[Telfort Glasvezel] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:41
Bij de oude propositie van Telfort mag je zelf ontvangers kopen en aansluiten. Is niks illegaal of raars aan.
En dat, in combinatie met DVB-C, zorgt ervoor dat veel van die klanten ineens 10 tot 20 euro per maand meer gaan betalen bij de nieuwe propositie. Want dan kost elk extra kastje ineens geld. Waar men voorheen TV's aansloot via DVB-C of eenmalig geld uitgaf aan een tweedehands Amino.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:59
@Dembar Momenteel (oude propositie) lopen de inkomende telefoongesprekken gewoon via Telfort (ik zie geen enkele reden om dat niet te doen, en zo heb ik ook geen problemen met nummerbehoud), maar alleen uitgaand loopt via een eigen SIP provider, om de idiote belkosten van Telfort te vermijden.
Deze constructie is met de nieuwe propositie een stuk lastiger, of eigenlijk nagenoeg onmogelijk.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 11 februari 2019 @ 15:13:
Betalen hier 67,48 voor 100/100 glas, tv met pluspakket (1 decoder), bellen (doe ik niks mee maar was cheaper ) en opneempakket. Als ze 200/200 kunnen bieden voor een euro of 40 (:P) of 50 per maand voor een heel jaar ben ik gek als ik dat niet doe (en mogen ze de telefoonlijn houden). Dan zie ik daarna wel of ik alsnog de stap naar 500/500 maak want dan is het toch kpn geworden. We gaan het binnenkort wel merken, vermoedelijk krijgen we een iets minder strakke aanbieding want ik ga niet mobiel bellen overzetten ;)
Vanmorgen met Telfort aan de chat gehangen, wat we nu hebben maar dan zonder telefonie wordt:
3 mnd 30 euro, 9 mnd 42,50. Dit is 472,50 per jaar en nog geen 40 per maand omgerekend :o Lees verderop -->

Voor 200/200 een aanbieding ging niet want we zijn niet over, maar ja kan dat na de omzetting regelen via een upgradevinkje. Bij het afsluiten van de chat kun je de historie opslaan als pdf overigens.

-update-
Jammer 1:
Ik vond 6 maart al zo snel, maar het wordt 13 maart volgens de bevestigende mail. Aangezien het installatiepakket een week voor oplevering arriveert, had ik het anders wel erg kort dag gevonden. Maar dannog jammer dat de mdw dan wel de optie kan kiezen voor de 6e en me zelf een tijdsslot had gegeven .. Gelukkig is de 13e een woensdag dus dat overleef ik wel.

Jammer 2:
Pdf met contract, waarbij wel de 30 euro voor 3mnd en daarna 42,50 wordt vermeld, maar dat is alleen voor Glasvezel Internet + Interactieve TV. Pluspakket/opnemen krijgen elk 3 mnd gratis. Dit zou betekenen dat ik na 3 maanden dus 42,50 + 9,99 en 4,99 oftewel 57,48 moet betalen. Nu is dat nog steeds minder dan ik nu betaal hoor, maar als ik duidelijk aangeef alles te willen houden maar telefonie weg mag en ik 30 & 42,50 blijf voorgespiegeld krijgen is het toch onvolledig informeren in mijn ogen. Zeg me dan netjes "uw pluspakket en opnemenpakket komen na 3 maanden alsnog bovenop de 42,50". Tuurlijk, de prijs was wel heul laag, maar goed toch nog iets waar ik wel nog bij ze op terug ga komen als verbetersuggestie voor informatievoorziening richting andere klanten.

[ Voor 39% gewijzigd door 2Dutch op 27-02-2019 19:39 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unconnected
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 08:55
2Dutch schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:57:
[...]Vanmorgen met Telfort aan de chat gehangen, wat we nu hebben maar dan zonder telefonie wordt:
3 mnd 30 euro, 9 mnd 42,50. Dit is 472,50 per jaar en nog geen 40 per maand omgerekend :o
weet je ook toevallig wat het na een jaar wordt? ik ben nu voor bellen/tv/50mbit 45eu/maand kwijt met de oude propositie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

unconnected schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 13:29:
weet je ook toevallig wat het na een jaar wordt? ik ben nu voor bellen/tv/50mbit 45eu/maand kwijt met de oude propositie :P
Nope, geen idee :P De vage pdf zegt Totaal per maand (na kortingen) € 64,98

Voor die tijd ga ik wel weer bellen / rondkijken.

[ Voor 30% gewijzigd door 2Dutch op 27-02-2019 19:37 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dembar
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-12-2024
@Andrehj Als je inderdaad inkomende telefonie wil laten verlopen via de sip gegevens van telfort, dan is dat inderdaad lastig. want dan heb je inderdaad het modem nodig van telfort.

Maar als je alleen de sip gegeven van een andere provider zou gebruiken is het bijvoorbeeld het wel mogelijk.

@Barre73 Dat het mogelijk was en ook niet te stoppen/controleren was door de providers telfort. concepts, lijbrandt en nog een aantal andere is 1, maar het was zeker niet zomaar de bedoeling geweest.

Battletag Vakasha#2284

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Dembar schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:21:

@Barre73 Dat het mogelijk was en ook niet te stoppen/controleren was door de providers telfort. concepts, lijbrandt en nog een aantal andere is 1, maar het was zeker niet zomaar de bedoeling geweest.
Geloof me: Zo is het toen wel opgezet. In de eerste jaren waren de Amino's zelfs eigendom van de klant. Pas later werd dat een huurmodel. Vergelijk het maar met DVB-C van Ziggo waarbij klanten zelf mogen weten of een eigen DVB-C decoder (of meerdere) willen aansluiten in hun huis.
Dus het was absoluut wel toegestaan en niet alleen omdat het niet te controleren was. Maar gewoon omdat het mocht.

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

Dembar schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 17:21:
Sterker nog: in het begin was het nog opener, toen waren de IPTV streams niet eens versleuteld en kon je ze ook met een PC bekijken, moest je wel met wat de routering in je eigen netwerk doen etc...
Dus wat je schrijft is onzin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

servies schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 08:16:
[...]

Sterker nog: in het begin was het nog opener, toen waren de IPTV streams niet eens versleuteld en kon je ze ook met een PC bekijken, moest je wel met wat de routering in je eigen netwerk doen etc...
Dus wat je schrijft is onzin...
Kan nu zelfs nog makkelijker :+

https://telfort.interactievetv.nl/welkom

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 06:57
Hmm. Nu wel een pincode nodig die je elke keer moet wijzigen als je hem op mijn Telfort wilt zien. En dus 9 apparaten aanpassen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Barre73 schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 07:39:
[...]

Bij de oude propositie van Telfort mag je zelf ontvangers kopen en aansluiten. Is niks illegaal of raars aan.
En dat, in combinatie met DVB-C, zorgt ervoor dat veel van die klanten ineens 10 tot 20 euro per maand meer gaan betalen bij de nieuwe propositie. Want dan kost elk extra kastje ineens geld. Waar men voorheen TV's aansloot via DVB-C of eenmalig geld uitgaf aan een tweedehands Amino.
Ik heb de e-mail mogen ontvangen, nog geen brief hier.

Situatie nu:
DVB-C in de keuken op een tv die op een kale wand hangt (hoe ga ik hier een settopbox plaatsen?).
2 slaapkamers met amino's.
Woonkamer amino met hdd.
Vast bellen en 50/50mbps.
45 in de maand vanaf de dag dat reggefiber hier aan de gang was.

Voor een beetje upload moet je het 100/100 pakket nemen. Ik wil nog normaal gelijktijdig met me vriendin thuis kunnen werken.
internet a 37,50
opnemen 4,99
3 ontvangers iets van10,- (naast het feit dat ik niet kan bedenken hoe ik dit in de keuken oplos).
Vast nummer.
Geintje gaat nu na de actie 62,50 kosten volgens de telfort site.
Verhoging van slechts 38%....

Ik vind het eerlijk gezegd maar karig wat er aanboden wordt! Het weegt niet op tegen de verhoging en al het gezeik wat er nog bij komt. Routers herprogrammeren voor de vlan's etc.
Je contract lang een 3e ontvanger en gratis opnemen was toch wel het minimale wat ik had verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
thefox154 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:50:
[...]
Voor een beetje upload moet je het 100/100 pakket nemen. Ik wil nog normaal gelijktijdig met me vriendin thuis kunnen werken.
Het is in dit topic al heel vaak gemeld dat 50/5 in de praktijk gewoon 50/50 is. Dus voor de upload hoef je (nog) niet te upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-09 16:46

R2L

thefox154 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 17:50:
[...]

Ik heb de e-mail mogen ontvangen, nog geen brief hier.

