[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 66 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Dennis-L schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:56:
Ik weet niet hoelang geleden jij dan een KPN IPTV ontvanger hebt getest maar ook als ik hem stroomloos maak is hij geen 2 minuten aan het opstarten en duurt het al zeker geen 8 tot 10 minuten voordat alle functies beschikbaar zijn...
Ik heb KPN gehad vanaf 2009 tot eind 2014 en eind 2014 was dat nog gewoon zo. Het gaat erom dat je
binnen 1 - 1,5 minuut wel alle functies mag verwachten.
Dennis-L schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:58:
[...]

Ik heb nooit de oude gehad dus ik ben dan wel benieuwd wat de enorm zwaarwegende nadelen zijn van de nieuwe propositie tov de oude en wat kom ik op de nieuwe propositie te kort?
HD glas zenders gewoon op 1 tm 10
EPG altijd een week vooruit
Naast EPG opnames ook blokken van 5 uur
Altijd probleemloos werkende ontvanger
De A140 is nog een stuk kleiner dan de KPN ontvangers
Snelle opstart

De nieuwe propositie is geen nieuwe propositie als je na de leeftijd kijkt, maar beide propositie zijn ongeveer even oud.

[ Voor 47% gewijzigd door space-one op 07-07-2018 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Dennis-L schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 23:58:
[...]

Ik heb nooit de oude gehad dus ik ben dan wel benieuwd wat de enorm zwaarwegende nadelen zijn van de nieuwe propositie tov de oude en wat kom ik op de nieuwe propositie te kort?
Voor velen het grootste nadeel van de nieuwe propositie is het ontbreken van het DVB-C signaal.
Oftewel, als je een 'ouder' huis hebt met overal coax kabels, kun je met DVB-C overal tv kijken zonder extra kastjes o.i.d.
Het is eigenlijk 'ouderwets tv kijken' met coax-kabel, maar dan wel met een uitstekende digitale kwaliteit!

Ziggo levert dit nog gewoon op de kabel en op glasvezel is dit eigenlijk alleen nog maar op de oude propositie bij Telfort.
TriNed is (voor zover ik weet) nog de enige glasvezelprovider die DVB-C levert en blijft leveren; ze maken er namelijk reclame mee dat ze DVB-C hebben

Sinds kort is TriNed druk bezig om veel klanten in Brabant die overgezet (zouden) worden naar KPN te benaderen en de voordelen van DVB-C te benadrukken (zie dit huis aan huis krantje)

En..... ze leveren standaard 500/500 Mbps!

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
funske schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 11:50:
[...]

Voor velen het grootste nadeel van de nieuwe propositie is het ontbreken van het DVB-C signaal.
Oftewel, als je een 'ouder' huis hebt met overal coax kabels, kun je met DVB-C overal tv kijken zonder extra kastjes o.i.d.
Het is eigenlijk 'ouderwets tv kijken' met coax-kabel, maar dan wel met een uitstekende digitale kwaliteit!

Ziggo levert dit nog gewoon op de kabel en op glasvezel is dit eigenlijk alleen nog maar op de oude propositie bij Telfort.
TriNed is (voor zover ik weet) nog de enige glasvezelprovider die DVB-C levert en blijft leveren; ze maken er namelijk reclame mee dat ze DVB-C hebben

Sinds kort is TriNed druk bezig om veel klanten in Brabant die overgezet (zouden) worden naar KPN te benaderen en de voordelen van DVB-C te benadrukken (zie dit huis aan huis krantje)

En..... ze leveren standaard 500/500 Mbps!
Jonaz is de andere provider die dat ook doet en die leveren zelfs alleen maar DVB-C (geen IPTV dus). Helaas wel met Smartcard of decoder maar toch...

Maar voor zowel Jonaz als Trined geldt hetzelfde: Alleen in bepaalde gebieden. Trined kan alleen DVB-C leveren, daar waar ze eigen apparatuur in de PoPs plaatsen met eigen aanvoer. Ze hebben ergens een pot geld gevonden om recent dat te gaan doen in de gebieden waar Ons Brabant Net leverde en waar klanten verplicht naar KPN moeten.
Maar in heel veel andere gebieden kan je wel Trined krijgen maar dan via KPN netwerk. En dus zonder DVB-C.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Barre73 schreef op zaterdag 7 juli 2018 @ 23:27:
[...]

Jonaz is de andere provider die dat ook doet en die leveren zelfs alleen maar DVB-C (geen IPTV dus). Helaas wel met Smartcard of decoder maar toch...

Maar voor zowel Jonaz als Trined geldt hetzelfde: Alleen in bepaalde gebieden. Trined kan alleen DVB-C leveren, daar waar ze eigen apparatuur in de PoPs plaatsen met eigen aanvoer. Ze hebben ergens een pot geld gevonden om recent dat te gaan doen in de gebieden waar Ons Brabant Net leverde en waar klanten verplicht naar KPN moeten.
Maar in heel veel andere gebieden kan je wel Trined krijgen maar dan via KPN netwerk. En dus zonder DVB-C.
Okè, dank voor je toevoeging @Barre73 !! _/-\o_

Edit:
Overigens wist ik dat laatste helemaal niet; TriNed zonder DVB-C!
Hier in Eindhoven wordt door TriNed in ieder geval behoorlijk actie gevoerd om klanten te krijgen voor TriNed mèt DVB-C; huis-aan-huis krantjes, voorlichtingsavonden op diverse plaatsen in Eindhoven e.o.

