[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:11
Dennis-L schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:39:
[...]

Kleine aanvulling.
Je wordt niet aangesloten op een andere POP, je glasvezel loopt altijd naar dezelfde POP.
Echter, een POP kan verschillende apparatuur hebben; EoF, GoF of van beide wat.
Als je 200 Mbit aanvraagt wordt er inderdaad een monteur aangestuurd die van je van een EoF poort op een GoF poort patcht.
Dat is inderdaad beter verwoord dan hoe ik het postte. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-09 22:07
Ik zie dat de huidige actie eindigt over 4 dagen. Enig idee of er een nieuwe actie komt? Is er een patroon te herkennen in de kortingacties van Telfort/KPN ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

dus in totaal komt er komt 2,50 bij de prijs op (nieuwe tarieven)... en er gaat 5,00 van de prijs af (nieuwe combi-voordeel). Prima wat mij betreft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 21-09 20:36
@woekele Hoezo gaat er €5,- af bij het nieuwe Combivoordeel? Of ga je terug in MB’s om ze vervolgens te verdubbelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

ik kreeg een mail dat je voortaan 2 combivoordeels krijgt:

-verdubbeling van MB's (hadden we al).
-5 euro korting op je internet (nieuw).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Oh ja. De verdubbeling (op elk abbo) is nieuw, maar als je daarvoor al op één nummer gekozen had, doe je nu de vijf euro korting erbij natuurlijk....

[ Voor 4% gewijzigd door Rallye op 26-05-2018 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In ons geval hadden we al verdubbeling op elk telefoonabo. We krijgen nu 5 euro korting erbij op het internetabo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

meer mensen waar het opnemenpakket van 5 euro ineens is ingeschakeld in mijn telfort?? Ik wil dat helemaal niet. Kan het ook niet uitschakelen. Bij proberen te wijzigen van het abonnement, blijft de pagina eeuwig hangen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Ik ben aan het denken om van de oude propositie over te stappen naar de nieuwe propositie. Voornamelijk voor TV buitenshuis. Meteen maar even vragen voor een leuke korting.
Wel moet ik hiervoor wat aanpassingen doen zoals UTP trekken naar de slaapkamer, wat geen probleem is verder.

Ik wil verder wel mijn eigen router (Netgear R7000 met ASUS WRT merlin) blijven gebruiken. Voornamelijk omdat deze goed bereik heeft en voor de VPN functionaliteit. Kan dat met de Experiabox 10?

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 04-06-2018 22:13 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

bramv82 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:07:
Ik ben aan het denken om van de oude propositie over te stappen naar de nieuwe propositie. Voornamelijk voor TV buitenshuis. Meteen maar even vragen voor een leuke korting.
Wel moet ik hiervoor wat aanpassingen doen zoals UTP trekken naar de slaapkamer, wat geen probleem is verder.

Ik wil verder wel mijn eigen router (Netgear R7000 met ASUS WRT merlin) blijven gebruiken. Voornamelijk omdat deze goed bereik heeft en voor de VPN functionaliteit. Kan dat met de Experiabox 10?
Als jij verder niet gebonden bent aan VoIP van Telfort kun je je eigen router prima blijven gebruiken. Enkel even rekening houden dat IPTV op VLAN4 binnenkomt en internet (IPoE, geen PPPoE) op VLAN34.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:02
bramv82 schreef op maandag 4 juni 2018 @ 22:07:

De Experiabox V10 heeft geen bridge modus. Maar je hebt een aantal andere opties:
1. De Netgear als Wifi Access Point achter de Experiabox. (Maar dan is dus de Experiabox de router en niet je Netgear)
2. De Netgear als router achter de Experiabox. (Maar dan heb je dus dubbele NAT)
3. De Experiabox er helemaal tussenuit. Dit kan omdat je Merlin draait en die overweg kan met de Telfort VLAN's. Nadeel is wel, dat Telfort VOIP dan niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:49
Ah ok. Ik was in de veronderstelling dat de Experiabox er gewoon tussen bleef. VOIP gebruik ik niet, dus dat is geen probleem.

Kan ik deze handleiding gebruiken voor het instellen van mijn Netgear?

[KPN Glasvezel] Een eigen Asus router gebruiken

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:02
bramv82 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:11:
Ah ok. Ik was in de veronderstelling dat de Experiabox er gewoon tussen bleef. VOIP gebruik ik niet, dus dat is geen probleem.

Nee. KPN gebruikt PPPoE en Telfort gebruikt gewoon IPoE/DHCP voor het internet signaal.
Verder gebruikt KPN andere VLAN's.
Als je in dit topic zoekt op Merlin, vind je wel anderen die het werkend hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 12:57
Mijn jaarcontract bij Telfort is voorbij, dus ik zit te kijken of ik nog ergens anders goedkoper Internet + TV kan afnemen. Zie dat NLE z'n 80 euro scheelt per jaar. Echter heb ik niet heel veel zin om over te stappen.

Hebben jullie nog ervaring met verleng aanbiedingen bij Telfort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-09 16:52

OgWok

U.N.C.L.E.

Frank!in schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:50:
Mijn jaarcontract bij Telfort is voorbij, dus ik zit te kijken of ik nog ergens anders goedkoper Internet + TV kan afnemen. Zie dat NLE z'n 80 euro scheelt per jaar. Echter heb ik niet heel veel zin om over te stappen.

Ben zelf een jaar geleden van Telfort naar NLEx gegaan en dat verliep probleemloos. Wat ik me nog kan herinneren was een uurtje geen internet. Wel ga je na een jaar bij NLE ook (weer) meer betalen....

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23:16
woekele schreef op maandag 4 juni 2018 @ 21:15:
meer mensen waar het opnemenpakket van 5 euro ineens is ingeschakeld in mijn telfort?? Ik wil dat helemaal niet. Kan het ook niet uitschakelen. Bij proberen te wijzigen van het abonnement, blijft de pagina eeuwig hangen....
Zijn wat issues mee door de verandering in combivoordeel. Gewoon laten rusten, wordt vanzelf gefixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

1e 6 maand €20 betalen en 2e TV ontvanger 1jr gratis voor een 50/50 abonnement.
Dat was afgelopen oktober. 'k Verleng al jaren op een soort gelijkemanier.

Klantenservice is erg meewerkend, nog nooit het gevoel gehad te moeten afdingen. Alsof ik telkens direct het onderste uit de kan aangeboden kreeg. Ik kan je dus adviseren gewoon even te bellen. Laat je het resultaat weten?

