[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Jay-v schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:28:
[...]

Weet niet of je een v10 of een v8 hebt, daar zit ook nog wel wat verschil in :). De v8 deed het bij mij iig bagger.
Nu een V10, maar eerlijk gezegd had ik met de V8 ook niet echt problemen - behalve matige WiFi-ontvangst dan. Overigens snap ik prima dat bagger-Wifi-ontvangst genoeg reden is om een andere router te willen hoor!

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk1983 op 01-10-2018 10:30 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Luuk1983 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
Ik ben vooral heel benieuwd waarom iedereen graag zijn eigen router wilt gebruiken. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut voor een vrije keuze van apparatuur, maar zoals ik al eerder zei heb ik soms het idee dat mensen vooral een hekel hebben aan de experiabox van wat ze hebben horen zeggen dan dat het echt een issue is. Ik was ook anti, maar in de praktijk werkt het ding gewoon prima en stabiel - behalve WiFi. Dit is dus echt een oprechte vraag :).

We zijn hier wel op Tweakers, dus ik kan mij goed voorstellen dat er hier meer mensen zijn die speciale eisen hebben. Of gaat het gewoon om het principe dat je een goede router hebt en die ook wilt gebruiken ook?
Waar liep ik tegenaan.

- Ik heb een aantal devices op een hard IP zitten. Ook lastig te veranderen (IP geflashed). Dus EP even op een andere range zetten. Dat gaf veel problemen als je hem weghaalt van de standaard IP range waar hij zit.
- WiFi brak
- Kan geen VPN verbiniding opzetten (openvpn)
- Kan geen VPn verbinding ontvangen (van extern inloggen op eigen netwerk)
- Kan geen DDNS
- Ik heb een complex netwerk, ik bleef gezeur houden met experiabox
- Ik word er niet blij van als ze van een afstand aan mijn netwerk gaan lopen kloten (KPN)

Ergo... ik mot geen experiabox op deze manier en heb geloof ik nog 1 van de betere (EP v10)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-09 19:22
Ik heb mijn eigen router ook achter de experiabox. Dit om een gastnetwerk aan te kunnen maken met een ander DNS, Adguard family protection via DNS. Op dit netwerk zitten mijn kinderen met de tablets e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
Jay-v schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:20:
[...]

Je zegt het zelf al, WiFi is brak + je zit op Tweakers.net :). Ik wil bijvoorbeeld degelijk WiFi, OpenVPN, dnsmasq en een gescheiden gasten netwerk hebben dus hang ik mijn eigen router op.

De gemiddelde gebruiker (die hoor je hier niet) neemt gewoon de standaard router van zijn provider en belt de klantenservice bij WiFi problemen :).
Ik ben geen gemiddelde gebruiker qua kennis, maar ik heb zat aan de Experiabox V10. Net in mijn nieuwe woning achter de bank in de woonkamer op de begane grond gezet. Op de hele eerste verdieping heb ik alsnog 100 Mbit via Wifi (dat is ook mijn abonnement trouwens) en op zolder 80 Mbit.
Gastnetwerk heeft de EB V10 ook.
De andere zaken zijn voor mij niet interessant maar dat maakt iemand nog geen gemiddelde gebruiker.

Met andere woorden: Het kan soms ook prima wel met de router van je provider.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
En de V10 kan ook een gastennetwerk aanmaken. Ik heb er nog wel twee Telfort-AP’s bij, één op de verdieping en één op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• divvid
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-08 13:36
Hmmm, hier ook zo'n brief. Wordt je niet blij van. De Tefort helpdesk wist ook niet veel. Zelfs tehoren gekregen dat mijn 50/50 naar 50/5 zou gaan (lijkt mij contractbreuk). Iemand meer info?

Dat dbv-c verdwijnt is rot, maar te overkomen. Erger is dat er straks dus wéér een kastje extra bij staat (=ongeveer 15 euro per jaar aan stroom extra bij een verbruik van 6-7 Watt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Als je nu 50/50 hebt, krijg je ook 50/50 en niet 50/5.

https://forum.telfort.nl/...binding-77670?forumid=267

11. Welke maximale internetsnelheid krijg je met het nieuwe pakket?
Er zijn drie snelheden beschikbaar:
  1. 50/50 Mb/s
  2. 100/100 Mb/s
  3. 200/200 Mb/s
Je krijgt je huidige snelheid zonder meerprijs. Extra snelheden zijn als optie mogelijk en zijn maandelijks uit te zetten. Wil je extra snelheid, laat je hiervoor dan door ons terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
Dennis-L schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:54:
Als je nu 50/50 hebt, krijg je ook 50/50 en niet 50/5.

https://forum.telfort.nl/...binding-77670?forumid=267

1. 50/50 Mb/s
  2. 100/100 Mb/s
  3. 200/200 Mb/s
Je krijgt je huidige snelheid zonder meerprijs. Extra snelheden zijn als optie mogelijk en zijn maandelijks uit te zetten. Wil je extra snelheid, laat je hiervoor dan door ons terugbellen.
Ja in de praktijk is 50/5 ook gewoon 50/50. Komen die "oude" klanten dan aan een ander profiel hangen dan de 50/5. Mocht dat 50/5 profiel veranderen in de toekomst upload lager dan is het niet bepaald een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
space-one schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:04:
[...]

Ja in de praktijk is 50/5 ook gewoon 50/50. Komen die "oude" klanten dan aan een ander profiel hangen dan de 50/5. Mocht dat 50/5 profiel veranderen in de toekomst upload lager dan is het niet bepaald een garantie.
Het profiel is altijd 50/50 want dat bepaalt Telfort niet maar KPN WBA.
Telfort verkoopt het aan nieuwe klanten als 50/5, vandaar dat je geen recht kan ontlenen aan een evt hoge upload.
Wat ik nu begrijp is dat ze dit voor de overstappers van het oude platform anders aanbieden, namelijk 50/50 als werkelijk contract.
Dat is dus wel een garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:44
Barre73 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 06:47:
[...]

Nee.
De experiabox is niet nodig. Zie ook www.netwerkje.com
Thanks. Ik deel mijn verbinding met huisgenoten en ik ga liever niet experiementeren op een live 'productiesysteem'. Als het mijn eigen verbinding was zou ik in de verleiding kunnen komen.
Maar die Genexis moet vervangen worden. Die werkt simpelweg niet met dit nieuwe platform.
Als in echt helemaal niet mogelijk? Da's jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Dennis-L schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 13:54:

Je krijgt je huidige snelheid zonder meerprijs.
Hier smeerden ze me begin dit jaar toch nog echt die 2,50 upgrade aan om die 50/50 te behouden ipv 50/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Get!em schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 17:33:
[...]

