Niet zo soepel is een understatement.
Wat een zooitje hebben ze ervan gemaakt bij Telfort & Guidion.
Bij mijn moeder werkt het nu (Nadat ze vrijdag niet op kwam dagen, zie hierboven). Maar dat ging niet echt van harte vandaag. Monteur zou tussen 12.00 uur en 16.00 uur komen. Mijn moeder had 's ochtends gebeld voor een precieser tijdstip, toen hadden ze 13.00 uur opgegeven, maar uiteindelijk was de monteur er pas rond 17.00 uur. (En tot die tijd hadden we nog steeds geen internet)
Wat hielp is dat mijn moeder de naam van de monteur had gezien in een appje, dus ze heeft mbv Linkedin het nummer van de monteur kunnen achterhalen, om te vragen of hij nog kwam. Dat hielp. We vragen ons sterk af of het zonder dat belletje uberhaupt nog goed gekomen was, want ze had de lijst gezien wat de monteur nog moet doen. (nog 4 adressen 50KM verderop vanaf 18.30). De monteur had ook iets gezegd van 'ik zie wel hoever ik daarmee kom', m.a.w. er zullen nog wel meer mensen zijn waar afspraken niet nagekomen worden. Dat beaamde de monteur ook.
Ze zijn duidelijk niet in control bij Telfort en/of Guidion of de monteur wel komt, en hoe laat.
De monteur had ook iets tegen mijn moeder gezegd in te trant van 'als je service wil moet je bij Xs4All gaan zitten en niet bij Telfort waar je voor een dubbeltje op de 1e rang zit'
We hadden ook nog geprobeerd via Telfort zelf een Genexis te scoren en het maar zelf op te lossen, maar ze vertikken om ons er eentje ergens op te laten halen.
Het grootste probleem was immers niet dat er geen monteur was (Ik kan wel voor monteur spelen als het moet), maar vooral dat er geen goede Genexis-mediaconverter was.
Daarnaast had Telfort in de brief gezegd dat de monteur de boel gratis zou omzetten naar het nieuwe platform, maar mijn moeder heeft wel een rekening van €55 gekregen voor het vervangen van de Coax-kabel voor een UTP-kabel. Dat is op zijn zachts gezegd ook niet nietjes.
Dus door de anderen: Als ze bij jou de boel om willen gaan leggen, kan je het beste even rekken totdat ze de boel wel op orde hebben, of een jaartje overstappen naar Ziggo (Dan kan je daarna op je dooie gemak terug naar glasvezel als je een week oid overlap inplant)