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 05-06-2018 16:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

bramv82 schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 11:11:

Al ruim een jaar op deze wijze in gebruik, werkt perfect:

Afbeeldingslocatie: https://s25.postimg.cc/xxriwpve7/ac66u-3.jpg

Switchport 1 & 2 zijn dan LAN/Internet
Switchport 3 & 4 zijn dan IPTV, indien maar 1x IPTV nodig, dan kun je port 4 evt leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Al ruim een jaar op deze wijze in gebruik, werkt perfect:

[afbeelding]

Switchport 1 & 2 zijn dan LAN/Internet
Switchport 3 & 4 zijn dan IPTV, indien maar 1x IPTV nodig, dan kun je port 4 evt leeg laten.
heb je dat script nog nodig? En een wachtwoord?
Of vul je alleen deze vlan tagging in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:04:
[...]
heb je dat script nog nodig? En een wachtwoord?
Of vul je alleen deze vlan tagging in?
Alleen dit invullen, de rest op automatisch/standaard laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:14:
[...]

Alleen dit invullen, de rest op automatisch/standaard laten staan.
en zit je op een oud netwerk dat door KPN/Telfort is overgenomen, of een nieuwer netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye

Let op: met de nieuwe abonnementen raak je wel wat zenders kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-09 15:07
Jelte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:58:
[...]
en zit je op een oud netwerk dat door KPN/Telfort is overgenomen, of een nieuwer netwerk?
Dit kan alleen KPN WBA zijn. Op de oude netwerken (waar je ook DVB-C televisie bij krijgt) hoef je de Vlans niet uit elkaar te halen. Werkt ook heel anders.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22-09 12:57
Chris.nl schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 16:53:
[...]

1e 6 maand €20 betalen en 2e TV ontvanger 1jr gratis voor een 50/50 abonnement.
Dat was afgelopen oktober. 'k Verleng al jaren op een soort gelijkemanier.

Klantenservice is erg meewerkend, nog nooit het gevoel gehad te moeten afdingen. Alsof ik telkens direct het onderste uit de kan aangeboden kreeg. Ik kan je dus adviseren gewoon even te bellen. Laat je het resultaat weten?
Oei net te laat jou post gelezen. Ben vanmiddag een chat gesprek aangegaan met een medewerker en die bood me 3 maanden voor 30 euro (internet en tv) en daarna de normale prijs.
Daar ben ik mee akkoord gegaan, misschien had ik er wat meer uit kunnen hallen. Les voor de volgende keer :)
Rallye schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:10:
[...]

Let op: met de nieuwe abonnementen raak je wel wat zenders kwijt.
Dat klopt, dat gaf die dame van de chat ook aan. Die zenders die ik nu niet meer heb keek ik toch al niet naar dus dat was geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 20:58:
[...]
Ja goede vraag;

Het is hier door Reggefiber aangelegd, toen begonnen met Lijbrandt met eigen router, DVB-C en Amino.
Dit is toen Telfort geworden (de oude propositie met ook eigen router met Amino tv ontvanger).

Momenteel heb ik de nieuwe propositie van Telfort, zonder DVB-C, waar standaard de Experiabox wordt geleverd en je een Arcadyan ontvanger krijgt.
In dit geval wordt de NTU vervangen door een model met één RJ45 aansluiting, waar dus de 2 VLANs op zitten en je dus in o.a. de Asus router uit elkaar kunt trekken.

Intussen heeft @Barre73 al antwoord gegeven :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2018 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:19:
[...]

Ja goede vraag;

Het is hier door Reggefiber aangelegd, toen begonnen met Lijbrandt met eigen router, DVB-C en Amino.
Dit is toen Telfort geworden (de oude propositie met ook eigen router met Amino tv ontvanger).

Momenteel heb ik de nieuwe propositie van Telfort, zonder DVB-C, waar standaard de Experiabox wordt geleverd en je een Arcadyan ontvanger krijgt.
In dit geval wordt de NTU vervangen door een model met één RJ45 aansluiting, waar dus de 2 VLANs op zitten en je dus in o.a. de Asus router uit elkaar kunt trekken.

Intussen heeft @Barre73 al antwoord gegeven :)
dan zit je in hetzelfde bootje als ik. Ex-xms hier.
Tijd geleden gepoogd de experia box ertussenuit te halen. Dat lukte toen niet.
Maar met jouw succes, ga ik het nog eens proberen.

Edit: helaas, nog steeds geen IP. Toch iets ander netwerk of zo. Jammer

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 05-06-2018 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Jelte schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 21:27:
[...]
dan zit je in hetzelfde bootje als ik. Ex-xms hier.
Tijd geleden gepoogd de experia box ertussenuit te halen. Dat lukte toen niet.
Maar met jouw succes, ga ik het nog eens proberen.

Edit: helaas, nog steeds geen IP. Toch iets ander netwerk of zo. Jammer
Er is niet een iets ander netwerk. Het zit in jouw instellingen en de door jou gebruikte router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14

Ik heb in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) door deze wijziging vanuit Telfort de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te passen.

Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaald in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd. Ik heb mijn mobiel nog lopen bij Simyo (ook KPN) en recentelijk daar net verlengt (9 euro p/mnd voor 300 bel of sms en 1GB data, 1 jaar abo) dus helaas geen Combi-korting voor ons.

Echter dan wel met de kanttekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms.

Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:57
funrider schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 14:15:
[...]

Ik heb in mijn lopende eerste jaar (contract liep tot 2 september) door deze wijziging vanuit Telfort de mogelijkheid om zaken in mijn pakket aan te passen.

Na een telefoontje heb ik dan ook mijn vaste telefonie eruit gehaald in mijn alles-in-1 pakket 50/5 glas wat nu nog 42,50 p/mnd kost maar per 1 juli 45 euro. Nu ik naar 50/5 internet + tv ben overgestapt betaal ik gewoon weer 42,50 p/mnd. Ik heb mijn mobiel nog lopen bij Simyo (ook KPN) en recentelijk daar net verlengt (9 euro p/mnd voor 300 bel of sms en 1GB data, 1 jaar abo) dus helaas geen Combi-korting voor ons.

Echter dan wel met de kanttekening dat ik naar 40 tv zenders (en nog steeds 90 radiozenders) terugga i.v.m. de invoering van het basis zender pakket en dat ik mijn contract wijzig. Ik zal echter de genoemde 15 zenders niet missen (o.a. ID, History, TV5Monde die France2 wordt) alleen Arte keek ik heel soms.

Daarnaast heb ik opnieuw een aanbieding van 6mnd korting per 1 juli ontvangen omdat ik weer een nieuw jaarcontract aanga. Ik ben hierdoor dus best tevreden.
Hoeveel korting krijg je nu per maand als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Marne schreef op donderdag 7 juni 2018 @ 18:34:
[...]

Hoeveel korting krijg je nu per maand als ik vragen mag?
september '17 - februari '18 - 30 euro p/mnd (12.50 euro p/mnd korting 6 maanden lang)
maart '18 - juni '18 - 42,50 euro p/mnd (geen korting, reguliere prijs)
juli '18 - december'18 - 30 euro p/mnd (12.50 euro p/mnd korting 6 maanden lang)

mijn jaarcontract is gestart in september '17 wanneer ik klant ben geworden bij Telfort dus zodoende zat ik nog in het eerste jaar, maar door de eenzijdige contractbreuk vanuit Telfort kon ik dus de wijzigingen aanbrengen en ga zodoende niet 45 euro betalen vanaf 1 juli, maar 6 maanden 30 euro en daarna weer 42.50 euro (en dus niet 45 euro) aangezien ik nu 50/5 internet + tv (met slechts 40 zenders - basispakket en zonder vast bellen) vanaf 1 juli afneem i.p.v. alles-in-1 50/5.

