[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 67 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Trichoglossus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:15:
Waarom moet je eigenlijk over naar een nieuw glasvezelmodem en experiabox?
Wat houdt dit "experiabox" eigenlijk in? Ik heb nu

glasvezelmodem (woonkamer) -------utp------- amino (woonkamer)
en
glasvezelmodem (woonkamer) -------utp------- wifi router van mezelf (meterkast)

Dat het glasvezelmodem en de amino vervangen worden, oké, maar wat gaat die experiabox v10 veranderen in mijn setup?

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
De experiabox neemt de functie van de modem en router over.Je zal dan eventueel zelf moeten klussen zoals een dubbele nat met een ieder eigen subnet of gewoon zorgen voor hubs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:23
catchingfire schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:27:
[...]

Wat houdt dit "experiabox" eigenlijk in? Ik heb nu

glasvezelmodem (woonkamer) -------utp------- amino (woonkamer)
en
glasvezelmodem (woonkamer) -------utp------- wifi router van mezelf (meterkast)

Dat het glasvezelmodem en de amino vervangen worden, oké, maar wat gaat die experiabox v10 veranderen in mijn setup?
De Experiabox is Router, Switch, Wifi Access Point, Voice gateway en IGMP proxy in een.

Nieuwe propositie is
glasvezelmodem --- utp --- Experiabox V10
Experiabox V10 --- utp --- Settopbox
Experiabox V10 --- utp --- Waar je maar mee wilt verbinden
Experiabox V10 --- wifi --- Waar je maar mee wilt verbinden
Experiabox V10 --- rj11 --- Telefoon

De Experiabox V10 kan niet in bridge. Dus die routeert altijd en als je je eigen wifi router nog wilt gebruiken krijg je of dubbele NAT of je moet je eigen router als access point instellen

[ Voor 6% gewijzigd door Muis666 op 12-09-2018 15:21 ]

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
Maar waarom kan je niet het oude glasvezelmodem + eigen router houden. Nu zit ik dadelijk met zo'n experiabox die ik nooit wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
Trichoglossus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:41:
Maar waarom kan je niet het oude glasvezelmodem + eigen router houden. Nu zit ik dadelijk met zo'n experiabox die ik nooit wilde.
Iedereen die dit forum regelmatig bezocht wist wel/kon weten dat de oude propositie een keer zou gaan stoppen (vanwege dubbele kosten voor telfort om twee oplossingen te ondersteunen). Dat moment is nu blijkbaar aangebroken...

[ Voor 3% gewijzigd door Muis666 op 12-09-2018 14:56 ]

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:14
Muis666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:36:
[...]

De Experiabox is Router, Switch, Wifi Access Point, VOIP gateway en IGMP proxy in een.

Nieuwe propositie is
glasvezelmodem --- utp --- Experiabox V10
Experiabox V10 --- utp --- Settopbox
Experiabox V10 --- utp --- Waar je maar mee wilt verbinden
Experiabox V10 --- wifi --- Waar je maar mee wilt verbinden

De Experiabox V10 kan niet in bridge. Dus die routeert altijd en als je je eigen wifi router nog wilt gebruiken krijg je of dubbele NAT of je moet je eigen router als access point instellen
Dank voor de uitleg... hier vond ik ook nog wat info: https://forum.kpn.com/int...eelgestelde-vragen-344379

Ben benieuwd naar het wifi bereik van de experiabox. Ik neem aan dat de meestal concurrenten van Telfort dezelfde hardware setup gebruiken?

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:06

OgWok

U.N.C.L.E.

Trichoglossus schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:15:
Waarom moet je eigenlijk over naar een nieuw glasvezelmodem en experiabox? Waarom kan het niet blijven zoals het is? Alleen omdat je dan niet op meerdere tv's kan kijken?
Bijvoorbeeld. Elke TV een eigen box, da's kassa......, toch?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17:25
OgWok schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:53:
[...]

Bijvoorbeeld. Elke TV een eigen box, da's kassa......, toch?
Ik gebruik maar 1 tv om tv te kijken, dus ik zie geen noodzaak ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Chris.nl schreef op woensdag 12 september 2018 @ 13:43:
[...]

Ja, als je geen kastjes wil hang je. Dat blijft zuur. Neemt niet weg dat je plots voor een 2e TV moet betalen mits je verlengt. Interactief kijken went wel, even op de groene knop drukken als ik over een leuke serie zap is toch handig. Het is geen volwaardig DVB alternatief maar via de app & chromecast kan je ook gratis uitbreiden.

Kortom: Ik ben blijkbaar een tevreden Telfort klant die advocaat van de duivel speelt.
Hier ook al jaren tevreden Telfort-klant hoor :) Bel zelf ook elk jaar bij verlenging en krijg dan mooi aanbod. Ik vind alleen dit erg wazig gaan.

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:03
Muis666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:45:
[...]

Iedereen die dit forum regelmatig bezocht wist wel/kon weten dat de oude propositie een keer zou gaan stoppen (vanwege dubbele kosten voor telfort om twee oplossingen te ondersteunen). Dat moment is nu blijkbaar aangebroken...
Twee platformen ondersteunen, extra apparatuur in de PoPs, dubbel betalen voor de zenderrechten, etc...

Het moest een keer ophouden. Het kost alleen voor Telfort eenmalig veel geld aan hardware bij de klanten thuis en ook vooral aan heel veel monteurs die de NT moeten vervangen. Dat zal de grootste reden zijn geweest om het nog lang uit te stellen.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:34
Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:29:
[...]

Twee platformen ondersteunen, extra apparatuur in de PoPs, dubbel betalen voor de zenderrechten, etc...
Zenderrechten? Doesn't make sense. Het is een even groot klantenbestand.
Het moest een keer ophouden. Het kost alleen voor Telfort eenmalig veel geld aan hardware bij de klanten thuis en ook vooral aan heel veel monteurs die de NT moeten vervangen. Dat zal de grootste reden zijn geweest om het nog lang uit te stellen.
Uniformiteit en schaalvoordelen. Dat is management 101. Dat kunnen wij Tweakers allemaal zelf verzinnen. Het zijn loze voorlichtingspraatjes die meer fundamentele aspecten aan het zicht onttrekken.You're a loyal mouth piece.

Ik vind het eeuwig zonde dat KPN/Telfort het systeem met twee glasvezels de nek omdraait zoals ik gisteren heb betoogd.

Met de overname van Reggefiber is ook het investeringsmodel en verdere uitrol van glasvezel zo ongeveer stopgezet. Concurrentie is daarmee geneutraliseerd en we zitten nu met een duopolie dat wij niet hadden en waar onze zuiderburen graag vanaf willen. De ACM had de acquisitie van Reggefiber/Reggeborch door KPN nooit goed mogen keuren.

De overheid heeft een streven dat er in de toekomst overal een breedbandverbinding van minimaal x Mb/s aanwezig moet zijn. Ik vraag me soms cynisch af KPN niet aanstuurt op een scenario waar het subsidie van de overheid gaat pogen te vangen hiervoor. Dat is misbruik van belastinggeld daar er een levensvatbaar investeringsmodel van Reggoborch/Reggefiber is om glasvezel en daarmee zeer schaalbare en toekomstvaste breedbandverbindingen te realiseren. :X :r

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:03

Nicap

Tsssk....