Hier smeerden ze me begin dit jaar toch nog echt die 2,50 upgrade aan om die 50/50 te behouden ipv 50/5
Begin dit jaar waren ze dan ook niet bezig mensen van de oude propositie te verplichten over te stappen.

Meer Info op het forum van Telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Luuk1983 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 10:09:
Ik ben vooral heel benieuwd waarom iedereen graag zijn eigen router wilt gebruiken. Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut voor een vrije keuze van apparatuur, maar zoals ik al eerder zei heb ik soms het idee dat mensen vooral een hekel hebben aan de experiabox van wat ze hebben horen zeggen dan dat het echt een issue is. Ik was ook anti, maar in de praktijk werkt het ding gewoon prima en stabiel - behalve WiFi. Dit is dus echt een oprechte vraag :).

We zijn hier wel op Tweakers, dus ik kan mij goed voorstellen dat er hier meer mensen zijn die speciale eisen hebben. Of gaat het gewoon om het principe dat je een goede router hebt en die ook wilt gebruiken ook?
Ik zit op de 1e propositie en daar heb je een sitecom doosje welke echt om te huilen is met wifi. Ik heb daarom een TP-Link ac 2600 gekocht met perfecte wifi incl 5G. Dat ding was toen behoorlijk aan de prijs. En omdat telfort nu het één en ander nieuws door je strot gaat duwen met een v10 is die TP een soort overbodig. Weg 165 euries. Maar ik ben wel benieuwd welke hardware er nu eigenlijk in die v10 zit. Overigens gaat hier de vaste telefonie eraf denk ik zodat ik alleen maar tv en internet ga afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
De Experiabox v10 is een ZTE: https://www.consumentenbo...xhn-h369a-experia-box-v10

Je zou ook de wifi van de Experabox uit kunnen zetten en gewoon je Asus aansluiten. Als je geen echte tweakers-eisen hebt werkt dat misschien best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Rallye schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 20:27:
De Experiabox v10 is een ZTE: https://www.consumentenbo...xhn-h369a-experia-box-v10

Je zou ook de wifi van de Experabox uit kunnen zetten en gewoon je Asus aansluiten. Als je geen echte tweakers-eisen hebt werkt dat misschien best goed.
Aangezien KPN zelf de Experiabox V10 niet meer levert maar alleen nog de V10A mag je verwachten dat Telfort dat ook doet.
Dat heeft weer te maken met de onzekerheden rondom ZTE (boycots, straffen, etc). De V10A is met spoed gemaakt door Arcadyan. Hij heeft nogal wat restpuntjes schijnt het alhoewel ik lees dat deze snel opgelost worden momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20
Goed, ook hier natuurlijk een brief.

Nu kan ik via DVB-C overal in huis digitaal tv kijken op de coax. Telfort verwacht een kastje naast de tv + 5 eur per extra kastje per maand. Los van de energierekening ben je in het hypothetische geval al 20 eur kwijt aan die kastjes als je 5 ruimtes tv wilt kijken.
Dat DVB-C eruit gaat is wel duidelijk. Maar zijn die kastjes ook te koop of kan dat anders? Voor 240 eur per jaar is er vast een alternatief.
Liefst blijf ik bij glasvezel en dvb maar een provider heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Hmm. Misschien even de laatste 30 posts in deze thread doorlezen?
Samenvatting:
- gekochte kastjes werken niet;
- er zijn maar zeer beperkt glasvezelproviders die DVB-C hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 17:20
Rallye schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 17:51:
Hmm. Misschien even de laatste 30 posts in deze thread doorlezen?
Samenvatting:
- gekochte kastjes werken niet;
- er zijn maar zeer beperkt glasvezelproviders die DVB-C hebben.
Dank, de laatste posts gaan bij mij voornamelijk over welke snelheid een propositie heeft en over de experiabox.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
Voor de tweakers met eigen router en routed IPTV:
ik222 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
(Ik heb het in mijn telfort config in ieder geval aangepast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Vorige week kreeg ik ook de brief voor beëindiging van de oude propositie. Daarop heb ik telfort gebeld, op zich vind ik het niet erg om over te gaan naar de nieuwe propositie. Er werd me verteld dat ik 50/5 zou krijgen via glasvezel. Omdat ik hier heb gelezen dat dit in de praktijk 50/50 is ben ik hiermee akkoord gegaan. Nu lees ik hier dat bij de overgang van oud naar nieuw dezelfde snelheid aangeboden zou blijven. Ik heb dus gisteren telfort gebeld en gezegd dat ik dit wil. Dan heb ik in ieder geval de garantie op de 50 Mbps upload.
Telfort verteld me gisteren dat ze dit nu niet meer kunnen wijzigen. Dit zou straks wel kunnen als het nieuwe abonnement is ingegaan. Ik kreeg letterlijk de garantie van de telefonist en heb zijn naam gekregen.
Toch twijfel ik een beetje. Ik ben bang dat ze straks toch niks kunnen bieden. Wat denken jullie? Is de garantie van een telefonist genoeg? Morgen eindigt mijn bedenktijd.

[ Voor 3% gewijzigd door Blackouts op 02-10-2018 20:12 ]

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
Voor zover de welingelichte Barre73 het weet:
Barre73 schreef op maandag 1 oktober 2018 @ 14:52:
[...]

