[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 70 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:36
Waarom is iedereen hier zo boos over het verdwijnen van de oude propositie?
Het is al jaren bekend dat Telfort (KPN) het niet meer levert en dat uiteindelijk iedereen eraf moet, daarnaast is iedereen blij dat ze weer voor een jaar hebben kunnen verlengen op de oude prop.

Nu wordt uiteindelijk de stekker eruit getrokken (wat voor KPN veel onderhoudskosten zal besparen) en iedereen staat ineens op de achterste benen!

Je eisen router kun je gewoon achter de EB zetten. Je hebt lokaal dan niks te doen met de EB en toch kun je gebruik maken van de telefonie functie.
Gebruik je geen telefonie dan kun je de EB er simpel tussenuit gooien.

Je bestaande opnames blijven behouden, die staan immers op de interne HD.

Over het algemeen is de bestaande coax bekabeling al ouder en mogelijk aan vervanging toe. Knoop een UTP kabel aan de coax en je trekt hem zo uit de buis.

Ik zie alleen maar voordelen van de nieuwe propositie t.o.v. de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 16:56
Kan iemand mij vertellen hoe de nieuwe propositie in elkaar zit? Ik heb nu een Genexis glasvezel "modem" met daarin mijn router, telefoon en TV. De TV utp loopt bij mij over VLAN naar 2 Amino boxjes.

Wat gaat er in de nieuwe propositie veranderen. Die gast bij de Telfort klantenservice snapte niet waar ik het over had. Kan ik mijn 100/100 synchrone lijn behouden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 12:18
Daar zijn mooie topics voor op het forum van Telfort zelf

FAQ, Zorgeloos over naar een nieuwe glasvezelverbinding

Vergelijk oud en nieuw

Globaal:
- Je krijgt een andere NT, met enkel een UTP aansluiting welke is aangesloten op de Experiabox.
- COAX, DVB-C verdwjnt helemaal, je gaat helemaal over op IPTV
- Je behoudt dezelfde snelheid, je kan zelf upgraden naar 200/200

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

St00mwals schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:37:
Omdat IPTV zwaar bagger is. Je goede (dure?) tv word gecastreerd tot een veredelde monitor. Het kastje dat je krijgt bij IPTV is enorme goedkope bagger, waarbij je nog eens niet je zenders in een door jouw gewenste volgorde kunt zetten. Als je glasvezel kwaliteit wil, staan de Nederlandse zenders ergens in het midden van je zender aanbod.

De kastjes zijn zo goedkoop dat ze zelfs geen CEC kunnen, want zelfs een Raspberry PI wel kan. Daardoor zit je met meerdere afstandsbedieningen te klooien Ik heb in elk geval geen enkele TV waarbij ik toch minimaal 1x per week de originele afstandbediening erbij moet pakken om iets te doen.

Daarnaast werkt het geheel ook nog een prijs opdrijvend als je meerdere TV's hebt.

Als je een beetje eisen hebt, is de EB gewoon klote. Dan moet je of een router er achter zetten (nat achter nat) wat zijn nadelen heeft of je moet voldoende kennis hebben om de experia box te vervangen. Maar dan loop je het risico dat bij elke wijziging je weer opnieuw aan de bak moet om de boel in te stellen.

Het kan goed dat jij tevreden bent, dat mag je ook zijn. Maar er zijn genoeg mensen die wel tegen het bovenstaande aanlopen en zwaar irritant vinden inzake het KPN-aanbod (waaronder dus ook alle onderaannemers als Telfrot)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:14:
Daar zijn mooie topics voor op het forum van Telfort zelf

FAQ, Zorgeloos over naar een nieuwe glasvezelverbinding

Vergelijk oud en nieuw

Globaal:
- Je krijgt een andere NT, met enkel een UTP aansluiting welke is aangesloten op de Experiabox.
- COAX, DVB-C verdwjnt helemaal, je gaat helemaal over op IPTV
- Je behoudt dezelfde snelheid, je kan zelf upgraden naar 200/200
Bedankt, maar dit wist ik eigenlijk al. Het gaat mij over het gebruik van de VLAN's voor de TV-boxen en ik weinig zin in die experiabox (heb mijn eigen pfSense machine met een eigen Mesh wifi netwerk). Ik heb nu een "dom" glasvezel modem en dat zou dadelijk dus die EB worden of is dat die NT waar je het over hebt? VLAN blijft op dezelfde manier werken voor de tv-boxjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
ZFLaSH schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:45:
[...]

Bedankt, maar dit wist ik eigenlijk al. Het gaat mij over het gebruik van de VLAN's voor de TV-boxen en ik weinig zin in die experiabox (heb mijn eigen pfSense machine met een eigen Mesh wifi netwerk). Ik heb nu een "dom" glasvezel modem en dat zou dadelijk dus die EB worden of is dat die NT waar je het over hebt? VLAN blijft op dezelfde manier werken voor de tv-boxjes?
Nee de NT is de modem straks, de Experiabox de router.
Je sluit alles straks aan op je Experiabox.
Overigens zijn er talloze voorbeelden en handleidingen op internet voor de instellingen bij het gebruik van een eigen router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 08:26:
[...]

Omdat IPTV zwaar bagger is. Je goede (dure?) tv word gecastreerd tot een veredelde monitor. Het kastje dat je krijgt bij IPTV is enorme goedkope bagger, waarbij je nog eens niet je zenders in een door jouw gewenste volgorde kunt zetten. Als je glasvezel kwaliteit wil, staan de Nederlandse zenders ergens in het midden van je zender aanbod.

De kastjes zijn zo goedkoop dat ze zelfs geen CEC kunnen, want zelfs een Raspberry PI wel kan. Daardoor zit je met meerdere afstandsbedieningen te klooien Ik heb in elk geval geen enkele TV waarbij ik toch minimaal 1x per week de originele afstandbediening erbij moet pakken om iets te doen.

Daarnaast werkt het geheel ook nog een prijs opdrijvend als je meerdere TV's hebt.

Als je een beetje eisen hebt, is de EB gewoon klote. Dan moet je of een router er achter zetten (nat achter nat) wat zijn nadelen heeft of je moet voldoende kennis hebben om de experia box te vervangen. Maar dan loop je het risico dat bij elke wijziging je weer opnieuw aan de bak moet om de boel in te stellen.

Het kan goed dat jij tevreden bent, dat mag je ook zijn. Maar er zijn genoeg mensen die wel tegen het bovenstaande aanlopen en zwaar irritant vinden inzake het KPN-aanbod (waaronder dus ook alle onderaannemers als Telfrot)
Ik weet niet uit welk jaartal jouw ervaring met IPTV stamt?

HD wordt voor het eind van dit jaar op 1 gezet bij iedereen, de glas HD kanalen volgen.

Ik zie de HD Glas-zenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.

Je kan eigen zenderlijsten maken.
Ik kan prima met 1 afstandsbediening mijn TV en TV ontvanger bedienen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:38:
[...]

Nee de NT is de modem straks, de Experiabox de router.
Je sluit alles straks aan op je Experiabox.
Overigens zijn er talloze voorbeelden en handleidingen op internet voor de instellingen bij het gebruik van een eigen router.
Mooi, aangezien ik geen telefoon meer wil, kan ik dus netjes alles via mijn eigen router doen. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:32

servies

Veni Vidi Servici

St00mwals schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 07:37:Je eisen router kun je gewoon achter de EB zetten. Je hebt lokaal dan niks te doen met de EB en toch kun je gebruik maken van de telefonie functie.
dubbel NAT is nooit een goed idee...
Ik niet, er is geen enkel voordeel van de nieuwe propositie t.o.v. de oude, misschien een geforceerd kunstmatig voordeel (er wordt niet meer voor de oude propositie ontwikkeld) maar verder is er voor de klant geen vooruitgang...
Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:43:
HD wordt voor het eind van dit jaar op 1 gezet bij iedereen, de glas HD kanalen volgen.