Situatie nu:
DVB-C in de keuken op een tv die op een kale wand hangt (hoe ga ik hier een settopbox plaatsen?).
2 slaapkamers met amino's.
Woonkamer amino met hdd.
Vast bellen en 50/50mbps.
45 in de maand vanaf de dag dat reggefiber hier aan de gang was.

internet a 37,50
opnemen 4,99
3 ontvangers iets van10,- (naast het feit dat ik niet kan bedenken hoe ik dit in de keuken oplos).
Vast nummer.
Geintje gaat nu na de actie 62,50 kosten volgens de telfort site.
Verhoging van slechts 38%....

Ik vind het eerlijk gezegd maar karig wat er aanboden wordt! Het weegt niet op tegen de verhoging en al het gezeik wat er nog bij komt. Routers herprogrammeren voor de vlan's etc.
Je contract lang een 3e ontvanger en gratis opnemen was toch wel het minimale wat ik had verwacht.
Ik had het zelfde probleem, maar dan nog extremer in verband met 5 TV's in huis. Heb het als volgt opgelost: Ziggo TV voor EUR 17,90/mnd en (glasvezel) internet only 50/50 van T-Mobile voor EUR 32,50/mnd. Totale kosten EUR. 50,40/mnd. Deze maand gaat ook mijn mobiele abonnement over van KPN naar T-Mobile en dan krijg ik voor die EUR. 32,50 een snelheid van 100/100... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
@R2L Moet je er wel even bijvertellen dat dat alleen kan in de (zeer schaarse) plaatsen waar T-mobile apparatuur in de glasvezelkasten heeft staan....

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Andrehj schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:50:
@R2L Moet je er wel even bijvertellen dat dat alleen kan in de (zeer schaarse) plaatsen waar T-mobile apparatuur in de glasvezelkasten heeft staan....
Nee hoor, T-Mobile heeft hier geen eigen apparatuur, want in dat geval had ik 750/750 kunnen krijgen en dat kan ik hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
R2L schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:54:
[...]

Nee hoor, T-Mobile heeft hier geen eigen apparatuur, want in dat geval had ik 750/750 kunnen krijgen en dat kan ik hier niet.
Excuus, je hebt gelijk. Maar wat doe je dan met het vaste bellen? Dat lukt met je constructie niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Andrehj schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:50:
Zeker niet zeer schaars hoor... Ruim 1 miljoen aansluitingen kunnen T-Mobile ODF afnemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R2L

R2L

Andrehj schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:58:
[...]

Excuus, je hebt gelijk. Maar wat doe je dan met het vaste bellen? Dat lukt met je constructie niet meer.
Vast bellen doen we hier nagenoeg niet meer. Iedereen belt met mobiel. Heb het vaste telefoonnummer al jaren geleden gemigreerd naar Cheapconnect. Kost EUR. 8,95 per jaar en daarnaast betaal je via prepaid voor het gebruik. We bellen via de vaste telefoon echt heel weinig, want Ik doe al meer dan 2 jaar met EUR. 10,- beltegoed... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
R2L schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 20:08:
[...]
Vast bellen doen we hier nagenoeg niet meer. Iedereen belt met mobiel. Heb het vaste telefoonnummer al jaren geleden gemigreerd naar Cheapconnect. Kost EUR. 8,95 per jaar en daarnaast betaal je via prepaid voor het gebruik.
Dat is nog helemaal niet zo'n gek idee. Wij bellen uit via Easyvoip.com (nog een factor 4 goedkoper dan Cheapconnect), maar daar kan ik mijn vaste nummer niet naartoe porteren.
Oplossing zou zijn om het vaste nummer en inkomende gesprekken via Cheapconnect te laten lopen, en uit te bellen via Easyvoip.
Dank voor deze suggestie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Je zou ook, mocht je bij Telfort willen blijven, de TV in de keuken van een Chromecast kunnen voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
R2L schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 19:32:
[...]

Ik had het zelfde probleem, maar dan nog extremer in verband met 5 TV's in huis. Heb het als volgt opgelost: Ziggo TV voor EUR 17,90/mnd en (glasvezel) internet only 50/50 van T-Mobile voor EUR 32,50/mnd. Totale kosten EUR. 50,40/mnd. Deze maand gaat ook mijn mobiele abonnement over van KPN naar T-Mobile en dan krijg ik voor die EUR. 32,50 een snelheid van 100/100... :*)
Maar dat Ziggo abonnement geeft je maar vier HD zenders, de rest in SD en verder niks qua terugkijken en dergelijke. Opnemen moet je dan op een eigen decoder doen.
Zou het mij dan weer niet waard zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Barre73 schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 23:42:
[...]

Maar dat Ziggo abonnement geeft je maar vier HD zenders, de rest in SD en verder niks qua terugkijken en dergelijke. Opnemen moet je dan op een eigen decoder doen.
Zou het mij dan weer niet waard zijn.
Voor het opnemen heb ik voor ongeveer 80 euro de Mutant HD530c gekocht. Heeft 3 DVB-C tuners waarmee je dus meerdere opnames tegelijk kunt doen en ook Picture in Picture. Hij kan ook het nieuwe videocodering H.265 verwerken tot een resolutie van 1080p. Op mijn 57 inch antieke Plasma zijn alle zenders zeer acceptabel te bekijken. Ikzelf had er juist geen zin in om overal met chromecast te moeten gaan werken. Zo kiest een ieder de oplossing die hem/haar/onzijdig het beste past... 8) Bij de DVB-C van Telfort had ik trouwens ook niet de indruk dat alles HD was. Merk wat dat betreft niet veel verschil. Sterker nog, het is me meegevallen.

[ Voor 8% gewijzigd door R2L op 02-03-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17-09 22:23
Ik heb nu de nieuwe converter van de Genexis generatie op de glasvezelkop gekregen en met de EB v10a werkt het allemaal prima maar als ik m'n eigen router (TP-link archer ac 2600) aan de converter hang krijgt ie geen ip adres.
Als AP (access point) aan de lan kant van de EB werkt ie perfect. Geen idee wrom er geen ip adres komt als de EB er niet tussen zit. Heeft het systeem meer tijd nodig ofzo? Iemand dit al aan de hand gehad met een eigen router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
R2L schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 10:05:
[...]

Voor het opnemen heb ik voor ongeveer 80 euro de Mutant HD530c gekocht. Heeft 3 DVB-C tuners waarmee je dus meerdere opnames tegelijk kunt doen en ook Picture in Picture. Hij kan ook het nieuwe videocodering H.265 verwerken tot een resolutie van 1080p. Op mijn 57 inch antieke Plasma zijn alle zenders zeer acceptabel te bekijken. Ikzelf had er juist geen zin in om overal met chromecast te moeten gaan werken. Zo kiest een ieder de oplossing die hem/haar/onzijdig het beste past... 8) Bij de DVB-C van Telfort had ik trouwens ook niet de indruk dat alles HD was. Merk wat dat betreft niet veel verschil. Sterker nog, het is me meegevallen.
Die 80 euro moet je dan ook meenemen in de kostenberekening lijkt me..
En nee, bij Telfort was het hetzelfde. 4 HD zenders en de rest in SD.
Maar ik vergeleek Ziggo Basis met een Telfort IPTV decoder. En dan heb je wel heel veel in HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:44
scofield schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 16:58:
Ik heb nu de nieuwe converter van de Genexis generatie op de glasvezelkop gekregen en met de EB v10a werkt het allemaal prima maar als ik m'n eigen router (TP-link archer ac 2600) aan de converter hang krijgt ie geen ip adres.
Als AP (access point) aan de lan kant van de EB werkt ie perfect. Geen idee wrom er geen ip adres komt als de EB er niet tussen zit. Heeft het systeem meer tijd nodig ofzo? Iemand dit al aan de hand gehad met een eigen router?
Ik neem aan dat je weet dat Telfort Vlan's gebruikt? Zoniet, dan zou ik eerst dit topic en netwerkje.com even goed doorlezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2L

R2L

Barre73 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 21:01:
[...]