[ Voor 15% gewijzigd door funske op 08-07-2018 15:18 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:46
Ik ben van de week overgegaan van Telfort DVB-C naar IPTV.
Ik heb de HD zenders nog op 701 en verder. Ik had gehoopt dat het al op 1 en verder zou zitten. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-09 15:09
ducolwd schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 17:57:
Ik ben van de week overgegaan van Telfort DVB-C naar IPTV.
Ik heb de HD zenders nog op 701 en verder. Ik had gehoopt dat het al op 1 en verder zou zitten. Helaas.
Mijn ouders (7443) hebben toevallig deze week bericht gehad dat ze 17-7 HD op 1 krijgen. Ze zitten nu nog bij KPN en gaan per 23-7 over naar Telfort, maar verwacht niet dat het dan weer terug gaat naar 701 en 661 (HD glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
Helaas gaat alleen HD naar 1. HD glas blijft op 661 e.v.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
Rallye schreef op zaterdag 14 juli 2018 @ 11:46:
Helaas gaat alleen HD naar 1. HD glas blijft op 661 e.v.
Voorlopig ja.

Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

gisteren geprobeerd 6-maand-oud contract met een jaar te verlengen i.v.m. prijswijziging van juli. Opzeggen mocht, verlengen ook. Maar was maar 3 x 12,50 korting te vergeven. Dus maar niet gedaan. Beetje jammer dat er niet meer in zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Dennis-L Goed nieuws! De eerste keer dat ik dat lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davegriffejoen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:41
Via de oude propositie keek ik meestal via dvb-c tv. Helaas kon ik bij verlengen op de geen korting meer krijgen als ik niet zou overstappen op het nieuwe aanbod. Zojuist toch een behoorlijk nadeel van het IPTV aanbod van de nieuwe propositie ontdekt: terwijl er op mijn scherm nog geschoten moest worden kon ik de reactie van het café aan de overkant van de straat al horen op de penalty.
Dit in combinatie met de nog steeds achterlijke zendervolgorde (ja er wordt aan gewerkt, maar zoiets simpels als dit mag niet meer dan 2 maanden duren) is voor mij reden om als dit jaarcontract afloopt te kijken naar een andere aanbieder voor in ieder geval de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
davegriffejoen schreef op zondag 15 juli 2018 @ 17:49:
Via de oude propositie keek ik meestal via dvb-c tv. Helaas kon ik bij verlengen op de geen korting meer krijgen als ik niet zou overstappen op het nieuwe aanbod. Zojuist toch een behoorlijk nadeel van het IPTV aanbod van de nieuwe propositie ontdekt: terwijl er op mijn scherm nog geschoten moest worden kon ik de reactie van het café aan de overkant van de straat al horen op de penalty.
Dit in combinatie met de nog steeds achterlijke zendervolgorde (ja er wordt aan gewerkt, maar zoiets simpels als dit mag niet meer dan 2 maanden duren) is voor mij reden om als dit jaarcontract afloopt te kijken naar een andere aanbieder voor in ieder geval de tv.
Dit probleem heb ik al een keer veroorzaakt bij mijn buurman :+

Maar sinds de komst van meer verschillende TV-aanbieders (coax, DVB-C, satelliet, glasvezel met daarop verschillende partijen/technieken) doet dit probleem zich niet alleen voor bij IPTV, helaas :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertusG
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In mijn meterkast heb ik zowel een glasvezelaansluiting als een ADSL aansluiting. Ik hoorde pas als men 50 mb/s ADSL bestelt dat deze desondanks wordt geleverd op de glasvezelaansluiting, inclusief synchrone upload snelheid. Kan iemand bevestigen of dit klopt?

50/50 mb/s verbinding is voor mij voldoende en dat zou toch €7,50 per maand schelen.

[ Voor 4% gewijzigd door BertusG op 17-07-2018 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
BertusG schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 14:17:
In mijn meterkast heb ik zowel een glasvezelaansluiting als een ADSL aansluiting. Ik hoorde pas als men 50 mb/s ADSL bestelt dat deze desondanks wordt geleverd op de glasvezelaansluiting, inclusief synchrone upload snelheid. Kan iemand bevestigen of dit klopt?