Als HD Glas kanalen op jouw aansluiting beschikbaar zijn, dan kun je deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Deze kanalen zullen later ook beschikbaar worden gemaakt vanaf kanaal 1 en verder.
Dus voorlopig zit iedereen met glas nog steeds niet standaard naar de beste kwaliteit te kijken... 8)7 8)7 8)7
Ik heb al sinds 2012 de HD zenders op de goede positie staan bij m'n IPTV... Ik hoor al ruim 6 jaar het geklaag van de klanten van KPN die op dit platform zitten en nu pas zijn ze langzaamaan de oplossing aan het uitrollen...
De randdebiel die de huidige setup bij KPN/Telfort/XS4All heeft verzonnen/ontwikkeld horen ze met terugwerkende kracht te ontslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 09:43:
[...]

Ik weet niet uit welk jaartal jouw ervaring met IPTV stamt?

Je kan eigen zenderlijsten maken.
Ik kan prima met 1 afstandsbediening mijn TV en TV ontvanger bedienen :/
Van gisteren? Zit op het nieuwe systeem.

Dus ja, glas zit vanaf 661. Maar niet alles zenders zijn Glas. Dus zitten er paar zenders ervoor, dan krijg ik HD glas. Volgorde is niet te veranderen en glas gaat NIET naar 1. (ook in de toekomst niet).

En een zenderlijst is mogelijk, maar daar kun je alleen zenders in verbergen, niet de volgorde in veranderen. Dus blijf je het probleem houden of je moet alle zenders voor de glaszenders verwijderen (maar dat wil ik niet, kijk graag BBC. Die niet in het glaspakket zit)

En ik kan meestal ook prima mijn TV met 1 ontvanger bieden. Maar helaas komt het 1x per week voor dat dit niet gaat (instelling veranderen of andere meer speciale funktie). Dus moet hij erbij blijven liggen en kan hij niet in de kast in of ver weg gestopt worden. B.v. mijn tv boven (moderne samsung) reageert niet op de inputselector van de KPN afstandbediening.

Dat jij graag omslachtig doet, veel succes. Maar dit kan (en moet) eigenlijk veel simpeler. Lammigheid van KPN dat ze de marktpositie hebben en dat niet doen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:48

R2L

Boos? Bijvoorbeeld omdat ik in mijn situatie met de nieuwe propositie 25 euro per maand meer zou moeten gaan betalen voor het zelfde wat ik nu heb... :(

En welke voordelen zie jij dan? Ik ben nog geen enkel voordeel tegen gekomen als ik bij die "oplichters" zou blijven... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 03-07-2024
[b]St00mwals in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie"St00mwals schreef op maandag 22 oktober 2018 @
Nee dus opnames op harddisk of in de cloud zijn na de overstap niet te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizna
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-09 12:38
Hier nog iemand van de oude propositie (destijds XMS) die binnenkort een Experiabox v10 krijgt. Ik heb nu een RT-N66U met Merlin en een custom dnsmasq conf. Nat achter nat zie ik niet zo zitten, maar de Experiabox er helemaal tussenuit halen heeft ook zo z'n nadelen. Ik weet nog niet wat ik ga doen.

Is de Experiabox v10 echt zo slecht als wordt gezegd? Zo ja, welke functies missen jullie of zijn zo waardeloos?

En welke glasvezel-providers ondersteunen nog het gebruik van een eigen router rechtstreeks op de NT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Krizna schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 16:11:
Is de Experiabox v10 echt zo slecht als wordt gezegd? Zo ja, welke functies missen jullie of zijn zo waardeloos?
Bij mij waren er een paar punten die niet zo fijn waren.

1) hij liep te bokken als ik hem op een andere ip-range instelde. Terwijl ik dat wel wilde want ik heb aardig wat dingen in huis op een vast IP die verdomd lastig te wijzigen zijn (ip geflashed op chip, niet alle software om dat te veranderen voor handen). Bokken is: terugspringen naar eigen IP rangen. Geen IP adressen uitgeven etc.
2) Geen optie om een fatsoenlijke DDNS in te stellen. En ik maak veel gebruik van verbinden met mijn VPN thuis zodat ik op mijn eigen netwerk kan (dan hoeft de rest van mijn devices niet aan internet te hangen). (of VPN mogelijk is op EB heb ik nog geprobeerd)
3) Slechte WiFi
4) Wil niet dat KPN als het hun uitkomt mijn instellingen veranderd

En er waren nog wat meer kleinere irritaties die ik nu niet meer weet. Ik heb hem eruit gegooid en gebruik mijn eigen router.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 12:07:
[...]

Van gisteren? Zit op het nieuwe systeem.

Dus ja, glas zit vanaf 661. Maar niet alles zenders zijn Glas. Dus zitten er paar zenders ervoor, dan krijg ik HD glas. Volgorde is niet te veranderen en glas gaat NIET naar 1. (ook in de toekomst niet).

En een zenderlijst is mogelijk, maar daar kun je alleen zenders in verbergen, niet de volgorde in veranderen. Dus blijf je het probleem houden of je moet alle zenders voor de glaszenders verwijderen (maar dat wil ik niet, kijk graag BBC. Die niet in het glaspakket zit)

En ik kan meestal ook prima mijn TV met 1 ontvanger bieden. Maar helaas komt het 1x per week voor dat dit niet gaat (instelling veranderen of andere meer speciale funktie). Dus moet hij erbij blijven liggen en kan hij niet in de kast in of ver weg gestopt worden. B.v. mijn tv boven (moderne samsung) reageert niet op de inputselector van de KPN afstandbediening.

Dat jij graag omslachtig doet, veel succes. Maar dit kan (en moet) eigenlijk veel simpeler. Lammigheid van KPN dat ze de marktpositie hebben en dat niet doen.
En waar doe ik precies omslachtig mee?
Ik kan alles met 1 afstandsbediening bedienen, het werkt hier altijd. Dat het 1x per week niet zou werken herken ik op beide TV en ontvangers niet.
Of noem je het omslachtig dat ik 2 getallen extra in moet typen?
Nou, jeetje wat een ellende. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 13:25:
[...]

Boos? Bijvoorbeeld omdat ik in mijn situatie met de nieuwe propositie 25 euro per maand meer zou moeten gaan betalen voor het zelfde wat ik nu heb... :(

En welke voordelen zie jij dan? Ik ben nog geen enkel voordeel tegen gekomen als ik bij die "oplichters" zou blijven... :+
Voordelen zouden kunnen zijn:
  • IPTV ontvangers die wel maandellijks updates krijgen met OTT toevoegingen (Netflix/YouTube)
  • Opnames zijn op alle ontvangers binnen je abonnement te bekijken
  • Gebruik kunnen maken van de snelheidsprofielen die binnen KPN WBA worden aangeboden. Mocht KPN het behagen om meer profielen toe te gaan voegen dan zou Telfort daar in theorie ook gebruik van kunnen maken. Zo kan je op de nieuwe propositie de 200/200 optie kiezen
  • KPN hoeft niet meer voor een select groepje klanten in meerdere POPs dure apparatuur te laten draaien en te onderhouden (ja meer een voordeel voor de portomonee van KPN)
Maar doorgaans zien mensen bij veranderingen alleen nadelen, er verandert immers iets en mensen houden van vastigheid.
Daarom zal ieder genoemd voordeel wel weer worden weerlegd met een nadeel :9

Overigens verplicht niemand je te blijven, je bent vrij om te gaan ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:36:
[...]