Die 80 euro moet je dan ook meenemen in de kostenberekening lijkt me..
En nee, bij Telfort was het hetzelfde. 4 HD zenders en de rest in SD.
Maar ik vergeleek Ziggo Basis met een Telfort IPTV decoder. En dan heb je wel heel veel in HD.
Die 80 euro had ik er in mijn geval na 4 maanden uit, want ik zou met 5 TV's 20 euro/mnd meer moeten gaan betalen en nu heb ik er ook nog eens Ziggo sport (in HD) bij... :)

[ Voor 5% gewijzigd door R2L op 03-03-2019 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn vrouw kreeg een sms met herinnering voor de monteur op de 6e. De 6e werd aan de telefoon gemeld, maar de bevestigende mail vroeg mij zelf te plannen, en dat kon pas op de 13e (leek ook logischer ivm ontvangen hardware 1 week van tevoren). Zal alsnog de 6e zijn, maar zorg dat je dan de mail tegenhoudt of informeer je klant "joh die mail is automatisch, negeer em maar gewoon". Vooral ook omdat ik nooit een bevestiging voor de 6e maart heb gezien :+

-update-
de 6e was geen haalbare datum (.....) en de 13e staat in hun systeem genoteerd ook. Mooi dan :P

[ Voor 44% gewijzigd door 2Dutch op 04-03-2019 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewDust
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 10:19
Momenteel een Experia wifi versterker onderweg (als het goed is, geen bevestiging per mail?), omdat deze ondersteuning biedt voor 5Ghz. Met 2,4Ghz is het hier haast niet vol te houden, veel studenten. Snelheid in principe redelijk, maar vooral de stabiliteit valt tegen. Dat was eerst niet zo'n probleem omdat alleen mijn telefoon op het netwerk zat, maar tegenwoordig toch wat meer apparaten. Ben benieuwd... en anders toch maar eens kijken bij de roze brigade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:24
Zojuist telfort glasvezel besteld, echter niet gekozen voor de hulp van een monteur. Toch kreeg ik een bericht om een afspraak in te plannen. Weet iemand wat deze monteur komt doen? Een modem installeren kan ik zelf ook wel.

Of komt hij voorbereiding doen op het glasvezel 'kastje'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

marinos88 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:22:
Correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Andrehj schreef op maandag 25 februari 2019 @ 21:38:
Hier in 6901 met oude propositie Telfort is mijn analoge kabel uitgevallen. De rest (Amino's, telefoon, internet) werkt nog perfect. Is dit bij meer mensen het geval? Of een nieuwe tactiek van Telfort om mij naar een nieuw abo te dwingen? Of toch gewoon een storing?
Probleem is zojuist opgelost door montage van een nieuw glasvezelkastje. Van het oude bleek inderdaad de analoge module defect.
Nog even over Guidion: Er wordt hier veel geklaagd over monteurs die niet op komen dagen. Bij mij werkte het perfect. Afspraak gemaakt met het verzoek om van tevoren een SMS te sturen. En ik kreeg netjes 2 dagen van tevoren een herinnering, en vanmorgen een kwartiertje van tevoren nog eens. Monteur was er al om vijf over 8 en stond binnen tien minuten weer buiten.
Prima service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
marinos88 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 00:22:
Zojuist telfort glasvezel besteld, echter niet gekozen voor de hulp van een monteur. Toch kreeg ik een bericht om een afspraak in te plannen. Weet iemand wat deze monteur komt doen? Een modem installeren kan ik zelf ook wel.

Deze komt de NT plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:06

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik ben nu ook de klos (gebeld door Telfort), dag wgdo kwaliteit en vrijheid ;w
Gevraagd naar de laatste te plannen datum en dat is 20 mei dus zo lang zal wgdo minstens nog werken.
Al gezien dat mijn rt-ac87u met Merlin geschikt is voor internet en tv middels een script.
Echter lees ik dat je dan op alle poorten tv verkeer hebt en dat vind ik ruk :/
Ik heb 1 Tp-link switch met igmp, de andere switches hebben dat niet en dat is lastig met een 2e stb boven.
Telefonie wordt ook leuk, daar is de V10a nog voor nodig terwijl er een N300a dect beschikbaar is.
Echt fijn dat Telfort een V10a door je strot duwt terwijl al lang bekend is dat je met eigen apparatuur moet kunnen werken :z
Alternatief is verkassen naar iets zonder Kpn, Tweak of Jonaz zou kunnen al lees ik best veel horror over de service van beiden.
Hun prijzen en 1Gbs zijn pluspunten, tv bij Tweak is vrij brak maar wellicht kan ik mijn schotel dan betaalbaar bij CD activeren.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
Deze hangt er nog van de vorige bewoner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:28
marinos88 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:00:
[...]

Deze hangt er nog van de vorige bewoner.
Welk type hangt er nu dan?
Als er nu al de juiste hangt dan zou je die er af kunnen halen voor de monteur komt.
Deze plaatst dan een nieuwe en je hebt zelf een reserve voor je weet maar nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marinos88
Dennis-L schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:06:
[...]

Welk type hangt er nu dan?
Als er nu al de juiste hangt dan zou je die er af kunnen halen voor de monteur komt.
Deze plaatst dan een nieuwe en je hebt zelf een reserve voor je weet maar nooit :)
Ik ga zaterdag verhuizen, zal dan eens kijken. Neem wel even contact op met telfort. Als t niet nodig is, is het ook een beetje onzin voor die man om langs te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op maandag 4 maart 2019 @ 13:43:
-update-
de 6e was geen haalbare datum (.....) en de 13e staat in hun systeem genoteerd ook. Mooi dan :P
Lol, 3x raden wie er net voor de deur stond, een monteur..die vroeg of ik storing had ofzo.. Ehm, nee :+
Even situatie uitgelegd (vriendelijke man), en hij ging het terugkoppelen. Wat een zooitje :P

[ Voor 35% gewijzigd door 2Dutch op 06-03-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moraxv
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-08 10:51

Moraxv

<GoT> Baratudor#2651

Ik probeer via telfort.nl/monteursplanner tevergeefs een afspraak aan te passen. Iedere keer als ik naam + wachtwoord van Mijn Telfort heb ingegeven draait er even een dingetje rond en daarna gebeurt en helemaal niets meer. Dit met IE, Edge, FireFox en Chrome geprobeerd. Ook incognito-mode en verwijderen cookies helpen niet. Met zelfde naam + wachtwoord kan ik wel succesvol inloggen op Mijn Telfort. Ook dit wachtwoord gewijzigd met zelfde resultaat (dus wel kunnen inloggen op Mijn Telfort maar geen reactie op de monteursplanner site). Voor de volledigheid: als ik bewust fout wachtwoord ingeef bij de monteursplanner site krijg ik direct wel de melding dat ww niet klopt. Check wordt dus wel uitgevoerd.

Ligt dit nu aan mij of toch aan Telfort dat dit voor mij niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
@Moraxv Dit ligt niet aan jouw, ik had hetzelfde probleem. Toen heb ik maar Guidion gebeld om persoonlijk een afspraak te maken. 088-2000 133.
Muis666 schreef op zaterdag 2 maart 2019 @ 23:47:
[...]

Ik neem aan dat je weet dat Telfort Vlan's gebruikt? Zoniet, dan zou ik eerst dit topic en netwerkje.com even goed doorlezen...
Ik heb een TP-Link C2600 type v1.0 met de meeste recente fw uit maart 2017.
TP Link Archer C2600 krijgt geen WAN-IP
Via deze link hier op de site toch de tp link c2600 aan de praat gekregen, de eb 10a zit weer in de doos. :*)

[ Voor 70% gewijzigd door scofield op 07-03-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scofield
dubbel, graag verwijderen.

[ Voor 93% gewijzigd door scofield op 07-03-2019 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:16
mog__wai schreef op maandag 4 februari 2019 @ 21:52:
[...]

Ik zit ook nog op de oude propositie en kreeg dezelfde mail van Telfort met oninteressant aanbod, maar het aanbod dat jij hebt gekregen klinkt best goed. Nu zit ik ook met het dilemma wat de doen (eigen Fritz!Box voor alternatieve voip, 3x amino waarvan 2 stuks M540 voor opnemen). Ofwel afwachten tot ik echt moet, of er nu een deal uit proberen te slepen...

Belangrijke factor voor mij is dat ik mijn Fritz!box 7390 kan blijven gebruiken ZONDER de experiabox, dat lijkt te kunnen volgens deze post. Ook lees ik dat het SIP account te achterhalen zou zijn met een Experiabox v8 of een Zyxel P2812 modem (link, recentere link).

Heeft iemand hier recente ervaring mee? Ik las ook ergens dat de packet sniffer methode niet meer zou werken vanwege encryptie.
Inmiddels overgestapt en alles perfect werkend op de Fritz!box 7390 inclusief telefonie via de 'zyxel methode' in bovenstaande links. Bedankt voor de hulp.