50/50 mb/s verbinding is voor mij voldoende en dat zou toch €7,50 per maand schelen.
Als er glasvezel leverbaar is op jouw adres en Telfort daar ook over kan leveren (KPN WBA) dan wordt het standaard op glasvezel geleverd.
De snelheid kán synchroon zijn. De upload ligt vaker meer richting de 50 dan 5 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Binnenkort krijgen wij ook Telfort Glas. Ik heb de handleiding er alvast bij gepakt en i.t.t. T-Mobile kun je de TV-ontvangen op iedere ethernetpoort van de Experiabox aansluiten. Zou dit ook werken meteen simpele switch er tussen zodat mijn Raspberry Pi gewoon internet krijgt en de Arris IPTV? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Skylevel schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:25:
Binnenkort krijgen wij ook Telfort Glas. Ik heb de handleiding er alvast bij gepakt en i.t.t. T-Mobile kun je de TV-ontvangen op iedere ethernetpoort van de Experiabox aansluiten. Zou dit ook werken meteen simpele switch er tussen zodat mijn Raspberry Pi gewoon internet krijgt en de Arris IPTV? 8)
Zolang die switch IGMP snooping ondersteund wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:24
ik222 schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:48:
[...]

Zolang die switch IGMP snooping ondersteund wel.
En het geen TP-Link SG105 is... Zou IGMP moeten ondersteunen, echter in de praktijk werkt het echt niet goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

mad-dog schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 14:58:
[...]

En het geen TP-Link SG105 is... Zou IGMP moeten ondersteunen, echter in de praktijk werkt het echt niet goed
Welke zuinige switch raad je wel aan?

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
albino71 schreef op zondag 5 augustus 2018 @ 13:27:
[...]

Welke zuinige switch raad je wel aan?
Netgear GS105E. Dit zijn de switches welke KPN/XS4ALL ook leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
St00mwals schreef op vrijdag 13 juli 2018 @ 21:27:
[...]

Mijn ouders (7443) hebben toevallig deze week bericht gehad dat ze 17-7 HD op 1 krijgen. Ze zitten nu nog bij KPN en gaan per 23-7 over naar Telfort, maar verwacht niet dat het dan weer terug gaat naar 701 en 661 (HD glas).
Wonderbaarlijk maar waar:
Sinds de overgang van KPN naar Telfort zitten de HD kanalen bij mijn ouders niet meer op 1.

Toch bijzonder dat hier verschil in zit tussen KPN en Telfort, ik had echt verwacht dat dit een instelling in de gehele propositie zou zijn, maar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
St00mwals schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Sinds de overgang van KPN naar Telfort zitten de HD kanalen bij mijn ouders niet meer op 1.

Toch bijzonder dat hier verschil in zit tussen KPN en Telfort, ik had echt verwacht dat dit een instelling in de gehele propositie zou zijn, maar niet dus.
Voor nieuwe klanten gaat dit allemaal gefaseerd. Ik ben na m'n overgang naar xs4all ook weer terug bij af.
De glas kanalen 661 en hoger vallen er sowieso buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
St00mwals schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 09:22:
[...]

Oh dat is vreemd, bij mij zitten de HD-kanalrn bij Telfort gewoon op 1 sinds een tijdje. Alleen de glas zenders zitten nog op 661 en hoger.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik kreeg laatst een firmware update van m'n IPTV kastje en zat enkele minuten vergeefs te denken "Jaaaa, ze hebben het geregeld"... Maar ach, an sich red ik me prima met zappen vanaf 661, 't is alleen niet handig om derden de afstandsbediening te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Luuk1983 schreef op zondag 12 augustus 2018 @ 11:29:
[...]

Oh dat is vreemd, bij mij zitten de HD-kanalrn bij Telfort gewoon op 1 sinds een tijdje. Alleen de glas zenders zitten nog op 661 en hoger.
Lees mijn reactie... Als je nu zou opzeggen en opnieuw klant wordt sluit je ook weer aan achter in de rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Vreemd, ik ben sinds vrijdag klant (nieuwe aansluiting, kom van Ziggo) en had meteen HD op 1? Zal het aan een gebied liggen?

Heb de Arris ontvanger overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-06-2021
Ik wou ook misschien naar telfort maar zie er vanaf. Ik heb glasvezel en heb aan 50 mbit up en down meer dan genoeg aan maar telfort bied geen 50 mbit symetrisch snelheid aan maar 50 down en maar 5 up en dat via glasvezel? Zo dwingen ze klanten om 100 mbit te nemen want die heeft wel 100 mbit down en up en kost 7.50 extra. Dan maar een provider zoeken die wel 50/t0 kan leveren. Domme actie van telfort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

als je dit topic beetje zou lezen, zou je weten dat je op glas gewoon 50/50 krijgt stiekem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Maar geen garanties....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bt1441
daarom. Geen garantie. Als upload snelheid wel ineens van 50 naar 5 gaat heb je geen reden tot klagen. Vindt gewoon slappe gedoe van telfort. 5 mbit upload met glasvezel.... ?? Sjonge en dat anno 2018? 20 jaar geleden had je al 5 mbit upload.