Zou volgens postnl app vandaag de telfort brief krijgen, maar ligt niks in de bus. Heeft iemand de inhoud wellicht?

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 16:50
Nicap schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:57:
Zou volgens postnl app vandaag de telfort brief krijgen, maar ligt niks in de bus. Heeft iemand de inhoud wellicht?
Bij mij ook, wel in PostNL app, niet in de bus. Misschien morgen...

PSN: PcDCch

• Katseviool
  • Nu online
Alles staat ook op die speciale site: www.telfort.nl/naardigitaal

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 15:26

R2L

Toch wel triest wat ik allemaal lees. Wil je blijven kunnen opnemen, dan kost je dat al 5 euro per maand meer. Tevens voor elke extra TV ook nog eens 5 euro. In mijn situatie komt dat neer op 25 euro per maand aan extra kosten... 8)7 No way Telfort!!!! ;w

• dewaal
Muis666 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 14:45:
[...]

daarnaast wordt de tv ook nog eens duurder.

• dewaal
R2L schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:01:
[...]

Toch wel triest wat ik allemaal lees. Wil je blijven kunnen opnemen, dan kost je dat al 5 euro per maand meer. Tevens voor elke extra TV ook nog eens 5 euro. In mijn situatie komt dat neer op 25 euro per maand aan extra kosten... 8)7 No way Telfort!!!! ;w
Eerder stond op de site dat er nog niets werd gezegd over het 2e jaar dat we moeten betalen voor de 2e tv. Nu wel.

• Barre73
EricJH schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:55:
[...]
Zenderrechten? Doesn't make sense. Het is een even groot klantenbestand.

[...]
Uniformiteit en schaalvoordelen. Dat is management 101. Dat kunnen wij Tweakers allemaal zelf verzinnen. Het zijn loze voorlichtingspraatjes die meer fundamentele aspecten aan het zicht onttrekken.You're a loyal mouth piece.

Ik vind het eeuwig zonde dat KPN/Telfort het systeem met twee glasvezels de nek omdraait zoals ik gisteren heb betoogd.

Met de overname van Reggefiber is ook het investeringsmodel en verdere uitrol van glasvezel zo ongeveer stopgezet. Concurrentie is daarmee geneutraliseerd en we zitten nu met een duopolie dat wij niet hadden en waar onze zuiderburen graag vanaf willen. De ACM had de acquisitie van Reggefiber/Reggeborch door KPN nooit goed mogen keuren.

De overheid heeft een streven dat er in de toekomst overal een breedbandverbinding van minimaal x Mb/s aanwezig moet zijn. Ik vraag me soms cynisch af KPN niet aanstuurt op een scenario waar het subsidie van de overheid gaat pogen te vangen hiervoor. Dat is misbruik van belastinggeld daar er een levensvatbaar investeringsmodel van Reggoborch/Reggefiber is om glasvezel en daarmee zeer schaalbare en toekomstvaste breedbandverbindingen te realiseren. :X :r
Ik ben niet loyaal. Ik vind het Amino platform namelijk beter. En de oplossing met een NT waar je eigen router achter moet beter. Dus deze keuze steun ik niet. De keuze voor 1 platform begrijp ik echter wel.

Wat de overname betreft: het is hier al zo vaak gezegd: dat was geen overname zials jullie het omschrijven.
KPN was vanaf het begin van Reggefiber al mede-eigenaar en was de enige partij die bereid was in elke PoP apparatuur te plaatsen. Zonder KPN was er helemaal geen Reggefiber geweest. En in de oprichtings overeenkomst stond al vast op welk moment KPN welk percentage van de aandelen zou overnemen.

Uitrol glas heeft een paar jaar stil gestaan om VDSL te kunnen uitrollen als korte termijn oplossing. Maar het einddoel van KPN is ook altijd FttH geweest, alleen niet zo snel als de meesten hier (inclusief mijzelf) hadden gewild.

En voor alle duidelijkheid: wat Telfort nu gaat ontmantelen is niet het actieve netwerk dat Reggefiber aanlegde in het begin. Dat was WGDO en dat is dit afgelopen jaar al zo goed als gestopt en omgebouwd.

Het gaat hier om het KPN-ITNS platform of WMP+ voor de ingewijden, dat enkele jaren lang werd aangeboden naast het reguliere KPN WBA product.

• dewaal
zolang er nog geen vrije router keuze is zijn we overgeleverd aan de KPN apparatuur. Zeker nu we verplicht zijn over te stappen op de nieuwe netwerk. Daarnaast gaat het ons ook meer kosten als je 2 of meer tv's hebt.

• Katseviool
  • Nu online
dewaal schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:17:
[...]

Eerder stond op de site dat er nog niets werd gezegd over het 2e jaar dat we moeten betalen voor de 2e tv. Nu wel.
Had al preventief screenshot genomen van de originele site nadat ze begonnen te stotteren bij de klantenservice toen ik ze wees op hun FAQ. Hier stond wel degelijk werd vermeld dat de eerste 2 decoders inbegrepen waren en dat we alle decoders daarna 50% korting voor de eerste 6 maanden zijn:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wDlgPPLtLytfo6zP4mQhHwGO/thumb.png

Was nogmaals al jaren een erg positieve klant van Telfort maar opeens die FAQ van de site weghalen en dan door te linken naar het forum waar we opeens de volle pond moeten betalen is gewoon smerig en Telfort/KPN onwaardig.

[ Voor 3% gewijzigd door Katseviool op 12-09-2018 21:02 ]

• R2L

R2L

Katseviool schreef op woensdag 12 september 2018 @ 20:57:
[...]

Had al preventief screenshot genomen van de originele site nadat ze begonnen te stotteren bij de klantenservice toen ik ze wees op hun FAQ. Hier stond wel degelijk werd vermeld dat de eerste 2 decoders inbegrepen waren en dat we alle decoders daarna 50% korting voor de eerste 6 maanden zijn:
[Afbeelding]

Was nogmaals al jaren een erg positieve klant van Telfort maar opeens die FAQ van de site weghalen en dan door te linken naar het forum waar we opeens de volle pond moeten betalen is gewoon smerig en Telfort/KPN onwaardig.
Het enige wat we straks kunnen doen is "stemmen met de voeten" , oftewel na de overgang de boel opzeggen. Qua mobiel (bij KPN) ben ik ook contractvrij, dus KPN /Telfort is straks een trouwe klant kwijt.

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
hmmm, voor mij betekent dit een prijsstijging van 25% om dezelfde functionaliteiten te behouden. Dat vind ik toch wel erg fors.Een extra decoder (voor tv slaapkamer) en het opnemen pakket voor de WAF.

Ik ga er maar eens goed over nadenken.

Ergens eind 2018 beginnen ze en duurt de gehele operatie tot 2020. Dan hebben we nog even. :)

• dewaal
[...]