Iemand die nog een zinnige bestemming voor de Amino kastjes (2x M540 + A140) weet? Of zijn die nu waardeloos...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
mog__wai schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:01:
[...]
Inmiddels overgestapt en alles perfect werkend op de Fritz!box 7390 inclusief telefonie via de 'zyxel methode' in bovenstaande links. Bedankt voor de hulp.
Dat is goed nieuws. Ik (ex-Lijbrandt) wil hetzelfde doen, ook op een 7390. Telefonie is geen probleem meer, dat gaat naar Cheapconnect . Paar vraagjes:
  • Welke configfile had je gebruikt? Want degene (bij sendspace) in de door jouw gelinkte post is er niet meer. Wil je anders je configfile met me delen? Mag ook via DM.
  • Werkt TV goed? Inclusief opnemen, TV op iPads etc?
  • Maakt het nog uit wat je op welke poort van je FB aansluit? (Lan 1 uiteraard voor WAN), maar verder?
  • Hoeveel digitale TV-kijk kastjes heb je aangesloten?
Iemand die nog een zinnige bestemming voor de Amino kastjes (2x M540 + A140) weet? Of zijn die nu waardeloos...?
Uit de M540 (ik heb er ook eentje) kun je de harddisk wellicht nog hergebruiken voor iets anders. De rest kan naar het aanbiedstation ben ik bang. In mijn A140 zit nog wel zo'n mini USB stick. Wellicht dat die nog als USB-memory-stick gebruikt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mog__wai
Andrehj schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:42:
[...]

Dat is goed nieuws. Ik (ex-Lijbrandt) wil hetzelfde doen, ook op een 7390. Telefonie is geen probleem meer, dat gaat naar Cheapconnect . Paar vraagjes:
  • Welke configfile had je gebruikt? Want degene (bij sendspace) in de door jouw gelinkte post is er niet meer. Wil je anders je configfile met me delen? Mag ook via DM.
  • Maakt het nog uit wat je op welke poort van je FB aansluit? (Lan 1 uiteraard voor WAN), maar verder?
[...]

Uit de M540 (ik heb er ook eentje) kun je de harddisk wellicht nog hergebruiken voor iets anders. De rest kan naar het aanbiedstation ben ik bang. In mijn A140 zit nog wel zo'n mini USB stick. Wellicht dat die nog als USB-memory-stick gebruikt kan worden?
Ik zie nu dat ik toch een andere methode heb gebruikt:https://gathering.tweaker...message/45408804#45408804

Werkt perfect, zelfs als je je config met password backupt (verplicht). Wel de xs4all ftth optie kiezen in de wizard (voor glasvezel) :).

Ik heb nog geen problemen ontdekt. Ik heb 2 arris tv kastjes en een iPad met werkende tv. Je kan alle poorten van de Fritz gebruiken behalve LAN1 natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
mog__wai schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:46:
[...]
Ik zie nu dat ik toch een andere methode heb gebruikt:https://gathering.tweaker...message/45408804#45408804

Werkt perfect, zelfs als je je config met password backupt (verplicht). Wel de xs4all ftth optie kiezen in de wizard (voor glasvezel) :).

Ik heb nog geen problemen ontdekt. Ik heb 2 arris tv kastjes en een iPad met werkende tv. Je kan alle poorten van de Fritz gebruiken behalve LAN1 natuurlijk...
Dankjewel _/-\o_ . Helaas werkt de link naar het 7z bestand in de door jou gelinkte post niet.
De truc is om het 7z bestand genaamd fb_vbs.7z (even zoeken met <ctrl>f) te downloaden van https://www.mengelke.de/Projekte/FritzBoxVBScript.

Ik ga Telfort eens vragen om een mooie aanbieding voor mij te maken, en dan op deze manier maar over denk ik.

Edit: Ik kan (voor zover ik net de configuratiewizard in durfde te gaan) alleen maar XS4ALL kiezen, zonder ftth. Komt die mogelijkheid later, of moet je je FB niet via de Wizard omzetten?
Of is het een kwestie van de FB compleet resetten (waarbij ik dus al mijn instellingen verlies) en em dan volgens deze handleiding van XS4ALL opnieuw instellen?

[ Voor 21% gewijzigd door Andrehj op 09-03-2019 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:21

Mr. Freeze

¡GO!

@Andrehj Sorry voor wellicht mijn stomme vraag, maar waarom zou je een bestand nodig hebben? Sinds Fritz!OS 7.01 kan je gewoon Telfort glasvezel als provider selecteren en je bent gelijk klaar. Zo heb ik het ook gedaan met mijn 4040. Moest deze na aanschaf wel even achter de experiabox hangen om te upgraden, maar daarna kon de Experia gelijk in de doos.

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Kan je (wgdo nog hier) met een V8 of Zygel ding de sip gegevens verkrijgen als ze er nooit op zaten?
Ik heb zo'n Genexis met 4 lan poorten, 2x telefoon en coax.
Altijd een eigen router er op gehad en een Amino tvbox.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Andrehj
Mr. Freeze schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:03:
@Andrehj Sorry voor wellicht mijn stomme vraag, maar waarom zou je een bestand nodig hebben? Sinds Fritz!OS 7.01 kan je gewoon Telfort glasvezel als provider selecteren en je bent gelijk klaar. Zo heb ik het ook gedaan met mijn 4040. Moest deze na aanschaf wel even achter de experiabox hangen om te upgraden, maar daarna kon de Experia gelijk in de doos.
Mijn 7390 zit nog op OS versie 6.85, en de verwachting is dat 7.01 niet meer uitkomt voor dit oudere type. Maar het is goed nieuws dat nieuwe FB's Telfort ftth al out-of-the-box ondersteunen.
Ondertussen weet ik nog steeds niet of ik mijn FB over kan zetten naar het (gemodificeerde) XS4ALL profiel zonder al mijn huidige instellingen kwijt te raken (zie de vragen onderaan in mijn vorige reactie).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• (KBX) Harkanoid
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 18-09 20:43
Andrehj schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 17:42:
[...]

[...]

Klopt die kan je in je pc formateren als 8GB USB stick,de decoders blijven alleen nog werken op Solcon providor geloof ik,in de m540 zit een mooie Sara drive,past in pc of oude laptop

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mog__wai
Andrehj schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 09:34:
[...]

Edit: Ik kan (voor zover ik net de configuratiewizard in durfde te gaan) alleen maar XS4ALL kiezen, zonder ftth. Komt die mogelijkheid later, of moet je je FB niet via de Wizard omzetten?
Of is het een kwestie van de FB compleet resetten (waarbij ik dus al mijn instellingen verlies) en em dan volgens deze handleiding van XS4ALL opnieuw instellen?
Je hoeft niet compleet te resetten. Ik kreeg die ftth optie ook pas te zien in de wizard toen ik de LAN1 stekker eruit trok en de internetverbinding dood was... dus het komt goed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mog__wai
Speedy-Andre schreef op zaterdag 9 maart 2019 @ 11:41:
Kan je (wgdo nog hier) met een V8 of Zygel ding de sip gegevens verkrijgen als ze er nooit op zaten?
Ik heb zo'n Genexis met 4 lan poorten, 2x telefoon en coax.
Altijd een eigen router er op gehad en een Amino tvbox.
Als je met nieuwe propositie ipv de experiabox v10a een v8 of zyxel aansluit dan haalt die je SIP gegevens op. Uiteraard de box een factory reset geven voor je hem aansluit, zodat hij zich opnieuw aanmeld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Vandaag voor het eerst in jaren wat uren offline door het omzetten :P Aardige monteur, toevallig idem als die vorige week voor jan doedel voor de deur stond :+ Experiabox achter m'n tv plakken was het plan en hij vond het best, heb toch 2 kabels vanuit de meterkast naar de tv-hoek liggen (was voor internet / tv), dus het was vooral wachten op de Experiabox om up te raken (tering, dat duurde lang...) en toen wachten tot de decoder klaar was met software binnenhengelen (again, duurde best lang).

Erachter gekomen dat ik 1 poort tekort kwam omdat de EB 4 poorten heeft en 1 wan speelt (doh), maar had nog een kabel extra naar boven lopen dus is ook goedgekomen. Vond een extra switch ertussen ook weer zoiets voor 1 poort :X

Gastennetwerk: aan, wachtwoorden aangepast. Even zelf opendns op machines gezet want de DNS aanpassen mag natuurlijk niet :o Nu eens een tijdje proefdraaien met het ding, kijken of ik tegen zaken aan loop. Kan dan altijd nog kijken of m'n R7800 ingezet kan worden, al dan niet met een andere firmware erop :) En missus is ook happy, want de universele remote is ook in 2 tellen aangepast, kan er weer gezapt worden.

Nog even kijken of 200/200 zonder gezeur aan kan, want ik heb al gemerkt dat dan mijn verlengdeal en korting messed up raakt. Maar ja, kon geen verlenging met 200/200 aanvragen want dat was op dat moment technisch niet mogelijk. Naja, geen must, there's always next year, maar dan gok ik dat het 500/500 wordt, of via 'KPN' of T-Mobile mij part :P

[ Voor 27% gewijzigd door 2Dutch op 15-03-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrehj
Hier in 6900 is ongeveer de helft van de FM-zenders uitgevallen (oude propositie). Het gekke is dat de tuners nog wel "tuned" op de stille zenders aangeven. De modulatoren staan op die zenders dus nog wel aan, maar er wordt stilte uitgezonden. Niet handig als je je radio als wekker gebruikt...
Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:26
Mijn huidige jaarcontract (nieuwe propositie) bij Telfort loopt af op 24 mei 2019. Ik las op Tweakers dat Telfort per 1 mei stopt met de verkoop van nieuwe abonnementen.