Inmiddels paar providers gevonden die wel 50/50 aanbieden. Doei telfort

[ Voor 8% gewijzigd door bt1441 op 13-08-2018 21:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Het is misschien geen garantie maar kan je garanderen dat er onderliggend richting KPN gewoon 50/50 besteld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Is helemaal niet zo dom als het lijkt. KPN doet hetzelfde. Het is voor klanten veel makkelijker. Telfort kan op die manier het aantal verschillende abonnementen flink terug brengen. Geen onderscheid in abonnementen tussen glasvezel of DSL. Je neemt gewoon een 50/5 abonnement en als glas beschikbaar is krijg je dat. Zo niet dan via DSL.
Ik vind zelf wel dat ze dan een upgrade mogelijkheid naar 50/50 zouden moeten aanbieden voor bijvoorbeeld 2,50 of zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
  • Laatst online: 22-09 05:04
Barre73 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:04:
Is helemaal niet zo dom als het lijkt. KPN doet hetzelfde. Het is voor klanten veel makkelijker. [...]
offtopic:
Dat is net zoiets als zeggen dan Lego Duplo echt veel makkelijker en te prefererenis boven gewone Lego. In wat voor kleuterwereld leven we eigenlijk?
:X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bt1441
Barre73 schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 22:04:
Is helemaal niet zo dom als het lijkt. KPN doet hetzelfde. Het is voor klanten veel makkelijker. Telfort kan op die manier het aantal verschillende abonnementen flink terug brengen. Geen onderscheid in abonnementen tussen glasvezel of DSL. Je neemt gewoon een 50/5 abonnement en als glas beschikbaar is krijg je dat. Zo niet dan via DSL.
Ik vind zelf wel dat ze dan een upgrade mogelijkheid naar 50/50 zouden moeten aanbieden voor bijvoorbeeld 2,50 of zoiets.
totaal niet mee eens. Dit is gewoon marketings truck van telfort want wil je meer upload dan ben je verplicht de duurdere pakket te nemen en zo hopen ze dat meer mensen duurdere pakket nemen. Telfort weet ook dat veel mensen genoeg hebben aan 50/50 en niet 50/5 als het gaat om enkel glasvezel internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
bt1441 schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 07:39:
[...]
totaal niet mee eens. Dit is gewoon marketings truck van telfort want wil je meer upload dan ben je verplicht de duurdere pakket te nemen en zo hopen ze dat meer mensen duurdere pakket nemen. Telfort weet ook dat veel mensen genoeg hebben aan 50/50 en niet 50/5 als het gaat om enkel glasvezel internet.
Met DSL gaat het precies hetzelfde. Je krijgt tegenwoordig meestal 30 upload maar op papier is het 5.
Daarom zei ik ook dat er een goedkope upgrade zou moeten zijn naar 50/50 en niet meteen naar 100/100. Dat maakt het inderdaad een marketing ding.
Hiervoor waren er een heleboel verschillende abonnementen op DSL en op glas. Dat werd een beetje verwarrend soms. Dus dat is versimpeld maar daarbij zijn ze helaas doorgeschoten met de prijzen in mijn opinie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
woekele schreef op maandag 13 augustus 2018 @ 20:29:
als je dit topic beetje zou lezen, zou je weten dat je op glas gewoon 50/50 krijgt stiekem.
50/>50 zelfs als je de experiabox de deur uit doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Oude propositie

Sinds een paar dagen geen gids meer op DVB-C. Iemand anders met de oude propositie die hier ook last van heeft?
Is dit het begin van het einde van DVB-C bij Telfort?

[ Voor 16% gewijzigd door funske op 15-08-2018 11:37 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zie hierboven, de eerste worden al verplicht overgezet. Het einde van DVB-C is al lang begonnen. Maar dit lijkt me gewoon een storing. DVB-C beeindigen door zonder aankondiging langzaam het aanbod af te schaffen lijkt me zelfs voor Telfortbegrippen vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
Rallye schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 08:25:
Zie hierboven, de eerste worden al verplicht overgezet. Het einde van DVB-C is al lang begonnen. Maar dit lijkt me gewoon een storing. DVB-C beeindigen door zonder aankondiging langzaam het aanbod af te schaffen lijkt me zelfs voor Telfortbegrippen vreemd....
Klopt, alleen duurde het een aantal dagen en dat was erg raar.

Maar inmiddels zit ik bij TriNed en daar werkt alles uitstekend; alle gebruikelijke NL-zenders allemaal in HD via DVB-C!!! En een correct werkende EPG!
En de snelheid van internet is uitstekend!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:37

R2L

funske schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 12:19:
[...]

Klopt, alleen duurde het een aantal dagen en dat was erg raar.

Maar inmiddels zit ik bij TriNed en daar werkt alles uitstekend; alle gebruikelijke NL-zenders allemaal in HD via DVB-C!!! En een correct werkende EPG!
En de snelheid van internet is uitstekend!
Hopelijk komt Trined in meer gebieden op het moment dat Telfort met de oude propositie gaat stoppen. Anders wordt het voor mij Ziggo TV en glasvezel internet via T-Mobile. We hebben namelijk 5 televisies in huis die zo af en toe worden gebruikt. Ik ben bang dat Telfort mij geen 5 ontvangers cadeau doet zonder extra maandelijkse kosten te willen berekenen... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
R2L schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Hopelijk komt Trined in meer gebieden op het moment dat Telfort met de oude propositie gaat stoppen. Anders wordt het voor mij Ziggo TV en glasvezel internet via T-Mobile. We hebben namelijk 5 televisies in huis die zo af en toe worden gebruikt. Ik ben bang dat Telfort mij geen 5 ontvangers cadeau doet zonder extra maandelijkse kosten te willen berekenen... ;(
Een chromecast geeft goede kwaliteit en is gratis via de app te gebruiken, wellicht niet enorm handig maar qua kijkkwaliteit geen straf. Voor af en toe wellicht redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
R2L schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 23:46:
[...]