[Afbeelding]

Dat vond ik ook. Het enige is om telfort toch om te krijgen is dat we dan maar moeten klagen bij hun op het forum..

• dewaal
R2L schreef op woensdag 12 september 2018 @ 21:09:
[...]

Het enige wat we straks kunnen doen is "stemmen met de voeten" , oftewel na de overgang de boel opzeggen. Qua mobiel (bij KPN) ben ik ook contractvrij, dus KPN /Telfort is straks een trouwe klant kwijt.
Voor vast zijn we al contract vrij. En voor mobiel ben ik ook bijna contract vrij. Ik ga ook even op zoek naar iets waar ik niet meer voor ga betalen en minder ga krijgen.

• dewaal
[...]

[Afbeelding]

Die had ik voor de zekerheid ook al gemaakt.

• EricJH
Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:19:
[...]

Ik ben niet loyaal. Ik vind het Amino platform namelijk beter. En de oplossing met een NT waar je eigen router achter moet beter. Dus deze keuze steun ik niet. De keuze voor 1 platform begrijp ik echter wel.
Begrijpen doe ik het ook maar dat is het punt niet.
Wat de overname betreft: het is hier al zo vaak gezegd: dat was geen overname zials jullie het omschrijven.
KPN was vanaf het begin van Reggefiber al mede-eigenaar en was de enige partij die bereid was in elke PoP apparatuur te plaatsen. Zonder KPN was er helemaal geen Reggefiber geweest. En in de oprichtings overeenkomst stond al vast op welk moment KPN welk percentage van de aandelen zou overnemen.
Dat wist ik niet. Dan heb ik dingen gemist in de jaren dat ik het XMS ervaringen topic volgde. Als KPN van het begin af aan het doel had Reggefiber netwerk te incorporeren dan vind ik de keuze om twee fibers per aansluiting strategisch een vreemde in het licht van waar we nu in 2018 zijn. Je zou verwachten dat een model van een glasvezel per aansluiting om een uniforme infrastructuur te realiseren toen ook actueel was?
Uitrol glas heeft een paar jaar stil gestaan om VDSL te kunnen uitrollen als korte termijn oplossing. Maar het einddoel van KPN is ook altijd FttH geweest, alleen niet zo snel als de meesten hier (inclusief mijzelf) hadden gewild.

En voor alle duidelijkheid: wat Telfort nu gaat ontmantelen is niet het actieve netwerk dat Reggefiber aanlegde in het begin. Dat was WGDO en dat is dit afgelopen jaar al zo goed als gestopt en omgebouwd.

Het gaat hier om het KPN-ITNS platform of WMP+ voor de ingewijden, dat enkele jaren lang werd aangeboden naast het reguliere KPN WBA product.
Ik blijf het jammer vinden dat er voor een enkele ffth wordt gekozen in plaats van twee zoals Reggefiber uitrolde. Distributie via coax in het huis is een technisch solide oplossing.

Als ik het goed begrijp ga je in het nieuwe model meer betalen als je in meerdere kamers tv wilt kijken waar je met DVB-C over coax niets extra's hoefde te betalen tenzij je natuurlijk geavanceerde opties wilde. Nu betaal je voor iedere extra kamer waar je tv wilt voor een extra decoder? Of zijn er ook gratis opties zoals bv een app voor de kinderen naast zeg een betaalde STB in papa en mama's slaapkamer. Ik heb de nieuwe mogelijkheden nog niet uitvoerig bestudeerd.

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:23:
Of zijn er ook gratis opties zoals bv een app voor de kinderen naast zeg een betaalde STB in papa en mama's slaapkamer. Ik heb de nieuwe mogelijkheden nog niet uitvoerig bestudeerd.
Via de Telfort iTV app kan je kijken via een cromecast. Prima beeld iig.

Er zijn genoeg tweakers die de Xperiabox v10 vervangen hebben voor eigen router, waar een wil is...

[ Voor 12% gewijzigd door Chris.nl op 13-09-2018 01:35 ]

• EricJH
Chris.nl schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:33:
[...]

Via de Telfort iTV app kan je kijken via een cromecast. Prima beeld iig.
Kun je dan simultaan twee zenders bekijken? De ene op je tv en de ander op een ander device?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:44
EricJH schreef op donderdag 13 september 2018 @ 01:49:
[...]
Kun je dan simultaan twee zenders bekijken? De ene op je tv en de ander op een ander device?
Ik heb zelf een STB in de woonkamer en ik had nog een STB in de doos liggen (à 5 euro per maand... |:( ) De bedoeling was om nog een netwerkkabel naar de slaapkamer te trekken die tweede STB daar te gaan gebruiken. Toen heb ik de (eerste) Chromecast gebruikt en eigenlijk kan je daar prima TV mee kijken via de Telfort app. Alleen stotterde dat af en toe een beetje. Toen heb ik een nieuwe (generatie 2) Chromecast gehaald die 3 ipv 1 Wifi antennes heeft en sindsdien gebruik ik in de slaapkamer alleen nog maar de Chromecast en is de STB retour gegaan.

Let wel op dat je heel veel opgenomen programma's niet terug kan kijken via de Chromecast (vermoed dat dat een rechtending is). GTST voor de vrouw kan bijvoorbeeld wel, maar een opgenomen film wil simpelweg niet afspelen.

Ik heb een simpele Full HD 32" TV op de slaapkamer, dus over de beeldkwaliteit kan ik niet zoveel zeggen behalve dat het op zo'n bagger tvtje er prima uitziet. Wij kijken ook niet zoveel TV. Ik heb geen idee hoeveel streams Telfort toestaat. Normaal mag je tot 4 STB's hebben van Telfort, dus ik zou verwachten dat het in ieder geval 4 streams tegelijk mogen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Dus ja, een Chromecast is wat mij betreft absoluut een optie voor TV kijken. Let alleen op dat de kinderen niet elkaars Chromecast gaan lopen 'f*cken' ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Luuk1983 op 13-09-2018 10:52 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• joris_luik
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-12-2019
Als oud XMS-klant kreeg ik bij de overname door Telfort in 2014 de belofte dat we onze bestaande, gekochte Amino-ontvangers konden blijven gebruiken en geen ontvangers van hen hoefden te huren voor 2e en verdere TV-aansluitingen (hier in huis 4). Omdat de Amino's er binnenkort uit gaan zou ik dan dus 3x een ontvanger moeten huren, € 180 per jaar extra kosten.
Na protest bij de telefonische helpdesk krijg ik nu 2 ontvangers een jaar lang gratis (dat het een tijdelijke korting was zeiden ze er telefonisch niet bij). Voor oud-XMS klanten is er dus een precedent om korting te bedingen.

Niettemin ben ik al driftig om me heen aan het kijken, vooral omdat ik bij acceptatie een nieuw jaarabonnement aanga.

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Rallye schreef op woensdag 12 september 2018 @ 07:50:
[...]

