Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• St00mwals
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 20:24
dennistd schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:26:
Goed, aanstaande maandag zou de monteur van Guidion komen om de boel over te zetten van de oude naar de nieuwe propositie. Je raad het al: zojuist werd ik gebeld dat de afspraak niet doorgaat :/

Het wordt nu een week later dat de monteur komt, maar het signaal wordt al wel omgezet maandag. Telfort gebeld, als het goed is krijg ik morgen een noodpakket thuis om komende week door te komen. Zal me benieuwen...
Noodpakket:
Stapel gezelschapsspelletjes?? :+

Wat willen ze je in vredesnaam aanbieden om een week door te komen als het signaal eraf is? :?

• MCP cloud
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:26

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Goed, aanstaande maandag zou de monteur van Guidion komen om de boel over te zetten van de oude naar de nieuwe propositie. Je raad het al: zojuist werd ik gebeld dat de afspraak niet doorgaat :/

Het wordt nu een week later dat de monteur komt, maar het signaal wordt al wel omgezet maandag. Telfort gebeld, als het goed is krijg ik morgen een noodpakket thuis om komende week door te komen. Zal me benieuwen...
Heb ik niet gehad......zat 9 dagen zonder |:(

MCP cloud in "[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

MCP cloud wijzigde deze reactie 18-01-2019 12:06 (7%)

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

• Muis666
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16:32

Veel sterkte met kijken naar digitenne en werken met een dongle...
Ik vraag me af of telfort daar gewoon de volledige abonnementskosten voor durft te factureren...

• Dennis-L
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 20-04 11:50
Muis666 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:15:
[...]

Veel sterkte met kijken naar digitenne en werken met een dongle...
Ik vraag me af of telfort daar gewoon de volledige abonnementskosten voor durft te factureren...
Toen ik eens 2 weken geen diensten had van Telfort keek ik gewoon "illegaal" via de kabel van Ziggo, hier stond gewoon nog signaal op, misschien een idee voor @dennistd om te kijken of dat signaal er bij hem ook nog op staat.
Kabel in de TV, netwerk id 4444.

En nee Telfort breng geen kosten voor het noodpakket in rekening.
Wat betreft je abonnementskosten, ja die worden gewoon in rekening gebracht tenzij je zelf de wettelijk vastgestelde vergoeding aanvraagt.
Je hebt recht op een vergoeding als de netwerkstoring langer dan 12 uur duurt. De vergoeding is wettelijk vastgesteld op 1/30 van de maandelijkse abonnementskosten per dag
Bij abonnementskosten van €50 en een storing van 4 dagen is de vergoeding €6,67

Door de wetgever is de vergoeding wel vastgesteld maar ze laten de keus aan de provider of deze het actief aanbiedt of dat de klant er zelf om moet vragen en bij de meeste providers geldt dat laaste, ook bij Telfort.

• dinkelover
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
Welke firmware versie heeft de V10 (niet V10A) van Telfort/op een Telfort aansluiting in het Reggefiber gebied? Iemand die dat wil posten? 192.168.2.254, zonder in te loggen staat het als het goed is al onderaan de pagina. Dank bij voorbaat!

pepernooot

• Dennis-L
dinkelover schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 18:58:
Welke firmware versie heeft de V10 (niet V10A) van Telfort/op een Telfort aansluiting in het Reggefiber gebied? Iemand die dat wil posten? 192.168.2.254, zonder in te loggen staat het als het goed is al onderaan de pagina. Dank bij voorbaat!
V1.01.01T01.9

• dennistd
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 22:25
Het internet was vanmorgen weg. Het noodpakket was er zaterdag, met daarin ook een digitenne-ontvanger, hoewel ik toch echt tegen de klantenservice gezegd had dat ik geen tv heb van Telfort (gewoon Ziggo nog hier). Maar goed, het belangrijkste: een Mifi-router (Huawei E5786) en een KPN-simkaart met een tegoed van 50GB.

Omdat ik niet alle apparaten hier in huis langs wil lopen en er ook nog het nodige bedraad aangesloten is heb ik een oude router (TL-WR740N met DD-WRT) als client via wifi verbinding laten maken met de Huawei en bedraad aangesloten op mijn Archer C2600-router (WAN-poort). Op die manier kan ik gewoon het normale wifi-netwerk blijven gebruiken.

Enige probleem is de telefonie: ik had gisteren het vaste nummer doorgeschakeld naar een mobiel nummer om bereikbaar te blijven. Helaas is dat niet blijven werken en krijgt iedereen die belt nu een Engelse dame aan de lijn die vertelt dat het nummer buiten gebruik is. Klantenservice hierover gebeld, maar die kunnen helaas niets doen omdat de oude verbinding eruit is en de nieuwe pas actief wordt nadat de monteur langs is geweest. Enige voordeel: geen last van bedrijven die bellen om je wat aan te smeren....

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jeetje wat een genoob en gedoe met die nieuwe propositie en Guidion. Is toch ook geen doen, zo afhankelijk zijn van 1 toko en totaal geen andere optie hebben? Je ziet wat er van komt, allerlei noodgrepen en ergernis..no surprise :P

Wij hadden vorige week ineens last van opnames die halverwege ermee kapten met een code 7 verbinding verbroken. Kwam een paar keer voor, via Twitter Telfort benaderd en die gaf 't updaten van de decoder als optie (eerder herstel, nieuwe firmware is er niet afaik) nadat ik aangaf decoder wel ff van stroomnet gehad te hebben. De kapotte opnames werden er niet beter van, maar tot nu toe is het in ieder geval weggebleven. De wederhelft neemt echt bakken aan tv op en we hebben verder nergens last van, maar vraag me dan toch altijd af wat het nu was..houden het maar op een softwareglitch.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• dennistd
Kent u die mop van die monteur die op 21 januari langs zou komen, op 18 januari afbelde en toen op 28 januari zou komen? Die kwam niet....

Afgelopen maandagmiddag rond 12.30u Guidion gebeld hoe laat de monteur langs zou komen, zou tegen 15.45u worden. Tot mijn grote verbazing kreeg ik een uurtje later (13.30u) een sms: "uw afspraak kan niet doorgaan, u kunt een nieuwe afspraak maken via deze link". Guidion maar weer gebeld: de monteur had de goede apparatuur niet bij zich... Ze zouden kijken wanneer de monteur langs zou kunnen komen, want dat moest dan ergens deze week er tussenin gepland worden. Ik zou snel teruggebeld worden.

Drie uur later (16.30u inmiddels) nog geen Guidion aan de lijn. Maar eens even op de link in de sms geklikt: tot mijn verbazing kon ik zo een afspraak voor gistermorgen (dinsdag) maken. Voor de zekerheid maar achteraan gebeld of de monteur de juiste spullen nu wel had. Na 15 minuten in de wacht en vervolgens nog eens 10 terwijl de monteur gebeld werd de toezegging gekregen dat hij echt kwam (rond 9.00u) en de juiste spullen had.

Vanmorgen om 9.08u stond ie inderdaad voor de deur. Tot mijn grote verbazing beweerde ie vervolgens dat ik de ontvangen Experiabox v10 gewoon op de oude Genexis Core Advanced aan kon sluiten, 'want dat hebben ze veranderd nu'. Mooi niet dus.... Gelukkig bleek ie wel de Genexis P1090 bij zich te hebben om de Core Advanced te vervangen. Daarna werkte alles (internet en telefonie) eindelijk weer na ruim 8 dagen zonder, en dat allemaal omdat Telfort mij zo nodig naar hun nieuwe systeem wil hebben :X

• RKorenberg
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 19-04 22:57
dennistd schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 01:10:
Vanmorgen om 9.08u stond ie inderdaad voor de deur. Tot mijn grote verbazing beweerde ie vervolgens dat ik de ontvangen Experiabox v10 gewoon op de oude Genexis Core Advanced aan kon sluiten, 'want dat hebben ze veranderd nu'. Mooi niet dus.... Gelukkig bleek ie wel de Genexis P1090 bij zich te hebben om de Core Advanced te vervangen. Daarna werkte alles (internet en telefonie) eindelijk weer na ruim 8 dagen zonder, en dat allemaal omdat Telfort mij zo nodig naar hun nieuwe systeem wil hebben :X
Wat een ellende :/ Maar dat van die oude Genexis gebruiken zijn ze inderdaad mee bezig, ze configureren de 4e poort dan net zo als een media converter. Heb het al een paar keer werkend gezien, zal een kostenplaatje zijn.
RKorenberg schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 08:54:
[...]