Het profiel is altijd 50/50 want dat bepaalt Telfort niet maar KPN WBA.
Telfort verkoopt het aan nieuwe klanten als 50/5, vandaar dat je geen recht kan ontlenen aan een evt hoge upload.
Wat ik nu begrijp is dat ze dit voor de overstappers van het oude platform anders aanbieden, namelijk 50/50 als werkelijk contract.
Dat is dus wel een garantie.
Het klinkt als bijna zeker. Ik verwacht dat Barre als hij de definitieve bevestiging heeft het hier zal laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 22:51

vr6-only

Blub Blub

bramv82 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:01:
Vorige week kreeg ik ook de brief voor beëindiging van de oude propositie. Daarop heb ik telfort gebeld, op zich vind ik het niet erg om over te gaan naar de nieuwe propositie. Er werd me verteld dat ik 50/5 zou krijgen via glasvezel. Omdat ik hier heb gelezen dat dit in de praktijk 50/50 is ben ik hiermee akkoord gegaan. Nu lees ik hier dat bij de overgang van oud naar nieuw dezelfde snelheid aangeboden zou blijven. Ik heb dus gisteren telfort gebeld en gezegd dat ik dit wil. Dan heb ik in ieder geval de garantie op de 50 Mbps upload.
Telfort verteld me gisteren dat ze dit nu niet meer kunnen wijzigen. Dit zou straks wel kunnen als het nieuwe abonnement is ingegaan. Ik kreeg letterlijk de garantie van de telefonist en heb zijn naam gekregen.
Toch twijfel ik een beetje. Ik ben bang dat ze straks toch niks kunnen bieden. Wat denken jullie? Is de garantie van een telefonist genoeg? Morgen eindigt mijn bedenktijd.
Garanties kan ik je uiteraard niet geven, aangezien ik niet bij Telfort in de keuken kan kijken. Echter heb ik tot dusver niemand voorbij zien komen met een FttH verbinding en 50/5 setup. Het is tot dusver altijd 50/50, in de praktijk 49/64 Mbit.

Een andere, meer onderbouwde, geruststelling is de KPN Wholesale WBA tarievenlijst:
https://www.kpn-wholesale...gang/wba.htm?itemId=20841

Hierin tref je geen mogelijkheid als reseller voor een 50/5 verbinding.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
EricJH schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 20:19:
Voor zover de welingelichte Barre73 het weet:
[...]
Het klinkt als bijna zeker. Ik verwacht dat Barre als hij de definitieve bevestiging heeft het hier zal laten weten.
Meestal inderdaad welingelicht...
Maar hierover niet specifiek. Ik werk niet bij Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Muis666 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 18:12:
Voor de tweakers met eigen router en routed IPTV:
ik222 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
(Ik heb het in mijn telfort config in ieder geval aangepast)
Wat bedoel je hiermee? Werkt het dan niet meer op onderstaande manier? Kpn heeft andere settings dan telfort toch?
Verwijderd schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 17:10:
[...]

Al ruim een jaar op deze wijze in gebruik, werkt perfect:

[Afbeelding]

Switchport 1 & 2 zijn dan LAN/Internet
Switchport 3 & 4 zijn dan IPTV, indien maar 1x IPTV nodig, dan kun je port 4 evt leeg laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
bramv82 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:08:
[...]

Wat bedoel je hiermee? Werkt het dan niet meer op onderstaande manier? Kpn heeft andere settings dan telfort toch?

[...]
KPN en Telfort zijn op zich gelijk wat betreft instelling maar de aanpassingen die eventueel noodzakelijk is (afhankelijk van de huidige configuratie) gaat over routed ITV. Jou oplossing zorgt voor bridged ITV, daarmee werken wat interactieve functies niet maar daarvoor is gisteren niets in veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
ik222 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 08:29:
[...]

KPN en Telfort zijn op zich gelijk wat betreft instelling maar de aanpassingen die eventueel noodzakelijk is (afhankelijk van de huidige configuratie) gaat over routed ITV. Jou oplossing zorgt voor bridged ITV, daarmee werken wat interactieve functies niet maar daarvoor is gisteren niets in veranderd
Welke itv functies gaan er niet werken met deze bridged configuratie? Terugkijken?

Is het mogelijk routed iptv in te stellen op een netgear r7000 met merlin firmware?

Is het zo simpel als dit instellen in mijn router?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Hoq43B6kib8uJWa8TObmEyOd/full.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Blackouts op 03-10-2018 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Met bridged iptv (zoals in je screenshot) kan je geen gebruik maken van bijvoorbeeld meertv en netflix.
Of opnemen nog werkt weet ik niet, ik vermoed van wel (zelf nooit gebruikt).

Als je merlin op je router draait kan je routed iptv aan de praat krijgen.
zie: Robocfg configuratie voor KPN IPTV op ASUS RT-AC66U
of: https://forum.kpn.com/thu...tv-via-asus-router-443277

[ Voor 5% gewijzigd door job op 03-10-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Maar uitzending gemist / begin gemist werkt nog wel met bridged iptv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:11

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

bramv82 schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 13:46:
Maar uitzending gemist / begin gemist werkt nog wel met bridged iptv?
Jazeker, opnemen ook.

Enkel de functionaliteiten waar 'plain_internet' voor benodigd is (i.e. Netflix) werken dan niet.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
MisteRMeesteR schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 14:43:
[...]

Jazeker, opnemen ook.

Enkel de functionaliteiten waar 'plain_internet' voor benodigd is (i.e. Netflix) werken dan niet.
Dat is goed nieuws. Scheelt een hoop gedoe. Voor Netflix en YouTube enzo gebruik ik m'n chromecast wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efox
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:25
Ben inmiddels overgestapt naar Ziggo wegens verdwijnen oude propositie. Een week eerder kocht ik alvast een nieuwe TV, want mijn oude buis (ja ik ben heel ouderwets) die het nog prima deed kan al dat digitale natuurlijk niet aan (en ik wil per se geen settopboxen). Wat mij toen verbaasde, is dat het niet mogelijk bleek mijn nieuwe TV in te regelen op de digitale kanalen van Telfort (DVB-C), alleen de analoge kanalen kwamen door.

Het lijkt alsof Telfort het inregelen van DVB-C al onmogelijk heeft gemaakt, want aan de TV lag het niet: met Ziggo ging het een week later perfect. Ik ben er verder niet achteraan gegaan, want ik ging toch weg, maar ik vraag me wel af of anderen dit ook zijn tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:26

R2L

efox schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 00:00:
Ben inmiddels overgestapt naar Ziggo wegens verdwijnen oude propositie. Een week eerder kocht ik alvast een nieuwe TV, want mijn oude buis (ja ik ben heel ouderwets) die het nog prima deed kan al dat digitale natuurlijk niet aan (en ik wil per se geen settopboxen). Wat mij toen verbaasde, is dat het niet mogelijk bleek mijn nieuwe TV in te regelen op de digitale kanalen van Telfort (DVB-C), alleen de analoge kanalen kwamen door.