Bij een (dus nu gedwongen) overstap naar de nieuwe propositie ook......
ja

https://forum.telfort.nl/...glasvezelverbinding-77670

vraag 19. Behoud je je opnames?
De opnames zijn op een andere server opgeslagen en werken met een andere techniek, of zijn op je huidige tv-ontvanger opgeslagen. Hierdoor kun je de opnames niet behouden. Je nieuwe opnames blijven natuurlijk wel veilig opgeslagen en je kunt programma's terugkijken.

28. Is het mogelijk dat je geen HD op 1 meer hebt?
Dat is inderdaad mogelijk. We zetten HD op 1 de rest van het jaar aan voor onze klanten. Tot die tijd beginnen de HD-zenders op 701.

Ja maar dit zijn niet de HD glas zenders.

[ Voor 24% gewijzigd door space-one op 13-09-2018 13:53 ]

• Muis666
joris_luik schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:30:
Niettemin ben ik al driftig om me heen aan het kijken, vooral omdat ik bij acceptatie een nieuw jaarabonnement aanga.
Kun je op termijn aangeven waar je bent terechtgekomen?
Ik zie als alternatieven Ziggo (Duur), T-mobile (Ook settop boxen) en Tweak (Ook settop boxen) waarbij ik voor Tweak en T-mobile allemaal klachten las over de stabiliteit van het tv platform.
Gelukkig heb ik maar 1 tv, dus heb ik geen echte klachten over de nieuwe propositie.

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Muis666 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:
[...]

Ik zie als alternatieven Ziggo (Duur), T-mobile (Ook settop boxen) en Tweak (Ook settop boxen) waarbij ik voor Tweak en T-mobile allemaal klachten las over de stabiliteit van het tv platform.
Gelukkig heb ik maar 1 tv, dus heb ik geen echte klachten over de nieuwe propositie.
Bij T-mobile gaat opnemen per ontvanger en niet in de cloud waardoor per ontvanger hogere kosten.

Tweak krijgt een nieuw tv platform https://www.tweak.nl/tv/canal-digitaal-tv-via-internet.html het platform
wat ze nu gebruiken is niet bepaald stabiel.

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Muis666 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:51:
[...]

Even kijken of TriNed ook bij jou kan leveren; 100/100 + DVB-C ( Alle Nederlandse zenders in HD) voor €56,- p/m.
Ik ben in ieder geval heel blij dat ik de overstap 1 maand geleden gemaakt heb.

Maar ik weet uiteraard niet of TriNed ook bij jou levert........

Have Fun Funske

• R2L

R2L

funske schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:08:
[...]

Even kijken of TriNed ook bij jou kan leveren; 100/100 + DVB-C ( Alle Nederlandse zenders in HD) voor €56,- p/m.

Hier helaas niet, maar heb ze wel een bericht gestuurd met de vraag of ze toevallig gaan leveren. Als ze slim zijn springen ze hierop in, want dit kan ze heel wat nieuwe klanten opleveren als ze een gerichte campagne starten.

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
funske schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:08:
[...]

Dvb-c is mooi, maar toch een flink stuk duurder voor hetzelfde nu van Telfort.

• EricJH
Luuk1983 schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:51:
[...]

Ik heb zelf een STB in de woonkamer en ik had nog een STB in de doos liggen (à 5 euro per maand... |:( ) De bedoeling was om nog een netwerkkabel naar de slaapkamer te trekken die tweede STB daar te gaan gebruiken. Toen heb ik de (eerste) Chromecast gebruikt en eigenlijk kan je daar prima TV mee kijken via de Telfort app. Alleen stotterde dat af en toe een beetje. Toen heb ik een nieuwe (generatie 2) Chromecast gehaald die 3 ipv 1 Wifi antennes heeft en sindsdien gebruik ik in de slaapkamer alleen nog maar de Chromecast en is de STB retour gegaan.
Als ik het goed begrijp heb je nu een STB en betaalt voor een stream die je dan naar de slaaplamer cast.
Let wel op dat je heel veel opgenomen programma's niet terug kan kijken via de Chromecast (vermoed dat dat een rechtending is). GTST voor de vrouw kan bijvoorbeeld wel, maar een opgenomen film wil simpelweg niet afspelen.

Ik heb een simpele Full HD 32" TV op de slaapkamer, dus over de beeldkwaliteit kan ik niet zoveel zeggen behalve dat het op zo'n bagger tvtje er prima uitziet. Wij kijken ook niet zoveel TV. Ik heb geen idee hoeveel streams Telfort toestaat. Normaal mag je tot 4 STB's hebben van Telfort, dus ik zou verwachten dat het in ieder geval 4 streams tegelijk mogen zijn, maar dat weet ik niet zeker.

Dus ja, een Chromecast is wat mij betreft absoluut een optie voor TV kijken. Let alleen op dat de kinderen niet elkaars Chromecast gaan lopen 'f*cken' ;)
Als de kinderen een eigen TV hebben kun je dan twee stream tegelijk bekijken terwijl je maar een STB box hebt en dus voor een stream betaalt? Of moet je voor de tweede stream die €5,-- extra p/m betalen voor een tweede STB waarvan je naar de kinder cast? Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe het werkt.

• Nicap
  • Laatst online: 15:03

Nicap

Tsssk....

Vandaag dan de brief gekregen. Er staat in dat de monteur langskomt en deze de overstap in orde maakt en ervoor zorgt dat alles weer werkt zoals eerder.
Dat zal dan ook betekenen dat hij de synology router instelt en de vlan regelt voor de switch(internet en tv over de switch)

Of gaat hij toch de experiabox installeren? Ook maar eens kijken naar een andere aanbieder als dat niet zo is. Maar ja, als je overal een experiabox krijgt of soortgelijks, dan schiet dat ook niet op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L

R2L

Nicap schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:56:
Vandaag dan de brief gekregen. Er staat in dat de monteur langskomt en deze de overstap in orde maakt en ervoor zorgt dat alles weer werkt zoals eerder.
Dat zal dan ook betekenen dat hij de synology router instelt en de vlan regelt voor de switch(internet en tv over de switch)

Of gaat hij toch de experiabox installeren? Ook maar eens kijken naar een andere aanbieder als dat niet zo is. Maar ja, als je overal een experiabox krijgt of soortgelijks, dan schiet dat ook niet op.
Dit wordt zo'n beetje het "wat is het beste alternatief voor Telfort" Topic... :+

• Chris.nl
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:52:
[...]
Als ik het goed begrijp heb je nu een STB en betaalt voor een stream die je dan naar de slaaplamer cast.

[...]
Als de kinderen een eigen TV hebben kun je dan twee stream tegelijk bekijken terwijl je maar een STB box hebt en dus voor een stream betaalt? Of moet je voor de tweede stream die €5,-- extra p/m betalen voor een tweede STB waarvan je naar de kinder cast? Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe het werkt.
Zodra je één STB (dus TV abonnement) hebt kan je ook via de android/iphone app TV kijken. De app heeft castfunctionaliteit, er is volgens mij geen max aan het aantal devices/casts dat je mag gebruiken.

Om te kunnen casten hoef je niet meer dan één STB te hebben of extra te betalen.

• EricJH
Chris.nl schreef op donderdag 13 september 2018 @ 17:15:
[...]