Wat een ellende :/ Maar dat van die oude Genexis gebruiken zijn ze inderdaad mee bezig, ze configureren de 4e poort dan net zo als een media converter. Heb het al een paar keer werkend gezien, zal een kostenplaatje zijn.
Ik heb dat ook gehoord maar dat gold volgens mij niet voor de Core Advanced maar alleen voor de NT die op een FXP-100 zit. Dat melkpak met die golf in het midden dus.

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 00:10
En wat doen ze Met een packetfront dtg500? Die heb ik al 8 jaar hangen hier,die heeft 5 utp aansluitingen ipv 2 van genexis
(KBX) Harkanoid schreef op donderdag 31 januari 2019 @ 06:37:
En wat doen ze Met een packetfront dtg500? Die heb ik al 8 jaar hangen hier,die heeft 5 utp aansluitingen ipv 2 van genexis
Daarbij wordt de gehele aansluiting vervangen voor een nieuwe FTU van Reggefiber. De TK-01.
Daar wordt dan de ZTE mediaconverter opgeschoven.

Zie ook deze post voor welke FTU en welke NT/mediaconverter (even naar beneden scrollen voor de TK-01)

Die Packetfronts vind je overigens alleen in de oude WGDO netwerken.

Barre73 wijzigde deze reactie 31-01-2019 11:19 (25%)

• jwbokx
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 19-04 12:23
Gisteren is de overstap van Tweak naar Telfort gedaan.
Ging op zich heel goed.
Rond 12 uur viel internet weg.
Heb de router van Tweak vervangen door de experia box die ik al in huis had.
Gewoon netwerkstekkers er weer in.
Experia geeft even rood en daarna groen, en inderdaad internet deed het weer.
Alleen de monteur die voor de mediaconverter zou komen belde af (wij hebben glasvezel).
Er kwam dan pas later op de avond een ander komen.

Maar met de mediaconverter van tweak deed alles het gewoon.
Dus monteur kwam inderdaad en heeft de genexis eruit gehaald en een andere erin.
En was met 5 minuten weer weg. De leds werden na een paar tellen al groen.

Dus al met al een dikke duim!

Wat ik wel vreemd vind is dat ik niet met mijn standaard browser (chrome, opera) kan inloggen op de experiabox. Heb zoveel mogelijk beveiligingen aangepast zoals javascript enabled ed.
Maar inloggen werkt niet.
Alleen in edge lukt het om in te loggen....

jwbokx wijzigde deze reactie 01-02-2019 10:27 (15%)

• dennistd
Welke Experiabox heb je? Ik heb de v10 (ZTE) hier sinds maandag, geen problemen daarmee.

• theblindman
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 19:15
Ik ervaar een vreemd probleem met mijn Telfort 100/100 verbinding. Als ik op maximale snelheid download, kan ik ook bijna niet meer uploaden. Op zich niet zo gek, dus ik schroef de downloadsnelheid omlaag. Maar wat ik ook probeer: de down- en uploadsnelheid lijken samen altijd rond de 100Mbps uit te komen.
Er staat op het moment wel een TV-ontvanger aan.

Meer mensen deze ervaring? Kan de Experiabox V8 het misschien niet aan?

• (KBX) Harkanoid
Test maar eens met speedtest.net met en zonder spanning op je decoder,hier krijg ik blokken op TV bij downloaden boven de 50Mbit :-(

• Dennis-L
(KBX) Harkanoid schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 23:14:
Test maar eens met speedtest.net met en zonder spanning op je decoder,hier krijg ik blokken op TV bij downloaden boven de 50Mbit :-(
Ik kan hier gewoon tv kijken en tegelijk een speedtest (200/200) uitvoeren zonder blokken e.d.
Daarbij heb Ik dan de tv ontvanger en laptop op dezelfde netgear gs105e switch aangesloten

• (KBX) Harkanoid
Ik zit nog op oude wdgo netwerk, 2 vezels waarvan nog 1 met analoge tv

• scofield
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 18:19
Meer mensen al mail gehad van bericht @telfort.com met het verzoek om een evt afspraak te maken om de overstap te maken naar het nieuwe netwerk? Heb hier n.b. glasvezel 50/50, dus wat hier nieuw aan is atm weet ik niet. En dan die 6 maands aanbiedingen waar wij geen gebruik van willen maken voegt ook niks toe. Ik zit nog "gewoon" op de originele propositie. Als er nu als aanbieding of compensatie de 2e tv tuner langer gratis aangeboden wordt als dat ene jaartje dan vind ik het interessant worden. Dat is een beter alternatief voor het afkappen van de coax. Alhoewel de jeugd hier bijna alleen maar tv kijkt via hun chromecast.

scofield wijzigde deze reactie 03-02-2019 11:15 (49%)

• jwbokx
dennistd schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 19:49:
Welke Experiabox heb je? Ik heb de v10 (ZTE) hier sinds maandag, geen problemen daarmee.
Ik heb inderdaad ook de v10....
Je zegt sinds maandag geen problemen daarmee, betekend dat je dat wel had?

• dennistd
jwbokx schreef op zondag 3 februari 2019 @ 12:22:
[...]

Ik heb inderdaad ook de v10....
Je zegt sinds maandag geen problemen daarmee, betekend dat je dat wel had?
Nee, ik heb hem pas sinds maandag (zat op oude propositie met Genexis Core Advanced hiervoor).

• djiedjee
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 14:52
Wij gaan ook over. Ik heb een aanbieding gehad voor 12 maanden 35 euro per maand, gratis opnemen, 2e ontvanger en dubbele draadloze verbindingsset.

Ik wilde niet echt over, maar op deze manier toch maar de stap gezet
scofield schreef op zondag 3 februari 2019 @ 11:11:
Meer mensen al mail gehad van bericht @telfort.com met het verzoek om een evt afspraak te maken om de overstap te maken naar het nieuwe netwerk? Heb hier n.b. glasvezel 50/50, dus wat hier nieuw aan is atm weet ik niet. En dan die 6 maands aanbiedingen waar wij geen gebruik van willen maken voegt ook niks toe. Ik zit nog "gewoon" op de originele propositie. Als er nu als aanbieding of compensatie de 2e tv tuner langer gratis aangeboden wordt als dat ene jaartje dan vind ik het interessant worden. Dat is een beter alternatief voor het afkappen van de coax. Alhoewel de jeugd hier bijna alleen maar tv kijkt via hun chromecast.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
djiedjee schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:59:
Wij gaan ook over. Ik heb een aanbieding gehad voor 12 maanden 35 euro per maand, gratis opnemen, 2e ontvanger en dubbele draadloze verbindingsset.

[...]
Dat is wel een goede aanbieding, heb je dat aanbod zo maar gekregen of via een belletje naar de klantenservice?

• djiedjee
Belletje...
Exocet schreef op zondag 3 februari 2019 @ 17:02:
[...]

Dat is wel een goede aanbieding, heb je dat aanbod zo maar gekregen of via een belletje naar de klantenservice?

• Samuel5
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12-04 22:15
Hier ook een mailtje gehad dat alles klaar staat voor een nieuwe digitale verbinding. Wil alleen helemaal niet over met 3 x Amino 540, 1 TV op coax en eigen routers en VPN server. Aanbod is niet interessant. Afwachten hoelang ik het nog kan uitstellen.

• scofield
Dat zal toch een kwestie van bellen worden en kijken wat je eruit kunt slepen, en anders heb je als alternatief om bij een andere isp glasvezel af te gaan nemen maar welke................

• djiedjee
@scofield verlengen van de oude propositie lukte dus niet meer. Overstappen naar nwe Telfort of andere ISP maakt dan niet veel meer uit

• jwbokx
dennistd schreef op zondag 3 februari 2019 @ 15:32:
[...]

Nee, ik heb hem pas sinds maandag (zat op oude propositie met Genexis Core Advanced hiervoor).
Ik zie nu dat er een komma tussen staat :o
De virusscanner had ik ook al tijdelijk uitgezet, maar helpt ook niet....
Nou ja, zo vaak heb ik het niet nodig, dan maar edge gebruiken....