De bovengenoemde korting bood de medewerker telefonisch zelf aan. Het punt is natuurlijk wel dat ik hierdoor weer een jaarcontract ben aangegaan vanaf 1 juli 2018 terwijl als ik niks had gedaan contractvrij was vanaf september '18.

Wat neem jij nu voor pakket af? Heb je ook een e-mail ontvangen waarin staat dat je prijs p/mnd per 1 juli omhoog gaat? Ik raad je aan sowieso even met Telfort te bellen om te zien of ze je een leuk verleng voorstel kunnen aanbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 08-06-2018 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

wel vreemd, mijn abonnement loopt vanaf januari, maar hij geeft nog steeds aan dat het loopt tot januari 2019. Blijkbaar geen contractbreuk bij mij? Njah, prijs staat ook nog op 42,50. Niet op 45. Prima dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Contractbreuk moet je zelf een beroep op doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Mjaw, maar als ze bij mij (nog?) niks in mijn nadeel aangepast hebben, kan ik (nog?) nergens beroep op doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Als ik het goed begrijp vindt de contractbreuk op 1 juli plaats. Daarom gaat het nieuwe contract van @funrider ook dan pas in.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marne
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-09 22:57
funrider schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 13:10:
[...]

september '17 - februari '18 - 30 euro p/mnd (12.50 euro p/mnd korting 6 maanden lang)
maart '18 - juni '18 - 42,50 euro p/mnd (geen korting, reguliere prijs)
juli '18 - december'18 - 30 euro p/mnd (12.50 euro p/mnd korting 6 maanden lang)

mijn jaarcontract is gestart in september '17 wanneer ik klant ben geworden bij Telfort dus zodoende zat ik nog in het eerste jaar, maar door de eenzijdige contractbreuk vanuit Telfort kon ik dus de wijzigingen aanbrengen en ga zodoende niet 45 euro betalen vanaf 1 juli, maar 6 maanden 30 euro en daarna weer 42.50 euro (en dus niet 45 euro) aangezien ik nu 50/5 internet + tv (met slechts 40 zenders - basispakket en zonder vast bellen) vanaf 1 juli afneem i.p.v. alles-in-1 50/5.

De bovengenoemde korting bood de medewerker telefonisch zelf aan. Het punt is natuurlijk wel dat ik hierdoor weer een jaarcontract ben aangegaan vanaf 1 juli 2018 terwijl als ik niks had gedaan contractvrij was vanaf september '18.

Wat neem jij nu voor pakket af? Heb je ook een e-mail ontvangen waarin staat dat je prijs p/mnd per 1 juli omhoog gaat? Ik raad je aan sowieso even met Telfort te bellen om te zien of ze je een leuk verleng voorstel kunnen aanbieden.
Ik neem momenteel het alles in een pakket af (50/5) voor 42,50 per maand. Mijn abonnement gaat ook per 1 juli naar 45,00. Ik ben al een aantal jaar klant bij Telfort en hebt tot dit jaar ieder jaar verlengt en daarbij altijd een fikse korting gekregen (laatste keer eerste 6 maanden voor €20,-). Vorige week heb ik gebeld met de klantenservice om te vragen wat voor aanbod ze mij dit jaar kunnen doen als ik naar tv + internet zou gaan met een nieuw jaarcontract (telefoon gebruiken we hier niet). Ik kreeg ook 6 maanden voor €30 te horen en heb toen aangegeven dat me dat tegenviel, zeker ten opzichte van de vorige jaren en gezien het feit dat de abonnementskosten alweer omhoog gaan (ik begon 4 a 5 jaar gelden op iets van €32 geloof ik) en de geleverde diensten gelijk blijven of zelfs afnemen (minder tv zenders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
woekele schreef op vrijdag 8 juni 2018 @ 15:32:
wel vreemd, mijn abonnement loopt vanaf januari, maar hij geeft nog steeds aan dat het loopt tot januari 2019. Blijkbaar geen contractbreuk bij mij? Njah, prijs staat ook nog op 42,50. Niet op 45. Prima dan.
Je zou een e-mail hierover moeten hebben gehad begin van deze maand. Ik ontving de e-mail op 26 mei die ikontving van Telfort met de titel 'We hebben nieuwe tarieven'. Ik kreeg het idee dat ze deze uitstuurden naar alle klanten. Zoals Rallye ook al schreef gaat het nieuwe tarief in per 1 juli en ook ik zie dat nergens terug in de online omgeving. Ik heb alleen na mijn telefoontje van 28 mei met Telfort een e-mail bevestiging ontvangen. Ze gaven toen wel aan dat dit binnen 24 uur zichtbaar moet zijn. Ik zie het nog steeds niet staan. maar verwacht dat dit zichtbaar wordt op 1 juli. Ik zou zeker even telefonisch contact met ze opnemen.
Rallye schreef op zaterdag 9 juni 2018 @ 13:53:
Als ik het goed begrijp vindt de contractbreuk op 1 juli plaats. Daarom gaat het nieuwe contract van @funrider ook dan pas in.....
Dat ja.
Marne schreef op zondag 10 juni 2018 @ 14:08:
[...]

Ik neem momenteel het alles in een pakket af (50/5) voor 42,50 per maand. Mijn abonnement gaat ook per 1 juli naar 45,00. Ik ben al een aantal jaar klant bij Telfort en hebt tot dit jaar ieder jaar verlengt en daarbij altijd een fikse korting gekregen (laatste keer eerste 6 maanden voor €20,-). Vorige week heb ik gebeld met de klantenservice om te vragen wat voor aanbod ze mij dit jaar kunnen doen als ik naar tv + internet zou gaan met een nieuw jaarcontract (telefoon gebruiken we hier niet). Ik kreeg ook 6 maanden voor €30 te horen en heb toen aangegeven dat me dat tegenviel, zeker ten opzichte van de vorige jaren en gezien het feit dat de abonnementskosten alweer omhoog gaan (ik begon 4 a 5 jaar gelden op iets van €32 geloof ik) en de geleverde diensten gelijk blijven of zelfs afnemen (minder tv zenders).
Wat was de reactie van de medewerker op je verzoek nog meer korting te krijgen? Wat heb je nu besloten te doen? Toch de 6 maanden a 30 euro te pakken en naar Internet+tv over te stappen zoals ik ook heb gedaan zodat je uiteindelijk op 42,50 p/mnd blijft na de 6 maanden korting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
N.a.v. een aantal reacties hier net ook met telfort gebeld voor een nieuwe verlenging. Ik ben nog maar net een half jaar klant bij ze, dus de vorige korting is eigenlijk net verlopen. Ik heb alles in 1 50/5 en ze konden me 35 euro voor de komende 6 maanden bieden. Na even doorpraten vroeg hij of ik interesse had in een telfort sim-only, want dan mocht hij me 30 euro voor de komende 6 maanden bieden. Aangegeven dat ik de komende 6 maanden nog vast zit aan mijn abonnement, maar hij zou me over 6 maanden terugbellen. Als dat mocht zou ik het voor 30 euro krijgen.