Zodra je één STB (dus TV abonnement) hebt kan je ook via de android/iphone app TV kijken. De app heeft castfunctionaliteit, er is volgens mij geen max aan het aantal devices/casts dat je mag gebruiken.

Om te kunnen casten hoef je niet meer dan één STB te hebben of extra te betalen.
Thanks. Ik denk dat ik het nu snap. Je kunt meerdere zenders tegelijk bekijken op een abbonement/STB; de kinderen kijken boven naar een andere zender dan de ouders in de huiskamer?

• dewaal
Als oud XMS-klant kreeg ik bij de overname door Telfort in 2014 de belofte dat we onze bestaande, gekochte Amino-ontvangers konden blijven gebruiken en geen ontvangers van hen hoefden te huren voor 2e en verdere TV-aansluitingen (hier in huis 4). Omdat de Amino's er binnenkort uit gaan zou ik dan dus 3x een ontvanger moeten huren, € 180 per jaar extra kosten.
Na protest bij de telefonische helpdesk krijg ik nu 2 ontvangers een jaar lang gratis (dat het een tijdelijke korting was zeiden ze er telefonisch niet bij). Voor oud-XMS klanten is er dus een precedent om korting te bedingen.

Hier net zo ben ook al druk aan het kijken.

• Chris.nl
  • Niet online
EricJH schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:00:
[...]
Thanks. Ik denk dat ik het nu snap. Je kunt meerdere zenders tegelijk bekijken op een abbonement/STB; de kinderen kijken boven naar een andere zender dan de ouders in de huiskamer?
Ja, de kinderen kunnen via een mobiel/tablet een andere zender naar hun beeldscherm casten, terwijl je op de STB kijkt (of dat ie uit staat).

Oefen anders maar vast wat met de NPO app en een chromecast. Die heb je nog niet gok ik... Da's ook weer een aanschaf.

• EricJH
Thanks. Het is helemaal duidelijk. :)

• Barre73
R2L schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:27:
[...]

Hier helaas niet, maar heb ze wel een bericht gestuurd met de vraag of ze toevallig gaan leveren. Als ze slim zijn springen ze hierop in, want dit kan ze heel wat nieuwe klanten opleveren als ze een gerichte campagne starten.
Dat is precies wat ze in Brabant aan het doen zijn met alle klanten die nog via WGDO keken (vooral veel Ons Brabant Net klanten).
Maar daarvoor moesten ze wel in hoog tempo apparatuur in alle PoPs plaatsen en backbones regelen. Ik betwijfel of ze dat nog een keer kunnen en dan voor veel meer PoPs in heel Nederland.

• funske
R2L schreef op donderdag 13 september 2018 @ 14:27:
[...]

Dat is dus precies wat ze hier in Eindhoven gedaan hebben. In Eindhoven was de provider ON en die is overgenomen door KPN en alle abonnee werden omgezet naar KPN, zonder DVB-C dus!
TriNed is daar op ingesprongen met huis aan huis bladen waarin ze heel duidelijk aangaven dat zij wel DVB-C hebben. Daardoor hebben ze al heel veel nieuwe klanten erbij gekregen.
Dus wie weet......

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
Exocet schreef op donderdag 13 september 2018 @ 16:04:
[...]

Dvb-c is mooi, maar toch een flink stuk duurder voor hetzelfde nu van Telfort.
Klopt misschien wel, maar Telfort stopt met DVB-C.............. 8)7

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
funske schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:34:
[...]

Dat is dus precies wat ze hier in Eindhoven gedaan hebben. In Eindhoven was de provider ON en die is overgenomen door KPN en alle abonnee werden omgezet naar KPN, zonder DVB-C dus!
TriNed is daar op ingesprongen met huis aan huis bladen waarin ze heel duidelijk aangaven dat zij wel DVB-C hebben. Daardoor hebben ze al heel veel nieuwe klanten erbij gekregen.
Dus wie weet......
Alleen trined levert dus niet op alle oude gebieden van bijv. xmsnet. En er is in amersfoort bijv. een alternatief Jonaz. Maar die heeft een zeer beperkt tv pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:18

mb1

Ik als oud Lijbrandt klant hier hetzelfde.
Heb hier inmiddels een stuk of zes Amino's staan waarvan 2 met een HD.
Nu heb ik ook net voor twee weken geleden verlengd.
De opties die Telfort vielen mij bood vielen mij eerlijk gezegd mee.
Drie (totaal) ontvangers eerste jaar gratis.
Opnemen eerste jaar gratis.
Hoofdpakket eerste half jaar Actieprijs (zie site Telfort).
Vast nummer eerste half jaar gratis.
Extra snelheid 50/50 gratis zolang ik klant blijf.

Voor mij een reden om nog een jaartje te verlengen. Moet ik volgend jaar alsnog gaan betalen voor extra ontvangers oid dan kan ik altijd nog weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

funske schreef op donderdag 13 september 2018 @ 23:34:
[...]

Dus wie weet......
Helaas wilde ze dat in Best niet herhalen (ook ON / OBN-gebied). Dus de vraag is of ze het kunnen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
mb1 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 07:08:
[...]

Ik als oud Lijbrandt klant hier hetzelfde.
Heb hier inmiddels een stuk of zes Amino's staan waarvan 2 met een HD.
Nu heb ik ook net voor twee weken geleden verlengd.
De opties die Telfort vielen mij bood vielen mij eerlijk gezegd mee.
Drie (totaal) ontvangers eerste jaar gratis.
Opnemen eerste jaar gratis.
Hoofdpakket eerste half jaar Actieprijs (zie site Telfort).
Vast nummer eerste half jaar gratis.
Extra snelheid 50/50 gratis zolang ik klant blijf.

Voor mij een reden om nog een jaartje te verlengen. Moet ik volgend jaar alsnog gaan betalen voor extra ontvangers oid dan kan ik altijd nog weg!
Sowieso moet je gewoon elk jaar bellen zodra je contract afloopt met de vraag wat ze je kunnen bieden. Ik die dat standaard elk jaar en je krijgt zo op jaarbasis 100 - 150 euro korting. Denk dat bijvoorbeeld (letterlijk een voorbeeld, dit is niet wat ik heb) aan een combinatie van: eerste drie maanden gratis opnamepakket, 6 maanden gratis snelheidsupgrade, 1 maand gratis abonnement, noem maar op. Ja dat is niet mooi verdeeld over het jaar, want ik betaalde bijvoorbeeld de eerste 2 maanden 15 euro, daarna ging het omhoog naar 30 en uiteindelijk een paar maanden het volledige bedrag. Dat maakt mij niet zo uit, ik kijk altijd over het hele jaar wat ik aan korting krijg.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Laatst online: 19-09 10:04
Luuk1983 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 08:44:
[...]