• robinmolen
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 10-04 16:17
Samuel5 schreef op zondag 3 februari 2019 @ 18:36:
Hier ook een mailtje gehad dat alles klaar staat voor een nieuwe digitale verbinding. Wil alleen helemaal niet over met 3 x Amino 540, 1 TV op coax en eigen routers en VPN server. Aanbod is niet interessant. Afwachten hoelang ik het nog kan uitstellen.
Het is inderdaad niet mogelijk om een glasvezel ITNS abbonement te verlengen. Je zou automatisch over gaan naar de nieuwe propositie. Amino kastjes zijn in de kwaliteit uitstekend maar de nieuwe iTV kastjes zijn gebruiksvriendelijker maar hier betaal je vast 5,- in de maand per extra kastje voor. Het is inmiddels anderhalfjaar geleden dat ik bij Telfort heb gewerkt, het nieuws dat hun over gaan naar KPN is het beste voor alle klanten :) _/-\o_

• scofield
djiedjee schreef op maandag 4 februari 2019 @ 08:00:
@scofield verlengen van de oude propositie lukte dus niet meer. Overstappen naar nwe Telfort of andere ISP maakt dan niet veel meer uit
Over het al dan niet overstappen naar een andere isp is bij mij nog niet in gedachten gekomen omdat telfort toch bijna de beste budget provider is op de markt atm. Ik zit hier al jaren en volgens mij via hccnet bij tiscali gekomen en de rest is bekend. Heb eigenlijk nooit echt problemen gehad, hoogstens een keer een adsl modem/router die de geest gegeven had waarvoor ik 2 dagen later een nieuwe had.

scofield wijzigde deze reactie 04-02-2019 19:13 (12%)

• mog__wai
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 20:11
djiedjee schreef op zondag 3 februari 2019 @ 16:59:

[...]
Ik zit ook nog op de oude propositie en kreeg dezelfde mail van Telfort met oninteressant aanbod, maar het aanbod dat jij hebt gekregen klinkt best goed. Nu zit ik ook met het dilemma wat de doen (eigen Fritz!Box voor alternatieve voip, 3x amino waarvan 2 stuks M540 voor opnemen). Ofwel afwachten tot ik echt moet, of er nu een deal uit proberen te slepen...

Belangrijke factor voor mij is dat ik mijn Fritz!box 7390 kan blijven gebruiken ZONDER de experiabox, dat lijkt te kunnen volgens deze post. Ook lees ik dat het SIP account te achterhalen zou zijn met een Experiabox v8 of een Zyxel P2812 modem (link, recentere link).

Heeft iemand hier recente ervaring mee? Ik las ook ergens dat de packet sniffer methode niet meer zou werken vanwege encryptie.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 09:08

servies

Veni Vidi Servici

mog__wai schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Ik zit ook nog op de oude propositie en kreeg dezelfde mail van Telfort met oninteressant aanbod, maar het aanbod dat jij hebt gekregen klinkt best goed. Nu zit ik ook met het dilemma wat de doen (eigen Fritz!Box voor alternatieve voip, 3x amino waarvan 2 stuks M540 voor opnemen). Ofwel afwachten tot ik echt moet, of er nu een deal uit proberen te slepen...
Dat lijkt wel mijn situatie... Ook 2x M540 en 1 A140 naast een eigen router... Tot nu toe kom ik alleen maar op een prijsverhoging om dezelfde functionaliteit te behouden...
Alleen heb ik nog 1 voordeel: ik heb nog helemaal geen overstapbrieven gehad...

• djiedjee
@mog__wai wij hebben de telefonie ook nog aangesloten, maar wordt nauwelijks gebruikt. Ala je telefonie met je mobiel doet wortd het allemaal een stuk eenvoudiger toch?

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

djiedjee schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:07:
@mog__wai wij hebben de telefonie ook nog aangesloten, maar wordt nauwelijks gebruikt. Ala je telefonie met je mobiel doet wortd het allemaal een stuk eenvoudiger toch?
Heb nu ook geen vaste lijn tel meer bij telfort..
Sim only bij simpel....veel btr

Powered by Telfort | Experia Box V10 + Telfort wifi versterker + AirLive switch Live-5F

• mog__wai
djiedjee schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:07:
Ik wil de vaste lijn toch graag behouden ivm jonge kids zonder mobiel en omdat ik het zelf ook prettiger vind voor lange gesprekken. Maar jij hebt het dus werkend zonder experiabox?

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

mog__wai schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 09:42:
[...]

Ik wil de vaste lijn toch graag behouden ivm jonge kids zonder mobiel en omdat ik het zelf ook prettiger vind voor lange gesprekken. Maar jij hebt het dus werkend zonder experiabox?
Dat klopt de SIP had ik via de V8 verkregen en werkte goed....

• mog__wai
Moet het specifiek een Telfort experia box zijn? Of werkt iedere v8?

• MCP cloud

MCP cloud

Op het web sinds 1998

mog__wai schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 12:02:
Moet het specifiek een Telfort experia box zijn? Of werkt iedere v8?
Dat weet ik niet...had zelf een telfort V8

• mog__wai
Vandaag toch maar even gebeld met Telfort. Ze wisten me te vertellen dat ik waarschijnlijk binnen 3 maanden over moest naar nieuwe propositie. Na een goed gesprek ook uitgekomen op 50/50mbit + telefonie + 2 TV ontvangers + opnemen pakket voor totaal 35 euro per maand voor 1 jaar. Geen slechte deal.

• dfrenner
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 20-04 23:25
Ik word hier helemaal gek van de verbinding...
Sinds 3 januari problemen met TV, stopt opeens uit het niets. WiFi was al vaker drama, maar goed, dat is niet per se aan de verbinding gelineerd.

Maar gisterenavond hadden we een film gepauzeerd en weer verderkijken. Opeens stopte het met een foutmelding... Ja hoor TV deed het weer niet zonder volledige reset van glasmodem en experiabox...

Dus ik keek even in mijn NAS en zag logging met betrekking tot de verbinding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
System
Level,Log,Date & Time,User,Event,
Information,System,2019/02/07 05:56:35,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/07 05:37:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/07 03:08:13,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/07 02:21:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 23:17:51,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 22:09:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 21:59:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 18:34:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 19:54:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 19:17:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 18:05:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 12:26:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 09:19:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 08:28:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 06:25:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 03:22:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 01:41:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 00:52:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 18:08:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 16:21:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 06:21:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 03:13:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 00:35:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 15:55:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 04:55:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 04:18:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 23:06:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 18:26:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 05:39:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 00:10:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 22:02:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:58:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:39:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:00:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 17:29:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 19:49:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 17:17:17,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 16:57:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 15:43:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 15:34:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 06:18:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 05:00:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 04:42:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 03:57:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 20:40:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 15:45:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 08:43:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 08:24:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 21:01:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 17:17:20,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 10:15:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 08:39:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 08:36:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 06:17:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 01:40:03,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 00:59:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 23:25:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 14:39:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 12:18:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 12:13:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 07:54:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 07:54:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 06:55:24,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 06:52:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 22:49:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 15:59:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 15:31:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 13:56:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 06:03:09,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 02:59:16,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 00:10:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 22:49:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 19:46:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 08:12:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 08:08:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 11:10:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 05:24:43,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 04:21:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 02:46:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 02:03:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 22:12:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 18:13:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 17:30:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 13:39:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 10:37:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 08:15:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 07:08:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 06:01:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 23:22:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 19:34:43,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 13:21:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 13:00:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 08:57:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 16:18:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 09:05:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 07:11:46,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 06:44:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:55:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:54:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:34:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:12:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:02:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 21:57:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 21:16:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 19:24:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 16:01:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 14:24:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:50:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:40:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:21:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:19,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 17:12:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 17:12:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 15:26:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 15:25:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 05:16:50,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 05:16:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 18:39:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 18:39:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 02:15:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 02:15:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 04:02:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 04:02:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 00:13:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 00:13:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 02:44:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 02:44:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 01:21:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 01:21:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 14:17:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 14:17:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 07:20:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 07:19:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 06:27:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 06:27:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 04:46:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 04:45:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 19:36:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 19:36:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 15:39:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 15:39:16,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 18:15:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 18:15:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:59:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:59:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:04:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:04:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 08:29:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 08:29:13,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 03:58:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 03:58:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 20:02:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 20:02:24,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 16:31:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 16:30:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 14:23:06,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 14:22:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 11:22:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 11:22:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 03:46:31,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 03:46:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/09 23:36:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/09 23:35:52,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 11:45:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 11:45:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 09:30:44,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 09:30:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 13:33:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 13:33:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 02:58:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 02:58:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 22:02:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:58:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:22:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:22:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 16:42:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 16:42:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/05 23:29:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/05 23:27:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:49:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:48:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:59,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:37:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:36:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:36:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:35:59,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:31:19,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 18:41:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 18:37:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2018/12/07 07:25:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2018/11/11 14:00:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.