Wat denken jullie dat wijsheid is? Binnenkort bellen in de hoop dat ik het een jaar kan verlengen met een mooie korting, of even afwachten op waar KPN mee komt na 1 mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
ik zou ook rondkijken en niet alleen kijken bij kpn/telfort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Spixo schreef op zaterdag 16 maart 2019 @ 08:23:
Mijn huidige jaarcontract (nieuwe propositie) bij Telfort loopt af op 24 mei 2019. Ik las op Tweakers dat Telfort per 1 mei stopt met de verkoop van nieuwe abonnementen.

Wat denken jullie dat wijsheid is? Binnenkort bellen in de hoop dat ik het een jaar kan verlengen met een mooie korting, of even afwachten op waar KPN mee komt na 1 mei?
Zeker rondkijken. De laatste keer dat ik zelf keek (en nog geen verlenging voor een jaar had geregeld) kwam T-Mobile er erg leuk uit qua aanbiedingen. Dan kun je alles naast elkaar leggen en een beslissing maken. En anders: there's always next year ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mog__wai
mog__wai schreef op vrijdag 8 maart 2019 @ 23:46:
[...]

Toch een probleem ontdenkt: de Fritz!box blijft klagen dat hij niet de auto configuratie kan uitvoeren en het uitvinken van "Allow automatic configuration by the service provider" onder de tab "provider services" lukt niet. Na een beetje zoeken ben ik erachter dat je de config file op nog een paar meer punten moet aanpassen volgens de methode in bovenstaande post (bron: https://tobiassachs.de/2016/06/25/fritzbox-debranden.html):

tr069discover_active = yes;

vervangen door

tr069discover_active = no;

en

tr069cfg {
enabled = yes;
litemode = no;
tr181_support = no;
dhcp43_support = yes;

vervangen door

tr069cfg {
enabled = no;
litemode = no;
tr181_support = no;
dhcp43_support = no;

en

ACSInitiationEnable = yes;

vervangen door

ACSInitiationEnable = no;

en

FirmwareDownload {
enabled = yes;
enabled_converted = no;
upload_enabled = no;

vervangen door

FirmwareDownload {
enabled = no;
enabled_converted = yes;
upload_enabled = yes;

Nu geen meldingen meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 20:01
Zo. Net van de telefoon met een hork van Telfort. Even mijn bloeddruk laten zakken.

Ik heb al jaren 50/50 Ftth, nog van Concepts ICT. Werkt prima, ik haal de snelheden zoals beloofd.
Nu gaat Telfort zijn netwerk omzetten. Analoog er af, ander modem etc.

Er wordt mij een contract aangeboden voor 50 Down, 5 (vijf) up. Dus maar 10% van wat ik al jaren heb. De volgende optie met dezelfde spullen is 100/100, en ook 200/200 is mogelijk. Uiteraard voor veel extra per maand. Er valt niet aan te tornen, take it or leave it. Is dit echt normaal? Lijkt me toch een fluitje van een cent om een 50/50 profiel aan te bieden? Mag Telfort dit zomaar doen bij een lopend contract?

Welke alternatieven zijn er?

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
scsirob schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:28:
Mag Telfort dit zomaar doen bij een lopend contract?
Waarschijnlijk heb jij een jaarcontract gehad en loopt het nu gewoon automatisch elke maand door. Beide partijen mogen dan kostenloos elke maand opzeggen. In het geval van een negatieve wijziging, mag je sowieso altijd kostenloos opzeggen.

Maar puntje bij paalje, ja dat mag gewoon.
Welke alternatieven zijn er?
T-Mobile (32,50 euro), Online, NLE, Tele2, noem maar op. Wil je echter aankoopadvies, maak dan een nieuw topic aan. Dat hoort niet thuis in ervaringen topics.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trubo
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 20:28
scsirob schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:28:
Er wordt mij een contract aangeboden voor 50 Down, 5 (vijf) up. Dus maar 10% van wat ik al jaren heb.
Heb zelf de ervaring dat 50/5 de snelheid van 50/50 geeft. Was eerst sceptisch toen me dat ingefluisterd werd maar heb de praktijk ervaring.

Overigens had ik toen nog de optie om voor 5 euro de upload snelheid te laten verhogen. Uiteindelijk nooit hoeven aan te vragen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scsirob
  • Laatst online: 18-09 20:01
Thanks Rens en Trubo. De helpdesk dame vertelde me hetzelfde dat 5Mb/s in de praktijk 50Mb/s is, maar toen ik vroeg of ze dat wilde bevestigen werd ik doorverbonden met de afdeling... opzegging! Daar zat een dame die een HBO opleiding horkerigheid afgerond heeft.

Enniewee, beide nogmaals bedankt, ik ga even wat opties naast elkaar leggen.

To terminate or not to terminate, that's the question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
scsirob schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:52:
Thanks Rens en Trubo. De helpdesk dame vertelde me hetzelfde dat 5Mb/s in de praktijk 50Mb/s is, maar toen ik vroeg of ze dat wilde bevestigen werd ik doorverbonden met de afdeling... opzegging! Daar zat een dame die een HBO opleiding horkerigheid afgerond heeft.

Mocht je ze toch nog ergens spreken: ik weet zeker dat ik de laatste maanden in dit topic en in andere topics diverse keren voorbij heb zien komen dat Telfort op haar nieuwe platform een "stille"optie heeft voor 50/50. Die is dus niet zichtbaar voor klanten of nieuwe klanten maar hij zit wel in hun systeem en was speciaal bedoeld voor de "verplichte" overstappers. Kostte volgens mij 2,50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Blijft vreemd hoe Telfort het benoemt, zo heb ik al sinds 2012 100/100 (Xms) en kreeg ik bij de migratie aanbieding 6 maanden korting op 100/100 terwijl ik dat standaard al heb.
Gezien de shit bij andere glas providers neig ik inmiddels naar eerst bij Telfort blijven in de hoop dat ik niet zonder kom te zitten.
Dan zsm dat Experia brol er uit klussen, mijn broer in Epe ontving de V10a en die heeft maar 3x lan. |:(
Ik verwacht 2 iptv boxen (besproken met Telfort) en dan blijft 1 poort over voor internet.
Echter zal dit met mijn Asus router niet anders zijn, tenzij mijn switch boven iptv door laat.
Er zijn momenten dat ik >50 apparaten online heb en dat gaat de V10a natuurlijk niet trekken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
ik overweeg over te sappen naar T-mobile. Het zelfde pakket maar dan bij t-mobile zelfde prijs. als ik de vaste telefoon er uit haal. Die gebruik ik toch nooit. En daarnaast zet ik mijn mobiel dan ook naar t-mobile. Gelijk naar onbeperkt internet. Moet alleen nog even wachten tot mijn contract voor mobiel voor bij is dan gaat alles direct over naar t-mobile.

Ik verwacht vanaf 1 mei dat alles kpn is een hogere prijs als het contract afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dewaal schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 19:48:
ik overweeg over te sappen naar T-mobile. Het zelfde pakket maar dan bij t-mobile zelfde prijs. als ik de vaste telefoon er uit haal. Die gebruik ik toch nooit. En daarnaast zet ik mijn mobiel dan ook naar t-mobile. Gelijk naar onbeperkt internet. Moet alleen nog even wachten tot mijn contract voor mobiel voor bij is dan gaat alles direct over naar t-mobile.

Ik verwacht vanaf 1 mei dat alles kpn is een hogere prijs als het contract afloopt.
Heb je je heel goed ingelezen in T-Mobile? En dan vooral in wat er niet kan (of met extra moeite en kosten) ten opzichte van Telfort?

Ik verwacht overigens geen hogere prijs, en dat baseer ik op wat ik om me heen hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Barre73 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Heb je je heel goed ingelezen in T-Mobile? En dan vooral in wat er niet kan (of met extra moeite en kosten) ten opzichte van Telfort?

Ik verwacht overigens geen hogere prijs, en dat baseer ik op wat ik om me heen hoor..
Ik heb de zaken inderdaad naast elkaar gelegd. Qua pakket. en Qua kosten Zowel bij het nieuwe pakket van telfort/kpn als met t-mobile is er geen dvbc meer aanwezig.