Kijken of je hier en daar wat STBs op de kop kan tikken. Bij glasvezel kun je zonder problemen decoders activeren, zonder dat je hiervoor betaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mad-dog schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:32:
[...]

Kijken of je hier en daar wat STBs op de kop kan tikken. Bij glasvezel kun je zonder problemen decoders activeren, zonder dat je hiervoor betaalt...
I call BS.

Elke STB moet je gewoon activeren met je abonnee nummer en pincode.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

I call BS.

Oude of nieuwe propositie? Bij de oude kun je gewoon een box aansluiten en gaan. Hoe het bij de nieuwe zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 08:41:
[...]

I call BS.

Dat bedoel ik ook, je hoeft alleen geen huur af te dragen voor extra stb's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

mad-dog schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:33:
[...]

Dat bedoel ik ook, je hoeft alleen geen huur af te dragen voor extra stb's
Maar weet je dan ook of je met meerdere STB’s op hetzelfde abonnee nummer kunt activeren als je ‘officieel’ maar één STB bezit?

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 22-09 15:53
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 09:58:
[...]

Maar weet je dan ook of je met meerdere STB’s op hetzelfde abonnee nummer kunt activeren als je ‘officieel’ maar één STB bezit?
Ik zit op de oude propositie en kreeg 1 stb van Telfort. Ik heb er zelf 2 via marktplaats gekocht en die werken prima.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Mozart schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:45:
[...]

Ik zit op de oude propositie en kreeg 1 stb van Telfort. Ik heb er zelf 2 via marktplaats gekocht en die werken prima.
Maar oude propositie wordt uitgefaseerd, en ik zit al lang op de nieuwe propositie.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Laatst online: 22-09 15:53
MisteRMeesteR schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 10:49:
[...]

Maar oude propositie wordt uitgefaseerd, en ik zit al lang op de nieuwe propositie.
Ok, dat had ik niet begrepen. Ben wel benieuwd naar het antwoord voor de nieuwe propositie dan :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Mozart schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Ok, dat had ik niet begrepen. Ben wel benieuwd naar het antwoord voor de nieuwe propositie dan :)
Bij Telfort/KPN glas kan je een extra decoder activeren met een kleine omweg (een decoder buiten je abonnement dus). Maar er wordt af en toe gecheckt op geactiveerde decoders versus je abonnement en dan worden ze alsnog gedeactiveerd. Hoe vaak "af en toe" is weet ik oprecht niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tys
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:43

Tys

Vorige week overgestapt van NLEx naar Telfort. Glasvezel (+TV) met 50mbit, de 50up (of 60-70 in de speedtests) is dan weer een meevaller. Geen garanties las ik al ergens, maar goed.

Scheelt toch weer een tientje in de maand qua kosten, actietarief de eerste 3 maanden, geen activatiekosten en €50 cashback. Het loont echt om jaarlijks even te gaan shoppen. Je krijgt dan wel zo'n wazige partij achter je aan (Guidion) die maar al te graag je modem komt ophangen ("is verplicht meneer") maar als je die wegwuift als ze (anderhalf uur te laat) bij je aan de deur staan dan is het ook geen probleem.

Nu maar hopen dat Telfort ook een TV-kanaal inricht met haardvuur deze winter :)

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Nu maar hopen dat Telfort ook een TV-kanaal inricht met haardvuur deze winter :)
Liever alle HD-glaszenders vooraan in de lijst (of echt een eigen lijst kunnen maken) en daarvan opnames kunnen programmeren via de app. Of alle zenders in HD.......

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 28-08-2018 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pilovali
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 22-09 12:12
Afbeeldingslocatie: https://share.pilovali.nl/8Cf47T7b.png
Ik kan ineens casten naar m'n STB. Er staat blijkbaar een YouTube app op.
Wel geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Mozart schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 11:25:
[...]

Dit kon tot enkele jaren terug, tegenwoordig zit er echt een limiet op van hoeveel stbs je in je abbo hebt. Je krijgt dan (helaas >:) ) keurig een melding van max aantal ontvangers..

• Rallye
Pilovali schreef op dinsdag 28 augustus 2018 @ 16:59:
[afbeelding]
Ik kan ineens casten naar m'n STB. Er staat blijkbaar een YouTube app op.
Wel geinig.
Ah, nou weet ik waarom ik al een poosje (naar ik dacht) mijn Chromecasts dubbel zag: ik zie twee Chromecasts en twee Telfort-ontvangers, die allemaal de naam hadden van de kamer waarin ze stonden. Grappig. Is overigens als zo sinds begin dit jaar. Eén van de Chromecasts heb ik recent hernoemd. Ook toen viel mij op dat de oude naam “bleef staan”. Dat is dus niet zo.