Wel heel toevallig dat het allemaal op 3 1 ook daar is begonnen...
Monteur is al langsgeweest en kan niets verder ontdekken.

Hoe kom ik hier nu verder mee?

Oh vanaf 2015 tot januari 2019 nooit problemen gehad... Het is allemaal begin januari begonnen

Edit: NAS logging gaat terug tot 2013 en is gefilterd op "Link down"

Youtube: DashcamNL

• theblindman
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 08:47:
Ik word hier helemaal gek van de verbinding...
Sinds 3 januari problemen met TV, stopt opeens uit het niets. WiFi was al vaker drama, maar goed, dat is niet per se aan de verbinding gelineerd.

Maar gisterenavond hadden we een film gepauzeerd en weer verderkijken. Opeens stopte het met een foutmelding... Ja hoor TV deed het weer niet zonder volledige reset van glasmodem en experiabox...

Dus ik keek even in mijn NAS en zag logging met betrekking tot de verbinding:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
System
Level,Log,Date & Time,User,Event,
Information,System,2019/02/07 05:37:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/07 03:08:13,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/07 02:21:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 23:17:51,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 22:09:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 21:59:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/06 18:34:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 19:54:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 19:17:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 18:05:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 12:26:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 09:19:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 08:28:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 06:25:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 03:22:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 01:41:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/05 00:52:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 18:08:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 16:21:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 06:21:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 03:13:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/04 00:35:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 15:55:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 04:55:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/03 04:18:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 23:06:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 18:26:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 05:39:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/02 00:10:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 22:02:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:58:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:39:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 18:00:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/02/01 17:29:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 19:49:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 17:17:17,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 16:57:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 15:43:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 15:34:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 06:18:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 05:00:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 04:42:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/31 03:57:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 20:40:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 15:45:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 08:43:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/30 08:24:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 21:01:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 17:17:20,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 10:15:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 08:39:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 08:36:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 06:17:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 01:40:03,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/29 00:59:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 23:25:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 14:39:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 12:18:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 12:13:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 07:54:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 07:54:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 06:55:24,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/28 06:52:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 22:49:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 15:59:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 15:31:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 13:56:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 06:03:09,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 02:59:16,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/27 00:10:29,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 22:49:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 19:46:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 08:12:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/26 08:08:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 11:10:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 05:24:43,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 04:21:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 02:46:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/25 02:03:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 22:12:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 18:13:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 17:30:53,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 13:39:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 10:37:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 08:15:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 07:08:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/24 06:01:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 23:22:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 19:34:43,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 13:21:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 13:00:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/23 08:57:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 16:18:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 09:05:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 07:11:46,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/20 06:44:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:55:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:54:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:34:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:12:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 22:02:14,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 21:57:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 21:16:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 19:24:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 16:01:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 14:24:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:50:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:40:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 09:21:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:19,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/19 01:17:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 17:12:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 17:12:10,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 15:26:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 15:25:57,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 05:16:50,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/18 05:16:42,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 18:39:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 18:39:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 02:15:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/17 02:15:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 04:02:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 04:02:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 00:13:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/16 00:13:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 02:44:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 02:44:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 01:21:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/15 01:21:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 14:17:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 14:17:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 07:20:05,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 07:19:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 06:27:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 06:27:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 04:46:02,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/14 04:45:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 19:36:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 19:36:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 15:39:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/13 15:39:16,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 18:15:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 18:15:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:59:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:59:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:04:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 14:04:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 08:29:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 08:29:13,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 03:58:54,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/12 03:58:47,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 20:02:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 20:02:24,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 16:31:04,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 16:30:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:21,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 15:38:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 14:23:06,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 14:22:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 11:22:33,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 11:22:25,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 03:46:31,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/11 03:46:23,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/09 23:36:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/09 23:35:52,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 11:45:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 11:45:00,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 09:30:44,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/08 09:30:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 13:33:56,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 13:33:48,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:40,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 05:52:28,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 02:58:45,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/07 02:58:37,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 22:02:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:58:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:22:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 21:22:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 16:42:34,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/06 16:42:26,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/05 23:29:01,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/05 23:27:32,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:38,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:51:30,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:49:07,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:48:58,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:59,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:55,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:38:41,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:37:08,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:36:15,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:36:11,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:35:59,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 19:31:19,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 18:41:12,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2019/01/03 18:37:18,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2018/12/07 07:25:36,SYSTEM,[LAN 1] link down.
Information,System,2018/11/11 14:00:22,SYSTEM,[LAN 1] link down.

Wel heel toevallig dat het allemaal op 3 1 ook daar is begonnen...
Monteur is al langsgeweest en kan niets verder ontdekken.

Hoe kom ik hier nu verder mee?

Oh vanaf 2015 tot januari 2019 nooit problemen gehad... Het is allemaal begin januari begonnen

Edit: NAS logging gaat terug tot 2013 en is gefilterd op "Link down"
Dat lijkt te duiden op een instabiele Experiabox. Heb je de klantenservice al gesproken? Die kunnen je waarschijnlijk een nieuwe opsturen.

• dfrenner
theblindman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 10:40:
[...]

Dat lijkt te duiden op een instabiele Experiabox. Heb je de klantenservice al gesproken? Die kunnen je waarschijnlijk een nieuwe opsturen.
Ik heb de afgelopen maand 3 keer een V8 toegestuurd gekregen en één keer een v10.

Vanavond nog maar een keer de v10 gaan proberen, maar alle V8'en defect!? Ik vond het niet echt logisch.

Eerlijk is eerlijk, de v10 zit nog in de verpakking...

dfrenner wijzigde deze reactie 07-02-2019 11:13 (6%)

• Dennis-L
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Ik heb de afgelopen maand 3 keer een V8 toegestuurd gekregen en één keer een v10.

Vanavond nog maar een keer de v10 gaan proberen, maar alle V8'en defect!? Ik vond het niet echt logisch.

Als alle Experiaboxen hetzelfde vertonen (verbrekende LAN connecties) dan zal je het toch zeer waarschijnlijk in je eigen netwerk moeten gaan zoeken.

• theblindman
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:13:
[...]

Heb je de voedingsadapters ook gewisseld?

• dfrenner
Dennis-L schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:16:
[...]

Als alle Experiaboxen hetzelfde vertonen (verbrekende LAN connecties) dan zal je het toch zeer waarschijnlijk in je eigen netwerk moeten gaan zoeken.
Maar wat bedoel je met eigen netwerk?

--glasvezel naar huis-->Glaskastje-->Experia Box-->IP TV 1
-->IP TV2
-->NAS
-->PI

Om 22:00 uur vielen in ieder geval de IP TV 1 en NAS dus hard op hun LAN verbinding weg. Tenminste, de NAS hard op de lan link en IP TV kregen blauwe meldingen dat wijst op een volledige verbinding die weg is.

Is er een manier om dit verder te troubleshooten?
theblindman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:28:
[...]

Heb je de voedingsadapters ook gewisseld?
Jazeker!

dfrenner wijzigde deze reactie 07-02-2019 11:31 (9%)

• theblindman
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:31:
[...]

-->IP TV2
-->NAS
-->PI

Om 22:00 uur vielen in ieder geval de IP TV 1 en NAS dus hard op hun LAN verbinding weg. Tenminste, de NAS hard op de lan link en IP TV kregen blauwe meldingen dat wijst op een volledige verbinding die weg is.

[...]