Bij t-mobile heb je de optie om 2 decoders te krijgen zonder meer betaling alleen heb je gedurende het 1e half jaar minder korting dan anders. Maar de 5 euro bespaar je altijd. Daarnaast wordt je snelheid verdubbeld als je ook je mobiel er onder brengt. Dat zie ik niet bij telfort/kpn. En kpn heeft geen onbeperkt mobiel internet voor 28.50 dat is -6.50 korting.

Onbeperkt is bij t-mobile 5 gig per dag en daarna kan je per x 1 gig aanvullen. Bij kpn is op is op.. En mijn contract loopt over enkele maanden af. Dus was ik zo ie zo al op zoek naar een betere deal voor mobiel internet. Kpn is gewoon weg te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Speedy-Andre schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 15:59:
Blijft vreemd hoe Telfort het benoemt, zo heb ik al sinds 2012 100/100 (Xms) en kreeg ik bij de migratie aanbieding 6 maanden korting op 100/100 terwijl ik dat standaard al heb.
Gezien de shit bij andere glas providers neig ik inmiddels naar eerst bij Telfort blijven in de hoop dat ik niet zonder kom te zitten.
Dan zsm dat Experia brol er uit klussen, mijn broer in Epe ontving de V10a en die heeft maar 3x lan. |:(
Ik verwacht 2 iptv boxen (besproken met Telfort) en dan blijft 1 poort over voor internet.
Echter zal dit met mijn Asus router niet anders zijn, tenzij mijn switch boven iptv door laat.
Er zijn momenten dat ik >50 apparaten online heb en dat gaat de V10a natuurlijk niet trekken :+
in de situatie bij t-mobile kan nat achter nat voor internet en een aparte stream voor de tv. Dat is geen probleem. Check even de kpn community en stel daar je vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Barre73 schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 14:19:
[...]

Mocht je ze toch nog ergens spreken: ik weet zeker dat ik de laatste maanden in dit topic en in andere topics diverse keren voorbij heb zien komen dat Telfort op haar nieuwe platform een "stille"optie heeft voor 50/50. Die is dus niet zichtbaar voor klanten of nieuwe klanten maar hij zit wel in hun systeem en was speciaal bedoeld voor de "verplichte" overstappers. Kostte volgens mij 2,50 euro.
Kijk anders ook even bij Oxxio die zijn ook niet heel erg duur. (levert ook tegenwoordig internet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dewaal schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 16:23:
[...]

Ik heb de zaken inderdaad naast elkaar gelegd. Qua pakket. en Qua kosten Zowel bij het nieuwe pakket van telfort/kpn als met t-mobile is er geen dvbc meer aanwezig.

Bij t-mobile heb je de optie om 2 decoders te krijgen zonder meer betaling alleen heb je gedurende het 1e half jaar minder korting dan anders. Maar de 5 euro bespaar je altijd. Daarnaast wordt je snelheid verdubbeld als je ook je mobiel er onder brengt. Dat zie ik niet bij telfort/kpn. En kpn heeft geen onbeperkt mobiel internet voor 28.50 dat is -6.50 korting.

Onbeperkt is bij t-mobile 5 gig per dag en daarna kan je per x 1 gig aanvullen. Bij kpn is op is op.. En mijn contract loopt over enkele maanden af. Dus was ik zo ie zo al op zoek naar een betere deal voor mobiel internet. Kpn is gewoon weg te duur.
Ik doelde meer op de technische kant. TV en internet zijn volledig gescheiden en kan je dus niet over 1 kabel met een switch leiden. Uitzending gemist werkt minder, opnemen alleen met een harde schijf decoder (die 5 euro extra kost) en zo nog wat dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewaal
Barre73 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Ik doelde meer op de technische kant. TV en internet zijn volledig gescheiden en kan je dus niet over 1 kabel met een switch leiden. Uitzending gemist werkt minder, opnemen alleen met een harde schijf decoder (die 5 euro extra kost) en zo nog wat dingen.
Uitzending gemist gebruik bijna altijd de website van de NPO zelf. Opnemen doe ik nooit. Kijk zo ie zo weinig tv. Daarnaast heb ik 2 utp kabels lopen naar de slaapkamer 1 voor het internet en 1 voor de tv. Dus daar hoef ik niets voor aan te leggen.

De tv kabel loopt geheel los en is met 1 switch verbonden zodat ik er 2 tv's op kan aansluiten. En daarnaast heb ik mijn internet via een losse router gesplist naar nog een switch.

Ik gebruik dus 1 switch specifiek voor de tv. en 1 voor het internet zelf. In dat geval veranderd er voor mij niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-06-2020
Barre73 schreef op woensdag 20 maart 2019 @ 19:30:
[...]

Ik doelde meer op de technische kant. TV en internet zijn volledig gescheiden en kan je dus niet over 1 kabel met een switch leiden.
Er is wel een mogelijkheid om tv en internet over 1 kabel te laten lopen namelijk met een utp optimizer.
Even "googelen" en dan is het wel duidelijk hoe het werkt.
Beperking is de maximale snelheid van 100 mbps.
Ik heb deze utp optimezer jaren tot volle tevredenheid op de oude propositie gebruikt. Wegens recente overstap naar de nieuwe propositie heb ik nog 2 setjes te koop waarvan één nog in de verpakking :) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stoffel63
scsirob schreef op dinsdag 19 maart 2019 @ 13:52:

Ik ben recent op eigen verzoek overgestapt naar de nieuwe propositie.
Daarbij aangegeven dat ik hier op Tweakers had gelezen dat er met een mooi aanbod kon worden overgestapt, Ik heb dat aanbod genoemd en men ging direct akkoord.
Ik heb wel een nieuw jaarcontract afgesloten. Bij eerdere verlengingen op de oude propositie kreeg ik bij een jaarcontract ook meestal een korting op jaarbasis van € 120 tot € 150.

Over de snelheid het volgende:
Op mijn order staat "extra snelheid 50/50" € 2,50 en op de volgende regel "actie € 2,50 korting".
Lees ook eens wat hier staat over het behoud van je snelheid en tv pakket: https://forum.telfort.nl/...glasvezelverbinding-77670

Verder heb ik in elk geval een jaar gratis een tweede ontvanger en een jaar gratis opnemen.
Volgens mij is de tweede ontvanger bij overstap ook gewoon altijd gratis.
Verder nog een mooie korting op het abonnement gekregen. Er liep toen een actie van 12 maanden voor € 35 en die kreeg ik ook.

Mijn advies is gewoon nog een keer bellen om te kijken wat ze dan voor aanbieding doen. Wat er nu gezegd is slaat nergens op. Er is volgens mij een apart telefoonnummer voor overstappers van de oude naar de nieuwe propositie. Staat in de brief die je destijds hebt gehad. Daar weten ze naar mijn idee meer van de mogelijkheden en voorwaarden van de overstap af dan op het reguliere nummer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15:51

servies

Veni Vidi Servici

stoffel63 schreef op donderdag 21 maart 2019 @ 20:32:
[...]

Er is wel een mogelijkheid om tv en internet over 1 kabel te laten lopen namelijk met een utp optimizer.
Even "googelen" en dan is het wel duidelijk hoe het werkt.
_O- utp optimizer _O- _O- _O-

Om geen snelheid te verliezen ga je VLANS via managed switches gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stoffel63
servies schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 09:04:
[...]

_O- utp optimizer _O- _O- _O-

Om geen snelheid te verliezen ga je VLANS via managed switches gebruiken...
Dat is inderdaad het geval.
Echter in mijn geval was een hoge snelheid niet zo belangrijk O-)
Het internetsignaal ging naar mijn smart tv, receiver en BD speler en de snelheid daarvoor was meer dan voldoende.
Plug en play en voor nog geen tientje klaar ;)

[ Voor 14% gewijzigd door stoffel63 op 23-03-2019 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

De manier waarop Telfort met hun pakketstructuur werkt is wat verwarrend als je wilt upgraden. Ik verwacht dat als ik een optie van 5 euro meer aanzet, in elke stap 5 euro meer maandkosten te zien krijg, maar dat gebeurt dus niet want stap 2 vermeldt vrolijk 12,50. Ja, dat is vanaf 50/50 geteld ja. Hoe dan ook, ik vind het wel best, volgend jaar zijn ze kpn als het goed is en kan ik 500/500 aanslingeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
Vandaag een telefoontje gehad over het leveren van de nieuwe modem en decoder. En als verzachting korting van 6 maanden gratis opnemen. Toen ik vroeg of er niks meer inzat omdat ik al jaren (oud xms) bin hun zat. Kon ik weer 6 maanden gratis het plus pakket krijgen, maar daar kijk ik helemaal niks van. Dus nog gevraagd of er iets met de snelheid/prijs kon maar dat ging niet....Nou ik kijk het wel even aan en anders ga ik verder kijken. Het viel mij wel tegen wat ze konden bieden. Nu maar een maand wachten op de monteur....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hogebrugster
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-03 15:52
Het is maar net wie je aan de telefoon krijgt. Ik heb twee weken voor dat ik bericht kreeg dat ik moest overstappen (wat inmiddels al was gebeurd) ben ik "vrijwillig" overgestapt.
Ik kreeg 6 maanden een korting van € 7,50 voor 50/50, 12 maanden gratis tweede tv-ontvanger en 12 maanden opnamepakket. Er zijn mensen die 12 maanden korting van € 7,50 kregen op 50/50.
Ik had twee maanden ook al eens geprobeerd om een goede deal te krijgen, maar dat aanbod was zo mager dat ik maar even heb gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rallye
Mijn schoonvader moet overstappen van de oude propositie naar de nieuwe. Afspraak met Guidion maandag.