Sowieso moet je gewoon elk jaar bellen zodra je contract afloopt met de vraag wat ze je kunnen bieden.
Toch vraag ik mij dan altijd af hoe ver van tevoren je het beste kunt bellen (voordat je contract afloopt). Mijn contract loopt even uit mijn hoofd over een week of 4-6 af, kun je dan al bellen voor verlenging bij Telfort? 'Vroeger' zat ik bij KPN en zij wilden bij elke verlenging pas iets voor me doen als het contract binnen enkele weken afliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Mint schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 09:05:
[...]

Toch vraag ik mij dan altijd af hoe ver van tevoren je het beste kunt bellen (voordat je contract afloopt). Mijn contract loopt even uit mijn hoofd over een week of 4-6 af, kun je dan al bellen voor verlenging bij Telfort? 'Vroeger' zat ik bij KPN en zij wilden bij elke verlenging pas iets voor me doen als het contract binnen enkele weken afliep.
Het LIJKT mij wel, maar heel precies weet ik het niet. Ik bel meestal als ik er achter kom dat mijn abonnement verlopen is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:18

mb1

Vier tot zes weken van te voren lijkt de sweetspot😉
En ja ik bel elk jaar.
Ze hebben een bepaald korting bedrag wat er mogelijk is in totaal doorgaans is dat tussen de €150 en €180 per jaar heb ik het idee.
Nu hebben ze een actie hoofdpakket de eerste zes maand korting voor iedereen.
Daaroverheen kun je dus nog best wat onderhandelen.

Ik was het verplichte moment van overstappen van oud op nieuwe propositie met voor dus geen geen idee of er nog extra "ruimte" is om deze mensen aan boord te houden?
Wat ik wel weet is dat mijn ouders en aantal jaar geleden het aanbod kregen om van Glasvezel tv (alleen dvbc en analoog via de coax) zonder verdere diensten, om over te stappen op het internet tv en bellen pakket á €42,50 uit m'n hoofd op dat moment.
Het aanbod van toen was ZES maanden alles gratis.
Volgens mij puur omdat ze toen al van de dvbc klanten af wilden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
De veelgestelde vragen wordt steeds veranderd.

Eerst zat er 2 ontvangers bij je pakket. Toen werd dit aangepast na 1 ontvanger bij je pakket en 1 ontvanger het 1e jaar gratis.

En nu hebben ze het over 1 ontvanger gratis en de 2e ontvanger betaald. En dat je maar moet vragen bij de overstap om een actieprijs wat niet wordt gecommuniceerd op hun site maar je moet hier apart voor gaan bellen.

het wordt steeds vreemder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17:20
Ik heb gisteren gebeld; mijn contract loopt af op de vijftiende. Dit mede naar aanleiding van de nieuwe rekening waarin mijn kortingen (je betaalt de huur van decoders etc. vooraf) weg zijn. Aanbieding: drie maanden het basis internet voor €30. Mij werd gezegd na de vijftiende terug te bellen omdat dan qua korting meer mogelijk zou zijn.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
Ik vind de communicatie omtrent de overstap slecht vanuit Telfort. Ze noemen alleen de voordelen van de overstap. Waarom niet gewoon eerlijk en transparant benoemen in welke situaties de klant er op achteruit gaat...

Uiteindelijk gaat de klant er toch wel achterkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 19-09 20:45

Barrycade

Through the...

Dat staat er toch wel in?
In ieder geval op de FAQs

Geen analoge / digitale Kabel (coax), dus geen radio / tv zonder kastje
Geen fysieke opnames meer
Experiabox (ipv eigen apparatuur)

Het grootste probleem dat ik er mee heb is die experiabox, die kan je natuurlijk ook gewoon als doorgeefluik gebruiken en mijn huidige router blijven gebruiken. Maar dan heb ik weer een apparaat die stroom staat te slurpen er tussen.

Toch maar weer eens bij Ziggo en de glas alternatieven kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:30
Hier in Dordrecht gelukkig nog geen brief. Zodra Trined (met DVB-C) hier leverbaar is, stap ik direct over. Hopelijk is dat nog op tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwsmit82
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 05-03 09:11
Ik heb het hier niet over een FAQ. Ik heb het over communicatie in de vorm van brief en folder over de overstap. Daar staan alleen maar de voordelen in van de overstap. Er staat niets over mogelijke extra kosten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Barre73 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 18:19:
[...]

Weet je dat zeker?
Voor zover ik weet zit ik namelijk nog steeds op het WGDO netwerk hier in Deventer, of is dat de "zo goed als"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JustSomeone schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 19:58:
[...]

Weet je dat zeker?
Voor zover ik weet zit ik namelijk nog steeds op het WGDO netwerk hier in Deventer, of is dat de "zo goed als"?
Het zou goed kunnen dat WGDO Deventer nog niet zo ver is. Ze zijn begonnen in Brabant namelijk....
Maar dan zit je toch bij Telfort? Dan neem ik aan dat jij ook mee wordt genomen met deze ombouw. Maar in jouw geval dan inclusief ombouw van de oude PacketFront naar een nieuwe FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Barre73 schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 20:19:
[...]

Het zou goed kunnen dat WGDO Deventer nog niet zo ver is. Ze zijn begonnen in Brabant namelijk....
Maar dan zit je toch bij Telfort? Dan neem ik aan dat jij ook mee wordt genomen met deze ombouw. Maar in jouw geval dan inclusief ombouw van de oude PacketFront naar een nieuwe FTU.
Klopt, zit bij Telfort, al vanaf het begin dat hier glasvezel kwam (inclusief een verhuizing tussendoor binnen Deventer). Nog geen brief ontvangen maar ik zie tzt wel wat ik ga doen

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Nieuw glasvezel aansluiting van Telfort. 50 mbps en ik krijg rond 15 mbps download en 15 mbps voor upload. Door Telfort er is geen probleem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:54:
Nieuw glasvezel aansluiting van Telfort. 50 mbps en ik krijg rond 15 mbps download en 15 mbps voor upload. Door Telfort er is geen probleem.
:? :?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 10:54:
Zucht...
Hoe getest, wifi of kabel?

• WinterX
  • Niet online
Met wifi. Router ligt in de woonkamer.

• tita_tovenaar
  • Laatst online: 14:04
Doe de test nog een keer ,maar dan aan/via de kabel dan zal je zien dat het resultaat veel beter is!

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Chris.nl
  • Niet online
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:36:
Je router zou gewoon 50/50 moeten geven op glasvezel, als een test met een cat5e kabel dat resultaat niet geeft dan klopt er iets niet aan Telforts kant.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03:36

job

WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 13:36:
En met welk apparaat haalde je die snelheid?
Welke netwerkaart, et cetera.
Dat apparaat was ook in de woonkamer aanwezig?
Wat voor kabel hangt er tussen glasvezelmodem en de experiabox (ik neem aan dat je met router de experiabox bedoelt).

Als je wilt weten of er iets aan de hand is met jouw apparatuur, of die van telfort zal je met meer informatie moeten komen.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 15-09-2018 14:04 ]

• WinterX
  • Niet online
De modem ligt in de meterkast. Ik maak gebruik van tplink powerline 1 gigabit voor verbindig tussen de modem en de router.

• WinterX
  • Niet online
15 mbps krijg ik op mijn laptop en ook op Samsung S8.