Jazeker!
Voor zover ik weet is het enige wat deze disconnects kan veroorzaken, het opnieuw opstarten van de Experiabox. In principe zou dat alleen moeten gebeuren bij een stroomstoring. Heb je toevallig apparaten aangesloten op de USB-poorten van de Experiabox?

• dfrenner
theblindman schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Voor zover ik weet is het enige wat deze disconnects kan veroorzaken, het opnieuw opstarten van de Experiabox. In principe zou dat alleen moeten gebeuren bij een stroomstoring. Heb je toevallig apparaten aangesloten op de USB-poorten van de Experiabox?
Nee

• Dennis-L
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 11:31:
[...]

-->IP TV2
-->NAS
-->PI

[...]

Jazeker!
Heb je zelf kabels gemaakt en zijn de connectoren misschien niet helemaal goed "geknepen"?

• dfrenner
Dennis-L schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:05:
[...]

Heb je zelf kabels gemaakt en zijn de connectoren misschien niet helemaal goed "geknepen"?
NAS niet, TV loopt via een patchpaneel. Maar ook dat al vanaf 2015...

Even logging lokaal op de xperia box bekeken en naast de logging van de nas gelegd...
Vreemde is dat er pas logging is vanaf het moment dat de NAS aangaf dat vanochtend de NAS offline aangaf:

NAS:

code:
1

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
02/07/2019  06:22:01 DHCP Client: [THS]Receive Ack from 77.172.x.x,Lease time=600
02/07/2019  06:22:00 DHCP Client: [THS]Send Request, Request IP=77.172.x.x
02/07/2019  06:17:00 DHCP Client: [THS]Receive Ack from 77.172.x.x,Lease time=600
02/07/2019  06:17:00 DHCP Client: [THS]Send Request, Request IP=77.172.x.x
02/07/2019  06:13:34 sending ACK to 192.168.x.x
02/07/2019  06:12:00 DHCP Client: [THS]Receive Ack from 77.172.x.x,Lease time=600
02/07/2019  06:12:00 DHCP Client: [THS]Send Request, Request IP=77.172.x.x
02/07/2019  06:07:00 DHCP Client: [THS]Receive Ack from 77.172.x.x,Lease time=600
02/07/2019  06:07:00 DHCP Client: [THS]Send Request, Request IP=77.172.x.x
02/07/2019  06:03:28 sending ACK to 192.168.x.x
02/07/2019  06:02:00 DHCP Client: [THS]Receive Ack from 77.172.x.x,Lease time=600
02/07/2019  06:02:00 DHCP Client: [THS]Send Request, Request IP=77.172.x.x
02/07/2019  05:59:29 sending ACK to 192.168.x.x
02/07/2019  05:59:28 sending OFFER to 192.168.x.x
02/07/2019  05:59:23 sending ACK to 192.168.2.x
02/07/2019  05:59:21 sending ACK to 192.168.2.x
02/07/2019  05:59:20 sending ACK to 192.168.2.x
02/07/2019  05:59:18 sending ACK to 192.168.2.x
02/07/2019  05:58:07 TR069:Session end.
02/07/2019  05:58:07 TR069:Sending GetParameterValuesResponse
02/07/2019  05:58:07 TR069:Received GetParameterValues 
02/07/2019  05:58:07 TR069:Received InformResponse
02/07/2019  05:58:07 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
02/07/2019  05:58:06 TR069:Session end.
02/07/2019  05:58:06 TR069:Received InformResponse
02/07/2019  05:58:06 TR069:Sending 6 CONNECTION REQUEST inform.
02/07/2019  05:58:06 TR069:Session end.
02/07/2019  05:58:06 TR069:Received InformResponse
02/07/2019  05:58:06 TR069:Sending 1 BOOT inform.
02/07/2019  05:57:59 NTP Date/Time updated.

• Muis666
dfrenner schreef op donderdag 7 februari 2019 @ 12:12:
[...]
Vreemde is dat er pas logging is vanaf het moment dat de NAS aangaf dat vanochtend de NAS offline aangaf:
Dus de experiabox is toen herstart. Ik zou kijken of dat bij volgende problemen ook het geval is. Als dat zo is eens goed naar je stroomvoorziening kijken, wellicht is die toch niet 100%.

• Co1967
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 18-04 09:05
Gisteren naar Telfort gebeld of ze iets voor me konden betekenen.
Abbo was afgelopen 1 mei j.l.
Ik had 100/100, vast bellen naar vast -- vast bellen naar mobiel en interaktieve TV met 2 ontvangers ( geen opneem pakket ) voor 62,50 p/m met combikorting ivm mobiel die ook bij telfort is.

Nu afgesloten:
200/200, vast bellen ( alleen voor behoud telefoonlijn ) en hetzelfde pakket voor de TV voor een heel jaar 35 euro p/m.
Echter is er een fout gemaakt dat ze de hele telefoonlijn eraf gegooid hebben maar dit wordt nu door telfort hersteld binnen 2 dagen.
Hierna ga ik voor dit pakket 62,50 betalen maar verwacht dan dat we dan over gaan op kpn :-)

• stoffel63
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 23-03 07:40
Ik heb vorig jaar september de brief ontvangen dat ik van de oude propositie naar de nieuwe moet. Toen gebeld voor aanbieding met afsluiten nieuwe jaarabonnement. Was niet bijzonder genoeg om toen al over stappen: wat korting en 2e ontvanger gratis.
Naar aanleiding van de berichten op dit forum van de week nog maar eens gebeld voor een aanbieding .
Men ging gelijk akkoord met wat hier eerder is gemeld: 12 maanden Internet(50/50)-TV-bellen voor € 35, 12 maanden 2e ontvanger en 12 maanden opnemen gratis.
Dat is dus een flinke korting waar ik maar gelijk gebruik van heb gemaakt. Wordt over 2 weken opgeleverd.

Bedankt voor het melden van de kortingen !!!

• scofield
Even voor de goede orde, kan je van je eigen router gebruik maken als je alleen maar internet en tv afneemt met de "digitale vernieuwing"? In mijn geval een TP-Link Archer C 2600 en dan de EB in de doos laten?

• Dennis-L
scofield schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 17:12:
Even voor de goede orde, kan je van je eigen router gebruik maken als je alleen maar internet en tv afneemt met de "digitale vernieuwing"? In mijn geval een TP-Link Archer C 2600 en dan de EB in de doos laten?
Zolang je op je eigen router maar VLANs kan instellen en hij IGMP proxy ondersteunt

• scofield
Dat zal ik eens nakijken.
edit: zo te zien in eerste instantie kan je iptv activeren en iets met vlan's doen.

scofield wijzigde deze reactie 09-02-2019 12:44 (62%)

• PaulAM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 15-04 10:43
Hoi ik ben van de oud nr de nieuwe propositie gegaan. 50/50 plus uitgebreid tv pakket voor een jaar.
!e half jaar €25,-- pakket voor een jaar.
Maar nu wil ik mijn wachtwoorden veranderen in de Experiabox maar daar kom dus niet in omdat het wachtwoord dat achterop de box staat niet geaccepteerd wordt.
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

• djiedjee
Zou moeten werken. Heldesk maar bellen dan?
PaulAM schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:19:
Hoi ik ben van de oud nr de nieuwe propositie gegaan. 50/50 plus uitgebreid tv pakket voor een jaar.
!e half jaar €25,-- pakket voor een jaar.
Maar nu wil ik mijn wachtwoorden veranderen in de Experiabox maar daar kom dus niet in omdat het wachtwoord dat achterop de box staat niet geaccepteerd wordt.
Weet iemand een oplossing voor mijn probleem?

• dennistd
Heb je hem al eens veranderd? Anders is het gewoon admin:admin namelijk. Het wachtwoord achterop is alleen voor de wifi.