Het lijkt alsof Telfort het inregelen van DVB-C al onmogelijk heeft gemaakt, want aan de TV lag het niet: met Ziggo ging het een week later perfect. Ik ben er verder niet achteraan gegaan, want ik ging toch weg, maar ik vraag me wel af of anderen dit ook zijn tegengekomen.
Ik zal dit volgende week voor de gein eens testen, want ik ga voor de televisie ook over naar Ziggo vanwege het verdwijnen van de oude propositie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one

Ik heb 2 twee weken geleden een dvb-c ontvanger laten zoeken. Na handmatig invullen van de parameters werkte alles gewoon. Het handmatig invullen heeft volgens mij altijd al gemoeten. De ontvanger heeft voor Ziggo vaak al zijn basis instellingen.

https://www.telfort.nl/pe...c-ontvanger-instellen.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09:07

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Ik mis nog steeds videoland bij het menu optie, terwijl netflix al een tijd er staat.
Word tijd dat ze die er ook in gaan zetten.....

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:58
MCP cloud schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 08:19:
Ik mis nog steeds videoland bij het menu optie, terwijl netflix al een tijd er staat.
Word tijd dat ze die er ook in gaan zetten.....
Die zie je alleen maar als je er ook eens abonnement voor hebt lopen bij Telfort. Je kunt geen gebruik maken van de app als je een abo hebt bij videoland zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Waarbij het aanbod via Telfort ook nog eens beperkter zou zijn, zie bijvoorbeeld de laatste opmerking in https://forum.telfort.nl/...oland-account-delen-77515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Volgende week ga ik verhuizen naar een locatie waar Telfort de goedkoopste is, alleen doen de reviews mij wel een beetje schrikken. Overal waar ik op review websites kijk zijn er alleen maar klachten te vinden, natuurlijk is het makkelijker om te klagen als het verkeerd gaat dan positief zijn als het goed gaat. Maar toch lijkt dit wel een beetje excessief.

Is Telfort nu echt zo slecht als ze geschetst worden of valt dat allemaal wel mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
sander0 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:01:
Volgende week ga ik verhuizen naar een locatie waar Telfort de goedkoopste is, alleen doen de reviews mij wel een beetje schrikken. Overal waar ik op review websites kijk zijn er alleen maar klachten te vinden, natuurlijk is het makkelijker om te klagen als het verkeerd gaat dan positief zijn als het goed gaat. Maar toch lijkt dit wel een beetje excessief.

Is Telfort nu echt zo slecht als ze geschetst worden of valt dat allemaal wel mee?
Telfort Glasvezel is zoals ik het meemaak gewoon 100% stabiel. Volwaardige KPN dochter. Tevreden mensen hoor je idd niet klagen 🐒

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 10:04
sander0 schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:01:

Telfort werkt bij mij prima. Houd er met zo'n reviewsites rekening mee dat klanten waarbij alles naar behoren werkt minder snel een reden hebben om iets te gaan posten over hun provider.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Chris.nl schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Telfort Glasvezel is zoals ik het meemaak gewoon 100% stabiel. Volwaardige KPN dochter. Tevreden mensen hoor je idd niet klagen 🐒
Mint schreef op vrijdag 5 oktober 2018 @ 16:07:
[...]

Telfort werkt bij mij prima. Houd er met zo'n reviewsites rekening mee dat klanten waarbij alles naar behoren werkt minder snel een reden hebben om iets te gaan posten over hun provider.
Dat was inderdaad mijn gedachten ook, maar toch moest ik wel even slikken. Goed om te horen en bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Technisch gezien is er geen kwaliteitsverschil tussen Telfort en KPN. Weinig storingen. Met name het TV-systeem van beiden heeft echter grote nadelen, zie verderop in dit forum wat ik daarvan vind. Desondanks ben ik er weer een jaartje bijgebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Afgezien dat het combivoordeel (bij quad play pakket) bij Telfort wat magertjes is in vergelijking bij andere aanbieders, heb ik ook niks te klagen over Telfort.

Bij T-mobile krijg je veel meer combivoordelen, maar volgens mij ondersteunt die geen mixed signaal op dezelfde LAN kabel. Of kan je dat zelf nog fixen met VLANs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Ik heb in jaren Telfort (oude en nieuwe propositie) eigenlijk amper problemen gekend. Afspraken klopten altijd en facturen bij wijzigingen en verhuizingen zijn altijd goed gegaan. Storingen zijn er zelden. Voor de dingen die ik graag wil is Telfort veruit de goedkoopste (zeker met combivoordeel). Ik kijk regelmatig rond en eigenlijk is alleen T-Mobile thuis enigszins een optie omdat ze voor heel weinig 750mbit aanbieden op dit moment.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MeltedForest schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 10:46:
Afgezien dat het combivoordeel (bij quad play pakket) bij Telfort wat magertjes is in vergelijking bij andere aanbieders, heb ik ook niks te klagen over Telfort.

Bij T-mobile krijg je veel meer combivoordelen, maar volgens mij ondersteunt die geen mixed signaal op dezelfde LAN kabel. Of kan je dat zelf nog fixen met VLANs?
Dat laatste kan maar hoeft niet meer perse. Als je nu naar T-Mobile overstapt krijg je een mediaconverter en de router wordt daarop aangesloten met een LAN kabel. Is nog niet hetzelfde maar dan kan je in ieder geval al je router op een plek plaatsen waar die veel beter uitkomt om aparte kabels voor TV en computer op aan te sluiten.

Wil je toch met Vlans aan de slag dan heb je twee extra apparaten nodig. Eentje om te mengen, en eentje om weer uit elkaar te halen. Die extra uitgave weegt niet altijd op tegen de baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
Zijn er meer mensen die gebeld zijn door Telfort? De brief heb ik zo'n 2 weken geleden gekregen. En vandaag belden ze of ze een afspraak in konden plannen. Ik heb gezegd dat ik het zo lang mogelijk wil uitstellen. Ik moest uiterlijk december 2018 over zei ze. Ik heb niks afgesproken vandaag, over 2 weken bellen ze mij weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Jimster schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:55:
Zijn er meer mensen die gebeld zijn door Telfort? De brief heb ik zo'n 2 weken geleden gekregen. En vandaag belden ze of ze een afspraak in konden plannen. Ik heb gezegd dat ik het zo lang mogelijk wil uitstellen. Ik moest uiterlijk december 2018 over zei ze. Ik heb niks afgesproken vandaag, over 2 weken bellen ze mij weer terug.
Met wat voor nummer werd je gebeld? Ik heb een gemiste oproep uit Amsterdam. Of bellen ze met een afgeschermd nummer? In dat laatste geval kunnen ze me bellen tot ze een ons wegen, want die heb ik geblokkeerd... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 07:07
R2L schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 23:47:
[...]