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:23:
De modem ligt in de meterkast. Ik maak gebruik van tplink powerline 1 gigabit voor verbindig tussen de modem en de router.
Je bedoelt hopelijk niet een powerline tussen de NT/glasvezel modem en de experiabox? zoja dat is vragen om problemen. Gewoon bekabeld testen met een laptop op de experiabox via speedtest.net o.i.d.

• WinterX
  • Niet online
Nee, alleen tussen experiabox en de asus ac51u router. Experiabox werkt nu in de Bridge modus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:08:
Nee, alleen tussen experiabox en de asus ac51u router. Experiabox werkt nu in de Bridge modus.
Dus eerst een laptop of zoiets aansluiten op de experiabox met een kabel en dan testen.
Eerder mag je niet zeggen dat het aan Telfort ligt.

PS: een experiabox kan niet in bridge.behalve de V8 maar die zal je niet als nieuwe klant hebben gekregen denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:08:
Gaat erom dat je met een directe verbinding via cat5e kabel tussen de Experiabox en pc/laptop 50/50 moet krijgen. Dit is DE test die je doet voordat je kan beweren dat Telfort glasvezel 15/15 doet.

• WinterX
  • Niet online
Oke, ik ga proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:27
WinterX schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 14:23:
Gast..
Ga voordat je dit forum vervuild eerst eens normaal testen.. Een powerline voor een verbinding tussen EB en Router... Are you serious?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Chris.nl schreef op zaterdag 15 september 2018 @ 15:45:
[...]

Gaat erom dat je met een directe verbinding via cat5e kabel tussen de Experiabox en pc/laptop 50/50 moet krijgen. Dit is DE test die je doet voordat je kan beweren dat Telfort glasvezel 15/15 doet.
Met een bekabelde situatie weet je zeker dat je een goede test uitvoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dewaal schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:19:
[...]
Met een bekabelde situatie weet je zeker dat je een goede test uitvoert.
Nee hoor, je kunt ook nog met een rotte kabel testen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Freee!! schreef op zondag 16 september 2018 @ 13:37:
[...]

Nee hoor, je kunt ook nog met een rotte kabel testen.
maar dat beïnvloed wel je test resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:27

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

dewaal schreef op zondag 16 september 2018 @ 15:34:
[...]
maar dat beïnvloed wel je test resultaat.
Inderdaad en dat is ook precies, wat ik bedoelde.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Vandaag maar weer gebeld; mijn jaarcontract is nu echt voorbij. Het volgende afgesproken:

Producten

Glasvezel Internet + Interactieve TV € 42,50 per maand
Actie: 6 maanden voor € 30,00 tot 01-04-2019
Bellen € 2,50 per maand
Actie: eerste 6 maanden gratis tot 01-04-2019
Extra snelheid: 100Mb/100Mb/s € 7,50 per maand
Actie: eerste 6 maanden € 2,50 korting tot 17-03-2019
Bellen Onbeperkt Vast € 5,- per maand
FOX Sports Eredivisie € 7,50 per maand
Actie: Telfort CombiVoordeel: Gratis FOX Sports Eredivisie
Opnemen pakket € 4,99 per maand
2e interactieve TV-ontvanger € 5,- per maand

Totaal per maand (na de actie) € 67,49 (dat is wat ik nu ook betaal); eerste zes maanden €17,50 korting, totaal €105,-. Raak wel de extra zenders kwijt, maar dat stelt toch niet veel voor. Ik begreep wel dat er meer mogelijk was geweest als ik mijn mobiele abbo kon verlengen, maar dat kan nog niet.

Kortom: geen briljante aanbieding, maar ik stap hiervoor (nog) niet over. Volgend jaar kijken we verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08 00:10
Nou ik heb van de week ook de mededeling gehad dat ergens in de loop van aankomend jaar mijn (voormalige Lijbrandt) aansluiting zal worden voorzien van een nieuwe mediaconvertor (ipv de genexis die ik had incl. coax) incl. experiabox.
Uiteraard wil ik die experiabox niet in mijn netwerk hebben, dus is het mogelijk om mijn Unifi USG dusdanig in te richten dat hij alle taken (internet/firewall/routing/IPTV) kan overnemen? VOIP hoef ik niet, en coax / dvb-c gaat hem toch niet meer worden dus dat laat ik dan sowieso maar vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
R-Tech schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:45:
Nou ik heb van de week ook de mededeling gehad dat ergens in de loop van aankomend jaar mijn (voormalige Lijbrandt) aansluiting zal worden voorzien van een nieuwe mediaconvertor (ipv de genexis die ik had incl. coax) incl. experiabox.
Uiteraard wil ik die experiabox niet in mijn netwerk hebben, dus is het mogelijk om mijn Unifi USG dusdanig in te richten dat hij alle taken (internet/firewall/routing/IPTV) kan overnemen? VOIP hoef ik niet, en coax / dvb-c gaat hem toch niet meer worden dus dat laat ik dan sowieso maar vallen.
Ja dan kan, voor hulp / het zoeken van de juiste config kan ik dan dit topic adviseren. Het gaat niet zonder slag of stoot heb ik begrepen maar er zijn medetweakers die hun USG perfect/stabiel hebben.

Of misschien gebruikt iemand in topic ook een USG en wil ie wel een standaard config met je delen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
[b]Rallye schreef op maandag 17 september 2018 @ 15:39:
Kortom: geen briljante aanbieding, maar ik stap hiervoor (nog) niet over. Volgend jaar kijken we verder.
Toch is het gemiddeld 8,75 euro per maand korting simpelweg door even te bellen. Ik denk dat het niet verkeerd is. Maar dan stel ik mij altijd de vraag: wat is het alternatief? Ziggo is het enige volwaardige alternatief, want qua TV hoor ik alleen maar klachten over andere aanbieders (bijvoorbeeld Sparql). Ik denk dat je bij Ziggo niet goedkoper uit bent. Ik kijk ook elk jaar weer rond en eigenlijk valt het mij elk jaar weer tegen dat ik amper goedkoper uit kan komen. Ik ben verder tevreden over Telfort, dus met een goede aanbieding blijf ik gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Tech
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-08 00:10
Chris.nl schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:03:
[...]

Ja dan kan, voor hulp / het zoeken van de juiste config kan ik dan dit topic adviseren. Het gaat niet zonder slag of stoot heb ik begrepen maar er zijn medetweakers die hun USG perfect/stabiel hebben.

Of misschien gebruikt iemand in topic ook een USG en wil ie wel een standaard config met je delen..
Kijk dat is fijn om te horen! Ik kreeg daarnet ook van de Telfort klantenservice te horen dat ik inderdaad mijn eigen apparatuur mocht gebruiken, maar dat ze daar alleen geen ondersteuning op kunnen bieden. Tja prima :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Luuk1983 Ondanks mijn kritiek op de TV-zijde van Telfort (HD glas niet te programmeren noch opnames weer te geven via de app, onlogische zendervolgorde, favorietenlijst niet onafhankelijk van de voorgeschreven zendervolgorde te maken, verticale plaatsing van zenders in de app - dus je blijft swipen- om maar wat te noemen) blijf ik inderdaad bij Telfort. De korting neemt af (vorig jaar €150 korting), nu heb ik minder zenders en nu ook een prijsverhoging gehad. Ziggo is echter inderdaad nog veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
R-Tech schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:34:
[...]