Telfort: wij sluiten u dinsdag af van de oude propositie.
Mijn schoonvader: dat kan niet want Guidion komt maandag al en dan kan de monteur niet checken of het werkt
Telfort: dan moet u de afspraak met Guidion op dinsdag zetten.
Guidion: dinsdag tussen 16 en 20 uur komt er een monteur.
Telfort sluit dinsdag de oude propositie af.
Dinsdag 20.00h geen monteur
Telfort: wij werken tot 20.00h tuut tuut tuut.
Telfort vanmorgen: dan moet u Guidion bellen voor een spoedafspraak.
Guidion: we hebben vrijdag tussen 16.00 en 20.00 nog een plek.
Mijn schoonvader: als dat weer misgaat heb ik het hele weekend en maandag niks. Niet acceptabel.
Telfort: een senior belt u terug. Gebeurt niet.
Telfort: een senior pakt het morgenvroeg op.

Zucht....

Edit: uiteindelijk is op donderdag, na veel bellen met Guidion en Telfort toch een monteur geweest. Alles doet het.

[ Voor 10% gewijzigd door Rallye op 30-03-2019 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Iemand anders sinds vandaag ook problemen met Telfort glasvezel TV en Telefonie (oude propositie)?
TV valt steeds weg en kan niet bellen of gebeld worden. Internet doet het wel.

Telfort Klantenservice gebeld en die melden dat er een landelijke storing is (hadden een mail hierover gekregen van hun leidinggevende), maar er wordt geen storing gemeld op https://www.telfort.nl/pe...ringen-en-onderhoud-1.htm

Edit: Op https://allestoringen.nl/storing/telfort worden ook meldingen gemaakt hierover.

[ Voor 8% gewijzigd door SeelenSchmerz op 29-03-2019 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri165
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-06-2024
Ja, ik heb ook storing (oude propositie, vanaf concepts). Telefonie werkt niet, telefoonledje op Genexis modem blijft knipperen. Klantenservice meldde inderdaad landelijke storing, met 22.45 als vewachte eindtijd. Ik had net vanmiddag het modem van spanning gehad omdat ik mijn woonkamer herinricht, en ik dacht dat dat de oorzaak was.... Uitbellen geen probleem, want via FreeVoipDeal :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Wel internet in Almere, geen tv (analoog) en iptv soms wel (bellen kan me gestolen worden).
Kado van Telfort nog even voor dat ze groen worden :P
Ik kan uitwijken naar satelliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Echt totaal geen communicatie vanuit Telfort, niets op de storingspagina en ook niks bij de Tweakers nieuwsberichten hierover (ik heb het wel gemeld).

Telfort klantenservice kwam ook nog met een heel vaag verhaal, dat ze geen toegang hadden tot meer informatie om dat er geen officiele melding in hun systeem van was gemaakt door de technische dienst o.i.d.

Wat een puinhoop daar zeg!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:10

OgWok

U.N.C.L.E.

SeelenSchmerz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 23:27:
Echt totaal geen communicatie vanuit Telfort, niets op de storingspagina en ook niks bij de Tweakers nieuwsberichten hierover (ik heb het wel gemeld).

Telfort klantenservice kwam ook nog met een heel vaag verhaal, dat ze geen toegang hadden tot meer informatie om dat er geen officiele melding in hun systeem van was gemaakt door de technische dienst o.i.d.

Wat een puinhoop daar zeg!!!
Lijkt NLEx wel, alleen is die goedkoper ;)

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
OgWok schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 09:05:
[...]

Lijkt NLEx wel, alleen is die goedkoper ;)
Ik betaal nu in totaal 40 euro per maand voor Telfort Glasvezel 50/50, TV en Telefonie met 2 TV ontvangers waarvoor ik geen huur betaal (Oude propositie)

Bij NLE gaat dat minimaal 52 euro worden als ik dat check op hun website (alleen de eerste 8 of 10 maanden 36,50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
Telfort Glasvezel Telefonie werkt hier inmiddels weer, Interactieve TV werkt nog steeds niet naar behoren!

Update:
Klantenservice weer gebeld, die bevestigen dat ze hebben doorgekregen dat de storing telefonie is opgelost, maar dat de storing met glasvezel tv nog niet is opgelost.

Ze hebben van hogerhand de opdracht gekregen om aan iedereen die de klantenservice beld te vragen welk type tv ze gebruiken. Ik vroeg nog bedoel je niet het type TV ontvanger zoals bijvoorbeeld Amino, maar dat konden ze volgens haar zelf al zien. Ze wilde echt het type TV weten zodat ze dat door kon geven aan de technici. Erg apart!

[ Voor 70% gewijzigd door SeelenSchmerz op 30-03-2019 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Type tv maakt uit.

Recente ervaring Met online.nl tv (canal digital) Bij schoonouders werkte Philips lcd van bepaalde generatie ook niet meer goed. Samsung dan weer wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Get!em op 30-03-2019 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
Dan zou de storing dus iets met HDMI te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Kreeg een mailtje met de vraag een vragenlijst in te vullen omdat ik telefonisch contact opgenomen heb met Telfort. Dit heeft zo te zien betrekking op het feit dat ik deze week werd gebeld, met een standaardverhaaltje over analoge signaal uitfaseren, waarna ik de medewerker (vriendelijk ;) ) onderbrak dat ik al op het nieuwe platform zat. Toen ineens werd er toegegeven dat hij dat idd kon zien en excuses. Tsja, in die vragenlijst heb ik zonet dus duidelijk vermeld dat het sinds ik de stap heb gezet naar het nieuwe platform een aaneenschakeling van slordigheid voor mijn kiezen heb gehad en daardoor mijn geplande upgrade maar heb laten zitten omdat ik er geen vertrouwen in heb dat dat soepel/goed gaat.

Ben dit niet gewend van Telfort, hopelijk geen rare stuiptrekkingen voordat ze onder het KPN-label gaan vallen. Heb aangegeven dat ik graag heb dat er contact opgenomen wordt, ben benieuwd hoe dat wordt opgepakt :P

In other nieuws, Experiabox is nog niet onploft, lijntje snort lekker door, nobody died :+

[ Voor 5% gewijzigd door 2Dutch op 14-04-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb geen afspraak gemaakt na dat telefoontje, ik ken nu wel het (schamele) aanbod dat het verlies van alle goed werkende zaken als coax en opnemen met eigen recorder zou moeten compenseren.
Het Kpn label zit ik niet op te wachten, al zal de boel waarschijnlijk het 1e jaar niet veranderen.
Overstappen naar een ander kan lastig zijn met de vrijgave van de glasvezel, ik lees iets te veel verhalen over weken lang geen diensten omdat ergens werk blijft liggen (vaak bij Kpn/Reggefiber).
Maar ja, het administratieve gras is bij Tweak of Jonaz zeker niet groener, eerder verdord :9
Dat zal met name bij de overstap spelen, werkt alles eenmaal dan heb ik ze niet vaak meer nodig.
De winst zit in 1000mbs bij een zelfde prijs van 100mbs nu, daar ben ik met het netwerk klaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 15:17
Gezien Telfort de prijzen gaat verhogen krijgen we de mogelijkheid om (gratis) op te zeggen tot 1 juni 2019.
Betekent dit dat Telfort effectief gezien een contractbreuk pleegt?
Dat zou namelijk betekenen dat we nu dus opnieuw kunnen verlengen met mogelijk weer een mooie aanbieding.