Cast Twente motorclub

[ Voor 12% gewijzigd door Rallye op 30-08-2018 13:17 ]

• basix
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 13:16
Rallye schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 13:16:
[...]

Ah, nou weet ik waarom ik al een poosje (naar ik dacht) mijn Chromecasts dubbel zag: ik zie twee Chromecasts en twee Telfort-ontvangers, die allemaal de naam hadden van de kamer waarin ze stonden. Grappig. Is overigens als zo sinds begin dit jaar. Eén van de Chromecasts heb ik recent hernoemd. Ook toen viel mij op dat de oude naam “bleef staan”. Dat is dus niet zo.

[afbeelding]
Bij mijn weten is die Chromecast functionaliteit alleen voor Youtube beschikbaar in de nieuwe software release op de STB, althans, dat maakte ik op uit het nieuwsbericht vorige week dat KPN met een nieuwe software versie op de STB's waarin deze functionalteit werd genoemd. Blijkbaar wordt die al uitgerold.

zie https://forum.kpn.com/int...stus-2018-7-3-52-2-456892

• Rallye
Misschien dat het casten pas sinds kort werkt, maar het beeld zoals hierboven in de Youtube-app heb ik al sinds eerder dit jaar. Hoofdletters zijn de Acadyans, kleine letters de Chromecasts.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naja, ik zal wel weer achteraan staan qua update. HD zenders en HD glas staan ook nog in 6 en 7 honderd. En deze cast is er dus ook niet.

Tenminste ik zie hem niet vanaf mobiel.

In het menu kan ik de opties wel terugvinden voor zowel HD als tvconnect.
Daar kun je dus ook de naam van de cast functie aanpassen, default WOONKAMER .

[ Voor 42% gewijzigd door Get!em op 31-08-2018 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21:04

Barrycade

Through the...

Gisterochtend een storing gehad van internet: na reboot modem 3 minuten internet en dan weer geen internet.

Via de helpdesk besloten om de Genexis te vervangen. Afspraak gemaakt met Gideon (kon pas maandagavond) maar automagisch is internet het weer terug. Ik kijk het weekend even aan maar als het blijft werken dan maar maandag monteur afzeggen.

Helpdesk wilde me wel even snel van mijn oude propositie afpraten (aangezien ze het modem toch gaan wisselen....) Maar daar maar niet in mee gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:20
basix schreef op donderdag 30 augustus 2018 @ 14:49:
[...]

Bij mijn weten is die Chromecast functionaliteit alleen voor Youtube beschikbaar in de nieuwe software release op de STB, althans, dat maakte ik op uit het nieuwsbericht vorige week dat KPN met een nieuwe software versie op de STB's waarin deze functionalteit werd genoemd. Blijkbaar wordt die al uitgerold.

zie https://forum.kpn.com/int...stus-2018-7-3-52-2-456892
De "cast" functie werkte ook al in de Netflix app. Kijken op de STB bedienen in de app op de telefoon.
Sowieso bij casten van Netflix zag ik zowel de chromecast en STB staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik heb de STB's in een andere ip-range als m'n WiFi netwerk en geen last van alle ongevraagde castfunctionaliteit (gehad).
- edit -
O wacht, ik zie dat je die functie ook handmatig kan uitschakelen, dat scheelt. Alle apparaten met toegevoegde castfunctie zouden dat mogen hebben. 'k Vind het maar flauwekul om te moeten scrollen om m'n Chromecast te kunnen gebruiken.

[ Voor 55% gewijzigd door Chris.nl op 31-08-2018 12:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Kortom: connect is een leuke functie, maar een Chromecast-vervanger is het niet, zolang het alleen met Netflix en Youtube werkt en niet met NPO Start bijvoorbeeld.

Wel vreemd dat Telfort/KPN de functie niet lijkt te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:05
Ik heb een probleem hier:
ik was aan het downloaden en ik merkte dat ik tot 11.4 mb/s kon downloaden, terwijl ik normaal tot 20.1 mb/s kan downloaden. ik dacht dat het kabel kapot was, maar dat was niet het geval. ik heb verschillende speedtest op andere apparaten getest, en ik kom niet verder dan 100 mbps, terwijl mijn abonnement 200 mbps is.

wat is er aan de hand?
ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
westlym schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:45:
Ik heb een probleem hier:
ik was aan het downloaden en ik merkte dat ik tot 11.4 mb/s kon downloaden, terwijl ik normaal tot 20.1 mb/s kan downloaden. ik dacht dat het kabel kapot was, maar dat was niet het geval. ik heb verschillende speedtest op andere apparaten getest, en ik kom niet verder dan 100 mbps, terwijl mijn abonnement 200 mbps is.

wat is er aan de hand?
ik hoor het graag.
Even voor de duidelijkheid... Test je via wifi 2.4GHz, 5GHz of kabel rechtstreeks aangesloten op modem?

Wanneer je met een kabel direct aangesloten op 't modem de juiste snelheid niet haalt ligt het bij Telfort, anders moet je troubleshooten in je thuisnetwerk.

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 08-09-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Chris.nl schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 19:53:
[...]