En waar doe ik precies omslachtig mee?
Ik kan alles met 1 afstandsbediening bedienen, het werkt hier altijd. Dat het 1x per week niet zou werken herken ik op beide TV en ontvangers niet.
Of noem je het omslachtig dat ik 2 getallen extra in moet typen?
Nou, jeetje wat een ellende. :|
Je vraagt waarom mensen een hekel hebben aan de nieuwe propositie en als je een onderbouw antwoord krijg ben je het er niet mee eens??

Wellicht zitten er funkties op jouw TV die jij niet gebruikt, maar gebruik jij alleen de standaard zaken. Kun jij bv de sleepfunctie van je TV bedienen met je KPN AB? Om nog meer te zwijgen over zaken als ambilight, scenes of de voetbalfunktie. Dat jij een niet veel eisende gebruiker bent, wil niets zeggen over anderen.

Idem voor dat tweede. Ongeveer 25 jaar heb ik altijd mijn zenders gehad op volgorde. Eerst alle NL zenders, dan de belg en dan engelstalige zenders. Erg fijn om met de + en - knop doorheen te lopen. Dit is linksom of rechtsom niet mogelijk bij IPTV van KPN. Dus moet je de codes gaan onthouden. Krijg je een keer bezoek, mag je het die uit gaan leggen waar bepaalde zenders zitten. Omslachtig is het zeker en onnodig ook. Maar sta er voor open als jij weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen met het IPTV kastje.

Je hebt dus een dure TV met veel opties, die feitelijk nu niet meer als een monitor is. Dan doet Ziggo het vele beter met hun CI+ kaart.
Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 17:57:
[...]

• IPTV ontvangers die wel maandellijks updates krijgen met OTT toevoegingen (Netflix/YouTube)
  • Gebruik kunnen maken van de snelheidsprofielen die binnen KPN WBA worden aangeboden. Mocht KPN het behagen om meer profielen toe te gaan voegen dan zou Telfort daar in theorie ook gebruik van kunnen maken. Zo kan je op de nieuwe propositie de 200/200 optie kiezen
  • KPN hoeft niet meer voor een select groepje klanten in meerdere POPs dure apparatuur te laten draaien en te onderhouden (ja meer een voordeel voor de portomonee van KPN)
  • Blijft minder handig als mijn chromecast
  • Dat kan handig zijn, neem nooit iets op
  • Kan ook zonder EB en huidig IPTV platform
  • Kan ook zonder EB en huidig IPTV platform
Maar doorgaans zien mensen bij veranderingen alleen nadelen, er verandert immers iets en mensen houden van vastigheid.
Al deze voordelen kunnen ook gerealiseerd worden zonder de huidige nadelen. Probleem is veel meer dat KPN een soort natuurlijk monopolie heeft, waarbij ze andere aanbieders vakkundig de nek om heeft gedraaid. Daardoor hoeven ze niet zo bijster klantvriendelijk te zijn. Je hebt eigenlijk alleen de keuze voor het KPN platform of Ziggo. Paar uitzonderingen (Jonaz, Triband, Tweak) die bijna geen dekking hebben.
Zie boven. Maar ben er wel mee bezig. Gaat wel mee kosten, maar dat er wel voor over.

[ Voor 37% gewijzigd door Cyberpope op 22-10-2018 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:02:
[...]

Je vraagt waarom mensen een hekel hebben aan de nieuwe propositie en als je een onderbouw antwoord krijg ben je het er niet mee eens??

Wellicht zitten er funkties op jouw TV die jij niet gebruikt, maar gebruik jij alleen de standaard zaken. Kun jij bv de sleepfunctie van je TV bedienen met je KPN AB? Om nog meer te zwijgen over zaken als ambilight, scenes of de voetbalfunktie. Dat jij een niet veel eisende gebruiker bent, wil niets zeggen over anderen.

Idem voor dat tweede. Ongeveer 25 jaar heb ik altijd mijn zenders gehad op volgorde. Eerst alle NL zenders, dan de belg en dan engelstalige zenders. Erg fijn om met de + en - knop doorheen te lopen. Dit is linksom of rechtsom niet mogelijk bij IPTV van KPN. Dus moet je de codes gaan onthouden. Krijg je een keer bezoek, mag je het die uit gaan leggen waar bepaalde zenders zitten. Omslachtig is het zeker en onnodig ook. Maar sta er voor open als jij weet hoe ik dit voor elkaar kan krijgen met het IPTV kastje.

Je hebt dus een dure TV met veel opties, die feitelijk nu niet meer als een monitor is. Dan doet Ziggo het vele beter met hun CI+ kaart.
Ik vraag niet waarom mensen een hekel hebben aan de nieuwe propositie hoor :?

Jij bent het ook niet eens met mijn antwoord toch? Pot, Ketel, Zwart.
Jij bent ontevreden ik ben tevreden.

Maar wat let je om naar ZIggo over te stappen dan, ik niet hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

[...]

Deze zogenaamde "voordelen" die je noemt zijn mij geen 25 euro per maand waard en inderdaad ik ben gelukkig vrij om te gaan. En laat dit nu ook precies eens zijn wat ik ga doen. TV is al over naar Ziggo en half november stap ik voor internet over naar T-Mobile thuis. Begin volgend jaar gaan ook de mobiele abonnementen van KPN eruit en die gaan ook over naar T-Mobile. 100 -100 abonnement kost dan door de combinatiekorting 32,50 per maand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:10:
[...]

Deze zogenaamde "voordelen" die je noemt zijn mij geen 25 euro per maand waard en inderdaad ik ben gelukkig vrij om te gaan. En laat dit nu ook precies eens zijn wat ik ga doen. TV is al over naar Ziggo en half november stap ik voor internet over naar T-Mobile thuis. Begin volgend jaar gaan ook de mobiele abonnementen van KPN eruit en die gaan ook over naar T-Mobile. 100 -100 abonnement kost dan door de combinatiekorting 32,50 per maand.
Prima toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis-L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:10:
[...]
Ik vraag niet waarom mensen een hekel hebben aan de nieuwe propositie hoor :?
Sorry, klopt dat was een ander, waarop jij weer op mijn antwoord reageert
Jij bent het ook niet eens met mijn antwoord toch? Pot, Ketel, Zwart.
Jij bent ontevreden ik ben tevreden.
Nee, hier zit een verschil tussen. Ik bagatelliseer jouw antwoord niet of doe alsof jij niet tevreden kunt zijn, want dat zal wel aan jou liggen. Gok dat 95% van de KPN gebruikers tevreden is omdat mensen nu eenmaal snel tevreden zijn. Ontevredenheid gaat zich pas gelden als ze kennis van alternatieven hebben. (Zoek op Plato en grot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

:)

Ben trouwens wel benieuwd met hoeveel vertrekkende klanten ze rekening hebben gehouden?? In mijn situatie zijn het toch weer 4 abonnementen minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Ben trouwens wel benieuwd met hoeveel vertrekkende klanten ze rekening hebben gehouden?? In mijn situatie zijn het toch weer 4 abonnementen minder...
Valt wel mee.. Aan T-mobile verdienen ze ook omdat die toch over het glas van KPN loopt.
Hun markt aandeel is zo groot dat ze die paar honderd klanten die weglopen niet merken hoor.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 22-10-2018 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Cyberpope schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:17:
[...]

Valt wel mee.. Aan T-mobile verdienen ze ook omdat die toch over het glas van KPN loopt.
Hun markt aandeel is zo groot dat ze die paar honderd klanten die weglopen niet merken hoor.
Dat klopt, maar de mobiele abonnementen zijn ze toch mooi helemaal kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:16:
[...]