Oftwel, in 5 minuten 15 euro korting voor 6 maanden geregeld. Niet slecht :)

Overigens, hoe langer ik met de desbetreffende persoon aan de lijn was, hoe spannender die het begon te vinden geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-09 14:10

greatgonzo

schit-te-rend!

Gisteren is ons glasvezelmodem en ook router vervangen. We hadden eerst een gescheiden systeem, met één UTP kabel uit het glasvezelmodem voor het TV signaal, en één UTP kabel richting het modem.

Handig als ik was, heb ik ooit via marktplaats een tweede settopbox gehaald (Amino A140), en heb ik de TV-utp gesplitst, zodat ik twee settopboxen kon aansturen. De Amino A140 en de Amino M540.
Scheelt de €7,50 in de maand voor een extra kastje.

Gisteren dus alles ververvangen door de monteur, en weer een Experia box gekregen, die alles centraal aanstuurt. Het glasvezelmodem heeft maar één UTP kabel (WAN) naar de Experia box. Geen gescheiden signalen meer voor TV en Internet.

Het Tv-signaal komt gewoon via de Experia box, en ik kan me niet voorstellen dat je een verplichte poort hiervoor hebt. Dus heb ik de nieuwe setop box aangesloten(ik denk de Arcadyan HBM2260) op één poort, en de Amino A140 op een andere. Toch heb ik alleen maar TV signaal de nieuwe Arcadyan.

Kan het kloppen dat mijn oude setopbox niet meer ondersteund wordt?

PS: ik heb eventueel een TP link router hier staan, waar die beveiliging misschien niet op zit..

[ Voor 4% gewijzigd door greatgonzo op 15-06-2018 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

@Verwijderd amino werkt niet op de nieuwe propositie inderdaad.

Verder maakt het niet meer uit welke poorten je gebruikt. Tv en internet is niet gescheiden.

Te koop....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
En het het feit dat je geen beeld hebt op de Amino nu je op de nieuwe propositie zit heeft niets met beveiliging te maken. Die TP-link gaat dus niet helpen. De nieuwe propositie is gewoon een ander systeem (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

ik had het gelezen inderdaad.. toch maar weer een nieuw setje zoeken dan.

Ik kan probleemloos een Arcadyan HBM2260 of Arris 2952V2 kopen, en deze aansluiten? Of zit er toch een beveiliging op dat je niet zomaar twee kastjes kunt aansluiten zonder de extra tv ontvanger optie in je abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:07

servies

Veni Vidi Servici

greatgonzo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:34:

Ik kan probleemloos een Arcadyan HBM2260 of Arris 2952V2 kopen, en deze aansluiten? Of zit er toch een beveiliging op dat je niet zomaar twee kastjes kunt aansluiten zonder de extra tv ontvanger optie in je abonnement?
Nee en ja, je kunt niet je eigen kastjes meer aansluiten, je kunt ze alleen maar meer huren a €5 per maand.
Een van de redenen waarom ik zolang mogelijk op de oude propositie wil blijven: ik heb hier 3 televisies waarvan er bij 2 een m540 staan (met opname mogelijkheden). Dat zou me in de nieuwe propositie €20 extra per maand kosten...

Dit had je kunnen weten... ik ben zeker niet de eerste die dit meld en dit is al jaren bekend...

[ Voor 6% gewijzigd door servies op 18-06-2018 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
greatgonzo schreef op maandag 18 juni 2018 @ 08:34:

Er zit inderdaad een beveiliging in het systeem.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Je kan wel gratis TV kijken via een chromecast en de Telfort interactieve TV app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chabie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-08 00:29
servies schreef op maandag 18 juni 2018 @ 09:24:
[...]

Nee en ja, je kunt niet je eigen kastjes meer aansluiten, je kunt ze alleen maar meer huren a €5 per maand.
Een van de redenen waarom ik zolang mogelijk op de oude propositie wil blijven: ik heb hier 3 televisies waarvan er bij 2 een m540 staan (met opname mogelijkheden). Dat zou me in de nieuwe propositie €20 extra per maand kosten...

Dit had je kunnen weten... ik ben zeker niet de eerste die dit meld en dit is al jaren bekend...
Of overstappen naar T-mobile, op hun platform werken de Amino's wél...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

chabie schreef op maandag 18 juni 2018 @ 14:52:
[...]

Of overstappen naar T-mobile, op hun platform werken de Amino's wél...
Zeker weten? Ik meen op een T-mobile forum te hebben gelezen dat alleen hun eigen boxen daarop werken, maar ik kan dat nu niet meer terugvinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op maandag 18 juni 2018 @ 15:00:
[...]

Zeker weten? Ik meen op een T-mobile forum te hebben gelezen dat alleen hun eigen boxen daarop werken, maar ik kan dat nu niet meer terugvinden...
Zeker weten dat het niet werkt. Als je een Amino van het ITNS platform (bijvoorbeeld Telfort) aansluit bij T-Mobile, probeert deze nieuwe firmware op te halen hetgeen resulteert in een "Brick". De Amino kan je dan weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

stomme vraag misschien: maar je kunt uitzendingen terugkijken via de optie: terugkijken. En natuurlijk ook terugbladeren in de TV gids.

Zit er verschil in kwaliteit tussen beide? Bij mijn vorige settopbox had ik uitzending gemist als "app", en die was beduidend minder dan een uitzending herstarten via de tv gids.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
greatgonzo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 09:39:
stomme vraag misschien: maar je kunt uitzendingen terugkijken via de optie: terugkijken. En natuurlijk ook terugbladeren in de TV gids.

Zit er verschil in kwaliteit tussen beide? Bij mijn vorige settopbox had ik uitzending gemist als "app", en die was beduidend minder dan een uitzending herstarten via de tv gids.
Nee, daar zit geen verschil meer tussen. Alles is gelijkgetrokken en je kan tot maximaal 7 dagen terug kijken. Via de gids, of via het menu maakt geen verschil. Wel even opletten als je via het menu zoekt: de uitzendingen staan meestal in twee of drie versies (SD, HD en HD glas). Niet altijd even goed te lezen dus je kan per ongeluk de SD versie kiezen en je dan afvragen waarom de kwaliteits zo slecht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Barre73 schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:36:
[...]