Even voor de duidelijkheid... Test je via wifi 2.4GHz, 5GHz of kabel rechtstreeks aangesloten op modem?

Wanneer je met een kabel direct aangesloten op 't modem de juiste snelheid niet haalt ligt het bij Telfort, anders moet je troubleshooten in je thuisnetwerk.
ik heb ook een kabel direct aangesloten op de modem van telfort, en ik blijf de helft van de snelheid halen. en ik heb verschillende kabels geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
westlym schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:00:
[...]

ik heb ook een kabel direct aangesloten op de modem van telfort, en ik blijf de helft van de snelheid halen. en ik heb verschillende kabels geprobeerd.
Dan zou ik Telfort bellen... Als een modem reboot of factory reset (wat je vast al geprobeerd hebt) niets uithaalt, ligt de oorzaak bij hun. Zeker op glasvezel moet je gewoon de max van je abonnement kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• westlym
Chris.nl schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:02:
[...]

Dan zou ik Telfort bellen... Als een modem reboot of factory reset (wat je vast al geprobeerd hebt) niets uithaalt, ligt de oorzaak bij hun. Zeker op glasvezel moet je gewoon de max van je abonnement kunnen halen.
Beide gedaan.
Ik zal ze maandag opbellen.
Of heeft dit met een algemene storing te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Ik denk het niet, en anders is dat tegen maandag wel bekend

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• westlym
Chris.nl schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 21:29:
Ik denk het niet, en anders is dat tegen maandag wel bekend
het was geen storing bij telfort.
ik gebruikte de verkeerde kabels, namelijk cat 5, en ik moest cat 5e of hoger gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Nooit aan gedacht :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Analoog (D-VBC) gaat verdwijnen. Iedereen gaat over naar het interactieve tv pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
funske schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 11:37:
Oude propositie

Sinds een paar dagen geen gids meer op DVB-C. Iemand anders met de oude propositie die hier ook last van heeft?
Is dit het begin van het einde van DVB-C bij Telfort?
Ja alles wordt omgezet. Ben ook zelf oude propositie klant en krijg vandaag de brief binnen.

[ Voor 9% gewijzigd door dewaal op 11-09-2018 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steviewonder23
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:30
Wat staat er in de brief dan? Nog een aanbieding om over te stappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemd
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
steviewonder23 schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:30:
Wat staat er in de brief dan? Nog een aanbieding om over te stappen?
De brief is een vooraankondiging dat DVB-C en analoog gaan verdwijnen. 'Binnenkort' krijg je meer informatie. Je krijgt een nieuwe modem, nieuwe mediabox etc. en een monteur gaat het kosteloos vervangen allemaal. Ik hoop dat het nog lang duurt want ik gebruik de Amino's niet, maar wel DVB-C via een tvheadend server (icm schotel).

Anderzijds maakt het het allemaal wel extra overzichtelijk nu. Het belangrijkste voordeel van Telfort glasvezel is voor mij nu weg, dus ik kan weer vrij rondkijken wat de goedkoopste oplossing is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Hallo,

Ik heb glasvezel internet bij Telfort sinds paar weken. Helaas heb ik geen stopcontact in de meterkast (energie/gas). Ik heb ook andere meterkast voor water in de woning (het is een appartement) met 2 stopcontacten maar ik zie er geen aansluiting voor de glasvezel. Ik heb iets gevonden maar ik heb helemaal geen idee wat dat is.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/dMoTLU/20180911_185335.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23:23

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

WinterX schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:05:
Hallo,

Ik heb glasvezel internet bij Telfort sinds paar weken. Helaas heb ik geen stopcontact in de meterkast (energie/gas). Ik heb ook andere meterkast voor water in de woning (het is een appartement) met 2 stopcontacten maar ik zie er geen aansluiting voor de glasvezel. Ik heb iets gevonden maar ik heb helemaal geen idee wat dat is.

[Afbeelding]
Dat zijn drie paar afgedopte electrische draden. Zwart zijn normaal gesproken schakeldraden, de codebetekenis van rood ken ik niet.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
En de meterkast met de glasvezel en zonder stopcontact.

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b31yLU/20180911_191500.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/emW9S9/20180911_191503.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/mYiOn9/20180911_191508.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/iEew79/20180911_191514.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:07

servies

Veni Vidi Servici

willemd schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 18:43:
[...]

De brief is een vooraankondiging dat DVB-C en analoog gaan verdwijnen. 'Binnenkort' krijg je meer informatie. Je krijgt een nieuwe modem, nieuwe mediabox etc. en een monteur gaat het kosteloos vervangen allemaal. Ik hoop dat het nog lang duurt want ik gebruik de Amino's niet, maar wel DVB-C via een tvheadend server (icm schotel).

Anderzijds maakt het het allemaal wel extra overzichtelijk nu. Het belangrijkste voordeel van Telfort glasvezel is voor mij nu weg, dus ik kan weer vrij rondkijken wat de goedkoopste oplossing is. :)
Dat wordt voor mij einde Telfort dan...
Psst... die glasvezelmodem en die router zitten in een METERkast vlak naast dat ding waar al wat groepen in zitten...

