Sorry @Barre73 maar ik kan toch echt kiezen tussen SD, HD en HD+ op mijn Aminos... alhoewel ik geloof dat ik voor SD de Amino eerst anders moet instellen...(nope)Barre73 schreef op maandag 10 december 2018 @ 12:48:
[...]
Hier klopt echt helemaal niks van...
De Amino is van het "oude" platform (WMP+ voor de ingewijden). Daarop heb je maar 1 soort NPO 1 en die is circa 12 tot 13 Mbit..
Ik weet mij nog erg goed te herinneren dat er in het begin een flink kwaliteitsverschil was tussen de Aminos van Lijbrandt/Concept etc en de Motorolas etc. van KPN... En dan heb ik het niet over het WGDO platform maar over WBA+ (Lijbrandt) tegenover WBA (KPN)
Na de definitieve overname door KPN werd de kwaliteit ineens slechter, waarna het klachten regende en toen kwam de stream voor glas (weer?) beschikbaar want KPN gebruikte de ADSL streams ook voor haar eigen glas klanten... (dat is mij toen tenminste verteld)
Dat wist ik dus wel...Die HD Glas streams had je al op je oude Amino op het oude Telfort netwerk maar dat wist je niet omdat er gewoon maar 1 NPO 1 beschikbaar was. Die was dus meteen al het best mogelijke.
Kansloos eigenlijk als de beste stream nog steeds niet automatisch als eerste wordt getoond...Inmiddels zouden alle KPN klanten en wellicht ook Telfort klanten met een Experiabox en een Arris of Arcadyan decoder wel over moeten zijn naar HD-op-1. Daarbij heb je de eerste 10 zenders nog op 2 kanalen. 1 t/m 10= HD (bitrate 7 tot 8 Mbit) en nog steeds op 661 t/m/ 670 (nog steeds 12 tot 13 Mbit).
Ik meen mij te herinneren dat de WGDO streams in het begin rechtstreeks van de bron afkwamen ,inclusief surround etc. dus ze waren niet gelijk...@Krizna De WGDO streams en de HD-Glas streams zijn qua bitrate gelijk maar ik denk ook dat de gebruikte codec er voor zorgt dat jij het anders ervaart.