R-Tech schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:45:
Nou ik heb van de week ook de mededeling gehad dat ergens in de loop van aankomend jaar mijn (voormalige Lijbrandt) aansluiting zal worden voorzien van een nieuwe mediaconvertor (ipv de genexis die ik had incl. coax) incl. experiabox.
Uiteraard wil ik die experiabox niet in mijn netwerk hebben, dus is het mogelijk om mijn Unifi USG dusdanig in te richten dat hij alle taken (internet/firewall/routing/IPTV) kan overnemen? VOIP hoef ik niet, en coax / dvb-c gaat hem toch niet meer worden dus dat laat ik dan sowieso maar vallen.
Ik zit met hetzelfde probleem. Momenteel heb ik de oude propositie met 50/50, interactieve tv, bellen, en daarbij heb ik een tijd geleden zelf nog een digitale ontvanger gekocht met opnamefunctie. Die ontvanger staat in de woonkamer, de originele ontvanger staat in de studeerkamer, en de tv in de slaapkamer (en ook de wake-up-light*) zijn op de analoge kabel aangesloten.
Als ik naar de nieuwe propositie moet verlies ik dus de tv’s in de studeerkamer, en de slaapkamer, de opnamefunctionaliteit, en ik kan mijn wekkerradio niet meer gebruiken. Daarbij dus die experiabox, terwijl ik net een complete UniFi installatie heb aangelegd. Moet dus gaan kutten om alles weer werkend te krijgen.
Kortom: ik baal er behoorlijk van. Telfort brengt het alsof het het beste sinds gesneden brood is, en dat ik niets extra’s ga betalen. Ik ben erg benieuwd of dat in werkelijkheid ook zo is. Als ik het op de website invul dan ga ik toch 10€ in de maand meer betalen. Ben erg benieuwd hoe Telfort mensen met dit soort problemen tegemoet gaat komen.
* ondanks dat ik hemelsbreed 14 km bij Lopik vandaan woon is de ontvangst van analoge radio in mijn betonnen huis ongeveer 0.0