Dus: ....

spoiler:
Laat een electriciën even een extra groep daar aanmaken met een stopcontactje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Dat kan maar het is een woning van de woningcorporatie :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WinterX
  • Niet online
Net e-mail gekregen: "Glasvezel komt binnen via de meterkast in de hal. Deze kunt u doortrekken naar de woning door een al aangebrachte mantelbuis"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:28
Hier met oude DVB-c propositie ook brief voor verplichte overstap ontvangen. Zie wel in de FAQ op die tijdelijke site: www.telfort.nl/naardigitaal dat we contractsvrij zijn maar dat we kennelijk wel 2 decoders ontvangen. Dat laatste vind ik nog wel interessant want overal moet je daar toch weer 5 Euro per maand voor betalen. Ga alleen verhuizen in november dus even kijken hoe dit allemaal uitpakt.

[ Voor 5% gewijzigd door Katseviool op 11-09-2018 21:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:07

servies

Veni Vidi Servici

WinterX schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 19:44:
Dat kan maar het is een woning van de woningcorporatie :-)
Ja en? Dat betekent niet dat je niet een klein groepje erbij kunt maken
't Is voor je eigen gemak... en volgens mij mag je het nog zelf doen ook en zo moeilijk is het ook niet....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
Katseviool schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 20:48:
Hier met oude DVB-c propositie ook brief voor verplichte overstap ontvangen. Zie wel in de FAQ op die tijdelijke site: www.telfort.nl/allesdigitaal
De link werkt niet (meer)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
https://www.telfort.nl/pe...-over-naar-digitaal-2.htm

Ik heb de overstap al laten doen dat stond onderin de brief die we kregen. Maar de persoon die mij had geholpen zegt dat de 2e decoder maar 1 jaar gratis is.

Maar nergens zie ik dat in de veel gestelde vragen dat we voor de 2e straks 5 euro moeten gaan betalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 13:28
EricJH schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 21:18:
[...]
De link werkt niet (meer)?
Fixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
dewaal schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:03:
Analoog (D-VBC) gaat verdwijnen. Iedereen gaat over naar het interactieve tv pakket.
Blijft jammer. Was eigenlijk voor de klant het beste systeem (en had nog beter gekund door vol voor DVB-C te gaan). Heb al eerder aangegeven dat ik het nieuwe systeem (waarnaar ik vorig jaar al ben overgestapt) veel minder vind. In een jaar is er niets aan verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Ik kijk al jaren digitaal via het Amino platform met de HD glas kanalen gewoon op 1

Alle opnames in de cloud / harddisk ben je kwijt al je overstapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Telfort zou HD zenders op DVB-C kunnen zetten bij wijze van innovatie. Eeuwig zonde dat alles gelijkgeschakeld wordt met het internet en tv via xDSL model.

Distributie in huis via coax is stabiel en wat veel mensen nog hebben/hadden liggen. Nu moet de klant met wifi gaan prutsen of UTP kabels trekken of met homeplugs prutsen.

Toen Reggefiber nog geen onderdeel was van KPN was het een derde netwerk partij met eigen netwerk en content en was er meer concurrentie. Nu hebben we de situatie als in België met aan de ene kant KPN (Belgacom) en aan de andere kant Ziggo (Telenet). Daar is de consument niet bij gebaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
space-one schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:09:
Alle opnames in de cloud / harddisk ben je kwijt al je overstapt.
En dat is dus juist wat ik zo smerig vind van KPN!!
Met DVB-C kan ik mijn eigen opnames op mijn Humax bewaren zolang ik dat wil. Ook nu ik overgestapt ben naar Trined heb ik nog steeds dezelfde voordelen van DVB-C.

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-09 21:37

R2L

dewaal schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:06:
[...]

Ja alles wordt omgezet. Ben ook zelf oude propositie klant en krijg vandaag de brief binnen.
Dit betekent voor mij dus einde Telfort! :(
Voor DVBC stap ik over naar Ziggo (kan ik gelijk zonder meerkosten F1 zien) en voor internet only stap ik over naar T-mobile. Ben het niet met deze beslissing eens, dus ga ik bij ze weg. Ik gun ze geen cent meer. Uiteraard laat ik ze t.z.t. wel eerst alles ombouwen, zodat het ze geld kost... :+ Dan gaat de overgang naar T-mobile ook gemakkelijker.

[ Voor 12% gewijzigd door R2L op 11-09-2018 23:52 ]

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 09:23

MCP cloud

Op het web sinds 1998

R2L schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 23:49:
[...]

Dit betekent voor mij dus einde Telfort! :(
Voor DVBC stap ik over naar Ziggo (kan ik gelijk zonder meerkosten F1 zien) en voor internet only stap ik over naar T-mobile. Ben het niet met deze beslissing eens, dus ga ik bij ze weg. Ik gun ze geen cent meer. Uiteraard laat ik ze t.z.t. wel eerst alles ombouwen, zodat het ze geld kost... :+ Dan gaat de overgang naar T-mobile ook gemakkelijker.
Ziggp gaat er DVBC ook mee stoppen.....