Dat zou ik zo ook niet weten, als er teveel opstappen dan verhogen ze gewoon de prijzen even om het gat te dichten :9
Kunnen we daar weer over klagen >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Dennis-L op 22-10-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 18:10:
[...]

Ik zie vooralsnog weinig verschil tussen de EB en de router van T-Mobile... Ben benieuwd of je daar gelukkiger van wordt. Ze hebben dezelfde nadelen alhoewel de Huawei wel iets beter lijkt dan de Draytek die T-Mobile voorheen gebruikte.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Kijk daar heb je zo'n kunstmatig voordeel... Dat had ook allemaal op het in mijn ogen superieure Amino platform gekund... Maar KPN koos er voor om niet op dat platform door te ontwikkelen...
Als je de antwoorden van sommigen leest zie je dat dit bij de Aminos ook soms het geval is. Hangt van het abonnement af...
Weer zo'n kunstmatig voordeel... Ze blokkeren het gewoon voor oudere abonnees en daarnaast heeft dit niets met het TV platform te maken
Laten ze gewoon een fatsoenlijke manier van IPTV implementeren dat hardware onafhankelijk is.
daar heb je helemaal gelijk in, dat is een menselijke trek
Zoals ik al zei: kunstmatige voordelen...
De openheid van het platform zoals ons dat tijdens de aanleg is voorgelegd is vooral een wassen neus gebleken en helaas heeft KPN een veel te dikke vinger in de pap gekregen... Niet voor niets ken ik het spreekwoord: "Al is de innovatie nog zo snel, KPN stagneert 'm wel..."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
servies schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:43:

De openheid van het platform zoals ons dat tijdens de aanleg is voorgelegd is vooral een wassen neus gebleken en helaas heeft KPN een veel te dikke vinger in de pap gekregen... Niet voor niets ken ik het spreekwoord: "Al is de innovatie nog zo snel, KPN stagneert 'm wel..."
Ik pak deze er even uit: tijdens de aanleg is altijd aangegeven dat het een open netwerk is omdat elke partij die dat wil haar eigen apparatuur mag plaatsen in de PoP en zelf diensten mag leveren. Dat staat nog steeds volledig overeind. KPN heeft genoeg nadelen maar was wel de enige die bereid was om in elke PoP van Reggefiber apparatuur te plaatsen. T-Mobile heeft dat later ook gedaan in veel PoPs. En zoals al aangegeven zijn er ook een aantal kleine operators met eigen hardware.
Wat ze gemeen hebben is dat ze de fysieke vezel en ruimte in de PoP huren van KPN-Reggefiber.
Het is dus echt open op laag 1.
Jij hebt het nu over de openheid op laag 2, de dienstenlaag. Elke provider kan er ook voor kiezen om bij KPN WBA in te kopen en zo te leveren. Scheelt een heleboel kosten maar heeft wel bepaalde voorwaarden. Dat is misschien de wassen neus die jij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11:29
Het is al jaren bekend dat Telfort (KPN) het niet meer levert en dat uiteindelijk iedereen eraf moet, daarnaast is iedereen blij dat ze weer voor een jaar hebben kunnen verlengen op de oude prop.

Nu wordt uiteindelijk de stekker eruit getrokken (wat voor KPN veel onderhoudskosten zal besparen) en iedereen staat ineens op de achterste benen!

Je eisen router kun je gewoon achter de EB zetten. Je hebt lokaal dan niks te doen met de EB en toch kun je gebruik maken van de telefonie functie.
Gebruik je geen telefonie dan kun je de EB er simpel tussenuit gooien.

Over het algemeen is de bestaande coax bekabeling al ouder en mogelijk aan vervanging toe. Knoop een UTP kabel aan de coax en je trekt hem zo uit de buis.

Helaas! Zonder Glashart netwerk is je amino een brick en kun je niks met je opnamen,zelfs als je je HDD eruit haalt is ie onleesbaar op de pc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
servies schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:43:
[...]
Kijk daar heb je zo'n kunstmatig voordeel... Dat had ook allemaal op het in mijn ogen superieure Amino platform gekund... Maar KPN koos er voor om niet op dat platform door te ontwikkelen...

[...]

Als je de antwoorden van sommigen leest zie je dat dit bij de Aminos ook soms het geval is. Hangt van het abonnement af...

[...]

Weer zo'n kunstmatig voordeel... Ze blokkeren het gewoon voor oudere abonnees en daarnaast heeft dit niets met het TV platform te maken

[...]
Laten ze gewoon een fatsoenlijke manier van IPTV implementeren dat hardware onafhankelijk is.

[...]
daar heb je helemaal gelijk in, dat is een menselijke trek

[...]

Zoals ik al zei: kunstmatige voordelen...

[...]
Daarom zei ik ook "Voordelen zouden kunnen zijn:"
Wat de voordelen zijn zal per klant verschillen.
Klant A heeft X als voordeel, maar dat is voor klant B en C weer een nadeel.
klant B heeft Y als voordeel maar dat is voor Klant A weer een nadeel en zo verder.
Maar ergens heeft Telfort, en misschien zelfs KPN, een keuze gemaakt en zo gaat het gebeuren.
Voor bepaalde klanten geen probleem, voor anderen een uitdaging en voor weer andere klanten een groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Barre73 schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 20:23:
[...]

Ik zie vooralsnog weinig verschil tussen de EB en de router van T-Mobile... Ben benieuwd of je daar gelukkiger van wordt. Ze hebben dezelfde nadelen alhoewel de Huawei wel iets beter lijkt dan de Draytek die T-Mobile voorheen gebruikte.
Hier ga ik wel gelukkig van worden. Ga bij T-Mobile mijn eigen apparatuur gebruiken, omdat ik toch internet only neem. Mijn DVB-C TV loopt namelijk via Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
[...]

Voor de overname van Telfort (KPN) heeft Lijbrandt al 500/500 aangeboden die 200/200 is terug in de tijd.

Opnames kunnen we gewoon op alle ontvangers bekijken. Begin gemist en een week terug kijken kan ook gewoon via het Amino platform. Serie opnemen niet maar daar tegenover staat altijd een EPG van 7 dagen vooruit op alle zenders en een mogelijkheid om blokken per dag/week en van max 5 uur op te nemen.
Heel handig bij sportwedstrijden omdat in de EPG deze opgedeeld in bijv 3 delen. En al 7 jaar de echte HD zenders op 1 tm 10. Deze HD NPO zenders zijn kwa kleur wel minder dan de DVB-C NPO HD zenders.

Er zijn gewoon heel weinig storingsmeldingen van het Amino platform te vinden op het Telfort platform.
Zover is KPN nog lang niet

[ Voor 8% gewijzigd door space-one op 22-10-2018 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
R2L schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:57:
[...]

Hier ga ik wel gelukkig van worden. Ga bij T-Mobile mijn eigen apparatuur gebruiken, omdat ik toch internet only neem. Mijn DVB-C TV loopt namelijk via Ziggo.
Dat vermoeden had ik al. Dat kan dus ook gewoon bij Telfort door de EB er uit te gooien. Technisch gezien is het even makkelijk of moeilijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:22
In deze hele discussie mist nog even de FM radio. Als je (zoals ik) in het hele huis zo'n 7 radio's op de kabel hebt hangen (waar zo'n 40 zenders te ontvangen zijn), is de nieuwe propositie gewoon k*t.
En dan heb je altijd de lui die zeggen dat je dan maar over moet stappen naar DAB of internet-radio, maar receivers of midisets gaan makkelijk 20 jaar mee, en dus zijn vele modellen in huis nog lang niet aan vervanging toe.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Of het "radio luisteren via je tv". Een waardeloze oplossing.
Maar klopt. Radio is geen optie meer. Enige die dat aanbied nog is Ziggo (analoog).
Of een losse antenne kopen er wordt nog op FM uitgezonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
(KBX) Harkanoid schreef op maandag 22 oktober 2018 @ 22:23:
[...]