Nee, daar zit geen verschil meer tussen. Alles is gelijkgetrokken en je kan tot maximaal 7 dagen terug kijken. Via de gids, of via het menu maakt geen verschil. Wel even opletten als je via het menu zoekt: de uitzendingen staan meestal in twee of drie versies (SD, HD en HD glas). Niet altijd even goed te lezen dus je kan per ongeluk de SD versie kiezen en je dan afvragen waarom de kwaliteits zo slecht is.
was al van plan om op een verdwaalde zondagmiddag een eigen tv-gids te maken, waarop ik alleen HD glas en HD zenders die we vaak kijken wil filteren

Ik selecteer nog wel de 6xx kanalen, maar de vrouw uit gemakzucht vaak niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat kan via zenderlijsten, waarbij je helaas de volgorde van de zenders niet kunt aanpassen. Bovendien is wisselen tussen zenderlijsten niet eenvoudig, dus dat wil je niet. De eerste drie zenders van mijn lijst “HD Glas” zijn dus de FOX Sport-zenders, want die hebben lagere nummers dan de HD Glas zenders. ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
greatgonzo schreef op dinsdag 19 juni 2018 @ 14:45:
[...]

was al van plan om op een verdwaalde zondagmiddag een eigen tv-gids te maken, waarop ik alleen HD glas en HD zenders die we vaak kijken wil filteren

Ik selecteer nog wel de 6xx kanalen, maar de vrouw uit gemakzucht vaak niet..
Maar dat lost niet op wat ik aangeef. Ook al heb je die zenderlijst gemaakt, dan nog verschijnen volgens mij alle beschikbare uitzendingen in het menu onder "terugkijken". Dus ook de SD versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Zenders verbergen?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Zou het proberen waard zijn. Kan dat alleen in de app of juist op de Arcadyan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op vrijdag 22 juni 2018 @ 11:00:
Zou het proberen waard zijn. Kan dat alleen in de app of juist op de Arcadyan?
Dat doe je op de decoder zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Maar hij geeft het helaas niet door aan de app. Die opent nog steeds met de SD-zenders. Waar ik nooit iets van wil zien, laat staan opnemen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op maandag 25 juni 2018 @ 19:47:
Maar hij geeft het helaas niet door aan de app. Die opent nog steeds met de SD-zenders. Waar ik nooit iets van wil zien, laat staan opnemen......
Die twee zijn op dat niveau ook niet gekoppeld. Je maakt een zenderlijst op de decoder voor ITV, niet voor de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Inderdaad. Het lijkt erop dat ik teveel verwacht van ITV en de app. Wat ik graag zou willen:
- HD Glaszenders naar de eerste posities in de zenderlijst;
- opnames voor HD Glaszenders programmeren via de app (zodat ik niet thuis hoef te zijn om dat te doen);
- op alle zenders opnames een week vooruit programmeren (KPN beschikt immers voor de oude propositie gewoon over die gegevens - dus het moet kunnen);
- een tijdslot in de toekomst programmeren (zeker als het vorige punt niet kan);
- zenderlijsten op de app en de STB hetzelfde, danwel ook daar de meest logische zenders (dus HD Glas als je die hebt) op de startpagina van de app;
- kunnen afwijken van de zendervolgorde zoals door Telfort geprogrammeerd (niet per se nodig als de HD Glaszenders naar de eerste posities op de zenderlijst gaan, maar nu begint mijn HD-zenderlijst met FOX Sport want die heeft de laagste nummers);
- 5.1 surround geluid op alle zenders (kan KPN overigens vaak niets aan doen, maar zou wel nastervesnwaardig zijn) en zeker op Netflix waar Telfort het gewoon niet doorgeeft, terwijl het wel beschikbaar is (wel een punt van KPN).

Wellicht kijk ik op een wat afwijkende manier TV (ik plan graag vooruit wat ik wil zien en neem dat dan op), maar het ontbreken van de mogelijkheid om fatsoenlijk opnames via de app in de beste kwaliteit op te kunnen nemen en deze op tijd te kunnen programmeren vind ik echt een groot nadeel van de nieuwe propositie van Telfort.

Daarnaast blijft het vreemd dat nog niet alle zenders is HD (Glas) beschikbaar zijn. SD wil je toch echt niet meer zien......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
Mijn (rode) ethernet kabel (die in het pakket zit) van het glasvezel kastje naar het modem blijkt net iets te kort te zijn. Welk alternatief kan ik hier het beste voor gebruiken?

Verder heb ik cat6 ftp kabel naar de bovenverdiepingen getrokken. De stekkers dien ik hier nog op te monteren. Dient dit op een speciale wijze te gebeuren (straight of cross) gezien het ook voor tv kijken is?

[ Voor 7% gewijzigd door Exterminator op 29-06-2018 22:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Exterminator schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 22:46:
Mijn (rode) ethernet kabel (die in het pakket zit) van het glasvezel kastje naar het modem blijkt net iets te kort te zijn. Welk alternatief kan ik hier het beste voor gebruiken?
Dat is een simpele UTP kabel die toevallig rood is, verder niets bijzonders. Dus elke CAT5E of hoger UTP kabel in de gewenste lengte is prima.
Verder heb ik cat6 ftp kabel naar de bovenverdiepingen getrokken. De stekkers dien ik hier nog op te monteren. Dient dit op een speciale wijze te gebeuren (straight of cross) gezien het ook voor tv kijken is?
Gewoon straight, crosskabels heb je tegenwoordig niet meer nodig. Misschien belt het jaar 2000 nog dat ze er een paar nodig hebben ;)

[ Voor 4% gewijzigd door ik222 op 29-06-2018 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
Ik loop me ongans te zoeken op het forum voor het aansluiten van mijn USG + Switch op een Telfort Glasvezel aansluiting (oude propositie aangezien ik een oud XMS klant ben) maar vindt eigenlijk alleen posts en uitleg over de nieuwe propositie i.c.m. de EB v8 of v10.

Vraag is het volgende, kan ik het als volgt aansluiten?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TGmfeyyz3u3HKMY8dBlI6G0f/thumb.jpg

Als er toch ergens een post is met een how-to die ik heb gemist of als het hier niet thuishoort mijn excuses.

Had mijn vraag ook al gesteld in \[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 maar daar blijft tot nu toe een reactie uit, vandaar dat ik hem hier ook even stel in de hoop dat hier nog wat meer oud XMS gebruikers zitten met de oude propositie.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
The-Priest-NL schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 10:58:
Ik loop me ongans te zoeken op het forum voor het aansluiten van mijn USG + Switch op een Telfort Glasvezel aansluiting (oude propositie aangezien ik een oud XMS klant ben) maar vindt eigenlijk alleen posts en uitleg over de nieuwe propositie i.c.m. de EB v8 of v10.

Vraag is het volgende, kan ik het als volgt aansluiten?

[afbeelding]

Als er toch ergens een post is met een how-to die ik heb gemist of als het hier niet thuishoort mijn excuses.

Had mijn vraag ook al gesteld in \[Ubiquiti-apparatuur] Ervaringen & Discussie - Deel 2 maar daar blijft tot nu toe een reactie uit, vandaar dat ik hem hier ook even stel in de hoop dat hier nog wat meer oud XMS gebruikers zitten met de oude propositie.
Dit is de echte oude XMS (WGDO netwerk) en dan kan je er vanuit gaan dat je waarschijnlijk nog dit jaar verplicht wordt over te gaan naar het nieuwe platform.
Is dit dan nog de moeite waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Voor de oude propositie kun je het beste gewoon een directe kabel tussen de Pakketfront en switch trekken (dus buiten de USG om). Die poort waar die op uitkomt gooi je dan untagged in een apart VLAN samen met de poorten naar je Amino's.