Of gaat dit niet op, omdat het contract per 1 juni omhoog gaat en ze vanaf mei geen nieuwe abonnementen meer afsluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
FunFair schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:56:
Dat zou namelijk betekenen dat we nu dus opnieuw kunnen verlengen met mogelijk weer een mooie aanbieding.
Ja, dat klopt. Echter: vind maar eens een mooie aanbieding :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 18-09 14:58

greatgonzo

schit-te-rend!

waar vind ik de nieuwe prijzen? (moet eerlijk bekennen dat ik nooit op de telfort mail kijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:39
greatgonzo schreef op woensdag 17 april 2019 @ 14:05:
waar vind ik de nieuwe prijzen? (moet eerlijk bekennen dat ik nooit op de telfort mail kijk)
Zie hier
Dit is nu de 2e keer in 1 jaar. Na een telefoontje met de CS van Telfort kreeg ik als aanbod 3x €12,50 korting op de extra snelheid van 200Mb/200Mb. Maar ik ga eens verder kijken bij T-Mobile thuis. 750Mb/750Mb voor €40 (+ €37,50 installatiekosten) Dat is meer dan 3x zo snel voor een tientje in de maand minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:55
Richh schreef op woensdag 17 april 2019 @ 13:59:
[...]

Ja, dat klopt. Echter: vind maar eens een mooie aanbieding :+
Ben zelf vorige week naar Youfone vertrokken. Op jaarbasis minder dan wat ik nu bij telfort betaal. Klantenservice zal wel nog dramatischer zijn, maar ik reken erop dat ik ivm internet-only abbo ook geen enkele service nodig heb.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Brent schreef op woensdag 17 april 2019 @ 16:49:
[...]

Ben zelf vorige week naar Youfone vertrokken. Op jaarbasis minder dan wat ik nu bij telfort betaal. Klantenservice zal wel nog dramatischer zijn, maar ik reken erop dat ik ivm internet-only abbo ook geen enkele service nodig heb.
Zie dat ze inmiddels ook glasvezel aanbieden! :) Zeker voor internet-only een goede deal. Jammer genoeg wil m'n vriendin soms nog wel TV kijken...

Het lijkt erop dat Telfort de enige is die glasvezel internet + TV aanbiedt voor < 50 euro per maand, ook na de prijsverhoging. De winst zit 'm dan in overstappen naar NLE of T-Mobile en van 6/8 maanden korting genieten. Met 100/100 zitten ze vervolgens namelijk allemaal boven de 50 euro icm TV.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:35

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Kreeg net een mailing van Telfort. De prijzen verhogen en het pakket verkleint. National Geographic en 24 Kitchen (lijkt vrouwlief graag naar).

Is National Geographic ook van FOX? Daar had KPN toch bonje mee? Ja, dus.... het is inderdaad genoeg in de media geweest (https://www.broadbandtvnews.com). Met de verwijdering van Digitenne (gebruikten wij niet) is dit toch eenduidig minder services voor meer geld.

Het fascinerende vind ik dat nergens in die mailing een rechtvaardiging is te vinden waarom die prijsverhoging nu nodig is. Harmonisatie tarieven naar het KPN niveau, of moeten wij aan de extra capaciteit meebetalen die nodig is voor nieuwe aansluitingen? Het enige dat er in de buurt komt is een verhaal over betrouwbaarheid en nieuwste producten en technologie. Als die nieuwste producten betekend dat het zenderpakket verder afsaait dan heb ik liever de oude producten. Waar blijft toch dat zenderpakket a la carte, deze verplichte nering is toch niet meer van deze tijd?

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

De prijsverhoging geldt niet voor iedereen, blijkbaar niet als je voor 2016 al klant was.
Het is bij mij de vraag hoe lang ik de oude propositie nog heb, 5 maart belde Telfort over de overstap en toen was 20 mei een mogelijke laatste datum.
Overstappen naar een andere provider kost tijd dus ik ben bang dat het niet lang meer duurt |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Speedy-Andre schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:19:
De prijsverhoging geldt niet voor iedereen, blijkbaar niet als je voor 2016 al klant was.
Het is bij mij de vraag hoe lang ik de oude propositie nog heb, 5 maart belde Telfort over de overstap en toen was 20 mei een mogelijke laatste datum.
Overstappen naar een andere provider kost tijd dus ik ben bang dat het niet lang meer duurt |:(
Hou je mailbox maar in de gaten: ik heb ook zo'n belletje gehad in Maart en nu vandaag mailtje in de bus dat ze ergens eind Mei langs willen komen om de boel om te wisselen.

Met hetzelfde aanbod als nu 50/50 met onbeperkt bellen en wat neuzel aanbiedingen waar ik toch niet gebruik van zal maken voor het ongemak.

Dus moet me nog maar even oriënteren op de alternatieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rallye
teacup schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:23:
Het fascinerende vind ik dat nergens in die mailing een rechtvaardiging is te vinden waarom die prijsverhoging nu nodig is. Harmonisatie tarieven naar het KPN niveau, of moeten wij aan de extra capaciteit meebetalen die nodig is voor nieuwe aansluitingen? Het enige dat er in de buurt komt is een verhaal over betrouwbaarheid en nieuwste producten en technologie.
Op https://forum.telfort.nl/...-telfort-thuis-2019-81730 vind je de (nietszeggende) redengeving:

“Wat is de reden voor deze wijziging(en)?
Voor het nieuwe tarief verwacht je natuurlijk een goed product. Je abonnement verandert niet ter compensatie van de prijswijziging. Wel wordt onze dienstverlening steeds beter. Klik op Klik op 'Toon inhoud' voor meer informatie hierover.

Verberg inhoud
Netwerk
KPN is begonnen met graven en legt ook voor Telfort op verschillende plekken in Nederland glasvezelkabels in de grond. De eerste gebieden hebben we al aangekondigd op het forum.
Als je op dit moment gebruik maakt van het koperen netwerk, kun je zonder zonder dat je abonnement duurder wordt overstappen naar glasvezel.

Meer over de verschillen tussen koper en glasvezel, lees je hier.
Interactieve TV
Nu ook op ADSL: tot 5 interactieve TV-ontvangers
De iTV website is vernieuwd
HD op 1 voor al onze klanten
Online tv kijken in heel de EU met de iTV app”
teacup schreef op woensdag 17 april 2019 @ 17:23:
Als die nieuwste producten betekend dat het zenderpakket verder afsaait dan heb ik liever de oude producten. Waar blijft toch dat zenderpakket a la carte, deze verplichte nering is toch niet meer van deze tijd?
Gezien het feit dat veel zenders betalen voor doorgifte en de administratieve last die dit met zich meebrengt zou het huidige systeem wel een goedkoper kunnen zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Speedy-Andre schreef op woensdag 17 april 2019 @ 18:19:
Ik ben anders al vanaf eind 2013 klant, en heb de oude propositie. De afgelopen weken heb ik regelmatig telefoontjes gemist vanaf een anoniem nummer. Toen het eens een keer wel mogelijk was om op te nemen, bleek het telfort te zijn.
De eerstvolgende mogelijkheid om overgezet te worden naar de nieuwe propositie was 27 mei --> dat kwam mij slecht uit dus dan maar een weekje later. Ik zat op 50/50, en dat blijft 50/50. Daarnaast kon ik voor een half jaar een tv pluspakket of een snelheidsverhoging naar 100/100 krijgen. Beide niet aangenomen omdat ik die toch niet gebruik.

Een paar dagen later kreeg ik inderdaad de mail dat de abbo-kosten omhoog gaan en een aantal zenders er uit.
Ik wacht even af, en anders hang ik weer aan de telefoon dat ik een contract aangeboden kreeg voor het oude bedrag, en vervolgens wordt de prijs verhoogd? Dat dat voor iedereen geldt snap ik, maar bied me dan geen nieuw voorstel aan voor de oude prijs.

Wel vind ik de 50mbit upload belangrijk, een downgrade naar 5mbit accepteer ik niet. Ook bijbetalen voor een hogere upload snelheid op glasvezel vind ik dusdanig belachelijk dat dat voor mij een dealbreaker kan zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 22:01
DrivinUCrazy schreef op donderdag 18 april 2019 @ 08:23:
[...]

...
Wel vind ik de 50mbit upload belangrijk, een downgrade naar 5mbit accepteer ik niet. Ook bijbetalen voor een hogere upload snelheid op glasvezel vind ik dusdanig belachelijk dat dat voor mij een dealbreaker kan zijn.
Volgens mij is er niemand die daadwerkelijk maar 5 mbit up krijgt, indien de carrier glas is, bij Telfort of KPN. Ten minste, bij proposities van de laatste jaren. Ik had al vele jaren contractueel ook maar 5 of 4 mbit up bij KPN en sinds twee maand bij Telfort idem (50/5), maar in de praktijk bij KPN glas had ik 37 mbit up en Telfort glas nu 57 mbit up (twee maand geleden overgestapt) . Downstream was en is wel exact als contract, bij beide (paar procent marge).
Dus ik zou de gok gewoon wagen, 50/5 nemen en dan krijg je 49/~57 vermoed ik. Je kunt altijd verder omhoog.

pepernooot

Pagina: 1 ... 74 ... 82 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Telfort Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- Mobiel: [Telfort] Ervaringen & Discussie
- xDSL: [Telfort xDSL] Ervaringen & Discussie - Deel 20