Met wat voor nummer werd je gebeld? Ik heb een gemiste oproep uit Amsterdam. Of bellen ze met een afgeschermd nummer? In dat laatste geval kunnen ze me bellen tot ze een ons wegen, want die heb ik geblokkeerd... >:)
Het was een afgeschermd nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Jimster schreef op zaterdag 6 oktober 2018 @ 15:55:
Vrijdagmiddag ook gebeld door een afgeschermd nummer.

Eigelijk moet je gewoon vragen stuur maar een brief met de einddatum als jullie van het contract afwillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geurt-kun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08 22:03

Geurt-kun

8 Simax SM660-250, SMA 1600TL

Binnenkort krijg ik ook een Experiabox van Telfort.
Ik zit nu nog op de oude Proposition met een Fritzbox voor mijn VoIP account aangesloten op de RJ11 voor mijn vaste nummer.
Is het straks nog mogelijk om mijn oude telefoonnetwerkje te blijven gebruiken icm VoIP of word het ellende?
Iets met bomen en bos als ik zoek in dit topic.

2k op west bij Pv Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
Geurt-kun schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 08:38:
Binnenkort krijg ik ook een Experiabox van Telfort.
Ik zit nu nog op de oude Proposition met een Fritzbox voor mijn VoIP account aangesloten op de RJ11 voor mijn vaste nummer.
Is het straks nog mogelijk om mijn oude telefoonnetwerkje te blijven gebruiken icm VoIP of word het ellende?
Iets met bomen en bos als ik zoek in dit topic.
Voor inkomend heb je geen probleem, de experiabox heeft ook gewoon een RJ11 stekker.
Als je uitgaand alternatieve providers gebruikt, dan wordt het waarschijnlijk een beetje ellende.
De experiabox doet ook VoIP over poort 5060 en dat conflicteert waarschijnlijk met je huidige instellingen in de Fritzbox. Gelukkig ondersteunen de meeste providers ook alternatieve poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graziemille
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 12:29
Ik heb sinds kort een set van twee Asus RT-AC67U routers in gebruik, ingericht als mesh netwerk.
Een router zit via de WAN poort aan het genexis modem (oude propositie) en de tweede hangt aan een switch op zolder voor het mesh netwerk.

De ethernetpoorten van de eerste ASUS zijn in gebruik voor een Yamaha receiver, een IP-camera, een synology NAS en naar een switch op zolder (netgear met 4x ethernet en 4x POE poorten). Op deze netgear switch is weer van alles aangesloten (tweede ASUS t.b.v. mesh, PC's, camera, omvormer zonnepanelen etc.).

Ik heb gezien dat deze asus router in staat is om de vlan's te scheiden voor iPTV en internet als ik deze zou willen inzetten in de plaats van de EB.
Maar in eerste instantie wil ik kijken hoe e.e.a. bevalt met de EB.
Ik wil uiteraard mijn mesh netwerk behouden en moet dan dus WiFi van de EB uit zetten en de asus stel ik in als accespoint. De EB deelt dan voortaan de IP-adressen uit en een paar x portforwarding instellen en fixed IP adressen. Kan volgens mij allemaal met de EB.

Als ik het goed begrijp zijn alle poorten van de EB te gebruiken voor TV en internet. Dus zou ik zeggen dat
ik mijn eerste ASUS op een poort van de EB aansluit (de WANpoort is ongebruikt in de nieuwe situatie). Betekent dit dan dat ik op een poort van de eerste ASUS en de netgear switch op zolder ook een IP-TV ontvanger kan aansluiten? Eventueel via een tweede switch?

Ik kijk nu TV via de speciale IPTV poort op het genexis modem en voor de tweede TV maak ik dankbaar gebruik van de DVB-C aansluiting die dus jammerlijk ter ziele gaat...
Ik heb voor de nieuwe propositie dus twee TV-ontvangers nodig

Kan deze tweede switch overigens een willekeurig type zijn, of moet dat een switch zijn die IGMP snooping ondersteunt?

Klopt dit een beetje, of maak ik ergens in dit verhaal een denkfout(en)?

[ Voor 10% gewijzigd door graziemille op 09-10-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
graziemille schreef op dinsdag 9 oktober 2018 @ 22:54:
Heel verhaal...

Klopt dit een beetje, of maak ik ergens in dit verhaal een denkfout(en)?
Ik zie geen grote denkfouten.
Wel blijft het advies dat elke router/switch waar ook tv verkeer overheen gaat voorzien is van IGMP snooping.

Zoniet, dan loop je het risico dat het multicast tv verkeer je wireless of andere apparaten verstoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
Geen DVB-C in Veenendaal (3905).
Ontmoedigingsbeleid...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EricJH
marigo schreef op woensdag 10 oktober 2018 @ 22:02:
Geen DVB-C in Veenendaal (3905).
Ontmoedigingsbeleid...?
Dat was in meerdere plaatsen: https://forum.telfort.nl/...-dvb-c-signaal-meer-78373 . DVB-C TV doet het weer hier in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marigo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 15:57
In Veenendaal werkt het idd ook weer.
Thx 😀

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

Inmiddels een werkende Ziggo verbinding hier. Ik kan nu beide DVB-C signalen goed vergelijken en heel eerlijk gezegd is de beeldkwaliteit van Ziggo minstens zo goed als de DVB-C van Telfort. Dit had ik niet verwacht. Heb alle 5 de TV's gelijk gemigreerd.

Nu dit geregeld is zojuist ook glasvezel bij T-Mobile aangevraagd. Zodra ik die up en running heb gaan de mobile abonnementen die we bij KPN hebben er ook uit. Ook die gaan dan over naar T- mobile. Ik ga dan maandelijks 18,70 aan Ziggo en 32,50 aan T-Mobile voor een 100 - 100 verbinding betalen. In totaal dus 51,20 voor internet en TV, wat een fractie van de prijs is wat ik bij Telfort zou gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
R2L schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:15:
[...]

Inmiddels een werkende Ziggo verbinding hier. Ik kan nu beide DVB-C signalen goed vergelijken en heel eerlijk gezegd is de beeldkwaliteit van Ziggo minstens zo goed als de DVB-C van Telfort. Dit had ik niet verwacht. Heb alle 5 de TV's gelijk gemigreerd.
Maar dus maar 4 HD kanalen?
Ik vrees dat ik me zou gaan storen aan SD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Muis666 schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:39:
[...]

Maar dus maar 4 HD kanalen?
Ik vrees dat ik me zou gaan storen aan SD...
Dit valt zelfs op mijn 58" Plasma TV echt reuze mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

space-one schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 07:50:
Vrijdagmiddag ook gebeld door een afgeschermd nummer.