Het via de USG laten lopen heeft geen enkele meerwaarde voor de oude propositie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:18
Barre73 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:04:
[...]

Dit is de echte oude XMS (WGDO netwerk) en dan kan je er vanuit gaan dat je waarschijnlijk nog dit jaar verplicht wordt over te gaan naar het nieuwe platform.
Is dit dan nog de moeite waard?
Ik ben benieuwd waar je de kennis vandaan haalt over het verplicht overstappen, is er iets over geschreven ergens? Ik zit namelijk ook op de oude propositie.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-09 05:44
ik222 schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:04:
Het via de USG laten lopen heeft geen enkele meerwaarde voor de oude propositie.
Het heeft in die zin nut dat het me een switch poort minder kost, en ik IPTV+Inet over 1 kabel naar de switch gooi :)

Daarnaast ben ik dan ook meteen voorbereid mocht zoals @Barre73 zegt de oude propositie definitief verdwijnen, ik hoop wel dat tegen die tijd eindelijk het besluit over "eindapparaten" is genomen en providers verplicht worden alle gegevens vrij te geven voor hun diensten die ze afleveren op het eindpunt FTU/NTU zodat ook VoIP geen "probleem" meer is.

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
The-Priest-NL schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:36:
[...]

Het heeft in die zin nut dat het me een switch poort minder kost, en ik IPTV+Inet over 1 kabel naar de switch gooi :)

Daarnaast ben ik dan ook meteen voorbereid mocht zoals @Barre73 zegt de oude propositie definitief verdwijnen, ik hoop wel dat tegen die tijd eindelijk het besluit over "eindapparaten" is genomen en providers verplicht worden alle gegevens vrij te geven voor hun diensten die ze afleveren op het eindpunt FTU/NTU zodat ook VoIP geen "probleem" meer is.
Als je dat wilt doen dan simpelweg de ITV WAN poort bridgen met het IPTV VLAN in je eigen netwerk. Dan heb je hetzelfde maar dan via de USG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Mozart schreef op zaterdag 30 juni 2018 @ 11:12:
[...]

Ik ben benieuwd waar je de kennis vandaan haalt over het verplicht overstappen, is er iets over geschreven ergens? Ik zit namelijk ook op de oude propositie.
Momenteel worden klanten die via OBN en ON diensten hadden op WGDO massaal gemigreerd naar KPN WBA. Met honderden per week.
Dat de oud XMS klanten zullen volgen is duidelijk. Het WGDO netwerk wordt
momenteel gewoon ontmanteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Altijd moeilijk die afko’s. WGDO is het oude Glashart-systeem met de Amino’s? Wat we hier “de oude propositie” noemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:18
Rallye schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:48:
Altijd moeilijk dei afko’s. WGDO is het oude Glashart-systeem met de Amino’s? Wat we hier “de oude propositie” noemen?
Voor zover ik weet is dat zo inderdaad, OBN is volgens mij Ons Brabant Net. ON kan ik zo niet plaatsen. Zelf kom ik van Lijbrandt wat waarschijnlijk afgekort zal worden als L :)

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-09 12:14
Mozart schreef op maandag 2 juli 2018 @ 07:52:
[...]

Voor zover ik weet is dat zo inderdaad, OBN is volgens mij Ons Brabant Net. ON kan ik zo niet plaatsen. Zelf kom ik van Lijbrandt wat waarschijnlijk afgekort zal worden als L :)
ON was een provider die voornamelijk alleen in Eindhoven actief was, zusje van OBN en onderdeel van Edutel.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennis-L op 02-07-2018 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Rallye schreef op maandag 2 juli 2018 @ 06:48:
Altijd moeilijk dei afko’s. WGDO is het oude Glashart-systeem met de Amino’s? Wat we hier “de oude propositie” noemen?
Niet helemaal, je hebt als je het zo bekijkt zelfs nog 2 oude proposities
De alleroudste is WGDO en daar wil KPN nu dus helemaal van af...
Dat wordt leuk voor een boel van die mensen: heb je 3 aminos waar je mee kunt opnemen thuis staan en dan moet je om hetzelfde te kunnen ineens €25 meer betalen... 2 extra stb's en 3x opname optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
servies schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:11:
[...]

Dat wordt leuk voor een boel van die mensen: heb je 3 aminos waar je mee kunt opnemen thuis staan en dan moet je om hetzelfde te kunnen ineens €25 meer betalen... 2 extra stb's en 3x opname optie...
Dat is niet helemaal een correcte rekensom :)
Bij KPN Internet+TV zitten 2 ontvanger inlcusief opnemen, 1 extra ontvanger kost je 5 euro in de maand extra.
KPN Internet+TV basis is het 14,99 (2x€5 + 1x€4,99 (opnemen))
Bij Telfort is het 15 euro. (2x€5 + 1x€5 (opemen))

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 02-07-2018 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Dennis-L schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:17:
[...]

Dat is niet helemaal een correcte rekensom :)
Bij KPN Internet+TV zitten 2 ontvanger inlcusief opnemen, 1 extra ontvanger kost je 5 euro in de maand extra.
KPN Internet+TV basis is het 14,99 (2x€5 + 1x€4,99 (opnemen))
Bij Telfort is het 15 euro. (2x€5 + 1x€5 (opemen))
Opnemen moet je toch activeren per stb?
Verrek... ik zie het nu, het opnemen pakket hoef ik maar 1x te bestellen... Ik meen me toch te herinneren dat ik dat anders heb gezien...
Ik zie nu dat het bij T-Mobile wel zo werkt... maar daar neem je ook niet op in de cloud maar op je eigen box...

[ Voor 22% gewijzigd door servies op 02-07-2018 12:16 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op maandag 2 juli 2018 @ 08:11:
[...]

Die 25 euro klopt niet. Je betaalt maar 1 keer opnemen à 5 euro per maand en dan kan je op elke decoder opnemen en op elke decoder terugkijken. Verder krijgen mensen bij migratie wel een betere aanbieding. In jouw voorbeeld kom je denk ik op 5 tot 10 euro meer ( euro voor een derde decoder en 5 euro voor opnemen). Dat wordt dan voor een eerste jaar gecompenseerd met korting. Dat zie je tenminste nu bij ON/OBN klanten gebeuren.

WGDO is het netwerk dat Reggefiber zelf als eerste opzette met een eigen operator. Dit omdat er geen andere operator was (ook KPN niet) op de aan te leggen netwerken. WGDO diende als een soort vliegwiel om klanten te werven en zo andere operators te overtuigen ook in te stappen. Dat lukte met KPN Wholesale uiteindelijk, en daarna volgden meerdere.
WGDO heeft volledig eigen apparatuur in de PoP en een eigen backbone. Het maakte gebruik van een Packetfront of oude Genexis FTU en NT. TV decoders waren Amino's en coax was ook beschikbaar. TV streams waren vrijwel ongecomprimeerd.

