij je eigen router aan hebt hangen.
In de nieuwe opzet zit in plaats van een NTU alleen een mediaconverter op je glasaansluiting en moet de router de Vlans kunnen splitsen. Dat doet dus de Experiabox. Wil je dat niet dan moet je achterhalen of je eigen TP-Link dat ook kan. Ik weet dat zo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
Nee, het klopt dat m'n tp-link aan de genexis ftu geprikt zit. Daar zit bovenaan de coax aansluiting, daaronder 2 telefoon aansluitingen en daaronder 4 ethernet poorten. De bovenste is dacht ik voor internet en de 2e voor digitale tv signalen. De onderste 2 heb ik bij mij niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
En die Genexis gaat dus weg in de nieuwe propositie......

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 30-09-2018 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
En de packetfront drg500 van mij ook,deze heeft 1 wan port 2 x rj45 telf en 4x vlan voor animo heb er 3 en straks de hoofdprijs dus ben benieuwd wat ze gaan aanbieden straks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 20-09 01:44
Is het mogelijk om de Genexis te houden en de Experiabox vriendelijk doch gedecideerd te weigeren als we tv bij Ziggo gaan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Nee, maar er zijn wel mensen die zelf iets geknutseld hebben op de glasvezelaansluiting volgens mij. Met een Fritzbox was dat geloof ik. Zoek eens op dit forum en het forum van Telfort. Ben je wel je vaste telefoon kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
EricJH schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:54:
Is het mogelijk om de Genexis te houden en de Experiabox vriendelijk doch gedecideerd te weigeren als we tv bij Ziggo gaan doen?
Nee.
De experiabox is niet nodig. Zie ook www.netwerkje.com

Maar die Genexis moet vervangen worden. Die werkt simpelweg niet met dit nieuwe platform.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:22
Rallye schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 06:46:
Nee, maar er zijn wel mensen die zelf iets geknutseld hebben op de glasvezelaansluiting volgens mij. Met een Fritzbox was dat geloof ik. Zoek eens op dit forum en het forum van Telfort. Ben je wel je vaste telefoon kwijt.
Voor alleen internet zijn er heel veel mogelijkheden. Daar is het alleen een kwestie van de VLAN tag (34) eraf halen die je in de nieuwe propositie krijgt. Dit kan met een managed switch, dan kun je je huidige router behouden.
Het kan ook zonder managed switch maar met een router met VLAN ondersteuning. Daarbij is de Fritzbox geloof ik wel de makkelijkste. Maar ik heb ook succesverhalen gelezen met AsusWRT, OpenWRT, Mikrotik en Ubiquity (edge) routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik ben vooral heel benieuwd waarom iedereen graag zijn eigen router wilt gebruiken. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut voor een vrije keuze van apparatuur, maar zoals ik al eerder zei heb ik soms het idee dat mensen vooral een hekel hebben aan de experiabox van wat ze hebben horen zeggen dan dat het echt een issue is. Ik was ook anti, maar in de praktijk werkt het ding gewoon prima en stabiel - behalve WiFi. Dit is dus echt een oprechte vraag :).

We zijn hier wel op Tweakers, dus ik kan mij goed voorstellen dat er hier meer mensen zijn die speciale eisen hebben. Of gaat het gewoon om het principe dat je een goede router hebt en die ook wilt gebruiken ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Luuk1983 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
Ik ben vooral heel benieuwd waarom iedereen graag zijn eigen router wilt gebruiken. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut voor een vrije keuze van apparatuur, maar zoals ik al eerder zei heb ik soms het idee dat mensen vooral een hekel hebben aan de experiabox van wat ze hebben horen zeggen dan dat het echt een issue is. Ik was ook anti, maar in de praktijk werkt het ding gewoon prima en stabiel - behalve WiFi. Dit is dus echt een oprechte vraag :).

We zijn hier wel op Tweakers, dus ik kan mij goed voorstellen dat er hier meer mensen zijn die speciale eisen hebben. Of gaat het gewoon om het principe dat je een goede router hebt en die ook wilt gebruiken ook?
Je zegt het zelf al, WiFi is brak + je zit op Tweakers.net :). Ik wil bijvoorbeeld degelijk WiFi, OpenVPN, dnsmasq en een gescheiden gasten netwerk hebben dus hang ik mijn eigen router op.

De gemiddelde gebruiker (die hoor je hier niet) neemt gewoon de standaard router van zijn provider en belt de klantenservice bij WiFi problemen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Jay-v schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Je zegt het zelf al, WiFi is brak + je zit op Tweakers.net :). Ik wil bijvoorbeeld degelijk WiFi, OpenVPN, dnsmasq en een gescheiden gasten netwerk hebben dus hang ik mijn eigen router op.

De gemiddelde gebruiker (die hoor je hier niet) neemt gewoon de standaard router van zijn provider en belt de klantenservice bij WiFi problemen :).
Ik heb inderdaad voor WiFi een aparte oplossing, dus daarmee heb ik al de mogelijkheid tot een goed WiFi-netwerk en een gastennetwerk. En daarmee heb ik meteen ook een aantal extra LAN-poortjes, want aan de 4 van de Experiabox heb ik niet genoeg ;) Maar na alle horrorverhalen die ik gehoord heb over de Experiabox valt het mij namelijk heel erg mee, vandaar de vraag. Soms heb ik ook het idee dat Tweakers bij voorbaat gewoon anti zijn of anti zijn omdat andere Tweakers dat zeggen.

Maar idd, duidelijk dat je dingen wilt die de Experiabox niet kan. Dan wil je graag over op een andere router. Ik vind het ook altijd loos bijvoorbeeld als je iemand een router van zijn provider in bridge mode zet. Dat vind ik zo zonde van de stroom!

[ Voor 5% gewijzigd door Luuk1983 op 01-10-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

Luuk1983 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:24:
[...]

Ik heb inderdaad voor WiFi een aparte oplossing, dus daarmee heb ik al de mogelijkheid tot een goed WiFi-netwerk en een gastennetwerk. En daarmee heb ik meteen ook een aantal extra LAN-poortjes, want aan de 4 van de Experiabox heb ik niet genoeg ;) Maar na alle horrorverhalen die ik gehoord heb over de Experiabox valt het mij namelijk heel erg mee, vandaar de vraag. Soms heb ik ook het idee dat Tweakers bij voorbaat gewoon anti zijn of anti zijn omdat andere Tweakers dat zeggen.

Maar idd, duidelijk dat je dingen wilt die de Experiabox niet kan. Dan wil je graag over op een andere router. Ik vind het ook altijd loos bijvoorbeeld als je iemand een router van zijn provider in bridge mode zet. Dat vind ik zo zonde van de stroom!
Weet niet of je een v10 of een v8 hebt, daar zit ook nog wel wat verschil in :). De v8 deed het bij mij iig bagger.
Pagina: 1 ... 68 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20