Eigelijk moet je gewoon vragen stuur maar een brief met de einddatum als jullie van het contract afwillen.
Vraag me af of je tegen die dame of heer die de afspraak plant kunt zeggen: doe me maar een mooie deal voor een jaar. Kan me haast niet voorstellen dat ze namelijk een aparte toko inhuren om die afspraken te plannen. Klinkt als 'jongens, wie wil er vandaag 8 uur outbound bellen voor afspraken only' ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
2Dutch schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 12:31:
[...]

Vraag me af of je tegen die dame of heer die de afspraak plant kunt zeggen: doe me maar een mooie deal voor een jaar. Kan me haast niet voorstellen dat ze namelijk een aparte toko inhuren om die afspraken te plannen. Klinkt als 'jongens, wie wil er vandaag 8 uur outbound bellen voor afspraken only' ;)
Eventueel na een tweede brief van Telfort. Maar klanten zouden altijd nog vragen hebben en moet de persoon wel kennis hebben en niet op de manier zoals in het topic van forum van Telfort

https://forum.telfort.nl/...rt=dateline.desc#comments

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
R2L schreef op zondag 14 oktober 2018 @ 20:40:
[...]

Dit valt zelfs op mijn 58" Plasma TV echt reuze mee.
Dat is wel heel persoonlijk. Op mijn 46” Samsung zie ik duidelijk verschil, zodanig dat ik geen SD wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Is er iemand die recent, na de bekende brief, is overgestapt van de oude naar de nieuwe propositie? En is er iemand die zwart op wit heeft gekregen(in het contract of in mijn telfort) dat de upload 50 mbit is in plaats van 5 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
bramv82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:43:
Is er iemand die recent, na de bekende brief, is overgestapt van de oude naar de nieuwe propositie? En is er iemand die zwart op wit heeft gekregen(in het contract of in mijn telfort) dat de upload 50 mbit is in plaats van 5 mbit?
Twee berichten boven je staat een link naar het Telfort forum. Met een bericht van Telfort zelf. Waarin staat dat je 50/50 krijgt (of 100/100 als je dat al had).

En er is toch geen gevaar? Laat jezelf migreren en kijk wat je krijgt. Dan kan je eventueel alsnog overstappen later. Je gaat toch geen nieuw contract aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Barre73 op 16-10-2018 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bramv82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 15:43:

50/50 Mb/s
100/100 Mb/s
200/200 Mb/s

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Dennis-L schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:51:
[...]

50/50 Mb/s
100/100 Mb/s
200/200 Mb/s

Bron
Barre73 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:04:
[...]

Twee berichten boven je staat een link naar het Telfort forum. Met een bericht van Telfort zelf. Waarin staat dat je 50/50 krijgt (of 100/100 als je dat al had).

En er is toch geen gevaar? Laat jezelf migreren en kijk wat je krijgt. Dan kan je eventueel alsnog overstappen later. Je gaat toch geen nieuw contract aan.
Ja dat is nou net het probleem. Ik ben al over en heb een nieuw contract gekregen met 50/5. In de praktijk is dat 50/50, maar ik heb liever een garantie voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
bramv82 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 22:59:
Ja dat is nou net het probleem. Ik ben al over en heb een nieuw contract gekregen met 50/5. In de praktijk is dat 50/50, maar ik heb liever een garantie voor de toekomst.
Ik heb nooit de oude propositie gehad, maar wel voor oktober 2016 de nieuwe propositie besteld. Ik heb nog een 50/50 mbit abonnement in mijn.telfort. Dus het moet administratief wel kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Als Telfort 50/5 via glas wil leveren dan moet dat een optie zijn in de WBA portfolio en dat is het niet.
Het is enkel een tactische zet van Telfort om mensen sneller naar 100/100 te krijgen want dan krijg je in theorie 95 Mbit meer upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Barre73 schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 17:04:
En daar zit nu juist het probleem bij veel mensen die nog op de oude propositie zitten met eigen Amino's...
Je gaat volgens Telfort blijkbaar WEL een nieuw contract aan omdat je het aantal settopboxen wijzigt en/of opnemen inschakelt terwijl je dat eerst op de Amio deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
servies schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:30:
[...]

En daar zit nu juist het probleem bij veel mensen die nog op de oude propositie zitten met eigen Amino's...
Je gaat volgens Telfort blijkbaar WEL een nieuw contract aan omdat je het aantal settopboxen wijzigt en/of opnemen inschakelt terwijl je dat eerst op de Amio deed.
Onjuist.
Als je overstapt en je houdt hetzelfde basispakket (Internet, Internet/TV, of alles-in-1) dan krijg je gewoon een maandelijks opzegbaar contract.
Extra's zorgen niet dat het een jaarcontract wordt.
Extra's zijn ook gewoon maandelijks opzegbaar, zou een beetje chaotisch worden als je extra's steeds per maand op kan zeggen maar dan wel iedere keer een jaarcontract aan zou gaan :/
Als je echter overstapt van internet naar alles-in-1, ja dan ga je een nieuw contract aan.

30. Moet je een nieuw jaarcontract afsluiten om over te stappen?
Nee! Als je overstapt met je huidige pakketsamenstelling (internet, internet en tv of alles-in-1) blijft je pakket maandelijks opzegbaar. Je kunt wel kiezen voor een jaarcontract, als je het bijbehorende aanbod aantrekkelijker vindt.

[ Voor 29% gewijzigd door Dennis-L op 17-10-2018 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Ik kan mij voorstellen dat als je om extra korting vraagt en die ook krijgt, dat je wel weer aan een jaarcontract vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Rallye schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 11:38:
Ik kan mij voorstellen dat als je om extra korting vraagt en die ook krijgt, dat je wel weer aan een jaarcontract vastzit.
Dat klopt, dat staat ook in de laatste zin.

Je kunt wel kiezen voor een jaarcontract, als je het bijbehorende aanbod aantrekkelijker vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• space-one
Dennis-L schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 09:51:
[...]