Helaas! Zonder Glashart netwerk is je amino een brick en kun je niks met je opnamen,zelfs als je je HDD eruit haalt is ie onleesbaar op de pc!
Dan zat ik daar fout!
Ik dacht dat die opnames gewoon vrij te bekijken waren, zoals op een Humax bij Ziggo.
Cyberpope schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:07:
Of het "radio luisteren via je tv". Een waardeloze oplossing.
Maar klopt. Radio is geen optie meer. Enige die dat aanbied nog is Ziggo (analoog).
Of een losse antenne kopen er wordt nog op FM uitgezonden.
Ik heb zelf de decoder via een "jack -> tulp" kabeltje aangesloten op mijn home cinema-set. Op deze methode heb ik de tv niet nodig om radio te luisteren.

Maar idd bij meerdere (veel) radio's, zoals @Andrehj , is dat niet echt een optie.

[ Voor 43% gewijzigd door St00mwals op 23-10-2018 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
St00mwals schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 08:10:
[...]

Dan zat ik daar fout!
Ik dacht dat die opnames gewoon vrij te bekijken waren, zoals op een Humax bij Ziggo.
Nee die staan gecrypt op de schijf,je kan hem wel formateren en in laptop stoppen,that's all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Vandaag zijn bij ons de HD zenders naar 1 verhuisd, aldus Telfort.

Mail met uitleg gehad, echter die klopt niet met mijn menu...

Volledige reset gedaan waarbij de software opnieuw geladen wordt, om te kijken of dat helpt, maar helaas.

701 etc. is er niet meer en 1 is zeker geen HD.

Mail Telfort:
Zet uw instellingen
naar HD

Ga naar [Menu] > [Instellingen]

Klik op [Beeldscherm & Kwaliteit instellingen]

Kies bij 'Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger', de optie HD standaard.

Bewaar de instellingen.

.
.

Iemand dezelfde problemen?

Nevermind, ik moest geduld hebben...

[ Voor 3% gewijzigd door albino71 op 23-10-2018 14:02 ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Barre73 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:47:
[...]

Dat vermoeden had ik al. Dat kan dus ook gewoon bij Telfort door de EB er uit te gooien. Technisch gezien is het even makkelijk of moeilijk.
Ware het niet dat ik door deze klant onvriendelijke actie niks meer met Telfort te maken wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Andrehj schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 07:52:
In deze hele discussie mist nog even de FM radio. Als je (zoals ik) in het hele huis zo'n 7 radio's op de kabel hebt hangen (waar zo'n 40 zenders te ontvangen zijn), is de nieuwe propositie gewoon k*t.
En dan heb je altijd de lui die zeggen dat je dan maar over moet stappen naar DAB of internet-radio, maar receivers of midisets gaan makkelijk 20 jaar mee, en dus zijn vele modellen in huis nog lang niet aan vervanging toe.
Ik heb hier 2 sets aan de kabel. Ook dat heeft voor mij meegespeeld om voor TV/Radio over te stappen naar Ziggo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
albino71 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 13:54:
Vandaag zijn bij ons de HD zenders naar 1 verhuisd, aldus Telfort.

Mail met uitleg gehad, echter die klopt niet met mijn menu...

Volledige reset gedaan waarbij de software opnieuw geladen wordt, om te kijken of dat helpt, maar helaas.

701 etc. is er niet meer en 1 is zeker geen HD.

Mail Telfort:
Zet uw instellingen
naar HD

Ga naar ~~~[Menu] > ~~~[Instellingen]

Klik op ~~~[Beeldscherm & Kwaliteit instellingen]

Kies bij 'Best mogelijke kwaliteit op deze tv-ontvanger', de optie HD standaard.

Bewaar de instellingen.

.
.

Iemand dezelfde problemen?

Nevermind, ik moest geduld hebben...
Als het goed is, en dat is bij KPN nog maar even afwachten :P , hebben eind dit jaar alle IPTV gebruikers van KPN (KPN, Telfort, XS4All e.d.) HD op 1.
HD glas op 1 volgt daarna, maar als dat in hetzelfde tempo gaat als HD op 1.... ;)

Vrijdag was ik vrij, en toen was de update mij gemaild. Zul je altijd zien. Maar goed, ik denk niet dat ik alle cijfers hier mag plaatsen maar dit is de strekking.

De laatste 2,5 maand van dit jaar zullen we de overige klanten worden over gezet. Het overgrote deel is Telfort/XS4ALL. KPN is bijna helemaal over (beetje relatief natuurlijk). Dit zal met meerdere groepen per week gaan. Ook zal in de laatste maanden geregeld worden dat nieuwe klanten gelijk HD-op-1 krijgen zodat we niet steeds mensen blijven omzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dennis-L schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:17:
HD glas op 1 volgt daarna, maar als dat in hetzelfde tempo gaat als HD op 1.... ;)
Heb je daar een bron van? Want tegen mij is duidelijk gemaakt dat de glaszenders gewoon op 661 en verder blijft. Het is te lastig omdat ze dan een splitsing moeten maken tussen glasvezelklanten en andere klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00
Cyberpope schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:28:
[...]

Heb je daar een bron van? Want tegen mij is duidelijk gemaakt dat de glaszenders gewoon op 661 en verder blijft. Het is te lastig omdat ze dan een splitsing moeten maken tussen glasvezelklanten en andere klanten.
In de STB zit tegenwoordig een optie wat de maximale kwaliteit moet zijn. Op dit moment zijn de opties 'SD' en 'standaard HD'. Dat bepaalt welke zenders er op 1 zitten. Het lijkt mij relatief simpel om nog een optie toe te voegen 'HD Glas' toch?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
Cyberpope schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:28:
[...]

Onder het kopje "Zenders: waar vind ik mijn HD-zenders terug?"

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thanks... dat is dan veranderd of degene aan op de helpdesk wist het laatste nieuws niet (ongeveer 3 mnd geleden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Dennis-L schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 20:05:
[...]

Onder het kopje "Zenders: waar vind ik mijn HD-zenders terug?"

Bron
nog een bron

https://forum.kpn.com/int...13-juni-en-hd-glas-452312

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Luuk1983 schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 19:36:
[...]

In de STB zit tegenwoordig een optie wat de maximale kwaliteit moet zijn. Op dit moment zijn de opties 'SD' en 'standaard HD'. Dat bepaalt welke zenders er op 1 zitten. Het lijkt mij relatief simpel om nog een optie toe te voegen 'HD Glas' toch?
Dat is toch al lang zo...

Oh wacht: je hebt het over het nieuwe 'superieure' platform... Niet over dat 'inferieure verouderde' Amino platform... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2L

R2L

servies schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 10:55:
[...]

Dat is toch al lang zo...

Oh wacht: je hebt het over het nieuwe 'superieure' platform... Niet over dat 'inferieure verouderde' Amino platform... >:)
Inderdaad, en omdat het "inferieure platform" wordt uitgefaseerd verliest KPN en dochters aardig wat klanten... >:)

https://www.totaaltv.nl/n...t-klanten-tv-en-internet/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
R2L schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 01:20:
[...]

Inderdaad, en omdat het "inferieure platform" wordt uitgefaseerd verliest KPN en dochters aardig wat klanten... >:)

https://www.totaaltv.nl/n...t-klanten-tv-en-internet/
Beter lezen. Dat staat er niet.

"Het aantal verkochte abonnementen van Interactieve TV steeg in het derde kwartaal dan wel met 10.000 naar 2,146 miljoen. Daar staat een daling  van abonnementen van andere tv-producten van KPN – vooral Digitenne – van 12.000 tegenover."