• djiedjee
Bij mij moest ik wel het admin wachtwoord van de achterkant gebruiken!
dennistd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:12:
Heb je hem al eens veranderd? Anders is het gewoon admin:admin namelijk. Het wachtwoord achterop is alleen voor de wifi.
dennistd schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 20:12:
Van de website van KPN:

Instructie inloggen op de experiabox:

Start een browser zoals Internet Explorer en ga naar http://192.168.2.254
De gebruikersnaam is al ingevuld (ADMIN of KPN). Deze kun je niet veranderen.
Open je de webinterface voor de eerste keer laat dan het wachtwoord veld leeg, er moet nu een nieuw wachtwoord aangemaakt worden.
(LET OP: V10A modem heeft een ADMIN wachtwoord achterop staan. Op de sticker die achter het kaartje met wifi gegevens zit)

• dennistd
Ik had het over de V10 (ZTE dus) die op 29 januari geïnstalleerd werd. Daar was het echt admin:admin, met bij de eerste inlog direct de vraag om een nieuw wachtwoord in te stellen.
dennistd schreef op zondag 10 februari 2019 @ 13:03:
Ik had het over de V10 (ZTE dus) die op 29 januari geïnstalleerd werd. Daar was het echt admin:admin, met bij de eerste inlog direct de vraag om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Dat dacht ik al. De V10a is de eerste waar echt een specifiek wachtwoord hoort bij het inloggen op de interface.

• PaulAM
Het is dus een v10 A met ww. Ik heb dat dan ook div keren ingekopt maar daar niet mee inloggen,. Na resetten ook met admin en Admin geprobeerd en zelfs met leeg laten niets werkte. In een chat sessie is me een nieuw modem beloofd.
Nu zie ik dat er ook weer na resetten Admin gebruikt wordt. Wat is het nou?

• Dembar
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19:10
PaulAM schreef op zondag 10 februari 2019 @ 16:19:
Het is dus een v10 A met ww. Ik heb dat dan ook div keren ingekopt maar daar niet mee inloggen,. Na resetten ook met admin en Admin geprobeerd en zelfs met leeg laten niets werkte. In een chat sessie is me een nieuw modem beloofd.
Nu zie ik dat er ook weer na resetten Admin gebruikt wordt. Wat is het nou?
Er is een tijdje v10a modem uitgeleverd waarbij de wachtwoorden niet overeenkwamen. Ik vermoed dat dit er 1 van is..

Battletag Vakasha#2284

• 2Dutch
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Co1967 schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:45:
Ik had 100/100, vast bellen naar vast -- vast bellen naar mobiel en interaktieve TV met 2 ontvangers ( geen opneem pakket ) voor 62,50 p/m met combikorting ivm mobiel die ook bij telfort is.

Nu afgesloten:
200/200, vast bellen ( alleen voor behoud telefoonlijn ) en hetzelfde pakket voor de TV voor een heel jaar 35 euro p/m.
Betalen hier 67,48 voor 100/100 glas, tv met pluspakket (1 decoder), bellen (doe ik niks mee maar was cheaper ) en opneempakket. Als ze 200/200 kunnen bieden voor een euro of 40 (:P) of 50 per maand voor een heel jaar ben ik gek als ik dat niet doe (en mogen ze de telefoonlijn houden). Dan zie ik daarna wel of ik alsnog de stap naar 500/500 maak want dan is het toch kpn geworden. We gaan het binnenkort wel merken, vermoedelijk krijgen we een iets minder strakke aanbieding want ik ga niet mobiel bellen overzetten ;)

Neem wel aan dat jullie de aanbieding per mail laten bevestigen, waarna je dvm een reply akkoord geeft? Ik ga nooit telefonisch direct akkoord, als ik in mijn geheugen graaf heb ik de vorige keer ook de mail/reply-optie gebruikt en dat was geen probleem :) Heb ik alles 'zwart op wit', mijn lesje uit verleden wel geleerd ;)

2Dutch wijzigde deze reactie 27-02-2019 08:53 (4%)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• (KBX) Harkanoid
Ik zit nog op de oude prop, vraag me af of ik straks nog mijn oude config met 172.30.30.x reeks icm met mijn huidige 3 routers kan gebruik en. Dit ivm met diverse tunnels en apparaten op fixed IP die niet zo 1,2,3 eenvoudig te wijzigen zijn,is poort 6300,8300,20092,20093,20094 nog te gebruiken straks of zit ik opgescheept met een dichtgetimmerd experiageval zonder enige controle over wat je wel in en uit je netwerk hebt?

• Mr. Freeze
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 22:21
(KBX) Harkanoid schreef op maandag 11 februari 2019 @ 22:46:
Ik zit nog op de oude prop, vraag me af of ik straks nog mijn oude config met 172.30.30.x reeks icm met mijn huidige 3 routers kan gebruik en. Dit ivm met diverse tunnels en apparaten op fixed IP die niet zo 1,2,3 eenvoudig te wijzigen zijn,is poort 6300,8300,20092,20093,20094 nog te gebruiken straks of zit ik opgescheept met een dichtgetimmerd experiageval zonder enige controle over wat je wel in en uit je netwerk hebt?
Je krijgt idd de nieuwe Experiabox, maar zelf gebruik ik deze niet (meer) maar een Fritz!box 4040. Sommige routers kunnen de EB vervangen zodat je alles zelf in kunt stellen naar wens. Alleen vaste telefonie is wel een dingetje apart maar dat gebruik ik niet, alleen internet en tv.

Je externe IP gaat wel veranderen vrees ik.

• Bulldock
  • Registratie: mei 2007
  • Nu online
Ik ben overgestapt naar Telfort, maar dat ging/gaat niet echt soepel. Resultaat, wel telfort contract ingegaan en t-mobile (ongevraagd) door telfort opgezegd, maar de experiabox v10a van telfort nog niet aangesloten, want daar kan fysiek geen glasvezelkabel in (alleen UTP).

Nu heb ik dus een met een fibermodule (zoiets) aangesloten, maar niet-werkende (geen internet) Draytek Vigor 2132 van T-mobile(Vodafone) en een Experiabox die ik niet kan aansluiten.

Kan ik dit op een of andere manier toch werkend krijgen? Bijv. de fibermodule op een of andere manier aansluiten of de draytek als een soort converter gebruiken?

NB Normaal moet Guidion dit natuurlijk regelen, maar die hebben hun systeem niet op orde en zijn op een totaal ander tijdstip aan de deur geweest toen ik er niet was. 8)7

Aangezien dit niks met T-mobile te maken heeft, heb ik je bericht verhuisd naar dit topic.

rens-br wijzigde deze reactie 12-02-2019 17:46 (4%)

• (KBX) Harkanoid
Je krijgt idd de nieuwe Experiabox, maar zelf gebruik ik deze niet (meer) maar een Fritz!box 4040. Sommige routers kunnen de EB vervangen zodat je alles zelf in kunt stellen naar wens. Alleen vaste telefonie is wel een dingetje apart maar dat gebruik ik niet, alleen internet en tv.

Je externe IP gaat wel veranderen vrees ik.
O dat maakt me niet uit,gaat mij erom of ik die experia als 172.30.30.1 kan instellen,zo niet dan word het NAT NAT en weer een verleng blok in de meterkast erbij zucht

• Dennis-L
(KBX) Harkanoid schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 23:10:
[...]

O dat maakt me niet uit,gaat mij erom of ik die experia als 172.30.30.1 kan instellen,zo niet dan word het NAT NAT en weer een verleng blok in de meterkast erbij zucht
Dat kan, al levert het soms bij mensen wat onverklaarbare zaken op als je het ip adres van de Experiabox wijzigt.
Maar als 1 van jouw 3 routers (waarom je dat uberhaupt in je thuisnetwerk nodig hebt...) een beetje geavanceerd is en overweg kan met VLANs en IGMP snooping (als je TV gebruikt) dan jas je toch de UTP kabel die uit NT komt in 1 van die routers?

• Mr. Freeze
Bulldock schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:31:

Kan ik dit op een of andere manier toch werkend krijgen? Bijv. de fibermodule op een of andere manier aansluiten of de draytek als een soort converter gebruiken?

NB Normaal moet Guidion dit natuurlijk regelen, maar die hebben hun systeem niet op orde en zijn op een totaal ander tijdstip aan de deur geweest toen ik er niet was. 8)7

[mbr]Aangezien dit niks met T-mobile te maken heeft, heb ik je bericht verhuisd naar dit topic.[/]
De enige router voor zover ik weet met een fiber in is deze. Dan nog weet ik niet of het allemaal past en werkt want heb er geen ervaring mee.

Heb je al een andere afspraak? Helaas kan je geen 2 providers tegelijk hebben over 1 glasvezellijn, dus Telfort moet je vorige wel opzeggen om signaal door te kunnen geven.