Onjuist.
Als je overstapt en je houdt hetzelfde basispakket (Internet, Internet/TV, of alles-in-1) dan krijg je gewoon een maandelijks opzegbaar contract.
Extra's zorgen niet dat het een jaarcontract wordt.
Extra's zijn ook gewoon maandelijks opzegbaar, zou een beetje chaotisch worden als je extra's steeds per maand op kan zeggen maar dan wel iedere keer een jaarcontract aan zou gaan :/
Als je echter overstapt van internet naar alles-in-1, ja dan ga je een nieuw contract aan.
Op het forum van telfort horen gebruikers toch iets anders die gebeld hebben. Het is belachelijk voor woorden dat klanten als ze nu al willen overstappen anders worden behandeld tot je een tweede brief hebt
ontvangen. Webcare kan het wel ontkennen waar het gebeurt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

Nicap

Tsssk....

Ben net gebeld door Telfort. Ik kan waarschijnlijk niet onderhandelen :(

Kreeg niet echt een "aanbieding". Kwam met de redenatie dat ik er persoonlijk gewoon op achteruit ga met een redelijk nieuwe synology router die ineens niet meer nodig is. Evenals twee amino boxjes. Eerste jaar was het tweede kastje dan gratis. Maandbedrag kwam op 40 euro voor bellen+50/50+TV.

Heb in principe alleen maar internet nodig dus ga nog maar eens op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Nicap schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:15:

Kreeg niet echt een "aanbieding". Kwam met de redenatie dat ik er persoonlijk gewoon op achteruit ga met een redelijk nieuwe synology router die ineens niet meer nodig is. Evenals twee amino boxjes. Eerste jaar was het tweede kastje dan gratis. Maandbedrag kwam op 40 euro voor bellen+50/50+TV.

Heb in principe alleen maar internet nodig dus ga nog maar eens op zoek naar een alternatief.
Join the club... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Nicap schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 19:15:

Heb jij dan ook een tweede brief gekregen met meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:42

Nicap

Tsssk....

space-one schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 09:37:
[...]

Heb jij dan ook een tweede brief gekregen met meer informatie?
Wel een tweede brief een tijd terug, maar dat was volgens mij dezelfde als de eerste brief. Stond niet echt iets concreets in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Nicap schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 10:19:
[...]

Wel een tweede brief een tijd terug, maar dat was volgens mij dezelfde als de eerste brief. Stond niet echt iets concreets in.
Die heeft iedereen gehad volgens mij. Volgens webcare moet het een brief zijn met meer informatie en uit welke opties je kunt kiezen. Je bent de tweede al in dit topic die gebeld wordt zonder die brief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 16:41
space-one schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:44:
[...]

Die heeft iedereen gehad volgens mij. Volgens webcare moet het een brief zijn met meer informatie en uit welke opties je kunt kiezen. Je bent de tweede al in dit topic die gebeld wordt zonder die brief.
Ik, Dordrecht - oude propositie, heb de brief nog niet gehad. En ben ook nog niet gebeld. Ik wacht rustig af ...

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
nocalimero schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 20:17:
[...]

Ik, Dordrecht - oude propositie, heb de brief nog niet gehad. En ben ook nog niet gebeld. Ik wacht rustig af ...
Hier in Leeuwarden ook oude propositie en nog geen brief ontvangen of telefoon gehad. We horen wel wanneer wij aan de beurt zijn. Het zal dan vast niet zo heel lang meer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-09 10:47
space-one schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 11:44:
[...]
Je bent de tweede al in dit topic die gebeld wordt zonder die brief.
Hier dan nummer 3, in Amsterdam (oud Concepts-ICT abbo). Ik heb slechts 1x een brief gehad, zonder concrete einddatum of mogelijke alternatieven. Een week of twee daarna ben ik opgebeld door Telfort om me over te halen vrijwillig van pakket te wisselen. Ik heb aangegeven pas te willen nadenken over een aanpassing als ik concreet weet wanneer DVB-C verdwijnt, maar de jongen aan de telefoon wist niet wanneer dat zou zijn: "het kon nog wel even duren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mijn jaarabonnement zat er op dus heb ik weer gebeld met de vraag of ik korting kan krijgen als ik opnieuw een jaar vastleg.

Ben akkoord gegaan met de 1e 6 maand €30, daarna €47,50 voor 50/5(0) met 2 IPTV ontvangers, gem €38,50 p/m. Vorig jaar was de aanbieding beter maar an sich ben ik tevreden.

Zou anders toch mijn abonnement laten doorlopen, met de EdgeRouterX & UniFi AP een 100% stabiel jaar gehad, die hardware/setup is nog lang niet afgeschreven/outdated. Dan beter 18% korting pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blackouts
Vandaag telefonisch bevestigd gekregen dat voor glasvezel inderdaad 50/50 wordt aangehouden, en geen 50/5 en dat de abonnementen die nu worden aangeduid als 50/5 aangepast gaan worden naar 50/50.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeyJey
  • Nu online
Ik heb vandaag mijn abo verlengd met 6 maanden €30 euro, daarna 42,50 (incl Fox Sports vanwege combi voordeel, anders €5 korting nog). Ik ben wel tevreden zo. Gemiddeld 36 euro per maand komend jaar en minder als ik fox laat vallen. Veel beter ga ik niet vinden qua prijs, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:29

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

1e brief is er al een tijd, ik verlies behalve dvb-c ook de opnames van mijn M540 pvr.
Eens zien of ik een 2e tv box en een opname pakket kan regelen als ze bellen ...
Zit je weer een jaar vast als je iets van Telfort krijgt?

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Speedy-Andre schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:59:
1e brief is er al een tijd, ik verlies behalve dvb-c ook de opnames van mijn M540 pvr.
Eens zien of ik een 2e tv box en een opname pakket kan regelen als ze bellen ...
Zit je weer een jaar vast als je iets van Telfort krijgt?
Als je je basispakket niet wijzigt, dus niet van Alles-in-1 naar alleen Internet gaat, of van alleen internet naar internet en TV dan blijft je contract maandelijks opzegbaar.
Alleen als je een speciaal aanbod krijgt met kortingen e.d., ja dan krijg je wel een jaarcontract.

30. Moet je een nieuw jaarcontract afsluiten om over te stappen?
Nee! Als je overstapt met je huidige pakketsamenstelling (internet, internet en tv of alles-in-1) blijft je pakket maandelijks opzegbaar. Voor andere extra's (tv-ontvangers, zenderpakketten, extra snelheid enz.) hoef je geen jaarcontract af te sluiten. Je kunt wel kiezen voor een jaarcontract, als je het bijbehorende aanbod aantrekkelijker vindt.