WMP+ werd door KPN Wholesale opgezet omdat KPN WBA (zie hieronder) niet voldoende voldeed voor veel glasproviders.
WMP+ draait wel via de KPN switches in de PoP maar met andere TV streams en een ander TV platform dan WBA. De NT werd altijd direct op de FTU/grondplaat geklikt en bevatte een coax aansluiting, 1 TV poort, 1 internetpoort, 1 lege poort en 2 telefoonpoorten. TV decoders waren ook Amino's en coax was ook beschikbaar. TV streams waren ruim beter dan de KPN WBA streams (12 tot 13 Mbit voor HD) en zaten ook gewoon op kanaal 1 en verder.

KPN WBA is wat er nu het meest wordt gebruikt en geleverd. Hierbij komt een mediaconverter op de FTU en vanaf daar een UTP kabel naar een router (Experiabox, Fritzbox, etc..) of een glasvezelkabeltje direct vanaf de FTU naar de router die dan ook als mediaconverter fungeert.
Decoders kunnen van alles zijn maar meestal Arcadyan of Arris (KPN groep in ieder geval) en geen coax beschikbaar.

WGDO wordt nu dus uitgezet en actief gemigreerd naar KPN WBA. Je mag verwachten dat WMP+ daarna een keer aan de beurt is alhoewel ik daar zeker geen informatie van heb. Het is in ieder geval al lange tijd niet meer mogelijk als nieuwe klant hier nog diensten op te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Barre73 op 02-07-2018 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:04
Barre73 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 10:29:
Die 25 euro klopt niet. Je betaalt maar 1 keer opnemen à 5 euro per maand en dan kan je op elke decoder opnemen en op elke decoder terugkijken.
Sterker nog, je betaalt in feite 5 euro per maand voor 'cloud opnemen'. Je kan daardoor ook opnames inplannen en terugkijken via allerlei andere kanalen, zoals de mobiele apps voor telefoons en tablets en de website (hoewel er hier en daar geloof ik wel wat beperkingen aan zitten). Je zit dus niet meer vast aan een Amino met een harddisk waarmee je je opname alleen op die Amino terug kan kijken. Nu kan je gewoon onderweg een opname inplannen en thuis op de bank in de woonkamer gaan terugkijken. Halverwege kan je naar bed gaan en in de slaapkamer verder kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Luuk1983 op 02-07-2018 11:32 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Luuk1983 schreef op maandag 2 juli 2018 @ 11:30:
[...]

Sterker nog, je betaalt in feite 5 euro per maand voor 'cloud opnemen'. Je kan daardoor ook opnames inplannen en terugkijken via allerlei andere kanalen, zoals de mobiele apps voor telefoons en tablets en de website (hoewel er hier en daar geloof ik wel wat beperkingen aan zitten). Je zit dus niet meer vast aan een Amino met een harddisk waarmee je je opname alleen op die Amino terug kan kijken. Nu kan je gewoon onderweg een opname inplannen en thuis op de bank in de woonkamer gaan terugkijken. Halverwege kan je naar bed gaan en in de slaapkamer verder kijken.
Dat werkt ook al 4 jaar op het oude platform (WMP+) zonder enige problemen met de HD zenders gewoon vanaf 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Klopt. Had ik bij de oude propositie ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Ivysaur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:41:
Hmm. Ik dus in Mei overgestapt naar Telfort 30 euro + 7.50 voor 100mb/150upload ofzo. Betaal ik twee keer netjes 37.50. Dan vandaag ineens 40 euro. dus 2.50 meer. Ik heb een contract afgesloten voor 30 + 7.50. Mogen ze dan verhogen met 2.50? Dacht alleen nieuwe contracten.

Das zoiets als een gymabbo nemen voor 11 euro, en kom je er achter dat ze 4 maanden later het verhogen naar 15.

Das toch gewoon fraude?
Weet je heel zeker dat je niet gewoon een actie had voor X maanden een lager maandbedrag?
Overigens is het nieuwsbericht over prijsverhogingen hier op Tweakers al van april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
Hmm denk dat ze die vastbellen inbegrepen hebben doorgerekend naar 2.50 ,want dat is nieuw. Toch een nasty move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Heb je Telfort al gebeld? Wat zeggen zij ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Dat komt omdat per 1 juli de prijzen zijn verhoogd voor alle abonnementen.
Daar heb je een mail over gehad.

https://forum.telfort.nl/...69/index1.html#post623017

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 05-07-2018 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05
Dennis-L schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 08:45:
Dat komt omdat per 1 juli de prijzen zijn verhoogd voor alle abonnementen.
Daar heb je een mail over gehad.

https://forum.telfort.nl/...69/index1.html#post623017
Niet voor ALLE abonnementen, ik heb nog de zwarte afstandsbediening en zonder telefonie en zit al jaren op € 45. Soms zelfs nog lager als ik een verlengdeal sluit.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Meubelmaker schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 15:11:
[...]

Niet voor ALLE abonnementen, ik heb nog de zwarte afstandsbediening en zonder telefonie en zit al jaren op € 45. Soms zelfs nog lager als ik een verlengdeal sluit.
Krijg jij nog steeds een korting bij verlengen? Mij is dat niet meer gelukt, korting alleen als ik over stap naar de nieuwe propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDSFREAK
  • Laatst online: 05-09 14:37
Net rond 21:15 in postcode gebied 7103 (Winterswijk) problemen met wegvallen internet , TV en Telefonie. ZIjn er meer mensen die geen Internet en TV hebben van Telfort Glasvezel ?
Bovenste lampje van het glasvezel genexis modem blijft Groen Flikkeren.

[ Voor 20% gewijzigd door NDSFREAK op 05-07-2018 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:18
Ivysaur schreef op woensdag 4 juli 2018 @ 22:41:
Hmm. Ik dus in Mei overgestapt naar Telfort 30 euro + 7.50 voor 100mb/150upload ofzo. Betaal ik twee keer netjes 37.50. Dan vandaag ineens 40 euro. dus 2.50 meer. Ik heb een contract afgesloten voor 30 + 7.50. Mogen ze dan verhogen met 2.50? Dacht alleen nieuwe contracten.

Das zoiets als een gymabbo nemen voor 11 euro, en kom je er achter dat ze 4 maanden later het verhogen naar 15.