[ Voor 27% gewijzigd door Barre73 op 26-10-2018 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Net de TV weer eens aangezet na vijf daagjes vakantie en prompt een bericht:
HD vanaf nu op 1 en hoger.
Voor ons (en de 32" tv) is dit voldoende. Zien hoelang de toekomst gaat duren naar HD glas op 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom NAT achter NAT niet zo'n goed idee is?
In mijn toekomstige thuissituatie zou de Experiabox enkel dom internet doorgeven en de IPTV ontvangers regelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

het is in elk geval lastig te beheren. Technisch gezien zou het gewoon moeten werken, alhoewel het wel wat performance/tijd kost elke keer het hercapsuleren van de pakketjes om de destination-adres aan te passen, maar echt impact zal het niet hebben vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Verwijderd schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:42:
Zou iemand mij kunnen uitleggen waarom NAT achter NAT niet zo'n goed idee is?
In mijn toekomstige thuissituatie zou de Experiabox enkel dom internet doorgeven en de IPTV ontvangers regelen
Ik heb dit thuis en heb geen problemen. Vertraging zoals @woekele zeg merk ik in de praktijk niet, maar ik ben dan ook geen zware gebruiker.
Mocht je een internet connected NAS oid hebben dan is het wel even opletten aangezien je 2x met port forwarding te maken hebt.
Van de EB naar je router en op je router naar bijvoorbeeld je NAS
Daarnaast moet je ff opletten dat je DHCP-range anders is dan die van de EB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

St00mwals schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 16:31:
[...]

Ik heb dit thuis en heb geen problemen. Vertraging zoals @woekele zeg merk ik in de praktijk niet, maar ik ben dan ook geen zware gebruiker.
Mocht je een internet connected NAS oid hebben dan is het wel even opletten aangezien je 2x met port forwarding te maken hebt.
Van de EB naar je router en op je router naar bijvoorbeeld je NAS
Daarnaast moet je ff opletten dat je DHCP-range anders is dan die van de EB.
Ja precies. Het portforwarden etc had ik idd begrepen.
Op dit moment enkel een VPN die luistert naar buiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 09:25
Komt er voor die HD zenders op 1 een firmware update van de ontvanger? Of is het gewoon ineens zo?

Ik heb nu de experia box er tussenuit gehaald en mijn netgear router stuurt vlan 4 door naar de tv ontvanger. Krijg ik hierdoor een eventuele firmware update wel binnen?

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
bramv82 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:48:
Komt er voor die HD zenders op 1 een firmware update van de ontvanger? Of is het gewoon ineens zo?

Ik heb nu de experia box er tussenuit gehaald en mijn netgear router stuurt vlan 4 door naar de tv ontvanger. Krijg ik hierdoor een eventuele firmware update wel binnen?
Ze sturen waarschijnlijk iets van een andere config naar jouw ontvangers binnen je abonnement.

[ Voor 10% gewijzigd door Dennis-L op 26-10-2018 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
bramv82 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 18:48:
Geen idee, niks gemerkt van een firmware update. Deze week was ik met vakantie, maar anders merk ik praktisch nooit dat er een update is.
Ik verwacht van wel. Je kunt eens kijken welke versie je nu hebt en over een poosje weer. Post het eventueel hier en je weet of je wel of niet mee loopt met updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
7.3.54_2 is de meest recente (oktober) firmware voor de Arcadyan 2260 en Arris 2952 ontvangers.
Als je deze al hebt ben je up-to-date.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Dennis-L schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:02:
7.3.54_2 is de meest recente (oktober) firmware voor de Arcadyan 2260 en Arris 2952 ontvangers.
Als je deze al hebt ben je up-to-date.
Ik heb dezelfde firmware versie. Alleen zit ik wel pas 2 weken op de nieuwe propositie, dus misschien zegt dit nog niet zo veel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis-L
bramv82 schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 19:51:
[...]

Ik heb dezelfde firmware versie. Alleen zit ik wel pas 2 weken op de nieuwe propositie, dus misschien zegt dit nog niet zo veel...
Klopt want HD op 1 heeft niets met firmware te maken.
Gewoon een andere configuratie die van afstand naar je TV ontvanger wordt gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
Hoe zit het trouwens met de apps op de Arcadyan? Gaat dat verkeer via VLAN4 of via het internet VLAN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
St00mwals schreef op zaterdag 27 oktober 2018 @ 08:09:
Hoe zit het trouwens met de apps op de Arcadyan? Gaat dat verkeer via VLAN4 of via het internet VLAN?
Internet, daarom werken die alleen in routed mode dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
Klopt. Netflix en YouTube werken niet meer in bridged mode.

Ze zijn zelfs ook gewoon niet meer zichtbaar in het menu.

[ Voor 34% gewijzigd door Blackouts op 27-10-2018 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Weet iemand een mogelijkheid om RTL (de Duitse, waar Formule 1 op komt) in de Telfort app te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
catchingfire schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 20:19:
Weet iemand een mogelijkheid om RTL (de Duitse, waar Formule 1 op komt) in de Telfort app te krijgen?
Met veel mensen mailen naar Telfort?

De zenders in de app worden door Telfort bepaald en zijn niet aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
En in HD op de decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Barre73 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 14:44:
[...]

Met veel mensen mailen naar Telfort?

De zenders in de app worden door Telfort bepaald en zijn niet aan te passen.
En Telfort is weer afhankelijk van de afspraken die gemaakt worden en rechten waar ze zich aan moeten van de verschillende omroepen lijkt mij? Is het niet een rechtenkwestie dat RTL niet in de app komt?

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Dat kan, net als wel of niet te downloaden series bij Netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Luuk1983 schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 21:51:
[...]

En Telfort is weer afhankelijk van de afspraken die gemaakt worden en rechten waar ze zich aan moeten van de verschillende omroepen lijkt mij? Is het niet een rechtenkwestie dat RTL niet in de app komt?
Het kan een rechtenkwestie zijn maar ook gewoon een centenkwestie. Rechten worden over het algemeen betaald per beschilbaar medium. Dus voor bijvoorbeeld RTL4 wordt twee keer betaald. 1 keer voor de zender via de decoder, en 1 keer voor de app (en of ITV online dan een derde is laat ik even in het midden).

RTL Duitsland is niet bepaald een zeer goed bekeken zender in heel nederland lijkt me, dus die zal dan niet zo snel toegevoegd worden aan de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Telfort heeft er voor gekozen om bij ons dvb-c al af te sluiten terwijl we nog niet over zijn op IPTV.
Excuses voor het ongemak, ons tegemoet komen met iets zit er niet in. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Tja ach als het amino network weer eens platligt doen ze ook of er niks aan de hand is,elke amino trekt trouwens 8-12MBit van je totale 100Mbit af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:50:
Telfort heeft er voor gekozen om bij ons dvb-c al af te sluiten terwijl we nog niet over zijn op IPTV.
Ja dat denk ik ook.
Ze hebben vandaag vast een vergadering gehad en in die vergadering is er gevraagd: "Bij wie zullen we het DVB-C signaal afsluiten vandaag, bij @Verwijderd maar?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 20:50:
Grote kans dat je modem gewoon kapot is. Of de coaxmodule die er in zit eigenlijk.
Zou dat misschien ook kunnen?...

[ Voor 5% gewijzigd door Barre73 op 31-10-2018 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Mmmm lijkt me niet,dat ding zet 1310nm licht direct om naar HF,zit niks bijzonders in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Die module is niet erg sterk dat is wel mogelijk maar dan werkt naast dvb-c analoog en fm ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
space-one schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 07:27:
Die module is niet erg sterk dat is wel mogelijk maar dan werkt naast dvb-c analoog en fm ook niet
Ik heb mijn reactie al gewijzigd. Uiteraard heb je gelijk. Als de CATV module kapot is werkt geen van die drie zaken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dennis-L schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:30:
[...]