Kijk dat is fijn om te horen! Ik kreeg daarnet ook van de Telfort klantenservice te horen dat ik inderdaad mijn eigen apparatuur mocht gebruiken, maar dat ze daar alleen geen ondersteuning op kunnen bieden. Tja prima :+
Denk dat dit je een eind op weg helpt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martijn02
  • Laatst online: 19-09 14:55

Martijn02

/* No Comment */

R-Tech schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 12:45:
Ik zit met hetzelfde probleem. Momenteel heb ik de oude propositie met 50/50, interactieve tv, bellen, en daarbij heb ik een tijd geleden zelf nog een digitale ontvanger gekocht met opnamefunctie. Die ontvanger staat in de woonkamer, de originele ontvanger staat in de studeerkamer, en de tv in de slaapkamer (en ook de wake-up-light*) zijn op de analoge kabel aangesloten.

Als ik naar de nieuwe propositie moet verlies ik dus de tv’s in de studeerkamer, en de slaapkamer, de opnamefunctionaliteit, en ik kan mijn wekkerradio niet meer gebruiken. Daarbij dus die experiabox, terwijl ik net een complete UniFi installatie heb aangelegd. Moet dus gaan kutten om alles weer werkend te krijgen.

Kortom: ik baal er behoorlijk van. Telfort brengt het alsof het het beste sinds gesneden brood is, en dat ik niets extra’s ga betalen. Ik ben erg benieuwd of dat in werkelijkheid ook zo is. Als ik het op de website invul dan ga ik toch 10€ in de maand meer betalen. Ben erg benieuwd hoe Telfort mensen met dit soort problemen tegemoet gaat komen.

* ondanks dat ik hemelsbreed 14 km bij Lopik vandaan woon is de ontvangst van analoge radio in mijn betonnen huis ongeveer 0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ze willen de klanten niet tegemoet komen. Als je hier over belt krijg je hooguit de 1e jaar gratis voor de 2e ontvanger meer kunnen ze er niet in zetten zeggen ze.

Optie is om beide producten onder te brengen bij 2 aanbieders. tv bij ziggo losse abbonement. En internet bijv. bij tweak daar kan je zelf je eigen modem op aansluiten.

Een vaste telefoon heb je eigenlijk niet meer nodig. meeste bellen toch via hun mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-09 14:42
Bij gedwongen migraties naar de nieuwe propositie, omdat het oude netwerk wordt ontmantelt, is het volgens mij de bedoeling dat je gecompenseerd wordt met korting om in ieder geval het eerste jaar hetzelfde aantal tv's te kunnen houden.
Dus vooral blijven uitstellen, tot ze je overtuigen met een goed aanbod ;) En dat kan webcare/retentie doorgaans beter dan de (externe) 1e lijn klantenservice.

[ Voor 12% gewijzigd door frickY op 18-09-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Ze geven je maar als je belt maar voor 1 jaar korting voor de 2e tv gratis. Meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zie boven voor mijn aanbieding. Voor mensen die gedwongen overstappen moet er toch meer mogelijk zijn.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Jimster schreef op vrijdag 14 september 2018 @ 17:25:
Hier in Dordrecht gelukkig nog geen brief. Zodra Trined (met DVB-C) hier leverbaar is, stap ik direct over. Hopelijk is dat nog op tijd.
Hier in Dordrecht (3315) wel een brief :'(
Gebeld met infonummer in brief.
Aanbod 6 maanden € 7,50 korting en 1 jaar gratis 2e box. Totale korting € 105.
Ik heb ook Fox Sports Eredivisie en pluspakket.
Pluspakket is dankzij combikorting gratis.
Ik neem dus aardig wat diensten af.
Aanbod vind ik een beetje karig. Bij verlengingen in het verleden (op de oude propositie dus) kreeg ik meestal meer korting.
En omdat ik ook het opnemenpakket wil, is de korting feitelijk nog minder.
Van de week nog maar eens bellen en kijken over een betere aanbieding komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
Hier in Enschede ook de brief gekregen voor overstap. Geen analoge tv meer (de reden om voor telfort te kiezen na stoppen van leibrand). Daar valt nog een beetje mee te leven met een stb. Maar ook geen radio meer en er wordt niet eens een alternatief geboden. Waardeloos. Ja doe maar via de ether.. (haha, hier slecht bereik en hoelang nog?) Of je kan radio luisteren via de TV (haha).
En na het lezen van de uitleg hier in dit forum (dat duidelijker is als het gewauwel van Telfort.
Maar nu ben ik dus op zoek naar een mogelijkheid om radio via mijn bestaande stereo te luisteren. Bestaat er een STB voor de radio? of moet het altijd via de TV?

Ronald van Doorn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
rdoorn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
Hier in Enschede ook de brief gekregen voor overstap. Geen analoge tv meer (de reden om voor telfort te kiezen na stoppen van leibrand). Daar valt nog een beetje mee te leven met een stb. Maar ook geen radio meer en er wordt niet eens een alternatief geboden. Waardeloos. Ja doe maar via de ether.. (haha, hier slecht bereik en hoelang nog?) Of je kan radio luisteren via de TV (haha).
En na het lezen van de uitleg hier in dit forum (dat duidelijker is als het gewauwel van Telfort.
Maar nu ben ik dus op zoek naar een mogelijkheid om radio via mijn bestaande stereo te luisteren. Bestaat er een STB voor de radio? of moet het altijd via de TV?
Ik (en vele anderen) hebben de stb direct aangesloten op de versterker. Dat kan o.a met een simpele tulpkabel die bij de stb wordt geleverd, maar ook met een optic kabeltje.
In het begin moet je de TV even aanzetten om te kijken welk kanaal je moet hebben (en dan kan hij weer uit) maar na een tijdje leer je die kanaalnummers wel kennen. Dan bedien je de stb voor de keuze van je zender en verder je versterker voor volume, klank etc...
Dan moet de versterker wel in de buurt van de stb en de tv staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

rdoorn schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 21:50:
Alternatief is onderbrengen bij 2 providers. Ziggo voor TV en T-Mobile voor internet. Als ik mijn mobiele abonnement daar ook afneem ben ik in mijn situatie veel goedkoper uit dan bij Telfort met al die stomme TV kastjes waar ik extra voor moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdoorn
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-09 18:08
R2L schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 22:03:
[...]

Alternatief is onderbrengen bij 2 providers. Ziggo voor TV en T-Mobile voor internet. Als ik mijn mobiele abonnement daar ook afneem ben ik in mijn situatie veel goedkoper uit dan bij Telfort met al die stomme TV kastjes waar ik extra voor moet gaan betalen.
probleem is dat ziggo ook met het analoge signaal gaat stoppen.

Ronald van Doorn

Pagina: 1 ... 67 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20