Luuk1983 schreef op donderdag 20 september 2018 @ 09:43:
Maar eerlijk gezegd, eigenlijk vind ik het uiteindelijk eigenlijk allemaal wel prima. Als je geen hele specifieke dingen doet en wilt werkt de experiabox gewoon prima. Granted, Wifi op de V8 is gewoon ruk (op de V10 weet ik niet), dus voor WiFi heb ik wat anders, maar verder haal ik gewoon prima snelheden. Ik moet ook wel bekennen dat ik tegenwoordig minder eisen heb aan een router. De tijd dat ik 10.000 verbindingen van Torrents aan had staan zijn voorbij.
Als je niks speciaals in je netwerk hebt zitten dan zal het ding vast wel redelijk werken...
De STB's van Telfort werken eigenlijk wel lekker in verhouding met de Amino's. Ze zijn snel en opnemen in de cloud is behoorlijk gebruiksvriendelijk
De cloud heeft voordelen t.o.v. lokaal opslaan maar ook nadelen... Ik vind de Amino's prima werken...
Nog mooier had ik het gevonden als providers gedwongen zouden worden om open standaarden te gebruiken zodat ik zelf kan kiezen wat voor apparatuur ik als settopbox kan gebruiken...
Ook is de gids nu gewoon bruikbaar in plaats van een slideshow.
Ik vind de gids van het Amino platform prima bruikbaar en heb er totaal geen problemen mee
Je kan overal opnames terugkijken en inplannen.
Dat is inderdaad een voordeel van de cloud...
Ook de app van Telfort voor dit platform werkt prima. Beter dan van het oude platform is mijn ervaring.
Tja... als je er voor kiest om het oude platform achter te stellen en daar niet parallel op te ontwikkelen dan zal dat een keer gaan achterlopen...
DVB-C mis ik uiteindelijk ook niet omdat ik überhaupt niet zoveel TV's heb. Dit is natuurlijk wel een punt voor degene die dat wel hebben: elk kastje erbij is 5 euro per maand. Maar voor de tweede TV heb ik nu een Chromecast en dat werkt echt perfect in combinatie met de Telfort app. Geen kastje nodig op de slaapkamer dus!
Nee, maar wel een afstandsbediening voor de TV en een Chromecast en minimaal een opgeladen telefoon...
Ik heb 3 TV's in gebruik. Ik betaal nu €55 per maand. In de nieuwe propositie ben ik €15 per maand duurder uit. Alleen de 1e 2 maanden is het voor mij goedkoper... En dan heb ik ook nog minder TV zenders dan ik nu heb (al moet ik toegeven dat ik dat lijstje zenders niet echt zal missen)...
En theoretisch ga ik ook nog eens in upload snelheid achteruit. Ik weet dat het praktisch
nu niet zo is maar wat brengt de toekomst... Degene die dat heeft verzonnen mogen ze wat mij betreft publiekelijk vierendelen... Het zal wel weer zo'n marketing gladjanus zijn geweest...