Ja dat denk ik ook.
Ze hebben vandaag vast een vergadering gehad en in die vergadering is er gevraagd: "Bij wie zullen we het DVB-C signaal afsluiten vandaag, bij @Verwijderd maar?"
Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 22:36:
[...]

Grote kans dat je modem gewoon kapot is. Of de coaxmodule die er in zit eigenlijk.
Zou dat misschien ook kunnen?...
Twee weken voordat we overgaan op IPTV. Yeah sure.
Gister contact gehad met Telfort, zij geven aan dat ze er niets aan kunnen doen en eigenlijk maar moeten wachten tot de overdracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

[...]

Gister contact gehad met Telfort, zij geven aan dat ze er niets aan kunnen doen en eigenlijk maar moeten wachten tot de overdracht
Hier ook nog de oude propositie en afgelopen donderdag was er een storing in Leeuwarden voor DVB-C. Analoog was er nog wel signaal op de kabel. Onze overburen met hetzelfde abonnement hadden precies dezelfde symptomen.

Het was weer teleurstellend hoe slecht de medewerkers op de helpdesk opgeleid zijn over deze dienst. Ik probeerde het al voor te zijn door aan te geven dat Telfort de dienst analoge TV noemt en dat daarvan de DVB-C stuk was en de medewerker gaf aan dat helemaal te snappen om vervolgens te vragen welke lampjes op de Amino branden....

Uiteindelijk uitgekomen bij iemand die het echt snapte en die heeft Gidion opgeschaald hiervoor. Maandag werkte het weer. Niemand is langsgeweest en ergens centraal is het hersteld.

Zolang het contract nog loopt moeten ze het gewoon ondersteunen, maar het lijkt erop dat de meeste support medewerkers niet weten wat de dienst is en je zodoende dan ook niet met de juiste informatie afschepen (bijvoorbeeld de procedure om de Amino box volledig te resetten, was ook nog een advies bij deze storing). Blijven bellen en met een paar goede vragen weet je snel genoeg of de medewerker echt weet wat er aan de hand is en anders maar weer terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 08:56:
[...]

[...]

Stuur je postcode en huisnr dan eens in een DM. Ik kan zien of er al een opdracht bij Reggefiber lag om jouw verbinding in de PoP er uit te halen. En of die wellicht al is uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjoender
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 19:09
Barre73 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 12:37:
[...]

Stuur je postcode en huisnr dan eens in een DM. Ik kan zien of er al een opdracht bij Reggefiber lag om jouw verbinding in de PoP er uit te halen. En of die wellicht al is uitgevoerd.
Zo te lezen zit jij dichter bij het vuur. Weet jij ook of er een planning is welke regio wanneer afgesloten gaat worden van de oude propositie? Of in welke volgorde? Mijn voornemen is om het zo lang aan te houden als mogelijk (woonplaats Leeuwarden in mijn geval), maar ben wel benieuwd hoe lang dat nog zou kunnen zijn. De support medewerker welke echt wist wat DVB-C is, gaf aan dat het afbouwen tot en met 2020 kon duren, maar wist er niet meer over te melden.

Edit: De DVB-C dienst ligt er hier weer uit...

[ Voor 3% gewijzigd door tsjoender op 31-10-2018 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Hier de animo nu op zijn gat blauwe led knippert,verder niks dus maar weer coax door de woonkamer zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
Oorzaak blauwe knipperende led gevonden! Na vervangen van harddisk en adapter doet ie het weer! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:26

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wees blij met je knipperende led, in Alminder (ex Xms) werkt er niks meer na een netstoring ;w
Even de mobiel met hotspot gebruikt en gechat met Telfort, zou om 14u weer werken.
Niks dus, alle diensten zijn nog weg en de hotspot is nog steeds nodig (je zal maar niet weten hoe je dat doet).
Nu nog bekijken of ik op de AC87u iets met de second wan kan doen (via een lan poort).
Op een W8.1 laptop eens zien of ik een binnenkomende internet verbinding kan delen via lan ...

[edit]Gelukt met een W10 laptop, wifi via gsm hotspot en diens lan naar de wan poort van de router.
Hele huis kan nu weer wat, veel domotica doet weinig zonder internet.
Net een tweet van Telfort gehad, zou eerst maandag middag hersteld zijn maar dat bleek te optimistisch te zijn.
Flinke brown-out lijkt het ...

[ Voor 25% gewijzigd door Speedy-Andre op 04-11-2018 14:04 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Barre73 schreef op dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:03:
[...]

Het kan een rechtenkwestie zijn maar ook gewoon een centenkwestie. Rechten worden over het algemeen betaald per beschilbaar medium. Dus voor bijvoorbeeld RTL4 wordt twee keer betaald. 1 keer voor de zender via de decoder, en 1 keer voor de app (en of ITV online dan een derde is laat ik even in het midden).

RTL Duitsland is niet bepaald een zeer goed bekeken zender in heel nederland lijkt me, dus die zal dan niet zo snel toegevoegd worden aan de app.
*knip*. Het is echter niet toegestaan om het daarover te hebben op Tweakers.

[ Voor 10% gewijzigd door rens-br op 06-11-2018 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 00:16
Sinds kort ben ik me aan het orienteren op een nieuwe provider voor internet en tv (weg bij Zigggo). Nu leek Telfort via glasvezel me wel wat, en de keuze had ik min of meer al laten vallen op snelheid 100/100. Gisteren keek ik nogmaals op hun site, staat er ineens dat dat pakket 100/10 is(?!?!) Contact gehad via de site-chat. Reactie was "Ja, dat is een typefoutje, je kunt rustig bestellen het is gewoon 100/100" Dat is toch wel heel vreemd? Het gekke is dat via eindelijkglasvezel.nl het pakket nog wel steeds 100/100 is.

Dit lijkt een beetje op het verhaal van 50/5 wat eerder in dit topic werd vermeld, dat die snelheid ook eigenlijk 50/50 is. Weet iemand wat het echte verhaal achter die 100/100 is?

Ik zou zeggen dat als het echt een typefoutje is, dit in no-time moet zijn hersteld, je doet je eigen dienstverlening te kort. Vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
binbash2014 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:52:
Sinds kort ben ik me aan het orienteren op een nieuwe provider voor internet en tv (weg bij Zigggo). Nu leek Telfort via glasvezel me wel wat, en de keuze had ik min of meer al laten vallen op snelheid 100/100. Gisteren keek ik nogmaals op hun site, staat er ineens dat dat pakket 100/10 is(?!?!) Contact gehad via de site-chat. Reactie was "Ja, dat is een typefoutje, je kunt rustig bestellen het is gewoon 100/100" Dat is toch wel heel vreemd? Het gekke is dat via eindelijkglasvezel.nl het pakket nog wel steeds 100/100 is.

Dit lijkt een beetje op het verhaal van 50/5 wat eerder in dit topic werd vermeld, dat die snelheid ook eigenlijk 50/50 is. Weet iemand wat het echte verhaal achter die 100/100 is?

Ik zou zeggen dat als het echt een typefoutje is, dit in no-time moet zijn hersteld, je doet je eigen dienstverlening te kort. Vreemd....
100/10 hoort bij een DSL aansluiting als glas niet leverbaar is.
Via glas is het 100/100.

Oh verhip, ze hebben de site iets aangepast.
Er staat inderdaad 100/10 bij glas, maar als je op het i'tje klikt zie je wel 100/100 staan.