Das toch gewoon fraude?
Heb je uberhaupt de factuur bekeken? Hoe is deze gespecificeerd, zie je waar die 2,50 voor is? Vaak roepen mensen dit gelijk als er een bedrag is afgeschreven en dan blijkt er ineens een film te zijn gehuurd oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Niet online
-

[ Voor 100% gewijzigd door Ivysaur op 13-01-2020 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14

vr6-only

Blub Blub

Ivysaur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:35:
Nou ja, het is dus dat ze internet glasvezel van 30 naar 32.50 hebben verhoogd. Vind het maar een beetje vreemd. Contract is een contract. In theorie kunnen ze het met 20 euro verhogen en kan ik er niet onderuit, omdat ik er aan jaar een vast zit. Dit soort praktijken zouden niet moeten gebeuren. Alleen voor nieuwe abonnees. Maar goed 2.50 is niet al te veel, maar ben juist van Ziggo 62 euro overgestapt naar Telfort 37.50, omdat ik geen televisie meer heb en de prijzen niet meer te rechtvaardigen vind.
Bij een verhoging gedurende je verplichtte contractperiode, ben je per direct vogelvrij verklaard. Je mag dus het afgesproken contract verbreken.

Dus ja, ze mogen het. Aan jou de keus of je daarmee akkoord gaat en dus klant blijft. Even bellen met afdeling opzeggingen levert vaak wel weer voordeel op.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ivysaur schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 13:35:
Nou ja, het is dus dat ze internet glasvezel van 30 naar 32.50 hebben verhoogd. Vind het maar een beetje vreemd. Contract is een contract. In theorie kunnen ze het met 20 euro verhogen en kan ik er niet onderuit, omdat ik er aan jaar een vast zit. Dit soort praktijken zouden niet moeten gebeuren. Alleen voor nieuwe abonnees. Maar goed 2.50 is niet al te veel, maar ben juist van Ziggo 62 euro overgestapt naar Telfort 37.50, omdat ik geen televisie meer heb en de prijzen niet meer te rechtvaardigen vind.
Zodra de prijs wordt verhoogd, dan wordt dit ruimschoots van te voren aangekondigd en kan je tot de datum waarop de verhoging ingaat kostenloos opzeggen.
Dat is niets nieuws en gebeurt jaarlijks bij, bijna, alle providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 14:28:
[...]

Zodra de prijs wordt verhoogd, dan wordt dit ruimschoots van te voren aangekondigd en kan je tot de datum waarop de verhoging ingaat kostenloos opzeggen.
Dat is niets nieuws en gebeurt jaarlijks bij, bijna, alle providers.
Als hij in mei overstapte is er een grote kans dat die mail al was verstuurd aan alle klanten. Dus niet aan hem. Als er dan ook niet bij het afsluiten kenbaar is gemaakt dat de prijs per 1 juli omhoog gaat dan kan je het niet weten.
En opzeggen kan nu niet meer want dat had dan voor 1 juli moeten gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

in mijn mail staat dat opzeggen tot 18 juli kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sll
  • Laatst online: 01:58

sll

Ik had gebeld over de verhoging van 2,50. De klantenservice zei dat als je contract minder dan 3 maanden oud was, dat de verhoging dan niet geldt. Mijn contract was van februari, dus net een maand te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:05
Hogebrugster schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 18:35:
[...]

Krijg jij nog steeds een korting bij verlengen? Mij is dat niet meer gelukt, korting alleen als ik over stap naar de nieuwe propositie.
Mijn laatste verlenging loopt op 31 juli af. Per 1 augustus 2017 kreeg ik voor 1 jaar verlenging 6 maanden voor € 20 en daarna weer € 45. Ik vrees dan ook dat ik voortaan € 45 moet blijven betalen maar ga zeker niet over naar de nieuwe propositie. Voor mij geen meerwaarde en mijn Amino A540 is dan onbruikbaar. Die gebruik ik intensief voor opnemen.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Meubelmaker schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:10:
[...]

Mijn laatste verlenging loopt op 31 juli af. Per 1 augustus 2017 kreeg ik voor 1 jaar verlenging 6 maanden voor € 20 en daarna weer € 45. Ik vrees dan ook dat ik voortaan € 45 moet blijven betalen maar ga zeker niet over naar de nieuwe propositie. Voor mij geen meerwaarde en mijn Amino A540 is dan onbruikbaar. Die gebruik ik intensief voor opnemen.
Met de IPTV ontvangers kan je ook prima opnemen en je kan je opnames nog terugkijken op andere IPTV ontvangers op jouw adres/aansluiting.

Overigens heeft @Barre73 pas nog aangegeven in dit topic dat de kans heel erg groot is dat KPN het netwerk gaat ontmantelen en een overgang naar WBA onvermijdelijk gaat worden waardoor je hoe dan ook IPTV gaat krijgen.

Voor de verschillen zou ik dit topic eens raadplegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dennis-L schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 18:35:
[...]

Met de IPTV ontvangers kan je ook prima opnemen en je kan je opnames nog terugkijken op andere IPTV ontvangers op jouw adres/aansluiting.

Overigens heeft @Barre73 pas nog aangegeven in dit topic dat de kans heel erg groot is dat KPN het netwerk gaat ontmantelen en een overgang naar WBA onvermijdelijk gaat worden waardoor je hoe dan ook IPTV gaat krijgen.

Voor de verschillen zou ik dit topic eens raadplegen.
IPTV heeft hij nu ook al met die Amino dus dat is niet veel anders.
En ja ik heb dat aangegeven maar tot die tijd zou ik zeggen: gewoon blijven zitten zolang je kan als je dat goed bevalt.

Ik moet wel zeggen dat de nieuwe KPN decoders fijner en sneller werken dan de Amino's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ah dacht dat zo'n HD recorder was via DVB-C.

[ Voor 30% gewijzigd door Dennis-L op 06-07-2018 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Dat is dan ook het enige nadeel van het systeem met de Amino’s, zeker als je het combineert met opnemen in de Cloud. Ik vind het echt jammer dat ik over moest stappen naar de nieuwe propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
De Amino zijn volgens mij zeker al vanaf 2010/2011 ingebruik en dat de nieuwe KPN ontvangers nu eventueel iets sneller zijn is logische. Wij doen nachts altijd de stroom van de ontvanger /tv af en starten de ontvanger gelijk met de tv. De Amino werkt binnen 30 seconden compleet opnames, epg tv kijken.
Vroeger duurde het starten van de ontvangers bij KPN 10 minuten later 2 minuten waarbij alle functies na 8-10 minuten pas beschilbaar waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Ik weet niet hoelang geleden jij dan een KPN IPTV ontvanger hebt getest maar ook als ik hem stroomloos maak is hij geen 2 minuten aan het opstarten en duurt het al zeker geen 8 tot 10 minuten voordat alle functies beschikbaar zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rallye schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 19:20:
Dat is dan ook het enige nadeel van het systeem met de Amino’s, zeker als je het combineert met opnemen in de Cloud. Ik vind het echt jammer dat ik over moest stappen naar de nieuwe propositie.
Ik heb nooit de oude gehad dus ik ben dan wel benieuwd wat de enorm zwaarwegende nadelen zijn van de nieuwe propositie tov de oude en wat kom ik op de nieuwe propositie te kort?

[ Voor 15% gewijzigd door Dennis-L op 07-07-2018 00:03 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20