Bron

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 20-10-2018 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik wil niks `extra`, ik vraag Telfort om te compenseren wat ze van me afpakken zodat ik `het zelfde` heb als wat ik al had zoals in de folders en brieven staat.
Ik heb een eigen recorder die onbruikbaar wordt=> lever een alternatief zoals een opname pakket
Ik kan meerdere tv`s en radio`s gebruiken dankzij dvb-c en analoge radio=> extra tv box
Ik heb mijn eigen router, zorg dat ik kan bellen zonder dat V10 brol (verstrek mij de telefonie data)

Aangezien in de wet al staat dat ik alle apparatuur zelf mag kiezen heeft Telfort geen keus.
Laat het nog maar een jaar duren, dan is de telefonie kant misschien ook geregeld/verplicht.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Tja. Dat kun je natuurlijk best vinden, maar daar heeft Telfort niets mee te maken, hoewel ze je deels wel tegemoet zullen komen. Ik hoor graag wat je bereikt; mijn schoonvader heeft ook nog de oude propositie en hij moet nog bellen.

Waar in de Nederlandse wet staat overigens dat je je apparatuur zelf mag kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Rallye schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 19:02:
Tja. Dat kun je natuurlijk best vinden, maar daar heeft Telfort niets mee te maken, hoewel ze je deels wel tegemoet zullen komen. Ik hoor graag wat je bereikt; mijn schoonvader heeft ook nog de oude propositie en hij moet nog bellen.

Waar in de Nederlandse wet staat overigens dat je je apparatuur zelf mag kiezen?
Dat is Europese wetgeving, iets lastiger om je gelijk te halen maar het kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:29
Tja hier hetzelfde,Denk erover straks naar T-Mobile thuis glasvezel te gaan,die werkt nog wel met harddisk recorders en geen hysteriabox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
(KBX) Harkanoid schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:33:
Tja hier hetzelfde,Denk erover straks naar T-Mobile thuis glasvezel te gaan,die werkt nog wel met harddisk recorders en geen hysteriabox
Ik heb zelf nu nog de Amino M540 op het Telfort glasvezelnetwerk (oud, overgegaan via Lijbrandt destijds). Kan je die bij T-Mobile ook nog gebruiken? Of krijg je dan toch een andere recorder? Dat ik straks moet gaan betalen voor opnemen vind ik zoiets onnodigs als ik dit ding toch al in huis heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
unconnected schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 08:14:
[...]

Ik heb zelf nu nog de Amino M540 op het Telfort glasvezelnetwerk (oud, overgegaan via Lijbrandt destijds). Kan je die bij T-Mobile ook nog gebruiken? Of krijg je dan toch een andere recorder? Dat ik straks moet gaan betalen voor opnemen vind ik zoiets onnodigs als ik dit ding toch al in huis heb :P
Nee, die is niet bruikbaar meer straks.

En reken er maar op dat T-Mobile druk bezig is met het ontwikkelen van opnemen in de cloud dus dat een hard disk recorder daar ook binnenkort tot het verleden zal behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
(KBX) Harkanoid schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 23:33:
Waarom is het zo belangrijk dat je apparaten met eigen harddisk hebt? Het lijkt me vooral nadelen hebben; moeilijker om ergens anders opnames te kijken, gevoeliger voor crashen, hoger stroomverbruik etc. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Hmm tmobile gebruikt nu gewoon nog Harddiskrecorders hoor , en in elk geval niet dat v10 gedrocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
@Luuk1983 Langer dan een jaar opnames laten staan, niet afhankelijk van internet voor het bekijken van opnames? En in de ideale wereld het behouden van opnames bij overstappen en zonder moeite overzetten naar je computer.

Voordeel van de cloud is dan weer dat je de opnames ook buitenshuis kunt bekijken, al haalt KPN dat weer onderuit door dit niet toe te staan/mogelijk te maken voor HD Glas-opnames.

@Speedy-Andre Ik heb inderdaad een verwijzing gevonden, nieuws: Kabinet: gebruikers moeten in 2018 alternatief voor providermodem kun...

Omzetten in Nederlandse wetgeving c.q. een rechtsreeks beroep op Europese wetgeving kunnen doen gaat dan nog wel even duren.

[ Voor 15% gewijzigd door Rallye op 21-10-2018 10:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
(KBX) Harkanoid schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 10:47:
Hmm tmobile gebruikt nu gewoon nog Harddiskrecorders hoor , en in elk geval niet dat v10 gedrocht
Dit is weliswaar niet het T-Mobile topic maar ik dwaal nog even af:
https://www.rapidtvnews.c...rlands.html#axzz5UYXs3Uin

(een nederlandstalig artikel is alleen beschikbaar achter een betaalmuur)

Als je dit leest kun je zonder weinig moeite zien dat het vast niet lang duurt voordat bijvoorbeeld opnemen in de cloud geïntroduceerd wordt.

En wat die V10 betreft: De router van T-Mobile is minstens net zo dichtgetimmerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Barre73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 11:31:
[...]

Dit is weliswaar niet het T-Mobile topic maar ik dwaal nog even af:
https://www.rapidtvnews.c...rlands.html#axzz5UYXs3Uin

(een nederlandstalig artikel is alleen beschikbaar achter een betaalmuur)

Als je dit leest kun je zonder weinig moeite zien dat het vast niet lang duurt voordat bijvoorbeeld opnemen in de cloud geïntroduceerd wordt.

En wat die V10 betreft: De router van T-Mobile is minstens net zo dichtgetimmerd.
https://community.t-mobil...-bij-thuis-klanten-306267

Moeten ze ook wel want naast de voordelen van de cloud is betalen om te opnemen per ontvangen gewoon duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Ja wat moeten. We dan? Toch maar naar Jonaz? Die levert nog steeds dvb-c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
(KBX) Harkanoid schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 13:48:
Ja wat moeten. We dan? Toch maar naar Jonaz? Die levert nog steeds dvb-c
TriNed ook! Alleen net zoals Jonaz niet overal verkrijgbaar!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
funske schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 18:48:
[...]

TriNed ook! Alleen net zoals Jonaz niet overal verkrijgbaar!
Ziggo ook. Als jullie zo graag dvb-c willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Barre73 schreef op zondag 21 oktober 2018 @ 21:56:
[...]

Ziggo ook. Als jullie zo graag dvb-c willen...
Klopt als een zwerende vinger. Ik heb voor tv deze stap ook gemaakt en kan het van harte aanbevelen. Tevens heb ik een triple dvb-c tuner aangeschaft en kan nu programma's pauzeren en opnemen zoals ik gewend was met de Amino 540.
Pagina: 1 ... 69 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20