Voordat je iets aanschaft lijkt het me verstandiger om even geduld te hebben en komt de monteur spoedig.

Succes!!

• Muis666
Ik ben overgestapt naar Telfort, maar dat ging/gaat niet echt soepel. Resultaat, wel telfort contract ingegaan en t-mobile (ongevraagd) door telfort opgezegd, maar de experiabox v10a van telfort nog niet aangesloten, want daar kan fysiek geen glasvezelkabel in (alleen UTP).

Nu heb ik dus een met een fibermodule (zoiets) aangesloten, maar niet-werkende (geen internet) Draytek Vigor 2132 van T-mobile(Vodafone) en een Experiabox die ik niet kan aansluiten.

Ale het lang gaat duren kun je bij Telfort een noodpakket aanvragen. Dan krijg je volgens mij een usb dongle met een aantal GB via 4G.

[mbr]Aangezien dit niks met T-mobile te maken heeft, heb ik je bericht verhuisd naar dit topic.[/]
Snelste manier zou zijn weg te blijven van de manier waarop T-Mobile het had aangelegd. En dus terug naar de NT die op jouw FTU geklikt moet worden. ZIe mijn post hier: Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Dus probeer een NT voor jouw aansluiting op Marktplaats te vinden. Er zijn er genoeg te vinden voor weinig en dan ben je een stuk sneller klaar.Plaatsen van de NT op de aansluiting is niet zo moeilijk en mocht het nodig zijn, dan kan ik je op Youtube de goede instructievideo aanwijzen.

• Bulldock
  • Nu online
Ok bedankt voor het meedenken. Ik heb onverwacht een tijdelijke 4g wifi router aangeboden gekregen van de internettussenpersoon waar ik de overstap heb aangevraagd. Dit is blijkbaar onderdeel van hun overstapgarantie. Deze ligt hopelijk morgen al in de bus.

Met guidion nog steeds geen nieuwe afspraak staan. Dit zou pas volgende week woensdag kunnen, ik moet hun telefoontje afwachten om te horen of het sneller kan. Telfort doet er, behalve een nieuw ticket aanmaken bij guidion, echt helemaal niets aan.

• Mr. Freeze
Bulldock schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:54:

Met guidion nog steeds geen nieuwe afspraak staan. Dit zou pas volgende week woensdag kunnen, ik moet hun telefoontje afwachten om te horen of het sneller kan. Telfort doet er, behalve een nieuw ticket aanmaken bij guidion, echt helemaal niets aan.
Tsja, ik wil niet de advocaat van de duivel zijn en ik begrijp je boosheid, maar Telfort kán niets anders doen dan een ticket maken, niemand anders dan gecertificeerde bedrijven mogen aan het netwerk sleutelen.

Heb je niet een vriendelijke buur die zijn Wifi wilt delen in guest modus? Zo ben ik ooit ook een keer enorm geholpen.

• Bulldock
  • Nu online
Mr. Freeze schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:04:
[...]

Tsja, ik wil niet de advocaat van de duivel zijn en ik begrijp je boosheid, maar Telfort kán niets anders doen dan een ticket maken, niemand anders dan gecertificeerde bedrijven mogen aan het netwerk sleutelen.
Ze hadden dus op z'n minst een dongel kunnen aanbieden en er wat druk op kunnen zetten bij Guidion. En hun helpdesk die eerst doodleuk zegt 'sluit het zelf maar ff aan' maakt het ook niet beter.

• CaiGil
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 19-04 15:59
Bulldock schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:54:
Ok bedankt voor het meedenken. Ik heb onverwacht een tijdelijke 4g wifi router aangeboden gekregen van de internettussenpersoon waar ik de overstap heb aangevraagd. Dit is blijkbaar onderdeel van hun overstapgarantie. Deze ligt hopelijk morgen al in de bus.

Druk uitoefenen op Guidion is ook vrij lastig, zij werken met ZZP'ers en als er geen beschikbaar is dan word het ook erg lastig om jou een eerdere afspraak te geven. Dit komt uit eigen ervaring met Guidion.

• Bulldock
  • Nu online
CaiGil schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:12:
[...]

Druk uitoefenen op Guidion is ook vrij lastig, zij werken met ZZP'ers en als er geen beschikbaar is dan word het ook erg lastig om jou een eerdere afspraak te geven. Dit komt uit eigen ervaring met Guidion.
Dit snap ik, maar als klant maakt het mij natuurlijk niet uit hoe of wat. Maar je wordt wel die Guidion ellende ingestuurd en dat moet je zelf maar zien op te lossen.

• CaiGil
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 19-04 15:59
Bulldock schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:15:
[...]

Dit snap ik, maar als klant maakt het mij natuurlijk niet uit hoe of wat. Maar je wordt wel die Guidion ellende ingestuurd en dat moet je zelf maar zien op te lossen.
Dat is zeker waar :| Meestal is het zelf aansluiten vrij makkelijk, wellicht is dat een poging waard?

• Bulldock
  • Nu online
CaiGil schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:16:
[...]
Dat is zeker waar :| Meestal is het zelf aansluiten vrij makkelijk, wellicht is dat een poging waard?
Ik heb de link van @Barre73 gevolgd en volgens mij heb ik een TY01 / U-FTU. Om daar wat mee te doen moet ik dus eerst een NT glasvezelkastje hebben als ik het goed begrijp. Die kan ik gebruikt (en in de buurt) niet zo 1-2-3 vinden, zie wel een totaal installatiepakket voor 99 euro op marktplaats. Of deze: pricewatch: Genexis P1090 Media Converter Glasvezel naar UTP. Dat kastje moet ik dan vervolgens (illegaal?) goed aansluiten. Met alle geregel, transport, kosten en risico of fouten laat ik het toch liever aan de expert over.

• Mr. Freeze
@Bulldock En als je in het forum van Telfort zelf je kwestie kopieert en plakt? Die webcare medewerkers willen echt wel iets voor je betekenen hoor. Zet even je klantnummer in profiel dan ben je sneller geholpen.

• Dennis-L
Bulldock schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:40:
[...]

Ik heb de link van @Barre73 gevolgd en volgens mij heb ik een TY01 / U-FTU. Om daar wat mee te doen moet ik dus eerst een NT glasvezelkastje hebben als ik het goed begrijp. Die kan ik gebruikt (en in de buurt) niet zo 1-2-3 vinden, zie wel een totaal installatiepakket voor 99 euro op marktplaats. Of deze: pricewatch: Genexis P1090 Media Converter Glasvezel naar UTP. Dat kastje moet ik dan vervolgens (illegaal?) goed aansluiten. Met alle geregel, transport, kosten en risico of fouten laat ik het toch liever aan de expert over.
https://link.marktplaats.nl/m1348782136
https://link.marktplaats.nl/m1365903949
Het plaatsen van de NT is niet zo heel lastig

Het zelf aansluiten van een NT is niet illegaal, het wordt alleen gedoe als je de FTU sloopt als je de NT er scheef of geforceerd op wil drukken.
Dan moet Reggefiber komen om je FTU te herstellen en dat gaat je dan waarschijnlijk wel €€ kosten.

Dennis-L wijzigde deze reactie 13-02-2019 15:23 (13%)

39 euro durven vragen voor iets dat je gratis hebt gekregen bij een glasvezelabonnement. Dat noem ik schandalig,....

• Dennis-L
Barre73 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:29:
[...]

39 euro durven vragen voor iets dat je gratis hebt gekregen bij een glasvezelabonnement. Dat noem ik schandalig,....
Denk dat er zo nog wel veel meer advertenties op marktplaatst staan die schandalig zijn

• PaulAM
djiedjee schreef op zaterdag 9 februari 2019 @ 19:59:
Zou moeten werken. Heldesk maar bellen dan?

[...]
Gedaan via twitter dan tenminste en heb nu een nieuwe modem en alles draait als een zonnetje met eigen namen en ww. bedankt voor het meedenken.