100/10 is net als 50/5 niet eens leverbaar via KPN WBA op glas :)

[ Voor 8% gewijzigd door Dennis-L op 06-11-2018 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Dennis-L schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:58:
[...]

100/10 hoort bij een DSL aansluiting als glas niet leverbaar is.
Via glas is het 100/100.
Ja dat zou je denken, maar als je de pakketsamenstelling doorloopt voor glasvezel krijg je dat toch echt te zien. Er vlak boven staat nog zo'n gezellige snelle haas en niet de schildpad van dsl ;-)

Edit: het bestel-formulier blijkt niet exclusief glasvezel te zijn. Via de info-i lees je wel weer 100/100. Blinkt niet uit in eenduidigheid, maar ok, het zal dan toch wel kloppen.

[ Voor 18% gewijzigd door binbash2014 op 06-11-2018 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
binbash2014 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:02:
[...]

Ja dat zou je denken, maar als je de pakketsamenstelling doorloopt voor glasvezel krijg je dat toch echt te zien. Er vlak boven staat nog zo'n gezellige snelle haas en niet de schildpad van dsl ;-)

Edit: het bestel-formulier blijkt niet exclusief glasvezel te zijn. Via de info-i lees je wel weer 100/100. Blinkt niet uit in eenduidigheid, maar ok, het zal dan toch wel kloppen.
Hier staat nog wat extra uitleg: https://www.telfort.nl/pe...:www.telfort.nl/snelheden.

Daarin staat dat 100/10 alleen voor ADSL is en 100/100 alleen voor glasvezel.

[ Voor 52% gewijzigd door Luuk1983 op 06-11-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbash2014
Luuk1983 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:44:
[...]

Hier staat nog wat extra uitleg: https://www.telfort.nl/pe...:www.telfort.nl/snelheden.

Daarin staat dat 100/10 alleen voor ADSL is en 100/100 alleen voor glasvezel.
Maar het onduidelijke blijft dat je nergens de optie 'Extra snelheid tot 100 / 100 Mb/s' kunt selecteren, alleen maar 100/10. Pas bij klikken op de info-i staat er als toelichting bij 100/10 dat het 100/100 is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
binbash2014 schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:48:
[...]

Maar het onduidelijke blijft dat je nergens de optie 'Extra snelheid tot 100 / 100 Mb/s' kunt selecteren, alleen maar 100/10. Pas bij klikken op de info-i staat er als toelichting bij 100/10 dat het 100/100 is. :?
Klopt. Ik denk dat het gewoon fout is. Ik heb het idee dat ze inderdaad niet goed onderscheid kunnen maken tussen ADSL en glasvezel. Voorheen was de standaard snelheid 50/5, terwijl je ook gewoon 50/50 krijgt op glasvezel. Ik vermoed dat nu 100/10 beschikbaar gekomen is op ADSL, wat voorheen nog niet beschikbaar was. Ik denk dat daarom het 100/10 geworden is i.p.v. 100/100 omdat ze weer geen onderscheid kunnen maken tussen ADSL en glasvezel. Beetje dom is het wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 12:50
Ik zit met het volgende probleem /uitdaging :

mijn moeder heeft tv via glasvezel , werkt goed geen probleem .

Nu belt telfort al enkele keren en wil mijn moeder dwingen om ook internet via glasvezel erbij te nemen met hoge kosten terwijl ze amper iets met de computer kan , hierover is telefonisch niets gezegd .
nu 17.50 en straks 45 euro voor alleen tv want internet gebruikt ze amper
Goede raad is nu heel duur , maar wat te doen ?

Tips zijn welkom

B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Misterpc schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:14:
Ik zit met het volgende probleem /uitdaging :

mijn moeder heeft tv via glasvezel , werkt goed geen probleem .

Nu belt telfort al enkele keren en wil mijn moeder dwingen om ook internet via glasvezel erbij te nemen met hoge kosten terwijl ze amper iets met de computer kan , hierover is telefonisch niets gezegd .
nu 17.50 en straks 45 euro voor alleen tv want internet gebruikt ze amper
Goede raad is nu heel duur , maar wat te doen ?

Tips zijn welkom
Als het echt alleen om televisie gaat kan je beter overstappen naar Ziggo (ervan uitgaande dat dit beschikbaar is). Daar heb je voor ongeveer dat bedrag ook het televisie basispakket (analoog en ongecodeerd digitaal via DVB-C).

Ik neem aan dat je moetder nu bij Telfort ook alleen televisie via CATV heeft voor dat bedrag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
Dat klopt , alleen analoge en digitale TV is wat er nu wordt afgenomen via glasvezel

even snel gekeken bij ziggo en daar is ook alleen nog maar internet met tv te koop en niet meer alleen tv

[ Voor 39% gewijzigd door Misterpc op 07-11-2018 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Misterpc schreef op woensdag 7 november 2018 @ 16:23:
Dat klopt , alleen analoge en digitale TV is wat er nu wordt afgenomen via glasvezel

even snel gekeken bij ziggo en daar is ook alleen nog maar internet met tv te koop en niet meer alleen tv
Nee hoor, voor 18,70 kun je daar ook nog steeds gewoon alleen het basispakket televisie afnemen. Zie https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
waarschijnlijk bewust niet op voorhand op de website te zien gok ik ,
maar wel bedankt voor de link ,
zou telfort ook zo dwingend het willen doordrukken ? en wat als je niks doet ?

want boven op het abbo bedrag moet er ook een monteur komen a 70 euro die ook nog eens moet worden betaald ,
Dan stel ik mijzelf de volgende vraag : ik heb er niet om gevraagd dat telfort ineens iets anders gaat doen ,
kunnen ze je dan dwingen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
Misterpc schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:20:
waarschijnlijk bewust niet op voorhand op de website te zien gok ik ,
maar wel bedankt voor de link ,
zou telfort ook zo dwingend het willen doordrukken ? en wat als je niks doet ?

want boven op het abbo bedrag moet er ook een monteur komen a 70 euro die ook nog eens moet worden betaald ,
Dan stel ik mijzelf de volgende vraag : ik heb er niet om gevraagd dat telfort ineens iets anders gaat doen ,
kunnen ze je dan dwingen ?
Ja natuurlijk kan dat. Ze kunnen met een dienst/abonnement stoppen. Ze kunnen je dan een voorstel doen, maar je bent dan vrij je contract te ontbinden en ergens anders heen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
En ja dat zullen ze ook echt doen. Het oude platform gaat simpelweg uit dus daarop blijven gaat echt geen optie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Misterpc
ik overleg met mijn moeder wat te doen ,
kiezen uit :
digitenne of ziggo .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Luuk1983 schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:26:
[...]

Ja natuurlijk kan dat. Ze kunnen met een dienst/abonnement stoppen. Ze kunnen je dan een voorstel doen, maar je bent dan vrij je contract te ontbinden en ergens anders heen te gaan.
Ja dan een voorstel op papier en niet via de telefoon. Nog geen melding gezien dat die tweede brief is verstuurd naar klanten wel dat Telfort klanten voor die tijd al belt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• space-one
Misterpc schreef op woensdag 7 november 2018 @ 18:44:
ik overleg met mijn moeder wat te doen ,
kiezen uit :
digitenne of ziggo .
Kijkt ze nu nog analoog? Bij Ziggo gaat dat wel op termijn verdwijnen maar met een losse DVB-C ontvanger eenvoudig op te lossen als haar tv geen ingbouwde dvb-c ontvanger heeft.

Telfort had haar ook de optie van digitenne kunnen aanbieden dan 45 euro te laten betalen. was wel zo netjes geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door space-one op 07-11-2018 19:25 ]

Pagina: 1 ... 70 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20