• scofield
Iemand ervaringen met www.telfort.nl/monteursplanner om je afspraak met guidion te kunnen wijzegen, behalve dat je gewoon niet in dat afspraak menu komt?
edit:
vanavond via het reguliere telefoonnummer van guidion toch vrij vlot de afspraak kunnen aanpassen, goed gedaan guidion planning.

scofield wijzigde deze reactie 22-02-2019 14:43 (31%)

• Andrehj
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 09:06
Hier in 6901 met oude propositie Telfort is mijn analoge kabel uitgevallen. De rest (Amino's, telefoon, internet) werkt nog perfect. Is dit bij meer mensen het geval? Of een nieuwe tactiek van Telfort om mij naar een nieuw abo te dwingen? Of toch gewoon een storing?

• (KBX) Harkanoid
Doet FM radio erop het nog wel? Ze kunnen per ongeluk je TV hebben gedeactiveerd die gaat via de 2e vezel

• tsjoender
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:04
Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:38:
Hier in 6901 met oude propositie Telfort is mijn analoge kabel uitgevallen. De rest (Amino's, telefoon, internet) werkt nog perfect. Is dit bij meer mensen het geval? Of een nieuwe tactiek van Telfort om mij naar een nieuw abo te dwingen? Of toch gewoon een storing?
Hier ook nog de oude propositie en een paar weken terug nog een storing gehad waarbij er geen signaal op DVB-C was. Contact gehad met Telfort support en die hebben toen iemand van Guidion de wijk in gestuurd om het op te lossen.
Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:38:
Dat komt meestal omdat de coaxmodule in je Genesis kapot gaat. Zeker geen tactiek of zoiets.
Of het dvb-c signaal vanuit de PoP heeft een storing maar dan heeft iedereen er last van (voor zover je nog anderen in je buurt kent die ook op het oude Telfort zitten).

• Andrehj
Barre73 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 08:24:
[...]
Dat komt meestal omdat de coaxmodule in je Genesis kapot gaat. Zeker geen tactiek of zoiets.
Of het dvb-c signaal vanuit de PoP heeft een storing maar dan heeft iedereen er last van (voor zover je nog anderen in je buurt kent die ook op het oude Telfort zitten).
Thanks. Ik ga bij Telfort wel een storingsmelding maken.
Overigens viel mij op dat de coax-module redelijk los in de Genexis zit. Aan de coax-aansluiting kan ik de hele module wel 5mm naar voren en achteren bewegen. Is dat normaal? Of is daar intern iets afgebroken?

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:57
@Andrehj Aangezien je op de niet al te lange termijn toch naar de nieuwe propositie moet kun je de gelegenheid ook te baat nemen om over te stappen naar de nieuwe propositie (met korting). Dat scheelt een bezoek van een Guidion-monteur, waarvan de planning af en toe wat te wensen overlaat.

Ik vond het oude systeem overigens fijner dan het nieuwe. Dat dan weer wel.

• Mr. Freeze
@Rallye afgezien van dvb-c wat bevalt er dan beter aan de oude propositie dan?

• Andrehj
@Mr. Freeze :
- Oneindig veel radio's zonder extra kastjes gemakkelijk op de kabel aansluiten.
- Bij uitval van de digitale TV kun je terugvallen op analoge TV.
- Ik kan zonder extra hardware of moeilijke configuratieproblemen gewoon mijn eigen router gebruiken (en omdat dat een Fritzbox is, daarin ook mijn eigen VOIP account instellen, waardoor de belminuten nagenoeg gratis zijn, ipv de belachelijke 11 cent die Telfort rekent).
- Energiezuinige Amino's zijn op MP voor weinig te koop en kun je probleemloos aansluiten. Dus digitale TV op drie TV's en toch niet meer dan € 45 per maand betalen.
- etc.

• Mr. Freeze
@Andrehj ok, sommige voordelen zijn wel fijn, zelf gebruik ik ook een FB zonder experiabox, maar ik bel nooit met vaste lijn. Mocht je/iemand nog een amino willen, ik heb er 1 gratis voor liefhebber.

• Dembar
Andrehj schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:03:
@Mr. Freeze :
- Oneindig veel radio's zonder extra kastjes gemakkelijk op de kabel aansluiten.
- Bij uitval van de digitale TV kun je terugvallen op analoge TV.
- Ik kan zonder extra hardware of moeilijke configuratieproblemen gewoon mijn eigen router gebruiken (en omdat dat een Fritzbox is, daarin ook mijn eigen VOIP account instellen, waardoor de belminuten nagenoeg gratis zijn, ipv de belachelijke 11 cent die Telfort rekent).
- Energiezuinige Amino's zijn op MP voor weinig te koop en kun je probleemloos aansluiten. Dus digitale TV op drie TV's en toch niet meer dan € 45 per maand betalen.
- etc.
- Ik kan zonder extra hardware of moeilijke configuratieproblemen gewoon mijn eigen router gebruiken (en omdat dat een Fritzbox is, daarin ook mijn eigen VOIP account instellen, waardoor de belminuten nagenoeg gratis zijn, ipv de belachelijke 11 cent die Telfort rekent). Dit kan ook op de nieuwe propositie, meeste fritzboxen hebben voor internet en iptv een voor geconfigureerde profiel voor telfort. hierna kan je zelf je eigen sip gegevens invullen en alleen moet je kijken naar de uitgaande poort.

Bij uitval van de digitale TV kun je terugvallen op analoge TV. - waar je nu makkelijk terug kan vallen op iptv via tabblad - telefoon - browser.

- Energiezuinige Amino's zijn op MP voor weinig te koop en kun je probleemloos aansluiten. Dus digitale TV op drie TV's en toch niet meer dan € 45 per maand betalen. wat de energie betreft dat zou kunnen.

Maar dat je via een omweg meer tv ontvangers aansluit wat eigenlijk 'niet mag' is een beetje raar om dat als voordeel te noemen.

Battletag Vakasha#2284

• Rallye
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 18:57
Ik heb hier eerder al de nadelen van hetnieuwe systeem beschreven. In aanvulling op @Andrehj kan ik nog noemen dat de zenders met de beste kwaliteit op een normale plek staan (vooraan in plaats van in de 600) en dat de app vele malen duidelijker is, erg belangrijk, dat je alle zenders een week vooruit (BBC zes dagen) kun programmeren. Plus voicemail in e-mail.

Echt het enige voordeel van de nieuwe propositie dat ik zo kan bedenken is de mogelijkheid tot serie-opname.

• Andrehj
Dembar schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:57:
[...]
Dit kan ook op de nieuwe propositie, meeste fritzboxen hebben voor internet en iptv een voor geconfigureerde profiel voor telfort. hierna kan je zelf je eigen sip gegevens invullen en alleen moet je kijken naar de uitgaande poort.
Ik lees anders geregeld in dit topic dat je bij telefonie de daarvoor benodigde gegevens alleen kunt achterhalen met een Experiabox V8, die niet meer verkrijgbaar is...
Maar dat je via een omweg meer tv ontvangers aansluit wat eigenlijk 'niet mag' is een beetje raar om dat als voordeel te noemen.
1. Waarom zou het aansluiten van zelf gekochte ontvangers niet mogen? Dat staat nergens. Bovendien heb ik de eerste extra Amino van Telfort zelf gekregen, bij de overstap vanaf Lijbrandt.
2. En waarom zou ik dat geen voordeel mogen noemen? Dat vind ik nou een beetje raar.

• Dembar
Andrehj schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 22:06:
[...]

Ik lees anders geregeld in dit topic dat je bij telefonie de daarvoor benodigde gegevens alleen kunt achterhalen met een Experiabox V8, die niet meer verkrijgbaar is...

dit is als je de sip gegeven van telfort wil gebruiken. maar op de oude propositie werd de sip gegeven ook niet gegeven en zoals ik las, gebruikte je daar ook sip gegeven van een andere telefonie provider om je telefonie kosten te drukken.

[...]

1. Waarom zou het aansluiten van zelf gekochte ontvangers niet mogen? Dat staat nergens. Bovendien heb ik de eerste extra Amino van Telfort zelf gekregen, bij de overstap vanaf Lijbrandt.
2. En waarom zou ik dat geen voordeel mogen noemen? Dat vind ik nou een beetje raar.

dat je 1 apparraat krijg wil niet zeggen dat je hierna nog x andere erbij mag aansluiten zomaar. Dat het kon is 1 maar of het mocht is 2.

Battletag Vakasha#2284

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True